Martien Pennings is een ouwe gek
"Ouderdom wordt vaak alleen als probleem gezien. Daarbij denkt men aan gebreken en hulpbehoevendheid, oplopende kosten en hoge eisen aan de gezondheidszorg. Maar de maatschappij kan zich niet veroorloven ouderen af te schrijven; vergrijzing heeft ook een verrijkende kant. De vrije tijd kan positief worden benut. Er komt ruimte om na te denken, nieuwe wegen in te slaan, activiteiten te ontplooien en zich in te zetten voor anderen. Levenservaring en wijsheid kunnen worden verzilverd als ouderen die mogelijkheden ook zelf aangrijpen. " (Kersttoespraak Hare Majesteit Beatrix)Voorlezen: hoe het NIET moet. Casus: Hans Wansink
Welkom dames, heren ook. Bedankt dat u op deze eerste kerstdag wederom massaal bent ingestroomd naar de harde schoolbanken van de GeenStijl Academie. Vandaag behandelen wij in het Hoorcollege 'Presenteren voor een Groot Publiek' het onderdeel Columns Voorlezen. Sinds enige tijd menen vertegenwoordigers van Dode Boom Media dat krantencolumns voorgelezen dienen te worden. Wie bij de krant een paar zinnen onder elkaar kan tijpen wordt bij PCM door de Afd. Innovatie 2.0 prompt voor de camera gesleept om 'de slag naar de toekomst te maken'. Deze trend is ingezet door dagblad Trouw, en sedertdien is het Nederlandse medialandschap 'verrijkt' met het amusante visuele taalgemonkel van Sylvain Ephimenco, het gehibbeldribbel van Elma Drayer en de witgestreken orale hemdsmouwen van Trouw-chef Willem Schoonen. We kunnen kort zijn. Kranten- columnisten zijn geen tv-performers. Een van de grootste prutsers in het genre is Hans Wansink, commentator binnenland politiek bij de Volkskrant. In de speciale VK 2008 WebSpecial mag Wansink zijn laatste column voorlezen. En die column gaan wij als casus gebruiken om aan te tonen wat er allemaal fout kan gaan. KIJK HIERRR. (MIRROR) Observeert u rustig. Bekijk de Hans Wansink-video aandachtig en let op dingen als: algehele presentatie, haarimplant, camera awareness, dictie, leessnelheid, de astmahijg, wonderbaarlijke inzooms, klemtonen, hulpeloos kijken, stomme bril, roodlampje fail, lichaamstaal, het niet uitspreken van slotconsonanten, de uh-count en de algehele pijnlijkheids quotiënt. Na de theepauze komt gastdocent Rutger Castricum vertellen hoe het wel moet.GeenStijl wenst u Vrolijk & Fappend Kerstfeest
Gelukkig kerstfeest boys. Dat die gehaktbal danwel reerug moge smaken. Wij zijn boodschappen doen en naar de Nachtmis. Even lekker "Komt allen Tezamen" zingen met Stella en daarna de gedachte indachtig keihard tezamen komen. Meer materiaal van meisjes in roodwit in Dumpert. En om het echt gezellig te maken. De Stijlloze Kerstzender van Hoxha is ook weer in de ether. Amen. Hallelujah. Fap. Mzzl. Powned.Rob Muntz Paraguay Kerst Special
Extraspeciaal voor deze Kerst heeft mijnheer Müntz iets leuks bedacht voor de reaguurders. Iets met het op het internet o zo populaire naakt. Een montere Muntz, via satelliettelefoon: "De speurtocht naar oom Hermann voor KRO Spoorloos is natuurlijk zware kost. Veel lezers haken af vanwege de ingewikkelde materie, met al die verschillende namen en jaartallen. Daarom wil ik de kerstgedachte opvrolijken met een damesspecial, lieve vrienden en vriendinnen. Na de kerst krijgen jullie de ontknoping in Nueva Germania te lezen. Ik krijg hier in Paraguay heel veel post van mensen die erg geïnteresseerd zijn in mijn avonturen met Juanita en de andere meisjes. Dus mensen. Hou u vast."LIVE: Arie Boomsma vuistdiep in Fleischbaum
Voor wie toch even niks te doen heeft. Zometeen bij de gristenen op Radio1 gaat de Pratende Kaak Arie Boomsma van ZwartkousFM in debat met Hans Laroes (NOS), JanJaap De Pers, Willem Schoonen (Pravda), Jan Bonjer (AD) en ons aller Fleischbaum (POWNED). Een prachtig gebalanceerde media drie-eenheid van televisie, krant en internet gaat onder leiding van die sympathieke doch mislukte Yorin-omroeper terugblikken op het jaar dat was. Thema's die aan de orde komen zijn: Was het de schuld van GeenStijl dat Ella Vogelaar moest ophoepelen? Is het de schuld van GeenStijl dat de huizenmarkt instort? In hoeverre is GeenStijl verantwoordelijk voor de komende vorstperiode? En natuurlijk de belangrijkste vraag in medialand van vandaag; mag de overheid ingrijpen als God wil dat de kranten dood gaan? Jeuj. Dilemma! Luister live HIERRR.Rutger in Kamp Holland. Rondleiding
En er mag weer gelachen worden in Afghanistan. En daarom laat Rutger zich maar even rondleiden over Kamp Holland. Want we willen natuurlijk allemaal weten wat onze jongens uitvoeren in den vreemde en of ze hun kamer wel opruimen. Welnu, het blijkt één grote gezellige bende te zijn daar op de compound. "Ni hao, mevlouw Albaylak. Wai hebben wokalm"
Check dit: "Een aantal illegaal in Nederland verblijvende Chinezen heeft het afgelopen voorjaar medisch asiel aangevraagd vanwege een WOKARM. Ze hoopten zo uitzetting te voorkomen en tijdens de medische behandeling van de kwaal in Nederland te mogen blijven." Diepe buiging! Enorme glimlach! Knipmes! Zelden zagen wij zo'n vertoon van fantasierijk en associatief denken. Eindelijk eens creatieve asielzoekers met topsmoezen. En daar kunnen we er niet genoeg van hebben in dit grijze saaie niksland. Nederland is GEK als het deze creatieve bamibakkers niet omarmd. Naturaliseren die hap. En wat ons betreft is "wokarm" het Woold van het Jaal. Oeps. Te Laat. GeenStijl lag te slapen
Ai. Wat een pech nou weer. Willen wij eens een keer een internetstemming kapen, hebben die eikels van Wakker Dier de uitverkiezing voor Sexy Veggie alweer gesloten. Nou ja. Gelukkig hebben we de fotoos nog. Volgende keer beter, Ancilla!Onno Ruding: "Het wordt nog veeeeeel ERGER"
Mensen. Als de sodemieter. PINNEN NU! En koop haardhout, dekens, aanmaakblokjes, blikvoer, poedereten, goud, guns, waterzuiveringstabletten, batterijen en een brommerhelm om u te beschermen tegen omvallende banken. Voormalig IMF-bobo en ex-minister van Geld Onno Ruding haalt het CPB rechts en links in en voorspelt een economische downfall van minstens DRIE PROCENT. Iemand nog een tulpenbol?Loco-burgemeester Nijmegen bedreigt Rutger
Zo. Eens kijken of we nog een politicus kunnen wippen dit jaar. Het gaat om de loco-burgemeester en wethouder Schotels en Galerijflats van de gemeente Nijmegen. Hans van Hooft heet de man. Socialistisch paapje en ex-lasser in dienst van de SP. Echt een man die het rauwe werk niet schuwt. Meneer is in Havana aan de Waal ook nog eens verantwoordelijk voor "openbare gezondheidszorg, maatschappelijke zorg en dienstverlening en maatschappelijke opbouw." En het zit wel goed met die maatschappelijke opbouw hoor. Check dan deze uitspraak in het Nijmeegse Stadskrant sufferdje. Ik had die klootzak van GeenStijl bij het beruchte interview gewoon voor zijn kont geschopt. O ja joh? Gaan we journalisten nu al met geweld breidelen? Meteen schoppen bij vervelende vragen? Bij dezen roept GeenStijl de Tweede Kamer per direct terug van Kerstreces. Goedverdoemme Fleischbaum naar het politiebureau laten komen om een paar comments, en dan een loco-burgemeester die dergelijke taal mag uitslaan? Kamervragen! Spoeddebat!