Eindelijk oorlog. De Belgen komen!
Het is zover voor België. De tekenen aan de wand waren het afgelopen jaar duidelijk en nu dreigt zelfs faillissement. Asielzoekers worden op dit moment de kazernes uitgejaagd en de door de marine bekostigde verbouwingen bij prins Laurent blijken commandocentrales van het Belgische Bombercommand. De twee F-16's van de luchtmacht zijn uit Afghanistan teruggeroepen, een marinefregat stoomt op uit Somalië. Dat de Westerschelde open moet was géén beleefheidsvraag. Er is keihard cash nodig in Brussel. De terugkoop van ABN-AMRO en Fortis Nederland bleek een ordinaire ripdeal. Het vonnis van de Raad van State om het uitbaggeren van de Westerschelde stil te leggen is opgevat als de zoveelste treiterpoging om Zuiderburië na bijna 180 jaar alsnog op de knieën te krijgen. Het inkakken van minister Verburg afgelopen donderdagavond wordt door Brussel opgenomen als de handschoenslag in het gezicht van de eens zo trotse Belgennatie. Het aanvalsplan van Leopold II is afgestoft, alleen de werving van de zandhazen en specialisten loopt nog wat achter. Geenstijl to the rescue, het mag van Beatrix. Aanmelden bij de Koninklijke Belgische Landmacht kan hierrr en daarrr. Uur 0 nadert snel. Wie Den Haag eens goed wil opzomeren, dit is uw kans!Eddy Terstall: "Reaguurders zijn een beetje dom"
Verbazing alom bij de GeenStijl-watchers. Ze ergeren zich een hoedje over de resultaten van de meest recente Stijlloze Poll, waarin het volk bevraagd wordt over welke krant er dood moet. Met name de meermalen bekroonde filmmaker, cineast en PvdA-horzel Eddy Terstall wenkbrauwenfronst over het feit dat er NIET massaal op de reguliere linkspers Azijnbode/NRC/Trouw/Parool of de LEVENSGEVAARLIJKE NRC wordt gestemd, maar op GordonBode Televaag en het kristelukke RefDag. In een door GeenStijl onderschepte mailcorrespondentie is te lezen dat Eddy Terstall zich hogelijk verbaast over deze faux pas van reauguurders. [Onderschepte EMAIL] "NRC heeft op Afshin na eigenlijk grotendeels een gevaarlijke reactionaire islam-klerikale lijn. Onvergelijkbaar veel meer PC [politiekcorrect - red] dan VK." Aldus Terstall. In een reactie laat de directie van onderzoeksbureau GeenStijl Poll Surveys geen uitspraken te doen over reaguurders. "De heer Terstall kan zich beter bezig houden met het maken van leuke films over Amsterdam met veel bloot. Maar om hem toch enigszins terwille te zijn, komen we later vandaag met een nieuwe ietwat duidelijkere poll." [Bruggetje:] Over reaguurders gesproken. Toevallig vonden we op een Amerikaanse hostingsite de complete PDF van het onthullende nieuwsverhaal over stijlloze topreaguurders in weekblad Revu van deze week: Alleen maar Nette Mensen. (PDF)Jeroen Mirck is onze beste vriend
Mocht u via de tamtam hebben vernomen dat GeenStijl een hetze tegen VARA staatsinternetambtenaar Jeroen Mirck is begonnen dan moeten wij u teleurstellen. Integendeel, wij zijn bijkans fan van Jeroen Mirck. Wij zijn sowieso fan van alle medewerkers van de PvdA: HardWerkTax naar 60 PROCENT
Ka-tching! En we weten nu wie er gaan betalen voor het geknoei van Nout Wellink en zijn leger van falende bankiertjes. Als het aan de PvdA ligt zijn het de Hardst Werkende Nederlanders, die voor de kredietcrisis gaan opdraaien. Liefst ZESTIG PROCENT van hun schoorsteen mogen de mensen met VOC-Mentaliteit afdragen aan *kuch* bankenredder Wouter Bos. Eenieder die boven die schamele Balkenendenorm van 181.000 euri zit, kan eventjes meer dan de helft van zijn pizza inleveren omdat Wouter Bos al het geld van Nederland aan ING en Fortis heeft gegeven. Nu zijn we niet zo van krachttermen als "PvdA, Partij van de Struikrover" of "Wouter de steelkabouter" of "Wouter dikke draaikont die je daar bent". Maar check deze quote uit 2007 van vóór de kredietcrisis: Bos denkt dat een verhoging van het toptarief niet de goede manier is om de zelfverrijking in de top van de grote ondernemingen aan te pakken. Hij denkt dat een verhoging van de belasting over de hele linie ertoe kan leiden dat de beloningen van de bestuurders nog hoger worden. "Dat maakt het probleem groter", aldus Bos in de Tweede Kamer. Goh, we zullen zien wie er als grootste windvaan uit de bus komt. Maar de boodschap is duidelijk: niet te hard werken, geen carrière maken. Op je luie gat zitten want anders moet je dokken. Leve het socialisme.Aan de slag. Met Jan-Peter Balkenende
Persbericht! Met foto! JP Balkenende als posterboy voor de campagne Aan de Slag. Ja, dat leest u goed. Jan-Peter & Aan de slag in één zin. JP, die dit land in een bodemloze poel des lamlendigheids heeft gestort, waar besluiten weken, maanden, jaren naar voren worden geschoven, waar commissies onderzoeken of er niet nog een commissie bij moet om te onderzoeken waar de commissies mee bezig zijn. Die Jan-Peter dus gaat ONS hardwerkende Nederlanders via de werklozenzender Radio2 vertellen dat we vanaf maandag ECHT aan de slag moeten. Joehoe JP & al je ambtenaartjes. Ga zelf werken.
NB: Foto opklikken en u krijgt feauteaufuck-materiaal. Aan de slag!Exorbitant VARA-feest in Krasnapolsky
Terwijl arbeiders in den lande al op één socialistisch oor lagen om bij het krieken van de dag hun ruggen weer kapodt te gaan arbeiden voor hun werkgevert danwel in de rij te gaan staan voor de voedselbank vierde de finefleur van de VARA vannacht verschillig feest in het Amsterdamse *****hotel Krasnapolsky. Het opulente afscheidsfeest van scheidend voorzitter Vera Keur mocht wat kosten. Benevens zaalhuur a 120.000 gingen er 1457 flessen champagne (Polak), 36 kratten kaviaar (o.a. redactie DeJoop), 12 fusten bier (die dwergbrilpot in het midden), 48 flacons Evian (Astrid Joosten), 12 stagiaires (Van Nieuwkerk), 8 vegahapjes (Jolo), 14 joints (Meurders, Witteman) 26 KFC-menu's (Paul de Leeuw) en 33 blikjes cola (Beelen) doorheen. Maar dan had je ook wat. Het zichtbaar aangedane feestvarken Vera Keur beloofde de aanwezigen plechtig dat het afscheidscadeau -een mooie ingelijste muurfoto van een dode Pim Fortuyn op het MediaPark- een mooi plekje in haar rietgedekte Gooische villa zou krijgen. (Foto boven belangeloos beschikbaar gesteld door staatsinternetambtenaar Jeroen Mirck)Geniale jeugdfoto Scheert Wilders
Wij denken vooralsnog hoax en fotosoep. Maar tuinen er met liefde in. Bovenstaande foto dook vandaag op in de interwebs. Een jonge Geert met woeste indonesische ploppertkrullen en een five o'clock schaduw. Pennetje al bedachtzaam in de mond. Meneer schijnt hier 18 jaar oud te zijn, en picca is genomen in een kibboets. Foto's zijn in bezit van journalist Marco de Vries, die binnenkort met een docu over Wilders' KibboetsJaren komt. Hierrr meer info over de indo-achtergrond van de thans zo cleanshaven en rechtsblonde leider, en tot slot nog een leuk liedje over Geert, gezongen door de Spinvis van de Onderbuik. Inhaken & meedeinen, Nederland!
FotooVraag. Maar wat is het?
Gevonden foto. Komt van een paginagrote advertentie ergens in een krant van vandaag. Maar omdat u die toch niet leest, vragen wij de vraag: Maar wat is het? Roept u maar.
A. Deelnemers CDA Jongerendag dolblij met tussendoortje
B. GroenLinks-kids op Summer school schreeuwen om McDonalds
C. Hamas-kinderen zweren ongelovigen te doden met fruit
D. Jeugdige perenliefhebbers protesteren tegen appel/banaan doctrine
E. Kinderen Indonesische basisschool verwelkomen Toean Wilders
F. Doorzichtige multicul-propaganda van de Sponsor Loterij
G. Anders, namelijk...
Update:
(Antwoord). En wat hebben zij gewonnen, Pierre...Henk de Velde: "Hippies vernielden de wereld"
Gevalletje voortschrijdend inzicht in de wateren van Queensland, Australië. Henk de Velde, de zeezeiler bezig met zijn laatste reis, is er ook achter. Na jaren van solistisch en doelloos ronddobberen in een stuk plastic heeft Henk het licht gezien. De wereld is namelijk KAPODT gemaakt door stomme egoïstische kudthippies. Stijgende zeespiegels, smeltende gletsjers, omvallende oerbossen. Het is allemaal de schuld van de zuipende en naaiende Woodstock-generatie (mirror). Maar hee, Henk! Het is nog niet te laat. Hijs de zeilen, kies het ruime sop, koers naar het oosten en dan bij Kiribati linksaf, en omhoog. Bij Hawaii ligt nog een enorme hoeveelheid Woodstock-TROEP. Maak je nuttig en ga dat eens opruimen. Alvast bedankt, ahoy & vaarwel maar weer...Zomer 2009. Het was hier FANTASTISCH!
Het is weer voorbij, die mooie zomer. Jawel, mooie zomer. Oké verwende zeikerds hou je toch. Maar het was de afgelopen maanden warm & zonnig. Wat heet; het was zelfs de NEGENDE (mirror) te warme zomer op rij. Lang leve Nederland vakansieland! Daarom van ons, voor u, dit plaatje van een strandmeisje in een oranje monokini. Tot volgend jaar, zomer! Morgen begint de meteorologische herfst. De meeste bomen en planten denken nu al dat het herfst is. Heeft iets te maken met relatief korte hevige warmte, extreme groei van blaadjes en dan nu een redelijk droge grond waardoor bomen hun bladeren gaan afstoten. Alles wat we nu nog aan zon krijgen is leuk voor de hobbyfotograaf. Dat wordt dus weer paardrijden in het mistige bos, draadjesvlees, speculaas. Binnen neuqen, winterkap op de cabrio en de boot op de wal. En vers wild onder de terrasverwarming natuurlijk. Voor de minima die zich niet opknopen vanwege de plotselinge seizoensverandering is het leuk om te weten dat bepaalde planten nu bessen, noten en andersoortige vruchten gaan dingesen. Check die speciale website over gratis vreten van de planten plukken. Eet smakelijk...