Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Klimaatrapport: 2 gehaktballen per week. Max

Gevonden op de schitterende website DEWORSTENWINKEL.EU. Dit prachtige plaatje van twee heerlijke oudhollandsche gehaktballen, om op te eten bij de aardappels met jus, of gewoon op een broodje met een beetje mayo en mosterd, danwel lekker met pindasaus en uitjes. Kijkt u er nog maar eens goed naar, die ballen, want als het aan de klimaatplaktivisten ligt, mag u er nog maar TWEE, PER WEEK. De gletsjers, de Gelderse Vallei, de bosbeestjes in Brabant en de ijsberen gaan kapotdood door het eten van meer gehaktballen per week door mensen in Europa, Amerika en Oceanië. De rest van de dag mag u lachen om deze malle gehaktballenschaamte en uitgebreid ouwehoeren over het maken van De Lekkerste Gehaktbal van Nederland. We trappen af met de heer GrolschNL.

Social

Reaguursels

Inloggen

Klimaatplaktivisten houden meer van een broodje aap...

Harrie-Couvert | 26-10-22 | 19:46

Zou je lekkere gehaktballen kunnen maken van dode bosbeestjes en/ of dode ijsberen? Ik vraag dit voor Frans.

vladimirows | 26-10-22 | 17:41

Doe ik al jaren. Zondags eerst twee gehaktballen eten, bier opentrekken en dan naar Max kijken.

goedverstaander | 26-10-22 | 17:06

OK? Dan braad je 2 gehaktballen van ong 1000 gr. per stuk...... kun je de hele week gehakt vreten...

Dick-for-brains | 26-10-22 | 16:44

Wat een onzin weer van de idealistische antivleeslobby. Dat ze maar zorgen dat durex of implanon beter verkoopt want scharrelmensen die in vinexlegbatterijen terecht komen, die zijn pas echt zielig!

Veepert | 26-10-22 | 16:22

Ik heb mijn handen net aan een gehaktbal vastgelijmd. Ben ik nu ook activist?

sioux_ | 26-10-22 | 15:15

Als we daar nou eens een bonnenboekje voor instellen, met bonnen voor hoeveel gram vlees je die week mag krijgen. Ik heb gehoord dat daar wel goede ervaringen meer waren.

Leoverig | 26-10-22 | 14:28

Lees het nieuwe boek van Follow the Money "Graaiers en Gokkers", dan weet je in 1 klap welk 'klimaat' er niet deugt, wie de echte uitvreters zijn, waar ze "de schuld" leggen in de door hen beheerste media. ""Ons"" slavernijverleden is een mooi voorbeeld daarvan. Terwijl de gewone arbeider zelf bijna een slavenbestaan leed, verrijkten de elite zich aan de slavernijwinsten. Het is een web van list, leugens en bedrog. Klink tegenstrijdig maar teveel geld (en daaraan gekoppeld meer macht) maakt meer kapot dan u lief is.
www.youtube.com/watch?v=sj0ClHLR-KQ

matrixbluepill | 26-10-22 | 14:17

Mijn gehaktballetje nemen ze niet van mij af. Als er iets wordt opgelegd ga ik vanzelf meer eten. Privacy dingetje achter de voordeur.

ofarim | 26-10-22 | 14:09

En de rest van de week? Ik zie mezelf nog niet op een bloemkool liggen te knauwen

Mark van Leeuwen | 26-10-22 | 13:52
-weggejorist-
hxl | 26-10-22 | 13:42 | 2

Het zal wel in mijn recalcitrante aard liggen, maar als iets je wordt opgedrongen ben ik juist geneigd het tegenovergestelde te doen. Geen prikken halen, meer vlees eten, meer vliegen, langer douchen. Zolang ik het kan betalen kunnen die deugkneuzen de rambam krijgen. Wat denken ze nou, dat iets minder vlees eten, alleen in NL, leidt tot het 'redden van het klimaat'. En wat is dat dan, een beter klimaat? Ik denk dan aan meer zon en meer warmte. Wel zo prettig in dit kille en sombere landje.

WhiteShark | 26-10-22 | 13:20 | 2

Als je geen geld hebt voor een vliegvakantie dan kun je dus gewoon hamburgers blijven eten tot je een ons weegt, want op die manier komt het zonnetje dus vanzelf naar jou toe!

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 13:32
-weggejorist-
pmurT_24 | 26-10-22 | 12:49 | 1

Het blijft toch echt om de hoeveelheid mensjes gaan. Hoe zou de wereld er uit zien met 7 miljard chimpansees? Varkens? Of olifanten? Ook niet iets om naar uit te kijken.
Minder, minder, minder dus. Overal.

Vandeanderekant | 26-10-22 | 12:26 | 2

Ik stel voor dat klimaatactivisten het goede voorbeeld geven.

Lambik1 | 26-10-22 | 13:13

@Lambik1 | 26-10-22 | 13:13:
nee! we hebben gisteren bij Jiniks kunnen zien waar dat toe leidt. Gegil van een zichzelf aan de tafel vastgelijmd hebbende neuroot die maar EEN persoonlijk voornaamwoord kent: IK, IK, IK, IK......

hxl | 26-10-22 | 13:33

Dapper werkt de VVD aan het milieu.
Wij geen gehaktbal meer, dan is er zeker weer meer CO2 ruimte om te vliegen.
VVD liegt zich er gewoon doorheen, welke boer gelooft die lui nog.
schipholwatch.nl/2022/10/25/luchtruim...

chausson61 | 26-10-22 | 12:19 | 1

En dan eenmaal in de lucht een gehaktbal bestellen

Mark van Leeuwen | 26-10-22 | 13:47

Oh jee, in Huize Loesje liggen procureurlappen in de pan te stoven, terwijl het gehaktdag is.
Met o.a. ui, knoflook, paddestoeltjes, roomboter, olijfolie, laurierblaadje met 1 kruidnageltje, beetje sambal, grove mosterd en 2 Trappisten biertjes.
Is dat lekker? Ja, da's lekker!

LoesjeP | 26-10-22 | 12:17

Onze voorbeelden/beleidsmaker op dit vlak : vliegen overal naartoe wat nergens toe leidt. Europazakkevullers tig keer heen en weer vliegen iedere maand, vooral die vadsige klimaatgek. En mij vertellen wat ik moet doen, hahahaha
Als je ooit in den haag komt, ff tegen twaalven langs wippen bij Dungelmans ergens bij de Spuistraat. Heerlijke (pittige) ballen. Doe ik 1/6mnd. Meer calorieën dan goed voor je is (vooral met een beetje mayo). Ook in Rotterdam de ballentent bij de Euromast. Vergeet je nooit meer.

LoewiekedeVos | 26-10-22 | 12:16

Next max 14 aardappeltjes p/w per persoon, onaangekondigde steekproeven zu hause bei die menschen vormen unterteil Klimatpolizei.

william7055 | 26-10-22 | 12:14 | 1

Ik verwacht dat we - analoog aan de OZB - voortaan ook foto's moeten opsturen van de maaltijden die we nuttigen.......

hxl | 26-10-22 | 13:36

En de turken dan, mogen die maar twee broodjes Döner per week?

redthehaghue | 26-10-22 | 12:12 | 1

Neen. Restricties gelden louter en alleen voor de Witman.
Eeuwig durende schuld in te lossen.

Garantiebewijs | 26-10-22 | 12:17

Als je op dit moment pakweg 1 kilo vlees per 7 dagen eet, dan lijkt me het knap ongezond als je dat voortaan in 2 dagen moet eten. Gehaktballen van een pond?

bergsbeklimmer | 26-10-22 | 12:10

Wat een gezeik, dat maak IK uit wat ik en wanneer ik en hoeveel ik eet.

MK27 | 26-10-22 | 12:00

Vooral dat "In de ontwikkelde wereld zou iedereen maximaal twee keer per week vlees MOGEN eten...".
Zoals andere reaguurders al aangeven kan je hier behoorlijk recalcitrant van worden.

knutsel_ | 26-10-22 | 11:52

Want een beter millieu en klimaat begint bij de overgestimuleerde consument.
Niet de grote overproducerende bedrijven.

NiCeY | 26-10-22 | 11:33

Met twee balletjes van oma neemt kleinzoon geen genoegen, wij maken een grote pan vol met jus, champignons en look, stokbroodjes erbij en wijn en bier.

uisge baugh | 26-10-22 | 11:32

Maar waarom staat er nu weer een foto van Bruls en Timmermans bij dit topic?

small_town_dude | 26-10-22 | 11:32


Volgens mij zijn deze twee Ballen met twee-componentenlijm aan de tafel geplakt, want elke keer als ik naar dit topic kijk, liggen ze er nog.

King of the Oneliner | 26-10-22 | 11:29

Volgens mijn berekening kan je dus ook 71,5% van de bevolking over de kling jagen zodat de overgeblevenen wel 7 dagen per week vlees kunnen blijven eten. Lijkt me een aanlokkelijker alternatief.

IslamPislam | 26-10-22 | 11:26

In 50 Jr van 4 naar 8 miljard mensen gegaan wereldwijd En die extra 4 willen allemaal naar NW-Europa waar Franske en Sigrid de scepter zwaaien of dezelfde levensstandaard als wij.
Met die grote footprint dus.

In de wetenschap dat het er over 50 Jr wellicht 20 miljard zijn, weet je: dit komt niet goed

HetIsWatAllemaal | 26-10-22 | 11:25 | 5

Bevolking neemt al af in Europa, noord Amerika en asie. enige continenten waar wel gefokt wordt als konijnen is zuid Amerika en Afrika.

Briver | 26-10-22 | 11:32

overigens neemt de groei in zuid Amerika af. Afrika is wel een probleem. misschien iets minder debiel religie als islam en katholicisme?

Briver | 26-10-22 | 11:34

@Briver | 26-10-22 | 11:32:
nou, als dat doortrekt naar +60 jaar kan ik het wel uittekenen denk ik..
ou

goldsammy | 26-10-22 | 16:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Plaktivisten zijn wat anders dan wetenschappelijk onderzoekers...

Neuth | 26-10-22 | 11:19

Het enige wat in de buurt komt van de frikandel, is de gehaktbal.

Wàt een topvoedsel!

kleybeuker | 26-10-22 | 11:19

Stemvee is ook vlees

AldNuut | 26-10-22 | 11:17

De modellen hè. Wie heeft dat onderzoek gefinancierd en wat was de onderzoeksvraag?
Zo was er een Nederlands onderzoek waaruit naar voren kwam dat vleeseters asociaal waren.
Later bleek dat Roos Vonk onzorgvuldig onder zoek had gedaan gebaseerd op verzonnen data van Diederik Stapel.
Ik geloof er niets van dat het om het klimaat gaat. Volgens mij zit er een activistische agenda achter. Diertjes zijn lievvv ze opeten is zielig.

external-preview.redd.it/zbQpLZ3CQ25B...

qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-d328bd7...

Dit is natuur. Laat de bleke schriftgeleerde dominees maar preken. Wist je trouwens ook dat de plantaardige oliën die we eten ook ongezond zijn?

ratelaar | 26-10-22 | 11:15 | 2

Van leven ga je dood.

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 11:39

Ik heb ook voor minder vlees.
Als in minder mensen.
De stand van wereldbevolking van de jaren 60, max 70 lijkt mij een mooi streven.

Roos | 26-10-22 | 11:11 | 2

Vind je 90% van de wereld in armoede voor je derde bal ook wat?

Neuth | 26-10-22 | 11:20

Ik denk dat 2 miljard wel een mooi getal is. Maar zonder gelijk compleet Adolf te gaan op de mensheid, hoe denk jij dat wij zoiets ooit voor elkaar zouden kunnen krijgen? Ik vind zelf dat roken vanaf de kindercrèche verplicht moet worden. (Ik zit maar een beetje te fukken hoor!)

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 11:25

Ik maak liever zelf uit wat ik nuttig.

thanseeuwen | 26-10-22 | 11:05

Wat er ook gezegd wordt, vlees is inefficiënt voedsel. Kost veel om te produceren, dieren lijden en heeft schadelijke neveneffecten zoals vogelgriep en Q-koorts. Valt gewoon niet vol te houden op langere termijn met een steeds groter wordende wereldbevolking. Hou vooral lekker vast aan de gedachte dat je niet betutteld wenst te worden, misschien niet in jouw leven, maar op een dag is het onbetaalbaar. Beter zou men zich kunnen richten op andere eiwitten, zoals die van insecten in plaats van de wereld nog verder te verrotten door nog meer vlees te produceren als de wereldbevolking groeit.

HoezoStom? | 26-10-22 | 11:05 | 8

@HoezoStom? | 26-10-22 | 11:41: Want bomen zijn wel te eten? En het betreft niet enkel soja, vrijwel alle plantaardige reststromen eindigen als veevoer omdat de mens het simpelweg niet verteren kan. Wat wil je anders aanvangen met dat schroot, en waar denk jij dat verlies aan voedselproductie mee te compenseren? Soylent Green? Accepteren dat een deel van de wereldbevolking mag verhongeren?

Abject | 26-10-22 | 11:58

Water verdwijnt niet doordat mensen of dieren het drinken, dat komt gewoon terug in de natuur. Onzin om te zeggen dat dieren of mensen zoveel water gebruiken. Waar veel water wordt gebruikt is in fabrieken waar chemisch voedsel wordt geproduceerd, het afvalwater daarvan bevat zoveel stoffen dat het bijna niet te reinigen is, dit in tegenstelling tot water dat via de urine weer terugkomt in de natuur.

Sokop | 26-10-22 | 12:05

" Valt gewoon niet vol te houden op langere termijn met een steeds groter wordende wereldbevolking. "

@ daaromstom...
Misschien ligt hier het antwoord wel ergens verborgen.

goldsammy | 26-10-22 | 16:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Zelfs een klimaatalarmist met een greintje verstand moet toch inzien dat dit soort rekenarij in gehaktballen nergens op slaat. Ik zit nooit in een vliegtuig, zelden in een auto, en heb een laag energieverbruik, zelfs met de thermostaat op 21, en dan zal ik niet elke dag een gehaktbal mogen eten als ik dat wil? Open deur: alleen het totale energieverbruik en de totale CO2-uitstoot per persoon telt, en hoe iemand dat verdeelt gaat de klimaatfascisten niks aan. Ik heb het idee dat de lui met de grootste bek zelf minstens drie keer per jaar het vliegtuig pakken. Over vetklep Timmermans heb ik het maar liever niet.

J.P.Drapeau | 26-10-22 | 11:04 | 1

Nee geen 3 ballen voor jou, de grens word momenteel nog steeds door je overschreden.

Neuth | 26-10-22 | 11:18

Waar komt toch dat vlees-is-slecht-voor-klimaatfabeltje vandaan?

Weet je wat pas écht milieubelastend is?
Koper winnen voor windmolens (3,9 ton koper per MW on shore, 10,5 ton Cu/MW offshore) & zonnepanelen. (5,5 ton Cu/MW)

twitter.com/Mining_Atoms/status/15843...

Onkel Bratwurstbude | 26-10-22 | 11:04 | 1

Grondstoffen voor een "electrische" auto, daar wordt, tegen beter weten in, nog een paar jaartjes om gevochten en dan komt iedereen tot de conclusie: kompleet onwerkbaar/onacceptabel.

hagelkruis | 26-10-22 | 11:13

De herkomst van de gehaktbal.
Toen slagers nog zelf slachten waarmee ze op Maandag begonnen, dan maakten ze op Woensdag van de restjes gehakt.
Vandaar Woensdag gehaktdag.
#en op die dag mag je dus twee gehaktballen

Osdorpertje | 26-10-22 | 11:04 | 1

Kijk, dit is nu info waar we wat mee kunnen.

clockandhammergame | 26-10-22 | 11:05

Haha. Nee.

fladder | 26-10-22 | 11:03

"Twee hamburgers, een zakje sla en een pak melk. Dat is dan vier euro, en acht kilogram broeikasgas. Dat zou over een paar jaar op de bonnetjes van Albert Heijn kunnen staan."
Jep, Albert Heijn wil jouw klimaatscore op je kassabon printen. De invoering van CarbonCredits komt met de dag dichterbij.
www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/al...

Na de bank gaat dus ook de supermarkt zich bemoeien met mijn consumptiegedrag. www.geenstijl.nl/5166198/het-is-de-sc...

En eenmaal CBDC ingevoerd en verplicht gesteld kunnen ze dat gedrag al helemaal tot in de details bijsturen want dan maakt het niet meer uit hoeveel geld of CO2 budget je hebt, als je maar twee gehaktballen per week mag kopen kan je met je digitale euro nimmernooit een derde krijgen.
Computer says no.

Abject | 26-10-22 | 11:02 | 2

Veeg er mijn reet mee af.

Briver | 26-10-22 | 11:05

vier euro moet zijn veertig euro.

small_town_dude | 26-10-22 | 11:19

Gelukkig eet ik die dingen bijna nooit. Kan ik lekker doorgaan met mijn wild vlees opeten en inkopen.

Zuma | 26-10-22 | 11:01

Ik neem gewoon wat kleinere dan 400g. Sowieso houd ik van wat variatie en eet dus ook wel schnitzel of hamburger of andere vlezige zaken.

Hadena | 26-10-22 | 10:58

3 hele uien op 400gr gehakt? Dat is meer een uienbal dan gehaktbal als je het mij vraagt. Nog los van het feit dat het verschil tussen een gele of witte ui echt verwaarloosbaar is qua smaak in een gerecht. Wat een kutrecept joh.

Quantum Suicide | 26-10-22 | 10:56 | 5

Doet me denken aan een recept voor visburgers dat ik ooit bij Albert Heijn vond:
ingrediënten: 1 pak visburgers van Iglo.
Ehh.. maar die gingen we toch maken?

John McClane | 26-10-22 | 11:00

Uien horen niet eens in een “normale” gehaktbal

timmey | 26-10-22 | 11:01

een sjalotje per 400 gram is voldoende, heel fijn gesneden

small_town_dude | 26-10-22 | 11:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie in een gehaktballen recept schrijft “gehaktkruiden” is af.

Denkhetnjet | 26-10-22 | 10:55 | 1

Een bal gehakt kruiden is net zo iets als je eerste stapje zetten. Je weet gewoon hoe dat moet. Maar het lukt je niet.

*grijns*

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 11:14

Als alle veganistische huppelkutjes zich nou niet voortplanten scheelt dat zo veel ceeootwee. Maak een statement. Lijm je ongewassen doos dicht en gooi het op de socials!

Kaal-dik-en-lelijk | 26-10-22 | 10:53

Huh, ik neem er meestal 3 per maaltijd. En gehaktkruiden = af. Gewoon lekker zelf mengen. Peper, zout, (gerookte) paprikapoeder, cayennepeper... kijk gewoon wat je hebt. Knoflookje, uitje, kecap,.. pohh.. ik heb volgens mij nog lams in vriezer.. ga even ballen draaien. En natuurlijk een heerlijk dikke jus erbij,

John McClane | 26-10-22 | 10:53 | 2

Ja pcies! Wat een fantasieloos verhaal.

Dan deze:

400 g rundergehakt
2 middelgrote eieren
80 g paneermeel
2 el grove mosterd
2 el ketjap manis
1 tl cayennepeper
3 el ongezouten roomboter (om te bakken)
380 ml vleesfond ( om te sudderen)

Denkhetnjet | 26-10-22 | 10:59

Moet je niet doen in Spanje, gehakt is al zout gemaakt, houdt het lekker veel water vast, net als al het vlees hier, zo zout.

gato | 26-10-22 | 11:12

Meh. Het meeste vlees dat geproduceerd wordt in Nederland wordt geëxporteerd, dus netto levert het niets op om vlees hier te laten staan.

Analia von Solmsch | 26-10-22 | 10:53 | 2

Daarom willen ze ook de veestapel inkrimpen. 1 van de excuses van de klimaatapologeten/activisten/boerenhaters is dat we wel de lasten maar niet de lusten hebben. Daarom is het ook zo jammer dat het boeren door de jaren heen onmogelijk is gemaakt om echt fatsoenlijk te investeren in oplossingen voor de mest vanwege jaarlijks veranderende regelgeving. En wie zat er ook alweer te zaniken dat het vee binnen moest ipv buiten ( waar je dus minder uitstoot hebt dan die geconcentreerde chemisch op elkaar reagerende bagger ??
Precies, de ambtenaartjes/papierfetisjisten die denken dat melk en wortels uit de fabriek komen.

Graaisnaaiert | 26-10-22 | 11:06

Klimaatactivisten zijn hypocrieten die andere vertellen het ze leven moeten.
Voor al deze klimaathypocrieten:
Benny Neyman - Je hoeft mij niet te zeggen hoe ik leven moet youtu.be/X_8prHZT-2E

Osdorpertje | 26-10-22 | 10:53

Kan ik met een WOB of WOO verzoek de declaraties van diegenen die dit advies hebben opgesteld inzien?

sjef-van-iekel | 26-10-22 | 10:53

tip: bestel in Belgie nooit een gehaktbal. Ze hebben daar een soort frikandellenvlees dat als het plat is een bickyburger genoemd wordt, en als het bolvormig is noemen ze het een boulet. Het is ook nog eens gefrituurd. Echte gehakt in Vlaanderen heet steak haché of Americain (in tegenstelling tot in Nederland waar we wel filet Americain hebben, maar dat heet in Vlaanderen dan weer préparé). Doe ermee wat u wilt.

small_town_dude | 26-10-22 | 10:51 | 2

Oeleh

sjef-van-iekel | 26-10-22 | 10:53

Voor mijn Belgische frietkot rij ik graag wat om, maar baas-vrouwtje moet volgend jaar weg vanwege EU-regels. Zo gaat alles systematisch kapot in onze lage landen.

hagelkruis | 26-10-22 | 10:57

Kijk, jullie schaamteloze hufters.
Door jullie verdrinken de mensen in Pakistan.
Omdat jullie ballen knallen, worden meisjes in Nigeria verkracht.
Ja! Denk daar meer eens diep over na.
Krab maar een flink achter je ballen en ga je schamen.
Doe net als ik!
Scheer je ballen en plak ze aan de tafel.
“Laat de aarde niet vallen, scheer & plak je ballen”!
Mvrg Jelle de Plakzak.

Ruimedenker | 26-10-22 | 10:50 | 2

Ik krab me schamend aan mijn geschoren ballen, verdrinkt er nu een paki minder ??

AldNuut | 26-10-22 | 10:53

Mijn vriendin is het er niet mee eens. Ze heeft andere plannen met mijn ballen. Tja, en daar doe je als man gewoon niets aan hè? Pure overmacht!

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 11:04

Oké Timmermans. Goed voorbeeld doet goed volgen.

de visser | 26-10-22 | 10:47 | 1

Als iedereen postuur timmermans heeft kost het meer brandstof om t vliegtuig te laten opstijgen

timmey | 26-10-22 | 12:04
-weggejorist-
stamcel | 26-10-22 | 10:43 | 3

Heb je wel eens goed naar die beesten gekeken? Zo'n kutleven gun je toch geen enkel beest? Verlos die beesten daarom zo snel mogelijk uit hun lijden en eet meer gehaktballen!

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 10:42

Broodje bal pindasaus is toch wel geniaal. Door dit nieuws gelijk trek gekregen! Bedankt klimaatrapport! Ik ga ze meer eten! :)

swagmachine | 26-10-22 | 10:39

De gehaktballen in de bedrijfskantine van mijn opdrachtgever zijn verworden tot formaat pingpongbal en worden nog maar 1x per 2 weken gemaakt, afgewisseld in de andere week met een vegabal die niemand aanraakt.

_pacman_ | 26-10-22 | 10:39 | 2

Werk je bij de Ikea?

shimanski | 26-10-22 | 10:45

@shimanski | 26-10-22 | 10:45: Nee, maar de beruchte balletjes bij Ikea zijn halal, en sowieso niet weg te krijgen.

_pacman_ | 26-10-22 | 10:49

Ik eet gewoon m'n stukje vlees, wordt het te duur dan slacht ik zelf wel met de buurt, een koe kun je gewoon kopen en de ruimte voor zo'n beestje hebben we ook.

Die sprookjesgelovers moeten misschien eens in therapie om van die klimaatwaanbeelden af te komen, anders zou ik het verder ook niet weten. Negeren is bijna niet mogelijk omdat ze je gewoon achtervolgen met hun sprookje.

Zoelense Hobbyboer | 26-10-22 | 10:38

Westerlijke landen zie ik nog wel de maatregelen nemen om klimaatverandering tijdelijk te vertragen.

Landen zoals Rusland, China, India zullen dat niet doen, net zoals vele anderen. Onze klimaatmaatregelen zijn daarmee gelijk zinloos.

Het is tijd voor klimaatadaptatie. Aanpassen op het nieuwe klimaat. Hoe verbouw je genoeg voedsel, hoe woon je zonder te verzuipen. Meer niet.

Feynman | 26-10-22 | 10:38 | 2

Over een paar weken hebben wij met z'n allen 8 miljard mensen op de wereld, en waarschijnlijk al 10 miljard tegen 2050, misschien al eerder. Wij zijn als soort gewoon te succesvol geworden in overleven en ook gewoon net iets te slim voor onze eigen gezondheid. Helaas pindakaas. Ik neem nog een gehaktbal.

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 10:58

Maar je gaat wel betalen voor de overstromingen in Pakistan en alles wat al dan niet terecht door klimaat verandering komt. Dat EISEN deze landen. Daarnaast mogen we straks miljarden aftikken voor de slavernij van va 200 jaar geleden. Boeten zal je. het lijkt wel op de katholieke kerk. aflaten kopen, alleen een stuk duurder. Kutburger!

Briver | 26-10-22 | 11:04

Ik mis de geraspte kaas

Bakje Friet | 26-10-22 | 10:37

Doe mij maar een vegaburger van 100% rundvlees

RickTheDick | 26-10-22 | 10:37 | 2

Gniffel… maar 100% rundvlees is toch wel een droge bal. Lekker half om half (rund en varken)

Kaitseliit | 26-10-22 | 10:54

"Zo zouden alle mensen uit Europa, Amerika en Oceanië maximaal twee keer per week vlees, ter grootte van een hamburger, mogen eten."

En wat mogen ze dan maximaal twee keer per jaar eten in Azië? Ik bedoel in India eten relatief weinig koe want heilig maar in China eten ze alles wat er maar voor handen is.

Overigens kunnen we er heel kinderachtig over doen maar er is helemaal niets 'mis' met 'maar' 2-3 keer per week vlees te eten. Onze voorouders moesten het doen met roggebrood en vooral aardappelen, heel veel aardappelen, soms vermengd met wat groente of met een beetje vet of met wat peper en azijn voor de smaak.

Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 10:37 | 12

Mensen die nu primitief leven eten ook gewoon hun portie vlees
Verschil is: kleine stammen, groot gebied, vlees verkregen uit jacht.

Er is niks mis met dagelijks vlees eten

timmey | 26-10-22 | 12:07

@VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 11:29:

Succes met het bespreekbaar maken dat als je een bos gezond wil krijgen je al het zieke, dode en rotte hout moet snoeien om de jonge boompjes lucht te geven. Bijna overal ter wereld hebben we een geboortetekort behalve Afrika en tegelijkertijd hebben we overal ter wereld veel te veel ouderen, behalve in Afrika.

Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 12:09
▼ 9 antwoorden verborgen

Constant vuistdikke klimaatrapporten produceren welke dan vervolgens honderden zo niet duizenden keren uit printers overal ter wereld komen rollen lijkt me meer klimaatschade te genereren dan wanneer de westerse wereld gewoon z'n dagelijkse lapje dood beest consumeert.

normanius | 26-10-22 | 10:36

SOIT !!
Woensdag gehaktdag..

400 gr ongekruide runder gehakt
eetlepel olijfolie
Grote gele ui
Chilisaus
Knoflook
Paprika
2 beschuiten
1 ei
1 kleine eetlepel Koki Djawa boemboe Soto

Hakken snijden kneden mengen, peper en zout
Ik maak ze plat en bak ze op de bakplaat (zo'n tefal ding met deksel)
Niet te warm, niet te lang..

Smakelijk..

AldNuut | 26-10-22 | 10:36 | 2

Is je Tefal wel PFAS-vrij?

Kwakjeszalver | 26-10-22 | 11:25

Ik ben geen onwijze vleeseter maar door al dat gezeik van die sneuneuzen ga ik eerder meer dan minder vlees eten.

4HoogAantWater | 26-10-22 | 10:35 | 2

Het recalcitrante kind in mij doet precies hetzelfde.

Bootguy | 26-10-22 | 10:40

Dit dus. Kinderachtig? Ja, echt. Super kinderachtig!

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 11:30

Ik lijm mijn linkerhand vast aan de vitrine van de slager en EIS dagelijks 3 ons goede biefstuk.

Opgelost.

Dutchbeaurouge | 26-10-22 | 10:35 | 1

Slagers hebben wat beter gereedschap om lijmhandjes mee los te peuteren dan musea en talkshows...

Reagiertank | 26-10-22 | 11:58

Broodje Bal bij van Dobben in de Korte Reguliersdwarsstraat was jarenlang mijn favoriete lunch. Kalfsgehakt, beetje mosterd en mayo en een zure bom los erbij.

small_town_dude | 26-10-22 | 10:34 | 3

Broodje van Kootje was ook niet slecht. Zeker het broodje halfom prima te doen.

Lorejas | 26-10-22 | 10:37

@Lorejas | 26-10-22 | 10:37: Zeker, Kootje op het Leidseplein was top. Broodje osseworst met ei en ui.

small_town_dude | 26-10-22 | 10:41

Hier altijd de overheerlijke bal van Harrie's Ballentent aan de Aardlekweg in het verlengde van de Dorpsstraat.

Selassie | 26-10-22 | 11:40

Energie is zo duur, hoe moet je die ballen maken.
Dus je kunt je vleesrechten verkopen aan de elite.
Kunnen die lekker elke dag vlees eten.
Kun jij je eigen bijdrage deze maand weer betalen.
Kijk de varkens eens feest vieren.
"Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen."

AdvocatusDiaboli | 26-10-22 | 10:33

In China zijn vanaf januari 2021....912 kolencentrales in gebruik genomen, ga DAAR maar met je klima-huilerij naar toe of plak je vast aan echte kroepoek.

hagelkruis | 26-10-22 | 10:33

De afgebeelde ballen doen me denken aan wat de volksbondkantines in gun pannetjes hadden in de jaren 60.

De Profundus | 26-10-22 | 10:32

GATVER! Gehakt is al net zo goor als frikandel. Terwijl er zoveel lekkers is! Gegrilde eendenborst met sinaasappelportsaus! Argentijnse steak! Zelfs die veganistische Pad Thai van Jamie Oliver was nog lekkerder dan een grijze gehaktbal. www.youtube.com/watch?v=bwzNC6zZVNw

ParadiseLost | 26-10-22 | 10:30 | 2

Als je het zelf maakt is gehakt absoluut niet goor.

Der Schnitzeljäger | 26-10-22 | 10:35

Wannabee fijnproever.

JanVergoor | 26-10-22 | 10:35

Met het eeuwige gedram van klimaatwappies ben ik inmiddels klaar, en ik denk met mij vele anderen ook. Praten heeft geen zin met deze gestoorde figuren, een compromis bestaat in hun ogen niet. Laat ze maar lekker religieus geloven dat de (menselijke) wereld ondergaat, zolang ze er mij niet mee lastig vallen. Kleef je je vast aan de weg hoef je van mij geen zachte, begrijpende behandeling te verwachten. Gooi je een blik soep over een duur schilderij, wordt jezelf ook tegen de muur gegooid. Laat je mijn SUV banden leeg, laat ik jou leeg. Indoctrineer je mijn kinderen, stel ik je gedrag bloot aan de maatschappij.
Zolang de discussie ging over goed omgaan met de natuur en je eigen rommel opruimen was er een compromis. Nu mag de witte man in een klein landje bloeden voor de zogenaamde ondergang, terwijl een paar landen verder op VÉÉL grotere schaaö vrolijk verder vervuild wordt. Maar dáar gaan onze verwende activistjes niet heen, want "te gevaarlijk". Daarom zeg ik volmondig: het is mooi geweest, genoeg is genoeg. Donder maar op met je radicale activistjes die tot geweld bereid zijn om hun extreme gedachtengoed over de maatschappij uit te kotsen. Jullie hebben bereikt wat jullie wilden: een tegenstander die precies zo tikt als jullie: iedereen die deze activisten gedoogt door niet in te grijpen is vanaf nu déél van het probleem met deze radicalen. Zo. Nu eerst een koffie.

Gladiator Fap | 26-10-22 | 10:29 | 3

Proost, ik ga de BBQ aanslingeren.

Veepert | 26-10-22 | 10:31

Correct en juist. En al die linksen maar applaudisseren dat de jeugd zo 'rebels' is. Je kan ook 'rebels' zijn en werken aan oplossingen. Maar helaas wordt aandacht trekken en emotionele chantage in het huidige tijdperk meer gewaardeerd.

HerzlichWillkommen | 26-10-22 | 10:39

@Veepert | 26-10-22 | 10:31: Geweldig, ik neem een krat bier mee. Kunnen we over het leven praten, in plaats van alleen maar over de dood.

Gladiator Fap | 26-10-22 | 10:57

Maar in een onverwarmd huis opgesloten en langzaam doodgaan omdat je je 'eigen bijdrage' (mensen worden vrijwillig ziek blijkbaar) niet meer kan betalen mag nog wel?

AdvocatusDiaboli | 26-10-22 | 10:28

Gehaktkruiden ? Zelf kiezen ! B.v. peper, zout, nootmuskaat, sambal manis, beetje ketjap. Fijn gesnipperd uitje erdoor.

Der Schnitzeljäger | 26-10-22 | 10:27 | 3

Worcestershiresaus, onmisbaar.

small_town_dude | 26-10-22 | 10:30

Heeft u gezien hoeveel uien er al inzitten?
Daarom ook gehakt naar keuze, vrees ik, je proeft het toch niet.

drastic | 26-10-22 | 10:32

@drastic | 26-10-22 | 10:32:
Je bepaalt toch zelf hoeveel ui je erin doet ? Zie het probleem niet.

Der Schnitzeljäger | 26-10-22 | 10:36

Laat het lekker smaken, laat het lekker smaken, eet maar op, eet maar op!

youtu.be/Gt4_-P2mvFw

Lorejas | 26-10-22 | 10:25

Een kleine 18 miljoen mensen gaan het klimaat redden. Beetje jammer dat dat wordt gedicteerd door grootheden die buiten onze invloedssfeer liggen. Maar goed, ik wacht af wat die andere 7,8 miljard mensen ervan zeggen.

MickeyGouda | 26-10-22 | 10:25 | 2

Allemaal niets doen totdat we allemaal iets doen. Alleen zal dat laatste nooit gebeuren. Ik heb geen kinderen en ben waarschijnlijk wel dood op het moment dat de echte pleuris uitbreekt, maar mensen die ze wel hebben zouden zich eens goed achter de oren moeten krabben met deze attitude.

BobDobalina | 26-10-22 | 10:29

Net als met die EU regels.
De EU heeft 27 landen en alleen bij een paar landen in het westen lopen die linkse aanstellers rond.
Het westen betaald al alles en het geld raakt op.

pejoar | 26-10-22 | 10:36

En een rookworst om de foto af te maken.

VP732 | 26-10-22 | 10:23

Als je geen kinderen hebt kan je dus meer gehaktballen eten per week.

"Thank you for not breeding."

AdvocatusDiaboli | 26-10-22 | 10:22 | 1

En zo is het. Fuck die ouders met hun kroost. Ze maken de wereld kapot en krijgen er ook nog eens subsidie voor.

BobDobalina | 26-10-22 | 10:25

Een 'klimaat redden'. Hoe meer krom kun je het verzinnen, Godverdomme. Ik krijg inmiddels een intense haat naar deze verlakkerij.

horsteknots | 26-10-22 | 10:22 | 2

ps; 2 uien op 400 gehakt, en dan nog eens niet aangefruit? Peter Grolsch duwt die ballen maar waar de zon niet schijnt. gatver.

horsteknots | 26-10-22 | 10:24

Toen was geluk nog gewoon. Kreeg daarna de 1974 Snieklaas voorgeschoteld. Erg relevant tegenwoordig.

Weazel | 26-10-22 | 11:27

Als groengelovige GLVVD66-stemmers nou stoppen met vlees eten, verwarmen, autorijden en vliegen dan zijn onze "klimaatdoelen" gelijk gehaald en kan de rest van de bevolking normaal blijven doorleven.

Ik weiger mee te doen aan deze dictaten zo lang de voorstanders alles aan hun laars lappen.

HerzlichWillkommen | 26-10-22 | 10:21

Ze doe gewoon een slag(er) in de rondte.

Normpje | 26-10-22 | 10:21

Dit zijn fabrieksgehaktballen, niks ambachtelijks aan. Moet er niet aan denken twee van dit soort meelballen per week te moeten opeten.

Crankhead | 26-10-22 | 10:20 | 4

@Lorejas | 26-10-22 | 10:21: Als ik u een tip mag geven:
Restaurant “De Ballentent”in Rotterdam,dagelijks kersvers volgens befaamd recept.

De Profundus | 26-10-22 | 10:28

Die dingen zijn gekookt en worden door een of andere smurrie gehaald om ze er bruin/gebakken uit te laten zien.

Der Schnitzeljäger | 26-10-22 | 10:29

@De Profundus: staat opgeschreven op papiertje genoteerd! Ballen zien er mooi uit op hun website.

Lorejas | 26-10-22 | 10:33
▼ 1 antwoord verborgen

tja, "Earth Overshoot Day" hebben we allang alweer gepasseerd dit jaar.

pane | 26-10-22 | 10:20 | 1

Dat is een politiek statement, geen wetenschappelijk onderbouwd, hoe graag de radicale minderheid het ook zou willen.

Gladiator Fap | 26-10-22 | 10:32

Verplicht alleen nog maar Soylent Green voor iedere GL of Pvdd stemmer vanaf nu.

BoerKoekoek | 26-10-22 | 10:19

Maakt het nog wat uit of ze anaal danwel oraal naar binnen gaan? Ik vraag het voor een vriend.

Thies | 26-10-22 | 10:19 | 3

Hangt er vanaf wat voor stoute fantasietjes jij en die vriend hebben.

Lorejas | 26-10-22 | 10:21

@Lorejas | 26-10-22 | 10:21: ik denk dat anaal klimaatneutraler is qua eventuele verteringsdampen, dus we stampen gewoon door

Thies | 26-10-22 | 11:11

Waarom een foto van oliebollen bij dit topic?

Lorejas | 26-10-22 | 10:19

Wat een gelul, dat het AD daaraan meedoet is echt kansloos.

VP732 | 26-10-22 | 10:18 | 2

Het AD hoort op de stapel waar de Story en de Prive ook liggen. Dat blaadje kun je niet meer serieus nemen.

peterdh | 26-10-22 | 10:24

@peterdh | 26-10-22 | 10:24: Ik lees 'm iedere morgen. En schakel dan meteen over naar GS om hetzelfde nieuws uit een andere blikwinkel te lezen. Heel verhelderend.

Gladiator Fap | 26-10-22 | 10:33
-weggejorist-
pane | 26-10-22 | 10:18

Haha denk ut niet. Die 2 gehaktballen is prima op een dag dan. 6 keer in de week vlees dan ben ik in mijn ogen al heel schappelijk en meegaand.

DerkArie-ut-de-Achte | 26-10-22 | 10:17

Waarom zo moeilijk, gewoon een berenklauw van de frituur om de hoek.

pa_niek | 26-10-22 | 10:17

Hoeveel gehakt kun je uit 1 koe draaien, dat is de vraag...

Ommezwaai | 26-10-22 | 10:16 | 4

@ommezwaai: ja duh; gewicht koe/2 en dan = zoveel

Lorejas | 26-10-22 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een mooie ballen!

Producent | 26-10-22 | 10:16

Denk niet dat Max veel gehaktballen eet.

NLgaatnaardeklote | 26-10-22 | 10:15

Nee, ik blijf gewoon iedere dag vlees eten.

SoepKip | 26-10-22 | 10:15

It's all about control people... elk facet van ons bestaan willen ze controleren.

drs. Levi Samsonov | 26-10-22 | 10:14 | 2

Dat wil u als VVD stemmer

prutsclown | 26-10-22 | 11:02

Als die drammilenials nu eens hun mond dicht zouden plakken.

mr_awesome | 26-10-22 | 10:14

Daar kan ik dus niks mee. Wat is een 'redelijke hoeveelheid'?

letopuwzaak | 26-10-22 | 10:11 | 9

Overleg met je vrouw. Wanneer je geen ruzie meer hebt over de hoeveelheid kun je deze beschouwen als 'redelijk'..

NiCeY | 26-10-22 | 11:35

@Graaisnaaiert | 26-10-22 | 11:00: Wat mij betreft is er niets mis met vlees eten, maar, zoals dat in de voedingsleer heet, alles met mate (*). Gehakt verwijst naar een techniek en daar een smakelijke groentebal van maken is gewoon, al was het maar voor de variatie, eerst en vooral een leuk klusje voor de kookliefhebber.

Dat energieverhaal is niet helemaal juist want er zijn diverse veganistische topsporters. Het is alleen niet bevorderlijk voor je karakter, zie bewijsstuk A: Lewis Hamilton.

(*) De uitzondering is uiteraard bier en dan niet al dat slappe wijvenspul. Daar zit van nature al het meeste in dat je als grote kerel nodig hebt.

Hetkanverkeren | 26-10-22 | 11:51

@Hetkanverkeren | 26-10-22 | 11:51:
Ik ben dat helemaal met je eens, alles met mate. Eet zelf ook niet elke dag vlees ( of vis ), gewoon, omdat af en toe wat champions of tofu / tempeh als vleesvervanger ook wel een verfrissend werkt. Variabel eten, daar gaat het m.i. om.
En dat overdrevene, zoals die paarsharige activisten laten zien overtuigt mij van het feit dat vleesloos per definitie ongezond is voor de mens. Wij zijn oorspronkelijk ook aaseters he, omnivoren, pakken wat je pakken kunt. En onze hersenen zijn dusdanig gegroeid door de dierlijke eiwitten, niet door de plantaardige.
Maar goed, activisten zouden mij dus een flexitarier noemen. Ik eet gewoon waar ik zin in heb ( en natuurlijk wat er op dat moment in de afprijzing is aan onbehandeld eten ) :).

Graaisnaaiert | 26-10-22 | 13:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Prima hoor. Op maandag gehaktballen en rest Vd week biefstuk. Kan ik wel aan wennen.

geheelvergeter | 26-10-22 | 10:11 | 1

Ook veel beter voor de gezondheid eigenlijk. Net als kip.

Nederlandop1 | 26-10-22 | 10:18

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl