Hans Teeuwen SLOOPT Ernstige 3G-fout Kuipers
Nineteen 3G-ty-four.
De 3G-maatregel werd in Nederland niet bedacht door coronabestrijders, maar door consultantsbureau KPMG in een door werkgeverslobbyclub VNO-NCW betaald rapport. Inmiddels is voor iedereen (met name voor: mensen die er onderzoek naar deden) duidelijk dat de maatregel, zeker in de huidige situatie, volstrekt geen epidemiologische zoden aan de dijk zet. Toch blijft Ernst Kuipers het ongevaccineerdentjes (en gevaccineerden die tegen deze ellende zijn ook, trouwens) pesten verdedigen met het argument dat 'het een dempend effect heeft'. Een dempend effect, Ernst, zeg dat wel. De overheid die miljoenen burgers dag in dag uit elkaar laat uitsluiten ten behoeve van een te verwaarlozen bijdrage aan de strijd tegen de pandemie heeft nogal een dempend effect op de feestvreugde alsook op de burgerlijke vrijheden. Burgerlijke vrijheden, die onze overheid kennelijk met liefde offert op het altaar van schijnveiligheid en economische belangen. Daar klopt helemaal niks van, en dat vindt Hans Teeuwen ook.
Ondertussen staat de tweet met door het RIVM gedebunkte desinformatie over de effectiviteit van de booster van Ernst Kuipers nog altijd gewoon online, zonder rectificatie of wat dan ook.
Kamer misleid
Conclusie-draad
Social
Reaguursels
InloggenHans Teeuwen? Wie was dat ook alweer. Die heeft zijn goede dagen allang gehad, zo'n 10 jaar geleden. Boooooooring....
Lekker op de man spelen en niet op de bal, een trucje wat wordt ingezet door zwakke mensen die menen dat zij het morele gelijk aan hun kant hebben en dat de inhoud er niet toe doet.
@therealbraindump | 27-01-22 | 19:36: Amen.
(laat maar)
Die Trudeau is ook echt een wappie zeg
Nee die spoort gewoon niet. Dat was vroeger een "stempeltje", inmiddels ingehaald door Wappie
Het gaat om de vrijheid, het meest waardeloze betoog dat ik ooit van Teeuwen heb gehoord. Voortaan het pilletje slikken vóór je een video opneemt.
U doet uw duit in de zak? Wat een waardeloos reaguursel.
@Usumani | 27-01-22 | 17:54: ja mag ik? Of moeten we het altijd eens zijn met Hans, is dat de duit uit jouw Zak?
Wat moet ik nou met dit gelul na de lockdown een corona bar code.
**maar om mensen uit te sluiten op basis van cijfers die gemanipuleerd zijn is wel de druppel**
U maakt mij nieuwsgierig, geef eens een voorbeeld.
"maar om mensen uit te sluiten op basis van cijfers die gemanipuleerd zijn is wel de druppel."
Betrouwbare bron?
Teeuwen, de Harry Piekema van Geenstijl.
Iemand nog een kroontje ?
Is er een land waar 2g is ingevoerd en waar de besmettingen niet hard oplopen?
neen. Het loopt overal op. Heeft ook niets met ongevaccineerden te maken, die worden sowieso nergens meer toegelaten.
@Gladiator Fap | 27-01-22 | 14:41:
In Nederland ziet men dat het voornamelijk onder de jongeren heerst
@botbot | 27-01-22 | 15:21: Dat was nou net de vraag niet.
@Gladiator Fap | 27-01-22 | 14:41: "Heeft ook niets met ongevaccineerden te maken"
Dat is een bewijs uit het ongerijmde. Ongevaccinerden raken wel ergens anders besmet.
Je ziet het niet aankomen, dat iemand die voor zoveel mogelijk beknellende overheidsbemoeienis is zich bij D666 aansluit.
Ben geen wappie, maar waan mij al een aantal jaar in een slechte Sci-Fi. Op naar een soort Dredd (wel saaier uiteraard) samenleving?
Wappie
Corona paspoort wordt niet voor niets Green pass genoemd. Is al op de toekomst voorbereid. Oostenrijk, Dld en Frankrijk zijn de voortrekkers alle andere landen uit de Euro zone zullen vroeger of later moeten volgen. Corona of geen corona.
Ook daarom: Nexit!
Inloggen op DigiD en dan als alternatief krijgen eIDAS (European approved digital identity) op naar #wijzijngeenchina trending!
Dit dus..
Held.
Ik weet niet of ik op het nuchtere verstand van Nederland af moet gaan en dat het hele coronapasgebeuren of G-gebeuren toch wel niet zo'n vaart zal lopen. Of dat ik over vijf jaar met spijt terug kijk naar dit beslissende moment/jaar waarin we het allemaal maar over ons heen lieten komen. Ik ben meer een toetsenbordridder en ga nooit naar demonstraties toe, maar mocht het coronapassysteem of G-systeem er toch doorheen komen dit jaar, dan hebben we eigenlijk met zijn allen de plicht om het niet te accepteren. Hoe mooi verhaal je er ook aan hangt, je moet je afvragen of als samenleving echt die kant op wil. Weet dat mijn leven er in ieder geval anders uit zal zien en ik principieel alle pas/G-locaties oversla.
Ben bang dat ik dan zo'n oude bebaarde semi-gek word die je nu ook wel eens rond ziet lopen waarvan je denkt die zijn niet goed snik of anti-alles. Maar ik begin die anti-types wel steeds beter te begrijpen.
Idem.
Wetenschapsjournalisten... ik heb er vaker mee te maken, en heb er geen hoge pet van op. Die Maarten Keulemans ken ik niet, maar ook zijn niveau is niet best.
En ook hij heeft het RIVM rapport, waaruit zijn grafiekjes komen, niet goed gelezen. De conclusie van het rapport: de effectiviteit van 2G zal volgens de onderzoekers teniet worden gedaan, omdat er van wordt uitgegaan dat ongevaccineerden zich weer eens niet zullen gedragen (pagina 19):
"Het gedragsonderzoek laat echter zien dat een grote groep ongevaccineerden voor alternatieve activiteiten met andere mensen dan hun gezinsleden zal kiezen als zij geen toegang meer hebben tot bepaalde locaties. Daardoor vervangen zij contacten met een laag besmettingsrisico voor andere contacten met een hoog besmettingsrisico, waardoor de effectiviteit van 2G en 3G lager zal zijn dan in de optimale situatie."
In het rapport staan ook de Duitse getallen (tabel 3 op pagina 9):
2G+: R-waarde met 0.6 naar beneden.
Lockdown/opsluiten ongevaccineerden: R-waarde met 0.4 naar beneden.
Bij elkaar gerekend is dan de R-waarde 1.0 (!) lager.
2G werkt dus wel, alleen niet voor den stronteigenwijze Nederlander.
Als in Duitsland wonende Nederlander kan ik zeggen: er klopt gene ene moer van die zogenaamde conclusie van het RIVM rapport. De R-waarde rijst in Duitsland de pannen uit, ONDANKS 2G.
@Gladiator Fap | 27-01-22 | 13:58: Doe Uw huiswerk. Het Duitse RIVM meld vandaag een R-waarde van 1.18, veel lager dan in Nederland.
www.bundesregierung.de/breg-de/themen...
@niquedegraaff | 27-01-22 | 14:07: IVM werkt niet, die discussie is een gepasseerd station. U bent niet in staat om de onderzoeken te begrijpen waaraan U refereert, wanneer U nu nog in IVM geloofd.
@Frau_Ferkel | 27-01-22 | 14:10: Doe uw huiswerk: een R consequent boven de 1 betekent: stijging. Het is een richtingscoefficient. Dat de R-waarde in NL hoger is betekent alleen maar dat het in NL relatief sneller stijgt, maar u ziet (bewust?) over het hoofd dat een R van 1,18 zélf al te hoog is. De R moet ónder de 1 liggen. FEIT is dus dat 2G in Duitsland de R waarde NIET onder de 1 krijgt. En daarmee is het mandaat voor die maatregel weg.
@Gladiator Fap | 27-01-22 | 14:47: Doe Uw huiswerk. 2G verlaagt de R-waarde. Of deze dan onder de 1 uitkomt is geheel afhankelijk van de virulentie van het virus. Dat heeft verder niets met een mandaat te maken, dat mandaat is politiek.
Inderdaad, 1.18 is te hoog. Maar nog steeds veel lager dan in Nederland. Met een lockdown voor ongevaccineerden zou de R-waarde nog eens met 0.4 dalen, dan zitten we in Duitsland weer ver onder de 1.
@Frau_Ferkel | 27-01-22 | 15:05: Volgens mij is 2G precies dat, een lockdown voor ongevaccineerden. Je komt namelijk alleen nog ergens binnen als je gevaccineerd of genezen bent.
@Frau_Ferkel | 27-01-22 | 15:05: dus je wil gezonde mensen die niet besmet zijn opsluiten? Fijn is dat! En dat op basis van een model ontwikkeld door een organisatie die nog geen enkel fatsoenlijk model heeft kunnen produceren? En op basis van cijfers waar met Covid en door Covid lekker bij elkaar gegooid worden? En terwijl vaccinatie niets helpt tegen infectie?
Sorry, maar geef mijn portie dan maar aan fikkie!
@Als_je_me_nou | 27-01-22 | 16:07: Begrijpend lezen is een dingetje. Ik zeg hier niets over al dan niet wenselijk.
Daarnaast, ik geef cijfers van een Duits instituut, U doelt waarschijnlijk op het RIVM,
@Charred_Metal | 27-01-22 | 15:59: Neen, er is een verschil. 2G/2G+ is hier voor de essentiële winkels en bijvoorbeeld kappers niet noodzakelijk. Daar mogen ongevaccineerden helaas nog wel komen.
@Frau_Ferkel | 27-01-22 | 17:20: En het Duitse instituut heeft wel alle cijfers op orde?
@ChalinaRosa | 27-01-22 | 17:36: Heeft U redenen om aan te nemen, dat dat niet zo is?
@frau goed verhaal (ik neem aan dat de cijfers goed zijn en van een betrouwbaar instituut) 2 zaken spreken mij byzonder aan in jouw verhaal: de mooie verbetering van de situatie voor de normale burger als we niet gevaccineerden op sluiten en je uitspraak over de strondeigenwijze Nederlander. Dat 2G + goed werkt is duidelijk dat ziet een blind paard nog
@Frau_Ferkel | 27-01-22 | 17:50:
Ja.
Sowieso is het een 'R-Wert SCHÄTZUNG' - een schatting dus.
Zoek maar de csv file op van het RKI op github (zoek in google RKI & R-Wert)
De R waarde is alles behalve exacte wetenschap.
Het is gelijk aan met een natte vinger in de lucht inschatten waar de wind vandaan komt.
@Onkel Bratwurstbude | 28-01-22 | 08:13: Het ging niet over de exacte R waarde, maar om het effect van 2G/2G+ en een lockdown voor ongevaccineerden.
Dat de R waarde misschien niet helemaal exact is, soit. De besmettingscijfers lopen in Duitsland veel minder sterk op.
@Frau_Ferkel | 28-01-22 | 08:59:
Dat klopt niet.
Ik kan hier geen plaatjes plakken, maar ga maar eens naar de 'corona virus data explorer' op de website van 'Our World in Data', zoek de besmettingsgrafiek op, selecteer NL en D en zie dat de stijlheid van de curves vrijwel gelijk zijn.
De hoogte van de curves (dus het aantal besmettingen per 1 miljoen) verschilt wel, maar daar kun je niet naar kijken daar het aantal besmettingen een functie is van het aantal uitgevoerde tests. (er is ook een grafiek met het aantal uitgevoerde tests per 1.000 mensen, die ligt in NL 2x zo hoog als in D)
De share of positive test laat wel een klein verschil zien; 34% in NL t.o.v. 27% in D
Daar is dan de soort test een factor die een deel van het verschil kan verklaren. In D worden meer zelftests gedaan die een grotere kans op false negative hebben.
Als 2G+ een significant verschil zou maken, dan zou je een significant verschil moeten zien in de progressie van de besmettingscurve van D tov NL.
En die is er NIET -> dus 2G+ maakt geen verschil.
Sterker nog: zet de curve van Zweden erbij en je zult zien dat ook daar in de progressie van de curve geen significant verschil zit.
Daaruit mag je afleiden dat de beperkingen in NL en D geen significante invloed hebben gehad op de verspreidingssnelheid en het verspreidingsbereik van het virus.
@Onkel Bratwurstbude | 28-01-22 | 09:23: "De hoogte van de curves (dus het aantal besmettingen per 1 miljoen) verschilt wel, maar daar kun je niet naar kijken daar het aantal besmettingen een functie is van het aantal uitgevoerde tests."
Neen, die data mag je wel gebruiken. De hoogte van die curve is niet afhankelijk van het aantal uitgevoerde testen, daar is voor gecorrigeerd (data is "relative to population").
"In D worden meer zelftests gedaan die een grotere kans op false negative hebben."
Bron? In Duitsland worden voor zover ik weet veel meer testen in de teststraat gedaan. Dat is goed en fijnmazig georganizeerd ("corona-chayns).
Daarbij hebben zelftesten (en testen in de teststraat) met name een hoge vals-positief (tot ca 50%), maar die worden er met de daaropvolgende PCR wel uitgepikt. Vals negatief komt relatief weinig voor.
@Frau_Ferkel | 28-01-22 | 11:09:
Ja fuck... had ik een heel epistel geschreven, is het opeens foetsie.
Dan maar de korte versie:
Het aantal besmettingen (hoogte van de grafiek, uitgedrukt in 'besmettingen' per 1.000.000 inwoners) is een functie van het aantal afgenomen tests en de positiviteitsratio
n-'besmet' = n-tests * positiviteitsratio
Dus bij gelijkblijvende positiviteitsratio betekent meer tests = meer 'besmettingen = hogere curve.
Stel populatie is 10.000 en ik neem 500 tests af met een pos.ratio van 20%, dan krijg ik 100 besmettingen, oftwel 10.000 per miljoen
Neem ik in dezelfde populatie 1000 tests af met dezelfde pos. ratio, dan resulteert dat in 200 besmettingen oftwel 20.000 per miljoen
Capisce?
Het gros van de in Duitsland afgenomen tests zijn sneltests.
Daar (de betrwouwbaarheid van die tests) heerst op dit moment een heftige discussie over.
Door mijn 'zwitsalletje' kan ik niet linken, maar zoek maar eens op de website van b.v. Bild. (Ja, ik weet, maar toch de grootste krant van Duitsland)
Hansworst Teeuwen. Vrijheidsbeperkingen? Mn reet! Ik heb die pas 2 keer gebruikt of zo. Niemand vraagt erom.
Het is een non-discussie waarin Kuipers gewoon een punt maakt. Verstandigerwijs zegt hij niet dat die pas een aanfluiting is. Controlemiddelen zijn geen directe intervenierende maatregelen. Afgaand op de publieke opinie is die coronapas een januskop. Het ene moment is het en geweldig controlemiddel dat enorm bijdraagt aan veiligheid - bijvoorbeeld als de horeca open moet omdat daar de controle zo accuraat wordt uitgevoerd (sure). En op een ander moment balken de ezels zo creatief over het gebonden blijven aan de lijn van de meester.
Maar als er niemand om vraagt, de politie er niet op handhaaft en er makkelijk mee te frauderen is, waarom moeten we het dan hebben?
Tot het moment dat er astronomische boetes op gezet worden en men wel gaat handhaven.
En dan zitten we er mee.
Wanneer gaat het voor u vervelend worden? Als u het 2 keer per dag (of meer) moet tonen?
Die opinie verschuift telkens weer inderdaad. Bijvoorbeeld wanneer het land weer ongefundeerd een lockdown ingejorist wordt. Het lijkt wel of de overheid moedwillig de burger murw probeert te blijven beuken met maatregelen totdat wij alleen staan te juichen en springen om een QR. Nou, ongezien de typhus met je QR en deze overheid. Nu niet, nooit niet.
Geen respect voor de dwaas die deze maatregelen en beperkingen gerechtvaardigd acht.
Dat is dus de nieuwe bestuurscultuur. Het lijkt verdomt veel op de oude. Feiten alleen noemen als ze het beleid ondersteunen en wegstoppen wanneer het even niet uit komt.
Ander poppetje, helaas dezelfde shit.
Het antwoord is, dat het een opmaat is voor de EU digitale pas. Zo raken de mensen er alvast aan gewend.
Gewoon optiefen met al die maatregelen en het gros van het kabinet en snel. WEF opheffen en vastzetten dat tuig.
Gerne bitte
Toen mócht je nog lachen om Hans.
Als hij zijn oude shows nu zou doen wordt er meteen geroepen: Racist, Xenofoob! Seksist! En zouden er aangiftes gedaan worden en opgeroepen worden om Hansje te cancellen. Zo diep zijn we afgegleden als Maatschappij!
Alsof dit grappig bedoeld is...
Sluipenderwijs en met moedwillige intentie heeft men door de achterliggende jaren heen, op allerlei manieren velen in dit land zodanig mentaal weten te verweken dat je zelfs stront als slagroom kunt verkopen. Dat zit in de zieligheidsindustrie, de media, NPO, de rechtspraak, de zesjes mentaliteit, het onderwijs enzovoorts, enzovoorts. Dit 4 seizoenen bloeiende gewas is met schuldgevoel zaad gekweekt. En in die bekrompen, enge onvrije wereld kan het VVD en D66 onkruid welig tieren. En je oogst dan wat je zaait.
De mensen zijn murw , wie dat niet ziet is blind. Ik zie de toekomst somber in.
om in te lijsten en boven het sprekersgedeelte in de tweede kamer te hangen deze tegel.
retorische vraag: is dat EU vs Desinfo waarde Cock-Buning zich mee bezig hield alleen voor niet welgevallige gezichtspunten van China en Rusland of kan je daar ook desinfo en psyops melden van D66, VVD, VNO-NCW, Wiarda stichting, denktank Clingendael
Kuipers kijkt om de twee minuten met bange ogen naar baas Rutte.
"Doe ik het goed?" stralen ze uit. De grafiek met de groene poppetjes is inmiddels vermalen door terzake kundigen. Het bordje 'weg met de QR pas' staat inmiddels reeds naast het bordje 'verboden fietsen te plaatsen'. Iedereen leest het want het barst er altijd van de fietsen.
Zonder Hans Teeuwen zou ik een stuk eenzamer zijn!
"Ongevaccineerd" heeft een negatieve connotatie.
Wij prefereren "vaccinvrij".
Wij?
Ernst Kuipers, die man met dat kale hoofd die avond aan avond aanschoof aan de tafels va de lulprogramma's om ons te vertellen dat wij er niks van snappen en dat hij het wel eventjes begrijpelijk voor ons komt maken. De man aan wiens lippen de talkshow hosts hingen na het voor de duizendste keer stellen van dezelfde vragen. "Vertel on, Ernst, hoe weervoor staan, verlicht ons".
Die Ernst Kuipers ontpopt zich nu tot een zeer zwak politicus, iemand die bewijsbaar foutieve informatie produceert, halve waarheden debiteert maar daarna zich op de meest doorzichtige wijze daar uit probeert te lullen.
Wat een kwakzalver hebben ze daar binnengehaald, wat een charlatan. Je zit ernaar te kijken, je zit ernaar te luisteren en je denkt "gebeurt dit nu écht?". Ja, dit gebeurt echt. Hier toont zich te politiek voor wat die is geworden, verziekt tot op het bot. Een politiek die zich nergens anders op lijkt te richten dan op het overeindhouden van het eigen narratief, ook als dat aan elkaar hangt van fouten en gebrekkigheden, van dommigheden, stupiditeiten, broddelwerk, geklooi en in zijn geheel is opgebouwd uit ondermaats presteren.
Ernst, je hebt een verkeerd verhaal opgehangen jongen, bewijsbaar, overduidelijk, voor iedereen. Je staat in je hemd, je staat voor joker, maar je doet gewoon alsof je neus bloedt, alsof je van de prins geen kwaad weet, maar op zulk een harkerige manier dat het pathetisch overkomt, ziek.
Ernst, jij, de wetenschapper waarop na die zwakke Hugo de Jonge alle hoop gevestigd was, vooral ook de hoop van Rutte IV op een succesvolle start, bent waarlijk een grote ramp. Want jij toont in al je krampachtige pogingen om de gaten in je verhaal te dichten hoe diep de politiek gezonken is, hoezeer we leven in een tijdperk waarin het enkel en alleen om beeldvorming gaat ten koste van letterlijk alles, ten koste dus ook van de waarheid, die waarheid die jou als wetenschapper lief zou meten zijn en misschien ook lief was tot aan het magische moment dat je toetrad tot die bende van beeldvormers.
Teeuwen vraagt zich af waarom die QR Pas zo belangrijk is, waarom die nu niet losgelaten wordt als blijkt dat de effectiviteit verwaarloosbaar klein is. Daar zit naar mijn idee niet eens de wens achter om het volk te controleren, nee, het gaat om het overeind houden van het narratief, het verhaal, het sprookje dat wij een regering hebben die ons leidt, die rationele beslissingen neemt op basis van feiten. Dat narratief is een vals narratief, een kletsverhaal, maar zonder dat sprookje is de regering zijn positie kwijt. De macht van de politiek vandaag de dag is volledig gebouwd op het beeld, en achter dat beeld is enkel leegte, is nada, is niks. En Ernst doet er meteen aan mee, aan dat pokerspel, Ernst is een toneelspeler geworden, een komediant, een potsenmaker onder de potsenmakers.
Vermoedt u een complot? Er is geen complot, want daar zijn ze niet toe in staat tot het smeden van complotten. Ze voeren een toneelstuk op en elke dag passen zi zich aan, adapteren ze. Het is een evolutionair proces, zoals de EU is voortgekomen aan het doorbouwen aan het beeld. Het monster is niet rechtstreeks gewild, maar is ontstaan. Dat is hoe dictaturen tot stand komen.
Wat een geweldig reaguursel!
GS-Topic waardig.
Je zegt van niet, maar wat een prachtig voorbeeld van complottheorie. Help de rest van Nederland gewoon: vaccineren, QR gebruiken, klaar. 'Jullie' zijn niet te overtuigen, ook niet door Kuipers. Petje af, dat hij in ieder geval een poging doet, in het belang van de rest van Nederland.
Traantje wegpinkt
Prachtig Schoorsteenveger en het is niet onopgemerkt gebleven.
Zie deze tweet van GeenStijl:
twitter.com/geenstijl/status/14866838...
Dit dus. Wel even niet teveel focusseren op Kuipers, anders wordt ie te makkelijk geoffert en gaat de rest vrolijk door. Het is tijd dat de kop van jut valt, de grote baas achter al deze ellende. Kuipers, Hugo, etc zijn maar pionnen.
Donleo, eerder ben je domleo en een troll.
Mooie
@donleo2 | 27-01-22 | 13:42:
Ik spreek me niet uit over de vraag of ik vaccinatie al dan niet wenselijk vind. Ik heb een mening, en niet meer dan dat, over de wijze waarop de kersverse minister, zelf wetenschapper, met een rapport omgaat dat door wetenschappers is samengesteld. Dat hij een valse voorstelling van zake geeft, een waarin ook de makers ban het rapport zich niet in herkennen.
Over complottheorieën gesproken, waaruit concludeert u dat ik bij de groep 'jullie' behoor en alle waarheden van 'jullie' aanhang?
@Gladiator Fap | 27-01-22 | 14:03:
Nou, wat mij zo opvalt is dat het uitgerekend Kuipers is die hier een proeve geeft van de waarheid verdraaien. Ik heb het, dacht ik, toch echt over de cultuur waarin hij terecht is gekomen en waar hij zich kennelijk meteen aan heeft aangepast.
Hulde voor uw tegel beste schoorsteenveger!
@Schoorsteenveger | 27-01-22 | 14:48: Dat begrijp ik. Helemaal mee eens. Maar Rutte weet ook dat Kuipers, net als zijn voorgangers, niet meer zijn dan een bliksemafleider. Rutte draagt de eindverantwoordelijkheid en niemand anders.
@Gladiator Fap | 27-01-22 | 15:07:
Accoord.
Mijn probeersel was hier om de betonrot die in het systeem zit op het niveau van dat systeem zelf te begrijpen en niet te beschouwen als een vooropgezet, nauwkeurig geregisseerd plan van een aantal machtswellustelingen. De gelegenheid maakt de dief, zegt het bekende spreekwoord, en dat kun je vertalen naar andere bereiken. De gelegenheid maakt óók de gladde politicus. Rutte als het stereotype van het kwaad, ik begrijp het en ga er een heel eind in mee. Heb hier meermaals betoogd (voor wat het waard is) dat ik psychopatische trekken in de man ontwaar, die kille ogen bijvoorbeeld en dat schromelijke gebrek aan empathie, ook als hij belijdt dat het allemaal zo "verschrikkelijk" is. Hij lijkt op John de Mol, ook zo'n man met een gebrek aan inlevingsvermogen. Maar het is het systeem, het is de context waarbinnen dergelijke figuren floreren en macht opbouwen. Ik geloof nooit dat de jonge Mark Rutte een precies plan had toen hij het van Verdonk won. Hij had ambitie natuurlijk, en zijn persoonlijkheid was reeds volledig uitgerijpt, maar hoe het zou gaan, hoe ver hij zou komen, hoe de interactie met al die andere machtswellustelingetjes zou verlopen, daar had hij geen flauw benul van, althans dat veronderstel ik. Maar dag na dag constateerde hij hoe hij functioneerde binnen die context, hoe men op hem reageerde, hoe hij reageerde op de ander, en gaandeweg groeide zijn macht.
Er is zo'n fimpje dat ik helaas niet meer terug kan vinden waarin je een toen nog onbekend politiek mannetje genaamd Milosevic tussen een aantal tegen hem op schreeuwende mannen ziet staan die het over onrecht hebben dat hen en hun families is aangedaan en ongedaan moet worden gemaakt, en dan zie je het magische moment waarop hij zijn stem verheft en naar hen terugschreeuwt, op autoritaire toon, dat het inderdaad maar eens afgelopen moet zijn met dat onrecht. De geboorte van een machthebber, je ziet voor je neus gebeuren dat Milosevic plots beseft dat hij autoriteit heeft, dat men hunkert naar een leider en dat hij die leider is. Fascinerend en wat mij betreft erg verhelderend inzake de vraag hoe het komt dat dingen lopen zoals ze lopen.
Je ziet voor je ogen gebeuren hoe een Kuipers onmiddellijk door het systeem opgezogen wordt en zich klakkeloos lijkt aan te passen aan de mores. Dat zat er waarschijnlijk in, in de man, hij is niet stante pede veranderd, maar verdomme, zo snel kan dat dus gaan.
@Schoorsteenveger | 27-01-22 | 15:48: kuipers is zonder dat hij het beseft een lakei van prutte geworden,zijn kijken om hulp tijdens de persconferentie naar prutte die het negeerde spreekt boekdelen.
@schoorsteenveger Je maakt mij niet wijs dat Kaag en Rutte er zo naïef in staan.
Mensen als Atje Kuiken wel, dat is een goed referentiepunt.
@bolletje kaas. | 27-01-22 | 17:32:
Je hoort mij niet zeggen dat ik Rutte als een naïeveling zie. Hij maakt optimaal gebruik van de situatie, optimaal. Maar die situatie moet zich dan wel eerst voordoen. Enzovoorts. Het is een cyclische beweging in plaats van een lineair verlopende uitvoering van een vooropgezet plan.
Kuipers heeft zijn ziel verkocht aan D66 en daar de roem voor teruggekregen die hij zo graag wenste.
Dr.levi was niet gewenst. Is geen marionet.
D66 houdt niet van eerlijke mensen. Het moeten deugers zijn,kneed poppen . Alles voor de heilige droom van de Europese uitgestippelde weg. Alles voor herr Klaus Schwabe. Men gooit Nederland in de verkoop.
Nietsontzeggende regels en controle ten behoeve van het volgende reich.
Digitaal Europees genummerd door het leven. Wat volgt??
Die Kuipers is minister namens D’66. Dat zegt toch genoeg? Ben trouwens zeer benieuwd hoe die andere op het schild gehezen wetenschapper, Dijkgraaf, zich in dit groepje geestelijk daklozen roert. En voelt.
3/2G zal het gevolg zijn van angst en incompetentie, en vooral de wens om 'íets' te doen voor het gevoel van controle. Maar vergeet intussen het dempend effect op het vertrouwen niet.
Schitterend om steeds te zien dat met name zij die niets op hebben met adviezen en maatregelen zich zo druk maken.
Nederland is een land van 17 miljoen moppersmurfen die zich ondertussen keihard in de smurf laten smurfen.
Vrijheid, dat dachten de knopen van z’n blouse ook.
Toen Rutte 4 aantrad hees men Kuipers hoog op het schild. We zijn nu drie weken verder en Hugo 2.0 staat voor uw neus, het enige verschil is de kleur van de schoenen en zijn badmuts. Ik weet nog goed hoe men stond te juichen toen de Arabische lente werd verkondigd, hoera vrede, het komt allemaal goed, Echter, sindsdien is de terreur en ellende alleen maar toegenomen. Kuipers is de Arabische lente op VWS.
Hugo was slappeling die zijn incompetentie verhulde met liegen.
Kuipers is spijkerhard, die liegen ziet als middel om zaken er door heen te drukken.
Die coronapas is er alleen om het volk voor de masseren op de social credits ewallet van de EU. Mensen moeten alvast gewend raken aan het te pas en te onpas laten zien van je gegevens en daar is die coronapas een mooi startmiddel mee. Die gaat straks bijna geruisloos over in de ewallet waarmee echt de totaalcontrole begint.
Schaf je die nu af dan word het veel moeilijker later de "echte" pas in te voeren.
Maar die 'echte' pas willen we niet... dus Rutte/Kuipers/EU... oprotten
Exact dit, maar roep het niet te hard in uw omgeving. Want dan wordt u (een half jaar geleden) als ComplotWappie weggezet!
Maar de toekomst zal ons inhalen. Op naar het Sociaal Krediet Systeem ala China!
De Communisten hebben gewonnen, niet met een korte oorlog maar door langzaam, decennia, in elk haarvat van de maatschappij te dringen..
Kwestie van lange adem zeg maar...
@DeKees | 27-01-22 | 13:00:
Ik ben geen wappie volgens mij, maar dit ziet iedereen toch aankomen, of ben ik nou gek?
@Johnny-Tweespalt | 27-01-22 | 13:05:
haha ok als u het zegt
@Jansen63 | 27-01-22 | 13:04:
Begrijpend lezen Jansen, u wordt door uw omgeving weggezet als wappie = niet hetzelfde als er een zijn.
@Jansen63 | 27-01-22 | 13:04: Sorry, je bent wel een wappie
Ernst lijkt een beetje op dat mannetje bij Benny Hill, die ving ook altijd de klappen op. www.youtube.com/watch?v=tEVYsmpcbvk
Eigenlijk komt die omicron variant te vroeg. Nu gaan mensen allemaal denken dat het virus maar een griepje is en dat alle maatregelen losgelaten kunnen worden. Beter was geweest dat Delta nog even was gebleven dan was er vaccinatieplicht gekomen en 2G. Dadelijk komt er in februari of zo een andere zware variant, en dan zijn de ic bedden niet meer aan te slepen. En de lijkzakken ook niet.
Verder heb ik een schijthekel aan VVD66 omdat ze alleen aan maar korte termijn beleid doen
In deze erotische angst-novelle van je, wanneer stopt dan eigenlijk precies de pandemie? Want het voelt een beetje alsof je een eeuwigdurende lockdown propageert.
Ik heb 3 vaccinaties gehad en nu de omikron griep. Net als alles en iedereen in mijn omgeving. Echter, wij mogen gewoon allemaal overal naar binnen (waar wij in theorie iedereen zouden kunnen besmetten) want we hebben een geldige QR code waarop staat dat we 3 vaccins hebben gehad. Lang verhaal kort: die QR code zegt dus helemaal niks en is dus niets waard.
@Boeddha18 | 27-01-22 | 13:43: Nee, je mag niet naar binnen met klachten. Er zijn meer regels dan de QR-code. Het is een mix aan maatregelen die bij elkaar geteld helpen. Maar dit blijft zoooo lastig uitleggen
@donleo2 | 27-01-22 | 13:48: eens. Ik zal dat ook niet doen. Maar zeker weten dat er heel veel mensen zijn die dat wel doen. Net als dat mensen griep hebben en ergens naar binnen gaan.
@Degrelle; misschien hadden we de afgelopen 2 jaar extra IC personeel moeten opleiden? Had er meer geld naar de zorg gemoeten? En had de IC capaciteit uitgebreid moeten worden?
@Boeddha18 | 27-01-22 | 13:57: Drie keer is het antwoord Ja op uw vraag. Ik zei al, ik heb een schijthekel aan ALLEEN het korte termijn beleid van VVD66
Ja, want zo werken virussen, want nog dagelijks gaan er mensen dood aan de pest en de spaanse griep?
"Dadelijk komt er een andere zware variant...". Hoe weet je dat de huidige vaccins daar tegen werken? Je gaat je toch niet vaccineren tegen een variant die niet bestaat en misschien nooit komt. Met een vaccin waarvan je niet weet of het werkt tegen die - niet bestaande - variant die misschien nooit komt. Het lijkt wel een soort religie voor je.
De voornaamste reden om dit zo graag te willen is denk ik vooral verkapte schaamte om er op terug te komen. Er is al zo op gehamerd en zoveel over nagedacht door ambtenaren die nooit meer weggaan. Door het idee nu in te trekken moeten ze hun eigen incompetentie toegeven en dat is nogal een drempel helaas.
Ik heb het allemaal niet gezien, maar wie het verbaast wat kuipers meldt, is naief. De man krijgt een ministerplek in de coalitie, en spreekt dus als de coalitie.
Voor meneer Kuipers. Als je niet ordinair durft te liegen haal je er de statistiek bij; curves, staafdiagrammen, poppetjes, lijntjes e.d. En waarom? Omdat badmuts Kuipers een laffe mislukkeling is die de trukendoos hanteert om zijn onvermogen gestalte te geven. Hij weet dat velen zijn cijfermatig gehaspel zullen slikken als zoete koek. De leegte wordt alsmaar groter.
Het gros van de mensen weet echt wel waarom men die coronapas alsnog wil invoeren. Het gros is er ook bang voor als wappie of completdenker weg gezet te worden, dus verschuilt men zich achter praktische argumenten en men werkt dociel mee.
Kuipers zit niet op dit departement omdat hij arts is, maar omdat Rutte weet dat deze knakker een spijkerharde manager is. De kans dat men de systemen die klaarliggen voor 1G of 3G toch nog even kan testen willen ze echt niet laten liggen.
Kan iedereen niet gewoon even 10 minuutjes zijn/haar adem inhouden en dan proberen te reageren? Dan zijn we daarna ook gelijk van alle maatregelen/shitzooi/corona af.
Komt door al die ellendelingen die VVD66 stemmen. Wie zijn toch die lui?? Ik ken niemand die op ze heeft gestemd en toch zoveel zetels?!
Over polarisatie gesproken: ik haat iedereen die de laatste 10 jaar vvd66 heeft gestemd tot het diepst in iedere vezel.
Als er morgen verkiezingen zouden zijn, wordt de uitslag heel anders. In maart waren er nog heel veel mensen volledig in de ban van Rutte's sprookje.
Ik ken ook niemand die PVV stemt (Ok misschien 1). NL is een erg gesegregeerd land.
Alles beter dan de rest. Je moet er toch niet aan denken dat het land bestuurd wordt door (extreem) rechtse, linkse, groene of dieren partijen...
@Diederik_Ezel | 27-01-22 | 12:54: u woont niet in Rotterdam?
Moeilijke plaatjes allemaal waar je mee kan goochelen wat je wil maar er is maar één uitkomst die telt: het aantal ongevaccineerden in ziekenhuizen is significant hoger dan niet- of gedeeltelijk gevaccineerden. Zijn we het dan wel allemaal met elkaar eens dat vaccineren belangrijk is (iig voor 60+). Er komen overigens nog steeds doodzieke niet-gevaccineerde (jonge) mensen met Omikron in ziekenhuizen te liggen.
De kans op ziekenhuisopname is zo langzamerhand toch echt een eigen keuze.
@Sqbar | 27-01-22 | 13:00: Ook een ongevaccineerde kan een wegbezuinigd bed niet bezetten.
Staat niet in verhouding tot de gevaccineerde obese volwassenen die voor het grootste deel de bedden bezetten. Nagenoeg allemaal met comorbiditeit DM of hypertensie.
De puinhopen van paars (d.w.z. van een politiek die (linksom of rechtsom) uitgaat van het eigen ideologische gelijk i.p.v. dienstbaar wil zijn aan de vrije persoon in zijn vrije verbanden) zijn nog lang niet af. De geschiedenis kennende valt te vrezen dat er een allesvernietigende wereldoorlog voor nodig is om deze machtsdynamiek te stoppen.
Hans pakt zijn rol goed. De joker die de koning op zijn nummer zet. Go Hans!
Alle andere cabaretiers zijn linkse mietjes (ja jij, Sanne).
Hans is ook de enige die een goed gevoel voor humor heeft. Daarvoor heb je een bepaalde hoeveelheid intelligentie en kritisch denkvermogen nodig. Een conformist is nooit grappig. Zie Peter Pannekoek.
@lekgoot | 27-01-22 | 12:56: Volkomen mee eens. Ik dacht dat ik de enige was die Pannekoek verschrikkelijk vind met zijn flauwe D66 humor.
@Tiscali-2 | 27-01-22 | 13:01: een over de pony getilde nitwit die alleen op de buis is vanwege familie: nepotisme heet dat
Ik kan mij volledig vinden in het betoog van Onze Hans. De overheid is er voor ons en niet ondersom. Ik vrees alleen dat het merendeel van de Nederlanders dit gewoon over zich heen laat gaan en bij een volgende verkiezing alweer vergeten is, want er zijn dan andere zaken welke als belangrijk worden geacht en waar de politieke partijen weer over gaan schreeuwen in hun pamfletten. Echter zodra zij de macht hebben is de wervende boodschap weer vergeten. Toch, Rutte, Kaag, Zegers en die ene van het CDA? Want waar krijg haal ik bijvoorbeeld die 1000 euro nu op en hoe gaat de VVD de instroom van kansloze gelukszoekers met hun hele famile in het kielzog stoppen en de ongewensten er uitflikkeren? Hypotheekrente-aftrek? Enz, enz. Nee, beetje tof lopen doen en 130 km/uur rijden op de snelweg als een overwinning claimen. Kansloos dit allemaal. Bah. Nog 3,5 jaar en dan definitief naar het tropisch oord in een andere tijdzone waar wij nu tijdelijk verblijven.
Ziekenhuiscijfers van vandaag: IC netto -16 (totaal 233). Kliniek netto -6 (totaal 898). En dat na honderdduizenden (zo niet >miljoen) besmettingen per week de afgelopen tijd. De instroom op de IC was 11. Nog niet eens een persoon per provincie. Hoe verhoudt dit zich tot maatregelen als 3G/2G? Waar wachten we nog op?
Ja werkt goed toch de huidige maatregelen?
@donleo2 | 27-01-22 | 13:55: het werkt zelfs zo goed, dat het zelfs in landen zonder maatregelen goed werkt! Interventie-paradox.
Zou het zo kunnen zijn dat je straks bij een onbemand pompstation eerst je Covid QR moet scannen alvorens te mogen tanken? Of dat je ook eerst moet scannen als je je supermarkt boodschappen online doet en laat bezorgen?
bij het tanken en vooral bij vermaak heb je die QR nodig, voor je online boodschappen de E_id, Tja het is een maatschappij die "ze" willen, aan mij hebben ze niets gevraagd.
@pieterS | 27-01-22 | 12:58: destijds hebben ze wel aan ons gevraagd of we de euro wilden. Iets doen met ons antwoord was een ander verhaal.
Goh ook toevallig dat twee Europese landen die niet (geheel) onder het EU juk leven de Covid maatregelen grotendeels hebben afgeschaft of gaan afschaffen (UK en Denemarken).
en Denemarken ook GEEN QR code meer!
Catalunya ook.
Een hofnar moet gek doen, niet een preek geven.
Wees geen Bono.
Bono een hofnar?
De echte koning van de oneliners doet het in 1 zin.
Ben sinds begin van de lockdown naar Spanje vertrokken. Overal hangen bordjes met corana qr check, maar niemand vraagt er naar. Alles is open, terassen vol, het is gezellig. Er is 1x gevraagd en dat was bij een lege McDonalds. Alle ondernemers zouden massaal burgerlijk ongehoorzaam moeten zijn. Ik haal met liefde elke vaccinatie, maar die QR code slaat nergens op.
In de TK riepen Wybren van Haga en Pepijn van Houwelingen op tot burgerlijke ongehoorzaamheid. De reacties waren voorspelbaar. Maar als iedereen gewoon zijn leven weer oppakt en de orakels uit vak K negeert dan zal blijken dat de mensen sterker zijn dan het systeem. Laat je heden en toekomst niet vergallen.
Hup Holland!
Kuipers, Het is niet slecht
Het is jouw project
Medici moeten politici adviseren en niet zelf politiek willen bedrijven. Politici nemen de uiteindelijke beslissingen en dragen de verantwoording en mogen zich in geen geval verschuilen achter de medici.
Rutte en verantwoording dragen, Dan weet je dat je die verantwoording bij de verkeerde legt. (bevindingen uit het verleden geven een garantie op de toekomst).
Wat we nodig hebben is vijf minuten politieke moed bij PvdA en GroenLinks. Als zij zich wat steviger profileren tegen deze waanzin dan is de pandemie ook politiek gezien voorbij. Hup PvdA en GroenLinks!
Lijkt me heerlijk, PvdA en GroenLinks aan de macht en dan bij de volgende pandemie kijken hoe ze dat gaan oplossen. Als ze dat net zo doen als het overdreven paniekerig reageren op andere 'crises' zoals opwarming aarde en stikstof, dan gaan we nog wat meemaken. Nee, laat maar...
Hans for President!
PS: Ik heb een bordje in m'n raam gezet, maar al die Noren hier snappen er geen reet van wat ik er mee bedoel.
Majesteitsschennis, arme Harald.
Kuipers is van D'66, dat zegt meer dan genoeg. Een partij waar niets menselijks uit voorkomt, waar de arrogantie het hoogste goed is en men neerkijkt op alles wat niet met hen meeloopt.
Citroenfris nihilisme. Een soort knorrendispuut. Modepuppets. Ik haat die club in al mijn vezels.
D66, een club klaplopers, weg met die prikschapen!
Kuipers is net als Kaag pas lid van D66 geworden toen hij een ministerspost kreeg.
Heeft dus weinig met D66 te maken, maar wel met persoonlijke ambitie.
Deugers he alle andere zijn fascisten klimaatontkennners boeren of gekwetsten vanuit de subsidiemafia
Hans heeft helemaal gelijk natuurlijk. #teamhans
Jammer dat het overgrote deel van de bevolking als een konijn in de koplampen blijft staren terwijl hun vrijheid millimeter voor millimeter steeds verder wordt afgepakt, tot er geen weg terug is. Ik vrees dat het voor NL te laat is, en we hebben het zomaar laten gebeuren onder de dreiging van dat kudtvirus. ‘Never waste a good crisis’ - nietwaar Klaus?
Voor de toekomst van mijn kinderen voel ik een diep verdriet; zij zijn veroordeeld op te groeien in een digitale gevangenis die de komende jaren allesbepalend gaat worden. In zo’n dystopie op te moeten groeien is pure horror, pure horror. Ik veracht de verantwoordelijke politici en meelopers met alles wat ik heb.
*ben een beetje emotioneel vandaag, sorry*
Mijn dochtertje was vanmorgen ook al zo melodramatisch, misschien is het de tijd van het jaar ofzo.
Januari telt tot vandaag ongeveer nul zonuren. Dat helpt ook niet.
Ik voel exact hetzelfde, maar je kinderen opvoeden met de wetenschap dat de wereld groter is dan Europa. Doe ik zeker met die van mij. Het kan niet zo zijn dat het overal in de wereld een dystopie wordt. Er zullen plaatsen overblijven waar het goed toeven is in volle vrijheid.
Ik wacht op de volgende woorden vanuit het Kabinet: "Ik geef jullie een keuze, óf doodgaan aan Covid óf invoering van de coronapas. Nou, wat wordt het?!" Gevolgd door een "Goed, dan gaan we dat regelen."
Het is doodgaan met covid.
"Wollt Ihr den totalen QR Pas?"
@Schoorsteenveger | 27-01-22 | 12:51: ¨Dan gáán we naar de Dam, dan gáán we naar de Dam. (of verwar ik nou iets?)
@squadra | 27-01-22 | 13:11: Je bent volledig on topic volgens mij, alleen....
„Willen we naar de Dam? Dan gaan we naar de Dam!” Herman Bode
Kaag en Rutte luisteren teveel naar die Duitse Scientology guru. En verder, wat Hans zegt.
Nou, dat was het schattigste miauwtje wat ik tijden heb gehoord.
Mijn dag is weer goed!
Half Europa schaft of schaalt alle maatregelen m.b.t. corona af behalve kan vriezen kan dooien NL.
Nice en hulde aan Hans Teeuwen!
Straks zonder BTC heeft u zeker weer een paar kaarten extra aan ons verkocht! (Nu al zin an!)
Jammer dat Teeuwen de enige uit die oh zo zielige cultuursector is, die fiks en ferm stelling neemt. De rest van de Kulturkammer schikt zich, gaat kappertje spelen totdat Bromsnor komt kijken, doet moeilijk over 1,5 meter en zwijgt. Hans is Baas.
Vergeet Jandino Asporaat niet!
@BadPatNL | 27-01-22 | 12:31: ik had het over cultuur.
@dathoujetoch | 27-01-22 | 12:32: Dan kunnen wij het er over eens zijn dat we een verschillende mening hebben over het begrip cultuursector.
@BadPatNL | 27-01-22 | 12:34: nee.
Welnee, Hans vindt het leuk clichés te stapelen en de open deur nog wat verder open te trappen.
@gestoptmetroken | 27-01-22 | 12:40: bij sommigen is het stoppen met roken schadelijker dan het gewoon doorstoken.
Bij mij krijgen klanten al eventjes te horen dat er hier weer "normaal" word gedaan. Doen ze de mondkapjes op dan laat ik ze duidelijk weten dat het hier niet hoeft en diegene die hem wel willen dragen, prima. Boksen die ik niet aan want ben van nature vredelievend dus die vechthouding sla ik over en het ellebogenwerk is voor mietjes. Boosterprik duw je maar in je eigen arm want 2 is wel genoeg. Pinnen hoeft niet, want contant is fijner en ligt ook lekker onder een wat opgehoogd matras. Heerlijk dat ouderwetse.
U bent voor de clubkas, chapo.
Ah, u bent mijn groenteman!
Vroeger heette dat gewoon ‘gezond verstand’..
De klassieke auto-, camper- of caravanhandelaar. Daar moet tegen opgetreden worden, met een contantgeldtax ofzo. Invoeren van cashless society moet dit soort uitwassen voorkomen! Weg met de betaalde vriendendiensten! Weg met de marktplaatsen en kofferbakverkopen!
Mijn voormalige buurvrouw werkt voor een zorginstituut. Rijksambtenaar. Ze werkt er al sinds haar studie en wil er nooit meer weg. Ze is oersaai. Wel sportief. Stemt vvd. Weet ik zeker want tijdens een vakantie heeft ze mij gemachtigd om voor haar en haar man te stemmen (de enige x dat ik vvd heb gestemd). Ze ontvangt nooit spam. Te keurig. En zij is nu een grotere coronawappie dan Willem Engel. Schwab is de duivel, stelt ze. Dat zou andere nette mensen toch aan het denken moeten zetten.
Nog zo'n voorbeeld. Was gisteren aan het werk bij een ouder echtpaar, beiden 75 jaar oud. Deugen tegen de klippen omhoog. Hij helpt een Somalische die hier in NL is komen wonen, zij doet van alles voor 'de vluchtelingen'. Fair enough, moeten zij weten. Maar begonnen zelf over Corona. En wat voor een onzin dat wel wat niet was. En hoe klaar (vooral zij) ermee was. Twee keer geprikt plus een booster en nee ze stopten er nu mee. Het moet een keer genoeg zijn vonden ze. Zet me toch steeds meer aan het denken als zelfs de zogenaamde 'risicogroep' zelf al zegt ik geloof het wel.
Euh nee, John.
@Piet Karbiet | 27-01-22 | 12:46: die Somalische of die ouwe ?
Mijn buuf Boris. Die andere ken ik niet.
Inderdaad wat is de achterliggende motivatie om vast te houden aan dit beleid?
Oh wacht, in de gaten kunnen houden waar ieder zich mee bezig houdt natuurlijk..
Net zoals met de blackbox in nieuw geleverde auto's vanaf juni aanstaande..
Nederland eng landje geworden...
Je schrijft provincie verkeerd
"Wij zijn de baas." Ja dat hebben we gezien bij de referenda. Wij zijn al lang de baas niet meer.
Nee. En hoe komt dat? Omdat er niemand is die zijn waffel open trekt. Alles gaat er in als zoete koek. Zelfs zonder vaseline is de groepsbraafheid nog enorm hier.
Kuipers wil als medicus natuurlijk gewoon met 95% zekerheid niet de geschiedenis ingaan als degene die de maatregelen losliet waarna een nieuwe variant ineens de ziekenhuizen compleet overbelastte en voor honderden doden zorgde.
Zijn keuze is: ofwel ik hou de maatregelen en krijg even wat gezeik in de 2e kamer, ofwel ik laat het los en daarna gaat het mogelijk mis, al is die kans klein. Maar gezeur in de 2e kamer kost hem niks, en een mogelijke misser kost hem de kop.
Kosten van de maatregelen: niet zijn probleem.
Hans heeft weer gelijk. Volgende keer je overhemd goed knopen.
De vraag is of de debunking wel debunking is. De coronapas heeft geen groot dempend effect op de algemene verspreiding (R-waarde). Daarvoor zou de pas overal ingevoerd moeten worden, en dat willen we niet. Maar, als blijkt dat bij overal invoeren de coronapas een werking heeft van 15%, dan is blijkbaar de werking ook 15% voor de bezoekers van restaurants, bioscopen, theaters, enz. Dat lijkt mij aanvaardbaar. De coronapas is voor iedereen die dat wil bereikbaar, en daar waar die wordt gebruikt gaat er een beschermende werking van uit voor de aanwezigen. Appeltje eitje?
Dat is de pas dus niet, begrijp dat dan. Als je geen prik wilt heb je geen Corona pas!
Het is zeggen dat je iets kan krijgen maar dan moet je wel een andere keuze tegen je wil in nemen dat er NAGENOEG NIETS mee te maken heeft.
Die bescherming is een leugen (onjuiste mate van bescherming en geen nuance met verschillende groepen) die keer op keer maar wordt herhaald. En gelukkig krijgen we eindelijk het kritische geluid vanuit meerdere hoeken. Het probleem zit hem er nu in dat mensen moeten inzien en accepteren dat ze al twee jaar zijn voorgelogen met statistieken.
Het feit dat je je afvraagt of het wel echt debunking is laat zien hoe diep de leugen bij veel mensen zit.
@Rechts door zee | 27-01-22 | 12:28: Ik bedoel, of de debunking wel dat is wat Hans Teeuwen ervan maakt. Dat de 3G helemaal niet meer werkt. De debunking is correct op dat wat in de persco werd gezegd veel te kort door de bocht was, met te weinig uitleg, en plaatjes die meer uitleg nodig hadden. Dat heeft weinig te maken met liegen, dat komt eerder van mensen die corona en de effectiviteit van maatregelen ontkennen. Er is heel weinig feitenmateriaal over dat de coronapas helemaal niet werkt. De pas werkt juist goed in combinatie met het naleven van andere maatregelen. En je mag drie keer raden welke groep mensen de coronamaatregelen het beste naleeft: de mensen die zich ook al hebben laten vaccineren of de groep die zich niet wil laten vaccineren. Het is daarom dus een goed idee om de coronapas nog een tijd te gebruiken.
Je hebt gelijk: als je geen rijlessen neemt krijg je geen rijbewijs, als je geen OV-chipkaart koopt mag je niet met het OV, en als je geen prikkie neemt heb je geen coronapas.
Dat gezeik over uitsluiting. Door een 2G of 3G regel? Een app voor een vinkje. Wat doen we moeilijk. 2G of 3G helpt. Als scheelt het maar een paar procent. Het helpt bij het inlopen van achtergesteld zorg. Daar zijn veel schrijnende gevallen. Maar nee, Nederland, oh wat zijn we vrije burgers, doen daar natuurlijk weer moeilijk over. Ronduit asociaal. Zit niet te zeiken, laat je vaccineren, laat je testen en ga met je kloten aan het werk, iets nuttigs doen.
Dom, dat bent u.
(Edit: Laat ik het nuanceren voordat Joris weer langskomt. Als u écht denkt dat 2G of 3G met een vinkje überhaupt maar helpt, waartegen kunnen we ons steeds vaker afvragen, dan blijft mijn eerste standpunt valide..)
Ik heb nog een prikje tegoed, stel je arm maar ter beschikking.
Note: Ik ben werkgever. Het soort dat zorgt dat jij je nuttig voelt en ook nog geld toe geeft om je leventje op orde te houden.
Natuurlijke immuniteit is beter en ik laat me niet onder drang meerdere keren per jaar een middel inspuiten waar we de langetermijn effecten nog niet van kennen. En zeker niet mijn kinderen.
Natuurlijk werkt het, in hun eigen wereld van cirkelredenering.
Zo gaat het verlopen: 3G wordt binnenkort breder ingezet. Meer mensen gaan dus meer testen, dus meer besmettingen. Het wordt maart, de ziekenhuizen stromen weer vol (is altijd zo in maart). Oh Hans we moeten iets doen! En 3G wordt 2G, nog voor 21 maart.
De werkelijkheid is niet veranderd. Alleen de mate van vrijheid veranderd, die wordt steeds minder.
Alternate ending: De besmettingen gaan niet heel hard omhoog. Kijk 3G werkt, we maken er 2G van, nog beter.
Het antwoord staat al vast, alleen de vraag moet nog even geformuleerd.
Nee, het helpt niet bij wat u schetst.
Achtergestelde zorg is zeker pech voor de mensen die het overkomt, echter is het niet mijn verantwoordelijkheid en derhalve hoef ik daar niet mijn vrijheid, persoonlijke keuzes, en lichamelijke integriteit voor op te geven.
Prima dat jij dat wel wilt doen, maar laat mij erbuiten.
En nee, ik geef niet bij voorbaat mijn recht op zorg ervoor op, behalve misschien op het moment dat u er direct gebruik van moet gaan maken en ik het zelf niet nodig heb.
Succes met zelf iets meer nuttigs doen, u kunt het gebruiken!
Gezeik? Nee hoor ik draai me om en haal mijn schouders op. Als je me niet moet vanwege mijn medische gesteldheid dan hoef je ook mijn centen niet. Als ik moet zeiken, dan wel tegen het pand wat me er niet binnengelaten heeft.
Als er geen praktische reden voor is, dan moet je het niet doen. Lijkt me vrij eenvoudig.
Overigens; men kan dit best invoeren, in de praktijk gaat het sowieso niet werken. Het is de zoveelste papieren werkelijkheid die onnoemelijk star en volkomen eendimensionaal rechtstreeks geëxtrapoleerd word op een volatiele, levende en daardoor constant evoluerende maatschappij.
Is kansloos. Werkelijk kansloos. Het verbieden van normale dingen zal alleen maar meer illegale acties oproepen. Uiteindelijk culmineert dat in een afgang voor de overheid. Begin er gewoon niet aan. Het is nutteloos en roept slechts weerstand op.
Het gaat er niet om of het werkt/ niet werkt maar dat het ingevoerd wordt onder druk van brussel( geheime agenda),dit moet de opmaat worden naar een digi- paspoort en diepergaande maatregelen,zie nu frans timmerfrans met zijn digitale waanzin.
Het stimuleert het vaccineren, vaccinatie helpt hier doorheen te komen. Daar is je praktische reden. Punt. En ja, je moet er iets voor doen en af en toe iets voor laten. En misschien is dit niet de beste maatregel, maar alles bij elkaar helpt. Achteraf kunnen we bepalen wat we het beste hadden kunnen doen. Nu alle zeilen bij zetten en stoppen met dat asociale gejank om niets.
@donleo2 | 27-01-22 | 12:24: De ziekenhuizen zijn leeg genoeg om niet mensen boosters en vaccins op te dringen. Zeker niet in de categorie 30 min. Er is nu vooral een zorgprobleem dankzij een veel te overijverig quarantaine-stelsel, waarbij mensen thuis moeten blijven zitten terwijl ze geen klachten hebben. Want jouw argument kunnen we ook gebruiken tegen alcohol, slecht eten, weinig bewegen, etc. Het is tijd om net als in Denemarken te stoppen met alle maatregelen. De ziekenhuizen kunnen het aan.
@donleo2 | 27-01-22 | 12:24: BVD’er en Vvd’er ? .
@Coolcalmcollected | 27-01-22 | 12:23: Dat de vol gevreten baadmans zich er ook mee gaat bemoeien, is stuitend te noemen.
Overal waar hij zijn kop in steekt, kost dat miljarden.
@JohnLocke | 27-01-22 | 12:26: Beste John , ook bij het zorg personeel is een quarantaine plicht.
U heeft gelijk maar er is meer aan de hand.
@Coolcalmcollected | 27-01-22 | 12:23: Daar lijkt het wel op toch? Als de 'expert' zelf zegt 'het werkt niet' en dan in 1 adem doorhaalt met 'maar we gaan het toch doen' dan ga je je als zelf-denkend mens toch afvragen: waaróm dan? Dan MOET er een urgente reden zijn, anders dan corona, om dit met alle geweld te willen implementeren. Dus achterdocht, dus verzet en weerstand, dus gaat het niet en nooit lukken. Dom gedrag van een domme overheid.
@Dutchbeaurouge | 27-01-22 | 12:29: ik hoop dat de goegemeente er tegen in verweer komt,alle trucen dozen zijn al geopend en als we niet uitkijken worden we zo de duisternis ingemarcheerd,een zwart inlegvelletje.
@Coolcalmcollected | 27-01-22 | 12:23: Is helemaal niets geheims aan. Zie de kamerbrief Visie digitale identiteit van 11 februari 2021. Het staat er allemaal in, iedereen kan het lezen, maar niemand doet dat ook daadwerkelijk.
Het grappige/wrange is: met 2G komen mensen die zeg 7 maanden geleden gevaccineerd zijn met een vaccin tegen de wuhan-variant wel de kroeg in, maar mensen die vanochtend getest zijn niet. Terwijl ongevaccineerden en gevaccineerden praktisch even vaak omicron kunnen doorgeven en oplopen. Dus zitten gevaccineerden in de kroeg in complete schijnveiligheid net als in oktober, november corona door te geven aan elkaar. Goddank dit keer wel een variant waar je letterlijk mee thuis kunt komen. Dat dan weer wel. Maar de take-away hier is: kap met 3G/2G/1G.
"Terwijl ongevaccineerden en gevaccineerden praktisch even vaak omicron kunnen doorgeven en oplopen." Bron?
pbs.twimg.com/media/FJtmd6sXsAI8NGM?f...
Met je QR code app.
Hij is leuk kees
Smakelijk gelachen.
Ik wil ook toverdrank.
Leuk!
Weet je wat ook een dempend effect heeft? Cocaine op alcoholgebruiksymptomen. Dan een lijn trekken.
Zolang ze in Azië en met name China zo hysterisch blijven reageren op dit pinda virus, blijft corona een probleem voor de economie.
Ik zat gisteren live te kijken en hoorde hem zeggen: "de minister belazerd de kluit." Ik keek nog eens goed, nope, echt SP, geen PVV of FvD. Toen wist ik eigenlijk zeker, Kuipers haalt het einde van het jaar niet.
We worden ge- claus schwapped.
Held Teeuwen. En verder loop ik wel mee bij de coronaprotesten. Knettergek en doodeng land is dit geworden.
*deurbel klinkelt*
Kuipers kan dit nooit zo lang volhouden dan de beroepsleugenaars die er zaten/zitten. Zij hebben jarenlange training hierin gehad, hebben ervaring opgedaan in het belazeren van burgers. Ernst niet. Die moet het ineens kunnen. Hij komt straks vast te zitten in een kluwen van leugens en uitspraken waar hij niet meer uit komt. Hij mist de tactiek en de kunde om dat zo te verbuigen dat de burger het weer slikt. Inmiddels zie je al dat sommige oppositie Kamerleden bloed ruiken. Omtzigt komt daar ook nog wel bij. Onze Ernst wordt straks levend geroosterd en wordt dan vervangen. Gebruikt als schild. Gebruikt als middel om de maatregelen erdoor te jassen en wordt daarna bij het grofvuil gezet door Kaag/Rutte. Waarschijnlijk zelfs zonder de moeite te nemen om hem nog een mooi baantje toe te schuiven. Hij is niet een van hen. Hij wordt gebruikt zoals Taghi die jochies gebruikte om Peter R af te knallen. Voor hemzelf was hij op zijn oude post beter af, denk ik.
Dit.
Hugo had nog een leercurve, Kuipers wordt meteen het diepe ingelazerd en zinkt keihard naar de bodem. En dit is dan een arts, een wetenschapper, een kundig iemand. Resultaat zal zijn dat mensen de wetenschap meer gaan wantrouwen vanwege Voldemort.
Had het eerlijk gezegd niet verwacht maar durf bijna met zekerheid te stellen nu dat hij de eerste zal zijn die het veld gaat ruimen. Hij is idd niet zo politiek bedreven zoals Hugo dat is en liegen gaat hem ook niet goed af.
Bij Hugo hadden veel mensen (en journalisten) nog een soort van 'hij-is-hier-ook-maar-ongewild-ingerold'-gevoel. En 'hij staat er toch maar'. Ernst heeft dit niet. Hij heeft hier voor gekozen als professional en zo wordt hij ook behandeld. In de opmaat naar de gemeenteraadsverkiezingen zal er extra kritisch naar hem gekeken worden. Tot nu toe geeft hij de burger weinig moed.
DE vergelijking tussen Taghi en Rutte VI is inderdaad treffend.
@Morgenstern064 | 27-01-22 | 12:27: Ho ho, ff dimmen aub. Rutte IV, niet VI. Wil je ons een hartverzakking bezorgen of zo?
@Sinterbikske | 27-01-22 | 12:30: mijn oprechte excuses dat ik u aan het schrikken maakte. De huidige dystopie is al erg genoeg!
precies wat ik ook zie: een ooit integere man die zich nu in een het leugenkasteel moet staande houden,
Eheh ouwe badmuts.
Goed gezegd Hans. Stop de waanzin. Bi-zar dat de hoegenaamd liberale partijen VVD en D66 de grootste pleitbezorgers zijn van deze waanzin. Waarom eigenlijk?
Als het volk onafhankelijk is van de overheid, werkt de overheid voor het volk. Als het volk afhankelijk is van de overheid, werkt het volk voor de overheid.
Logisch dus dat de overheid ons afhankelijk wil maken van een door de overheid te verstrekken groen vinkje.
Een groot deel van het volk is al afhankelijk, via de zorg-, huur- en andere toeslagen. Helaas.
@LD69 | 27-01-22 | 12:14: En het andere deel werkt voor de overheid door alle belastingen op te hoesten.
Hulde Hans, hulde.
*bord en markerstift zoeken doet*
Ja effe iedereen doen aub
nog even over dat model. als we alle ongevaccineerden (laten we zeggen dat 15% ongevaccineerd is) verplicht laten testen bij gelegenheden, dan geeft dat 15% verbetering.
Wat zou het effect zijn als we eenzelfde aantal gevaccineerden zouden testen voor toegang?
My guess. Hetzelfde.
Het enige mechanisme dat uberhaubt een dempend effect veroorzaakt, is het weren van COVID positieve personen uit openbare gelegenheden. Of die personen wel of geen vaccin hebben, heeft er weinig mee te maken.
Wauw, goede speech van Hans!
Kuipers is een arts... die begrijpt geen cijfertjes (of mechanica, of natuurkunde). Medicijnen is geen STEM-studie.
Kuipers is zelfs geen arts meer! Staat niet meer in het BIG register. Vond Beddenbaas spelen waarschijnlijk leuker.
@PR0FESSOR | 27-01-22 | 12:11: En was als bestuurder dus mede verantwoordelijk voor de afbraak van de zorg.
@drs. P | 27-01-22 | 12:26: van 44 bedden naar 18 bedden in EMC, dat is geen afbraak dat is gewoon ongezond. (ic bedden). Ja dat is zijn visie en zijn missie. Zo goedkoop mogelijk zorg leveren (moeten die 32000 mensen die het de afgelopen 2 jaar niet gered hebben om opgenomen te worden niet horen.. (gelukkig dat ze al verbrand zijn of 3 meter onder de grond liggen want ik zou me ter plekke omdraaien.
Ik wil gewoon niet geloven dat vrijheidsbeperking een doel op zich is, maar wat zit er dan achter? Ook al is het doel maximale vax-graad, dan kun je toch op je vingers betrekken natellen dat dit soort onzinnige maatregelen juist een tegengesteld effect zal gaan hebben.
Ik kan nog een ander argument verzinnen, maar het is vergezocht:
-3G en 2G worden gebruikt om onrust te zaaien en de vaccinatieplicht wordt vervolgens geboden om een einde te maken aan de 'ongelijkheid'.
De reden waarom er een vaccinatieplicht moet komen is om de controlegroep uit te roeien.
Zoals een overheid altijd wil. Controle, veiligheid en stabiliteit. Ze weten dat het nu even moeilijk gaat worden met het NCTV document. Maar uiteindelijk moeten wij Frankrijk en Duitsland volgen met dit systeem. Je kan met zo'n controle systeem eigenlijk alles doen wat je wilt. Ambtenaren achter de schermen zijn al bezig dit tegen te houden wat ik gehoord heb via via.
5G is op een paar vervelende wappies na die het nodig vonden om wat masten in de fik te steken probleemloos volledig ingevoerd, nu 2g nog.. laten we het die vervelende onverantwoordelijke egoistische ongevaccineerden het zo moeilijk mogelijk maken.
Tja lijkt erop dat de overheid niet helemaal duister almachtig is zoals sommige denken maar ook uit mensen bestaan. Meeste maatregelen lijken complete uitgepolderde compromissen waar je uiteindelijk weinig tot niets mee kunt en door allerlei uitzonderingen ook niet helder meer zijn uit te leggen.
@Degrelle | 27-01-22 | 12:34: u klaagt over mensen die niet aardig tegen u zijn maar u noemt iedereen die het niet met u eens is : wappie onverantwoordelijk, egoïstisch en u wenst hun leven zo moeilijk mogelijk te maken.
Door mensen zoals u snap ik waarom Stalin kon doen wat hij deed.
@Degrelle | 27-01-22 | 12:34: Uw totalitaire trekjes zullen u in het dagelijkse leven vast veel vrienden opleveren, evenals uw 'narcistische' inborst die u beperkt verder te kijken dan uw eigen waarheid.
Kuipers = de Jonge - haar - pipo schoenen
Simpel sommetje.
Elke maatregel om de vaccinatiegraad te verhogen is een goede maatregel. Wappies zijn onverantwoordelijk bezig en een beleid zoals de Franse president Macron in deze voorstaat zouden we hier ook moeten invoeren
Flikker toch een end op.
Grondrechten zijn geen privileges. U ziet de wedstrijd, anderen het toernooi.
@therealbraindump | 27-01-22 | 12:05:
Dank voor deze wijsheid.
tegelizr.nl/tegeltje/schapen-zien-de-...
Dus u vindt ook een vaccinatie plicht een goed idee zoals in Oostenrijk. En die kampen in Australie zijn dus ook een goed idee. En dat terwijl Omikron gelijk staat aan een flinke griep... Juistem.
90% van de Omicron gevallen in Denemarken zijn volledig gevaccineerde personen incl. mensen met boosters. Dag vaccinatie sprookje.
@keestelpro | 27-01-22 | 12:05: Hans Teeuwen roept op om me uit te spreken. Dat doe ik. Maar mag dat alleen met het gewenste antwoord?
Ook mensen die dit beginstadium van vrijheidsbeperking en privacyopheffing zullen tegenhouden wegzetten als "wappies" wordt een warm welkom geheten bij de pluchekapers in Den Haag.
U is waarachtig schaap.
3x vaccin gehad, maar ik verdom het een qr-code te laten zien.
Ga dan maar kapot, failliet boeit me niet. Opbokken met die pas.
het middel is erger dan de kwaal.
Ja, want het aantal besmettingen in Frankrijk is momenteel 2,5 keer zo hoog. Dus waar wachten we op.
Ga es deaud
@Degrelle | 27-01-22 | 12:09:
Nee, dat u uw mening uit dat wordt zeer gewaardeerd. U staat ook niet alleen helaas.
@Piet Karbiet | 27-01-22 | 12:12: neen, ik ben geboosterd, dus voorlopig geen zin in.
Het is onverantwoord om voor een nu relatief mild virus allerlei basisrechten en het algehele vertrouwen van de maatschappij in de overheid op het spel te zetten, zeer schadelijke ontwikkelingen die generaties kunnen doorwerken.
@Degrelle | 27-01-22 | 12:16: U weet dat pzifer en moderna deze week pas beginnen met de trial van de booster voor omnicron? www.pfizer.com/news/press-release/pre... Dus dat het boostertje goed is voor delta is ook nog niet te zien op Nextstrain.org nextstrain.org/groups/neherlab/ncov/n...
Heb jij je vernoemd naar Leon Degrelle?
@Stuffed Human | 27-01-22 | 14:01: nee, Jules van Vol.
@Upendo | 27-01-22 | 12:27: het is ook onverantwoord om basis vrijheden in te leveren voor een heel eng dodelijk virus.
Dan kijken de mensen zelf wel uit, of niet.
De overheid moet met zijn tengels af van COVID.
Wie wil prikken prikt, wie wil dansen danst, wie doodsbang thuis wil blijven doet dat.
En nu weer normaal samenleven graag.
Briljant! Badmuts Kuipers! Wij.zijn.geen.China!
Verrassend dat wanneer je een QR code slechts in de minderheid van de gevallen gebruikt, deze in het totale plaatje weinig effect sorteert. Komaan GS, jullie kunnen beter.
@Illuminati1989 | 27-01-22 | 12:11: Dit zie je altijd met 'einde der tijden' voorspellers. Die verleggen gewoon de datum een jaartje. Maar toegeven dat het wel meevalt zullen ze vrijwillig nooit doen.
Wil je dan net als Trudeau in Canada iedereen uitsluiten zonder QR code, zodat geen eten meer kunnen kopen en moeten verhongeren tot de dood er op volgt? Weet je wie er ook mensen lieten verhongeren in een Getto? Niet zo heel lang geleden.
waarom wilt u zo graag anderen beperken?
dat virus wat u zo eng vind (ik niet, u wel) is nu nog minder gevaarlijk geworden.
is dit stiekem simpel iets wat u liever niet heeft, heeft u liever dat u iets niet kan omdat het niet mag of dat u iets niet kan omdat u niemand kan vinden die dat met u wenst te doen?
Goeie tekening! Dag Kuipers in 3, 2, 1……
Je vraagt je af, gebeurt dit echt?
En dan denk je: ja dit gebeurt echt!
De overheid heeft het echt op onze vrijheid gemunt en het lijkt een vooropgezet plan ook nog eens.
De overheid vecht een verloren zaak. Je merkt aan alles: er is zich een geweldig momentum aan het opbouwen. Dit duurt geen 6 weken tot de volgende persconferentie.
flauwekul, het is het tromgeroffel van boze dwazen.
@PR0FESSOR | 27-01-22 | 12:09:
Dat denk ik ook. Maar onderschat nooit de sprongen van een kat in het nauw. Het kabinet gaat waarschijnlijk kiezen voor een vlucht naar voren, nu een groot aantal mensen nog bang is voor het virus. Best kans dat Rutte buigt voor Duitsland en Frankrijk en een vaccinatieplicht gaat invoeren.
Probleem is, en waarschijnlijk blijft, dat met de huidige coalitie alles gewoon gedaan wordt. Er is geen oppositie om het tegen te houden. De tegenstanders van de huidige gang van zaken nemen wel toe maar er blijven meer mensen die gewoon meegaan in alles. Ik zie een vaccinatieplicht nog wel gebeuren, zeker nu 5+ jarige worden aangeschreven om gevaccineerd te worden.
Hans sloopt van huis uit.
REAGEER OOK