Dönerpaniek: Uw broodje geluk onder vuur
Succesvolste stukje integratie heeft het zwaar
Het treurigste nieuws vinden we vandaag in het NRC waar een verwoestend stuk is geschreven over de enige rots in de branding van het Nederlandse nachtleven: uw broodje döner kebab. Die goddelijke en zompige klomp vlees geklemd tussen brood en sla die u door menig uitgaansavond wist te loodsen. Dat heerlijke brok geluk dat uw maag vult met de broodnodige stabiliteit na een avondje fanatiek pilsjes tikken. Geserveerd in die hoeksteen van de samenleving: het dönerhuis dat op de meest onzedelijke tijden is geopend. De mensheid is in twee groepen op te delen: zij die van döner kebab houden en zij die niet durven toe te geven dat ze van döner kebab houden. Het bestaan van vegetariërs is een complottheorie van HAK en döner kebab bewijst het. En nu liggen die heerlijke vleeslappen dus onder vuur door het inflatiemonster. De hele dag een gasgrill op een enorme vleesbonk laten stralen is blijkbaar niet al te best voor de energierekening en daardoor zijn er twee opties: of u betaalt aanzienlijk meer voor uw broodje om te compenseren voor de gestegen energieprijzen of uw vertrouwde dönerhuis dreigt te verdwijnen. Gelukkig kunnen we eindigen met goed nieuws in deze donkere tijden: een eigen dönerzaak kopen was nog nooit zo goedkoop.
Reaguursels
InloggenJe doet mij er geen plezier mee en mijn darmen ook niet. Als je dan toch wilt snacken zijn er genoeg alternatieven.
Nah, iesch gewön küt!
1. De lekkerste Doner maak je zelf. Recepten onderaan.
2. De broodjes uit de Doner winkels zijn vaak niet gezond, bedorven, bevatten fosfaten en kankerverwekkende stoffen. www.evmi.nl/artikelen/einde-dreigt-do...
Dat was al bekend sinds 2012. www.ziekten.nl/poepbacterie-in-doner-...
Tot woede van Erdogan die natuurlijk gelijk weer de slachtoffer- en racismekaart erbij haalde en Nederlanders er vals van beschuldigde alle turken te discrimineren omdat er ontdekt was dat de helft van de Doner Kebab zaken de consument slechte en bedorven broodjes verkopen. www.apeldoorndirect.nl/stad/premier-e...
In 2015 werd in een artikel bejubeld dat de doelgroepgerichte aanpak van de NVMA verbetering gebracht zou hebben. www.nvwa.nl/documenten/consument/eten...
Nou, nee dus.
Want twee jaar later was wéér alles bedorven.
www.vleesmagazine.nl/nieuws/smaakpoli....
Artikelen van na 2017 heb ik niet gevonden. Misschien omdat het 'gevoelig' ligt? Angst voor de racismekaart van Erdogan? Wie weet.
Och. Zo'n bedorven broodje is meestal niet zo heel erg. Je gaat kosten, krijgt diarree en buikkrampen voor een aantal uur in het beste geval. www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/...
In het ergste geval worden al je collega's of medebewoners ook ziek. Voorbeeld: www.rivm.nl/weblog/uitbraak-van-gastr... Als dat gebeurt is het misschien wel verstandig om melding te doen. lci.rivm.nl/draaiboeken/gastro-enteri... En formulier om te melden formulieren.nvwa.nl/formulier/nl-NL/E...
Beter maakt u de Doner en het broodje zelf.
Recept Doner Kebab
Met kalfsvlees www.24kitchen.nl/recepten/doner-kebab...
Met rundergehakt (vervangen met varkensgehakt kan ook, en is qua prijs iets voordeliger) www.ah.nl/allerhande/recept/R-R119228...
Met kip www.budgetkoken.eu/recept/doner-kip/
Of vegetarisch happyvegan.nl/vegan-recepten/vegan-ke...
Of doe eens wat anders! Broodje Frikandel Kebab. Ook lekker! www.lekkerensimpel.com/broodje-frikan...
En de pitabroofjes? Die maak je ook lekker zelf. Véél lekkerder! www.eefkooktzo.nl/zelf-pitabroodjes-m...
Eet smakelijk!
Doe mij dan de Griekse variant maar. Gewoon een lekkere gyros schotel. Ik heb het idee dat de Griek net wat netter werkt.
Dat is nou echt zo’n opmerking die je verwacht van iemand die van Grieks houdt.
In mijn stadje zat vroeger één shoarmaboer. Een viespeuk met veel borsthaar en een halve gare gokverslaafde broer.
Deze zaak liep niet zo heel erg goed. iedere avond laat ging de rol in de vriezer en iedere middag werd deze weer ontdooid en ging deze rondjes draaien in de shoarmagrill.
Zo'n rol ging wel drie weken mee. Mijn darmen zijn niet getectyleerd. De laatste keer dat ik er heen ging na een stevige avond stappen eindigde dit met één grote kotspartij. Een half jaar daarna was hij failliet.
In Brussel heb je de Sultans of Kebab. Hier zal financieel ook niet alles in de haak zijn, maar het eten is er wel goed. Iedere dag een nieuwe homp vlees op de rol. Dan is het in ieder geval vers.
Heb je dat gemeld?
www.nvwa.nl/onderwerpen/melding-doen/...
Doe maar gauw.. weg ermee.
Zitten 42 van die vetzaken in mijn wijk dus scheelt stank overlast en rotzooi .
Klinkt als een prachtwijk! Geen cafe meer te vinden waar je gewoon een biertje kan drinken? In elke voortuin een scooter waarschijnlijk. Overal afval op straat.
Alle döners terug naar Marokko. Gelukkig nieuwjaar Joris!
Döner Kebab is Turks. Maar van mij mag het in plaats van Turkije, ook terug naar Marokko.
Haha! Alle Marokkanen terug naar Istanbul.
Gödverdümme!
De NRC of het Handelsblad...
Kom er maar in Shoarrmasutra.
Weinig tijd. Was aan het hamsteren.
Vervolgens operatief verwijderd of zit ie er nog?
Al dat gezever over wat nu wat is........ tis nie zo moeilijk.... www.24kitchen.nl/populair/wat-het-ver...
De meeste van dat soort zaken hoeven de prijs helemaal niet aan te passen, omdat het vaak witwaswinkels zijn. Die broodjes zijn bijzaak.
En de helft van het personeel werkt er met een uitkering daarnaast.
Bron? He je niet hé..
Niet witwassen, wel verblijfsvergunningen. Iets met EU-Turkije Associatieverdrag. Zelf Googlen
@niv01 | 02-01-23 | 16:33:
www.gelderlander.nl/liemers/fraude-do...
@theo-is-dood | 02-01-23 | 16:43: Het zijn vaak niet Turken Theo.
In de stad waar ik woon zijn bij sommige van die zaken ook illegalen aangetroffen, soms ook nog eens slachtoffer van uitbuiting.
Mensen kopen er hun broodje, zich niet beseffend dat ze net bij een moderne slaaf hebben zitten eten, en gaan weer weg. Triest, maar het komt voor.
Daarom worden Turkse jongetjes besneden: ze moeten toch ergens het vlees voor het broodje vandaan halen
Getver
Turkse pizza met kipspul gaat nog wel, maar dat echte plakvlees, ik weet het niet. Vroeger op de Amsterdamse straatweg (lees de kebabboulevard) koste zo'n rol €2,50...
Gemalen afval vlees waar ze een grote rol van kneden. Dat heeft niks met döner Kebab te maken. De saus maakt de smaak, die afgesneden plakvleeskrullen smaken nergens naar.
Amsterdamsestraatweg zitten ook dubieuze tenten tussen. Je moet er wel een hebben met beetje aanloop. Die waar je een kanon af kan steken met een verlepte rol kan je beter mijden.
Ik zie ze van de buitenkant. En ik vind ze er goor uitzien. Altijd van die vieze en rokende mannen voor de deur. Bah. En bordje geen pin.
Jezus wat een oud "nieuws" er zijn al döner rellen in Duitsland geweest. Tip: Haal je nieuws niet van sites met artikelen als "Je gelooft nooit hoe (random b ster) er nu uitziet!"
Daar ontbreekt toch altijd de clou na 15 keer doorklikken tussen vette teksten, superlatieven en vertaalfouten
Broodje döner is heerlijk maar van mij mag die heerlijke hap wel de helft kleiner.
Mietjuhhhh!!!
Dan vraag je of ze jouw hap hap kleiner maken voor dezelfde prijs, zal de uitbater geen probleem mee hebben.
Beetje een raar topic om uit de kast te komen maar het is OK Har.
Zijn veel dönertenten niet net als veel telefoonwinkels en kapperszaken dekmantels voor witwassen? In dat geval blijven ze vast gewoon bestaan.
Opvallend vaak doet het pinapparaat het niet.
Het staat een Turkse zelfstandig ondernemer vrij om zich te vestigen in Nederland. Daarom zijn de mannen die werken in zo’n kebabzaak allemaal zelfstandige ondernemers. Zo’n shoarmazaak wordt gedreven in de vorm van een VOF.
www.mvv-gezinshereniging.nl/blogs/rec...
Hoe kan het; niemand wil het maar elk vrijkomend winkeltje wordt opgevuld met die rotzooi….ons land is gek.
Omdat zo’n winkel de poort is naar vrije vestiging- zonder verblijfsvergunning- voor Turkse onderdanen:
@theo-is-dood | 02-01-23 | 15:59:
www.mvv-gezinshereniging.nl/blogs/rec...
@theo-is-dood | 02-01-23 | 15:59: Verhelderend theo, aan jou hebben we wat! Zoiets dacht ik al, het moet wel smeerderij zijn.
Lust jij ook een broodje poep?
www.youtube.com/watch?v=tTMf5mtyPcA
Weer een leugen om klimaatwanbeleid te maskeren en mensen nog verder de armoede in te trappen.
Nederland zit op de grootste gasbel van Europa, fossiele brandstoffen verbranden levert extra co2 op dat is goed voor planten, de gasbaten leveren de schatkist extra Euro’s op om de gevolgen van aardbevingsschade te mitigeren en fluctuaties in de energieprijzen te compenseren. Bovendien is een warmer klimaat aangenaam en leidt - behalve in de hoofden van de volgelingen van Frans, Greta, Diederik en Rob - niet tot catastrofes.
Gaan ze na sinterklaas en vuurwerk nu ook ons broodje kebab afpakken!?
youtu.be/eBShN8qT4lk
Er staan wel pareltjes in de teksten...
'De eigenaar moet stoppen omdat hij twee zakken heeft en hij kan niet in twee plekjes werken.Daarom wilt hij de zaak zo snel mogelijk verkopen en de prijs is verlaagt.'
Zou je met twee zakken niet beter naar de uroloog zijn gegaan?
Nee eerder feest vieren.
Sinds het Escherichia coli en
Staphylococcus aureus verhaal sla ik die gelegenheden over.
www.ad.nl/gezond/poepbacterien-in-bro...
mag toch graag snacken en love ssshwwarurma maar met onze vrienden Doner Kebab alleen maar ellende (3x)... dus mijd ik die hap als de pest
Dan kun je net zo goed een hoop stront vreten, zonder die dubieuze saus waarvan je niet wil weten wat het belangrijkste ingrediënt is.
Het is wel eens bekeken door de nvwa. Het grillen maakt veel dood. Maar je moet zeker niet overal naar binnen gaan. Een blik naar binnen zegt vaak genoeg
Bij slecht lopende zaken nog even extra opgekweekt in een lauw-warm bewaarbakje in plaats van vers van de gril - ideale groeiomstandigheden!
In Rdam is ooit een onderzoek gedaan door de VWA denk, en wat bleek? De helft van de döner kebab zaken deed varkensvlees op die grill rol.
En daarom hebben die lui er ook altijd 2; 1 voor mohammedanen, en de 2e voor westerlingen. Ja. In Utrecht had een zaak 3 grill rollen. Die 3e zal dan wel voor Chinese klanten wezen.
Of die derde is voor de LHBBQ-gasten.
Maar wel snijden met hetzelfde mes.
Meestal is het kip/ kalf en kannje gewoon kiezen.
Kebabrollen komen meestal gewoon uit een Duitse fabriek. Dat helft bevat varken was shoarma. Dat is vaak een eigen fabrieksel.
Overigens waren de vroege shoarmatenten vaak van koptische egyptenaren, christelijke palestijnen of andere christenen uit de levant. Voor hun is varken eten normaal.
Bestond nog niet medio jaren 70 (en als het al bestond had ik er met een boog omheen gelopen, want het stinkt in die tenten), gewoon de Hollandse snackbar rond 02 uur of zo, waar je uiteraard een broodje bal kocht met een klodder mosterd.
Broodje kaassoufflé met mayo. Een beschuitstuiter is voor mij veel te grof om na 't zuipen naar binnen te schuiven. Ik ben overigens al 25 jaar geheel onthouder...
@4HoogAantWater | 02-01-23 | 15:08: als in geen roken en geen drinken? Nooit gerookt en drinken gaf te veel problemen?
De energierekening is een flinke drön, kunnen ze niet ergens stön krijgen?
Korting op qatarees gas?
Waarom zijn broodjes döner in Duitsland 1000 keer zo lekker als hier?
Omdat de gemiddelde Nederlander geen f*ck geeft om wat ie naar binnen duwt zolang het maar vult.
Omdat alles in Duitsland lekkerder is dan hier. Hier eten we satesaus van Wijko en s̶n̶e̶r̶t̶ erwtensoep met wortel van Unox en zeggen we dat het lekker is. We WILLEN gewoon niet beter en lekkerder...
@normanius | 02-01-23 | 15:04:
en niets kost...
Ja. Heb in DLD tig, wat, honderden broodjes döner gekocht, altijd bij dezelfde uitbater.
En in Rdam heb je Tadim daar haal k Turkse pizza. Zijn wel duurder dan vroegâh.
@Air van Boven Dorens | 02-01-23 | 15:06: NL was tot 1960 in het algemeen vrij "arm" (op wat elite na) en de traditionele NL keuken is dan ook heel "armoedig" (lees: goedkope ingredieten)..
@Air van Boven Dorens | 02-01-23 | 15:06: Echt niet!. Die vreselijke schnitzels zijn in Duitsland net zo vreselijk vies als hier. In sommige hotels in Duitsland is het elke dag schnitseldag. Alleen de smaakjes van de tot voedsel gebombardeerde inlegzolen variëren ze. In Frankrijk zelfs meegemaakt. Waaruit bestonden de gasten? Juist Duitsers! Doners met afval en afgekeurd vlees is ook iets om met een grote boog omheen te lopen. Wat een vieze rommel durven mensen toch in hun mond te proppen. Walgelijk.
@dijkbewaker | 02-01-23 | 15:32:
Ik ben net terug van een paar dagen Thüringen, maar ik kan je garanderen dat ik daar toch echt heerlijk heb gegeten, en de vleeswaren en vleessoorten die er in de supers liggen zijn echt beter en smakelijker dan wat je hier in de koeling treft...
@Air van Boven Dorens | 02-01-23 | 16:18: te onwaarschijnlijk om waar te zijn. U doet alsof u het weet en in the know bent.
Het is in Duitsland uitgevonden en in Duitsland staan prima rollenfabrieken
Omdat ze daar ander brood gebruiken.
Ik moet binnenkort voor het werk weer naar Parijs en neem dan bewust de trein via Rotterdam CS. De enige reden... Lunch op het station bij The Döner Company. Broodje Kalf en een broodje Kip, full options. Puur Geluk! #nu_we_er_toch_zijn
Eettip; op de oude Binnenweg zit schuin tegenover de Mac, Broodje Akong".
De beste broodjes van Rdam imho.
Ook niet meer zo goedkoop als vroegâh.
Een grote op t station loopt ook al tegen de 8 euro
@chicago river | 02-01-23 | 15:12: Doe jezelf een plezier en haal wat broodjes bij De Kade aan de West-Kruiskade. Veel beter imho.
Van Döner word je dikker.
tot de gasrekening dan is je saldo ineens weer Döner.
dikker döner
döner dikker
we staan in spagaat
Uw Döner is waarschijnlijk veel gehakt, met een beetje varkensvlees.
Sinds 2018 hebben we hier het Döner Gesetz, de Döner wet.
Ein fertiger Spieß muss zu mindestens 40 Prozent aus Fleischscheiben bestehen.
Varkensvlees is verboden, het moet rund of schaap zijn.
Ik ben bang, dat U vet half om half gehakt krijgt, wanneer U dronken een broodje "Döner" besteld.
Gehakt en varkensvlees? Weet je dat zeker? Zal de lokale Turk niet zo leuk vinden, vrees ik. Of heb je het gewoon weer verzonnen? Doner is voornamelijk kalkoen en wat kruiden, er komt echt geen gehaktmolen aan te pas.
@4hoog: aantal jaren geleden kebab of shoarmatest. In aantal broodjes zat gewoon varkensvlees. 1 broodje zelfs alleen varkensvlees. Is volgens mij zelfs op tv geweest.
@4HoogAantWater | 02-01-23 | 15:01: "Of heb je het gewoon weer verzonnen?"
U beschuldigd mij ergens van.
Kunt U een linkje met een voorbeeld geven?
@Frau_Ferkel | 02-01-23 | 15:06: Je hebt het zelf over 'waarschijnlijk'.
@4HoogAantWater | 02-01-23 | 15:09: Dat is een ontwijkend antwoord.
"Of heb je het gewoon weer"
U geeft een patroon aan, kunt U voorbeelden geven?
@Frau_Ferkel | 02-01-23 | 15:14: Ja joh. (dat is pas een ontwijkend antwoord)
@4HoogAantWater | 02-01-23 | 15:28: Geeft niet, ik kan niet van iedereen een hoog IQ en/of goede omgangsvormen verwachten.
@Frau_Ferkel | 02-01-23 | 15:32: En wederom doe je een aanname.
@4HoogAantWater | 02-01-23 | 16:21: Woorden zijn slechts lucht. Kunt U iets inhoudelijker reageren? Linkjes?
verboten ja? En toch zit er spek op de spies. Voor het vet en de stevigheid.
www.google.com/url?sa=t&rct=j&...
www.youtube.com/watch?v=m1PY4xka8Lk
Ah thanks @ Bierrrrrrr!
Wellicht dat onze heilige minister Jetten een recept kent, waarbij je die dunner klaar maakt bij 65 graden?
Dan loop t het in ieder geval nog makkelijker uit de broek.
Dan vreet je maar een frikandel.
Ik een graag wild, of drie sterren.
Maar een frikandel gaat ook prima. Die zijn hier zelfs al te koop. Als "Niederlaendische Bratrollen" van Mora.
Doner is gewoon een grote dikke frikandel aan een spit van minder hard vlees
@Struikrover ".... die u door menig uitgaansavond wist te lozen....."
Wist te loodsen?
In deze context reken ik lozen ook goed :)
@goedverstaander | 02-01-23 | 14:55:
Geef het een paar uur.
@struikrover
Ehm, lozen moet loodsen zijn, denk ik?
Je was me net voor ;)
Natuurlijk bereken je prijsverhogingen door aan je klanten. Doe je dat niet ga je kopje onder ,en anders heb je ook wel heel weining vertrouwen in je produkt en in je klanten.
(Nooit gegeten overigens zo'n ding. Nu weet ik waarom , kijkend naar de foto.)
Geef vestigingsdiploma
Het vroegere Middenstandsdiploma dat elke winkeleigenaar moest halen is afgeschaft. U weet wel waarom
Na het uitgaan stap ik gewoon in de auto, ga naar huis, drink nog een kopje thee en ga slapen.
Broodje döner, daar heb ik menig stapavond mee afgesloten. Ik vond het vooral fijn als het broodje zompig werd van al het vet, dat scheelde weer kauwen.
En bij het wakker worden meteen een snackie van tussen je tanden. Winwin.
@Lorejas | 02-01-23 | 14:49:
Ik bewaar altijd een stukje voor de volgende ochtend. Heef dan de rest van de nacht de tijd gehad om de smaken goed te mengen met de achtergebleven mondsappen. Gezond is het vast niet maar goed voor de stoelgang dat het is.
Alleen beetje opletten met de laatste saus uit het bakje schrapen. Ruim om die uitgedrukte peuk heen zou ik zeggen. Die kan later opgestoken worden!
@Lorejas | 02-01-23 | 14:49: Haha, inderdaad. Ach, het is wel smerig maar als je het niet te vaak doet kan het geen kwaad.
Je moet tenten die het broodje vooraf niet evennknapperig maken onder de grill sowieso mijden
Gewoon een zoute haring met aardbeienjam. Hoef je niks te koken.
Achterhaalde hap.
Een heer metgevoel voor de tijdgeesteet zijn haring met Nutella
@Kapitein Sjaak Mus | 02-01-23 | 14:47: U is ranzig. Date?
Broodje Downer. Scheelt aanzienlijk in de personeelskosten.
Niet te hard bleren. Voor je het weet heeft Gordon er weer een tv programma bij.
Wat blijft er dan nog over van de toegezegde culturele verrijking? Is door de regering beloofd.
Dönerzaken durven prijzen amper te verhogen".
Alsof het je 's nachts ene reet kan schelen wat iets kost. Het zal wel een witwas-dingetje zijn.
Als ze het broodje nou wat döner maken en voor de zelfde prijs verkopen?
Sterk!
Als ze zonder haren zijn kan de prijs me niet schelen, maar helaas moest hij verdwijnen, denk teveel klachten. Er zat bij mij 2 zwarte haren in, dus wordt de Mac.
Bij de dönerzaak proef je tenminste nog het verschil tussen het broodje en wat er tussen zit. Die luxe smaakbeleving heb je bij de Mac dan weer niet.
Hier bij de lokale Turk krijg je 10 procent korting (en 50 procent op de bezorgkosten) wanneer je online besteld (uiteraard is dat niet bij de flessentrekkers (snoepen minimaal 15 procent af) van Thuisbezorgd).
Daarbij moet je dan al jouw gegevens verstrekken op een vage website die data delen met derde niet schuwt. En volgens mij kun je ook nog enkel betalen met iDeal. En mijn bank neemt het niet zo nauw qua privacy en doet werkelijk alles voor geld. Voor je het weet komt de bestelling in handen van jouw zorgverzekeraar.
Terwijl als je gaat afhalen je deze korting niet krijgt, maar op de toonbank ligt wel in zicht dat foldertje met online-korting.
Iemand tips hoe je dit aan een ondernemer vriendelijk duidelijk kunt maken dat je daarmee klanten afstoot?
Nu ga ik veel liever naar de lokale Chinees.
Die is na 35 jaar ook al verdwenen in Nieuwegein.
Vragen of je die korting ook krijgt als je belt. Ook die site pakt nog een beetje dus veel ondernemers vindem dat niet gek.
Dan pak je die korting toch niet? Probleem opgelost.
@gato | 02-01-23 | 14:39: Rotterdam Zuid, precies hetzelfde.
Draaide voornamelijk op de afhaal, maar daar konden ze die hele (vooral lege) zaak niet langer van warm stoken.
Wat is die 10%? Een Euro? Jezus man.
de chinees roomt in stilte de kassa af door de cash-betalingen terug te draaien. het personeel wordt dan zwart beloond met deze poet.
Thuis met je zatte harses eitje bakken is toch veel leuker?
Of 4 op een rij bij de Febo.
Ja, ook prima. Kroket links, frilandel rechts en fietsen maar weer.
l is een k. De k van leesbril.
@Zack Hooi | 02-01-23 | 14:39: ik deed altijd een diagonaaltje
PIzza in de oven en in slaap vallen. Wakker in een zeer ongezonde rookwolk :D
kan me iemand uit mijn geboorteplaats herinneren die z de keuken van het ouderlijk huis in vlammen op liet gaan. hij had nog wel even de thermostaat terug gedraaid. het werd namelijk warm binnen.
Bakkerijen gaan op de fles, slagerijen ook. De middenstand worstelt landelijk met prijsstijgingen en het personeelsgebrek. Het dönerhuis zal hierop geen uitzondering zijn. Sneu, maar een en ander ligt in de lijn der verwachting.
Piet Hein Doner
Wordt het leeuwendeel van de donerzaken niet overeind gehouden door drugscriminelen?
Misschien ook een naar de personeelskosten kijken? Waarom hangen daar altijd 5 of 6 mensen achter de toonbank bij zo'n shoarmatent, terwijl bij een 'normale' frituur 1 of 2 mensen voldoende zijn.
makkelijker grote hoeveelheden geld witwassen als de halve familie op de payroll staat.
bezigheid voor de extended-familie en het scheelt in het overval risico.
Ik zie ondernemers waar het vuur dermate hoog aan de schenen ligt een zwak hebben voor georganiseerde misdaad. Witwassen. Katjing.
Misschien is het een vooroordeel van mij, maar ik vermoed dat je er een forse belastingschuld bij cadeau krijgt als je zo'n dönerzaak over neemt.
Dat ze de laatste paar jaar tijdens corona geen belasting hebben betaald en alleen maar nood steun ontvangen.
En dat ze nu van die zaak af moeten om te voorkomen dat ze terug moeten betalen.
Ik veroordeel u wel
Dacht U dat u de BV\eenmanszaak kocht?
het gaat hier om boedel (lijkt mij)
@huh!? | 02-01-23 | 14:29:
Volgens mij koop je de zaak. De naam, de vergunning, de goodwill.
En alle schulden.
@Osdorpertje | 02-01-23 | 14:33:
Hmmm, bij een eenmanszaak is dit juridisch eigenlijk niet mogelijk. .
Foto ziet eruit als een broodje beschimmelde clitoris.
Hoe weet je hoe dat eruit ziet?
Ik kan u geruststellen. Dat ziet er anders uit.
@Rattus | 02-01-23 | 14:29: O Jezus, beelddenker hier, met een bijna oncontroleerbare neiging dit op te gaan zoeken...
@EEnzame SchizofrEEN | 02-01-23 | 15:00: www.henw.org/artikelen/vulvapathologi...
At your service
Je kan nog beter kaassouffles gaan bakken in de trein met een airfryer.
Elke keer als ik met de trein ga, wacht ik op de dame met karretje. Koffie en broodjes en snoep.
Twee jaar geleden eens een kapsalon met sucuk genomen, een pittige turkse worst. Echt heerlijk, sindsdien nooit meer doner genomen. Overigens eet ik het nauwelijks want ik ga liever naar een ouderwetse snackbar, we hebben er een paar echt goede in de buurt die eigen snacks maken.
Bij ons in de hollandse ouwe snackbar is ook gewoon kapsalon te koop
Met van die brokken vlees ipv geschaafd vlees maar toch
Mergez is lekkerder dan Sucuk.
Voor mergez moet je bij de shoarmatent zijn, voor sucuk bij de dönnertent.
Gadver, döner... Het zal wel een mannending zijn...
Dan ben ik een vrouwelijke man , heb er serieus nog nooit een gehad, kom trouwens amper of bijna nooit in een "snackbar"
@Smoelensmid | 02-01-23 | 14:29: ha! Het wachten is op een reactie van de andere dames ;-)
*klakt met zijn pumps en doet zich melden*
@Lorejas | 02-01-23 | 14:38: Alice! Wat vind jij ervan?
Broodje kroket Roos. Simpel een broodje kroket.
Ik vind het niet lekker, Roos.
@letopuwzaak | 02-01-23 | 14:45: hihi, dat verbaast me dan weer niet louz.
@Lorejas | 02-01-23 | 14:45: lekker, met mosterd.
Nuchter niet te vreten, maar zat smaakt het goddelijk.
Goddelijk ja.
Maar de gasprijs was weer gezakt tot de prijs van begin feb’22.
Dus de prijzen zullen snel weer zakken tot 0,80 /m3 toch ??
Waarschijnlijk zal er, net als met benzine en diesel, veel ingekocht zijn waardoor je de hoofdprijs blijft betalen voorlopig.
@BoetoeVoetoe(btvt) | 02-01-23 | 14:21:
Oh ja natuurlijk
Omdat de gasprijs nu zo explosief is gestegen heeft NL deze winter amper gas verbruikt en zal de ingekochte voorraad de komende 5 jaar (als iedereen toch alles uit heeft gezet) langzaam verkocht worden
Wat de prijzen doen doet de komende 5 jaar niet ter zake
Als we 5 jaar verder zijn dan betalen we weer de volgende hoofdprijs in de volgende crisis, het is niet zo dat je dan de prijzen gaat betalen die dan nu gelden aangezien er niks is ingekocht
zoiets?
Ik betaal vandaag € 0,74 exclusief energiebelasting en BTW. Kwestie van kiezen voor de juiste energieleverancier. Morgen gaat de prijs nog verder naar beneden want de beurs staat vandaag alweer 5% lager.
@goedverstaander | 02-01-23 | 14:37:
U zit bij?
@huh!? | 02-01-23 | 14:38: ANWB. Uurprijzen elektriciteit, dagprijzen gas.
Ik koop gas bij de jumbo. Ook dagprijs.
@BoetoeVoetoe(btvt) | 02-01-23 | 14:53: Ik zie aan uw tegel(s) dat u niet veel overhoudt voor een broodje döner. Teveel (willen) betalen is ook een keuze.
Knap dat je dat daar aan kunt zien. Gewoon knap.
Wij aten na het stappen altijd shoarma en dat geeft nog altijd mijn voorkeur.
Wij voor het stappen. Met extra knoflooksaus. Dan had je lekker de ruimte in een volle kroeg.
@hero_of_heaven | 02-01-23 | 14:22:
In onze tijd pita shoarma en dan alleen bij de Israëlische zaken.
DIT!
Hoe die door de dunner is overgenomen... Schandalig.
Eerst de pizzazaak, waar plotseling alleen nog maar Mo achter de toonbank je stond aan te kijken alsof je hem om een pizza had gevraagd (brandend water?), toen de shoarma... En de bapao is nooit uit de startblokken gekomen.
@Hajduk | 02-01-23 | 14:48:
Precies. Vind het nog steeds jammer dat vrijwel alle shoarmatenten geleidelijk verdwenen zijn en dat er dőnertenten voor in de plaats zijn gekomen.
Helemaal mee eens. Het is shoarma of niets hier. Liefst lamsvlees. Mesken in Amsterdam Oost is een van mijn favorieten.
Ik nam voetstoots aan dat de NRC tegen de Döner was vanwege het vlees en het vet. Mooi mis
Ziet u hoe subtiel de 'schuld' in de schoenen van de NRC wordt geschoven...?
Döner is de kurk die de stad Amsterdam nog enig zins drijvende houd en dat weet het tegenwoordig Amsterdamse NRC-Handelsblad natuurlijk ook als geen ander...
De EU wilde döner een paar jaar geleden verbieden.
Toen kwamen de Duitsers in opstand.
Verbod afgeschaft.
Dus de EU luistert wel naar het volk...
www.spiegel.de/gesundheit/ernaehrung/...
Wat dan te denken van het lelijke stiefbroertje van de Doner: de kapsalon.. alle vitaminen die een man zich maar kan wensen samengebald in een bak vol geluk, knoflook- en sambalsaus. Menig ochtend keek de koude halflege godenmaaltijd me vanaf de grond aan, plastic vork vol haar er nog naast. En menig ochtend ging ik toch voor de bijl, nog liggend op de bank, het maagzuur van de vorige helft nog niet verwerkt. De Kapsalon. Wie zijn studententijd zonder door is gekomen heeft niet gestudeerd.
Hmmm, in mijn studententijd kwam de kapsalon nog niet thuis. Ik moest er zelf naar toe. Zo nu en dan, dat wel. Lang haar was in de mode.
Door grote kinderen deed je mee, kapsalom, patatje oorlog, de doner, pizza niet zo gek van ,naar de fritestent.
Gelukkig stammen wij uit de tijd dat we nog zelf vanuit ons zolderkamertje helemaal naar de Denneweg moest lopen om iets te vreten te halen.
Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat een broodje Döner meer vaker dan niet een broodje E. coli (poepbacterie) is.
En dan nog maar te zwijgen over wat er door de knoflooksaus gemengd wordt.
@Glasgow Argus | 02-01-23 | 14:06:
Brrrrr, moet er niet aan denken ....
@Glasgow Argus | 02-01-23 | 14:06: ah daar is een van s' lands bekendste urban legends weer eens www.verhalenbank.nl/items/show/51237
Dan zal ik wel alleen de 3de groep vormen. Het is sowieso allemaal vette hap, maar als je daar dan eens wat van eet, dan zijn er voor mij toch eerst wat andere happen dan broodje döner of kapsalon die mijn voorkeur genieten.
#groep 3. Nog nooit donor kebab gegeten. Echt niet! Wel mooi dat zaken sluiten. Gewoon terug naar een Hollandse winkelstraat zonder schreeuwerige Turkse uitnodigingen om je te verlustigen aan een broodje chlamidyae met paalsaus.
@F. Jacobse | 02-01-23 | 14:18: U vergeet de gonorroe-saus, mennier!
@F. Jacobse | 02-01-23 | 14:18: Oh, kameraden!
Alleen al die gevelversmotzing, de stank, de hygiënische toestanden. Portie/Fikkie/weg ermee.
Die verticale schapensteel wast al 30 jaar de weides wit in Duitsland(NRW) en daarna ook al gauw dit land, frietkotten verdwijnen maar die döner-handel NOOIT, die houden de prijzen aantrekkelijk.
Het meervoud van frietkot is frietkoten.
Aardig om te zien (op TV) was dat de fabriek in Duitsland wel wat andere soorten vlees gebruikte. O.a. spek. Om het wat sappiger te maken. Bij de test bleek er maar één kebab feitelijk van schaap te zijn.
Hutspotsnack
Gat in de markt
Stamppotkroketten met spekjes en jus om het af te maken. (boerenkool/andijvie/hutspot verzin maar).
Maak ik altijd van het restant stamp van de avond.
In een handomdraai af, en dan de vriezer in.
Kan ook met risotto.
Traditioneel Duits troostvoer. De Duitse kapsalon, zeg maar.
Ein Friseur bitte!
REAGEER OOK