BIJ1: 'Quinsy G. schuldig aan zin doordrijven, manipulatief gedrag, stoken, disrespectvolle omgang, groepsdruk creëren, voor het blok zetten, weglopen, niet open staan voor gesprek en meer'
Disrespectvol is geen woord YO
De uit BIJ1 gecancelde Quinsy Halvegario (hierboven op foto alvast met blank balkje) heeft zich schuldig gemaakt aan heel veel dingen - verkneukelt u zich vooral aan de langste topickop ooit. Want het verhaal moet verteld worden, mensen! BIJ1 telde heel veel slachtoffers door het gedrag van Quinsy G., nóg meer slachtoffers dan normaal. En we weten niet of de dirt in deze dodelijke draad klopt, want alleen leden mogen meekijken op een videoverbinding - journalisten zijn niet eens welkom op een plekkie achterin de bus. Maar áls het allemaal klopt, dan wordt Quinsy G. hier wel effe keihard geslachtofferd. Daar hebben we in BIJ1-terminologie eigenlijk maar één woord voor: TOXIC!
Ja maar jij bent dan ook een cisgender white maleboy
Social
Reaguursels
InloggenIs dat nou de mores van BIJ1? Mensen zwart maken.
Is dit niet black priviledge?
meest hilarische is nog wel hoe een C. Aalbers en de TPO volledig in het toneelstukje van Simons trappen. Veel te druk met Tjerrie om te zien wat er speelt bij BIJ1. Gario is slechts eens onbelangrijk pionnetje wat niet links genoeg is. De harde anti kapitalistische kern neemt het gewoon over. Exit Meulendijk en Wekker. En Simons is net als Baudet vooral geïnteresseerd in Simons.
Goed gedaan GeenStijl. Bij dat blanke balkje hoeft helemaal geen commentaar meer. Dit op zich is al diep beledigend voor deze narcist. Hier in Budapest ken ik er maar een een uiterst beschaafde en goedlachse man uit Senegal. Hij moet er altijd om lachen als ik hem in een of andere schaars verlichte uitgaangelegenheid tegenkom. Dat lachen verraad zijn aanwezichheid door zijn witte tanden zijn lichaam lost volledig op in de omringende duisternis. Leuke vent voelt zich beslist geen slachtoffer van wie dan ook. Zo kan het dus ook.
Je begint al verkeerd door SS gelijk te stellen aan het partijbestuur, om daarna nog haar persoonlijke religieuze overtuiging te projecteren op de procedures van de partij. Het lijkt er inderdaad op dat je begrijpende vermogens wat tekort schieten.
@De_Rokjesman | 24-07-21 | 23:57: ik zou alleen vallen over het bezwaarde SS, maar die andere items lijken me redelijk valide. Silly Syl staat nu eenmaal voor BIJ1 en andersom. We nemen het u ook niet kwalijk dat u rokjes draagt.
NUnl staat bekend als propaganda-kanaal van partijen als GroenLinks (de hele Kauthar-affaire verzwegen!) en Bij1.
En wat doen ze bij het artikel van Quincy Gario?
Het artikel wordt al snel gesloten voor reacties.
Maar bovendien worden er ook nog even 180(!) van de 250 comments verwijderd. Zogenaamd omdat ze niet aan de huisregels zouden voldoen....
Maar wel selecteert de redactie snel nog even 5 (bruinhemd)reacties als extra lezenswaardige....'toevallig' allemaal voor Bij1 heel milde...
Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat mensen vrijwillig naar die site toegaan.
De redactie selecteert niet, ze zitten zelf achter de knoppen van die pseudoreaguurders. Let maar eens op het verloop van overheidskritische berichten. Die zijn al uiterst genuanceerd, maar binnen een paar minuten komt er een Linda23 met een verdere nuancering en die blijft boven drijven.
Kritische berichten komen niet door initiele moderatie heen, en als de mods niet meer aanwezig zijn sluiten ze de panelen. Je ziet ook vrijwel geen oprechte interactie tussen gebruikers, of uitwisseling van (kritische) ideeen. Het is een grote farce.
Hoe toxische weten Sint en Piet ondertussen al.
In de eindstrijd tussen Simons/Meulenbelt versus Kuzu/Farakan/Gario zet ik mijn geld toch op de laatsten. Google maar eens op "krabbemand". Kansloos.
Of de eindstrijd van de int socialisten versus de pigment geobsedeerden. Waarbij het pigment wederom het onderspit delft. Dat is de coup wat gaande is. Al een jaar of 3, en is begonnen in Amsterdam. De lachende 3de is de politiek Islam, want die liften stilletjes mee op dit gesubsidieerde stel relnichten.
Quinsy Gario is een verbaal zeer agressieve NietBlanke koloniaal.
Quinsy Gario de NietBlanke koloniaal, die naar NL gekomen is om ons land leeg te plunderen.
Sinds Quinsy Gario, de NietBlanke koloniaal, in NL woont, heeft hij alleen maar aan de SubsidieKraan gelurkt.
Quinsy Gario schrijft óns de wet voor, zoals:
-deze woorden mág je niét gebruiken.
-deze woorden móet je wél gebruiken.
Quinsy Gario die zich steeds maar weer wentelt in zijn SlachtOfferrol, zoals onze hond zich wentelt in een koeienvlaai.
"Even pauze, er zijn te veel aanmeldingen voor de kascommissie. Er wordt overlegd hoe de stemming haat lopen." LOL, in welke vereniging dan ook. Het is altijd leuren om een lid vragen lid te worden van de kascommissie, maar bij Bij1 loopt het storm? Ik voel een volgend verkneukelmomentje aankomen.
Meestal lieden die daar een soort eh.... belang bij hebben?
@borderlijntje | 24-07-21 | 22:14: Is Tara Singh Varma al opgedoken bij die gekkies van bij1?
Kunnen die benen bij1 niet te harden die geur.
Toch heel fijn om te weten dat het ook maar mensen zijn BIJ1. Ik dacht dat het allemaal superhelden of goden waren.
De dames op de foto hadden vast zo veel lol vanwege een net vertelde negert-of turkenmop...
Lijkt op de welbekende scene uit De Heksen. Vlak voordat zij zich ontmaskeren!
Quincy moet partijleider en fractievoorzitter worden van BIJ1.
Wie wil er lid zijn van een partij waarvan het kopstuk openlijk belijdt dat 'slechte' en 'incompetente' mannen gesteriliseerd moeten worden?
Iedereen die dat zelf ook wil.
Heeft GS al de schuld gekregen?
Komt er aan,
"Ik weet zeker dat ik nu weer een digitale lynchpartij ga meemaken." zegt Gario.
@Bibop | 24-07-21 | 20:47:
Ik mag graag mopperen op Quincy, maar in deze zaak moet ik zeggen dat ik #teamQuincy ben. Het kan best dat er klachten over iemand zijn, maar dat bespreek je dan, als bestuur, éérst met de persoon in kwestie. En als je een rapport over iemand laat schrijven dan moet degene over wie dat rapport gaat dat ook kunnen lezen. Niet slechts door een achter een tafeltje gezeten bestuur gevingerwapperd worden over wat er allemaal zonder wederhoor over je is geschreven.
Kijk naar Afrikaanse politieke cultuur en haar probleemoplossende tradities. Kan je stellen dat die halve gario nog redelijk goed wegkomt. Met een SS als leider heb je geen externe vijanden meer nodig. Kwestie van tijd en hij omarmt zwarte piet.
Autobanden zijn aldaar een sterk argument bij discussies
Tis niet zo dat Bij1 nu nóg meer slachtoffers dan normaal telt, het bestond al uit 100% gekwetsten. Die zijn nu alleen nog méér gekwetst. Ze zijn als slachtoffer gegroeid.
Met andere woorden: Quincy is de enige echte politicus van BIJ1. De rest weet duidelijk niet hoe het spel gespeeld wordt.
Morgen mag Quincy bij talkshows de echte vuile was komen buiten hangen.
Bij1 is de Westboro baptist church van de antiracisme beweging.
Net als de Westboro baptist church nog nooit iemand bekeerd hebben met hun provocerende geschreeuw, zal een partij als Bij1 nooit en te nimmer iemand minder racistisch maken.
Het is gewoon niet hoe je iemand van een standpunt overtuigd zoals deze organisaties opereren.
BIJ1 heeft mij tot racist gemaakt.
@bisbisbis | 24-07-21 | 20:39: Bleek is beautiful!
Dat witte balkje... LOLOL!! Je kunt me nu ff opvegen hoor, echt.
Neen neen, een blank balkje.
@Saja340 | 24-07-21 | 19:29: Neen neen, het is RAL 9010 balkje.
“Doordrijven, manipulatief gedrag, stoken, disrespectvolle omgang, groepsdruk creëren, voor het blok zetten, weglopen, niet open staan voor gesprek”.
Het valt me op dat dit allemaal subjectieve, multi-interpretabele beschuldigingen zijn. Wat heeft hij nou concreet/feitelijk gedaan of gezegd?
Waarschijnlijk was het in werkelijkheid dus nog veel erger.
Vroeger werd je met zulk gedrag gewoon met twee afgesneden oren de stad uitgeflikkerd.
Een echte groene kmheroe dus
Vergeet dat toxisch niet.
Karma is a bitch
Het leuke is dat de eigenschappen die Gario in het zwarte-pietdebat zo irritant maakten nu ook bij Bij1 irritatie opwekken. Zijn huidskleur en zijn anti-standpunt maakten hem tot bondgenoot, maar dus niet tot prettige partijgenoot. Iedereen wist dit maar Bij1 was te verblind door zwart-wit dat ze deze querulant hebben onderschat. En nu dus extra lachen omdat ze hem weg willen, maar niet de indruk willen wekken dat hij een typische zwarte man is met een opgeblazen ego. Dus hoe zet je deze dader toch nog als slachtoffer neer? Het is komisch.
Bij1 is een compleet nest van querulanten met een radicaal giftige destructieve en zelfdestructieve ideologie op voet van oorlog met de realiteit zelf.
Het is gewoon links maar dan een stuk sneller zeg maar.
Nou, hij is zelf inmiddels al hard bezig om zich als slachtoffer neer te zetten, slachtoffer van een witte, racistische boze wereld buiten BIJ1. Nog even en ze vinden elkaar weer omdat ze allebei eenzelfde vijandsbeeld overeind moeten houden.
@Schoorsteenveger | 24-07-21 | 19:10: Lijkt me niet. Doorgaans is het zo dat wederzijds van transgressies tegen de puurheid van het geloof beschuldigende fundamentalisten elkaar nog het felst haten.
@Mazzelstof | 24-07-21 | 19:31:
Ja, maar de ellende is dat ze nog steeds hetzelfde geloof aanhangen, Theory. het is nog veel te vroeg voor afscheidingen, dat komt nog als Theory gevestigd is en traditie wordt.
Begint die huilebalk toch gewoon een nieuwe partij Bij2
"Toxisch, niet openstaand voor een gesprek". Zo wordt Quinsy beschreven door de partij Bij1. Maareh, dat is toch gewoon een beschrijving van het hele partijbeleid?
Nu vond ik het niet zo bijzonder dat de standaardreactie van leden en 'duiders' het makkelijke 'rechts zal zich wel verkneukelen' is. Dat is in lijn met het idee dat ze bij Bij1 per definitie slachtoffer zijn. Zij hebben het nooit gedaan, het zijn altijd anderen die hen vreselijke dingen aandoen.
.
Dat wereldbeeld zit introspectie doorgaans in de weg, omdat uit die denktrant bij Bij1 automatisch volgt dat iedereen bij Bij1 boven alle kritiek verheven is. (Zelf-)kritiek is immers niet voor slachtoffers, maar voor daders. Die daders moet je vervolgens ook overschreeuwen, anders komen ze je nog meer ellende aandoen. De eerste klap is hier een daalder waard: Je roept keihard dat de ander een 'ist' (racist, seksist, nazist) of een 'foob' (xenofoob, transfoob, omgwtfbbqfoob) is en vervolgens hol je hard (huilend) weg.
.
Tot zover geen dingen die niet in het patroon passen.
.
Wat ik wel bijzonder vind, is dat Gario nu vanuit eigen kring als 'dader van onoorbare dingen' wordt aangemerkt en vervolgens het verwijt krijgt dat hij weigert om naar die kritiek te luisteren, laat staan er wat mee te doen. Voor de buitenwereld is dit niet heel verrassend, want dit is gedrag dat ie al een jaar of tien vertoont. Dat het nu ook in de eigen kring wordt benoemd en als onacceptabel wordt afgedaan, is wel nieuw.
.
Dat dit benoemen en veroordelen er vervolgens voor zorgt dat Bij1 zichzelf nu helemaal kleurenblind draait is onvermijdelijk. Het idee dat je 'geen dader kunt zijn *omdat* je per definitie slachtoffer bent', blijkt in de echte wereld niet te kloppen. Je bent geen heilige omdat je toevallig zwart bent, of andersom.
.
Kennelijk is dat nogal een cultuurschok voor Bij1, maar iedereen in de buitenwereld zag dit van mijlen aankomen. Net als degene die voor gaas moet, want als je kijkt wie er op het lijstje van Bij1 staan, kon je Gario al opschrijven als degene die te grazen genomen zou worden: Te eigenzinnig, te bekend, te veel een ongeleid projectiel en 100% inwisselbaar met de andere mannen op de lijst. Groot genoeg om een statement te maken, niet groot genoeg om echt schade te doen en je ruimt een potentiële uitdager op.
.
Als je je daarom gaat 'verkneukelen', ben je lui, of heb je gewoon niet goed opgelet en moet je beter je best doen.
Misschien kan meneer een partij oprichten met Europese ambities: All1
Het overgewaaide "toxic masculinity" en/of "toxic behavior". Doet het altijd leuk, dat favoriete wapen van de cancelbrigade. In die kringen wordt je gewoob kaltgestallt als je even niet goed hebt opgelet en niet (meer) in de pas der deugmars meemarcheert. Gario dient hier als voorbeeld voor de rest van de deugende goegemeente: comply or else...
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dot niet meer goedkomt en zal er geen traan om laten
De eigenschappen die hem door bij1 worden toegeëigend zie je veel terug bij politieke leiders in Afrika dus misschien wel genetisch moet je dat als bij1 niet accepteren of wil Bij1 nu dat leden wel wittemannencultuur onderschrijven.
Bij1 heeft 1 de zetgel laten wij het Bij1 houden
En daarom is discriminatie (onderscheid maken) niet vreemd, immers iedereen is anders en op een ander continent zijn de genetische verschillen nóg groter.
Met deze eigenschappen kan hij nog gemakkelijk premier worden.
correct, alle eigenschappen zijn aanwezig.
Heeft hij wel een partij nodig. Heeft de VVD belangstelling? Ooit moet Rutte opgevolgd worden...
"Racistische framing ontstaat in de media.."
Haha, wat?!
man, man, man! Het racisme klotst bij BIJ1 werkelijk tegen de plinten.
OVER de plinten inmiddels.
Wat een sneuneuzen....
Quinsy Gario herkent niets van de beschuldigingen dat hij zich manipulatief en "toxisch" gedroeg tegenover vrijwilligers van de politieke partij Bij1, waar hij op nummer twee van de lijst stond. In een reactie tegen mediapartner NOS zegt hij onthutst, geschrokken en verdrietig te zijn.
"Er zijn blijkbaar al sinds de campagne signalen over mij binnengekomen, maar niemand heeft mij er ooit op aangesproken", zegt Gario. "Ik heb met heel veel mensen samengewerkt en projecten gedaan. Ik weet dat ik integer ben. Dat ik alles heb gedaan om een goede campagne neer te zetten. Toen is me niets gezegd over mijn gedrag en nu komt dit naar buiten."
"Ik begrijp niet waarom mijn leven in gevaar moet worden gebracht. Ik weet zeker dat ik nu weer een digitale lynchpartij ga meemaken." Het vertrouwen dat hij had in de partij is nu geschonden, zegt Gario.
"Ik begrijp niet waarom mijn leven in gevaar moet worden gebracht. Ik weet zeker dat ik nu weer een digitale lynchpartij ga meemaken."
Godskolere.
@omanders | 24-07-21 | 17:51: Ja, jij en ik. Alleen ik haal mijn schouders op en ga verder en jij ook, maar de beschuldiging is er (en GS is extreemrechts)... think again.
@omanders | 24-07-21 | 17:51:
De stuip die te verwachten was. Hij sorteert alweer voor op mogelijk racisme. Ze buitelen daar bij BIJ1 over mekaar heen, vechten mekaar de tent-van-kleur uit, maar meneer verlegt het probleem nu reeds naar buiten toe, naar de boze witte wereld.
Heeft ie gewoon geen actieve herinnering aan.
@Schoorsteenveger | 24-07-21 | 18:16: racisme is uiteindelijk zelfvernietiging. Niets is hetzelfde (o.k.,o.k. quantumfysisch kunnen we al wat meer), alles is anders. Racisme beschouw ik toch wel als een morosofistisch concept. De ultieme domheid.
"Ik begrijp niet waarom mijn leven in gevaar moet worden gebracht. "
Leven in gevaar gebracht? Hoe dan?
Bedoelen ze dit dus met manipulatief?
Ik weet niet wat ik komischer vind: Dat Quinsy een megalomane klootzak is of dat al die breekbare meisjes de omgang met een eikel "onveilig" noemen.
Denk niet wit.
Denk niet zwart
Denk niet zwart wit.
Maar in de kleur van je hart.
Het is zo simpel allemaal....
Ga je schamen. Echt. Het was een kutnummer en het was goedkope emotie.
Toen Cevdet Yilmaz een meisje van twaalf en nog vijf anderen doodschoot in het café ‘t Koetsiertje, vond onze politiek-correcte bard Boeijen dat geen liedje waard, want de dader was geen witmens. Lekker woke zingen ten koste van de autochtonen.
Het gaat om de inhoud. Simpele zielen! Meteen blaffen als een stel valse honden over irrelevante zaken. Lekker boeien.
@Festen | 24-07-21 | 18:05: En loopt al weer vrij rond, huis gekregen ,uitkering enz.
@Tha Analyzer | 24-07-21 | 18:09: Ik hou, wellicht tegen beter weten in, vast aan de gedachte dat Frank Boeie dit zong voor beide kanten...
Denk in rood?
Ik verstond altijd "Maar in de kleur van je haard."
Een Zwarte dag voor Quinsy.
„La Révolution est comme Saturne : elle dévore ses enfants.” P. Vergniaud, 1792
mooi he? toen wisten ze het al. Mensen verdienen elkanders sukkeligheid.
UIT1
Haha, ik ben me er eentje.
U herinnert me eraan dat ik op tijd nog een verzekering moet opzeggen.
1 zetel jongens. Ga je gras maaien
Misschien kan hij zich aanmelden als Zwarte Piet. Heeft ie in ieder geval seizoenswerk!
Haha jij zei werk.
Ik lees gewoon de CV van Hugo de Jonge.. dus wat is hier vreemd aan? Dit zijn de kerncompetenties van een politicus.
Dat dacht ik ook: je zin doordrijven, manipulatief gedrag, stoken, disrespectvolle omgang, groepsdruk creëeren, weglopen, voor het blok zetten, in een politieke partij, je verwacht het niet in een politieke partij...
Zingen, dansen, sporten, nueqen en schieten
veel gekwetsten BIJ1 dan heb je dat al gauw.
Als je om deze redenen wordt ontslagen kan je baas gelijk een schadevergoeding betalen. Stap naar de rechter Quins. Laat ze maar bloeden, zo ga je niet met mensen om.
Lidmaatschap van een vereniging is anders dan een arbeidscontract.
Wat meneer G. bij de rechter mogelijk zou kunnen krijgen is herstel van zijn lidmaatschap met een kleine kans of schadevergoeding wegens reputatieschade.
Maar als de rechter meegaat in de beschuldigingen van BIJ1, zal hij/zij oordelen dat redelijkerwijs niet van BIJ1 gevergd kan worden dat zij meneer G. lid laten blijven.
@dezakloper | 24-07-21 | 17:46: Quins kan een tegenonderzoek leverem bij een ander advocatenkantoor. Zoek een advocatenkantoor wat hypergespecialiseerd is in krenking, dan gaat ie nog minister president worden.
Pas op voor Joris cs.
Het eerste echte 'wapenfeit' dat Bij1 nu dus heeft bereikt is het publiekelijk aan de schandpaal nagelen van een zwarte man van Curaçaose afkomst.
Proficiat, Bij1.
(De Surinaamse) Sylvana zag het, en deed er vervolgens nog een schepje bovenop:
"Sommigen vergeleken hem (Gario, red.) in 2020 al met het Paard van Troje. Dit had voorkomen kunnen worden. Het spijt mij".
www.ad.nl/politiek/onrust-bij1-klacht...
Zijn Curaçaoënaars soms tweederangs leden bij BIJ1? Hoe zit de hiërarchie in deze partij in elkaar?
Je wilt niet weten hoe binnen Surinaamse kringen er over en weer word gedacht tussen en over Creolen en Hindoestanen. (Over het algemeen genomen dan he. Ik wil niet generaliseren)
@DrachiR | 24-07-21 | 16:55:
En over de Marrons ('Bosnegers'), mede door de Binnenlandse Oorlog kwamen die verhoudingen weer op scherp te staan.
Zelfs zwarte Surinamers wier huidskleur minder donker gekleurd is hebben een 'hogere status' in de ogen van sommige zwarte Surinamers.
Suriname werd in 1975 onafhankelijk. Gezien de ontwikkelingen in dat land sindsdien is het begrijpelijk dat Curaçao in het referendum begin deze eeuw niet voor onafhankelijkheid stemde, maar voor autonomie binnen het Koninkrijk. Blijkbaar is het geld van de blanken interessanter dan de trots om op eigen benen te kunnen staan. De lessen van Suriname heeft men daar heel goed geleerd.
Daarom is dat Bij1 zo opmerkelijk; kankeren op de blanken, terwijl zwarte Surinamers rond 1975 massaal naar (een vrijwel volledig blank) Nederland migreerden, hun gekleurde medelanders achterlatend.
Indien je niet tussen blanken wilt wonen, prima. Maar blijf dan weg, en ga niet hier op de door blanken betaalde sociale voorzieningen zitten teren en tegelijkertijd tegen diezelfde blanken een grote bek opzetten.
Maar ja.
Veel Bij1 volk is 'wit'; extreem- en radicaal links bestuurt die club. Sylvana is hun ' nuttige gek'. En de subsidiepotten zijn rijk gevuld.
Quinsy moest gewoon wel het veld ruimen. Zou mogelijk geen homosensuele transgender zijn en met een iq van 83 te slim voor de partij. Dan ben je bij Bij1 niet meer welkom.
Heel vermakelijk allemaal, vooral omdat ze bij bij1 niet meer weten of ze nu de alle blanken zijn fout kaart moeten trekken of toch een zwart medeslachtoffer als dader moeten neerzetten, zonder aan het stereotype van de slechte zwarte man bij te dragen. We zien een prachtig zoeken naar termen om de kool en de geit te sparen en toch de zwarte piet richting de blanke kolonisator te spelen.
Een intersectionele gordiaanse knoop inderdaad. Maar nu Sylvana partij gekozen heeft zal het pleit wel beslecht zijn. Tenzij ze minder invloed heeft dan gedacht.
Heel eenvoudig. Het is allemaal de schuld van GeenStijl subsidiair Baudet subsidiair Wilders subsidiair Domrechts
@batvoca2 | 24-07-21 | 17:46:
Nou ik vermaak me er anders behoorlijk mee. Het is zo grappig om te lezen dat ze de schuld willen geven aan het blanke advocatenkantoor, bijvoorbeeld. Iemand is fout, maar niemand van Bij1! Die zijn per definitie slachtoffer. Dat is het leuke. En het grappigste is nog dat ze zich bedienden van de meest racistische argumenten.
Anders de oude nummer 3 maar weer van stal halen?
www.geenstijl.nl/tag/cailin-kuit
Ja, Cailin! Hoe is het daar tegenwoordig mee? Blijkbaar heeft ze het te druk met haar psychiatrische praktijk om nog aan politiek te doen, want je hoort niets meer van haar.
Zammazegge, alles wat je van te voren wist, had kunnen weten; maakt "Terror Quinsie" waar. Goh!?
Bij1 een wespennest.
gekrenkte wespen, sneuste soort.
Ik ben toch wel benieuwd wat een kopstuk van deze partij als 'Vreer' Verkerke hiervan vind.
U weet wel, die slechtgeschoren transgender met tieten.
encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=t...
www.coc.nl/wp-content/uploads/2017/02...
Wat zo verdwijnt de aandacht voor de transgenders totaal natuurlijk.
Die was mij even ontgaan. 'Vreer' geeft niet om uiterlijk? Wat een gekkenhuis is het bij dat Bij1.
@Usumani | 24-07-21 | 17:24:
Vreer weet pas 's morgens of zij die dag een hem of een haar zal zijn volgens eigen zeggen.
Maar dat heeft natuurlijk allebei niets met een ongeschoren uiterlijk te maken.
Dat is gewoon luiigheid.
„BIJ1 is een reële bedreiging voor de bestaande liberale orde”
Lol.
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/23/botsing-bij1-raakt-de-partij-in-het-hart-a4052118
Nou, dat klopt gedeeltelijk, en het is in essentie anti democratische kleine beweging die niets heeft met een democratie. Het is eerder een stel schedelmeters met dictatoriale trekjes wat graag de macht wil pakken.
@Shortganger | 24-07-21 | 16:37: De Generaal wilde ook de macht pakken.
Dus een kunstenaar zonder enig nut is een deugdrammer om zijn subsidie veilig te stellen? Goh wat een nieuws. Ik gun Bij1 wel dat ze zijn uitkering uit hun partijkus moeten lappen, minstens 5(!) jaar
Ik heb met die Guickly Halvegario 0 medelijden. De man die zonder enige onderbouwing mij al als racist en ik weet niet wat allemaal wegzet omdat ik blank ben. Hoop zo dat hij zelf enorm slachtoffer gaat worden ongefundeerde onzin.
Zijn onderbouwing dat hij als klind meemaakte dat zijn moeder die als schoonmaakster werkte, toen ze te laat was "zwarte piet" werd genoemd door een blanke directeur. Geloofwaardig, als hij Nederland was opgegroeid, wat niet zo is.
@Ploertendodert | 24-07-21 | 16:32: -insert een "in" voor Nederland.
@Ploertendodert | 24-07-21 | 16:32:
Het zou kunnen omdat zijn moeder in 1995 naar Nederland verhuisde.
Hij was toen 11.
Signaalindiener
Echt schokkend. Zeker als je beseft dat hij het zwartepietendebat altijd zo professioneel, open, onbevooroordeeld, zonder agenda, vrij van frames, respectvol in de omgang, met luisterend oor voor mensen met ander perspectief, de inhoudelijke discussie nooit schuwend en nooit stigmatiserend voerde. Dat iemand zó kan veranderen zeg, onbegrijpelijk.
Ze dachten zeker dat dat kinderlijke zuigen dat hij deed op tv tijdens debatten binnen een clubje als BIJEEN anders zou zijn.
Dan ben je politiek gezien gewoon een clown. Maar daar hebben andere partijen ook last van, om gif binnen te halen. De spijt daarvan komt vaak achteraf.
Prachtig, beste nieuws en kadootje 2021; de partij van altijd maar met je zure vingertje wijzen is zo intern verrot en verdeeld; met zulke leden heb je idd. geen oppositie meer nodig laat staan vijanden.
Overal waar H.M. huppelvoorbips komt ontstaat er ruzie, ze had het beter 'partijtje van de Judassen' kunnen noemen, we gaan het meemaken: Nederland geniet we zitten vooraan nu nog wat gezellige Surinaamse snacks met wat nuchtere Nederlandse dipsausjes; SylSourSoul by Calvé [ ze praat toch altijd te graag mixed Engels LOOOOL]
Zwart, maar ook: man. Welke slachtofferkaart telt zwaarder? Of is het stiekem toch allemaal de schuld van dat mysterieuze extreem-rechts waar iedereen het altijd over heeft, maar dat niemand ooit ziet? Spannend! Hier zit een film in!
Titel is er al: Bounty.
Deze Zwarte Man kan zijn wokestatus nog verhogen, door te stellen dat hij homo, transgender, non-binair of piemelloos is.
Syl trekt het harde vak van tweede kamer politica niet echt. De eerste weken waren prima, maar laatst zag ik haar al eens scheldend de zaal verlaten. In de partij weten ze dat het een kwestie van tijd is voordat ze instort. De nummer twee is niet echt een sympathieke samenwerkende persoon die de partij kan vertegenwoordigen blijkt. Dus moesten ze Quincy kaltstellen met vage en anonieme klachten. Maar ja, het zoeken wie Syl kan opvolgen wordt een hele klus gezien het niveau van de rest. Uiteindelijk zijn het allemaal schreeuwende lichtgewichten met aangeleerde Amerikaanse woordjes. En dan blijken de partijleden ook nog weinig verbintenis te hebben. Een Surinamer heeft niks met een transgender en zo zijn er nog vele tegenstellingen in BIJ1 te maken. Afsplitsing op afsplitsing van egootjes in de slachtofferrol. Het wordt een vrolijk jaar.
Zonder hogepriesteres Syl blijft BIJ1 niet bijeen. Ze is met al haar fratsen het gezicht van de sekte.
Ik vind het maar Afrikaanse taferelen binnen de racistenpartij, daar wordt beschuldigd, macht gegrepen en vervolgens nooit lang behouden.
Maar hij stond wel 2. Dus als Sylvana wegvalt heeft hij het recht om haar op te volgen. En hij doet het, dat kan ik je op een briefje geven. Dan krijg je dezelfde situatie als bij 50+. Een partij die wordt vertegenwoordigd door iemand die geen lid meer is.
Anousha Nzume is mij te wit.
Ze heeft vast een 'zwart' hart... of heeft die "dame" überhaupt een hart.... denk eerder een stomende stoma.
@Nicolas1954 | 24-07-21 | 16:27: Die hangt gekookt op haar rug.
@DrachiR | 24-07-21 | 16:31: En dan zo laag dat de honden er bij kenne.
Oeps heb het hele verhaal toch verkeerd begrepen dacht dat dit ging over het partijprogramma van Bij1 ipv over Quisy.
Ik heb niet de goede kleur om hier een mening over te mogen geven,
Dit is Geenstijl. Maar van je hart geen moordkuil!
@Ivoren Toren | 24-07-21 | 16:25: Joris heeft ook recht op rustige uren.
Als ik mijn mening zou geven over Bij1, Gario en aanverwante zeurpieten die het bij tegenspraak ondersteund met feiten meteen op rascisme gooien als degene die het aandraagt niet een door hun goedgekeurde kleur heeft, dan hou ik het er bij deze op dat ik het rustig aan ga doen en van mijn vrije zaterdag ga genieten.
Dit is gewoon smullen. Echt heerlijk om die partij uit elkaar te zien vallen.
Er is geen leuker vermaak dan leedvermaak.
Eigenlijk was er geen enkel steekhoudend argument om hem uit de partij te zetten.
En dat terwijl mensen met een kleurtje toch vaak wel ‘steekhoudende’ argumenten hebben. Voor in je rug.
Tuurlijk niet. Ze zullen ongetwijfeld dezelfde methode hanteren qua argumeteren als: : u is blank en dus rascist.
De diagnose wijst op ernstig narcisme
Grappig, alles waar Halvegario van beschuldigd wordt herken/zie ik ook bij Sylvaantje... de pot verwijt de ketel dat...
Zonder te stigmatiseren. Wie is eigenlijk de pot en wie de ketel. Want de ene kan allebei tegelijk zijn. De kok en de Pot....
Dat ie blank ziet ...?
@nodeloos: dat is dan weer een "de kip en het ei" verhaal, al zal het bij bij1 enkel over de kleur van zowel de kip als het ei gaan.
De eerste ontmanteling van Bij1 begint al. Ik geef de partij nog een jaar of 2 en dan is hij door onderlinge conflicten uit elkaar gevallen.
Hij kan altijd nog verder gaan als Bij 2....
Ik ben benieuwd of de breuk gaat komen door een meningsverschil over de marxistische klassenstrijd of uiteindelijk toch ordinair op etniciteit (Surinamers/Antillianen tegen de Turken/Marrokanen).
@Defman | 24-07-21 | 16:09:
Of gewoon personen met feminiene geslachtskenmerken tegen personen met masculiene kenmerken en de rest er tussen
@Defman | 24-07-21 | 16:09: Of gewoon dat de partij te groot is voor meerdere ego's van die omvang.
@Nodeloos Kwetsend | 24-07-21 | 16:07: Als hij doorgaat, noemt hij de partij: "BIJna"
Disproportioneel gediste van Dissel dist disser tijdens de dis.
Dat waren toch juist zijn sterke punten voor bij1?
2deling zaaien in de gemeenschap en zo door manipulatief gedrag zijn zwartepiet mening er door drukken..
Har har, dit is wel genieten, om het verborgen letterlijk *institutionele* racisme van BIJ1 via dit debacle bloot te leggen. Hulde @GS. En rustig mee doorgaan hoor. Er zijn nog genoeg gedragingen, die de omkeer-test niet kunnen doorstaan.
(Verwissel zwart met wit en kijk of een uitlating dan ook nog "kan")
Disrespectvol is nog altijd beter dan disrespectloos....
Ja...
Kom dit met regelmaat tegen, gewoon hopeloos.
Dishoopvol.
Hi ha hopeloos
Oh ik ben zo'n type die altijd met een veel te serieus gezicht tegen mensen zegt: dat is gewoon disrespectloos.
De meeste mensen kunnen er wel om lachen, vooral die ex on the beach, love island en Temptation island-achtige programma's kijken waarin tegenwoordige jongeren allemaal zo praten
@Reaguurdeskundige | 24-07-21 | 15:38:
Onhoopvol toch
"zin doordrijven, manipulatief gedrag, stoken, disrespectvolle omgang, groepsdruk creëren, voor het blok zetten, weglopen, niet open staan voor gesprek". Dat klinkt als het partijprogramma van BIJ1
Dacht dat dat zijn functie omschrijving was?
@P-unit | 24-07-21 | 15:38: van iedereen bij.die club
Typisch geval van potten die negers iets verwijten.
Daar ging mijn whisky.
Man man ik bleef er bijna in.
Wil je dat niet meer doen
Zelfs ik schoot bijna in de lach.
Dat ze zwart zien?
Ik wil er alles van weten! Ik wil harentrekkende vrouwen zien en nog meer modderworstelen
20 Euro op die magere met die brillen en pruiken.
Die lijkt mij behoorlijk vals te vechten.
Oei, ze trapt die dikke met dat zwarte piet kapsel waar het zeer doet.
vrouwen ? Wat een racisitische binaire opmerking.
Officieel wordt Quincy Gario verdacht van gedachtendelicten, maar dat zijn het niet eens. Elk van deze "beschuldigingen" is een volstrekt irrelevante holle slogan. Een ongedefinieerd en nietszeggend waardeoordeel.
En bovendien volstrekt subjectief; Quincy kan precies hetzelfde over zijn opponenten zeggen. Dat niemand in die partij dat door heeft en deze tweets intrekt, zegt veel over het intellectueel niveau op dat kinderpartijtje.
Dit gaat helemaal nergens over, daarom werpt elke zogenaamde "beschuldiging" alleen maar meer vragen op.
- Dat Gario "zijn zin door zou drijven" bijvoorbeeld, wat betekent dat?
- Dat hij soms of vaak discussies won?
- Was dat dan misschien omdat hij betere argumenten had?
- En wilden Gario's opponenten dan niet hetzelfde, "hun zin doordrijven"?
Het is nou eenmaal onmogelijk om altijd iedereen gelijk te geven. Zeker als het om beleid gaat zal er altijd 1 persoon/groep "zijn zin krijgen" en 1 niet.
En dan; is "je zin doordrijven" niet het tegenovergestelde van "weglopen" en "niet openstaan voor gesprek"?
Als al deze irrelevante en ongedefinieerde non-issues de "ernstigste" gedachtendelicten van Quincy zijn; wat voor idioterie zal er dan wel niet onder "en meer" vallen?
Dit is dus waar woke-onderwijs, woke-media en woke-fopwetenschap toe leiden. Jonge generaties wordt onderwezen dat slachtofferisme het enige legale argument in een "debat" is. Dat de bekende "victim olympics" bepalen wie een discussie "wint". Dat de persoon met de minste slachtoffer-punten niet alleen het debat verliest; maar automatisch ook nog een gedachtendelict pleegt.
Stel dat er ooit een linkse kerkganger opstaat die feitenkennis en logica wil legaliseren. Hoe zou hij/zij/het dat dan kunnen doorvoeren binnen de linkse partijen? Al die mensen die decennialang door links is aangeleerd dat mensen alleen op hun huidskleur, gender en religie beoordeeld mogen worden, houden daar aan vast. Die kan je niet zomaar vertellen dat je mensen op hun gedrag mag beoordelen; en dat feiten en argumenten in het echte leven belangrijker zijn dan afkomst. Dan worden ze gek.
Het zijn inderdaad vrij algemene beschuldigingen. Quincy heeft niet aan iemand gezeten of een greep in de kas gedaan, meneer is gewoon vervelend en dominant in de omgang, als de beschuldigingen kloppen. Op zich kan dat reden zijn om iemand eruit te gooien, als niemand meer met je wil samenwerken bijvoorbeeld.
Een heel verhaal, maar je hebt wel een punt. De beschuldigingen zijn inderdaad helemaal niet concreet gemaakt. Ik zou daar als BIJ1 lid geen genoegen mee nemen, maar 'lived experience' is doorgaans al genoeg om in ongenade te vallen.
Nou ja, dat hele woke is per definitie onmogelijk. Je kan niet iedereen tevreden houden en/of stellen. Dus something has got to give.
En in dit geval dus Gario.
Daarom, je moet woke omarmen, hoe eerder zij dan inzien dat het niet kan, hoe eerder het afgelopen is.
Hij is gay toch? Maar wel Afrikaan en een beetje macho en ego. Dikke kans dat hij niets op heeft met (blanke) vrouwen en trans personen. En dat ook liet weten.
Terwijl ze kennelijk niet doorhebben dat binnen die kunstmatig gecreëerde safe space er wel degelijk een hiërarchie werkzaam is, een die sterker is dan in al die organisaties die het altijd zonder woke geneuzel hebben kunnen doen. De Woke-ideologie dictreet als het ware wie de leider is en wie de volger, en wee degene die aan die onuitgesproken rangorde twijfelt. Ben je het niet eens met de pikorde, dan wordt je verweten niet recht in de leer te gaan. Zo ging dat bij de communisten, zo gaat dat bij the woke. Men slaat elkaar om de oren met ideologisch geleuter en degene die daar het best mee weet te goochelen is de leider. En omgekeerd, zo gauw de leider doorheeft waaraan hij zijn macht ontleent zal hij zich verder bekwamen in het fijnslijpen van die leer en steeds beter in staat zijn om op elke vraag een antwoord te geven dat overtuigt of op z'n minst geen tegenargument mogelijk maakt.
Datgene waar het Adorno en de zijnen om ging, het definiëren van de autoritaire persoonlijkheid, de persoonlijkheidsstructuur die zou moeten verklaren hoe het kapitalisme in stand blijft en hoe het fascisme zijn kansen grijpt, zie je, o ironie, in al zijn kracht en pracht, in al zijn heerlijkheid terug bij the woke.
De woke-ladder is er een waar enkel autoritaire persoonlijkheden, zoals gedefinieerd door de Frankfurter Schule, langs naar boven willen klimmen. Gario is wel een vervelend mannetje, maar niet het type dat het goed doet binnen fascistoïde organisaties als BIJ1. Hij kwam klem te zitten tussen zwarte types, en dan bedoel ik type's die het liefst een zwart uniform aan zouden trekken, met zwarte laarzen en een zwarte pet met zo'n al te grote klep, maar zich om niet al te veel in de gaten te lopen behelpen met andere attributen zoals pruiken, kapsels, houten kralen, Afrikaans klinkende namen en weet ik niet wat.
BIJ1 is een sektarische beweging met sterk fascistoïde kenmerken, in de eerste plaats een heilig geloof in de grote leider, sjamaan Simons. Safe space, m'n reet. Je leven is er niet veilig als je niet streng bent in de leer.
Dandruff, je weet toch, dat je daar alleen een oordeel over mag hebben, als je een gehandicapte lesbische gender van diepzwarte kleur bent.
Anders ben je bij voorbaat al af.
@Roadblock | 24-07-21 | 15:51: Een soort Oprah dus?
Manipulatief gedrag is toch precies 1 van de kernwaarden van Bij1? Ik bedoel ze zijn helemaa pro minderheidswil opleggen aan meerderheden dmv manipulatie. Alleen hun mening telt.. alleen BLM telt.. alleen witte mensen kunnen racist zijn.. zwarte piet is racisme (ook al is het historisch onjuist).
Limmelou Timmehhhh
@Gumush | 24-07-21 | 15:21: gobbles live a lie
Dat dit clubje implodeert is een logisch gevolg van het feit dat het bestaan ervan is gebaseerd op uiterlijke kenmerken en vermeend slachtofferschap. Als er vervolgens moet worden samengewerkt, komt de ideologische ledigheid aan het licht. En met de zelfgenoegzame querulant QG in de gelederen was het wachten op de eerste tribale twisten.....
Conclusie: niets nieuws onder de zon.
Te lang onder de zon
#teamGario.
#teamGarotte
Waar kennen we dat gedram van? Zo werken al die marginale clupjes toch vanuit de kern? En nu is het vervelend als het tegen ze werkt? Hypocriet!
Het bestuur van Bij1 bestaat uit (quote): 'mensen van kleur, witte mensen en zwarte mensen'.
En ik maar denken dat zwarten ook mensen van kleur zijn.
Deze obsessie met 'kleur' is een recept voor mislukkingen. Een normaal mens kan toch nooit optimaal functioneren binnen deze omgeving?
Nee, met kleur bedoelen ze groen, geel, blauw, paars en roze. Niet zwart en wit. Dat zijn geen kleuren.
@Jezus_Boeddha | 24-07-21 | 15:16: Ohhh.. dan wil ik de tandtechnieker nog tegenkomen die zonder de kleuren zwart en wit voor jou een mooi kroontje kan bakken.. Dat zijn wel degelijk kleuren uit de kleurenwaaier..
@Jezus_Boeddha | 24-07-21 | 15:16: en het clublied van bij1,zwart wit van Frank Boeijen dan?
@Jezus_Boeddha | 24-07-21 | 15:16:
O, okay. Dit gaat mijn pet te boven. Dacht dat wit en zwart wel degelijk kleuren zijn.
Kleine correctie: het onderscheid in kleur betreft de klagers over Quincy en niet het bestuur.
Dat maakt het gehanteerde onderscheid niet minder belachelijk.
Zwarte mensen zijn dus kleurloos.
@Smoelensmid | 24-07-21 | 15:25: Zwart en wit zitten niet in de kleurenwaaier, wel allerlei off white kleuren. Wat heeft een tandtechnieker aan zwart?
@Amsterdamsko | 24-07-21 | 15:29: wit en zwart zijn geen kleuren. De rest wel. Rood zie je als rood omdat alle kleuren door het rode oppervlak worden geabsorbeerd, behalve de frequentie rood. Die wordt weerkaatst en dat is wat je ziet.
Zwart is geen kleur omdat het GEEN ENKELE kleur weerkaats (en dus alle kleuren absorbeert) en wit is geen kleur omdat het ALLE kleuren weerkaatst.
En dat was alleen nog het gedrag ivm Zwarte Piet.
De reacties zijn wel weer om van te smullen: "Binnen bijna alle partijen is er continu gekonkel, misdragingen, diefstal, uiteenlopende veroordelingen, maar Bij1 grijpt tenminste direct in . ." (de klachten zijn van ver voor de verkiezingen)
Straks krijgen we ook zo'n reactie van GroenLinks over dat homo-rapport.
"Wij publiceren het tenminste"(Na 5 maanden bij aanvang van het reces).
Nou, Gario is eindelijk met een reactie gekomen op Twitter. Doeltreffend als hij is gaat hij gaat alleen in op verreweg de ernstigste beschuldiging, namelijk de claim van het bestuur dat hij niet gereageerd heeft op één van hun mailtjes:
"Nog een leugen. Jursica Mills, Cheryl Vliet, Ivanka Annot, Mannus Boote, Leonieke Schouwenburg en Rebekka Timmer hebben op 13 juli om 6.20 gemaild. Ik heb om 10.28 geantwoord. Daar is geen antwoord op gekomen vanuit hen."
Met deze onthulling zal het probleem nu wel snel opgelost zijn, en de lucht weer geklaard.
twitter.com/quinsyg/with_replies
hij is gewoon gewipt door Rebekka Timmer. Voor BIJ1 begrippen schandalig, want dat is Blank. Begrijp niet dat BIJ1 dit gewoon laat gebeuren.
Gario heeft nu ook uitgebreid gereageerd op in de Volkskrant. www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Halvegario eruit gebonjourd, zitten er nu überhaupt nog mannen in?
Wel als je de baarmoeders telt.
Doe eens even niet zo binair zeg.
Als ik dat zo eens lees is Q uitermate geschikt voor een functie in de politiek.
Hij bezit alle eigenschappen die een ruime meerderheid van het Nederlandse volk van haar overheid verlangt.
precies, de nieuwe Rutte zeg maar
Heel blank nederland kende hem al zo. Nu is zwart nederland er ook eindelijk achter.
De partijattitude is van buiten naar binnen geslagen. Niets bijzonders, komt wel vaker voor.
Een lul met een donker kleurtje. Niks bijzonders.
Oftewel een bbc
Gelukkig komt December er nog aan; kan hij nog bijklussen als Zwarte pieterman
@Bewezen-De-Gekste | 24-07-21 | 15:36: Ik denk gewoon BC. Erg vanuit een wit privelege geredereerd dit
What a time to be alive. We kankeren wel, maar alleen al schepsels als Gario, Airfryer, Sylvana en Akwasi hebben voor talloze topics gezorgd. Voorzien van tienduizenden reaguursels waarbij we schuddebuikend van het schaterlachen op de grond liggen. We mogen hen wel dankbaar zijn.
Ik ben ze ook zeer dankbaar voor alle humor die ze veroorzaakt hebben.
Haha, mooi plaatje met GAS LIGHTING MATTERS. Wat een woke stel bij elkaar.
Een bonte (haha) verzameling geestelijk daklozen. Wat een droevenis en treurnis dit zooitje. Vooral blij met zichzelf.
Nou dat is toch goed liberaal of anarchistisch.
Nou, blij met zichzelf... Ik krijg de indruk dat deze mensen zuchten onder een enorm minderwaardigheidscomplex.
Heerlijk, dank u redactie!
Maar wat als deze meneer dit in een normaal bedrijf geflikt zou hebben. Puur hypothetisch, we weten allemaal dat dit soort figuren toevalligerwijs terecht komen bij clubjes die (in)direct aan de subsidie hangen. En dat er toevallig een blanke manager hem op non-actief moet zetten. Welke kaart zou deze meneer dan trekken? De "sorry u heeft gelijk, ik ga aan mijzelf werken"-kaart? Of zijn er nog andere kaarten?
Witte klootzakken. Zwarte klootzakken. Kleur is niet onderscheidend.
Gele klootzakjes.
Dan ken jij de Smurfen nog niet.
Overal ter wereld is in zwarte gemeenschappen black-on-black crime de grootste boosdoener. Elkaar afmaken kunnen ze heel goed om vervolgens de schuld bij een ander neer te leggen, zoals de blanke die hier niks mee te maken heeft.
In Nederland zie je het ook. Het zijn voornamelijk negers en Marokkanen die elkaar afmaken of neersteken. Er is vrijwel nooit een blanke die hierin een rol speelt, maar toch geven ze ons de schuld.
Het is gewoon een kwestie van tijd voordat deze hele flutpartij uit elkaar valt. Ze gaan elkaar in de haren/pruik vliegen als ze hun zin niet krijgen.
Dat hoop ik niet, ik vind Bij1 toch wel een interessante bron om zicht te krijgen op negercultuur.
Ik zou het toch jammer vinden als ze uiteen vallen. Overigens zijn extreem linkse partijtjes altijd heel sektarisch geweest. Zelfs al in de negentiende eeuw.
Ook mooi hoe ze hun beste vrinden van de linkse opinie haten;
"Op 19 juli wordt door Trouw gepubliceerd. Hierop volgt dat meerdere kranten publiceren. Racistische framing ontstaat in de media, hiertegen spreekt de partij zich dezelfde dag uit op Twitter."
Om links te bestrijden heb je geen rechtse of liberale partijen nodig. Je kunt het rustig aan links zelf overlaten.
Dus meneer Quincy vertoont het doorsnee gedrag van elke linkse mafklapper. Wellicht komt hij in aanmerking voor subsidie voor de klimaatpsycholoog ? Een paar sessies om uit te zoeken waar dit gedrag vandaan komt en uiteindelijk concluderen dat het de schuld van de blanken is.
Kwinsie is een grote lul maar hij is wel ONZE grote lul! Een grote lul van 1 meter 80. Zelfs Syl heeft nooit eerder zo'n grote zwarte lul gezien.
En bedankt *koffie van scherm poetsen doet*
Ik zie Syl nog voor me, drammend en weglopend bij Ferdje.
Ik vond haar leuker als paaldanseres...
@Odin | 24-07-21 | 14:56: ik als veejee.
Weglopen creëert een gevoel van onveiligheid.
Verrassend weer, lijkt wel een GroenLinkser.
GroenLinks is niet zo ruziezoekerig intern.
Het zou me niets verbazen als Gario gewoon in zijn recht heeft gestaan. Waarschijnlijk trof hij een stel dromerige, niets presterende woke-wappie vrijwilligers aan. Altijd wel eentje ziek of misselijk. Talk the talk but don't walk the walk. Allemaal een grote bek, maar als de plee geschrobt moet worden geeft niemand thuis. Je zou bijna denken dat hij heeft gedacht "de zweep erover".
De plee schrobben wil zeggen dat je de bruine vegen er uithaalt. Dat moet je natuurlijk niet willen in zo'n partij.
Hahaha grote mond over diversiteit, respect en racisme. En dan hetzelfde doen naar je medemens. Kansloos persoon ben je dan.
Hij heeft een stemmig helmpje op, dat dan weer wel!
Dat is nageboorte.
Kortom, Quincy vertoont het dramgedrag dat in linkse kringen zo normaal is, maar best wel irritant is bij gebruik in eigen kring.
Ja iemand die een lompe kloot is, kan ook zwart zijn. Leermomentje voor Uit1.
De balk in het oog.........
Dit is toch echt genieten. Zelfs Gario is niet goed genoeg voor Bij1 omdat ie een piemol heeft. Om te brullen van het lachen. Vanwege mannelijke dominantie. Wat een prachtige dag.
En hij is nog Toxic ook.
Het meest opvallende vind ik nog dat onderscheid tussen 'mensen van kleur' en 'zwarte mensen'. Die laatste bestaan eigenlijk vrijwel nergens op aarde, maar wordt natuurlijk een bruine huidskleur mee bedoeld, wat opzich al debiel is, maar binnen de anti racisme clubjes nota bene, is er dus een uitzonderingspositie voor negroïde mensen versus alle andere niet-witten. Why?!
Dat komt uit Zuid Afrika, waar de coloured people zichzelf net effe beter vinden dan de blacks. Is me ooit eens uitgelegd door een coloured man.
ik heb het al vaker gezegd, het is net een dierentuin. Ze kunnen allemaal zo meedoen in de film.
@John McClane | 24-07-21 | 14:50:
Nou, het komt eigenlijk van overal waar zwarten zijn:
Ik ken de uitdrukking uit Suriname: "Joe moes opo yu kleur" (Je kleur minderen). Het betekende: Met een lichter iemand trouwen.
De ontkroes, en huid lichter maak winkeltjes doen niet alleen in Harlem NewYork goede zaken, maar hier ook.
Als dit al decennia speelt, klinkt het een beetje raar dat witte mensen plotseling inferieur zijn.
.........en meer!
Wat is het "meer" , hoewel ik wel een idee heb.
Laat dat zooitje van bij1 elkaar maar lekker onderling dissen.
UIT1
Cool.
Pieker me suf. Waarom verbaast me dit toch niet..
Als er zou staan "Sylvana S., schuldig aan zin doordrijven, manipulatief gedrag, stoken, disrespectvolle omgang, groepsdruk creëren, voor het blok zetten, weglopen, niet open staan voor gesprek en meer' had toch ook niemand opgekeken? Snap t probleem niet.
@Shortganger | 24-07-21 | 14:38:
U kent de uitdrukking: 'Quod licet iovi non licet bovi' toch wel?.
Quincy is in dit geval de bovi.
He, wat zeg ik nou weer?
Dit is humor. Ben u hierom uitgelachen? De vrouwen voetballen ook.
Oh nee... straks blíj́f ik erin...
Man, man, wat een oordelen weer allemaal. Het zit zo. De zwarte man is trots en ijdel, maar deze is zo kaal als een biljartbal en kon nergens een geschikte pruik vinden. Frustrerend, want voor witte mannen is dat geen probleem. Kijk, daar begint de achterstelling al. Een witte winkelier vond toen na enige disrespectvolle aandrang (neem het hem eens kwalijk) in de geheime la met vieze boekjes een Zwarte Pieten pruik die kennelijk aan rituele verbranding was ontsnapt, en overhandigde die schaamtevol aan de dwingende zwarte man. Die vormde het met schuld en schande beladen relikwie om tot het acceptabele hoofddeksel dat wij hier zo vaak mogen bewonderen. Maar goed, zulke vernederende ervaringen zetten natuurlijk wel kwaad bloed en daar blijf je niet normaal bij. Het zou dus ridicuul zijn om dat te verwachten van deze Quinsy. Er is een verklaring voor zijn gedrag. Laten wij ook niet vergeten hoeveel wij witten de mensen van kleur verschuldigd zijn. Met dank voor uw aandacht.
Quinsy is altijd door een roze bril bekeken, waardoor hij met alles weg kwam. Nu de aap uit de mouw is gekomen, blijkt hij een duistere kant te hebben, zwart zelfs. Wat een treurnis toch.
Wát komt er uit de mouw?
Nah also, also!
@Kapitein Sjaak Mus | 24-07-21 | 14:39:
Nog steeds een legitieme uitdrukking, wordt binnenkort ook gecanceld natuurlijk.
@De_Denker | 24-07-21 | 14:42:
Het is in ieder geval een misstand die nodig door de PvdD moet worden aangepakt.
Zo'n arme aap in je mouw stoppen is je reinste dierenmishandeling!
Een opmerking als „nu de aap uit de mouw komt“ kan echt niet bij een onderwerp als dit. Zo maakt u mensen onnodig zwart.
@Kapitein Sjaak Mus | 24-07-21 | 14:51:
Haha, een klein circusaapje mag wel.
Ze wisten niet meer hoe je een zwarte man moet behandelen.
Stel je voor dat Wilders zou tweeten "Ik ben beledigd door insinuaties dat ik als voorzitter, als een blanke man, zou meewerken aan – of nog erger – stil zou blijven wanneer er een blanke man ten onrechte, zónder een eerlijk proces, uit de partij zou worden gezet.”
Dat snappen Henk en Ingrid toch allemaal niet?
Ik zou in een deuk liggen.
Zoveel aandacht voor ras, dat het ze zelf niet doorhebben hoe racistisch ze zijn/klinken.
Nu zin ik op een grapje van leden die Gario steunen en de naam Garionetten.
Garottes is ook een mooie.
U mag zelf de plaatjes erbij opzoeken, want ik heb geen zin in een taakstraf.
Blijkbaar wil Rebekka Timmer geen weerstand van een Zwarte man die op haar beoogde plekje zit. jammer Kwinz, weer gewipt door een blanke!
"Bestuurslid Mariam El Maslouhi stelde dat ’sommige mensen bij Bij1 niet weten hoe ze zwarte mensen en mensen van kleur horen te bejegenen’"
Die Mariam El Maslouhi is geloof ik wel de grootste racistische zeikerd bij BIJ1.
Zij heeft een aantal malen op het punt gestaan te vertrekken uit Nederland maar het helaas nooit blijvend gedaan.
Zij is lid van dat Dipsaus, waar nog meer van dat soort exemplaren inzitten:
Anousha Nzume- Die haar naam Anna Senga Steijn niet Afrikaans genoeg vond.
Bekend van het boek "Hallo Witte mensen".
Ebissé Wakjira-Rouw-Woonde tot haar 14e in Addis Abeba.
tegel van de dag.
Als zij een aantal malen op het punt heeft gestaan te vertrekken uit Nederland dan is de grote vraag waarom ze hier steeds blijft? En dan de werkelijke reden. Ik denk dat ik het antwoord weet maar dat zal Mariam nooit toegeven.
@Xbitt | 24-07-21 | 14:41:
Deze reden:
www.youtube.com/watch?v=cpbbuaIA3Ds
Ze heeft een tijdje bij haar zus in Marokko gewoond, maar dat was toch allemaal armoe daar.
Je hebt al haast een handleiding nodig hoe om te gaan met alle verschillende kleurtjes. Ik kom er niet meer uit en bejegen iedereen hetzelfde:
"Ongezien de tyfus voor je en nou wegwezen met je gejank"
Werkt prima, nooit last met wie dan ook.
@Xbitt | 24-07-21 | 14:41:
De reden die ze aangaf was dat zij voelde dat zij de dappere strijd in dit van racisme doordrenkte land moest voortzetten. Die taak rustte op haar schouders, zij moest het doen! (Waarschijnlijk de link van @Roadblock:)
@Roadblock | 24-07-21 | 14:44:
Dat is uiteraard de echte reden.
@letopuwzaak | 24-07-21 | 14:50:
Hehehe, pikant feit is, dat deze zus activistisch lid was van AEL(die club van Dyab Abou Jahjah) , en wegens de "Islamfobie" hier, naar Marokko vertrokken is.
www.ad.nl/den-haag/activiste-mariam-e...
Mompelt "Deden ze dat allemaal maar" voor zich heen.
@Roadblock | 24-07-21 | 15:36:
Wat een vervelende en nare familie. Dat ze maar vlug ook vertrekt!
Heerlijk, al dat leedvermaak bij aanhangers van partijen waar ze niet eens weten wat interne partijdemocratie is. Die correlatie tussen huidskleur en intelligentie: bitches, please!
Quinsy leek iemand die van verongelijktheid zijn handelsmerk had gemaakt. Nu blijkt dat hij uit niets anders bestaat dan dat. Altijd deugt er iets niet, altijd heeft hij gelijk, altijd moeten anderen hun waffel houden. En dus valt er niet met hem te werken. Verrassend ? Alleen voor de mensen om hem heen.
Heerlijk, die totale woke wappie losers die elkaar afmaken.
Ze zijn zo verdwaasd.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar wat heeft die Quincy nou precíes misdaan? Ik hoor geen enkel concreet feit dat wordt omschreven....
Volgens het handboek der wokies kan je nooit ver genoeg gaan in je activisme, er is altijd nog wel weer iets waar je in verschilt en wat dus niet mag. Quins heeft waarschijnlijk gedacht dat omdat hij zo mooi zwart was hij gewoon z'n gang kon gaan maar nee, dát is nou weer precies niet de bedoeling. Zodra die gewoon zijn eigen macho zelfje begint te etaleren is het rap over met de inclusiviteit en is het gewoon weer een uiterst onfrisse lamlul. Wat wel echt opvalt is dat ze blijkbaar niet anders kunnen dan ogenblikkelijk ras erbij betrekken. Daaraan herken je echte racisten ook, maakt niet uit welke kleur ze zelf hebben, zodra ze zelf in het nauw komen is het sowieso vanwege hun kleur of die van de ander, een andere reden komt niet bij ze op. Zo voorspelbaar allemaal.
Dat valt mij ook op, geen enkel concreet feit. Dat wil niet zeggen dat deze er niet zijn, maar als je iemand zo publiekelijk aan de schandpaal zet en uit de partij goot, dan heb je wat uit te leggen.
Verder heerlijk hoe het eigen interne zuur, het racisme, de haat en egotripperij in deze partij Bij1 verscheurt.
Ik durf de voorspelling wel aan dat een deel zich gaat afscheiden, want er was vooraf al een behoorlijke groep die pro Quincy is.
@Nuuk | 24-07-21 | 14:55:
Dat wordt dan BIJ2.
Het enige dat ik dan kan bedenken is dat het om geld gaat, oeang, doekoe of hoe het ook genoemd moge worden in onderhavige kringen.
Niet inclusief genoeg dus. Maar wel inclusiviteit van eikels zoals deze eisen bij autochtonen.
Het woordenboek definieert toxisch als “giftig”. Een toxisch persoon vergiftigt de mensen en de omgeving die hij tegenkomt. ... Heb je ooit het gevoel gehad dat iemand in je hart, je geest of je ziel treft door iets wat hij of zij doet en je verward achter laat, dan heb je met een toxisch persoon te maken gehad.
Dan heb ik het weleens met een toxische dame gedaan.....
Pijn, signaal-indieners, Toxisch gedrag, gecommuniceerd zijn lidmaatschap niet te laten voortduren / verdriet van de mensen (...)is gediskwalificeerd. "Ik voel voor jullie."
Ik moet wel wennen aan die taal uit die Twitters. Het zijn een soort letterlijke vertalingen van afro Amerikanen.
Inderdaad, het is het kritiekloos nawauwelen van Amerikaanse propagandateksten door mensen die het Nederlands niet beheersen, met hun "mensen van kleur" en "witte mensen".
Standaard onzinontslagredenen. “Past niet in het team” was te opzichtig natuurlijk. Volgens mij heeft hij zijn sigaar gewoon in de stagiaire gestoken. Quincy ‘Bill’ Dario.
Ik vind het oprecht jammer dat dat niet is gebeurd (Quinsy waarschijnlijk ook). Dit geeft hem nog een escape, waardoor hij in de nabije toekomst wel weer één of andere subsidiepot kan aanboren of zelfs bij de NPO iets mag doen.
Het echte verhaal krijgen we nog weleens te horen.. Er lopen ruimschoots voldoen spijtoptante dames rond die hem -en anderen- letterlijk en figuurlijk wel een oor aan willen naaien.
Dat bedoelde ik dus, toen men het had over dat Gario gewipt had, sorry: gewipt was.
@Grachus | 24-07-21 | 14:28: "subsidiepot"
Is dat een vrouwlijke subsidie-verstrekster?
"U kijkt naar een verslag van het partijcongres van de RCPN, de Racistische Communistische Partij Nederland!"
Je zou dan toch denken dat tie aan alle eisen voldoet
hij moet natuurlijk wel knielen voor Syl, dus dat kan een puntje van aandacht geweest zijn. Verder inderdaad een standaard profielschets van een Angy black woman/man.
Ik lees net in een Briefje van Jan (Dijkgraaf) dat Quinsy al eens door niemand minder dan Jerry Afriyie uit een of ander anti-ZwartePiet-project is gezet. "Hij [J.A.] meldde op Facebook dat jij [Q.G.] de vier jaar daarvoor alles had gedaan om hem te beschadigen en de geschiedenis van ‘Zwarte Piet is Racisme’ te vervalsen. Hij zei verder dat je een dief bent, dat je een gedragsstoornis hebt en dat je last hebt van een superioriteitsgevoel en anderen als minderwaardig bejegent."
Ik krijg het gevoel dat Quinsy, behalve autoritair en onuitstaanbaar, ook wat slimmer is dan de meeste anderen.
Daarvoor is niet veel nodig.
Ik heb het epistel van Airfryer gelezen. Hilarisch dat gekibbel tussen Airfryer en HalveGario. De heren gingen rollend over de grond omdat HalveGario twee KOZP t-shirts stiekem in zijn rugzak gestopt zou hebben. De beveiliging en politie moesten eraan te pas komen. Later is nog zelfs aangifte gedaan.
Dat hele verhaal is overduidelijk niet door Airfryer zelf geschreven. Want na meer dan 30 jaar wonend in NL is de taalbeheersing van deze "dichter" allerbelabberdst.
Twee professionele slachtoffers met activisme als verdienmodel, al vechtend en ruziënd om dezelfde subsidie zak . Hoeveel nazaten van slavenhandelaren, al activistisch dichtend en rijmend op kleuterschool niveau hebben we hier precies nodig ? Akwasi speculeert tenminste nog met vastgoed, natuurlijk een walgelijke manier om miljonair te worden volgens heel links maar door zijn kleurtje mag het ineens wel en noemen ze hem veilig rapper .
Grappig dat nagenoeg het hele partijbestuur van Bij1 uit blanken schijnt te bestaan. Dat maakt het toch een soort hobbyprojectje van blanke gutmenschen die aan zwarte touwtjes trekken.
Anja Meulenbelt is antisemitisch, de roomblanke nr. 3 is trans en de partij bevat 2 infiltranten die lid zijn van de Internationale Socialisten (lees: extreem links, marxistisch, met een vleugje antisemitisme) maar dat verzwijgen.
Sylvana Simons is te dom om door te hebben dat door entrisme haar partijtje gekaapt wordt.
@leo de pejo | 24-07-21 | 14:33: Dat partijtje bestaat alleen maar bij de gratie van die extremisten, want zonder hen had Sylvana het nooit uit de grond weten te stampen.
@leo de pejo | 24-07-21 | 14:33:
Simons is te dom om het zonder die infiltranten te kunnen doen, en slim genoeg om dat te beseffen. Enige jaren geleden stamelde en stotterde ze in interviews en straalde het van haar af dat ze niet snel kon denken en qua intellectuele bagage niks bij zich droeg. Het bleef dan bij een paar one-liners die net niet op het juiste moment uit haar strot kwamen waardoor het geheel erg amateuristisch overkwam. Vandaag de dag doet ze het een stuk beter, en je gaat mij niet vertellen dat dit het gevolg is van zelfstudie. Nee, ze is beter geïnstrueerd, heeft zich beter laten instrueren. Ze is geworden tot wat Han van der Horst tegenwoordig een 'scherpe geest' noemt, iemand die zich een strak denkkader heeft eigen gemaakt en vanuit dat kader rigide ageert en reageert.
@Schoorsteenveger | 24-07-21 | 14:46:
Sylvana houdt niet van lezen.
Lang lang geleden mocht ze een boekenprogramma presenteren (gesponsord door één of andere boekenclub zoals ECI) en kwam ze ervoor uit dat ze nooit boeken leest. Maar voor de gelegenheid zette ze wel een leesbril op. Tot hilariteit van velen. Nu draagt ze ook weer een interessante bril.
Tijdens haar weekje vrij moest ze de gehele wereld laten weten dat ze het boekje van Willem 'woke' Schinkel ging lezen. Ben bang dat ze het nog steeds niet uit heeft.
@Schoorsteenveger | 24-07-21 | 14:46: Dan heeft ze wel een prima leercurve?
Bij velen in die kamer gaat het helaas andersom.
@leo de pejo | 24-07-21 | 15:08:
The Story of her Like. Ze leidt BIJ1 zoals ze dat boekenprogramma deed. Maar wat destijds niet lukte gaat nu een stuk beter. Er zit een team achter dat haar stuurt. En binnen dat team leest er wel eens eentje een boek, of schrijft er een.
@geen koning | 24-07-21 | 15:09:
Je kunt niet ontkennen dat ze bijgeleerd heeft. Dat ze zich daarbij met huid en haar verkoopt aan een ideologie die ze zelf niet doorziet, tja, dat is de prijs die ze daarvoor met betalen. Ze heeft zich verkocht aan de Duivel, is een Succubus geworden.
Alles bij elkaar toch uitstekende kwalificaties voor dat clubje. Ik vraag me af wat er wel aan de hand is.
Maakt het ook uit welke postcode je in Paramaribo of op de Antillen hebt?
Ik vraag dat voor een vage kennis van een kennis die iets doet met teksten op rijm, of zoiets.
Het topic wie je wist wat zou komen.
Koop een kroontje. Dan kunt U de tekst nog corrigeren.
@Frau_Ferkel | 24-07-21 | 14:26: Als je het corrigeert is het niet leuk.
@Papa Jones | 24-07-21 | 14:27: Er zijn grenzen. Hier krijg ik schele hoofdpijn van.
@Frau_Ferkel | 24-07-21 | 14:26: hou een sop
@Frau_Ferkel | 24-07-21 | 14:35: Er zijn helaas te weinig grenzen. Koop een hoed…dan is het morgen weer goet!
In de USA had/heb je de KKK vs Black Panthers. In NL heb je soort van PVV vs BIJ1
Ja heel grappig, alleen de PVV bedient zich niet van terreur, is niet homofoob en niet antisemitisch.
Daar hebben we andere partijen voor.
@Papa Jones | 24-07-21 | 14:26:
U bedoelt bevolkingsgroepen van een bepaalde ideologie.
Quinsy schijnt bij een vergadering versnaperingen te hebben geregeld. Na een tijdje bleek er een overschot aan witte chocolade. Het ergste bleek dat Quinsy ook nog Bounties had gekocht. Een grote ruzie was het gevolg.
Hij wilde dat goedmaken met negerzoenen maar dat was ook niet goed.
@Xbitt | 24-07-21 | 14:37:
Zoenen, ze heten zoenen tegenwoordig.
Volgens mij is Quincy een bounty, bruin van buiten en wit van binnen.
Money money money
Als deze zwartmakerij voor hem maar geen roet in het eten gooit.
Is altijd lelijk als ze iemand de zwartepiet toespelen.
Ze moeten ook niet alles zo zwart/wit zien...
U bent er weer. Tof!
Quincy krijgt binnenkort een uitnodiging van de lokale VVD fractie om eens te komen praten. Hij past perfect in het profiel van een vvd-politicus tenslotte.
Liegen, stelen en bedriegen zie ik er niet tussen staan.
@Ommezwaai | 24-07-21 | 14:20:
"en meer"?
@Deksmaat | 24-07-21 | 14:33: Hij is ook van het oldboysnetwork.
It's time to play the music
It's time to light the lights
It's time to meet the Muppets on the Muppet Show tonight
It's time to put on makeup
It's time to dress up right
It's time to raise the curtains on the Muppet Show tonight
Why do we always come here
I guess we'll never know
It's like a kind of torture
To have to watch the show
To introduce our guest star
That's what I am here to do
So it really makes me happy to introduce to you
"Ladies and gentlemen OK go"
So now let's get it started
Why don't we get it started
It's time to get things started
On the most sensational inspirational celebrational Muppetational
This is what we call the Muppet Show
It's the most sensational inspirational celebrational Muppetational
This is what we call the Muppet Show
Lol!
"To introduce our Guest Star
Is what I'm here to do
And it make me very happy
To intoduce to you:
Eeh,..
Eeh...
Nobody?
Gonzo!
Blow that horn!
Treffend.
En k@t. Dit is een oorwurm, waar ik twee dagen last van ga hebben.
Wordt je zonder enig talent op een voetstuk geplaatst en dan ga je je als jankende diva gedragen. Waarom?
Dit soort sujetten leven van subsidies en gratis geld. Deze publiciteit raakt hem in zijn geldbuidel. Geld is de enige echte drijfveer waarom bijna heel Afrika naar Europa wil komen.
NOS: "Voorzitter Mills noemde de opstelling van Gario "toxisch gedrag", en bood haar excuses aan aan de slachtoffers voor het feit dat de partij die situatie zolang heeft laten voortduren. Partijleider Sylvana Simons sloot zich daar later in haar speech bij aan."
Vakkundig onder de bus gegooid en vermorzeld. Wanneer kunnen we verwachten dat hij zich afsplitst en de helft van de leden meeneemt? "MeerBij1", "BeterBij1", "InclusieverBij1".
"Bij1 Geraapt Zooitje Ongeregeld"
Gewoon doornummeren: BIJ2, BIJ3, BIJ4,
Indien solo is All1 een optie eventueel, we denken graag mee.
Slachtoffers?
Iemand wil zijn zin doordrijven, en als je dat over je heen laat komen dan ben je slachtoffer? Nee, dan ben je een slap figuur.
@W_F | 24-07-21 | 14:21: Uit1.
UitelkaarBij1.
Ze raken helemaal verstrikt in hun eigen waanideeën, blank is schuld en zwart is onschuld ten alle tijden, ze komen er niet uit.
Men hoeft niet in Nederland te wonen... Zo simpel is dat. Mijn vader zalige voorspelde dit destijds al met de volksverhuizing van half Suriname naar Nederland.
@Ommezwaai | 24-07-21 | 14:16:
Je vader had een vooruitziende blik.
@Ommezwaai | 24-07-21 | 14:16:
Mijn bekende verhaal over een gesprek met een inspecteur van politie in Parimaribo:
"Merkt u nu wat van de uittocht?" vroeg ik hem.
"Jazeker, mijn misdaadstatistieken dalen" antwoordde hij.
Als Bij1 een echte vent is weigert Bij1 blanke stemmen.
Überhaupt lastig samenwerken als iedereen in die partij in de narcistische slachtofferrol zit. Een schitterend recept voor eeuwigdurende heibel, vliegen afvangen en rollend over straat. Dan kun je er wel een naam als BIJ1 op plakken, maar dit gekkenhuis hou je nooit lang bij elkaar.
Daar hebben ze de zieligheidspiramide voor uitgevonden.
Aan de top staat een gehandicapte lesbische moslima gender van diep-zwarte kleur.
He, wacht, moslima en gender gaat niet.
Ongelooflijk dat zo'n partij bestaat in Nederland. Intens triest.
Als onze verre voorvaderen dit hadden geweten, waren ze wel omgevaren....
Bij BIJ1 zijn ze slaaf van eigen emotie.
Wat een eng narcistisch mannetje is het ook, gatver.
Een bounty is een zwarte (een Afrikaan, Surinamer of Antilliaan) die zich gedraagt als een blanke of die met de blanke maatschappij heult.(Google)
Maar hoe noem je een blanke (witte) die zich gedraagt als een zwarte of die met de zwarte maatschappij heult, een beschimmelde drol?
wigger
Wigger
Een lil' kleine
Wigger.
nl.wikipedia.org/wiki/Wigger
helper whitey
Mergpijpje
bleger
Dat is ook het grote probleem met immigranten, integreren wordt door hun gemeenschap als iets slechts gezien en afgeraden.
Een wigger helper whitey.
Hij is dus in alle contexten een lul, dat siert hem dan wel weer
Jullie zijn allemaal racisten hier! Jullie begrijpen de ware struggle waar deze arme onderdrukte minderheidsintersectionelen dagelijks mee te maken hebben niet.... En jullie zijn te wit! Oh en zwarte Quincy te dominant....
De enige struggle die HalveGario kent is op tijd opstaan om naar de KFC te gaan.
En af en toe rijst en bonen bij moeders eten.
Ik wens niet voor racist te worden uitgemaakt.
Ik geef de voorkeur aan de term "tot racist gemaakte".
Dank u!
En dat zegt een God uit de noorse mythologie, waar sinds 40-45 een naar tintje aan hangt.
Gruppe Odin klinkt niet bepaald kosher om het zo maar te zeggen.
Notoire dwarsliggers, passen niet BIJ1 hoewel het is opgebouwd en vol zit met extreme aanhangers van andersdenkenden.
Dat is toch die knakker van "willen jullie meer of minder Zwarte Pieten? Nou, dan gaan we dat regelen!"
"zin doordrijven, manipulatief gedrag, stoken, disrespectvolle omgang, groepsdruk creëren, voor het blok zetten, weglopen, niet open staan voor gesprek". Dat lijkt op het verkiezingsprogramma van Bij1
Het lijkt ook op de lijst van vereiste kwalificaties in een personeelsadvertentie van BIJ1.
Koekoek.
Thomas Sowell en de ware feiten nog 'ns op een rij :
www.youtube.com/watch?v=6nuVhEdAgOY
Zien we (natuurlijk) niet / nooit bij de NPO en soortgelijke deug media.
Uncle Tom Sowell zouden ze zeggen bij BIJna.
@Graaf_van_Hogendorp | 24-07-21 | 14:07:
Prachtige en wijze man (econoom).
Een genot om te lezen en naar te luisteren / kijken.
Clubjes als BLM en BIJ1 zijn er als de dood voor :
Andersdenkende zwarten.
Harrison geeft ook het grotere plaatje weer van de wereldwijde slavernij.
www.bol.com/nl/nl/f/de-geschiedenis-v...
Laten we een straat naar ‘m vernoemen.
Een wasstraat, voor al uw vuile was.
Niet voor de witte was.
voor de mensen die vergeten zijn wat voor irritante eikel Quincy Gario is kijk hier maar naar. Gegarandeerd 30 min tenenkrommend irritant
www.dumpert.nl/item/6627968_6225f56e
Sorr, maar daar ga ik mijn tijd dus echt niet aan besteden.
Nou nou, ik zou ook best geïrriteerd zijn als ik wordt uitgenodigd voor een vraaggesprek en de uitzending begint met 'Neger uur'.
Ha ha ha, dit is zo lekker kneuterig en ook wel begrijpelijk, wie herinnert zich niet de opstart problemen bij de LPF, laat ze toch even, iedere nieuwe partij heeft zo zijn haantjes
Het opstart probleem van LPF was dat Pim werd neergeknald.
@bijna_raak | 24-07-21 | 14:24: Die is raak.
@bijna_raak | 24-07-21 | 14:24:
Pats, raak, zou mijn oude schietinstructeur zeggen.
Raar woord, 'disrespectvol'. Bedoelen ze niet gewoon 'respectloos'?
Disrespectvolloos, was misschien nog een optie. En als je je verzet tegen dit gedrag, ben je dan anti-disrespectvolloosheidsactivist ofzo?
Volgende stap: nauwelijks ondisrespectvol. Spindoctors en politieke communicatie-specialisten verdienen hier dikke boterhammen mee.
inderdaad, praôt gewoon Nederlands..
Ik ga voor "respectvoos".
Die arme Sylvana toch. Als TMF presentatrice deed ze het hardstikke leuk (zie ook die oude video van de Locomotion Zoetermeer) maar daarna is het helaas bergafwaards gegaan.
Ze strijkt nu toch ruim een ton per jaar op plus daarna nog een berg wachtgeld nog een paar rijke snurkers en ze is definitief binnen.
lesch cultoer...
Dat is toch lachen dat er op teletekst staat dat het bestuurd wordt beticht van racisme door leden.
Hoe ziet die racimse-constructie er precies uit onderling?
Wie krijgt de Zwarte Piet toebedeeld?
"zin doordrijven, manipulatief gedrag, stoken, disrespectvolle omgang, groepsdruk creëren, voor het blok zetten, weglopen, niet open staan voor gesprek en meer"
Ik dacht eerst dat het over Syl ging.
Ze zit nu nog in de fase van reflecteren.
Volgende stap is dat ze die ' kwaliteiten' ook bij zichzelf (h)erkent.
Da's precies het probleem. Hij is waarschijnlijk de enige die niet voor haar knielt en daarom een bedreiging voor haar positie. Het gaat erover wie er bij BIJ1 de baas is, al zal niemand dat letterlijk toegeven. Het is een kunstmatig vormgegeven safe space waarin iedereen zich veilig voelt zolang het leiderschap van sjamaan Simons niet wordt betwist. Het is sektarisch gedrag.
Volgens mij bestaat de hele partij uit dit soort karakters. Anders heb je bij die partij immers niets te zoeken???
Je ziet het gewoon niet aankomen, dat met een extremistische ruziezoeker niet samen te werken valt...
Ik zie daar een mevrouw zitten met het haar van Jan Wolkers.
Wat zou zo'n mevrouw bewegen om lid te worden van een club voor zwarte mensen?
Er zitten ook wittige mensen bij. Dat is goed voor de diversiteit, zolang ze maar hun bek houden, zoals witten betaamt.
Bij1 zou niet in de kamer zitten, zelfs niet in de Amsterdamse raad, zonder de ruime steun van blanken. Ik heb het idee dat dit vooral om blanken gaat die ruim bemiddeld zijn en heel leuk wonen (vooral vrouwen, no offense). Die zoeken dan een leuke hobby om aan de behoefte tot zelfverwezenlijking te komen, de bovenste laag van de pyramide van Maslow gaat heel aardig op!
White-guilt, zegt die term u iets?
Dat is mevrouw Meulenbelt,bekend van de jaren 70 klassieker " Het schaamhaar voorbij ".
Goed gezien, dat is schrijvershaar. Anja Meulenbelt, bekend van haar feministiese (let op de jaren 70 spelling) schrijvelarij. Bij gebrek aan urgentie op dat onderwerp heeft ze zich aangesloten bij allerhande zielige minderheden. Zoals de Palestijnen en “”nazaten van tot slaaf gemaakten””.
Dat haar is de sleutel, ze was voor de zeldzame huidaandoening ook zwart denk ik.
Denk Michael Jackson.
Dacht zelf eerst dat het Oboema was!
Die mevrouw probeert voor zichzelf nog steeds vol te houden dat haar mens- en wereldbeeld steek houden. Dat is tegen beter weten in inmiddels, dus moet ze zich in steeds extremere sferen begeven.
@oldanwise, verrek.. ik had haar niet herkend!
@dan-maar-zo, juist ja. Mevrouw Meulenbelt heeft ook de neiging om zich te richten op de underdog. Op zich niets mis
..(vervolg, tegel was al gebakken)
.op zich niets mis mee, ware het niet dat de underdog bij haar het nooit mis kan doen. Ze generaliseert .
@Nuuk, ook dat klinkt aannemelijk...
Gario gedraagt zich dus als datgene waar ze witte machtige mannen van beschuldigen. Oké. Gario identificeert zich nu als VVDer... Die zaten nog niet in het lgbthi+ circus
De pot verwijt de ketel dat hij, eeuuhh, stroopwafel ziet.
Ze hebben hem de regenboogpiet toegespeeld.
Kwin Sigario is een eikel eerste klas, dat stond al vast, een irritant baasje, iemand die het bloed onder je nagels vandaan haalt, een onruststoker, maar dat wist BIJ1 natuurlijk ook.
En wat die witte advocaten gevonden hebben is precies dat. Niets minder, maar ook niets méér. Kwin Sigario is een vervelend mannetje, vinden anderen. Het zijn allemaal subjectieve kwalificaties, vaag en rekbaar. Hij wil zijn zin doordrijven. In hoeverre? Hij vertoont manipulatief gedrag. Hoe manipulatief? Hij stookt. Hoe doet-ie dat precies? Hij is 'disrespectvol' in de omgang. Waar blijkt dat uit? Hij creëert groepsdruk. Hoe doet-ie dat in z'n eentje? Hij zet mensen voor het blok. Graag voorbeelden hoe hij dat voor mekaar krijgt. Hij loopt weg. Tijdens de vergadering? In de wandelgang? Hij staat niet open voor gesprek. Waar blijkt dat uit?
Niks concreets. Hij heeft niemand betast, niemand belasterd, hij heeft geen greep in de kas gedaan, hij heeft, voor zover wij nu weten, werkelijk niks gedaan wat niet door de beugel kan. Hij is gewoon een vervelend mannetje, maar dat wisten ze al.
Deze tragikomedie zegt niks nieuws, en eigenlijk helemaal niks over Kwin Sigario, maar alles over BIJ1. De club is volstrekt niet in staat om met een vervelend mannetje om te gaan, om een vervelend mannetje enkel vervelend naar buiten te laten zijn maar intern zijn plaats te wijzen. Men is niet tegen hem opgewassen, men is week, slap, lam, krachteloos.
Hij is de enige, zo vrees ik, die het leiderschap van sjamaan Simons niet voor zoete koek slikt, en daarmee is hij een bedreiging voor het sektarische karakter van de groep. De slappelingen zullen tijdens dit voodoo-ritueel de bezweringen van Simons over zich heen laten komen en braaf vinden dat Kwin niet deugt, al is hij nog zo zwart. Simons zal een zwarter dan zwarte verschijning zijn, en naast haar zal hij verbleken.
Alles wat over hem gezegd wordt, gaat ook op voor welk lid van Bij1 dan ook. Het is een clubje nare mensen, zonder humor, met een drammende agenda, geen onderbouwing, dreigen, janken, jammeren.
En daar zou Quincy Gario dan niet tussen passen? Ik snap daar dan weer niets van. Hup Quincy! Eis je plek op in dit gekkenhuis.
@Nuuk | 24-07-21 | 13:57: Het komt toch allemaal door de slavernij! Ze zijn allemaal slachtoffer van het witte patriarchaat.
Ik zie alleen Silly Syl Simons, net zoals Jessias bij Groen(s)Links, niet als de eindbaas van de toko. Het feministische CRT cabal van de UvA/VU zijn de daadwerkelijke brains achter deze wanstaltige club.
She is the hired help. Een presentatrice en C acteur.
@Graaf_van_Hogendorp | 24-07-21 | 14:03: juist dit. Scherp.
@Graaf_van_Hogendorp | 24-07-21 | 14:03:
Het een houdt het ander in stand. Figuren als Willem Schinkel leveren wellicht de ideologische munitie aan, maar zonder die fanatieke en vooral Zwarte Simons is de aantrekkingskracht van BIJ1 minimaal.
Maar ik denk dat je het verder scherp ziet. Kwin Sigario is het type dat zich niet zomaar aanpast aan de scenario's die die lui aan Simons aanreiken. Hij is meer een straatvechter die op intuïtie handelt en dus niet stuurbaar is.
Intersectionelen eten hun eigen kinderen op.
Ik snap best dat er geen pers welkom is. Ik doe zelf ook wat bestuursfuncties. Ik zou zou tijdens vergaderingen met leden er ook geen pers bij willen hebben. Leden en bestuur hebben een soort 'collectief verenigingsgeheugen' van waaruit zaken worden besproken. Persmensen ervaren zo'n vergadering totaal anders. En willen uiteraard alleen maar scoops.
Pers is best vaak gewoon kut.
"Pers is best vaak gewoon kut."
En diezelfde pers is op andere momenten best vaak gewoon erg handig. Bijvoorbeeld als de hogepriesteres van de sekte in de Tweede Kamer een geplande aanval op Rutte ten uitvoer brengt.
Niet als je een politieke partij bent die er van , door en voor het volk zou moeten zijn.
Maw hij was een eigenwijs l*l met vingers waar bijna niet mee te werken valt. Maar waar zijn de daadwerkelijke redenen om hem te royeren? Waar blijven de verhalen dat hij zijn tollie tussen de kadetten van iemand probeerde te douwen? Want als dit alles is... wat een teleurstelling.
FvD had een graaiende bolle penningmeester, foute 4chan posts en een heus Brutus complot. SP had LARPende zolderkamer Bolsjewieken. DENK had 2 jaloerse Turken die over elkaar roddelde en Ton 'kipkluifje' Elias wilden klappen. Dit is geweaun sneu.
DENK had vervolgens ook nog een schuinsmarcheerder in de gelederen, Kuzu genaamd.
Kip,het meest veelzijdige stukje Quinsy
Zijn hele zwarte piet gezanik is met dezelfde woorden te omschrijven.
Ze wisten wat ze binnenhaalden inderdaad.
What a unit! Die jongen heeft duidelijk de columns van Ten Broeke gelezen.
bigi ede nanga bere
@Graaf_van_Hogendorp | 24-07-21 | 13:56: U spreekt Sranan Tongo?
@Jezus_Boeddha | 24-07-21 | 13:58:
Nee. Maar ik dacht ik spreek 'em in zijn moerstaal toe.
Hij kreeg ook al eerder de zwarte piet toebedeeld.....
Een zetel maar, en Sylvana toont geen leiderschap maar drukt zich zodat de shitstorm haar positie niet kan beschadigen.
Die is al aardig ingeburgerd in de politieke machtspelletjes, zogenaamd nieuwe politiek mijn reet .
Eigen zetel eerst !
Volgens mij toont ze juist slim leiderschap: je laat je attack-dogs het vuile werk opknappen om de dissidenten uit de partij te gooien. Je houdt schonen handen. Mark Rutte is hier groot mee geworden
KOQG, en snel graag.
KAAG?
De kop was al bekend. Ik ben nog enigszins benieuwd naar het 'meer' in '...en meer'.
Gezien het huidige "Me Too" tijdperk, zal het wel allemaal niet zo fraai zijn...
Dus het is een naar mannetje? Dat wisten we al, die jongen is niet helemaal lekker in zijn paasei.
Uiteindelijk zullen de witten de schuld krijgen.
Kan niet wachten op de tweede termijn van dit dispuut, waarin de verdachte in vlammend doch keurig koeterwaals met repliek zal komen.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.
Hij maakte zich ook schuldig aan 'mannelijke dominantie'. Dominantie wordt blijkbaar alleen op prijs gesteld als deze door vrouwen wordt uitgeoefend.
De aanzet om alle mannen uit de partij te gooien. En als die verdwenen zijn begint de heksenjacht op niet-lesbische vrouwen. Hup, ook er uit. Enzovoort.
Als er iets uit de inclusieve cultuur naar voren is gekomen dan is het wel dat inclusiviteit er totaal niet bestaat.
Nu klinkt het alsof BIJ1 een Femdom-vereniging is, met overigens wel een duidelijke voorkeur voor zwarte meesteressen. Dominantie mag zeker niet (te) wit zijn.
@2voor12 | 24-07-21 | 13:50:
Hahaha ja meesterlijk zoals ze zichzelf uithollen tot er niets meer overblijft.
Ik ook, op een paar zwarte laklaarzen met naaldhakken en een zweep,... ow wacht, vergeet wat ik gezegd heb.
Nou nog Sylvanatje eruit gekinkeld, kunnen ze samen op de witte-balkjes-foto
De minachting voor de Nederlandse taal, dat is pas ondisrespectvolloos.
Prachtig
Was het Sylvana Simons niet die Geert Wilders aansprak op het niet openbaren van partijinhoudelijke zaken omtrent Graus?
Erg benieuwd hoe zij er nu in staat.
Dit is altijd het geval bij extremisten, ISIS, Kmer Rouge, Nazies, Black Panters etc. Na verloop van tijd is de grootste extremist niet meer extreem genoeg.
Die foto: is de heer Gario werkelijk in dergelijke kledij bij een operavoorstelling binnengekomen? En het dan gek vinden dat ons land naar de kloten gaat. Cultuurbarbaar!
Die kleding is nog tot daaraan toe. Maar die ongelofelijke vetheid zeg. Suikerziekte op benen. Man man. Wat zullen ze in zijn Heimatsland daarvan denken.
@grapo | 24-07-21 | 13:45: Hier moest ik er zeer schuldbewust maar even het zwijgen toe doen, mijn beste. Wat ik me wel afvraag: al dat wollige taalgebruik doet mij vermoeden, dat het werkelijke probleem met de heer Gario wel eens zijn slechte adem zou kunnen zijn.
Overigens is in Afrika, eigenlijk in alle niet-Westerse landen, een stevig postuur het schoonheidsideaal. Terecht uiteraard.
Haha, tot zover de transparantie van Bij1 zelf die ze zo propageren in de 2e Kamer ook?
Maar die tweet van Bij1 zelf, dat riekt toch wel naar een ongezonde dosis narcisme wanneer klagers gelijk hebben of vergis ik me?
Tuurlijk mag GS meekijken met de stream. Je maakt mij niet wijs dat GS nog geen BIJ1 lid is.
Betekent dat dan ook financiële ondersteuning? En moet je dat wel willen dan?
Lid? Bij1 is hartstikke inclusief, joh. Ook als je niet lid bent ben je welkom. Als je maar anti-man, anti-blank, anti-Zwarte Piet, anti-Nederlandse-cultuur, -waarden en -normen bent. Eigenlijk zijn ze heel inclusief... voor niet-traditionele Nederlanders. Exclusief clubje hoor!1!! Daar wil je bij!!1!
De kop van het artikel is toch gewoon de werkwijze van KOZP? Wat hadden de Bij1'ners dan verwacht van hem?
Als de "beschuldigingen" kloppen dan is er nog steeds niks aan de hand.
Dan is Quincy Gario hooguit een totale L*L, maar dat was hij altijd al.
En een parasitaire, corrupte en gewelddadige racist bovendien.
Maar al deze "beschuldigingen" zijn volstrekt irrelevante non-issues.
Die bovendien voor beide kanten gelden; als twee mensen van mening verschillen over de koers, dan kan er maar één van de twee winnen.
Is die discussie winnen dan "je zin doordrijven"?
Dat werkt dan natuurlijk twee kanten op. Dus als halve Gario had toegegeven dan had zijn opponent dus "zijn/haar/het zin doorgedreven". Daar kom je nooit uit.
Als zesjarige huilbaby's dit niet snappen kun je ze zonder eten naar bed sturen. Maar dankzij de door de PvdA ingezette en door DDR66 voltooide debilisering van onderwijs, wetenschap en media zitten deze dreumesen nu dus in de tweede kamer.
Elke politieke partij waar er hommeles is, is een plezier om naar te kijken,
maar je hebt toch zo je voorkeuren voor partijen waarvan je hoopt dat zij
zichzelf gruwlijk ten gronde richten en kan me dan ook bij een rascisten partij als bij1, helemaal verkneukelen!
Bij de PVV gaat her toch democratischer toe met die fijnzinnige ledeninbreng.
Eén zeteltje tegenover zeventien, bedoelt u dat? Een partijtje waarvan de fractieleidster een weekje -geheel toevallig- ondergedoken is, schaterlachend? Uw zogenaamde ironie is ietwat misplaatst.
"Boehoehoe PVV Boehoehoe".
Prinsemarij ook weer klaar met mentale zelfbevlekking voor vandaag.
Voorspelling: Bij1 gaat zeggen dat Quinsy geen echte vertegenwoordiger is van de Zwarte Identiteit, maar om egoistische redenen de politiek is ingegaan.
Net zoals regenboogmensen niet van rechtse homo's houden, houden anti-witte-racisten niet van zwarte mensen die liever een individu willen zijn met een eigen mening, in plaats van een vertegenwoordiger van hun huidskleur.
Dictatoriaal engvolk is het, die wokies.
Hear hear..
Lekker neergezet.
BLM ondersteunde expliciet de communistische Cubaanse regering verleden week, toen die los ging op de protesterende bevolking. Het masker gevallen. Zwarte mensen eenvoudig als tool gebruikt voor hogere doeleinden.
Volgens mij had Gario dezelfde aspiraties als Simons. Dat moet botsen bij zulke uitgesproken dogmatische naturen.
Het partijbestuur is in ieder geval wel daadkrachtig mbt de misdragingen van deze neger van kleur, iets wat niet van het OM gezegd kan worden.
Plekje vrij dus.. misschien iets voor Akwasi?
Maar is er al geknield ?
Ik schat zo in dat Quinsy vooral zijn Caraïbische libido belangrijk vindt. Dan is D66 een passender partij voor hem.
En dan vervolgens de racismekaart trekken. Want het ligt aan de onderzoeker en de partij, maar niet aan Quincy G. En Silly Syl is op vakantie. Blijkbaar niet belangrijk dat je nr 2 kopje onder gaat.
Volgens mij was het Simons' bedoeling dat haar ongezeggelijke nummer twee kopje onder gaat. Daarom nam ze vakantie.
@Jezus_Boeddha | 24-07-21 | 13:48: dat lijkt mij ook. Ouderwetse machtspolitiek.
Dit klinkt als de mediastrategie van “Kick Out Zwarte Piet”. Minder leuk als je zelf aan de ontvangende kant zit?
is Sylvana er nou wel of niet?
‘Zin doordrijven’ en ‘weglopen’, zijn dat geen tegenovergestelden van elkaar?
Weten zij veel.
Officieel heeft bijna de helft van alle Bij1 politici diploma's die qua niveau overeenkomen met voltooide lagere school tot 1970. Maar in de praktijk gelden feitenkennis en logica als vormen van "witte supremacie", die straks verboden moeten worden.
Ook woordenschat valt daar onder, volgens sommigen is woordenschat zelfs net zo racistisch als ijver, op tijd komen of zelfs wiskunde.
Critical race Theory is daar heel duidelijk over.
Heet Jerry echt King Luther?
Nee, dat is zijn verdienmodel. Die naam roept associaties op, net zoals Groen Links dat doet ( lieve mensen die van bloemetjes en de natuur houden dus ). En een hoop naievelingen stinken erin. Die jongen is gewoon een hardcore terrorist.
Ja en mijn ouders konden geen leuks bijnaam voor mij verzinnen...
"weglopen" ... doet dat Grote Leider Sylvana ook in de Kamer, dus lijkt me partij-gewoonte.
Hebben die mensen van BIJ1 weleens 5m een gesprek gehad met de heer Gario? Denk ik dan…
Ja, maar dat is een beetje de tendens hier he...
Dat mensen hier opschrijven wat ze denken.
5 meter komt wel heel dichtbij.
De kinderen van de revolutie worden opgegeten. De strijd om de subsidies is bikkelhard.
Beetje zoals de rest van Nederland hem al langer kent, zeg maar.
Wat een enge racistische partij
Dus iemand die verbaal om zich slaat bij de meest idiote onzin en stookt om kinderen hun feestje te vernaggelen blijkt een asociale lul (m/v) te zijn? Het zal toch niet?
Ik begrijp het niet, dat is toch gewoon volgens het partijprogramma?
In slangtaal is Quinsy een Bounty, bruin van buiten maar wit van binnen.
Bestond er ook niet een woord voor het omgekeerde, voor Ali G zeg maar?
@skoftig | 24-07-21 | 13:43: wigger
@skoftig | 24-07-21 | 13:43: whigger
hoezo zou dat zo zijn.
Bestuurslid Mariam El Maslouhi stelde dat ’sommige mensen bij Bij1 niet weten hoe ze zwarte mensen en mensen van kleur horen te bejegenen’.
Kennelijk dus niet gewoon als mens??
Man man t rascisme druipt er vanaf bij die partij.
"Ik verafschuw racisme, want ik beschouw het als een barbaars iets, ongeacht het komt van een zwart of een blank mens." - Nelson Mandela
@Zunsjine | 24-07-21 | 13:36:
Kijk in je quote van Mandela even hoe he "racisme" spelt.
Met een extra S is de linkse spelling van het woord.
Hoe bejegen ik zwarte mensen en mensen van kleur?
Ik had gelezen dat het knallen van de zweep niet meer wordt geaccepteerd, maar hoe nu wel?
Als blanke moet je buigen en knielen en je erfzonde belijden dat je blank bent.
Dat je als blanke uberhaupt bij die partij wil horen is complete waanzin.
@Zunsjine | 24-07-21 | 13:36:
Om vervolgens "kill the boer" te lopen zingen. Kijk uit met het ophemelen van linkse mensen ( sowieso met het ophemelen van activisten ), zelden zijn ze brandschoon.
@2voor12 | 24-07-21 | 13:43: het is inderdaad vreemd dat er zoveel blanke aanhang en deelname is in de organisatie. men doet dat uit een soort schuldgevoel?
@AntiZanicz | 24-07-21 | 17:12:
Nee, superieuriteitsgevoel icm zelfhaat.
Categorie "kijk mij die arme negertjes een helpen. Goed he". Om vervolgens om 17:00 de diversiteitsdeur achter zich dicht te trekken en prive lekker tussen ons witte soort mensen te bivakkeren onder het vertellen van anekdotes bij dat leuke Turkse bakkertje of die lollige Surinamer op de fiets.
En ja, zo zijn die mensen echt.
Ach, een andere fascistische partij uit de jaren dertig vermoorde hun stormtroopers van het eerste uur, dus hij heeft nog geluk gehad die neger.
Maar maakten er ook liedjes van om op te marcheren is vastgesloten rijen voor hun vermoorde stormtroep
@Hemmenaar7 | 24-07-21 | 13:29: Nee, dat liedje ging daar niet over. Dat ging over Horst Wessel die door communisten was neergeschoten. Horst zat bij de SA.
@Jezus_Boeddha | 24-07-21 | 13:54: Het liedje was door Horst zélf geschreven, al had hij de melodie waarschijnlijk ergens anders vandaan gehaald. Het lied werd al tijdens zijn leven gespeeld, na zijn dood werd het naar hem genoemd en tot volkslied van de Nazis gemaakt.
Bij deze machtsstrijd past dit prachtige lied. Het gaat over bomen.
youtu.be/JnC88xBPkkc
Bij deze machtsstrijd passen chips nootjes bier.
Hij heeft zich zo te lezen als een slavendrijver gedragen.
Is hij niet van origine een Ashanti? Die wisten daar wel raad mee, met onwillige zwarten.
@Graaisnaaiert | 24-07-21 | 13:30:
Nee dat is die Kawasaki gozert.
Quinsy is Ashanti nl.wikipedia.org/wiki/Jerry_Afriyie?w...
@Kaas de Vies | 24-07-21 | 13:34:
Ik haal ze ook altijd door elkaar.
Het zijn net Chinezen.
@Arnold Layne | 24-07-21 | 13:39:
Uw link betreft Jerry Afriyie....
Toch lekker als je die woketerminologie niet begrijpt. Mansplaining, gaslighting, cisgender, noem maar op. En ook niet het geval dat we daar heel erg veel aan missen.
Overigens, @topictitel, is dat niet waar alle wokeys bekend om staan? Eigenlijk alles links van de VVD dus?
Deze aantijgingen zijn geheel in de lijn van oprichtster Sylvana Simons. Waar is ze eigenlijk?
Schaterlachend een intellectueel boek aan het lezen?
Bewegende beelden' bekijken misschien?
@Tikkie Terug | 24-07-21 | 13:27:
Oh, niet gezien.
Wel een leuke laatste pica
Silly Syl heeft haar moeder, haar Russische jarenlang verdwenen stiefzusje, en haar achterlijke haat-tante meegebracht
Zin doordrijven, manipulatief gedrag, stoken, diesrespectvolle omgang, groepsdruk creëren, voor het blok zetten, weglopen, niet open staan voor gesprek en meer.
Dat is BIJ1 in een notendop.
Gelijke gedachte.
Exact. Al dit soort lui inclusief Simons gebruiken deze werkwijze.
Dat heet diversiteit en inclusiviteit.
De moslims werken de negers eruit. Yep. Zo werkt diversiteit in het eggie.
Een paar eeuwen geleden werden de Afrikaanse slaven verkocht door de Arabieren... Zie hier, de cirkel is weer rond.
@Ommezwaai | 24-07-21 | 13:40: Afrikaanse slaven werden verkocht en getransporteerd door Afrikanen. Je dacht toch niet dat Europeanen de binnenlanden in gingen om zelf slaven te zoeken? die werden netjes in de havens afgeleverd. Slavenhandel binnen Afrika bestond al veel langer dan slaven export. Maar goed, we hebben nu een nieuwe versie van de geschiedenis dus moet de oude doodgezwegen worden.
Je vergeet inclusiviteit.
@W_F | 24-07-21 | 13:49:
Even een lesje geschiedenis voor u..
opiniez.com/2019/06/29/de-verzwegen-f...
@Ommezwaai | 24-07-21 | 14:12: u was mij voor
Halvio wordt gevierendeeld!
(Of is dat een white privilege en moet hij gegeseld worden?)
Kielhalen zoals het met mijn voorvaderen gebeurde!
Grote afwezige is Sylvana Simons. Het zou wel ijzersterk zijn als zij aan het eind van de vergadering samen met Quinsy op het podium stapt en iedereen de mantel uitveegt omdat ze insubordinant zijn geweest. Luisteren naar Silly en Quinsy en doen wat wij jullie opdragen, gvd!
Republiek Amsterdam was een slecht plan maar om de Bijlmer tot ongsubsidieerd thuisland te verklaren voor Bij1gekkies zou ik helemaal geen slecht idee vinden. Kunnen we over 5 jaar zien wat er van die idealen terecht is gekomen, of er ergens nog een steen op de andere staat en of ze uberhaupt wel iets te vreten hebben.
Ik denk dat mevr Simons wacht tot haar secondanten meneer Gario definitief hebben weggewerkt en diens aanhang voor de keuze gesteld hebben: trouw zijn aan Simons of samen met Gario de partij verlaten.
@Jezus_Boeddha | 24-07-21 | 13:29:
Nog een afspitsing erbij. De zwarte mannen met witte privileges partij.
@Graaisnaaiert | 24-07-21 | 13:28: dat was in het verleden ook al zo’n succes
www.geenstijl.nl/1930431/weer_fraude_...
Sylvana is druk met lezen, brunchen, kuieren, lang tafelen, schaterlachen en heel veel slapen!
simons zit niet in het bestuur, gaat dus nergens over.
Nou nou, het lijkt wel een politiek activist qua gedrag.
Citeren jullie nu de statuten van die partij of???
www.youtube.com/watch?v=ODJE_I5kERA
Veilig dit, ongecensureerd op jij buis.
Dat nummer van de Zangeres zonder Naam is trouwens gecoverd door Rob Muntz.
Die versie werd op de Publieke Omroep geboycot, maar gelukkig is hij wel op Dumpert verschenen:
www.dumpert.nl/item/36002_7ff01538
Het lijkt er meer op dat hij de partij kast heeft leeg gegeten. Hij is hard onderweg de zwarte Timmermans te worden.
partijkast of partijkas. Ik denk overigens wel dat het gebruikelijk is dat er tijdens de vergaderingen uitgebreid en lekker wordt gekookt. Heb in een grijs verleden bij een DM-organisatie in de Bijlmer gewerkt waar ook een Surinaamse mevrouw werkte en altijd als de grote baas uit Zwitserland kwam voor overleg, kookte zij. Die maaltijden waren het enige positieve van al die vergaderingen.
@FrankVeer | 24-07-21 | 13:39: Partij kast.
*pakt de gedichten van mijn held Quinsy er weer bij *
Als blanke men met een koloniaal verleden en familieplantages zonder zwarte mensen (toen al woke) sta ik achter de meest vrouwelijke en zwarte persoon in dit conflict.
Moge de meest vrouwelijke zwarte persoon opstaan.
Volgens de redenatie van het partijbestuur is eerst geslacht en daarna kleur namelijk doorslaggevend in de argumentatie.
"Voorzitter Jursica Mills: "Ik ben beledigd door insinuaties dat ik als voorzitter, als een zwarte vrouw, zou meewerken aan – of nog erger – stil zou blijven wanneer er een zwarte man ten onrechte, zónder een eerlijk proces, uit de partij zou worden gezet.”
Ik heb dan wel negers, maar die behandel ik gewoon goed. In mijn huis geen racisme!
Ben vooral benieuwd naar ‘en meer’.
Inderdaad, meer sleeze en dirt graag!
Blank balkje, ik ga stuk
Anders krijg je een unibrow...
Geweldige vondst!
Voordat de MSM een inclusief balkje plaatst, zet GS de trend!
Ouderwetse stammenstrijd. Komt in de beste politieke partijen voor.
Ik denk dat het hele gedoe een persoonlijk conflict is tussen mevr Simons en de heer Gario. Mevr Simons is de baas van de club, niet meneer Gario. Strijd dus tussen autoritaire leiders waarbij er maar een kan winnen ten koste van de ander.
@Jezus_Boeddha | 24-07-21 | 13:27: Hij moet naar een vrouw luisteren. Nou is dat al een hele opgave.
@Jezus_Boeddha | 24-07-21 | 13:27: Simons zit niet eens in het bestuur. De bazin is zij dus helemaal niet. Wellicht wil ze straks niet aftreden (wat toch de bedoeling is na de halve termijn, wanneer het wachtgeld binnen is) en moet Gario daarom kaltgestellt werden?
En dat is de eerste, wie volgt? Want het blijft hier natuurlijk niet bij, de racistische haat en afgunst onderling binnen die partij stopt hier echt niet mee.
Ik snap echt niet waarom hij eruit wordt getrapt. Hij houdt zich zo te zien volledig aan het Bij1 partijprogramma
Oh oh oh...
BIJ1 voelt zich duidelijk niet thuis in een democratie.
Is ook lastig met Afrikaanse roots.
Noem eens een afrikaans land waar democratie wel werkt.
@2voor12 | 24-07-21 | 13:23: Precies. Alle begrip voor BIJ1 dat ze zich wat onwennig gedragen hier.
Saint Helena (Omdat de Britten er nog de baas zijn)
Allemaal positief getest daar (ook op coke of zo?)
Best knap. Dat je zo vrolijk op de foto kan staan terwijl je in een land vol racisten woont die houden van Zwarte Piet. Ohnee.... Lachen om de lol die je kan hebben om hoe je als eenling met je dikke paal in de reet van iets als een democratie/rechtsstaat, een heel land naar de kloten kan helpen.
Veel te veel eer voor deze nono.
‘Disrespectvol’ - hahahaha. Ze ontstijgen het niveau van een straatbende nog niet eens.
"BIJ1: 'Quinsy G. schuldig aan zin doordrijven, manipulatief gedrag, stoken, disrespectvolle omgang, groepsdruk creëren, voor het blok zetten, weglopen, niet open staan voor gesprek en meer"
Duidelijk, hij identificeert zich als een vrouw.
Ik moest lachen. Hard.
Lol.
Ha ha het klopt nog ook.
Die Akwasi is ook al zo verwijfd met zijn witte wijn. Mannen drinken rode wijn.
Ik dacht ook, dat zijn toch de eisen om lid te worden?
Kaas, jij hebt hem door alleen BIJ1 nog niet.
@Gulliver | 24-07-21 | 13:49: Mannen drinken bier.
Niet openstaan voor een gesprek is toch partij-manifest? Las ergens dat witte mensen worden geblokt als ze bellen.
Maar als ik bel en immiteer een Surinaams accent (waar ik volgens de recensies van vrienden zeer goed in ben) word ik dan ook geblokt want ze kunnen mij niet zien.
Als ik naar Sylvana kijk voel ik me ook onveilig.
Met die kwaliteiten kan je zo de politiek in.
Dacht ik ook, kan zo bij het CDA
Sjezus, onrespectloos allemaal hoor…
Quinsy Gario: ‘toxisch’ en ‘manipulatief’
Buiten de vereniging bij1 is Quinsy Gario dat dan niet?
Men denkt bij bij1 dat tweedeling een synoniem is voor tweedracht of tweespalt? Merkwaardig al dat pseudo Nederlands. Net als disrespectvol. Men zit te veel met de neus in de Engelstalige tweespalt sites.
En hoe zat dat met "ZwartePiet"
Die krijgt Kwinsie toegespeeld?
Heel verrassend allemaal. Het zou me pas echt verbazen als er mensen zonder nare trekjes bij dat enge racistenclubje zaten. Zat toevallig te kijken naar een facebookpagina van zo’n Bij1 mevrouw. Dat was weinig subtiel antiblank racisme en ze kreeg stevig bijval. Als we Wilders vervolgen voor zijn minder uitspraak wordt het hoog tijd dat we dit gajus aan gaan pakken.
Ik ben het zelden met u eens, maar nu wel. Verfrissend.
Het is gajes met een -e-
Met vriendelijke groet van Gajus
@Gajus | 24-07-21 | 14:47: gajes?
REAGEER OOK