Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Die 'heb je 2 minuten voor de dieren'-vragers doen aan emotionele chantage, de gemeente moet het verbieden & die lui moeten WERK zoeken

Zoooo dit moest er nog even uit

HALLO MOGEN WE JULLIE WAT VRAGEN we moeten het namelijk al een week of drie hebben over straatwerving. "Goedemiddag meneer mag ik wat vragen, hebt u een momentje voor de homo's?" Waargebeurd, op het Haarlemmerplein in Amsterdam. Nee je mag eigenlijk niks vragen want ik ben op weg naar de Albert Heijn voor BIER en NEE ik heb geen momentje voor de homo's, wat is dat nou voor een maffe vraag? Ik koop alles af met een lidmaatschap van de Vogelbescherming, sommige flamingo's zijn gay en laat me met rust man. Na de 'nee hoor geen interesse' kwam de vervolgopmerking: "Okee dus u hebt niet een momentje voor de homo's JAMMER." Ja een heel dik momentje voor de homo's jammer in je broekje. Dit is pure emotionele chantage. Je kunt niet de andere kant opkijken, ze staan van een afstandje hun slachtoffers uit te kiezen, je kunt er niet langs, je kunt er niet omheen - als ze je eenmaal op de korrel hebben blokkeren ze alle uitvalswegen. Ze doen altijd of ze ongeïnteresseerd op hun telefoon loeren maar dat is de kaas op de muizenval: je loopt langs en * KLAP * daar staan ze weer voor je smoel met hun ongevraagde vraag. Ook gebeurd: "Goedemiddag meneer hebt u twee minuten voor de dieren?" Nou eerlijk gezegd niet nee, ik had vanochtend nauwelijks twee minuten voor Samantha, ik kies mijn goede doelen graag zelf uit en ik moet weer door. Bedelen onder een vlag. Schooien voor mensen die te veel frisse lucht nodig hebben om gewoon een normale salesbaan te zoeken. De enige mensen die erin trappen zijn zwakkeren: emotioneel onstabiele figuren, bejaarden, idioten. Het is bloedirritant en het riekt naar oplichting en chantage, zoals de Postcode Loterij ook emo chantage is, met die Winston Nattesneewitz die berooide oude omaatjes lachend de laatste guldens uit de portemonnee klopt. Straatwerving moet VERBODEN worden, mensen die zich eraan schuldig maken verdienen een levenslange gevangenisstraf en voor goede doelen die straatwervers inzetten reserveerde de duivel een plek in de girohoek van HEL. De oplossing: we tekenen grote gele cirkels (zoals die rookzones op de stations vroeger) op afgelegen industrieterreinen en daar mogen al die dwazen van Artsen Zonder Grenzen, het Leger des Heils en de homodieren dan lekker mensen gaan aanspreken. 

Reaguursels

Inloggen

Laatst een ree dood gereden. Kost veel meer dan 2 minuten. Heb al 10 minuten met de politie aan de lijn gezeten. En mn bus is beschadigd. Kl0tedieren

TAAA | 17-08-23 | 00:56

- Bent u bekend met Greenpeace?
Mogelijke antwoorden:
- Dat zijn toch die opgefokte gasten in die oranje bootjes?
- Sorry heb haast. Moet nog jasje van zeehondenbont kopen voor mijn vriendin.
- Geef maar het gironummer van uw directeur op de Bahama's. Dat gaat sneller.

Slachtofferhulp | 17-08-23 | 00:35

Laatst vroeg er 1 of ik iets over had voor de kinderbestrijding.

rexmundi666 | 16-08-23 | 21:35 | 1

Iemand van de Abortusvereniging, I presume?

Houtje_Bekman | 17-08-23 | 00:12

“Houdt u ook veel van dieren?” Vroeg zo’n student met een clipboard eens aan mij. Ik zei “ja zeker! Vooral met een aardappeltje en wat jus erbij”. En hij moest keihard lachen. Het was een geslaagde middag.

YoMoms | 16-08-23 | 21:02

Laatst vroegen een groep jonge gasten mij of ik Oxfam kende.
Ik zei: 'ja, dat is toch die ngo waarvan de lieden aan de top het opgehaalde geld gebruiken om hele jonge meisjes te betalen voor sex?'

kokenrel | 16-08-23 | 21:01 | 2

en toen?

gatij | 16-08-23 | 21:38

Je kunt met lichaamstaal al duidelijk maken dat je er niks mee te maken wilt hebben, dan vragen ze je het geeneens.

jcvjcvjcvjcv | 16-08-23 | 20:37 | 1

Die sjappies die ze hier op het winkelcentrum neerzetten worden uitgezocht op de eigenschap dat ze geen lichaamstaal spreken...

Tim_Toady | 16-08-23 | 22:54

Oja, en doneren kan nooit eenmalig! Dat kan alleen dmv een automatische en doorlopende incasso die je achteraf zelf weer stop moet zien te zetten. Waarschijnlijk via een vaag nummer a €1/min ofzo.

boerk | 16-08-23 | 20:36 | 2

Nee, mijn ervaring is dat het meestal normaal tarief is. Maar als je dan belt, dan nemen ze niet op, of ze proberen je over te halen om niet je donatie helemaal op te zeggen, maar terug te brengen naar de helft of zo, want [*voeg zielig verhaal in*].

Tim_Toady | 16-08-23 | 22:56

@Tim_Toady | 16-08-23 | 22:56: zeg maar dat je je baan kwijt ben. En geen euro meer kan missen. Zelfs dan vragen ze je of je echt niks meer kan missen

TAAA | 17-08-23 | 01:00

"Fijn dat u mij hier aanspreekt, ik wil het met u hebben over de Bijbel."

Werkt altijd, dezelfde mensen klampen u nooit meer aan.

happen_maar | 16-08-23 | 19:21 | 1

Ik heb in zo'n geval altijd de pech dat ik een voormalig Jehova tref die wel zin heeft in een potje Bijbelkletsen. In mijn geval is de beste strategie om mijn telefoon tegen mijn oor te houden en te doen alsof ik aan het bellen ben. Mochten ze dan het lef hebben om me aan te spreken, dan kan ik ze toebijten dat ze niet hebben opgelet tijdens hun opvoeding.

Tim_Toady | 16-08-23 | 23:02

2 minuten? Is dat aan beide kanten?

Koonkluk Huis | 16-08-23 | 19:08

Niet-begrijpend aankijken en dan met een zwaar accent zeggen 'Kazachstan ... '

MartiniMeister | 16-08-23 | 18:34

"Heeft u 2 minuten voor de dieren?"
Alleen als ze al goed doorbakken zijn.

Gregovic | 16-08-23 | 18:28

Deze manier van bedelen heet Direct Dialogue Donateurwervers Nederland (DDDN.nl) en is één grote scam. Zitten supercommerciele bureaus achter, die dusdanig veel geld verdienen, dat er één zelfs in de Quote-500 staat. Die jongeren, die u aanspreken, verdienen er ook serieus veel geld mee.

Libertinowitz | 16-08-23 | 18:10

Ik zeg heel simpel; Ga maar schoouen în Den Haag.... die hebben mn geld. ..

lilluke halve hoan | 16-08-23 | 18:02

Jaren geleden toen ik in de buurt van Zwolle woonde en daar wel eens in de stad kwam, had je op de Diezerpromenade de evangelisten, hele fanatieke, van het genootschap “ De Deur”. Ze loeren altijd op de mensen die alleen lopen, net roofdieren. Ik had de tactiek dat ik een duo winkelend publiek opzocht en er 2 meter achter liep. Ze zagen mij, scannen je en ben je vlak bij ze, dan zullen ze om die eerste 2 heen moeten. Gingen ze rechts, dan liep ik er opeens versnellend links omheen.
Een clubje van 3 opzoeken kon net te veel zijn vanwege meer tijd om er omheen te komen en soms tegenliggers waardoor de evangelist je aan kon spreken. Dan maar botweg weigeren, “nee, dat is jammer, nee, nee, dan ga ik maar naar de hel”.

Nuuk | 16-08-23 | 17:58

De 'Nee/Nee' gezichtstatoo wordt nog een ding zo.

Xukje | 16-08-23 | 17:46

Ligt toch echt aan je uitstraling als je wordt aangesproken. Ben eerlijk gezegd nog nooit op straat aangesproken door van die kwibussen. Nog niet voor het uitdelen van een gratis AD of ander promotie spul.

Blijkbaar zegt de uitdrukking van mijn kop genoeg.

Rotterdammert1965 | 16-08-23 | 17:46 | 1

Yup, gewoon een algemene rotkop opzetten en kijken of je een weipaal doormidden hebt gebeten. Zoeken ze wel een ander slachtoffer.

En anders gewoon in het plat-limburgs afsnauwen.

Het geheim, niet iedereen hoeft je aardig te vinden.

Der Doktor | 16-08-23 | 19:51

Ach vrouw en dochter de kledingzaak in ,ik buiten met mijn zoon met 2 mooie meisjes met dikke tetten praten over nieuw energie contract. Mijn vrouw was snel klaar in de winkel, toen ze ons in de smiezen kreeg. Haha geen contract maar wel genoten.

blank-dus-racist | 16-08-23 | 17:44

"Okee dus u hebt niet een momentje voor de homo's JAMMER" En vervolgens kan jij als man het kind toebijten dat hij/zij het wel tegen een homo zegt. Vervolgens scheldt je het kind helemaal de tyfus totdat het ergens huilend in een hoekje zit. En als je geen homo bent, dan kan je dit gewoon doen. Want zeg nou zelf, zijn mannen niet allemaal een beetje homo. Een man is nu eenmaal een mislukte vrouw. (niet dood checken)Trouwens, hoe kan het kind nu aan de buitenkant zien dat jij als aangesprokene geen homo bent? Is hier iemand vooringenomen of WTF?

forecastle | 16-08-23 | 17:34

spreekt u gebarentaal?

bergsbeklimmer | 16-08-23 | 17:20

Standaard antwoord, 'nee dank je'. En gewoon doorlopen.

Friepeltje | 16-08-23 | 17:15

Noga altijd beter als vrouwtjes met een briefje in de hand waarop staat dat ze geen Duits spreken, zes kinderen en een hond hebben die allemaal willen eten. Laatst had ik er eentje die bleef maar jengelen, bitte, bitte, bitte, terwijl ik bezig was de boodschappen uit het karretje in de auto te laden. Gelukkig verstond ze het woord Polizei wel, want toen droop ze af.

bergsbeklimmer | 16-08-23 | 17:01

Je hebt toch van die stickers voor de brievenbus.

Kunnen we zoiets ook op het eigen voorhoofd plakken. 'Nee, Geen enquêtes en verkoop'.
Die buttons is wel een beetje 1970 gedoe, maar zou ook kunnen.

AdvocatusDiaboli | 16-08-23 | 16:59 | 1

Nee/Nee tattoo?

lilluke halve hoan | 16-08-23 | 17:52

Ik heb vandaag een half uur met mijn kat Annabel geknuffeld. Dat is meer dan twee minuten, dus ze hoeven mij niet meer lastig te vallen.

MAD1950 | 16-08-23 | 16:58

Hoorde laatst mijn buurman zeggen, toen ze bij hem aan de deur kwamen bedelen: "Goede doelen die vragen, worden overgeslagen".

Zorgvuldig genoteerd voor later gebruik.

Kapitein Sjaak Mus | 16-08-23 | 16:50 | 1

Ik doe altijd open in bebloede slagersschort en ijshockey-masker op. Geluid van een motorzaag op de achtergrond. Ze zijn zo weg.

Nuuk | 16-08-23 | 17:48

Het zijn allemaal verdienmodellen.
Zelfs de gemeente doet mee.
Geeft hulp aan inwoners, en huurt dan een heel duur enquête bureau in, om te vragen of de hulp bevalt..

Torquemada | 16-08-23 | 16:44

Ik heb het nummer van mijn bewindvoerder niet bij mij, ik moet hem eerst om toestemming vragen. Werkt prima.

HierenNu | 16-08-23 | 16:43 | 1

Die is wel leuk :-)

Rotterdammert1965 | 16-08-23 | 17:47

Een goed doel betaald de ronselaar gemiddeld 18 maanden per donateur die hij/zij/het weet te strikken. Maar dat is nog niks vergeleken met het salaris van de directeur van het goede doel.
Maar het meeste houden goede doelen toch van erfenissen. Kun je ze heel eenvoudig voor machtigen met een standaard verklaring.

Osdorpertje | 16-08-23 | 16:40 | 3

Jij snapt hoe het werkt. Hier zitten allemaal intermediairs tussen. Dezelfde gasten die je morgen een energie contract proberen te verkopen.

denhaagvandaag | 16-08-23 | 16:48

@Osdorpertje
Goede doelen kunnen dus ook schulden erven. Ergens wel geinig om de maanden voor je de pijp uit gaat alles er doorheen te brassen, maximaal schulden te maken en het goede doel die je het irritantst vond als enige erfgenaam opnemen. En dan alleen nog hopen dat ze zitten te slapen en gewoon accepteren.

Spaanders | 16-08-23 | 17:03

Bedelaars heb ik zo'n bloedhekel aan. Hey brother, do you speak English, do you have some change for me. Mijn antwoord: no sir, first of all I don't speak English at all, I only have sisters, and I carry no change, only 100 Euro bills. Goodbye.

Broadsquire | 16-08-23 | 16:36 | 3

hier in Brussel zeg ik altijd "No parlo Franses" werkt prima

TurpinDick | 16-08-23 | 16:40

Van plat Mokums hebben meestal niet terug, Dus als ie vraagt of ik Engels praat , krijgt ie overvalst Jordaans terug.

JeanDragage | 16-08-23 | 17:02

@JeanDragage | 16-08-23 | 17:02: dat is grappig, ik doe hetzelfde in het plat-limburgs. Vraag ze gewoon of ze kurzevlaai of proemevlaai willen hebben met of zonder sokken.

Kijken ze je aan als een drubibu en druipen af.

Der Doktor | 16-08-23 | 18:04

Ik glimlach altijd vriendelijk en zeg: "Nee, dankjewel." En gewoon door blijven lopen. Blijven zij dan toch doordrammen dan gaan zij over de beleefdheidsgrens heen en sta ik moreel volledig in mijn recht om hen verder te negeren. Het probleem is alleen dat dit soort lieden vooral de mensen weet te strikken die aardig gevonden willen worden.

lekgoot | 16-08-23 | 16:35 | 1

Wij hanteren dus dezelfde tactiek...

Roos | 16-08-23 | 17:11

Emotionele chantage door iemand die je niet kent, dat doe je toch echt zelf.

Kartelmaster2000 | 16-08-23 | 16:28 | 1

Eens. Vind het zelf altijd wel leuk om netjes af te poeieren. Maar de instabielen zijn het slachtoffer, moeten die niet ik bescherming worden genomen?

Me_Giant | 16-08-23 | 16:39

Meneer, gratis Parooltje? Nee dank u! Dan bent u zeker geen Amsterdammer. Nee gelukkig niet! en gewoon de supermarkt inlopen.
Ik zie ze meestal wel staan op de bekende plekken, van een afstand trek ik een smoel van "waag het niet" en van dichtbij kijk ik de andere kant op en gun ze geen blik waardig. Kortom, flikker op.

Broadsquire | 16-08-23 | 16:28

Op het Haarlemmerplein staat altijd zo'n lange jongen te venten die zelf overduidelijk van de herenliefde is. Is puur eigenbelang.

Festen | 16-08-23 | 16:28 | 1

Al veel potloden gekocht?

Me_Giant | 16-08-23 | 16:40

Wat altijd werkt en bovendien het meest fatsoenlijk is. Ik doe het zo altijd. Direct als je aangesproken wordt oprecht vriendelijk zeggen: "Nee dank u." ze daarbij kort even vriendelijk glimlachend in de ogen kijken, ze dan afwenden en gewoon doorlopen. Nooit meegemaakt dat er dan nog een poging werd ondernomen.

GingerTed | 16-08-23 | 16:22 | 1

Precies! Beleefd afwimpelen en je vooral niet opwinden. Ze zijn je na een halve seconde al vergeten.

uwesbeki | 16-08-23 | 17:30

Er zijn andere manieren dan lid worden van een bedelbende en maandelijks anoniem een fooi af laten schrijven.
Wij organiseren soms een voetbaltoernooitje, of een loterij. Levert meer op (en meer aandacht). Of ga naar een zeehondenopvang en stop daar een envelop in de brievenbus.
Ik ging ook geregeld naar Afrika, gaf daar honderden dollars uit in lokale hotels, winkels en restaurants. En een cheque voor een school. Die dollars komen dus direct op de juiste plek terecht en geen overhead, geen directeuren. Daar konden meerdere families van eten en ik had een mooie vakantie. Kolonialisme werkt twee kanten op!

TurpinDick | 16-08-23 | 16:16

Laatst in Parijs zo'n eifeltoren verkoopneger aan het lachen gemaakt door trop cher te zeggen.

Only the lonely | 16-08-23 | 16:16 | 1

bij hem heb ik laatst wel een mooie Bay Ran zonnebril gescoord.

TurpinDick | 16-08-23 | 16:18

Geen collectes, verkopers of geloofsovertuigers sticker op de deur.
De idioot die dan toch nog aanbelt vragen of hij/zij Nederlands kan lezen. Wijzen op de sticker en zeggen dat ze 5 seconden krijgen om van het erf af te komen.

BoerKoekoek | 16-08-23 | 16:15

Wees je er van bewust dat het doel waar ze er voor staan de eerste maanden helemaal niets ziet van je donaties omdat hun salaris daarvan wordt betaald, en je voelt je een stuk minder schuldig om ze af te wimpelen.

frickY | 16-08-23 | 16:15

Wat moet m.i. iets zijn. Je vraagt iets en niet wat. Mag ik u iets vragen. Met wat begin je een vraag. Wat was het onderwerp ook alweer?

Mokum Kosher | 16-08-23 | 16:15

Vroeger had je een abonnement op de Eppo. Kreeg je een strip.
Nu moet je overal een abonnement op hebben om iets "goeds" te doen. of iets 'goeds' te krijgen. Doe je dat niet ben je
slecht.
(zo laten ze je voelen)
Goed=abonnement= zekere geldstroom voor een ander.
Tot zover 'het goede doen'.

nobodiesunmighty | 16-08-23 | 16:14

Veel van die lage bloedsuiker vegajongens in die dierenleedkringen zijn erin gepraat door hun probleem-vriendin die thuis zit en niet mee kon met de actie. Tegelijk zit die meid thuis met andere jongens te rollebollen. Maar dat mag vriendje niet weten. Vriendje betaalt de volledige huur omdat probleem-vriendin niet kan werken. Niet met al dat leed in de wereld. Parttime bij een stichting, wellicht. Maar daar werken ook mensen met dreadlocks of bruine huid. Dat is allemaal erg veel dat op haar af komt. Ze wil niet generaliseren, maar die eten vlees. En dat trikkert.

GeheidEenGeit | 16-08-23 | 16:14

Ik geef ze altijd de keuze, ik heb per jaar 1goed doel. Wil je dat ik het goede doel Wat ik nu sponsor Deg doe voor het goede doel dat jij steunt?
En dan zeg ik lid ben van de stichting die zielige kindjes die kanker hebben steunt ( is waar) En dan weten ze het niet meer gaan ze hakkelen en stotteren. En dan vraag ik het nog drie keer wil je dit wil je dit en dan stopt het wel.

echtehollander 1 | 16-08-23 | 16:07

Heeft u even tijd. Ja, ik kost 120 euro per uur. Dus elke minuut die je me afsnoept kost je 2 euro. Dan luister ik naar je. Dan stoppen ze altijd.

deministerpresident | 16-08-23 | 16:05 | 2

Gut die Balkenendenorm is onder Rutte ook niets meer van over zeg.

Zeurders | 16-08-23 | 16:06

Mag ik u iets vragen?
Dat doet u al. U vraagt namelijk of u iets mag vragen.
Oke, mag ik u dan nog iets vragen?
Jazeker. Daar wil ik wel graag het volgende bij vermelden. De eerste vraag beantwoord ik altijd geheel gratis. Vervolgvragen kosten 25 euro per stuk. Graag eerst betalen en dan de vraag stellen.
Weet u zeker dat u nog iets wilt vragen?

BoerKoekoek | 16-08-23 | 16:02

Bestaan er nog jehova's?
Toch een beetje de Early adopters.

MorgenEenAnder | 16-08-23 | 16:01 | 3

Ja die bestaan nog, alleen ze krijgen maar moeilijk een voet tussen de deur.

TurpinDick | 16-08-23 | 16:07

Gisteren nog aan de deur (of ze waren van een andere kerk) met de vraag of ik het woord van God wilde horen over het gezin... nee dus. Ze waren wel zo netjes om niet door te gaan en mijn beleefde bedankje voor het niet aannemen van hun folder vonden ze ook geen probleem.

oh no | 16-08-23 | 16:17

Die hebben samen met de panfluitindianen ergens een geheim resort.

frickY | 16-08-23 | 16:29

Laatst een hoofddoekje die allemaal foto's liet zien van gemartelde vrouwen in Iran. Hoofddoek af, afscheid nemen van de islam, naar Iran afreizen om in het verzet te gaan en t/m de laatste taliban eikel afschieten. Maar het ging toch om een gironummer begreep ik. Ga Weg.

sokkenpluisje | 16-08-23 | 15:58 | 3

LoL : die vrouwen in Iran omdat ze hoofddoek af deden. En dan een muts hier met hoofddoek om protesteren? hahaha!

Is dit nog nieuws? | 16-08-23 | 15:59

@Is dit nog nieuws? | 16-08-23 | 15:59: niet protesteren, maar collecteren.

Mokum Kosher | 16-08-23 | 16:13

Maar het is echt heel erg, en u hebt geld. Snapt u dat het heel erg is? Met al dat geld van u. Erg, he? En een boel van het geld gaat ook echt naar de stichting waarvan een boel van het geld ook echt naar de hoofdstichting gaat waarvan een boel van het geld ook echt naar een buitenlandse derde partije gaat waarvan een boel ook voor het goede doel zelf is. Zo, u wilt pinnen?

GeheidEenGeit | 16-08-23 | 16:18

"Mag ik u wat vragen?"
Ik vind dat zo'n heerlijke vraag.
Mijn antwoord: "dat heeft u zojuist gedaan."
Vervolgens loop ik door zonder in te houden om de verkoper verbouwereerd achter te laten, zichzelf afvragend wanneer en wat ze mij gevraagd hebben.

Andersdenkend | 16-08-23 | 15:58 | 5

Of (meestal) dames die aan je vragen; kun je een geheimpje bewaren? En dan antwoorden met ; Nou, jij dus niet!

Cunucu | 16-08-23 | 16:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Geïrriteerd voor je kijken, doorlopen, hooguit vastbesloten “nee” zeggen en verder volstrekt negeren. Als je je iets aantrekt van wat zo iemand je naroept, dan kan het zinvol zijn om aan je zelfvertrouwen te werken.

En wen er maar aan. In veel andere landen heb je al allerlei vage Afrikaanse en Oostblok types die je armbandjes willen verkopen, een foto maken, je schoenen poetsen etc. Die zijn nog veel agressiever.

Trekhaas | 16-08-23 | 15:58

Wilt u misschien een NEE NEE pakket kopen?
Met NEE NEE stickers, een NEE NEE T-shirt en een NEE NEE handtasje met een baksteen erin.

Zeurders | 16-08-23 | 15:57 | 2

Zit er ook een abonnementje bij, waarbij jullie het recht krijgen elke maand een halve liter bloed af te nemen, mijn salaris af te ronden en mijn huisdier te misbruiken?
Twijfelen gaat.

EEnzame SchizofrEEN | 16-08-23 | 15:59

@EEnzame SchizofrEEN | 16-08-23 | 15:59: Kunnen we regelen, u lijkt mij een echte NEEzame SchizofrNEE.

Zeurders | 16-08-23 | 16:08

Voor de colportage e.d.: jullie weten toch dat er 'NEE' stickertjes bestaan voor bij de deurbel? Heb ik goede ervaring mee.

gnidegna | 16-08-23 | 15:57 | 2

Nee

P. Breidel | 16-08-23 | 15:59

En toch is het gek dat je je eigen huis moet ontsieren om ze niet aan de deur te krijgen. Maak er gewoon een opt-in van (dus een 'Ja, val me lastig' sticker) en we zijn binnen no time van het probleem af. Zou eigenlijk hetzelfde moeten zijn voor ongeadresseerde reclame / krantjes.

oh no | 16-08-23 | 16:20

Sorry, geen tijd.

dijkbewaker | 16-08-23 | 15:57

Nou dat speelt niet alleen in Nederland. Hier in Zürich ook bijna elke dag. Ik neem tegenwoordig een zij ingang bij het station om er van verstoken te blijven.

Zatkniss | 16-08-23 | 15:56

Dat was altijd het standaard grapje wat ik maakte toen ik nog op Schiphol werkte; Sir, can I ask you a question? En dan antwoordden met ; You just did! Have a nice day en DOOR!

Cunucu | 16-08-23 | 15:55

'Heeft u even voor de zeehondjes?'

Ja, hoor. Aan beide zijden knapperig gebakken en doe er ook maar een broodje omheen.

goedverstaander | 16-08-23 | 15:50 | 5

@Kowalski11 | 16-08-23 | 15:58: kom kom. Nodeloos kwetsend moet af en toe kunnen. En het is niet zo dat croisant daadwerkelijk een zeehond wil doden. Daarvoor moet je in Groenland zijn.

EEnzame SchizofrEEN | 16-08-23 | 16:02

Vergeet de cranberrycompote niet !

BoerKoekoek | 16-08-23 | 16:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Enige tijd geleden een ouder familielid op weg geholpen met de financiën. Beetje dementerend inmiddels, AOW, klein pensioentje en er bleef weinig tot geen geld over. Maar, redt zichzelf nog redelijk als we met de neven en nichten een paar keer per week komen buurten en de buren een oogje in het zeil houden.

Enfin. Een kleine 20 (!) goede doelen, met maandelijkse afschrijvingen tussen de 2 en 20 euro. Spaanders is een rondje gaan bellen. Alles opgezegd.

D'r zaten ook twee loterijen (die naar eigen zeggen ook vermogens aam goede doelen doneren) tussen. Een van de twee (goeeeedeeemiddaaaaggg!) weigerde op te zeggen.

Spaanders: 'Prima, dan stop ik gewoon met betalen'
Callcentermeisje 'Dan speelt uw oom niet meer mee'
Spaanders: 'Perfect!'
Callcentermeisje: ...

Zo dom kan je ze gewoon niet verzinnen. Allemaal aangepraat in pure emochantage.

Spaanders | 16-08-23 | 15:48 | 3

Kijk wel uit, die gasten gaan voor door het vuur om die centen hoe dan ook te innen.
Ze verkopen die abonnementen door aan de incassobureautjes.

EEnzame SchizofrEEN | 16-08-23 | 16:07

Goed bezig, ouderen moet je in bescherming nemen!

Jan, Leiden | 16-08-23 | 16:12

Dat heb ik ook bij een familielid gehad, licht dementerend. 3 (drie) bedelbrieven van de, tadadada, Alzheimerstichting, alle met een iets afwijkend adres: "We vergeten allemaal wel eens wat, maar u heeft uw jaarlijkse donatie nog niet betaald ......." . Ik heb ze maar even gebeld met een wegjorisbare mededeling.

bergsbeklimmer | 16-08-23 | 17:16

Voor de diertjes heb ik meer dan 2 minuutjes tijd; kogelbiefstuk is het lekkerst na 3 tot 5 minuten om en om, afhankelijk van de dikte.
Als ze me vragen om 2 minuutjes voor de homo's, zeg ik : voor jou wel meer dan 2 minuutjes. Bij jou of bij mij?

flinkescheet | 16-08-23 | 15:48 | 1

En het dan toch bij 2 minuutjes laten, hè? Ik ken dat.

Trekhaas | 16-08-23 | 15:59

Oh, dat. "Nee, dank je wel" meteen roepen en terstond doorlopen. Vrije wereld, hé! Daar waren we toch altijd voor, vrije liberale wereld? Of is er iets veranderd? Het is tegenwoordig wel veel bij die supermarkten, maar ja. Overigens laatst wel Oekraïns wensenlijstje bij supermarkt gehaald, dat doe ik dan wel weer graag. Maar over algemeen is het tegenwoordig gewoon allemaal nee, op een paar goede doelen na.

Jan, Leiden | 16-08-23 | 15:47

Bij dit soort vragen glimlach ik altijd uiterst vriendelijk en zeg "dank je" terwijl ik door loop.

Meestal volgt dan een verwonderde blik en een bleek glimlachje terug.
Het werkt.

Roos | 16-08-23 | 15:47

Mensen vragen mij weleens: “Maak jij ook weleens wat mee?”. Nee helaas ik maak nooit wat mee. Ook nu weer. De ‘fear of missing out’ is nu wel heel erg aanwezig bij mij.

HoniSoit | 16-08-23 | 15:46

Laatst een deurbelbietser aan de deur.
Wat ik vond van kindertjes die een maaltijd op school moesten krijgen.
Aan de bietser gevraagt wat ze vond van de kindertjes die na school en tot diep in de avond lopen te vapen.
Alsof dat gratis was.
Ze vond dat de kindertjes gratis een maaltijd moesten hebben, en dat vapen deed iedereen.
Vriendelijk een fijne avond meegegeven en de deur dicht gedaan, wat een ellende.

Zitvlak | 16-08-23 | 15:45 | 2

De energie colporteur die vertelde geen postbode te zijn nadat ik om informatie op papier vroeg heeft geen goede zaken gedaan.

HankHill | 16-08-23 | 16:01

Wel fijn dat ze netjes 'hebt u' zeggen en niet 'heeft u'.

Der Icebear | 16-08-23 | 15:44 | 1

In Rotterdam? Hebbie.

EEnzame SchizofrEEN | 16-08-23 | 15:51

"Als je met me meeloopt kun je je verhaal doen" en dan stevig doorstappen.
Vrijwel geen enkele verkoper loopt met je mee. Loopt er wel eentje mee dan laat je hem zijn hele verhaal afdraaien en na een paar minuten lopen zeg je dan alsnog "Nee dank je, daar heb ik geen interesse in"
Wat voor sneer Jan Lul je dan ook gaat geven, jij weet dat hij onverrichter zake dat hele kudt-eind weer terug moet lopen.

JanVergoor | 16-08-23 | 15:44

"Twee minuten, dat moet net lukken" en dan de broek los ritsen, dat is zeker niet het juiste antwoord?

Biersmurf | 16-08-23 | 15:44

Net zo vervelend als die gasten in Parijs een Eiffeltoren sleutelhanger proberen te verkopen.

Reebensteeltje | 16-08-23 | 15:40 | 1

Gewoon naar Madrid gaan.

goedverstaander | 16-08-23 | 15:53

Ja hoor, heb ik. Ben je wel eens buiten Europa geweest om te kijken hoe men daar met dieren omgaat?

Is dit nog nieuws? | 16-08-23 | 15:39 | 2

Nee, maar met het geld wat ik hier verdien wil ik gaan backpacken in Zuidoost-Azië.

Keutels | 16-08-23 | 15:46

Ben je wel eens?.... Heb je wel eens? Dat zijn drogredenen.

Kowalski11 | 16-08-23 | 15:48

Ik werd ooit ‘teamcaptain’ als straatwerverterrorist. Zwakkere screenen en omlullen om donateur van Novib te worden. Minstens 5 per dag was wat men verwachtte maar daarboven kreeg je bonussen etc. Zelf toen al werkzaam in de zorg kon ik de LVB enz er nog gemakkelijker uithalen. Twee dagen bij de opdrachtgever destijds verdiende ik het driedubbele als docent lichamelijke opvoeding. 21 was ik en 20 jaar later schaam ik mij nog kapot voor hetgeen ik gedaan heb. Vandaar dat ik het misschien weer eens benoem.

overVecht | 16-08-23 | 15:37 | 1

En het erge is dat er nog niets is veranderd.

deministerpresident | 16-08-23 | 16:09

Ik laat tegenwoordig altijd per ongeluk de gangdeur open staan als er zo'n pipo aanbelt. Mijn hond is namelijk wel heel erg geinteresseerd in wie er aan de deur staat.

De_Alwetende | 16-08-23 | 15:37

Oh, je kan prima de andere kant op kijken hoor. Gewoon doorlopen alsof ze lucht zijn. Vaak volgt nog wel een soort verongelijkt 'nou nog een fijne avond he!' alsof ze heel erg beledigd zijn dat ik het in mijn hoofd haal om de quasi-verplichting van hen te woord staan in de wind sla. Zelfde luchtledige handelswijze pas ik toe op bedelende daklozen, opdringerige straatkrantverkopers en schooimuzikanten in de winkelstraten.

MrBoxcuttr | 16-08-23 | 15:35

Zolang die directies van die goede doelen een dik salaris aantikken krijgen ze van mij geen cent. Eerst laten zien dat het ehrenamtlich is.

Louter Leuter | 16-08-23 | 15:34

Throw them in Jaaaailllll

Old_School_Dutchmen | 16-08-23 | 15:34

Ik ga altijd Pools praten (iets wat erop lijkt)

MargauxGrandCru | 16-08-23 | 15:33 | 2

Dat heb ik een keer gedaan toen ik in Sevilla werd aangesproken door zo'n straatinterviewteam. Zo'n beetje half ingeslikt Spaans op zijn Ronald Goedemondts met om de drie zinnen ergens een keer 'bassie y adriaan' erin.
Wel jammer dat mijn vriendin dat niet zo lang trok, want die lag na 45 seconden al jankend van het lachen op de straat.

De_Alwetende | 16-08-23 | 15:54

De truc van de complexe vraag. Als je neen zegt, slaat de neen op homo en niet op momentje. Althans zo moet het voelen.

Sierstrip | 16-08-23 | 15:32

Ik pik die klanten er meteen uit op straat. Blijkbaar kijk ik zo vuil dat ze me meestal niet aanspreken. Wel zo rustig. Wee de gene die het toch probeert daar val ik dan meestal bot tegen uit. Zo erg dat mijn echtgenote het dan weer zielig vind maar wel in mijn kielzog gewoon doorloop.

DerkArie-ut-de-Achte | 16-08-23 | 15:32

Hallo, mag ik u wat vragen?

Dat heb je hierbij gedaan en je kreeg maar één vraag ... Goedemiddag !!!

James Lastig | 16-08-23 | 15:32

Het is me toch allemaal wat.

Von Knarrenstein | 16-08-23 | 15:32

Ik heb niet eens twee minuten om dit komkommerverhaal te lezen.

James Lastig | 16-08-23 | 15:31

Ik kom al nee-schuddend aanlopen als ze mij in het vizier hebben

hotbrasil | 16-08-23 | 15:30

Nee, dan dat deur aan deur gekeurd.
Hier al een paar weken een golf van een heel zeker beveiligings gebeuren,
De eerste keer deed ik nog open om ze af te wikkelen maar de knul was me net iets voor:' Goedemiddag meneer hoe heeft u uw woning beveiligd?'
'Dat gaat je niks aan, reken er maar op dat het veilig genoeg is', zei ik, maar voordat ik de deur dicht kon doen vroeg hij of ik dat wel zeker wist ..
Alsof je dan plots met je vlakke hand op je voorhoofd slaat en tot inkeer komt:' jemig, nee, je hebt volledig gelijk!'
Tegenwoordig doet micro Schizo open en moeten ze aan hem vragen of hij de hoofdbewoner is .. gna, die is altijd niet thuis.
En dan kijken we samen door herlt raam hoe zeven man (nou ja, zes en een leuke meid) afdruipen.

EEnzame SchizofrEEN | 16-08-23 | 15:30 | 2

'De voortuin blijkbaar niet voldoende. BRUTUS?!!'

Spaanders | 16-08-23 | 15:35

@Spaanders | 16-08-23 | 15:35: nou, de honden slaan niet aan, die zijn alleen gevaarlijk als je voorover buigt; voordat je het weet heb je een snuit in je oog (en een dikke klodder speeksel op je kin)!
Onze Brutusjes zijn, zoals het teckels betaamd, vooral voorzien van een heel groot ego in een veel te kleine verpakking.

EEnzame SchizofrEEN | 16-08-23 | 15:50

Iemand die aan de deur komt met een collectebus krijgt altijd een euro of twee die ik op een stapeltje heb liggen op de kapstok.
Die moeite mag worden beloond.
Intekenen op een tablet doe ik nooit meer, na KWF en Flying doctors....
3 maanden bellen en uiteindelijk een aangetekende brief om ervan af te komen....
Nope....
Doe maar collectebus...

MagnificentRon | 16-08-23 | 15:30 | 2

Ja dat heb ik ook, de collectebus krijgt gewoon wat kleingeld wat ik heb liggen, en die gasten met tablet in de hand en pasje om hun nek doe ik de deur niet eens meer voor open. Niet mijn tijd waard.

usb stok | 16-08-23 | 15:48

Doe ik ook, los van het doel (of moet echt heel erg zijn) vind ik het ergens wel mooi dat die mensen in hun vrije tijd zich ergens voor inzetten.

Tegenwoordig altijd die lui in flitsende jasjes en vlotte babbels en ze willen dat je een donateur wordt en er voor tekent. Nooit dus.

Nuuk | 16-08-23 | 18:11

Gewoon "nee" zeggen, maar meestal werkt dat niet, dan loop ik gewoon door. Vroeger hoorde ik wel eens aan wat ze te zeggen hebben, om daarna beleefd nee te zeggen, maar dat stadium ben ik allang voorbij.

Ridocar | 16-08-23 | 15:29

10:00 op zaterdag Jantje Beton aan de deur, das pas irritant. Gasten op straat kan je nog ontwijken maar ander verhaal als ze aan je bel staan te jengelen..

lamlul007 | 16-08-23 | 15:29 | 3

Kijk het mooie is, de meeste mensen zijn nog onder de indruk dat als iemand aanbelt, je verplicht bent de deur open te doen. Maar je hoeft dus helemaal niet de deur open te doen. Ik kijk altijd even voor de raam, en als het ongewenst is blijft de deur gewoon dicht.

usb stok | 16-08-23 | 15:53

@usb stok | 16-08-23 | 15:53: Was in de pre-ring era toen ik nog op 4 hoog woonde, kon er niet omheen.

lamlul007 | 16-08-23 | 16:00

@lamlul007 | 16-08-23 | 16:00:
"Sorry, ik rij net een tunnel in"
"Wacht even, ik heb een wisselgesprek"

Nooit zoveel lol gehad met ongewenst bezoek als toen ik op 4 hoog woonde.

frickY | 16-08-23 | 16:22

Voor Leger des Heils collectanten maak ik graag een uitzondering. Die mensen doen echt nuttige dingen, zoals opvang en voedsel voor daklozen.

nick666 | 16-08-23 | 15:27 | 3

Dat 80% van elke euro naar het verspreiden van hun geloof gaat boeit je dus niet.

Von Knarrenstein | 16-08-23 | 15:31

@Von Knarrenstein | 16-08-23 | 15:31: als ik zie wat zij op basis van hun geloof voor de medemens doen, dan vind ik dat uitstekend.

nick666 | 16-08-23 | 15:38

Ik rijd al in die homose busje.

Verderkijkert | 16-08-23 | 15:27

Ik gooi vanavond gewoon wat extra homo's in de pan.

BrutusBosch | 16-08-23 | 15:24

Nog gezelliger antwoord op de vraag of ze je wat mogen vragen is: ja hoor, loop maar ff mee. Want de supermarkt durven ze niet in.

BozeKater | 16-08-23 | 15:23

Scenario 1: "2 minuten? dan hou je het ook niet lang vol"
Scenario 2: "2 minuten? Nee sorry ik vreet geen rauw vlees"
en door!

En ja als het wat langer duurt om zulke leuke comebacks te verzinnen: Net doen alsof je niet uit je woorden komt en "eeehhhhhh!" (met een upward pitch) doen als ze toch door je "niet uit je woorden komen" heen gaan praten.

PaardenliefhebberVet | 16-08-23 | 15:23

Vroeger ging ik rond middernacht vaak over de Wallen lopen als ik door vreemden aangesproken wilde worden die mij iets te bieden hadden (drugs, sex, eeuwige liefde). Helaas is die tijd bijna voorbij. Alles wat leuk/lekker is wordt verboden in Amsterdam. En ik koop niks voor het ondertekenen van petities voor/tegen (afschaffing van) de slavernij, voor/tegen dierenleed, voor/tegen CO2, stikstof, asieltusunami enz.

nick666 | 16-08-23 | 15:20 | 2

Tegenwoordig hoef ik alleen in mijn spambox te kijken voor aangeboden drugs, sex en eeuwige liefde.

Reebensteeltje | 16-08-23 | 15:30

@Reebensteeltje | 16-08-23 | 15:30: Vroeger, lang geleden, kwam er midden in de nacht in die dreven een soldate van het leger des heils langs. Wee je armzalig gebeente als je die niet een paar guldens gaf. Majoor Bosshardt. O tempora ...

Lu_Tze | 16-08-23 | 15:46

Ik zeg altijd dat ik al lid ben. Werkt perfect.

halfvolle glas | 16-08-23 | 15:19 | 2

Ik zeg altijd dat ik geen tijd heb en loop meteen door. Gezien mijn gewicht en marstempo springen ze dan meestal wel op tijd aan de kant.

nick666 | 16-08-23 | 15:20


Mijn vaste tegenreactie is altijd: ik ben te stoned. Dan laten ze me meteen met rust

Latinx | 16-08-23 | 15:25

ALs je dan toch geld kwijt wilt in de zieligheidsindustrie geef dan direct. Deze zieligheidscolporteurs verdienen hier dik geld mee, er gaat maar een klein deel naar het “goede” doel.

Sieg Hein | 16-08-23 | 15:19 | 1

Dat is ook mijn ervaring. Een paar jaar onbezoldigd penningmeester geweest van een op zich sympathiek doel. Relatief klein fonds. Het bestuur werd besprongen door organisaties die veel donaties beloofden als resultaat van hun 'hulp'. Kostte wel wat. Uiteindelijk kostte het idd veel geld. En het niveau van de trucs was daaraan omgekeerd evenredig.

GregorVanPallandt | 16-08-23 | 15:29

Dat soort vragen dienen gesteld te worden aan de nieuwe import van 600 per week.

meneer Q | 16-08-23 | 15:18

Dat had je vroeger ook, zo probeerden ze je LPs te verkopen met Bagwan of Swami gepraat. Typisch stedelijk grachtengordel gebeuren dat je elders nooit tegenkwam.

AntiZanicz | 16-08-23 | 15:17

Vergeet ook dat studententuig niet met hun ""gratis"" krantje.

Duwbak_Linda | 16-08-23 | 15:17 | 2

En hun schilderijen van de kunstacademie...

Klaas_de_Waal | 16-08-23 | 15:18

Irritante figuren accepteren dan weer geen contant geld maar wel je gegevens voor een automatische incasso zonder even rustig de algemene voorwaarden te kunnen doornemen.

Reebensteeltje | 16-08-23 | 15:17 | 2

Kun je tegenwoordig niet gewoon wireless afrekenen bij de gemiddelde collectant?

nick666 | 16-08-23 | 15:23

Al meerdere malen meegemaakt, maar bij mij is het toch echt óf cash of helemaal niets, vrijwel altijd niets dus. Of bij telefonisch gebedel een uurtje of wat door blijven vragen, twijfelen en dan toch doen (je hoort ze high fiven), de dag erop direct opzeggen, fuck them.

Mad Max | 16-08-23 | 15:56

Op de vraag "Mag ik wat vragen?" antwoord ik steevast met: "Sorry, ik heb al een vriendin".

nattegeit | 16-08-23 | 15:16 | 3

But will she love you longtime?

nick666 | 16-08-23 | 15:22

Als iemand mij vraagt "Mag ik u iets vragen" zeg ik altijd "Dat heb je net gedaan".

meneer der meneren | 16-08-23 | 15:16 | 1

Ik zeg altijd vriendelijk ja, en stap dan zo hard mogelijk door. Een keer iemand gehad van het WNF of zo die 100 meter meeliep, toen heb ik maar toegegeven.

Japannert | 16-08-23 | 15:28

Nee, houen zo. Ik kom nooit buiten, heb er geen last van.
En zoals hierboven al eerder gezegd, die aan de deur zijn erger...

hotnot | 16-08-23 | 15:16

Hoe zit dat dan met Kinderpostzegels?

Keutels | 16-08-23 | 15:15 | 3

Als je die verzamelt, ben je een pedofilatelist.

Klaas_de_Waal | 16-08-23 | 15:20

Gewoon volledig negeren. Geen "nee" zeggen. Gewoon omheen lopen.
Uitzondering: collectanten die zich _meteen_ als zodanig bekend maken, vertellen van welke organisatie ze zijn. Dan kan ik ter plekke anders beslissen.

Bij lastig vallen: Voor elke keer ga je voor 5 jaar op de zwarte lijst. Elke "maar", elk emailtje elke andere vorm van lastig vallen: 5 jaar erbij.

TheEgg | 16-08-23 | 15:14

Het ergste is dat de collectanten, meestal goedwillende senioren waar je 1x per jaar gewoon een eurootje aan kan geven niet meer langs komen omdat ze bang zijn beroofd te worden. In plaats daarvan staan er nu snelle jongens en meisjes bij de supermarkt die je een goede doelen abonnement aan wil smeren. Zo geen zin in!

Reso | 16-08-23 | 15:14

Ik kwam ze vanmiddag weer tegen op Utrecht CS. Blijkbaar behoor ik in tegenstelling tot Mosterd niet tot de doelgroep, want ik werd met rust gelaten.

Keutels | 16-08-23 | 15:13 | 3

In uw geval vast Nomen est Omen.

BrutusBosch | 16-08-23 | 15:26

Kijk, en dan zou ik omdraaien, dwars in zo'n eikel zijn ruimte gaan staan en iets te luid vragen waarom ze je niet aanspreken. Discriminatie op leeftijd, geslacht, huidskleur....maak er maar wat leuks van. En dan ook geen enkel argument accepteren als ze zich eruit proberen te lullen. Vooral ook filmen met je mobiel. Ik garandeer je, een leukere middag ga je de rest van de maand niet meer krijgen.

De_Alwetende | 16-08-23 | 15:45

Utrecht Centraal is een hotspot voor die lui. Daar staan soms 5 verschillende organisaties te bedelen.

Hoog looptempo + "fuck you"-blik bespaart mij gepraat met die lui.

Ezra070 | 16-08-23 | 20:53

Klopt. Ongeveer alles wat je het eerste jaar doneert aan zo'n goed doel gaat rechtstreeks de zakken van die commerciele partijen in. Pas als je langer lid blijft dan een jaar doe je daarwerkelijk iets voor de homo's, diertjes, plantjes, kansloze mensjes.

Als je ze dan echt schaakmat wilt zetten met hun emochantage moet je gewoon even via de website van het goede doel een donatie doen.

JWZ_JMK | 16-08-23 | 15:39

Meneer Loesje heeft zijn bedrijf aan de Oudegracht te 030.
Een paar werfkelders verder, is er ook zo'n wervingsbedrijfje.
Wanneer 't mooi weer is, krijgen de kindertjes vaak buiten les, in de vorm van rollenspel.
Hij vind dat altijd hilarisch, en gaat dan soms ook buiten even z'n bakkie koffie drinken, wanneer zij weer les in allerlei trucjes en technieken krijgen.
Tegelijkertijd leer je zo nog eens iets over die belazerderie.

LoesjeP | 16-08-23 | 15:53

@JWZ_JMK | 16-08-23 | 15:39: Er zijn 3 (voor mij) goed doelen waar ik wat aan geef elke maand, de 1e is uiteraard de Dierenbescherming, de 2e is Wikipedia die het moeten hebben van (vooral) donateurs en de 3e die ik elke maand een paar euro geef is deze groepering : www.youtube.com/watch?v=UobVhlwPTr4

Keyboardspeler | 16-08-23 | 17:05

Die aan de deur zijn erger. Moet ik eerst mijn biertje en nootjes wegzetten, de kruimels van mijn borst afvegen en van de bank proberen te komen om dan aan de deur te constateren dat het een bedelaarstudentje is. Stelletje…

SamV | 16-08-23 | 15:12

Binnenkort weer collecteren voor een goed doel aan de deuren. Zin in! Nee is ook een antwoord, schreeuwen hoeft niet en ik krijg er niks voor.

TheseDays00 | 16-08-23 | 15:11 | 3

Ik doe dat ook. Heerlijk 2 avondjes door de buurt en je weet gelijk waar de hufters wonen en waar niet...

Handig!

SapperdeFap | 16-08-23 | 16:02

@SapperdeFap | 16-08-23 | 16:02: Dus iedereen die zijn geld niet voor dat ene (jouw) doel wil geven is een HUFTER??.... duidelijk dat ik zo'n type als jij meteen van mijn erf afschop.
(terwijl je niet eens weet of de persoon achter de voordeur andere goede doelen steunt)

Keyboardspeler | 16-08-23 | 16:51

@Keyboardspeler | 16-08-23 | 16:51:

Nee hoor niks geven is geen probleem, dat is een vrije keuze. Maar als iemand de moeite neemt om vrijwillig in zijn vrije tijd, voor een legitiem doel te collecteren, dan hoef je tegen zo iemand niet hufterig te doen, maar gewoon normaal. Ook nee zeggen kan normaal. Ik bedoel dan niet de straat colporteurs, maar doodgewone collectanten met een collectebus, die dit onbetaald doen.

SapperdeFap | 16-08-23 | 16:58

Niet eens reageren.

tis_wat | 16-08-23 | 15:09

Ja maar dit ís hun werk. Ook die van Artsen Zonder Grenzen, Rode kruis en welke zieligheid dan ook. Deze figuren krijgen gewoon salaris, dat u vervolgens kan gaan ophoesten.

Lochos | 16-08-23 | 15:09

Nee zeggen en doorlopen

RGV42 | 16-08-23 | 15:08

Nog erger: bedelaars aan de deur. Daar krijg ik Lil Kleine neigingen van.

UnderTheDevil | 16-08-23 | 15:07 | 3

Ja, spontaan met autodeuren smijten?

Keutels | 16-08-23 | 15:14

De gekste dingen komen ze voor je aan de deur (Hallo, wij zijn van de stichting... enz), gelukkig heb ik nu een video-deurbel en kan mooi van tevoren zien WIE/WAT er voor de deur staat.

Keyboardspeler | 16-08-23 | 16:48

Nee schudden en doorlopen.

ChalinaRosa | 16-08-23 | 15:06 | 2

Nee, lang aan de praat houden en als 't op tekenen aankomt uitlachen en dan pas weglopen. Vooral veel tijd verknoeien zodat ze anderen niet kunnen lastigvallen.

Bakkeleures | 16-08-23 | 16:13

Ik zeg altijd "heb ik al", dan ben je meteen van het gezeur af.

Ananas Skaiwokker | 16-08-23 | 17:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland