HEBBEN! Glorieuze Nederlandse Honda NSX
Voor de echte liefhebber
Laten we de komende lockdownellende even negeren en ons focussen op de leuke dingen in het leven. Zoals rijden in machines die op de bestuurder rekenen om het maximale eruit te halen. Geen overdaad aan moderne elektronische babysitters, maar een puurheid die uit elke vierkante centimeter metaal sijpelt. En in het geval van de Honda NSX (de originele, niet die hybride wannabe van een paar jaar terug) is dat metaal in een bijzonder aantrekkelijke vorm gegoten. Het resultaat is een Japans icoon die in zijn jonge jaren mede ontwikkeld werd door Ayrton Senna en het logo draagt van de motorboer waarmee Verstappen dit jaar wereldkampioen wordt (we houden hoop). Gewoon te koop in Nederland, dus geen gedoe met moeilijke invoerformulieren en met het stuur aan de goede kant, wel zo handig bij de drive-thru. Het ideale cadeautje voor uzelf wetende dat autorijden één van de weinige geneugten is die we dadelijk nog zonder QR-scan mogen uitvoeren. Nee wacht, daar gingen we het niet over hebben. De beste manier om te ontsnappen aan de sleur van het eeuwige thuiswerken. Shit, daar gaan we weer. Hoe dan ook, we willen die NSX gewoon omdat hij onmetelijk cool is.
Review uit den ouden doosch
Extra mooiplaatjes
Reaguursels
InloggenHonda rocks. Honda, Mazda, de beste techniek kumt uut Japan op dit vlak. .uit.
-zelfjoris-
Het zal vanwege de bemoeienis van Senna vast een geweldig rijdende auto zijn, maar vind ‘m gewoon niet mooi met die rare lange achterplecht.
In de garage graag.
Naast een gele S2000, een witte Integra Type-R, een Civic Type-R.
Voor de afwisseling graag een 350Z, en een RX7. Voor het vrouwtje een frisse MX-5.
Een van mijn top 5 auto’s. Niet de snelste, niet de luxeste, maar een echte japanse sporter, brilliant uitgewogen en afgesteld, zodat hij met lichtere motorisering toch met de grote jongens kon meedoen. En het mooiste, als autotechnicus met jarenlange ervaring in deze soort autos exact, zon auto gaat nooit kapot, vooral daar kan geen enkele andere sportauto aan tippen. Die kwaliteit is oerdegelijk, en betrouwbaarder dan jouw lease hybdride frikandellen kia.
Het voordeel van lease is dat het geen betrouwbare auto hoeft te zijn.
Bij NSX moet ik altijd aan die Getaway film denken>
Getaway in Stockholm 3: Honda NSX
www.youtube.com/watch?v=BmOicO8HwnE
Wat een kenners hier! De vergelijkingen met Mazda rx7, Mitsubishi 300GT, CRXén wat allemaal nog meer.
Dat valt toch zwaar tegen, dat deze auto daar mee vergeleken wordt...
De Honda NSX is een klasse apart, en ik heb spijt dat ik er een aantal jaren geleden geen gekocht heb maar voor een GT3 gegaan ben. Want die is al weer weg, en het verlangen naar een NSX zit er nog...
De NSX was voor Ferrari ook het teken om de zeilen bij te zetten, want tot die tijd viel het aldaar met de 8 cylinders in ed praktijk behoorlijk tegen.
Pas met de 355 kwam het daar goed. Ook heerlijke auto, al is ie naar hedendaagse maatstaven ook niet al te snel meer.
Maar dat geluid...
Op youtube staan overigens wat Japanse filmpjes van NSXén met speciale uitlaten, die echt zeer indrukwekkend klinken. Bijna als een 355 Ferrari.
De vergelijking met mazda rx7 is helemaal niet raar. Directe concurrent, in de tijd van revolutionaire autos maken. Niet om de scherpheid van de nsx, want die heeft hij voor geen meter, maar de 13b twin turbo wankel sportauto was net zo uniek en is tegenwoordig net zo gezocht, enkel op ander gebied. Denk aan skyline r32R33/r33GTR die een NSX in elke sprint te kakken zetten, de souplesse is ongekend, maar hij heeft veel concurrenten destijds, wat nu zon heerlijk nostalgische wagens zijn van een tijd toen alles beter was, in ieder geval wel de autos.
Onlangs Ford probe gekocht. Zal menigeen niet kennen
Nee.
Ja.
Mijn vader heeft bij US generaties gehad, v6 of 2.0?
@Vacuumbom | 25-11-21 | 21:07: 2.5 V6 Mazda motor. Laatste productie 1997
Ik rij sinds een week een BMW uit 1995, mooi zoemend 3 cylindertje en niks geen power modes, DCT/Powershift en dat soort geneuzel. Back to basic en gewoon gaan als de brandweer.
Ik hoop dat die 3 cylinders er toch 6 zijn? Anders hebben ze je bedrogen.
@ole guapa | 25-11-21 | 20:38: nee hoor, echt 3 (K75)
@Vesta | 25-11-21 | 20:40: I see wat you did there!
Ah, nostalgie.
https://topgear.nl/autonieuws/bassie-en-adriaan-honda-te-koop/
Oh wacht, dit is een andere.
Heel lang geleden een keer zo'n ding gereden, fantastisch ding. Toen Japan nog coole auto's bouwde zoals de CRX, MR-2 en 200SX.
Allemaal droevige petjes bakken die gelukkig intussen allemaal van de straat verdwenen zijn, vooral die CRX.
De coole Jappen waren toch echt NSX, Supra, 300ZX, 3000GT en RX7.
Benieuwd naar de betekenis van MR2? Gebruik de Franse uitspraak.
Heb het genoegen gehad in Peter Kox' exemplaar te rijden. Reed destijds BTCC, parkeerde bij de Vip Valet parking op Schiphol waar wij ze ergens anders wegzetten (en er in t algemeen netjes mee omgingen)
In de tijd dat die auto's werden ingezet als taxi of in een achterbuurt aan de straat werden geparkeerd? Kom je terug van je vakantie staat er opeens 1500 kilomter meer op de teller.
Honda. Dat zijn toch die auto's die stukken langzamer zijn dan Mercedessen? Dat zie ik tenminste bijna elke week op de televee.
Ze maken anders verdomd goede grasmaaiers
@zuurtjeregen | 25-11-21 | 19:03:
Zolang het maar niet op snelheid aankomt maken ze wel aardig spul.
@sinar2 | 25-11-21 | 19:05: goed spul ook hun motorfietsen.
Niet kapot te krijgen.
@zuurtjeregen | 25-11-21 | 19:07:
Misschien dat ze dan alleen voor de F1 rommel maken.
Of de bestuurders zijn prutsers, dat kan ook.
Ik heb een Mercedes. Snelheid is niet de reden. Ik heb wel een handige binnenspiegel die ik weg kan draaien voor Honda's op mijn achterbumper.
56.000i is dat de kilometerstand van deze 3000euro auto?
Het is is toch wel een beetje nostalgie, elke week omrijden naar een pomp, in plaats van de stekker er in steken als je thuis komt.
Gewoon een gave bak. Net als een Impreza of Delta Intergrale. Beetje mijmeren kan geen kwaad.
Er bestaat geen enkele auto die mij aan kan.
Ik heb een Audi A6 avant met quattro 650nm en 313pk. Lekker anoniem en sneller dan de gemiddelde handgeschakelde 911. Vooral BMW rijders doen huilie huile heb ik gemerkt.
Ik ook. Alleen dan een sedan.
Ze zouden jouw je rijbewijs moeten afnemen.
# ongeschikt
@D-Fens_1963 | 25-11-21 | 19:10:
Laat hem toch lekker bij het stoplicht gassen naast die BMW's. Betaald zich scheel aan wegenbelasting en boetes. Hoef ik minder belasting te betalen.
@sinar2 | 25-11-21 | 19:20:
betaald met een t dat is.
@D-Fens_1963 | 25-11-21 | 19:10:
En jou (zonder W) je spelbewijs.
Goed bezig Joris!
Zodra auto's primair worden gezien als beleggingsobject is de lol er wel een beetje af.
Zeker als dat betekent dat je er helemaal niet meer in rijdt.
Ik vond de Mitsubishi 3000GT bruter. Jammer dat de Toyota 4500GT nooit uitgebracht is (maar ook minder sportwagen-style).
“Cool” is een ruim begrip, blijkt uit dit artikel.
... en er zit nog wel wat werk aan als je de beschrijving vd aanbieder leest. Leuk qua exclusiviteit maar doe mij dan toch maar de 993 van dezelfde aanbieder, Porsche was, is, en zal altijd DE sportauto.
Porsche is voor ouwe löllen die denken dat het cool is om in zo'n Duits hondehok te rijden.
Aan zo'n Porsche heb je ook altijd wel wat werk, zeker als ze wat ouder worden.
@FW Ta-183 Huckebein | 25-11-21 | 18:51:
Nu ja, ik zou graag in zo’n Duits hondenhok als de Rolls Royce rondgereden worden. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.
Volgens mijn auto heb je volkomen gelijk.
A poor man’s ferrari. Helaas ben ik een pauper en heb ik een achterbank nodig voor mijn bijdrage aan de overbevolking en een warmer klimaat.
Honderden Ongemakken Na Dure Aankoop.
Deze grapjes waren in 1984 al niet grappig.
@fail | 25-11-21 | 18:55:
Uit den ouden doosch, staat er, ik doe leuk mee.
Toen alle memes nog in het Nederlands waren,
Leuke auto voor Marco.
Ja, moest aan deze denken.
www.youtube.com/watch?v=yzZilvan-Q0
Leuk, kan ik m’n cassettebandjes weer afspelen.
Met verwarmde achterklep dus geen koude handen bij het aanduwen. Van binnenuit verstelbare trekhaak (sportversie met tennisbal), ramen meegespoten in de carrosseriekleur. Wie doet je wat.
Vergeet het warmtewerende stuur niet.
Waarom zo laatdunkend over een auto die, toen al!, RBS had?
Misschien koop ik wel een Bentley
Misschien koop ik wel een Honda
In m'n jakka met bontkraag
Rijdend naar de Fashion Week
Vroom Vroom Vroom Vroom
Zelfde sleutelhanger als je oma, cool!
Acura.
In Noord-Amerika werd hij verkocht als Acura. Maar het is toch echt een Honda in de rest van de wereld, uiteraard ook in Japan.
@Een paard | 25-11-21 | 18:51: Het is me bijgebleven omdat er een Acura hier in de buurt stond in de jaren ‘90. Was ook bekend met de Honda, maar heb altijd gedacht dat de Acura de snellere versie was. Blijkt het dus gewoon de Amerikaanse uitvoering te zijn. Thanks!
Jep, net als opel en vauxhall
@ceriel82 | 25-11-21 | 19:22: Dat heb ik altijd bijzonder gevonden, vooral die Engelstalige reclame voor Opel destijds, ‘Look at Opel Now’.
@Sinterbikske | 25-11-21 | 20:53: doe maar een omega lotus
Is dat de bassie en adriaan auto?
Nee dat is een prelude
Dat is een nep Bassie en Adriaan auto, hij heeft niet eens gele stickers en een trekhaak.
Dat was inderdaad het eerste waar ik aan dacht, Bassie & Adriaan. Anyway, het blijft een bak voor mensen die zich geen echte sportwagen kunnen permitteren.
Dit is een echte sportwagen. Van de grond op ontwikkeld om hard te gaan, met heel weinig concessies. Hij is niet goedkoper dan zogenaamde 'echte' sportwagens.
Maar kan deze ook knipogen met zijn koplampen?
@zoelense bobbyhoer. Als je er geen verstand van hebt kun je beter niet reaguren. De NSX is tegenwoordig een echte klassieker en destijds een auto die je kocht vanwege z'n prestaties en vanwege z'n looks. Deze Japanse perfectie was voor de Italianen aanleiding om hun hele productieproces nog eens serieus tegen het licht te houden.
REAGEER OOK