'Boertje'
Niet alle levensbedreigende intimidatie komt van sociale media
Enkel in een regiokrant van zaterdag, enkel gezien via de timeline van Lientje, een verloren zoon van het platteland. Niet als opening NOS Journaal, zoals de dochters van Kaag. Niet besproken bij de afloop van de ministerraad, zoals de dochters van Kaag. Niet in alle heilige verontwaardiging van de afgelopen paar dagen, zoals de dochters van Kaag. Niet bij College Tour, zoals de dochters van Kaag. Geen bestaanszekerheid meer, zoals de dochters van Kaag. RIP.
Reaguursels
InloggenDaar gaat Kaag niet op bezoek .............. evenzo knaapje Jetten.
ER lijkt onschuldig maar het is een RAF/Baader Meinhoff organisatie in wording. Het wachten is op acties van ER, waarbij Shell tankstations de boel wordt opgeblazen en mensen die werk-zaam zijn in de olie/gas industrie de autobanden zijn doorgesneden of een brandbom tegen de voordeur.
Of zoals vroeger een club zoals RaRa, alles in de fik?
... wat is het alternatief? Braaf afwachten tot de multinationals ALLES kapot maken en geen enkele verantwoordelijkheid afleggen voor de rotzooi die ze gemaakt en achtergelaten hebben? Organisaties als Shell, Tata en andere grootvervuilers gaan uit zichzelf NIKS verbeteren of veranderen, enkel elk duurzaam etiket is enkel greenwashing van deze clubs. Nu ben ik niet iemand die gelooft dat de mens volledig verantwoordelijk is voor de klimaatverandering, maar we zijn als soort WEL volledig verantwoordelijk voor de pesticiden en de plastic soep, en bedrijven die dit soort producten maken, nemen nu geen enkel verantwoordelijkheid voor wat ze doen.
@m@rkus | 28-05-23 | 18:24: Links agressief tuig gespot?!
@m@rkus | 28-05-23 | 18:24: Het interessante is dat ik met meerdere XR mensen uit mijn omgeving heb gesproken. En daaruit blijkt dat iedereen bij XR kan aansluiten. ONGEACHT of ze zelf ook maar enigzins leven naar wat XR andere mensen will voorschrijven. Daarmee bedoel ik vakanties van maanden , vliegend rond Azie, huurauto's, hotels etc. Daarmee maakt XR zich als organisatie ongeoofwaardig, op zijn minst, en eigenlijk totaal hypocriet en hysterisch. Een organisatie met zulke principes dient eigenlijk behandelt te worden als terroristisch - het oogmerk de maatschappij te verstoren, ongeacht het menselijk leed.
Altijd droevig als mensen eruit stappen. Alleen vind ik hoe dit gepositioneerd wordt als "wapen" tegen de overheid nogal walgelijk. De man had nog niet eens een brief gekregen dat hij zou moeten stoppen. Daarbij spelen er altijd andere factoren zoals weinig geluk in de liefde, isolatie en eenzaamheid, psychische problemen dus erg goedkoop en respectloos van deze "regiokrant".
Altijd... Maar...
Vervelend voor je, één klant minder voor jouw plan 55...
Poppenkast ter verdeling en categorisatie van de piepeltjes.
Trap er niet in lieve mensen.
We hebben gezien.
Het is niet eerlijk.
Win-win situatie lijkt mij voor D66/GL/PVDA/VVD: én een boerderij minder en twee voetafdrukken minder.
En weer plaats:
Voor de vele, vele ZonneParken-Natuur?
Voor de vele, vele WindMolens-Natuur?
Altijd triest, maar 5 mensen per dag maken er een eind aan in Nederland. Dit is er 1. Die dag gingen er nog 4 en die blijven anoniem. Lekker hondenfluitje voor alle overheidshaters. Dat wel
De brave man heeft zijn levensonderhoud iets te serieus genomen. Tragisch voor hem, maar verder niet echt nieuwswaardig. Hij had ook gewoon een andere baan kunnen nemen. Dat hebben de mensen van Fokker, van DAF en van Philips ook moeten doen.
U kunt zo bij de GGZ aan de slag.
Op naar de nul succesvolle behandelingen.
<Sarcasme off>
Jongvolwassenen, een risicogroep voor suïcide. Misschien is deze man te veel gefocust geweest op de boerderij, terwijl hij waarschijnlijk veel vaardigheden bezat die ook buiten het boerenbedrijf nuttig en gewild zijn, eventueel na wat omscholing.
Zo kende ik ooit een brouwerszoon. Hij rekende er helemaal op, de brouwerij op een dag over te nemen. Toen verkocht zijn vader de brouwerij aan een grote internationale brouwerij. Zijn wereld stortte in, en na een paar jaar maakte hij er een einde aan.
@Louter Leuter | 28-05-23 | 13:20:
het lijkt erop dat daar niet goed over is gecommuniceerd.
Als je de moeite neemt om het zero Carbon beleid tot 2050 en na 2050 van oa het w e f te bestuderen, dan zie je dat er nog veel persoonlijk leed gaat komen. Over hetzelfde
Wat een afschuwelijke reactie van je.
Roeland is maar een boerenzoon, hoor, zijn vader en moeder mogen niet bij Twannie aanschuiven. Gisteren hebben we weer eens ervaren hoe hard deze mensen werken. Morgen en maandag wordt er gewoon gewerkt, niks vrije dag. Vrouwlief is van de bio, dus mocht ik semi-vrijwillig mee op een (mooie) fietstocht, annex bio-boerderijwinkel inkoopdag, in de prachtige omgeving van Brummen. Er vielen een aantal dingen op: (bijna) geen schreeuwende MAMILS op de weg, de heer Rutte en zijn sycofanten ter linker-en rechterzijde bleken - tijdens mijn mini-enquêtes in de winkels - niet bepaald volle zalen te trekken. Dat laatste was natuurlijk niet zo verrassend, maar omdat de gravin nog niet genoeg artikelen naar haar zin had ingeslagen, werd ik nog meegesleurd naar een tweetal keten bio-winkels in nabij gelegen dorpen. Dat was een ware Openbaring: de mannelijke medewerkers hadden ofwel een Mireille Matthieu-kapsel, danwel leken op Johan Vollebroek/Dolf Jansen, de in deze kringen zo populaire hagedis-look. De winkeldames bleken weinig op te hebben met Andrélon en maken gebruik van de betrouwbare K-Tel thuisknip set. Grootste gemene delers: huidskleur is beige, klant groeten en vriendelijkheid/lachen ist verboten, kleding komt uit de Zak van Max. Met de klanten was het al niet veel beter gesteld: hoog bakfiets/knotjes-gehalte, zo te ruiken zelf-gemaakte deo’s op knoflookbasis, gezichten op standje “de natuur staat op omvallen”. Een feestje dus voor D66/GL/XR fans.
Wat is een MAMIL?
Overigens kan ik uw bewering over Brummen e.o. onderstrepen, prachtige omgeving, genieten. Nederlaland zoals het was, kan zijn en hopelijk nog heel lang zo zal kunnen blijven. Maar ja, als extreem links of Stadstaat Nederland predikend rechts de kans schoon ziet....
Brrrr.
Wat ik zei, neem een tradwife.
@Graaisnaaiert | 28-05-23 | 13:29: Iets in Lycra
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 13:54: We hebben verscheidene varianten uitgeprobeerd, dank U. Over de het algemeen - uitgezonderd wat zweefuitstapjes - is wel deze wel behoorlijk trad, dus dat scheelt veel aan kosten voor relatie/klimaatpsychologen.
@Graaisnaaiert | 28-05-23 | 13:29: Middle Aged Men In Lycra, de zo luidruchtige amateurwielrenners met fantasieën over een nooit vervulde professionele wielercarrière.
@Earl-of-Wokeshire | 28-05-23 | 16:59: -/- de
De bedreiging komt van de EU, de partij waarvan we de vlag van d66 moeten ophangen in parlement
Triest. Er is nooit één reden voor suïcide, maar het is een combinatie, een opstapeling waardoor iemand geen andere uitweg of oplossing meer ziet.
In dit geval klinkt het dat het ontbreken van een perspectief over de boerderij heeft bijgedragen aan Roeland om de laatste stap te zetten. Dat is wat zijn familie denkt, dat is wat hem bezig hield.
De kille reacties hier vliegen je om de oren. Mensen die het beter weten dan Roeland en zijn familie.
Een bloem is in de knop gebroken... sterkte aan zijn familie.
Je hebt 100% gelijk.
Het gebrek aan empathie is stuitend.
Sterkte aan familie en vrienden.
Mooi gezegd Roos.
Zo is het Roos.
Het is geloof ik nog niet gebeurd dat ik inderdaad zo’n hoop schaamteloze reacties zag. Bij een zo’n geval dat ook maar gezegd, dan krijg je ook daar nog eens een veeg voor uit de pan.
Het is in de eerste plaats gewoon vreselijk dat deze jonge vent uit het leven is gestapt.
Je hebt gelijk dat het meestal een samenloop van factoren is, maar dat hoeft trouwens niet altijd zo te zijn. Helaas krijg ik vaak met suïcidale mensen te maken, en die komen dus nog in behandeling om zo maar te zeggen.
Het gevaarlijke is een fuik die gaat optreden, een soort van ingesloten raken door muren. Stel je een muur voor die “het probleem” voorstelt. Staat die ver weg, dan zie (voel) je het probleem wel, maar je ziet de rest van de wereld ook; de muur is onderdeel van het leven. Dat is ook niet zo vreemd op zich.
Wanneer deze muur dichterbij komt is die objectief gezien, nog steeds hetzelfde en dus metafoor dat je problemen dezelfde zijn. Dat die vlak voor je neus staat maakt echter dat je alleen die muur van problemen nog ziet. Zo gaat dat vaak met suicidaliteit. Men heeft het gevoel dat het probleem alom aanwezig is, er is geen ontsnapping mogelijk en daar kan het mis gaan.
Wanhoop is eigenlijk steeds het probleem, dat hoor je steeds terug als je met suïcidale mensen in gesprek bent. Suïcide voelt dan als de enige uitweg, het is dus een middel, maar wanhoop, dat is de drijvende kracht en daar hoort de focus op te liggen, daar ligt een mogelijkheid tot weer grip krijgen.
In het stuk lees je iets over hem; binnenvetter, mislukte liefdes en grote zorgen over boer kunnen zijn in deze voor boeren zo bedreigende samenleving.
Binnenvetter zijn is geen probleem, maar wel een psychologisch mechanisme. Het zal maken dat hij slecht praat over zijn sores en dat maakt het er niet beter op voor hem.
Mislukte liefdes….. ze hebben misschien mee gespeeld toen hij totaal in de put zat, maar op die momenten dat het actueel was, blijkbaar geen reden tot suïcide. Ook dat gebeurt in die suïcidale fuik. Dat de enorme dreiging vanuit de overheid naar boeren toe een rol speelt, klinkt als de vreselijke katalysator die de wanhoop in werking gezet heeft, we weten het niet 100% zeker. Op individueel niveau maakt het niet meer uit, maar als statistiek gegeven moet je er wel de antennes voor hebben aan staan.
Het is zijn eenzame keuze geweest en het is in de eerste plaats een drama en daarmee sterke voor de familie en vrienden, al ken ik ze niet.
Goed gezegd Roos
@Nuuk | 28-05-23 | 12:50: mooie , integere duiding Nuuk. Eens te meer is het duidelijk hoe waardevol jouw werk is en hoe belangrijk jij bent in die functie. X
Goed gezegd Nuuk
@nuuk bijzonder goed getegeld.
Dank voor het delen.
@Roos | 28-05-23 | 13:26:
Dank Roos, en Apek001.
Het is ergens goed om met mensen aan de slag te kunnen die in zo’n vreselijke fase zitten, geef er ook wel trainingen in, maar het is en blijft wel een eng randje waar je dan zit. Wanhoop is vrijwel altijd de basis van suïcidale gedachten en het lijden is hoog. Suïcide is dan de deur naar buiten. Laatste kan je niet voor altijd voorkomen, je kan alleen met iemand kijken hoe grip te hebben op wanhoop, en op een macro niveau kan je kijken naar wat wanhoop kan verminderen.
Gelukkig zijn er ook nog goede reacties te lezen, maar het raakte mij echt hoe ontzettend de usual suspects volledig losgaan en werkelijk schaamteloze dingen roepen. Bij iets als “Kaag is stom, Wilders is stom”, het klimaat enzovoorts dan maakt het uiteindelijk niet zo uit, maar dat mensen hier de grens over gaan…….. ik heb serieus gedacht om die reaguurders maar te blokken. Weet eigenlijk weer niet wat dan het effect is op de tegels die je ziet? Niet gedaan.
Ik zal geen namen noemen, het schijnt dat dit ook niet mag van joris, bij eentje gewoon direct gezegd (blijkt later dan ook een paar Jorissen te krijgen en terecht) en de anderen maar negeren. Er gebeurt dan wel iets van een verschuiving van “ Ik vind jullie vaak mal doen, en niet mijn vrienden” naar die figuren eigenlijk verwerpelijke ideeën hebben. Dat vind ik geen prettige gewaarwording. Oneens zijn hoort bij het leven, maar verwerpelijke ronduit schandelijke zaken roepen is not done.
@Nuuk | 28-05-23 | 13:46:
Gebeurt hier ook. De afkeer begint ernstige vormen aan te nemen. Het koppige volharden in zaken totaal vooringenomen te bekijken. Ik denk dat het een menselijke eigenschap is. De reden dat de evolutie de sterkste bevoordeeld heeft. Wij tegen zij, het heeft een functie, maakt uiteindelijk de soort sterker. Oorlog en moord, onderdeel van het menselijk succes. Noodzaak is de andersdenkenden neer te halen tot onmenselijk. Elke keer lukt dat. Ik leg het maar uit als onvolkomenheden van de menselijke natuur, een erfenis van de evolutie
@Nuuk | 28-05-23 | 13:46: toen ik onlangs een stomp onder de gordel kreeg, heb ik die ene persoon geblokt. De reacties van diegene worden dan lichtroze en je kunt ook weer unblocken als je wilt.
Je verricht duidelijk goed werk en het lijkt mij verschrikkelijk dat af en toe iemand toch de stap naar het donker zet.
In mijn omgeving heb ik ook suïcide meegemaakt, ook van een collega van wie we het niet zagen aankomen.
Daar kun je niet badinerend over praten.
Nog meer voorbeelden en het is herkenbaar wat je zegt, een buitenstaander ziet een uitweg, maar persoon in kwestie niet. Nogmaals, het is een triest verhaal...
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 13:58:
Ja het ging mede om jou B-L. Ik heb je al aangesproken in dat topic en Joris was je deel. Daar laat ik het bij.
Dit artikel van Van Rossem is enigzins problematisch. Want wat wil hij nou eigenlijk zeggen?
- [Gebrek aan aandacht] In de msm is voor het ene onderwerp (het leed van Kaag) wel aandacht, terwijl er geen aandacht is voor de zelfmoord van een jonge boer, Roeland.
Of
- [Compassie en verontwaardiging] Kijk wat Roeland is aangedaan (en andere boeren wordt aangedaan) en wat daar de vreselijke gevolgen van zijn.
Of
- [Wat een hypocrisie] Het leed van Kaag is niets in vergelijking met Roeland (en andere boeren). De msm is hypocriet.
Of
- een combinatie van bovenstaande.
Wat hij zeker niet zegt is het volgende:
- Caroline van der Plas is hypocriet. Ze gebruikt de zelfmoord van Roeland voor eigen gewin en verschilt dus niet van de msm.
- Roeland heeft zelfmoord gepleegd, maar het is niet met 100% zekerheid te stellen dat dit te maken heeft met zijn toekomstperspectief (als gevolg van het klimaatbeleid).
Alleen bepaalde reaguurders hier, the usual suspects, suggereren dat. Helemaal triest is dat sommigen zelfs de problemen van Roeland bagatelliseren of in twijfel trekken dat zijn zelfmoord iets te maken heeft met zijn toekomstperspectief.
Waarom kunnen deze reaguurders zich niet gewoon beperken tot de simpele feiten?
A. Het is triest dat Roeland zelfmoord gepleegd heeft. Feit!
B. De msm heeft hier geen aandacht voor, maar wel voor de tranen van Kaag. Feit!
Roelands zelfmoord heeft waarschijnlijk alles te maken met zijn toekomstperspectief als boer, maar deze reaguurders trekken dit graag in twijfel, want dit is niet voldoende aangetoond. Hoe sneu. Zoals altijd in de contramine. Dwars liggen om het dwars liggen. Heel vermoeiend en enigzins pathetisch.
Zou het feit dat Kaag iets bekender is dan Roeland geen rol hebben gespeeld in de media-aandacht? Ik ken wel meer zelfmoorden die de kranten niet hebben gehaald, behalve dan de overlijdenspagina's.
@Après toi | 28-05-23 | 11:50:
Er is ook weinig media-aandacht voor de bedreigingen van Hiddema, van Haga en Baudet bij hen thuis.
Ene van Riessen mocht bij Pauw zelfs oproepen Wilders te mollen en zijn kiezers te deporteren. Ook dat inteelt-zooitje rond kozp komt weg met de ene na de andere (doods-) bedreiging en oproep tot moord, en mag volgende keer gewoon weer aanschuiven bij M. Tussen Laura H en Tanja N; of misschien kan hezbollah-terrorist Jahjah wel.
Er wordt wel degelijk met hele verschillende maten gemeten.
1. Dat deze jongen zelfmoord pleegde kan te maken hebben met tegenvallers.
2. Dat van der Plas daar munt uit slaat is een feit.
3. Dat dit een onfrisse manier van politiek maken is ook.
4. Deze jongen had ook grote problemen in de liefde.
5. Ja het kan een verband zijn, maar dan nog: meer ondernemers hebben tegenvallers.
6. UItkoop tegen 120% was een optie die zijn bestaanszekerheid zou garanderen.
7. Dit vergelijken met directe bedreigingen tegen politici is vreemd.
@Après toi | 28-05-23 | 11:50: zelfmoorden worden bijna nooit wereldkundig gemaakt, dat is een ongeschreven regel. Behalve dus wanneer de familie zich uitspreekt.
@Après toi | 28-05-23 | 11:50: Eens. Dat speelt zeker mee. Het blijft opvallend, het verschil in media-aandacht. Daar zijn redenen voor, zoals je terecht aangeeft. De vraag blijft natuurlijk altijd in hoeverre het uitvoeren van een eigen (politieke) agenda de reden is voor het wel of niet aandacht te geven aan een bepaald onderwerp. Ik denk zelf dat dit van grote invloed is. Lastig aantoonbaar, laat staan te bewijzen.
[Compassie en verontwaardiging] Kijk wat Roeland is aangedaan (en andere boeren wordt aangedaan) en wat daar de vreselijke gevolgen van zijn.
@Dandruff | 28-05-23 | 11:58: Dat Baudet thuis werd bedreigd heb ik uitgebreid gelezen.
Bl: re: - dat deze jongen te maken kan hebben met tegenvallers - Echt?
Ga jij nu politiek bedrijven hier? Pff.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:59:
1. Kan.
2. Nee, dat is jouw mening.
3. Waarom? Caroline van de Plas zegt twee dingen. Het is triest dat er geen aandacht is voor Roelands dood, maar wel voor de tranen van Kaag. Twee: Er is een mogelijk causaal verband tussen Roelands zelfmoord, het niet hebben van een goed toekomstperspectief en het huidige agrarische beleid in Nederland.
En dat verband is er, los van het feit of dit Roelands hoofdreden was om zelfmoord te plegen.
4. Klopt
5. Ja en dus?
6. Dus hij moest zijn bestaan als boer opgeven? Boer zijn is iets anders dan een baan hebben
7. Dat doet niemand. Het verschil in aandacht wordt vergeleken.
@Après toi | 28-05-23 | 12:14:
Er is kort over bericht omdat het nieuws was. Er is echter geen uitgebreide mediacampagne geweest zoals nu bij Kaag. Als je op Google "bedreigde + politici" intikt wordt Kaag vaker genoemd dan Baudet.
En nogmaals, de NPO is niet alleen cijfermatig hypocriet. Hoe denk je over Paul de Leeuws olijke liedje "ik ben vandaag zo vrolijk, want Wilders die is dood"?
Zou zo'n liedje over Kaag geaccepteerd worden, denk je?
Of wederom Joop van Riessen bij Pauw; "een normaal mens zou zeggen, we moeten Kaag mollen, dat die nooit meer boven water komt, en al haar kiezers deporteren"...
Jullie zijn zo gewend om met 25 verschillende maten te meten dat je het niet eens meer door hebt.
@Roos | 28-05-23 | 12:06:
www.rtvoost.nl/nieuws/1721013/aantal-...
Maar wat is nou de link met het kabinetsbeleid? Dat ontgaat me een beetje.
Gefrustreerd in de liefde, pff, hij was pas 25.
De overheid zaagt aan zijn bestaanszekerheid. En niet alleen bij deze boer. Ook bij mensn die al 15 jaar op de wachtlijst staan voor eigen onderdak. Dan moet je stevig in je schoenen staan.
Was misschien het achter neefje van Caroline?
@Satertje | 28-05-23 | 11:40:
Ik laat me geen griezel noemen door mensen die niet inzien dat van der Plas een politiek slaatje slaat uit de dood van een boer, alles onder het mom van medelijden en mededogen natuurlijk, het ligt er zo duimendik bovenop. Maar dat benoemen maakt mij dan tot onfatsoenlijk? Ja zo werkt dat bij de kleinburger.
Waar zijn de fotos van de verwoeste natuur. Waar zijn de fotos van het verwoeste boerenbedrijf? Kom op dan! Waar zijn ze. De neergetrokken gebouwen, de stallen, de gedode koeien. Kom op dan?
Nee, deze boer had wellicht kunnen worden uitgekocht voor 120%, waarna zijn jonge leven een heel nieuwe fase had kunnen ingaan.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:45:
Om uitgekocht te worden moet je eerst een boerderij hebben, dit ventje had nog geen dikke lening afgesloten (zou hij er wel eentje kunnen krijgen?) om pa's boerderij over te nemen.
@bl
Nee hoor BL heeft helegaar niks te maken met het wegmaaien van iemands bestaanszekerheid. Maar jij bent ook (amateur) psycholoog zo begrijp ik uit jouw duiding. Je weet immers waarom andere mensen iets doen of nalaten. Maak daar dan je beroep van.
En hoe weet jij dan weer dat die haat naar boeren geen factor is tav zijn zelfdoding? Jij kent deze jonge man niet, je laat hier geregeld zien blind het heilloze gebalk van de zeszes te volgen. Een politieke slaatje als iemand bij een begrafenis is? De boerenlobby eigent zich zelfdodingen toe? Hoe weet jij dat dan weer?
De lobby zal, het woord zegt het al, de eigen groep vertegenwoordigen en dus ook kennen. Ik ga er wel van uit dat de toename van suïcide onder boeren, en die is statistisch gewoon te zien, echt is.
Ook gewetenloze, geradicaliseerde partijen als de zeszes en de groene khmer schermen er wel eens mee “dat het voor boeren niet makkelijk is en er duidelijkheid moet komen”. Er is dus ook van jou politieke kaste een besef dat er daar grote problemen zijn.
Van suïcide weten we dat het een proces is waarbij men in een fuik komt en die fuik bestaat uit het leven dat steeds moeilijker gemaakt wordt. Uitzicht ziet men dan niet, ook als die voor anderen wel zichtbaar is. Dat is het gevaarlijke van die periode en daar gaat het mis. Dat het boeren onmogelijk gemaakt wordt boer te zijn, dat ze als een stel SSers worden neergezet doet iets met mensen.
Je schrijft sowieso al een hoop tegels waarbij feiten onbelangrijk zijn en de boel aan elkaar hangt van complottheorieën, maar deze tegel is een absoluut dieptepunt van je B-L. Diep, diep triest.
Alles voor je partijbelangen, geen enkele empathie voor deze afschuwelijke misère.
Schaam je kapot.
@NLgaatnaardeklote | 28-05-23 | 11:52: Klopt, hij helemaal geen eigen boerderij, zijn ouders wel, en overname zou voor hem onmogelijk gemaakt worden dus weg toekomstperspectief. En dat zijn ouders uitgekocht zouden kunnen worden voor 120%, 120% van wat dan? Van de waarde voor of na de bekendmaking van de stikstofplannen?
@Nuuk | 28-05-23 | 12:00:
Korkodillentranen Nuuk! Als ik me ergens intens aan erger is dat het wel. Dat gedweep met leed van een dode boer, toevallig als het uitkomt. Van der Plas prominent bij de uitvaart. Kom op nou zeg. En mij verwijten geen empathie te hebben?
Geradicaliseerde partijen als zesxes?
Een doodgewone middenpartij, niets radicaals aan, niet in uitspraken, politiek, of houding. Het haatzaadje begint te ontkiemen geloof ik. En het ligt bij jou in vruchtbare aarde zo te lezen. Ga zo door! En over een paar jaar hebben we een burgeroorlog in het keurige aangeharkte Nederland. Mensen zijn geestelijk gestoord aan het worden. Echt geestelijk gestoord.
De Kaag lobby eigent zich samen met de NPO en de kinderen van Kaag ook vanalles toe alsof de mensen het beleid niet gewoon zat zijn.
En dan een filmpje van Kaag die naar boeren toeloopt verweven met de moordenaar van Els Borst. Smakeloze propaganda.
@Nuuk | 28-05-23 | 12:00: Statitisch gezien is het aantal zelfdodingen onder boeren en jongeren schrikbarend toegenomen als gevolg van een verslechtering van het toekomstperspectief nos.nl/l/2446410
Ondertussen schieten de klimaatpsychologen als paddestoelen uit de grond om de zieligste groep die het meeste media aandacht krijgt op hun wenken te bedienen.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 12:06: twitter.com/agri_tractor/status/15715...
Op het ene moment zeggen dat er voldoende ruimte voor groei is en op het andere moment zeggen dat de veestapel moet halveren vind ik toch behoorlijk radicaal.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 12:06:
Die laatste zin, BL, trek je die zelf even aan, alles eigenlijk wel. Ik vind het echt diep triest wat je hier doet. We zijn het vaak oneens, en dat kan en dat heb ik met enige regelmaat ook wel gezegd. Ik ben zeker geen vriend van die geradicaliseerde “midden”partij van je al zeg je er niets mee te maken hebben. Die partij stort een hoop ellende uit over Nederland. Als je daar wat vind dan ben ik aan het haatzaaien?
Jou reactie over een suïcide……een suïcide! B-L is echt stuitend, over haatzaaien gesproken. Schaam je helemaal kapot.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:45: Jouw reactie zegt alles over jou en NIETS over de staat van de natuur. Typisch gedrag. Om je heen slaan als je tegenga krijgt.
Bl: het orakel weet wat kleinburgerlijk is.
Jouw interpretatie van de werkelijkheid sluit enkel bij jouw beeld aan. Verwar je mening niet met feiten.
Kaag danste eerst spontaan, echt waar spontaan, het was heus niet gescript, op een tafel en wat waren de mensen enthousiast.
Het hele PR team van 66 heeft zich hier heus niet mee bemoeid hoor.
En al zou dat zo zijn: Wat de fuk maakt het uit? Maakt het uit dat Caroline van der Plas gelanceerd is door een PR-bureau, Remarkable? Dat laatste natuurlijk weer niet.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:32:
En dan anderen uitmaken voor leugenaar.
@bl
Ik had het niet over Caroline maar over mevrouw S. Kaag. Wel een beetje goed lezen hè.
@HoniSoit | 28-05-23 | 11:54:
Ben niet helemaal achterlijk HS.
@bl
Ik zag niet dat je achterlijk bent. Ik zeg alleen dat je eens goed moet gaan lezen. Nu lees je weer niet goed.
Bl: hoe diep kun je zakken.
Er was geen plek meer in de media voor de zelfmoord van een vertwijfelde boerenzoon want alle aandacht was voor een schijnheilige politica die haar smadelijke aftocht alvast aan het inkleden is door niet bestaande tranen te plengen wegens 'bedreiging' bij Twan Huys.
De MSM is niet geïnteresseerd in de gewone burger. Die moeten hun broodheren dienen.
@seasicksteve | 28-05-23 | 11:17: Wie betaalt, bepaalt.
Suicide is complex en gaat over verschillende leefgebieden. Het is bij jonge mensen vaak een momentopname(fase in het leven bedoel ik vooral) -tenzij ernstige stoornis of psychose- waar je iemand overheen zou kunnen praten. Zaken die knagen aan je gevoel van controle spelen altijd mee, dus dit uiteraard ook.
Maar om het helemaal te framen als gevolg van het beleid is wel een brug te ver.
"Maar om het helemaal te framen als gevolg van het beleid is wel een brug te ver."
Dat is het ook. Terwijl directe bedreigingen en het leed dat daaruit voortkomt direct gekoppeld is aan de oorzaak: de bedreiging zelf. Daar zal ook Geert Wilders over mee kunnen praten. Zelfs.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:04:
Kijk zo deed Kaag dat dus ook, doelend op jouw laatste zin.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:04:
Mwoah, volgens mij konden ze bij NPO66 ook wel lachen om directe bedreigingen; "ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, want Wilders die is dood". Dan was er nog een leuke cartoon van Wilders met een koninklijke schaar in zijn rug, en herinner je je nog die aflevering van Pauw waarin ene van Riessen opriep Wilders te mollen, en al zijn kiezers te deporteren? Wat rapte Theo Maassen ook alweer over Hirsi Ali? Neemt iemand op TV Akwasi en zijn kozp-clowns kwalijk dat ze ene na de andere (doods-) bedreiging twitteren?
Kennelijk geldt leed alleen als "leed* als het D66-ers overkomt.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:04: Maw, het afnemen van iemands manier van leven, of de dreiging hiervan, is niet bedreigend genoeg om het mogelijkerwijs als zodanig te duiden.
@donkieshot | 28-05-23 | 11:30:
Nee maar goed, dan weet ik het even. Dan gaan we voortaan alle gevallen van zelfmoord toekennen aan externe factoren naar eigen politieke keuze. Zo verhing Mo zich laatst, het was omdat Wilders hem in het nauw bracht in zijn manier van religieuze beleving.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:35: Weet jij het, dan weet ik het. Maar om je nu op te werpen als psycholoog van de koude aarde gaat wat ver. Maar goed, je doet maar.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:35:
Niemand zegt toch dat elke zelfmoord met politiek beleid te maken heeft?
Dat is jouw uitspraak.
Feit is wel dat het zelfmoordpercentage onder boeren stijgt, en uit onderzoek blijkt dat het beleid van voortdurend veranderende wet- en regel- geving, enorme leningen om daaraan te voldoen, opgelegde bestaansonzekerheid en gedwongen onteigeningen daar een flinke rol in speelt.
Wilders heeft nooit voorgesteld om moslims op zo'n manier aan te pakken. Trouwens, al zou Wilders dat doen dan denk ik dat je daar dan ineens wèl tegen zou zijn.
@Dandruff | 28-05-23 | 11:49: Zelfmoord onder boerenzonen lag altijd al hoger dan onder vergelijkbare groepen.
@Après toi | 28-05-23 | 11:51:
Ohh dan is het goed.
Ap: ik hoop dat je begrijpt dat dit geen argument is.
@Après toi | 28-05-23 | 11:51:
Heb je een bron?
En al zou dat zo zijn dan verklaart dat niet de *toename* uit genoemd onderzoek. Jouw vrij holle slogan neemt ook de nadelen van opgelegde bestaansonzekerheid, verplichte leningen en gedwongen onteigeningen niet weg.
@Dandruff | 28-05-23 | 12:03: Heb daar wel eens een groot artikel over gelezen. Het feit dat die jongens moeilijk aan een partner kunnen komen, speelt ook een rol: want je trouwt niet alleen met de boerenzoon, maar ook met de boerderij. Dat zien niet alle potentiële gegadigden zitten.
@Après toi | 28-05-23 | 12:17:
Nogmaals, dat verklaart niet de toename.
Het steeds onmogelijke worden van hun bestaan en bedrijf door overheidswanbeleid verklaart die toename wel. Dat zeggen alle ondervraagden ook.
@Dandruff | 28-05-23 | 12:31: Hoe groot is die toename precies?
@Après toi | 28-05-23 | 13:14:
Van 11.0 per 100.000 in 2016 naar 15.9 in 2020.
Waarom moet ik jouw huiswerk doen?
Het is toch niet zo raar dat als een overheid een bepaalde beroepsgroep het werken onmogelijk maakt, sommige mensen binnen die beroepsgroep dat niet aan kunnen?
Een broodje Kaag verhaal.
Denk meteen aan Ome Willem bij een Broodje Kaag..
Kan De Kakelende niet terug naar de zandbak?
Bar weinig aandacht hiervoor dus is het punt.
Stel hem dan maar even zo voor:
Een klimaatactivist pleegt zelfmoord met een aanwijzing dat de oorzaak hiervan in de stikstofcrisis sfeer ligt:
Hoeveel en hoe vaak komt dit nieuwsbericht in de media terecht denken jullie?
En hoeveel politici zullen er dan naar linken op hun tijdlijn, naar de krantenkoppen en de knipmomentjes uit de vele talkshows?
Ik denk het wel te weten ja.
@Kouwe Kees | 28-05-23 | 10:54:
En niet te vergeten allerlei Carice van Houten-achtigen op de begrafenis.
@skoftig | 28-05-23 | 11:08:
Oh god, the horror.
Werd deze boer met de dood bedreigd? Wat zou FDF daarvan zeggen? Kap daar nou toch eens mee.
Rust zacht Roeland. Val dood coalitie. Volgende wat ze van ons gaan slopen is ons pensioen.
Nog even door de 1e kamer jassen.
Pensioen hoef je je niet meer druk over te maken, alle winst gaat naar commerciële partijen (ook als het rendement negatief is) dekkingsgraad gaat naar 0% (net als andere Euro landen) Belastingen op intvangen pensioen uitkeringen worden hoger dan op het moment van inleg (dus weg belastingvoordeel) en als er toch iets overblijft kan je daar niets mee wegens 50 jaar inflatie. Voor alles waar je in de toekomst afhankelijk van onze overheid bent, kan je nu maar beter over een alternatief gaan denken.
Dit noem ik stil verdriet.
De schande waarmee deze mensen te maken krijgen ,is onbeschrijvelijk.
Hier geen ruchtbaarheid voor deze man, die ook een zoon is van ouders.
Een van de zovele schreinende gevallen.
Stil verdriet, echte mensen met grote zorgen.
Levenslustig, dat schrijf je toch niet bij een depressief persoon.
i.postimg.cc/cHQhpf98/Screenshot-2023...
Emotierijk, dat schrijf je toch niet bij een politica van d6.. eh.... Kom hoe heet dat ook al weer.
Depressiviteit kan heel snel komen. Als dan de kunst van kunnen relativeren wegvalt is goed voor te stellen dat iemand totaal onverwacht tot zo een wanhoopsdaad overgaat.
Als iemand 25 jaar oud wordt kan hij best 20 of 24 jaar heel levenslustig zijn. Hij zal zich ook als hij in de problemen komt nog wel een tijdje vrolijk voordoen.
Het lijkt me logisch dat zijn familie hem zo wil herinneren.
@Zapata10 | 28-05-23 | 10:38:
Maar waarom gaan de klima pschoten niet tot zo'n daad over? Zou de wanhoop met die groep jongeren dan toch minder intrinsiek zijn?
Traantje wegpinken doet:
www.youtube.com/watch?v=nziA33FrhoI
www.youtube.com/watch?v=gQ6s_Lr-AFI
Hulde Bart!!!!
Sluit ik me bij aan. Hulde Bart!!
De bedreiging door wanbeleid is gigantisch.
Voorbeeld uit mijn omgeving (mijn zoon is arts):
SEH verpleegkundige die na avonddienst naar huis gaat wordt na lang wachten op OV ernstig lastig gevallen.
Ze had oud autootje, vervanging is onbetaalbaar.
Durft niet meer, zoekt nu andere baan.
Dit voorval wijst op 4 problemen door wanbeleid:
- Zodra het donker wordt is het onveilig voor vrouwen
- Bezuinigingen OV, vooral 's avonds
- Onbetaalbaar worden eigen auto
- Uitkleden zorg
Ik zeg.
Maak overal licht.
Laat op elke plaats bussen rijden.
Maak autos heel goedkoop
Maak de zorgsector twee maal zo groot
Opgelost!
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:23: 2 We laten niemand vallen, maat u moet ons wel gehoorzamen.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:23: We kunnen wel stellen dat de dwangmatige privatiseringsdrang van D66 sinds begin jaren 90 helemaal niets heeft opgelost.
@Zapata10 | 28-05-23 | 10:36:
Alles in het leven is de schuld van de overheid jongens. Alles! Het rare feit doet zich voor dat vrijwel de hele wereld zich een overheid zoals de onze zou wensen. Waar je van de wieg tot het graf verzorgd wordt. Dat wordt door geen van de tegelaars gezien.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:41: Het punt is nu juist dat wat jij aanhaalt van de wieg tot het graf verzorgd worden iets is van voor D66 macht en invloed kreeg. Dat is nu niet meer zo. Mensen moeten zelf zorgen dat ze iets regelen voor hun oude dag. Jeugdzorg is niet meer vanzelfsprekend, gezondheidszorg zelf staat op instorten. Van verzorgingsstaat naar participatiemaatschappij. Vroeger was niet alles beter maar de privatiseringsdrang heeft veel onherstelbaar beschadigd en niet efficiënter en goedkoper gemaakt. Dat is ook de reden dat wij, ik en mijn partner weg gaan uit Nederland. Als ik mocht wegvallen is er niets meer voor haar hier en niemand die haar zal verzorgen. Dan gaat ze naar een verpleeghuis en mag ze 1 x per week douchen en krijgt ze een luier om die sporadisch verschoont wordt. Nu is de ouderenzorg in Spanje niet veel beter maar ze hebben nog zogenaamde bejaarden tehuizen en in ieder geval lekker weer.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:41:
Leuk hoe jij heel vaak zo gigantisch kan overdrijven.
Knap dat je dit nu schrijft onder een topic waar zelfmoord steeds vaker voor komt en waar de overheid overal met zijn neus in zit.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:41: de overheid ligt inderdaad ten grondslag aan heel veel problemen in de maatschappij.
@Zapata10 | 28-05-23 | 10:49:
"Dat is nu niet meer zo. "
Het leven wordt duurder, er komen minder werkenden en meer inactieven en ouderen. De vergrijzing gaat de druk op de zorg verdubbelen, de jong generatie moet dat allemaal gaan bekostigen.
Niet alles ligt aan de eoverheid, die als onuitputtelijke melktiet wordt gezien. Maar die zijn inkomsten krijgt van ons, werkenden. Het wijzen naar de overheid als factor van ellende gaat totaal voorbij aan de oorzaken van de teruggang in kwaliteit van de zorg. De allergrootste factor is de vergrijzing en de daarmee exploderende vraag naar zorg.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:41:
Connie Helder zei laatst dat het verzorgen tot het graf de eigen verantwoordelijkheid gaat worden in de nabije toekomst. Regel het zelf maar burger.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:02:
Balkenende wist dit ook en toch moesten er 40.000 handen aan het bed ontslagen worden, terwijl óók de ouderen 'langer thuis met zorg' moesten blijven en werd het werken in de sector onmogelijk gemaakt door marktwerking en het niet bieden van normale contracten.
Wat een visie. En hij benóemde het niet eens.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:41: Feit is dat voor velen die zekerheid afneemt en onevenredig hard in vergelijking met andere groepen in de samenleving. Ondertussen wordt de samenhang in de samenleving uit elkaar gespeeld en worden zelfs groepen die een parallelle samenleving vormen geen strobreed in de weg gelegd, maar dat is weer een ander onderwerp.
@Sinterbikske | 28-05-23 | 11:23:
"Ondertussen wordt de samenhang in de samenleving uit elkaar gespeeld"
Nou je kan je afvragen wie dat doet, die samenhang ondermijnen, met een vrijwel dagelijkse haatcampagne tegen D66, Kaag en andere linkse partijen. Ik merk bij mezelf ook een radicalisering. Geduld raakt op met dom en kwaadaardig getreiter zodat een intense afkeer van bepaalde mensen zich van me meester begint te maken. Ik merk dat ook om me heen: De polarisatie gaat verder en verder. Nu begrijp ik ook wat beter waarom in Bosnië eens zo vriendelijke buren elkaar naar het leven stonden. Zoiets kan vrij snel gaan al zijn we gelukkig nog lang niet op dat punt. Ik zie dit niet snel beter worden.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:02:
Vergrijzing als de grote disruptor aanwijzen, sure!
In 2021 maakten 1861 Nederlanders een einde aan hun eigen leven. Onder 100.000 boeren deden 17 dat. Deel je deze op elkaar dan blijkt een ongeveer gelijke fractie zichzelf van het leven te beroven. De stelling dat zelfdoding onder boeren extra hoog is, lijkt dus niet waar te zijn.
Dat er boeren zichzelf ombrengen is een tragedie. Dat mensen überhaupt zelfmoord plegen is dat ook. Het is een glijdende schaal als we vanaf nu iedere zelfmoord van toeschrijven aan een externe factor.
Belangrijk te weten waarom de zelfmoord is gepleegd. Omdat er een leven lang depressies aan voorafging of om dat de persoon aangaf met maatregelen te worden geconfronteerd waar hij geen uitweg in zag.
Meldt u ook even met hoeveel agrariërs u rekent, anders raakt deze bewering kant noch wal.
Neem je hierin ook historische data mee? Misschien is er wel iets van een stijgende lijn te zien?
Honderd duizend boeren. Ik las het in een andere link in een tegel.
"Het is een glijdende schaal als we vanaf nu iedere zelfmoord van toeschrijven aan een externe factor."
https://richtlijnenjeugdhulp.nl/stemmingsproblemen/suicidaliteit/risico-instandhoudende-en-beschermende-factoren/
Het gaat om de toename.
Boeren hebben meer verantwoordelijkheidsgevoel dan bijvoorbeeld pubers of drugsgebruikers, en dus ligt zelfmoord niet voor de hand.
Tot je zijn bedrijf, zijn leven en zijn zekerheden afpakt.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:24:
Volgens de factsheet van 2019 nam het aantal zelfdodingen per 100.000 agrariërs toe
Lez0n.....
Maar hoeveel van de niet boeren waren ambtenaren, homo, verkeersregelaar of leraar ect. etc.?
Gaan we deze regel ook toepassen op andere ondernemers? Of zijn boeren hierin weer speciaal? Ik zou zeggen, uitgekocht kunnen worden voor 120 procent van de waarde, dat lijkt me geen levensbedreigende situatie opleveren!
Het aantal land- en tuinbouwbedrijven is volgens de landbouwtelling in 2021 met bijna 600 afgenomen tot 52.100, (geen 100.000)
www.agrimatie.nl/ThemaResultaat.aspx?...
Gemiddeld overleden tussen 2013 en 2021 11.6 per 100.000 mensen die werkzaam waren in de agrarische sector door zelfdoding. De agrarische sector staat daarmee in de top 3 van sectoren met een relatief hoog risico op zelfdoding.
www.113.nl/sites/default/files/113/Ag...
Onderzoek in Overijssel liet zien dat het welzijn van agrariërs vooral te lijden heeft de onder hoge druk van veranderende wet- en regelgeving, geldzorgen (kleine winstmarges, afhankelijkheid van banken), en het negatieve imago van de agrarische sector. [p2, pdf]
@Dandruff | 28-05-23 | 10:24: Ik weet gewoon niet wat ik kan schrijven.
Ik weet wel wat ik wil schrijven.
Ah, de kenner aan het woord. Dank voor uw verhelderende blik.
@Duwbak_Linda | 28-05-23 | 10:29: Als er elk moment weer nieuwe, andere wet- en regelgeving komt en kan komen is de bestaanszekerheid weg.
Dan leef je bij wijze van spreken in een situatie van Russische roulette.
En nee dat is niet overdreven.
@ChalinaRosa | 28-05-23 | 10:37:
Uiteindelijk, kan je worden uitgekocht zelfs, voor 120%. Welke ondernemer kan zich meten met een dergelijke bestaanszekerheid? Geen enkele. Deze boer was een jonge vent, zelfs bij het uitkopen van zijn bedrijf had hij een aardig nieuw en ander leven kunnen beginnen. Maar ik ken zijn situatie niet, al vermoed ik dat er veel meer meespeelde dan veranderende regels.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:43:
Als het zo mooi was als de betonlobby beweert zou dat geen toename in het aantal zelfmoorden opleveren. Ook geen maandenlange protesten van een beroepsgroep die normaal geen tijd heeft om te demonstreren.
Zelfs als je niet precies weet hoe het zit, is even logisch nadenken voldoende om te realiseren dat die propaganda niet klopt.
@Dandruff | 28-05-23 | 11:01:
"Ook geen maandenlange protesten"
Oh nee? Die regeling ligt er, ze kunnen er zo gebruik van maken. En toch doen ze dat niet. Er zit dus iets anders achter dan "bestaanszekerheid". Jij weet dat ook wel, maar je drijft het graag over het randje.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:43: Heeft u het dan over de waarde voor de sikstofplannen of de waarde na bekendmaking van de stikstofplannen, dat is namelijk nogal een groot verschil.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:05:
Wat is dat "iets" dan?
Dat mensen daar zelfs zelfmoord voor plegen?
Je weet het niet. Denk je echt dat je je hieruit bluft?
@Dandruff | 28-05-23 | 11:12:
Zucht. Een discussie met Dandruff voelt altijd als door een modderig ondergelopen land lopen. Laarzen vol drek. Zuigende blubber. Je wil een stap zetten maar die modder trekt je weer naar beneden. Voordat je erin stapt denk je: Zal ik het doen?
In hoeveel van die 1861 speelt gebrek aan toekomstperspectief en jarenlange onzekerheid over die toekomst een rol? Je kan dit niet afdoen als uitzondering of binnen het gemiddelde als er bij de rest van dat gemiddelde exact dezelfde oorzaken spelen.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:16: Lees jullie beiden graag, doen beiden moeite. Het is niet eerlijk om de standpunten van Dandruff als drek te omschrijven omdat je er anders over denkt.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:43:
Flikker toch eens op met je 120 procent, beetje bedrijf kan over 10 jaar het 5 voudige of meer waard zijn.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:16:
Dat raadselachtige "iets" dat je suggereerde bestaat dus gewoon niet.
Dat is mooi, dan zijn we het daar over eens.
Wel jammer dat jouw manier van je ongelijk toegeven vrij lomp is.
@Sinterbikske | 28-05-23 | 11:30:
Zijn standpunten niet, maar de discussie zelf. Het waden door velden met stropoppen, drogredeneringen, onheuse aantijgingen, de woorden de me in de mond gelegd worden. Kom je met feiten aanzetten dan knijpt hij ertussenuit als een dikke aal in de modder. Of hij gaat gewoon over op een ander onderwerp.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:51: Ben ik niet met je eens, jullie standpunten zijn vaak gewoon totaal tegenovergesteld en de kijk op problemen ook.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:51:
Heb je 1 concreet voorbeeld van 1 van jouw beweringen?
@Duwbak_Linda | 28-05-23 | 10:29:
Klopt helemaal, dat hoorde je eigenlijk al voor rutte II, dat soort geluiden. Maar het gaat de laatste jaren wel in een rotgang. Hier is geen bedrijfsvoering meer op te maken. Zeker niet als je Ouwehond hoort, dan weet je, er is als veeboer 0 komma 0 kans op boeren in de toekomst als die kliek de wind eenmaal meekrijgt.
Ik vind daar wel wat van....
Klimaatalarmisten riepen deze week nog dat verwachte droogte in Zuid-Europa oogsten kan doen mislukken en kan leiden tot (grote) voedseltekorten. Datzelfde kamp wil de voedselproductie in Nederland halveren. Zij die bidden tot de heilige Timmerfrans l laten hun EU-geloofsgenoten stikken? Mis ik iets?
Nee niet de voedselproductie. De vlees export. Totaal ander verhaal
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:20:
Vlees export is ook voedselproductie.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:20: Gelukkig maar. Dus de landbouw wordt ongemoeid gelaten. Is nieuw voor mij. Bijkomend voordeel is dat in Italië, Spanje, Frankrijk en Portugal louter vegetariërs wonen. Ik ben weer gerustgesteld. Is de politiek (D66 bijvoorbeeld) iets voor u?
Ja, mussen zijn ook vogels maar niet alle vogels zijn mussen.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:28:
Van een ander had ik dat een zeldzaam domme reactie gevonden.
Ondertussen zijn de boeren uit de VS al bezig om hun vlees en andere producten hier op de markt te krijgen want die zien hun kans schoon
Het artikel lezend ligt het toch meer aan z'n 'vrienden'.
Hij had ook geen tetten, zoals de dochters van Kaag, jezus wat een slechte vergelijking.
Een zelfmoord gebruiken om Kaag te bashen stinkt ook.
Je hebt wel lef hè?
Niemand gebruikt een zelfmoord om Kaag te bashen? Hier wordt slechts aangetoond dat het leed van Kaag (en dochters) alle aandacht van de msm krijgt, terwijl een jonge boer zichzelf van het leven ontneemt en (aanwijsbaar als gevolg van het idiote klimaatbeleid) en daar heeft de msm het niet over. Gewoon om dingen in een ander (het juiste?) perspectief te plaatsen. Maar dat snapte jij natuurlijk niet.
@ChupaChupa | 28-05-23 | 10:24:
Om je vraag te beantwoorden: Ja dat gebeurt hier.
IPV het over de boer te hebben, wordt er gejankt over Kaag.
Ik heb ook nergens in de msm uitgebreid gelezen hoe het nou zat met de scheiding van de over buren, maar iedere scheet gelaten in het liefdes leven van Gordon komt zelfs op geenstijl voorbij.
@PaardenliefhebberVet | 28-05-23 | 10:34: Lezen valt niet mee hè.
In dit artikel wordt Kaag niet gebasht.
In dit artikel wordt aandacht voor het ene onderwerp vergeleken met aandacht voor het andere onderwerp. Niks meer en niks minder.
@ChupaChupa | 28-05-23 | 11:56:
En dan gaat het toevallig over kaag, en niet over gordon, okay.
Nederland is compleet kapot en wordt ook gewoon niet beter, dat is toch onmogelijk? En stel laffe politici, en stel maffe partijen en een hele historische linkse ideologie waar je niks van mag vinden want dan ben je erger als Hitler en Putin samen
Dat begint al goed. En nog altijd ben je erger dán Hitler, niet als. Ik wil best even de taalnazi zijn voor je.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:09:
Laat taal maar weg
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:09: Taalnazi of taalnazi? Taal-Nazi of taal-Nazi?
Is het nassi of nasi?
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:09: Altijd een zwaktebod. Alleen ingaan op de vorm, maar niet op de inhoud.
@ChupaChupa | 28-05-23 | 10:26:
Nee niet altijd, maar voor extra domme tegels maak ik graag een uitzondering.
De dochters van Kaag? Heb ik iets gemist of zo?
Niet echt, tenzij drama/comedy jouw ding is. Maar hou het gewoon lekker bij Netflix. NPO is kwalitatief een stuk minder.
Ja; gevalletje gescripte kindermishandeling.
Bah!
Wat een reacties weer
De helft van de aanwezigen meent weer klakkeloos z'n drek te mogen spuien, en gaat vervolgens gevoelloos door naar het volgende onderwerp om af te branden.
Men zou al dat venijn moeten richten op de veroorzakers van dit leed.
De harteloosheid van sommigen beangstigt mij ook.
Men moet helemaal niets. Alleen een beetje nuchter nadenken. Of dit soort vergelijkingen juist zijn of misschien wat uit het verband getrokken. De veroorzakers van dit leed zeg je. We gaan vandaag eens een lijstje zelfmoorden erbij pakken en eens kijken welke externe factor de oorzaak was. Ik noem er al eentje: De slijterij.
@Mr_Natural | 28-05-23 | 10:01:
Is het harteloosheid of is het kwaad66rdigheid?
Het gaat sommigen alleen nog maar om winnen.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:04:
Dat laatste zal jij als ervaringsdeskundige goed kunnen beoordelen.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:04:
Ik vind dat jij ook hard mee werkt aan het slechte imago van de boeren.
C/P
Met de opleving van de boerenprotesten tegen de stikstofmaatregelen, komt ook de veelgehoorde zorg dat boeren vaker overlijden aan zelfdoding vaak aan bod. Onderzoek van Stichting 113 Zelfmoordpreventie en LTO lijkt deze zorg te onderbouwen. In twee factsheets is een stijging van het aantal zelfdodingen onder agrariërs te zien. Volgens de factsheet van 2019 nam het aantal zelfdodingen per 100.000 agrariërs toe van 12,5 in 2013 naar 17,4 in 2016. De factsheet van 2022 laat een stijging van 11,0 in 2016 naar 15,9 in 2020 zien. Verder lijken veranderende wet- en regelgeving, geldzorgen, en het imago van de agrarische sector een rol te spelen bij het ontstaan van suïcidale gedachten.
Wat ik hierboven schrijf. 1861 andere Nederlanders pleegden zelfmoord. Reken het eens na. 17 op 100.000 en 1861 op 17 miljoen. En waar kom je op uit?
Doe ik.
@Mr_Natural | 28-05-23 | 10:01: Het zijn toevallig dezelfden die voorstander waren van vacinatiedwang en het uitsluiten van ongevaccineerden. Die voorstander waren van het burgers onderling laten controleren voor toegang.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:26: 10,9 per 100.000.
Nogal een verschil. En nu?
Ach, laat ook maar...
Mooie drogredenering.
Sorry hoor. Jezelf van het leven beroven omdat het tegen zit. En dat vergelijken met bedreiging. Zo lust ik er nog wel honderd.
Tine bleef zitten in de vierde en sprong voor de trein. Klaas verhing zich omdat Ingrid het uitmaakte. Piet werd bedreigd door de drank, en uiteindelijk maakte hij er een einde aan. Achmed werd zijn leven lang al bedreigd door een zwakke gezondheid en eindigde met een zelfgekozen dood.
Maar dus, dit ernstige geval van bedreiging werd ook niet genoemd toen Wilders weer eens klaagde over Pakistan. Toen hij ging winkelen in Antwerpen, en dit uitstapje duizenden euros belastinggeld kostte. Niemand dacht toen aan deze arme boer. Terwijl die nu dood is, omdat een kwaadaardige elite hem de dood in joeg.
Ik begrijp, vanaf nu mogen we zelfmoord plaatsten in de categorie slachtoffers die werden bedreigd door tegenvallers in het leven. Dat kan nog interessant worden. Deze houden we erin.
U heeft nog nooit gehoord van mensen die zelfdoding plegen door pesterijen? Door online stalking enz. En dat zijn dus geen slachtoffers in uw ogen? En als mensen helemaal kapot gemaakt worden door een overheid, is dat dan geen pesten en zijn ze dan geen slachtoffer?
Misselijke reactie, heel naar. Bah.
Ach kom nou zeg! Dit gaat over iedereen die wordt bedreigd in een scheve vergelijking met een boer die een einde maakt aan zijn leven omdat het hem zwaar valt. Deze man had ongetwijfeld meer problemen dan toevallig het krimpen van zijn bedrijf. Ik begrijp dat van nu aan, iedere zelfmoord als gevolg van een externe omstandigheid mag worden gezien. Dat de schuld daarvan dus ook aan te rekenen is aan die externe factor. Dat kan nog leuk worden als we deze redenering blijven volgen! De ouders van Tine kunnen de school aansprakelijk gaan stellen voor de zware examen eisen. De ex geliefde van Klaas is nu strafbaar, want zij had het niet uit mogen maken. Ondernemers moeten voortaan met fluwelen handschoenen worden behandeld, het kan zomaar zijn dat één blauwe envelop teveel het einde kan betekenen.
De druppel die de emmer deed overlopen ?
Er zijn vele grijstinten in het leven.
Een gek die een oude vrouw vermoordt. En dat vergelijken met bedreiging. Zo lust ik er nog wel honderd.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:00: Pesterijen is wat anders dan bedreigen, stalken ook. Toch drijft dat mensen tot zelfmoord. Kinderen soms zelfs nog. In de toeslagenaffaire hebben ook mensen zelfmoord gepleegd. Gedreven door een nietsontziende overheid. Hier wordt een persoon zijn toekomst ontnomen die hij voor ogen had. Dus het zou kunnen zijn dat het de druppel was. U weet dat niet, ik weet dat niet maar het is wel degelijk mogelijk. Gaarne een beetje terughoudend zijn in deze gevoelige zaken. Wellicht lezen er mensen mee die hem gekend hebben.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:00: meestal eens met de reacties van deze reaguurder maar nu niet: er is wel degelijk een enorme impact op het platteland door het inkrimpen van de sector. Zelfdoding is geen uitzondering en 100% veroorzaakt door het politieke beleid en niet door “side issues”. Er wordt licht gesproken over het opgeven van boerenbedrijven, en daarmee ook het karakter van NL. Eenmaal opgegeven ben je de voorsprong en zelfvoorzienendheid deels kwijt en die komt nooit meer terug. Op veel vlakken gaat dit de verkeerde kant op, de vele zelfdodingen laten zien hoe diep dat zit..
Mensen plegen zelfmoord omdat ze zo geboren zijn? Wat zegt je nou eigenlijk?
U laat zichzelf weer van de meest emphatische, moreel verheven kant zien.
De bestaanszekerheid wordt bedreigd door een compleet van de realiteit losgezongen coalitie van kille technocraten die keurig volgens regeltjes en verdragen regeren en geen flauw benul hebben van wat de gevolgen zijn van hun beslissingen.
Zelfmoord is een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem en daarom niet minder tragisch. Het aantal zelfdodingen neemt toe: www.113.nl/actueel/toename-zelfdoding....
En dat is een direct resultaat van de kille, technocratische bestuurscultuur van de VVD, CDA en D66. De regeltjes hè.
Steeds meer mensen voelen zich niet gehoord of vertegenwoordigd en het kan de coalitie geen ene moer schelen.
@bl,
Het gaat niet om een enkele tegenvaller maar om iemand die door de overheid kapot wordt gemaakt. Het was ook niet de eerste, loopjongen Volkert had (naast een eerdere moord) ook al een zelfmoordje op zijn naam staan. Gelukkig kunnen Laura Bromet en haar volgers daar wel om lachen.
En verder, niemand hier keurt bedreigingen goed. Het gaat om het verschil in media-aandacht. NPO en trawanten hebben het nu al honderden keren vaker over die Kaarsman voor Kaags deur *buiten* gehad, dan over die gek bij van Haga *binnen*. Terwijl dat laatste toch wel iets verder gaat. Idem vwb de stront- en verf- bommen op Beaudets deur. En dat Kaarsmans ook Hiddema bedreigd heeft hoor je ook maar weinig.
Die dubbele standaarden zijn bijna net zo ziek als die linkse drang om dode belastingbetalers uit te lachen.
Alsof ik het geen drama zou vinden als een boer zijn leven beëindigt. Het is niet fatsoenlijk natuurlijk, kanttekeningen plaatsen bij de dood van een medemens. Dan rest deemoedig zijn. Maar dan graag even terug naar de oorzaak. Er wordt een vergelijking getrokken met de zelfmoord van een boer, een vrij ondernemer, en de tegenvallers in die sector met de bedreiging van politici. Dan vraag ik je, wie gebruikt hier nu de zelfmoord van een boer om een punt te scoren tegen in dit geval, de overheid? Dat ben ik in ieder geval niet!
Toen Wilders werd bedreigd hoorde men jouw vrienden en vriendinnen ook niet. Toen Kaag een verwarde, ongevaarlijke gek met een fakkel in haar tuin stond, was het geschreeuw in de media oorverdovend.
Inderdaad, deze houden we erin.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:14:
Een tegenvaller in de sector ?? Nee , beste het is een gedwongen tegenvaller , veroorzaakt door het nietsontziende vooral D66 ....
Oh u heeft niet door dat de vergelijking gaat over de aandacht dat het ene onderwerp krijgt en het andere niet.
Ja, dat is natuurlijk ook niet zo eenvoudig in te zien.
@ChupaChupa | 28-05-23 | 10:31:
Ik heb het uitstekend door, dat is het probleem niet. Maar als je dan een persoonlijk drama opvoert om een gehate politica te bashen, doe het dan correct. Ik begrijp ook wel waarom de haatcampagne tegen Kaag gedownplayed wordt als factor van belang. Omdat het wat apart is om jarenlang te klagen over het "demoniseren" van Pim Fortuyn maar wel een haatcampagne te voeden tegen een gematigde middenpartij-politicus.
nos.nl/l/2446410 Ook onder jongeren is het aantal zelfdodingen enorm toegenomen vanwege het slechtere toekomstperspectief. Veel van de oorzaken die genoemd worden zijn oorzaken waar de overheid invloed op heeft.
@Sinterbikske | 28-05-23 | 10:52:
Precies. Maar het leven zit soms tegen SB. Alle schuld daarvan bij de overheid leggen vind ik onterecht. Denk aan hogere kosten, vergrijzing, schaarsere grondstoffen, Corona, geldcrises, overbevolking. Allemaal externe factoren waar de overheid maar zeer beperkte invloed op heeft. Dan nog heeft dezelfde overheid een verantwoordelijkheid richting te toekomst. Om het land leefbaar te houden zijn maatregelen nodig die het individu soms kunnen schaden. Om het leefbaarder te houden voor anderen. Alles is een afweging,m er zijn geen gemakkelijke keuzes, zeker niet met de toenemende druk van die externe factoren.
Het simplisme waarmee een overheidsmaatregel wordt gelinkt aan zelfdoding vind ik ongepast.
@DankeSchon | 28-05-23 | 11:02:
Haha dat is echt een zwaktebod. Jaren klagen over demoniseren en dan keihard terug demoniseren. Dan weet je dat het niet om het demoniseren gaat maar simpelweg om partij trekken. Geef dat nou gewoon eens grif toe, dan wordt de discussie zoveel helderder. Geef toe dat alles in het teken staat van de macht kunnen verkrijgen door democratie om daarna alles naar eigen hand te zetten. Dat "democratie" een leeg begrip is voor Wilders, een instrument om zijn doel te bereiken en dat zodra zijn doel bereikt is, de democratie naar de vuilnisbelt gaat.
Geert zal er alles aan doen, Orban style om de wetten en regels rond democratie te veranderen in zijn voordeel. Je hoeft alleen maar te kijken naar hoe Wilders zijn partij heeft georganiseerd om te weten hoe hij dit land het liefste bestuurd ziet. En Hongarije is inmiddels veranderd in een staat waar tegengeluid geen enkele kans meer maakt, en iedereen die vriendjes is met Orban de credits, de centen en de opdrachten krijgt. Niet voor niets liggen die twee elkaar, Wilders en Orban. En niet geheel toevallig beide Poetin bewonderaars.
@Graaisnaaiert | 28-05-23 | 11:48:
Weer fraai: Misschien een bedenken in hoeverre persoonlijk leed van anderen wordt ingezet om een punt te maken. De dood van een boer wordt geframed als gevolg van stikstofregels, terwijl dat allesbehalve zeker is. Van der Plas en Carla Evers zijn er als de (leg-)kippen bij. Politieke munt slaan uit persoonlijk ellende. Je moet het maar durven.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 11:53:
1: dat moet nog maar bewezen worden. Zelfs als het de druppel zou zijn om was het toch die ene druppel.
2: Politieke munt eruit slaan, stel dat je gelijk hebt en dat dat zo is. Ik ken geen enkele politicus die dat niet doet. Geen enkele. Ook niet binnen de club van keurige hoogopgeleide mensen die jij dagelijks te vuur en te zwaard loopt te verdedigen. Beetje selectieve verontwaardiging om nu op Populientje los te gaan. Is ook helemaal niet nodig, de glans begint daar ook wel behoorlijk af te gaan nu ze meer en meer in zichzelf is gaan geloven.
Intensieve menshouderij gaat nog eens heel groot worden in Nederland. Ik voorspel dat we extra fokzeugen uit het buitenland moeten gaan halen.
Ja die en kalifaatkippen
‘If You Want a Picture of the Future, Imagine a Boot Stamping on a Human Face – for Ever’
Werk al ruim 30 jaar als zelfstandige. Heel wat jaren op randje gezeten met tegenslagen, veranderende markten en overleven dmv schuiven van betalingen. Uiteindelijk bijna beslaglegging en m'n boekhouder raadde mij aan om me failliet te laten verklaren. Niet gedaan en mij met hard werken uit de shit gewerkt. Pas de laatste jaren gaat het prima. Werk wel nog steeds 6 dagen in de week. Moraal van het verhaal, als je geen ruggengraat hebt moet je geen ondernemer worden.
Veroordelen op basis van een krantenartikel, geweldig. En dan uzekve daarentegen heel erg goed vinden. Goed hoor.
Cornelis12 | 28-05-23 | 09:50
Pas de laatste jaren gaat het prima.
Ik hoor u bij de volgende tegenslag wel.
Ik hoop dat in uw onderneming het komende jaar niet ineens een externe invloed op uw bedrijfsvoering heeft. Een bestuursregel die ervoor zorgt dat u niet meer kan ondernemen.
Nee niet veroordelen. Vergelijkingen met andere ondernemers trekken bij wie het om wat voor reden ook tegen zat. Ligt de schuld daarvan ook bij de overheid? De regels? De wet?
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 09:55: Op de een of andere manier is het de boeren gelukt een status aparte te krijgen. Talloze mensen hebben van baan en toekomst moeten veranderen omdat het product wat zij maakten niet meer nodig was. Noem al die bankemployees, mijnwerkers, werknemers van fabrieken die naar het buitenland vertrokken etc etc. De uitkomst is bij allen hetzelfde, baanverlies. De boeren krijgen echter een grote zak met geld mee en janken nog.
@Weerduivel | 28-05-23 | 10:02: U is wel heel dom.
Je kan als kantoor pik zo ergens anders aan de slag.
Als boer koop je ook ergens zo even een anders stukje grond en dan ga je ineens aardappels verbouwen in plaats van koeien te plukken of appels te melken?
Dat is exact mijn idee. Geen enkele ondernemer krijgt het ooit voor elkaar om voor 120% uitgekocht te worden. Overigens komt zelfmoord ook voor bij andere ondernemers. Misschien "aardig" om die aantallen eens naast die van boeren te leggen.
Jouw onderneming? Is dat een onderneming waar veel Nederlanders afhankelijk van is? Is dat een onderneming die veel ruimte nodig heeft? Is dat een onderneming die aan duizenden regels wordt opgelegd door een instantie in Brussel dan wel vanuit Den Haag? Is dat een onderneming die gigantisch wordt gepest door een instantie in Brussel dan wel vanuit Den Haag? Deze onderneming(en) is/zijn al langer dan 30 jaar bezig met vechten voor bestaansrecht dan wel aan het overleven!! Pas een beetje op met wat je schrijft en post en zeker met dit soort pijnlijke gevoelige stappen die mensen 'ondernemen'! Een einde maken aan je leven doe je niet zomaar.
De ene onderneming is de andere niet!
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:07: ik heb ook nooit het gemiddelde inkomen van boeren gehaald en ook nooit ene euro (EU) subsidie. Wel elke keer met veranderde regels geconfronteerd. Om nog maar te zwijgen over belachelijke BTW stelsel waar mijn bedrijf onder valt. Wel 21 % btw afdragen maar niet mogen factureren. En zo kan ik nog wel tijdje doorgaan. Gaat nu wel goed maar kan over par maanden zo maar weer anders zijn. Dat hoort nu eenmaal bij ondernemerschap. De uren die ik per week werk brengen overigens niet op van wat ik bij een baas zou verdienen. Om over de risicos nog maar te zwijgen
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:07:
https://nieuwscheckers.nl/het-aantal-zelfdodingen-in-de-agrarische-sector-neemt-inderdaad-toe/
Tada!
Wat zeggen de statistieken in absolute en relatieve cijfers? In 2016 overleden in Nederland 1893 mensen door zelfdoding, waarvan 33 in de agrarische sector. Omgerekend per 100.000 bleken er in de agrarische sector aanzienlijk meer zelfdodingen voor te komen: 17,4 per 100.000 tegenover het landelijke suïcidecijfer van 10,6.
De agrarische sector stond daarmee in 2016 in de top 10, achter de uitzendsector (24,0 per 100.000), taxi- en ambulancevervoer (27,2) en werk en (re)integratie (36,1).
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 10:07: 120% van wat? Sinds de stikstofplannen is die grond niets meer waard.
@Weerduivel | 28-05-23 | 10:02: Die boeren maken onderdeel uit van en hebben vorm gegeven aan het Nederlands landschap zoals wij dat al generaties lang kennen, beschreven in literatuur en gedichten. Ze zijn onderdeel van onze identiteit. Dat is toch wat anders dan een kantoorbediende.
Medelijden met boeren heb ik niet, die zorgen Idd heel goed voor zichzelf. Toch sta ik 100 % achter ze. We hebben gezien dat afhankelijkheid van het buitenland zomaar ineens onze eigen bestaanszekerheid kan bedreigen. Bovendien vind ik het boeren landschap mooier dan de toekomstige achterstandswijken die ongetwijfeld op de vrijgekomen gronden zullen verrijzen. De impact op Nederland van het faillissement van een gemiddelde ondernemer is te verwaarlozen bij de impact van het verdwijnen van een groot deel van de boeren.
@Beste_Landgenoten | 28-05-23 | 09:55:
Nou ja, het is wel zo dat de overheid het boeren er de laatste jaren niet echt makkelijker op heeft gemaakt natuurlijk. Al geldt dat voor wel meer ondernemers, al kunnen die natuurlijk een stuk makkeolijker doorschakelen want als je bruiningstent het hier niet doet ga je gewoon beauty meuk via de Ali Express op internet verkopen, om maar wat te noemen. Niet plaatsgebonden dus.
Tubantia: hee hier kunnen we geld aan verdienen, laten we er een betaalmuur voor zetten.
Tweede linkje in topic.
Kutjournalisten ook. Zulk soort nieuws moet niet achter een betaalmuur zitten. Geld verdienen met iemands dood.
Maar alleen de premium gebruikers kunnen na de inleiding doorlezen. De anderen zeggen dus meteen: ‘zie je nou wel: stikstofbeleid…’ want er staat voor hen niets anders. Daar waar nieuwsmedia neutrale verslaglegging hoort te doen, werkt het ‘betaalslot in dit geval dus polarizerend.
@Duwbak_Linda | 28-05-23 | 09:50: ja die zag ik, vind het gewoon smakeloos. Snap wel dat er geld verdiend moet worden, maar kom op.
Met een abonnement op een dpg media krant kun je alle andere dpg media kranten artikelen lezen. Moeilijk hè
Vrij lage opmerking, Knar.
Denk je nou echt dat Caroline dat zal doen? Stemmen trekken met iemands dood?
Heftig. Sterkte voor de nabestaanden.
Is niet iedereen die zelfmoord pleegt of een poging daartoe doet labiel op dat moment?
Of juist heel stabiel.
Reken maar dat er enorme moed voor nodig is om die grens over te gaan.
Nee hoor, heb ook een boer gekend die het allemaal via de levenseindekliniek maanden heeft voorbereid en ook besproken met zijn vrouw.
Maar niet iedereen wordt daarin “geholpen” door de politiek.
Als je de identiteit van een persoon wegneemt, ben je in een dictator/volksmenner.
Als je de identiteit van een natie wegneemt, ben je een DEUGER.....
Tjezus, R.I.P. Roeland. Sterkte heel veel sterkte voor de nabestaanden.
Mompelt iets over 'bloed aan de handen enzo..'
VVD666 enzo
Diep triest dat iemand zich van het leven berooft omdat zijn toekomstperspectief werd weggenomen door de regelzucht van dit land.
Hij is niet de enige boer die zo eindigde, zo zijn er velen.
Dit probleem hebben de dochters van mevrouw Kaag niet, hun toekomstperspectief is rooskleurig in tegenstelling van die van de boeren.
De dochters van Kaag vallen in de categorie "dansen op tafel" en zijn -zelfs niet voor de bühne- in staat om een zin in het Nederlands uit te kunnen spreken.
Vertrouwen gaat te paard, maar Kaag (en Tj. De Groot) gaan waarschijnlijk met raketsnelheid.....
Rutte/Kaag laten ons in een heel goor vies diep gat vallen.
Net gediagnosticeerd met darmkanker incl. uitzaaiingen, als ik dat overleef dan wordt het huis verkocht en ben ik weg. Zou ik al doen over ca. 8 jaar maar nu z.s.m. als de gezondheid het toelaat.
Sterkte Fedde. Dat de mooie plannen werkelijkheid mogen worden.
Wat een rot nieuws. Ik weet wat het is, lijd er zelf ook aan, volgens de pet-scan nog geen uitzaaiingen. Ik wens je heel veel kracht en sterkte. Hopelijk is er chemo mogelijk met een goed resultaat.
Sterkte.
Geniet zoveel mogelijk van het leven nu het nog kan.
Bon courage, strijder, Haka!
Jeetje, heftig zeg. Heel veel sterkte de komende tijd!
Sterkte Fedde en als het je gegund is, grijp de kans om dit land te verlaten.
Sterkte en stay strong.
---
Wijsheid, Geluk, Kracht, Beterschap, broeder
Probeer geen info van internet te halen
@wijsvinger | 28-05-23 | 09:43: jij ook veel sterkte, 3 dagen geleden stoma gekregen. Alles in een bestek van 13 dagen na 1ste onderzoek.
@AldNuut | 28-05-23 | 09:49: Google is your enemy in dit soort dingen.
Sterkte. Met name vanwege de uitzaaiingen vrees ik dat je de rest van je leven niet al te ver weg van de Nederlandse zorg wilt zijn. Geniet van het leven in Nederland.
@Fedde71 | 28-05-23 | 09:50: Dank Fedde. Dat stoma went wel snel, zelf heb ik er 2, want mijn blaas is ook verwijderd. Men heeft wel snel ingegrepen zeg.
Oh man.. Dit doet me heel erg denken aan mijn grootmoeder die op die wijze is overleden vorig jaar. Ik leef met je mee. Dat gun je iemand niet.
Heftig. Heel veel sterkte.
Sterkte, gauw je huis verkopen en genieten in een ander land.
Je pleegt geen zelfmoord omdat je je baan verliest...
Maakt u dat uit?
Boer zijn is geen baan.
Belangrijkste risicofactoren zelfmoord: overlijden, verlies van job, financiële problemen, echtscheiding, ruzies.
@Duwbak_Linda | 28-05-23 | 09:35: Exact!
Satria | 28-05-23 | 09:34 |
https://www.ad.nl/binnenland/ontslag-was-druppel-voor-marechaussee-die-zelfmoord-pleegde-te-hard-aangepakt~af42e42f/
Het ministerie van Defensie laat extern onderzoek doen naar het ontslag van een marechaussee die zichzelf kort daarna van het leven beroofde. Volgens zijn nabestaanden is hij ‘als een stuk vuil aan de kant gezet’ en was het ontslag de druppel. Ze strijden postuum voor eerherstel.
Nogal ongepast en kortzichtig commentaar.
@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 09:46: dat is echt een ander verhaal. Ik vind het erg ongepast om zonder aanwijzing het stikstofbeleid de schuld te geven.
Boer zijn is geen baan. Maar dat snap jij kantoorslaaf niet
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:47: Ander verhaal? Einde werk.... Einde bestaan.
Uit helemaal niets blijkt dat zijn zelfmoord met het stikstofbeleid te maken heeft. Gewoon een jongen met geestelijke problemen. Komt vaker voor helaas.
Je moet 12 hectare land afstaan om vochtige heide en kalkmoeras lucht te geven, volgens dat krantenartikel.
Waar zou dat toch mee te maken hebben?
@Ichneumonidae | 28-05-23 | 09:34: denk je dat een niet depressief persoon er dan meteen een einde aanmaakt? Dit is gewoon onsmakelijk. Uit het hele stuk blijkt ook niet dat dat enige rol speelde.
B: Denk je dat het hielp? Het zien eindigen van een levenswerk?
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:40: dat het er niet staat, wil niet meteen zeggen dat het tegendeel dus waar is.
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:40: Het artikel begint er zelfs mee. Uit het vervolg kun je idd wel opmaken dat er bij die Roeland wel meer dingen speelden.
Niet iedereen zal om die redenen zelfmoord plegen, dat ben ik natuurlijk wel met je eens.
Zelfmoord onder boeren is groter dan ooit en het laatste zetje komt vaak door de onzekerheid van alles wat nu wordt doorgedrukt.
Klopt Bob, misschien wel iets met toekomst perspectief.
nieuwscheckers.nl/het-aantal-zelfdodi...
@Ichneumonidae | 28-05-23 | 09:45: het begint er mee, maar wijst het zelfs niet als oorzaak aan. Geen enkele koppeling.
Ach ja, feiten. We leven helaas in een tijd waar kortstondige ophef!1!! de belangrijkste politieke valuta is. Geldt zowel voor links als rechts.
@Ichneumonidae | 28-05-23 | 09:45: Wat mensen zoals oom Bob niet kunnen zien is oorzaak en gevolg. De jongen werd depressief omdat de toekomst die hij voor ogen had niet meer kon en omdat hij depressief was kwam hij tot zijn wanhoopsdaad.
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:48: Had hij nu maar een briefje achter gelaten, scheelde weer een discussie.
Godverdomme bobdolina kan je gewoon niet één keer eens uit piëteit voor die familie je godvergeten politieke geëmmer voor je willen houden. BOCK!
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:48: 'Er wordt een ledemaat van ons afgenomen', daar begint het artikel zo ongeveer mee. Dan het inleveren van 12 hectare om eerder genoemde 'natuur'-redenen. De gesprekken aan de keukentafel werden er niet gezelliger op. Vier maanden later stapt hij uit het leven, tussen de koeien.
Dat jij geen enkele koppeling ziet verbaast me nogal.
@Tiscali-2 | 28-05-23 | 09:53: volgens mij maakt Caroline dit politiek. En dat is onsmakelijk.
“Gewoon”. Zelfdoding onder veehouders neemt wel degelijk toe op het platteland. Net zoals we de oorzaak inderdaad niet kunnen toewijzen aan overheidsbeleid, valt dit ook niet uit te sluiten.
@BobDobalina | 28-05-23 | 10:13: volgens mij. Volgens mij. Dat zegt genoeg. En niets, tegelijkertijd.
Weet je wat zo kut is aan de media, je wordt ermee overspoeld. Zojuist op de NOS, een wetenschapper die het eens is met extinction rebellion, bij coronaprotesten waren er ook dokters aanwezig.
De “don’t say gay” wet in de VS gaat vooral over het doorgeslagen lgbthq beleid, is dus niet tegen homos. De stikstofcrisis wordt alleen veroorzaakt door de boeren. Witte mensen ipv blanke mensen.
Zo kun je nog wel doorgaan. Maar alles weerleggen, daar heeft niemand tijd voor, geen zin in ook trouwens. Maar iedereen krijgt zulke onzin wel steeds te lezen. Zo worden we uit elkaar gespeeld. #mand
Activistisch wetenschappers zijn geen wetenschappers, maar gewoon activisten.
NOS: Diversiteit in de kerk: 'Het is bijzonder dat de kerk een wit eilandje is'. GVD
Ik zag hem ook.
Waar het meest boos over was, is dat zijn "rapport" niet serieus genomen wordt en ergens op een stapel is beland.
"Nou ja, dan moet ik zo maar mijn gelijk halen" denkt hij waarschijnlijk.
@Zoelense Hobbyboer | 28-05-23 | 09:34: Zeker weten.
Pwoah. Dit komt godzijdank nog steeds binnen, inclusief snottranen. En dus brandt dat vuur van verzet ook nog steeds. Volhouden, kiezen op elkaar, elkaar helpen, wat krom is niet recht laten praten.
Eens, 100%.
Als het enige waar je wel zeker over bent je wordt afgenomen dan zie je soms letterlijk geen toekomst meer. Met dank aan onze regering.
Triest verhaal. Iemand die maar niet gelukkig kan worden. Soms zit dat in je systeem ingebakken. Maar waarom dit nu weer aan de stikstof-crisis gekoppeld moet worden lijkt me niet kies. Zoals ik het krantenartikel lees was de man van nature al zwaarmoedig. En Lientje melkt het uit.
Waarschijnlijk heb ik wat gemist maar hoe en waar melkt Lientje dit uit?
Voor boeren is de boerderij het enige wat er is. Daar groeien ze ook mee op. Vaak is zo'n boerderij al generaties lang in de familie en gaan ze er vanaf de geboorte al vanuit dat zij het stokje moet overnemen. Als dat wegvalt, valt je hele leven weg.
Wat nog ontbrak is dat ie werd gevonden met een briefje in zijn handen "Kaag, heb jij nou je zin?"
Osdorpertje | 28-05-23 | 09:22
Dat jij de link niet kan leggen laat ik bij jou, sinds deze ridicule stikstofregels uitgevoerd dreigen te worden is zelfdoding heel frequent onder veehouders.
Geen idee hoe Lien dit uitmelkt. Het zal wel een politiek statement zijn van een anti Lien.
@NLgaatnaardeklote | 28-05-23 | 09:29: Door het te posten in haar timeline.
@NLgaatnaardeklote | 28-05-23 | 09:29: En het artikel linkt het toch wel enigszins met de Natura2000 problemen
@Baron_von_Rijswijck | 28-05-23 | 09:55: Dus ergens stil bij staan of iemand ergens op attenderen staat gelijk aan uitmelken. Maw jij melkt dit topic uit voor jouw linkse ideologie.
@NLgaatnaardeklote | 28-05-23 | 10:02: ik ben zeker niet links. Maar wars van politieke opportunisten
En Kaag melkt de bedreiging uit om het feit dat ze door de mand is gevallen te maskeren?
Kunnen kinderen ook labiel zijn vanwege het 'werk' van hun moeder? Ik dacht, ik vraag het maar even voor de zekerheid, ik weet het ook niet, of wel, nou ja soms, gewoon om te weten, toch?
Labiel van het lezen van de Koran zeker.
Zuiger
Blij dat GS hier wel aandacht aan besteedt, deze zelfmoorden halen helaas niet de msm of de ministerraad. En gebruik hier aub geen worden als labiel etc, RIP.
Dat “labiel” is al meermaals gebruikt. Geeft toch te kennen…
Helemaal met u eens.
"De melkveehouderij (honderd koeien) moet twaalf hectare afstaan, om vochtige heide en kalkmoeras lucht te geven."
Wat een krankzinnig kutland is dit toch geworden.
Wat een waanzin idd.
D'66 wil de natuur terugbrengen naar hoe het was in 1900. Toen hadden we meer heide en kakmoerassen. En een stuk minder mensen.
@Osdorpertje | 28-05-23 | 09:28: Tsja, dan rest de vraag 'Gaat D66 ook het aantal mensen terugbrengen?'
@Osdorpertje | 28-05-23 | 09:28:
Het gaat niet eens om onteigenen voor een belangrijk infrastructureel project, of noodzakelijke woningen. Nee, het gaat om wat (aangelegde) drassige heide lucht te geven. En daarvoor maak je dan mensen kapot en zegt dat het moet van Brussel. Echt dat soort volk is niet goed bij hun kokosnoot hoor.
@FrankVeer | 28-05-23 | 09:38: ze zorgen wel dat mensen zichzelf elimineren.
@Duwbak_Linda | 28-05-23 | 09:38: Ik heb er geen woorden voor. In ieder geval geen woorden die ik hier kan schrijven.
U weet niks van het boerenleven.
Klopt. Dat was ie ook. Denk ik. Ik vind niks meer. Mag niet meer.
U weet niks van zelfmoord.
Per jaar plegen twintig tot dertig mensen uit de agrarische sector zelfmoord. Ze hebben zelfmoordgedachten door de onzekerheid van hun toekomst.
Daarmee komt de sector in de top drie van suïcide.
Allemaal labiel.
Voor boeren is de boerderij het enige wat er is. Daar groeien ze ook mee op. Vaak is zo'n boerderij al generaties lang in de familie en gaan ze er vanaf de geboorte al vanuit dat zij het stokje moet overnemen. Als dat wegvalt, valt je hele leven weg.
Wat nog ontbrak is dat ie werd gevonden met een briefje in zijn handen "Kaag, heb jij nou je zin?"
Een heel erg nare tegel dit. Zonder ook maar enige informatie oordelen over iemand anders. Tenzij u hem persoonlijk kende.
Ja u gaat lekker met de elektrische bakfiets de stad in het rond daarbuiten
Uw bubble bestaat niets,wel meehuilen met de wolven,shame on you.
@Mr_Natural | 28-05-23 | 09:19: De ‘66-res in deze panelen zullen hiervan niet onder de indruk zijn. Suïcide van boeren scharen ze onder “voltooid leven” en past zo in hun ideologie.
Allemaal labiel zeker?
nieuwscheckers.nl/het-aantal-zelfdodi...
Ik hoop dat je tegel blijft staan.
Zijn de kabinetsleden nu ook geschokt?
Die zijn alleen maar geschokt als hun volgende baantje op de tocht staat. Wat is het toch stil rond Rob Jetten, is hij alweer met zijn “vrouw” op vakantie in Iran?
@eerstneukendanpraten | 28-05-23 | 09:19: hij is toch het vrouwtje/de bottom?
@DankeSchon | 28-05-23 | 09:24:
In Iran worden mensen met hosmo aan hijskranen opgehangen.
@DankeSchon | 28-05-23 | 09:24:
Je hebt gemist dat hij en zijn toenmalige partner allebei een schuilvriendin hadden meegenomen? In het geval van Rob was dat zijn zus.
Verstandig, ja, natuurlijk. Maar moreel zeer laakbaar. De homo's die aan die hijskranen hingen te bungelen hadden kennelijk geen schuilvrouw kunnen regelen. Beetje alsof je als Django Unchained met je blanke "meester" tussen de Chained Django's gaat lopen feesten en sightseeen.
Bedreigd door de macht.
Als je het hele artikel leest gaat het over iemand die al zijn hele leven ongelukkig is, mede omdat hij volgens zijn omgeving geen vrouw kan scoren. Het hele stikstofbeleidframe is misleidend want het is hooguit een bijdragende factor geweest in het leven van iemand die ws toch al suicidaal was.
MikeyMo | 28-05-23 | 09:15
U doet aan aannames.
Het leest inderdaad alsof er meer speelde. Dit was misschien net het laatste zetje.
Alles wordt ingezet om ons in de schijtlucht te laten zitten. Caroline is stiekem ook een populistje.
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:23: Tsja… de ene populist haalt een “””bedreiging””” met een fakkel groot aan geholpen door de ‘onafhankelijke’ media, de ander plaatst een klein berichtje op social media.
Bah, die populisten ook altijd…
Alle politici zijn in zekere mate populisten bob, noem maar 1 van jouw favorieten die het grote persoonlijke marketingspel niet speelt.
@donkieshot | 28-05-23 | 09:30: zijn grote roerganger haalt zelfs haar dochters erbij om ons te laten voelen hoe “””gevaarlijk””” het inmiddels voor haar is geworden.
Zelfs de krokodillen lusten er geen traan van.
Dat 'er was al wat aan de hand' geldde misschien ook voor die toeslagenouder die zichzelf vermoord gedaan heeft. Dat werd ook breed uitgemeten in de pers. Is dat dan ook opportunistischpopulistisch.
Is 'springen springen' roepen naar iemand staand bovenop een gebouw dan ook niet verkeerd?
Questionzzzz....
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:23: als er 1 partij in Nederland geobsedeerd is door beeldvorming is het wel het technocratische en zielloze d66 van Kaag en de magere mannetjes. It takes one to know one. En daar laat ik het maar even bij.
Hij had inderdaad wat betere kameraden gehad, niet deze zeikerds die hem een roast op zijn 25ste verjaardag gaven.
Ik denk dat het meestal wel een combinatie van factoren is, wat iemand tot een definitieve beslissing drijft.
Ooooo, dan is het niet erg... Het is slechts een factor geweest. Joh.
Alleen bij Kaag is een doorslaggevende factor het enige dat telt.
Treurig. Deze jongeman zat in de knoop met zichzelf. Heeft weinig te maken met het boer-zijn.
Walgelijk dat Lientje het gebruikt om een politiek punt te maken.
Wist niet dat ze bij de krant werkt.
Treurig die d66 knoop.
@Reaaalist | 28-05-23 | 09:15:
Klit.
Nee hoor, de politiek, de MSM en Kaagoïden maken de levens van een hoop mensen kapot. Dat mag de mevrouw van BBB best benoemen en laten zien. De door ons betaalde media laten het namelijk veel minder zien dan bijvoorbeeld de slecht Nederlands sprekende dochters van Sigrid.
@Randall3.0 | 28-05-23 | 09:20: Hebben die een hoofddoek op?
@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 09:21:
Geen idee, Kaag noemt ze wel Palestijnen.
@Randall3.0 | 28-05-23 | 09:23: Heeft ze zichzelf hier nou al eens als getrouwd laten registreren?
https://www.story.nl/showbizz/huwelijk-sigrid-kaag-een-groot-mysterie-d66-voorvrouw-leeft-gescheiden-van-palestijnse-echtgenoot
30 maart 2021, 15:52
Opmerkelijk genoeg is Sigrid echter helemaal niet getrouwd, blijkt uit onderzoek van Story. Openbare gegevens in het Kadaster tonen aan dat toen de D66-voorvrouw in 2018 haar Haagse huis met vijf slaapkamers kocht voor 750.000 euro, ze vermeld stond als ongehuwd en ook niet hebbende een geregistreerd partnerschap; bij het ter perse gaan van deze Story was dat nog steeds zo.
Hoe doet ze dat met belastingen en zo?
@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 09:28:
Haar man is Palestijn en zij vertikte het om naar Jeruzalem te gaan en het huwelijk officieel te maken want dan moest ze toegeven aan Israël en dat wilde ze niet.
@Osdorpertje | 28-05-23 | 09:31: Prima dat ze dat doet/doen. Is hier in Nederland niet van toepassing. Maar, omdat ze Nederlandse is en hier woont; hier even naar t stadhuis om te trouwen of geregistreerd partnerschap aangaan is blijkbaar net zo'n kleine persoonlijke Jihad: Toegeven aan de Nederlandse wet.....
https://www.linkadvocaten.nl/buitenlands-huwelijk-geldig-nederland/
Woont u in Nederland? Dan bent u verplicht om uw in het buitenland gesloten huwelijk of geregistreerd partnerschap te laten registreren in de Basisregistratie Personen.
https://www.tholen.nl/geboorte-trouwen-en-overlijden/trouwen-en-geregistreerd-partnerschap/buitenlands-huwelijk-in-nederland-registreren
https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en-regelingen/productbeschrijvingen/buitenlandse-akte-registreren
https://wetten.overheid.nl/BWBR0033715/2023-05-15/#Hoofdstuk2_Afdeling1_Paragraaf5
Wet basisregistratie personen, hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5
Hij geeft bij de aangifte de inlichtingen en legt de geschriften over ter zake van feiten betreffende zijn burgerlijke staat, zijn nationaliteit en zijn eerder verblijf in Nederland, die noodzakelijk zijn voor de bijhouding met betrekking tot hem van de basisregistratie.
Artikel 2.44
De ingezetene brengt alle feiten betreffende zijn burgerlijke staat en nationaliteit die zich buiten Nederland hebben voorgedaan, zo spoedig mogelijk ter kennis aan het college van burgemeester en wethouders. Hij verstrekt aan het college, desgevraagd in persoon, de inlichtingen en legt de geschriften over die noodzakelijk zijn voor de bijhouding met betrekking tot hem van de basisregistratie. Op verzoek van het college legt hij van een geschrift een door een beëdigde vertaler vervaardigde Nederlandse vertaling over.
Artikel 2.7
In de basisregistratie worden over de ingeschrevene uitsluitend de volgende gegevens opgenomen:
a. algemene gegevens:
1° gegevens over de burgerlijke staat waar het betreft de naam, de geboorte, het geslacht, de ouders, het huwelijk, dan wel geregistreerd partnerschap en eerdere huwelijken of eerder geregistreerde partnerschappen, de echtgenoot dan wel geregistreerd partner en eerdere echtgenoten of geregistreerde partners, de kinderen en het overlijden;
Dat Kaag dit mag.....
@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 09:42: De bovenonsgestelden wel.
@DankeSchon | 28-05-23 | 09:46: Wel apart dat er nu niemand is die aangifte doet, vergeleken bij Wilders zijn minder minder.
@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 09:42: Verblijft haar parter dan niet illegaal in Nederland ?
@HaaiBaai | 28-05-23 | 09:56: Geen idee, t kan allemaal in Nederland.
RIP .
Waarom in het Engels?
@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 09:21: RIP afkorting Latijn. Mavoklantje? Ook leuk hoor. Requiescat in pace.
@dathoujetoch | 28-05-23 | 09:28: Ik lees altijd: Rest in pieces. Of Ripped into pieces.
@dathoujetoch | 28-05-23 | 09:28: Requiescat in pace, lekker genderneutraal.
@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 09:32: over de doden niets dan goeds.
@dathoujetoch | 28-05-23 | 09:33: K zal vandaag of morgen de commentaren bij het onvermijdelijke Oekraïne topic eens gaan lezen.
Deze man gaat niet de enige zijn. Energie gaat onbetaalbaar worden...
Dat is het al.
Overdrijven is ook een vak.
@druif | 28-05-23 | 09:55: U verwacht geen stijging van de energierekening zodra het prijsplafond in 2024 eindigt?
@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 10:02: tot nog toe daalt de energieprijs alleen maar. Gasprijs is nu gelijk aan het niveau van voor de oorlog. Door een grote gebeurtenis kan het weer naar boven schieten maar dat kun je niet voorspellen.
En wat is onbetaalbaar. Voor 99% van de Nederlanders is de energie betaalbaar gebleven afgelopen jaar.
@druif | 28-05-23 | 10:58:
Dus dan moet die ene procent maar gewoon z'n bek houden? Bijna 200.00 mensen. Och, als ze doodvriezen komen er wel weer huizen vrij. Weliswaar klein maar goed, tussenwandje erbij hier en daar en hop, tiny housing. Hipperdepip wonen, zo slim, zo leuk...
@Graaisnaaiert | 28-05-23 | 11:33: dat zeg ik niet maar dat het onbetaalbaar is is gewoon onzin. En voor die 1% worden er honderdduizend regelingen opgetuigd om ook hen te helpen om de winter door te komen.
@druif | 28-05-23 | 10:58:
Wacht nog maar even af tot de winter gaat beginnen.
Het spel is echt nog niet gespeeld.
Hoe de overheid de mensen tot wanhoop drijft, toeslagouders, Groningers, boeren, vissers, daklozen, middenstanders. Onschuldig en volledig in de steek gelaten, ondertussen worden klimaatdwazen bejubeld door het OM, MSM.
Bejubeld?
En 's avonds word je dagelijks door de treurbuis ook nog uitgemaakt voor racist en seksist.
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:14:
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/waterballet-en-ruim-1500-arrestaties-bij-betoging-extinction-rebellion-op-a12~b5354f9a/
Waterballet en ruim 1500 arrestaties bij betoging Extinction Rebellion op A12
Waterballet. Alleen al het taalgebruik is betuttelend.
"De autoriteiten hebben zich grondig voorbereid op de zoveelste demonstratie van Extinction Rebellion in Den Haag. Het leverde vooral een mooi waterballet op. En honderden arrestaties. "
https://nos.nl/video/2476715-deze-wetenschapper-stond-ook-op-de-a12-extinction-rebellion-heeft-gelijk
NOS Nieuws•
gisteren, 20:15
Deze wetenschapper stond ook op de A12, 'Extinction Rebellion heeft gelijk'
Et cetera.
"Bejubeld?"
Ja.
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:14:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5387024/dansend-bikini-op-de-a12-honderden-klimaatactivisten-weggehaald-door
Dansend in bikini op de A12: honderden klimaatactivisten weggehaald door politie
Op sommige momenten leek het eerder een festival: het protest van Extinction Rebellion. Waterkanonnen leken vooral een welkome verfrissing op een warme dag, en er werd luid getrommeld.
@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 09:19: nogmaals, bejubbeld? Ze werden allemaal opgepakt. Zelf Carice.
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:24: Lees dit maar eens:
www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan...
@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 09:17: helaas gaat het OM bij bijna allemaal niet tot vervolging over dat zou teveel werk zijn en toch niks opleveren degene die meerdere overtredingen hebben gepleegd waaronder geweld die zouden dan wel mogelijk vervolgd worden.
Dus de meeste hebben een gratis ritje gehad naar het bureau dat scheelt een stuk lopen weer een mazzeltje.
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:24: Bejubeld door de MSN staat er. Lez0n
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2036406825/bijna-1580-activisten-opgepakt-bij-blokkade-a12-den-haag-40-worden-vervolgd
De politie arresteerde 1579 demonstranten, van wie de meesten snel weer werden vrijgelaten. 40 mensen zijn opgepakt vanwege strafbare feiten en worden vervolgd.
Bejubeld.
Dus, het lijkt wel een beetje op de blije optocht waarbij de lange stoet de bergen in achter Circus Bruls aanliep, te praten, te zingen en te dansen en te lachen om aangifte tegen Geert Wilders te doen. Was jij daar ook bij, Bob?
Het is bíjna niet meer te geloven, dat dit Kabinet echt gekozen is, toch??
#KickOutKabinet
Weer het zoveelste bewijs dat de MM zeer selectief is en de politiek zeer veel leed creeerd. Mits je een armlastige gelukszoeker bent of politiek actief.
Dit uiterste besluit is verschrikkelijk, maar er zijn nog legio anderen die door de politieke elite bedreigd worden in hun bestaan, diep in de put zitten met de situatie, maar gelukkig nog niet hun laatste beslissing heeft genomen.
En dan komt de MM+DH met die heks Kaag docu, van dat ene individu die mede grondlegger is van veel ellende in NL.
Grondlegger van veel ellende? Nee joh. Gewoon de volgende schakel in de lange ketting van overheidsbeleid.
Boeren zijn verknocht aan hun land, aan Nederland. Kaag neemt niet eens de moeite haar kinderen Nederlands te leren. Zij veracht Nederland en de Nederlanders. Wie zijn toch die mensen?
Boeren zijn verknocht aan hun land, aan Nederland.
Vaak al generaties op dezelfde plek gewoond.
Maar dat is tegenwoordig nationalistisch. Rechts. Eng en zo.
Niet bestaande tranen wegvegend.
Heerlijk die domme spruitjeslucht met een vleugje demonisering. Zij veracht Nederland? Ze is minister en zet zich in voor het land. Enig bewijs voor je absurde stelling?
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:20:
"Ze is minister en zet zich in voor het land."
Enig bewijs voor je absurde stelling?
"Veracht Nederland' , dat mag niet, maar zelf aankomen met domme spruitjeslucht, mag wel. Hoe ruikt het bij u, naar champagne uit Nizjeeer?
@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 09:23: ik was manager en heb veel belasting betaald in mijn werkzame leven en daardoor mij ingezet voor het land dat vind ik dan veel beter klinken en minder absurd.
@dathoujetoch | 28-05-23 | 09:32: domme spruitjeslucht is wat ik ruik als mensen een probleem hebben met dochters die engels spreken. Bekrompen lieden die zich patriot noemen.
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:20: misschien is ze wel minister geworden uit ijdelheid, documentaires van bevriende omroepbazen over jou op tv, of misschien is ze wel minister geworden omdat ze dat ziet als een noodzakelijke CV toevoeging om een hoge VN positie te krijgen. Als ze het doet voor Nederland kan ze beter nu stoppen. Van financiën bijvoorbeeld heeft ze geen verstand.
@BobDobalina | 28-05-23 | 09:42: Je ruikt je nek.
Slechts bijkomende schade volgens de despoten in Den Haag en Brussel.
Die zien dit niet als schade want er is land vrij.
Vreselijk.
En maar mensen maar zeiken op boeren met trekkers op de snelweg omdat u 5 minuten later (in uw oude dieseltje) van uw werk komt. Lekker thuis in uw multicultiflat. Welkom.
Zou er op die beschikbare grond uit het artikel nu huizen, een datacentrum, zonnepanelen of een azc komen?
Ik denk dat de beschikbare grond voor gratis energie neutrale huizen voor statushouders bestemd wordt.
@Sieg Hein | 28-05-23 | 09:16: Oh ja. En een aantal wolven natuurlijk. Die moeten er ook komen. Gaan ze ook alvast vooruitdenkend op de realiteit een chemisch afval inzamelpunt er plaatsen? Scheelt weer van die drugsafval dumpingen in het aanstaande natuurgebied.
Beetje domme reactie. Als grond vrij moet komen voor natuur, dan komen daar geen huizen, een datacentrum, zonnepanelen of een azc..
@druif | 28-05-23 | 09:58: Het is Nederland. Het moet en en en en!
gelul, burgers rijden geen dieseltjes. en klagen niet over reistijd door aso boeren. Wel verbazing over het niet vervolgen van aso en het wel dapper doen tegen andere groepen.
@druif | 28-05-23 | 09:58: en u gelooft werkelijk dat vrijkomende boerengrond naar de natuur gaat? Hoe naïef kun je zijn.
@JanBrel | 28-05-23 | 11:54: heb je een voorbeeld waar dat niet gebeurd is dan. Dat de belofte er was om van landbouwgrond natuur te maken, wat uiteindelijk een azc werd?
Tragisch verhaal (ik heb het helemaal gelezen), maar nogal een hyperbool om dit aan Kaag/Rutte/regering en boeren beleid te koppelen.
Uw redenatie ook van toepassing op:
https://www.dejongeturken.com/kubra-20-pleegt-zelfmoord-na-verkiezingsuitslag-in-turkije/
?
Eens, helaas een depressieve jongeman. Wellicht dat de problematiek nog wat extra zout in de wonden gooide, maar dit leest in alles een ongelukkig leven van kinds af aan.
@maSs | 28-05-23 | 09:13: Er lopen behoorlijk wat depressieve mensen op de wereld. Goede zorg voor ze is er al jaren niet meer. Het willens en wetens afbreken van hun zekerheden kan dit soort beslissingen tor gevolg hebben. Hoe denk je dat een soortgelijk gebeuren in de krant komt als het een klimaatstrijder betreft? Dan is weer voer voor drie maanden talkshows.
@Harry_Witkamp | 28-05-23 | 09:20: Waarom zou iemand NIET depressief zijn.
Ga nog maar eens lezen
bijvoorbeeld over wat 'hyperbool' betekent.
Helaas wel weer koren op de molen van de Kaagbedreigers.
ik heb ook een kennis wiens zoon zich opgehangen heeft toen het met de eerst zo florerende winkel in de bankencrisis plots begon te stagneren. Dan is de huur wel heel hoog als er maar 1/5 van de omzet is. De een stop de onderneming dan snel en de ander denkt dan het leven te moeten stoppen (en de nabestaanden ziten met het verdriet en de brokken.
Kaag. Wat heeft iedereen toch tegen haar. Alle andere politici slopen Nederland toch net zo hard als Kaag?
Zij is de grote motor in dit rampen kabinet.
Kaag sloopt vanuit minachting voor Nederland. De Jonge bijvoorbeeld sloopt van uit onkunde, dat is toch net iets anders.
Kaag heeft helemaal niets met NL. Zit er allemaal voor zichzelf en EU lobbie.
@Ram_Ram | 28-05-23 | 09:13: Wie niet?
Kaag, is het het toppunt van alle slechte eigenschappen die een gemiddelde politicus kan bezitten! Totaal wereldvreemd, opgesloten in haar totalitaire bubbel. Ze heeft werkelijk waar geen idee hoe de vanuit haar ogen lagere maatschappelijke klassen leven en denken. Het kwalijke is dat Kaag wel denkt te weten wat het beste is voor NL. Daar waarschijnlijk compleet van overtuigd is en het onmogelijk lijkt om haar van haar desastreuze klimaat-geloof af te helpen. Dat is er ongeveer mis met Kaag.
Ongetwijfeld. Maar ze leggen daarbij niet bij benadering de afstand tot het alledaagse leven van de gewone, hardwerkende, op-tijd- uit-z’n- nest- komende belasting betalende Nederlander aan de dag.
@B2 | 28-05-23 | 09:22: Vergelijk het maar met een vrouw achter het stuur. Goed besturen zit er nu eenmaal niet in. En ziedaar alle ellende van nu.
er wordt helemaal niet gesloopt. men probeert een leefbaar land over te houden voor de nabije toekomst. In plaats van een door het boerenbedrijf uitgezogen bodem en landschap. Velen hebben een toaal misplaatste sympathie voor het boerengedrag van uitwoning. Men denkt daar een verwantschap te zien om zou het eigen asociale uitwoonleven te kunnen voort zetten. SUVs, veel vreten en aso hobbies.
@AntiZanicz | 28-05-23 | 10:44: Vergeet uw eigen naam niet op te sommen in dat rijtje. Dat kwetsbare ego omdat u altijd gelijk moet hebben is precies wat er mis is met uw soort.
En niet fake zoals...
De Kaag hype is ziek. Dit land is ziek.
Terminaal
@rifraf | 28-05-23 | 09:04: Gelukkig is iedereen orgaan donor by default.
Gaan dingen niet goed, maar te zeggen dat het land ziek is, is een beetje overdreven.
Terminimaal
Die heeft er niets mee van doen.
Familie, heel veel sterkte.
Traan…
REAGEER OOK