Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kabinet: Gezeik Utrecht "DIEP FRUSTREREND"

Steuntrekkende Statushouders (met een huis dat voor u was). Dag 2

Hier verder met het liveblog over de Val van het College Utrecht, de algehele ontmanteling van het COA, IND, JenV en de Verbanning van stas Eric van der Burg naar een eiland in de Stille Zuidzee naar keuze. Het COA komt niet verder dan dat ze het FD ook hebben gelezen, CDA Utrecht eist "opheldering",  en - kers op appelmoes - excellentie Dennis Wiersma, VVD-Minister voor Primair en Voortgezet Onderwijs, bij WNL vanochtend op de Staatsomroep. Wiersma noemt de situatie "diep frusterend". En aangezien het kabinet - waar de heer Wiersma lid van is - met 1 mond spreekt, lijkt ons dit een Motie van Algehele Frustratie en derhalve Einde Kabinet. Later meer. 

Social

Reaguursels

Inloggen

​​'Immigratie is beslist geen oplossing voor de vergrijzing'
Als je het vergrijzings niveau gelijk wil houden door migratie (bijv. zoals in 2019).
Dan zijn er op 31-12-2099 ongeveer 75 miljoen mensen in NL.
En op 31-12-2199 zijn er ongeveer 500 miljoen mensen in NL.

Ella | 10-10-22 | 21:12

Ingeburgerd in 3, 2, 1 en klaar

Om van te leren: gratuit huis en gratis oetkering, de 10e, het kan zomaar vallen.

KlaagGraag | 10-10-22 | 20:40

Ze doen een 'random walk' en dan vinden ze alle gaatjes in het systeem. Geen wil om mee te doen met een 'straight walk'.

inCol | 10-10-22 | 17:46

Omdat de meeste Statushouders in het thuisland nooit iets hebben gekregen en als ze hier bij binnenkomst direct een huis krijgen, >> dan wordt niets doen voor alles krijgen de nieuwe norm.

De Statushouders te 030-Gaza leren blijkbaar zeer snel

Ervaringsdeskundige | 10-10-22 | 16:42

'Hoe meer statushouders in hun huis steun trekken hoe beter!', aldus de Glimmende Gek.

gestoptmetroken | 10-10-22 | 15:27

Utrecht de Sjakie.. van de familie Flodder..

broervandenhollander | 10-10-22 | 14:28

Belangrijke informatie ook voor degenen die denken 'dat we ze ook gewoon nodig hebben op de arbeidsmarkt'. De gemiddelde nieuwe Nederlander komt hier kennelijk niet met de bedoeling om te gaan werken. Afgezien van het feit dat velen slecht of niet zijn opgeleid, en net zo hard vergrijzen als de autochtone bevolking waardoor alle problemen rond vergrijzing (pensioen, zorg etc) exponentieel groeien. Net als problemen rond overbevolking trouwens. 'How dare you' zei een Zweedse puber eens.

Hommel | 10-10-22 | 14:15 | 2

Jij scheert ze weer allemaal over een kam. De staatssecretaris heeft niet voor niets gezegd : "hoe meer hoe beter". Die man zal er toch wel verstand van hebben? Toch?

Waakvlam | 10-10-22 | 16:42

De gemiddelde nieuwe Nederlander komt hier waarschijnlijk om opgevangen te worden. Nadat hij statushouder is geworden blijkt hij overigens ook nog een grote kans te hebben om in de financiële problemen te raken aldus de Nationale Ombudsman. Quote van deze meneer:
'Quote Reinier van Zutphen:
“Op papier hebben statushouders wel recht op een sociaal minimum, maar in de praktijk
zie je dat statushouders met een bijstandsuitkering worstelen om rond te komen. Dit komt
omdat de overheid zich niet altijd bewust is van de leefsituatie en bijzondere behoeften
van statushouders. We hebben het te ingewikkeld gemaakt voor deze mensen om zonder
financiële zorgen mee te kunnen doen.”
www.nationaleombudsman.nl/system/file...
En tenslotte: de nieuwe directeur van het IND zei onlangs dat we asielzoekers wat vaker het voordeel van de twijfel moesten geven omdat het anders voor de medewerkers teveel werk is.
Misschien hebben we ze nodig om deze industrie op gang te houden, maar verder nergens voor.

grietmetgroenefiets | 10-10-22 | 17:33

¨Voorkeursbeleid is uitsluitend toegestaan bij groepen die volgens de Wet in een positie van structurele maatschappelijke achterstand verkeren, namelijk:
Corrumptieve Esthetische Meerderheidsgroepen.

squadra | 10-10-22 | 14:01 | 1

OOPS. Foute topic.

squadra | 10-10-22 | 14:04

Kan iemand mij vertellen wat er precies gebeurd als je je belasting niet meer betaald? Gaan ze dan beslag leggen op je rekening, waarmee ze je eigenlijk dwingen om terug te slaan d.m.v. geweld?

Ik ben erg benieuwd. Ik weet dat een belastingschuld nooit kwijtgescholden kan worden, maar dat mogen zij dan best de rest van mijn leven laten oplopen. Vraag mij meer af wat de echte consequenties zijn. Kunnen ze je paspoort innemen? Is dit dan een grond om een 2de paspoort te mogen kunnen aanvragen?

Ik ben hier eerlijk gezegd helemaal klaar mee en ik kan de 55k die ik nog moet aftikken over vorig jaar veel beter gebruiken om mijn reis als vluchteling te bekostigen, dus ik wou dit eigenlijk gewoon skippen en emigreren. Ik neem aan dat er aan Syriërs ook niet gevraagd werd of ze hun belasting wel hadden betaald in hun eigen land, dus ik ga er eigenlijk van uit dat dat bij mij ook niet het geval zou zijn.

Kale dodo | 10-10-22 | 13:56 | 3

Yep. Belasting dienst grijpt in bij de bank en boekt zodra er geld op jou rekening staat het naar zichzelf over. Ik weet van een kennis dat dit gebeurd want die is get overkomen.
Enige wat ik niet precies weet is het traject vooraf. Bijv na hoeveel aanmaningen dat kan en of er evt nog een rechter of deurwaarder bij aan te pas komt. Maar het eindresultaat is dat De bd jou geld zelf naar de staat overmaakt

ZomaarEen | 10-10-22 | 14:05

@ZomaarEen | 10-10-22 | 14:05:
Maar dat is vrij makkelijk te voorkomen met bijv. crypto of een bankrekening in een ander land lijkt mij.

Kale dodo | 10-10-22 | 14:08

@ZomaarEen | 10-10-22 | 14:05: Klopt is mij ook overkomen ze boeken zonder toestemming de centen van je rekening af. Zonder deurwaarder o.i.d.

Uw Verzekeringsadvis | 10-10-22 | 14:42

Ik was gisteren in Zoutkamp-lauwersoog... het leek verdomme wel een volksverhuizing op de wegen aldaar. Het sjokt al bellend met dure schoenen en een plastic zak van de locale Spar rond. Een vuurplaats bij een kinder speelbos was ingenomen door een paar apothekers om uitgebreid te bqq'en.
Ik heb het met verbazing staan waar te nemen. Er bekroop me een naar gevoel. Het is onomkeerbaar.

bier(d)op | 10-10-22 | 13:51

Ja maar... de nieuwkomers hoeven toch helemaal niets bij te dragen aan wat men noemt de "inclusieve samenleving"? Het is duidelijk dat alle verantwoordelijkheid daarvoor uitsluitend bij de autochtone bevolking wordt gelegd.

De rolverdeling is duidelijk: de autochtoon werkt om het allemaal te financieren, wacht geduldig af totdat alle door NL verwelkomde gasten van een huis zijn voorzien en hij zelf een keer aan de beurt is om ergens te kunnen gaan wonen, en zorgt er ook overigens voor dat alle nieuwkomers zich geheel thuis voelen in Nederland.
Wat kan er mis gaan?

Wering | 10-10-22 | 13:48 | 1

Klinkt als slavernij?

Ella | 10-10-22 | 21:20

Ze zijn er al snel achter dat werken niet loont. Ze zijn slimmer dan menig autochtoon.

halfvolle glas | 10-10-22 | 13:46

Is niet te voorkomen natuurlijk. Even werken, want dat is de voorwaarde waarschijnlijk om een huis toegewezen te krijgen, en als je het hebt, stoppen met werken en de rest van je leven aan de uitkeringstiet. Netto maakt het met allerlei toeslagen niet zoveel uit, misschien krijg je zelfs meer.....

lulleficatie | 10-10-22 | 13:21 | 3

En ernaast uiteraard zwart werken, om de reis naar het thuisland te kunnen bekostigen, liefst paar keer per jaar.

Nietdanjatoch | 10-10-22 | 13:40

Ja, Maar. Als je werkt, en je neemt zelf ontslag, hoe in de wereld krijg je dan een uitkering? Als je zelf ontslag neemt moet je melden bij het UWV, alwaar je wordt uitgekafferd en vernederd. Je hele hebben en houwen moet op tafel, en dan kreeg ik nog niks geen uitkering.
Waarom die lamzakken wel?

Delfts Blauw | 10-10-22 | 16:02
-weggejorist-
SergeantPierlala | 10-10-22 | 13:20 | 2

Ondankbare honden. En dat is zachtjes uitgedrukt.

Battery!!! | 10-10-22 | 13:19 | 1

Slimme vogels. En dat is correct uitgedrukt.
Wij zijn de sukkels, wij laden hun batterij op...

Mongeaulie waarsguwt | 10-10-22 | 13:50

Jij mag kiezen:
Leven in een slopenwijk (golfkarton, plaatstaal, pallets en modder) in Nairobi, met slechts enkele dollars per dag, met hosselen, ritselen en elke dag onzekerheid.
Of:
Naar Luilekkerland aan de Noordzee. 100% kans op een mooi huurhuis, gratis geld en zeker 1000x meer inkomen, met niets doen, en een leger van Gutmenschen die je helpen!
Nou, wat zou jij doen?

Jan Lange3373 | 10-10-22 | 13:15 | 4

Het enigste wat een beetje tegenzit , is het weer , maar ja , je kunt niet alles hebben..

Nico_the_Sparrow | 10-10-22 | 13:49

Kenianen krijgen geen asiel

Therrie | 10-10-22 | 17:08

Dat mooie huurhuis is ook gratis hoor.

Aleon | 10-10-22 | 17:20
▼ 1 antwoord verborgen

Het loont inderdaad niet om te werken. Een bijstands gezin met 3 kinderen heeft volgend jaar netto 7k meer te besteden dan een gezin waar de ouders van werken (inkomen 45k), op LinkedIn lees je daar meer over.

Rdock | 10-10-22 | 13:03 | 2

Benieuwd: link?

drs. Levi Samsonov | 10-10-22 | 13:14

Ik dacht altijd dat je, na zelf opzeggen van je werk, geen recht meer hebt op welke uitkering dan ook.
Ik ben zelf gelukkig nooit in zo'n situatie geweest, dus misschien heb ik het fout?

Gerf | 10-10-22 | 13:01 | 1

Bijstand is er altijd! Vooral als je omringd wordt door geitenwollen sokken adviseurs.

Rdock | 10-10-22 | 13:05

Nou,

Het is eigenlijk heel simpel.

Het BELEID dat stelt dat ‘vluchtelingen’ als politiek vluchteling erkend worden is gewoon niet in orde.

Stel: je vlucht echt letterlijk weg voor oorlog en geweld. Je mag minimaal een paar jaar in een ‘rijk’ land verblijven. Krijgt daar (letterlijk voor jou gratis) een woning (ten koste van sociaaleconomisch zwakkere Nederlanders), gezondheidszorg en andere voorzieningen.

Dus eindelijk veilig, en nog welvaart op de koop toe.

Dan is het toch logisch dat jij - indien je echt weggevlucht bent voor oorlog en geweld, en bij terugkeer acuut gevaar loopt - jij - om de kosten voor de Nederlandse samenleving voor jouw opvang te reduceren - je werk voortzet? Uit dankbaarheid en om als gast je gastheer te bedanken (of in ieder geval een beetje tegemoet te komen)?

Indien daarentegen jij louter bent geëmigreerd om daar financieel beter van te worden, DAN calculeer je en kijk je hoe je de Nederlandse samenleving maximaal kunt uitzuigen.

Maar miisschien dat ik teveel als ‘Hollander’ naar dit soort zaken kijk, en is dit gewoon een ‘cultureel dingetje’. Dus dat in de cultuur van die mensen het de normaalste zaak van de wereld is dat wanneer mensen jou op hun kosten in hun land opvangen - dit omdat jij in eigen land acuut gevaar loopt - jij volledig ‘gerechtigd’ bent om die mensen een oor aan te naaien en volledig uit te nemen. Want dankbaarheid bestaat niet.

Gezien de staat van die landen van herkomst (armoede, elkaar om de gekste zaken de koppen inslaan = hun EIGEN mensen) zou dat natuurlijk ook kunnen.

In dat geval hebben we te maken met niet-overbrugbare culturele verschillen.

De centrale vraag luidt dan: waarom willen we deze mensen in ons land hebben?

Hoe dan ook, in alle gevallen geldt:

Opvang in eigen regio!

Kompromat | 10-10-22 | 12:54

Gevolg van het stuitend ethisch kolonialisme van links. Ze zijn er heilig van overtuigd dat de rest van de wereld zit te popelen om net zo te worden als zij. Je kunt zo de missie-plannen van de ouwe paters er naast leggen. Het enige verschil is, dat de paters naar de arme heidenen trokken en links de arme heidenen maar hier naar toe haalt, je moet ten slotte nog wel een beetje goed restaurant in de buurt hebben terwijl je de wereld redt..

Blauwpetje | 10-10-22 | 12:44 | 5

@Bogoris-le-Grincheux | 10-10-22 | 13:09:

Dat blijkt toch?
En niet alleen uit het immigratiebeleid. Economisch links is:
Almaar groeiende overheid, check.
Steeds hogere belastingen check.
Oneindige toename wet- en regel- geving, check.

D66 adverteert daar mee, en de VVD voert dit uit. We zouden ook nog over de schijnprocessen tegen Wilders door oa VVD-mastodont Opstelten, of de oproep tot moord en massadeportatie door VVD-er van Riessen kunnen beginnen. Een Groen Linkser zou alle oppositie net zo hard aanpakken.

Dandruff | 10-10-22 | 13:22

@Bogoris-le-Grincheux | 10-10-22 | 13:09: Yep, die houden de immigratie deur wijd open, dragen steeds meer soevereiniteit over aan de EU, duwen ons van het gas af, reserveren een ongekend bedrag voor het stikstofprobleem, verhogen de belastingen etc.. Waar ze niet aan doen is sociaal democratie, maar dat pruttelt sowieso alleen nog maar een beetje na bij de PVV en de SP.

Blauwpetje | 10-10-22 | 15:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Het stopt pas als er 25 miljoen inwoners in dit land opgestapeld zijn. Tenminste dat stond (2010) toch in een rapport van de EU?
Men had de "opname capaciteit per vierkante kilometer" voor elk land uitgerekend om te bepalen hoeveel mensen er nog bij konden.
En Nederland is erg dichtbevolkt, dus kwam men uit op 25 miljoen.

Wensdenken over de netto arbeidsparticipatie van de nieuwe inwoners maakte dat men vol optimisme naar de toekomst keek. En het CBS de arbeidsdeelname ging weergeven voor alle inwoners van 15-75 jaar
.... zodat de arbeidsdeelname van de Nederlanders niet zo gigantisch ver uit stak boven die van de nieuwkomers (nu zijn er namelijk nog relatief veel Nederlanders 65-75 jaar en die zijn nu eenmaal met pensioen zodat de cijfers het 'gewenste' beeld vertonen en het allemaal nog wel mee lijkt te vallen.
Maar dat valt het niet. Kijk maar eens naar die cijfers M/V per leeftijdsgroep in de kern van de beroepsbevolking, de groepen 25-35 t/m 55-65 jaar oud.
En vergelijk dan nog eens de (potentiële) beroepsbevolking van nu met die van de bevolking over 20 jaar.

Wering | 10-10-22 | 12:44 | 6

@Wering. Toen ik pakweg anderhalf jaar heleden jouw eerste alinea een aantalkeren plaatste werd ik gejorist

Aleon | 10-10-22 | 17:30

@Wering. Oeps, per ongeluk te snel op plaatsen gedrukt.
Ik heb dit rapport dus ook gelezen en ben ervan overtuigd dat het ook uiteindelijk zo zal zijn. Natuurlijk zal dit niet door de overheid aan de bevolking worden verteld. Overal ter wereld worden beslissingen van overheden achter gehouden om de lieve vrede niet te verstoren

Aleon | 10-10-22 | 17:35


Dr. Jan van de Beek
@demo_demo_nl
De getallen kloppen op zich.
Maar de immigranten die het 'goed doen' zoals hoogopgeleide expats gaan vaak snel weer weg.
En de immigranten die het 'slecht doen' zoals asielmigranten blijven vaak lang of permanent in Nederland.
Geldt bijvoorbeeld voor uitkeringsafhankelijkheid

Ella | 10-10-22 | 20:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Bedrijfsongevalletje volgens Han van der Horst. Misschien is het CAO iets te veel gericht op het wijzen op de rechten van de asielzoeker. Blijkt ook uit de formulering: 'Omdat we merken dat er soms toch onduidelijkheid over is, gaan we ze hier extra uitleg over geven. Onder meer over waarom werken een goede start is en waarom het toch loont om te (blijven) werken als je verhuist."

grietmetgroenefiets | 10-10-22 | 12:46

@Castor12 | 10-10-22 | 12:46:

Zelfs in de bijstand kan je gekort worden. Alleen gebeurt dat bijna nooit; bovendien zijn er dan weer zat andere subsiediepotjes voor dit soort parasieten. Ze stoppen niet voor niets.

En dat ze dat weten zegt ook iets over de "hulpverleners". Dat een analfabeet die hier binnenwaait alle gaten in de wet beter kent dan de gemiddelde autochtone werkmens is geen toeval.

Dandruff | 10-10-22 | 13:05

Ik heb net de reaguursels aldaar bekeken en een zekere Joop den Uil zegt:
'een aantal aanvullingen van mijn kant:
- de statushouders krijgen geen bijstand maar een gift van de gemeente; daar zijn geen voorwaarden aan verbonden
- de statushouder wachten veelal op gezinshereniging en krijgen daarvoor de voorbereidingstijd
- de oude inburgering is niet meer verplicht maar vrijwillig dus wordt veelal overgeslagen'

grietmetgroenefiets | 10-10-22 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Baksteenbakker | 10-10-22 | 12:29 | 1

Geen woord hierover bij RTV-Utrecht. Maar gelukkig wel een standbeeld voor Abdulaal Hussein en Kris Switser die zich inzetten voor gelijke kansen voor iedereen. Abdulaal wil graag bij Bij1, maar hij moet nog even wachten want is nog te jong. Hij profileert zich als volgt: ' "Vroeger was ik asielzoeker, nu aandachtzoeker." Hulde!
www.rtvutrecht.nl/nieuws/3479753/abdu...

grietmetgroenefiets | 10-10-22 | 12:25 | 1

Ik zie overigens net dat deze actie mede is gefinancierd door ABN-Amro...

grietmetgroenefiets | 10-10-22 | 14:16

Ja maar. Je zou ze een veel groter huis kunnen beloven, en een veel hogere uitkering. Dubbele kinderbijslag. Warm- en koud buffet, dagelijks. Auto van de Gemeente. Het kan toch?
Dit land is knettergek.
-

Bernhard de II | 10-10-22 | 12:20

Kijk, het lijkt me redelijk te veronderstellen dat deze mensen geen werkelijke politieke vluchtelingen zijn. Ik weiger te geloven dat iemand die vlucht omdat hij zijn leven niet zeker was ooit deze parasiterende houding aan zou nemen. Dan wil je, lijkt me, iets bijdragen aan de samenleving die je een veilig heenkomen geeft.

Dus wat mij betreft moet onder de loep genomen worden hoe het kan dat deze mensen een verblijfsvergunning hebben gekregen. En moet dit gat vervolgens in kaart gebracht en gedicht worden. Ben benieuwd hoe groot het echt is, want dit deel wat nu zichtbaar wordt is ongetwijfeld slechts een heel klein percentage.

ruud76 | 10-10-22 | 12:20 | 4

@Frits de Vriez | 10-10-22 | 12:25: Ik constateer in elk geval met jou dat deze vraag, de vraag naar wat er gaat gebeuren met de blootgelegde weeffout in het systeem, niet geadresseerd wordt. Ook niet door de mensen die de vragen stellen trouwens.

ruud76 | 10-10-22 | 12:31

Zo ongeveer alles rond ongevraagde immigratie in NL van buiten Europa is één groot gat. Er hoeft niets meer onderzocht te worden.

RocketMan | 10-10-22 | 12:31

@RocketMan | 10-10-22 | 12:31: de kans is zeker groot dat als je aan dit draadje van de trui gaat trekken, er in korte tijd een keizer in zijn blote kont staat. Maar je hebt gelijk me je "so what?!" vraag, want dat is dan gewoon het volgende sprookje en waarschijnlijk valt het niet eens op.

ruud76 | 10-10-22 | 12:50
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zijn wij toch een geweldig inclusief en divers volk.
In Frankrijk zouden duizenden gele hesjes de straat op gaan, in Italie zou er gestaakt worden tot er wat aan werd gedaan.
En in nl? Ach we zijn 2 minuten boos, halen onze schouders eens op omdat we weten dat we deze regering zelf hebben gekozen. En gaan dan weer hard aan het werk zodat we de belasting kunnen betalen en werken is de enige manier voor Nederlanders om brood op de plank te krijgen

ZomaarEen | 10-10-22 | 12:16

Hieronder iets over vakantiegangers naar het eigen thuisland. Je zou als voorwaarde voor asiel moeten stellen dat zo lang het thuisland als "niet veilig" staat geregistreerd, vakantie daar als "Nederlander" verboden is op straffe van onmiddellijke intrekking van de asielstatus.

Beste_Landgenoten | 10-10-22 | 12:13 | 2

Nou inderdaad. Herinner je je nog dat er vele duizenden ""Nederlanders"" op vakantie (!) in Afghanistan waren, die allemaal eisten dat ze gered werden door Kaag toen de pleuris daar uit brak. Niemand in Den Haag die zich toen afvroeg: wat doet u daar eigenlijk met uw statushouderschap en recent verkregen paspoort ?

Spongebob77 | 10-10-22 | 12:41

@Spongebob77 | 10-10-22 | 12:41:
En die reactie van onze overheid maakt glashelder duidelijk dat het ze geen zak interesseert.

Sjeintje | 10-10-22 | 12:47

Misdaden tegen de eigen bevolking. ¨Gij zult niet discrimineren¨. Hoeveel jonge Nederlanders wordt een toekomst ontnomen door lui van de richel?

squadra | 10-10-22 | 12:06

Honden blaffen, katten miauwen en parasieten parasiteren. Verrassend!

bomenduwer | 10-10-22 | 12:04 | 2

"Niemand zag dit aankomen", aldus woordvoerders vanuit de Tweede Kamer. Stap eens uit die korte termijn visie, en kijk over de horizon richting de lange termijn (Welke crisis volgt op Corona en Oekraïne, die we vervolgens "niet zagen aankomen" ...).

Wellicht, tijd voor andere maatregelen .. Niet erbij willen werken, staat gelijk aan het huis kwijtraken. Aansluitend een exit, richting het land van herkomst, of een ander land. Volgens de UK overigens, schijnt Rwanda dringen jonge mannen nodig te hebben.

Wat doen linkse media eigenlijk ? Wordt dit ergens onderin een overzicht, weggemoffeld ? Men moest in Ter Apel recent tenslotte allemaal heel zielig, buiten slapen. Wat een "racisten" zeg, die Nederlanders.

Waarom moeten wij toch altijd weer, per sé mensen hier naar toe die niets kunnen en niet zoveel bijdragen. Behalve, dit dan.

Nederlandop1 | 10-10-22 | 12:19

Het spreekwoord is "de honden blaffen, de karavaan trekt verder".
Wij klagen hier en daar. En over 30, 40 jaar is Nederland gewoon een moslimland.

Dandruff | 10-10-22 | 12:20

Er was ze toch graties geld beloofd

upgent | 10-10-22 | 12:04

Wie had dit verwacht! Ben in shock! Er is vast meer scholing nodig! Of een zak geld als ze blijven werken! Zo iets?

Producent | 10-10-22 | 11:57

Op RTV Utrecht is het nooit gebeurd, leuk zo’n “nieuws” site.

MargauxGrandCru | 10-10-22 | 11:47

Ik ben zo'n kerel die met veel buitenlanders en ook asielzoekers bevriend is. Het is leuk allemaal, dat het beter gaat met ze. Er ik voel als of ik ze voor de gek hou als ik mee doe met het ideaal dat iedereen er nog tussen past. Er zijn erg veel mensen die het hier beter willen hebben. Dan heb ik het niet over die hier zijn.

In de thuislanden zijn enorme hoeveelheden die nog maar net beginnen te geloven dat het in Nederland allemaal kan. We hebben al honderd duizenden Turken en honderd duizenden Marokkanen. Dat zijn slechts twee groepen.

Maar nu zijn de andere hun aandeel aan het scheppen. We krijgen honderd duizenden Afghanen, honderd duizenden Somaliërs, honderd duizend Syriërs, 'Tunesiërs, 'Irakezen, 'Jemenieten, 'Eritreeërs, 'Bengalen, 'Algerijnen. En samen gaan de Georgiërs, Oekrainers en Russen wellicht ook nog voorbij de vijf nullen. We gaan richting de 5-8 Miljoen nieuwe Nederlanders waarvan een steeds kleiner aantal ook mee kan draaien.

Het is allemaal heel gezellig voor mij, maar ik ben aan m'n tax qua "Please I'm desperate" meldingen op Whatsapp en Facebook. Ik weet al dat Nederland ze niet allemaal kan helpen. Je kan maar zoveel goedbedoelde afhankelijkheid in een Westerse economie pompen.

GeheidEenGeit | 10-10-22 | 11:42 | 3
-weggejorist-
Openstijl | 10-10-22 | 11:45

Met zulke aantallen is een burgeroorlog ook in west-Europa niet ondenkbaar meer. Perfecte combinatie van wegvallen van welvaart en toenemende sociale fricties tussen groepen die niet willen mengen.

En aangezien 'zij' een sterker groepsgevoel hebben in de clans en zulks die ze thuis ook kennen gaat dat een hele kluif worden. Hoe dan ook is er een wonder nodig om iets positiefs te kunnen melden over Nederland en Europa gedurende de komende vijftig jaar.

HerzlichWillkommen | 10-10-22 | 12:04

@Herlichwillkommen. Precies. Beiroet was ooit het Parijs van het Oosten

BASinnic | 10-10-22 | 12:08

Ze komen tegenwoordig blijkbaar gewoon met een privé vliegtuig naar hier.
"Hoe luxueuze mensenhandel met privéjets vanuit rijhuisje in Vlaams dorp werd gerund"
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221009_978...

BrulSpin | 10-10-22 | 11:41

Iemand al uitgezocht hoe het precies zit? Als je in het AZC zit, zeker met een gezin, en je krijgt een huis aangeboden in Utrecht, wetende dat er een gillend tekort is en de voorrangsregeling onder publieke druk wel eens afgeschaft zou kunnen worden, dan zou ik het ook wel weten. Huis accepteren en baan opzeggen, want qua forenzen is dat echt niet te doen. Als dat de overweging is, dan neem ik die asielzoekers niets kwalijk.

Muxje | 10-10-22 | 11:41 | 6

In dit geval staat het AZC in Utrecht.

Reppertje | 10-10-22 | 15:05

Forenzen? Die mensen werkten in de Utrechtse horeca!

Roos | 10-10-22 | 16:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Ha ha, hieruit mogen we dus opmaken dat er iemand van de gemeente Utrecht werkelijk het idee had dat asielzoekers hier komen om te werken. Hoe erg kun je je vergissen.

voorbips | 10-10-22 | 11:30 | 1

Niet een persoon maar meerdere wethouders en de gemeenteraad. Incompetentie krijgt een herkenbaar gezicht.

F. Jacobse | 10-10-22 | 12:27

Het overkomt ons weer een beetje.

Blauwpetje | 10-10-22 | 11:29 | 1

Dat dus. Niemand die zich verantwoordelijk voelt van zooitje in Den Haag en Brussel

Alleen voor de buehne wat gemopper

HetIsWatAllemaal | 10-10-22 | 11:49

Bedrijven sluiten omdat ze niet aan personeel kunnen komen. Bussen en treinen vallen uit wegens personeelsgebrek. En intussen geven we mensen die niet willen werken een uitkering...

MAD1950 | 10-10-22 | 11:28 | 3

En een woning en natuurlijk budget om dat in te richten

Longhorn | 10-10-22 | 11:36

En een huis!

steekmug | 10-10-22 | 11:37

Er is een schreeuwend tekort aan lui die voor minimumloon of net erboven 40+ uur willen werken. Er is geen personeelstekort voor alles wat erboven zit. En tja met deze inflatie is op bijstandsniveau (900-1100 netto in het handje plus kwijtscheldingen) waarschijnlijk net zo voordelig als werken voor dat geld. Bovendien kun je zo weer terug 'op vakantie' gaan naar de heimat in kwestie, of wiet knippen/snorder en andere louche beroepen zwart bijverdienen.

Waarom zou je dan om 7:00 in de ochtend je bed uitknallen voor een witte baas en de belastingdienst?

Graaf_van_Hogendorp | 10-10-22 | 11:52

Bij voorkeur een verbanning naar een atol in die zee waar Biden wat atoomproeven gaat doen voor de komende armageddon.

Colin.Fart | 10-10-22 | 11:27

De staatsmedia blijft stil, wordt dus in de doofpot gestopt en totaal genegeerd. Ze zitten allemaal over Orban te zeuren dat hij alle media in de zak heeft, maar dit land is precies hetzelfde. Alleen een "blogje" heeft het erover de rest zwijgt in opdracht van het kabinet

. Het is dat ze altijd vooraan staan om miljarden naar de EU te sturen anders omdat ze weten dat ze anders door de EU aangepakt kunne worden over democratische waarden en niet onafhankelijke pers.

Snap_het_ook_niet | 10-10-22 | 11:23

Kan iemand even uitleggen wat de regeltjes zijn voor het krijgen van een uitkering als je zelf je werk opzegt? Heb je daar wel recht op?
Een beetje gaan zitten schuimbekken over die uitvreters is leuk voor je dagelijkse portie ophef, maar je wordt er niet wijzer van.

Schadenfreude | 10-10-22 | 11:19 | 4

Als jij je werk opzegt en een uitkering aanvraagt heb je sollicitatieplicht, maar voor statushouders in Utrecht geldt dit kennelijk niet. Schoonmaakbedrijven in Utrecht hebben enorm personeelstekort dus iedereen die gezond is kan vandaag nog aan de slag. Levert nauwelijks meer op dan een uitkering overigens, dat terzijde.

Frits de Vriez | 10-10-22 | 11:32

@Frits de Vriez | 10-10-22 | 11:32: dus dan ga je niet werken. Doen Nederlanders net zo.

Schadenfreude | 10-10-22 | 12:22

Ja, je hebt recht op bijstand. Niet op ww als je zelf opzegt.

Lukiluuk | 10-10-22 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Nah ja, kunnen ze de asielinstroom tenminste niet wegmoffelen onder het kopje arbeidsmigranten.

Lorejas | 10-10-22 | 11:15

Ze worden steeds slordiger met de uitvoering van die omvolking. Het gaat voor hen zelfs iets te snel denk ik.

Tiscali-2 | 10-10-22 | 11:12 | 1

Ooit was je politieke carrière gelijk om zeep als zoiets aan het licht kwam. Nu allang niet meer, hooguit ietswat irritant als de politieker in kwestie wat kritiek krijgt en daar antwoord op moet geven. Dit ligt op straat en het interesseert de betrokkenen niks. Ze geven wat sociaal gewenste antwoorden en wrijven hun kont nog wat strakker tegen het pluche aan.

BrulSpin | 10-10-22 | 11:35

Ik leef in een surrealistische wereld want nergens lees ik ook maar iets wat er op wijst dat de gemeente terughoudend gaat zijn met het toekennen van bijstand. Hoe is dat in godsnaam mogelijk. Bijstand is bedoeld voor mensen die niet in hun inkomen kunnen voorzien, niet voor klaplopers die geen zin hebben om te werken.

Frits de Vriez | 10-10-22 | 11:04 | 3

De gemeente kan je bijstand korten bij niet actief meewerken werk te vinden. (en dat is echt heel weinig geld maandelijks) maar Utrecht, je weet.

horsteknots | 10-10-22 | 11:07

@horsteknots | 10-10-22 | 11:07: Dan nog, als statushouder is opeens je Nederlands een stuk slechter geworden. Door de oorlog in Oekraïne komt opeens je PTSD weer terug en Vluchtelingenwerk zal nog wel een hele riedel uitvluchten hebben die keurig gebundeld in een boekje worden aangeboden om maar niet te hoeven werken.

FrankVeer | 10-10-22 | 11:28

Gister asiel. Vandaag een huis. Morgen een uitkering. Overmorgen voor de rechter wegens tasjesroof of verkrachting. Volgende week kankeren dat Nederland systemisch racistisch is. Wat doen we hier fout?

Zeddegeizot | 10-10-22 | 11:04 | 1

Nederland wordt zelfdestructief bestuurd. Hoe krijgen we de Nederlandse bevolking/belastingbetaler zo ontevreden en ongelukkig als mogelijk. Hoe werken we racisme in de hand? Hoe zorgen we ervoor dat niemand meer wil werken. We zijn goed op weg!

Tommi | 10-10-22 | 11:23

Huh? Hebben wij een minister voor Primair en Voortgezet Onderwijs? Hoort dat niet gewoon een stas te zijn binnen Min OCW?
Dit is wel een heel erg mini-mini-mini ster. Ik had nog nooit van die Dennis Wiersma gehoord. Helaas weet ik nu wie hij is....

nick666 | 10-10-22 | 11:03

Reteslim die ratten.. dit soort toestanden moet overal en dagelijks gebeuren, zodat de verweg inwoner van kotshol zich ook eens achter het oortje gaat krabben..
Het meest lullige is dit voor de hardwerkende belastingbetaler.. die niet in de bek gespuugd word, maar keihard in de bek gekotst en gescheten..
De beslissing om ruim 30 jaar geleden het gezonken NL schip te verlaten, voelt nog met de dag beter.

broervandenhollander | 10-10-22 | 11:02 | 2

Mooi...

Bello de Hond | 10-10-22 | 11:09

Tòch schijnt dit een gaaaf land te zijn.

meneer Q | 10-10-22 | 11:57

Snel de wekelijkse update van instromers, asielzoekers, vluchtelingen en familieherenigingers uitsplitsen om de getallen omlaag te krijgen. Zo krijg je alleen maar sociale onrust. Kom op! Zo speel je rechts alleen maar in de kaart.

dasechtgeenstijl | 10-10-22 | 10:59 | 4

@Bello de Hond | 10-10-22 | 11:05: Steun, dank u.

Zitvlak | 10-10-22 | 11:43

Natuurlijk sarcastisch bedoeld, maar helaas waarschijnlijk een pavlov reflex van de gemiddelde bestuurder.

dasechtgeenstijl | 10-10-22 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begrijp het probleem niet. Die asielzoekers zijn slechts hun tijd ver vooruit. Toen alles nog met de handen ging voordat de mechanisatie zijn intrede deed werkten mensen veel langer door om een product te maken. Nadat de machines de taak overnamen werden de producten in 2 seconden gemaakt in plaats van de hele dag ploeteren. En zie daar je hoeft nog maar max 1 uurtje per dag te werken zonder dat de productiviteit achteruit gaat. Robots vervangen ook nog de mens op de werkvloer, zo kan iedereen de gehele dag thuis of ergens anders aan zijn hobby werken. Mooi toch!

dijkbewaker | 10-10-22 | 10:57 | 1

win win volgens jou... ohnee toch niet..

Bello de Hond | 10-10-22 | 11:05
-weggejorist-
Hefbrug | 10-10-22 | 10:57 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Van wat ik gisteren uit het bericht in het FD haalde lijkt het erop dat het COA zich heeft opgeworpen als een soort vakbond, en de statushouders, voor wie ze voorheen alles regelden, goed duidelijk hebben gemaakt dat het heel erg ingewikkeld is om te werken, in een huis te wonen, de huur te betalen, en met de rest van het geld ook nog in je eigen onderhoud te voorzien. Dus hebben ze ze op het recht op een uitkering gewezen zodra ze een woning hadden. De laatste zin uit het fd-artikel vind ik nogal alarmerend:
''We zouden wel meer informatie kunnen gebruiken vanuit gemeenten om onze bewoners goed voor te lichten over de financiële en administratieve gevolgen van betaald werk.' Het COA stimuleert bewoners 'om betaald werk te laten lonen in plaats van dat het ingewikkeld wordt en mensen hierdoor schrikken en stoppen.' '

grietmetgroenefiets | 10-10-22 | 10:57

Die ondernemers die hun nek hebben uitgestoken voor dit ondankbare grut zullen ook wel zijn genezen van hun nobele initiatief. De kans is al groot dat dergelijke mensen in dienst nemen eerder a-productief zal zijn. Dat leek blijkbaar mee te vallen maar dan nemen ze gewoon ontslag. Lol.

JJMS | 10-10-22 | 10:57 | 1

Dergelijke deugsukkels zullen niet zo snel hun geloof verwerpen. Die denken vast dat deze statushouders zijn gestopt met werken dankzij de micro-agressies van melk drinkend extreemrechts.

HerzlichWillkommen | 10-10-22 | 11:02

Heel simpel; zeggen ze zélf hun baan op voor een uitkering dan ook het huis uit. Bij ontslag vanuit de werkgever mss een ander verhaal maar dat kan zo'n statushouder ook zelf veroorzaken door constant te laat te komen of wangedrag op de werkvloer, in dat geval zeker geen uitkering en dan kan je ook de huur van het huis niet meer betalen. Pats boem, wegwezen.

dubbelicious | 10-10-22 | 10:55

Geeft niet hoor, ik draai wel wat extra belaste overuren.

thekolere | 10-10-22 | 10:55

De nieuwe adel in Nederland heeft een naam... Statushouder!!!

Nico1000 | 10-10-22 | 10:55

Voor mijn gezondheid ben ik als pensionado post gaan bezorgen. Veel beweging en best wel pittig soms. Goed voor lijf en leden. Betaald niet best maar soit voor het geld hoef ik het niet te doen. Ze zitten te springen om personeel. Maar denkt u dat er ook maar iemand van Finse afkomst dat werk doet?

Zapata10 | 10-10-22 | 10:53 | 9

Beste Zap, u bent een geweldenaar.
Dat de instromers u uitlachen, kan u niets aan doen.
Vervelende is dat zelfs na uw pensioen, de instromers nog op u teren.
Uw belastingaanslag spreekt boekdelen in februari

Zitvlak | 10-10-22 | 11:06

@Bello de Hond | 10-10-22 | 11:02: 11 Euro netto per uur fulltime komen ze uit op 1600 tot 1700 Euro netto per maand. Geen vetpot maar ik heb het wel slechter meegemaakt in mijn leven.

Zapata10 | 10-10-22 | 11:20

@U-boot | 10-10-22 | 10:56:
Volgens mij is een postbezorger geen zwarte bijklusser. Plus dat de dame waar ik over sprak geen twintig is, veeleer 70.

toetssteen | 10-10-22 | 11:53
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
horsteknots | 10-10-22 | 10:53

Als je jong bent en ergens goed je brood mee kunt verdienen, kun je je geluk beter over de grenzen gaan zoeken. Want hier gaat 't em gewoon echt niet meer worden. Dit beleid gaat niet veranderen. Integendeel zelfs. Rutte IV strooit nog harder met geld.
Nederlandse gelukzoekers kunnen beter over de grenzen gaan...

Bataafje | 10-10-22 | 10:53

Het erge is dat ik in principe vind dat we het echte vluchtelingen moeten opvangen (tot een realistisch maximum). Dat kun je helaas alleen bewerkstelligen indien er ‘draagvlak’. Met dit soort verhalen is Nederland keihard bezig de groep mensen die nog wel begrip heeft voor het opvangen van asielzoekers van zich te vervreemden. Dit kan gewoon niet de bedoeling zijn.

BobDobalina | 10-10-22 | 10:52 | 5

Dat is idd ook wat ik mis in deze discussie. Wij kunnen niet eindeloos vluchtelingen opnemen (en al helemaal geen veiligelandiers). NL moet gewoon een absoluut maximum stellen aan het aantal echte vluchtelingen per jaar.
Zoals het nu gaat verdwijnt het 'draagvlak' zeer snel.

Misschien dat privatiseren een optie is? Eens kijken wie er een asielzoeker in huis wil opnemen.
Geen hond. Nou ja, mss drie honden.

Ichneumonidae | 10-10-22 | 11:03

Ik vind enkel dat we nog autochtone Belgen, Duitsers, Denen, Noren, Engels of Schotten moeten opvangen als vluchteling. Al het andere: rot op.

HerzlichWillkommen | 10-10-22 | 11:04

Dit jaar iets van 170.000-200.000. (Oekraïeners en asielmigranten).

En volgend jaar? Dit gaat niet stoppen.

Bataafje | 10-10-22 | 11:16
▼ 2 antwoorden verborgen

De statushouders laten weer zien wat ze waard zijn, voor Nederland, voor de Wereld: geen ene moer.

Sieg Hein | 10-10-22 | 10:52

Inmiddels wil ik ook wel naar een eiland in de Stille Zuidzee.

Cheesy Poof | 10-10-22 | 10:52

Het zijn verkapte gastarbeiders wat mij betreft. De hele bende vanuit Den Haag veroorzaakt een herhaling van zetten. Een schaalvergroting. Meer kerncentrales (net als vroeger), want Nederland wordt voller. Meer werkmigranten (net als vroeger), want Nederland is niet vol en is lui/oud/ (net als vroeger). Meer uitkeringen en gezinsmigratie voor deze groep (net als vroeger). Het gas hier de grond uit voor de subsidies die verdampen richting bedrijven en profiteurs (net als vroeger). Echte hulpbehoevenden krijgen preken en kortingen (net als vroeger). Dat 'noodzakelijke beleid' vraagt om Hervormingen en Ingrepen en Pijnlijke Keuzes (net als de afgelopen 40 jaar).

Grote problemen zijn een kluwen aan maatschappijbrede crises geworden door voortgezet faalbeleid. En nòg stoppen ze niet. Doelgroepenbeleid aan de ene kant en rantsoenering/afbraak aan de andere kant gaan al decennia prima samen. De brul van verontwaardeging door de samenleving blijft immers uit.

zeurmachine | 10-10-22 | 10:52 | 2

Jha,,, dat klopt. "Wij" accepteren het en komen niet in opstand.... knijp en piep methode dus...

Bello de Hond | 10-10-22 | 10:54

GastARBEIDERS kwamen om te werken en deden dat in eerste instantie ook. Deze mensen komen om heerlijk niets te doen en de komst van de rest van de familie te organiseren. Huisvesting, uitkering, toeslagen, zorgverzekering en de thermostaat op 24, wat wil je nog meer?

Frits de Vriez | 10-10-22 | 10:59

Nou, als er nog enig draagvlak was in Nederland voor vluchtelingen, dan is dat met dit nieuws compleet verdwenen. Ik ben benieuwd wat de uitslag van Provinciale Staten verkiezingen wordt. Dat wordt een blik op de toekomst.

seasicksteve | 10-10-22 | 10:50 | 2

Die verkiezingen gaan linksaf. Omdat de meeste Nederlanders nog denken dat wij een rechts kabinet hebben.
Ik verwacht juist meer bestuurders die liever een aai over de bol geven dan paal en perk stellen.

dasechtgeenstijl | 10-10-22 | 10:55

Probleem is wel dat het weer een FvD-achtig fiasco kan worden. In de zin dat bij de PS het kabinet flink verliest, dus ook in de EK, maar dat de gemoederen weer bedaren richting de TK en gemeentelijke verkiezingen.

Maar goed eerst maar zien wat er in maart gebeurt. De VVD-campagne gaat op volle toeren draaien om zichzelf te profileren als verantwoordelijke partij die echt wel wat heeft bereikt. En dat de rechtse concurrenten allemaal onbetrouwbare lapzwansen zijn (is niet moeilijk te framen).

HerzlichWillkommen | 10-10-22 | 11:07

Veel dank aan die statushouders die ontslag hebben genomen om nu vol aan het staatsinfuus te gaan hangen en vooral aan de publiciteit. Eindelijk wordt naïef Nederland wakker. Want je denkt toch niet dat dit de eerste keer is dat dit gebeurt. Ik zou als statushouder niet anders doen. Nu eens kijken of er echt wat gaat veranderen of dat Nederland weer in slaap wordt gesust met brood en spelen.

Nomen | 10-10-22 | 10:50 | 1

Gemeenteinfuus. En dat komt nog harder aan.

horsteknots | 10-10-22 | 10:51

Het COA en de gemeente Utrecht heeft gemeld dat ze van de situatie op de hoogte zijn. Bovendien zijn ze op de hoogte van het weer, de prijs van bitterballen, de kleuren (eigenlijk tinten) van de oversteekplaats, dat sommige schoenen veters hebben en, erg belangrijk, dat de koffie in de kantine op is.
Vanavond gaan ze om kwart voor 5 naar huis.

donkieshot | 10-10-22 | 10:50

Wat ik zo lees van prominente VVDers over deze kwestie is dat ze willen dat hier heel streng tegen wordt opgetreden. Hadden we maar zo een daadkrachtige partij als de VVD in de regering. Oh wacht.

Zapata10 | 10-10-22 | 10:49 | 5

VVD en streng? Dat is voor de Bühne. Nederland is voor een paar spiegels en kraaltjes verkocht aan de EU, over grenzen heeft het niet veel meer te zeggen, vergezichten en fantasieën, daar grossiert het in. Dank de eurofiel!
En als u toch bezig bent, dank uw politici ook voor de kortzichtigheid waarmee het in het euro debacle is gestapt. Onder andere het ECB heeft last van lemmingengedrag.

donkieshot | 10-10-22 | 11:02

Ik heb eens een VVD-er horen zeggen;
"Hoe meer asielzoekers hoe beter".

meneer Q | 10-10-22 | 12:06

@meneer Q | 10-10-22 | 12:06: ja. En van der Wal, ook VVD, zegt dat er meer huizen nodig zijn om te kunnen groeien.

D66 wil sowieso in elk nieuw huis een migrantengezin zetten.

Het is niet dat ze het verbergen ofzo.

Bataafje | 10-10-22 | 13:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien als update straks de wekelijkse asielinstroom meenemen?

JJMS | 10-10-22 | 10:49

Kan me ook nog een project herinneren (ergens in de buurt van Rotterdam, Capelle aan de IJssel?) waar Syrische statushouders een opleiding kregen tot bouwvakker. Die stopten ermee, want veertig uur in de week werken, nee, dat zagen ze niet zitten. Terwijl ik al m'n hele leven niet anders doe, en als beloning voor dit soort parasieten belasting mag betalen.

Tapu | 10-10-22 | 10:48 | 1

Kan me heel goed voorstellen dat voor u, met deze ervaring in uw achterhoofd, de gang van zaken in Utrecht extra boos-makend is.

Nicola-D-Dex | 10-10-22 | 12:07

Welke plichten heeft een statushouders eigenlijk? Buiten het eerste couplet van het Wilhelmus leren op de inburgeringscursus (betaald door DUO=u en mij). Ik lees namelijk heel veel over rechten: recht op onderdak, recht op auwtkierieng, recht op zorgverzekering, recht op een snelle asielaanvraag, recht op onderwijs en als we niet oppassen hebben we binnenkort quota waardoor men recht op voorrang op een baan heeft (niet dat daar nou heel enthousiast op gereageerd zal worden..).

JJMS | 10-10-22 | 10:47 | 1

Statushouder zijn verhoogt hun status en het hebben van een huis helemaal. De asieladvocaat van dienst heeft ingefluisterd dat iemand met status in Nederland geen verplichtingen heeft en niet hoeft te werken.

gestoptmetroken | 10-10-22 | 10:57

De naam Vluchtelingenwerk kan beter veranderd worden in Vluchtelingenuitkering

ChatBot | 10-10-22 | 10:47 | 2

Voor hun "statusuitkeringstrekkers" verzorgen ze ook alle toeslagen en minima-extraatjes, de werkende man in dit verkwanselde land moest eens weten dat ze zo easy netto 2300 euro kunnen (laten) binnenharken... iedere maand. Schande

hagelkruis | 10-10-22 | 10:51

Oh fijn dit nieuws, ik was vandaag nog niet tegen mn wil in mn reedt (sic) genomen (hoogste belasting schijf he), dus dit is wel even lekker. Paar 'statushouders', alleen de fucking naam doet die mensen al op ons werkende segment schijten, die mn misselijkheid opwekken was net wat ik nodig had. Gadveredamme.

tobleroneisirritant | 10-10-22 | 10:47

Dit is niet verkeerd, als je wilt rentenieren daar hoort ook een huis bij.

Openstijl | 10-10-22 | 10:46

"Blijkbaar". Hoe wereldvreemd kun je zijn?

Leviticus_ | 10-10-22 | 10:44

Ik zie steeds meer barstjes in het vaasje van Rutte.

ViaNova | 10-10-22 | 10:44 | 1

Build Back Better zei ome Klaus hem voor.

Veepert | 10-10-22 | 10:45

Hoeveel fucking geld krijgen die parasieten? Ze vinden de uitkering/bijstand namelijk voldoende om niet meer te willen werken. Er wordt tering veel geld ingestopt om deze lui te huisvesten en te laten integreren, en dan krijg je dit. Het zoveelste voorbeeld dat het kansloos is deze mensen hierheen te halen, en toch blijft het doorgaan.

usb stok | 10-10-22 | 10:44 | 4

Ik roep iedereen op bij volgende verkiezingen op de juiste partij te stemmen waardoor deze parasieten nooit meer een kans krijgen en zeer strenge eisen aan asielzoekers worden gesteld op het moment dat zij huisvesting verkrijgen.

Colin.Fart | 10-10-22 | 10:50

Huur, zorg, kindertoeslag, kwijtschelding gemeentelijke lasten, energie toeslag.

NLgaatnaardeklote | 10-10-22 | 10:51

@De Profundus | 10-10-22 | 10:49: Oeps.

NLgaatnaardeklote | 10-10-22 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

Aha, dus als ik uiteindelijk een huis heb kan deze kleine jongen stoppen met werken. En vervolgens krijg ik dan gratis geld van de overheid.

Overtwar | 10-10-22 | 10:44

Geef huis geef uitkering!

Pretba | 10-10-22 | 10:41

Het is zo triest en sneu dit, dat ik die linkse deugers alleen maar kei en keihard in hun gezicht kan uitlachen.

Gaat het niet dan? | 10-10-22 | 10:40 | 5

Maar je moet er ondertussen wel voor betalen, das pas lachen.

deja_view | 10-10-22 | 10:42

Geld over de balk gooien doen ze toch wel.

Gaat het niet dan? | 10-10-22 | 10:45

@Bello de Hond | 10-10-22 | 10:41:

U heeft het over?

JJMS | 10-10-22 | 10:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja ik kijk nergens meer van op. Massa-immigratie heeft één resultaat en dat is uitholling van het land van bestemming, te weten Nederland in dit geval.

Enige uitweg is volledige stop van instroom van alle volkeren die hier aantoonbaar niet bijdragen en massale remigratie van criminele dan wel profiterende lieden die nog volgens de regels kunnen worden heengezonden.

HerzlichWillkommen | 10-10-22 | 10:40

Een paar "veilige-landiërs" verpesten het voor de grote groep oprechte asielzoekers. O wacht....

Grachus | 10-10-22 | 10:40

Het blijkt maar weer dat in Nederland werken net zoveel loont als de hand op houden.

JJMS | 10-10-22 | 10:40 | 1

Fout, hand ophouden loont meer aangezien je niet hoeft te werken.

Frits de Vriez | 10-10-22 | 10:53

Wat een gaaf land is dit toch!

Knip | 10-10-22 | 10:36

Gelukkig hebben die nieuwe Nederlanders geen stemrecht, oh nee, wacht...

Jan de Vries | 10-10-22 | 10:35

Utrecht zelf vind dit helemaal niet zo wrang. Mede door de import linkse studenten meisjes met stemrecht, die zodra ze klaar zijn met studeren weer het land in trekken, zichzelf verspreiden en dan er achter komen dat hun idealen helemaal niet werken. Oh, en de native Utrechter; die zoekt het maar uit in hun opgedrongen linkse bolwerk.

Madrox | 10-10-22 | 10:35 | 3

Zelfde formule gaat op in Nijmegen en Wageningen. Minimaal de helft neemt een paar jaar laterstilletjes gedesillusioneerd een afslag naar rechts.

geheelvergeter | 10-10-22 | 10:37

Groningen, hetzelfde laken een pak.

Wiebenick | 10-10-22 | 10:44

Gaat niet helemaal op. Er is geen studentenstad waar zoveel afgestudeerden blijven wonen als Utrecht. Maakt het dus des te erger: al die ASW en psychologie kipjes blijven er dus GL stemmen. Arm Utrecht, je verdient zoveel beter.

Tapu | 10-10-22 | 10:55

toch weer mooi dat de linkse randstedelijke goegemeenschap het weer verneukt voor de rest van Nederland buiten de Randstad.

Fedde71 | 10-10-22 | 10:35 | 1

Zou je aub op willen houden met het tegen elkaar opzetten van 'stad' en 'land'?
De meeste linkse stadsbestuurders komen en kwamen van 'het platte land'. De oorspronkelijke stedelingen zijn door hen de stad uitgewerkt. Naar Purmerend en Almere bijvoorbeeld.

Nicola-D-Dex | 10-10-22 | 11:58

Het ging vanochtend over Vervelende statushouders die een huis hadden gekregen.
Dat woord zie ik in dit topic niet terugkomen.

Longhorn | 10-10-22 | 10:35

Diep frustrerend dat huizen worden weggegeven en statushouders werk opzeggen of dat Nederlanders er een opinie over hebben? Vragen vragen.

halfvolle glas | 10-10-22 | 10:34

Zo zie je ook hoe dat zooitje elkaar zit te informeren over waarmee ze kunnen weg komen.

NLgaatnaardeklote | 10-10-22 | 10:34

"We moeten helpen, helpen en helpen" hoor ik in het filmpje.

Maar zij (asielzoekers en de deugbrigades eromheen) eisen, eisen en eisen.

Wanneer gaan wij eens verplichten en duidelijk maken dat je in NL naast (heel veel) rechten ook plichten hebt.

DickTurpin | 10-10-22 | 10:31 | 3

In Nederland duren misstanden meestal tot ze onbetaalbaar worden. In dat licht gaat het de goede kant op.

Harry.Langezwaal | 10-10-22 | 10:34

Nederland kijkt alleen maar naar de eigen rol.
Die is masochistisch naar zichzelf toe en neo-kolonialistisch naar de vluchtelingen. Ook staat het staat haaks op de participatiewet die van de eigen verantwoordelijkheid uitgaat.

-ik hou van je nick maar dat terzijde-

Roos | 10-10-22 | 10:37

Geen werk betekent geen inkomen. Geen inkomen betekent dat je terug valt op bijstandsniveau en met de huidige energie prijzen kan je de huur niet meer betalen. Vervolgens wordt je uitgezet uit de woning. Of zie ik iets over het hoofd?

--sjolmers-- | 10-10-22 | 10:29 | 5

Huisuitzetting gebeurt sinds corona toch niet meer...

Bello de Hond | 10-10-22 | 10:43

@zeeman73 | 10-10-22 | 10:30:
Schulden maken en dan de schuldsanering in voor 3 jaar en de rest wordt kwijtgescholden.

seasicksteve | 10-10-22 | 10:54

U bent alle toeslagen vergeten. Niemand mag gekort worden onder bestaansminimum

strawdog | 10-10-22 | 11:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus je hebt een baan en een huis. Vervolgens zeg je die baan op en krijg je uitkering(en) en toeslagen? Als ik mijn baan opzeg, krijg ik dan ook een uitkering en toeslagen? Lijkt mij een mooi verdienmodel. Of geldt dit alleen voor allochtonen? Ik vraag dit absoluut niet voor een vriend, want ik en mijn vrienden werken voor ons geld. En overigens ik heb ook geen allochtone vrienden.

RGV42 | 10-10-22 | 10:29 | 2

Jha dat vind ik ook knap... als ik mijn baan opzeg dan heb ik een probleem zegmaar... of geld dat niet voor die mensen ... ben niet zo goed op de hoogte van hun rechten en plichten.

Bello de Hond | 10-10-22 | 10:44

Exact. Als NL-er mag je dood neervallen als je zoiets flikt.

ChatBot | 10-10-22 | 10:45

wie o wie gaat het kabinet/de Nederlandse staat aanklagen voor het niet naleven van de Dublin-criteria (asielaanvraag in eerste Europese land van aankomst) en het daardoor vernietigen van de sociale zekerheid, het verstoppen van sociale huur, het overbelaste van de zorg, het overvragen van de politie en het ontstaan van een totaal cynische houding van iedere werkende Nederlander richting de belastingdienst?

likeenseenijsje | 10-10-22 | 10:27 | 3

Dat zou de taak van de 2e kamer moeten zijn.
Daar zijn ze ook blij om op het pluche te zitten en de 4 jaar uitzitten.
Niks doe wordt omgezet in geld.

Zitvlak | 10-10-22 | 10:30

Geen kans ,de rechters hebben meer met Kaag dan vrouwe Justitia.

slim blontje | 10-10-22 | 10:30

Zo'n type Vollenbroek maar dan een rechtse

DickTurpin | 10-10-22 | 10:33

Het hele concept 'een huis krijgen' klopt niet. Net als 'een uitkering krijgen'.
Het 'krijgen' is een probleem. Het moet voorwaardelijk zijn. Dus een huis koop je, huur je, met geld dat je niet 'krijgt', maar verdient. Een uitkering kan je verdienen door dienstverlening aan de samenleving.
Als mensen alles maar krijgen, dan trek je uitvreters aan, of je creeert ze.

zeeman73 | 10-10-22 | 10:27 | 2

Echte solidariteit is wederkerig en daar is hier geen sprake van.

therealbraindump | 10-10-22 | 10:29

In Frankrijk krijg je onderdak, met maatschappelijk werk, voorwaardelijk voor een jaar, evt nog een jaar, dan 5 jaar, en daarna definitief, op voorwaarde dat je ondertussen aan het werk bent en de taal leert/hebt geleerd.
En de mevrouw van de gemeente belt af en toe met de mevrouw van de taalcursus 100km verderop of je wel trouw komt.
Hier zit bijna iedereen met een wijs gezicht (en betaald) uit zijn nek te kletsen.

Harry.Langezwaal | 10-10-22 | 10:30

Verzorgingsstaat en open grenzen gaan niet samen, exhibit 1001.

Vula | 10-10-22 | 10:26 | 3

Mooie conclusie.

Roos | 10-10-22 | 10:31

Zei Milton Friedmann al jaren geleden. Daar hoef je geen Nobelprijswinnaar voor te zijn. Wel interessant om te kijken.
www.youtube.com/watch?v=u_0cOe7xuyU

Ichneumonidae | 10-10-22 | 10:35

Ja maar, je kan er wel heel fijn mee deugen. En er zijn groepen (marginaal, datdanweerwel) die orgastisch & compleet van de kruk af soppen bij de gedachte aan die voortdurende mogelijkheid.

Grijskijkert | 10-10-22 | 10:42

Wanneer valt die plaat voor hun kop er eens af ?
Die zieligheidsindustrie is het enige orgaan wat (helaas) wel goed gaat in Nederland.

slim blontje | 10-10-22 | 10:25 | 2

Wat wil je als de geldpot daarvoor nooit leegraakt maar gewoon aangevuld wordt, de slappe hap is meer kapot aan het maken dan ze wil verbergen.

hagelkruis | 10-10-22 | 10:27

Wat gaat er goed dan in de zieligheidsindustrie? Mis ik iets?

Veepert | 10-10-22 | 10:50

De dingen die je weet maar niet mag zeggen, want anders ben je extreem-rechts. Ben niet zo fier op Thierry, maar dat rapportje over de kosten van immigratie lijken wel juist. Waar Noorwegen de fossiele opbrengsten hebben geïnvesteerd, hebben linkse Nederlanders migratie gefinancieerd

Dr.Platypus | 10-10-22 | 10:23 | 1

En dat bedrag is 400.000.000 euro aan immigratie. 400 miljard over 25 jaar import van griezels met een droom.

periscope | 10-10-22 | 10:29

Die 'enkele tientallen' zijn aan het licht gekomen omdat de betreffende werkgevers de media opzochten (eentje zag er meerdere uit zijn personeelsbestand verwdijnen).
Je mag er dus vanuit gaan dat dit nog veel vaker en al veel langer voorkomt.

geheelvergeter | 10-10-22 | 10:22 | 1

Ongetwijfeld ingefluisterd door louche 'asiel' advocaten.

4HoogAantWater | 10-10-22 | 10:43

Onderliggend zal het probleem zijn dat de Europese landen het niet eens kunnen worden over inreis-, immigratie- en asielbeleid, waardoor alle landen zelf maar wat aanmodderen.
En met het opheffen van de binnengrenzen hebben de meeste regeringen snel een bezuiniging op de grensbewaking ingeboekt, zodat de buitengrenzen inmiddels langdurig onvoldoende bewaakt zijn.
Met dank aan de administratieve faal die EU heet.

Harry.Langezwaal | 10-10-22 | 10:21 | 1

De meeste landen modderen niet aan, hoor. Dat doet Nederland.
Maar Oostenrijk, Polen, Bulgarije, Tsjechië etc modderen echt niet aan.

Je woont nu eenmaal in het slaptste land van de EU na Zweden. De Zweden zijn er op teruggekomen. Nu gaat Nederland het nog een keer proberen.

Djees. Zelfs Duitsland signaleert problemen.

Bataafje | 10-10-22 | 10:59

Gisteren gezien bij 'de neven van Eus' met een glimlach om haar mond zei ze 'Ah je komt uit Nederland, het rijkste land van de wereld'. Het minder bedeelde volk van de wereld weet precies dat als je in het begin even door de zure appel heen bijt je in Nederland voor de rest van je leven 'op gratis geld zit'. De minder opgeleiden - zijn de meesten van hun - hebben na een paar jaar "investeren in hun toekomst" dat dan ook voor elkaar. Ik verbaas mij er niet eens meer om dat ik langzaam maar zeker racistisch ben geworden jegens dit soort volk. Ik vind het jammer voor die paar goede vreemde vogels die daar dan de dupe van worden. Bedankt linkse rukkers (not), je hebt ook van mij een racist gemaakt.

vanDeudekom | 10-10-22 | 10:20 | 8

Afkomst kan me werkelijk niets schelen. Het draait me enkel om gedrag en het gedrag van een gigantisch deel van gelukszoekers uit bekende landen is extreem onwenselijk. Ik heb derhalve geen enkele sympathie meer voor wie dan ook van buiten Europa hierheen wil vluchten. Al komen ze uit oorlogsgebied, dikke pech wij zijn er klaar mee en daarvoor kun je je medelanders bedanken.

Betreft vooral mannelijke migranten uiteraard, er zijn wel uitzonderingen te maken mits de regels inzake nareizen onverbiddelijk hard zijn.

HerzlichWillkommen | 10-10-22 | 10:47

@* Il Principe * | 10-10-22 | 10:26:
Gastarbeiders kwamen tenminste nog met de intentie om te werken.

Tapu | 10-10-22 | 11:11

@--sjolmers-- | 10-10-22 | 10:35: Dank, mee eens, voel me weer iets beter. Ik wil niet racistisch zijn maar....mijn god wat een teringzooi.

vanDeudekom | 10-10-22 | 12:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Je mag hopen dat dit voorval ons leert dat enkel barmhartigheid onvoldoende is om een betere wereld te scheppen. Wat geldt voor de statushouders geldt mutatis mutandis voor iedereen hier in het land. Als het zo is dat statushouders gewoon hun baan op kunnen zeggen als ze een huurhuis toegewezen krijgen, dan geldt dat voor iedereen hier in het land, dus ook voor lieden die tien jaar of meer op een wachtlijst hebben gestaan. En als dat om de een of andere reden niet het geval is, dan is er sprake van rechtsongelijkheid en moet die, linksom of rechtsom, uit de wereld worden geholpen. Kortom, ook iedere Nederlander moet de mogelijkheid krijgen zijn baan met onmiddellijke ingang op te zeggen en een uitkering te krijgen op het moment dat hij een huurhuis krijgt toegewezen, of niemand moet dat kunnen flikken, ook een statushouder niet.
Het probleem is hier niet de statushouder en zijn gedrag, het probleem is ons volkomen verrotte systeem dat misbruik als dit kennelijk mogelijk maakt en bestuurders reacties ontlokt als "wij snappen dat het frustrerend is maar wij kunnen hier niets aan doen".

Schoorsteenveger | 10-10-22 | 10:19 | 1

Alle Nederlanders met werk vanaf morgen ziek melden tot dit onrecht ongedaan is gemaakt.

Davy Kroket | 10-10-22 | 11:16

En ondertussen probeert de regering ons wijs te maken dat het zo goed is voor NL dat we jonge arbeidskrachten uit het buitenland aantrekken. Wat een ongelooflijke sukkels regeren dit land toch.

zorgeloos-type | 10-10-22 | 10:19 | 4

In een van de tweets lees ik dat 30% van de vluchtelingen werkt.
70% komt potverteren.

Roos | 10-10-22 | 10:22

@Roos | 10-10-22 | 10:22: die 30% hebben veelal gesubsidieerde en/of gecreëerde baantjes, al dan niet dagbesteding.

Veepert | 10-10-22 | 10:26

Als je jonge arbeidskrachten wilt, dan selecteer je en geef je een werkvergunning af.
VVD, D66 en CDA willen gewoon dat het inwonertal van Nederland fors groeit.

Bataafje | 10-10-22 | 11:02
▼ 1 antwoord verborgen

Het rondreizende circus dat op kinky adverteert krijgt er weer een paar peeshuizen er bij.

Haberdoebas | 10-10-22 | 10:18

Een asielzoeker die met voorrang van alles en nog wat GRATIS krijgt en vervolgens als statushouder MET HUIS weigert om 'in de echte maatschappij van Nederland' zijn plichten na te (blijven) komen maar wel zijn rechten op te eisen is er 1 te veel.

Niet pamperen maar aanpakken!

MK27 | 10-10-22 | 10:18 | 2

Zullen we gewoon eens de politieke verantwoordelijken aanpakken, in plaats van te wijzen naar het symptoom? Ik geef ze groot gelijk dat ze gebruik maken van de mogelijkheden die ze geboden wordt. Ik geef iedere Nederlander die voor het minimum werkt groot gelijk om ervoor te kiezen netto meer over te houden in de bijstand.

Dat dit allemaal mogelijk in Nederland is het probleem, niet degene die er gebruik van maken. Immers als het niet meer kan, is het zo afgelopen met deze gekkigheid.

NietHenkLooij | 10-10-22 | 10:23

@NietHenkLooij | 10-10-22 | 10:23: Voordat we tegen die grens aanlopen (dat het niet meer kan) zijn u en ik nog verder uitgeknepen en worden we als een uitgeperste citroen weggeflikkerd omdat er zelfs geen zuur meer uit ons kan komen.

Peerkeoud | 10-10-22 | 10:37

Maak werken onderdeel van de verblijfsvergunning voor bijvoorbeeld de eerste 5 jaar. Nooit gewerkt betekent intrekken vergunning en weer uitzetten.

2voor12 | 10-10-22 | 10:17 | 5

Er zou meer gebruik van het woord ,,tijdelijk,, gemaakt moeten worden.
Daarmee kom je duidelijk over en heb je altijd armslag.

Zitvlak | 10-10-22 | 10:26

@Schoorsteenveger | 10-10-22 | 10:20:
De EU kan de pot op. Wat willen die doen tegen ons als grootste nettobetaler per inwoner aan die club?
Polen en Hongarije negeren ook de regels die slecht voor haar inwoners zijn dus waarom doen wij dat ook niet?

2voor12 | 10-10-22 | 10:28

Als de gemeente dat doet, wordt het weer dwangarbeid genoemd. Er is zat werk als plantsoenmedewerker maar dat werk willen ze niet. Daar huren we Polen en Roemenen en Bulgaren voor in. Als je ze geen keus geeft, gaan ze zich ziek melden, psychische klachten etc. Voor je die klachten geobjectiveerd hebt (dat moet voor sanctioneren) ben je weer een paar maanden verder.

MeppieRocks | 10-10-22 | 16:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Voordeel is dat het nu zichtbaar is.
Bij geleidelijke huistoewijzing valt het gelijktijdig stoppen met werken niet op.

Lijkvocht | 10-10-22 | 10:17

Ik vraag wel eens aan een collega “kan het nog gekker?”

Het antwoord is steevast “ja het kan nog gekker”
Heb ik de illusie dat de waanzin ooit stopt?
Ach, het klan altijd nog gekker.

Nonik Neem | 10-10-22 | 10:16

Denkt er ook maar iemand dat er iets zal gaan veranderen? Nee toch?

Wiezewalakristalix | 10-10-22 | 10:15 | 1

Met dank aan de VVD die tijdens verkiezingscampagnes altijd ferme taal uitslaat om vervolgens al bij de eerste kop koffie tijdens de formatieonderhandelingen elk niet links programmapunt weg te geven. Rechts heeft al twintig jaar de meerderheid en desondanks is het beleid consequent links. Bah.

Frits de Vriez | 10-10-22 | 10:31

Geen tijd om te werken. Het huis moet ingericht worden en de gezinshereniging georganiseerd.
Als ze hier binnen komen roepen ze allemaal dat ze de taal willen leren en gaan werken voor de kost.
We worden gewoon belazerd door uitkeringszoekers

Abu Bachouca | 10-10-22 | 10:15 | 2

'Als ze hier binnen komen roepen ze allemaal dat ze de taal willen leren en gaan werken voor de kost'.
Die 5,5 uur p.w. die ze gemiddeld (op papier) kwijt zijn aan inburgeren en de taal ben ik kwijt aan sporten e.d.
Daarnaast werk ik, heb ik een huishouden, studeer ik om bij te blijven in mijn vak en ben ik mantelzorger.
En dan zeggen die lui hun baan op? Why? Werk is not done? Werken foen alleen die domme belastingbetalers?

MK27 | 10-10-22 | 10:23

Belazeren is niet erg, zolang de doorsnee goedwillende burger het slachtoffer is. Die is het immers gewend om belazerd te worden.

Here's Freddy | 10-10-22 | 10:25

En het moet allemaal beter, sneller en nóg humaner, zelfs zo, dat de huidige bevolking in NL z’n grote bek moet houden en verplicht voorrang moet geven.
Dat dát juist een extra aanzuigende werking heeft, snappen de weldoeners niet.
Extra druk, nog meer mensen aan de deur.
Over een paar weken is het echt te koud om buiten te slapen, maar de weldoeners kijken niet vooruit.
Zij wijzen liever naar de mensen die niet humaan genoeg zijn.
Omgekeerde logica.

Ruimedenker | 10-10-22 | 10:15


Hoe ver kunnen mensen nog van de werkelijkheid afstaan?
En de reacties: WIJ hebben het niet goed genoeg uitgelegd. WIJ moeten beter helpen. Hoe kunnen WIJ ze ondersteunen.

Wat is Nederland toch een masochistisch land.
Nederland is het jongetje op school dat zijn lunchgeld afstaat aan de pestkoppen. En de volgende dag daarom nog meer meeneemt.

Roos | 10-10-22 | 10:15 | 1

Leuke vergelijking

Lijkvocht | 10-10-22 | 10:18

En nou maar hopen dat de coalitie het debat hierover laat gebeuren. # 77 zetels.

dedwarsligger | 10-10-22 | 10:15

Inburgering geslaagd. We weten natuurlijk niet of ze dan niet beter werk gaan zoeken natuurlijk. Als je eerst wel werk had, ben je dus wel een beetje gemotiveerd..

tiku99 | 10-10-22 | 10:14

Maar als zij afhankelijk zijn van een uitkering kunnen zij geen familieleden onderhouden, dus kan gezinshereniging afgewezen worden. Laten we dat eens proberen.

NaughtiusMaximus | 10-10-22 | 10:14 | 3

Dan nemen ze een flutbaantje tot de hele familie er is en dan stoppen ze weer.

2voor12 | 10-10-22 | 10:18

Als ze maar genoeg kinderen importeren kom je een heel eind met de toeslagen.

Grifverkeerd | 10-10-22 | 10:22

De inkomenseis geld alleen voor normale immigranten en niet voor gelukszoekers.

Osdorpertje | 10-10-22 | 10:38

The gift that keeps on giving.
Sharon Dijksma dacht even te deugen en dat ze er af zou zijn met een maand lang alle beschikbare sociale huurwoningen weg te geven.
Blijkt nu dat ze al die nieuwe Utrechtenaren iedere maand opnieuw gratis geld mag geven uit het budget van haar gemeente, en dat tot in lengte der dagen.

Osdorpertje | 10-10-22 | 10:13 | 1

En de woningen worden nog steeds weggegeven, tot en met december.

Roos | 10-10-22 | 10:16

"Later meer."
Vind die 1300 per week wel genoeg eigenlijk.

Duwbak_Linda | 10-10-22 | 10:13

Als ik ontslag neem heb ik geen recht op uitkering. Hoe zo deze statushouders dan wel?

Sunir | 10-10-22 | 10:12 | 5

@_pacman_ | 10-10-22 | 10:15: maar verwijtbaar werkloos, dus de eerste maand krijgt u ook in de bijstand een verlaging van 100%.
Maar ja, statushouder dus niet goed begrepen. Wij moeten beter voorlichten.

Roos | 10-10-22 | 10:18

@_pacman_ | 10-10-22 | 10:15: Ook voor bijstand gelden verplichtingen, o.a. je inzetten voor het behouden van een baan. Bovendien heeft er niemand recht op financiële bijstand, het kan ook omgezet worden in andere vormen van hulp, zoals voedsel en kleding.

W_F | 10-10-22 | 10:21

bijstandsuitkering krijg je bijna altijd, ww is een ander verhaal.

BobDobalina | 10-10-22 | 10:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Het verhaal is niet helemaal compleet.
Het gaat over tientallen.
Niet iedereen die een huis krijgt stopt met werken.

Dus, is er iets meer te zeggen over die tientallen?

AdvocatusDiaboli | 10-10-22 | 10:12 | 3

Een ieder die met voorrang van alles en nog wat GRATIS krijgt en vervolgens weigert om 'in de echte maatschappij van Nederland' zijn plichten na te (blijven) komen maar wel zijn rechten op te eisen is er 1 te veel.
Niet pamperen maar aanpakken!

MK27 | 10-10-22 | 10:16

Ja, die tientallen zijn dé pioniers die als voorbeeld dienen voor de rest.

Veepert | 10-10-22 | 10:31

@Veepert | 10-10-22 | 10:31: Die tientallen zijn nu bekent voor het grote publiek. Hoeveel voorgangers deze tientallen hebben weten we niet. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat de hulpverleners ook bij andere gelukzoekers hebben uitgelegd dat het loont om niet te werken in dit land.

Peerkeoud | 10-10-22 | 10:43

Het zou goed zijn om dit soort praktijken landelijk uit te zoeken. Het kan en zal niet zo zijn dat dit alleen in Utrecht is gebeurd. Trouwens, bij zelf ontslag heb je geen recht op een inkomen, hoe dan?

Sinclair | 10-10-22 | 10:12 | 2

Dan kom je in de bijstand.
Dan gaan ze ook op je nek zitten en dat je moet werken

AdvocatusDiaboli | 10-10-22 | 10:13

@AdvocatusDiaboli | 10-10-22 | 10:13: Op de nek van een asielzoeker? Denk je dat zelf? En dan als ambtenaar gelijk als discriminerende diender worden weggezet, ontslagen worden en zelf er achter komt dat je in de bijstand meer overhoudt.

Peerkeoud | 10-10-22 | 10:45
-weggejorist en opgerot-
xylofoob | 10-10-22 | 10:11 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat had de gemeente Utrecht anders verwacht? Werken staat meer kindjes maken en qat kauwen alleen maar in de weg. Ik verwacht dat het animo van gemeentes om verplicht statushouders op te nemen ten koste van de mensen die al jarenlang op de lijst met woningzoekenden staan ingeschreven, nu nog minder zal zijn. En hoe is het mogelijk dat de statushouders die hun baan opzeggen, een uitkering krijgen? Autochtonen krijgen niks. Weer een bewijs dat werken totaal niet meer loont. Kunnen we deze uitvreters niet alsnog uitzetten voor misleiding of iets dergelijks?

Toos Bevergeil | 10-10-22 | 10:11 | 1

Heb al eens eerder vermeld dat ik voor covid-lockdown vijf jaar lang, tweemaal per week met (tram en ) bus met mijn kleindochter naar Amsterdam-nieuw-west reisde.
Tijdens die reizen beleefden wij vele ‘avonturen’. Nu een tweede ervaring, een die aansluit bij uw tegel. Op mijn terugreizen van nieuw-west naar oud-west zat ik regelmatig in bus 21. Deze bus gaat van Geuzenveld nieuw-west naar Amsterdam-centraal. Ik reisde de terugweg vaak zonder kleindochter dus ik hoorde dan, of ik wilde of niet, alle gesprekken om mij heen. Meermalen gingen de gesprekken van gehoofddoekte vrouwen over hun kinderaantal. Meermalen hoorde ik zeggen dat als Allah het wilde ze weer een kind zouden krijgen. Die (jonge) vrouwen leken wel tegen elkaar op te bieden: ja ik heb er vier maar als Allah het wil ……

Nicola-D-Dex | 10-10-22 | 11:39

En zeg nou niet dat we niet gewaarschuwd hebben.
Maar goed, denken in oplossingen…..
Met de wetenschap in je achterhoofd, hoe ga je dan met de toekomst om?
Laat me raden:
Blijven ontkennen, blijven wegkijken.
Er mee geld tegenaan smijten.
Soms wil je dingen niet zeggen, je wilt ze niet denken, maar rationeel en realistisch gezien het enige juiste.
Het merendeel kiest voor NL om aan de honingpot te likken.
Bovendien, mensen van 60(zogenaamde gezinshereniging) gaan de pensioenpot niet vullen.
Fijne werkdag verder.

Ruimedenker | 10-10-22 | 10:11 | 1

Het flink doen door zo’n CDA manneke en andere figuren uit de politiek is louter en alleen voor de bühne. De ophef “speelt Wilders in de kaart” en daar heb je dan beleidsvisie van de overheid in een kort zinnetje samengevat. Er volgen wat sussende uitspraken en “we gaan er wat aan doen”, maar dat doen ze dus niet.

Wegkijken en desinteresse dat is het. Mensen die al jaren op de wachtlijst voor een woning staan kunnen nog langer wachten. Burgers die hun baan opzeggen krijgen geen uitkering, deze figuren wel. Ze zien Nederland, terecht overigens, als een pinautomaat waar gratis geld, en huizen en huisraad, uit komt rollen.

Nuuk | 10-10-22 | 10:16

En ze dronken een glas, en ze deden een plas, en alles bleef zoals het was .....

Er is maar één uitweg uit dit drama, en dat die uitweg is artikel 44 van het VN Vluchtelingenverdrag:

Artikel 44
1Elke Verdragsluitende Partij mag dit Verdrag te allen tijde opzeggen door middel van een tot de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties gerichte kennisgeving.

2De opzegging zal voor de betrokken Staat van kracht worden één jaar na de datum waarop de kennisgeving door de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties is ontvangen.

3 [....] "

theo-is-dood | 10-10-22 | 10:11 | 2

Niet nodig om dat verdrag op te zeggen. Nergens in dat verdrag staat dat vluchtelingen permanent opgevangen moeten worden of een permanent paspoort moeten krijgen. Die huizen kunnen t.z.t. dus weer vrij gemaakt worden, bijvoorbeeld voor nieuwe vluchtelingen.

W_F | 10-10-22 | 10:16

Deze duiding bestaat al jaren, waarom geen gebruik van maken?

Zitvlak | 10-10-22 | 10:19

Dennis Wie? Onder welk rotsblok hebben ze hem nou weer tevoorschijn getoverd?

Ommezwaai | 10-10-22 | 10:10 | 2

U zult het niet geloven maar deze goedlachse non-valeur is het hoogst gewaardeerde lid van het kabinet. Waarom is mij volstrekt onduidelijk, mogelijk iets met het Bos of Klaver effect op bakfietsmoeders in de binnenring?

_pacman_ | 10-10-22 | 10:13

Ik zou me haast schamen Nederlander te zijn. Geboren en getogen hier. En nu als tweederangs behandeld te worden door de dwaze acties, regels en ideeen van dit kabinet. Zoek het uit daar in Utrecht, en binnenkort in veel meer steden en dorpen. Bedankt Rutte, Kaag en anderen voor het moedwillig kapotmaken van mijn Nederland.

dathoujetoch | 10-10-22 | 10:10 | 3

Let maar op als Eric zijn zin krijgt.
Dan is het hek van de dam.
Koters blijven dat tot hun 40e jaar bij pappie en mammie wonen, helaas verplicht.

Zitvlak | 10-10-22 | 10:14

Maar jij zit toch al lang in Spanje?

Après toi | 10-10-22 | 10:14

@Après toi | 10-10-22 | 10:14: De Nederlander die zich kapot gewerkt heeft ,zijn leven lang, valt niets te verwijten

Zitvlak | 10-10-22 | 10:18

Altijd mooi om te zien hoe wensdenkers ingehaald worden door de keiharde realiteit.
Maar nu, wordt het dan eindelijk toegeven en het beleid aanpassen of krampachtig blijven verbloemen dat het niet kan, niet lukt, niet wil én niet te betalen is?

Veepert | 10-10-22 | 10:10

Indien je een baan zelf opzegt gewoon geen uitkering meer verstrekken. Ook geen bijstand. Zijn de huizen zo weer vrij voor anderen die wel gewoon huis plus een baan ambiëren.

SolidRock | 10-10-22 | 10:09

Allemaal veinzen ze verbazing. Blijkbaar lezen ze de al jaren bekende cijfers van het CBS niet dat asieleisers in overgrote meerderheid nooit zullen gaan werken.

2voor12 | 10-10-22 | 10:09 | 1

Ja, die cijfers zijn vrij duidelijk. Ook qua Bijstand.

Après toi | 10-10-22 | 10:15

En de mensen die klem zitten in een huurwoning krijgen niet genoeg geld bij elkaar om te kopen.
Heel misschien als je tweeverdiener bent.
Briljant.

AdvocatusDiaboli | 10-10-22 | 10:09 | 1

Zit je in ieder geval al wel in een huurwoning.
Niet meer bij pa en ma op zolder.
Edit:
Een onverwarmde zolder.

J-van-de-Bontekoe | 10-10-22 | 10:58

Al die huilstruiken weer aan het woord.
De wet en regelgeving faalt op vele, zoniet alle fronten.
Waarom begrijpt de politiek niet dat het draagvlak tot onder de streep is gedaald.
Wat een ongekende onbenullen zitten hier op belangrijke posten.
Dit is vanaf de gemeente ambtenaar tot de minister.
Het nieuwe elan is overduidelijk.
Het valt onder de norm wegkijken en doen alsof je neus bloed.
Het onbegrip groeit met de dag.

Zitvlak | 10-10-22 | 10:09

Geef ze dan ook gelijk een topsalaris als ze nog niets kunnen.We hebben ook ministers die niets weten en kunnen dus daar zit het probleem niet.

van stampij | 10-10-22 | 10:08

Verrassend hoor. Je biedt een asieleiser een onbeperkt biefstuk zonder tegenprestatie en is dan verbaasd dat hij niet wil werken voor een diepvriespizza.

_pacman_ | 10-10-22 | 10:08

Wat een naïviteit. Nederland moet *soms* eens ietsje beter naar de burgers luisteren, dan zouden 'bepaalde partijen' ook iets minder nodig zijn.

letopuwzaak | 10-10-22 | 10:08

De statuszoekers kan je weinig kwalijk nemen. Ze hebben 5000 dollar de neus betaald aan een mensensmokkelaar en alle benodigde hoepels genomen:
- het eigen paspoort weggegooid
- een vluchtverhaal vol tranen uit het hoofd geleerd
- een eigen letter uit het alfabet tot zich genomen
- buiten geslapen in Ter Apel
- zelfs voor de kuffar gewerkt
en nu - na verkregen woning - is het tijd voor het grote genieten, met woning, miele en levenslange uitkering. Nu nog even de extended familie uit hellholistan laten overkomen en daarna op vakantie. In eigen land.

De enige die je wat kunt kwalijk nemen, dat bent Uzelf. De kiezer vind het wel goed in zijn vinexpaleis. De wegkijker wint.

Glasgow Argus | 10-10-22 | 10:08 | 3

100% dat ik niet op welke wokie dan ook gestemd heb..
Desalniettemin zitten we er maar wel mooi mee opgescheept..

Zou eens een heel strak plan gaan worden als een ieder van u die klaagt en draagt de 'notoire niet stemmer' ervan gaat overtuigen om vooral toch maar eens een keer te gaan..
Stemmen mag men op alles, maar probeer even de verantwoordelijken voor de complete chaos die heerst buiten beeld te houden.. (VVCD66GLCU enzo)
Dit land is dringend toe aan een bestuurs ctrl/alt/del

AldNuut | 10-10-22 | 10:15

@AldNuut | 10-10-22 | 10:15: “100% dat ik niet op welke wokie dan ook gestemd heb”
Maar zelfs hier nog hele groepen die dit wel hebben gedaan.
Diegenen die nu bij dit topic, ondanks dat ze verder overal een policor mening over hebben, ontbreken.

J-van-de-Bontekoe | 10-10-22 | 10:56

Vrees dat elk woord waar is.

HD50 | 10-10-22 | 14:51

Het probleem is zoals altijd dat de mensen die het beleid maken geen last hebben van de kwalijke gevolgen van dat beleid. Zij zitten er warmpjes bij, hebben al een groot huis en vaak een auto met chauffeur. Het is heerlijk deugen over de rug van een ander. Zoals over de rug van die mevrouw die na een echtscheiding nog acht jaar bij haar ex moet blijven wonen voordat ze een eigen woning heeft.

schoneslapert | 10-10-22 | 10:08 | 2

Maar dat beleid wordt gesteund door allerlei lagen van de samenleving, ook straatarme (progressieve) studentenhertjes die nat worden van de Jessias. Die vinden namelijk weer dat Nederland rijk genoeg is om eindeloos te kunnen opdraaien voor de kosten van massa-immigratie.

HerzlichWillkommen | 10-10-22 | 10:42

@HerzlichWillkommen | 10-10-22 | 10:42: De grote meerderheid steunt dat beleid helemaal niet, daarom is D66 tegenwoordig ook tegen het referendum. Men wil geen echte democratie, mensen mogen stemmen op de poppetjes en die doen vervolgens waar ze zelf zin in hebben.

schoneslapert | 10-10-22 | 11:03

Voor een bijstandsuitkering gelden voorwaarden, waaronder "je inzetten voor het behouden van een baan". Laat de gemeente Utrecht maar eens uitleggen waarom ze mensen die zich inzetten voor het tegenovergestelde in aanmerking zouden komen voor een bijstandsuitkering.

W_F | 10-10-22 | 10:07 | 5

Een blanke autochtoon die na 35 jaar werken buiten zijn schuld om ontslag heeft gekregen die word verplicht al het werk aan te nemen dat ze hem voorschotelen, asieleisers krijgen vrijstelling want slachtoffer, trauma's en wat al niet meer wat hun sosjaal-advocaat ze heeft ingefluisterd.

2voor12 | 10-10-22 | 10:13

In de praktijk wordt er wat losser omgesprongen met de regels om een bijstandsuitkering te krijgen en te behouden. De casemanagers zijn vaak jonge HBO-meisjes die zich wat makkelijker in laten pakken door zielige verhalen. Bovendien weten statushouders (en onze eigen "tokkies" trouwens ook) best wel dat je het proces flink kunt traineren. Je kunt PTSS voorwenden, gekte, rugklachten, ernstige gezinsproblemen. Als je niet wilt werken houdt de Nederlandse staat uiteindelijk toch de plicht om voor jou te zorgen.

CupDCake | 10-10-22 | 10:32
▼ 2 antwoorden verborgen

En iedereen maar zeggen dat Nederlanders gierig en ongastvrij zijn!

BobDobalina | 10-10-22 | 10:07 | 1

Onze Bijstand-regeling schijnt de meest luxe van heel Europa te zijn.

Après toi | 10-10-22 | 10:15

Als je denkt dat gewone burgers in de bek spugen niet nóg erger kan worden in NL. Verder reaguur ik maar even niet, geen zin in een permaban.

sokkenpluisje | 10-10-22 | 10:07 | 1

Het kan nog erger, dat blijkt.

Zitvlak | 10-10-22 | 10:10

Nee joh, helemaal geen profiteurs. Echte vluchtelingen die we moeten helpen. Daarom alles graties.

geheelvergeter | 10-10-22 | 10:06

Ze willen gewoon net als de koning, een status en verder geld en geen reedt uitvoeren.

ikdenkwat | 10-10-22 | 10:04

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl