LIVE - Chips, Nuts & Lager - #UKElectionday2017
Achterover leunen en meekijkon/lezon, met de bemmendbelangrijke UK Elections du Jour. De eerste exit polls komen rond het middernachtelijk uur, en als het hier in NL heel hard onderwedert diep in den duistr'e nacht danwel bij het ochtendgloren weten we wie de verkiezingen in de UK gewonnen heeft. Die rare rechtse tante van die KRO-detectives, of die jodenhatende linkse knuffeloom uit die VARA-drama's. Och man. Leefde Nigel Farage nog maar. Live op de twitters en bij Sky News. Humor om te lachen bij #hondjesbijstembureaux. Jolly good time!
UPDATE: EXIT POLL NOT GOOD FOR TORIES
UPDATE: EXIT POLL NOT GOOD FOR TORIES
Oef. Exit poll voorspelt verlies van absolute meerderheid voor de Tories (326 zetels nodig) https://t.co/3wQjf9E3C9
— Leroy Theuniszen (@theuniszen) June 8, 2017
UK #GE2017 exit poll projects:
— BBC Breaking News (@BBCBreaking) June 8, 2017
Conservative 314
Labour 266
SNP 34
Lib Dem 14
Plaid 3
Green 1
UKIP 0
Other 18https://t.co/eXyXVSvVsB pic.twitter.com/dmG5fzFBOD

Reaguursels
InloggenJTKDM | 09-06-17 | 10:17
Ja zwalkend beleid. Het gebeurt nogal eens dat na verkiezingen andere partijen de grootste worden. Stel nu dat iedere keer na verkiezingen opnieuw een referendum wordt uitgeschreven over hetzelfde onderwerp. Hoe moet je daar als EU/buitenland op anticiperen?
Dat beleid wordt bijgesteld of afgezwakt lijkt me onderdeel van democratische processen. Net zoals we met Rutte de windmolens en immigranten er gratis bij krijgen. In dit geval heeft May niet de juiste toon kunnen vinden. Gegokt en verloren.
Overigens ben ik een groot voorstander van referenda. Als het even kan bindende. Maar je moet er wel terughoudend mee omgaan.
Law of the Land | 09-06-17 | 10:07
Tsja, de Noren hebben ook twee referenda over EG/EU gehad, al zat daar wel 22 jaar tussen.
Je hebt helemaal gelijk dat je niet eindeloos moet blijven vragen, maar als de oppositie de verkiezingen wint wordt toch ook vaak beleid teruggedraaid. Zwalkend beleid? Soms wel ja, maar de kiezer kan nu eenmaal van gedachten veranderen, al deed de Noorse kiezer dat dus niet.
JTKDM | 09-06-17 | 09:45
Dan krijg je zwalkend beleid. Voor- en tegenstanders zullen altijd aanleiding zien voor een nieuw referendum. Daarom is het ook zo belangrijk dat politiek en media voortijds hun best doen de voor- en nadelen over het voetlicht te brengen, in plaats van te verzanden in moraliteit en hysterische doemscenario's. Persoonlijk vond ik het uitschrijven van nieuwe verkiezingen, hoewel legitiem, al bedenkelijk.
Ook de Schotten hebben mee kunnen stemmen voor of tegen een Brexit. Dat uitslag net naar de andere kant kantelt is een rechtstreeks gevolg van een democratisch proces, terwijl je onderdeel uitmaakt van een grotere geheel(UK/GB). Dan had men voor onafhankelijkheid moeten stemmen.
Delph | 09-06-17 | 09:24
Ja, de maatstaf waarlangs wordt gemeten is ook in dit geval lijkt duidelijk de politieke gewenstheid door de links PVDA/D66/GL-minnende redeactie.
Toch zou je het ook in perspectief van de peilingen kunnen zien. Rutte viel mee. Zijn Turkenrel en zijn PVV-boycot hebben hem uiteindelijk van twee kanten stemmen opgeleverd.
May valt nu tegen. De aanslagen en haar tweeslachtige optreden daarna worden haar kennelijk kwalijk genomen. En als het goed begrijp heeft Corbyn de sneeuwvlok-generatie (die voorheen nauwelijks politie geëngageerd was -te veel met zichzelf bezig) kunnen overtuigen dat het een goed idee is om een grotere puinhoop van het VK te maken.
Delph | 09-06-17 | 09:24
De inzet was nogal verschillend.
Rutte wilde de grootste worden, werd de grootste: winnaar.
May wilde een grote stabiele meerderheid, raakte meerderheid kwijt: gevoelige nederlaag.
@Law of the Land | 09-06-17 | 09:22
Als de kaarten er anders bijliggen of als je beter weet waar je voor of tegen stemt hoeft het niet onzinnig te zijn de vraag nog eens te stellen. Dat geldt voor Brexit (eerst zonder kennis van hoe dan, straks met) zowel als voor de onafhankelijkheid van Schotland (eerst binnen de EU, straks post-Brexit).
Wat mij weer opvalt is het sentiment in het nieuws: www.nu.nl/buitenland/4755504/conservat...
"De Conservatieve Partij van premier Theresa May heeft tijdens de Britse verkiezingen die donderdag werden gehouden een gevoelige nederlaag geleden"
Dit versus onze eigen verkiezingen: www.nu.nl/verkiezingen-2017/4544907/in...
"Op basis van prognoses is Mark Rutte met de VVD de grote winnaar van de Tweede Kamerverkiezingen."
Allebei vet verloren ten opzichte van de tweede, sterk opgekomen partij. Maar bij ons is dat een PVV en bij hun een soort PvdA. De een een winnaar, de ander 'een gevoelige nederlaag'.
JTKDM | 09-06-17 | 09:10
Prima, als een jaar later in derde instantie dan nog een referendum kan komen, voor als men zich weer bedacht heeft. Net zo lang referenda houden totdat de gewenste (afhankelijk wie het uitschrijft) uitslag binnen is.
Farage is nu bang voor een tweede referendum over Brexit, maar dan als de terms and conditions zijn uitonderhandeld. Wat een nep-democraat!
Mocht de Britse kiezer in tweede instantie besluiten toch maar liever te blijven, is dat toch net zo'n valide beslissing als de uitslag van vorig jaar?
Lafayette | 09-06-17 | 08:14
Ideaal, dan hoeft men geen verantwoording af te leggen over gedane beloftes en teksten op een partij bus.
Flappie2006 | 09-06-17 | 03:27
Dan is het nog wel te doen.
Dan hebben de conservatives maar één maydestander nodig.
Al vraag ik me af of libDem wel wil omdat ze -naar ik meen- toch wel erg pro-EU zijn.
Wat is GB toch een vreemd land. Met een "Hung" parlement. "Stuck in the middle". In GB heerst nog altijd het rijk-arm denken (Upstairs-Downstairs), de Katholieken tegen de Protestanten, De Engelsen, Wales, Schotten, Ieren.
Dit gaat al zo sinds de Romeinen van de eilanden zijn afgeschopt. En waarschijnlijk was het ook al zo voordat de Romeinen kwamen.
Ondertussen is er weer eens een horde "Wilden" het eiland opgestapt. Ook niet voor het eerst. De Vikingen waren niet anders. Thor of Allah, wat maakt het uit. Voorlopig wint de onderlinge stammenstrijd het van het besef dat er een gezamenlijke vijand is.
De geest van Shakespeare regeert nog altijd het eiland.
sinar2 | 09-06-17 | 08:15
Ik snap wel dat ze blij zijn bij Radio1. Ze hadden de grootst mogelijke moeite haar naam (tsuriesa/sssssuriesa) correct uit te spreken.
Op Radio 1 volop gejuich alsof de socialisten gewonnen hebben en Corbyn de nieuwe messias is. De partijdigheid van de NPO is gewoon beschamend.
Het zit niet May..
@GekkeLorrie | 09-06-17 | 07:59
Wat voor verantwoordelijk had hij dan?
Zo'n onzettend leeg en platgetreden begrip dat " zijn verantwoordelijkheid nemen".
Farage heeft nooit gezegd dat hij zich met de uitvoering van een Brexit zou gaan bezig houden. Wat hij heeft gedaan zouden meer politici moeten doen. Je doel bereikt? Kappen en iets anders gaan doen.
In afwachting van de definitieve verkiezingsuitslag: toch een soort van gerechtigheid. Mevrouw May dacht het stemvee wel even voor haar persoonlijke karretje te spannen door vervroegde verkiezingen uit te schrijven.
Dit geeft weer een klein beetje vertrouwen in de democratie. Nu nog dat corrupte secreet een punter onder haar derrière (laat die Labour mafklapper s.v.p. nog eventjes blijven zitten!) en een commissie die het huidige Britse politieke bestel eens kritisch onder de loep neemt. Want zoals het nu gaat lijkt de huidige formule uitgewerkt.
En in de tussentijd de bestaande politieke partijen, maar ook de kiezer, de huidige inhoud van het debat eens rustig laten overdenken. Daar zouden we in eigen land dan weer een voorbeeld aan kunnen nemen.
Farage heeft gezegd dat hij terugkomt...
de Voorzittert | 09-06-17 | 07:38
Mijn excuses, in goede banen leiden is inderdaad een verkeerde bewoording. Maar het blijft toch raar dat je afstapt als je net gewonnen hebt en niet enigszins je verantwoordelijkheid neemt. Hij heeft toch genoeg invloed gehad, want zonder Farage was er waarschijnlijk geen referendum geweest, dan moet je ook de golf van consequenties uitrijden. Had Farage voor de Brexit-vote van te voren gezegd dat hij zou opstappen mocht het een succes worden? Ik denk van niet, dat had de Brexit-vote waarschijnlijk veel stemmen gekost...
Tja, je weet dat het een "districtensysteem" is in Engeland, net zoals in de US. Hillary had met het NL systeem waarschijnlijk ook gewonnen. Om daar nu over te klagen....
GekkeLorrie | 09-06-17 | 07:21
Wat ook de reden was, het stond los van teleurstelling over Brexit: www.google.nl/amp/s/www.thesun.co.uk/...
Niet projecteren he
@Rommelende Onderbuik | 09-06-17 | 07:45
"Verder: in the UK volgt na elke islamistische aanslag een opleving van warme gevoelens voor moslims."
May is van 2010-2016 verantwoordelijk geweest voor de veiligheid van de UK als Minister. In die tijd heeft zij 40.000 banen geschrapt bij de politie en nog eens 7000 agenten hun wapen afgenomen. Gevolg 4 terroristische aanslagen tijdens haar 94 dagen als PM.
Niet gek dat sommige mensen geen vertrouwen meer in haar hebben.
@Rommelende Onderbuik | 09-06-17 | 07:45
"Verder: in the UK volgt na elke islamistische aanslag een opleving van warme gevoelens voor moslims."
May is van 2010-2016 verantwoordelijk geweest voor de veiligheid van de UK als Minister. In die tijd heeft zij 40.000 banen geschrapt bij de politie en nog eens 7000 agenten hun wapen afgenomen. Gevolg 4 terroristische aanslagen tijdens haar 94 dagen als PM.
Niet gek dat sommige mensen geen vertrouwen meer in haar hebben.
@Rommelende Onderbuik | 09-06-17 | 07:45
Zou kunnen, of misschien komen de meesten tot de conclusie dat een stem op Ukip in dit kiessysteem weing zoden aan de dijk zet.
@lady blabla | 09-06-17 | 07:37
"Bye bye Brexit"
Brexit gaat gewoon door, vergeet niet dat May remain stemde en Corbyn leave. May was voor een harde Brexit maar het zal nu wel een model als Noorwegen worden.
De uitslag is goed nieuws voor Noord Ierland, zonder hun steun kunnen de Tories niet regeren met een meerderheid. Tijd voor Engeland om te gaan betalen voor de chaos die ze in Noord Ierland hebben gecreëerd.
Lafayette | 09-06-17 | 07:37
Neemt niet weg dat de keizers teleurgesteld lijken in Ukip. Ze lopen redelijk massaal over (of zijn niet komen stemmen omdat het voor hen toch niet uitmaakt?)
Zijn ze richting May (wat logisch lijkt voor uitvoering van...) gegaan of juist naar Corbyn (omdat ze zich genaaid voelen)?
Verder: in the UK volgt na elke islamistische aanslag een opleving van warme gevoelens voor moslims. Kennelijk werkt het zo ongeveer: "Mijn buurman die moslim is kan er ook niets aan doen. Dat is best een goede vent. Als ik hem een knuffel geef, dan zal hij toch echt niet radicaliseren?"
Heel raar maar kennelijk menselijk om politieke problemen en nare ideologische trends zo uit het aandachtsveld weg te drukken en te zoeken naar iets waar men zelf denkt iets aan te kunnen doen.
Waarschijnlijk een typisch westers-weg-met-ons-fenomeen.
Yep, de Britten verspelen nu elk kans op een goede Brexit, en bij eventuele terugkeer naar de EU worden ze nog een keer genaaid. De EU zal dan de Britten voorgoed muilkorfen. Afijn ik zie deze achterhoedegevechten met enig leedvermaak aan.
Wie kan er na die aanslagen en ellende in de UK nu nog voor die marxistische moslimvriend tuinkabouter stemmen ??
Ik geloof dat ik de wereld niet meer begrijp, in ieder geval de Europeesche wereld niet.
Oi, oi, oi. May. Complete fucktard. Een landslide zo wegpissen. Ik vind het knap. Veel plezier met de formatie (hehehe) aan de andere kant van het kanaal.
@GekkeLorrie | 09-06-17 | 07:21
Aha de uitslag van deze keer wist ik niet. Vorige keer wel 12,5% en 1 zetel.
.
Zie trouwens niet in hoe Farage verantwoordelijkheid had kunnen nemen als slechts lid van het Europarlement in een partij dat geen onderdeel van het Britse kabinet is én niks te zeggen heeft in het Europarlement want zwaar in de minderheid.
@GekkeLorrie
Hoe had Farage de Brexit in goede banen kunnen leiden met 1 zetel? En al had hij er nu meer gehad. Hij zit en zat nooit in de regering of zelfs het Britse parlement.
Bye bye Brexit
Oh my God, wie stemt er nu nog op die belegen communist van een Corbyn?? Ik heb hem nog nooit op een verstandige uitspraak kunnen betrappen, en zijn eigen partij vertrouwde hem niet eens.
Nu ja, het volk heeft gesproken, geniet van de ondergang sukkels.
@de Voorzittert | 09-06-17 | 05:35
Dat is gewoonweg NIET waar:
Ukip: van 12.5% van de stemmen naar 2%:
www.theguardian.com/politics/2017/jun...
Gek he, als Ukip de Brexit-bende voor elkaar krijgt (o.a. met leugens over het geld dat "bezuinigd" zou worden en naar gezondheidszorg zou gaan: www.telegraph.co.uk/news/2016/06/24/ni...), vechtpartijen en, als dikke kers op de taart, dat de leider van Ukip, Nigel Farage, opstapt na de Brexit. Oftewel, niet je verantwoordelijkheid nemen om de Brexit in goede banen te leiden. De Britse bevolking is gewoonweg voor de gek gehouden door die clowns en die clowns worden op dit moment door de stemmers afgestraft (en terecht!).
Door de interne verdeeldheid, voorlopig geen regering... net als in Nederland.Frankrijk ook een bestuurlijk drama. Spanje al jaren. Italië? Puinhoop.
Alleen Merkel heerst nog redelijk soeverein.
Geen of zwakke regeringen in de vazalstaten.
En altijd wel een regering -die ondemocratische- in Brussel.
We zijn verdeeld. Alleen al in groepen die roepen "we laten ons niet verdelen" na elke aanslag en groepen die roepen "genoeg is genoeg". Groepen die graag willen dat London net zo veilig is als Budapest vs. groepen die zeggen in de open, inclusieve, diverse samenleving is af en toe een aanslagje een trade off -je krijgt er zoveel voor terug?
May probeerde allebei de groepen aan te spreken en kwam van een koude kermis thuis.
Immigratie, terreur, de EU, geopolitieke bewegingen, milieu, globalisering vs lokale werkgelegenheid... Alles draagt aan onze verdeeldheid bij.
Je zou bijna zeggen dat het onderdeel is van een op oud Romeinse strategie gebaseerd plan: verdeel en heers.
Nou, niemand gaat de mogelijkheid krijgen om een meerderheid te vormen.
Lafayette | 09-06-17 | 07:06
Voor u dan; welterusten straks.
@Jackanders
Hier op Bonaire is het nog vroeg in de nacht ;p.
Gister vroeg naar bed, televee op BBC, maar helemaal niks meegekregen.
Gewoon een paar uurtjes gedaan wat de UK al jaren doet, slapen.
*koffie!*
Interessant stukje trouwens.
Niet helemaal eens met de opinie, maar observaties en de analyse van de tendensen snijdt zeker hout.
blogs.spectator.co.uk/2017/05/terrori...
"So such terror attacks do divide society, not on the basis of race or religion, as feared, but by further accelerating political sectarianism. Maybe thats what Isis wants, after all."
(En dan is het in het VK nog redelijk overzichtelijk met twee hele grote partijen.)
Ukip: 0 zetels. Away-with-us is een Europees probleem.
Vorige verkiezing trouwens 13% van de stemmen en 1 zetel. Lekker systeem.
De Britten kiezen ook voor verdere zelfdestructie. Ik zie het met enig leedvermaak aan. Blijkbaar gaat het nog te goed, en tegen de tijd dat men echt in de shit zit zullen de volksmenners en zakkenvullers al lang veilig en droog hun hachie zeker gesteld hebben.
Voor de rest hebben politici geen invloed meer op de demografische beweging.
Resistance is futile. You will be assimilated.
De kandidaat van The Christian Society Party in Maidenhead (district van May, gewonnen door May), kreeg 69 stemmen.
Dat is toch briljant. Ik LOL'de.
Once they were great. Soon only their language reamains. And than the silence starts...
En nu nog stoppen met dat districten steltsel verkiezingen.
Dat is zo 1880.
De grote vraag: zien we arrogandier May nog terug.
Ik zie districten van 20.000 waar Cons winnen en districten van 200.000 waar er eentje wint met duizend stemmen meer.
Waar 99.000 stemmers niet meetellen.
Nick Clegg verliest zijn zetel. Dus... geen Nederlands sprekend parlementslid meer in Westminster. Niet dat we veel aan Cleggie hebbem gehad verder, maar toch.
Extreem spannend: Angus Robertson just lost his seat
The SNP's Westminster leader, Angus Robertson, has lost his seat in the general election, as the Conservatives took his seat of Moray.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
BBC are now forecasting:
Conservatives: 322 - 4 short of a majority
Labour: 261
SNP: 31
Lib Dems: 13
-weggejorist-
Hung parliament looms.
www.independent.co.uk/
Conservatives mogen nog maar 5 zetels verliezen voor meerderheid.
-weggejorist-
Brexit lijkt me er gewoon komen. De lashback als het niet doorgaat is groot, daar houden die britten niet zo van - ondanks die pussy SJW studentjes.
Maar wel mooi dat May de meerderheid kwijt is. Dat mens had echt hele enge en smerige ideetjes. Mensenrechten van alle burgers inperken tegen terrorisme, encryptie verbieden, het hele internet achter een firewall waar enkel wat de overheid goedkeurt bezocht mag worden, vergaande surveillance, et cetera.
Hopelijk kan dat alles nu geen doorgang meer vinden.
Draw a Line Britons!
Ik moet vroeg op dus ik ga u bij deze een prettige nacht wensen.
Patje2011 | 09-06-17 | 02:10
Slaap lekker Patje.
mr Fawlty | 09-06-17 | 02:03
We zullen zien. Ik moet vroeg op dus ik ga u bij deze een prettige nacht wensen.
dooiekadaver | 09-06-17 | 01:59
Ik had het het niet over de toon, ik had het over intelligentie. Met iets meer verstand was de PVV wat verder geweest. U kunt natuurlijk niet wachten tot er over kutmoslims gesproken wordt in de 2e kamer, omdat dat lekker tegendraads is in vergelijking met de andere partijen? Fijn is dat he als er woorden in je mond gelegd worden?
Dat er nog mensen intrappen in dat gezwam.
dooiekadaver | 09-06-17 | 01:59
Idd.
Weet je waarom ?
Omdat veel mensen niet zo goed tegen verandering kunnen.
Ja maar, hoe moet dat dan met de hypotheek en de aflossingen en....
Ondertussen hebben ze niet in de gaten dat die dingen er helemaal niet meer toe doen als de waarschuwingen van Geert waarheid worden.
Ook zijn twittergedrag geeft een bepaald niveau weer. Maar goed, einde discussie dus. Slaap goed!
Patje2011 | 09-06-17 | 01:48
Misschien heb ik ongelijk en krijg jij gelijk, ik hoop het eigenlijk niet.
In mijn optiek is een man die het in z'n eentje opneemt tegen de boze wolf en ook standvastig is in zijn opvattingen, enig lid is van zijn partij om de immer gevaarlijke instroom van exstreem-rechts wannebee leden buiten de deur te houden (zie AfD) en steeds meer gelijk krijgt, gewoon een held.
mr Fawlty | 09-06-17 | 01:56
Ja hij heeft wel een gedeelte van zijn leven opgeofferd voor de goede zaak, daar heb ik respect voor. Maar als hij straks komt met Fitna 2 t/m 10 dan zal regeren er nooit meer inzitten voor de PVV zolang hij leider is. Is gewoon niet verstandig.
Patje2011 | 09-06-17 | 01:48
Ah hij houdt zijn niet aan de gedragsregels van Assher, Rutte, Klaver en Pechtold. Altijd maar beginnen over de toon van het debat zodat ze maar niet inhoudelijk de discussie aan hoeven te gaan. Dat er nog mensen intrappen in dat gezwam.
mr Fawlty | 09-06-17 | 01:51
Ik mag het vast niet zeggen, en het zal ook niet snel gebeuren, maar misschien wordt het tijd dat Wilders een stap terug doet. Komt ten goede van zijn leven en zijn politieke partij, die dan waarschijnlijk wel door Rutte zal worden uitgenodigd om te formeren.
Ook zijn twittergedrag geeft een bepaald niveau weer. Maar goed, einde discussie dus. Slaap goed!
Patje2011 | 09-06-17 | 01:48
Ik weet het niet Patje.
Ik heb wel veel waardering voor die man die in zijn eentje stand houdt tegen het cordon. Ik ben helemaal niet blij met zijn afkeer van legalisering van drugs maar alles bij elkaar opgeteld vind ik dat hij zinnig en opbouwend bezig is.
Labour wint in Middlesborough.
Ik was daar in 1978:
De oude binnenstad was in verval maar wel vol met huisjes
met deuren van 1,70 meter hoog.
De straten waren gevuld met mensjes van 1,60 meter groot.
Er was nog een treintje naar het zuid-oosten die langs de troosteloze ruines reed van wat eens een grote industrie was:
British Steel, eens een machtige industrie, nu 15 minuten in de trein langs vervallen gebouwen en industriele ruines.
Wat ik eigenlijk een prachtig gezicht vond.
Patje2011 | 09-06-17 | 01:25
Ik zou er niet raar van opkijken dat juist die 12 jar vasthoudendheid van Geert, tegen het cordon, de weg heeft geopend voor de nieuwe garde die uiteindelijk de weg gaan effenen.
Ik hoop voor Geert dat hij daar zelf ook nog van mag profiteren, na al die jaren van afzien.
mr Fawlty | 09-06-17 | 01:39
Hij heeft inderdaad zijn nek uitgestoken en heeft de ruimte ingevuld die Fortuyn heeft achtergelaten. Maar om nu te zeggen dat hij zelf een heel gedachtengoed heeft vind ik echt te ver gaan. Daarbij zegt hij domme zaken, zoals kopvodden, waardoor hij (oudere) kiezers verliest en andere partijen niet met hem geassocieerd willen worden. Ook zijn twittergedrag geeft een bepaald niveau weer. Maar goed, einde discussie dus. Slaap goed!
Ook bij het napraten over debatten en dergelijke.
Vage_eddie | 09-06-17 | 01:38
Heb je gelijk in maar het grote succes van Pim was dat hij de taal van het volk sprak. Onomwonden, recht voor z'n raap. Dat zie ik dandyboy hiddemeister nog niet echt doen.
Let wel, ik heb een enorm respect voor die man maar hij is geen Pim. Hoeft ook niet maar hij gaat nooit zo snel zoveel achterbankrijgen als Pim.
Thierry zie ik dat nog wel doen. Getuige het feit dat hij nog harder wordt tegengewerkt dan Pim toentertijd, is hij op de goede weg. Thierry heeft de potentie om een hele grote te worden. Ook al is hij een snob, wel een beminnelijke snob.
Die trouwens ook gewoon de intelligentie mist en teert op het gedachtengoed van Fortuyn.
Patje2011 | 09-06-17 | 01:25
Als je dit wil volhouden is het einde discussie.
Een man die zoveel opofferd om zijn gelijk te halen, wat hij keer op keer niet krijgt maar waarin we hem wel steeds meer moeten erkennen. Een man met beperkte intelligentie noemen die teert op het met geweld beeindigde succes van Pim....
Sorry hoor.
-weggejorist-
mr Fawlty | 09-06-17 | 01:34
Een stem ontstaat meer dan eens door van gedachten te wisselen met de omgeving. Procesmatig je eigen inzichten toetsen aan dat van de mensen om je heen.
Ik denk dat in dat opzicht een partij die op sommige standpunten wat meer 'PVV-light' is, er wat makkelijker in gaat. Ook bij het napraten over debatten en dergelijke.
@Oprisp | 09-06-17 | 01:19
Dat is een nog radicaler idee. Ik vind het een goed idee, maar daar heb je dan een bevolking voor nodig die doordesemd is van het democratisch proces. In Zwitserland of IJsland zie ik zoiets wel lukken, in Nederland niet. Voorlopig. Dat moet je van onderop doen, op lokaal niveau en zo zit Nederland niet meer in elkaar.
In Nederland was er ooit de basis van zo'n systeem van openbaar bestuur in Drenthe, Twente en Achterhoek met de Boermarken. Zeker in de vrije Boermarken, zonder adelstand erboven was er een bijzonder democratisch en egalitair bestuur, wat heel goed werkte. Maar ja, helaas...
die bang zijn voor tokkie te worden versleten bij een stem op de PVV
Hoezo dan, niemand weet toch wat je uiteindelijko stemt, in dat hokje ?
Exitpolls lijken toch Labour te veel winst te hebben voorspeld..
watje vechtlust krijgt na aanslag nr 15000. Wishful thinking misschien.
Wateengedoezeg81 | 09-06-17 | 01:25
Dat denk ik ook wel, als het echt nodig is zal het beest in ons wel weer wakker worden.
De vraag is of het op tijd zal zijn.
Te laat wakker worden heb je ook niet zo veel aan , he ?
Vage_eddie | 09-06-17 | 01:18
Dat de eu achter de schermen meer macht blijkt te hebben dan wij allen gedacht hadden, blijkt wel uit het feit dat ze in staat waren om een pakje macaroni in het geweer konden brengen tegen een gerenomeerde politica die alle voordeel had en het nog voor elkaar kregen ook.
mr Fawlty | 09-06-17 | 01:20
Ik heb juist op Hiddema gestemd omdat hij zo genuanceerd kan praten dat in tegenstelling tot Wilders. Die trouwens ook gewoon de intelligentie mist en teert op het gedachtengoed van Fortuyn.
mr Fawlty | 09-06-17 | 01:20
Ik zie FvD eerder als een alternatief voor iets voorzichtigere mensen, of 'hoger opgeleiden' die bang zijn voor tokkie te worden versleten bij een stem op de PVV.
Een tweede smaak erbij, die net iets minder heftig is.
Denk dat dat een prima niche is, die nog wel met wat zetels kan uitgroeien.
-weggejorist-
Vage_eddie | 09-06-17 | 01:18
Die oostblokkers hoef je je niet zo' n zorgen over te maken, die hebben Jan III Sobieski nog in ere staan. Maar wat is de uiteindelijke macht van de totaal maffiose eu, die alle macht die ze hebben nu in het spel brengen ?
Eng he ?
(FvD is wat mij betreft dichtbij)en ik stem op je. Ga je niet beschermen tegen de gierkar.
tragic1911 | 09-06-17 | 01:04
Dank je voor het vertrouwen.
Maar FvD heeft zeker wel mijn sympathie maar ze moeten het eerst maar eens waarmaken.
Waarom had Pim de mensen mee en Wilders in zekere zin ook ?
Omdat ze de taal van de mensen spraken/spreken. Kun je van FvD nog niet echt zeggen. Hiddemeister is een geweldige vent, in mijn optiek dan maar of ' het volk ' hem begrijpt durf ik te betwijfelen.
Stormageddon | 09-06-17 | 00:56
Jammer dat Geenpeil niet wat geworden is. Ik was een van de club van 5000.
mr Fawlty | 09-06-17 | 01:11
We hebben Oost-Europa nog als erhm... Lichtend baken van assertiviteit tegenover Brusselse bemoeizucht en geforceerd geïmporteerde rovers. Het is hopen dat de EU zijn quota daar niet door de boel geramd krijgt en dat de machine daardoor een keer goed gaat rammelen. Het zou helemaal te gek zijn als er een beetje gezonde onvrede vanuit die contreien overgewaaid komt. Mensen mogen namelijk best weer eens boos zijn over het feit dat ze genaaid worden. Momenteel zie ik om me heen dat veel mensen die niet policor stemmen alsnog als de dood zijn om er voor uit te komen.
met geweld. Kut maar realistisch.
tragic1911 | 09-06-17 | 00:58
Wie dan ?
Heb je de gemiddelde Nederlandse/europese man al eens goed bekeken ?
Het is niet voor niks dat ze weer op de gevestigde orde gestemd hebben, zo van, laat het alsjewblief rustig blijven en de mensen zich met elkaar verbinden....
Nou, daar heb je wa\t aan als een agressieve macht de boel komt overnemen.
We zijn verloren man.
tragic1911 | 09-06-17 | 00:58
Dus volgens jouw is het beter het bestuur van dit land over te laten aan halve garen, zwakbegaafden, debielen, salafisten, Wahjongers en andere randfiguren.
Beter van niet.
Jan Dribbel | 09-06-17 | 00:56
Hij gaat nu een eigen opiniewebsite/blog beginnen. Ik denk niet dat hij ervan kan rondkomen..
@Graaf van Egmont | 09-06-17 | 00:43
Ik ben politici die alleen in linkse en rechtse dogma's kunnen denken zo verdomde kotsbeu.
Wat politieke ideologie of idealisme wordt genoemd is een recept voor ellende. Verstikkende linkse bemoeizucht en betutteling onder het mom van sociaal gevoel, rechtse law-and-order-mentaliteit, omdat iedereen nu eenmaal in potentie een crimineel of een terrorist is.
Dat was ook exact de keuze die het arme Britse volk vandaag had.Ik had in eerste instantie respect voor May omdat ze in staat bleek,over haar schaduw te stappen en voluit voor de wil van het volk te gaan (inzake de Brexit). Thatcher 2.0, ook qua uitstraling.
Maar die kneejerk-response na Manchester en vooral Londen maakte weer duidelijk dat we te maken hebben met gewoon weer een neocon van standaard snit, die denkt dat het beperken van privacy en vrijheden van onschuldige burgers het beste medicijn is tegen terrorisme. Pretenderen de democratie te willen beschermen maar er tegelijkertijd schijt aan hebben.
Corbyn gaf een haarscherpe reactie op May's hysterische brainfart, die het adagium van Ben Franklin in herinnering bracht: wie bereid is vrijheid op te offeren voor veiligheid, zal vrij noch veilig zijn.
Maar voor het overige zit die man zo verstrikt in zijn foute ideeën, zo vastgebakken in radicaal maakbaarheidsdenken, dat hij bijna een karikatuur van zichzelf geworden is.
Het redelijke, zakelijke en verstandige alternatief voor de Britten, de UKIP, wordt gewurgd door het districtenstelsel en door de notoire ondankbaarheid van de Britse kiezers. Farage zal over 50 jaar wel ergens een standbeeld krijgen en geëerd worden als de man die Engeland net op tijd uit de economische misère heeft gered, die de rest van Europa tot de bedelstaf veroordeelde. Maar vooralsnog zijn zeldzame goede politici als hij profeten in eigen land.
@INH.30CL | 09-06-17 | 01:01
Mijn positie t.a.v. verenigingen en partijen is die van Groucho Marx. Ik word liever geen lid van clubs die lieden als ik toelaat als lid.
Dus nee. Maar Terry mag me bellen als hij wat van me wil.
Putin wist wat hem te doen stond. Amerika zou hetzelfde gedaan hebben bij een Russische marinebasis op Puorto Rico
Graaf van Egmont | 09-06-17 | 00:54
Putin.
Bedoel je die man die ons zou kunnen redden als de islam hier zich sterk genoeg waant om de boel over te nemen ?
Bedoel je die man die door Merkel en de eu zwaar wordt tegen gewerkt ?
Bedoel je die man die als wij zijn ondergelopen door de mossels zal zeggen, tja, toen de usa jullie opdroeg om mij te verneuken hielden jullie ook je bek.
Bedoel je die man die samen met de usa zal zeggen, had dan jullie politici eruit gegooid toen het nog kon ?
Graaf van Egmont | 09-06-17 | 00:54
Hij kon inderdaad niet anders. Maar nu wordt verweten dat hij oorlogszuchtig is terwijl hij juist doet wat iedere superpower gedaan zou hebben. Je pakt wat je claimt.
@mr Fawlty | 09-06-17 | 00:56
Sluit je aan bij een partij met realistische en eerlijke doelstellingen door intelligente mensen (FvD is wat mij betreft dichtbij)en ik stem op je. Ga je niet beschermen tegen de gierkar.
tragic1911 | 09-06-17 | 00:58
En daarom mocht van Washington zijn bevolking dus met geweren rondlopen. Enfin. De Fransen hebben het ook een keer geflikt in die tijd.
-weggejorist-
@Stormageddon | 09-06-17 | 00:56
Jij bent al lid inmiddels van FVD/?
Erratum et addendum 00:56
"Ik ben ervan overtuigd dat de *beste* minister van zorg een arts of verpleegster is."
Vage_eddie | 09-06-17 | 00:53
Helaas Vage Eddie, jouw minimale vorm van regering (waar ik ook voorstander van ben) zou ervoor zorgen dat een groot gedeelte van de bloedzuigers toch echt iets nuttigs zou moeten gaan doen. En laten zij nu net op het pluche zitten om dat te bepalen. Ha. Hahahaha. Nee. We zijn in een tijdperk terecht aan het komen dat we via een app kunnen stemmen om over allerlei wetgeving zelf te kunnen stemmen (ja/nee/geen) maar dat kan schijnbaar niet want dan worden die 150 stinkers overbodig. Dus helaas, terug naar het verleden en aanpassingen in wetgeving = met geweld. Kut maar realistisch.
Fawlty est mort, vive Fawlty, lol
-weggejorist-
OT Jan Roos is gestopt als politicus.
Het is nu bijna 3 uur na de sluiting van de stembussen en er zijn al 4 districten definitief.
Want zodra je de waarheid gaat verkondigen krijg je de gierkar van de gevestigde media op je.
tragic1911 | 09-06-17 | 00:51
Maakt mij niet uit.
Ik ben 54, schaapjes op het droge.
Mijn 2 kinderen zijn inmiddels zelfstandig.
Laat ze maar komen dan, Je maintandrai, lol
@tragic1911 | 09-06-17 | 00:33
Het zijn juist de idealisten die beroepspolitici worden. Want dan zit je lekker dicht bij de honingpot van belastinggeld om je idealen te verwezenlijken. En lukt het in de politiek niet, dan zijn er de ZBO's en andere quango's waar je als manager je idealen kunt verwezenlijken, met diezelfde taxpoet.
Idealen zijn de slechtste reden om de politiek in te gaan. De beste reden om de politiek in te gaan is verstand van zaken. Ik ben ervan overtuigd dat de minister van zorg een arts of verpleegster is. Dat de beste minister van onderwijs een leraar is. Ervaring in bestuurlijke processen helpt, maar kun je snel leren.
Een normaal en verstandig persoon gaat helemaal niet de politiek in. Overigens vind ik dat een ware democratie helemaal niet een stem voor een vertegenwoordiging moet zijn, maar gewoon per loting zou moeten. Ingezetenen worden gewoon voor een periode aangewezen om raadslid/statenlid of kamerlid te zijn, en dan moeten ze gewoon stemmen over plannen van gekozen wethouders, gedeputeerden en ministers. Maar dat is een andere discussie.
Enniewee... idealisten zijn de ziekte. Die moet je niet hebben in het openbaar bestuur. Heb je niks aan en kosten een hele hoop geld.
tragic1911 | 09-06-17 | 00:48
Als Putin niet had ingegrepen, dan hadden nou op zijn marinebasis Amerikaanse destroyers en fregatten gelegen. En andere schepen van Navolanden voor vlagbezoek.
Putin wist wat hem te doen stond. Amerika zou hetzelfde gedaan hebben bij een Russische marinebasis op Puorto Rico
Een overheid die belasting int en daar noodzakelijke dingen mee doet. Dat is dus niet een overheid die zich verliest in verdragen die uiteindelijk onbetaalbaar blijken te zijn. Of verdragen die voor haar bevolking onevenredige overlast bezorgd.
Graaf van Egmont | 09-06-17 | 00:43
Volgens mij was dit betoog van jou nog niet helemaal af ?
Of ik heb het niet begrepen of jij hebt weer teveel van jullie streekproduct gezopen ?
Wat is het ?
tragic1911 | 09-06-17 | 00:42
Hoe ik dat stuk interpreteer, pleit het wederom voor een minimale vorm van regering. Wat Washington daar eigenlijk beschrijft is de plucheklever, die eenmalig mandaat verwerft en die macht vervolgens gebruikt om het systeem te manipuleren om in het zadel te kunnen blijven. De werking daarvan wordt pijnlijk duidelijk als je gaat bekijken hoe sturend onze huidige publieke omroep is. Dat is vernietigend idealisme: Geen idealisme wat het volk zelf wil, maar idealisme waarvan een kleine groep mensen wil dat het volk het wil.
mr Fawlty | 09-06-17 | 00:46
Hoe wil jij dit tegenhouden dan? Werp jezelf maar op voor je het weet mag je bescherming aanvragen zoals Wilders en Baudet. Want zodra je de waarheid gaat verkondigen krijg je de gierkar van de gevestigde media op je.
accijnstoerist | 09-06-17 | 00:46
Weet je wat nog het ergst is? dat de NATO en de russen hebben afgesproken om uit elkaars invloedssfeer te blijven. Oekraïne behoort al sinds jaar en dag tot de Russische invloedssfeer. Maar de laatste 5 jaar schijnen deze afspraken niks meer waard te zijn. Ow ja, schuld van Rusland, terwijl de Krim juist zeer veel grondstoffen heeft (en toegang tot de Zwarte Zee). Tja raar dat Rusland zo reageert.
Graaisnaaiert | 09-06-17 | 00:41
Diezelfde onverhuld triomfantelijke grijns bij de presentator van Nieuwsuur waar het ging om de problemen voor Trump n.a.v. de verhoren van Comey.
@Leipniz | 09-06-17 | 00:41
Balkie op bezoek bij Obama bleek ook een aardige. m.youtube.com/watch?v=xzzj3LIx1sg
verzadigd tot een lied der flauwe kutviool.
tragic1911 | 09-06-17 | 00:37
Een dom corps-onderleggertje als mindef, een demente opa als minjus, die later vervangen werd door een compleet incompetente corpsbal. Blok die eerst even de woningmarkt en de sociale woningen omzeep helpt en daarna de beide voorgangers van justitie mag opvolgen in plaats van iemand die daar wel de capaciteiten voor heeft. Matin van het pgb, die rolstoel als stas van sociale zaken...?
Kom op, dat is toch vooropgezet plan.
Hoe meer incompetente bestuurders in Nl, hoe meer macht naar Brussel.
Heb ik het nog niet eens over de onverklaarbare opmars van kereltje en jessias.
Blijft de vraag of de Russen hebben geprobeerd de verkiezingen te beïnvloeden.
kweethetooknietbeter | 08-06-17 | 22:43
Grappig dat dat zo'n kwestie is. In Oekraine is er een burgeroorlog uitgebroken omdat de Amerikanen niet eens hun invloed hebben aangewend om de verkiezingen te beinvloeden, maar gewoon de democratisch gekozen president hebben vervangen. Geheel in een decennia durende traditie van het vervangen van regeringen die Washington niet gunstig zijn gestemd. Maar dat is kennelijk nooit een probleem geweest. Maar nu de Russen, en oe, kijk eens hoe slecht te zijn. Wat een klucht.
@alphapapatango | 09-06-17 | 00:40
"Maar nergens: may wint verkiezingen."
May heeft de meerderheid, roept nieuwe verkiezingen uit en verliest de meerderheid. May heeft de verkiezingen dan verloren ondanks dat de Tories de grootste partij zijn.
Een land zou toch geregeerd moeten kunnen worden, zoals een gezin met kinderen of desnoods een amateur sport vereniging.
Een overheid die belasting int en daar noodzakelijke dingen mee doet. Dat is dus niet een overheid die zich verliest in verdragen die uiteindelijk onbetaalbaar blijken te zijn. Of verdragen die voor haar bevolking onevenredige overlast bezorgd.
Jan Dribbel | 09-06-17 | 00:23
Ze zijn waarschijnlijk toch wat slimmer daar dan in nederland.
Hier gebruiken we stemmachines waarvan we al sinds 2006 weten,dat ze niet deugen.
Vage_eddie | 09-06-17 | 00:37
George Washington was ook de eerste die zei dat politieke partijen juist het grootste gevaar waren voor de democratie. Ik citeer "However [political parties] may now and then answer popular ends, they are likely in the course of time and things, to become potent engines, by which cunning, ambitious, and unprincipled men will be enabled to subvert the power of the people and to usurp for themselves the reins of government, destroying afterwards the very engines which have lifted them to unjust dominion. En daar zijn we nu. Genaaid (zonder glijmiddel).
Misselijkmakend, dat late journaal, met Astrid Kersseboom en die kale correspondent met baardje uit Engeland. De man straalde gewoon over het feit dat Corbyn het zo goed gedaan heeft. Echt, het PVDA-gen kwam bij beiden weer helemaal boven.
Willekeurig mijn voorkeur vind ik dat je als journaal toch nog een zweem van objectiviteit zou moeten proberen te tentoonstellen.. Ik weet, lastig, maar toch... Probeer het dan in ieder geval. Dit was diep triest.
@mr Fawlty | 09-06-17 | 00:38
Bijna (maar niet helemaal) zo gênant als het bezoek van Balkenende aan Bush...
Grappig he.? ''klap voor may''....''geen meerderheid may''.
Maar nergens: may wint verkiezingen.
die zich glimmend van trots door Kohl en Mitterand liet naaien bij de ondertekening van het Verdrag van Maastricht.
Leipniz | 09-06-17 | 00:29
Heb je Rutte zien staan glunderen toen Trump voorbij kwam op dat Navo feestje ?
(kijk mam ik mag tussen de grote jongens staan)
tragic1911 | 09-06-17 | 00:33
George Washington had een ideaal over vrijheid van mensen en heeft daar een oorlog voor gewonnen. Een van de eerste dingen die hij deed als president was de rol van zijn eigen overheid inperken en dit schriftelijk laten vastleggen.
mr Fawlty | 09-06-17 | 00:33
Tja. Jammer dat we geen hoofd der strijdkrachten hebben waarvan de ballen wel zijn ingedaald ow nee, dat kan niet in my little pony land nederland waar alles is verzadigd tot een lied der flauwe kutviool.
Zorg en onderwijs zijn al tientallen jaren geleid en kapotgemaakt door idealisten.
Stormageddon | 09-06-17 | 00:27
Ik mis nog steeds de zaterdagse column van wijlen prof. dr. Bob Smalhout in De Telegraaf. Hij heeft zo vaak gewaarschuwd voor Nyenrode, waar managers in onbegrijpelijke taal worden opgeleid met als resultaat dat alles de vernieling in wordt geholpen.
Wie zijn nu de grootste winnaars in de Britse verkiezingen?
Labour wordt groter, May verliest.
De haatbaarden zijn de grootste winnaars.
Die organiseren binnenkort weer een mars door de straten van Londen met leuzen als dood aan de Engelsen.
Corbyn kijkt ernaar en doet niets want vriend van Hamas.
May of haar opvolger kijkt ernaar en doet niets vanwege verlies van absolute meerderheid.
Stormageddon | 09-06-17 | 00:27
Waarom zou je in godsnaam de politiek in gaan als het niet om een ideaal gaat? Dat is de enige reden waarom een normaal en verstandig persoon de politiek in gaat. Je wil iets voor de maatschappij en probeert daar een meerderheid voor te krijgen om het toe te passen. Het is jammer dat jij idioten (uit het verleden en nu) op dezelfde trede zet als idealisten. Het probleem is juist dat idioten zich voordoen als idealisten omdat ze geen ideaal hebben en het klootjesvolk willen doen geloven dat het juist ideaal is wat ze doen (om vervolgens alles te verklooien). Dus eh, al dat verkloot mag je mooi toewijzen aan beroepspolitici die net doen of ze een ideaal hebben (maar ondertussen lekker een bezoldigd stoeltje hebben in de RvT van een of ander zorginstelling)
Om dan in een oncontroleerbare lachbui te schieten(al proostend met armand de brignac).
tragic1911 | 09-06-17 | 00:26
Zoals ze allemaal zijn inlegvelletje ondertekend hebben. Wat zullen die gasten een lol gehad hebben.
Als 500 miljoen burgers daar later eens op terug willen komen, zeggen ze in koor: Dat waren wij niet hoor, dat was Rutte.
Stormageddon | 09-06-17 | 00:27
Ik val even in bij uw laatste tegel, waarvoor ik graag even +1 wil geven.
@mr Fawlty | 09-06-17 | 00:23
Sja, dijssels, lees distels, maai je en moment suprême zij zaad willen schieten. Handel je te vroeg, komt ergens anders een uilopert van de wortelstok weer boven. Handel je laat, gaat het marxism weer vrolijk verder. Steeds Maar Weer.
@Leipniz | 09-06-17 | 00:29
Thx. Je hebt gelijk.
@mr Fawlty | 09-06-17 | 00:29
*proost*
Dit wordt lachen. Jezzah als PM? May moet opstappen aldus sommige Conservatives?! Hard Brexit zit er wellicht niet meer in. Spanning en sensatie! Afwachten maar, polls zitten er vaak naast.
Juist. Goed gezegd.
Lewis Lewinsky | 09-06-17 | 00:22
Dank je. Pilsje ?
@Lewis Lewinsky | 09-06-17 | 00:16
Voeg daar gerust Lubbers aan toe, die de ellende waar we nu mee zitten in gang heeft gezet, en die zich glimmend van trots door Kohl en Mitterand liet naaien bij de ondertekening van het Verdrag van Maastricht.
*duist're nacht. De apostrof vervangt de ontbrekende letter(s).
@tragic1911 | 09-06-17 | 00:11
Idealisten? Ja, daar zitten we godverdomme op te wachten! Mensen die hun idealen aan de maatschappij willen opleggen met heel veel belastinggeld. Ja, echt.. dat moeten we willen.
Ik wil gewoon een degelijk bestuur op hoofdlijnen dat weinig kost en zich zo min mogelijk bemoeit met van alles en nog wat. Wat wil je dat een staat regelt, als al vindt dat die er moet zijn? Zorgen voor goede infrastructuur, openbare orde en justitie, onderwijs, gezondheidszorg en minimaal sociaal net en meer niet.
Daar heb je allemaal geen idealisten voor nodig. Liefst niet zelfs. Zorg en onderwijs zijn al tientallen jaren geleid en kapotgemaakt door idealisten die het allemaal beter wisten met hun idealen. Sodemieter toch op met idealisten en ideologen. Daar moet je nu juist zo min mogelijk van hebben. Laat die maar gaan kleien op de hei, of internetfilmpjes maken voor instatube of youbook, of zielige negertjes helpen in de Congo, als ze maar verre blijven van het openbaar bestuur. Daar kun je dat soort lieden absoluut niet gebruiken. Hun idealen zuigen en lukken nooit in de echte wereld en kosten meestal een hele hoop geld.
En een Dijss met 2 petten, wat denk je daar van ?
mr Fawlty | 09-06-17 | 00:23
In het kerstrecess van 2015 nog even snel 1,4 mld naheffing naar Brussel overmaken.
De Engelsen kregen een naheffing van 2 mld, die protesteerden, ik denk dat ze het nooit betaald hebben.
mr Fawlty | 09-06-17 | 00:18
Ik denk dat als Markie langskomt met een pleidooi bij de 5de colonne, ze hem met zijn alle geruststellen dat het allemaal wel meevalt en als hij wegloopt ze met zijn allen proberen hun lach in te houden tot het moment dat hij weg is. Om dan in een oncontroleerbare lachbui te schieten(al proostend met armand de brignac).
en définitive | 09-06-17 | 00:18
En een Dijss met 2 petten, wat denk je daar van ?
Tellen de Engelsen nog met een telraam?
En wordt de uitslag per postkoets naar Londen gebracht?
Zoals in de goede oude tijd toen England de waves rulde.
De Engelsen zijn er nog steeds niet overheen dat ze hun imperium kwijt zijn.
@mr Fawlty | 09-06-17 | 00:18
Juist. Goed gezegd.
allemaal waarheden hierboven, maar niemand is daadwerkelijk in staat om de absolute waarheid toe te dichten. Oftewel het brood en spelen is in de EU tot in de puntjes georganiseerd. Af en toe een aanslag is zelfs geen probleem voor de elite. De mekka's zijn zelfs volledig ingecalculeerd.
en définitive | 09-06-17 | 00:18
Ja.
En nu met de coalitievorming wat ook allemaal in het geheim moet, niets mag naar buiten komen, in het belang van de democratie.... die ze zelf onderschijten.
Farage: *Whatever the true result, the Conservative party needs a leader that believes in Brexit*.
twitter.com/Nigel_Farage/status/87292...
Formuleer je vraag eens beter. Doe toch je best, dude. Vragen of je gek bent is een inkoppertje, of wa.
Lewis Lewinsky | 09-06-17 | 00:05
Nou, ok dan.
Denk jij dat een kasthomo met een hbo lerarenopleiding geschiedenis, die zomaar opeens tot mp gebombardereerd wordt, opgewassen is tegen de wensen van Soros en consorten, de zichzelf benoemde NWO ?
Ik denk dat het ventje een bruikbare sukkel is en straks wordt afgeserveerd.
, Rutte voelt zich gesteund door een hogere macht.
mr Fawlty | 09-06-17 | 00:08
Aha, de europeüse raad. Waar niet wordt genotuleerd, waar niets van naar buiten komt. Behoudens een persverklaring over hoe&wat men heeft bedisseld, met z'n 27-en. En dat hier tevens geen ec belang in aanwezig is om tot dit unanieme oordeel te komen. Veul demokratiezer gaat 't hum nie worden. *hogere macht: globaliseringspollutieq*
Ofzo ...
Prisonplanet: *Best case scenario - Conservatives squeeze a tiny majority & Theresa 'Dhimmi' May fucks off for good*.
twitter.com/PrisonPlanet/status/87293...
@botbot | 09-06-17 | 00:15
Tja, maar de vraag is of zijn achterban de meerderheid blijft. Ik ken veel verborgen armoede bij (voormalige) vvd-stemmers.
mr Fawlty | 09-06-17 | 00:05
Ik ben geen complotdenker. Maar ik weet dat politiek een slangenkuil is. Er wordt gespind en gemanipuleerd of het een lieve lust is. Die mensen doen er alles aan om hun doel te bereiken. En wij, de kiezers, weten nooit welk doel.
Dus ja, ik acht May in staat om opzettelijk te verliezen en daar alles voor te doen. Doel? Mag jij dan invullen. Als weldenkend mens zou ik tegen May zeggen, je had een meerderheid en ben daar blij mee.
@mr Fawlty | 09-06-17 | 00:10
Rutte is een waardeloze minister-president. De slechtste in een heel rijtje dwazen: Kok, Balkenende, Rutte. Deze onbenullen kunnen bestaan omdat het Nederlandse volk diep in slaap is.
tragic1911 | 09-06-17 | 00:07
Hij vertegenwoordigd een achterban die aanpakt en altijd kans ziet om buiten de armoede grens te blijven.
De armoedzaaiers komen doorgaans niet verder dan het slaken van wat kreten vanuit hun toetsenbord.
mr Fawlty | 09-06-17 | 00:08
Tja, geschiedenis leraren die beroepspolitici kunnen worden, bestuurskunde, politicologie, allemaal vakken die de politiek 'professioneel' maken in plaats van 'idealisme' zouden verboden moeten worden. Of snap je nog steeds niet dat bijna de gehele kamer bestaat uit beroepspolitici? Kortom, ze willen carrière maken zonder enige geloof- of ideologische overtuiging. En dat is wat er mis is. De gasten die er zitten met een overtuiging = die hebben bescherming nodig.
inkoppertje, of wa.
Lewis Lewinsky | 09-06-17 | 00:05
Nee, ik stel me open voor repliek. In geval ik het niet goed begrepen had. Sportief van mij toch ?
@Oprisp | 09-06-17 | 00:01
Thx. Wat een vreselijk wezen, die Tietsieja Kietelaar.
Zo simpel is het. Brood en spelen was in de Romeinse tijd alzo.
tragic1911 | 09-06-17 | 00:03
Echt niet. Hij zet bewust veel meer op het spel. Weet je nog hoe het met Nero afgelopen is ?
Nee man, Rutte voelt zich gesteund door een hogere macht.
botbot | 09-06-17 | 00:05
Als de meerderheid op zwart zaad komt te zitten dan kan hij geslepen zijn wat hij wil maar dan zijn er snel een heleboel mensen bereid om met de spreekwoordelijke pek en veren iemand de stad uit te jagen. Wat heb je anders te doen als werkloze armoedzaaier?
Die exitpoll... Dat zou vergelijkbaar zijn met:
- VVD 72 zetels
- PvdA 61 zetels
Ik ben blij dat die partijen bij ons in iedergeval wat kleiner zijn. Wat een idioot volk die Britten...
@mr Fawlty | 08-06-17 | 23:58
Formuleer je vraag eens beter. Doe toch je best, dude. Vragen of je gek bent is een inkoppertje, of wa.
tragic1911 | 09-06-17 | 00:03
En hij is een geslepen politicus.
Goed mogelijk. Maar dat mogen we van Storm niet denken, anders gaat ie janken.
Graaf van Egmont | 08-06-17 | 23:53
Als ik het werk over had moeten nemen, zoals May gedaan heeft, zou ik zware tegenwerking verwachten vanuit Brussel en dan niet alleen in discussies. Ik zou dan aanslagen op mijn leven verwachten. Vertrouwens personen die omgekocht zijn, dat soort dingen. Wilders heeft ook al een paar infiltranten moeten ontslaan in zijn persoonlijke beveiliging, weet je nog ?
Corbin is disMAYed.
@mr Fawlty | 08-06-17 | 23:58
Hij wordt beschermd door het enkele feit dat de meerderheid in NL het nog steeds goed heeft. We klagen wel maar we kunnen nog steeds lekker onszelf volvreten met kerstmis, cadeautjes geven, vakanties enz. Zo simpel is het. Brood en spelen was in de Romeinse tijd alzo.
Nou ja, het wordt ook pas leuk vanaf een uur of 3, als rap achter elkaar de resultaten worden opgelezen per district, met de dronken vertegenwoordiger van de Monster Raving Loony party die juichend 10 stemmen in ontvangst neemt.
www.youtube.com/watch?v=h6mJw50OdZ4
Titia Clitoris legt nog een keer de Brexit uit.
www.youtube.com/watch?v=PhbOZdeB9hM
Misschien is het geen onzin. Maar dat gelul over "wij" en "weldenkend" is om te projectielkotsen.
Lewis Lewinsky | 08-06-17 | 23:51
Leg jij dan eens uit waarom Rutte zich zoveel kan veroorloven zonder gelynched te worden, die moet toch beschermd worden door ' hogere' machten. Die man durft toch niet tegen een heel volk in te gaan zonder dat hij zich gesteund voelt door een hogere divisie ?
Ben ik nou gek of laat Rutte zich voor het karretje spannen ?
@Freddie Stobart | 08-06-17 | 23:43
Ja. En ze ziet, net als Sylvana, de hele dag bewegende beelden.
@Stormageddon | 08-06-17 | 23:50
Positief blijven Storm. Meer smaken zijn er niet, imho.
Dulacs | 08-06-17 | 23:24
Ik kies geen partij ik geef gewoon de feiten weer.
Hij is hem politiek gesmeerd omdat hij zijn beloftes niet waar kan maken.
Men kan hoog of laag springen maar de feiten liegen niet.
mr Fawlty | 08-06-17 | 23:51
Goed mogelijk. Maar dat mogen we van Storm niet denken, anders gaat ie janken.
Stormageddon | 08-06-17 | 23:50
Ik hou me niet bezig met complot theorie websites en dat soort bullshit, ik hou me meer bezig met wat ik zelf zie, patronen ontstaan vanuit het verleden, artikelen geschreven op zerohedge enz.
Maar ik zal men niet lastig vallen verder; laten we de hoop houden en lekker -keer-op-keer- op ons bek gaan met die valse hoop. Welterusten.
@mr Fawlty | 08-06-17 | 23:31
Misschien is het geen onzin. Maar dat gelul over "wij" en "weldenkend" is om te projectielkotsen.
alsof je onoverwinnelijk bent.
Graaf van Egmont | 08-06-17 | 23:43
Of omdat je een ander belang hebt, misschien ?
Gotsamme, als dit ook weer een aluhoedjes, conspiracy, bilderberg, loeminadi reptielen topic wordt dan haak ik verder af hoor.
Veel plezier met die doemdenkerij en achterlijke dooddoeners.
Ik heb een persoonlijke mening waarom globalisatie zo'n agendapunt is voor de elite, maar dat hou ik bewust voor me. Brexit gaat er gewoon niet komen.
Suncatcher | 08-06-17 | 23:42
Het is in ieder geval wel duidelijk dat Brussel er alles aan gelegen is om Brexit terug te draaien naar Bremain. Net als de nieuwe Franse president die uit het niets kwam, Rutte die ten koste van alles de pvv buiten de regering moet houden, Dragi die vandaag aankondigde niet te gaan stoppen met QE, ... etc, etc. Brussel is een hele slechte verliezer en met hun verliezen de 1% nog meer, dus alle macht verzamelen om de natte droom overeind te houden.
@en définitive | 08-06-17 | 23:44
LOL
@Suncatcher | 08-06-17 | 23:20
En welk weldenkend mens had meneertje dan mee willen nemen?
Wat Storm zegt mbt artikel 50. Verder blijkt bij elke nieuwe poll de support voor Brexit alleen maar verder toe te nemen. Die gaat gewoon door hoor. Maar niet meer onder alleenheerschappij van May
@mr Fawlty | 08-06-17 | 23:41
Idd!
may day :-) het eiland is aan het zinken.
Frankasd | 08-06-17 | 23:28
www.youtube.com/watch?v=6zkZ3f8DnKs
De Russen?
padbuffel | 08-06-17 | 23:36
Egnie. Toch? 1911addicts.s3.amazonaws.com/2016/12/...
@bananabanana | 08-06-17 | 23:38
En wij krijgen hier weer VVD, CDA en D66.
Kiezers hebben een kort geheugen en luisteren graag naar luchtkastelen.
mr Fawlty | 08-06-17 | 23:39
Om te mogen verliezen daarvoor heeft ze kennelijk ook echt haar best gedaan. Slechte campagne, niet deelnemen aan tv debat. Dan straal je toch een zekere arrogantie uit, alsof je onoverwinnelijk bent.
Parsons | 08-06-17 | 22:37
Ze liegt niet, ze is ervan overtuigd dat ze gelijk heeft en dat ze capabel is.
Hoe kan ze ook anders? Ze maakt al haar hele carrière overal een bende van,en ze is nooit ergens weggestuurd. Zou het iets te maken hebben met het feit dat ze gepigmenteerd is en moet gaan zitten om te plassen?
@Jan Dribbel | 08-06-17 | 23:39
Indeed indeed.
Thatcher 2.0
mr Fawlty | 08-06-17 | 23:36
Veel langer. Ik blijf van mening dat wij nooit meer baas van eigen land zijn geweest na de tweede wereld oorlog, eerder een lemming gestuurd door de US of A. Doel van de EU is ook het creëren van een verenigde staten van Europa en is letterlijk gecreëerd in de bilderberg groep, of is dat ook een complot theorie?
Globalisatie is een must, we moeten het besturen van de wereld stroomlijnen zodat er uiteindelijk 4/5 superstaten overblijven. Ik heb een persoonlijke mening waarom globalisatie zo'n agendapunt is voor de elite, maar dat hou ik bewust voor me. Brexit gaat er gewoon niet komen.
Nah... eerder een Brussels werkje.
litebyte | 08-06-17 | 23:38
Zoals het truukje met een nieuwe Franse president, uit het niets.
@bananabanana | 08-06-17 | 23:38
Je kon kiezen tussen een rode horkerige kloodtzak en een domme hooghartige rechtse trut.
Beide waardeloos, vandaar ook dat mijn Engelse kennissen totaal elk vertrouwen in de politiek hebben opgegeven.
Natuurlijk gaat de Brexit gewoon door.
Lewis | 08-06-17 | 23:36
Waarschijnlijk wel maar je weet nooit wat politici bekokstoven. Misschien wilde May wel een overweldigend mandaad of een verlies om zich lekker te kunnen terugtrekken. Weten wij veel ?
Het rechtse bezuinigingsbeleid keert zich tegen May.
20.000 politieagenten wegbezuinigd in tijden van steeds meer moslim-terreur.
Het gezondsheids-systeem verder uitgehold.
Die Corbyn bediende zich na de aanslagen weer van achterbaks populisme. Even lekker scoren, May heeft bezuinigd op politie, dus zij is slecht en schuldig aan de aanslagen.
Wat onze linkse populist blijkbaar niet kan bevatten is dat politiemensen een middel zijn om de nadelige gevolgen van een bron (islam geweld) te bestrijden. Aanpak bij de bron is wel effectief, door nog 20.000 agenten op straat te zetten heb je enkel meer dweilen om het gevolg van de steeds harder lekkende kraan te minimaliseren.
Wie doet de kraan dicht?
-
Wat een stumpers om nog steeds op Corbyn te stemmen, onbegrijpelijk.
@padbuffel | 08-06-17 | 23:36
Nah... eerder een Brussels werkje.
Ik begrijp Suncatcher wel een beetje. Mocht de Brexit echt niet doorgaan, om welke reden dan ook, zullen we nooit te weten komen of de UK het beter gedaan zou hebben zonder EU. Net zo min als we ooit te weten zullen komen of Pim Fortuyn een zegen als premier van Nederland zou zijn geweest.
@Suncatcher | 08-06-17 | 23:34
Natuurlik kan Britland weer terug wanneer 'het' wil... maar dan wel tegen nieuwe voorwaarden, die zullen altijd minder goed zijn dan de bevoorrechte positie dat Britland al had.
@Suncatcher | 08-06-17 | 23:34
Nee. Dat kan niet. Daar moet dan minimaal weer een referendum voor komen. Dat briefje kan niet zomaar verscheurd.
De Russen?
Hoezo, omdat het aardig begint uit te komen, al die gekke complot theorieën?
Suncatcher | 08-06-17 | 23:22
Niet zo'n gekke gedachte van jou.
Vier jaar terug een nieuwe coalitie van vvd en pvda, tiepgeit op defensie (eu wil daar graag op bezuinigen) etc etc.
Heeft de eu misschien al langer invloed op de NL' se regering dan wij denken ?
@ Stormageddon | 08-06-17 | 23:32
Dat ja.
Natuurlijk gaat de Brexit gewoon door.
Als de exit-polls werkelijk worden kan May haar biezen wel pakken
niet dat zoiets wat uithaalt, maar opstappen is meestal the right thing to do
Slecht uitgepakte gok, wat dan weer jammer is
Onverwachte uitslag, zullen de verkiezingen beinvloed zijn door de EU. EUroscisten zijn ten slotte tot alles in staat.
"Brexit" dus. (Kloterig klein toetsenbordje van de iPhone. - ik zal het iPlankje erbij pakken)
Stormageddon | 08-06-17 | 23:32
Een land kan net zo makkelijk weer bij de EU. Briefje door midden scheuren en hoppa, toch?
Die brexit gaat er niet komen. PUNT. het is een groot toneel spel :-)
@Graaf van Egmont | 08-06-17 | 23:30
Nog een uur of 7 wachten. Daarna een corbyn die toch moet toegegeven dat die-May uiteindelijk met de winst de Brexit onderhandelingen zal starten. Ofzo.
Nou... voor alle sukkels die nu roepen dat Brexit niet meer doorgaat: May heeft de artikel50 brief al gestuurd aan de EU commissie, dat proces is onomkeerbaar. Wat ze nu wilde met deze verkiezingen was een breder mandaat voor een zachte Brexit, voor een brede deal met de EU. Dat krijgt ze niet, dus het tegenovergestelde gaat gebeuren, een harde Nrexit zonder deal. Dus de Labour stemmers schieten zichzelf gigantisch in de voet.
Maar ja... what else is new? They've been doing that for a 100 years.
Lewis Lewinsky | 08-06-17 | 23:17
Zo' n onzin is dat ook weer niet wat Suncatcher zegt. May was tegen de Brexit, weet je nog ?
@Lewis Lewinsky | 08-06-17 | 23:17
Jullie? Wie is Jullie? Zijn wij dat ook?
May heeft gegokt en verloren. Alhoewel we het hier over een groots aangekondigde exitpoll hebben. Ik wacht even tot morgen vroeg als alle stemmen geteld zijn. Ik trap niet meer in de media hypes.
@F. von Zeikhoven | 08-06-17 | 23:15
Klopt geen fuck van die side.
Catacumbo zou rustig zijn. Ik kan je verzekeren dat het momenteel niet zo is!!
Exit polls. Laat dat maar aan de UK. Ging eerder óók al zo goed.
Thumps up voor de Tories.
may day :-) het eiland is aan het zinken.
Nathan R Jessup | 08-06-17 | 23:23
Dat is precies het plan toch?
Paar aanslagen, druk op may neemt toe vanuit de media. Berichten dat ze maar af moet treden enz.. terwijl zij slechts een pion is in het achterlijke beleid van de afgelopen 50 jaar, ze verliest vervolgens de meerderheid et voila, geen brexit. Een ieder die dit, na al die belachelijke spelletjes met referendums hier in nederland niet ziet, is achterlijk.
Winnen is het nieuwe verliezen. Zelfs al wordt het diep in de nacht alsnog een krappe meerderheid.
padbuffel | 08-06-17 | 23:15
Botbot moet je niet zo serieus nemen.... geeft overal zijn eigen draai aan.
@ HaatAth3ist | 08-06-17 | 23:20
Ja. Ik heb er ook jarenlang kostelijk om moeten lachen.
Zeg niet dat ik nu zeker weet dat ze bestaan, maar uit te sluiten valt het absoluut niet meer, nee.
@Wateengedoezeg81 | 08-06-17 | 22:51
Als of de import van volk uit die regio een links uitvindsel was.
Nee hoor, tot op de dag van vandaag loopt rechts mooi mee.
Het ziet er naar uit dat May een fout heeft begaan door nieuwe verkiezingen uit te schrijven. De Tories zullen geen meerderheid halen en de partij zal zelfs zetels verliezen.
HaatAth3ist | 08-06-17 | 23:20
Hoezo, omdat het aardig begint uit te komen, al die gekke complot theorieën?
Het pikante is: May was zelf tegen de Brexit, en Corbin staat bekend als Anti EU... hahahaha Krijgen we een coalitie van Labour Libdems, en de Scottish national party? Dan geen Brexit...
Suncatcher | 08-06-17 | 23:15
De samenzweringstheoriën waar we vroeger om moesten lachen, en mede reaguurders alu-folie voor aanboden, zijn al lang niet meer zo grappig.
Lewis Lewinsky | 08-06-17 | 23:17
Elk weldenkend mensch ziet dat toch?
Neem nu de referendums over de europese grondwet of het associatie verdrag met oekraine. Het is allemaal één grote toneel vereniging maar de echte plannen liggen allang klaar.
Moehaha, Ukip op 0
@ Mozes Langebroek | 08-06-17 | 23:14
Heeft May het op twee wel redelijke manieren gedaan?
@Suncatcher | 08-06-17 | 23:15
En wie bedoelen wij met wij, meneertje?
Wat een heerlijk zooitje daar aan de overkant. Jeremy Corbin is de gedroomde communistische leider. Hier komt Paul Rosenmöller als minister van onderwijs binnen. Prima. Laat het maar gebeuren.
We weten allemaal wel dat het doel van de vervroegde verkiezingen eigenlijk is om de BREXIT te voorkomen. Politici doen al jaren waar ze goed in zijn om stemmen te krijgen maar gaan vrolijk verder met globaliseren. BREXIT gaat er niet komen, mark my words.
En over het naderende donnerwetter: en.blitzortung.org/live_lightning_maps...
botbot | 08-06-17 | 22:52
Lafaard? Zo wil ik Mr. Brexit niet bestempelen. De man verdiend een standbeeld.
@ R van Perzie | 08-06-17 | 23:10
Toen ze de verkiezingen uitschreef leek ze er goed aan te doen. En ik begreep het ook wel, ze wilde een stevig onderhandelingsmandaat.
Ik heb begrepen dat Corbyn de Brexit gewoon wil doorzetten. Maar ja, politici en beloften...
Wát een k*tuitslag.
R van Perzie | 08-06-17 | 23:10
Neen, alleen had May het wel op een redelijke manier gedaan.
R van Perzie | 08-06-17 | 23:10
Neen, alleen had May het wel op een redelijke manier gedaan.
Is Theresa familie van Brian May?
lingo star | 08-06-17 | 23:09
Maybe
Kut met peren. May is haar meerderheid kwijt. Wat een domme doos!
Is de Brexit nu ook exit?
Dit democracyclub.org.uk/ is wel een interessante site voor info over alle, ja alle, kandidaten...
Is Theresa familie van Brian May?
NOS bericht dat may meerderheid verliest.
Tering wat een zootje.
Nederland, Frankrijk, GB... als stémmen voor stevig beleid al te veel gevraag is, tja, trek dan de stop er maar uit.
@litebyte | 08-06-17 | 23:03
Volgens de exitpoll verliest ze 20 zetels. Maar polls zijn zeer onnauwkeurig, zeker in een districtenstelsel als de UK.
@Lewis | 08-06-17 | 23:03
It's a projection ... giggle :-)
May is over de top, het is tenslotte all June. Maar ja deze verkiezing is hetzelfde als kiezen tussen Hillary en The Donald. May heeft een paar dagen geleden in ieder geval de indruk gewekt dat ze echt iets aan het mislukte immigratie-beleid wil doen... dus ondanks dat zij onderdeel van het probleem is, lijkt zij mij de beste keuze.
Maar Labour zou toch gaan winnen?
Exit May. Good bye ...
Zit het May of tegen?
Dat de Conservatieven niet ruim, rúím winnen is... is... ondenkbaar.
@Stormageddon | 08-06-17 | 22:56
That May wife wins...
Exit Poll:
twitter.com/itvnews/status/8729211755...
Geen overall majority zegt de exit poll.
Frappant om te zien nu 'Britland is out' er toch relatief weinig aandacht voor de Britse verkiezingen is bij de staatsomroep.
Hoe anders zou dat zijn als er nog sprake was dat ze behouden konden worden.
Het mooiste is nog dat die Corbyn een motie van wantrouwen aan de broek heeft gekregen met 172-40 stemmen, VAN ZIJN EIGEN PARTIJ en gewoon zegt fuck you, ik blijf zitten. Zelfs zn partijgenoten vinden het een mafklapper. Ik denk dat Trump in vergelijking met hem redelijkheid uitstraalt.
Hamas en de moslimbroederschap steunen Corbyn.
En toch steunen miljoenen deze volstrekte idioot die ook nog eens uit de NAVO wil.
En dan vergeet ik bijns de IRA die steunt Corbyn ook.
Zap naar auntie Beeb. Election night begint.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter. Winston Churchill
Nu nog politici vinden die in vijf minuten kunnen vertellen waar ze echt voor staan, en dat vervolgens in de vijf jaar erna ook echt gaan doen.
Ongeblustekalk | 08-06-17 | 22:22
Allang? Mafketel!
Labour is not working, zei de Iron Lady.
En ze heeft nog steeds gelijk.
@ Wateengedoezeg81 | 08-06-17 | 22:51
Hetzelfde als in Frankrijk.
O, wacht.
Erg jammer dat ome Nigel niet meer verkiesbaar is.
padbuffel | 08-06-17 | 22:29
Die lafaard?
Hij wist zich geen raad toen hij zijn politieke beloftes moest verzilveren,is met een goede smoes uit de politiek gestapt.
Na de recente islamitische aanslagen is het angstaanjagend dat links nog altijd relatief goed in de peilingen staat. Wat moet er nog meer gebeuren voordat mensen wakker worden?
Ik hoop dat het May valt.
Teloorgang van de westerse waarden in een kijkdoos. Oh wat vond ik die Britten stoer met d Brexit, maar wat een politieke klucht is dit weer
70% van de studenten schijnt op die Communist te stemmen. IK weet nog dat na de Brexit vote de studenten boos waren democratie wilden afschaffen, stelden dat alleen zij geïnformeerd waren en niet met de onderbuik zouden stemmen. kennelijk geloven ze nog steeds dat Mogherine en Frenske binnenkort een met EU soepsidie betaalde transgender doortrekplee komen openen
Blijft de vraag of de Russen hebben geprobeerd de verkiezingen te beïnvloeden.
@Freddie Stobart | 08-06-17 | 22:30
Jawel hoor.
Ze kan liegen dat het gedrukt staat.
Een soort Sylvana, maar dan nog dommer. En dat is best knap. In feite is dat een wereldprestatie.
Ik verwacht dat het richting een gematigde Brexit gaat het volk voelt zich verraden omdat de gasten die alles bij elkaar gelogen hebben hem politiek gesmeerd zijn.
UKIP straks met 20% van de stemmen precies 1 zetel. Of iets in die trant. Een groter partijkartel systeem is bijna niet te verzinnen. Het zal mij verder een sausage zijn wie er wint.
@ bulk | 08-06-17 | 22:26
Nou, gewéldig!
Parsons | 08-06-17 | 22:06
Die is gewoon kaltgestellt.
Na haar desastreuze interviews met eerst Nick Ferrari, toen de BBC en uiteindelijk op Sky vond kameraad Corbyn het welletjes.
Dat mens kan buiten het knippen van haar eigen haar echt helemaal niets.
foreignpolicy.com/2017/06/07/voting-fo...
Quite frankly, I need my fish and chips. Cheers mates. Erg jammer dat ome Nigel niet meer verkiesbaar is.
Ik las gisteren een prachtig artikel op Foreign Policy over wat voor een totale randdebiel die Corbyn is. Die man heeft echt hele enge denkbeelden en nog engere vrienden. Omdat het gewoonweg geweldig zou zijn om nog een groot land geregeerd te zien worden door een totaalmongool hoop ik dat hij wint.
Godver wat is dat wijf lelijk, en die May is ook allang over de datum.
@ FustViking | 08-06-17 | 22:14
Ik lolde.
Al is het dieptreurig natuurlijk - would you like to be fucked or double fucked?
Een ooit zo prachtig land, prrrrrrt, through the drain.
Tsja May was er als minister verantwoordelijk voor dat de politie zo'n beetje is wegbezuinigd en de overgebleven politie de afspraak had gemaakt om geen moskee te betreden (I kid you not) om gevoelens te ontzien en niet te stigmatiseren. De Britten zijn wat dat betreft fucked. Mocht die Jihadi-pijpende bosmongool winnen, dan zijn ze helemáál fucked maar dat lijkt me volstrekt onmogelijk. Die man wordt volgens mij door helemaal niemand serieus genomen. Ja, door de Volkskrant misschien.
Als ze daar kiezen voor terroristenvriend (Hamas, Hezbollah,IRA) moeten de Britten ook niet lopen mekkeren bij de volgende mohammedaanse slachtpartij.
Zelfde geldt overigens voor Frankrijk.
Hence Macron.
Als Engeland valt, dan zijn we helemaal verloren als democratie lievende Europeanen.
Crisps
Als het tóch Corbyn wordt, zullen West-Europa definitief als verloren moeten beschouwen.
Nu steekt de helft van het schip nog boven het water uit, zeg maar.
May wint.
@Freddie Stobart | 08-06-17 | 22:04
Abbot heeft zich ziek gemeld.
Als morgen Diane Abbott home secretary is ga ik eerst drie mechelse herders aanschaffen. Ik zal ze nodig hebben.
Hup May!
REAGEER OOK