Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Attje Kuiken (PvdA): 'Ontneem tegendraadse artsen hun BIG-registratie'

Een forse oproep

Ja, kijk, op zich. Die wet Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg (BIG) is er natuurlijk om de formele gezondheidszorg een beetje binnen het betamelijke te houden. Attje Kuiken vraagt bovenstaand aan minister Kuipers die over die wet gaat: "Hoe kan het toch zo zijn dat zogenoemde BIG-geregistreerde zorgverleners (...) medicijnen voorschrijven die niet geoorloofd zijn, zich in een artsencollectief verenigen, ik noem dat kwakzalvers. Zij zijn medeverantwoordelijk voor het aanjagen van desinformatie en ik wil gewoon weten: kunnen zij niet gewoon van hun BIG-registratie worden afgenomen (sic)?"

Daar gaat de Inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd over. De vraag is natuurlijk: wanneer treedt een zorgverlener qua corona dusdanig buiten het betamelijke dat het een ontneming van de BIG-registratie rechtvaardigt? Valt bijvoorbeeld de Joe Rogan-kuur (54, ongevaccineerd) waarmee hij op doktersvoorschrift binnen drie dagen van delta herstelde, onder 'ongeoorloofde medicijnen'?

En een artsencollectief dat hun aangesloten """leden""" geheim houdt en tamme takes publiceert over boosters, a-symptomatische besemttingskans, die 'Pfizer-papers' over sterftecijfers na het vaccin die écht niet teruggezien zijn in gevaccineerde bevolkingen en dat verkondigt dat gezonde mensen buiten de risicogroepen zich niet hoeven te vaccineren, en mensen binnen de risicogroep alleen vrijwillig. Mag zo'n club dan ineens gedwongen worden hun """ledenbestand""" te openbaren en die mensen hun BIG-registratie te ontnemen, zonder dat ze echt iets met die publicaties te maken hadden?

We zijn benieuwd ATTJE.

Lientje arts van de volksziel!

Social

Ernst noemt geen namen

Social

Dat virus kan echt helemaal niks

Social

Casusstudie

Social

Hoezee

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
echtepleb | 25-01-22 | 08:12 | 1

Misschien eens een registratie opzetten voor politici. Als die dit soort onzin gaan uitkramen schrappen die hap. Worden ze oost-indisch dement, schrappen die hap.

ffnietnu | 25-01-22 | 07:51 | 1

O sorry, ik zie dat u lid van de PVDA bent, dan heeft u geen toegang tot zorg.

Stijl_Loos | 25-01-22 | 08:42

Tja, lastige kwestie. Er mag van mij door artsen best wat geëxperimenteerd worden in overleg met de client. Of denkt iedereen dat de wetenschap bedacht is door mensen die alleen maar in vaste kaders dachten? Zoiets als de wil van God? Galileo werd ook verguisd in zijn tijd.

Zoals met zoveel zaken ligt de waarheid in het midden. En die Kuiken met haar opleiding tot beroepspolicita (*proest*) moet daar haar muil over houden.

Vanilla | 25-01-22 | 07:00

In ieder geval een hoopvol signaal. Heel goed van mevrouw Kuiken. Dit verdient breder te worden gedragen en ook gedegener te worden aangepakt om het artsenbestand te zuiveren van kwakzalvers en kwakzalverij. Tevens zou ook dwingende beperkingen te worden opgelegd aan ziektekostenverzekeringen om kwakzalverij, sorry "alternatieve en complementaire behandelwijzen" (grinnik) te schrappen als zijn daar chiropractie, osteopathie, accupunctuur, homeopathie en antroposofische nonsens, craniosacraal gefriemel, halo, hapto en weet ik veel wat voor debiele aromatische prikpoppenvoodoo met en zonder magneetjes, ingestraalde slangenolie en andere hersenverwekende flauwekul dat altijd nog pakweg 400000 keer minder idioot is dan middenin een pandemie antivax prediken.

Mazzelstof | 25-01-22 | 06:19 | 1

Dan ook het onnodig pushen van chemische zooi aanpakken. Een arts die je aan de anti-depressiva wil hebben omdat je slecht slaapt, wegens problemen met plassen, moet ook weg. Artsen die je jarenlang aan de maagzuurremmers laten lijden zonder enige vorm van waarschuwing; ook weg. Al die pillenduwers en afhankelijkmakers; weg uit de zorg.

ffnietnu | 25-01-22 | 07:48

Hoe komt ze er op? En dan moeten wij zeker zeggen dat ze haar toegangspas van de Tweede Kamer moet inleveren met zulke opruiende uitspraken. Doe eens normaal en ga eens in gesprek Attje.

zevensprong | 24-01-22 | 23:40 | 2
-weggejorist-
foxhunter | 25-01-22 | 00:06

Big-registratie - da's toch helemaal geen 'inclusieve' term? Dat kan je toch niet maken in het woke Nederland van 2022?

Anomiemus | 25-01-22 | 03:24

Het helpt de broodnodige discussie natuurlijk niet als over en weer steeds de randdebielen als voorbeeld voor een bepaalde denkrichting worden opgevoerd als bewijs voor de mate van Wappienes. Bij een Corona demonstratie worden ook steeds de grootste imbecielen voor de camera gesleept en worden de mensen met een genuanceerd verhaal steeds genegeerd. Je zou in dat verband Justin Trudeau en Macron ook als voorbeeld van totaal geschifte stromingen kunnen aanwijzen. Er is ook in wetenschappelijke kringen nog steeds geen echte brede consensus over een aantal zaken mbt tot Corona. En dat is logisch, want veel kennis is gaandeweg opgedaan. Dat die vaccins alleen maar helpen tegen ernstige gevolgen wist men ook nog niet en heeft men in de praktijk moeten leren. Waar wel onder experts consensus over bestaat is het feit dat natuurlijke immuniteit beter is dan die- van vaccins, althans bij Covid. Toch zijn er nog hele stammen die dat gewoon negeren en maar denken dat we ons uit de pandemie kunnen vaccineren, terwijl nu juist die Omicron variant de uitweg blijkt te zijn. Dat passkuiken is geen arts, dus die moet gewoon haar domme kop houden en het deskundigen laten uitzoeken.

pleemobiel | 24-01-22 | 22:42

Ik zou er sowieso een voorstander van zijn om de zorgkosten fors te drukken door allerlei kwakzalverachtige rotzooi niet meer te vergoeden net als de consulten van degenen die die zooi voorschrijven.

BenZen | 24-01-22 | 22:28 | 3
-weggejorist-
Portemonnee van de A | 24-01-22 | 22:47

@Portemonnee van de A | 24-01-22 | 22:47: ja, zo'n ontwormingsmiddel voor paarden kan wonderen doen. Eikelbladthee helpt ook enorm.

BenZen | 24-01-22 | 23:21
-weggejorist-
Arachne | 25-01-22 | 00:47

Helemaal eens met Kuiken. Daar hebben we een BIG voor. Deze mensen schrijven zonder doorvragen off label rommel voor. Dam ben je de titel arts onwaardig

A la snackbar | 24-01-22 | 22:18 | 1

Lees eerst eens de brief van de huisarts. Vooral achter een eendagskuiken blijven aanlopen.

franck7020 | 24-01-22 | 23:00

Wil Attttttje van de PvdA alsjeblieft van mijn initialen afblijven.

Portemonnee van de A | 24-01-22 | 22:11

Sinds wanneer heeft een politicus de medische bevoegdheid om de beslissing van een dokter te overrulen?
Mag zij de volksgezondheid wel op deze manier in gevaar brengen, door als totaal onkundige mensen die wel wat weten te beperken in de uitoefening van hun beroep?
Het zal toch wat worden als mensen zonder verstand van politiek hun mening gaan geven en politici boetes gaan geven als deze foute beslissingen (willen) nemen...

Dezenaamhier | 24-01-22 | 21:51 | 1

Nou, nou . . . . dat laatste lijkt mij nog niet zo een slecht plan, eerlijk gezegd. Groot deel van z.g. Politici snappen er de ballen wat ze daar horen te doen in die 2e kamer, Dit met die Attje-dinges als voorbeeld.

Peter-Rissing | 24-01-22 | 22:14

Artsencollectief is een klein clubje gevaarlijke kwakzalvers. Die hadden al lang hun big kwijt moeten raken.

Mommenriete | 24-01-22 | 21:46 | 3
-weggejorist-
Portemonnee van de A | 24-01-22 | 22:05
-weggejorist-
heppykemper | 24-01-22 | 22:07

Dan moet je arts zijn (of gewoon heel erg dom en pedant)

pleemobiel | 24-01-22 | 22:45

Kuiken vraag aan de minister "Hoe kan het toch zo zijn dat zogenoemde BIG-geregistreerde zorgverleners (...) medicijnen voorschrijven die niet geoorloofd zijn?"

Misschien ook even aan die artsen vragen, Ms. Chicken-Brained, misschien hebben ze wel een goede reden?

Boeser_Onkel | 24-01-22 | 21:39 | 1

'Kuiken' is gewoon een nieuw werkwoord (ik kuik, jij kuikt). Het betekent een vraag aan de verkeerde persoon of instantie richten. "Henk, je kuikt. Je moet bij Ingrid zijn". "Pieter kuikte zijn vraag aan het Ministerie van Defensie".

Boeser_Onkel | 24-01-22 | 21:51

Ach, het mensje. De heer Fortuyn zaliger zou haar hebben toegefluisterd: "ga toch koken".

Ze wil dingen weten, ze wil "zogenoemde BIG-geregistreerde zorgverleners" hun registratie afpakken. Huisartsen, die jarenlange opleidingen hebben gevolgd. Eerst als werkelijke opleiding, daarna door de praktijk van alledag aan zich voorbij te zien trekken, met het terugkerende kwaaltje van tante Ans, tot het spoedeisende geval van neef Henk. En die daar vrijwel allemaal op het juiste moment adequaat hebben ingegrepen. En waarvan de een nu zegt, ik volg een beetje meer die richting en de ander wat meer dat. Op basis van hun wetenschappelijke ervaring. En de een wat meer experimenteert met medicijnen die kennelijk blijken te werken tegen corona, en de ander de heilige graal van het vaccin aanbid.

Maar mevrouwtje Kuiken, bestuurskunde en organisatiewetenschappen gestudeerd hebbende van 1996 tot en met 2006...(Poehoe, 10 jaar studeren en niet promoveren is ook best lang), en waarvan niet bekend is of zij in een van beide een diplomaatje heeft behaald (lijkt er niet op), meent hen wel de maat te moeten nemen. Zij heeft in elk geval na haar af en toe verschijnen op de "studie" Organisatiewetenschappen direct plaatsgenomen in de Tweede Kamer, waar ze nu al 15 jaar zit.

De armoe, de treurigheid. Toe maar.

breakingnews | 24-01-22 | 21:37 | 7

Ja zo kan het gaan met uilskuikens in de tweede kamer. Kunnen we haar niet uit het register schrappen.

foxhunter | 25-01-22 | 00:12

@heppykemper | 24-01-22 | 22:09: wat een onzin, hun site is nogal duidelijk, erg genuanceerd.
ik heb liever een arts die voor zichzelf kan denken dan die gewoon blind befehl ist befehl uitvoert.
mensen zomaar kwakzalvers noemen zonder te weten waarom? wat modern.

the_w | 25-01-22 | 08:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoog tijd voor een BIG register met uitschrijving voor politici, voor als ze onzin of leugens verkopen, ons belastinggeld met miljarden verbranden of hun eigen zakken vullen op onze kosten, ze een tijdje niet meer mee mogen doen. “License to steal” voor 5 jaar ontnemen.

Portemonnee van de A | 24-01-22 | 21:25

ACC overleeft nul factchecks. Groepje omhoog gevallen kwakzalvers..

Lievewitteman | 24-01-22 | 21:22

Zijn toch geen ondeskundigen in dit collectief van medici? Zij juist wel en insta-persoonlijkheden liever niet..

adhd-je | 24-01-22 | 20:47
-weggejorist en opgerot-
saki | 24-01-22 | 20:46

En het zou juist omgekeerd moeten zijn. Artsen die gezonde kinderen willen vaccineren gaan in tegen de artseneed en die zouden eens een gesprekje met de Inspectie moeten hebben en wellicht hun BIG registratie worden ontnomen.

Teluitjewinst | 24-01-22 | 20:41 | 2

Spijker op zijn kop, helemaal mee eens! Een nieuw vaccin van nog geen jaar oud met een nieuwe technologie op kinderen uitproberen. Dat terwijl kinderen nauwelijks ziek worden van Covid. Ernst Kuijpers houdt Artsencollectief in de gaten, Attje wil de BIG registratie afnemen, de boel bedreigen als je geen argumenten meer hebt. Respect voor de artsen en medici met een eigen mening, laat onze kinderen met rust.

Portemonnee van de A | 24-01-22 | 21:14
-weggejorist-
pleemobiel | 24-01-22 | 22:49
-weggejorist-
Tyftstraaltnouisop | 24-01-22 | 20:37

Attje heeft de situatie verkeerd ingeschat. 2 jaar lang werd haar onzin door kamer en burger geschluckt. En nu dus niet meer.

Back to basics voor kuiken: snavel dicht en kruimeltjes uit de parlementaire goot krabben

SchnauzeCitizen | 24-01-22 | 19:51

In elke beroepsgroep heb je figuren die zich graag persoonlijk willen onderscheiden en daarvoor als het nodig is heel ver willen gaan. De verspreiders van desinformatie en/of de voorschrijvers van nepmedicijen moeten inderdaad gewoon worden aangepakt. Eerst waarschuwen, dan verplichte bijscholing en als het daarna nog niet stopt schrappen die handel. Dan gaan ze maar ondergronds hun Jomanda praktijken voortzetten. En de kudde antivaxxers die ze wel willen geloven doen dat ook nog als ze niet meer geregistreerd zijn dus dan mogen de wappieartsen de wappies behandelen. En de bedreigende teksten over gekozen kamerlid Kuiken mogen wat mij betreft verwijderd worden en het IP adres met het OM gedeeld. Voldoende bagger van een IP adres mag resulteren in een zwarte kap over het hoofd een knie in de rug en een dagje in de cel.

dartfrogger | 24-01-22 | 19:49 | 3

die nepmedicijnen staan dan wel weer als essentiële medicatie vermeld. Al een jaar of 50. Door de WHO.

Maar je hebt wel gelijk. Het is idd tijd om de uitgebraakte onzin een plaats te geven.

SchnauzeCitizen | 24-01-22 | 19:57

En wie bepaalt wat nepinformatie is?
Het RIVM (de club die mondkapjes eerst onwerkzaam achtte en ook Covid19 niet bedreigend vond?

FW Ta-183 Huckebein | 24-01-22 | 20:02
-weggejorist-
pleemobiel | 24-01-22 | 22:51

Moet Attje niet, op z'n minst, opgehokt worden?

grapo | 24-01-22 | 19:43 | 1

Origineel. Zelf verzonnen?

dartfrogger | 24-01-22 | 19:51

Kuiken heeft het voorkomen van een kampbewaarster. Ze haat mannen, ze spreekt in termen van: ‘Witte mannen met witte billen’. De PvdA is er lang niet meer voor de arbeiders, in tegendeel. Op de vreemdste onderwerpen probeert de PvdA zich inmiddels te profileren. BIG-register????Heeft de PvdA begrepen wat het nieuwe kabinet wil? Zitten daar geen belangrijker zaken tussen dan BIG-registraties?

RWrw | 24-01-22 | 19:36 | 2

Witte mannen met bruine billen.... is nog erger hoor.

grapjasz | 24-01-22 | 19:40

Wat eng dat onze volksvertegenwoordigers dit verkondigen

Knarf666 | 24-01-22 | 19:29

Artsen zijn om te beginnen een lastige groep eigenrijde zelfpijpers die altijd gelijk (en het laatste woord) willen hebben.. het gaat om benigne machtsuitoefening ... in het gunstigste geval.. sorry maar dit is de eindconclusie en hier moet U het mee doen.

grapjasz | 24-01-22 | 19:26 | 1

Ik was al klaar met die brief toen ie zijn politieke win-momenten ging opsommen.

menage | 24-01-22 | 19:42

Wat is een PvdA ook alweer?

sjef-van-iekel | 24-01-22 | 19:09 | 1

Een soort geslachtsziekte waardoor je hersens aangetast worden. Dit wordt oraal overgegeven, maar kan er wel vanaf komen. Niet makkelijk maar het kan wel.

brie-de-penis | 24-01-22 | 19:27

Kuiken?? Ruimen.

Eugen Sandow | 24-01-22 | 19:08

"Hoe kan het toch zo zijn dat zogenoemde volksvertegenwoordigers beloften doen en daarna het tegendeel doen, zich in een collectief verenigen, ik noem dat volksverlakkers. Zij zijn medeverantwoordelijk voor het afbreken van de parlementaire democratie en ik wil gewoon weten: kunnen zij niet gewoon uit hun Kamerlidmaatschap worden ontzet?". Doei Attje.

Cor Netto | 24-01-22 | 18:46 | 1

Zijn wij meteen van de PvdA af. Ik zeg: doen!

Broekpaling_bezitter | 24-01-22 | 19:25

Dat artikel van artsen collectief is anders een heel stuk beter onderbouwd dan Kuipers zijn stelling dat hun conclusie levensgevaarlijk is. Het lijkt me dan ook een stuk verstandiger om zo snel mogelijk Kuipers zijn benoeming als minister af te nemen na het verspreiden van dit onnavolgbare nepnieuws.

Balgesjaakt | 24-01-22 | 18:41 | 1

Veel van het medische onderzoek in het algemeen is helemaal niet zo krachtig als het voorkomt. Het voldoet meestal niet aan eigen hoge standaarden die de medici vastgelegd hebben (overigens niet alleen maar een medisch probleem, een probleem van alle, ook exacte, wetenschappen). En dat weet Kuipers ook donders goed. Wetenschap, pseudowetenschap en zelfs morosofie wisselen elkaar sneller af dan men denkt en hebben elkaar hard nodig. Ik zie het het liefst zo hard mogelijk, maar weet ook dat niet realiseerbaar is en an sich al een confirmation bias van jewelste is, keiharde exacte wetenschap.
Sabine Hossenfelder weet dit goed te verwoorden. Menig specialist/arts o ja, hoogleraar weet dit, maar is zich niet doordrongen van diens eigen hybris, onnozelheid, financieel gewin of zelfs de beste intentie om de puurste vorm van wetenschap uit te voeren.
Sabine:
www.youtube.com/watch?v=bWV0XIn-rvY
Dus mensen hun artsen titel ontnemen, nou mooi, in het kader van brain drain zou ik zeggen: top gewoon doen, zet de brandstapel maar aan, gaan we boeken en heksen verbranden, we gaan mensen stenigen, zij het dan "geciviliseerd" via een commissie van wijze, ja, uh... ja wat... mensen? Virussen? konijnen? computers?

nobodiesunmighty | 24-01-22 | 19:25

Let op: Die Felix van Wissel deugt van geen kant !
Een ras opportinist, die alles schoffeert ten gunste van snel veel geld verdienen.
Een soort Sywert van Lienden.

Collega's noemen hem een babbelaar, die mooie praatjes weet te verkopen aan politici door een zg. nieuw kostenbesparend concept te propageren waar hij als een aap bovenop de rots het geld mag incasseren.

Inmiddels rennen zijn patienten en collega huisartsen bij hem weg (zoek op quin huisartsen).

Hij maakt misbruik van de onnozele overheidsaanpak van Covid en manifesteert zich als "het heldere brein", die door politici "gevraagd wordt ".
Het tegendeel is waar: hij dringt zich op.

Nadat hij als aio chirurgie is gestopt, zogenaamd om meer contact te hebben met patienten (hahaha, je moet maar durven) doet hij nu als huisarts eenvoudige cosmetisch ingreepjes, want €€€€.

Bolhoed | 24-01-22 | 18:35 | 3

Felix van Weasel dus?

sjef-van-iekel | 24-01-22 | 19:08

Had al jeuk toen ik het las, bedankt voor het krabben

menage | 24-01-22 | 19:44

weer eentje die thuis en van patienten niet genoeg aandacht krijgt. Zelfreflectie van een melkbus.

nobodiesunmighty | 24-01-22 | 20:54

Wil ze nu Jaap van Dissel en Diederik Gommers hun BIG registratie afnemen?

Rotterdammert1965 | 24-01-22 | 18:34

Terecht voortschrijdend inzicht van die stichting om de gegevens van aangesloten artsen geheim te houden dus.

Balgesjaakt | 24-01-22 | 18:31

Het lijkt wel of ze heeft gedronken.

Wombats | 24-01-22 | 18:18

Wat is de definitie van nepnieuws? Nieuws wat niet in het straatje van de overheid past?

Spartaan1888 | 24-01-22 | 18:15 | 2

Ja klopt als je een mening hebt die niet in het straatje past wordt het nepnieuws. Het grootste nep nieuws verspreiden ze zelf. Als je vaccins neemt ben je weer vrij. Nu al zo veel geprikt en nog in lockdown. Dat is nepnieuws

foxhunter | 24-01-22 | 18:30

Toendertijd moest Irak platgebombardeerd worden ook voor onze gezondheid, wanneer Saddam het zou beslissen zouden er binnen uur massavernietigingswapens neerregenen in Europa, was ook niets van waar maar het paste wel in het straat je van ''hun''.

Dattis-Natoer | 24-01-22 | 19:44

Kuiken was wel zo slim om het begrip 'nepnieuws' niet te gebruiken en hanteert daarom maar de term 'desinformatie'. Maar wat is dan desinformatie? Informatie die niet overeenkomt met het officiële overheidsnarratief? Bij dergelijke uitspraken van politici begin ik steeds meer een unheimisch gevoel te krijgen. Andersdenkenden het zwijgen opleggen past niet bij een open vrije liberale samenleving maar meer bij een semi totalitaire samenleving. Kuiken zou zich moeten afvragen waarom veel mensen het officiële overheidsnarratief niet meer volgen en wat daarvan de oorzaken zijn en proberen daar iets aan te doen. En in hoeverre zitten er wel bruikbare voorstellen tussen?

therealbraindump | 24-01-22 | 18:12 | 1
-weggejorist-
Meester_010 | 24-01-22 | 21:45

Attje heeft de tijdgeest volledig verkeerd ingeschat. En ja artsen die miskleunen kunnen geschrapt worden en verliezen dan ook hun BIG registratie. Daar is echter wel wat meer voor nodig dan het uiten van een kritische mening ten aanzien van vaccins of je ongelukkig uitdrukken ten aanzien van de toelatingsfase 4 volgen lange termijn effecten. Maar ik denk dat het massaal vaccineren van kinderen een stuk moeilijker uit te leggen valt.

AlexanderVissers | 24-01-22 | 18:10

Attje voor de k*tsfeer.

nsfl | 24-01-22 | 18:00
-weggejorist-
pietahs | 24-01-22 | 17:54

Tuurlijk Joh, en artsen die PVV stemmen, artsen die bezwaar hebben tegen abortus, artsen die roken, artsen die in de kruiden hoek zitten, gelovige artsen, Vega artsen, vleesetende artsen, allemaal uit de BIG!.
Oh, en artsen die kamperen en wandelen, vreselijk.

Hiram | 24-01-22 | 17:52 | 1

Daarin tegen hebben we apothekers genoeg.

Rotterdammert1965 | 24-01-22 | 18:35

Vraag mij vooral af hoe BIG-geregisteerde zorgmedewerkers zich in een artsencollectief kunnen verenigen, ook als ze geen arts zijn. Duidelijk is dat er iets gedaan moet worden aan Biostabiel gekkies die toevallig een registratie hebben. Maar om elke 'tegendraadse' legitieme arts aan te pakken gaat wel ver. Want het is nogal een ruim begrip.

Rest In Privacy | 24-01-22 | 17:50

Ken Kuiken nog uit de tijd dat ze deel uitmaakte van de vaste kamercommissie voor Veiligheid & Justitie (later Justitie & Veiligheid, een naamsverandering die een paar ton kostte, en dan heb je nog niks). De wijze waarop zij - onvoorbereid - deelnam aan overlegsessies was bij tijd en wijle 'stuitend'. Uitnodigingen om een werkbezoek te komen afleggen heb ik haar niet zien honoreren. Dan liever maar iets 'roeptoeteren' op basis van klokken hebben horen luiden zonder te weten waar de spreekwoordelijke klepel hing. Over desinformatie gesproken. Gelul voor de bühne, dat is 't.

PPuk | 24-01-22 | 17:49 | 1

Stuitend is het, die onkunde
Wel van alles roepen, maar mevrouw heeft nog nooit buiten de overheid gewerkt. Dat je dan blind bent voor alles buiten de overheid mag je als waar aannemen.

pibasso | 24-01-22 | 18:03

Dus als je niet de overheidsdienst wil volgen moet je maar ontslagen worden?

ikworstelengadouchen | 24-01-22 | 17:48 | 1

De bezem zou eens door de Inspectiedienst G&J moeten gaan.

PPuk | 24-01-22 | 17:50

Kunnen we ondermaats presterende politici ook van een of ander tableau schrappen? Ik vraag dit voor Hugo de Jonge

moonshiner3519 | 24-01-22 | 17:47 | 1

Vraag t ook even voor Uilsje Kuiken zelf!

B*tchmeister | 24-01-22 | 19:06

Het zal mij een worst wezen of mijn huisarts een BIG-registratie heeft. Zo lang hij op zijn zolder maar de abortrus met breinaald goed uitvoert!

mozaard | 24-01-22 | 17:42

Het is door de geschiedenis heen eindeloos aangetoond dat groepsdenken/kliekjesdenken/tunnelvisie etc extreem gevaarlijk zijn. Zelfs al zouden ze er compleet naast zitten dan nog hebben we vrijdenkers nodig en mensen die vragen stellen op plekken waar iedereen het antwoord al denkt te weten. De uitvinder van de vaccinatie zelf was notabene zoiemand.
Maar typisch teken van de tijd om lekker totalitair andersdenkenden uit de weg te ruimen.

Tisnietanders | 24-01-22 | 17:37

Ik vind kuiken een eng mens. C'est sa ton qui fait la musique..
Trouwens ze loopt ook zo.

Rest In Privacy | 24-01-22 | 17:36

Ik zou nog steeds meer vertrouwen in een arts hebben dan politici die in de stoel van een arts zitten.

Reebensteeltje | 24-01-22 | 17:34

-”kunnen zij niet gewoon van hun BIG-registratie worden afgenomen”
-Als je beide(n) krachtig van elkaar trekt, laat de lijm misschien wel los.

HogeNood | 24-01-22 | 17:30 | 1

Misschien dacht zij dat die registratie een biggetje is.

lekgoot | 24-01-22 | 17:33

Veel bidden zal misschien ook wel helpen tegen het groepsdenken.

HogeNood | 24-01-22 | 17:33

Zonder tuchtmiddelen zouden duizenden artsen doodleuk ivermectine en andere onbewezen mogelijk schadelijke middelen voorschrijven.

blikjegrolsch | 24-01-22 | 17:23 | 14
-weggejorist-
saki | 24-01-22 | 21:15
-weggejorist-
saki | 24-01-22 | 21:22
▼ 11 antwoorden verborgen

Die Pfizer Papers zijn ook al lang debunked. Al die zogenaamde 'overlijdens' zijn 'meldingen van overleden personen' zonder bewijs voor causaliteit.

blikjegrolsch | 24-01-22 | 17:21 | 2

De Pfizer Papers zijn nog niet eens helemaal geopenbaard man. Trek er nog eentje open anders.

Tisnietanders | 24-01-22 | 17:39

@Tisnietanders | 24-01-22 | 17:39:
Waarschijnlijk zijn ze niet geopenbaard omdat ze alleen in het hoofd van wappies bestaan. Of ze liggen in de bibliotheek naast de Protocollen van de Wijzen van Sion.

Tapu | 24-01-22 | 17:43

Dat Artsen Covid Collectief is een groep certified gekkies dat aan de lopende band peop produceert. Ze mogen nog van geluk spreken dat ze niet meteen zijn opgerold en opgepakt als schadelijke kwakzalvers.

blikjegrolsch | 24-01-22 | 17:20 | 6
-weggejorist-
J.Cash | 24-01-22 | 17:37

... zegt iemand met de nick van een blikje bier.

Tisnietanders | 24-01-22 | 17:40

Ja en hij heeft nog gelijk ook! Proost kerel..

niv01 | 24-01-22 | 17:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Caroline vd Plas is een wappie in schaapskleren. Afgelopen week op bnr keuvelde ze gezellig mee met marianne zwagermans over de geheime agenda van 'de EU' over een QR-paspoort waar zogenaamd allerlei persoonlijke informatie in zou staan. Helemaal koekoek

bamitoren | 24-01-22 | 17:19 | 5

Ja die begint aardig door de mand te vallen.

zwellevertje | 24-01-22 | 17:25

Die agenda van de eu is helemaal niet geheim!!!

saki | 24-01-22 | 21:27
▼ 2 antwoorden verborgen

De nieuwe wetenschap moet eerst hypotheses toetsen bij politiek? Of schrijft de politiek dan de hypothese? …wanneer is iets waar of onwaar?

Zullen we al deze vragen gewoon even bij de wetenschap laten. Kennelijk is iedereen in dit land een idioot die niet zelf kan nadenken, die moeten in bescherming worden genomen tegen zichzelf met disclaimers, censuur en een waarheidspolitie. Dit soort voorstellen leiden tot hele gevaarlijke situaties.

deugallergie | 24-01-22 | 17:19

Bestaat er ook zoiets voor politici die steeds maar weer niet werkende methodes hanteren om problemen proberen op te lossen?

Deflatiemonster | 24-01-22 | 17:18

Ah, dus een stel gesponserde bureaucraten gaan dwingen om mensen, die er jaren voor geleerd hebben een behandeling te geven op basis van de individuele behoeftes van een patiënt, het onmogelijk maken hun werk te doen. Duidelijk.

Stijl_Loos | 24-01-22 | 17:17 | 4

@Diederik_Ezel | 24-01-22 | 17:19: Met omicron voer je nu een achterhoedegevecht, Ezel.
Dat weet je zelf ook wel, als je enige integriteit zou hebben.

Ichneumonidae | 24-01-22 | 17:23

@Diederik_Ezel | 24-01-22 | 17:19: Gelukkig leverden de gangbare behandelingsmethoden nooit blijvende schade op. Tenzij je het aan mensen vraagt die 8 weken aan een onder druk staand beademingsapparaat hebben gehangen terwijl ze niet werkende medicatie (remdesevir) kregen toegediend...

Stijl_Loos | 24-01-22 | 17:25
▼ 1 antwoord verborgen

Volkomen terecht, dat randdebielen allerlei facebook onzin geloven kan ik in komen maar als afgestudeerd artsen met die onzin mee gaan doe zijn ze gewoon een gevaar voor de gezondheid of religekkies, in beide gevallen een goede reden de samenleven te beschermen tegen dit soort leipo's.

zwellevertje | 24-01-22 | 17:15 | 5

@Plaktong | 24-01-22 | 17:16: Hier, gewoon als voorbeeldje van een dergelijk "arts"die ze gelijk haar BIG registratie af moeten pakken, en ja lul je er maar uit maar dit soort mensen zoals die Els van Veen zijn gewoon gestoord en druk bezig met echte artsen het werk lastig te maken met hun vuile leugens en ophitsen: twitter.com/Bourdonne/status/14852384...

zwellevertje | 24-01-22 | 17:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Links als altijd autoritair en tyranniek. Eén waarheid, één dogma.
Science that can’t be questioned is propaganda

nonfortiscedtenax | 24-01-22 | 17:14 | 1

Mevrouw Kuiken is een Kuiken, en blijft dat vermoedelijk ook, ‘n echt kieken dus

Henkie | 24-01-22 | 17:17

Bent U voor of tegen het OMT?
[ ] voor
[ ] tegen

Indien voor, deugt U. Indien tegen, dan verliest U Uw BIG-registratie onherroepelijk. Aan U de keus.

Louter Leuter | 24-01-22 | 17:13
-weggejorist-
dagpauwoog | 24-01-22 | 17:13
-weggejorist-
Otto Normal | 24-01-22 | 17:11 | 1

De wet Big is gekomen om patienten te beschermen tegen onvakkundig handelen. Dat betekent dat bepaalde beroepen alleen uitgevoerd mogen worden met een bepaald diploma.
Deze artsen zijn wel artsen, en dus geen kwakzalvers. Hun handelen kun wel je wel kwakzalverij vinden, en dat vind ik in dit geval ook, maar we moeten er wel voor waken dat we artsen of andere paramedici een titel afpakken omdat zij in bijzondere tijden als deze pandemie het niet echt eens zijn met wat van ze gevraagd wordt.
Ik denk ook aan artsen die buiten de lijntjes kleuren met bepaalde behandelingen die experimenteel zijn.

letopuwzaak | 24-01-22 | 17:09
-weggejorist-
63116114 | 24-01-22 | 17:08

Datzelfde zei een GLspook ook vorige week tijdens het zoveelste korona debat.
Hoe dictatoriaal wil je 't hebben?
.
In maart door de plee ermee.

MoslimMolen | 24-01-22 | 17:07

Ik krijg enorme soccer momilf kriebels van mevrouw Kuiken.

Kent iemand daar een passende therapeut bij?

Dr.Hermannes | 24-01-22 | 17:07 | 4

Dr. Rossi

NeedIsaymore? | 24-01-22 | 17:12

Touché

Dr.Hermannes | 24-01-22 | 17:18

Ali B

elfuego1111 | 24-01-22 | 17:44
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
jan huppeldepup | 24-01-22 | 17:06

Ik hoop dat van deze onderzoekers de BIG registratie niet af gaan nemen want voor mij persoonlijk is dit zeer goed nieuws. In feite alleen maar goed nieuws vandaag. Woensdag de kroeg weer open en dan dit nog: panorama.nl/artikel/471786/onderzoek-...

BonHomme | 24-01-22 | 17:05 | 1

Volgens dat onderzoek komt dat doordat die mannen meer vrouwelijke hormonen hebben.
Zou het ook niet kunnen zijn dat die mannen indolenter zijn en meestal onderop liggen?

lekgoot | 24-01-22 | 17:40

Toch een hele normale linkse reactie? Wat niet in het linkse straatje past moet verboden of verzwegen worden.

dasechtgeenstijl | 24-01-22 | 17:05 | 2

Voor andersdenkenden heeft links altijd een eindoplossing.

spamzuiger | 24-01-22 | 17:08

Wat is dan nog de toegevoegde waarde van een hele artsenopleiding als je toch gedegradeerd wordt tot staatsreceptenschrijver?

ReyNemaattori | 24-01-22 | 17:04 | 3

Hear hear. Volg gewoon het stappenplan!

Stijl_Loos | 24-01-22 | 17:21

Precies.

schijtzat | 24-01-22 | 17:49

De toegevoegde waarde is dat straks ook de huisarts door een robot vervangen kan worden

saki | 24-01-22 | 21:39

Attje is helemaal van t padje.

ademende aarde | 24-01-22 | 17:03

Zouden we niet de pvda moeten gaan verbieden in dit land? Ook al zijn ze kleiner; ze zijn nog steeds heel eng.

Hypno2050 | 24-01-22 | 17:03 | 2

Gekozen Burgemeesters zou al een hoop helpen, ik ken weinig landen waar dat zo corrupt gaat als in Nederland.

jan huppeldepup | 24-01-22 | 17:08

Het is erg moeilijk om de macht los te moeyen laten. Zo'n Kuiken heeft veel in de partij geïnvesteerd. Het is dan moeilijk te verkroppen dat je partij is verworden tot een nietszeggend splinterpartijtje.

lekgoot | 24-01-22 | 17:45

Dit is echt wel een symptoom van deze tijd denk ik. Er heerst gewoon wantrouwen onder mensen en dat ligt niet alleen aan de mensen zelf, maar ook aan de politiek, de (massa)media, de rechterlijke macht en de wetenschap. Als je vindt dat mensen ten prooi dreigen te vallen aan misinformatie, dan moet je gewoon zorgen dat jouw informatie beter bij de mensen aankomt maar ook duidelijk en transparant is, en moet je het maar voor lief nemen dat je een handjevol mensen toch niet kan bereiken.

IslamPislam | 24-01-22 | 17:01

Zorgverzekeraars die allerhande kwakzalfdingen betalen. Sterker, ook nog aanmoedigen. Dat is erger dan dit tijdelijk geneuzel. Of alles wat truusje Kuiken zegt over instroom van allerlei kansloze buitenlanders. Dat is erger dan dit tijdelijk geneuzel. Maarja, ook Kuiken denkt aan een carrière na het volksvertegewoordigster zijn. In de publiciteit komen en blijven is een verdienmodel dus.

RGV42 | 24-01-22 | 17:00

Een CEO de hoogste eindbaas van het ziekenhuis, Maurice van den Bosch - CEO - OLVG | LinkedIn van het OLVG die, we hebben ontmantelT schrijft in zijn twitter bericht .. Waar is het misgegaan in dit land...

Smoelensmid | 24-01-22 | 17:00 | 2

Privatisering zorgverzekering..... a.k.a. afschaffen vh goed werkende & betaalbare ZiekenFonds.

MoslimMolen | 24-01-22 | 17:24

Dat viel mij ook meteen op. Ik vraag me dan altijd af of dat wordt veroorzaakt door desinteresse in taal, een taalhandicap, of gemakzucht.

lekgoot | 24-01-22 | 17:54

Wanneer is een arts tegendraads, en wat wordt dan bedoeld met tegendraads? Is het als een arts een wat afwijkend mensbeeld heeft? Een iets andere insteek? Als-ie, zoals dat tegenwoordig heet, de gezondheidszorg iets anders 'aanvliegt'?
Wat is precies de verhouding tussen een tegendraadse houding en het verstrekken van desinformatie? Want daar draait het hier bij Kuiken om. Zij wil een strikte scheiding tussen informatie en desinformatie, tussen waarheid en leugen, en koppelt dat aan goed of fout.
Maar is dat wel mogelijk, zulk een strakke, rigide kijk op waarheid?
Als we één ding geleerd hebben in deze pandemie is dat er, achteraf gezien, vreselijk veel desinformatie de wereld in geslingerd is, maar dat die desinformatie met zekerheid niet enkel uit één hoek kwam waaien, de hoek van wat zij de tegendraadse artsen noemt. De waarheid bevond zich overal en nergens, en vanuit elke positie werd er zowel informatie als desinformatie gecreëerd, zin en onzin, waar en onwaar, steekhoudend argument en gelul uit de nek.
De houding van Kuiken is wat mij betreft een bijzonder gevaarlijke, want vooronderstelt een positie van waaruit met zekerheid te bepalen zou zijn wat de status van zekere informatie is. Zij wil eigenlijk controle op wie er waarheid mag spreken, en dat is geloven in Pravda.

Schoorsteenveger | 24-01-22 | 17:00 | 10

@ChalinaRosa | 24-01-22 | 17:07: Ze heeft meegedaan met the Voice maar kon niet zingen en werd niet door Ali of Marco betast dus is ze op advies van de overbuurman maar in de politiek gegaan.

4HoogAantWater | 24-01-22 | 17:35

Ik denk dat u maar wil zeggen: - wetenschap is ook maar een mening.

HogeNood | 24-01-22 | 17:45

@HogeNood | 24-01-22 | 17:45:
Nou nee, niet bepaald. Wetenschap is veel méér dan een mening. Wetenschap is een methode met strenge regels en wetenschap is als methode transparant en controleerbaar. Een appel valt niet naar beneden omdat wij dat van mening zijn. Simpel gezegd, als iedere wetenschapper zich maximaal aan die regels zou houden, zou de wetenschap maximaal presteren en vooruitgang boeken.
Maar, er is een onderscheid te maken tussen de wetenschap als methode en de wetenschapper. Niet elke wetenschapper houdt zich strikt aan de regels en veel van wat wetenschappers beweren heeft weinig of helemaal niets met de wetenschap waarop ze zich beroepen te maken.
Veroordeel de wetenschap in zijn geheel niet als een wetenschapper buiten zijn boekje gaat.

Schoorsteenveger | 24-01-22 | 18:22
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
kleinvrouwke | 24-01-22 | 17:00 | 2
-weggejorist-
Nederlanddraaitdoor | 24-01-22 | 17:00

Mwoah ooit bijna erin gestonken om te behandeld te worden door een arts met BIG-registratie voor mijn AP. Bleek het na internetonderzoek een kwakzalvende arts die colidiaal zilver aan mij zou gaan voorschrijven en andere dieetshit na een heel dure screening. Echt dat zulke mensen ook een BIG registratie krijgen is een godspe.

Zuma | 24-01-22 | 16:59 | 1

Laat god hier buiten en probeer een t.

Kameraansteker | 24-01-22 | 17:17
-weggejorist-
Blauwpetje | 24-01-22 | 16:57 | 1
-weggejorist-
balustrade | 24-01-22 | 16:57 | 2
-weggejorist en opgerot-
dagpauwoog | 24-01-22 | 16:57 | 7

Rot toch op met je Ivermectin man. Goed tegen wormen, totaal zinloos tegen een coronavirus.

FordPrefect | 24-01-22 | 17:10

Dagpauwoog heeft zelf onderzoek gedaan, Ezel, snap dat dan.
Wordt wakker! Informeer jezelf! Liefst via Twitter/Telegram/Snapchat (doorhalen wat niet van toepassing is)

KritischeKrikker | 24-01-22 | 17:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Snap het wel het gaat om artsen die tegendraads zijn als het om corona gaat.
Maar er zijn al jaren lui die b.v ingestraald water als genezend aan kankerpatienten verkopen.
Kuiken hier nog nooit over gehoord.

likdoorn | 24-01-22 | 16:56 | 1

Die hebben geen BIG registratie en zijn dus niet onder druk te zetten door de overheid.

HankHill | 24-01-22 | 16:59

Vorige week positieve pcr-test. Was natuurlijk omicron. Mag morgen weer uit isolatie. Alsof ik daar ooit in gezeten heb. De groeten met je verkoudheid.

O ja, en stuur dat malle wijf maar weer achter het fornuis.

Ichneumonidae | 24-01-22 | 16:55 | 1

Onlangs nog een booster gehad? Die lopen het vrij veel op lijkt wel.

voldemort | 24-01-22 | 17:17

Ik dacht dat kwakzalverij al verboden was, maar blijkbaar zijn we toch een beetje in de middeleeuwen blijven hangen.

Zeurders | 24-01-22 | 16:55 | 3

Kwakzalverij is nooit verboden geweest. Daarom gaan er miljarden om in de markt voor homeopathische producten die geen enkele bewezen werkzaamheid hebben.

Frits de Vriez | 24-01-22 | 17:01

@Frits de Vriez | 24-01-22 | 17:01: Niet helemaal waar, er zijn wel degelijk beperkingen aan de medische claims die je op het product kunt zetten.
Maar klopt wel dat die te omzeilen zijn, de goedgelovigen hebben aan een half woord genoeg.

Zeurders | 24-01-22 | 17:11

@Frits de Vriez | 24-01-22 | 17:01: Homeopatische producten zijn pure alcohol dat dood allerlei beestjes. En suggestie doet ook een hele hoop.

voldemort | 24-01-22 | 17:16

Kind heeft geen idee waar ze het over heeft.... Helaas

Dude heb je eten | 24-01-22 | 16:54

"kunnen zij niet gewoon van hun BIG-registratie worden afgenomen"...
Heeft ze zich er wel in verdiept? Dat woordje 'gewoon' in die zin doet mij vermoeden van niet, want zo stelt mijn neefje van 11 fantasierijke vragen. Het antwoord op haar vraag is dan ook makkelijk, want daar is de tuchtrechtspraak voor.

WilburScoville | 24-01-22 | 16:54

Attje heeft het trouwens niet over "tegendraadse" artsen. Die zijn er genoeg; die op een intelligente manier kritiek hebben, zie bv prof Girbes. Attje heeft het over idioten die anti-vaxx lulverhalen en overige desinformatie verspreiden en ook patiënten schaden door ze niet werkende en potentieel schadelijke behandelingen voor te schrijven. Terecht dat de IGJ tegen dat kleine groepje idioten optreedt.

Diederik_Ezel | 24-01-22 | 16:53 | 10

@rederijker | 24-01-22 | 17:04: Omciron is een lachertje, dat ben ik met je eens. Dat kuiken komt nu nog aankakken met hysterische en buitengewoon stuitende voorstellen.
Enfin, die leeft nog in de vorige eeuw, toen de PvdA nog wat te vertellen had.
Face it, omicron (ik heb het zelf) stelt geen zak voor. Een verkoudheid, niet eens een griep. Zie je verder ook wel aan aantal opnames e.d.
O ja, en ik weet ook wel dat N=1 onwederschappelijk is, maar dat het niets, maar dan ook niets voorstelt kun je prima uit andere bronnen halen.
En dan een Berufsverbot? Dat wijf is knetter.

Ichneumonidae | 24-01-22 | 17:20

@rederijker | 24-01-22 | 17:04:

`Attje heeft het over idioten die anti-vaxx lulverhalen en overige desinformatie verspreiden en ook patiënten schaden door ze niet werkende en potentieel schadelijke behandelingen voor te schrijven.`.

Moet altijd twee keer adem halen als ik dit soort regeltjes lees.. Trol..??Mag jij. of Joris van dienst zelf invullen...

neonreclame | 24-01-22 | 17:32

@rederijker | 24-01-22 | 17:04:

En let bijvoorbeeld eens op @letopuwzaak, ( sorry ), die altijd rustig en behoorlijk haar mening geeft.. !! Diederik weet..!! dat hij uit lokt en komt daar vaak mee weg...!! Soms irriteert dat.. That's it///

neonreclame | 24-01-22 | 17:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Er is niet mis met een tegengeluid maar wordt een beetje moe van mensen die argeloos anti covid berichten delen van mensen en organisaties die zich artsen noemen maar dat totaal niet zijn. Waarom lopen mensen achter een pandjesbaas aan of een mislukte rapper die aan zolderkamer journalistiek doet en worden berichten van echte virus experts en echte gezondheidsorganisaties niet geloofd? Het antwoord is simpel, deze groep mensen geloven alleen maar datgene wat ze willen horen. Voor mij is 1+1=2, een Willem Engel die beweerd dat het maar een simpel griepje is is voor mij een no go. Ten eerste van dichtbij gezien dat het geen simpel griepje is (Vriendin werkt in de zorg waar ook een covid afdeling is) en ten tweede, wat maakt een pandjesbaas zonder enige medische achtergrond een kenner?

Sinclair | 24-01-22 | 16:53 | 6

Er zijn ook vele 'echte' virusexperts geweest die onzin hebben lopen te verkondigen, te voorbarig waren of zich tegendraads gedroegen. Er zijn veel deskundigen die in het systeem meedraaien maar er eigenlijk niet in thuishoren. We hebben nogal wat halve zolen langs zien komen die op plekken zitten waar ze niet zouden moeten zitten. Als je al te snel kritische geluiden op één hoop gooit, dan maak je wat er aan zelfreinigend vermogen binnen de beroepsgroep bestaat helemaal kapot.

Schoorsteenveger | 24-01-22 | 17:04
-weggejorist-
mikes43357369 | 24-01-22 | 17:33
-weggejorist en opgerot-
mikes43357369 | 24-01-22 | 17:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vraag me af of er door sommigen die hier reaguren daadwerkelijk op de site van Artsen Collectief gekeken is. Als ik die site zo bekijk, is de toon behoorlijk genuanceerd. Ja, de mening die ze verkondigen is niet in lijn met die van Hugo/Kuipers en dat mokkel van kuiken.
Maar wat is dat toch met dat cancelen tegenwoordig? Als iemand een andere mening heeft en dat in fatsoenlijke bewoordingen met steekhoudende argumenten uit kan leggen, is dat toch prima? Je HOEFT er niet mee eens te zijn. Eng mens die kuiken.

TinusVlugOpDeKut | 24-01-22 | 16:52 | 3

Klopt, maar dan wil je wel weten wie die mening geeft. Er zijn veel hoogleraren en artsen die een andere mening verkondigen en dat is alleen maar goed. Maar er zit wel een waardeverschil in de mening van een internationaal gerespecteerde viroloog en de mening van deeltijd-huisarts Koen uit Surhuizekutteveen. In theorie kan Koen wel gelijk hebben, maar die kans is niet zo groot.

rederijker | 24-01-22 | 17:00

@rederijker | 24-01-22 | 17:00: Raar op een of andere manier komt de mening van deeltijd -huisarts Koen uit Surhuizekutteveen toch nog altijd betrouwbaarder over dan de mening van dokter Fauci !!! Hoe zou dat toch komen ????

saki | 24-01-22 | 22:04

heeft Attje wel of niet last gehad van grensoverschrijdend gedrag binnen de Partij van de Arbeiders. Kan ook zijn dat zij zelf grensoverschrijdend gedrag heeft getoond want de deskundigen zeggen dat ook mannen last kunnen ervaren

HetOorAakel | 24-01-22 | 16:52 | 1

Ik denk dat ze er geen last van heeft gehad, maar dat wel graag had gewild..

VolleBak | 24-01-22 | 17:59

Moet je kwakzalvers verbieden te kwakzalven? Nou moeilijke vraag hoor.

andere hans | 24-01-22 | 16:52 | 2

Nee gewoon belachelijk maken...

Louter Leuter | 24-01-22 | 17:11
-weggejorist-
voldemort | 24-01-22 | 17:14
-weggejorist-
Pimp my Voortuin | 24-01-22 | 16:50 | 1
-weggejorist-
haddem | 24-01-22 | 16:50 | 1
-weggejorist-
nednied | 24-01-22 | 16:48 | 2

Het enkele feit dat de 'leden' anoniem zijn, maakt het onmogelijk de kwaliteit van deze club te beoordelen. Nogal een verschil of de club bestaat uit niet-praktiserende neurologen met waanideeen, zweverige wijven die al jaren geen huisartspraktijk meer draaien ofterwel 'artsen' uit de periferie van de medische wetenschap of dat de club bestaat uit artsen en hoogleraren die actief meedraaien in het veld en daarover publiceren in vaktijdschriften. Als dat laatste het geval zou zijn, zouden ze niet anoniem zijn, denk ik maar.

rederijker | 24-01-22 | 16:48 | 3

Precies!!

neolib | 24-01-22 | 17:09

Ja, want je hoofd boven het maaiveld uitsteken loopt tegenwoordig altijd goed af.

Charred_Metal | 24-01-22 | 17:19

Is even wennen misschien, maar daarom ook niet ad hominem beoordelen, doch op de inhoud.

Ikbenbeteralsjedenkt | 24-01-22 | 18:02

Laten we tegendraadse Kamerleden hun Kamerlidmaatschap ontnemen, en mensen met tegendraadse meningen ruimen!

Aan het einde van iedere oorlog worden de verliezende leugenaars opgehangen door de winnende leugenaars!

cpio | 24-01-22 | 16:47 | 3

Het is niet tegendraads. Het is doelbewust liegen.

omanders | 24-01-22 | 17:08

@omanders | 24-01-22 | 17:08: Als je geheugen je in de steek laat, kan je daar gewoon niets aan doen, dat is geen liegen.

Charred_Metal | 24-01-22 | 17:21
-weggejorist-
Zwezerik | 24-01-22 | 16:47 | 2

Het belangrijkste lijkt mij dat de geleerden het met elkaar oneens zijn terwijl wij - het gewone volk - geacht worden blindelings te vertrouwen op de geleerden, want wetenschap!
Maar als deze geleerden het al niet zeker weten, waarom zouden wij blindelings vertrouwen op de geleerden die klimaatverandering duiden? De chaos is niet te overzien als geleerden onderling gaan lopen twisten.

Amsterdamsko | 24-01-22 | 16:47

"Hoe kan het toch zo zijn dat zogenoemde BIG-geregistreerde zorgverleners medicijnen voorschrijven die niet geoorloofd zijn, "

Nou zo www.knmg.nl/advies-richtlijnen/dossie...

Duwbak_Linda | 24-01-22 | 16:46 | 3

En heb je dat ook gelezen EN begrepen?

"Het buiten de door het College geregistreerde indicaties voorschrijven van geneesmiddelen is alleen geoorloofd wanneer daarvoor binnen de beroepsgroep protocollen en standaarden ontwikkeld zijn, aldus artikel 68 lid 1 GW."

Tapu | 24-01-22 | 16:56

@Duwbak_Linda | 24-01-22 | 17:01:
Wat knap dat jij een toon kan horen bij iets dat geschreven is.
Maar je hebt het niet begrepen, dat was al duidelijk.

Tapu | 24-01-22 | 17:45

En dit soort idioten:

Arts probeert röntgenfoto Bataclan-overlevende te verkopen

www.telegraaf.nl/nieuws/536899891/art...

Je moet je kapot schamen als je zoiets doet.

Patrick-Haemers | 24-01-22 | 16:46

Een beetje zelf nadenken door artsen is niets mis mee. Star met oogkleppen op achter protocollen blijven aanlopen terwijl de situatie veranderd is schieten we niets mee op. Die mag je best openlijk ter discussie stellen.
En nee, artsen die beweren dat naar de maan huilen ook helpt tegen corona zouden inderdaad hun bevoegdheid kwijt moeten raken. Maar van iets meer zelfstandig nadenken is niemand slechter geworden.

2voor12 | 24-01-22 | 16:45 | 2

Dat mag zeker wel. Dat noemt met onderzoek. Maar dat is meer dan een google opdrachtje en wat youtube filmpjes.

42 | 24-01-22 | 16:48

@42 | 24-01-22 | 16:48:
Genoeg artsen die echt wel meer onderzoek doen dan google en youtube komen met heel valide vragen en opmerkingen over hoe er nu word gehandeld. En Kuiken wil ook die artsen nu dreigen met de nek om te draaien.

2voor12 | 24-01-22 | 16:52

Hadden ze maar zo'n registratiesysteem voor TK-leden.

Kameraansteker | 24-01-22 | 16:45 | 1

Liever niet. Het partijkartel zit al stevig genoeg in het zadel.

Ivoren Toren | 24-01-22 | 16:48

Volgens mij zitten er helemaal geen of amper artsen in dat artsencollectief. Is gewoon een projectje van de kornuiten van Willem Engerd om serieuzer genomen te worden. Misschien zit er een verdwaalde fysiotherapeut in ofzo, maar de gebezigde taal is van dien aard dat een arts daar niet achter kan staan, zelfs al is die kritisch.

Shoarmamasutra | 24-01-22 | 16:44 | 1

dan kan Attje ze ook hun BIG registratie niet afpakken. Probleem opgelost.

president osama | 24-01-22 | 17:04

Het echte probleem zijn de mensen die er voor hebben gezorgd dat (al jaren en echt(!) geteste) goedwerkende medicijnen niet 'geoorloofd' zouden zijn. Dat maakt van bekwame artsen nog geen kwakzalvers.

Snap je!? | 24-01-22 | 16:43

Helaas zijn er ook apothekers die iets anders meegeven dan de arts voorschrijft. Misschien een idee om het ons-kent-ons tuchtrechtsysteem een keer onder de loep te nemen?

happen_maar | 24-01-22 | 16:42 | 2

Doel je nu op generieke medicijnen?

Ivoren Toren | 24-01-22 | 16:46

Ja, dat komt omdat tegenwoordig de zorgverzekeraar de baas is, niet de arts.

Tapu | 24-01-22 | 17:45

Attje is weer eens helemaal van het padje! Al die linksmenschen willen alleen maar regeltjes en regeltjes. Heeft ze nu werkelijk niks anders te doen?

Rdock | 24-01-22 | 16:42
-weggejorist-
janjoker | 24-01-22 | 16:41 | 1

Wat een walgelijk mens is die Kuiken toch zeg... Blegh!!

Friepeltje | 24-01-22 | 16:39

Piepkuiken met haar eigen desinformatie.

ceriel82 | 24-01-22 | 16:39

Mensen met een andere mening. Bah.

Leptob | 24-01-22 | 16:39 | 5

@42 | 24-01-22 | 16:42: Het lijmen van wonden in plaats van hechten is anders een serieuze nieuwe ontwikkeling.

Ivoren Toren | 24-01-22 | 16:52

@Diederik_Ezel | 24-01-22 | 16:44: Precies wat religieuze despoten al duizenden jaren roepen: 'wij bepalen wat goed is voor u, want dat kunt u zelf niet bepalen".

president osama | 24-01-22 | 17:09

@Ivoren Toren | 24-01-22 | 16:52:
Nieuw? Het was in algemeen gebruik tijdens de Vietnam oorlog voor lekkende G.I s.

Niet_Van_Hier | 24-01-22 | 17:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Een tijdje geleden was er een dokter uit Limbabwe op TV bij een anti Corona demonstratie op het museumplein die duidelijk een klap van de molen had gekregen.
Die mogen ze van mij uitschrijven uit het BIG register.
Of je bent een arts en je houd je aan wetenschappelijk bewezen behandelingen.
Oj je bent een zweefteef met allerlei vage shit en dan hoor je niet in het BIG register te staan en mag jij jezelf geen arts noemen.
Noem jezelf dan kwakzalver of alternatief genezer.

Osdorpertje | 24-01-22 | 16:39 | 7

Meestal zijn deze lui al uitgefaseerd naar verzekeringsarts, keuringsarts UWV, dat soort ongein. Ooit 35 jaar geleden een basisarts diploma gehaald, nooit meer iets met actieve geneeskunde gedaan, maar wel gerenommeerde virologen de maat nemen, overal zitten mafklappers.

Incitatus | 24-01-22 | 17:14
-weggejorist en opgerot-
Ro_std | 24-01-22 | 17:51

@voldemort | 24-01-22 | 17:10: ja zeker. Geen corona gehad ondanks risicofactoren. Ook geen bijwerkingen gehad.

Shoarmamasutra | 24-01-22 | 22:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Een arts die in zijn eigen praktijk dingen ziet die in strijd zijn met de stand van de wetenschap moet juist zijn mond open doen.

Ivoren Toren | 24-01-22 | 16:39 | 1

Vroeger, toen Dr. nog ergens voor stond, een bekroning op je gedemonstreerde kennisniveau van een bepaald (deel-)gebied, Een titel welke je kon verkrijgen door studie te doen (niet simpelweg luisteren naar... , maar onderzoeken). door je onderzoek een resultaten te verdedigen tegenover andere mensen die ook bewezen kundig zijn en (gruwel) alles ter discussie stellen (de fascisten) wat je onderzocht en beschreven hebt.

Tegenwoordig mag je jezelf Dr. noemen als je jezelf zit vol te vreten, wat politiek gewenste inhoudsloze prietpraat rondblaat, beetje toneelschool emotioneel kunt lopen doen op basis van foutieve aannames.

en zo kan het zijn dat titulatuur zijn waarde dermate verliest dat een dom blondje in de kamer serieus van mening is dat de overheid het beste weet hoe een pandemie medisch aan te pakken is, en iedereen die daar toetsing aan wenst dan maar uit het big register gezet moet worden, wat denken ze wel niet die rare Dr.s.

Eerlijk gezegd verbaast het mij toch wel hoe snel de debilisering van de samenleving uiteindelijk gaat, ik had toch altijd verwacht dat mensen weerbarstiger zouden zijn. maar complete idioterie wordt tegenwoordig doodserieus voor waar aangenomen.

dinges_123 | 25-01-22 | 10:02

"Natuurlijke afweer geeft de beste immuniteit!"
Was getekend, huisarts Felix van der Wissel. (Zie link topic)
Eat that!

Kameraansteker | 24-01-22 | 16:38 | 7

@Shoarmamasutra | 24-01-22 | 16:51: U verspreidt fake news. Er zijn grote verschillen. Dat is het tegenovergestelde van uw 'geen. echt geen verschil'
Waarschijnlijk een van de belangrijkste verschillen is het feit dat je na een doorgemaakte infectie een afweer opbouwt tegen een breed spectrum aan virale eiwitten terwijl het vaccin zich op één specifiek eiwit van het virus richt.

Plaktong | 24-01-22 | 16:56

@Plaktong | 24-01-22 | 16:56: u heeft gelijk met het willekeuriger aanpakken van viruseiwitten. Dat kan een voordeel bieden. Echter, het vaccin leert je natuurlijke immuunsysteem de typische coronastekel te herkennen. Het is net die stekel die extra goed hechtte en het zo dodelijk maakte. De stekel is intussen al minder optimaal, dat merk je ook bij de vaccinbescherming.
Maar als je via besmetting immuun wordt is het trial and error voor het immuunsysteem. Het probeert van alles en gebruikt dat wat lijkt te werken. Ieder lichaam vind dan een ander dingetje van t virus om het te herkennen. Het zal dan ook geregeld voorkomen dat je lichaam een stuk virus leert te herkennen dat variantspecifiek is. Dan ben je niet beschermd tegen nieuwe varianten en dat blijkt ook zeer frequent het geval.
Het vaccin leert je immuunsysteem het coronavirus te herkennen aan zijn meest gevaarlijke ding.
Waarschijnlijk helpen vaccins dus tegen de meest kwalijke varianten en minder tegen de niet gevaarlijke varianten. Dat zien we nu ook.
Wat de bescherming van een ongevaccineerde eerder besmette doet is onduidelijk die kan ieder willekeurig viruskenmerk gebruiken. Geen breed spectrum: misschien juist een uiterst specifiek kenmerk van die variant, dat heb je niet in de hand.
Er is dus idd wel enig verschil in het effect, maar het mechanisme vannwerking is kraak eender, dat bedoelde ik te zeggen. Ik heb ook bewust niet willen zeggen dat vaccinafweer beter is dan besmettingsafweer, want we zien in de praktijk ook geen hele grote verschillen.

Shoarmamasutra | 24-01-22 | 23:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Als dikke Viking Jan Roos Corona overleeft.. is het een virus van uiterst zwak allooi.

RickTheDick | 24-01-22 | 16:38 | 1

Onkruid vergaat niet.
En Jan Roos ziet er intussen uit als een oude Drentse vrachtwagemchauffeur

Shoarmamasutra | 24-01-22 | 16:52

Je hebt helaas in elke beroepsgroep idioten. Bv. huisarts Elke de Klerk die bij Lange Frans verkondigde dat mensen stiekem zonder het zelf te weten gevaccineerd werden in de GGD teststraten. Of die idioten van artsen Covid collectief die ondanks genoeg tegenspraak desinformatie blijven verspreiden. Opper anti-vaxxer Andrew Wakefield werd ook doorgehaald in de UK omdat hij anti-vaxx lulverhalen verspreidde, dus prima idee als de Inspectie in NL optreedt tegen die kleine groep idioten. Dat doet ze overigens al.

Diederik_Ezel | 24-01-22 | 16:38 | 2

Maar niet in de TK, toch.

Uw Verzekeringsadvis | 24-01-22 | 16:42

Ze hebben een redelijk genuanceerd verhaal in tegenstelling tot diegene Pfizer geloven.

voldemort | 24-01-22 | 17:08

Kuiken heeft gelijk. Wat niet aan de regels voldoet mag niet BIG geregistreerd zijn.

thanseeuwen | 24-01-22 | 16:38 | 6

@42 Ja hoor, er zijn artsen in Nederland die Ivermectine geven. Een vriend van mij heeft dit gekregen en hiermee hersteld van Corona. Weet niet of dit ondanks of dankzij was, maar hij was er blij mee.

MeppieRocks | 24-01-22 | 17:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Hij mag nog wel zijn QR-code houden of is ie die dan ook kwijt?

2voor12 | 24-01-22 | 16:37

Jan Roos gaat richting Frans Timmermans qua gewicht, die zou toch last moeten hebben van Corona

thanseeuwen | 24-01-22 | 16:36

Ja. Voor vrijwel alle handelingen van artsen zijn protocollen. Gebaseerd op wetenschap of best-practices. “Artsen” die zich daar niet aan houden zijn geen arts en zouden dan ook niet in het BIG register moeten staan. Van een loodgieter verwacht je ook vakkennis en handelen volgens de in die branche gestelde eisen en regels zoals VCA, ISO9001 etc.

FordPrefect | 24-01-22 | 16:35 | 7

@TinusVlugOpDeKut | 24-01-22 | 16:45: Uw nuance zit in de laatste zin. Inderdaad, zo moet het. Volgens ethische protocollen dus. Die gewoon vast omschreven zijn.

FordPrefect | 24-01-22 | 17:17

Vertel mij wat over gecertificeerde loodgieters, 't is dat mevrouw charred een goede neus heeft anders, anders lagen we nu in duizend stukjes naast de gloedje nieuwe CV-ketel.

Charred_Metal | 24-01-22 | 17:33

@Charred_Metal | 24-01-22 | 17:33: En wat gebeurt er dan als u er een zaak van maakt? Dan raakt de loodgieter zijn certificering kwijt. En zou moet dat ook bij artsen zijn.

FordPrefect | 24-01-22 | 17:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Geen subsidie meer voor die artsenclub.

RickTheDick | 24-01-22 | 16:35 | 1
-weggejorist-
Astroturfer | 24-01-22 | 23:11

Tja, ik heb ook wel eens zo'n arts aan de lijn gehad, in mijn LinkedIn. Een dame, zo gereformeerd als wat, een pleidooi houdend tegen Covid vaccinaties. Ik zeg: mevrouw, volgens mij mag u van uw geloof helemaal geen arts wezen. Tenminste, niet blootsvoets en buiten de keuken, al kinderen barend. Hoe zit dat? Sommige mensen zijn ook zo inconsequent!

konjodebonjo | 24-01-22 | 16:35 | 1

Kun je via LinkedIn bellen? Hoe modern.

FordPrefect | 24-01-22 | 16:42

Helaas zit de wereld vol met Attjes Kuikens..... Hier sterft het er inmiddels ook van.

TonyMontana010 | 24-01-22 | 16:34
-weggejorist-
TonAlias | 24-01-22 | 16:34 | 2
-weggejorist-
keestelpro | 24-01-22 | 16:33 | 3

Pepijn van Erp, is dat die gast die daar regelmatig in de clinch ligt met Pieter Borger?

TonAlias | 24-01-22 | 16:32

Ontneem handelingsonbekwame politici hun TK-lidmaatschap.
Wordt lekker rustig daar dan.

_pacman_ | 24-01-22 | 16:31 | 4

Dat dus,
te beginnen met zo'n dichtgetikt kuiken dat nooit een dag in d'r leven gewerkt heeft.

vliegende knorrepot | 24-01-22 | 16:37

Ontneem Geenstijl haar NvJ-lidmaatschap!

kapotte_stofzuiger | 24-01-22 | 16:42

Maar goed dat hele vaccineren niet meer nodig is.

Smeggel | 24-01-22 | 17:49
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland