Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kompilatie. Kortlontje Kaag kneitersnel kribbig

Powervrouw houdt vooral niet van andere vrouwen

Sigrid Kaag is als een vis in het water van de volksvertegenwoordiging. Als zij de plenaire zaal betreedt, zie je iedereen opleven. Dáár komen de grootse plannen, de weidse vergezichten en de aanstaande verheffing van het volk en de gehele samenleving. Kaag heeft alles onder controle, heeft het veldoverzicht en kan met een knip in de vingers het regeringstoestel sommeren, omdat ze elke paar uur van pet wisselt tussen partijleider, politica, de poppenspeler van Mark Rutte, haar eigen ministerspost én als publiek gezant van Dit Land in den vreemde. Ja, die Kaag is a keeper, geknipt voor de politiek en een zegen voor ons, het verloren volk dat wordt verscheurd door twijfels over toestanden en toekomst. Jammer toch, om dan in bovenstaande compilatie te moeten zien hoe haar natuurlijke autoriteit - zo goed gespeeld over die randen van een van haar vele leesbrilletjes - zich zo snel laat afwisselen met gepikeerde paniek over polemische debatretoriek die men ook wel "tegenspraak" placht te noemen. Kom op Sieg, hou die rug recht en loods ons, het domme plebs, door de storm!

Reaguursels

Inloggen

Ze heeft thuis geen flikker te vertellen.
D666 politiek spelletje is haar uitlaatklep,anders ontploft ze.

De Profundus | 24-06-21 | 17:12

Kaag is een enge wijf en ik vertrouw haar voor geen meter, zij minacht het volk.

tsjajaja | 24-06-21 | 11:55

@8:28 Bergkamp: "Ik wil daar wel van zeggen dat ik mij daar verre van werp, als voorzitter."
Praat ze kromtaal om Caroline van der Plas op haar gemak te stellen, of is het al een staande uitdrukking geworden?

binliner | 24-06-21 | 10:18

Blijf nou eens met je klauwen van die mondkapjes.

seconda | 24-06-21 | 10:01

Kenau Kaag

NetBeans | 24-06-21 | 06:39 | 2

In de realiteit heel wat anders overkomend dan in een positief reclame PR spotje, uitgezonden op TV - Vlak voor een NOS journaal.

Mevrouw heeft het naar eigen zeggen, druk. Ok. Maar .. Als je écht goed bent .....
Zorg je:
a) Publiekelijk niet voor een dedaine c.q. hautaine houding .. Want het is gemakkelijk Dhr. Wilders de schuld te geven, echter hij geeft niet voor niets grenzen aan door tegengas te geven.

En, b) ... Verspreid die portefeuilles, waardoor er vervolgens ook meer tijd vrij komt en je niet rond hoéft te gaan vliegen.

Er zijn voldoende goed geschoolde kandidaten binnen het D'66 .. Rob Jetten .. Sjoerdsma ... Anderen ... zouden hier iets van kunnen maken.

Maar nee, Wilders heeft het gedaan - Omdat 'ie wat verbaal prikt en Mevr. "druk" (C.q. moe en overbelast) is ..

Nederlandop1 | 24-06-21 | 08:55

10 x meer inhoud dan Wilders, net als deze tegel. Vrouw, goedgebekt, laat zich niet de kaag van het brood eten en dan is ze dus een kenau. Rijd je ook in een grote auto, toevallig? Hahaha

Beste_Landgenoten | 24-06-21 | 09:17

Raar wijf.

SIogra | 24-06-21 | 01:23

Heb ik toch een ander debat gezien. Kaag veegde de vloer aan met Wilders. En dat na een zeer korte carrière als kamerlid, waar Wilders al bijna 20 jaar zijn show in de herhaling afspeelt met steeds dezelfde trucjes. Hij is er nooit echt ver mee gekomen, hij staat altijd langs de kant. En een grote mond, daar is hij goed in maar presteren ho maar. Daar hebben zijn stemmers wat aan. En dan Bosma, ook altijd heel effectief, met guitige spitsvondige stukjes die hij dan opleest van zijn papiertje. Wat heeft die partij veel bereikt. En helemaal lachen wordt het als die partij zonder leden gaat afgeven op de interne partij politiek van andere partijen. Niet dat zijn kiezers dat doorhebben, die maakt het ook allemaal niks uit als Geert maar voor wat theater zorgt. Een kinderhand is gauw gevuld.

Beste_Landgenoten | 24-06-21 | 00:37 | 5

Iemand die een persoonlijke vriendin was van terrorist Arafat vertrouw ik niet.

donkieshot | 24-06-21 | 05:22

In een adem: U zult nooit regeren, wij discrimineren niet.
Verward persoon!

JdelaT | 24-06-21 | 08:51

Hypocriet, hypocrieter, VVD66

bijna_raak | 24-06-21 | 09:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou me rot lachen als Wilders alsnog stijgt in de peilingen..

starbuck280 | 24-06-21 | 00:32 | 3

Niet meer als logisch toch?
De beste man heeft het goed met Nederland en het volk voor.
Dit in tegenstelling tot D66 die het liefst de nationalistische gedachtengang zo snel mogelijk de nek omdraait.
Het huidige demissionaire vak K heeft niets met ons burgers en met Nederland.

Datgingniegoed | 24-06-21 | 05:05

Met meer meer asielzoekers is dat een kwestie van tijd. Steeds meer mensen gaan overlast ervaren. Dus die zijn diversiteit hélemaal zat.

foxhunter | 24-06-21 | 06:35

Dit in tegenstelling tot de partijen Groen Links en CDA, waarvan beide leiders geen bescheidenheid lijken te tonen (Wellicht i.v.m. het netwerken met VVD / D '66) echter van zichzelf lijken te denken dat zij belangrijker en groter zijn - Sterker nog, zij bezwijken als een fragiele gloeilamp onder wat verbaal prikken, en verliezen hun goede humeur. #ThisIsYourWakeUpCall ..

Nederlandop1 | 24-06-21 | 08:44

Wat een geweldige interruptie van Wilders

van heinde en verre | 24-06-21 | 00:32 | 1

Nu Wilders weet dat Eucalypta Kaag snel op de kast te jagen is, kan hij daar mooi gebruik van maken. Een beetje de druk opvoeren en haar ware aard komt naar boven en daar helpen geen honderd NPO propaganda items tegen.

discriminazie | 24-06-21 | 10:53

Het is jammer dat Kaag zo'n heks is, want haar voordracht en haar leesbril kan ik nu juist wel waarderen. Overigens, van Rossem, het is u vast wel bekend dat het wel vaker voorkomt dat mensen bij het ouder worden een leesbril nodig hebben.

JvanDeventer | 24-06-21 | 00:29 | 2

Ik hoop dat u haar gedrag ook kunt waarderen van het verzwegen huwelijk met een Fatah kopstuk tot het financieeren van Palastijnse terroristen, van het groene lederschap met windmolens, zonneparken en biomassa tot het even heen en weer vliegen naar Luxenburg. Het hautaine zelf ingenomen nest met haar leuke jurkjes.

bijna_raak | 24-06-21 | 09:17

Leesbril nodig, behalve kennelijk in het regeringsvliegtuig.

Mariolo | 24-06-21 | 14:17

De Woestijnvos die in de tweede kamer is teruggekeerd heeft als enige doel om het laatste restje nationalisme en democratie eruit te wringen.
Haar collega Sjoert Sjoerdsma heef het voorzetje al gegeven met de afschaf veto rechten en geeft hiermee ook duidelijk de partij koers aan.
D66 is als de SS onder de eurofieltjes en de zeer bedenkenswaardige VN agenda.
En Secreet Kaag is als een van de varkentjes uit het boek met de titel 1984.

Datgingniegoed | 24-06-21 | 00:15 | 1

Je bedoelt Animal Farm met de biggen, maar de analogie is wel passend. De Deugmensch is tegenwoordig het varken geworden.

Headshrinker | 24-06-21 | 09:49

Het grappige is dat Marijnissen en Van der Plas gewoon niet weten (of doen alsof) in welke functie ze te doen hebben met Rutte en Kaag. Ze zitten daar nu niet als demissionair minister maar als fractieleiders. Een heel andere rol en het heeft dus ook geen zin ze dan steeds aan te spreken op hun taken als minster.

Dat heet zuigen. Marijnissen weet dat wel, die loopt al wat langer mee, maar van der Plas begrijpt dat gewoon niet en dat vindt ze eigenlijk ook wel een mooie statement, want de gewone burger begrijpt er immers ook niks van.

Kaag, die heeft dat allemaal veel sneller door en weet blijkbaar precies hoe de hazen lopen. Dat is opmerkelijk want ze heeft haar hele leven zo ongeveer in het buitenland gewoond, maar maakt binnen no time met iedereen de kachel aan. Ik vind het grappig hoe ze domme opmerkingen en gezuig de pas afsnijdt.

Zal hier wel weer slecht vallen want Kaag is een heks en weet ik wat, of een "moslimhoer" (ook wel eens gelezen) dus dat is een beetje het niveau van het oordeel. Blijft staan dat Kaag waarschijnlijk wel gaat regeren en Wilders weer vier jaar aan de kant mag staan, geeft een beetje aan hoe effectief Wilders echt is (not).

Beste_Landgenoten | 23-06-21 | 23:11

Ik vond dat Wilders heel aardig op zijn nummer werd gezet. Kaag laat zich in ieder geval niet in een hoekje lullen door de man die altijd veel roept en klaagt maar zelf al twintig jaar niks klaarspeelt en inderdaad, nooit minister zal worden, want hij is een wegloper, een zijlijner, een stuurman aan wal. Jammer voor zijn kiezers, maar ik denk dat die beter een ander als idool kunnen gaan aanbidden. Ach leefde Pim nog maar, die had ze allemaal de oren gewassen, toch?

Beste_Landgenoten | 23-06-21 | 22:51 | 3

Citaat van BL: ".... nooit minister zal worden, want hij is een wegloper, een zijlijner, een stuurman aan wal."
Op de kreet wegloper na staan hier een paar tautologieën. U had ook kunnen zeggen "Wilders is een zijlijner, want hij zal nooit minister worden" of "Wilders is een stuurman aan de wal want hij is een zijlijner."
De enige kreet die iets zegt is "wegloper". Die kreet slaat op de door Rutte in de wereld geholpen mythe van het "zomaar midden in een crisis" weglopen van Wilders. Wat daarvan aan is hangt helemaal af van de politieke richting van degene die er over spreekt. Een uitgemaakte zaak is het allerminst.

JvanDeventer | 24-06-21 | 00:23

@JvanDeventer | 24-06-21 | 00:23:
Hee een leraar Nederlands? Leuk. Maar nee Wilders is een zijlijner omdat hij daar steevast zelf voor kiest. Hij gaat nooit over de inhoud, vrijwel altijd over de beeldvorming, want hij weet: Dat snappen mijn kiezers, die houden van simpel theater en oneliners die er goed ingaan bij het simpeler volk. Dat wordt uiteraard doorzien door echte politici, die geen enkele boodschap hebben aan een saboteur. Want dat is hij, een dwarsligger om het dwarsliggen. Bereiken zal hij er dan ook heel weinig mee. Het zal blijven bij een partij van zo'n 20 zetels en nog jarenlang de rol als hofnar en uiteindeliojk wordt hij irrelevant omdat hij niets nieuws meer weet te brengen. En daarbij is zijn partij zonder leden een lachertje, hij heeft dan ook geen poot om op te staan als hij andere partijen de maat neemt over hun fracties, hun interne democratie of het vermeende gebrek daaraan. Bij Wilders is er maar eentje de baas en dat is Geert zelf.

Beste_Landgenoten | 24-06-21 | 09:22

@Beste_Landgenoten | 24-06-21 | 09:22: door kundige analisten is al eens uitgelegd wat het effect van Wilders is. Jij ziet dat niet vanuit een bevooroordeelde mening over Wilders. Het taalgebruik van Wilders is schandelijk te noemen maar toch pas ik voor de veelgebruikte dooddoener: "... het klopt wel wat je zegt maar door de manier waarop zijn we het niet met je eens".
Maar goed, wat Wilders bereikt is een verschuiving naar rechts van andere partijen in de 2e kamer (en samenleving). Bij de laatste verkiezingen heeft "links" verloren en dan helpt het niet dat Kaag ook met dedain op Marijnissen reageert. Haar het zwijgen op probeert te leggen omdat SP maar 9 zetels heeft en D66(Kaag dus) 24. Dat vind ik misschien een nog slechtere(vileine) discussievorm dan wat schreeuwlelijk Wilders doet.

Mariolo | 24-06-21 | 14:59

Wie zijn toch die mensen die op zo'n rare heks stemmen?

EenGoedBegin | 23-06-21 | 22:40

Enge elitaire mevrouw.

Blubberbazooka | 23-06-21 | 22:34

Olifant in porseleinen kast met opgeheven vinger hoe discriminerend kan jezelf zijn. Blik en vinger en oogopslag en taal en toon. Wat je zegt ben jezelf was vroeger al zo een waarheid. Maar wel commentaar op ALLES en iedereen . Ziek

foxhunter | 23-06-21 | 22:15

Als mevrouw kaag met die F16's de elfstedentocht meegevlogen had was ze zoals nu, ook door het ijs gezakt.

pa_niek | 23-06-21 | 21:21

Jammer dat het nooit wat geworden is met vNL. Dan had Jan Roos helemaal gehakt gemaakt van Sigrid Kaag. Nu zit ie op YouTube als een halve aandachtsbedelaar iedereen neer te halen, inclusief GeenStijl.

Schrodingerskut | 23-06-21 | 21:02 | 2

Indien u wenst kunt u op YT zien wat ons bespaard is gebleven.

Red shirt | 23-06-21 | 21:34

Jan Roos? Die had staan stamelen met rode koontjes van frustratie bij het spreekgestoelte.

Beste_Landgenoten | 23-06-21 | 22:53

Sweet Caroline....en Kaag is een takke wijf.

Blonde Nel | 23-06-21 | 21:00 | 2

Die Caroline vind ik steeds verfrissender en verrassender. Gewoon ook zeggen wat je niet zint - dom arrogant gelach Rutte en Kaag op de gang terwijl Marijnissen het woord voert in de kamer - en wat ze vindt - vorm een minderheidskabinet en laat daarmee de kamer democratisch zijn en stemmen wat het vindt. Niet dat het laatste gebeurt, Rutte timmert altijd alles dicht zonder stip op de horizon of over consequenties na te denken voor de toekomst van het land m.b.t. leefbaarheid.

Jan, Leiden | 23-06-21 | 21:35

@Jan, Leiden | 23-06-21 | 21:35: Een tof wijf, gewoon zeggen waar het op staat, hopenlijk krijgt ze meer stemmen, want Caroline moet wel in de Kamer blijven.

gato | 24-06-21 | 08:43

Mw. Kaag verwijt dhr. Wilders dat hij en zijn partij, de PVV, discrimineert. Door zo duivels op alles waar PVV voor staat te schilderen, maakt mw. Kaag zichzelf willens en wetens blind voor discriminatie binnen D66. Dhr. Wilders geeft fijntjes als voorbeeld het vliegen i.p.v. treinen richting Luxemburg. D66 wil dat er minder gevlogen wordt, maar discrimineert: voor mw. Kaag geldt dat ff niet. Mw. Kaag zou eens door 's Neerlands meest oranje straat moeten gaan lopen en dan met eigen ogen zien hoe graag Turkse Nederlanders met dhr. Wilders op een selfie gaan. Dhr. Wilders wordt (heimelijk) bewonderd door mensen waarvan D66 op dogmatische wijze meent dat PVV die verschrikkelijk 'discrimineert'. Mw. Kaag komt nooit in zo'n straat: dat is discriminerend.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-06-21 | 20:57 | 2

Doet me denken aan een interviewer die bijna helemaal dichtsloeg toen een Nederlandse Marokkaan zei dat hij echt wel op Wilders stemde, die linkse journalist was het even helemaal kwijt. Zelfs na een doorvraag bleef hij in de war.

Jan, Leiden | 23-06-21 | 21:29

@Jan, Leiden | 23-06-21 | 21:29: Voor D66-ers geldt dat zij met twee maten meten. Zelf behoren ze tot de deugende heilige bonen, terwijl de PVV en Geert Wilders tot het meest verwerpelijke behoort wat D66-ers kunnen bedenken. Maar hun fantoom-Wilders en fantoom-PVV stemt niet overeen met de levende persoon en partij. Die schizo-houding komt door de dogmatische wijze van denken die binnen D66 gepropageerd wordt. D66 is misschien wel religieuzer dan CDA-CU-DENK.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-06-21 | 21:36

Hé, nieuwe topic erover. Dan ook nog even hier mbt dit debat.

Oeh, nou Wopke, kijk de peiling nog eens na en kijk dan wie er echt in het nauw zit nu Omtzigt compleet voor alles en nig wat vanuit jouw fractie is uitgemaakt? CDA heeft inderdaad steeds minder leden en verwordt tot een marginale partij toch inmiddels? Hoe denkt u hier nog uit te komen? En toch dan een grote broek aan willen trekken? Nou die broek stond op je enkels net dacht ik toch wel of niet? Onheus bejegenen? Vraag dat maar aan een kritisch Kamerlid?

En wat mevrouw Kaag betreft: leuk die steun aan de Palestijnen, maar helaas heeft dat Israël heel veel afweergeschut gekost door de raketten van Hamas! En het heeft veel dode Palestijnen gekost door de verdwaalde eigen raketten van Hamas? Heeft dan niet echt geholpen toch? En dan nog: hoeveel meer moeders van IS komen met hun kroost terug voor een fopstraf straks om ons land zo mogelijk onveilig te maken?

Jan, Leiden | 23-06-21 | 20:57

D66 de Graaf, Pechthold, Jetten en Kaag heeft alleen maar van die hypocriete mensen gebracht

speed48 | 23-06-21 | 20:54

Jammer dat Geert de "Engelse understatements" niet machtig is. Kaag echter ook niet, laat zich wel weer kennen.
Geert Fortuyn, die zou nu wel handig zijn.

Wassila | 23-06-21 | 20:34 | 1

Eens, daar is Martin Bosma dan een stuk sterker in. En wat je ook vindt van Rutte's lach, Kaag is dan weer totaal humorloos.

snakedogman | 23-06-21 | 21:55
-weggejorist-
metagod | 23-06-21 | 20:33

Die Kaag ......... het lijkt me een nare mevrouw, Straalt weinig warmte uit maar daar zal wel op de achtergrond aan gewerkt worden.

Ik mag haar niet, hoe onredelijk ook van mij,

Ik wil niet dat dit land door haar geregeerd wordt ..... niet uit mijn naam.

Ervaringsdeskundige | 23-06-21 | 20:07

Politiek kun je op allerlei manieren bedrijven en fraai is het doorgaans niet, niet van links, het midden of van rechts. Iedereen heeft wel iets goed, iedereen heeft wel wat negatiefs. En we zijn wel heel wat gewend van dat volk dat de stoeltjes warm houdt in Den Haag.
Maar dan D66, en dan met name hun tomeloze arrogante manier van optreden. Dat is uniek, dat soort neerbuigend gedrag doet niemand hen na, Het is pertinent stuitend, walgelijk en om kotsmisselijk van te worden. Dat maakt D66 voor mij de partij, met alles erop en eraan, die ik diepgaand minacht. Je moet toch wel een enorme bak D66 palingsnot in je hersens hebben wanneer je je zo durft te presenteren gelijk dat miskaksel Kaag. Ollokreng was super erg, Kaag is een tandje vreselijker.

Broadsquire | 23-06-21 | 20:05 | 4

@Grijskijkert | 23-06-21 | 20:52: inderdaad was mooi geweest als Fortuyn haar had kunnen aanpakken, iets minder plat dan Wilders maar ook snoeihard. Was lastiger voor Kaag om zich boven Fortuyn te proberen te positioneren. De tactiek die ze momenteel steeds toepast.

Struikrover3 | 23-06-21 | 22:18

Wie zijn toch die mensen die Kaag hebben gestemd? Die kille blik van Cruella de Kaag is overigens wel goed tegen global warming.

revolte | 23-06-21 | 23:15
▼ 1 antwoord verborgen

Heel slim van mw. van de Plas van BBB om D66 groen te zepen met de kwestie van aanwezigheid in de kamer met de andere partijvoorzitters (tussen haakjes: wat opvalt: het hoofd van mw. Kaag buigt steeds verder naar voren door haar neerbuigendheid, terwijl mw. van de Plas fier overeind staat) en met het VVD-D66 visioen van volgebouwde weilanden en zonnepaneelparken overal. Dat is inderdaad niet groen. Zo wrikt zij een D66 mantra ('wij zijn een groene partij') uit de handen van mw. Kaag en presenteert zij BBB als de ware groen-behartiger. Inderdaad wil D66 niet anders dan vliegen en tegelijk blijven flirten met 'groen'. Dat heeft mw. van de Plas goed door.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-06-21 | 20:04 | 1

Goeie bijdrage.

Wassila | 23-06-21 | 20:35

Ik vond haar steengoed

YoMoms | 23-06-21 | 20:03 | 2

U hebt vast een typefout gemaakt. U vond haar steen goed. U hebt haar steen gezien! Ze verlaat ons binnenkort permanent?

F. Jacobse | 23-06-21 | 20:50

Wie, Caroline?

revolte | 23-06-21 | 23:37

Wat een walglijk arrogant mens is het toch.
Wij Kaeg zijn balangrijk, onze tijd is kostbaer, daerom habben wij hat racht om hat vliegtuig te nemen en jullie plabs niet.

MAD1950 | 23-06-21 | 20:02

Kaag wordt Ollongren-op-herhaling. Hoor je ook niets meer van.

ole guapa | 23-06-21 | 19:43 | 1

Kaag is een Frans Timmermans met tieten.
(nee, man boobs tellen niet!)

All_yall | 23-06-21 | 19:47

Er zitten redelijk wat onaangename types in het kabinet en in de Kamer, maar Kaag spant wel de kroon, wat een verschrikking. Overigens was het ook weer helemaal duidelijk dat de Kamervoorzitter haar rol in zet in dienst van D66, ook zij bewijst compleet ongeschikt te zijn voor haar rol.

smdyasc | 23-06-21 | 19:41

Tante Lien heeft het over volplempen. Volplempen dit, volplempen dat.
Straattaal, zou Grapperhaus zeggen. Ik, als zijnde reaguurder, keur hem goed. MAAR. Erg chic is het allemaal niet.

Tot zover mijn plempsel. *padum tssh*

All_yall | 23-06-21 | 19:38 | 2

En dan die Kaag. Die acteert op een dwingende manier zo onsympathiek en hooghartig, dat zelfs ons Beatrix nog in de houding zou springen.

All_yall | 23-06-21 | 19:46

Haar voorkeurstemmen komen voornamelijk uit het koningshuis.

Magmacarta | 23-06-21 | 19:28

Hooghartige zelfbenoemde elite. Op kosten van u en mij. Wij financieren dat circus van dat nepparlement, die duizenden beleidsambtenaren en hun adviseurs en de lege vliegtuigen naar nepmeetings...

Odin | 23-06-21 | 19:24 | 2

Politici zijn geen elite, ze zijn de directe bedienden van onze elite.

Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 19:25

Op mijn koelkast staat SMEG. Kan iemand svp de letters K, A en A terugbrengen? Dank u.

Cor Netto | 23-06-21 | 19:24 | 2

Dan bederft het maar.

voldemort | 23-06-21 | 19:26

En SMEGHEAD is een veel leuker scheldwoord.

voldemort | 23-06-21 | 19:27

Damn, is Kaag de zus van Arrogander Pechtold? Wat een neerbuigende houding zeg. Nieuwe verkiezingen graag.

Old_Spice | 23-06-21 | 19:22 | 4

En, als dit Nieuw Leiderschap is, graag ook een teil. Maat XXXL.

Cor Netto | 23-06-21 | 19:25

Het debat gevolgd en zie dat kaag zit te vogelen met haar mondkapje,stopt hem uiteindelijk onder een stapel papieren,lekker hygienisch,zelf hiermee gaat ze de fout in.

Coolcalmcollected | 23-06-21 | 19:37
▼ 1 antwoord verborgen

Degenen die het zogenaamde nieuwe leiderschap prediken en domweg aanbidden, zijn met name degenen die helemaal, maar dan ook helemaal geen voeling willen hebben met bredere lagen van de samenleving, en ook totaal niet willen weten wat daar speelt. Hun mening is in beton verankerd, en daar blijft het bij. Lange lussen, korte draden. Wat ze in werkelijkheid doen is zich conformeren aan bestaande machtspatronen, en die juist versterken en vergroten. De corrupte (o.a. NOS) media voor het karretje, het grootkapitaal in de achterzak, het meest onbenullige stemvolk in je clubje, en door maar weer, wat kan je gebeuren. De mensen die dat bewonderen vis je er zo uit, de eentonige, dichtgeknepen billen bekrompenheid van hun bestaan weerspiegelt zich in alles waar ze een mening over hebben. Als die mensen zich onderwerpen aan een hersenoperatie vind men twee dingen, de leegte en een balk, die naar binnen is gegroeid. De VVD, D66, CDA kuddes; hetzelfde als de grauwe, glibberige uitstraling van een aangespoelde kwal.

Broadsquire | 23-06-21 | 19:20

Ach, op zich is het wel prettig om te constateren dat heiligen niet bestaan. Mevrouw Kaag heeft ons lang willen doen geloven dat zij zeer bijzonder en bijkans heilig is maar niets is minder waar. Het is een doodgewone vrouw met wat streken. Niks verkeerds aan maar zeker niet bijzonder.

Amsterdamsko | 23-06-21 | 19:17 | 1

Niets bijzonders,alles verkeerd

Coolcalmcollected | 23-06-21 | 19:40

Dat verzuchtende en verbeterende toontje van die vrouw afgewisseld met zo nu en dan een half slappe poging tot gevat en daadkrachtig statement in zo'n bekakt accent... dit is dus nieuw leiderschap. Schieten we helemaal niks mee op.

Thuinman | 23-06-21 | 19:17 | 1

Ja erg verheffend of vernieuwend is het allemaal niet helaas. En er was nog wel zo geïnvesteerd in haar marketing...

2tribes | 23-06-21 | 22:09

Je bent net aangenomen bij je nieuwe baan en dan blijkt dat je nieuwe cheffin Kaag is . Laat staan dat die heks ooit een land gaat besturen.

Koning BongoBongo | 23-06-21 | 19:17

Wanneer Mark Rutte de landelijke politiek verlaat, en dat zal niet lang meer duren, wie is dan de meest voor de hand liggende premier-kandidaat? Juist! Omdat de opvolging van mark Rutte niet duidelijk is zal hij na een jaar de regering moeten verlaten om zo ruimte te maken voor een opvolger. Die heeft deze ruimte nodig om zich te profileren, wil de VVD de volgende verkiezingen niet imploderen. De kans op een eerste vrouwelijke premier is groter dan ooit.

Red shirt | 23-06-21 | 19:15 | 4

Onzin, een premier moet onder brede lagen van de bevolking steun genieten. En dat is dus precies wat de hautaine Kaag mist, mevrouw roept bij veel groepen in de samenleving ontzettend veel weerstand op.

therealbraindump | 23-06-21 | 19:56
▼ 1 antwoord verborgen

Hare Hooghartigheid de hypocriete tafeldanseres kaag. Wie zijn die mensen die op haar stemmen?

PieterPassant | 23-06-21 | 19:13

Velen noemen het een power vrouw. Ik vind het een griezel.

Tommi | 23-06-21 | 19:11 | 3

Ben nog niet uit hoe ik Orwellongren, in 't Geld en Fatah mevrouw zou moeten rangschikken op de schaal van engnekkerij.

Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 19:16

Ik breng het nog netjes. Wil geen Joris.

Tommi | 23-06-21 | 19:18

Die kaag weet dingen over mensen in den Haag die tenzij zijn. Die mensen weten dat, van kaag zelf. Tis gewoon een Sigrid Epstein. Kan niet anders. Hoe in hemelsnaam kan zo'n "mens" anders getolereerd worden?

ParaPiet | 23-06-21 | 19:07 | 2

tenzij=ranzig

ParaPiet | 23-06-21 | 19:07

Ze wordt juist erg gerespecteerd door medepolitici en tobambtenaren. Waarom? Omdat iedereen in dat milieu een baantje wil hebben waar ze overal rond kunnen vliegen en lekker beppen met mede "beleidsbepalers". Ze krijgen ook nog eens tantoe veel doekoe en street cred in hun circuit hoe langer ze dat doen.

Dat ze voor het gewone volk als een compleet secreet wordt gezien is een detail. Het kiesvee krijgt dat overigens niet mee, hun meninkje wordt gevormd door de PR bureaus in de MSM en kieswijzer.

Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 19:12

Wat ik wel grappig vind is dat door de extreme polarisatie de val van het moralistische paard steeds dieper wordt. Hoogmoed en steeds diepere val. Dat geeft duiding en context aan het hypocritische en huichelachtige do-as-i-say and not-as-i-do dat het publieke debat beheerst op dit moment. Godzijdank is dit onhoudbaar.

Joffri | 23-06-21 | 19:04 | 6

@Joffri | 23-06-21 | 19:21:
Dat klopt maar dat doen ze dus via andere wegen met name nu via critical theory en keiharde propaganda in de MSM en onderwijs.

Reken maar dat ze liever hadden gehad dat er 2-3 partijen waren met 40-50 zetels ieder.

Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 19:26

@Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 19:26: ik weet dat niet. Die versnippering maakt dat niemand aansprakelijk is voor het beleid en de gevolgen. En dat dat dan maar telkens kan worden verlengd.

Joffri | 23-06-21 | 19:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Het belerende NX66 vingertje opsteken, terwijl je jezelf in een nagenoeg LEEG vliegtuig naar Luxemburg laat vliegen. De vraag waarom dat dat bij normale mensen niet opkomt hield me toch even bezig. Zou één van de onderstaande antwoorden hout snijden?
-
1) Als je zogenaamd meerdere petten op hebt, kun je ook een ander in de partij zoeken die jouw taak overneemt. Gelijkwaardige kneuzen in de partij zat. Zelfs oude leiderschappers snappen dat je dingen moet delegeren binnen je team.
2) Je zoiets hebt als een agenda plannen, dan plan je ook je reis in. Eigenlijk heel simpel.
3) Als 10 weken zomerreces (vakantie) hebt en dan weer naar het volgende reces moet, heb je weinig tijd om wat te doen. Dus als je dan per se met het vliegtuig moet, zou je ook wat minder riant vrij kunnen nemen. Dan heb je wel 10 minuten meer reistijd en kunnen met z'n tweeën in de auto zitten in plaats van met z'n tweeën in een vliegtuig!
4) Je hebt zogenaamd meerdere functies, veel mensen noemen dat taken en hebben er ook meerdere tegelijk. Zoveel zelf dat ze geen 10 weken vakantie nemen, zelfs. Soms moet je dan even in Teams aansluiten.
5) Je met de auto onderhand net zo snel in Luxemburg bent als met het vliegtuig van deur tot deur (zelfs met een eletrische).
-
Maar ja kom daar maar eens op als je het enkel moet hebben van je kakaccent en je Egyptische koopdiploma van één of andere flutstudie aan een flut instituut.
Wat wekken die NX66 aanhangers toch een irritaties op, bij al die mensen die wel echt werken. Dat zijn nou al die mensen.

bananabanana | 23-06-21 | 18:58 | 1

Toptegel.

kapoerewiet | 23-06-21 | 23:11

Sneer op sneer op sneer... hoeveel vrienden zou die hebben in het echte leven?

roevka | 23-06-21 | 18:50 | 4

Haar vrienden zijn mensen die subsidie van haar krijgen. Oftewel, Palestijnen en ander tuig. Uiteraard betalen wij als belastingbetaler haar linkse hobby's.

Old_Spice | 23-06-21 | 18:57

Zelfs haar hubby moet haar waarschijnlijk niet anders zou ze zijn naam openlijk dragen.

Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 19:02
▼ 1 antwoord verborgen

Kaag heeft minachting en schijt voor iedereen die iets anders vindt dan haar en de haren. Ze heeft tenslotte de elite achter zich. Nu nog wel. Tot de volgende verkiezingen dan is er een partij Omtzigt die het politieke landschap compleet gaat omgooien.

Hypno2050 | 23-06-21 | 18:50 | 3

Dan heeft het nieuwe kabinet waarschijnlijk al zoveel vrijheden weggegeven aan Brussel, dat het niet meer uitmaakt hoe het politieke landschap in Den Haag eruit ziet.

Berend_Breedreet | 23-06-21 | 18:57

KKK dus.

Eddy67 | 23-06-21 | 18:50

Kaag begint echt wel door de mand te vallen nu. Ze kan absoluut niet tegen kritiek, en als ze in het nauw gedreven wordt kan ze enkel van zich afbijten door te pogen de ander met sarcasme tot zwijgen te brengen. Kan me geen politicus herinneren met zulk naargeestig, afstotend, negatief gedrag. Het lijkt erop dat ze in haar leven nog nooit met debat te maken gehad heeft.

Schoorsteenveger | 23-06-21 | 18:47 | 2

Ze wordt binnen 2 jaar premier van dit land als Rutte IV doorgaat voorspel ik.

Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 19:03

@Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 19:03: Dan worden de debatten in de kamer erg interessant. Haar zwakke plek is duidelijk, Wilders lacht even villein en ze valt al uit haar rol. Binnen een half jaar loopt ze jankend weg uit de Kamer bij de zoveelste kamervraag van een steeds mondiger wordende oppositie.

ole guapa | 23-06-21 | 19:41

Mettertijd heeft D66 zich ontwikkeld van een nutteloos, nietszeggend middle-of- the-road partijtje, tot een nutteloze, nietszeggende verzameling arrogante landverraders.
Kregen we eerst die schuins marcherende arrogante kwal van een Pechtold, verschijnt dat uitgestreken plassertje van een Jetten op het toneel. En dan die meest gruwelijke wijven als Ollonkreng en nog erger dat gevaarlijke kak wijf van een Kaag. Mijn hemel wat heb ik een hekel aan dat debiele D66 volk.

Broadsquire | 23-06-21 | 18:46 | 3

Ja, met Pechtold was ik van mening dat het niet erger kon bij D66. Maar sindsdien hebben ze zichzelf al drie keer overtroffen.

Berend_Breedreet | 23-06-21 | 19:01

gerealiseerd via het onderwijs en onze kinderen.

Joffri | 23-06-21 | 19:07

Die reactie op wilders die zat wel effe.

Afbitchen gaat haar beter af dan Croissant.

Schwanzeleber | 23-06-21 | 18:45 | 1

Dat heeft ze waarschijnlijk vooraf goed geoefend, al gillend en springend op tafel.

AdPatat1960 | 23-06-21 | 19:03

Mooi dat mevrouw Van der Plas op het einde van het filmpje eindelijk daar voorstelt wat ik hier ook al vaker heb gezegd: ga voor een minderheidskabinet!
(En vervolgens gaat Kaag reageren op details, maar niet op de grote lijnen, een échte politicus is het! "Nieuw leiderschap". Het is gewoon een volgende Rutte met kut.)
Top-vrouw is het! Volgende keer overweeg ik absoluut een stem op haar! (Dan heb ik het dus over mevr. Vd Plas van de BBB)

Timide_Aso | 23-06-21 | 18:40 | 3

Dus u stelt dat Rutte geen kudtje heeft? En wilt u ook zeggen dat Rutte niet menstrueert?

Sinterbikske | 23-06-21 | 18:43

Moeten ze wel hun programma eens nakijken. Meerdere standpunten staan er gewoon dubbel in. Komt nogal amateuristisch over.

meneer der meneren | 23-06-21 | 18:57

Dat nieuwe leiderschap lijkt verdacht veel op de ouderwetse snobistische manier van leidinggeven. Of zit het hem louter en alleen in het continue benoemen van de drie stront schuiten van deze generatie: racisme, lhbtq dammers en duurzaamheid ten koste van alles? Ik zie het even niet...

Sliptong | 23-06-21 | 18:30 | 1

U ziet het niet, maar begrijpt het wel, heb mooi liedje geproduceerd met filmbeelden van Wim Wenders, die het allemaal zag aankomen: www.youtube.com/watch?v=Y8at2Yb7wrY

hagelkruis | 23-06-21 | 18:33

Kort lontje van haar echtgenoot overgenomen.

Mahatma | 23-06-21 | 18:30 | 1

Nu nog de bomgordel om en naar Geertje rennen?

Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 18:37

Ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik. Alles draait bij Kaag om Kaag. Wat ís ze toch belangrijk hè..

Zalluf | 23-06-21 | 18:28 | 4

@Roze_bril_drager | 23-06-21 | 18:41: ze is weggejaagd van de Ambassade nadat ze met de broer van yassar trouwde,nu gebruikt ze haar facade om de politiek te keren

Coolcalmcollected | 23-06-21 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Kaags gebruik van "progressief": alsof dat per definitie iets goeds is, en "conservatief" iets verkeerds.
Progressief betekent: geloven in vooruitgang, een nieuwe wereld, een nieuwe, betere mens. Niet alleen Lenin, Stalin, Mao, Castro en Pol Pot waren progressief - ook Mussolini en Hitler waren dat (Franco daarentegen niet). Je zou denken dat de twintigste eeuw mensen wat minder vatbaar zou hebben gemaakt voor maakbaarheidswaan en vooruitgangsgeloof, en dat ze zijn gaan inzien dat er een positieve correlatie is tussen progressivisme en totalitarisme (zie ook de nieuwe woke-beweging). Maar er worden helaas geen lessen getrokken uit de vorige eeuw. Op naar de inclusieve, diverse, globalistische heilstaat!

J.P.Drapeau | 23-06-21 | 18:26 | 5

Kaag bedoelt hier natuurlijk progressief als euthanasie, abortus, knalgroen, etc.
Op knalgroen na zou ik dus ook progressief zijn.
Maar conservatief ben ik ook vwb andere zaken.
Houd je niet teveel vast aan termen.
Links/rechts … de waarheid ligt meestal in het midden.

Ruimedenker | 23-06-21 | 18:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Over kelderen gesproken.
Ik denk dat Kaag al weer over haar hoogtepunt heen is.
Kan ze wat zeggen over Wilders en daar misschien wel gelijk in hebben, maar D66 haalt nooit meer dit resultaat na nieuwe verkiezingen.
PvdD, Volt, JA en B3 zullen dik winnen.
En Rutte lacht, want die blijft met gemak de grootste.
Verder heel vermakelijk dat Kaag in haar boosheid toch probeert deftig te blijven, hetgeen niet helemaal lukt.

Ruimedenker | 23-06-21 | 18:25 | 2

Aanvulling….
Kaag zal dus héél rap akkoord moeten gaan met kabinet Rutte IV.
VVD66CUA dus.

Ruimedenker | 23-06-21 | 18:26

Niet helemaal? Helemaal niet, als je het mij vraagt. Haar korte lontje is haar achilleshiel.

Schoorsteenveger | 23-06-21 | 18:50

Hoe lang gaat deze dame dit nog doen want kan me goed voorstellen dat vriend en vijand haar helemaal uitkotst.

Er klopt iets niet aan die dame.

Roze_bril_drager | 23-06-21 | 18:24 | 8

@Schoorsteenveger | 23-06-21 | 18:53:
Dat maakt voor het kiesvee niet uit. Kaag stond zeer laag in de peilingen. Een uitzending op de NPO waar de Jessias stom werd verklaard en iedereen sprong wanhopig alsof de duvel achter ze aan zat naar Kaag. Daarop volgde de misselijkmakende Triumph des Kaag docu en letterlijke fluf pieces in de gelijkgeschakelde MSM en ze haalde klakkeloos 24 zetels.

Kiesvee krijgt nog geen fractie mee van wat we hier meekrijgen. Hun wereldbeeld is totaal anders. Kaag zal nog steeds als sterke powervrouw gezien worden door haar kiezers dankzij de MSM.

Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 19:06

@Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 18:26: D66 is een ordinaire miljonairspartij. Maw: D66 heeft het alleen zo goed gedaan vanwege de geldinjectie van belanghebbende miljonairs waarmee de enorme marketingcampagne destijds betaald is.

Berend_Breedreet | 23-06-21 | 19:09

@Berend_Breedreet | 23-06-21 | 19:09:
Dat verklaart de misselijkmakende docu en cringe juichaap stukjes in de papieren vodden niet. Er zit meer achter dan een donatie van een miljoen.

Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 19:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Nederland is ontzettend verdeeld, maar ze hebben op rechts gestemd. Kaag & cs zijn links, ze wil met GL en PvdA tesamen voor 17 zetels, wil regeren. Dat komt er niet van. Ik neem aan dat D'66 een minimalistische partij wordt ondanks de PVV die volgens Kaag, gaat 'kelderen'. Erg jammer voor Kaag. Laat ze een minderheid vormen tesamen met de VVD, binnen 2 maanden zijn er er nieuwe verkiezingen in aantocht.

Thoth | 23-06-21 | 18:24

Hautain Kakwijf. Wie dat niet ziet is het zelf ook (m/v/o)

Zwizalletju | 23-06-21 | 18:23 | 1

Hautain. Exact

Nietdanjatoch | 23-06-21 | 18:49

Stel dat we Kaag zouden vertrouwen en gewoon allemaal doen wat haar behaagt?
Wordt het dan een paradijs hier in Nederland? Of een overgereguleerde versie van de Gaza-strook?

De verwarde man | 23-06-21 | 18:19

Soof in 't Geld >>> Alexander Penthouse >>> Kafka Orwellongren >>> Sieg 'Fatah' Kaag

Arrogant, corrupt and the charisma of a damp rag (dixit Farage).

Maar goed bijna 2 miljoen bakra's hebben op dit kille scholletje gestemd. Wat zegt dat over dit land, scholletje, DDR666 en hun stemmers?

Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 18:19

Sekreet Kaag

Zenzeo | 23-06-21 | 18:18

De enige echte gerechtvaardigde conclusie: Sigrid Kaag is Sylvana Simons niet. Noem me een man, maar zoveel weet ik nu. Ik kijk al geen voetbal omdat ik die hele buitenspelval oneerlijk vind. Het leven zuigt. En dan nog buiten de boot vallen: www.youtube.com/watch?v=lLLL1KxpYMA

Den Haag ain't half hot.

Hetkanverkeren | 23-06-21 | 18:18

ik dacht dat het na pechthold niet arroganter kon. Maar dit slaat alles.

profX | 23-06-21 | 18:16 | 1

Ze mist alleen nog een paard dat ze ‘Volkert’ noemt.

Sinterbikske | 23-06-21 | 18:24

"... en ik zeg dit met alle kracht die ik heb" Kaag is van de tell don't show. Is me wel eerder opgevallen. Goede literatuur is show don't tell. Goeie politiek ook trouwens. Goeie wetenschap...

Sitting_targets | 23-06-21 | 18:15
-weggejorist-
Gulliver | 23-06-21 | 18:15 | 1

In het tweede filmpje, rond de 2:50... Ze verwacht als ik het zo met mijn schele oog beluister dat heel meeluisterend Nederland spontaan en masse opstaat en juichend en jubelend in een minuten-durend applaus uitbarst...
Heeft ze nog nooit van Teams of Zoom gehoord?
En Kaag, het ziet er niet uit wat je aan hebt. Je ziet er uit als een mislukte KLM-stewardess die haar kostuum twee maten te groot heeft besteld.

EEnzame SchizofrEEN | 23-06-21 | 18:14 | 1

Ze mag van haar man geen nauwsluitende kleding dragen. Blijft over een boerka of dit.

Deksmaat | 23-06-21 | 18:19

Laat die lieve politiekmensen toch met rust, het demissionair kabinet hoopt dat na de zomervakantie de toeslagenaffaire weer vergeten is en er weer 'normaal' vanuit een machtspositie een akkoordje dicht kan worden getimmerd.

Zeurders | 23-06-21 | 18:14 | 1

Stond er vanochtend niet in een krant dat Rutte weer in de peilingen stijgt omdat het allemaal zo lang duurt dat 'de mensuh' alles al weer aan het vergeten zijn?

EEnzame SchizofrEEN | 23-06-21 | 18:15

"Meest verwerpelijke aantijgingen", "de integriteit en de levens van mensen".
Aldus de mevrouw van de partij die al sinds jaar en dag Wilders voor van alles en nog wat uitmaakt en geen enkele maatregel wil nemen om te zorgen dat Wilders onbewaakt over straat zou kunnen.
Continue olie op het vuur gooiend, het moslimtuig bevestigen in hun haat voor Wilders, maar o jee, laat vooral niemand ook D66 eens de maat nemen. Verachtelijk.

espan | 23-06-21 | 18:12

Kaag voelt natuurlijk ook wel aan dat een “progressief” kabinet uitstel is van wat Nederland uiteindelijk wil, een meer rechts, realistisch beleid.
Ze is al aan het voorrouwen omdat ze ook wel weet dat D`66 weliswaar electorale winst heeft geboekt, maar dit zeer kortstondig is.
En dat kan ze niet verbloemen met haar bekakte en arrogante stem.
Het leek af en toe wel een puber die het niet kon laten om nog even een steek onder water uit te delen en om het laatste woord te hebben.

Maya de Blij | 23-06-21 | 18:12 | 2

Laat dat kortstondige voorlopig maar achterwege. Die pluche zeteltjes (met riante vergoedingen) zijn van haar, die geeft ze echt niet zo maar weer op.

EEnzame SchizofrEEN | 23-06-21 | 18:17

Met de instabiliteit van het CDA zou Mark Rutte haar wel eens keihard nodig kunnen hebben. Je zag hem vanmiddag al glibberen als een condoom in een emmer glijmiddel.

Osdorpertje | 23-06-21 | 18:17

"Stem op een vrouw", zeiden ze!

snakedogman | 23-06-21 | 18:10 | 5

@B. Randnetel | 23-06-21 | 19:37: Wat een onzin. Als ze zelf komen bovendrijven zijn ze het gewoon waard.

Reaaalist | 23-06-21 | 20:12

En dan krijgen ze die enge Kaag.

Dirk III | 23-06-21 | 20:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Kaag heeft binnenkort een aantal afspraken in het ZH: geblesseerde ellebogen door het opzij zetten van iedereen die haar in de weg zit, kapotte knieën door het trappen naar beneden, een kapotte tong door het likken naar boven, en nekklachten door een te strak gedragen Palestijnensjaal.
En bij de dermatoloog vanwege al die boter op het hoofd.

tante uit marokko | 23-06-21 | 18:09

Ken nog wel een ander woord voor haar. Begint ook met een k.

Deksmaat | 23-06-21 | 18:09 | 6

Graftak?
O nee dat kan niet.

frickY | 23-06-21 | 18:42

Kalifaatkip?

Graaisnaaiert | 23-06-21 | 19:27

Keukenprinces

Jos Tiebent | 24-06-21 | 01:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Verdorie lekker man! Zo'n blond corpsmilfje en zo lekker streng. Heerlijk!!

Marmer | 23-06-21 | 18:06 | 5

Alleen als ze haar mond even houdt en je dubbele bescherming draagt...
Nee, zelfs dan niet. Sorry.

EEnzame SchizofrEEN | 23-06-21 | 18:18

Daar bestaat niet genoeg vodka voor.

knutsel_ | 23-06-21 | 18:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Het was al met al een enorm leuk debat. Omdat het totaal niet ging over waar het over moest gaan. Als Arib er nog had gezeten, was het een stuk meer to-the-point verlopen. En was het niet zo leuk geweest. En dat is een compliment voor Arib.

Leptob | 23-06-21 | 18:05

Als objectieve kijker zie ik het volgende:
Wilders kaart 2 inhoudelijke onderwerpen aan. NL het vliegtuiggebruik van Kaag en de roestige auto waarmee de CU wordt vergeleken.

Seegers van de CU zie je dan ook geïnteresseerd, zelfs verwachtingsvol kijken naar Kaag, benieuwd naar haar antwoord.

Kaag draait daar omheen, Wilders vraagt opnieuw, Kaag draait er weer omheen, Wilders vraagt weer en du moment hij gaat zitten, draait ze niet langer, maar haalt ze keihard uit door persoonlijk te worden richting Wilders en PVV.

Als neutrale kijker vind ik dat een zwaktebod: een ander onderwerp er bij slepen, om een klap uit te delen. En dat trucje van haar om zogenaamd in de lach te schieten, is wel heel erg nep. Niet Oscar-waardig.

Eindoordeel: score voor Wilders.

Roos | 23-06-21 | 18:01 | 2

Als het vliegtuiggebruik van een minister van Buitenlandse Zaken en een uit zijn verband getrokken beeldspraak inhoudelijke onderwerpen zijn, is het slecht gesteld met de objectieve kijker in Nederland. Tenminste, als u daarvan een soort gemiddelde bent.

HeerVanStand | 23-06-21 | 18:14

@Heer van Stand, Hans u bent ook bekend met het fenomeen draaien, lees ik. Dan had de voorzitter moeten ingrijpen en dat is niet gebeurd.
Daarnaast wordt u persoonlijk naar mij, ik snap uw voorkeur voor team Kaag

Roos | 23-06-21 | 18:19

Kaag is het soort leidinggevende die je niet wilt hebben.

brutus68 | 23-06-21 | 18:00

Rond de 8:00 en verder kreeg ik plots het gevoel dat mevrouw Kaag het ook echt meent...
Ze is (in dat geval) écht volstrekt blind voor een groot deel van de Nederlandse bevolking! Voer voor psychologen zou ik haast stellen.
Voorts wordt ze zo vreselijk getriggerd door Wilders dat ze haar woede nauwelijks in toom kan houden; had ze een wapen gehad, dan had ze dat op meneer Wilders gebotvierd. Ze lijkt een soort waas voor de ogen te krijgen, er staat een ernstig getergde vrouw achter de microfoon. Ook in haar verhaal wordt het al vlot extreem persoonlijk; denk maar niet dat jij ooit aan het roer mag staan.
Wat me ook opviel was de plotselinge inbreng van de voorzitter rond 8:40... Wat doet die nou?! Nadat Kaag briesend en stampvoetend haar ei legt, vindt de voorzitter dat er nog wel een schepje bovenop mag?! Is er hier sprake van voorkeur? Reageert de voorzitter ook zo als een ander kamerlid een (ongenuanceerde) mening geeft?
Wat een poppenkast is de politiek inmiddels geworden. Geen wonder dat er steeds minder mensen gaan stemmen. De politiek is gekaapt door mensen als Kaag.

EEnzame SchizofrEEN | 23-06-21 | 17:59 | 2

Ze heeft waarschijnlijk thuis niets te zeggen

Zoelense Hobbyboer | 23-06-21 | 18:11

Mevrouw Bergkamp heeft in meerdere debatten al laten zien dat zij verre van onpartijdig is. Of het nu het wel of niet toestaand van spreektijd of opmerkingen over de inhoud die bij de een wel mag en bij de ander niet. Zelfs Arib maakte het niet zo bont.

ItsOutThere | 23-06-21 | 18:20

Het moet gezegd worden : Kaag komt het beste uit de aanvaring met Wilders. Ze neemt hem niet serieus ( Terecht ! ) en laat dat merken. Wilders wordt dan nog nijdiger en gaat machteloos keffen.

oldandwise | 23-06-21 | 17:59 | 5

Je moet het willen zien.

espan | 23-06-21 | 18:06

Ik zag precies het omgekeerde. Kaag liet zich ontzettend kennen. Verder vraag ik me af waarom je het terecht vindt dat ze Wilders niet serieus neemt. Hij vertegenwoordigt zeer veel mensen.

Vind je het ook terecht dat Thierry mensen niet serieus neemt? Of is arrogantie alleen voorbehouden aan D66?

FrikandelSpeciaal | 23-06-21 | 18:36

Nou... daar zijn de meningen over verdeeld denk ik.

Dirk III | 23-06-21 | 20:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een giftig wijf is die Kaag, gadverdamme.

funkyd | 23-06-21 | 17:59 | 1

Ze is Palestijns opgevoed dus niet zo vreemd,

kuus | 23-06-21 | 22:26

Ik vind het net alsof Kaag boven alles en iedereen uitsteekt. Ik vind haar zelfs groter lijken dan Rutte.

Leptob | 23-06-21 | 17:58 | 1

Kan U niet helemaal volgen, Kaag accepteerde/smeekte om de nachtelijke kriemel van een Palestijn, wellicht ook in haar pauzes. Ik hou niet van die warme/orientaalse zuig-dames, t is wie t is. Succes Nederland.

hagelkruis | 23-06-21 | 18:04

Ik lees het wel een keer wanneer ze met ziekteverlof is. Verhoogde bloeddruk, hartklachten of giftige appel.

BrutusBosch | 23-06-21 | 17:58 | 1
-weggejorist-
Nimf_Echo | 23-06-21 | 18:47

Kaag heeft ie het Midden Oosten toch de voorkeur voor Fatah, Hamas, Hezbollah en misschien ook wel voor IS. Alleen mag dat niet hardop gezegd worden.
En ze wist niet hoe snel ze die miljoenen donatie aan een club die "niets" met Fatah of Hamas had te maken door de Kamer moest jagen.

Osdorpertje | 23-06-21 | 17:56

Onbegrijpelijk dat zoveel mensen op haar gestemd hebben. Het dedain spat er continu vanaf, schampere opmerkingen, begint te stamelen als ze "aangevallen" wordt... ik zie totaal geen "powervrouw" maar iemand die schijt heeft aan de inwoners van dit land. Onderschrijft overigens ook het verkiezingsprogramma van D'66, dus daar past ze in ieder geval goed bij.

2Little2Late | 23-06-21 | 17:56 | 5

Deze mevrouw is een volks vertegenwoordiger...
Toon mij waar 'haar soort' volk dan allemaal te vinden is, dan toon ik u de elitaire woonwijk met vrijstaande villa's, dubbele garages met er voor twee auto's die elk over de ton kosten, waar de dubbele achternaam meer regel dan uitzondering is, het percentage 'adel' relatief hoog is, het bezit van paarden (meervoud) hoog is en de meest populaire sporten hockey, rugby, polo of zeilen zijn.

EEnzame SchizofrEEN | 23-06-21 | 18:25

@EEnzame SchizofrEEN | 23-06-21 | 18:25: De D66ers die ik ken wonen inderdaad vrijstaand en komen uit, of verkeren in, een omgeving zonder geldzorgen.

frickY | 23-06-21 | 18:38

Kennissen van me hebben op haar gestemd omdat ze niets anders wisten. Weer andere kennissen precies hetzelfde en weer andere kennissen op Mark omdat hij het zo goed deed met corona. Tja, dan weet je wat voor mensen op D66 en VVD stemmen. Mensen die geen idee hebben en mensen die de propaganda slikken.

Dirk III | 23-06-21 | 20:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch even voor de goede orde: Geert Wilders zal toch godtbetere ons herdertje bij nachte zijn: www.youtube.com/watch?v=qKYQNtF11eg Dat van die persoonlijke slaapzak weet ik nog wel van mijn bivaks tijdens mijn dienstplicht.

Lekker warm is lekker warm. Dat is zo.

Hetkanverkeren | 23-06-21 | 17:55

Ze is hard toe aan een vliegvakantie.

K. Westergaard | 23-06-21 | 17:54

Bij figuren als Kaag ga je terug verlangen naar mannetje pechtold. En die was al niet te genieten. Kun je nagaan. Bah, wat een omhooggevallen mens. Ze meent écht dat ze iets beters is. En dat moet dan in het Kabinet om te beslissen over miljoenen mensen, waarvan ze een aanzienlijk deel wegzet als "verachtelijk". Hillary Deja-vu, anyone? Zum kotzen.

Gladiator Fap | 23-06-21 | 17:53 | 2

Doet inderdaad aan billory denken, net zo ver van de gewone mensen vervreemd.
Gaat straks als de mensen, die er op gestemd hebben haar door krijgen, zelf flink zakken in de peilings.

bqbq | 23-06-21 | 17:57

Ik verlang helegaar niet terug naar Kereltje Penthouse. Ik verlang wel terug naar HAFMO en Borst ook al is DDR666 niet mijn partij. Dat Fatah mevrouw arroganter en onsympathieker is dan in 't Geld, Penthouse en Orwellongren bij elkaar is wel een wereldprestatie te noemen. Maar goed ze trekken stemmen dus er is een markt voor.

Graaf_van_Hogendorp | 23-06-21 | 18:25

Mata Hariri.

Mr_Natural | 23-06-21 | 17:52

beetje jammer dat ze eigenlijk een kopvod op wil. raar.

newray | 23-06-21 | 17:52

Kaag (en D666) vinden bepaalde medisch/ethische kwesties dus zo belangrijk dat ze niet meer met de Christen Unie willen zo in 1 kabinet willen. De Christen Unie vindt dat allemaal prima, die hoeven niet en gaan die kwesties niet uitruilen.

Maar er kan echt niet nog even gewacht worden om die D666 kwesties er doorheen te jassen in de komende jaren, dat is nu op dit moment zo belangrijk!
Niet de toeslagenaffaire, het stikstof gezeik, de coronacrisis natuurlijk of dat Nederland vol raakt. Nee allemaal niet belangrijk, zelfmoordpillen en verder beschikbaar stellen van je lichaam na je dood aan de overheid. Dat is nu echt belangrijk!

klaas24 | 23-06-21 | 17:49 | 3

En iedereen haumau/ omgebouwd, lijkt ook wel een streven.

bqbq | 23-06-21 | 17:58

Helemaal eens!

Pietie | 23-06-21 | 18:06

En dan te bedenken dat uit elk onderzoek blijkt dat er geen vraag naar voltooid leven is. D66 wil gewoon de eerste in de wereld zijn, die verregaande klimaatwetten en onethische medische zaken invoert. Daar gaat het ze om, de geschiedenisboeken halen. Niet om wat mensen willen, maar de zogenaamd progressieve uitstraling naar de rest van de wereld.

Bataafje | 23-06-21 | 18:34
-weggejorist en opgerot-
piet7003 | 23-06-21 | 17:49

Wat is dat toch voor een mens, die Sigrid Kaag?

Mr_Natural | 23-06-21 | 17:48 | 1

Pallywood actrice ?

piet7003 | 23-06-21 | 17:49

Wat een arrogante ... die Rutte om nog een paar keer weg te lopen (vanaf 10 min.), terwijl net gevraagd is om even in de Kamer te blijven om te luisteren. Z'n kopje koffie en een paar koekjes erbij is zogenaamd belangrijker, terwijl hij aan alle kanten bediening heeft. Het is bewust spel, wat een vent.

Watching the Wheels | 23-06-21 | 17:47 | 2

Passive agressive

djs | 23-06-21 | 17:49

Het zijn wel speltkoekjes hè?

Mr_Natural | 23-06-21 | 17:49
-weggejorist en opgerot-
Enterechtjongen | 23-06-21 | 17:47 | 2

Huh? Wat jij zeggen?

Tyftstraaltnouisop | 23-06-21 | 17:48

Ben jij het Mark?

Nuchternederland | 23-06-21 | 17:49

D66 de partij die alles ten gronde richt in navolging van hun grote voorbeeld. Daders tot slachtoffer maken en slachtoffers opruimen.

piet7003 | 23-06-21 | 17:46

Sjoerd Sjoerdsma
Rob Jetten
Sieg Kaag
In het verleden hadden we Kereltje.

Wat precies levert dit het Nederlandse volk nou precies op? Al deze mensen? Met hun hypocriete gelul. Dag in. Dag uit.

de Voorzittert | 23-06-21 | 17:46 | 1

Hans & Hans lustten tenminste een borrel.

bqbq | 23-06-21 | 18:00

Dat is toch bij alle vrouwen die hun zin niet krijgen?

frickY | 23-06-21 | 17:44

Zou D66 zich realiseren dat ze nooit, maar dan ook nooit meer mensen de maat mogen nemen over milieu? Als je echt vind dat je een privévliegtuig naar Luxemburg mag nemen, dat ook nog eens leeg terug vliegt, dan ben je echt alle geloofwaardigheid kwijt. Het verbaast me eerlijkgezegd hoe weinig ophef hier over is.

TheBigKirth | 23-06-21 | 17:43 | 3

Dat is helemaal niet verbazend, aangezien de media netjes aan de leiband van de politieke kaste loopt.

Vanilla | 23-06-21 | 17:46

Fophef, alleen daar zijn we goed in.
9 miljoen die door een ondernemer worden verdiend, dan schreeuwen we moord en brand. Want hij zei 'om niet'. 5,1 miljard uitgeven zonder enige verantwoordelijkheid? Krekels.

Vliegen terwijl je de auto had kunnen if de trein, Krekels want ze moet wel beschermd worden want formatie. Dan krijg je afleiding in de vorm van Hoekstra die Wilders de maat neemt vanwege zijn partijbestuur. Wat grappig is, want CDA is niet veel beter.

Kortom, fophef.

Harvey2Face | 23-06-21 | 17:49

Prive-jet is niet groot maar dat Kaag toestel wel:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_regeringstoestel

Dirk III | 23-06-21 | 17:50

Wilders kan ze dan wel goed op de kast krijgen allemaal, maar uiteindelijk wil ik wel graag dat er wat met mijn stem gedaan wordt. Daarom toch maar op Ja21 gestemd. Minder spektakel, minder ophef, maar niet bij voorbaat al uitgesloten van regeringsdeelname.

Barend Braakbal | 23-06-21 | 17:41 | 4

Volgens mij zijn de 6 regeringspartijen al vastgesteld door Hamer. Het gaat er alleen nog om welke van de 6 het gaan worden, maar JA21 staat niet op dat lijstje.

Muxje | 23-06-21 | 17:43

Nee staat niet op het lijstje het gaat zoals we ze kunnen voor extreem links.

Bjorn19851111 | 23-06-21 | 18:00

Bijzonder. Afgezien van het integratiebeleid zijn die twee partijen bijna tegenpolen.

frickY | 23-06-21 | 18:33
▼ 1 antwoord verborgen

En ze heeft ook nog twee flinke honden. Weet die heks wel hoeveel CO2 die beesten kosten want eten voornamelijk vlees…

eerstneukendanpraten | 23-06-21 | 17:41 | 4

@djs | 23-06-21 | 17:50:

Courgette en Broccoli stronken zijn ze dol op, als het warm is gaat komkommer er ook snel in.

TijdelijkOptimist | 23-06-21 | 18:05

Zo, zo, mag dat wel van de islam? Die Al Qaq is toch moslim?

Norbert Tijhuis4442 | 23-06-21 | 19:10
▼ 1 antwoord verborgen

Voorts wordt het tijd voor een artikel 12-procedure tegen Kaag voor het financieren van terroristen wat tot gevolg had dat Rina Schnerb niet meer onder de levenden is.

JohnLocke | 23-06-21 | 17:40

Waarom neemt zij eigenlijk het vliegtuig.Ze kan toch op haar bezemsteel vliegen met haar zwarte kat?

Fijn_dat_je_er_bent | 23-06-21 | 17:39 | 2

Een kat loopt nog bij haar weg,

voldemort | 23-06-21 | 19:24

Een klucht is het. Mw Kaag komt niet uit haar woorden en staat daar opgewonden door emoties een repliek te geven. Dhr Wilders gaf even gas en de gehele club van sprekers was de weg kwijt. Nee, ze staan er inderdaad niet in de rol van vak K, maar zo plachten ze zichzelf wel al te profileren.

Rene Freauger | 23-06-21 | 17:37

Heerlijk optreden. Blijft altijd beschaafd maar haalt op een leuke manier uit naar die mafklapper uit Limburg. Niks kribbig. Van je afbijten in stijl. Geen stemverheffingen of grof taalgebruik waar de blonde man zich steeds vaker van bedient. Er was een tijd dat goede manieren op bijval konden rekenen.

BobDobalina | 23-06-21 | 17:37 | 11

Hear, hear !

Norbert Tijhuis4442 | 23-06-21 | 19:07

Bob houdt van goedkoop theater, zo te zien. Komop man, ik had je hoger ingeschat.

Graaisnaaiert | 23-06-21 | 19:19

@Graaisnaaiert | 23-06-21 | 19:19: het is goedkoop, maar een bijzonder effectieve manier om met die grijsgedraaide interrupties van w om te gaan. Overigens kun je me niet laag genoeg inschatten. Dat voorkomt toekomstige teleurstellingen.

BobDobalina | 23-06-21 | 20:33
▼ 8 antwoorden verborgen

Al dat gezeik en geklaag over Kaag. Besef goed dat Kaag het onmogelijke heeft gepresteerd. Iets dat niemand voor mogelijk had gehouden: het sympathiek over laten komen van Ollongren! Jarenlang dacht ik, dacht jij, dacht iedereen: nou, niemand in de wereld is onsympathieker dan Ollongren. Maar toen kwam Kaag en zij bewees dus dat er wel degelijk iemand onsympathieker was dan Katja. Dat vind ik knap.

Voorts hoop ik dat zij en haar PLO-terrorist annex man zo spoedig mogelijk verwijderd worden van de centrum van de macht.

JohnLocke | 23-06-21 | 17:35 | 4

Daar heb je zeker wel een punt. Ollongren is een engel vergeleken met Kaag.

djs | 23-06-21 | 17:51

Dat dan weer wel....

bqbq | 23-06-21 | 18:03

En nog meer gehaat dan voorganger Pechtold. Inderdaad een zeer knappe prestatie.

espan | 23-06-21 | 18:04
▼ 1 antwoord verborgen

Kribbig? Gek hé, als je voor terrorist uitgemaakt wordt. En gevaarlijke goedgelovige mensen tegen je op gezet worden door iemand die veel en veel beter moet weten!

Wedergeboren | 23-06-21 | 17:33 | 8

Waar precies wordt Kaag uitgemaakt voor terrorist?

djs | 23-06-21 | 17:51

Ha, de d'66 hulptroepen zijn opgeroepen.

Zwizalletju | 23-06-21 | 17:51

@Jafco | 23-06-21 | 17:45: Sterker nog: Strafontslag voor het stiekem trouwen met voornoemde man.
En ondanks waarschuwingen geld geven aan een organisatie die met dat geld daadwerkelijk een dodelijke aanslag gepleegd heeft.
Het is ook allemaal niet een beetje hypothetisch hè.

TheEgg | 23-06-21 | 18:15
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos