Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dagscore corona tikt de 3.600 aan: Tijd voor keiharde maatregel tegen nieuwe coronapiek

De Danssen-met-Janssen-piek gaat hard

De besmettingscijfers schieten dankzij feestjes waar echt alles volgens de regeltjes is verlopen als een raket de lucht in (657 vorige week - 3.688 vandaag) en de eerste vakantiebestemmingen zwaaien al met een waarschuwingsvlag. Boven andere bestemmingen pakken de donkere wolken samen. Ergo: het gaat niet echt de goede kant op met dat coronageneuzel. En het gaat ook niet veel beter worden zolang nog ongevaccineerde jongeren elkaar staan te likken in volgepakte discotheken. Iets dat iedereen zag aankomen zodra de nachtclubs en zuipkroegen hun deuren weer mochten openen. Gelukkig is daar het demissionaire kabinet dat bovenop de zaak zit en vanmorgen meteen een nieuwe maatregel doorvoert. Vanaf maandag hoeven kinderen met een snottebel niet langer thuis te blijven. Want meer versoepelingen gaat deze stijgende lijn echt ombuigen... Gelukkig verslikte Hugo de Jonge zich vandaag in zijn latte macchiato bij het zien van de besmettingscijfers en vraagt hij nu zijn vriendjes van het OMT "of we ons daadwerkelijk zorgen moeten maken".  Beste Hugo, elke dag dat jij nog onze demissionaire minister van Volksgezondheid bent, is een dag dat we ons daadwerkelijk zorgen maken. 

Hallo Janssendansers!

Social

Reaguursels

Inloggen

Hoe betrouwbaar zijn de testjes? Hoe graag besmetten hossende zuipsnuivers anderen? Vragen …..

Pieterman | 08-07-21 | 10:16

Rutte noemde dit verleden jaar de kudde-immuniteit, die we moesten krijgen (twee weken later was hij vergeten dat hij het had gezegd en ontkende hij het glashard, terwijl het overal op tape stond). Nu werken we daar hard aan, en us het weer niet goed???

Leffe Blonde | 08-07-21 | 07:31

Gelukkig geen vaccin genomen, ik vertrouw lekker op mijn eigen immuunsysteem.
Beter een wappie dan een zombie.
Kom er maar in volgelingen van de MSM.

polletjepiekhaar | 07-07-21 | 21:47 | 5

@Gulliver | 07-07-21 | 22:07: lul niet. 1mio mensen in 10 jaar erbij, 7000 ziekenhuisbedden minder en 50% van de ic bedden wegbezuinigd. Wie is hier gek

davidhasseltoff | 07-07-21 | 23:55

@Remi A. | 07-07-21 | 22:43: hey Remi, je hebt helemaal gelijk hoor. Jij bent alleen op deze wereld. Doe waar je zin in hebt. Zelf rijd ik altijd met 140kmu door kind vriendelijke woonwijken. Ik heb nog nooit een ongeluk gemaakt, dus ik raad iedereen aan om dit ook te doen. Overtuig mij eerst maar eens van het gevaar hiervan door voorbeelden waarbij kinderen zijn aangereden. Dan pas zou ik mijn gedrag aanpassen. Nee ik hoef geen experts die mij de risico’s uitleggen ik wil voorbeelden.

Kokkie_Balneger | 08-07-21 | 08:12

@Kokkie_Balneger | 08-07-21 | 08:12: Wat een kromme vergelijking Kokkie_Balneger. Lekker die tweestrijd aan blijven wakkeren. Met de dank van Rutte en Hugo.

Warme_rosbief | 08-07-21 | 10:12
▼ 2 antwoorden verborgen

maakt toch niks uit,we deden het toch voor de ouderen? de meeste ouderen hebben hun shotje gehad, dus geen geouwehoer meer over testresultaten en lekker leven.

Spychopaat | 07-07-21 | 20:54

Wat ik niet begrijp is al dat testen... Hebben die jongelui allemaal koorts en spierpijn enzo... Of is de trigger hoofdpijn na het zuipen?

Remi A. | 07-07-21 | 20:27 | 1

Geen idee. Maar bij mij houdt een kater geen vijf dagen aan.

Dr. Blechtrummel | 07-07-21 | 20:41

Wtf is dit;
Eindhoven verbiedt terrassen op Stratumseind op stapavonden
vs
Toename besmettingen geen reden tot opschorten introductieweken

Bron: De Telegraaf 07.07.2021

MK27 | 07-07-21 | 19:53 | 1

Duckstadkrant

niv01 | 07-07-21 | 20:01

Vandaag vertrokken naar een geel Spaans vakantie-eiland. Bij vertrek niets aan test of vaccinatie hoeven te laten zien. Bij aankomst voldeed mn gele boekje met een janssen-stempel van een paar dagen geleden. Bij m'n partner werd niets gevraagd. Goed geregeld EU! Weet je, prima hoor. Maar waar was al die moeite voor?

Zalluf | 07-07-21 | 19:50

Er was veel gedoe rondom Pfizer en Astra vaccins een tijdje terug. Toen ik de vaccinatie-uitnodiging kreeg heb ik me er maar eerst eens in verdiept. Ik ben gestart met wikipedia, een mooie site met veel info en redelijk zelfreinigend.

De_fluitlokker | 07-07-21 | 19:47 | 2

Wikipedia gaf aan dat het Covid vaccin van Pfizer en Astra gebaseerd is op de RNA technologie, en nieuwe technologie, in 1990 is de ontwikkeling gestart, tot 2020 niet toegelaten op de markt. Wat ik ervan begreep is dat het de werking van het immuumsysteem aanpast, in tegenstelling tot tradionele vaccins, die prikkelen het immuumsysteem met een verzwakt virus.

De_fluitlokker | 07-07-21 | 20:15

Ja wappies, ik heb me laten vaccineren! Last van 5G nu in mijn lijf? Nee, heb nu overal supersnelle gratis wifi bij me!
Maar niet vaccineren, hè? Wel een snuif ieder weekend en een pil in je donder duwen. Daar wordt echt goed controle op uitgeoefend! Kijk maar wat voor chemicaliën de drugslabs achterlaten. Echt met grote zorg geproduceerd! Ik wil geen wappies meer horen!

Johnnie Hansome | 07-07-21 | 18:58 | 2

De bedoeling van groepsimmuniteit gaat nu toch voor de jeugd min of meer door hun zelf gemaakt/bereikt worden, of is deze gedachte verkeerd ? Wat is het juiste antwoord ?

Henkie | 07-07-21 | 19:19

Voor mij zijn de wappies vooral de mensen die mee werken aan deze tweedeling en daarbij alles over één kam scheren.
U zal dit misschien niet geloven, maar er zijn ook weldenkende mensen die zich niet laten vaccineren. Mensen die er een gezonde levensstijl op nahouden.
Over die gezonde levensstijl gesproken: dat wordt gelukkig enorm gemotiveerd door onze regering.

Cannabooze | 07-07-21 | 19:39

Word het niet eens tijd om enkel naar de IC cijfers te kijken. De vaccins zijn toch dermate effectief dan we ons minder zorgen hoeven te maken over besmettingen? Overal nog steeds de zelfde angstporno.

Verpulfert | 07-07-21 | 18:55 | 5

Bovendien gaat het om de aantallen per 100.000 afgenomen tests. Iedereen gaat nu op vakantie en test zich. Logisch dat de aantallen positieve tests stijgen. Bovendien gaat het niet om de aantallen tests, maar om feitelijke ziektegevallen.
We stellen de geboortecijfers toch ook niet vast aan de hand van het aantal positieve zwangerschapstests?

Spie | 07-07-21 | 21:32

Als je huis in de brand staat wacht je ook tot de vlammen uit het dak komen voor je gaat blussen?

Rest In Privacy | 07-07-21 | 22:09
-weggejorist-
Snelheidsduivel | 07-07-21 | 23:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Wordt tijd voor een vaccin tegen domheid.

hetgingperongeluk | 07-07-21 | 18:40 | 3

Meld je aan!

Papa Jones | 07-07-21 | 18:44

@Papa Jones | 07-07-21 | 18:44: Wijs me de balie!

hetgingperongeluk | 07-07-21 | 18:54

ik wil er 400. Voor mezelf wel te verstaan.

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 19:12
-weggejorist-
Heisenberg74 | 07-07-21 | 18:39 | 1

Wat mij betreft per 15 oktober weer volledige lockdown. Het was zo heerlijk rustig. Thuiswerken graag weer volledig verplichten ook.

BoerKoekoek | 07-07-21 | 18:35 | 4

Grappig. Ik kijk met nostalgie terug... Ik mis die kalmte en rust.....

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 19:13

Waarom tot 15/10 wachten?

swassannuf | 07-07-21 | 19:33

Bel Hugo. Wil je meer of minder vrijheid. Minder minder. Dat gaat Hugo regelen.

IndoFortuyn | 07-07-21 | 23:51
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn jullie gevaccineerd met het RNA vaccin? Tja, wir haben es nicht gewusst.

De_fluitlokker | 07-07-21 | 18:34 | 5

@BoerKoekoek | 07-07-21 | 18:35: Pfizer en Astra zijn toch beide RNA vaccins? RNA vaccins zijn compleet veilig, dat is gegarandeerd door de overheid, de fabrikanten denken dat ook.

De_fluitlokker | 07-07-21 | 18:52

@De_fluitlokker | 07-07-21 | 18:52: De fabrikanten hebben zoveel vertrouwen in hun producten dat ze bedongen hebben op geen enkele wijze aansprakelijk te zijn voor eventuele gevolgschade.

zegmaarwij | 07-07-21 | 19:06

@zegmaarwij | 07-07-21 | 19:06: Dat is maar een detail. Het RNA vaccin is weliswaar een ongeteste nieuwe technologie die het immuumsysteem herprogrammeert zonder dat men weet wat de gevolgen op lange termijn zijn maar nood breekt wet in dit geval. We zijn gered voor nu, heel belangrijk

De_fluitlokker | 07-07-21 | 19:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Maareuh, als dat Peruviaanse panfluit virus deze kant op komt gaan we toch sowieso allemaal hemelen? Gevaccineerd of niet? Dan maakt het allemaal toch niet meer uit met wie je gaat tongen etc?

Tishetnetnie | 07-07-21 | 18:26 | 1

Ja, maar Jaap (ik mag meneer van Dissel zeggen) ziet het anders. Voor degene die nog niet zijn gevaccineerd. DOEN!!! Alleen wel vrijwillig. Vrijwillig? Ja hoor. Je hoeft ook geen B.T.W. te betalen. Zolang je niets koopt, toch?

MoorCopJoris | 07-07-21 | 18:53

De kans dat je in het ziekenhuis belandt na (zelfs) een eerste vaccinatie is bijna nihil. En daar was het allemaal om te doen toch? Het aantal besmettingen zegt dus niets als je er een beetje verkouden van wordt of er zelfs niets van merkt (wat de grootste groep is zonder dat ze het weten). Bovendien kun je van jongeren niet verlangen dat ze hun hele jeugd weggooien. Alhoewel ik het een enorme kutgeneratie vind, gun ik het ze niet om examen- of schoolfeestjes, jongerenvakanties etc. te missen. Dat zijn toch belangrijke (sociale) gebeurtenissen in het leven. We willen ze toch niet nog autistischer hebben?

R.F.Pickering | 07-07-21 | 18:23

Nu krijgen we wellicht de bizarre situatie dat onze onvolprezen reisbranche bij de overheid gaat lobbyen om versoepelingen terug te draaien, anders zijn 'we' eind juli al nergens meer welkom.

Schulzie | 07-07-21 | 18:16

De enige legitieme verdediging voor draconische maatregelen die ons een jaar lang is toegeworpen was 'beschermen van de zorg'. Dus kap nou gewoon met die besmettingscijfers obsessie en kijk naar leeftijden, kans op ziekte, ziekenhuisopname en overlijden en besef dat er nog helemaal geen zak aan de hand is. Met dat geroep om maatregelen.. Hugo heeft je goed in de zak zitten.

Thuinman | 07-07-21 | 18:15 | 5

Ook typisch dat aantal besmettingen genoemd wordt maar zorgbelasting (ic/opnames) niet (meer). Een kind van 3 begrijpt dat als het aantal testen significant toeneemt (testen voor toegang) het aantal besmettingen naar verwachting evenredig toeneemt. De toename per leeftijdsgroep zegt genoeg.

zegmaarwij | 07-07-21 | 18:52

@zegmaarwij | 07-07-21 | 18:52: Overigens is de stijging niet alleen op testen voor toegang terug te leiden. Heel veel mensen (waar blijven absolute cijfers?) laten zich nu testen via de GGD om op vakantie te mogen.

zegmaarwij | 07-07-21 | 18:59

@Papa Jones | 07-07-21 | 18:47: Oei... dat is een moeilijke zin....

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 19:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een onzin. Dat meer mensen corona krijgen is vervelend, maar logisch bij versoepelingen. Het wordt pas een probleem als er weer meer mensen in het ziekenhuis terecht komen. Vooralsnog is er geen vuiltje aan de lucht.

bamitoren | 07-07-21 | 18:15 | 3

Heerlijk om te zien dat er ook mensen zijn die wel normaal na kunnen denken.

zoalsikhetzeg | 07-07-21 | 18:35

Gewoon de vinger aan de pols houden.
En blijven vaccineren / testen.

Papa Jones | 07-07-21 | 18:48

Besmettingen IS NIET HETZELFDE als ziek worden.
Het verschil? Vaccinaties van risicogroepen.. u weet wel.. die mensen die ziek werden van besmettingen...

Verkoudheid heeft op een gemiddeld kinderdagverblijf een R van 3 of 4. Maken we ons daar druk over? Nee, want dan gaat het wel opeens over of je er zoek van wordt.

De domheid in dir land he.. ongeëvenaard..

Epistulae_Morales | 07-07-21 | 18:14 | 3

De domheid van uw tegel eveneens.

Papa Jones | 07-07-21 | 18:49

@Papa Jones | 07-07-21 | 18:49: Wat is er pressies dom aan?

zoalsikhetzeg | 07-07-21 | 19:13

Godsamme, dacht ik eindelijk van die dagelijks, herhaaldelijk opduikende, onnozele harses van Hugo de Jonge af te zijn, is hij weer volop terug in de spotlights.

darmflora | 07-07-21 | 18:02 | 2

Dankt u die types die zo nodig moeten feesten.

van Oeffelen | 07-07-21 | 18:12

@van Oeffelen | 07-07-21 | 18:12: nee dankt u de types die eigenlijk gewoon te dom zijn om na te denken

Epistulae_Morales | 07-07-21 | 18:15

Ja met de versoepelingen zijn de niet gevaccineerden en de anti-vaxers het haasje. Komt die 2 deling keihard aanvliegen.

Zuma | 07-07-21 | 17:59 | 3

Ik ken eigenlijk behoorlijk wat hoger opgeleiden ( ja ik gebruik die term nog steeds voor mensen die wat moeite deden en doen om na te denken) die alle vaccins nemen, behalve die troep die ze nu op de markt flikkeren, die dus ook al gewoon kutter werkt dan gewoon antilichamen aanmaken bij een besmetting.
En geef ze eens ongelijk. Waarom zou je een risico van minder dan 1/100.000 om in het ziekenhuis te belanden door Corona inruilen voor een risico van 1,9/100.000 om bloedstolsels in je harses te riskeren ( and counting upward) door een experimenteel vaccin dat gewoon bewezen de brood brain barrier kan passeren en daar lekker eiwitten gaat lopen aan laten maken.

Epistulae_Morales | 07-07-21 | 18:29

Daarom: investeer in prikkeldraad, sloten, wachttorens en testen. We hebben nog genoeg beestjes in de wereld die we willen controleren.

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 19:17

"Een dag zonder cojona is een dag niet gereaguurd."

Ofwel een weggejoriste dag.

MoorCopJoris | 07-07-21 | 17:59

Kunnen we Koningsdag nog herinneren? Niets aan de hand dus. We weten toch inmiddels wel dat ze dit helemaal niet willen oplossen. We leven honderdduizenden jaren met virussen die constant muteren, maar nu gaan we allemaal in een hoekje zitten huilen om een virusje met een IFR van 0.15% en gemiddelde leeftijd van 83. Wat moeten die mensen die de Spaanse griep of de zwarte dood hebben meegemaakt in hun graf toch denken van deze generaties...

Snelheidsduivel | 07-07-21 | 17:57 | 1

Wat is de Fatality rate van een Renault Megane?

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 19:18

Besmettingen zijn met 400% gestegen tov vorige week en geschatte R zit rond de 3,7 (!). Een verdubbeling elke 2 dagen. Betreft gelukkig voornamelijk jonge mensen dus hopelijk vertaalt dit zich niet in meer ziekenhuisopnames.

Diederik_Ezel | 07-07-21 | 17:54 | 2

Bijna niet te geloven

BobDobalina | 07-07-21 | 18:23

Houdt u er wel rekening meem dat er nu ook veel meer getest wordt ?

RichardBandler | 07-07-21 | 19:21

Sjoemelen met de QR code en feesten maar.

van Oeffelen | 07-07-21 | 17:47 | 2

Wellicht, maar direct na je prik een QR code kunnen krijgen was ook een waanzinnig idee waar we nu de vruchten van plukken.

Diederik_Ezel | 07-07-21 | 17:54

Hier is goed te lezen dat het angst aanpraten prima werkt. Gasten die meteen in paniekmodus knallen, en weer om maatregelen smeken. Zelfstandig nadenken begint een zeldzaamheid te worden.

zoalsikhetzeg | 07-07-21 | 17:47

Ja, het wordt nog een interessant najaar.

Here's Freddy | 07-07-21 | 17:45

Huh? De gelegenheden waar je in groepen kunt zuipen waren toch juist een deel van de oplossing? Dat zei die zultkop van KHN tenminste te pas en te onpas.

Schulzie | 07-07-21 | 17:41

Men roept al maanden dat je pas beschermd bent 2 weken na je laatste prik. Toch kan je met janssen dezelfde dag nog overal ongetest binnenkomen. Daar gaat dus iets mis.

elco485 | 07-07-21 | 17:38 | 2

1. de 'besmettingen' zijn positieve analytische testresultaten die geen klinisch beeld geven en wat je daar ook niet uit mag afleiden.

2. Besmet raken wil niet zeggen dat je a) ziek wordt en b) besmettelijk bent.
Dat hangt namelijk af van je besmettingsgraad.

3. Als je ziek wordt, wil dat niet zeggen dat je in het ziekenhuis komt te liggen.

4. Als je in het ziekenhuis komt te liggen, wil dat niet zeggen dat je op de IC terecht komt.

5. Als je op de IC terecht komt, wil dat niet zeggen dat je ook het loodje legt.

Je hebt als 40-minner een grotere kans om in een brandend huis komen te overlijden dan dat je aan Covid-19 sterft.

Darwinian | 07-07-21 | 17:44

@Darwinian | 07-07-21 | 17:44: vreemd dat er niemand op u reageert... U lijkt in de buurt van cijfer waarden te komen. Bent u niet sexy genoeg?

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 19:19

Mooi. Dan gaat het hard met de groepsimmuniteit in de leeftijdscategorie 15-45.

Nog even afwachten wat de ziekenhuiscijfers en IC cijfers gaan doen alvorens de paniekknop in te drukken.

Maar hey, real life data (en niet e.o.a. verrot RIVM rekenmodelletje) geven aan dat er niet veel spannends gaat gebeurden qua ziekenhuisdrukte/overspannen verpleegsters/stressige ziekenhuisbaasjes

Darwinian | 07-07-21 | 17:37
-weggejorist-
Gen. Maximus | 07-07-21 | 17:32

Prutsers...

Keutels | 07-07-21 | 17:30

Hek om de binnenstad, vaccinatie, sterkte met shoppen, geen vaccinatie, testen en niet langer dan 24u geldig.

BenDover | 07-07-21 | 17:29

Mijn mening, ook maar een mening:
We zijn belandt in een volgende fase. Niet de overbelasting van de gezondheidszorg maar het feit dat positief getest betekent dat je anderhalve week uit de running bent. Als het goed is.
Dat moet niet voortduren natuurlijk, dan is de rek er een keer uit, economisch gezien.

Dr. Blechtrummel | 07-07-21 | 17:27 | 5

@nobodiesunmighty | 07-07-21 | 17:41: Verzinnen kan ik heel goed. Rekenen ook. Die 3600 mensen zijn allemaal wel in contact geweest met anderen, die op hun beurt ook weer in quarantaine moeten en zich na vijf dagen laten testen. Tenminste, da's het plan. Einde zoek.

Dr. Blechtrummel | 07-07-21 | 18:09

@Dr. Blechtrummel | 07-07-21 | 18:09: lijkt een beetje op Hilberts' Hotel "Aleph". Daar was het einde ook zoek in oneindigheid. Leuk perspectief.

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 19:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Van de 65+ is 84% gevaccineerd. Van alle volwassen Nederlanders is dit de helft en 72% heeft een eerste prik gehad. Vorig jaar rond deze tijd lag er niks meer in de ziekenhuizen en dit bleef ook zo tot de opleving in het najaar. Als Hugo de pugo nou weer maatregelen gaan invoeren is het echt de aller aller aller aller domste man ooit. Mochten er over 2 weken 1300+ mensen op de IC liggen dan neem ik mijn woorden uiteraard graag terug en heb ik geen actieve herinnering aan dit reaguursel maar iets zegt mij dat ik geen "Markje" hoef te doen.

lamlul007 | 07-07-21 | 17:14 | 2

Het grote verschil is dat er nu ruim veel meer mag.

elco485 | 07-07-21 | 17:40

@elco485 | 07-07-21 | 17:40: Nee hoor, 1 juno was de eerste versoepelingsdatum van 2020. Er mocht al snel meer en daarnaast verwijs ik naar de vaccinatiecijfers die dus opwegen tegen het verruimen van maatregelen.

lamlul007 | 07-07-21 | 19:16

Niks over 2de kamer /A-status corona ? Ik denk dat ik mijn lidmaatschap maar op ga zeggen...

Kim-Jung-Un | 07-07-21 | 17:11 | 5

Dar was vorige week toch, dat flutdebat?

Papa Jones | 07-07-21 | 17:28

@Papa Jones | 07-07-21 | 17:28: minister Kim De Jonge Oen wil geen debat.

Bolder | 07-07-21 | 17:32
▼ 2 antwoorden verborgen

En ik die horecaf-er al die maanden maar op z’n mooie krullen geloven dat z’n vakbroeders alles voor mekaar hebben.

mis en bouteille | 07-07-21 | 17:10 | 1

Er is niks voor mekaar. En dat is wel voor mekaar.

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 17:42

Het is goed, cijfers zonder context zegt dat 3.600 positieve gevallen veel zijn? Ok, ik kom ook met cijfers.

Tot vandaag (vanaf 27 februari 2020) overleden er 114 mensen met of door corona onder de 50 jaar oud. Linkje hieronder en dan gaan naar "Leeftijd en geslacht" en dan tabel kiezen. Ga voor uzelf uitrekenen.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

VoltaireJohn | 07-07-21 | 17:06 | 2

Dus?

Papa Jones | 07-07-21 | 17:29

@Papa Jones | 07-07-21 | 17:29:

Dus is er helemaal niks aan de hand onder de 50, en zijn de maatregelen en de angst onder de bevolking volstrekt ridicuul.

HoogToontje | 07-07-21 | 19:37

ik hoorde van iemand die niet in haar linkerarm geprikt wilde worden. Omdat haar hart links zit, en dat zou natuurlijk gevaarlijk zijn.

small_town_dude | 07-07-21 | 17:05 | 4

is ook, via je armspier kun je in je hartspier doorschieten. Vandaar dat alleen gekalligrafreerd personeel dat kan.

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 17:25

Bij mij zijn beide in de linkerarm gegaan, maar gelukkig zit bij mij mijn hart rechts.

onrendabelenvervoer | 07-07-21 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

De beste en snelste manier om het aantal besmettingen omlaag te brengen is gewoon stoppen met testen. Echt, zo simpel uw het.

VanBukkem | 07-07-21 | 17:04 | 4

Ja tuurlijk joh...

niv01 | 07-07-21 | 17:07

Heb nooit gaatjes, want ik ga niet naar de tandarts!

Dr. Blechtrummel | 07-07-21 | 17:18

Ik neuk alles wat los en vast zit, zonder condoom. Ik heb geen SOA want ik heb me nog nooit laten testen.

Insan3 | 07-07-21 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Het beleid was erop gericht de ziekenhuizen niet te overspoelen. Als door vaccineren die link gebroken is, dan zou er geen probleem moeten zijn.
Er zijn ook andere ziektes dan COVID. Je kunt afstand houden wat je wil maar kanker krijg je de wereld niet zomaar uit.

Draak uit Brabant | 07-07-21 | 17:04 | 2

flatten the curve. . Momenteel niet meer dan een bump, maar het nieuwe doel lijkt nu wel nul ziekenhuisopnamen. Maatregelen totdat we nul patienten hebben.

small_town_dude | 07-07-21 | 17:08

Hallo, hallo, niet zo pragmatisch, zeg.
Wel ff bang blijven. Is goed voor de vaccinatiegraad.

Darwinian | 07-07-21 | 17:46

Tijd om de mensen voorgoed op te sluiten, men kan zich blijkbaar niet gedragen /s

Illuminati1989 | 07-07-21 | 17:04 | 1

yep. En als je je niet kan gedragen ga je in isolatie. OMT advies. Totdat je je gedraagt.

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 17:43

Heel af en toe wordt de bloedbank er bij gehaald om te zien wat de stand van zaken is. Ze kunnen, min of meer, het percentage melden van mensen die antistoffen bij zich hebben. Misschien een ideetje dat te laten meewegen in de keuze wel of niet de boel los te gooien.

Dr. Blechtrummel | 07-07-21 | 17:03 | 1

Laatste rapportage op basis van bloedonderzoeken was >70% in bezit antistoffen

BoerKoekoek | 07-07-21 | 18:31

Iedereen zou zijn Tv uit het raam moeten gooien. Probleem opgelost.

gebakkenzuchten | 07-07-21 | 17:03 | 2

mobieltje doorspoelen zou nog beter zijn.

Tjemig | 07-07-21 | 17:12

Nee, slecht plan, dan liggen de ziekenhuizen vol met mensen die een TV op hun harses gekregen hebben, en omdat het “TV uit raam gooien” dan gelinked wordt aan Corona krijg je straks nog meer maatregelen.
Stel je voor dat je straks alleen nog maar een 20 inch mag kopen omdat die voor minder verwondingen zorgt..

B_Roekvol | 07-07-21 | 17:15

Zijn er ook vergelijkscijfers voor besmettingen in voorgaande jaren?
Bijvoorbeeld hoeveel mensen er met influenza, rhinovirus of iets vergelijkbaars waren besmet in juli 2007 (om maar eens een jaar te noemen)?

DenBeert | 07-07-21 | 17:01 | 3

probeer het eens op internet, je kan bijvoorbeeld ook een tool als "google" gebruiken.

small_town_dude | 07-07-21 | 17:09

Nee, wel mooie vraag. Neem u uitgebreid de tijd en zoek naar de betekenis van de getallen en vorm een eigen opinie. Internationaal zijn dat grove schattingen met verschillende testmethoden. WHO heeft wel leuke grafieken van diverse landen en continenten. RIVM ook wel een paar. Net als andere landen. Covid19 heeft geleid tot massaal testen wereldwijd. Nog nooit eerder vertoond.
Maar goed mogelijk dat GS'ers betere info hebben.

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 17:47

De Angst variant overklast overig wel alle andere varianten .
Er zijn er al knettergek van geworden .

likmegaties | 07-07-21 | 16:56

'Koning: Amalia, Alexia en Ariane laten zich vaccineren'
Waar slaat dat nou weer op? Wat hebben wij daar nou mee te maken? Niemand mag zich bemoeien met de kinderen van het Koningshuis, zolang ze kind zijn. En pa pleurt even het land in dat zijn vee wordt geïnjecteerd.

Leptob | 07-07-21 | 16:54 | 6

Rustig, rustig... de koning heeft het vast éérst overlegd met de prinsesjes. Het is echt zo'n hork nog niet.

Papa Jones | 07-07-21 | 17:32

Opdrachtje van Bilderberg. Die voer je best maar netjes uit.

Slystar | 07-07-21 | 17:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Net als toen!

HaveXS | 07-07-21 | 17:04

Impfung macht frei!

Mark zit te Dutten | 07-07-21 | 17:05

@INTP
Doodgriezelig!

toetssteen | 07-07-21 | 17:25

Als we nu alleen mensen testen die echt ziek zijn dan valt het toch wel mee met de ellende? De grote paniek wordt in stand gehouden doordat mensen de moeite niet nemen om zelf eens te kijken wat die cijfers nou eigenlijk allemaal betekenen.. Ga iedereen op griep testen elk jaar en we kunnen ook op slot.

Zeebonkus | 07-07-21 | 16:51 | 6

@Zeebonkus | 07-07-21 | 16:51

Volgens mij ben jij nooit getest. Als je bij de GGD een testafspraak maakt moet je uitleggen waarom. Dat kan vanwege vier redenen:
1) Klachten
2) In contact geweest met een covid-patient
3) Positieve thuistest
4) Einde quarantaine

Dus er wordt al alleen maar getest als er echte aanleiding voor is. Bovendien worden de redenen vastgelegd. Je kan ook een TvT-test laten afnemen maar die nummers worden apart geregisteerd.

Yorrick heeft al eens laten zien dat de trend ook zichtbaar is in de pure GGD-cijfers.

omanders | 07-07-21 | 17:17

@omanders | 07-07-21 | 17:17: Je vergeet er een, testen voor toegang wordt ook gewoon bij het aantal besmettingen opgeteld als deze positief uitslaat. Aangezien er afgelopen weekend respectievelijk zo'n 150k testen afgenomen zijn, ja dan gaan het aantal positieve testen ook wel omhoog.

Snelheidsduivel | 07-07-21 | 17:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja logisch, is knetterveel getest, even IC en ziekenhuisopnames afwachten hoor.

WellimHollander | 07-07-21 | 16:51

Nou nou, wat erg hoor die besmettingen. Hoeveel ziekenhuisopnames? Hoeveel doden?

culture_vulture | 07-07-21 | 16:51 | 1

+ Aantal negatieve testen zit daar nog niet eens in heb ik begrepen. Dus dat is weer eens een scheef beeld.

culture_vulture | 07-07-21 | 16:54

GeenStijl kiest geen partij, wat waar is weten we ook niet precies, werken testen weet je niet precies, een oplossing om open te gaan, met besmette gevallen om te gaan en het leven weer normaal te maken komt er niet.

Het zal en moet een vage onzekere angstige situatie blijven anders kan je immers niet manipuleren om gestuurd vanuit Zwitserland onder aanvoer van Herr. Schwab de totalitaire dictatuur door te voeren.

Boompjeoud | 07-07-21 | 16:51 | 2

"werken testen weet je niet precies"

Hoe zo weet je dat niet precies?

omanders | 07-07-21 | 17:12

@omanders | 07-07-21 | 17:12:
Mijn bericht is een opsomming en heeft met het geheel te maken. Het gaat niet om het virus het gaat om machtsexpansie. Het maakt politici namelijk helemaal niks uit hoe het met jou en mij gaat.

Boompjeoud | 07-07-21 | 17:59

Dit gaat een interessante worden. Veel besmettingen, maar misschien weinig opnames. Ik zou dan niet meteen teruggrijpen op maatregelen. We weten dan wel zo goed als zeker dat vaccineren helpt.

SterF... | 07-07-21 | 16:50 | 3

Je zou het kunnen vergelijken met het VK. Veel besmettingen (maar vooralsnog) weinig opnames.

starbuck280 | 07-07-21 | 16:52

Dat weten we over een paar maanden pas.
Jongeren moeten zich inmiddels laten testen om toegang te krijgen.. met de pcr ga je dit soort dingen krijgen..
Het geeft Hugo de gelegenheid om keihard op de paniekknop te rammen volkomen onnodig!

Messerschmitt | 07-07-21 | 17:17

GS: als je op mobiel naar een topic surft en dan weer terug gaat naar de homepage, dan begint automatisch de video van hans teeuwen te spelen.

Bug, moet die nerd in de kelder daar echt ff oplossen.

76435 | 07-07-21 | 16:49 | 1

Nog 1 voor de backlog: Als je in de app op 'xxx reacties' klikt spring je niet naar de eerste reactie maar naar de top van het topic.

Vunzigheid | 07-07-21 | 16:51

Ik ga snel nog ergens een partij lijkzakken kopen op internet. En dan kijken of ik ze ala Sywert van Lienden met 300% winst kan slijten aan het ministerie van Volksgezondheid en Massahysterie.

Mark zit te Dutten | 07-07-21 | 16:48 | 1

Hahaha, aan dit idee heeft Sywert nog niet gedacht.

HoniSoit | 07-07-21 | 17:01

was te verwachten... dit weekend ook op een festival geweest, controle minimaal.
Event bureaus eerst zielig lopen doen dat er geen festivals gehouden mogen worden.. nu mag het weer, en dan alles maar binnenlaten. Tja... idem met de kroegen
Gelukkig zijn het vooral jongeren, dus voorlopig geen druk op de ziekenhuizen/IC. Ben benieuwd hoe dit verder gaat verlopen.

DerBrabo | 07-07-21 | 16:44

gaat goed met de groeps- immuniteit.

newray | 07-07-21 | 16:44 | 1

Inderdaad, wat een gezever van die media steeds. Ze hadden jongeren juist al 2 jaar lang hun gang moeten laten gaan en dan waren die besmettingen nu doorgelopen en hadden we nu in combinatie met de vaccins groepsimmuniteit gehad.

Biolizard | 07-07-21 | 16:49

Paniek om niks om te zorgen dat alle jongeren tussen 12 en 18 ook in allerijl naar een vaccinatielocatie gaan sprinten…

Mark zit te Dutten | 07-07-21 | 16:42 | 1

Ja, alleen was die toestemming om direct na een prik uit te gaan wel weer oliedom, en jongeren of feestvierders vragen om afstand te houden is ook een vorm van het ontkennen van de realiteit ..

Harry.Langezwaal | 07-07-21 | 16:51

Ziekenhuizen leeg, niemand ziek en toch weer in paniek rondrennen? Wat-een-ge-zeik...

Ad Hominem Tu Quoque | 07-07-21 | 16:42 | 2

Nog wel ja, daar zit altijd 2 weken tussen.

sodapoppin | 07-07-21 | 16:44

Die IC piek, die komt nog wel.
En de stijging van ziekte kosten in een tijdje door mensen met long COVID.

Wilhelm Tell | 07-07-21 | 16:48

Beste GeenStijl, geef eens aan wat er nu moet gebeuren. Het steeds weer belachelijk maken van De Jonge weten we nu wel. Ik ben benieuwd.

Amsterdamsko | 07-07-21 | 16:42 | 4

Of gewoon eens echt handhaven in plaats van politie bezig houden met snelheidscontroles.

Deflatiemonster | 07-07-21 | 16:51

Tsja daar dat begin ook behoorlijk beu te worden.. Kom maar met een oplossing...

niv01 | 07-07-21 | 17:10

Het belachelijk maken van Hugo de jong is Hugo de jong zelf een ster in.

zoalsikhetzeg | 07-07-21 | 17:57
▼ 1 antwoord verborgen

We hebben toch genoeg jongeren.

RickTheDick | 07-07-21 | 16:41 | 3

En anders maken we gewoon nieuwe.

Mr_Natural | 07-07-21 | 16:42

We hebben jongeren en "jongeren"

homieguerneville | 07-07-21 | 16:42

en een vierde golf, en een vijfde golf, en een zesde golf... en weer een variant, en weer een variant, en weer een variant.

Wanneer houdt die poppenkast een keer op?

coolvibe | 07-07-21 | 16:41 | 9

Was gister aan het strand, golven bleven maar komen. Hoop dat De Jongen daar eens iets aan gaat doen; strand vegen ofzo.

Tjemig | 07-07-21 | 17:19

@HaveXS | 07-07-21 | 17:07: wat totale debiele domkoppen als jij compleet over het hoofd zien is dat verstandige mensen het hele COVID gebeuren ook spuug en spuug zat zijn. De wappies denken dat alle niet wappies graag thuis zitten en nooit uitgaan.

Wilhelm Tell | 07-07-21 | 17:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Tijd voor keiharde maatregel tegen nieuwe corona paniek.

entredeuxbieres | 07-07-21 | 16:40 | 1

Kunnen ze daar geen vaccin voor ontwikkelen?

jemagookniksmeer | 07-07-21 | 17:04

Hou nou toch op, covid is over. We zijn er klaar mee. Werken de vaccins dan is doodgaan een keuze, werken ze niet dan is er sowieso niks wat we kunnen doen.

C1O2 | 07-07-21 | 16:40 | 3

Twee weken wereldwijde lockdown. Dan een week niet verder dan 5km van huis reizen, dan een week niet buiten de landsgrenzen reizen. Dan elk land waar ook maar een COVID geval plaatsheeft compleet isoleren, die dan weer met bovenstaand process begint.

Wilhelm Tell | 07-07-21 | 16:52
-weggejorist-
HaveXS | 07-07-21 | 17:09

@HaveXS | 07-07-21 | 17:09: nee, ik heb het al gehad. Maar ik ben het hele gebeuren spuugzat, en het is wel duidelijk dat met het grote aantal wappies vaccineren niet de manier is om van COVID af te komen.

Wilhelm Tell | 07-07-21 | 17:27

Hoe is het met de ziekenhuisopnames?

villsass | 07-07-21 | 16:39 | 1

Nog steeds een neerwaardse trend. Lichte toename van een laag getal.

Lafayette | 07-07-21 | 16:41

Hugo als slipdrager met de Koning mee op staatsbezoek in de hoop dat hij ook in aanmerking komt voor een lintje, op Koningsdag, als redder des Vaderlands. Nu kruipt hij terug op zijn knieën naar het OMT voor dringend advies, want na faal en de stapel blunders, is hij het spoor totaal bijster. Wanneer geeft Rutte deze zeer onbekwame en niet terzakekundinge onbenul eindelijk een schop onder zijn hol. En stelt een echte expert aan om orde op zaken te stellen?

Goedverdoemme | 07-07-21 | 16:38

Eerst ging het om bending the curve. Er voor te zorgen dat de gezondheidszorg niet overbelast raakte en in elkaar dondere.
Dat heeft nu sneaky plaats gemaakt voor het voor een vals voornemen dat er ooit nul besmettingen zullen zijn. Gewoon accepteren dat dit nooit meer weg gaat. Net als de griep (nee, het is geen griep), maar net als de griep.

Lafayette | 07-07-21 | 16:37 | 1
-weggejorist-
HaveXS | 07-07-21 | 17:11

Jah, dit ging net even te optimistisch / snel.
Had het OMT niet al uitstel aangeraden?
Afijn, kunnen ze zo dan nogmaals doen.
.
Even op de rem. In september weer verder.
Ja, jammer van de disco en vakanties.
Tis ff niet anders totdat zo veel mogelijk mensen een prik hebben.
Wat mij betreft ook een flink deel jongeren.
Dan stabiliseren, want 0 zal het nooit meer worden.

hotmint | 07-07-21 | 16:37

Superfijn. Dank voor deze bijdrage aan de groepsimmuniteit. Zonder druk op de zorg en zonder de kosten van vaccinatie. We mogen trots zijn op onze jeugd!

johoost | 07-07-21 | 16:36 | 1

U snapt het

xlanoxe | 07-07-21 | 16:40

Wat voor nut hebben die fieldlab evenementen nu gehad? 0,0 als je het mij vraagt. Weggegooid geld. Alles weer op slot binnenkort, gelukkig mondkapjes nog niet weggegooid.

Sinterbikske | 07-07-21 | 16:36 | 4

Een kleine miljard euro toch? Wie zijn daar eigenlijk heel rijk van geworden?

Quib | 07-07-21 | 16:38

Even-ementen, de naam zegt het al.

Mr_Natural | 07-07-21 | 16:40

@RandyBiel | 07-07-21 | 16:37:
Lekker evenementenbier met 2% alcohol kopen in een halfvol plastic bekertje voor 4 euro.
Leuk hoor.

2voor12 | 07-07-21 | 17:14
▼ 1 antwoord verborgen

Wacht maar. Over twee weken.

Quib | 07-07-21 | 16:36

Er zijn vandaag in het verkeer 10.000 mensen bijna omgekomen.

Mr_Natural | 07-07-21 | 16:35 | 2

waar? In Nederland?

dathoujetoch | 07-07-21 | 16:38

De lijken stapelen zich alweer op in de straten.

dihydrogenmonoxide | 07-07-21 | 16:35

Haha, ik krijg soms het idee dat GS, ongeacht de keuze van de Jonge, het tegenovergestelde promoot. Alles dicht? Onzin! Alles open? Onzin! Alles daar tussenin? Onzin! De beste stuurlui staan wederom aan wal.

Ik maak me niet zo'n zorgen om het aantal besmettingen, is niet zo relevant. De druk op de IC is altijd het probleem geweest en met de meeste zwakkeren gevaccineerd zal het daar niet zo'n storm meer gaan lopen, vermoed ik.

SomsGenuanceerd | 07-07-21 | 16:34 | 5

Ik heb meer de indruk dat er 2 tegengestelde stromingen binnen de GS redactie zijn. Dus afhankelijk van wie het stukje schrijft, zal de inhoud anders zijn.
Prima verder, vooral niet al die eenheidssworst.

TheEgg | 07-07-21 | 17:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Minder Hugeu de Jonguh

Fujita | 07-07-21 | 16:33

Maar even wachten hoeveel mensen over twee weken op de IC liggen. Jongeren hebben vwb de deltavariant een overlevingskans groter dan 99,99%, dus in die groep zal het waarschijnlijk wel loslopen.

lekgoot | 07-07-21 | 16:32 | 1

Die lopen al los, daarum.

Fujita | 07-07-21 | 16:34

Als de wiedeweerga vaccineren, en niet denken dat je na 1 prik gelijk de beest uit kan hangen, je krijgt namelijk geen antistoffen ingespoten, die moet je lichaam aanmaken.

pdvd | 07-07-21 | 16:32

En de ziekenhuis opnames? want in landen met hoge vaccinatie graden waar het aantal weer stijgt lopen de ziekenhuiscijfers nauwelijks op en de meeste die in het ziekenhuis komen zijn niet gevaccineerde.

miko | 07-07-21 | 16:32

Maar wij hebben Hugeau, die komt vast wel met een oplossing!

Toch?

Wijze uit het Oosten | 07-07-21 | 16:31 | 1

Het valt moeilijk bescheiden te blijven alsje Hugo heet

thanseeuwen | 07-07-21 | 16:48

Tja, 3000 20 jarigen met een snotneus. Snel! Het land op slot!

Proditor | 07-07-21 | 16:30

Bijna niemand gaat meer dood, dus geen hond is meer te motiveren om zich een stok in de neus te laten duwen. Paniek, de strategie valt om!

Dus wat doe je?
Je heft maatregelen op. Je laat iedereen los op allerlei evenementen, op één voorwaarde: Je *MOET* je laten testen anders kom je niet binnen.

Wie is er dan verbaasd dat je er meer PCR positieven uit plukt?

marcoplarco | 07-07-21 | 16:30 | 1

Stop met testen, probleem opgelost

Vlasbaard | 07-07-21 | 16:32

Massaal rondreizen en feesten tijdens een pandemie... wat een idioten...

ReyNemaattori | 07-07-21 | 16:29 | 4
-weggejorist-
marcoplarco | 07-07-21 | 16:32
-weggejorist-
Vlasbaard | 07-07-21 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
xlanoxe | 07-07-21 | 16:37

Genoeg spuiten gehad in mijn leven maar omdat het nodig was en niet omdat iemand anders zich bang heeft laten maken

xlanoxe | 07-07-21 | 16:50

Het feit dat er geen "plan B" klaar ligt en Hugo nu [hoezo nu ook pas godverdomme] om "spoed advies" vraagt zegt toch wel weer genoeg? Mijn god zeg, hoe reactief wil je zijn? Je was zo fucking dichtbij en binnen twee weken is alles weer naar de klote. Of moet iemand even komen uitleggen wat "exponentiële groei" inhoudt? Ontzettende ezel.

Do-na-zi | 07-07-21 | 16:28 | 1

De exacte vakken worden in het onderwijs al langer verwaarloosd. Daardoor krijg je falende gezagsdragers en jongeren met mobieltjes die op de rijbaan gaan zitten om te zeggen dat alles heel snel anders moet.

Harry.Langezwaal | 07-07-21 | 16:57

Dansen met Jansen, wie zei dat?

homieguerneville | 07-07-21 | 16:28 | 2

Ze krijgen een prik en gaan dezelfde avond los omdat Hugeau je een groen vinkje geeft en een goede QR code ipv 3 , 4 weken later. Want dan ben je pas beschermd.

Zwizalletju | 07-07-21 | 16:32

Dolf

ZwengelMeister | 07-07-21 | 16:42

Bijna alle besmettingen in de uitgaansgroep (bars/disco's/festivals etc). Als je deze uitslagen niet wenst, dan moet je dit soort activiteiten weer verbieden. Eerst bezien of er druk op de zorg komt. Zo niet, dan kun je het ook accepteren.

Het lastige is dat je dan ook een streep kan trekken door de vakanties naar Spanje etc. Dit soort uitslagen had je ver van te voren kunnen voorzien. Je kan er ook vanuit gaan dat een aanzienlijk deel van die (oudere) jongeren besmet thuis komt, en geen quarantaine. Laatst toch al in Utrecht en omgeving?

Von Bliksum | 07-07-21 | 16:28

Geen paniek, er worden geen ziekenhuisopnames verwacht. dus bericht heeft geen nieuwswaarde.

zoalsikhetzeg | 07-07-21 | 16:27

Hele land opengooien slechts twee maanden voordat de jeugd ingeënt is. Goed leiderschap weer, na 1.5 jaar deze shit hadden we het nog wel 2maanden vol kunnen houden. Nu krijg je weer 4 maanden gezeik met ziekenhuisbehandelingen die op de lange baan worden geschoven; hopeloos.

Dr_Phil | 07-07-21 | 16:27 | 3

U klaagde ook toen het land opengegooid werd?

Amsterdamsko | 07-07-21 | 16:48

Volgens mij wilden de ministers gewoon op vakantie. De besmette jongeren waren nodig om groepsimmuniteit te bereiken. En ze lekker para te maken zodat ze gevaccineerd willen worden.

Krultang | 07-07-21 | 17:00

Zullen we gewoon voor altijd in lockdown? Allemaal enge ziektes buiten.

Snelheidsduivel | 07-07-21 | 17:44

Stoppen met testen, dan gaan de cijfers ook weer op nul.

Vlasbaard | 07-07-21 | 16:27
-weggejorist-
Alco-de-Holist | 07-07-21 | 16:27 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Versoepeling terugdraaien

thanseeuwen | 07-07-21 | 16:26 | 2

Dan blijf jij toch lekker door je brievenbus contact houden met de buitenwereld. have fun.

zoalsikhetzeg | 07-07-21 | 16:30

De kans dat de ziekenhuizen overbelast raken als voorheen is aanzienlijk kleiner. Maar het los laten van crowd control valt de overheid moeilijk. Ging net zo lekker dat bepalen wat mensen wel en niet mogen doen. Dus wordt de angst weer even lekker aangewakkerd.

Lafayette | 07-07-21 | 16:26

Ja, avondklok! Heeft zo goed geholpen dat er geen data over wordt getoond.
En heeft de reljeugd ook weer wat te doen. Wat hebben we toch een fijne regering.

Deflatiemonster | 07-07-21 | 16:26

Ik krijg vrijdag mijn 1e prik. Spannend...

Sexopolis | 07-07-21 | 16:25 | 5

Doe je wel je Windows t-shirt aan?

Von Bliksum | 07-07-21 | 16:30

Ik heb afgelopen weekend mijn eerste prikken gehad. Het jeukt nog steeds. kolere beesten...

naglfar | 07-07-21 | 16:35

Hugeau bellen, wil vast met je op de foto. Hij heeft toch niets anders te doen.

dathoujetoch | 07-07-21 | 16:40
▼ 2 antwoorden verborgen

En wie beweert nu nog dat de vaccinaties niet helpen tegen de besmettingen? Stomtoevallig *kuch* vallen de stijgende cijfers exact samen met de percentages niet gevaccineeerden in een bepaalde leeftijdsgroep (laatste grafiekje). Slimme jongen die daarin nu weer een alternatieve verklaring weet te vinden die "wij schapen" maar niet willen begrijpen.

Beste_Landgenoten | 07-07-21 | 16:24 | 3
-weggejorist-
SaltyWanker | 07-07-21 | 16:33

Maar wat is nu het probleem?
Jongeren zijn de groep met de minste risico's. Gevaccineerden hoeven zich daarover toch geen zorgen te maken? De ziekenhuizen lagen vooral vol met ouderen en mensen met onderliggend lijden. Die zijn tegen deze tijd allemaal geprikt. Kortom. Paniek opgeklopt door een overheid die maar geen afscheid kan nemen van al die macht.

Lafayette | 07-07-21 | 17:42

Deze groep opsuiten in kampen. Scheelt ook een hoop zwerfafval en ander overlast.

kleybeuker | 07-07-21 | 16:24

Alleen maar mooi toch voor de groepsimmuniteit dat jongeren besmet raken zonder ziek te worden. Ik snap niet wat het probleem is

xlanoxe | 07-07-21 | 16:24 | 1

Ja, heb je een punt. Eens zien tot hoeveel ziekenhuisopnames dit gaat leiden. Als de getallen kloppen, zullen die niet of nauwelijks toenemen. Puntje is wel, dat de delta variant iets meer ellende geeft onder ook jongeren.

Beste_Landgenoten | 07-07-21 | 16:27

Had je natuurlijk kunnen verwachten als je van het 1 op het andere moment van hele strenge maatregelen naar zo goed als geen gaat. De horeca kan in ieder geval niet meer beweren dat het allemaal veilig bij ze is en ze nauwelijks een rol spelen bij besmettingen. Maar goed, zo lang het bij besmettingen blijft en niet overgaat in ziekenhuisopnames is er verder weinig aan de hand.

Capt. Iglo | 07-07-21 | 16:23

Regeren was toch vooruitzien? Als Hugo c.s. nou eerst eens zouden nadenken voordat ze maatregelen opleggen / intrekken hoeven wij Captains Obvious en Hindsight niet voor de zoveelste keer van stal te halen.

Graaisnaaiert | 07-07-21 | 16:23 | 2

regeren is al jaren 'niet verder vooruit kijken dan de neus lang is' in dit land.

naglfar | 07-07-21 | 16:37

Het probleem met Hugo de Jonge is niet dat ie incompetent is, maar anti-competent. Alle competentie die met Hugo de Jonge in aanraking komt, verdwijnt met een luide klap van PR-blaat in een wolkje ego-trippende foto's.

TheEgg | 07-07-21 | 17:46

"De Londense luchthaven Heathrow wil speciale snelle wachtrijen gaan inrichten voor volledig gevaccineerde reizigers. Het gaat eerst om een proef voor reizigers die aankomen vanuit(...)". Nee hoor, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen wel- en niet-gevaccineerden. Mensen die denken dat dat gaat gebeuren zijn echt wappie

Vunzigheid | 07-07-21 | 16:22 | 4

@Axolotl | 07-07-21 | 16:28: wat is er op tegen, gratis parasiteren op de gemeenschap. Waarom zouden we dat faciliteren? Niet prikken dan kun je stikken.

MaarFeitelijk | 07-07-21 | 17:24

@MaarFeitelijk | 07-07-21 | 17:24: betekent dat ook dat de mensen die door bijwerkingen van het vaccin ernstig ziek worden het ziekenhuis niet inkomen? Is ook eigen schuld tenslotte

Axolotl | 07-07-21 | 17:42

@MaarFeitelijk | 07-07-21 | 17:24: Gratis parasiteren? Waar heeft u het over? Vaccins voor een ieder die zich wil beschermen tegen het virus worden gefinancierd met gemeenschapsgeld. Daar betalen ook de door u zo verachte "niet-gevaccineerden" aan mee. Dat zijn vooral mensen voor wie het virus nauwelijks bedreiging vormt, maar wel de rekening betalen, zowel economisch als sociaal. Een beetje meer nuance is wel op zijn plaats.

Thuinman | 07-07-21 | 18:11
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Alco-de-Holist | 07-07-21 | 16:22 | 3

Dus omdat de kudtjeugd met valse QR codes en totaal schijt hebbende aan alle maatregelen zo nodig moeten feesten want anders gaan ze dóóóóód moeten we straks allemaal weer een mondkapje op en kunnen we nergens meer heen.

2voor12 | 07-07-21 | 16:22 | 11

@Thuinman | 07-07-21 | 17:59:
Door de vaccinatie verkleint de kans dat je het krijgt, maar is op geen enkele manier een garantie.
Waarom helpt vaccinatie dan zo goed voor een samenleving?
Het is kansrekening.
Doordat de kans dat je het krijgt kleiner wordt, wordt ook de kans dat je het verder verspreidt kleiner. De R gaat omlaag (lineair met de kans dat je het krijgt). En die laatste, dat gaat dan weer exponentieel. Is R onder 1, dooft het uit. Is R groter dan 1, dan gaat het hard omhoog.

Exponentieel, dat is dat verhaal van het schaakbord. R is 2, en op elk vakje leg je het dubbele aantal rijstkorrels neer. Het begint onschuldig: 1,2 4. 8. Ach, 16 rijstkorrels. Maar goed. bij vakje 27 zitten we al op een ton aan rijst....

Het belang van vaccinatie is dus niet dat jij met dat vaccin beschermd wordt (als het goed is wel, maar er is geen enkele zekerheid), maar dat de samenleving stopt met elkaar te besmetten, en dat je dus op die manier beschermd wordt. Immers, als niemand ziek is, kunnen ze je ook niet besmetten.

TheEgg | 07-07-21 | 18:16

@TheEgg | 07-07-21 | 18:16: Dit verhaal kan ik goed volgen. Daarnaast is ook de impact van het virus wel degelijk van belang. Vaccins verminderen de klachten en impact juist bij de kwetsbare groepen, dat is inmiddels al wel aantoonbaar toch? En daarmee wordt de druk op de zorg verlicht. We mogen ook verwachten dat het corona virus met geen mogelijkheid meer totaal uit te doven valt en daardoor een jaarlijks terugkerend fenomeen wordt. En dat het virus zal muteren naar mogelijk steeds besmettelijker maar ook steeds milder. Dus kwetsbaren en ieder die dat wil blijven vaccineren en verder toch laten gaan zou ik zeggen? Al die mensen buiten de risicogroep die nu besmet raken tel je bij de groepsimmuniteit op, daar heeft verder niemand last van.

Thuinman | 07-07-21 | 18:25

@TheEgg | 07-07-21 | 17:41: Als je nu nog geen vaccinatie hebt gehad terwijl je dat wel zelf wilt dan ligt dat volledig aan jezelf. Of je bent -18? Afspraak is zo gemaakt.

zegmaarwij | 07-07-21 | 19:04
▼ 8 antwoorden verborgen

Het waren 6 geweldige "vrije" weken. Binnenkort wordt heel NL door Hugo en Co weer opgesloten thuis.
Komen de virologen ook weer 24/7 dagelijks weer in het nieuws.

TERUGVANWEGGEWEEST | 07-07-21 | 16:22

Zet dat aantal besmettingen nou eens een keer af tegen het aantal testen. Dit zijn getallen waar je geen f*CK aan hebt.

Jos Tiebent | 07-07-21 | 16:21
-weggejorist-
SaltyWanker | 07-07-21 | 16:21 | 2

Direct discotheken/ café s, bioscopen etc sluiten. We gaan anders op rood. Met alle gevolgen van dien. Waarschijnlijk is het al te laat.

Zwizalletju | 07-07-21 | 16:20 | 1

Komkom, het is maar een griepje.

zwenkwieltje | 07-07-21 | 19:29

Zullen we gelijk iedereen testen die het openbaar vervoer gebruikt? Dan ga je zeker weten tienduizenden vinden waarvan je het nooit weten als je niet test.

VoltaireJohn | 07-07-21 | 16:19 | 1

goed idee, met een prevalentie van niks hebben gaan we weer een toptest maand tegemoet. Meer testen, meer Hugo, meer Corona, meer rust, meer rood.

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 16:22

Zo, Hugeau, net terug van een snoepreisje naar Berlijn (wat deed je daar eigenlijk?), en nu alweer aan het 'werk'. Mocht je niet mee met het vliegtuig naar Griekenland na de trip? Nu weer advies aanvragen, ach, wat heb je het toch drukdrukdruk, rapport commissie Spies al gelezen?

dathoujetoch | 07-07-21 | 16:19 | 2

Spies heeft toch ook cda?

Watching the Wheels | 07-07-21 | 16:23

@Watching the Wheels | 07-07-21 | 16:23: Spies heeft die ziekte ook ja, maar madam en die hele wat bedriegelijke partij had beloofd begin juli met een rapport te komen over de verkiezingsnederlaag. En Omtzigt. Ze wachten tot iedereen op verkansie is.

dathoujetoch | 07-07-21 | 16:27

Allemaal mijn schuld. Ik loop door de straten en spuug op alle deurklinken. Niemand doet handen wassen, dat zal ze leren.

Leptob | 07-07-21 | 16:19 | 2

Zonder van dat spuug, heb je ‘s avonds hard nodig om mevrouw Leptob aan te duwen, een beter glijmiddel is er niet.

MargauxGrandCru | 07-07-21 | 16:24

@MargauxGrandCru | 07-07-21 | 16:24: De laatste die zich mevrouw Leptob mocht noemen verdronk zowat in haar eigen vocht bij het aanschouwen van mijn penetrapparaat.

Leptob | 07-07-21 | 16:30

Laat die groep gewoon even allemaal corona krijgen.
Daarna kunnen alle maatregelen afgeschaft worden.

likdoorn | 07-07-21 | 16:18 | 2

Ik heb nu geen zin in een Corona. Ik ben nog aan het werk.

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 16:19

Zo kunnen ze ook denken.

Watching the Wheels | 07-07-21 | 16:22

Niks aan de hand zolang de ziekenhuizen niet vollopen. En verder wat Boris Johnson zei: leer er maar mee leven.

Axolotl | 07-07-21 | 16:18 | 2

onbenullig, als er zo 10.000-den besmet raken zal ook daarvan toch een aantal overlijden. iets voor uw eigen familie. Boris om te lachen en zelf bijna dood door COVID

MaarFeitelijk | 07-07-21 | 17:23

Ook weer prima georganiseerd door Hugo en Mark! Begrijp de mensen trouwens ook niet die weer gewoon helemaal los gaan. Vragen om problemen als jongeren nog niet gevaccineerd is (er is voor hen niets veranderd) en je weet ook van tevoren dat er met die QR-codes gerommeld en makkelijk gedaan gaat worden aan de deur.

Watching the Wheels | 07-07-21 | 16:18

Stoppen met testen van mensen zonder klachten zal al enorm helpen.

WillemBaas | 07-07-21 | 16:16 | 1

precies dit, iedereen gaat testen voor toegang. daus meer tesetn maar zkh blijft leeg. wat is het probleem?

smirmoff | 07-07-21 | 16:21

Gewoon weer lockdownen, deden we 500 jaar lang met de pest. Iets andere ziekte. Geen effect, wel economische ontregeling. Mooi toch? Gaan we nu wat sneller doen.
ik vind 't wel lekker rustig....

nobodiesunmighty | 07-07-21 | 16:16 | 2

Die hele pest epidemie duurde maar 5 jaar

ReyNemaattori | 07-07-21 | 16:30

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com