achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

AJAX KAMPIOEN

thumb

Ajax voor de 36ste keer de beste club van Nederland

Het was ons het seizoentje wel weer hoor, voor Ajax! Dat gedoe met Steven Berghuis, die van Feyenoord komt, en dat mag niet, ofzo. Een coronarel. Het voortdurende gezeik omtrent zeurkeepertje Onana. Die vermeende mishandeling van Labyad. Het uitfluiten van eigen spelers. Dickpics van geilneefje Marc Overmars. Een directie die al wist van het grensoverschrijdende gedrag van Overmars, maar 'm toch maar een contractverlenging onder z'n neus schoof. De epische zege op Dortmund. Maar ook: de dramatische uitschakeling in Europa. Supporters met bivakmutsen die stoer doen op een familievak vol PSV'ers en een bestorming van een invalidentribune. Rellen na de bekerfinale. Onrust in de selectie (maar dat komt van De T. en De T. is nu eenmaal De T.). De coach gaat weg. Oeverloos gejengel over wel of niet een penalty. Talloze bedreigingen voor de burgemeester omdat er geen massale huldiging plaats mag vinden op het Museumplein. En tussen al dat geëmmer door werd er 'gewoon' gevoetbald in de Eredivisie en bleek Ajax, net als nagenoeg ieder jaar, gewoon weer de allerbeste club van Nederland. NU LIVE, de kampioenswedstrijd van Ajax (tegen sc Heerenveen). De mensen uit Ede, Zutphen, Oss, Klazienaveen en Diepenveen die de titel van 'hun cluppie Ajax' komen vieren mogen naar het Veiligheidsrisicogebied. Later meer.
UPDATE 19" - 1-0 voor Ajax, Tagliafico, balletje leek wel uit maar niet volgens het varretje. Nico werd eerder deze week nog geëerd met prachtige streetart in Amsterdam
UPDATE 32" - 2-0 door Steven Berghuis, die nog even zijn beide knieschijven breekt bij het juichen. Voetballers: kap nou eens met die domme knieslidings
UPDATE 38" - 3-0 Haller, pingel. Dat Heerenveen kan er ook echt helemaal geen zak van he
UPDATE RUST - Nou, dat Ajax is natuurlijk wel okee, maar FC Friesland is ook een potje ruk
UPDATE 85" - 4-0 Brobbey
UPDATE 90" - 5-0 Álvarez
UPDATE - Ajax kampioen
UPDATE - PEC Zwolle weer lekker terug naar de Aanrechtliga
UPDATE - Het Leidseplein dreigt het gelijk van Halsema te bewijzen
UPDATE - Feestelijk! 51 aanhoudingen

Maar het was wel gezellig

Reaguursels

Dit wil je ook lezen

Oranje - het rapport (3)!

In de volgende ronde tegen Marokko en dat moet beter want anders, euh, stelen die Marokkanen de overwinning

@Mosterd | 26-06-26 | 09:07 | 116 reacties

NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN

De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics

@Mosterd | 20-06-26 | 18:30 | 848 reacties

WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal

Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat

@Mosterd | 16-06-26 | 20:45 | 176 reacties

Oranje - het rapport!

Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!

@Mosterd | 15-06-26 | 09:35 | 214 reacties

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.