Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Morgen: NL generaal Nico Tak neemt bevel over NAVO-flitsmacht Oost van zo'n 50.000 troepen

Schrik van de zeven zeeën is TERUG

Filmpje van zes jaar geleden

Vreemde voorpagina van de Telegraaf vanochtend: "Zware offers zijn in Europa nodig om Rusland een halt toe te roepen in de oorlog tegen Oekraïne (...). Dat zegt luitenant-generaal Nico Tak, die vanaf donderdag het commando voert over de landmachttroepen in het snelle reactieleger van de NAVO." Dat 'zware offers' staat in de tekst niet tussen dubbele en zelfs niet tussen enkele aanhalingstekens en in de lange versie van het artikel is het woord 'offers' nergens te vinden. 

Hij heeft zoiets dus zeer waarschijnlijk helemaal niet gezegd - het zijn immers nogal zware en onzorgvuldige woorden - maar de Realisten™ hebben hem al gevonden hoor. "Hier nog zo een oorlogszuchtige idioot Nico Tak luitenant-generaal, vind het heerlijk dat er 100.000den Russische of Oekraïnse doden vallen 🤮🤮🤮", "Nico Tak ga met je familie ten strijden" en "We moeten Rusland vernietigen. Hoe ver wil Tak eigenlijk gaan in die offers? Is het waard om van Nederland een nucleair kerkhof te maken?" Kortom, lekker geparafraseerd Tele, dit is journalistiek!

Morgen krijgt Luitenant-generaal Nico Tak dus het bevel over de NATO Response Force (NRF, wiki). De Tele schrijft dat "Als het verder uit de hand loopt met Rusland, kan hij 50.000 tot wel 80.000 soldaten aansturen met alles erop en eraan, van helikopterteams tot MLRS-langeafstandsartillerie, en die moeten samenwerken met luchtmachten, marines, special forces en cybercommando’s". Maar de Tele schrijft wel meer, en vooral die 'tot 80.000 soldaten' kunnen we vooralsnog nergens terug vinden. Wel berichtte de NAVO op 27 juni het voornemen de NFR van 40.000 naar 300.000+ te verhogen, dus in dat licht geloven we heus dat het er een half jaar later al iets meer dan 40.000 zijn.

Maar Telegraaf, dit zegt generaal Nico Tak nergens in het artikel?

Ook de commandant van het Realisme™ las de kop

Social

Ja bedankt Paul! (?)

Social

Reaguursels

Inloggen

Zo worden wij langzaam maar zeker een oorlog in getrokken. Ook de EU is schuldig aan de oorlogs retoriek. Waarom moet de Oekraïne zonodig bij de EU. Waarom die beledigingen tegen Putin. Hij mag dan wel gek zijn maar dat zeg je niet tegen een psychopaat die met een handgranaat tegenover je staat. Iets meer diplomatie zou hier op zijn plaats zijn. Vergis je ook niet in de Oekrainers lees daar de jongste geschiedenis maar op na.

I.Q. NUL | 11-01-23 | 19:54

Blinde poll onder respectievelijke representatieve kolosale verloochende burgerpiepeltjes toont aan dat de overgrote meerderheid ontevreden tot zeer ontevreden is over het ontstaan, het verloop en het aanhouden van
het gewapend konflikt.

Bel ome Nico en wordt vandaag nog Atlantisch.
Niemand wil 106 duizend 230 nieuwe letters moeten leren.

hallevvezool | 11-01-23 | 17:39

"Als het verder uit de hand loopt met Rusland, kan hij 50.000 tot wel 80.000 soldaten aansturen met alles erop en eraan, van helikopterteams tot MLRS-langeafstandsartillerie, en die moeten samenwerken met luchtmachten, marines, special forces en cybercommando’s"

Ik zat te twijfelen maar zeg het maar toch. De Officiële militaire slagkracht van de NAVO-flitsmacht is ongeveer 50.000 man, dan moet je aan alles denken van logistiek tot veldhospitalen tot mannen aan het front tot straaljagers en bommenwerpers. Dat kan in relatief korte tijd opgeschaald worden naar 80.000 man. Gewoon omdat het materieel er al ligt en waar nodig troepen gewoon kunnen worden ingevlogen.

Echter is er iets anders aan de hand in de oostgrenzen van het westen want zo hebben de Amerikanen de 101 Airborne al ingevlogen als "combat ready" en stromen de tanks, luchtafweergeschut, pantserwagens al een poosje binnen terwijl AWACS alles in de gaten houden en zware bommenwerpers eigenlijk constant "routine" missies vliegen aan Russische grens.

Langzaam maar zeker wordt er in Oekraïne een gemechaniseerde infanterie macht gesteund door tanks en zeer precieze artillerie en MRLS plus luchtverdediging klaargezet voor een groot offensief in Loegansk, Donbas en wellicht ook Zaporizja. Bakhmoet is op dit moment de vleesmolen omdat de Russen hopen zo de Oekraïners oorlogsmoe te maken.

1 van de 2 strategieën gaat werken. Of die van de Oekraïners in welk geval de NAVO flitsmacht niets hoeft te doen. Of het escaleert en de Russen krijgen het wel voor elkaar want dan is er geen keuze meer.

Dus terwijl wij onze aandacht verleggen naar de bittere strijd rondom Soledar en Bakhmoet zijn de Oekrainers bezig met het voordeel te grijpen van de periode voor het modderseizoen en ondertussen loopt NAVO haar troepen op te bouwen naar iets wat veel groter en sterker is dan die 50.000 tot 80.000 man flitsmacht. Dat gaat groeien naar tenminste 300.000 man.

De mensen die zo graag willen dat Zelensky met Poetin gaat praten. Dat gaat niet gebeuren namelijk. En alle mensen die het zo zielig vinden ook voor de Russen krijgen een zware tijd als het niet lukt om de Russen een paar genadeloze klappen uit te delen zoals de herovering van Loegansk en Donetsk. Just sayin'. Tussen de nieuwsberichtjes door lees je constant dat er meer materieel en manschappen worden doorgeschoven. Welkom op het schaakmat. En weet wat het westen unaniem heeft gezegd. Poetin mag niet winnen.

Psoglav | 11-01-23 | 16:54 | 1

Waarom twijfelde u eigenlijk? (2e alinea, 1e zin)

Hendrik_Ijzerbroot | 11-01-23 | 19:30

Essentieel begrip bij die '50.000'; 'NRF fill rate'.
O ja, en er zit natuurlijk een zwaar Amerikaans tintje aan, want die ontschepen onder andere vandaag 'significant numbers of troops' die zich oostwaarts in de EU spoeden.

Repliek_in_stijl | 11-01-23 | 15:44

Hier wordt genoten van je strijd tegen Uber-Realist™️ Joost N.

Ga zo door Sparty en sloop hem.

Linkse Zakkenvuller | 11-01-23 | 14:55 | 3

Joost is een gevalletje apart, maar je ziet ze meer. Uitgerangeerde (of door collega's verketterde) journalisten met een grudge, die dan maar het recalcitrante standpunt gaan omarmen, gedreven door ijdelheid of het aanboren van een schare nieuwe fans die hen op handen dragen, zelf meestal uit de wappie hoek, en vervolgens alleen nog maar in hun eigen "confirmation bias" trappen.

Het lijstje omvat dus JN, maar ook Karel van Wolferen, Arnold Karskens, Stan van Houcke en dan nog wat aanpalende aanschuurders. In de VS heb je Noam Chomsky.

Overeenkomst is de overtuiging dat alles, maar dan ook alles, in de wereld te wijten is aan de westerse globale "elite". Waar deels heel wat ellende uit te verklaren is, maar natuurlijk lang niet alles en het vrijwaart anderen (meestal gure dictators) niet van vuile daden. Zo niet bij Joost C.S. want alles moet in dat zelfde frame gedrukt worden. Dat levert komische tweets op een meewarig hoofdschudden maar bij de schare trouwe fans wekt het bewondering en daar lijkt Joost op te drijven.

Beste_Landgenoten | 11-01-23 | 15:32

@Beste_Landgenoten | 11-01-23 | 15:32: hahaha.
Ik, dombo, trap er steeds weer in
vraag me de eerste twee regels nog af welk wappie er nu weer is gebeten door de spin.
Par un digma ballz.
Verticale lux een flex maakt mensen vals.

hallevvezool | 11-01-23 | 16:45

Gedver. Wie heeft er over de voorpagina van de Telegraaf gefluimd?

Toos Bevergeil | 11-01-23 | 14:43

Ja maar mensen. Deze oorlog is nog maar in de beginfase. Helaas. Gegeven het feit dat zeker Rusland maar ook het westen deze essentiële strijd van democratische krachten tegen dictatoriale autocratie niet wil opgeven, zullen we nog nieuwe rondes escalatie gaan zien. Rusland zal als nodig, en dat is het waarschijnlijk, veel meer kanonnenvoer gaan oproepen en veel meer gevangenen via Wagner een kleine kans geven op een vroege vrijlating.

Het westen zal steeds meer en zwaardere wapens sturen. Verlies van Oekraïne betekent winst voor dictaturen, niet alleen Rusland maar China kijkt mee.

Zo lang Oekraïne ook wil doorvechten zullen de doden zich blijven opstapelen, aan beide zijden. En ze hebben weinig keus. Stoppen betekent de vernietiging van hun land en een groot deel van hun inwoners, onderwerping en terreur.

Die stapels doden zijn letterlijk. Wagner heeft Soledar veroverd met een aangepaste tactiek. Groepjes veroordeelden worden over de hele linie vooruit gestuurd. Komen ze niet terug dan zijn ze dus gedood en is daar geen zwakke plek in de verdediging. Komt een groepje wel verder, dan komen daarna op die plaats ervaren Wagner soldaten de zaak versterken. Dat kost veel doden maar het zijn toch maar ex gevangenen en criminelen, zo denkt Prigozhin.

Beste_Landgenoten | 11-01-23 | 14:34 | 9

@Sqbar | 11-01-23 | 15:36: En NL en de US hebben al 90+ naar NATO specs geupgrade T-72B's van Marokko gekocht voor Oekraïne. De eersten zijn al geleverd.

Sqbar | 11-01-23 | 15:37

@Sqbar | 11-01-23 | 15:36:
"Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki has announced his country is considering to supply an undisclosed number of Leopard 2 tanks "

Maar men blijft in het "considering" stadium. Er zit geen schot in.

Beste_Landgenoten | 11-01-23 | 15:57

@Beste_Landgenoten | 11-01-23 | 15:57: Ik heb één bericht gelezen waaruit ik concludeer dat het intussen zeker zou zijn, maar één bericht is geen bericht.

Sqbar | 11-01-23 | 16:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Ah Joost is ook weer van de partij. Ik dacht hij slaapt nog na dat uit de hand gelopen wodkafeest op de Russische ambassade.

Beste_Landgenoten | 11-01-23 | 14:26 | 2

Dat was Halbe Zijlstra toch?

keistad | 11-01-23 | 14:30

Halbe en Joost zijn dikke vrienden.

Beste_Landgenoten | 11-01-23 | 14:34

Allemaal prima kerel leef je uit, mij niet bellen.

keistad | 11-01-23 | 14:21

Nic Tak? Is dat een nieuw Chinees social media appje?

Sneerpoets | 11-01-23 | 13:41

Met al die”call of duty”spelers hier hebben we de oorlog zo gewonnen als de russen Duitsland gepasseerd zijn.

Crankhead | 11-01-23 | 13:14 | 6

Heb nog wat Gladio(len) voorraad in de schuur liggen.

steekmug | 11-01-23 | 16:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Die 'offers' zullen voornamelijk financieel zijn, en dat gaat ten koste van de kwaliteit van het leven. Dat is de kachel nog lager, duur eten, minder algemene voorzieningen, onbetaalbare zorg enz etc.

Het woord 'oorlogseconomie' zing al een klein jaar rond.
En zoals met wel meer zaken valt ook dit te zien als een middel om het publiek geleidelijk mentaal richting een 'oorlogseconomie' nudgen.

www.nporadio1.nl/nieuws/geschiedenis/...
www.bnnvara.nl/joop/artikelen/de-waar...
www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/535...
Uiteraard zijn straks alle economische tegenvallers, de inflatie, de krakkemikkige energievoorziening enz. de schuld van Poetin, heeft beleid van Den Haag, Brussel, de 'Green Deal' er niets mee te maken, nee, ze schuiven het op het bord van Poetin want dat is electoraal wel zo handig.
Die aangekondigde wereldwijde recessie zou ook zonder Oekraïne gebeuren.

Abject | 11-01-23 | 13:08 | 6

@ratelaar | 11-01-23 | 13:19: Niet dankzij Putin, maar dankzij de keuze van de EU om zich afhankelijk te maken van Putin omwille een kernramp die hier onmogelijk is(Europa is geologisch gezien nauwelijks actief i.v.m. Japan).

In 2014 liet Putin al zijn ware kleuren zien, iedereen die daarna nog zaken met Rusland deed, hoeft niet niet meer te virtue signalen met Oekie vlaggetjes. Door Putin de schuld te geven van de acceleratie, onthef je de EU(vooral Duitsland eigenlijk) van de verantwoordelijkheid voor het falen van 't energiebeleid en het voorzien van de financiën voor die oorlog. Zonder die EU keuze, zou Putin nooit de hefboom hebben toegeworpen gekregen om de boel te accelereren.

ReyNemaattori | 11-01-23 | 14:09

@ReyNemaattori | 11-01-23 | 14:09:
Net als dat corona heeft laten zien dat productiecapaciteit exporteren nadelen heeft en je afhankelijk maken van derden voor essentiële zaken, het
globalistische model ook risico’s heeft. Zolang gekozen beleid niet overduidelijk misgaat is er ook niet de politieke wil om iets te doen.
Ander voorbeeld: de EU energievoorziening, haha Trump lachten de Duitsers, is de politieke aandacht en wil er verder te kijken. Tegelijk wordt het overduidelijk dat zgn ‘groene energie’ en ‘renewables’ wind - en zon - niet voldoende zijn, zeker niet als je ook je mobiliteit elektrisch wil gaan doen.
Dus het is in die zin dankzij Poetin.
Verder ben ik het met je eens dat iedereen met een beetje gezond verstand al lang kon zien dat dit risico’s waren. En ondanks dat neigen we enorm te gaan blunderen met het stikstofbeleid, een paar boeren uitkopen heeft veel meer effect dan dat een paar boeren stoppen en Nederland heideveldjes blijft houden omdat conservatieve natuurliefhebbers daar graag een wandelingetje maken. Er zit een hele keten van andere bedrijven aan vast.
Kortom, ik stel vast dat met de huidige naïve bestuurders in Nederland en de EU de boel eerst gruwelijk mis moet gaan voordat men inziet dat eenvoudige en populistische maatregelen niet werken.
Die opvatting deel ik met je.

ratelaar | 11-01-23 | 14:39

@Hersenletsel | 11-01-23 | 13:55: Dat zal niet vrijwillig gebeuren, onder geen beding. Alleen als de werkelijkheid hen inhaalt.

ChalinaRosa | 11-01-23 | 15:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Blij dat hij zegt dat onderhandelen over Oekraiens land een illusie is. Je kan deze dictators dus niks geven anders blijven ze het proberen.

DitjaarkrijgikAOW | 11-01-23 | 13:01 | 2

Ja maar hij gaat er dus niet over. Het leger is slechts gereedschap voor de politiek. Zoals oorlog 'de voortzetting van politiek met andere middelen' is (Clausewitz).

drs. Levi Samsonov | 11-01-23 | 13:12

Kissinger denkt daar anders over... Hoorde ik van Boekesteijn c.s.

Weethetallemaalniet | 11-01-23 | 13:41

Het wordt wel tijd om vaart te maken met het nieuwe uniform. Dat oude vlekken pak ziet er niet uit.

ratelaar | 11-01-23 | 12:59

Offers? Vooralsnog veel geld voor betere wapens, NAVO zal zich zolang dat niet nodig is zichzelf niet in die oorlog gaan mengen waardoor er een algehele 3e Wereldoorlog op volgt.

Jan, Leiden | 11-01-23 | 12:49

Historisch gezien is de Telegraaf niet de beste krant in oorlogstijd, Spartacus. Maar goed, 4 maanden terug was jouw mening -enigszins gechargeerd- dat ''de oorlog die Rusland niet kon winnen zo goed als voorbij was" Mijn beeld was dat het grote slopen was begonnen. Het lijkt het er toch op de agressor voorlopig aan het langste eind trekt - hetgeen alle noodacties aan de westers zijde verklaart. IPV te zeggen de oorlog te winnen is een ferme reactie logisch maar hoe langer het duurt hoe slechter het wordt (Sun Tzu). EU moet verstandig worden maar met een strategisch onbenul als VDL kom je van de regen in de drup. DmcG blijft zijn these herhalen: bij bevroren grond komt er een raid die de eindklap moet geven. Klotezooi. -MLNW.

masahide | 11-01-23 | 12:44 | 9

@Plaktong | 11-01-23 | 13:24: Euh nee. De NAVO ondersteunt met training, informatie, uitrustingen en wat oud materiaal. Raketten met beperkte reikwijdte, geen vliegtuigen, geen helicopters, geen tanks. Tegen de volledige NAVO was de oorlog allang beslecht.

Trekhaas | 11-01-23 | 13:36

@Trekhaas | 11-01-23 | 13:36: NAVO ondersteund ook met GPS, radar-beelden, intel van spionage satellieten.

Slowakije levert overigens wél vliegtuigen, zij het MiG toestellen van Soviet makelij.
UK levert Challenger 2 tanks en heeft al een aantal Sea King heli's gestuurd(meer als transport dan als combat unit gok ik).
Polen & Tjechië hebben T-72s geleverd.

Dus 'geen vliegtuigen, geen heli's, geen tanks' gaat echt al maanden niet meer op.

Op manschappen en 't modernste spul na, levert de NAVO alles. Dat maakt het nog geen strijd tegen de hele NAVO, dan waren we allang klaar, maar 't is ook zeker geen 1 vs 1. Dan was deze oorlog ook allang klaar.

ReyNemaattori | 11-01-23 | 14:23

@ratelaar | 11-01-23 | 13:12: die redenen zijn voor de meeste Russen niet zo onduidelijk hoor. Oekraïners zijn duivelskinderen evenals iedereen in het westen. Zowel Oekraïne als het westen bedreigt Rusland en als Oekraïne en het westen winnen moeten de Russen in hun blote reet over een regenboogzebrapad lopen waarbij de genderidentiteit van de poppetjes in het voetgangerslicht volstrekt onduidelijk.

BenZen | 11-01-23 | 15:26
▼ 6 antwoorden verborgen

"Zware offers". In de Nederlandse situatie heb je dan twee keuzes:
A. Belastingverhoging
B. Prijsverhogingen
U moet kiezen. A of B?

Nivelleermarionet | 11-01-23 | 12:43 | 5

Ach... Minder chips, minder Cola. We hebben voorlopig nog wel wat rek.

Weethetallemaalniet | 11-01-23 | 13:43

A én B is vast ook een mogelijkheid.

Gummibrösel | 11-01-23 | 14:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Grappig detail, dat ik las op de website van The Guardian. De Russen claimen dat ze in Soledar een mijn veroverd hebben. En wat troffen ze aan in een mijngang? Verrassing... een tank! Ja, dat is nou echt een ideale plaats om een tank te verstoppen.

MAD1950 | 11-01-23 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Flitsmacht is meer een naam voor de rakket afdeling.

impy | 11-01-23 | 12:34 | 2

Flitsmacht is het onderdeel van de politie dat de snelheid op onze wegen controleert.....

EenGoedBegin | 11-01-23 | 13:46

Die van Virgin?

MorgenEenAnder | 11-01-23 | 13:47
-weggejorist-
Waakvlam | 11-01-23 | 12:34 | 3

Inlegvelletje iemand?

Joost Maghetweten | 11-01-23 | 12:32 | 3

Dat velletje ligt vertrappeld op een geitenpad...

4HoogAantWater | 11-01-23 | 12:34

O ja, dat velletje als resultaat van een door Poetinpleaser Baudet (degene die eerst in een bij elkaar gekocht kloffie de deplorabele staat van ons leger aankaartte en nu vindt dat Rusland reden heeft om zich bedreigd te voelen) aangestuurd referendum waarbij amper iemand op kwam dagen. Nauwelijks iets om aan herinnerd te willen worden.

BenZen | 11-01-23 | 15:37

@BenZen | 11-01-23 | 15:37: Zo is het helemaal niet gegaan. Eerst kwam GS en toen pas Baudet, waarbij 64% kwam opdagen.

gato | 11-01-23 | 16:09

We kunnen er een offerfeest van maken...

Patje | 11-01-23 | 12:32 | 1

Man naar mijn hart.

Sjeintje | 11-01-23 | 13:38

Het is toch ook onze oorlog? Of niet dan Mark?

klaas24 | 11-01-23 | 12:30

De opkomstplicht is opgeschort, de dienstplicht nog niet. Mobilisatie op komst?

marcoplarco | 11-01-23 | 12:29 | 7

Even naar de gemeente voor een V/X in het paspoort en voila..... opgelost

Arie Pastafari | 11-01-23 | 12:56

Dat kan helemaal nier meer. De hele infrastructuur is weg. Ik bedoel daarmee de kazernes. Ook specialistische opleidingen zijn er niet meer (kaderscholen). Nog los van het feit dat er geen materieel meer is.

Sjakkie van de Hoek | 11-01-23 | 12:59

Mijn Mobilisatiebestemming is weg. Kazerne bestaat niet meer (er zijn huizen op gebouwd). Wapensysteem is verkocht. PSU is weg,
Dat gaat niet echt veel helpen om mij te mobiliseren. Gelukkig ben ik al te oud voor die dure nutteloze onzin.

Dutch_Viscount | 11-01-23 | 13:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Verbazingwekkend weinig spelfouten in de citaten van de 'Realisten'.

SIogra | 11-01-23 | 12:27 | 1

'Ten strijden gaan' is niet goed maar voor de rest ziet het er aardig uit.

Tashtego | 11-01-23 | 12:35

Vrijheid en veiligheid is een kostbaar iets en is niet vanzelfsprekend. Je liever laten onderwerpen aan tirannen omdat je bereid bent om geen offers te brengen is ook een keuze.
Wil je dat niet niet dan moet je bereid zijn zware offers te brengen en niet zeuren.

johnyl | 11-01-23 | 12:26 | 1

Een boel Snowflakes in de panelen.

Après toi | 11-01-23 | 12:42

Als de Nederlandse kranten het hebben over offers brengen hebben ze het doorgaans over minder vlees eten, in de kou zitten en je nog wat schemer betalen aan belasting, accijns & BTW.

Andersdenkend | 11-01-23 | 12:25 | 1

Schemer= scheler

Andersdenkend | 11-01-23 | 12:28

nah ben de leeftijd om opgeroepen te worden voorbij. en de hedendaagse nietsnutten mogen wel eens een offer brengen. hebben ze wat anders om over te zeuren dan gendershit.

miko | 11-01-23 | 12:25 | 1

Met een beetje ongeluk zullen ze zich naderhand kunnen identificeren als een persoon zonder penis e.d.

keestelpro | 11-01-23 | 12:28

"I am the pianoplayer" all over again?

Kladderadatsch | 11-01-23 | 12:25 | 2

Hé Billy Joel. Oh nee , die was piano man.

Miesmol | 11-01-23 | 13:03

Wanneer de front soldaten geen steun vanuit het hoofdkwartier en de politiek krijgen wel.

Stuffed Human | 11-01-23 | 15:32

Jullie weten toch wel dat de Telegraaf hetzelfde is als de Prive, maar dan gedrukt op kattenbakvulling?

Jos Tiebent | 11-01-23 | 12:24

Niet erg Tak-tisch van de T. Of juist wel?

Normpje | 11-01-23 | 12:22 | 1

Meestal heb jij de dingen goed door, dus weet je het antwoord ook.

gato | 11-01-23 | 16:11

Er mag bij toerbeurt weer een ambtenaar op de winkel passen.

bisbisbis | 11-01-23 | 12:22

Vanaf onze eigen landelijke Oostgrens en Poetin liggen 120,000 Amerikaanse militairen paraat om Europa te verdedigen. Nico, kom maar efkes wisselen jongen.

McCain | 11-01-23 | 12:21

Er zijn helemaal geen zware offers nodig.

Had Rusland netjes elke vier jaar een nieuw staatshoofd gekozen, en niet steeds dezelfde dictator, dan was er niets aan de hand.

Feynman | 11-01-23 | 12:20 | 5

@klaas24 | 11-01-23 | 12:29: Alsof WA wat te vertellen heeft. Een lintjesknipper, meer is íe niet. En daar zijn de Oranjes ook voor: een stukje Nederlandse folklore. Dat er in de rest van de wereld vaak toch nog net iets harder wordt geknipmest voor een koning dan voor een (minister)president is mooi meegenomen.

Mbovenka | 11-01-23 | 14:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Is 2,5 miljard van ons belastinggeld geen zwaar genoeg offer?
Moeten we ook onze zonen en dochters naar het front sturen?

keestelpro | 11-01-23 | 12:14 | 2

Nee, Kees.
Ja, Kees.

RickTheDick | 11-01-23 | 12:19

Dat laatste absoluut niet.

ChalinaRosa | 11-01-23 | 15:46

Op de een of andere manier heb ik grote twijfels over de echte intelligentie van "vakspecialisten" in ons land. Eerst 2 jaar Gom Koop en Dis op de coronaTV en nu hoogste wapenbroeders die Poet een lesje gaan leren, tja en het "volk" zo bang mogelijk maken.

hagelkruis | 11-01-23 | 12:14

Als Stef Bos meegaat en 'Papa' gaat zingen, vluchten de Russen gillend weg.

gestoptmetroken | 11-01-23 | 12:13

De oorlog tussen Rusland en Oekraïne is walgelijk. Simpelweg omdat het een oorlog om oorlog is. Niemand kan duiden wat precies de motieven zijn om middels een gewapend conflict het geschil tussen deze twee landen te beslechten.
Alleen diplomatie is een uitweg om deze oorlog te beëindigen.

keestelpro | 11-01-23 | 12:11 | 12

Ja, natuurlijk. Ik denk dat er achter de schermen ook wel aan wordt gewerkt c.q. alle verschillende scenario's worden doorgenomen.

ChalinaRosa | 11-01-23 | 15:48
▼ 9 antwoorden verborgen

NL-generaal? Van wie maggie de schoenen poetsen?

Ichneumonidae | 11-01-23 | 12:10

Ha! Eindelijk een kolonelsregime in Nederland.
#artikel gaat lezen

Osdorpertje | 11-01-23 | 12:08 | 1

Kaas de Vies to the rescue!

F. Jacobse | 11-01-23 | 12:09

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl