achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Pritt Stift

O, kom er eens <s>kijken</s> blowen...

(klik voor groot)Kinderen, maak kennis met Groene Sint aka Prem Radhakishun. Kwaliteitsmedia mijden de berichtgeving. Dus doen wij het maar. Onze favoriete schreeuwsurinamer was gisteren Wietsinterklaas in Amsterdam. Want het was feest in het Hennep Museum te 020, of zoiets, boeie. Die groene schepsels zijn trouwens wietpieten. Man, we hebben er nog een lachkick van. Haha Joris. Een goatee. Haha. Op z'n kin. Haha. Meh Meh.

Varkens nu ook dupe van kredietcrisis

karbonado.jpgAawwww. Die arme piggies toch. Ze sterven bij duizenden nu de wereldwijde recessie ook de koelvitrines van de supermarkten heeft bereikt. Nederlandse consumenten schijnen massaal aan de karbonade te gaan in verband met de beroerde economische tijden. Verzinnen we niet. Staat vandaag in de gezaghebbende FinancieelTelevaag: KLIK. "Consumenten gaan eerder op zoek naar goedkoop vlees," aldus iemand van het Productschap Vee en Vlees. Ja, het is een food frenzy bij de varkenvleesschappen in de super. Geen flikker te doen bij de sucadelappen. Lange rijen voor de schnitzels. Mensen die spare ribs hamsteren. Gevechten om de laatste speklapjes en de karbonaadjes zijn niet aan te slepen. Ja mensen, de Zuidas-shopper koopt massaal tokkiebiefstuk. Tot zover de doorzichtige spamrun van de vleesindustrie voor de karbonade; het meest veelzijdige stukje schoenzool. Bah.

SpitsAlarm! De Moeder aller Maandagochtend Files

gezelligfile100.jpgMededeling van nut voor hardwerkende burgers. Morgenvroeg is het bal op Neerlands wegennet. De Verkeers Informatie Dienst heeft een diepzwarte alarmering afgegeven. En ook de ANWB heeft zowaar een SpitsAlarm afgekondigd voor maandagochtend. Dan hebben we het dus over rijen stilstaand stationair draaiend blik van 500 kilometer en meer. Oorzaak: vijf centimeter sneeuw, en hier en daar wat nachtvorst. Tel daarbij op die malloten op zomerbandjes en verder wat slaapdronken vrachtwagenchauffeurs. Telewerken is natuurlijk een optie. Maar waarom zou u? Records zijn er om gebroken te worden. Dus die 888 kilometer (na 2cm poepsneeuw) van 25 maart 2008 is een uitdaging. Dekentje over de benen, thermosflesje koffie mee, Edwin Evers van Meelach FM op de Pioneer en verbranden maar die miljarden. Laat ff weten als u binnen bent. Succes.

Ojee bruinhemden! Rob Muntz in Paraguay, deel 5

feessie477.jpgDe heer Muntz verblijft inmiddels een maand in Asuncion. Wordt het niet eens tijd om met die speurtocht naar Oom Hermann te beginnen, Don Roberto? Muntz: “de redactie van KRO Spoorloos begint zich een beetje zorgen te maken, de meter loopt natuurlijk door in Asuncion al is het hier schathemeltjegoedkoop maar ik hou nogal van feesten. Vooral in door chagrijnige senioren gefrequenteerde bierhallen.

Invloedrijke NL columnisten klikken massaal PORNO

pron%21.jpgAfgelopen donderdag stuurde Trouw per email een enquête naar ALLE invloedrijke columnisten van Nederland. Journalist Jonathan Maas van Trouw wilde van de toonaangevende opinion leaders der lage landen haarfijn weten hoe zij aan hun onderwerpen kwamen, en of iedereen dit documentje even wilde invullen. Prima onderzoek, altijd goed als kranten eigen cuntent maken. En het Nederlandse lezersvolk wil natuurlijk dolgraag weten waar al die grote denkers hun inspiratie vandaan halen. We hebben het dan over grote denkers als een Sylvain Ephimenco, een Rob Hoogland, een Bob Smalhout, een Sylvia Witteman, een Leon de Winter, een Hugo Brandt Corstius, een Bert Wagendorp, een Frank Kalshoven, een Max Pam, een Simon Rozendaal, een Henk Hofland, een Jan Dijkgraaf, een Martin Bril, een Pritt Stift, een Hoxha, een Fleischbaum et al. (Thomas van der Dunk stond er niet bij. Maar die is dan ook niet zo invloedrijk). Helaas maakten de opstellers van de Trouw Columnisten Enquête één kapitale stupide ongelooflijk stomme beginnersfout: ze stopten de emailadressen van alle columnisten in de cc van de mail.

Ga nu naar huis. Zeer Zware Avondspits!

wintercrash100.jpgFijn dat u gearriveerd bent in uw cubicle. Koggie, bammetje, beurskoersje checken, kudootje brengen op Dumpert, GeenStijl F5. En daar leest u opeens dat het verstandig is om meteen weer naar huis te gaan. Kijk maar: Het is verstandig om meteen weer naar huis te gaan. Pech voor het vrouwtje en de yoga-club aan huis. Maar wie nu niet in de auto stapt, die is vanavond pas na Pauw en Witteman ten huize. De Verkeers Informatie Dienst voorspelt een Zeer Zware Avondspits. En aan GeenStijl natuurlijk weer de eer om de boel in het juiste perspectief te zetten. Mensen, het wordt een Giga Zeer Zware Avondspits. Sneeuw, Hagel, Windstoten, Ongelukken want VrijMiBeau-bestuurders, Andre van Duin Nieuwe Revue in de RAI Amsterdam, Brabantse Nacht met Gordon en Jannes in de Brabant-hallen te Den Bosch. En het is ook nog Internationale Hallo Dag. Nederland staat stil vanmiddag. Ga. Nu.

De werkelijke reden van de Llink Ledenwerf Show

delete.jpgLlink moet voor 1 april volgend jaar 150.000 leden hebben, anders zijn ze dood. En dus wordt er vanavond op Ned 3 groots uitgepakt met een door u gefinancierde Ledenwerf Campagne op uw Publieke Omroep. Floortje 'Airmiles' Dessing, Sebastiaan '400PK' Labrie en Bas 'Bankroet' Westerfail en meer van die blije vrolijke eco gezichten gaan u feestelijk overhalen om toch vooral lid te worden van de Groenste Omroep. Tanja Lubbers, hogepriesteres van Llink roept dat het uitstekend gaat met de ledenwerving, en dat er per dag "tientallen soms wel honderden leden" bijkomen. Maar is dat eigenlijk wel zo?

De glasbak van Guusje ter Dorst

(klik voor groot)Puzzelende picca van een dump frenzy bij een oerhollandse glasbak. Foto is 2 weken oud, en reeds uitvoerig onderzocht door tal van gedragswetenschappers. Maar die weten het ook niet. WAAROM? Wie dumpt zijn glasmeuk op een toch al overvolle verzamelplaats? Allochtonen kunnen we de schuld niet geven, want die zuipen en afvalscheiden niet. Tokkies treffen ook geen blaam want die drinken bier uit blik en wijn uit pak. Kortom; dit is white middle class behavior. Vinex-gedrag van blanke zaterdagmiddag boodschappers. Van Pim-vereerders tot Volkskrantmagazine-lezers. Of toch gewoon het gevolg van een falende overheid? In dat geval mag u hieronder schelden. Nu het nog kan.

Ook Tara Singh Varma wil geld van Wouter Bos

varma.jpgEn daar is de volgende die aanklopt bij Wouter Bos. Tara Singh Varma, het GroenLinks-kamerlid dat een wonderbaarlijke genezing van de ziekte K doormaakte, is door haar wachtgeld heen en klopt aan bij de Staat voor steun. Mevrouw is tegenwoordig CEO van Varma Housemilking Corp zo meldt De Telegraaf en zij bekleedt daarnaast nog een nevenfunctie als Senior Roti Officer bij een Surinaams specialiteiten restaurant in Amsterdam-West. Ondanks deze lucratieve bezigheden zit mevrouw Varma op zwart zaad en kan ze de rekeningen van haar advocaten niet meer betalen. Varma voert diverse rechtzaken tegen enkele van haar huurders, die lopen te zaniken over achterstallig onderhoud. Als de Nederlandse staat steun toezegt moet Tara afzien van haar bonus en worden wellicht twee commissarissen aangesteld. Maar dan is Tara Singh Varma er ook weer helemaal bovenop! Rectificatie: Zijn we er toch ingetuind.

Oorlogsverklaring RookHoreca! Ab Klink zet leger in

efzestien477.jpgKoninklijke Horeca heeft gesproken. Minister Ab Klink kan de vliegende kinkhoest krijgen. Gisteravond vaardigde de belangenvereniging een Bekendmaking uit, die niets aan de verbeelding overlaat. Unaniem is besloten om de handen van het huidige rookbeleid af te trekken. "De minister is slecht ondernemerschap (lees slecht bestuur) te verwijten. Hij heeft een wet in leven geroepen zonder dat hij over mankracht beschikt om deze wet uit te voeren." (Vertaling: Ab = een Prutser.) Kortom; de asbakken gaan terug op de toog en Koninklijke Horeca trekt zich terug in de War Room. Controleurs van VWA gaan aan de schandpaal en overal in het land vormen zich knokploegen. Zojuist hoorden wij op Radio Rookvrij Oranje het volgende codebericht: "Blijf kalm. Neem een Dr. Dushkind."

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.