Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zondagmorgen. Formatie totaal radeloos

Tour de Farce

Ze hebben er zin in. Maar waar in? Het komt goed. Maar wat komt goed? Hoe lang kan Wopke Hoekstra bijvoorbeeld nog aanblijven nu zijn partijtje kleiner is gedecimeerd dan GroenLinks en zelfs NRC Pieterhaat de kant van Omtzigt lijkt te kiezen, vooral omdat invloed in het CDA gewoon te koop is (wat het overigens via de Opstelten Foundation bij de vvd ook is, en D'66 is ook al lang aan Soros miljonairsdonateurs doorverkocht. En Rutte lacht wel, maar is Kaag binnenskamers ook zo snel kribbig als er iemand terugpraat? Nee, het komt ons allemaal een beetje radeloos over met die formatie (die de komende maanden muurvast & doodstil ligt, terwijl Demissionaire Dilan net doet alsof de vorige coalitie, die 163 dagen geleden aftrad vanwege misdadige misstanden tegen de eigen bevolking, nog gewoon door mag regeren).

Over radeloos gesproken

Reaguursels

Inloggen

Kaag en Rutte, als het niet zo triest was, was het bijna komisch. Eng, enger dan eng!

PokeAWoke | 28-06-21 | 09:20

D66, de partij die altijd kritiekloos de ongebreidelde uitbreiding van de EU steunde. Die ook Oekraïne en Turkije liever vandaag dan gisteren bij de EU wil. De partij die geen cultuurverschillen ziet en liever kakelt over multiculturalisme, zonder te begrijpen wat dat defacto betekent. Die met schrik constateert dat nu in de uitgedeide EU niet overal dezelfde normen en waarden worden gepropageerd. En daar staat D66-leider Kaag in Den Haag nu een paar vlaggen te heisen. Niks op tegen, die vlaggen zijn vrolijk en ik vind ze mooi. Maar zou Orbán nu echt wakker liggen van Kaag's symboolpolitiek?

jochum1980 | 28-06-21 | 08:39
-weggejorist-
Justin_Case | 28-06-21 | 08:05

Als Kaag morgen in Italië is, zit ze nu (alweer) in een vliegtuig.
Het komt goed !

Nederlandop1 | 27-06-21 | 23:17

Natuurlijk is dit een uitglijder van Orban. Kun je kort over zijn.
Maar in feite is de EU heel blij. Laat je niets wijsmaken, het leidt de aandacht af. Hoeven ze het nergens anders meer over te hebben. Bijvoorbeeld de overgave aan de Islam.
Zoals de NPO in verkiezingstijd die beginnen steevast met zaken van jaren geleden ophalen, bij rechtse partijen.
Geweldig toch wat die Orban goed doet, geen jongeren die het Balatonmeer onveilig maken en geen parallelle samenleving, iedereen kan daar met elkaar praten en draaien hun kop niet om als je wit bent.
Van homo's die in elkaar geslagen worden nog niet gehoord, maar dan is het er ook niet anders had de NPO en linkse pers ons daar wel over bericht.

G.M.I.M. Pet | 27-06-21 | 20:49

Kaag en Rutte ze hebben hun eigen burgers van hier tot Tokio geschoffeerd en dan wel commentaar hebben op een ander land. Het moet gvd toch ook niet gekker worden. Kennen ze dan helemaal geen schaamte? Is dat de politiek? Je kunt een rat nog meer vertrouwen.

Rdock | 27-06-21 | 19:54

Aan het einde van het filmpje hoort het themaliedje van Bassie en Adriaan.

Ploertendodert | 27-06-21 | 17:21

Waarom het ongeluksgetal aan vlaggen werd gehesen, wordt helaas niet vermeld...

Het brein erachter | 27-06-21 | 17:14

Als Nederland zo’n veilig land is voor homo’s waarom durft Rutte zelf dan niet als leider uit de kast te komen?

Finn | 27-06-21 | 16:58

Filmpje van Rutte en Kaag zou verboden moeten worden, spontaan migraine van gekregen. Kan ook komen van die twee iets goedkopere flessen rood van gisteravond, maar ik denk het niet.

SmurfenSlurfje | 27-06-21 | 16:52

D66 pal voor de homo’s. En als er straks weer homo’s in elkaar worden geslagen in Amsterdam door toevallig getinte medemensen. Wegkijken. Probleem is extreemrechts.Ja toch?

thanseeuwen | 27-06-21 | 15:50 | 5

Islam is toch door Jezus Christus gesticht?

Jezus_Boeddha | 27-06-21 | 17:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Het komt goed. Werkelijk?

thanseeuwen | 27-06-21 | 15:47

Zijn er ook homos die vinden dat het verbieden van voorlichting over homoseksualiteit aan minderjarigen niet valt onder het discrimineren van homoseksuelen?

Amsterdamsko | 27-06-21 | 15:33 | 2

Ik ben homo vind dat er absoluut wel voorlichting aan minderjarigen gegeven moet kunnen worden.
Maar, ik denk dat wat er in Hongarije de aanleiding was - een heel inclusief sprookjesboek - dus net weer even een brug te ver was.
Persoonlijk denk ik dat het geforceerde gehype en gedoe dus in Hongarije in hun gezicht is ontploft. Bij dat soort conservatieve landen denk ik dat je wat meer geduld moet hebben en daar gaan "in-your-face"-sprookjesboeken met 2 prinsen en transgenders niet echt bevorderend werken.

In Nederland vind ik zeker de jongere homo's een stel verwende nichten. Alles draait blijkbaar om hun homo-zijn. Zo vind ik ook dat je niet goed snik zou zijn als je een "heterovlag" op je balkon gaat hangen om maar te etaleren waar je mee in bed ligt. Dan heb ik het nog niet eens over op partijen als D66 en GL stemmen. Veel homo's snappen nog niet dat ze lager op de deugladder staan dan onze kansenparels.

lamlendig | 27-06-21 | 16:02

Z akelijk
A nders
K ennis
E venwichtig
N eutraal
K undig
A sielstop
B oerenbehoud
I nnovatief
N atuurbehoud
E eigenland eerst
T estvrije samenleving

timmey | 27-06-21 | 15:21

Die video, ongelofelijk. Weer 45 seconden van mijn leven die ik nooit meer terug krijg. Als ze me zouden zeggen dat het een persiflage van Van Kooten en De Bie was zou ik het ook geloven.

Een Unie die haar eigen grenzen niet eens kan bewaken is het bijvoeglijk naamwoord "Europese" niet waard. Deze figuren hebben geen flauw idee wat ze aanrichten met hun desastreuze immigratiebeleid. De term "Nederland" valt in de propagandaclip verder exact nul keer, wel moet er even opgemerkt worden dat madam naar Italië gaat (en dan niet om een strikter immigratiebeleid voor te stellen neem ik aan) en meneer naar Brussel (om een regenboog-rookgordijn op te hangen om binnenlandse dubieuze praktijken te maskeren?); ik zou zeggen, laat ze daar maar - hoe eerder een nieuwe generatie het overneemt hoe beter.

Zonnebrildrager | 27-06-21 | 15:04

Inderdaad fijn dat Kaag c.s. ook andere landen waar homo’s afgemaakt worden benoemen en figuurlijk ophangen…. soms zelfs letterlijk. Oh nee, dat doen ze niet, want cultureel bepaald en fobistisch. Stelletje hypocrieten.

RGV42 | 27-06-21 | 14:47

Geen ontwikkelingshulp meer naar landen waar homo's onderdrukt worden.

shimanski | 27-06-21 | 14:37 | 3

Zoals de Gazastrook...

MAD1950 | 27-06-21 | 14:41

Dan valt 99% van het ontwikkelingshulp weg, goed plan, kunnen we meer ICs hosselen voor wanneer onze medelanders kuchend in oktober terugkomen uit hun heimat.

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 15:02

Eerst maar eens alle hulp, handel en financiële stomen naar landen die hun eigen onderdanen niet terug willen nemen stoppen.

Daarna maar eens verdragen zo wijzigen dat je geen kinderbijslag kunt opstrijken voor die 10 kinderen die je naar verluidt zou hebben ergens in Verwegistan.

Daarna inderdaad maar eens put your money where your mouth is voor wat betreft regimes die mensenrechten niet respecteren, waaronder het recht om je leven te delen met wie je wilt.

Aangezien onze MinBuZa zo goed Arabisch spreekt kan ze daar ook het bovenstaande haarfijn uitleggen.

lamlendig | 27-06-21 | 16:09

Dertien regenboogvlaggen bij de Hofvijver. Dat zal ze leren. Ik had net Orban aan de telefoon. Huilend, helemaal in paniek, smekend of die vlaggen alsjeblieft weer weg mogen. Ik heb gezegd dat het van mij mag, maar dat het antwoord van onze MP zal zijn: flikker op.

Cor Netto | 27-06-21 | 13:58 | 1

Lol!

roberto9715 | 27-06-21 | 17:40

Waar komt onze obsessie met hosmos rechten toch vandaan? En waarom zou de hele wereld dezelfde waarden moeten hebben als wij? We streven naar een divers Europa, waar iedereen dezelfde mening heeft. Beetje tegenstrijdig?

Fijn_dat_je_er_bent | 27-06-21 | 13:48 | 10

@MAD1950 | 27-06-21 | 14:50:

Nergens is het een Utopia, ook niet in Nederland. Er gaan zaken fout, er komen af en toe 'rechterlijke dwalingen' voor, er vinden soms schandalen plaats als bv die toeslagenaffaire. Maar oa dank zij die vrije pers, waar jij zo'n dedain voor blijkt te hebben, komen die zaken ook aan het licht. In andere landen worden journalisten opgepakt en in de gevangenis gegooid, of, erger, 'verdwijnen'. In andere landen zou een Pieter Omtzigt allang de weg van een Navalny zijn gegaan. Nee, ik was het ook niet eens met die rechtszaak tegen Wilders, maar hij zit al wel 15 jaar in het parlement, wordt beveiligd, en mag in principe zeggen wat hij wil. Etc, etc.

Nergens is het dus een Utopia, ook niet in Nederland, en je kunt alleen onze 'relatieve' vrijheid, veiligheid, democratie, etc vergelijken met die van andere landen. Ik woon liever in Nederland dan in Hongarije, maar ik zou veel liever in Hongarije wonen dan in Wit-Rusland, of Turkije. Ik zou liever in Turkije wonen dan in Iran, of Saoedi-Arabië. Zelfs zou ik liever nog in Iran of Saoedi-Arabië wonen dan in het kalifaat van IS.

Dr_Johnson | 27-06-21 | 15:09

Al eens gekeken naar Oekraïne, Macedonië, Albanië, Bulgarije, Italië, Griekenland etc?? Allemaal corrupte handophouders.

Leffe Blonde | 27-06-21 | 15:12

@Leffe Blonde | 27-06-21 | 15:12:

Zie mijn reactie op MAD. Bovendien moet je eerst even voor jezelf repeteren welke landen ook al weer EU lidstaten zijn, en welke niet.

Dr_Johnson | 27-06-21 | 15:16
▼ 7 antwoorden verborgen

Dit hele gedoe Hongarije wordt weer als een rookgordijn benut en overtrokken. Hallo rutte en hugo, waar zijn die gestolen 5,2 miljard gebleven, doe is teruggeven doen in plaats met tranen in de ogen ophef over iets onbenulligs te maken.

jan huppeldepup | 27-06-21 | 13:39

Ah ja, homos. Of hoe ze zichzelf tegenwoordig ook maar uitschelden. Woorden als "normaal" herdefinieren om vervolgens alles te doen om maar niet "normaal" te worden gevonden. Inclusief speciale optochten, vlaggetjes, armbandjes, boekjes. Alles voor de aandacht terwijl "normaal" eigenlijk helemaal geen aandacht hoeft. Dus wat wil die "communitie" nou precies? Je zou verwachten straal genegeerd worden (want "normaal") maar intussen maar janken en drammen om aandacht (dus niet "normaal"). Ik begrijp er niks meer van, dus ik negeer het verder maar, aangezien het mij echt niet aangaat of boeit wie er met wat in het nest duikt en hoe. Maar kennelijk is dat ook niet genoeg. Verwarrend, hoor.

PolarWolf | 27-06-21 | 13:22 | 4

Het punt is vooral dat homo zijn juist niet normaal is. In meer of mindere mate geaccepteerd, wellicht, afhankelijk van de lonatie, maar niet "normaal". Als het "normaal" zou zijn dan zou er de meerderheid van de mensheid homosexueel zijn. En dat is simpelweg biologisch niet mogelijk. Dat goochelen met definities van woorden en het negeren van volkomen logische oorzaak en gevolg relaties is een eigenschap van bepaalde elementen in de maatschappij met als vooral als belang om maar vooral onderscheidend te zijn. En dat is per definitie niet "normaal".

PolarWolf | 27-06-21 | 14:14

@menage | 27-06-21 | 13:42:
"ooit van hetero-genezing gehoord"
Jazeker, naar een Toppers concert gaan bijv.

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 15:04
▼ 1 antwoord verborgen

Homoseksualiteit is strafbaar in Marokko en bovendien verre van sociaal geaccepteerd. Wie op deze manier zijn privéleven op het internet ziet belanden, loopt het risico een boete of een celstraf opgelegd te krijgen en door familie te worden verstoten. En de meeste landen met islamitisch geloof is de straf op homo zijn de doodstraf. En de meeste die hier in Nederland zijn denken nog het zelfde over, maar hier hoor je niemand over

speed48 | 27-06-21 | 13:11

Orban en consorten schijten nu 7 kleuren. 13 Regenboogvlaggen rondom de Hofvijver! Dat zal ze leren daar in Boedeapest.
Toch mooi en ontroerend, deze stevige en daadkrachtige actie van onze minister. Waren alle ministers in de wereld maar zo. Snik...

H.J.W. | 27-06-21 | 13:11

Volgens mij zijn ze beide heel blij dat ze elkaar een paar dagen niet zien. Zij denkt:" Gelukkig een paar dagen verlost van die ouwe homo, die krampachtig probeert een hetero te zijn". Hij denkt: "gelukkig een paar dagen verlost van dat valse secreet". Lekker een paar dagen bij mijn "echte" vrienden.

jansma28542681 | 27-06-21 | 13:03 | 3

Lekker bootje varen met Jort, die net doet of hij bij de upperclass hoort maar eigenlijk gewoon NPO ambtenaar is.

Roze_bril_drager | 27-06-21 | 13:10

Wie is die gek? CDA op 6 zetels bij Maurice de Hond, dus die zitten nog niet in de lift.

Watching the Wheels | 27-06-21 | 13:02

Rutte probeerde even met goedkope stoere taal richting Hongarije als leider op te treden. Ook mislukt. Direct teruggefloten door zijn EU-bazen. Die zien hem ook niet langer als useful idiot maar enkel nog als idiot. Schandvlek voor ons land.

Schmalz | 27-06-21 | 12:59 | 2

Wedden dat ze hem desondanks nog een keer gebruiken?

Watching the Wheels | 27-06-21 | 13:04

@Watching the Wheels | 27-06-21 | 13:04: Misschien om ons nog wat geld afhandig te maken. NL vraagt ook nog steeds niks uit het coronaherstelfonds want Rutte heeft geen plan hiervoor.

Schmalz | 27-06-21 | 13:14

Rutte heeft Kaag al aardig wat corporale trekjes en foefjes aangeleerd. Wat een stelletje lapzwanzen.

watazooi | 27-06-21 | 12:58

Je hoort wel eens zeggen, "de geschiedenis zal zich herhalen" dan moet ik toch even terug denken aan het jaar 1672 (het rampjaar). Het volk is redeloos, (teveel mensen hebben op Eucalypta van D66 gestemd. De regering radeloos. (teveel leugens, halve waarheden, achterkamertjes politiek en last van Alzheimer light) Het land is reddeloos door de omvolking die op dit moment plaats vind.

Karel Kruizenruiker | 27-06-21 | 12:52 | 1

En als ze die omvolking niet gedaan hadden, was het ook mis gegaan door de vergrijzing. Groeien, groeien, groeien, terwijl we via teveel geleend geld al maximaal gegroeid zijn.

Watching the Wheels | 27-06-21 | 13:06

Wordt tijd dat ze eens wat gaan doen aan die homohaat vanuit een bep. geloof in Nederland , ,maar dan kijkt Kaag heel graag de andere kant op...
Iets met balk en splinter...

Nico_the_Sparrow | 27-06-21 | 12:49

Ik ben het niet eens met die Hongaarse wetten, maar Orban mag ze uitvaardigen. Hongarije is een parlementaire, (nog) soevereine democratie. In tegenstelling tot sommige andere middelgrote landen in de EU. Waar de overheid de facto is overgenomen door leugenaars, aangestuurd door lobbygroepen en grote bedrijven.
TeamOrban dus in dit geval.

De echte Stolwijker | 27-06-21 | 12:47 | 2

Hongarije is gewoon een democratie. Dus Orbans regering heeft die wet voorgesteld en het parlement heeft hem aanvaard. En wij willen het beter weten dan dat parlement.

JvanDeventer | 27-06-21 | 13:09

Dus weer echt een bericht van een naprater, ga die wet is zelf lezen eikel en denk er is zelf over na.

jan huppeldepup | 27-06-21 | 13:43

Valt ook niet mee: een corrupt ambtenaren apparaat, zelf leugenachtig, idiote klimaatregels, spaarders en pensionados uitzuigen met kunstmatig door de schuldenaren/overheden laag gehouden rente, politieke rechtspraak(luidt vaak einde in van een democratie/samenleving)
Het is gewoon een corrupt zooitje.

Mart6037 | 27-06-21 | 12:42

Tenenkrommend dat toneelspel voor de camera

Thuinman | 27-06-21 | 12:42 | 2

Werkt ook averechts. Iedere regenboogvlag levert Orban extra stemmen op.

Valka | 27-06-21 | 12:54

@Valka | 27-06-21 | 12:54: Regenboogvlag? Ik doelde eigenlijk op het theaterstukje "Het Komt Goed" van Rutte & Kaag. Rutte's manische opgewektheid heeft iets persoonlijkheidsstoornis-achtigs.

Thuinman | 27-06-21 | 14:36

Kaag vindt het vast ook een goed idee om met kinderen van 6 in de klas een wijntour te doen. Dan weten ze vast de verschillende smaken, voor later. Of hen een autoritje op de A10 te laten doen. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Piet Karbiet | 27-06-21 | 12:37 | 4

Helemaal raak Piet..!

aardv@rk | 27-06-21 | 13:09

Goede analogie, Piet. Zo denken ze bij D66.

JvanDeventer | 27-06-21 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Dat gedweep met die homovlaggen... Waar dient dat toe?

Denken ze dat dit een soort zoethoudertje is om de blik op echte problemen af te leiden?

Denken ze dat ze vet progressief stoer zijn als ze Orbán sarren?

Schwanzeleber | 27-06-21 | 12:37 | 2

Orbán had hun stadion in regenboogkleuren gehuld gisteren. Wel grappig.

Watching the Wheels | 27-06-21 | 13:08

@Watching the Wheels | 27-06-21 | 13:08:
Orbán of de burgemeester van Boedapest? Die twee liggen elkaar niet echt.

SterF... | 27-06-21 | 13:13

Je zou toch inschatten dat zo'n opstelletje over de voortzetting van het fantastische beleid van de afgelopen vier jaar binnen een uurtje af is.

Poesmobiel | 27-06-21 | 12:32 | 3

Ik begrijp dat ook niet. Eigenlijk heeft de huidige coalitie bij de verkiezing opnieuw een meerderheid gekregen. Wat is dan het probleem?

JvanDeventer | 27-06-21 | 12:40

@JvanDeventer | 27-06-21 | 12:40: Ik snap ook niet dat niemand tijdens de debatten heeft gevraagd wat er eigenlijk is misgegaan met, bijvoorbeeld, de 'kansengelijkheid in het onderwijs' waar Kaag zo'n grote taak voor de regering in ziet.
Iedereen kon feitelijk nog even vragen waarom er zo weinig is verbeterd en waarom ze denkt dat het in de komende periode wel gaat lukken. Bovendien kan iedereen een opsomming aanvoeren waaruit blijkt dat de meeste mensen er gigantisch op achteruit zijn gegaan. Er wordt minstens 30 minuten besteed aan wat een partij in 2010 heeft gedaan, maar niemand begint over de gevolgen van de woningnood, de toegenomen armoede, prijsverhogingen, problemen in de zorg of maakt niet uit welke andere ellende die door de club die nu door wil regeren is veroorzaakt. Alles staat te wankelen of op omvallen, maar daar gáát het steeds maar niet over.

Poesmobiel | 27-06-21 | 12:58

Daar staan ze hoor, onze "leiders", giechelend alsof ze net hebben staan zoenen in het fietsenhok. Geen greintje leiderschap of daadkracht te ontdekken. Ja tenzij het gaat om holle statements maken die geen enkele effort kosten zoals een regenboogvlag ophangen, daar zijn ze goed in.

Do-na-zi | 27-06-21 | 12:31 | 1

Die Rutte gaat vast niet op een plein staan te schreeuwen in Hongarije zoals een andere VVDer destijds in Oekraïne deed.

likdoorn | 27-06-21 | 12:39

Dat zegt al meer als genoeg over de schapen die op dat soort partijen stemmen.

komtdatschot | 27-06-21 | 12:31 | 1

Ook over de staat van scholing zo te zien

geenjagergeenneeger | 27-06-21 | 12:43

Die regenboogvlaggen betekenen al helemaal niks meer. Geconfisqueerd door de gevestigde politiek om op de meest goedkope wijze goede sier mee te maken. Nu de commercie nog.

Schoorsteenveger | 27-06-21 | 12:29 | 2

@Nuuk | 27-06-21 | 12:32:
Sancties richting Turkije, terwijl hier in eigen land de homohaat van de kansel wordt gepreekt, in het bijzonder onderwijs de homohaat verspreid wordt en homo's weliswaar niet van de flat gegooid worden of worden opgehangen, maar wel vrolijk met de betonschaar worden bewerkt?
Terwijl we tijdens Pride onszelf wijsmaken dat we zo vooruitstrevend zijn?

Schoorsteenveger | 27-06-21 | 12:46

Weet mevrouw El Qaq al dat het geld dat zij aan Gaza schenkt allemaal in Israël terecht komt ????

(in de vorm van (brand)bommen, granaten en raketten)

J.Thee.Cohen | 27-06-21 | 12:22 | 3

En brandende vliegers, stenen en tunnels.

Piet Karbiet | 27-06-21 | 12:29

Het meeste komt terecht bij dure auto’s, vakanties, hoeren, kleding, zonnebrillen, peperdure apparatuur, in bv de VAE, Turkije, Monaco, Frankrijk, Qatar.

Nuuk | 27-06-21 | 12:30

Ja, dat weet ze wel. Geen reden voor haar om het niet te geven.

Watching the Wheels | 27-06-21 | 13:10

Zit je net lekker een worstenbroodje te eten, zie je die dikke plofkop van Timmermans op tv bij Buitenhof….

Sinterbikske | 27-06-21 | 12:15 | 7

@Kapitein Sjaak Mus | 27-06-21 | 12:24: Had hij dat zuurstof masker op z'n hoofd moeten zetten of zou hij dat al weggegooid hebben.

likdoorn | 27-06-21 | 12:36

@Kapitein Sjaak Mus | 27-06-21 | 12:18:
lol

Watching the Wheels | 27-06-21 | 13:10
▼ 4 antwoorden verborgen

'Het komt goed, het komt goed.'
-----------
Wat komt goed?
En wat verstaat hij onder goed?
Niets zeggende prut.

Kijkeensaan | 27-06-21 | 12:15 | 1

Hij bedoelt: u moet als Nederlander 'hard werken', dan heeft u geen tijd en energie om lastige vragen te stellen.

Zenzeo | 27-06-21 | 12:18

Rutte is geradicaliseerd en Kaag was dat al. Het Nederlandse volk krijgt het zwaar met deze juichaapjes van globalisten clubs.

revolte | 27-06-21 | 12:15

Die verkankerde mentaliteit van bestuurders en politici begint al bij het corps. Vind je het gek dat het dan later zo’n tyfuszooi is?

Super Vaagstra | 27-06-21 | 12:14 | 2

Moest ik gister nog aan denken. In een aantal studentensteden heb je zelfs nog gescheiden clubs voor de dames en heren corpsleden. Dan wen je ook snel aan een moskee.

Piet Karbiet | 27-06-21 | 12:19

Was het inmiddels al cultureel erfgoed?

kenny harder | 27-06-21 | 12:45

Met dank aan mijn kameraad uit Deventer. Dit schrijft Elsevier en misschien nemen de hardliners dit wel aan (mijn eerdere linkjes werden als msm of propaganda afgedaan):

“ Concreet betekent dit dat er in publieke ruimtes niet meer gepraat mag worden over homoseksualiteit en geslachtsveranderingen als er kinderen bij zijn. Films en series waarin het thema aan bod komt, zoals Friends of Modern Family, mogen alleen na 23.00 uur worden getoond. Ook op school mag er niet zomaar les meer gegeven worden over het onderwerp. Reclamecampagnes waar koppels van hetzelfde geslacht op afgebeeld staan, zouden ook niet meer mogen.”

Vinden we dat ok jongens en meisjes?

BobDobalina | 27-06-21 | 12:13 | 10

Wat u noemt staat beslist niet in de wet, maar is de invulling ervan van een journalist.
Overigens vind ik het een goede zaak om überhaupt het gespreksonderwerp seks wat te beperken als er kleine kinderen bij zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening.

JvanDeventer | 27-06-21 | 12:36

Alles op z'n tijd.

Ben Adam | 27-06-21 | 15:28
▼ 7 antwoorden verborgen

Gemakshalve ga ik er maar vanuit dat ze ook vlaggen ophangen in de Schilderswijk en Transvaalwijk in Den Haag. Daar kunnen ze in gesprek met de bewoners een oordeel gaan vormen over wat te doen met de homo's etc. NPO kan e.e.a. faciliteren en live tv organiseren zodat iedereen kan zien hoe er in Den Haag wordt gedacht over dit vraagstuk.

Graaier | 27-06-21 | 12:12 | 2

Goed idee. Brede maatschappelijke discussie opstarten over lhgbtenz. binnen de moslimgemeenschap, gefaciliteerd door de Vereniging van Nederlandse Moskeeën.

Zenzeo | 27-06-21 | 12:20

@Zenzeo | 27-06-21 | 12:20: Nog een voorstel om Kaag en soortgenoten de portemonnee open te trekken: het verenigingsbestuur bestaat voor minimaal de helft uit vrouwen.

Graaier | 27-06-21 | 12:26

Kaag vliegt tegelmatig in een leeg regeringstoestel. Volgens D66 omdat ze het nu eenmaal waanzinnig druk heeft. Met het ophangen van fokking regenboogvlaggen zeker.

Piet Karbiet | 27-06-21 | 12:10 | 3

Met kijken naar de hijskranen van Ruhollah Khomeini..............

J.Thee.Cohen | 27-06-21 | 12:14

Als Kaag meevliegt, is het toestel per definitie niet leeg, een groot ego heeft ruimte nodig.

The_Paul | 27-06-21 | 12:22

Landsbelang vindt een zeer kleine groep Nederlanders. De rest ziet gewoon wat het is. Een arrogante over het paard getilde muts met grootheidswaanzin die niet tegen kritiek kan.

Reaaalist | 27-06-21 | 12:24

Gelukkig leven we, met de twee partijen die bezig zijn met iets van een regeerakkoord, niet in een dictatuur. Twee partijen zijn toch goed voor 58 van de 150 zetels. Een mooie basis voor een het mag geen dictatuur heten van de minderheid.

Ben ook erg gelukkig met het feit dat dit overleggen nog veeeeeeeel ondoorzichtige is dan voorheen.

Geeft in ieder geval een ruwe schets hoe dat nieuwe leiderschap eruit gaat zien.

Maar ben toch nog altijd wel blij op de PvdD te hebben gestemd omdat ik mijn hoop in de mensheid verloren ben.

SmurfenSlurfje | 27-06-21 | 12:10 | 2

PvdD staat helaas voor vóór de dieren, niet ván de dieren. Als dat zo was zou je gelijk hebben.

The_Paul | 27-06-21 | 12:24

@The_Paul | 27-06-21 | 12:24: Mijn vermoeden is dat die Ouwehand best wel een beest is ...

Voor de rest is van of voor best wel een semantische discussie geloof ik.

“He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.”

SmurfenSlurfje | 27-06-21 | 12:37

Met 'het komt goed' bedoelt Rutte dat hij weer premier mag worden. Daar komt die euforie vandaan. Hij is nog steeds dat jongetje dat zo graag minister-president wilde worden.

HeerVanStand | 27-06-21 | 12:08

Nog 10 jaar Rutte, en nog eens 600.000 middeleeuwers erbij.
Ze zijn nu aan 't rekenen hoieveel de belastingen omhoog moeten, de pensioenen omlaag en hoeveel daklozen we hebben als ergens tussen 2045 en 2065 blijkt dat de autochtoniërs onder een mohammedaanse meerderheid leven......

J.Thee.Cohen | 27-06-21 | 12:07 | 3

Autochtoniërs blijven ervoor stemmen. De meesten hebben zich laten gaslighten dat het hun witte erfschuld is dat ze moeten omvolken. Doorbreek maar eens 24/7 propaganda in de MSM en onderwijs bij de meerderheid. Los van dat de buikjes nog vol zitten en ze nog naar de all inclusive kunnen.

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 12:10

Ze zijn dus van álles aan het berekenen...

... behalve hoeveel asielzoekers we jaarlijks aankunnen.

De waanzin van woke politici in een notendop.

Papa Jones | 27-06-21 | 12:13

Prima toch, dat is wat de elites en hun meelopers willen. De liberale democratie ten top. Ook wel te classificeren als "liberale totalitaire Democratie". Er valt niet veel te kiezen meer... Idem natuurlijk de manier waarop in Hongarije met de "democratie" omgaat om het behoud van de Christelijke Waarden. Democratie= strijd om de macht...

Goedzo | 27-06-21 | 12:19

Ik verwacht van Kaag dat ze bij elk bezoek aan een islamitisch land een regenboog hoofddoek draagt.

likdoorn | 27-06-21 | 12:05 | 6

Ze zou nu naast die regenboogvlaggen ook Duitse vlaggen mogen plaatsen na weer een islamitische slachtpartij bij onze oosterburen.

Zonder erg | 27-06-21 | 13:27

Ik vermoed dat de leiders niet eens de betekenis weten, die vlaggen komen in eigen land niet (langer dan 15 minuten) voor.

Sneerpoets | 27-06-21 | 19:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja, hoofdlijnen!

Cunts-en-kitsch | 27-06-21 | 12:04

Laat ze ook even wat vlaggen bij de turkse ambassade ophangen dan!

Tikkie Terug | 27-06-21 | 12:03

Het komt goed. De zoveelste leugen van die foute clown Rutte.

Het ís al goed. Alles loopt volgens schema. Afgelopen 10 jaar een EU-kabinet met aartsleugenaar Rutte, komende 10 jaar een EU-kabinet met sociopaat Kaag.
Méér afbraak van soevereiniteit, méér afbraak van democratie, méér identiteitspolitiek, méér polarisatie, maar bovenal: méér meer meer betalen.

U doet vrolijk mee en stemt EU. Anders bent u moreel fout, extreemrechts, populistisch, verward, asociaal, geprivilegieerd, egoïstisch, wappie en tokkie.
Het ís al goed, in de regenboogvlaggen eenhoorn lalala maatschappij. Uit naam van 'de politiek' deugkeuvelen over klimaat en homo's. Echt de hemel op aard!

In naam van de Rutte, de Kaag en de Heilige EU. Amen.

Luivend | 27-06-21 | 12:03

Hoe lang zou het fietsen zijn, naar Brussel.

jansma28542681 | 27-06-21 | 12:03 | 1

Waarom fietsen als een vliegende CO2 bom klaar voor je staat?

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 12:04

Ik ken nog een - gedeeltelijk- Europese ‘ dictator’ die bepaald geen voorstander is van homovriendelijk onderwijs - en die desondanks vele miljarden EU-centjes per jaar opstrijkt. Daar heeft Rutte trouwens nog vrolijk naast gestaan op een statiefoto met regeringsleiders, tijdens de laatste NAVO-top. Hij heet Erdogan - en ik kan mij niet herinneren, dat Rutte ook maar enig krachtig protest heeft uitgesproken toen na de ‘staatsgreep’ tienduizenden mensen werden opgepakt en gevangen gezet. Ik kan mij ook niet herinneren dat er ooit een politicus in dit land iets heeft gezegd over de rabiate waanzin die Turkse schoolkindertjes in hun schoolboeken voorgeschoteld krijgen.
-
Ik denk dat ik vanmiddag maar eens betonscharen ga planten rond de Hofvijver.

bisbisbis | 27-06-21 | 12:02 | 2

U kunt natuurlijk ook een halve maal op het torentje gaan plaatsen.....!

J.Thee.Cohen | 27-06-21 | 12:03

Die video is echt tenenkrommend....alsof ze tegen kleuters praten. 'Oh waar zit jij dan? Italië. Nou ik zit in Brussel, maar er is dan wel veel gebeurd HET KOMT GOED ECHT WAAR'.

Mag ik een fokking teiltje?

CrashFaster | 27-06-21 | 12:00 | 4

Fok ja.

Cunts-en-kitsch | 27-06-21 | 12:05

Het deed mij eerlijk gezegd nog het meest denken aan een Baudet-imitatie.

UpdateAvailable | 27-06-21 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Dat lhbti inclusiviteitsalfabet mist alleen een h voor hetero. Of tellen die n
iet meer mee.

Hollandmix | 27-06-21 | 12:00 | 1

Alleen als jij je als vent in je poepgat laat neuqen...

BadPatNL | 27-06-21 | 22:33

Het Hongaarse parlement heeft met overgrote meerderheid voor deze wet gestemd. Dat heet democratie. Het Palestijnse parlement is al 11 jaar niet meer bijeengeroepen. Dat heet anders. U mag het zelf een naam geven.

Piet Karbiet | 27-06-21 | 11:59 | 4

Demissionair ?

TheseDays00 | 27-06-21 | 12:03

@TheseDays00 | 27-06-21 | 12:03:
Dáár hebben ze nog eens een moeilijke formatie!
Mogen we hier toch nog niet mopperen.

Kapitein Sjaak Mus | 27-06-21 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe kan het dat een politicus nooit fouten maakt?

Happy People | 27-06-21 | 11:58

Vlaggen met meer dan drie kleuren zijn geen vlaggen.

squadra | 27-06-21 | 11:56 | 2

Geldt ook voor kabinetten

dathoujetoch | 27-06-21 | 12:02

Lol..

Amsterdamsko | 27-06-21 | 15:40

En wanneer gaat markie te keer tegen zichzelf ivm de onveiligheid van homo’s in Amsterdam?

zeefert | 27-06-21 | 11:55 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Voorspelling:
Halverwege Q4 nieuwe verkiezingen.
Tweestrijd tussen Pieter Omtzigt en Sigrid Kaag.
Klassiek conservatief vs kosmopolitische wereldverbeteraars.
Pieter Omtzigt eind van het jaar premier van Nederland.

John Diesel | 27-06-21 | 11:52 | 3

Och waarom niet, misschien zijn mensen het woke gedram zo zat dat ze inderdaad massaal op een ex-CDA-er gaan stemmen straks.

Papa Jones | 27-06-21 | 11:57

Even los van fat chance, sinds wanneer is Omtzigt klassiek conservatief? Stemde geweaun mee met oa Marrakesh heur.

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 12:04

Deugvlaggen, wanneer wordt deugen eens uitgekotst

mr_awesome | 27-06-21 | 11:52

' Moreel narcisme' is het ding van 2021. Mevrouw Kaag er lijkt zo langzamerhand het uithangbord van te zijn.

Croisantneuf | 27-06-21 | 11:50 | 1

Sieg vertegenwoordigt samen met Orwellongren de teloorgang en verdwenen moraal van politiek Nederlandje. Ze vertegenwoordigt ook het uitgebluste witte kiesvee dat zelf ook geen interesse en geen idee meer heeft. En slechts luistert naar holle nietszeggende marketingslogans verzonnen door big corporate/tech om centjes mee te verdienen en invloed bij overheden te vergaren.

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 11:54

“Het komt goed”
Horen jullie dat allemaal?
Slachtoffers van:
De toeslagenaffaire
Geweld door immigranten
Autobranden
Overvallen
Steekpartijen
Het komt goed!!
En iedereen die een huis zoekt:
Het komt goed!!!

laurentius | 27-06-21 | 11:47 | 2

They ain't lyin' though. Het komt toch ook goed met Rutte en Fatah mevrouw?

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 11:52

Koop eens die auto. Koop eens dat huis.

Lorejas | 27-06-21 | 12:16

Persoonlijk denk ik aan een kwartfinale tussen French en Dutch Guyana...... Dat leidt ten minste af !

J.Thee.Cohen | 27-06-21 | 11:46

Wat zijn ze flink! Het is weer goed om te zien hoe dappere Nederlanders orde op zaken stellen in andermans land. Nou, dan zullen ze de Turkse kolonie in Rotterdam ook wel onder de duim weten te houden. Oei!! De regenboogvlag! Dat woonwagenkamp in Ter Apel siddert nu van angst.

JvanDeventer | 27-06-21 | 11:43

Het is hieronder door sommigen ook al aangekaart, maar het is werkelijk schokkend dat best veel reaguurders onze westerse, liberale waarden niet onderschrijven en zich in een lijn opstellen met de meest fundamentalistische moslims als het gaat om zelfbeschikking en vrijheid.

SterF... | 27-06-21 | 11:42 | 26

@SterF... | 27-06-21 | 12:02: Wat nu geen zelfbeschikking? Je mag daar toch gewoon homoseksueel zijn of niet?! Ze willen alleen dat opdringerige niet, en geen exposure ten opzichte van de kinderen tot 23:00 uur, dat is hun goed recht en wie ben jij dan om hier vanuit Nederland daar de wetten te gaan beoordelen en te bepalen?

BadPatNL | 27-06-21 | 22:40

@Papa Jones | 27-06-21 | 12:08: Precies! GVD over een Hongarije lopen zeiken als een wijf, en dat terwijl dit land naar de klote aan het gaan is...

BadPatNL | 27-06-21 | 22:42

@BadPatNL | 27-06-21 | 22:40:
Wie is de regering om te bepalen dat iemand van 16 niet blootgesteld mag worden aan die bepaalde gevoelens. Kennelijk begrijpt u niet hoe vrijheid werkt. Dat is zeer betreurenswaardig. Wetten mogen nooit seksuele zelfbeschikking in de weg staan. De moslims juichen u toe.

SterF... | 27-06-21 | 23:07
▼ 23 antwoorden verborgen

Kaag in Iran - hoofddoek

Kaag als er geformeerd moet worden - regenboogvlag

fail | 27-06-21 | 11:41 | 3

Ze is dan ook een kameleon net als de rest van D66, CDA, PvdA en VVD. Principeloze partijen.

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 11:43

Ze is ook niet praktisch ingesteld.
Gewoon een regenbooghoofddoek dragen.
Eén klap. Twee vliegen.

Kapitein Sjaak Mus | 27-06-21 | 11:47

Kaag en de El Qaq palestijnen: geld !

J.Thee.Cohen | 27-06-21 | 11:59

Prachtig al die regenboog-vlaggen op de moskeeën in Nederland.
Het aantal is echt niet te tellen!
Kaag zal wel weer van trots glimmen.

VanderGeelen-Coppens | 27-06-21 | 11:39

Moet gewoon eens een keer ophouden met dat hijsen van die vreemde vlaggen. De Nederlandse vlag staat al, meer dan, genoeg voor inclusiviteit. Dat is de vlag waar we trots op moeten zijn en niet die groepsidentiteiten benadrukken.

roevka | 27-06-21 | 11:39

Waarom sloeg Rutte niet aan toen Orban dat hek bouwde om de vluchtelingen te weren. Terwijl ze bij ons zo "wekom" zijn. Misschie kwam hem dit beter uit.
Trouwens, hoe zit het nog met de maatregelen die tegen de Oostbloklanden werden ingesteld voor het niet opnemen van vluchtelingen.

shimanski | 27-06-21 | 11:39

Hongarije lijkt me ook wel probleem noemero oeno in NL. Begin van WO-III... wat een lutsers, met die idiote vlaggetjes. Ga toch lekker in SA wonen of zo.

Ichneumonidae | 27-06-21 | 11:38

Niet dat Kaag het heeft uitgevonden, maar nutteloze symboolpolitiek bedrijven over de ruggen van kromliggende burgers is de laatste jaren wel heel erg groot geworden. (Hoi Mark!)

funda | 27-06-21 | 11:38

Lieve, wereldvreemde politici in Den Haag. Zorg eerst even dat je eigen tuin netjes is voordat je je gaat irriteren aan de tuin van een ander.

Quib | 27-06-21 | 11:37

ik ben wel een beetje klaar met dat regenbooggeleuter.

yeps | 27-06-21 | 11:35 | 4

Deugen is het doel en aandacht van de echte problemen afleiden

shimanski | 27-06-21 | 11:40

@Madame Poitiers | 27-06-21 | 11:36:
Is dat zo? Big corporatie/tech en Hollyweird zit vol op de orgel voor de hosmo. Althans in het westen (Zandbakkië en Chy-na zwijgen ze als het graf). Blijkbaar is er nog genoeg geld aan te verdienen.

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 11:41
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens, misschien interessant weetje: Orban, de anti-EU held en Soros-hater, heeft zijn eigen opleiding te danken aan Soros. Daar heeft hij het niet graag meer over. en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Orb%C3%A...

Quote: "In 1989, Orbán received a scholarship from the Soros Foundation to study political science at Pembroke College, Oxford.[22] His personal tutor was the Hegelian political philosopher Zbigniew Pełczyński.[26] In January 1990, he left Oxford and returned to Hungary to run for a seat in Hungary's first post-communist parliament.[27]"

Mag ik even lachen?

Beste_Landgenoten | 27-06-21 | 11:33 | 5

Zo raar is dat niet. In 89, na de val van het communisme, was Soros nog bezig met installeren van democratische processen in de voormalige communistische landen. Tegenwoordig is hij bezig met het ondermijnen van de democratie d.m.v. zijn buitenparlementaire lobby/subsidie praktijken. Het is voortschrijdend inzicht van Orban. Hij heeft Soros dan ook terecht het land uitgetrapt.

entredeuxbieres | 27-06-21 | 11:59

Interessant weetje: vrijwel alle Oost-Europeanen boven de 50 hebben hun opleiding te danken aan de communisten, die ze er naderhand allemaal uitgetrapt hebben. Dus?

JvanDeventer | 27-06-21 | 12:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is dit voor hands off mentaliteit.

Keutels | 27-06-21 | 11:31

Prachtig deze ophef over iets dat ver van Den Haag gebeurt. Hoe gaat het ondertussen met de afhandeling van de toeslagenaffaire, die nieuwe politiek en het onvermogen van kamers en pers om de macht echt te controleren? Leidt lekker af he, zo’n gefabriceerd relletje.

supah | 27-06-21 | 11:29 | 5

Nee, het moet altijd en overal gaan over de toeslagenaffaire. Tuurlijk.

BobDobalina | 27-06-21 | 11:56

@Madame Poitiers | 27-06-21 | 11:35: En alles is zo langzamerhand politiek. Gevaarlijk.

squadra | 27-06-21 | 12:08
-weggejorist-
BadPatNL | 27-06-21 | 22:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus we moeten in Nederland misschien ook maar de ‘promotie’ van homosexualiteit verbieden als die kan worden opgepikt door minderjarigen? Geen gay pride. Geen sitcoms met homosexuele koppels. Geen Geer en Goor (dat laatste steun ik overigens) en vooral moeten jongeren niet verteld worden dat er naast heterosex ook nog andere vormen mogelijk zijn. Klinkt dat als een goed idee? Ik denk dat een groot deel van de import Nederlanders een goede medestander hebben aan GS op dit vlak.

BobDobalina | 27-06-21 | 11:28 | 10

Het weblog GS heeft duidelijk geen enkel probleem met homofilie in het publieke domein.

Sommige reaguurders misschien wel. Maar misschien vinden ze dat alleen maar omdat ze denken zo hun grote held Orban te steunen.

Sitting_targets | 27-06-21 | 11:44

@Graaisnaaiert | 27-06-21 | 11:41: het gaat er niet om of ik dat denk, het gaat erom of je het wil verbieden. Erg raar dat mensen opeens het onderscheid niet meer weten tussen geen fan zijn van iets en het verbieden. Ook als de gay pride niet bijdraagt aan acceptatie is dat uiteraard geen reden om dat soort zaken te verbieden.

BobDobalina | 27-06-21 | 11:51
▼ 7 antwoorden verborgen

Nog even over de Kaagbaan gesproken, wie wil haar piloot zijn?

hotbrasil | 27-06-21 | 11:22 | 5
-weggejorist en opgerot-
BadPatNL | 27-06-21 | 22:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier scheiden onze wegen...

Jan_Pietersen | 27-06-21 | 11:20 | 1

jha...

Bello de Hond | 27-06-21 | 11:22

Ja ooit komt het goed.

Nadat alles is afgebrand tot meters onder onder de funderingen en er nieuwbouw heeft plaats gevonden.

FLP_du_Stok | 27-06-21 | 11:20 | 1

Ha! Een mede-optimist, ook goeiemorgen!

entredeuxbieres | 27-06-21 | 11:25

De anti-isis coalitie ?
De coalitie die bepaalt hoeveel Somali's cs er weer binnen moeten worden gelaten om te voorkomen dat isis in het MO weer te veel groeit ?

grapo | 27-06-21 | 11:18

Waarom hebben we toch zoveel moeite met een anti-pedo-wet?

Pimp my Voortuin | 27-06-21 | 11:17 | 6

@Pimp my Voortuin | 27-06-21 | 11:24: daar gaat het hier toch niet over? Dit gaat over Hongarije.

Bataafje | 27-06-21 | 11:26

Jeetje, nu kom je wel heel erg racistisch en onverdraaglijk over. Je moet anders denkenden aanbidden en bewonderen ongeacht hun kleur of voorkeur.

Ik heb nooit iets tegen 'kleurlingen' gehad. Vroeger.. 'in mijn tijd' had iedere klas een adoptie negertje. En dat was een vriendje/vriendinnetje net als iedereen die was net als iedereen maar met een andere huidskleur en temperament. Ik wist niet beter dan dat hij/zei geen ouders meer had en hier met de hulp van mensen die geen kinderen konden krijgen (of via de kerk) kon opgroeien.

Iedereen was gelijk, maar nu met de minderheid aan drammers denken veel te veel mensen in kleuren en voorkeuren.. En dat wordt met opsporingverzocht alleen maar versterkt.

FLP_du_Stok | 27-06-21 | 11:27

@Pimp my Voortuin | 27-06-21 | 11:24: precies.
Orban is goed bezig.

Ben Adam | 27-06-21 | 11:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog een paar vliegende eenhoorns bij de regenboogvlaggen zetten en het plaatje van Groenlinks is compleet

hotbrasil | 27-06-21 | 11:14

Suske en Wiske.

Dubbelepunthoofd | 27-06-21 | 11:14 | 3

Suske en Wiske en de fladderende vlag.

J.Cash | 27-06-21 | 11:17

en de falende formatie.

Zenzeo | 27-06-21 | 11:29

Dat wordt weer klop in huize Kaagbaan, die vlaggetjes mogen niet van de profeet...

xpto | 27-06-21 | 11:13

Moet het nou echt zo benadrukt worden dat Kaag tegen ISIS is? Zou Wilders soms een punt hebben dat Kaag pro-ISIS is? Denken ze bij D66 dat sommige D66-stemmers dat toch wel enigzins geloofwaardig vinden?

Sitting_targets | 27-06-21 | 11:12 | 1

Het valt wel op toch? Eerst Wilders die IS in de mond neemt en dan hoor je Kaag binnen een week dat...

BadPatNL | 27-06-21 | 23:00

Recentelijk op 1 vandaag een item over de populariteit van de regenboogvlag volgens een vlaggenfabrikant in Dokkum. Ben benieuwd naar een uitsplitsing tussen bestellingen vanuit de overheid versus de private sector.

UpdateAvailable | 27-06-21 | 11:12

Ja welja joh. Vlaggetjes hijsen. Nix beters te doen hè. Lutsers.

Deksmaat | 27-06-21 | 11:10 | 1

Gelukkig nog geen OneLove armband om, dat zou me kunnen verleiden tot een Godwin.

DeCynischeAmbtenaar | 27-06-21 | 11:19

Laten we de kerk in het midden laten. Het is geen anti-homo wet in Hongarije. Het beschermt de jeugd om dingen te moeten snappen waar ze meestal nog niet rijp voor zijn. Als een kind homoseksuele/trans/of andere gevoelens heeft komt dit toch wel naar boven. Zo lang het kind dit vrij mag uiten is er, m.i., geen vuiltje aan de lucht. Het is nl. zó dat in andere landen kinderen vaak deze keuze opgedwongen (is dit een woord?) wordt. Met alle narigheid die daar bij komt kijken.

viejohuevon | 27-06-21 | 11:08 | 15

@J.Cash | 27-06-21 | 11:28: Jouw opvattingen sluiten naadloos aan bij de opvattingen van de zo bekritiseerde moslims in dit land. Fijn dat je even duidelijk maakt waar je staat in deze! Ze weten zich gesteund.

Beste_Landgenoten | 27-06-21 | 11:35
▼ 12 antwoorden verborgen

Wij zijn twee vrienden
jij en ik
twee dikke vrienden
jij en ik
wij blijven altijd bij elkaar
al worden we meer dan honderd jaar
wij blijven vrienden
tot onze laatste snik.
hoeba hoeba hoeba hop hop hop

Mr_Natural | 27-06-21 | 11:08 | 3

Duo penotti,
twee kleuren in een pottie,
bruin en wit...

EEnzame SchizofrEEN | 27-06-21 | 11:19

`Bolke bolke bolke de beer
daar is tie weer daar is tie weer
Er zijn beren die veel weten
Er zijn beren die veel ....

Bello de Hond | 27-06-21 | 11:24

@Bello de Hond | 27-06-21 | 11:24: Nøken?

Wijze uit het Oosten | 27-06-21 | 11:27

Twee blije mensen die er rustig alle tijd voor nemen. Er zijn zoveel belangrijkere zaken in het leven. Er worden al een paar honderd jaar wetten gemaakt. Zijn die wetten nou nog steeds niet een keer af? We hebben toch wetten genoeg om eens een keer een jaar of tien lekker onder de demissionaire strandparasol te vertoeven?

Leptob | 27-06-21 | 11:07

opvallend mengelmoesje van islam en potten en poten hier in kreuzberg Berlijn. .. Maar als je goed kijkt is het een kwestie van kritische massa. nog een generatie doorfokken en dat verandert ten faveure vd islam.... afijn ik mag morgen weer weg hier

horsteknots | 27-06-21 | 11:06 | 1

Nog een generatie en het Westen wordt overheerst door China. En laten die nu niet zoveel ophebben met islam of welk ander geloof dan ook.

Bataafje | 27-06-21 | 11:39

Er zijn teveel dingen uit de beerput/doofpot gekomen net na de verkiezingen om stil te kunnen houden.
Een nieuwe stemronde gaat het dus voorlopig niet worden.
Ook is het demissionair doorregeren wel erg makkelijk, want het is een noodsituatie, dus alles mag.

Dezenaamhier | 27-06-21 | 11:06 | 4

@viejohuevon | 27-06-21 | 11:10: aan de andere kant is het volk dik gedrogen door de regering. Eerst ondemocratieheksje Ollongeren inschakelen, toen Wiebes met de bende in groningen en de toeslagen, daarna de incompetentie van de rest, de dictatoriale trekjes van Rutte die na de verkiezingen door het werk van Omtzigt pas echt duidelijk werden.
De overheid blijkt gewoon een nog grotere bende leugenaars te zijn dan dat de kiezer was voorgespiegeld.
Uiteraard staat de bevolking dit toe, want is er een alternatief?

Dezenaamhier | 27-06-21 | 11:25

@Dezenaamhier | 27-06-21 | 11:25:
Niet meer stemmen op partijen die zulke fratsen uithalen maar alleen het CDA is gestraft momenteel en ook alleen maar omdat men hoopt dat hij een nieuwe partij opricht anders waren ze gebleven. VVD en D66 staan nog keurig hoog dus demense geven geen vliegende f*ck om Omtzigt of de toeslagen affaire (waarschijnlijk omdat hun stemmers dat toch niet kregen).

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 11:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ik verwacht dat bij mijn gemeentehuis de regenboogvlag ook zal gaan wapperen, want iedereen doet mee.

DeCynischeAmbtenaar | 27-06-21 | 11:06 | 2

Bij ons gemeentehuis niet. Die behandelen iedereen gelijk, stelletje racisten dat het zijn.

opblaasschaap | 27-06-21 | 11:07

Zo’n regenboog leidt ook zo mooi de aandacht af van de eigen problemen.

Schriever | 27-06-21 | 11:06

Die Rutte die andere landen de maat neemt. Moet ik helpen herinneren dat dit stuk vuil letterlijk mensen, "zijn eigen volk" tot zelfmoord heeft gedreven met die hele gore smerige affaire rondom de kindertoeslag. Walgelijke vertoning.

DrachiR | 27-06-21 | 11:05 | 2

Het is zo hypocriet, maar Mark komt ermee weg.

DeCynischeAmbtenaar | 27-06-21 | 11:07

Verbaas ik me ook over. Rutte heeft idd bloed aan z'n handen,Orban bij mijn weten, niet

roberto9715 | 27-06-21 | 11:30

Ik doe een OPROEP aan Nederland schakel uw TV uit dat wil zeggen kijk vooral niet naar BUITENHOF.
De Staats TV heeft n.l de goorste drek uitgenodigd.

likdoorn | 27-06-21 | 11:04 | 6

13 jaar gelden al de deur uit gedaan, toen je in buitengebieden moet overstappen op het nog niet goed werkende Digitenne kastjes. Toen was het al een propaganda kanaal, het analoge TV signaal zou eerst net voor de verkiezingen van 2006 uit de lucht, maar daar stak Den Haag een stokje voor.

W_F | 27-06-21 | 11:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Kaag en de regenboog vlag? Dus aan de ene kant heel veel broeders van andere moeders hier naar toe willen halen. IS strijders hierheen vliegen voor een eerlijk proces. Kaag, die een dikke blij krijgt van haar bezoek aan Iran? Kaag die Palestijnse bommen mede mogelijk maakt met belastinggeld van Nederland?
Die Kaag hijst de homo vlag? Het moet niet gekker worden.

Dirk III | 27-06-21 | 11:03 | 3

Maar...., ze kan want de doorsnee stemmer heeft dit niet door.

viejohuevon | 27-06-21 | 11:12

Ach, een beetje hypocrisie maakt toch niet uit?

Wijze uit het Oosten | 27-06-21 | 11:20

Blij werd ze van haar bezoek aan Iran. Ik ken nog wel een paar goed opgeleide en zeer welbespraakte Iraanse dames die -zacht uitgedrukt- niet gecharmeerd zijn van mevrouw Kaag. Ook de vrouwen in Iran hebben niets met haar. Zij worden opgepakt en in de cel gezet wanneer ze geen hoofddoek dragen.
Ik zou dolgraag eens een praatprogramma op TV zien van Kaag met een groepje van deze dames. Dan zet ik de TV een keer aan. Maar dat zal wel nooit gebeuren, helaas.

Rimfree | 27-06-21 | 11:30

Voormalig UNWRA hotemetoot Sigrid Kaag die protesteert tegen het verbod op propaganda in schoolboekjes in een land waar zij niets over te zeggen heeft. Echtgenote van een voormalig minister van een gebied waar de schoolboekjes ook niet bol stonden van de LHGBTEQUILLA informatie gaat Hongarije de les lezen. www.cidi.nl/schoolboeken-palestijnse-...

down | 27-06-21 | 11:02 | 1

19 miljoen per jaar om terroristjes te kweken. Los van incidentele andere subsidies en sponsoring. De tering...

Graaisnaaiert | 27-06-21 | 11:30

Als homo's en transgenders maar begrijpen dat ze een paar treetjes lager staan dan zielige moslims. En dat die laatsten dus onbekommerd aan homohaat mogen doen.

J.P.Drapeau | 27-06-21 | 11:01 | 2

Nou nee althans dat ligt eraan. Homo mossels staan boven gewone mossels in principe, maar daar doet big corporate/tech en (s)links een beetje schizo over want homo mag weer niet in de ieslaaam dus hebben ze last van behoorlijke cognitive dissonatie daarover. Homo African American en andere diaspora zwarten staan boven cis male hetro mossel. Homo African American vrouw staat bovenaan de ranglijst, samen met transgenders.

Althans ook hier weer een nuancering. White en adjacent white homo's en transgenders staan weer een stuk lager op de ranglijst. Zie Andy Ngo, (s)links haat hem intens en noemt hem nasi terwijl hij een homosensuele zuidoost Aziaat is.

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 11:05

Als homo's maar begrijpen dat sympathie voor hen iets lager op de ladder staat dan de voorliefde voor autocratische leiders.

Beste_Landgenoten | 27-06-21 | 11:10

Dat blije gedoe van Rutte is steeds duidelijker een grote act. Mevrouw Kaag is sociaal nogal onhandig en dat maakt het tot een schitterend stel. Veel geluk samen, maar wel buiten de politiek svp!

JJMS | 27-06-21 | 11:00

De dag dat activist Meeus VVD of D66 afzeikt, ga ik hem misschien eens lezen.

J.P.Drapeau | 27-06-21 | 10:57

De meeste landen hebben niks met euthanasie, vinden dat moord. Nederland staat sowieso bekend als het land dat ouderen en psychiatrisch patiënten vermoordt. Stel je nu eens voor dat al die landen gaan voetballen met een zwarte rouwband om hun arm, de vlag halfstok hijsen, hun ouderen mobiliseren om 'Nederland, moordenaar' te roepen. Wat dan?
Mix voetbal/sport niet met activisme en politiek. Zoveel landen, zoveel meningen.
Bespreek het daar waar het thuishoort en daadwerkelijk invloed uitgeoefend kan worden.

Bataafje | 27-06-21 | 10:56

Kaag heeft gewoon niks met landen die hun burgers proberen te beschermen. Immers, wie zijn die mensen? Wat denken ze wel, dat ze er toe doen? Daarom wordt Hongarije nu de maat genomen, over de rug van t regenboogvolk. Alsof ze daar verder iets om geeft.

Jazeetie | 27-06-21 | 10:56

Zo lang homo's in Nederland nog gediscrimineerd, weggepest en mishandeld worden door islamitisch straattuig kunnen Rutte en anderen zich daar beter mee bezig houden dan zich te bemoeien met de positie van homo's in andere landen.

Stratum | 27-06-21 | 10:55 | 1

Leuk gezegd, maar hier staat dat niet in de wet he? In Hongarije wel.

tantesidonia | 27-06-21 | 12:03

Wat een protest. Wat een leiderschap.

Fervent | 27-06-21 | 10:54

De Opstelten Foundation
Deze zondag heeft zijn hoogtepunt alweer bereikt. Nu al.

All_yall | 27-06-21 | 10:54 | 1

"Vluchtelingen verdienen een veilige haven, maar die hoeft niet in Europa te zijn."
De Ivo Opstelten Foundation dus. *grabbelen doet naar tientje voor donatie*

All_yall | 27-06-21 | 10:59

Gatverdamme wat een toneel zeg die twee voor de microfoon.. Mark met zijn fietsje, GATVERDAMME.

Dat moest ik even kwijt.

Cunts-en-kitsch | 27-06-21 | 10:53 | 1

Hij staat er als een kind bij met zijn nieuwe fiets. Wat een armoede.

J.Cash | 27-06-21 | 10:56

Ach, Rutte en Kaag gaan nu toch 6 weken lang aan hun 'proeve van een regeerakkoord' schrijven? En binnenkort gaat dat hele Binnenhof toch met zomerreces?

Heerlijk, hoor, even een aantal weken geen gezeik uit 'Den Haag', alleen maar de Tour volgen - of het voetbal, als je daar van houdt, maar dat doe ik dus niet - en half augustus gaan we weer 'gewoon' verder met de oude patstelling: D66 wil niet met de CU, wel met PvdA en GL; VVD/CDA willen maar met één beide, liefst PvdA; PvdA en GL blijven elkaar 'vasthouden'; en de CU wil alleen in allerlaatste instantie, als alle andere combinaties mislukt zijn.

Dr_Johnson | 27-06-21 | 10:53 | 1

Net schoolkinderen die miepen dat hun BFF in een ander team is ingedeeld.

En wat zegt de docent dan? Je moet ook leren samenwerken met andere kinderen...

Roos | 27-06-21 | 10:56

Opmerkelijk hoe een anti-homowet, sneaky verpakt als "tegen pedofilie", zoveel sympathie wekt bij de reaguurders. Ik zie nog iedereen op achterste benen staan toen een moslimpuber een homostel uitschold. Dan komt de solidariteit voor de homo's opeens uit de kast bij de reaguurder. Maar nu ligt de loyaliteit uiteraard bij de moslimsbasher, de homo's kunnen dus even fluiten naar de steun. Er zijn belangrijker zaken: De deugers moeten worden aangepakt en Orban, de held van de anti-EU jongens, moet worden gesteund. Orban, die de EU lekker leegzuigt qua subsidies en hulp, die graag de gelden van de EU naar zijn vriendjes sluist, die graag aan de tiet van de EU blijft hangen, loopt steeds op het randje om zijn conservatieve kiezers te behagen.

Beste_Landgenoten | 27-06-21 | 10:52 | 15

@BobDobalina | 27-06-21 | 11:24: Ik denk dan pas na de verkiezingen daar, want Orban weet dat dit soort symbolische acties goed vallen bij zijn achterban. En nee, Orban is verloren zonder EU subsisdies. Dat weet hij ook wel. Maar ook weet hij dat hij niet zomaar uit de EU gezet kan worden. Dus hij blijft dit spelletje spelen denk ik.

Beste_Landgenoten | 27-06-21 | 11:29

@Beste_Landgenoten | 27-06-21 | 11:13:
Volgens mij snapt u er helemaal niets meer van. Krijg bijna medelijden, zoveel propaganda in de ani gepompt dat bij u gaslighting niet eens meer nodig is. U snapt het verschil tussen democratie en republikeinisme niet eens meer daardoor. Sad.

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 11:38

Hongarije wil kinderen beschermen tegen D'66-ers zoals groomer van minderjarige jonge homo's Sidney Smeets, met zijn heimelijke fantasie sex te hebben met een kind jonger dan zestien jaar.

Oeleflaffel | 27-06-21 | 11:46
▼ 12 antwoorden verborgen

Ze kunnen beter de kontneukvlag / 69befvlag hijsen dan de EU-vlag.

IndoFortuyn | 27-06-21 | 10:51 | 3

Iets zegt me dat u weinig sympathie voor beiden kunt opbrengen.

Kapitein Sjaak Mus | 27-06-21 | 10:54

@Kapitein Sjaak Mus | 27-06-21 | 10:54: Nee hoor, gewoon duidelijk benoemen in de GS stijl. Komt misschien een beetje lomp over, maar is niet negatief bedoeld.

IndoFortuyn | 27-06-21 | 11:00

De laatste tijd lees en hoor je steeds dat de economie helemaal toppiejoppie gaat.
Is dat nou sinds het kabinet demissionair is?

Kapitein Sjaak Mus | 27-06-21 | 10:51

Heeft Kaag Erdogan al gewaarschuwd voor de regenboog?

bergsbeklimmer | 27-06-21 | 10:51

Zou de gemiddelde homo nu echt blij zijn dat die Kaag een beetje goedkoop probeert te scoren met symboolpolitiek?

espan | 27-06-21 | 10:51 | 8

@DKP | 27-06-21 | 11:14:
Nuancering dan. Oudere rijke cis male homo's misschien niet zoals Basil zegt. De rest (transgender, lesbisch) en de jongere generaties ongetwijfeld in grote meerderheid wel.

Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 11:39

@Graaf_van_Hogendorp | 27-06-21 | 11:39:
Nu haal je de transgenders er ook nog bij. Nu ben ik zelf transgender (van het cross-dress-type) maar wel blank/wit (whatever) en van middelbare leeftijd. Ik stem rechts. Dus hoe past dat in jouw plaatje?

DKP | 27-06-21 | 12:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een leuk stel! Jammer dat je maar op 1 van de 2 mag stemmen.

Mr_Natural | 27-06-21 | 10:51 | 2

Geen zorgen. Stem je op de één, krijg je de tweede er gratis bij.

espan | 27-06-21 | 10:53

Oh God, leuker wordt het niet meer gok ik.

J-van-de-Bontekoe | 27-06-21 | 10:53

Je kunt nog zoveel regenboogvlaggen om je voordeur draperen als je wilt, het is zinloos als je door de achterdeur steeds meer islamitische homo en LHTB-haters binnenlaat.
Laat Rutte ipv zich te richten op Orban die de Hongaarse jeugd tegen deze abartige waanzin wil beschermen, de islamitische instroom van homohaters stopzetten. Daar heeft het LHTB clubje wat aan, al die regenbogen ten spijt: een regenboog is mooi van kleur, maar je hebt er niets aan, onvatbaar en zeer voorbijgaand van aard.

Norbert Tijhuis4442 | 27-06-21 | 10:50

Ja, dit is wel een beetje het niveau en de effectiviteit van een regering met Kaag erin inderdaad. Hoeveel gaybars zijn er in Gaza ? Misschien helpt dit daar ook wel voor.

PS: in Istanbul is de gay pride verboden, Boedapest heeft dat wel, net als een “homo-scene”.

Nichtsneues | 27-06-21 | 10:50 | 4

@Beste_Landgenoten | 27-06-21 | 10:53: En dat schept een verplichting om een gaypride te organiseren? Is dat het beste wat je kan inbrengen op de tegel van Nichtsneues.

Moresnetunited | 27-06-21 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn maag krimt ineen als ik die 2 zie. Killers of the nations.

vluchtelingallergie | 27-06-21 | 10:49

Haha, Geert heeft tenen geraakt van de week, want Kaag gaat naar de *anti-isis coalitie*. Moest toch even benoemd worden. Nu maar hopen dat ze dan ook stopt onze portemonnee te trekken als extremisten geld nodig hebben.

Geen01 | 27-06-21 | 10:49

Formatie zal me even jeuken.
Vandaag komt er hier een ukkie ter wereld. De eerste ook.
Krijgt voor dr eerste verjaardag wel een fraai kroontje.

NiCeY | 27-06-21 | 10:49 | 12

Echt milieuvriendelijk, op naar de 20 m in dit land

dathoujetoch | 27-06-21 | 11:32
▼ 9 antwoorden verborgen

Het komt goed.Dus ze zien zelf ook wel dat ze van alles 1 grote puinhoop hebben gemaakt.Nou ja,eerst 2 maanden weer vakantie.

van stampij | 27-06-21 | 10:49

Toch klinkt het of Rutte de boel een beetje in de zeik staat te nemen. ( Gespeelde ) nonchalance, knipoogjes naar de pers ...

oldandwise | 27-06-21 | 10:48 | 1

Net alsof Rutte je niet serieus neemt.

Sitting_targets | 27-06-21 | 11:03

Gewoon zsm die 1 miljoen huizen bouwen, en stop tot die tijd met opvang van asielzoekers. Dan, over een jaar of 10 wanneer die huizen eindelijk eens gebouwd zijn, evalueren en kijken of we weer asielzoekers kunnen opnemen en zo ja: hoeveel per jaar.

Past allemaal op 1 A4-tje.

Papa Jones | 27-06-21 | 10:47 | 3

Diegenen die in die huizen komen te wonen liggen ook niet stil, PJ, maar die lege kamers gaan gevuld worden met nieuwe aanwas, en die willen ook graag het huis uit en een gezin stichten als ze de 20 gepasseerd zijn. Dus zelfs al gaan de grenzen dicht, dan komt er alsnog over een jaar of 10 de eerste geboortegolf van de aanwinsten van de Arabische Lente. En dan gaat het heel hard... Wou dat mensen als Jan Latten daar eens aan de gesprekstafels op tv op gingen hameren, maar ja...

Graaisnaaiert | 27-06-21 | 10:57

@Graaisnaaiert | 27-06-21 | 10:57: Dan laten we met voorrang onze eigen kinderen er in wonen. Plus de gescheiden ouders die nu ook geen huis kunnen vinden. Laten we de gelukszoekers nog een paar jaar in de AZC's. Maar die 1 miljoen woningen zijn simpelweg nodig.

Papa Jones | 27-06-21 | 11:08

Uitkeringen zijn alleen nog voor lichamelijk beperkten. Uiteraard wel kijken wat ze nog wél kunnen doen. Geldt ook voor geestelijk beperkten. En voor de rest alle uitkeringen en toeslagen afschaffen. Hup, er is werk aan de winkel! Er moet een land heropgebouwd worden, na 50 jaar lanterfanten door een alsmaar groeiend deel van de beroepsbevolking (15-67 jaar).

Papa Jones | 27-06-21 | 11:18

Denkt freule Kaag nou écht dat het de Hongaren nu dun door de broek loopt? Moehahahahaha

Wc-kip | 27-06-21 | 10:47

Ik begrijp niet dat ze Sylvana er niet gewoon bij vragen. Ik bedoel, iedere coalitie heeft toch een labiele factor nodig.

John McClane | 27-06-21 | 10:47

VVD weer een imaginair zeteltje er bij.
Er bij.
Daar gaat mijn planning voor vandaag, eerst maar een borrel.
Er bij.
Hoeveel mensen zijn er ziende blind en horende doof in dit land? Is dementie zo aan het oprukken? Hoe dan?

J-van-de-Bontekoe | 27-06-21 | 10:46

Het is wachten op de juristen, die komen uitleggen dat er niet langer geformeerd wordt, het kabinet heeft achter de schermen en in achterkamertjes besloten niet langer demissionair te zijn en de diverse lastige, storende wetten en rechten afgeschaft zijn, zoals Rutte van de Volk, Val Dood-partij al zo lang heeft beloofd. U wilde minder regels en bemoeienis? Dan zorgt hij er wel voor.
Mocht u willen weten wie het land bestuurt, dan wordt u verwezen naar kast, alwaar u de route naar muur aan zult treffen.
En Kaag zag dat het goed was.

EEnzame SchizofrEEN | 27-06-21 | 10:46 | 1

Het wordt nog een hele kluif voor het nieuwe kabinet om alle wetten die in demissionaire toestand zijn doorgedrukt en in feite controversieel zijn op te ruimen danwel te herstellen.

revolte | 27-06-21 | 12:42

Heel dapper zo’n vlag hijsen. Ga het vertellen aan de palestijnen, in Qatar, in de moskeeën en aan de moslims op straat. Nee ze kiest de veilige weg, laffe daad.

Eddy67 | 27-06-21 | 10:46 | 7

@J.Cash | 27-06-21 | 11:02:
Natuurlijk niet, maar binnen de EU, die behalve als economische, ook een waardengemeenschap vertegenwoordigt, hebben we als EU land meer zeggenschap daarover. Als je lid wil worden van de EU, dien je ook die waardengemeenschap te onderschrijven. Dat weet je dan weer niet, maar zo is het wel.

Beste_Landgenoten | 27-06-21 | 11:08

@Beste_Landgenoten | 27-06-21 | 11:08:
Dit heeft dan weer niks met je beoogde waardengemeenschap te maken.
In ieder land valt te verbeteren, daar staat Nederland hoog op de lijst. Om dan zo een land te veroordelen omdat het niet actief homofilie en nieuwe sex afwijkingen te propageren is belachelijk.

J.Cash | 27-06-21 | 11:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Zwaait Kaag ook met een regenboogvlag als ze met een hoofddoek om tegenover een sjeik staat om spulletjes te verkopen?

SterF... | 27-06-21 | 10:46 | 12

@Usumani | 27-06-21 | 11:16:
Nee hoor, meer dat bijvoorbeeld een geheim safehouse oprichten voor mensen die verstoten en bedreigd worden door hun eigen familie 'mensen in gevaar brengen' noemen vrij achterlijk is.

SterF... | 27-06-21 | 11:22

@SterF, laat ze maar kwekken joh vanachter het peeceetje.

Roos | 27-06-21 | 12:04
▼ 9 antwoorden verborgen

Teveel zaken die nog moesten afkoelen maken dit een lange formatie. Dit gaat gewoon over de zomer heen getild worden. De meeste kiezers zijn dan het ergste weer vergeten en Hoekstra kan dan gewoon weer meedoen.

SterF... | 27-06-21 | 10:44 | 2

De (terechte) angst voor de kiezer is juist wat de formatie lang laat duren. Een kabinet wat valt zorgt voor nieuwe verkiezingen, daar zitten VVD d66 en CDA niet op te wachten. Ook de andere partijen hebben weinig zin in dat scenario, toetreden tot een instabiel kabinet en dan afgerekend worden op meeregeren met Rutte. Ofwel deze surplace kent voorlopig nog geen einde. Ondertussen gaan Rutte en Kaag maar schrijven, dan lijkt het of er iets gebeurd.

Incitatus | 27-06-21 | 12:34

Sluit rutte op.

rotator | 27-06-21 | 16:17

Moedig zo’n regenboogvlag.

RickTheDick | 27-06-21 | 10:43 | 7

Laat Rutte en Hoekstra maar eens hand in hand door A'dam gaan lopen. Zo'n vlaggetje hijsen is lekker gratuit maar er jarenlang niets aan doen zoals Rutte is een aanfluiting.

Der Schnitzeljäger | 27-06-21 | 11:46

Hangt ze die vlaggen ook op in de Schilderswijk of Kanaleneiland?
Beetje stoer doen en deugen voor de bühne, maar ondertussen weten we wel waar de echte homo/jodenhaat vandaan komt...

Ommezwaai | 27-06-21 | 11:50

Als Kaag die mee zou nemen naar Zandbakkië als ze daar weer geld gaat uitdelen wel, maar dan is het natuurlijk kwetsend voor de tere cultuur aldaar.

NaughtiusMaximus | 27-06-21 | 18:24
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos