Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

020 VERBIEDT demonstratie tegen coronaregels

Want de ME is met koffiepauze

Wilt u echt vuurwerk, dan moet u komende zondag op het Museumplein in Amsterdam zijn. Als iedereen is bijgekomen van de Oud & Nieuw-kater wil 'Samen voor Nederland' (originele naam hoor) daar de "grootste mars van de menselijke verbinding" houden. Oftewel: de Doutzes, Engels, Bizzeys, Moederharten, gele hesjes, lavendelaars en andere """betrokken burgers""" gaan gezamenlijk boeroepen tegen de coronamaatregelen. En deze keer extra veilig, want zonder de Mobiele Eenheid die gisteren aankondigde die dag een paar uurtjes afwezig te zijn. Amsterdam natuurlijk meteen die demonstratie verbieden, want kritiek hebben op de opgelegde regeltjes mag alleen volgens opgelegde regeltjes en daar zijn deze mensen niet zo van. "De organisatie weigert elke medewerking aan een veilig en ordelijk verloop van de demonstratie en heeft aangekondigd de confrontatie op te willen zoeken en de regels te gaan overtreden", stelt de gemeente. Nou, dan weet u zeker dat de vrijdenkende regelhaters zich ook niets gaan aantrekken van een demonstratieverbod. En aangezien de ME aan de zijlijn de laatste hard geworden oliebollen staat weg te knagen moeten de gewone agenten, of nog erger: de boa's, de ontevreden regelbestrijders onder de duim houden. Het is een kwestie van tijd voordat Halsema zelf met haar waterwerper (filmprop, had ze thuis nog liggen) aan komt rijden om een handje te helpen. Nu al zin in het nieuwe jaar. 
UPDATE: Helaas, de ME staakt met staken en staat toch paraat zondag

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
MistaRazista | 31-12-21 | 01:20

Kut halalsema!

bosmaloot | 30-12-21 | 19:33

Weet je, die Halsema heeft gewoon teveel boter op haar hoofd.

Phantomas | 30-12-21 | 18:05

Amsterdams nieuwe naam.....wappieville...

Den-Pol | 30-12-21 | 17:19

Zo'n demonstratie past niet in het narratief ook de demonstraties in andere landen worden ook zorgvuldig uit de media gehouden.

Reebensteeltje | 30-12-21 | 16:56 | 2

Onzin. Maar op een gegeven moment is de nieuwswaarde er wel van af.

van Oeffelen | 30-12-21 | 17:11

In frans- en duitstalige media kun je er van alles over vinden, bv. in Duitsland in de Spiegel. Er wordt flink gedemonstreerd, in verschillende bondslanden.

anja | 30-12-21 | 17:55

Ha, ja Halsema die dan maar zelf achter het waterkanon gaat staan, lachen. Zou een stunt zijn, alle reden om dan eens wel Amsterdam op te zoeken

Mark van Leeuwen | 30-12-21 | 16:21

Wappieconventie, leuk hoor. Ik ga er voor zitten.

goettel | 30-12-21 | 16:17

het zal de politiek een worst zijn hoeveel wappies er komen.komen wel steeds meer wappies dat baart me dan wel weer zorgen .want als het echt menens word win je daar de oorlog ook niet mee

Hapselaar | 30-12-21 | 16:12

Daar komt geheid heeeel veeeel gezeik van....

MK27 | 30-12-21 | 16:09

Het zou de ME sieren als ze wel komen opdraven. Niet om te knuppelen maar om mee te lopen in die demonstratie. Het moet nou maar eens afgelopen zijn met die covid bullshit.

Botte Hork | 30-12-21 | 15:49

Blm demo kan natuurlijk wel. Verschil moet er nu eenmaal zijn in de hoofdstad.

Lukiluuk | 30-12-21 | 15:44


Ik ga ook naar die demonstratie.
Als dat geen n**ken wordt met een grijzend zweefteefje/wappievrouwtje uit de provincie met oranje kleuraccenten.

Tenminste, dat is mijn -kuch- insteek.

King of the Oneliner | 30-12-21 | 15:25 | 5

Als je maar van mijn oliebollen afblijft!

VBO_B_Niveau | 30-12-21 | 15:44

@King of the Oneliner | 30-12-21 | 15:46: Ligt er een beetje aan hoe laat het is, wat later op de dag kan het voor een breezer.

brie-de-penis | 30-12-21 | 19:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze doen niet aan handhaven en ze kunnen het nu niet eens. Veel geblaat en weinig wol zou Dolly het schaap zeggen.

HaaiBaai | 30-12-21 | 15:24

Het was juni 2020. Een zwarte man stond op de Dam, een tikkeltje over de kook, in een microfoon te blèren dat hij zwarte piet wel eens eventjes op zijn bek zou rammen. Het linkse tuig op de Dam vond het schitterend. En hook de burgemeester vond het prima. Zij vond het onderwerp 'te belangrijk' om de demonstratie af te gelasten. Er gebeurde verder niets. De zwarte man kwam ermee weg. Het linkse tuig keerde even deugdzaam als zelfgenoegzaam huiswaarts. En de burgemeester? Die is nog steeds burgemeester.
In dit land wordt mey twee maten gemeten. Dan moet je er niet gek van opkijken als een deel van de bevolking afhaakt. Omdat de media nooit hun kant van het verhaal belichten. Omdat zij bij de rechterlijke macht steeds nul op het rekest krijgen. Omdat politici en bestuurders het nooit voor hun rechten en vrijheden opnemen.

Stijlicoon | 30-12-21 | 15:16 | 4

De ene wappie is de andere niet, onderscheid moet er kennelijk toch wel zijn

Mark van Leeuwen | 30-12-21 | 16:25

@De Blauwe Baviaan | 30-12-21 | 15:56: Als ik de reacties zo bekijk, dan denk ik wel dat het een rugzak vol oliebollen wordt ja!

VBO_B_Niveau | 30-12-21 | 16:43
▼ 1 antwoord verborgen

Ik voorzie een super spoedrechtzaak waarin de gemeente Amsterdam de rechter wordt verzoekt de acties van de politie te verbieden ivm de openbare orde. Mocht de gemeente Amsterdam daarin gelijk krijgen, dan dient het hoger beroep van de bonden over drie maanden.

me163komet | 30-12-21 | 14:57

Gaat Halsema ook met elke ME-ert (vooropgesteld dat deze toch op komen draven (wat ik wel verwacht overigens)) een burger observator meesturen ter controle ?. Om te voorkomen dat de verkeerde "repeteerdemonstrant" (deed zogenaamd niks maar luisterde ook niet) een paar welgemeende tikken ontvangt ?

Grijskijkert | 30-12-21 | 14:48 | 1

Gewoon een kleurscanner in de wapenstok die slechts het neerkomen op een blanke huid toestaat.
'We have the technology.'

funda | 30-12-21 | 19:09

Dus alles wat je als overheid hoeft te doen om geen Demo's meer te hebben is de ME afschaffen.

haddem | 30-12-21 | 14:47 | 2

Omgekeerde wereld natuurlijk. Recht op demonstratie is een grondrecht. ME inzet is geen verplichting.

peterdh | 30-12-21 | 15:08

Je kan een demonstratie niet verbieden, hooguit neerslaan. Je geeft kennis van een demonstratie zodat de gemeente het kan faciliteren.

Trofl | 30-12-21 | 15:28

Ah ja, George Floyd. Not done, zeker.

Echter de negers in de VS schieten elkaar nog altijd en masse overhoop, wat sinds de Corona lockdowns van vorig jaar en dit jaar, eigenlijk nog is verergerd. Ook nemen zij steeds vaker omstanders, jammergenoeg, hierin mee.

De steden met de hoogste misdaadcijfers, betreft feitelijk criminaliteit die feitelijk wordt begaan door .. Wellicht raad u het zelf al. Let wel, dit betreft feiten, die echter in dezelfde mainstream media die de onfortuinlijke dood van Floyd breed uitmaten, zelden tot nooit te zien zijn. De cancel culture, aan het werk. Maar dan als nieuws voorziening.

In de 1e wereld zijn wij voor het overgrote deel, helemaal niet racistisch. Echter ligt hierin een dieperliggend sociaal economisch probleem. Met de vinger wapperen vanuit slecht geïnformeerde 'wokie wappies' richting 'blanke mannen', lost deze omstandigheid niet vanzelf op (Feit: De meeste mannen, hebben een baan en houden de maatschappij draaiende). 'Defund the police' werkt in de praktijk feitelijk aantoonbaar, nu al niet. In die gebieden waar deze kreet werd doorgevoerd, kampt men als gemiddelde bewoner intussen met een stijging van de (zware) criminaliteit.

Back Lives Matter. Except when we shoot up each other in da hood yo.

Nederlandop1 | 30-12-21 | 19:36

Maar een demonstratieverbod is toch zooo niet Amsterdams?

UnderTheDevil | 30-12-21 | 14:27 | 1

Tegen bepaalde -isten is bijna alles toegestaan.
De kunst is tijdig het juiste label op de meute te plakken alvorens geweld te gebruiken.

funda | 30-12-21 | 19:11

Halsema zal wel bedelen bij de KMAR of die wel zin hebben. We gaan het zien.

Rest In Privacy | 30-12-21 | 14:10 | 2

het is een kwestie van opdracht geven. bedelen staat niet in de procedures

AntiZanicz | 30-12-21 | 14:48

De burgemeester dwingt via kort geding af dat de politie niet gaat staken. Dat überhaupt de politie mag staken is natuurlijk idioot.

En overigens mag er wat mij betreft gedemonstreerd worden hoor. Het is simpelweg een feestje van gelijkgestemden. Want er gaat niks veranderen aan het Coronabeleid.

theo-is-dood | 30-12-21 | 14:48

Maar demonstreren was volgens Halsema toch een grondrecht dat niet doorkruist mag worden?

El Rico Grande | 30-12-21 | 14:09 | 2

Voetbalhooligans was een trapje te hoog, maar koffiedrinkende hippies en bejaarden op het Museumplein durft ze wel aan te pakken.

Swoop | 30-12-21 | 14:16

Zonder die staking had de ME rustig mogen rammen op al die "rechts-extremisten".

Roehm | 30-12-21 | 14:02 | 1

ja jammer he...

johnyl | 30-12-21 | 14:27

When freedom is outlawed, only outlaws will be free.

opblaasschaap | 30-12-21 | 14:01

Button opdoen en hup lekker helpen in de waterwerper!

herstelkous | 30-12-21 | 14:00

Een zwart scenario voltrekt zich, precies in lijn met het partijprogramma.

_pacman_ | 30-12-21 | 13:59

Iedereen mag demonstreren. ME regelt hun problemen zelf maar.

DeAapUitDeMouw | 30-12-21 | 13:58 | 1

Dat zou ik ook.zeggen.

SterF... | 30-12-21 | 15:24

Ik vind trouwens dat een vergunning moeten vragen haaks staan op het feit dat demonstreren een recht is. Rechten kunnen worden afgenomen. Demonstreren is derhalve geen recht maar een vanzelfsprekendheid.

Opblaas_boot | 30-12-21 | 13:57 | 5

@Piet Karbiet | 30-12-21 | 14:02: Oh, oké maar kan wél worden verboden.

Opblaas_boot | 30-12-21 | 14:11

@Piet Karbiet | 30-12-21 | 14:02: Een stilzwijgende vergunning is nog steeds een vergunning, het kan je namelijk ook ontnomen worden, zo blijkt maar weer.

haddem | 30-12-21 | 14:49

@Opblaas_boot | 30-12-21 | 14:11: Als openbare orde & veiligheid daartoe aanleiding geeft. Aangezien menig middenstander/particulier de rekening voor de gevolgschade gepresenteerd krijgt (en de verzekeringscomputer says no), niet geheel onterecht, lijkt mij. En te vaak gaat het m.i. niet over datgene waarvoor "gedemonstreerd" wordt maar de specifieke plek waar dat moet gebeuren. Opmerkelijk dat een stille tocht zelden of nooit tot ongeregeldheden leidt maar menig demo nog wel eens. Iets te maken met de deelnemers wellicht ?

Grijskijkert | 30-12-21 | 14:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Als er een demonstratie komt tegen het asielbeleid dan sta ik morgen vooraan wel met beschermkleding tegen woke- en antifa-fascisten.

meneer Q | 30-12-21 | 13:56 | 1

Net als alle andere demonstraties gaat dat geen ene reedt uitmaken. Maar het recht om met spandoek, megafoon en mantra's de straat op te gaan heeft u uiteraard.

Grijskijkert | 30-12-21 | 14:58

Gewoon komen dus, er is toch geen politie om ze tegen te houden. Houd er wel rekening mee dat Halalsema alle ov richting Islamsterdam stil laat leggen om demonstranten zoveel mogelijk tegen te werken.
En oh ja, ...... houdt het netjes, toon dat juist bij afwezigheid van gezag de zaken voorbeeldig vreedzaam verlopen. Harder kun je het ' gezag' niet pakken dan hun ongelijk aan te tonen.

me163komet | 30-12-21 | 13:56 | 4

@VBO_B_Niveau | 30-12-21 | 13:58: Als je maar niet gooit met die oliebollen.
Alhoewel, dan staat Bruls meteen vooraan om ze op te vreten.

DeAapUitDeMouw | 30-12-21 | 14:00

@DeAapUitDeMouw | 30-12-21 | 14:00: Man, ik ga héél relaxed een praatje houden met Bruls, als hij überhaupt bij mij in de buurt durft te komen met die über-kakballenkop van 'm, en dan durf ik wel te wedden dat ik hem binnen vijf minuten aan het lachen krijg. En dan kunnen wij allemaal weer dikke (nóg dikker, in zijn geval!) vriendjes worden en dan leven we vast nog lang en gelukkig. Maar die oliebollen neem ik echt alleen voor mezelf mee hoor! Dat moet je begrijpen!

VBO_B_Niveau | 30-12-21 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

Schijnbaar heeft Halsema geen passende button...

MagnificentRon | 30-12-21 | 13:54 | 3

Halsema: “zeg maar dat ik op vakantie ben”

MargauxGrandCru | 30-12-21 | 13:58

Lol

PerineumPiraat | 30-12-21 | 13:59

Een grote rode noodknop zou het goed doen op haar hoofd?

brie-de-penis | 30-12-21 | 19:36

Volgens Halsema wil de organisatie niet meewerken. Die verwachten 25.000 mensen. Halsema stelt dat er niet meer dan 3500 mogen komen.

Mevr de burgemeester is volkomen losgezongen van de realiteit. Wat verwacht ze dan van de organisatie, dat die ME'ertje gaat spelen om die andere 21500 weg te sturen?

marcoplarco | 30-12-21 | 13:53 | 1

Daar hoorde je haar niet over toen en een demonstratie was tegen zwarte piet of BLM, dat ze daar met haar button van 1873 stond, toen kwam ze alleen maar even de sfeer snuiven, of welk dom excuus ze daar voor had.

brie-de-penis | 30-12-21 | 19:35

Dit is een open uitnodiging om juist wel te gaan demonstreren. Deze demonstratie is ruim van te voren aangekondigd en goedgekeurd. Dat de ME geen zin heeft, is hun probleem. Covid Lives Matter !!

Omnisofos | 30-12-21 | 13:53

Deze sneue luiden zijn de nieuwe krakers verbieden en totaal kapotmaken en alleen in "andere tijden" nog eens aandacht geven.

Rest In Privacy | 30-12-21 | 13:51 | 6

'Andere tijden' stopt op tv, misschien is dat aan uw aandacht ontsnapt. Misschien komt er over tien jaar nog een coronaspecial.

grietmetgroenefiets | 30-12-21 | 14:24

D66?

president osama | 30-12-21 | 15:11

Totaal kapot maken nog wel?! Afgelopen week had u nog, overigens geheel terecht, een -weggejorist- vanwege dat u mensen een gruwelijke deaud wenste door ze van zorg te willen onthouden. Het paternottisme is u een beetje naar het hoofd gestegen...

BadPatNL | 30-12-21 | 17:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Het zou wettelijk verboden moeten zijn dat gemeenten vragen waar de demonstratie voor is. Dat doet niet ter zake voor zo'n vergunning. Ik vind dat er opvallend veel corona-demonstraties worden verboden vergeleken met demonstraties voor linkse hobby's (zoals BLM, klimaat, etc.).

memanta82 | 30-12-21 | 13:50 | 6

@Roorda van Eyssinga | 30-12-21 | 13:58:
Halsema zal inderdaad bang zijn dat de gezagsdragers weer te eel geweld gebruiken en probeert op deze manier de demonstranten af te schermen van het buitensporige geweld van de ordetroepen. Wat een verstandig mens!

Binkoo | 30-12-21 | 14:12

@Roorda van Eyssinga | 30-12-21 | 13:58: de meeste corona demo’s op het museumplein werden met geweld beëindigd door de ME, anders zouden de diensten met overwerk uitlopen.

De Blauwe Baviaan | 30-12-21 | 14:42

Nee, dat mag wel. Demonstraties die oproepen tot geweld b.v.

Grijskijkert | 30-12-21 | 15:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat wordt smullen, wordt het live uitgezonden?

J.Cash | 30-12-21 | 13:49 | 6

@Merkwaardeloos | 30-12-21 | 13:51: Doden hoeft niet,
maar mooie gevechten zijn -zeker met een goede regie, en meerdere camerastandpunten- niet verkeerd op de televee! Chips & Bier!

PerineumPiraat | 30-12-21 | 14:09

@Merkwaardeloos | 30-12-21 | 13:51: Ja , wij zijn ultrarechtsextremisten op GS met zakken vol haat richting alles dat andersdenkend is. Jeweettoch!

Koning BongoBongo | 30-12-21 | 14:47

@Koning BongoBongo | 30-12-21 | 14:47: Niks zeggen, je medicijnen per ongeluk verwisseld met die van een grootouder ?

Grijskijkert | 30-12-21 | 15:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Uitingen van de burger tegen de overheid moeten helemaal verboden worden. Met de toenemende macht van D66 neemt de kans aanzienlijk toe dat dat eindelijk ook gaat gebeuren.

Merkwaardeloos | 30-12-21 | 13:47 | 4

@Merkwaardeloos | 30-12-21 | 13:53: ''Als je niet mee kunt komen dan zoek je je geluk maar elders''. Ik vraag me nog steeds af waar Pechtold de arrogantie vandaan haalde om dit te zeggen in de Tweede Kamer, en waarom een groot deel van Nederland dit allemaal wel prima vond.

VBO_B_Niveau | 30-12-21 | 14:01

Is er ook al een D66 minister van Burgerlijke Ongehoorzaamheid met speciale bevoegdheden?

Koning BongoBongo | 30-12-21 | 14:48
▼ 1 antwoord verborgen

"Stel je voor er komt oorlog en niemand gaat er naar toe."

hotmint | 30-12-21 | 13:47 | 4

Overduidelijk niet zelf verzonnen want uit FGTH "Two tribes" (de extended/12# versie als ik mij niet vergis).

Grijskijkert | 30-12-21 | 15:06

Goh, Ik had vroeger, toen ik net op het voortgezet onderwijs kwam, een agenda (dat was toen, zo'n 33 jaar geleden) waar die spreuk in stond. Ik vond hem toen al grappig, maar nooit gedacht dat ik die hier nog eens tegen zou komen.

brie-de-penis | 30-12-21 | 19:32
▼ 1 antwoord verborgen

Wel apart, zo'n enorme berg reaguurders die het prima vinden dat het recht op demonstratie aangetast wordt.
Ik had hier toch een wat liberale instelling verwacht.
(En dan niet VVD-liberaal, want dat is meer VVD-glibberaal.)
En ja, misschien krijgen er wel 100 mensen croma door buiten rond te lopen, wie weet?
En ja, misschien komt een tiende persoon daarvan wel in een ziekenhuis, en met nog meer pech een vijftigste persoon wel op de IC.
Al zal dat meevallen, aangezien ik niet verwacht dat er veel dikke allochtonen mee zullen lopen.

Nuchternederland | 30-12-21 | 13:46 | 3

Ja, want in wezen doen wij hier dagelijks stuk voor stuk hetzelfde in de panelen. Wat? Jullie geven toch gewoon jullie mening hier? Stel dat Halsema morgen zegt dat dit óók niet meer mag? Gaan jullie daar dan ook allemaal braaf gehoor aan geven? Ik mag toch hopen van niet!

VBO_B_Niveau | 30-12-21 | 13:49

De reaguurders zijn geen schim meer van wat ze ooit waren.

Merkwaardeloos | 30-12-21 | 13:50

@Merkwaardeloos | 30-12-21 | 13:50: Is helaas wel zo. De lijst is te lang geworden aangaande de archetypes die in de roze panelen zijn binnen komen waaien. Wellicht een soort 5e colonne "to attack the system from within" ? Aan de andere kant: toch wel leuk en verrassend. Ergens toch een afspiegeling van de maatschappij en helpt bij het "net dat je denkt dat het niet gekker kan"- besef.

Grijskijkert | 30-12-21 | 15:12

Jarenlang riep de Groene Khmer 'Jullie regels, niet de onzen" als ze zich weer eens niet aan de wet wilden houden.
Maar als ze ineens zelf aan de macht zijn verwachten ze dat iedereen zich aan de door hun opgelegde regeltjes gaan houden.
Ineens moeten er toiletten zijn voor onzijdigen, moeten er urinoirs bij de damestoiletten zijn, er is een quotum voor hoeveel transgenders je in dienst moet hebben als je subsidie aanvraagt.
En mogen Thierry aanhangers niet op het museumplein samen komen om koffie uit thermoskannen te drinken.

Osdorpertje | 30-12-21 | 13:44 | 5

@VBO_B_Niveau | 30-12-21 | 13:46:
Maar dan wel oliebollen van een oliebollenbakker en niet van die stuiterballen uit een fabriek die ze in de supermarkt als oliebollen verkopen.

Osdorpertje | 30-12-21 | 14:26

GroenLinks heeft zich volslagen onmogelijk gemaakt in Amsterdam.
Het wachten is slechts op de eerstvolgende verkiezingen.

funda | 30-12-21 | 19:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ga gewoon knielen voor die crimineel Pink Floyd want dan mag het wel.

Piet Karbiet | 30-12-21 | 13:43 | 4

Dat mocht juist omdat die niet pink was.

J.P.Drapeau | 30-12-21 | 13:51

George was just another brick in the wall.

Plaque-doctor | 30-12-21 | 14:26

"The band is just fantastic, that is really what I think
Oh, by the way, which one's Pink?" - Have a cigar

funda | 30-12-21 | 19:22
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe dan verbieden, zonder knuppelaars?

inCol | 30-12-21 | 13:42

Lieve Femke, minder dan een jaar geleden maakte jij je nog hard voor het demonstratierecht. De inactieve herinnering even opfrissen:

mobile.twitter.com/annstrikje/status/...

Watskeburt?

zegmaarwij | 30-12-21 | 13:41 | 2

Verkeerde, niet-deugende mening. Datskeburt.

Nuchternederland | 30-12-21 | 13:47

Zet een jaartal op een button, dan mag het wel.

funda | 30-12-21 | 19:23

Woot, geen ME? Dan zou ik juist gaan.

knutsel_ | 30-12-21 | 13:41

Demonstreren is een grondrecht dat niet zomaar verboden kan worden omdat Halsema een personeel probleem heeft.

Dus gewoon gaan als je het van plan was.

Wattman | 30-12-21 | 13:40

Gaat een feest worden. KMAR hebben ze de achter de hand die gaat handhaven

Brabeaulander | 30-12-21 | 13:39 | 1

Het zou wel wat betekenen, dat de overheid het leger inzet tegen de burgerbevolking.

BadPatNL | 30-12-21 | 17:12

Volgens Halsema was demonstreren toch een recht? Nu past het niet want geen BLM, LQGHTBRZ, Extintion Rebellion of ANTIFA........ opvallend hè..... Amsterdam het Pyongyang aan de Amstel....

Blonde Nel | 30-12-21 | 13:38

Ken je die grap van een Amsterdamse burgemeester die een demonstratie wilde verbieden?

Zeurders | 30-12-21 | 13:37

Lekker een weekeindje Antwerpen, dat dankzij Rutte hard op pad is de nieuwe hoofdstad van Nederland te worden.

ChatBot | 30-12-21 | 13:36 | 8

Het is een grote kudde die van Nederland naar Antwerpen trekt. Allesbehalve gezellig, het is hartstikke vol, maar er zal en moet geshopt worden.

thanseeuwen | 30-12-21 | 13:49

@theo-is-dood | 30-12-21 | 13:43:

1. Waarom 'gewoon'? In wat voor 'gewone' wereld leef jij dan?
2. Waarom wel?
2. Waarom 'weer'?
3. Matrak? Praat gewoon Nederlands.

Volgens mij ben je dusdanig geindoctrineerd de laatste 2 jaar dat je van serieuze brainwashing kan spreken. Met een dusdanige extremistische \ dictatoriale \ gewelddadige oproep i.c.m. het gebruik van 'gewoon' in dezelfde zin.

Niet 'normaal' maken wat niet normaal is. (W.A. van Oranje - 4 mei 2020)

huh!? | 30-12-21 | 14:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Scenario 1: de demonstratie gaat illegaal door, loopt volledig uit de hand en geeft onze bestuurders de nodige handvaten om demonstraties in de toekomst in de kiem te smoren. (Met bijbehorende dagenlange mediadiscussies over hoe fout alle tegenstanders van het coronaregime wel niet zijn).
Scenario 2: men geeft braaf gehoor aan het verbod en men leefde nog lang en gelukkig in lockdowns.
Scenario 3: de demonstratie gaat door, verloopt vredig omdat er geen ophitsende Romeo’s en gefrustreerde ME ers aanwezig zijn. Maatregelen blijven gehandhaafd omdat men ziet dat het volk toch enkel met hartjes en gele parapluutjes weerstand biedt.

Hoe dan ook, de kaarten zijn gunstig voor de Ursula Utopie.

INTP | 30-12-21 | 13:34 | 6

@kapotte_stafzuiger | 30-12-21 | 13:41: ja maar dan schijnt dat de schuld van de romeo's/politie/ME te zijn. Nooit van de mensen zelf. Die altijd keurig gehoor geven na een aantal uur demonstreren om op te zouten. man man man.

Behangdelul | 30-12-21 | 13:43

@Blonde Nel | 30-12-21 | 13:42: “Zowel handvatten als handvaten is correct als meervoudsvorm van het zelfstandig naamwoord handvat. Oorspronkelijk had handvat alleen de meervoudsvorm handvatten, maar tegenwoordig wordt ook de meervoudsvorm handvaten als correct beschouwd.“ Toch bedankt.

INTP | 30-12-21 | 13:53

@kapotte_stafzuiger | 30-12-21 | 13:41: in deze scenario’s zijn variabelen als deelname lichtgetinten en antifa aanhangers niet meegenomen aangezien dit ieder scenario onwenselijk zou beïnvloeden.

INTP | 30-12-21 | 13:56
▼ 3 antwoorden verborgen

De ongewassen en gemaskerde Arafat sjaaltjes hebben hun treinreis vast geboekt.

Der Schnitzeljäger | 30-12-21 | 13:33 | 3

Ze hadden neem ik aan een appje van Ferd gekregen.

Nuchternederland | 30-12-21 | 13:40

Masker? Negatief. Gewassen? Check. Netjes geschoren? Check. Tanden gepoetst? Check. Arafat Sjaaltje? Negatief. Treinreis geboekt? Negatief. Sneakers aan? Check. Oliebollen mee? Check. Koffie mee? Check. Hoofdtelefoon op? Check. (Ik hoor die BOA's niet hoor!) Jottem. Zin in!

VBO_B_Niveau | 30-12-21 | 13:44

@VBO_B_Niveau | 30-12-21 | 13:44:
Het zijn de middelmatigen met middelmatige vinex huisjes met middelmatige bazige vrouwtjes die alles slikken.
Gewoon omdat het hoort of moet.

J.Cash | 30-12-21 | 13:53

Beetje uienwater erin en dan werkt zo'n ding ook wel.

Der Schnitzeljäger | 30-12-21 | 13:34

In China wordt een hele stad van 13 miljoen mensen letterlijk dichtgelast omdat er een paar gevallen van corona-besmettingen zijn. Hier lopen we te mekkeren omdat onze kerst en oud en nieuw wat sober zijn. Ik vind het jammer dat de ME staakt. Wellicht dat we de marechaussee gaan inzetten. We moeten toch wat tegen dat asociale volk.

GrandMechantLoup | 30-12-21 | 13:31 | 8

Waarom toch altijd een vergelijking met iets ergers om een punt te maken ..... is zwaktebod wolf .Er is altijd wel iets ergers ,maar dat maakt de situatie hier niet beter op.

Koning BongoBongo | 30-12-21 | 14:53

Ik snap uw redenering niet. Vindt u dat de overheid uw deur moet dicht lassen? En dat tegenstanders daarvan asociaal volk zijn?

president osama | 30-12-21 | 15:24
-weggejorist-
Limburg-Zuid | 30-12-21 | 18:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Lekker mee-hitsen!

Weerduivel | 30-12-21 | 13:30
-weggejorist-
van Dam | 30-12-21 | 13:27

Voor de zekerheid kunnen ze beter voor die éne dag in Amsterdam illegaal vuurwerk verbieden. Dat is een stuk veiliger!

Kapitein Sjaak Mus | 30-12-21 | 13:27

Maak er een BLM demonstratie van tegen Racisten. Dan mag je namelijk alles.

dorstig! | 30-12-21 | 13:26 | 1

U bedoelt wat de politiek sowieso doet in Amsterdam en dat is liegen als het uitkomt?

Slough | 30-12-21 | 13:44

Dus de reguliere politie en Buitengewoon Onhandige Ambtenaren gaan de boel handhaven? Het zal mij toch benieuwen wat er zou gebeuren als men het gewoon zou laten gaan. Worden er dan nog auto's in de fik gestoken of gaat men uit verveling naar huis?

Boerhoektvrouw | 30-12-21 | 13:23

Volgens mij houden de meeste mensen die willen gaan demonstreren tegen de maatregelen , zich toch al niet aan die maatregelen.

Daarom snap ik het nut van zo'n demo niet.

Roos | 30-12-21 | 13:23 | 12

@president osama | 30-12-21 | 15:41: appels en peren

Roos | 30-12-21 | 15:53

@Roos | 30-12-21 | 15:39: wat je niet hebt kunnen ze je niet afpakken. Maar dat bedoel je niet natuurlijk.

president osama | 30-12-21 | 18:03

@president osama | 30-12-21 | 18:03: vrijheid is een state of mind.
Ooit gelezen hoe Nelson Mandela zijn jaren op Robbeneiland is doorgekomen.
Dat was niet door te piepen dat hem onrecht werd aangedaan

Roos | 30-12-21 | 18:08
▼ 9 antwoorden verborgen

Misschien een goed idee voor de platte petten in 020 om ook maar even tijdelijk in staking te gaan. Dan mag Halsema de wapenstok hanteren en Vladimir Groot Wassink het waterkanon bemannen.

J.P.Drapeau | 30-12-21 | 13:23

Ik denk dat ik ook maar een keer ga, heb wel weer eens zin om van bil te gaan. Kijk, je kunt allemaal moeilijk gaan doen op Tinder en zo, maar je kunt die geile borderliners ook gewoon meteen reallife op het Museumplein leren kennen en meteen een hotelletje pakken daarna.

Sinterbikske | 30-12-21 | 13:22 | 3

Of je wordt lid van je lokale groen links afdeling.

Niet_Van_Hier | 30-12-21 | 13:28

Zondag ja? Nahja, het is dat het in 020 is, en ik zo'n pauper ben die meestens zwart rijdt, vw. hoge OV kosten, én op de vouwfiets 020 mij te gortig is, ookal is het heerlijk (héérrrrrjjjlijk!) weer, weer.
.
Maar anders? Anders, ja, was ik erbij gewees hoor.
Wel meteen mn 1e demo ooit zou dat wezen. Ben niet erg een demo meeloper, of, feitelijk, helemaal niet.
Pfffttt. Welnu. Dorst!

chicago river | 30-12-21 | 13:21

C’est la lutte finale
Groupons-nous et demain
L’Vacctionale
Sera le genre humain!

wezen | 30-12-21 | 13:20 | 1

Euhhh

Het leven is zwaar | 30-12-21 | 13:22

Intussen op de IC denken er weer 10 verpleegkundigen : ik ga ook weg, ik stop ermee, dit volk is knettergek.

Nee verpleegkundigen, niet iedereen van het volk houdt van niet-onderbouwde klaag-superspread-demonstraties. Dus niet weglopen a.u.b. Misschien hebben we u morgen zelf nodig. Of iemand uit de demonstratie.

AdvocatusDiaboli | 30-12-21 | 13:20 | 7

De kans op besmetting is buiten nihil. De kans op besmetting is buiten nihil. De kans op besmetting is buiten nihil. Ik dacht, misschien als ik alles drie keer herhaal, net zoals Hugo en Mark dat doen, misschien dat het dan een keertje bij je binnenkomt?

*koffie slurpen doet*

VBO_B_Niveau | 30-12-21 | 14:14

Het volk is gek?? Wie heeft het aantal IC bedden gehalveerd en 6 ziekenhuizen gesloten ??

Koning BongoBongo | 30-12-21 | 14:55

Laat me raden. Jij hebt Diederik Gommers gisteren niet gehoord.

dihydrogenmonoxide | 30-12-21 | 15:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoog tijd voor een nieuw beleid. In plaats van eerst de ME erop los te laten rammen, meteen de hogedrukspuit erop. Wel eerst de tanks vullen met ijswater. Spuit nat dat geteisem, zorg dat ze bibberend afdruipen. Als dat niet helpt, dan Halalsema erop los sturen met een verbindend kopje diversiteitsthee en halal koekjes. Dat zal ze leren, dat gajes.

Nivelleermarionet | 30-12-21 | 13:20 | 3
-weggejorist-
chicago river | 30-12-21 | 13:25

Een goede zaak. Er moet strenger gehandhaafd worden

thanseeuwen | 30-12-21 | 13:27

Maar dat dus allemaal niet door helaas, want de ME staakt.

grietmetgroenefiets | 30-12-21 | 14:37

Een goede rel is fijn tv-vermaak, chips en bier erbij

thanseeuwen | 30-12-21 | 13:19

Nou, weet je wat? Dan ga ik met mijn vriendjes en vriendinnetjes gewoon koffie drinken op het Museumplein. Zonder te demonstreren. Wij hebben alleen wel héél toevallig allemaal dezelfde shirtjes aan, maar dat komt gewoon omdat dit bij ons in de polder gewoon hartstikke in de mode is. Moet je niet teveel achter zoeken. Groetjes!

VBO_B_Niveau | 30-12-21 | 13:14 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Ach, het zijn maar grondrechten. In de nieuwe bestuurscultuur is alles fluïde en lean. Wen er maar aan.

De Blauwe Baviaan | 30-12-21 | 13:14 | 5

@theo-is-dood | 30-12-21 | 13:50: Haha. Oja? Alles is relatief? Waarom hebben we dan een zogenaamde stikstofcrisis? En een enorme instroom van illegale migranten? En door rechters afgedwongen "klimaat" doelen?

dihydrogenmonoxide | 30-12-21 | 15:31

@theo-is-dood | 30-12-21 | 13:50: Dat klopt, absoluut zijn ze niet. Maar als je ze voor een ander opzij zet, gelden ze voor jou ook niet meer. Het recht op gezondheidszorg, of eigendom, of zelfbeschikking zijn ook niet absoluut.

president osama | 30-12-21 | 16:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Letterlijk.

heppykemper | 30-12-21 | 13:13 | 2

@heppykemper: U doelt op de hele volksstammen die de afgelopen (en komende) dagen naar België gingen/gaan?

TinusVlugOpDeKut | 30-12-21 | 13:42

En terecht

niv01 | 30-12-21 | 13:13

boeroepen tegen de coronamaatregelen.

Dat virus is ook tegen de coronamaatregelen.
En lacht zich rot.

AdvocatusDiaboli | 30-12-21 | 13:13 | 4

Laat oud en nieuw geen feest voor het virus zijn

thanseeuwen | 30-12-21 | 13:20

@Roos | 30-12-21 | 13:19:
Zo is er wel een War on Drugs, maar geen War on Homelessness.

AdvocatusDiaboli | 30-12-21 | 13:21

Laat me raden, u bent viroloog?

dihydrogenmonoxide | 30-12-21 | 15:34
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen wist het al, maar nu is het officieel. Het recht op demonstreren is alleen belangrijk als het in de linkse woke bubbel past. Benieuwd hoe men dit weer gaat goed praten.waarschijnlijk zal Halsema verklaren dat er veel “ voetbal hooligans “ onder de demonstranten waren.

Plaque-doctor | 30-12-21 | 13:12 | 6

Dus gewoon demonstratie aanmelden voor teckels die zich violen voelen en voor geurpenningen demonstreren en dan hijacken de hap. Je kan zo snel niet kijken en de spandoeken zijn verandert. Sun Tzu - the art of deception.

MistaRazista | 31-12-21 | 00:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Dictatuur Amsterdam. Dictator Halsema.

McSnor | 30-12-21 | 13:12 | 1

@McSnor: Ja, ze heerst met ijzeren kaakklem.

TinusVlugOpDeKut | 30-12-21 | 13:43

Demonstreren is een recht, zei halsema ooit.
Maar ze bedoelt natuurlijk dat je alleen mag demonstreren als de ME er is.

TonAlias | 30-12-21 | 13:11 | 5

@speed48 | 30-12-21 | 13:22: Ja, dat klopt, want anders sta je niet aan de goede kant van de geschiedenis.

Dezenaamhier | 30-12-21 | 13:32

Demonstreren is een recht, voor links.

Der Schnitzeljäger | 30-12-21 | 13:37

@speed48 | 30-12-21 | 13:22: nee, ze bepalen dat niet. Dat zou ondemocratisch zijn. Het is de waarheid en zij zijn daar de eigenaar van. Dat maakt een groot verschil.

president osama | 30-12-21 | 16:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is belangrijk genoeg volgens Halsema, dus alles wordt nu wel aangegrepen om het niet door te laten gaan.

bananabanana | 30-12-21 | 13:11

Heel goed. Deze marginale groep krijgt al veel te lang veel te veel ruimte om hun debat te kapen.

de IJsman | 30-12-21 | 13:10 | 8

@Mr Moore | 30-12-21 | 13:22:

Trotse reaguurder sinds 2012 - dit is niet mijn winkel, vriend.

de IJsman | 30-12-21 | 13:32

Zoals op de NPO, waar we worden bedolven onder de propaganda van Willem Engel en Thierry Baudet?

dihydrogenmonoxide | 30-12-21 | 15:37

Welke groep?

president osama | 30-12-21 | 16:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Een beetje demonstrant heeft inmiddels zijn eigen waterspuit

PattayaNerd | 30-12-21 | 13:10 | 2

Booster ?

grapo | 30-12-21 | 13:21

Klopt. Ik noem hem “ the 2 inch punisher “. Vrouwen zijn er wild van.

Plaque-doctor | 30-12-21 | 13:37

Demonstreren kan in dit land niet meer omdat de slappe aanpak van raddraaiers/boeven steeds nieuw geweld faciliteert. Daar kunnen 23 nieuwe ministers en 300 talkshows niets aan doen.
Pak die klootzakken nou gewoon eens op en open de Lubbers-kampen, de softe aanpak heeft miljarden belastinggeld laten verdampen, het is genoeg geweest.

hagelkruis | 30-12-21 | 13:09 | 7

@ClintOstwald | 30-12-21 | 13:15: Ahhh, een heuse Godwin. Obligaat, tevens sleets en doorgaans nogal eens het gevolg van argumenten armoede die een kritiek niveau bereikt heeft en derhalve weinig overtuigend. Dat dus en het zelfdienende gebrek aan context, duiding en ratio.

Grijskijkert | 30-12-21 | 14:41
▼ 4 antwoorden verborgen

"OOhhhh daar gaat ons recht op....<invullen>>"
Pleur om met je demo's waarvan je weer weet dat ze uit de klauwen lopen en je het afgelopen anderhalf jaar er al 30 van hebt gehad: nu weten we het wel. Aan de andere kant: het is Amsterdam, laat de tyfuszooi maar los ook.

Behangdelul | 30-12-21 | 13:06

Och, als ze slim zijn doen ze een 1873-button op en slepen ze een paar BLM-, Anti Zwarte Piet en Palestijnenvlaggen en spandoeken mee. Dan loopt Halalsema ongetwijfeld voorop.

Graaisnaaiert | 30-12-21 | 13:06

Gelukkig zijn er wel voldoende BOA's om het verbod om na 17 uur te sporten te handhaven. Stelletje helden.

Fervent | 30-12-21 | 13:06

De ME staakt dus dan moeten de gewone politieagenten het maar opknappen?! Oftewel, de ME komt deze keer opdraven met de platte pet en zonder schild en zonder body armor. Want ME-ers zijn natuurlijk ook maar gewoon agenten, maar dan speciaal voor de gelegenheid uitgerust met helm en schild en wapenstok. En ME busje.
Dat wordt lachen zondag.

VanBukkem | 30-12-21 | 13:06 | 2

De ME treedt gewoon aan. Ook is er nog KMar ME, die meppen wat harder en hebben YPRs

AntiZanicz | 30-12-21 | 13:25

Tsja. Je bent voor of tegen corona. Wat is er nu mis mee om tegen corona te zijn?

goedverstaander | 30-12-21 | 13:06 | 2

Ik heb altijd geleerd over hoor en wederhoor, daarom is het jammer dat corona as zondag niet is uitgenodigd.

johnyl | 30-12-21 | 13:09

@johnyl | 30-12-21 | 13:09: Net als alle andere nieuwkomers heeft corona helemaal geen uitnodiging nodig om met open armen ontvangen te worden. We zijn nu eenmaal een gastvrij volk..

Wiebenick | 30-12-21 | 13:17

Wat die mensen bezield? Ik zal het nooit snappen. Waar protesteer je dan tegen? Tegen maatregelen die bedoelt zijn om jezelf en anderen te beschermen? Zijn we niet al veel te losjes qua alles? Het enige wat van je gevraagd wordt is om je een beetje sociaal op te stellen om jezelf en anderen voor een nare ziekte te beschermen. Wie zijn die lui? Neem een abonnement op Amazon Prime o.i.d. en ga lekker televisie kijken. Over een maandje of wat is het ergste voorbij en kunnen we de deur weer uit. Al dat recalcitrante kleutervolk doet de lijdensweg alleen maar langer duren met hun 'koffie drinken' geneuzel. Het helpt al helemaal niet om sympathie op te brengen wetende dat het stuk voor stuk een zooitje nazi-hippies zijn.

GrandMechantLoup | 30-12-21 | 13:06 | 9

@Timide_Aso | 30-12-21 | 13:21:
-Eigen risico, eigen verantwoordelijkheid-
Maar nu juist dat laatste, dat bestaat in Nederland niet. Hoe achterlijk je ook bent, met een BMI van 40+, twee pakjes sigaretten per dag en twee kratten bier per week; je wordt altijd geholpen in het ziekenhuis.

Hoe asocialer, hoe dommer en brutaler, hoe meer beledigingen en bedreigingen, hoe sneller je op de Eerste Hulp wordt geholpen.

theo-is-dood | 30-12-21 | 14:00

Jezelf sociaal opstellen..... Heeft u daar advies bij nodig?

Bootvisser | 30-12-21 | 14:47

Feiten: er heeft nog nooit een coronaexplosie plaatgevonden na een demonstratie; maar wel na coronamaatregelen van onze regering, zoals de "dansen met Jansen" zomergolf.

dihydrogenmonoxide | 30-12-21 | 15:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Zijn er onder u nog mensen die geinteresseerd zijn in een leuke button voor as zondag. U helpt er de ME enorm mee, en die kunnen gewoon thuis blijven !
www.bigcheesebadges.co.uk/shop/suppor...

johnyl | 30-12-21 | 13:06

Dat wordt dus koffie drinken. Maar knokken met de ME zit er niet in.

Rest In Privacy | 30-12-21 | 13:05

Ik hoop dat de demo doorgaat en de ME gewoon in volle uitrusting aantreedt. Iets met "brood & spelen" en uiteraard benieuwd naar wat het demovolk nu weer ziet als "rutig & vredelievend". En uiteraard ook benieuwd naar de Boodschap Die Wij Wetenden nog even wereldkundug moeten maken. En natuurlijk hopen op mooi weer, ik verwacht nl. dat een behoorlijk deel van die "oh zo bezorgden" liever thuis naast de allesbrander blijft zitten met een kopje brandnetelthee/eikeltjeskoffie enkel omdat het een beetje regent.

Grijskijkert | 30-12-21 | 13:05 | 4

Dat verwachtte ik ook bij eerdere demo's in regenachtig weer maar dat bleek niet zo uit te pakken: ze kwamen toch massaal opdagen uit alle hoeken en gaten van het land, al dan niet bewapend met gele parapluutjes.

dihydrogenmonoxide | 30-12-21 | 15:51

@dihydrogenmonoxide | 30-12-21 | 15:51: Mijn veronderstelling is toch dat een deel thuis blijft. Niet omdat ik dat wil (men doet maar) maar meer vanwege het vermoeden mijnerzijds dat de overtuigingen niet bestand zijn tegen een spatje regen.

Grijskijkert | 30-12-21 | 17:54
▼ 1 antwoord verborgen

Oh. Ik wou zondag eindelijk weer eens naar Amsterdam gaan. Dan maar weer naar Antwerpen. Gezellig.

edelfigurant | 30-12-21 | 13:03 | 1

Zojuist een knokpartij in Antwerpen met Ollanders.

thanseeuwen | 30-12-21 | 13:32

Tuurlijk, lekker verbieden.
Dan kan vervolgens politie en ME weer volop ingezet worden.

Zo kan de beeldvorming meteen netjes ingepakt worden.

Stelletje smeerlappen zijn het.

Oh, tijd voor een gekozen burgermeester! ;)

Baski | 30-12-21 | 13:03 | 4

@John McClane | 30-12-21 | 13:03:
Denk dat maar niet.

Ruimedenker | 30-12-21 | 13:06

beslist geen amerikaanse toestanden met gekozen burgermeesters die hun oren iets te veel naar boze mensen laten hangen, zie chaos in yanken-land.

AntiZanicz | 30-12-21 | 13:24

@John McClane | 30-12-21 | 13:03: Ik hoop met je mee, maar iets zegt me dat ze er toch in genoeg aantallen zullen zijn!

Baski | 30-12-21 | 15:49
▼ 1 antwoord verborgen

Vaak wordt een staking op laatste moment afgewend, kort geding, meer salaris of wat dan ook.
Ik begrijp die jongens vd ME wel.
Het is een spel om de knikkers en zij hebben het inderdaad niet makkelijk.
Zie laatst in R’dam maar weer.
Niettemin komt de beslissing vd driehoek Amsterdam niet uit de lucht vallen.
Nooit werd het zo makkelijk om een demo te verbieden.
En we weten allemaal als KOKerstman had willen demonstreren het geen probleem was geweest.
Dit zaakje stinkt dus als een koloniaal uit z’n gulp.

Ruimedenker | 30-12-21 | 13:02 | 3

En als je de ME dan zijn werk laat doen...
Nee, een paar tikken uitdelen kun je achteraf nog gaan verantwoorden ook.

Roos | 30-12-21 | 13:14

in Rotterdam was het vooral de platte pet die onaangenaam verrast werd. De ME herstelde gewoon de orde. Just a days work.

AntiZanicz | 30-12-21 | 13:23

De ondertoon uit de berichtgeving rond de staking bij politie. " de politie heeft het kotsbeu van geconfronteerd worden met de shitshow die het 'beleid' in 's Gravenhage oplevert' zoals vreemdelingen legioen in goede banen leiden, en de debiele lockdown regeltjes van mark en Hugo handhaven. Wat Halsema nu doet door het te verbieden is een uitnodiging voor raddraaiers in het ganse land om alle overgebleven cobra's af te komen steken en de boel af te breken.

Incitatus | 30-12-21 | 13:49

Als Halsema een beetje lef in haar donder heeft, klimt ze zondag op het podium en vraagt aan de demonstranten om het rustig en vredig te houden. Ik kan me nog herinneren dat ze bij de BLM demonstratie zelf de politie verbood om in te grijpen. Moet je nou ook een flinke dame zijn . ... hypocriet wijf.

johnyl | 30-12-21 | 13:01 | 1

bij een ajax huldiging was het al foute boel. men zal wel gek zijn de burgermeester bloot te stellen aan dit geteisem.

AntiZanicz | 30-12-21 | 13:22

Kan Femke niet zo’n ME pak aantrekken, en samen met haar man de orde gaan handhaven?

laurentius | 30-12-21 | 13:00 | 3

Met pistooltje?

Troyan horse | 30-12-21 | 13:07

Graag. En dan graag een pica van Halsema met de helm achterstevoren op het hoofd. Maakt voor de ingebakken kortzichtigheid van La Halsema niet zoveel uit.

Grijskijkert | 30-12-21 | 13:08

Liever een Duitse herder aan mijn reet dan die kaakklem.

Smeggel | 30-12-21 | 13:13

Ah, dus BLM mag wel in Corona, en anti-Corona mag niet in Corona, voor de verandering loop ik maar eens mee, heb toch niets anders te doen, als gedwongen werkeloze kroegbaas

(Behind)Doors | 30-12-21 | 13:00 | 6

@MargauxGrandCru | 30-12-21 | 13:05: Inderdaad, communistisch proletarisch winkelend tuig. Meer respect voor de stront onder mijn schoen. De gemiddelde NLer weet dit niet.

Smeggel | 30-12-21 | 13:12

@Lerp | 30-12-21 | 14:49:

3 juni 2020 zwarte demonstranten bekogelen politiebusjes in Rotterdam.
Verder heeft zusterorganisatie KOZP zich schandalig gedragen.

MargauxGrandCru | 30-12-21 | 17:37
▼ 3 antwoorden verborgen

De bericht die je wist dat ging komen

geenjagergeenneeger | 30-12-21 | 13:00

In mijn beleving is demonstreren echt een hobby van mensen uit de grote steden. Normale mensen doen daar niet aan mee.

Leptob | 30-12-21 | 12:59 | 7

Ik ben er ook gewoon te lui voor. Maar, mijn zegen hebben ze.

VanBukkem | 30-12-21 | 13:18

Dat gevoel heb ik dus ook. Zeker als ik die gasten van Extinction rebellion zie, stadse fratsen.

Plaque-doctor | 30-12-21 | 14:24

Moet jij eens bij een demonstratie tegen lockdowns of kindervaccinatie komen. Voor het overgrote deel provincialen, komen overal vandaan.

dihydrogenmonoxide | 30-12-21 | 15:47
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
keestelpro | 30-12-21 | 12:59 | 2

Met een 1873-button op mag ik wel komen demonstreren.

tandwiel | 30-12-21 | 12:57

Ik zou het snelrecht inschakelen om je grondrecht van domonstratie te halen. Dat de ME vakantie wil mag je grondrecht NIET afnemen.

Warhead | 30-12-21 | 12:57 | 7

@Binkoo | 30-12-21 | 14:06: het is gemeentegrond neem ik aan, zoals een park. Het is niet van de demonstranten. Er zijn gebruiksregels.

AntiZanicz | 30-12-21 | 14:47

@AntiZanicz | 30-12-21 | 14:47: die gelden kennelijk alleen voor Corona demonstraties; kozp duikt overal op en daar wordt nooit tegen opgetreden.

Maytheforcebewithyou | 31-12-21 | 01:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Ooit had ik een vriendin waar ik het helemaal niet mee eens was.
Helaas mocht ik niet mopperen van haar. Jammer man.

keestelpro | 30-12-21 | 12:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl