achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Pritt Stift

Input gevraagd voor PowNed Kunstprogramma

courbet.jpgJoehoe fanbase. Doe es meedenken. Als publieke omroep worden wij geacht iets aan kunst & cultuur te doen. Vroeger waren daar strenge regels voor, en moest een bepaald percentage van de programmering aan K met de grote K worden besteed. (We herinneren u even aan de TROS, die destijds noodgedwongen een programma met de titel "Kunst. Omdat het Moet" ter buize bracht.) Tegenwoordig is het allemaal wat minder stringent, maar er moet door PowNed nog steeds wel iets aan OCW gedaan worden. En aangezien tv-minister Plasterk een belezen museumintellectueel is, willen we graag goede sier bij Oom Ronald maken. Bon. To the point. Wat voor kunst moeten we gaan brengen? Ballet, architectuur en wereldmuziek vinden wij boeie. Theater en literatuur zijn dood, en beeldhouwen is stom. Blijft over: Figuratief Naakt in de Schilderkunst. Kunst, en leuk om naar te kijken bovendien. Gewoon 100 van die schilderwerkjes achter elkaar knippen&plakken, vette beats (#MARS) eronder, en klaarrrr is het PowNed televisie programma over beschaafd bloot. Ons verzoek aan u. Plemp in de comments een link naar uw meest favo naaktschilderij. Maken wij er muziek bij.

De Grote Anita Witzier Overzichts Tentoonstelling

anita477.jpgWoedende mailtjes in onze inbox. Half katholiek Nederland achter ons aan met hooivorken. Ons zijn weer eens de kloodtzakken. Hoe durven wij zo'n onflatteuze picca van Anita Witzier te plaatsen. Anita Witzier, verdorie. Moeder aller moeders op zoek naar spiritualiteit! De vrouw die zoveel emotie en geluk op de Publieke Omroep brengt. Tante Theresa van de KRO! Margriet Abonnee of the Year! Nou sorry hoor. Vergeet die vorige foto, om het goed te maken, brengen wij de Grote Anita Witzier Overzichts Tentoonstelling. Gewoon omdat het kan! Blijven mailen.

Sjaal-om! Sterren dansen op het ijs

frietsie.pngDodelijker dan een witte fosforgranaat, angstaanjagender dan een Qassam raket en effectiever dan een foto van een kinderlijkje: De Taalvondst. Zandzakken voor de deur, licht uit, ramen open en iedereen naar de schuilkelders voor de "Sjaal-om". Jawel. Sjaal-om. Voelt-u hem? Sjaal-om >> Shalom >> Sjaal-om. En u weet tog: shalom betekent vrede in het Ivriet! Frits Barend, voorzitter van IJsclub "Vooruit zonder Voorhuid" geeft vanmiddag op de Amstelveense plas de Grote Sjoel (haha, taalgrapje) het startschot voor de "Sjaal-om". Schaatsen voor Israel. Dat is ongeveer hetzelfde als klunen voor Atlantis. Maar wat geeft het, die kinderen DOEN tenminste iets. KOMT DAT ZIEN. Jaja, Sterren dansen op het ijs. Rond 15:00 uur vanmiddag zullen zo'n 100 betrokken jongeren geld in zamelen voor de slachtoffers van het conflict in het Midden-Oosten door te gaan wakschaatsen. In 020-Gaza verzamelen zich reeds uitzinnige schaatsfans om de demo te gaan verstoren met de leus: "Hamas, hamas. Alle joden op een plas." En gelijk hebben ze.

WK Schoengooien naar Israel groot succes

markLahore, vandaag. Boeroepende Paki's smijten schoenen naar de Israelische vlag. Ook elders in de wereld was men weer uiterst creatief aan het demonstreren. De Belgen blonken uit met een vergelijkend symboolonderzoek. In Jeruzalem werd de nieuwe BabyBorn gepresenteerd. Op de Westelijke Jordaanoever deed men een Jolootje, en in London won deze knul de Pro-Israel FacePaint wedstrijd. In Las Vegas, Nevada, opende schrijfster Stormy Daniels een of andere feestelijke avond in Club Tao. Ondertussen in Gaza geeft het IDF nog maar eens gas, want Hamas is bijna dood.

GeenStijl verliest TV Moment van het Jaar

powned477.jpgDe Vara heeft uiteindelijk voor de Vara gekozen. Feli. Kies daarom voor PowNED.

Live. TV Moment van het Jaar

oorrrrrr.jpgEn dan schakelen we nu rechtstreeks over naar de oren van Matthijs van Nieuwkerk in de Amsterdamse Koepelkerk voor de uitverkiezing van het goeiste tv-fragment van 2008. De Vara was zo genereus ons acht (8) vipkaarten toe te sturen. Maar we hebben wel wat beters te doen dan tussen die zelffeliciterende eigengeilers in de Koepelkerk plaats te nemen. Brusselmans rijdt de Nachtmarathon van Nijkerk, Joris heeft geen tenue de ville en Mutsaerts is gevangen genomen door de SpruitjesPolitie van de ChristenUnie. Ondergetekende heeft een permaban voor Vara-aangelegenheden en Stockton zit op de taxi. Wel vertegenwoordigd in de Koepelkerk zijn de heren Weesie & Castricum. Duo Stotter & Kapsones zit al aan de twaalfde champagne, want GeenStijl gaat echt niet winnen vanavond. De favoriet van Matthijs van Nieuwkerk (en van de rest van de PO) is De Mevrouw die Naar de Moskee Kijkt "omdat het zo mooi de "pijlloze diepte van eenzaamheid en verveling" weergeeft. Favoriet van Nederland is het momentje waarin Joran vertelt hoe pijlloos diep hij Natalee H heeft laten afzinken en onze favoriet is natuurlijk het pijlloos diepe zwijgen van Ella Vogelaar. Enfin. Uw aandacht voor de eenzaamheid en verveling van een jaartje NL televee. Chips en limonade komen eraan.

Hoera! Fotomeisje LEEFT

markMission accomplished! The Clickflashwhirr Girl is TERUG van weggeweest. Speciaal voor joellie voorzien van een facial message via Google Translate. Is toch leuk? Dus nou niet meer beginnen over negativiteit, cynisme en wij-zijn-tegen. Dit meisje ontroerde ons, ïnspireerde ons en raakte ons. En dankzij GeenStijl LEEFT ze weer! Nice to have you back, girl...

PowNed. Zomaar wat HARTVERWARMENDE reacties

pownedvinger100.jpgLieve, lieve mensen! In de eerste plaats hartelijk dank voor al uw spontane en welgemeende aanmeldingen. En wat zijn het er al veel! Sinds gistermiddag loopt er op uw verzoek een online ledenteller mee (hierboven, links). PowNed doet niet moeilijk; dergelijke gevoelige bedrijfsinfo communiceren we gewoon naar het volk toe. Maar meer nog willen we u bedanken voor alle hartverwarmende steunbetuigingen per post, per email (voorbeeld), de vele enthousiasmerende voicemails en vele vele open sollicitaties, stageverzoeken, format-voorstellen en adhesie-dingessen. We zijn ff drukdruk. Maar we nemen contact met u op. Eveneens hartverwarmend en inspirerend zijn de reacties uit de hoek van de vaderlandse media. Theodor Holman (lidnummer 347) schreef enige tijd terug al deze profetische column. Hoe de omroepbonzen zelf reageren op PowNed is te beluisteren bij de collega's van BNR: HIERRR. Toch beschaafd, dat er aan de bovenkant zoveel keurige volzinnen uitkomen terwijl er aan de onderkant toch echt zeven kleuren bange poepschijt te ruiken valt. Genereus is overigens ook de reactie van dhr. Roek Lips. Als netmanager van Nederland 3 ooit onze Grootste Vijand. Maar Lips toont zich thans een heer van stand, en heet PowNed van harte welkom. Evenals media-advocate Babette Aalberts, die het helemaal snapt. In Adformatie. (Leuke pientere meid trouwens, die Babette. U kunt haar hier boeken.) Resteren ons nog wat huishoudelijke mededelingen. Vanaf vanavond gaat ons mediaoffensief van start. Zowel Fleischbaum als Rutger zullen aanschuiven bij Pauw en Witteman, waarna beide heren morgenavond bij Matthijs van Nieuwkerk acte de présence geven. Ja, de Vara is onze grootste vriend! Vanaf maandag start de grootscheepse wervingscampagne op radio, vanaf woensdag in de landelijke kranten en de week erop gaan we via televisie de eventueel nog ontbrekende aantallen binnen harken. Gewoon omdat het kan! Verder is PowNed nu ook officieel ingeschreven en opvraagbaar bij de Kamer van Koophandel PDF. Dit om de laatste scepsis omtrent de vermeende 1-april hoax weg te nemen. DUS WORD NU LID!

Goedemorgen Gaza!

markMoge! Deze foto werd vanochtend vroeg genomen ergens in Gaza. Tanksoldaatjes van het IDF doen een saffie en een koggie en slingeren hun karretjes maar weer aan voor de 14de dag van de Operatie Cast Lead. Oh ja, in New York hebben ze wel een soort van resolutie aangenomen. Maar voor Israel is die hele Verenigde Naties een soort van Raad voor de Journalistiek. Kortom. Dat wordt weer knallen vandaag. PATS!

Live Uitgezonden! NK Natuurijs

nefit100.jpgStop de persen. Gooi plat het land. Trek verloven in. Geef ambtenaren ijsvrij. Lunchbord op schoot. Er wordt een marathon op natuurijs geschaatst. Echt waar! Natuurijs is natuurwater dat bevroren is. (In tegenstelling tot kunstijs, dat van kunstwater gemaakt wordt.) En dat natuurijs is zoo bijzonder in Nederland (de laatste was alweer in 1696) dat onze collega's van de NOS de schaatwedstrijd LIVE gaan uitzenden. Tsja, de NOS moet toch wat met die Plasterk-miljoenen. Gaza komen ze niet in. Maar Flevoland wel. En dus gaan we live over naar de provincie. 150 tot op het bot getrainde boerenzonen en -dochters gaan op de Oostvaardersplassen 100 kilometer schaatsen alsof hun leven er vanaf hangt. Wrijf in uw handjes voor de raar pratende provinciemensen met sponsornamen op de gekste plekken. Start van de mannen is om 13:00 uur, finish circa 15:30 uur. Check ook de uitvoerige voorbeschouwing in NRC/Handelsblad. Live kijken kan bij de Natuurijs Omroep Stichting en bij Omroep Flevoland. Hup Lykele Tjoekema! Update: En we hebben een winnaar! Bert Brussen Sjoerd Huisman is Kampioen.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.