Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl steunt oproep tegen BTW-verhoging

Duurdere koffie, duurder bier, duurdere piepers, duurdere BBQ-koe, duurdere pepernoten, duurdere Knorr Wereldmaaltijden, duurdere Kerststollen, duurdere chips, duurdere nootjes, duurdere kookwijntjes. Zijn ze nou helemaal gek geworden? AXIE!!!1!

Social
Social
Social
Social

En het verschil willen wij financieren uit een vermindering van de ontwikkelingshulp.

Reaguursels

Inloggen

Nooit gedacht dat ik een petitie van deze malloten zou steunen.
Maar rechts links, het doet er niet meer toe, nu zit er een zgn rechts zooitje, wat vroeger mijn voorkeur had.
Dus ondertekend, de dagelijkse boodschappen, hoe schamper hier ook over wordt gedaan, is maar paar euro, is voor veel mensen net het verschil!
En als die opbrengsten nu nog wat goeds voortbrachten, maar nee, whats new

animalia | 12-10-17 | 12:53

Ik denk dat we in een impasse qua interesse komen. Tja het moet toch ergens van betaald worden tot zolang de arbeid maar niet zo zwaar belast wordt. Ik denk : Uitkeringstrekkers van buitenlandse afkom snoeihard aanpakken en n.v belasting omhoog. Daar zit de afdracht van het volk in. Hoor er niks over. Politiek is omgekocht.

rattenvanger XL | 12-10-17 | 12:48 | 1

Wacht maar tot je 50 plus bent, en in 2 jaar 248 zinloze sollicitaties, anderhalf jaartje een schamele uitkering "krijgt'' (waar jezelf 30 jaar lang dik voor betaald hebt), je huis van 1984 45.000,- (nu WOZ165.000,-) afgelost dus uw overheid acht u rijk en u mag fors "vermogensbelasting betalen, terwijl uw uitkering afloopt, geen recht op bijstand, je je huis maar moet verkopen om dakloos van te leven. Akelig Dikke-Ik VVD-landje is dit geworden, tendens zelfs op GS.

pivo1 | 13-10-17 | 13:25

Mensen! Links/Rechts, het maakt niet uit! We moeten met z'n allen tegen verhoging van elke soort BTW zijn! Nu is er een compesatie maar die wordt later toch weer afgeschaft! We betalen in Nederland al zoveel belasting! Laat ze eerst maar meer hun eigen uitgaven verminderen en niet zoveel uitgeven aan die stomme adviesbureau's of doelloze ICT projecten. STOP VERHOGEN BELASTING!

Izziek | 12-10-17 | 11:58

Als belasting betalen nou eens vrijwillig gemaakt wordt...

Linksen betalen het graag, hoor ik altijd. Dat gaat vast ruim voldoende opleveren.

Poekieman | 12-10-17 | 11:37

Het feit dat als je hiertegen actie gaat voeren, je jezelf moet scharen bij figuren als Asscher en Klaver is al voldoende om te zeggen 'laat dan maar zitten'.

Rest In Privacy | 12-10-17 | 10:29

Wat een gemiep over de btw.
Als je voor 100 euro (ex) boodschappen doet betaal je daar nu 106 voor en straks 109. Die 3 euro wordt ruimschoots gecompenseerd door de IB verlaging.

Vind het een goede zaak. Minder belasting op inkomen en meer op consumptie. Je hebt je (belasting)uitgaven dan meer in eigen beheer.

HetPhantom | 12-10-17 | 08:43 | 2

Mwah, toch begijt begint het nu ook te lonen om je boodschappen in 0049 te doen als je in Purmerend woont. Niet wekelijks natuurlijk, maar de houdbare bulk 1x per maand groot inslaan wordt echt interessant.

Chiant | 12-10-17 | 09:21

@HetPhantom
Zoals veel mensen bent u zich nog niet bewust van zowel de agenda als de gevolgen.
De maatregel lijkt gericht te zijn op diegenen die geen voordeel hebben van de IB verlaging. Laat dat even op u inwerken.
Het grote achterliggende doel is de besparingen en kleine vermogens aan te spreken waardoor de economie goed lijkt te draaien, met voor menigeen onverwachte bijwerkingen als hogere afdrachten aan Brussel.
Totdat de persoonlijke reserves op zijn en voor het ontwikkelen van individuele plannen B er geen middelen meer zijn. Van een brede maatschappelijke visie bij onze dames en heren "Lawmakers" ontbreekt ieder spoor.
Gegeven de opleidingsniveaus en achtergronden van onze politici gok ik op opzet en kwade trouw.

kindapaas | 12-10-17 | 10:55

Bij Groenlinks zou de consument o.a een hoge vleestax moeten betalen. Dus bij GL zou de consument hoger uit zijn. Melk wordt van 1,10 1,13 waar hebben we het over. Simpele SP aktie waar andere 2 partijen noodgedwongen aan mee moeten doen anders gezichtsverlies.

jaap932057795966 | 12-10-17 | 08:32

Prima maatregel. Het wordt dus steeds aantrekkelijker om spullen bij onze oosterburen te kopen.
Het mes snijdt dan aan twee kanten.
1. Je bespaart geld
2. Je krijgt een goed gevoel dat je je niet laat leegplunderen door de bende van
Rutte

Dutch_Viscount | 12-10-17 | 08:15

Wat een populist die Jesse

dk-- | 12-10-17 | 08:14

een raadgevend referendum wordt afgeschaft maar nu gaan de politici zelf met een handtekeningenlijst rond om de door eigen collega's geformeerde wetten tegen stand te bieden?

dit is weer typisch zo'n politiek spel, er gaat na veel bombarie en gezwets in die kamer over een half jaar geen 9% gelden maar 8% voor de boodschappen die vooral weer de midden en minimum inkomens hard zal raken en daarvoor dient de Hillenwet versneld afgebouwd te worden!

KROM BANANENLAND

fikkieblijf! | 12-10-17 | 07:48

Ik had niet verwacht dat GeenStijl meegaat met het linkse populisme...

HetPhantom | 12-10-17 | 07:47

Ik vraag me dan ook in reden af hoe extreem Jesse klaver dan is geweest, want hier past ie gewoon bij. Ten tweede vraag ik me echt af waar ze dan zo lang over hebben zitten praten. Het is nog minder dan een inlegvelletje. Nul missie, nul visie. Besturen om het besturen en de macht. De burger komt in het hele verhaal niet voor. De enige manier om iets te mogen zeggen, het referendum, slopen ze er ook nog even uit.

ristretto | 12-10-17 | 07:41

Regeren in Nederland is te vergelijken met goochelen. Je moet niet kijken naar de handelingen waar de goochelaar aandacht voor vraagt. Je moet naar die andere hand kijken. M.a.w. in de gaten houden aan welke knoppen de machtshebbers kunnen draaien, zonder dat er een parlement aan te pas komt.
Je zult toch kamerlid zijn! Kan Thierry geen pianomuziekje spelen tijdens de stemmingen; "Wir sollen niemals auseinander geh'n".

Rest In Privacy | 12-10-17 | 07:29

Dit is exact waarom het in meerdere sectoren volkomen ontspoort. Het hele regeerakkoord is een bonte verzameling niks. De boel bij elkaar houden. Geen gemeenschappelijke waarden. Wikken tussen god en mens. De grote issues waren de EURO crisis, de migrantenstroom, de integratie en de huizenmarkt.

Wat krijgen we? Het Wilhelmus in lespakket, belastingverhoging, belasting op deugdzaamheid als je je eigen huis gewoon volgens afspraak betaald hebt.
Geen woord over EU, soevereiniteit. Geen abortuspil meer. Stiekem afgesproken met Carola Schouten.

Drie farizeeers die niet protesteren tegen 1,75 miljard ontwikkelingshulp wel tegen de btw verhoging. En de olifant in de kamer in de vorm van een intolerante godsdienst laten we gevoeglijk ook maar buiten beschouwing.

ristretto | 12-10-17 | 07:28

Ik kan iedereen die de moed kan opbrengen aanraden naar een buitenland te vertrekken, dan hoef je er niet heen om je boodschappen te doen. Ik zit hier in de bergen, mijn vrijstaande huis kostte iets meer als een ton Euro´s, betaald van mijn rijtjeshuis in de stad. De diesel kost rond een Euro, de BTW vrije gezondheidszorg kost een stuk minder (volgens NL iets meer als 60%), mijn auto die in NL 22000 Euro kost, kostte hier 17000 en zo kan ik nog wel even doorgaan. Fuck VVD66 en de zogenaamd christelijke holmaatjes.

bergsbeklimmer | 12-10-17 | 05:51 | 1

Zwitserland is top. GroenRechts zo u wilt. Ongelooflijk milieubewust, duurzaam en ze recyclen alles. Prachtig. Maar o zo saai.

ristretto | 12-10-17 | 06:59

‘En het verschil willen wij financieren uit een vermindering van de ontwikkelingshulp.’
En waar komt de rest vandaan?

Ardbeg | 12-10-17 | 04:06

Gelukkig gaat er 1.750.000.000,00 Euro extra naar ontwikkelingshulp.... Helaas moet wel iedereen langer doorwerken tot zijn pensioen, die aan het eind aanzienlijk minder zal zijn dan beloofd was. 1,7 miljard.... man, man, man.. waarom niet gelijk 2 miljard of toch 'maar' 50 miljoen? Voor wie is het niet genoeg?

salsaparilla | 12-10-17 | 03:12 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 12-10-17 | 04:10

Ik ben momenteel in Argentinië, een land dat al jaren een economische crisis heeft, maar je kan hier een biefstuk in een restaurant eten voor 8 euro en een goede fles wijn er bij voor 10 euro. Restaurants zitten iedere avond vol en ook leegstaande winkels heb ik hier niet gezien. De consument is de motor van de economie maar Rutte meent die tot de laatste Euro af te kunnen persen ten gunste van Brussel.

Rest In Privacy | 12-10-17 | 02:15 | 1

Ja gek genoeg is het over de rest van de wereld (en volgens economen) beter om de motor draaiende te houden, of dat nu op biobrandstof is of geplette dinosaurus.

In NL bestaat 0 weerstand tegen dit soort bizarre nonsense dus beginnen ze daar direct mee, en het vee is oorzaak en gevolg kwijt wanneer de onbelangerijke zaken ineens heel belangerijk lijken.

Geef me je pistool "ok"
Geef me je mes "ok"
Geef me je geld "nah nee ik gaf je net mijn pistool en mes al, dat geld heb ik nodig.."

*PATS* GEEF ME JE GELD OF IK PISTOLWHIP JE NOG EEN KEER "ok ok hier ik koop wel geen tv"

*pats* geef me je bier geld *pats* *pats*

Lionfromzion | 12-10-17 | 02:57

Alsof dit kabinet een lang leven beschoren is! Hihi ik weet wel beter. De kloof tussen regering en volk is Grand canyon sized.

Accident_Prone | 12-10-17 | 01:13 | 1

Maak je geen illusies die blijven gewoon 3 jaar zitten. Er zitten alleen strak gegrilde ja knikkers in de kamer die weten dat ze het pluche kwijt zijn als het kabinet valt.

Rest In Privacy | 12-10-17 | 02:05

Eerste levensbehoeften zwaarder belasten, is volstrekt abject. Prima actie van GS, elke steun van wie dan ook is meegenomen.

Bieslander | 12-10-17 | 01:08 | 1

Eens maar ik ga niet samen met die lutsers actievoeren.

ristretto | 12-10-17 | 07:18

Andere belastingschijven, rendementsbelasting niet aangepast zoals het zou moeten, btw verhoging op mijn levensbehoeften, extra belasting over de extra belasting op de belasting op energie, hypotheekrente gelul enz enz enz. Ik weet het niet. Ben al drie dagen bezig om mijn 0,000007432 % koopkrachtverbetering rond te rekenen. Rekenmachine blijft een min voor de uitkomst zetten. Dank Reutelrutte! En maar kanslozen binnen halen, de EU vetten en wederom een zak ontwikkelingshulp ergens in een Afrikaans gat lazeren. Fantastisch land.

Dagdief | 12-10-17 | 00:43 | 2

Ha u dacht dat alleen internet sleepwetten bestonden, dit is nu een belasting sleepnet.

Als jullie toch bezig zijn.. ik meen me te herrineren dat de laatste btw verhoging was tbv de crisis die nu voorbij is, misschien kan dat ook even terug gedraaid worden?

Dat zou van vertrouwen in de toekomst spreken!

Ik kan ook heel veel vertrouwen in de toekomst hebben als jullie mij wat % van iedere aankoop geven, het zou me heel gerust stellen, al is het maar 0.1% ben ik al blij dan besteden jullie de overige 3.9% aan whatever floats your boat..

Lionfromzion | 12-10-17 | 02:08

Wetten/netten mag je corrigeren waar nodig

Lionfromzion | 12-10-17 | 02:09

Hoorde Rutte net zeggen dat hij het er nu toch mee eens is dat er meer ministers komen "want ze zijn zo moe en als hij ze dan nodig heeft en belt dan zitten ze weer in het buitenland..."

En daarmee zegt hij eigenlijk álles.
Wat in iedere gemeenschap of leefeenheid zoals een gezin ondenkbaar is, doet de overheid constant: je eigen gezin geef je nét zoveel kruimels dat zij nét niet gaan muiten, maar je neemt intussen al hun geld en bezittingen in beslag om elders mooi weer te spelen en op te scheppen over je gave gezin....

Wering | 12-10-17 | 00:31

De inwoners van Gallifa, een dorpje in de bergen van Catalonië, weigeren nog langer belastingen af te dragen aan de Spaanse staat.
In plaats daarvan wordt rechtstreeks gestort naar de Catalaanse overheid,
die dit dan afdraagt aan de Spaanse staat.
Dit statement wordt ook door andere dorpen gesteunt.
_____

Iets voor hier.
Burgerlijke ongehoorzaamheid.
Als statement belasting weigeren te betalen, en het in plaats daarvan in een apart potje stoppen, want uiteindelijk komen ze het natuurlijk halen.
Wat zou er gebeuren als heel veel mensen dit zouden doen?
.
Belasting heffen is redelijk als, waar men het vervolgens overal voor gebruikt, ook adequaat met de burger wordt gecommuniceerd.
In de huidige indirecte democratie gebeurt dat niet of bijna niet.
.
Wiki:
Directe democratie of rechtstreekse democratie is een bestuursvorm waarbij burgers zelf direct invloed uitoefenen op het wetgevingsproces. Het is de tegenhanger van de vertegenwoordigende democratie, waarbij de wetgevende macht door burgers wordt overgedragen aan een volksvertegenwoordiging (een parlement). Zuivere vormen van directe democratie, waarbij er geen vertegenwoordigend stelsel bestaat, zijn erg zeldzaam. Een voorbeeld zijn de volksvergaderingen (Landsgemeinden) in de Zwitserse kantons Glarus en Appenzell Innerrhoden. Veel vaker komen vormen van directe democratie voor in samenhang met een stelsel van vertegenwoordigende democratie. Een veel gebruikte vorm is het referendum.

.

Kijkeensaan | 12-10-17 | 00:18 | 1

Oei maar als wij ongehoorzaam zijn moeten we oppleuren en dat willen we niet want het is zo'n gaaf land!

Lionfromzion | 12-10-17 | 02:10

morgen weer de wekelijkse rit naar de Pruus, dichterbij dan welke winkel ook voor mij.

Titje | 11-10-17 | 23:53

Geloof maar dat bedrijven de BTW verhoging zullen aangrijpen om een extra prijsverhoging mee laten liften.
Zo gebeurde het ook bij de invoering van de euro.

Kijkeensaan | 11-10-17 | 23:50 | 2

2001
Voor de invoering van de euro stegen de prijzen van voedingsmiddelen met een ongehoord, nimmer gezien percentage. Om daarna halverwege 2002, ná de ongewilde euro, enkele procenten te dalen. En dit dan voor enige jaren. Uiteindelijk moest de consument an sich dieper dan diep in z'n buidel tasten opdat hetgeen eerder kon worden bekostigd inmiddels een x procenten meer koste.

bij gelegenheid | 12-10-17 | 00:01

De euro maar liefst, u leeft nog in een ontkenningsfase van de 19 naar 21% verhoging?

Mijn auto was een koopje
Mijn nieuwe flatscreen was niet te duur betaalt, dat soort dingen?

Prachtig hoe we in het ene verhaal een import/exportland zijn en dus in principe een lage btw kunnen hanteren ivm volume, maar aan de andere kant moet de btw omhoog tegelijk met het consumenten vertrouwen...

Nu krijg je loonsverhoging en we hoeven het niet meer te hebben over koopkracht, immers als je maar 3 piepers eet vanavond ipv 6 heb je al 9% bespaard..

Dat wordt hamsteren!

Lionfromzion | 12-10-17 | 02:16

Foodwatch lult.
Nuff said.

bij gelegenheid | 11-10-17 | 23:43

Ik zit hier nu op een terrasje in Sevilla (27 graden) en drink een ijskoud biertje voor 1 euro.

Dutch_Holland | 11-10-17 | 23:32 | 2

Ja, ik daar ook regelmatig, heerlijk en proost

rifraf | 12-10-17 | 00:19

Maar als huisvrouw in Spanje , zie ik dat daar de boodschappen duurder zijn dan in Nederland. En de Elecriciteit bijna niet te betalen en mensen in de winter in de kou zitten , Nu is Sevilla warmer, maar er zijn mensen die meer naar Noorden wonen en dan kan het best koud zijn in de winter.

gato | 12-10-17 | 08:31

In Duitsland is uw gulden een daalder waard!

Oepsie1234 | 11-10-17 | 22:45
-weggejorist-
pulp_fiction | 11-10-17 | 22:32

Dus Vaffanculo voor Lodewijk, Jesse, de FNV en Emiel.

ristretto | 11-10-17 | 22:27
-weggejorist-
ristretto | 11-10-17 | 22:26 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

We kunnen met allen(ja echt iedereen) stoppen met werken, een maand of 2,3 eens kijken of ze zonder inkomsten nog steeds zo'n grote mond hebben daar in den Haag.

rifraf | 11-10-17 | 22:16 | 3

Goed plan. ik zeg, doen!

Wering | 12-10-17 | 00:24

Dat gebeurd vanzelf al toch? Als alle participanten zouden stoppen met participeren stort dat hele kaartenhuis zo in en kun je weer een concurrerend hoveniersbedrijf starten zonder te hoeven concurreren met slavenarbeid.

De verantwoordelijke instantie zou zich eens moeten buigen over de concurrentie positie van bijv hoveniers die een contract met de gemeente hebben, en die alleen kunnen krijgen als ze hun personeel vervangen voor participanten..

Vast niet de enige sector maar wel de meest in your face om 7 uur bladerblazende bullshit die er bestaat.. Net terug uit nachtdienst, of toevallig een dagje vrij? Wellicht wilt u uitslapen want net met pensioen?

Jammer joh VROEM VROEM VROEM WHEEEEEEEEEE

Lionfromzion | 12-10-17 | 02:26

Valt me ook wel op dat ik langs het spoor nog nooit een bladerblazer gezien heb.. zouden ze stiekem de blaadjes allemaal naar het spoor blazen??

Lionfromzion | 12-10-17 | 02:40

If Jesse Klaver is against, I'm for...

wezen | 11-10-17 | 22:14 | 2

Hear, hear!

Mahatma | 11-10-17 | 22:43

Cool man kan ik mijn 2% bij jou declareren, ben je dubbel tegen!

Lionfromzion | 12-10-17 | 02:38

Fuck dat linkse tuig..... dit zijn juist de partijen die alles kapot willen fiscaliseren, hypocriet gelul dus!

Fatwabuster | 11-10-17 | 22:11 | 1

Reken die uitspraak maar eens na, laten we zeggen na een maandje boodschappen doen..

Lekker belangerijk WIE die btw verhoging tegenhoudt als je naar het cafe wil...

Pas op dat je niet geinfecteert raakt want het lijkt er op dat je nu spontaan nazi/fascist roept zoals een bepaald type lui.. Wij, althans ik ben van de andere kant, elke lul kan het doen als het maar gedaan wordt!

De tijden dat je kon eisen dat een coca cola neger je coca cola komt inschenken met een big smile zijn voorbij maat

Lionfromzion | 12-10-17 | 02:32

Yasser heeft zijn kans om met een alternatief regeringsplan te komen verneukt toen hij de formaties liet klappen op mieles en dobberaars. Jammer joh

LangeNeus51 | 11-10-17 | 22:10 | 3

Ja heeeeeeel jammer.

HaatbaardKnipper | 11-10-17 | 22:13

Maar wel blij met 2% extra btw enzo toch jongens?

Lionfromzion | 12-10-17 | 02:34
-weggejorist-
Lionfromzion | 12-10-17 | 02:36

ik maak me toch meer zorgen om de energie belasting.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 22:08

2,60% stijging. Kunnen we nog wel aan.

Traag | 11-10-17 | 22:05

Pleur toch op joh stelletje linkse kudt hypocrieten.

rhov-ion | 11-10-17 | 22:00

Grappig dat de Komodo Veraan nu loopt te ageren, samen met JFKlaver. Lolo zat in een kabinet die de BTW verhoogde en het is dat Yasser Feras Klaver te laf en te weinig windmolens en "vluchtelingen" kreeg anders had hij ook de BTW verhoogd om dat feest te bekostigen.

Maar elk geweldloos verzet tegen dit...."kabinet" steun ik van wel. En kabinet zet ik tussen haakjes, een regime van een gouverneur die schatplichtig is aan vreemde mogendheden zoals Brussel en Berlijn kan ik niet als een volwaardige Staten Generaal beschouwen van een soeverein land.

Graaf_van_Hogendorp | 11-10-17 | 21:58

Bier is 21% en wordt niet duurder. Maar over een paar jaar krijgen we 1 btw tarief en dat is 22%.

Nummer 14 speciaal | 11-10-17 | 21:50 | 1

Dat denk ik ook.

Mahatma | 11-10-17 | 21:55

Ik ben geen rekenwonder, maar als ik er volgens het CPB iets meer dan 1% op vooruit ga en de BTW op eerste levensbehoeften gaat 3% omhoog... Ga ik er dan echt op vooruit? Lijkt me niet namelijk.

bastab | 11-10-17 | 21:43 | 4

Niet al m’n geld, maar zie die paar tientjes per maand extra wel op gaan aan de BTW verhoging.

bastab | 11-10-17 | 21:49

Wanneer je per maand EUR 1.000 uitgeeft aan boodschappen dan kost de btw-verhoging je ongeveer EUR 30 per maand. Daar praten we over.

Mahatma | 11-10-17 | 21:55

en niet te vergeten dat we ook nog 25 euro extra aan energie belasting gaan betalen per maand

Rest In Privacy | 11-10-17 | 22:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind wel dat de zachte porno in het lage BTW-tarief moet blijven.

JvanDeventer | 11-10-17 | 21:37

Dat de winstbelasting voor multinationals gelijkgetrokken wordt met onze buurlanden snap ik wel, anders vertrekken ze naar het buitenland en hebben we nog meer werkelozen.

sko | 11-10-17 | 21:22 | 1

Nederland heeft amper werklozen. Ja, behalve die veelbelovende professionals die we als soort hobbyproject hebben aangetrokken. Die werken niet, daar werkt u voor.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 21:28

Moet je eens kijken als je de email krijgt die je moet bevestigen, klik er op en je ziet eerst een link naar groenlinks us ofzo.Vreemd

pegaje | 11-10-17 | 21:11

Groenlinks moet zich natuurlijk de ballen uit de broek schamen met deze actie. Het is deze partij die al in de tijd van Bram pleitte voor verschuiving van belasting op arbeid naar belasting op consumptie. Nou, dat is precies wat dit kabinet doet.

Psycho Daddy | 11-10-17 | 21:03 | 1

U is woke!

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 23:44

BIER wordt niet duurder.... dat is namelijk belast met H (21%) oetlullen!

MeneerGuggenheimer | 11-10-17 | 20:58 | 1

Kijk, een man die zijn prioriteiten op orde heeft.

Mahatma | 11-10-17 | 21:43

Positief bij-effect: Btw-verhoging maakt dat we meer zullen gaan doen via ruilhandel of zwart werk, en meer gaan betalen met alternatieve valuta (Bitcoins, Ethereum, of lokale cryptocoins). Ook al moet je weliswaar jammer genoeg je bitcoinbezit ook invullen in je belastingopgave.

mozaard | 11-10-17 | 20:57

Onbewerkt voedsel zoals aardappelen, groenten en fruit zouden btw-vrij moeten zijn. Diepvriespizza's mogen van mij dan naar 21%.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 20:53 | 1

Varkensworst BTW vrij, schaap hoog BTW tarief.

Mark_D_NL | 11-10-17 | 20:59

Ik vind het enorm sociaal als die linkse rakkers ZELF eens flink de knip trekken om de asieltsunami te bekostigen. Iedereen moet geholpen worden volgens hen. Iedereen is welkom en iedereen van buiten af heeft overal recht op. Van andermans geld dan ? Ik dacht het niet. Dok zelf maar mee voor je principes. De vervuiler betaalt he !

Rest In Privacy | 11-10-17 | 20:51

Doe nou eens stoppen met die algehele verontwaardigheid GS! Straks valt mede door dit soort linkse propaganda het kabinet en gaat de meerderheid weer links stemmen. Jullie weten toch ook dat het met links vele malen meer kut was geweest.

BozePaarseMan | 11-10-17 | 20:46 | 7

Je ziet het verkeerd als je denkt dat dit een rechts kabinet is. D’66 is net zo fout als de PVDA en Groen Links. Aan de ene kant heb je gelijk dat je Asscher en Klaver nooit moet steunen.

BluRay | 11-10-17 | 21:11

Stem groenrechts! O jee die partij is er nog niet.
Geen idee waarom niet.

steekmug | 11-10-17 | 21:25

Op zich niets mis met nieuwe verkiezingen. FvD gaat groot worden!

Mahatma | 11-10-17 | 21:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat maakt die paar procent nu uit, iedereen gaat erop vooruit, bij het uitbetalen van lonen, dat ze het via omwegen dubbel terughalen maakt niet uit, je houdt het niet tegen

Rest In Privacy | 11-10-17 | 20:46 | 1

Aanvulling: puur omdat iedereen gewoon met bier chips bij die klote tv blijft zeiken, met z'n allen naar den haagistan en daar ff laten voelen wat het volk wil helpt misschien wel

Rest In Privacy | 11-10-17 | 20:47

Verminderen van ontwikkelingshulp? Kom nou effe. Dat is ons neo-koloniaal systeem! Wij in het Westen weten het altijd beter en geven ons geld in ruil voor uw afhankelijkheid. Wij zijn rijker (financieel bezien dan he).

mozaard | 11-10-17 | 20:42

Ik heb vandaag tientallen mensen gesproken die vanwege de kabinetsplannen als doel hebben om de komnede jaren zo veel mogelijk zwart te werken en te kopen. Alleen zo ruineer je dit soort slavernij.

tipo | 11-10-17 | 20:38 | 3

Goed bezig Tipo.

Kruisruiker | 11-10-17 | 20:41

Over de " grens " staan de ondernemers te juichen !

ja,diedus! | 11-10-17 | 20:46

Daar is een goede beslissing!

danuska | 11-10-17 | 20:46

Wat mij vooral opvalt, is wat voor een ontzettend kruideniersland we zijn. Iedereen te paard, want we gaan zes tientjes meer hier betalen. Maar nee, hier betaal je twee tientjes minder... Dus... En terwijl we met zijn allen bakkeleien over tientjes wordt onze soevereiniteit weggegeven. Serieus: hoe k*t is je leven als een negatief verschil van 2 of 3 % je al op de kast jaagt?

Dr_Prepper | 11-10-17 | 20:38 | 5

In basis gaat het toch ook niet om die paar %. Het is een optelsom voor velen. Mij boeit die BTW ook niet veel, maar wel in combinatie met nog meer geld naar de EU, en nog meer macht naar die ongekozen hotemetoten in Brussel.
--
Doen we een Nexit? Dan mag die BTW van mij naar 90%, indien dat nodig is om wat initieel Nexit verlies op te vangen.

Mark_D_NL | 11-10-17 | 20:52

Prepper
U bent duidelijk geen chef inkoop van AH. En als het dan toch niet uitmaakt, waarom gebeurt het dan? Ook maar even drie procent op de het hoge tarief dan maar, en 3 procent op de vermogensbelasting? Maakt toch allemaal niet uit?

Rest In Privacy | 11-10-17 | 21:19

Juist! Er worden miljarden weggegeven aan ontwikkelingshulp en uitkeringen maar we gaan ons druk maken over een paar tientjes.

Mahatma | 11-10-17 | 21:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Flikker toch op net die linkse propaganda. Laat de gebruiker maar betalen. Van mij mogen ze het btw-tarief voor alles naar 21% gooien en de IB naar 30%.

Mahatma | 11-10-17 | 20:38 | 5

Prutsers, hoeveel boodschappen doen jullie per maand? Hoeveel denk je dat je gaat voelen van die 3% extra BTW? Het zal hoogstens om een paar tientjes gaan. EUR 1.000 boodschappen: EUR 30 extra BTW.

Het is linkse propaganda. SP, GL en PvdA staan het hardst te gillen dat die 3% verhoging zo erg is.

Ik betaal nu 52% IB. Van mij mag dat wel naar 30%. Oprotten met die armoedzaaiers die huilen om 3% verhoging. Ik wil minder belasting op arbeid!

Mahatma | 11-10-17 | 21:38

En ik stem op Terry/Hiddemeister. De enigen in de Kamer die zinnige dingen zeggen.

Mahatma | 11-10-17 | 21:39

Ik ben niet tegen verbruiksbelasting maar dan wel 0 inkomstenbelasting. Of in elk geval een belastingvrije voet van minimaal 50 mille. Kijk, dan praten we ergens over.
Maar de IB gaat niet of nauwelijks omlaag, en dat beetje koopkracht dat je er mogelijk bij krijgt (want nog maar moet blijken) roven ze dus aan de andere kant weer weg.

Stormageddon | 11-10-17 | 23:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is raar dat je eerste levensbehoeften belast worden, het is feitelelijk een aanslag op je gezondheid. Groente, fruit, vlees, vis, water en onderdak moeten gewoon belastingvrij zijn.

MogeWijEveOvergeve | 11-10-17 | 20:38 | 1

Ze dan ook niet echt woke. Wanneer mensen gezond eten, drinken en bewegen. Zal er minder druk op de gezondheidszorg komen. Dit bewijst weer dat de bestuurders van dit land aan complete ideeën armoede lijden. Hebben geen kennis of relevante ervaring en blijven dus op de oude wijze voortmodderen. Aan de ene kant ouwehoeren over gezondheid op scholen, verenigingen etc, aan de andere kant voor vele mensen aan die onderkant van de samenleving de mogelijkheid tot een gezonder leven afkappen.
--
Maar ja, er is geld nodig om de EU draaiende te houden. En dat vind men belangrijker.

Mark_D_NL | 11-10-17 | 20:45

Onwikkelingshulp sowieso onmiddellijk stopzetten. We hebben al genoeg van die lui hier aan de tap hangen en er komen steeds meer bij. We kunnen niet aan twee kanten bijven betalen, daar en hier.
De BTW verhoging pakt de meest kwestbaren die hun bescheiden koopkracht voornamelijk in kookkracht moeten omzetten.

Memek | 11-10-17 | 20:37

Goe dat gS meedoet. Dat laat ien hoe kinderachti die Asscher of die Yasser ijn Ie zullen nooit iets vande PVV, Baudet of GS goedkeuren of steunen. Andersom wel natuurlijk!
--
Tevens bewijst dit, weer, dat die partijtjes oud nieuws zijn. Die zijn uitgespeeld. Het gaat om de issues, niet om een ver weg visie van een of ander raar cluppie met een naam zoals de pvda, fvd of vvd. En weer een bewijs dat referenda de toekomst hebben.

Mark_D_NL | 11-10-17 | 20:35 | 2

Zonder typo's... Goed dat GS meedoet/steunt. Dat laat zien hoe kinderachtig die asscher en die yasser zijn. Die zullen nooit iets van de PVV, Baudet of GS steunen.

Mark_D_NL | 11-10-17 | 20:38

Het was Asscher die de BTW naar 21% tilde in het huidige nog zittende kabinet.
En nu loopt hij te piepen.

Memek | 11-10-17 | 20:40

Bwah, wip de grens wel effe over

Wekkertje | 11-10-17 | 20:35 | 4

Je kunt te ver gaan hè!

Dr. Blechtrummel | 11-10-17 | 20:39

Moi?

Kruisruiker | 11-10-17 | 20:42

Over de grens wippen, xcusie, kruisruikert.

Dr. Blechtrummel | 11-10-17 | 20:54
▼ 1 antwoord verborgen

Grappig dat pro Eu partijen nu tegen de btw verhoging zijn. Sinds de crisis heeft Brussel alleen maar benadrukt bij regeringen om de btw te verhogen. Uiteraard omdat een deel van de btw "eigen geld" van Brussel is vanwege de afspraken. In nederland is de btw al verhoogd van 19 naar 21 (10% verhoging). Nu van 6 naar 9 (50% verhoging).

Bijna niemand weet is dat brussel ca. 200 btw regels aan het veranderen is, en u raadt het al: Brussel wil op alles zo'n beetje btw plicht leggen en de btw inkomsten fors verhogen.

In nl voelen de watersportverenigingen het al vanaf 1 januari 2017, maar nu ook uw pontkaartje op bv de wadden. En zo zullen de komende jaren steeds meer zaken komen waar in 1 x btw oo moet komen.

De hele doelstelling van de btw wetgeving vervaagd. Wordt gewoon de Melkkoe van de Eu landen. Dus binnenkort overal in de Eu: btw woekertarieven !

Tee Of Cup | 11-10-17 | 20:34 | 2

Hmmm, in Griekenland betalen rederijen 0 (nul) procent belasting. Zie daar: Onassis. Ik weet niet of wij die kant op willen.

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 20:56

Als links tegen is ben ik voor. Verhogen naar 12% gaarne.

ZureJoop | 11-10-17 | 20:34 | 1

Precies. Laat die lefties maar flink dokken. Dat is SOCIAAL en moet ze enorm aanspreken. Ik zeg: doe maar 20 % !

Rest In Privacy | 11-10-17 | 20:54

Laat die btw verhoging maar komen, doe toch al de boodschappen in Duitsland.

Erageftw | 11-10-17 | 20:29 | 2

Prachtland, en de vrouwen hebben grote tetters.

Kruisruiker | 11-10-17 | 20:31

Belastingterrorist!

Mahatma | 11-10-17 | 21:48

Gewoon 200% btw op alles.
Wij, gewone stervelingen kunnen er geen zak aan doen.

Kruisruiker | 11-10-17 | 20:29 | 2

Goed plan. Ga ik me omscholen tot smokkelaar.

Demoncraten666 | 11-10-17 | 20:51

Yep, d66er, dat is de keerzijde, elke ' normale Nederlander' zal ergens het verschil willen vlottrekken. Linksom of rechtsom.

Dr. Blechtrummel | 11-10-17 | 21:10

@raskol
EUR 75 boodschappen per week voor een gezin met twee kinderen niet heel vreemd? Leven die mensen op water en brood?

Ruud Hazes56616330 | 11-10-17 | 20:27 | 1

Bij de Lidl heb je voor EUR 75 een vol winkelwagentje hoor.

Johnny_Hoogerland | 11-10-17 | 22:48

Een beetje minder naar het milieu en het probleem is opgelost. Kan ook meteen die Hillen maatregel worden teruggedraaid.

Rheia | 11-10-17 | 20:27

BTW - ontwikkelingshulp verband klopt aardig:
+ 1.7 miljard extra aan ontwikkelingshulp uitgeven
+ 1,8 miljard extra aan BTW (7,500,00 huishoudens x 20euro/maand/huishouden X12 = 1.8 miljard)

nick.name | 11-10-17 | 20:26 | 1

Zonder boeken en eten lijken we ook meer op Afrika en lopen ze ons vanzelf in. Nu nog een vlieg op ons voorhoofd en een waterbuikje en Nederland is af.

tipo | 11-10-17 | 20:33

Hoe meer ontwikkelingshulp wij lappen, hoe meer men dáár rondfokt, en hoe meer ontwikkelingshulp er daarna weer nodig is om de extra zielige mondjes te voeden. Kansloos dus.

RichardBandler | 11-10-17 | 20:24
-weggejorist-
EefjeWentelteefje | 11-10-17 | 20:23

OT
Nogmaals, opvolger-van-Joris, ik heb geen flauw idee waarom mijn posts regelmatig in tweevoud alhier verschijnen, terwijl ik toch echt maar één keer op de "Reaguur!"-knop druk.
Doe er eens iets aan, want het irriteert mij net zo goed als mijn mede GS'ers.
/OT

EefjeWentelteefje | 11-10-17 | 20:23

Als er nou ook echt eens goed gezond voedsel in de superficiële markten lag... Ga naar de markt mensen, die lieverds berekenen het niet zomaar door en je krijgt sowieso veel beter en meer voor je geld.

LifeCatcher | 11-10-17 | 20:22 | 1

Waar haal je die onzin vandaan dan? Het fruit bij ah is al niet te vreten want nooit rijp en ze kopen de verkeerde smaakloze soorten van een bepaald type fruit in.. op de markt is het fruit nog een stap lager qua kwaliteit.. daarom is de markt zo goedkoop.. Enige plek waar je nog fruit met smaak vindt is de groentespeciaalzaak. En daar betaal je 5 euro vor een ananas. maar dan heb je wel de beste,,die extra sweet del monte bijvoorbeeld.

p17266141 | 12-10-17 | 03:37

Je zet gewoon 5 gedrochten naast de 15 gedrochten die je wilt doorvoeren waar mensen tegen... ahum, "in opstand komen", en de overige 15 kan je zonder bloedneus doorvoeren. Als zelfs de NOS ze wil benoemen weet je dat je genaaid, gespind en alle boerelul behandeld bent.

Denkhetnjet | 11-10-17 | 20:20 | 1

++++ etc.

A333aan | 11-10-17 | 21:59

Van mij kan het leven niet duur genoeg worden in Nederland; ieder surplus wordt nu toch gebruikt om mijn leefomgeving te vernietigen.

Zoltan | 11-10-17 | 20:14
-weggejorist-
EefjeWentelteefje | 11-10-17 | 20:13

De namen van de aangevers van deze 'aksie' in aanmerking genomen, ruik ik hier niet iets van... verderfelijk, goedkoop scoren, aka 'populisme'?
Oeps, even vergeten, 'populisme' is natuurlijk alleen maar heul errug vaut als het uit de rechtse hoek komt...

Natuurlijk is die verhoging van het lage Btw-tarief een schande, zoals èlke belastingverhoging een schande is.
Maar... waarom hoor ik toch helemaal NIEMAND over het handhaven van het hoge Btw-tarief op 21%, wat toch hoegenaamd 'moest' vanwege de 'crisis'?
Die 'crisis' is toch allang vorbei, dixit pRutte et al.?

EefjeWentelteefje | 11-10-17 | 20:13 | 3

De btw kan wel degelijk omlaag, als de ondernemerslobby het wil, de tijdelijke verlaging btw op onderhoud en reparaties van je huis bijvoorbeeld.
Voor de rest is het volk een beurs om leeg te schudden.

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 20:31

@Analia von Solmsch | 11-10-17 | 20:31
Overduidelijk.
En net zo overduidelijk is dat die verhoging tot 21% van het hoge Btw-tarief geen ene kloot te maken had met de 'crisis', maar veeleer met een overheid die niet in staat is de tering naar de nering te zetten.

Gelukkig is het stemvee-buklarven-dom slecht van memorie.
Voor de overheid.

EefjeWentelteefje | 11-10-17 | 22:01

Nou .. dat is wel degelijk genoemd op tv laatst. dat die 21% een noodmaatregel was ,die ze nooit terugdraaien.

p17266141 | 12-10-17 | 03:39

Een boek van 50,- wordt dus nu 51,23 dus waar hebben we het over? Vergeleken met inflatie of prijsverschillen tussen winkels is het peanuts, dit merk je nauwelijks

sko | 11-10-17 | 20:12 | 6

Death by a thousand paper cuts.

Demoncraten666 | 11-10-17 | 20:56

tipo | 11-10-17 | 20:36:
Goed gezegd. Mij persoonlijk zal me welke prijsverhoging dan oojk m'n reedt roesten. Ik reken het gewoon door naar de inkomstenkant maar, er mag onder de verdieners onder ons best wel eens goed gerekend worden voor hen die op scherp staan. Voor hen is ieder tientjes extra er vanaf er een teveel. Dat is blijkbaar lastig als je nooit in een situatie bent geweest waarin iedere koperen munt alsof het een zilveren was moest worden uitgegeven.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 22:12

Ken je dat kwartje van kok die teruggegeven zou worden als het beter ging?

Bon-sens | 11-10-17 | 22:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat moeten de partijen (min de SP) die de reet afvegen met mijn referendumstem met mijn handtekening?
Het volk is toch te dom om meer dan 1x per 4 jaar van zich te laten horen?

gemeentereiniging | 11-10-17 | 20:10
-weggejorist-
nick.name | 11-10-17 | 20:07 | 2

Welkom in de realiteit linksvolk: Jullie willen open grenzen, eindeloze 3e wereld immigratie, 'ontwikkelingshulp', meer EU, meer verzorgingsstaat, meer diversiteit (en dus meer uitzendingen Opsporing Verzocht), dan moet je niet raar opkijken dat je een klein deel van de rekening daarvan uiteindelijk krijgt voorgeschoteld.

letters_of_cijfers | 11-10-17 | 20:06

Laten we wel wezen, als een pak suiker van €1,06 nu stijgt naar €1,09 ná de verhoging zal niemand honger lijden. Met een beetje mazzel ietjes minder obesitas of suikerziekte

pomtiedom | 11-10-17 | 20:02 | 2

Dat pak suiker niet, maar dag in dag uit de rest van je leven op de rest van je boodschappen, dat tikt aan.

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 20:07

Scheelt op een jaar gemiddelde boodschappen bij de Appie ongeveer €170,00 extra.

gemeentereiniging | 11-10-17 | 20:21

Bier wordt niet duurder. Is volgens de fiscus geen eerste levensbehoefte. Gaan maar rustig weer slapen.

hans123 | 11-10-17 | 20:01 | 5

Dat is een hele geruststelling.
*Bedje alvast opmaakt, maar eerst een biertje op necrosis opentrekt en doorschrijven doet aan een memoriam*

Rest In Privacy | 11-10-17 | 21:37

Het vergroenen van het beleid zorgt er voor dat het produceren (water, energie), het verpakken (blik, fles) en het transport naar groothandel, naar supermarkt (brandstof, heffingen op vrachtwagens, personeelskosten) en de supermarkt zelf
meer kosten hebben en die worden doorberekend in het eindprodukt. Proost!!

Arachne | 11-10-17 | 22:31

Caviavoer ook niet, dat valt in het hoge tarief. Konijnenbrokken daarentegen weer wel want veevoer. Bizar maar waar.

Ben-Bataaf | 12-10-17 | 00:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Aan de andere kant heeft het wel iets vertederends als de drie grootste sukkels van de oppositie samen in een coalitie van onmacht en onbekwaamheid ten strijde trekken.

smdyasc | 11-10-17 | 19:59 | 1

Je moet wat als de rest van de oppositie aan hun zak ligt te jeuken.

Dr. Blechtrummel | 11-10-17 | 20:00

De enige reden waarom ik tegen een btw verhoging ben, is omdat het extra geld bij onze obese overheid terecht komt.
En het afslanken van dat gedrocht prioriteit nummer 1 zou moeten zijn.

jemagookniksmeer | 11-10-17 | 19:58 | 1

Amen. Dat, en de diverse gratis potjes graaigeld voor het bedrijfsleven, met name de innovatiefondsen. Die eerst.

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 20:04

Schaf dan GVD die referenda niet af, huigelaars.

sinnedsawereh | 11-10-17 | 19:58

Duurder personenvervoer (trein/tram/bus/taxi/boot) niet te vergeten.

Pimp my Voortuin | 11-10-17 | 19:58

Altijd lekker makkelijk om vanuit de oppositiebankjes te klagen dat de coalitie niet hún verkiezingsprogramma heeft overgenomen.

pomtiedom | 11-10-17 | 19:57 | 4

Ach voorspelbaar, even hun puntje proberen te maken zo aan het begin.
Persoonlijk lig ik niet wakker van die paar tientjes per maand maar voor mensen die het grootste/een groot deel van hun "inkomen" aan voedsel moeten besteden is het natuurlijk kudt.

Berbaar | 11-10-17 | 20:05

@Dr. Blechtrummel | 11-10-17 | 20:05
Wat een onzin. Er is nog nooit een regering geweest die níet aan de diverse knoppen heeft gedraaid waarbij het één wat duurder word om ergens anders te compenseren. Natuurlijk betaald de samenleving ergens de kosten voor het verlagen van de belastingstarieven. Het hele idee van verkiezingen houden is dat het volk mag aangeven dat dat dit maal liever rechtsom dan linksom terug bij de burger komt. Zelfde pot met geld als anders, maar net een beetje anders verdeeld.

pomtiedom | 11-10-17 | 20:31

ja, wellicht is het beter als de voltallige oppositie een goedbetaalde sabbatical van 4 jaar neemt en zich tegen die tijd weer eens lekker uitgerust meldt voor de verkiezingscampagne.

jemagookniksmeer | 11-10-17 | 20:37
▼ 1 antwoord verborgen

Klaver en Asscher waarvan hadden zij hun migranten van betaald 12% btw?

rattenvanger XL | 11-10-17 | 19:57

"En het verschil willen wij financieren uit een vermindering van de ontwikkelingshulp."

Hoe kan je dat nou doen? Je wilt toch niet suggereren dat de Afrikaanse bevolking zelf verantwoordelijkheid moet gaan nemen over hun eigen samenleving en continent? Stel je voor!

XaleX_2 | 11-10-17 | 19:55

Het linkse zootje voelt de bui al hangen .. straks heeft 1 partij de absolute meerderheid FvD .. dan maar samen klonteren .. BTW-verhoging niks mis mee .. Hoort bij economische groei, inflatie etc ..
Wat wel een probleem is +1,75mrd naar ontwikkelingssamenwerking in plaats van naar de zorg, defensie of het onderwijs ..

Maar daar hoor je ze niet over .. links is klaar!

Hetvolkspreekt! | 11-10-17 | 19:55 | 2

Dat is dus het enige lichtpuntje m.b.t. tot het algehele nieuwe regeerakkoord:
Het FvD vaart er wel bij. Let maar eens op.

En nou maar hopen dat het stemvee bij de komende verkiezingen niet opnieuw last krijgt van acute dementie oftewel geheugenverlies...

EefjeWentelteefje | 11-10-17 | 20:16

Hallelujah FvD. Het nieuwe GS geloof. Na PVV en GeenPeil. Geloof ze, vrienden.
Ik hoop met julie mee. Vindt Baudet meest beloftevolle in het rijtje, maar die krijgt ook zijn vormdip nog wel.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 21:33

Het is een beetje een laf besluit om de BTW te verhogen op producten die je als mens beslist nodig hebt. Alleen maar om geld in de schatkist te trekken. Bedenk eens een cunning plan Rutte om je eigen overheid wat minder uit te laten geven.

Graaf van Egmont | 11-10-17 | 19:55 | 2

Daar zit wel de oplossing, minder overheidsuitgaven.

Watching the Wheels | 11-10-17 | 19:57

Nou nee @watching the wheels.
Minder overheidsuitgaven betekent dat ze minder geld uitgeven. Niet dat ze meerst belasting gaan innen.
Vergelijk het even met jouw uitgaven: bezuinigen betekent minder uitgeven aan alles wat je betaalt.

Dit kabinet denkt: shit, mijn inkomen is te laag, hoe kan ik dat verhogen?
Oplossing: we verhogen de belastingen.

Dus per saldo wordt er helemaal niet bezuinigd: overheidsuitgaven gaan omhooggevallen en de belastingen ook.

En de beloofde koopkrachtstijging is dus iets met sigaar en eigen doos.

Dit kabinet doet helemaal niets aan terugdringen overheidsuitgaven

Bon-sens | 11-10-17 | 20:10

Bier wordt niet duurder. Valt onder 21 procent tarief. Alcoholvrij bier daarentegen wel. Dus geen paniek!

floridah | 11-10-17 | 19:54

Vanuit de oppositie is het makkelijk symbool politiek te voeren.

Osdorpertje | 11-10-17 | 19:53

Gewoon bezuinigen op de EU en het Koningshuis.

lady blabla | 11-10-17 | 19:53

Iedereen op gooiafstand van de grens is spekkoper.
Maar als je in het westen woont, de randstad, is zwaar de Sjaak.

Johan_Voorhaar | 11-10-17 | 19:52 | 3

Ja, wrijf het er maar in, benzine, eten en zelfs huizen...

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 20:11

Lang niet in Duitsland geweest voor de boodschappen nu toch maar weer eens gaan kijken is maar 10-15km.

DerkArie-ut-de-Achte | 11-10-17 | 20:21

@Derkarie: vergeet niet te tanken! In DE uiteraard.

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 20:39

Waar kan ik tekenen voor deze oplossing van Bolkenstein?

Bon-sens | 11-10-17 | 19:50

Wat had Frits de verzamelde cultuurlinksers daar toen toch geweldig bij de kladden met zijn drietrapsraket. Kan dat fragment altijd weer zien, heerlijk.

De Vrijlansier | 11-10-17 | 19:49 | 2

VVD-er .. dus .. iedereen deze gast negeren

Hetvolkspreekt! | 11-10-17 | 19:56

VVD'er of niet, er zit nogal verschil tussen Bolkestein en Rutte.

De Vrijlansier | 11-10-17 | 21:58

Voor volwassenen:
Meer betalen door 9% BTW = Minder eten = Minder obesitas = Minder overgewicht = Minder kosten gezondheidszorg.

Alleen voor werkende minimuminkomens gezinnen vind ik die 9% dan wel weer echt waardeloos.

Jan, Leiden | 11-10-17 | 19:49 | 12

EefjeWentelteefje | 11-10-17 | 20:30
Sta je dan als goed willende moeder/vader die gezond kookt (voor inderdaad minder geld) met 3 van die tokkiejong die het anders willen. Dat is niet iedereen gegeven - met name de ; onderklasse' niet.

Rest In Privacy | 11-10-17 | 21:32

@Jan, Leiden ah.. u zit ook nog steeds in uw '''eigen wereld bubbel''.. ze gaan ook het roken duurder maken;en nu dacht u natuurlijk dat de regering dit doet,omdat ze denken dat mensen dan minder gaan roken? nee hoor is gewoon weer een ordinaire pluk actie.Want rokers roken niet minders.

p17266141 | 12-10-17 | 03:45

@p17266141: hear hear. Al die zogenaamde 'maatregelen' om rokers te ontmoedigen... Is gewoon weer een manier om meer geld af te troggelen. Als het echt om de gezondheid ging verbieden ze die shit gewoon, betuttelen doen ze toch wel en naar 'tokkies/plebs' die ergens tegen zijn wordt toch niet geluisterd. Voor de werkende mens moet dat al genoeg motivatie zijn om te stoppen met roken. Laat ze maar eens een keer minder geld stoppen in onzinprojectjes.

Halveneger | 12-10-17 | 07:42
▼ 9 antwoorden verborgen

denk dat ze in de grensregio's nu helemaal moedeloos worden.

jack and friends | 11-10-17 | 19:48 | 1

U bedoelt de winkeliers, waarschijnlijk. De klanten hebben nu meer reden de grens over te gaan.

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 20:14

Ook veel andere nieuwe heffingen, zoals b.v. op vrachtverkeer wordt uiteindelijk doorberekend aan de consument.

watazooi | 11-10-17 | 19:47

Maar vooral niet de strijd aangaan met de voortschrijdende islamisering en ons rap tanende zorgstelsel.

Wat een laffe minkukels!

Creaguurder | 11-10-17 | 19:47

Ontwikkelingshulp heeft nog nooit iets in positieve zin opgeleverd. Als ze dan toch perse ontwikkelingshulp willen geven kunnen ze die 1,8 miljard beter in natura leveren in de vorm van condooms zodat mensen in arme landen niet ongebreideld door blijven fokken.

osolemio | 11-10-17 | 19:47 | 3

Prikpil. Zelfs de aids-epidemie kreeg de Afrikaanse man niet zo ver om een rubber om z'n snikkel te doen.

kapoerewiet | 11-10-17 | 19:54

kapoerewiet | 11-10-17 | 19:54
Ook goed, prima plan. Ontwikkelingshulp is geld van relatief arme mensen uit rijke landen, voor rijke mensen uit arme landen. Heeft echt geen zin. bevolkingsgroei remmen is wel zinvol (denk ik).

osolemio | 11-10-17 | 20:00

Zeg dat maar tegen al die mensen die er een dik betaalde baan aan hebben...
Die zijn er zéker beter van geworden.

Rico Tampeloerus | 11-10-17 | 20:13

Allemaal kruimelwerk in vergelijking met het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek in combinatie met de aftrekboete. Iets wat ik deze 4 partijen (+Rutte II/PvdA) nooit zal vergeven.

de Voorzittert | 11-10-17 | 19:46 | 3

En het belastingstelsel gaat vergroenen, vlak dat ook niet uit. Dat betekent hogere energiebelasting, hogere afvalstoffenheffing, vliegtax, hogere motorrijtuigenbelasting, dieselverbod en een verbod op houtkachels en openhaarden!

theo-is-dood | 11-10-17 | 20:21

Hear hear!

EefjeWentelteefje | 11-10-17 | 20:32

Hear hear!

EefjeWentelteefje | 11-10-17 | 20:32

Mooi naar de winkel in Duitsland. Nu meer dan ooit !

Beerndakbhar | 11-10-17 | 19:46

Dom om dit met 2 politieke partijen te organiseren. De gehele oppositie is tegen. Waarom nodigt Jesse Thierry niet uit? Of Geert? Zo gaat het niet lukken. En dus allemaal symboolpolitiek.

Rimini | 11-10-17 | 19:46 | 3

U begrijpt toch dat dit fatsoensdrietal geen foute mensen in hun BTW-club wil.

De Vrijlansier | 11-10-17 | 19:51

Jesse kon dit zien aankomen doordat hij zelf aan de onderhandelingstafel zat. Nu heeft hij al een tijdje kunnen nadenken hoe hij dit kan gebruiken om stemmen te winnen.

IPNP | 11-10-17 | 20:10

GL zal wel weer extra energieheffingen willen ook dat tikt het hardste aan bij de armere medemens.

voldemort | 12-10-17 | 21:17

Kan iemand Rutte even uitleggen dat de bevolking de bankencrisis al betaald heeft, en dat nivelleren niet meer hoeft (de gedecimeerde PvdA is niet langer hun socialistische bedgenoot)...

Nederlanddraaitdoor | 11-10-17 | 19:46 | 1

Zo maar een idee: de btw verhoging tikt het zwaarste aan bij de lage inkomens, die percentueel meer van hun inkomen besteedt aan de dagelijkse boodschappen. De Bulthaup keuken is nog even duur, dus bovenmodaal merkt het niet eens in de portemonnee.

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 20:19

Heeft Greet al geroepen dat ook de grenzen dicht moeten?

Balletje Mayo | 11-10-17 | 19:46

Btw is in feite verkapte diefstal.

Maar goed.
In elk land betaal je BTW.

Nacho_Vidal | 11-10-17 | 19:45 | 1

Spanje.

gato | 11-10-17 | 20:33

Als het genoeg leeft bij de oppositie, waarom organiseren zij niet eens voor de verandering een referendum? Geen actie voeren maar actie ondernemen!

Tieneus | 11-10-17 | 19:43

Eens.

Mesmer | 11-10-17 | 19:42
-weggejorist-
FritzVonOranje | 11-10-17 | 19:41 | 2

De loserspartijen gaan populisties axie voeren. En GS sluit zich bij dat werkschuw tuig aan?

JTKDM | 11-10-17 | 19:41 | 1

Van de BTW gaat een percentage(tje) linea recta richting Juncker. Dubbel plezier dus hier aan mee te doen.

HaatbaardKnipper | 11-10-17 | 19:52

Het binnenhalen van honderdduizenden kansloze hand-ophouders moet via de belastingen betaald worden, het is zo simpel, zonder de massa-immigratie waren alle overheidsuitgaven nog gewoon betaalbaar.

smdyasc | 11-10-17 | 19:40 | 1

Welke econoom streepte ook alweer de aardgasbaten weg tegen het immigratie-experiment?

kapoerewiet | 11-10-17 | 19:59

Oei, jammer van de taalfout, nu staat er bijna wat anders. Geen btw, verhoging!? Ze bedoelen natuurlijk btw-verhoging. De spatie maakt het verschil. Zo kocht ik laatst nog '3 jarige paarden' zonder dat ik het wist, had er maar eentje nodig.

Cell | 11-10-17 | 19:39 | 2

Gefeliciteerd, lusten die beesten ook taart?

Tuborg øl | 11-10-17 | 20:16

Je wist nu wel wanneer ze jarig waren en dat ze een drieling zijn.

3xminder | 11-10-17 | 22:35

"De winsten van multinationals groter" ?? Wat heeft dat met BTW te maken?

Lumenatra | 11-10-17 | 19:38 | 1

De belasting op winst gaat wel omlaag.

Wedstrijdkrokodil | 11-10-17 | 19:43

Kijk, dat is nog eens visie. Weg met de BTW verhoging ( en tevens EU afdracht) en weg met de sponsoring van corrupte inboorlingen. Ronaldo die komt er wel.

HaatbaardKnipper | 11-10-17 | 19:38

Sorry hoor, maar volgens mij wilde GL consumptie meer belasten...

Rico Tampeloerus | 11-10-17 | 19:37 | 2

oppositieluxe/hypocrisie: als het kabinet alle bezuinigingen&belastingen zou schrappen en de paradepaardjes van hun eigen partijprogramma zou uitvoeren word alles beter. Behalve de schatkist dan...

pomtiedom | 11-10-17 | 20:04

GroenLinks bedoelde wAarschijnlijk belasting op arbeidsloon omlaag, en op consumptie omhoog. Zodat men gaat consuminderen... Leuk idee, gaan we niet doen.

Analia von Solmsch | 11-10-17 | 20:24

Wanneer Asscher zich er mee gaat bemoeien weet je zeker dat die BTW nioet lager maar gewoon nog hoger wordt. Asscher is een mislukkeling. Wat hij aanraakt verandert in in ellende en enorme verliezen. Trap die Nul het land uit.

Mark_D_NL | 11-10-17 | 19:36 | 1

Hij zit alleen niet in het kabinet. Anders was het toptarief wel omhoog gegaan. Deze maatregel is er alleen om grachtengordelgooiwassenaarders te spekken en om meer mensen naar de voedselbank te laten gaan. Zo kun je als overheid gezond eten van top to bottom afdwingen.

Jostifiel | 12-10-17 | 08:22

Bier wordt dus niet duurder van deze btw verhoging

witwas | 11-10-17 | 19:35 | 1

Jawel hoor, want de barman koopt ook zijn macaroni bij de supermarkt en iemand moet die prijsverhoging betalen.

tipo | 11-10-17 | 20:53
-weggejorist-
Tieneus | 11-10-17 | 19:34 | 1

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl