Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kauthar deelt plaatje van afvalligen hatend Insta-account: 'Ik ben eigenlijk NL'er van het Jaar'

Soort Thierry van links, ook met de th- van think

Sorry alvast, dit is een beetje een ingewikkeld relletje: GroenLinks-Kamerlid Kauthar Bouchadinges, bekende van deze site en bekende van de Moslimbroeders, deelde met haar Instagramaccount een fotosjopje van Ewa Magazine, waarin zij (Kauthar) werd uitgeroepen tot Nederlander van het Jaar. Dit, terwijl Lale Gül door EW Magazine (een soort Ditjes en Datjes, maar dan met minder advertenties) is uitgeroepen tot Nederlander van het Jaar. Lale Gül vond dat stom (zie hierboven), zette in haar stories dat Kauthar het plaatje had bewerkt, waarop Kauthar weer reageerde dat ze dat plaatje helemaal niet had bewerkt en ze het alleen maar deelde omdat ze het 'ludiek' vond. Net zo ludiek als hakenkruizen naast een Israëlische vlag zeker. Maar goed. Schuld van het een paar dagen geleden opgerichte Insta-account 'Ewa magazine' dus. Nu vraagt u zich misschien af: wat zijn dat eigenlijk voor lui, die 'Ewa Magazine'? Nou. Een beetje akelige lui. Duiding van hun 'uitleg' van de 'prijs' voor Kauthar na de breek. 

Okee. Deze geven we jullie. Ewa ipv EW. Prima grapje.

Haha wat. Er zijn dus echt mensen die de columns van Johan Fretz lezen? Weer wat geleerd. Dank daarvoor Ewa Magazine. De take is overigens niet nieuw. Dit is wat linkse mensen altijd zeggen als allochtonen niet door alle linkse hoepeltjes springen. Zie  wat Zihni Özdil daar allemaal over schrijft en zegt.  

En klagen dat de benoeming van de Nederlander van het Jaar eurocentrisch is, is een beetje hetzelfde als klagen dat er aardappel in je friet zit. 

Hee, het woord 'problematisch'. Als dat woord ergens opduikt weet je eigenlijk meteen al dat de tekst geschreven is door iemand zoals Sybren Kooistra, of dat mensen vinden dat iedereen die niet dezelfde mening heeft als zijzelf verboden zouden moeten worden. Of allebei. Meestal allebei, eigenlijk.  

Dit schrijven ze echt: "Het signaal dat Elsevier hiermee afgeeft is dat het lovenswaardig is om als moslima van je geloof af te stappen." Ten eerste: ja dus? En ten tweede: we hopen dat hier niet wordt bedoeld dat het eigenlijk verwerpelijk is om als moslima van je geloof af te stappen. Maar het lijkt er wel op hè. Dat dat signaal wordt afgegeven. 

We zullen de lui van Ewa Magazine even helpen: het signaal dat hier wordt afgegeven is dat je in Nederland (sorry voor het eurocentrisme) zelf mag kiezen wat je gelooft. Je mag dus moslima zijn, maar je mag het ook niet zijn. Voor moslima's is het trouwens ontzettend lastig om van hun geloof te stappen, bijvoorbeeld voor Lale Gül die door haar eigen familie werd verstoten en door allerhande tuig het schompes werd bedreigd. Weet je wat voor signaal de moslims in Nederland afgeven? Dat je niet van je geloof mag afstappen. 

Wat. Ayaan Hirsi Ali strijdt voor de emancipatie van moslimvrouwen en sprak zich onder andere uit tegen meisjesbesnijdenis. Dat is volgens Ewa Magazine dus het omgekeerde van strijden voor moslimvrouwen. Ze zullen toch niet echt bedoelen dat strijden voor moslimvrouwen strijden voor meisjesbesnijdenis is? Ayaan Hirsi Ali werd en wordt trouwens ook zwaar bedreigd. In 2004 bijvoorbeeld, we noemen maar een jaar, toen er een signaal werd afgegeven door Mohammed Bouyeri in een brief op het lijk van Theo van Gogh. Je krijgt steeds meer een idee wat voor signaal Ewa Magazine wil afgeven, trouwens. Geen fraai signaal.

Huh. Wacht even Ewa Magazine. We mogen Kauthar niet reduceren tot een hoofddoekje. Maar haar verdienste is... haar hoofddoekje? 

Ja, Ewa Magazine, dit hebben jullie misschien gemist, maar de islam is helemaal niet zo'n leuk geloof eigenlijk. Vraag maar aan Theo van Gogh. Of aan de bezoekers van de Bataclan. Of aan de tekenaars van Charlie Hebdo. Of aan Arnoud van Doorn

Hier gaat het wel echt een potje mis hoor. Ewa Magazine gebruikt geweld tegen moslima's opeens als argument om kritiek op de islam verdacht te maken. Weet je tegen wie ook veel geweld wordt gebruikt? Tegen moslima's die van hun geloof af stappen. En hoezo staat de term 'afvalligen' opeens tussen dubbele aanhalingstekens? 

Edward Said. Dat warhoofd dat de Iraanse Revolutie steunde. Leuk intellectueel voorbeeld heb je daar.

Ja nu doen jullie het weer hè. "Zij heeft geschiedenis geschreven als eerste moslima met hoofddoek in de Tweede Kamer". Alsof dát een verdienste is. Jullie willen dus een titel afpakken van iemand die zich uitsprak, en daar vervolgens een enorme persoonlijke prijs voor betaalde (namelijk verstoten worden door haar eigen familie) en geven aan iemands wier enige verdienste het is dat ze een bepaald kledingstuk voor het eerst droeg. Textbook reduceren tot een hoofddoekje, zouden wij zeggen. 

Maar wat wij ons vooral afvragen:

HOE PASSEN DIT SOORT REDENERINGEN BIJ EEN KAMERLID VAN GROENLINKS?

Kan iemand dat aan Jesse Klaver vragen?

Zal wel niet hè?

Reaguursels

Inloggen


Waarom knuffelt links moslims, en hekelen ze christenen en joden? 3 abraham religies, met gelijkaardige boeken en gebruiken. Islam zegt over zichzelf dat het de uiteindelijke religie is. Tolereert niets anders. Conservatief als wat versus progressief links. Ik snap er niets van.

Kan een ding bedenken; ze verwachten dat moslims toekomstige linksstemmers zijn? Vandaar kauthaar bij GL, om (conservatieve) moslim stemmen binnen te halen? Mooie scheiding kerk/moskee en staat..

Links is zo ‘inclusief’ dat ze conservatief gaan worden.

BenDeLier | 12-12-21 | 20:35 | 1

Grappig hè, en niemand die het ziet. Ofja grappig, om te janken.

lamlul007 | 12-12-21 | 20:52

Ogen zijn de spiegels van de ziel: ik zie haar en

Bosche Bol | 12-12-21 | 20:03 | 1

Ik zie haat en kilheid in die ogen

Bosche Bol | 12-12-21 | 20:03

Hoe lang kan dat Jihadvrouwtje haar ware aard verborgen houden?

Zeurders | 12-12-21 | 18:32

Wie geeft daar nou om?

inCol | 12-12-21 | 17:08

Wat heeft die Kauthar een grote neus...

bisbisbis | 12-12-21 | 16:46

Die kuthaar kan niet eens in de schaduw staan van Lale!!

Veiligheidsslot | 12-12-21 | 15:21

Heb het stuk niet gelezen. Zag mevrouw Kauthar en dan weet ik genoeg: moslimbroeders. Ieder woord dat zij uitspreekt beschouw ik als propaganda van een haatboekje waarmee je, zelfs bij gebrek aan toiletpapier, je reed nog niet afveegt.

Zoelense Hobbyboer | 12-12-21 | 13:58

kwaadaardige duivels die EWA-ers

win | 12-12-21 | 13:03

Zou graag meer tegengeluid willen horen en zien... in tijdschriften, advertenties in grote dagbladen, tv shows, kortom overal waar het linkse gedachtengoed is doorgedrongen... maar dat zal dan weer worden geboycot door die gesubsidieerde kliek en onmogelijk worden gemaakt..
Dit soort acties van ondermeer EMA vergroot stelselmatig de tegenstrijdigheden... reageer je hierop dan wordt je weggezet als racist en anti zonder inhoudelijk te reageren...
Daarom hulde aan deze uiteenzetting van Ronaldo...
Keep on going...

Troyan horse | 12-12-21 | 12:57 | 1

... EWA...

Troyan horse | 12-12-21 | 12:57

Overigens had ik nog nooit van EWA Magazine gehoord. Toch even nieuwsgierig geworden. Een mediaplatform voor en door jonge Nederlanders van kleur. Toch weer heel inclusief. Zoals je ook een mediaplatform voor en door jonge Nederlanders die blank zijn ook heel inclusief kunt noemen. Alleen, dat laatste bestaat niet.

jochum1980 | 12-12-21 | 12:54 | 1

En, verrassing: u heeft er zelf voor betaald. Want voor zo’n initiatief gaan de subsidiepotten open

theo-is-dood | 12-12-21 | 19:47

Spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie heeft de grootste haakneus van het land?

Zuster01 | 12-12-21 | 12:25

Lastig topic maar ik snap hem. Lalalalalala.

Piet Karbiet | 12-12-21 | 12:02

Mooi uiteengezet Ronaldo.
De bijtend felle arrogantie van die Kauthar in haar reactie aan LG is op hetzelfde niveau als de 'toelichting' van haar vriendjes van het nergens wekelijks verschijnende en dus niet-bestaande EWA, dat trouwens nogal doet denken aan de publiciteitsafdeling van blm & dat net zo marxistische moslimbroedertjesgebeuren..

Zeg het maar weer een keer; blij dat jullie altijd alert op dergelijke toestandjes zijn en er deugdelijke analyses op loslaten.
Ook in 2022 draag ik het roze kroontje!

Keep going guys!

Tierelier | 12-12-21 | 11:58 | 2

moslimbroederschap is meer nazistisch dan marxistisch

win | 12-12-21 | 13:06

Zal Kauthar vanmiddag bij de staatsmedia zitten? Vast wel.
Geen mogelijkheid zal de NPO onbenut laten om Kauthar de progressieve islam toe te lichten en Lale, die wordt bedreigd uit islamitische kring, openlijk vanuit GroenLinks en de echte progressieve islam te steunen.
Wat een mooi gebaar vanuit GroenLinks, wat zullen ze bij NX66 jaloers zijn.
-
PvdA/Nida/DENK/GL/NX66 zijn allemaal druk om samen met de BN-ers te zorgen dat er niet weer elders een Nederlandse vluchteling aanklopt wegens dreiging uit islamitische hoek en geen vertrouwen heeft in de wegkijkende linkse kerk.

bananabanana | 12-12-21 | 11:43

Och, over een jaar of 5 loopt ze voor de zoveelste keer met een een dikke buik rond.
Als een brave moslim (Het woord moslima is een onzin woord) zorgt ze voor veel nageslacht en gedraagt ze zich volgens de hadith.

pejoar | 12-12-21 | 11:34 | 1

ze gedraagt zich nu al volgens de hadith en koran

win | 12-12-21 | 13:10

Schandalig.
Eigenlijk is dat een understatement voor de schofterige reactie van Kauthar die enkel door haar hoofddoek en in het land der blinden als eenoog koningin waant omdat ze zich bij een zichzelf progressief noemende partij naar binnen heeft gewerkt. Dit mogelijk gemaakt door een zeer onbekwame en naïeve trekpop die als partijleider daar om media redenen is neergeploft (staat van dienst was nou niet echt noemenswaardig). Dan vreet je ook nog mee uit de schatkist met een salaris van een kamerlid (inflatie van de functie is een ander onderwerp) en dan heb je het gore lef om iemand die bedreigt wordt uit blijkbaar jouw eigen achterban zo te laten vallen als nota bene helaas kamerlid.
Dit met een paar wazige opmerkingen en een in het krom Engels geschreven quote om nog een beetje interessant over te komen? Wat ben je dan een hypocriete naïeve progressieve GroenLinkser.
Maar ja, niemand vanuit die sekte die je tot de orde roept, want kritiek op de progressieve islamitische cultuur is daar taboe.
Ik weet wat ik enger vindt dat je als twintig jarig zichzelf naïef noemend meisje tussen Israelische met daarnaast hakenkruizen loopt of je recente actie. Met die naargeestige islamitische cultuur van je.
Je bent eigenlijk geen gesprekpartner van een Lale, want je kan nog niet in de zwakste schaduw staan van het lef en de intelligentie die zij wel laat zien.

bananabanana | 12-12-21 | 11:34

NL is er niet beter op geworden sinds de introductie van de hoofddoek in het straatbeeld......

SGT1bd | 12-12-21 | 11:31 | 1

We waren in de zeventiger jaren bijna van religie af.
Tot dat links deze religie ging omarmen.
Maar niet het progressieve deel.
Ze steunden,een door mannen gedomineerde orthodoxe kant van deze religie ,waar bij het gebruikelijk is om twijfelaars of afvalligen te bedreigen en te intimideren.
Er is daar geen plaats voor emancipatie of minderheden.
GL plaatst zichzelf buiten de moderniteit en steunt iets radicaals dat niet past in een democratie .

pejoar | 12-12-21 | 11:46

Vrienden, niet zo hysterisch reageren. Want EWA magazine, ik had er tot voor zojuist nog nooit van gehoord en ik denk jullie ook niet. Want wat is dit eigenlijk voor blaadje en wie leest dat (nog)? Ik denk dat niemand in mijn omgeving er ooit van gehoord heeft. Zo belangrijk is EWA magazine. Laten we nou niet doen of dit een besluit van de Verenigde Naties is.

Bigi Bana Boy | 12-12-21 | 10:39 | 7

Ewa is geen blaadje maar een photoshop van ew met nieuwe foto.

Shoarmamasutra | 12-12-21 | 12:13

Ze hebben dus goede PR bedreven.

Bataafje | 12-12-21 | 12:20

Het gaat niet om dat blaadje,
het gaat om Kauthar!
Die haar 'uitverkiezing' (wij van de fascistische WC-eend) vol trots verspreidt!
Een uitverkiezing die je alleen maar kunt lezen als een steek onder water,
naar de zwaar bedreigde Lale Gül!
Een steek dus vanuit de alliantie MoslimBroederschap-Kauthar-GroenLinks!!!

michelpen | 12-12-21 | 15:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Lale Gül heeft een boek geschreven over hoe zij zich uit een benepen islamitisch milieu heeft geworsteld tot een zelfstandige, geëmancipeerde en zelfdenkende Nederlander. Ze kan het tegenwoordig zonder die beschermende en exclusieve ummah, waar je altijd op kunt rekenen in je geschil met de ongelovige, zelfs als je goed de fout in gaat.

Zoals wij mensen hier graag zien. Zoals - zou je denken - GroenLinksers mensen graag zien.

Gül is niet iemand als Bouchallikht. Zij papte niet aan met islamitische griezels uit het Midden Oosten die de vooruitgang schuwen. Misbruikt diversiteit en inclusie niet voor een eigen agenda om er zelf beter van te worden. Gül heeft de vuile was buiten gehangen en ontkracht de sprookjes die ons vaak door orthodoxe moslima’s worden voorgehouden over die zogenaamde eigen keuzes, die zij zichzelf misschien graag opleggen maar aan veel meer anderen. Dat heeft veel woede opgeroepen bij de islamitische gemeenschap. En maakt progressievelingen die in moslims een heilige minderheid zien onzeker.

Als volksvertegenwoordiger had Bouchallikht luidkeels en onversneden op moeten komen voor Gül. Nog meer had zij – als volksvertegenwoordiger - de moslims moeten voorhouden dat mensen als Gül in een vrij land niet zo’n strijd horen te leveren voor het maken van eigen en andere keuzes dan die van de ouders of de geloofsgemeenschap.

Maar zij schittert kennelijk alleen in het zichtbaar zijn met een hoofddoek. Verder is ze in het publieke en maatschappelijke debat onzichtbaar. Kletsen over inclusie en diversiteit is heel gemakkelijk, vooral als die inclusie wordt geëist van de autochtone gemeenschap. Maar inclusie en diversiteit eisen van de islamitische gemeenschap is een heel ander verhaal. Dat alles heeft Bouchallikht niet gedaan. Zij is laf en stil en duikt. Bedient inzake inclusie en diversiteit vooral haar eigen schreeuwerige achterban. Daarom zal ze nooit 'Nederlander van het Jaar' worden.

jochum1980 | 12-12-21 | 10:33

Kauthar kan na de persoonlijke goedkeuring van Klaver meer haar agenda uitvoeren.
Ik neem aan dat Klaver nog net intelligent genoeg is om te beseffen dat hij zichzelf zo in een lastig parket heeft gebracht omdat daardoor ook zijn eigen positie aan haar is verbonden .

Castor12 | 12-12-21 | 10:20

De beslissing van Kauthar om dit trots te delen in plaats van veroordelen is dom en kortzichtig. Het erge is dat ze dit zelf niet ziet. Zum kotzen wetkelijk.

Frits de Vriez | 12-12-21 | 10:09

Geweld tegen moslima' ook aanhalen. Geweld dat voor 99 zo niet 100% uit eigen kringen komt. Of gepleegd door die zelfde moslima's tegen oude mensen om hun zuurverdiende geld te jatten. Kansloos volk zonder ook maar een gram zelfreflectie.

WatZalIkErvanZeggen | 12-12-21 | 10:06 | 1

Het enige geweld tegen moslima's komt voort uit eerwraak tegen vrouwen die zich niet willen onderwerpen aan de moslimman. Mede dankzij een clubje als GroenLinks.

K. Westergaard | 12-12-21 | 15:34

Mooi staaltje van de boel 180 graden omdraaien. Dan weet je het ook verder wel met de wensen qua integratie van de lezers van EWA. In ieder geval hoort zelfkritiek niet bij de kwalificaties voor de journalisten ervan. De strijd voor moslima's is dus gereduceerd tot de strijd om de tekenen van de islam zoveel mogelijk in het publieke bestuur terug te zien..

Beste_Landgenoten | 12-12-21 | 10:05

Fijne en warme uitstraling ........brrrr

Bosche Bol | 12-12-21 | 10:04

Moslima is geen geuzen naam. Het is een religie, die dringend behoefte heeft aan hervorming en emancipatie. Dat dingetje op haar hoofd is een token dat ze conservatief is en onbewust onderdrukt wordt.( Om dezelfde reden dragen refo meisjes een rok). Kauthar wordt onderdrukt maar in dit geval niet door witte mannen, maar door moslim mannen, dat is het ware regressieve anti feministische tuig. Geholpen door domme witte mannen als Jesse Klaver , duyvendak en van Ojik.

WaltKowalski | 12-12-21 | 09:57 | 1
-weggejorist-
Soms | 12-12-21 | 13:40
-weggejorist-
npo | 12-12-21 | 09:50

Zoals een guurder al opmerkte,.... nooit en profile foto's van dat wicht. Slechtheid is ook wel eens te zien in uiterlijk.

horsteknots | 12-12-21 | 09:42
-weggejorist-
LeftHanded | 12-12-21 | 09:38

De eerste a van kauthar moet 4 plaatsen naar rechts .

Minus Richels | 12-12-21 | 09:33 | 1

Lol. Ik ga idd uit van een sterk behaarde poes

WatZalIkErvanZeggen | 12-12-21 | 10:07

Nee, moslims zijn niet zielig. Flikker op, ze worden aan alle kanten geknuffeld en gesubsidieerd. Anders gaan Johan Fretz en Kauthar lekker emigreren naar een land waar het allemaal veel beter is.

The Green*Machine | 12-12-21 | 09:31 | 1

En ze worden uit het nieuws gehouden als een veroordeeld lid van een extreme tak die verantwoordelijk is voor de dood van Theo van Gogh middels haar baan in hetzelfde gebouw mag rondwandelen als Geert Wilders. Moties voor een debat over dit schokkende gegeven worden kil weggestemd door types als Belhaj (D66, hofleverancier van de NPO) en Laurens 'hoe word ik zo snel mogelijk lid van de gevestigde orde' Dassen.

SIogra | 12-12-21 | 09:43

"Een eigenzinnig mediaplatform voor en door jonge Nederlanders van kleur"
Moet je eens proberen een mediaplatform voor en door jonge blanke nederlanders te maken en de wereld is, terecht, te klein.
Maar geeft wel aan welk bijzonder voorrecht de gekleurde nederlander heeft om blanken te discrimineren.

2voor12 | 12-12-21 | 09:28

Die tekstenschrijver vind ik nog gevaarlijker dan Kauthar. Die is zo opgevoed en heeft schijnbaar niet het verstand geloof te relativeren.
En misschien even schokkend voor de scribent, maaruh, jaa. Het je denken gebruiken om bovenuit oude sprookjesboeken uit te stijgen van welke religie dan ook is nou eenmaal dapper. Zeker in die kringen waar dat daadwerkelijk levensgevaarlijk kan zijn.

Shoarmamasutra | 12-12-21 | 09:27
-weggejorist-
niv01 | 12-12-21 | 09:22

Linksgoed links links laten liggen. Krijg je alleen maagzuur van.

Koning BongoBongo | 12-12-21 | 09:14

Ik herhaal het nog maar eens. Femke Halsema verdedigde Ayaan toen links haar allang uitgespuugd had. Wel leuk voor het onbeduidende EWA magazine dat het hier zoveel publieke aandacht krijgt. En ook Kauthar krijgt weer eens een beetje aandacht. Ook sympathiek van GeenStijl.

Rest In Privacy | 12-12-21 | 08:41 | 2

Die foto van Bouchanogiets... die ijskoude dode ogen... ze heeft een Kaut hart.

Koning BongoBongo | 12-12-21 | 09:09

Neelie Kroes en niemand anders heeft haar toen geholpen. Toen de VVD nog niet door het Wokevirus was geïnfecteerd.

K. Westergaard | 12-12-21 | 17:02

Die vriendelijke uitstraling,echt iemand die voor onze in honderden jaren vergaarde democratische normen en waarden zal opkomen.

De Profundus | 12-12-21 | 08:38

Sinds ze in de Tweede Kamer is, is Bouchallikh niet in het nieuws geweest. Nu dus wel, en waar gaat het dan over? De onderwerpen die ze tot haar taken moet rekenen zoals: buitenlandse handel, defensie, digitale zaken en nog zo wat? Natuurlijk niet. Als een echte narcist gaat t haar om haarzelf. Net als bij types als Baudet en Simons. Erg vermakelijk dit soort ‘volksvertegenwoordigers’.

RWrw | 12-12-21 | 08:35 | 5

Ga je beter inlezen.. Kabouter is net een worm

niv01 | 12-12-21 | 09:23

@Jezus_Boeddha | 12-12-21 | 08:43: ze heeft het zelf ook op haar eigen twitter gedeeld.
Ze had er ook bij die photoshopper onder kunnen zetten " hihi denk je niet dat je beetje overdrijft;) "

Shoarmamasutra | 12-12-21 | 10:38

Haak neus was pas op tv over stikstof, ook dat nog. 2 x niks

Zuster01 | 12-12-21 | 12:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij deze dus: De aap komt uit de mouw. En het is mogelijk omdat Kauthar ook wel ziet dat GL niet meer echt belangrijk en een hier en daar gerespecteerde partij is in de politiek. Was dat wel het geval geweest dan had ze nu het gat van de deur gezien. Het verzwakte GL wordt nu gebruikt door Kauthar als podium om haar haat, omfloers weliswaar, nog wel, voor de niet moslim en de afvallige moslim te kunnen uiten. Ze zal binnenkort zelf opstappen en zich bij D66 aanbieden en vervolgens bij DENK of Volt eindigen..

forecastle | 12-12-21 | 08:34 | 2

Bij Volt lijkt me sterk.

Rest In Privacy | 12-12-21 | 08:35

Dit is idd een openlijke sollicitatie bij Denk.

tectonicos | 12-12-21 | 08:54

Moslims en humor, het blijft een problematische combinatie.

Cor Netto | 12-12-21 | 08:22 | 2

Ze blijven anders wel zoeken naar dingen om elkander op te vrolijken ... ik noem homo's van flatgebouwen gooien of andersdenkenden levend verbranden.... Ze zijn wat traag van begrip inderdaad.

Koning BongoBongo | 12-12-21 | 09:17

Het dunste boek ter wereld is niet voor niets 1400 jaar islamitische humor....

Jafco | 12-12-21 | 09:36

Laat Kauthar samrn met de EWA redactie fijn gaan spelen in die hele grote zandbak.
Nondeju, als haar verdienste is met een hoofddoek in de Tweede Kamer te zitten is de mijne dat ik geheel zelfstandig mijn achterste af kan vegen.....

MK27 | 12-12-21 | 08:12

Waar Nederlander stond bedoelde EWA islamist. Stop de tijd.

B.agger | 12-12-21 | 08:08

Voornemen, nee stellig ga ik doen vanaf nu, alle berichtgeving over verbinden, inclusie, islam, importprofiteurs, socialisme, europa volgens de eu, klimaat, allochtonen, woke etc. niet meer op dagelijkse basis tot mij nemen. Omdat ik natuurlijk wel wil weten wat er in de wereld speelt ga ik het bij tijd en wijle bekijken. Word ik iig niet meer dagelijks kwaad. Paar jaar nog en weg uit dit kutland.

RGV42 | 12-12-21 | 07:26 | 3
-weggejorist-
Orangutan | 12-12-21 | 07:45

Reactie op mijzelf: verkeerde topic. Moest onder het stamcafé. Maar hier past het ook wel.

RGV42 | 12-12-21 | 08:17

Domme ik maar denken dat Islam een woenstijnreligie is die niet past in het moderne vrije westen omdat het homofobe, anti-feministische Jodenhaters voortbrengt die uit frustratie zinloze aanslagen plegen op onschuldige burgers. Nee, dat verwrongen beeld komt door blanke mannen die niet zien dat de Islam in werkelijkheid de religie van de liefde is, waarin jonge vrouwen zichzelf juist bevrijden (van uitstoting, eerwraak en aanranding) door zich een leven lang op te sluiten onder een hoofddoekje.
Sorry, ik loop vast in deze draad. Islam past met geen mogelijkheid in het Vrije Westen. Een Westerse samenleving met Moslims betekent ofwel frictie, ofwel het einde van het Vrije Westen, of een combi van beiden. Bedankt Kauthar, ik was het weer even vergeten.

Zeddegeizot | 12-12-21 | 07:21 | 1

Churchill:
“Indeed it is evident that Christianity, however degraded and distorted by cruelty and intolerance, must always exert a modifying influence on men’s passions, and protect them from the more violent forms of fanatical fever, as we are protected from smallpox by vaccination. But the Mahommedan religion increases, instead of lessening, the fury of intolerance. It was originally propagated by the sword, and ever since its votaries have been subject, above the people of all other creeds, to this form of madness. In a moment the fruits of patient toil, the prospects of material prosperity, the fear of death itself, are flung aside. The more emotional Pathans are powerless to resist. All rational considerations are forgotten. Seizing their weapons, they become Ghazis—as danger­ous and as sensible as mad dogs: fit only to be treated as such. While the more generous spirits among the tribesmen become convulsed in an ecstasy of religious blood­thirstiness, poorer and more material souls derive additional impulses from the influence of others, the hopes of plunder and the joy of fighting. Thus whole nations are roused to arms. Thus the Turks repel their enemies, the Arabs of the Soudan break the British squares, and the rising on the Indian frontier spreads far and wide. In each case civilisation is confronted with militant Mahommedanism. The forces of progress clash with those of reaction. The religion of blood and war is face to face with that of peace. Luckily the religion of peace is usually the better armed.
—The Story of the Malakand Field Force (1898)

theo-is-dood | 12-12-21 | 19:54

Dus D66 ligt in bed met een terroristen familie en Groen Links met de oprichsters van de jeugdtak van het moslimbroeder schap. Ik trek het niet meer. Veel te veel slecht nieuws.

HaaiBaai | 12-12-21 | 07:20

Op termijn gaan er ergens breuklijnen komen tussen GL en Kauthar Poesjeklit, dingetjes hier en daar er komt wrijving over zus en zo.

Als GL denkt dat ze met Kaut, zogenaamd een kundig politica en stemmentrekker onder moslims heeft, gaan ze de mist in. Of ze kundig is laat ik in het midden maar ze heeft geen symphatie onder ruime meerderheid moslims.

ikeethetbeter | 12-12-21 | 07:14

Ervan uitgaande dat Kauthar verkeerd geciteerd is, zou het waar kunnen zijn wat zij claimt:
Ik ben eigenlijk irritanste ‘Nederlander’ van het jaar. Ik vermoed zo dat dit niet een gelopen race is. Er zijn, helaas voor de ambitieuze Kauthar, nogal wat Nederlanders die irritanter zijn dan Kauthar. Wat dat betreft is deze oerconservatieve moslima, die keurig doet wat het islamitische patriarchaat van haar eist, te irrelevant. Zelfs de progressieve partij waar ze op ondoorgrondelijke wijze op plaats 8 terecht is gekomen meent te moeten optrekken met de PvdA omdat deze splinterpartijtjes niemand weten te trekken, compleet irrelevant is, misschien omdat mensen conservatiever stemmen? Het plan van Jessias om de oerconservatieve Kauthar op een verkiesbare plek bij GL te zetten om de conservatieve stemmer te trekken naar het progressieve GL heeft gefaald. Maw een beetje gênant wat Kauthar claimt, irritant is niet hetzelfde als invloedrijk, lees je mee Syl?

ratelaar | 12-12-21 | 07:02 | 3

Kauthar is met voorkeurstemmen in de kamer gekomen. Ze stond niet echt op een duidelijk verkiesbare plaats.

Rest In Privacy | 12-12-21 | 08:34

@Jezus_Boeddha | 12-12-21 | 08:34:
Dan werkt het wel, steeds meer mensen zijn het globalistisch progressieve inclusiviteit geneuzel zat en kiezen voor meer conservatisme en duidelijke gender rollen ook bij GL.

ratelaar | 12-12-21 | 09:10

@Jezus_Boeddha | 12-12-21 | 08:34: Kauthar stond volgens GL wel op een verkiesbare plaats (9), dankzij het verlies van GL schoof ze op met voorkeurstemmen.

bergsbeklimmer | 12-12-21 | 09:23

Een hoofddoekje voor mij staat voor: 'if you can beat them than join them' kramp. Doelend op de verhouding tussen de moslimvrouw en moslimman. Feitelijk is het een verplichte samenwerkingsvorm om meer privileges in hun clubje te krijgen; meer respect, minder bedreigingen, minder geweld, meer vrijheid om (veilig) over straat te gaan, en zelfs hiermee in de 2e kamer te kunnen zitten.

Sjompie | 12-12-21 | 06:54

Zou de linkse kerk ooit de onderdrukking vd vrouw door de islam willen inzien?

davesl1210 | 12-12-21 | 06:40 | 3

Hangt van de specifieke belijdenis van het specifieke linkse kerkgenootschap af. Er zijn er tientallen.

Rest In Privacy | 12-12-21 | 08:46

Als het zichzelf op wil heffen wel. Er zijn drie fundamentele dogma's die dan moeten worden herzien. Het eerste en het fundament waarop de kerk is gebouwd is dat alleen mannen met een blanke huidskleur (om het een beetje te kwantificeren: lager dan het omslagpunt op de Luschan schaal van 20) beschikken over agentschap.
Het is niet mogelijk bijvoorbeeld om het politieke oeuvre van Noam Chomsky te begrijpen als je dit criterium niet als het leidende principe en onwrikbare uitgangspunt neemt. De verzwarende eis die hij er dan aan toevoegt is dat de blanke mannen ook Amerikaans moeten zijn om vooraleerst over agentschap te kunnen beschikken. Alle andere mensen, inclusief blanke Europeanen, zijn dan eveneens slechts volstrekt manipuleerbare en willoze figuranten op dat toneel.
Het tweede dogma sine qua non is dat mensen die niet beschikken over agentschap per definitie slachtoffers zijn. Het is de roeping van de linkse kerk deze slachtoffers te beschermen tegen mensen met agentschap. Islam wordt gezien als een geloof voor en door mensen met een Luschan >20, dus geen agentschap, dus slachtoffer. Omdat slachtoffers niet beschikken over agentschap stopt daar ook de keten: slachtoffers kunnen per definitie niet anderen tot slachtoffer maken. De propositie derhalve dat islam, een slachtoffercategorie, aanzet tot de onderdrukking van vrouwen, een andere slachtoffercategorie, is in oppositie tegen de fundamentele dogma's, derhalve does not compute.

Mazzelstof | 12-12-21 | 08:59

De linkse kerk is druk bezig de vrouw op te heffen: de opkomst van de transen als substituut vrouwen en de onvermijdelijke ondergang van de vrouwengelijkheid. De verdringing begint ogenschijnlijk heel onschuldig bij allerlei sporten en verloopt vrijwel geruisloos vanwege de angst bij de dames uitgesloten te worden vanwege hun mening.

kindapaas | 12-12-21 | 11:00

Het fundamentele probleem is dat mensen die een paalde keuze maken, religie belijden, extra rechten krijgen. Te zot voor woorden. Daarom moet religie als grond voor discriminatie worden geschrapt. Een religie is net zoiets als roken, drinken, drug gebruiken of een tattoo nemen. Een keuze dus.

Zemko | 12-12-21 | 06:23

Kauthar is een echte verbinder en slaat bruggen tussen Groen-Links en Denk.
Fusie, Jesse?

NPOlitiekgekleurd | 12-12-21 | 06:15 | 1

Jesse ... de Biomasochist. De sukkel.

Koning BongoBongo | 12-12-21 | 09:11

Toch treurig dat zoveel jonge mensen hun leven hebben gegeven om Nederland te bevrijden in 1945. Als ze toen hadden geweten wat voor land het is geworden dan hadden ze lekker thuis gebleven.

Tjatiswat | 12-12-21 | 02:54 | 3

Amen!

K. Westergaard | 12-12-21 | 08:10

“ ongeveer 2.300 militairen en 1.500 burgers”, in slechts vijf dagen van gevechten

theo-is-dood | 12-12-21 | 20:02

Dit is toch gewoon ludiek....?

Ook de fundi's willen memen, soms lukt dat.

Trouwens, een krant of magazine dat haar te vriend wil houden plaatst alleen foto's van haar gezicht die precies recht van voren zijn genomen.

Schwanzeleber | 12-12-21 | 02:41

GroenLinks is het paard van Troje van de moslimbroederschap in de Tweede Kamer. Wat zullen de witte GroenLinks stemmers zich later misbruikt voelen zodra ze er achter komen.

Of denken er serieus mensen dat deze moslima op de lijst een ‘ongelukje’ was?

van heinde en verre | 12-12-21 | 01:16

Ze hoopte deze te krijgen, maar werd gepasseerd voor een bejaarde stasi-beambte.
Nu is ze boos dat echt bijna niemand ziet hoe belangrijk haar haatdoekje is.
https://mobile.twitter.com/europeangreens/status/1465707038558679042

Snufsen | 12-12-21 | 00:35

“Ewa magazine”
Bestaat dat echt? Of is het een parodie van De Speld ofzo?

KritischeKrikker | 12-12-21 | 00:29 | 2

Nee, want De Speld is meestal wel grappig. Dit is gewoon linkse domheid.

Snufsen | 12-12-21 | 00:43

Joop in magazine format?

Koning BongoBongo | 12-12-21 | 09:12

Potsierlijke propaganda. Stinkt naar oliedollars. Maar gelukkig dat dit in Nederland nooit zou kunnen. In het centrum van de macht. Pfjew.

Maar niet te lang bij stil blijven staan, straks weer dat rechtse geblaat over die 5e kolonne, dat kennen we nu wel

Kladderadatsch | 12-12-21 | 00:06


Kauthar was en blijft een een probleem voor GL ook al wordt dat niet uitgesproken.

Ervaringsdeskundige | 12-12-21 | 00:06 | 2

Kauthar is een pareltje. A gift that keeps on giving. Voor iedereen die GL graag gedecimeerd ziet worden tot een soort BIJ1 voor boomknuffelaars.

Professor Superhirn | 12-12-21 | 00:21

@Professor Superhirn | 12-12-21 | 00:21: Maar toch hè. Dat je je met dit soort shit moet bezighouden, wat een aanfluiting.

Eric Newby | 12-12-21 | 00:28

Veel te veel aandacht voor zo'n instagrammetje.

klimaatsloper | 12-12-21 | 00:03

Zeg EWA, als de lof voor Gül voortkomt uit een 'superieur zelfbeeld van de Westerling ten opzichte van de Barbaarse Oosterse', waarom wordt dan nooit een gekleurde Boeddhist of Jain door de witte man op het schild gehesen nadat die van zijn geloof afvalt en daar een boek over schrijft? Omdat de waarden van die culturen niet haaks staan op westerse waarden, en omdat die "afvallige" niet verstoten, bedreigd of zelfs vermoord wordt door de 'eigen gemeenschap'. Het probleem van een Kauthar is niet dat ze voor haar eigen rechten opkomt, maar sympathiseert met mensen die de rechten van Lale Gül en andere ongelovigen niet erkennen.

Wisten jullie trouwens dat er 37 verschillende Arabische Korans bestaan? Vergelijk maar eens Surah 2:184 in de Warsh Koran met die in de Hafs Koran. Oh ja, en er is 0 bewijs dat Mecca bestaan heeft voor 690AD.

stampertje85 | 11-12-21 | 23:27 | 2

Yup dat laatste. Een geweldige docu gezien op youtube twee jaar geleden die zeer overtuigend Becca (oude naam van Petra) aanwijst als plaats van oorsprong van de islam. Helaas lijkt het erop dat de documentaire verwijderd is. Het zal eens niet zo zijn dat westerse media buigen voor de islam.

parlinone | 12-12-21 | 00:47

@parlinone | 12-12-21 | 00:47: Oh nee hij is gelukkig nog te vinden. Zoek op: Is This The Real City Of Mecca? | Sacred City

parlinone | 12-12-21 | 00:51

Daar waar MSM werkelijk elke scheet van Baudet/de PVV tot vulkaanproporties opblaast, dat noemt men ook wel een hetze,
daar blijft datzelfde MSM angstvallig stil wanneer het zaken betreft waar de islam in een negatief licht zou kunnen komen te staan.
En dan verzwijgen ze de boel dus.
Daar toont de woke Media zich in dit soort gevallen, een ware meester in.

Een paar recente voorbeelden van massaal MSM-verzwijgen:
- affaire rondom VVD, D66, TK en een terroriste
- uitverkiezing Lale Gül tot 'Nederlander v/h Jaar'
- levenslang in FR, icm de dood van Holocaust-overlevende
- Kauthar-affaire, het doodverzwijgen van haar directe banden met het MB
- en nu deze Kauthar-zelfverheerlijking, die niet anders kan worden uitgelegd dan als een regelrechte sneer naar de zwaar bedreigde Gül.
Bedreigingen, die afkomstig zijn uit de hoek van....
(maar zelfs dat weet MSM vakkundig te verdoezelen!)

Valse leugen- en verzwijg-media.
NOS, VK, NRC, NUnl etc.

michelpen | 11-12-21 | 23:14 | 5

Michel, en het AD dan? En de Telegraaf?

KritischeKrikker | 12-12-21 | 01:09

@michelpen | 12-12-21 | 00:36: GL en tegenwoordig D66 ook zijn de grootste hetzemakers in dit land. Iedereen die niet zo moreel superieur als hen, moet 'kallgestelt' worden.

Grachus | 12-12-21 | 01:14

@KritischeKrikker | 12-12-21 | 01:09:
De Telegraaf meldt af en toe nog wél nieuws dat de anderen verzwijgen.
Maar ook de Telegraaf heeft de Sahla-affaire verzwegen, terwijl ze er al jaren van op de hoogte waren (bevestigde/versprak/bekende Elif Isitman).

De door mij genoemde media blinken echt uit in verzwijgen.
De al jaren woke AD is echter een 'goede' runner up.

michelpen | 12-12-21 | 14:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij het woord 'problematisch' denk ik eerder aan gepriviligeerde maatschappijhaters als A. Aslan, S. Nourhussen en de Dipsauskliek. Die 'toevallig' ook erg bezig zijn met anti-wittemanmagazines online gooien in ruil voor veel subsidie.

Lepo | 11-12-21 | 23:13

Gelukkig stemmen de gematigde moslims pvv,of fvd.
Die hebben dat hoofdoek gezeik haarfijn in de smiezen.
Daar zijn de meeste voor naar het westen gekomen.
Vrijheid heet dat.

van stampij | 11-12-21 | 22:53

Doet me denken aan een film van Mia Khalifa.

Sliptong | 11-12-21 | 22:53 | 1

Dat heb ik bij ongeveer de helft van de topics op GeenStijl...

Het brein erachter | 12-12-21 | 01:04

Wij (het Westen) zijn een Romeins rijk in verval. Top van rijkdom, wereldvreemd en vooral bezig met onze machtspositie in record tempo af aan het geven. onszelf wegcijferen. dus chaos!

VerganeGlorie | 11-12-21 | 22:51

Sjezus, wat een gelul over rechtse witte mannen. Dit soort woke lui zouden de geallieerden in '45 zelfs nog betichten van een savior complex. Zo lang ze maar niet naar de werkelijke schandvlek hoeven te kijken.

Thuinman | 11-12-21 | 22:48 | 3

Verder is mevrouw Kauthar vooral een lege huls met een fundamentalistisch doekje omgevouwen. Intersectioneel klimaatactivist van beroep, kan het nog holler?

Thuinman | 11-12-21 | 22:53

@Eric Newby | 11-12-21 | 22:56: Dat is niks nieuws met borderliners

SIogra | 11-12-21 | 23:03

Woke islamisme noemt Abou Jahah dit. De fundamentalistische islam die in het westen probeert mee te liften op woke. Op het intersectionele karretje te springen. Oftewel een reactionaire, exclusieve, intolerante, repressieve religieuze stroming die zich voordoet als modieuze 'onderdrukte' minderheid. Nuttige idioten trappen erin.

Tempolier | 11-12-21 | 22:43 | 2

God bestaat niet , alle religie is een soort aangeleerde kanker. Islam is neuroblastoom

Jack010 | 12-12-21 | 06:42

Insta? Echt, heeft toch 0,0 met lezen te maken. Wie leest dat?

Joyce | 11-12-21 | 22:35

Ach ja, natuurlijk, 'het groeiende geweld tegen moslima's'... Waar dan? Als dat waar was zou het NOS-journaal er dan niet mee openen? Is bij mijn weten nog nooit gebeurd. Ook nog nooit een item in Opsporing Verzocht gezien over 'geweld tegen een moslima'. Denk dat geweld tegen moslima's zich vooral binnenshuis afspeelt, en afkomstig is van de familie die vindt dat de vrouw in kwestie niet onderdanig genoeg is.

Zenzeo | 11-12-21 | 22:34 | 6

@drs.Nee : tnx voor de leestip! Artikel van 20 jaar geleden, maar tegelijk heel actueel!
@derest: lees het ook!

Het brein erachter | 12-12-21 | 01:19

@Het brein erachter | 12-12-21 | 01:19: Toen er bij Trouw nog journalisten met gezond verstand werkten...

Zenzeo | 12-12-21 | 10:47
▼ 3 antwoorden verborgen

De Linksmensch is doorgaans op het linkeroog stekeblind. Dus wordt extremisten geen strobreed in de weg gelegd. Wee diegene echter, die deze extremisten als zodanig ontmaskert. Dan zijn de linkse rapen gaar. Zum kotzen!

Pferdefotze | 11-12-21 | 22:32

Is er ook een prijs voor de volksverlakker van het jaar? Dan lijkt die Fretz mij een goede kanshebber. Dit soort figuren maakt die vijfde colonne overkill.

MickeyGouda | 11-12-21 | 22:27 | 4

Ik heb een paar maal zijn column gelezen, ik zeg het Marcel van Dam na, een minderwaardig figuur. O nee, ik bied mijn excuses aan, een ultieme druiloor is het die Fretz

Ruud5 | 11-12-21 | 22:42

De redenatie die bij een van de foto’s staat zegt alles. Dat Elsevier met Lale Gül als Nederlander van het jaar zou zeggen dat moslima’s aangemoedigd moeten worden van hun geloof te stappen……dat zeggen ze dus niet. Wat Elsevier wel zegt is dat iemand zonder bedreigd te moeten worden, van haar/hem/iets anders geloof MAG stappen. Ook dat dit binnen de Islam niet getolereerd wordt en dat is een juiste observatie.

Ewa laat zich kennen. Het is gewoon niet toegestaan de islam te verlaten. Dat hoort niet bij een vrije moderne samenleving zoals wij die kennen en over enige jaar kenden. Helaas zal de onverdraagzame islam steeds meer die prachtige vrijheid van ons gaan beknotten.

Nuuk | 11-12-21 | 22:45

@Nuuk | 11-12-21 | 22:45:
Ze framen al; je hebt twee soorten mensen van kleur; de goedlachse kritiekloze (lees; verkaasde) of de echt dappere die kritiek heeft. Het zou lachwekkend zijn als het niet zo doorzichtig en bedroevend was.

letopuwzaak | 11-12-21 | 22:52
▼ 1 antwoord verborgen

Weet EWA niet dat het in hun geliefde Oosten haram is wat Kauthar doet?

Mahatma | 11-12-21 | 22:27 | 1

Nope. Ze is juist een pion van dat volk, ze bereidt het kalifaat voor.

Eric Newby | 11-12-21 | 22:29

Als iemand iets 'problematisch' noemt, dan weet je dat diegene probeert een probleem te maken van iets dat helemaal geen probleem ís.

Zenzeo | 11-12-21 | 22:25

Toen Janmaat beëdigd werd in de tweede kamer stond het binnenhof overvol met schreeuwende Hollanders. Zoveel jaar later doet de hoofddoek zonder enige vorm van protest zijn intrede in diezelfde kamer. Wat is er gebeurt de afgelopen decennia ?

Bibop | 11-12-21 | 22:23 | 2

Links

Eric Newby | 11-12-21 | 22:30

Islamisering kan het niet zijn want Drs. Marcel van Dam heeft uitgelegd dat die er niet is.

K. Westergaard | 12-12-21 | 08:21

Lale, trek het je niet aan. Vervolg je weg. Les chiens aboient, la caravane passe, schreef Marcel Proust al in 1918.

ljcoster | 11-12-21 | 22:23

Mag je een logo zo imiteren? En het was wachten op een georganiseerde hetze tegen de 'goedlachse, kritiekloze persoon van kleur'.

letopuwzaak | 11-12-21 | 22:20

Rare paradox: deze mevrouw gaat hard met termen als "fier overeind" "onverschrokken" "voorbeeld" om in één adem een cultuur te promoten die vrouwen dit soort vrijheden absoluut niet geeft. Mocht de sharia ook hier worden ingevoerd (God Forbid), dan is het blijkbaar ineens acceptabel dat ze door haar man met de riem geslagen wordt wanneer het hem uitkomt. Want hoe je het ook wendt of keert, in de moslimcultuur delft de vrouw steeds weer het onderspit. Dat is wat westerlingen opvalt en een reden waarom we zoveel moeite hebben met deze religie.

Wat is de ware Islam? Dat weet ik nog steeds niet, na al die jaren. Ik hóóp nog steeds op een ware Islam die liefde hoog heeft en vrouwen respecteert. Maar ik zíe helaas steeds weer die "ware Islam" die voor heel veel ellende en onderdrukking zorgt.

Bespaar me de voorbeelden uit de christelijke hoek, ik weet dat het ook daar fout zit. Maar een religie die vrouwen slaan en kinderen uitbuiten normaliseert, wil ik hier niet. Religie die liefde overstijgt is altijd slecht voor de mensen.

CoffeeDick | 11-12-21 | 22:20 | 3

God forbid, dat de sharia wordt ingevoerd hier. Eens. Maar welke god moet dat dan precies voorkomen....?!?

Het brein erachter | 12-12-21 | 01:22

Salade in de kom

Vliegendtapijtje | 12-12-21 | 07:23

“ Op 16 oktober 2020 schreeuwde de moslimvluchteling Abdoullakh Abouyezidevitch Anzonov “Allahu Akbar” terwijl hij een 47-jarige geschiedenisleraar in Parijs, Frankrijk, onthoofdde. Kort na de moord schoot de politie de terrorist dood.”
Lees verder op: dissident.one/2020/10/20/de-islamitis...

theo-is-dood | 12-12-21 | 20:09

Gül vindt Halsema een power vrouw. (Krachtige kaak inderdaad) Ze zou het eens met haar over dit onderwerp moeten hebben. Kan een leuk gesprek worden.

Gül heeft trouwens een blonde vriend uit PVV-milieu. Gül is zelf wel anti-PVV. Overigens is ze volgens eigen zeggen wispelturig.

Rest In Privacy | 11-12-21 | 22:19
-weggejorist-
P-unit | 11-12-21 | 22:18 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Kort maar krachtig, ik vind Lale Gül een topvrouw.... zij mag zich van mij nu een Autochtoon noemen, die kopvod bij GL dus niet.

Keyboardspeler | 11-12-21 | 22:18 | 1

Is dat niet esthetisch profileren?

SaintNick | 11-12-21 | 22:51

Woont u in de buurt van een hoog gebouw?

funda | 11-12-21 | 22:19

Het enige dat wij tot dusver weten van de Nederlander van het jaar is : dat zij een vrouw van kleur is, hoogstwaarschijnlijk proto-lesbisch en gehandicapt, en zeer moedig, dapper en onverschrokken staat tegenover de traditioneel-westerse rolpatronen zoals opgelegd door het wrede blanke Nederlandse patriarchaat.

funda | 11-12-21 | 22:15 | 1

Ik weet nog iets dat zeker is. De Nederlander van het jaar gaat riant leven van zijn (m/v/lhbti+) binnenstromende herstelbetalingen.

Nivelleermarionet | 11-12-21 | 22:21

Hoe zit dat trouwens met dat "groeiende geweld tegen moslima's"? Cijfers? En uitgesplitst naar de achtergrond van de daders? Ik ken wel wat moslima's. Nooit wat gehoord over geweld van kaalkopjes of iets dergelijks. Wel discriminatie en vervelende opmerkingen van blanke types. Maar al het geweld kwam toch vooral van familie en "vrienden"

Muxje | 11-12-21 | 22:15

'Het probleem ligt niet bij Lale, Ayaan of andere 'afvalligen', maar bij witte, rechtse mannen'. Textbook woke-ism uit de brugpieperklas. Hebben ze via Jerry Airfryer een onderwijspakket van Soros gekregen ofzo? Jeetje mina, man, haha.
Triest.

SIogra | 11-12-21 | 22:14

*Patat

Klompz | 11-12-21 | 22:12 | 1

*friet

Het brein erachter | 12-12-21 | 01:24

Adolf Hitler is in 1938 ook tot man van het jaar gekozen. Niet omdat hij zo aardig was, maar omdat hij het nieuws domineerde.

Osdorpertje | 11-12-21 | 22:11 | 2

Maarten van Rossem verdedigde verdienstelijk de stelling dat Adolf waarschijnlijk tot Man van de 20e Eeuw zou worden uitgeroepen.
Hij of Stalin, daar kwam het eigenlijk op neer.

funda | 11-12-21 | 22:18
-weggejorist-
Keyboardspeler | 11-12-21 | 22:50

Mijn gevoel zegt dat de Nederlander van het jaar gewoon een blanke cis man hoort te zijn.

Leptob | 11-12-21 | 22:10 | 1

toch wel Omtzigt dan....

oblix | 11-12-21 | 22:30

Mooi om te zien dat de angst er voor Gül goed in zit.

Rest In Privacy | 11-12-21 | 22:09 | 1

Heel scherp! Zo had ik het nog niet gezien. Maar als het blijkbaar zo nodig is, om daar iets mee te doen, dan zijn ze inderdaad blijkbaar bang dat dat iets teweeg gaat brengen!

Het brein erachter | 12-12-21 | 01:26

Problematisch ? What's the problem ?

Asteroid-B612 | 11-12-21 | 22:08
-weggejorist-
Blonde Nel | 11-12-21 | 22:07

Ik heb mijzelf gekroond tot Moslima van de eeuw. Wat win ik?

Kaas de Vies | 11-12-21 | 22:06 | 6

@Eric Newby | 11-12-21 | 22:21:
Varkensworst haram!

Nivelleermarionet | 11-12-21 | 22:23

Een eigen Mohammed, negen neven en zeven brroerrss.

Poesmobiel | 11-12-21 | 22:28
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
@WiN™ | 11-12-21 | 22:06

Wat is EWA magazin?

van Oeffelen | 11-12-21 | 22:04 | 6

De hoofdredacteur is Skeletor, de redactiechef is Megatron en de onderzoeksjournalisten bestaan uit Lord Farquaad, Youness Ouaali, Tofik Dibi, Mohammed B. en afgelikte boterham Anja Meulenbelt

SIogra | 11-12-21 | 22:45

@Slogra: the masters of the universe, dat is lang geleden....heerlijk!

Het brein erachter | 12-12-21 | 01:28
▼ 3 antwoorden verborgen

"een goede moslima" dat is toch wel een beetje tegenstrijdig. Wie goed is keert zich af van geloof dus een goede moslima (of aan hanger van welk geloof dan ook) bestaat helemaal niet.

dezakloper | 11-12-21 | 22:04 | 3

Mijn auto heeft ook een aan hanger.

Nivelleermarionet | 11-12-21 | 22:24

- '70-er jaren: gastarbeiders die weer zouden vertrekken
- '80-er jaren: gebleven en nieuw gearriveerde gastarbeiders die niet meer vertrekken en inmiddels gezinnen hebben. Vrouwen met hoofddoeken: zij zouden afkomstig zijn van het platteland en weldra gewoon Nederlandse vrouwen worden zonder hoofddoek. Als ze maar eerst zouden kunnen fietsen.
- '90-er jaren: nog meer mohammedanen en vrouwen met hoofddoek
- '00-er jaren: ook meisjes die in Nederland zijn geboren lopen met een hoofddoek. Dat is nu eenmaal cultuur en verdient respect.
- '10-er jaren: hoofddoeken worden steeds groter en langer en door steeds jongere meisjes gedragen. Dat is nu eenmaal vrijheid van godsdienst en juist ook een symbool van allerlei andere vrijheden.
-'20-er jaren: eigenlijk kan alleen een vrouw met hoofddoek Nederlander van het jaar worden.

Poesmobiel | 11-12-21 | 22:03
-weggejorist-
FogerRederer | 11-12-21 | 22:03

Het groeiende geweld tegen moslima's? Ja, van hun eigen broers, die hun zussen slaan als ze zich niet aan de regels houden.

Rest In Privacy | 11-12-21 | 22:01 | 3

Komkom, er is nog nooit iemand doodgegaan aan een beetje zuur.

funda | 11-12-21 | 22:04

Inderdaad hysterisch gedoe en flauwekul.

Asteroid-B612 | 11-12-21 | 22:09

Lale zei dat ze uit moslimhoek geen enkel felicitatie gehad heeft. Helemaal niks. Behalve dan van permanent onderdrukte vrouwen die ook graag ex-moslim willen zijn en zich eigenlijk dus niet langer identificeren als moslima.
Het is allemaal zo zelfgenoegzaam en narcistisch als Sylvana (bijna, dan) en zo cartoonesk dat je je in Toontown waant.

SIogra | 11-12-21 | 22:01

Waarom hoor ik die dolle-mina-boomer-hippies nooit over de eeuwenoude gebruiken in booslimland ? Tegen de protestantse en katholieke kerk konden ze het toch ook? Baas in eigen buik, bh=terreur, ik noem er een paar. Probeer dat eens met een hoofddoekje of kledingtent.

Dr.Utker | 11-12-21 | 22:00 | 10

@Eric Newby | 11-12-21 | 22:26: maar ze hebben zich er nooit druk om gemaakt, dat is het punt van die laffe honden

Ruud5 | 11-12-21 | 22:43

@Ruud5 | 11-12-21 | 22:43: Wijven doen nooit iets anders dan ruzie maken. Zal wel een soort generatiekloof zijn tussen de dames.

Eric Newby | 11-12-21 | 23:26

Daar zijn ze te slap voor.

SIogra | 12-12-21 | 00:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik kom er gewoon voor uit: ik heb een hekel aan hoofddoekjes.
Als ze die weggooien, blijft er pas een vrouw over.

Nuchternederland | 11-12-21 | 22:00
-weggejorist-
Urotsokudoji | 11-12-21 | 21:59 | 1

Snap de rel niet zo goed. Lale Gul is toch alleen maar door Elsevier tot Nederlander vh Jaar gekozen? Hun Nederlander vh Jaar? Moeten ze toch zelf weten? Die EWA met Kauthar lijkt alleen te veel op EW. Misschien is daar juridisch iets mee te doen, geen idee. Maar verder een storm in een glas water.

Lale Gul staat voor emancipatie, moderniteit, vrijheid, seculariteit, zelfbeschikkingsrecht, etc. allemaal normen en waarden die in Nederland hogelijk gewaardeerd worden.

Dat hoofddoekje van GL staat voor achterlijkheid, onderworpenheid, volgzaamheid, intolerantie, onaangepastheid, etc. Waar dat allemaal toe kan leiden, zien we vrijwel dagelijks in de kranten, en daar word je niet vrolijk van. Vandaag in de Volkskrant op pagina 8. Naast een groot artikel over de 'vluchtgevaarlijke' Ridouan T. , die nu zelfs door het leger bewaakt moet worden:

"De Dienst Justitiële Inrichtingen heeft met behulp van Defensie extra maatregelen genomen bij de Extra Beveiligde Inrichting in Vught, waar de vluchtgevaarlijke Ridouan T. vastzit. Deze zou een uitbraakpoging per helikopter plannen.''

een kleiner berichtje, maar niet minder verontrustend:

"OM: Samir A. probeerde via Belgische jihadist aan explosieven voor een aanslag te komen"

En wie is deze Belgische jihadist?

"El Marcochi zou deel hebben uitgemaakt van de religieuze politie in Raqqa"

Nou, dan ben je een lekkere jongen, hoor. Die zag erop toe dat iedereen volgens de strakke voorschriften van de allerzwartste versie van de islam - IS - leefde. En met wie was deze Belgische jihadist van de religieuze politie getrouwd?

"Hij was eerder getrouwd met Ilham B., een Syriëganger uit Gouda.:"

En Ilham B. is een paar maanden geleden 'opgehaald' door Nederland, omdat dat arme jihadbruidje in staat moet worden gesteld haar rechtszaak bij te wonen. Het is gvd toch niet te geloven?

En nou zal ik niet beweren dat die Kauthar de ideeën van IS onderschrijft, maar ze behoort tot die wereld, tot die sfeer, eerder dan tot de 'onze', zoals Gul tot onze wereld behoort, en niet tot die van de islam.

Dr_Johnson | 11-12-21 | 21:58 | 2

ik beweer dat wel. Ik denk dat ze zich daar beter thuis voelt dan hier.

Dr.Utker | 11-12-21 | 22:02

En Ilham B. is een paar maanden geleden 'opgehaald' door Nederland, omdat dat arme jihadbruidje in staat moet worden gesteld haar rechtszaak bij te wonen

Ik snap ook niet dat een paar IP-adres en satelliet vebinding opeens niet mogen, terwijl dat voor duizenden andere rechtszaken wel moest. Daar hadden verdachten niet het recht om een zaak in de rechtbank bij te wonen. Want Corona dat dus voor die kalifaathoeren schijnbaar wel een recht is,

Snap_het_ook_niet | 11-12-21 | 23:07

De innerlijke tegenstrijdigheden binnen de Linkse standpunten zijn zo groot dat de aanhangers van GL wel aan een totale vorm van schizofrenie moeten lijden.

Hoe bijzonder, dat ze toch in staat zijn om de agenda van het komende horrorkabinet Rutte te dicteren.

Glasgow Argus | 11-12-21 | 21:58

Het links van Liliane Ploumen en Jessias Klaver omarmt de orthodoxe islam is tegenstander van seculiere moslims en haat witte mannen.

thanseeuwen | 11-12-21 | 21:54 | 2

Zolang ze geen blanke mannen haten maak ik me geen zorgen

Ride_On | 11-12-21 | 22:19

Hahaha, gaat u maar rustig slapen "ride_on", komt allemaal goed!

Het brein erachter | 12-12-21 | 01:33

Elsevier hanteert helemaal geen dubbele standaard. Ze zouden een dubbele standaard hanteren als ze én iemand als Lale én iemand als Kauthar tot Nederlander van het jaar hadden uitgeroepen in het kader van de emancipatie van de moslima. Maar dat hebben ze niet gedaan. Ze zouden overigens ook nooit Jesse Klaver tot Nederlander van het jaar uitroepen. Het is inderdaad gewoon een rechts conservatief blad.

grietmetgroenefiets | 11-12-21 | 21:54 | 3

Omdat Klaver ee handige prater is maar als hij eens aangepakt, wordt, zoals voor de verkiezingen in Nieuwsuur, met een klap door de mand valt.

Ruud5 | 11-12-21 | 22:27

@Ruud5: nieuwsuur voor de afgelopen verkiezingen was echt heel goed! Iedereen die er verscheen, pakten ze keihard aan. Zonder uitzondering. Dat was echt een steengoede reeks. Al die lijsttrekkers, verguld met hun half uurtje nieuwsuur, en toen opeens allemaal met de bek vol tanden wanneer ze werden geconfronteerd met de werkelijkheid.
Een mooie afrekening met jarenlang de werkelijke problemen niet aanpakken.

Het brein erachter | 12-12-21 | 01:38

@Het brein erachter | 12-12-21 | 01:38: dat zal voorlopig wel de laatste keer zijn dat Nieuwsuur kritisch was. Verder nooit iets over de klimaatpaniek (Simon Rozendaal), de ongebreidelde import van die fijne islamieten en de machtshonger van EU, met al die ongekozen baasjes.

Ruud5 | 12-12-21 | 09:43

Die dame gaat GL veel problemen opleveren. Let maar op!

Kattie | 11-12-21 | 21:54 | 2

Ik heb nog nooit iemand ontmoet die het tegendeel beweerde, dus tja.

funda | 11-12-21 | 22:06

Wensdenken. Als je ziet met welke verbetenheid Fonda Sahla afgeschermd wordt door D66 en naar terroristenzus door de VVD gaat het GL gewoon keiharde anti PVV en antiFvD deugpunten. Zelfs als er bij haar thuis ISIS propoganda aangetroffen zou worden zullen we daar niets over lezen in de media.

parlinone | 12-12-21 | 01:29
-weggejorist-
Randall3.0 | 11-12-21 | 21:53 | 1

Aandachtshoer.

Naall | 11-12-21 | 21:52

En verder alles wat Bert B in de vorige podcast zei over hoofddoekjes in combinatie met het progressieve gedachtegoed. Het is geen goed huwelijk.

Duwbak_Linda | 11-12-21 | 21:52 | 2

Kopdoek?

SinisterNL | 11-12-21 | 21:57

@SinisterNL | 11-12-21 | 21:57:
Hoofddoek heeft mijn voorkeur. Zolang het maar niet wordt gebruikt als progressieve diversiteitshoofdtooi. Want dat is het niet.

Duwbak_Linda | 11-12-21 | 22:13

Weer die leugen dat moslima's leiden onder geweld door "witte" mensen. Mensen die die onzin blijven herhalen zijn gewoon af. En kijk voor de grap ook eens hoeveel "witte" vrouwen slachtoffer zijn van geweld door moslims.

Trekhaas | 11-12-21 | 21:52 | 1

En niet per se geweld in de klassieke zin van het woord, waarbij ik me voorstel dat je geschopt of geslagen wordt. Maar mensen die plekken/straten of buurten mijden, naar een andere supermarkt gaan, zich anders kleden enz. omdat je anders wordt getrakteerd op opmerkingen, intimidatie en een heeel onveilig gevoel.
Dat was zelfs bij de NPO een item in de talkshow van Pauw een tijdje geleden.
Het houdt niet op, niet vanzelf...

Het brein erachter | 12-12-21 | 01:43

Ik hoef het hele topic niet te lezen om nog steeds GL kwalijk te nemen moslim fundamentalisme in het Nederlands parlement te brengen middels een voorkeur hoofddoek.
Donder op Jesse met dit middeleeuws geloof en dito normen en waarden.
Jij en je adviseurs zijn hier verantwoordelijk voor.

De achterlijkheid ten top, verscholen achter een barbaars geloof.

Maya de Blij | 11-12-21 | 21:51

Kauthar B. is een moslim-wolvin dat zich voordoet als progressief linksig vrouwtje. Er is echter helemaal niets progressiefs aan het vergif dat Islam heet, en dat weten we allemaal dondersgoed.

_pacman_ | 11-12-21 | 21:49 | 2

Taqiyya.

Rest In Privacy | 11-12-21 | 22:12

Als ze een wolvin is, dan weten we wel zeker dat haar hoofddoek van schapenwol is....

Het brein erachter | 12-12-21 | 01:44

Is dat dezelfde Kauthar die het toppie vindt als Schiphol dicht moet?

apek00l | 11-12-21 | 21:49

Als moslima's zichzelf als filosoof bezien krijg je dit soort wanproducten.

swuinm71 | 11-12-21 | 21:48

Wat een aandacht voor die useful idiots.

Tiscali-2 | 11-12-21 | 21:48

Als 'EW(E) Weekblad' zou ik 'EWA Weekblad' wegens inbreuk op het merkenrecht eens door een gekwalificeerde rechter aan de tand laten voelen.

DumboJet | 11-12-21 | 21:48

Zie die shit alleen op Insta. Site is niet geregistreerd?

Lorejas | 11-12-21 | 21:47 | 1

Oh wel geregistreerd. Niet online nog.

Lorejas | 11-12-21 | 21:55

Kusje voor Lale..

Wijze uit het Oosten | 11-12-21 | 21:47

Hoe meer ik hierover lees, hoe minder minder minder ik ermee lastiggevallen wens te worden.

Nivelleermarionet | 11-12-21 | 21:46

Gezelli

apek00l | 11-12-21 | 21:46

Arm links. Door de roze bril van diversiteit omarmen ze hun grootste vijand.

Duwbak_Linda | 11-12-21 | 21:45 | 2

Nee, het is ressentiment. De haat tegen het gewone autochtone volk, dat maar niet wil gehoorzamen aan links.

Rest In Privacy | 11-12-21 | 22:13

T'is gewoon een enke sekte. Dan heb ik het niet over de gematigde maar dit soort lui die over 'afvalligen' spreken. Dat zijn niet de mensen die het beste met andere mensen voor hebben.

Forwaards | 11-12-21 | 21:44 | 1

Er bestaan geen gematigde sekteleden.

Portnoy | 11-12-21 | 21:53
-weggejorist-
Zwezerik | 11-12-21 | 21:44 | 3

Hmm, dit boeit me dan weer niks

Stijl_Loos | 11-12-21 | 21:44

Ik hoop maar dat GL Jesse, Wassink en Kautar aanhoudt, anders zouden ze weer stemmen kunnen gaan trekken.

funda | 11-12-21 | 21:44 | 1

LOL!
We kenden GL al van de communisten, de anarchisten en de milieuterroristen.
Maar met Kauthar en dus de islamfundamentalisten in de gelederen, zijn ze echt helemaal de vuilnisbak van de samenleving geworden.

Aristotalloss | 12-12-21 | 11:04

Dat Kauthar kind kennen we slechts vanwege haar pinguin outfit
ze heeft feitelijk niets te melden anders dan wat opgewarmde lucht

Tobi | 11-12-21 | 21:43 | 1

Door de spruitjes natuurlijk. Heb ik ook weleens.

Eric Newby | 11-12-21 | 21:47

K, Zuurste Bakkes van het jaar.

pjotr nicknaamtov | 11-12-21 | 21:42

Morgenmiddag hebben we weer een nieuwe Nederlander van het jaar.
Oké, een Nederlands-Bélgische Nederlander van het jaar.

MaximumAwesomenimity | 11-12-21 | 21:41 | 1

Ik hoop het…

Wijze uit het Oosten | 11-12-21 | 21:49

Ik begrijp het niet. Er zijn dit jaar toch ruim 17 miljoen Nederlanders?

FordPrefect | 11-12-21 | 21:39

Mevr. Kauthar laat precies zien wat er mis is met haar achterlijk religie en bekrompen afkomst, dat wat Lale Gül o.a. in haar boek haarfijn blootlegt.

Zwizalletju | 11-12-21 | 21:39 | 1

Spijker.
Kop.
Raak.

Wijze uit het Oosten | 11-12-21 | 21:48

Ik denk alleen maar aan Spaan en Vermeegen die nog eenmaal samen de studio in duiken om 'Wat is het Kaut har?' op te nemen.

Leptob | 11-12-21 | 21:38

Fijn he, dat we ons nu kunnen bezig houden met geïmporteerde achterlijkheid.

UpdateAvailable | 11-12-21 | 21:34 | 3

Daar focking zeg je wat. Ga ik onthouden.

Eric Newby | 11-12-21 | 21:48

En dat zit dan tegen een enorm salaris in de kamer, zo ver is ons land al gezonken

Portugal34axel5307 | 12-12-21 | 09:31

@Portugal34axel5307 | 12-12-21 | 09:31:
Die 2 zussen lachen zich helemaal rot, zo saampjes achter de voordeur. Hebben ze die Nederlanders toch goed te pakken!

BekiekUtMoar | 12-12-21 | 10:27

Ik ben al blij dat er geen schandelijke boze oude witte hetero man verkozen werd.
Dat is zo niet-Nederland 2021. Wegwezen hier, je geld en macht inleveren, whitey.

funda | 11-12-21 | 21:34

Ik ben Nederlander van het jaar.. Kaas kolonel...

neonreclame | 11-12-21 | 21:33 | 3

Mag ik op het Ministerie van Harde Onderdrukking?

Lorejas | 11-12-21 | 21:49

Mooi. Ontvouw ik snel mijn plannen.

Lorejas | 11-12-21 | 21:56

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen