Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Speelbal Sywert en Het Nieuwe Goud

Het spelletje Sywert-slopen gaat doorrrr!

Maandagavond laat, Grindpad FM. Rob van der Kolk van het Landelijk Consortium Hulpmiddelen bij "Het Oog", zoals dat liefkozend heet op het Mediapark. En wat hij noch zu sagen hatte, duurt ongeveer tweeëneenhalve sigaretten. Minstens één peuk daarvan is gerold met de tabak die hij van Sywert heeft, want sjonge jonge wat heeft die knul zich verslikt in Hoe De Haagsche Hazen Lopen. Tussen de regels van meneer de topambtenaar door hoor je hoeveel communicatiestoornis er was tussen de ambtelijke stencilmachines en De Jongeman Die Wel Even Aan De Knoppen Kwam Graven, om zodoende "het nieuwe goud" uit China richting Den Haag te delven. Zo werkt dat niet. Zo zet je kwaad bloed. Ambtenaren hebben hun eigen tempo. Aan de andere sigaret aan duidingsminuten te horen, proef je hoe Sywert - los van zijn eigen handelen - inderdaad ook een speelbal is geworden van een dwingend ministerie van VWS (dat de deal wilde doordrukken) en het LCH (dat van mening was dat Sywerts hulptroepen te laat kwamen omdat ze hun goudimport ondertussen zelf op orde hadden). En verder is deze vraag van Geert Dales nog wel interessant: waarom kreeg Sywert eigenlijk meer dan zijn compagnons? Zo. U mag het weer zeggen hoor.

Update: Snelste Haagse onderzoek ooit!

Social

Reaguursels

Inloggen

Hij verkocht in dezelfde tijd via zijn stichting voor 1,50 het kapje hoor ik net op nieuwsuur. VWS betaalde 2,52 per kapje.

Dus de winst is wellicht 40 miljoen geweest, dus waar is de overige 12 miljoen gebleven ? Nog in de BV, betaalt hij zich een miljoen per maand salaris uit ?

Roze_bril_drager | 08-06-21 | 21:51

Criminele afpersers komen als bijen op honing af op easy money. Sywert moet oppassen wie ineens joviaal naast ‘m komt zitten in het cafe

BASinnic | 08-06-21 | 19:26

Had dit niet Europees moeten worden aanbesteed? Daar zijn Strenge regels voor. Als die zijn geschonden, is de schade voor vadertje staat nog veel groter want dan komen er claims. Ik voel mijzelf ook nogal benadeeld, ik had die mondkapjes ook willen kunnen leveren. Schadepost voor mij is slechts 3 miljoen. Ik werk met kleinere marges.

logicavanhetgevoel | 08-06-21 | 17:34

Ja maar Sywert wijst ons allen de weg hoe je het moet aanpakken om een boel taxpoet te ontvangen van incompetente politici en ambtenaren. Als Sywert het niet had gedaan was al dat geld verbrand in de oven van de migratie en biomassacentrales.

Twee Jeetjes | 08-06-21 | 15:51

Hij afficheert zichzelf als Mede Oprichter van de Stichting Hulptroepen.

van Oeffelen | 08-06-21 | 15:22
-weggejorist-
Anonymuis | 08-06-21 | 14:40 | 1

"Sywert verklaart tegenover GS dat hij meer ontving dan de twee zakenpartners, omdat hij de enige bestuurder van RGA is en zijn handtekening als enige op de overeenkomst staat."

Een bestuurder van de B.V. deelt in principe niet mee in de winst, dat doen de aandeelhouders. De winst wordt normaliter verdeeld op basis van de aandelenverhouding. Als je daarvan afwijkt, moet je een aparte overeenkomst maken. Het feit dat je bestuurder bent en de andere aandeelhouders niet is dus een volkomen flauwekul argument om bijna de helft van de winst te pakken. Het wordt steeds onbegrijpelijker hoe deze melkmuil zich naar binnen heeft kunnen lullen bij VWS na alle protesten van het LCH. De man fantaseert er op los. En intussen bevestigt hij het beeld: hij pakte het leeuwendeel omdat deze deal meer te maken had met de juiste contacten dan met enige kennis, kunde of prestatie.

BobDobalina | 08-06-21 | 14:28 | 1

Klakkeloos overnemen van een 'verklaring' moet gewoon kunnen, ja toch?

beldewouten | 08-06-21 | 14:39

Sywert is veel, maar zeker geen "speelbal", naieve Van Rossem. En al een beetje gegoogled en rondgevraagd naar Bernd Damme? De knul is niet puur slecht, maar een kaliber rasopportunist waarmee hij in 1940 zo CEO van de NS had kunnen worden. Hij heeft een keer een beetje gemazzeld met een online brillenconcept en de centjes die hij daaraan overhield grotendeels verbrand in een aantal faliekant mislukte start-ups (o.m. dassenhandel en synthetische diamanten). Kan gebeuren en wie niet waagt, wie niet wint, maar in de "route Sywert" werd het ondernemersopportunisme eindelijk niet gehinderd door ondernemersrisico, doorvragende aandeelhouders of bankiers en mooi geholpen door een allesverlammende pandemie, waarbij dus collega-babyface Sywert al blaffend de carriere-ambtenaren en B-garnituur politici naar de overboeking van +100 mio dirigeerde.

RuigVanDeTichel | 08-06-21 | 14:12 | 1

Die ander had ook al zo'n mooi track record. Een faillissement van een onderneming die voor iedere gekochte lamp een zou weggeven aan Afrika. U raadt het al, dat laatste gebeurde amper: www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4252791....

Verder misbruikte hij de naam van EY om meer geld los te peuteren: www.rtlnieuws.nl/economie/business/ar...

Onbegrijpelijk hoe uit alle aanbieders juist deze geweldenaars werden gekozen om 100 mio weg te pissen.

BobDobalina | 08-06-21 | 14:36

"Het spelletje Sywert-slopen gaat doorrrr!"
Eh, nou Bart...
Ik vind dat je hier heel knap, lang neutraal in bent gebleven en verder keek dan velen, al hadden ook aardig wat anderen de hijgerige hang bij beroepsleugenaars naar betere beeldvorming wel degelijk door.
Toch, dit interview is an sich niet een spelletje Sywert-slopen maar de getuigenis van een onthutste vent die een sterkstraight verhaal heeft waar Sywert, als ie zijn mondkapje even afzet, nog een puntje aan kan zuigen.
Ja, de werkwijze van VWS/de deugdrang/de angst voor de beeldvorming/ de machinerie die beeldvorming te kantelen/de deepstate bemoeienissen van professionele, mafiose leugenaars & kartelleiders - speelt allemaal in meer of mindere mate een rol in dit riool maar...ik weiger hier "De Complotterie" voor geopend te verklaren en deze vent een eersteklas acteur te noemen in de Swarte Sywert Swaan operette.
Sure, ook aan journalistieke zijde gooit men graag iemand voor de bus die reeds half vertrapt op de grond ligt - het gemiddelde Nederlands volksgericht heeft diverse nare smaken maar dat sneue mechanisme doet niks af aan het op mij oprecht overkomende verhaal dat deze man vertelde.
Je zou het kunnen aanwenden om aan je lijst schitterende langere stukken alhier iets significants toe te voegen en de first hand analyse van Rob van der Kolk een rol laten spelen in de analyse met timeline van de tweets, opmerkingen, statements en uitingen van Sywert - als iemand dat op prima wijze kan ben jij het.

Tierelier | 08-06-21 | 13:50 | 2

Een chappeau voor u!
Ook ik struikelde over de toch wel insinuerende 'sub-header'. Herstel vindt plaats door de link naar 'Het Oog' en naar Dales.
Het is ook niet makkelijk als twee mensen (Baudet en van Lienden) min of meer aansloten bij van Rossums mooie 'roeping' des levens. Ik deel die wel. Ook ik had vertrouwen in van Lienden en zocht naar argumenten zijn laakbaar gedrag te bagatelliseren. Dat was een psychisch proces bij mij en ben daarvan nu hersteld. Je kan niet om de feiten heen hè.

Roepende in de Woest | 08-06-21 | 14:05

Hopelijk gaat dit kwartje snel vallen hier....

BobDobalina | 08-06-21 | 14:24

Sywert had 2 opties...... z'n verdere leven als uitgekotste BN'er voortsukkelen met 9 miljoen op z'n rekening of 0 euro op z'n rekening. Hij koos voor optie 2 nul euro. Hoe dom kun je zijn.....

Blonde Nel | 08-06-21 | 13:50 | 1

Nee, hij kiest voor optie drie: 9 miljoen in een fonds waarvan het rendement voor goede doelen bestemd is en dat hij mag beheren (tegen een “onkostenvergoeding” uiteraard).

Dr. Worstenbroodje | 08-06-21 | 14:11

5.1 miljard is zoek, geen bonnetje gewoon foetsie..... en daar lullen we niet over maar over Sywert, och wat erg, z'n 9 miljoen wel.... of die ambtenaar die zomaar even 100 miljoen overmaakt daar hebben we het ook niet over.....

Blonde Nel | 08-06-21 | 13:47 | 4

Juist, de Chef Inkoop moet ter verantwoording worden geroepen.

van Oeffelen | 08-06-21 | 13:50

haha ja hoor en gij gelooft dat?

Blonde Nel | 08-06-21 | 13:50

ja hoor net als de top ambtenaren van de toeslag affaire zeker. Die hobbelen lekker verder, niets aan het handje......

Blonde Nel | 08-06-21 | 13:53
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi he, de politiek. Eerst verrijken we Sybert en zijn bende met 20 miljoen. En nu gaat er weer een team fiscalisten, juristen en ander tuig van de richel een hoop centjes verdienen om het allemaal nu echt voortaan in goede banen te leiden.

UpdateAvailable | 08-06-21 | 13:47

Mijn eerste gedachte bij die link naar Geert Dales' website was "Geert Dales heeft een website, is dat wel een goed idee?".
Maar het was leuk om even te lezen over Sywert's partners in crime, dus leestip voor als je over die link had heengelezen.

TheOtherWhiteMeat | 08-06-21 | 13:36

“waarom kreeg Sywert eigenlijk meer dan zijn compagnons?” Omdat hij grote bedragen moest (of nog steeds moet) aftikken bij mensen van het Ministerie om deze deal te krijgen. Of blijven we maar denken dat er andere beweegredenen waren bij het Ministerie om dit te doen?

Nomen | 08-06-21 | 13:34

Sywert moet zich in zijn handen wrijven een huis in een warm land kopen en de rest van zijn leven met teenslippers in zwembroek lopen. De meeste farsoensrakkers zijn jaloers. Niet hem moeten ze uitkotsen maar de minister die eind februari 2020 eens ging inventariseren of er wel voldoende mondkapjes waren. Eind februari 2020 toen er al 20 verbrandingsovens naar Wuhan waren getransporteerd. Wat een sukkel.

metdedag | 08-06-21 | 13:33 | 1

Daarvoor is 9 miljoen bruto niet genoeg. Althans, hier zou hij er niet inkomen.

van Oeffelen | 08-06-21 | 13:51

Overheid en inkoop...daar leven al heel lang veel bedrijven van die anders omgaand failliet zouden zijn. Herinner me bij een bedrijf de jaarlijkse levering van een klein zakje soort verchroomde zeilknopen....inkoop 18 cent, defensie maakte voor 500 stuks ieder jaar 4 gulden/stuk over, "rijksinkoopbureau" destijds. Kraaide geen haan naar.

hagelkruis | 08-06-21 | 13:32

"Sywert verklaart tegenover GS dat hij meer ontving dan de twee zakenpartners, omdat hij de enige bestuurder van RGA is en zijn handtekening als enige op de overeenkomst staat."

Hahahaha, nou dat is dan weer opgelost :). Wat zal Omtzigt zich bedonderd voelen zeg.

JohnLocke | 08-06-21 | 13:31 | 1

Misschien heeft Omtzigt dit dan wel goed aangepakt en heeft-ie een rekeningetje op Malta geopend of zoiets.

UpdateAvailable | 08-06-21 | 13:49

Sywert. Een tip.
Gewoon even voorlopig je bek houden!
Niet in de stront blijven roeren.
Iedereen doet alsof ze heiliger zijn dan de Paus maar het is gewoon jaloezie.
Gewoon de storm over laten trekken want des te meer je hapt des te erger het wordt.
Neem desnoods een advocaat in de arm en houdt het geld net als kereltje Pechtold zijn penthouse hield.
Die goede doelen die je geld weigerden kunnen dat omdat ze toch poen zat hebben en de directie zichzelf al rijkelijk beloont. Dat er daardoor minder geld voor onderzoek is boeit ze blijkbaar niet en daarmee zijn ze bijna nog fouter dan jij.
Wees trots en vertrek desnoods naar Canada ofzo. Wie kent je kont in Keulen.

Dirk III | 08-06-21 | 13:30 | 1

Goede tip idd. Niet toegeven, nu naar de finish.

JohnLocke | 08-06-21 | 13:32

Het zal wel, wie heeft die gast eigenlijk weer naar binnen geloodst, toen ie dr uitgezet werd?

dyslexieman | 08-06-21 | 13:26 | 2

Het beluisteren/bekijken van dit interview helpt echt hoor.

Roadblock | 08-06-21 | 13:48

Sywert moet gewoon een kerel wezen en zeggen ik heb me lekker verrijkt en dat was ook mijn bedoeling vanaf het begin. Ik heb daarvoor gelogen en bedrogen, so what.

Dat zichzelf achteraf wit willen wassen is het meest kwalijke. Wees dan ook een echte boef.

Roze_bril_drager | 08-06-21 | 13:25 | 3

You need people like me.... You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So what that make you? Good?

dyslexieman | 08-06-21 | 13:27

@dyslexieman | 08-06-21 | 13:27:

Maar Sywert is heel goed hoor want hij gaat arme kindjes met kanker helpen als hij rendement maakt op de buit.

Roze_bril_drager | 08-06-21 | 13:30

@Roze_bril_drager | 08-06-21 | 13:30: Ja, dan is het anders. Maar goed, Tony hielp ook een fokprogram voor exotische dieren, deed in under the counter medicijnen, ontwikkelingshulp aan Zuid Amerika...

dyslexieman | 08-06-21 | 14:04

De deal zal wellicht stinken, maar de inkoopmanager heeft er eenhandtekening onder gezet.

En vraag je in deze rel goed af, waarom? Waarom over deze deal met Sywert? Blijkbaar is er voor 9 miljard aan goederen niet getekend bij aflevering, dat was eerst 5 miljard. Hoeveel is er nog meer afgeroomd en verdwenen?
En er waren al genoeg mondkapjes? Volgens mij alleen in de ziekenhuizen, de rest van de zorg heeft nog maanden zonder mondkapjes gewerkt, hoi Jaap "mondkapjes werken niet" van Dissel. En de pakhuizen van het ministerie lagen blijkbaar wel vol met mondkapjes en andere beschermingsmiddelen.

Dus waarom nu de bal op Sywert? Omdat ie actief is bij het CDA? Omdat het een kleine speler is?

klaas24 | 08-06-21 | 13:15 | 4

Ja en een of andere broekie snol heeft de voorraad gedoneerd aan China.

boerk | 08-06-21 | 13:18

Hij heeft aan alle NL ers knollen voor citroenen verkocht.

Reaaalist | 08-06-21 | 13:18

He will lead the bloodhounds direction Pieter Omtzigt before long.

quardian | 08-06-21 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Vermakelijk om te zien met welke drogredeneringen (whataboutery is favoriet) Sywert in de reaguurderspanelen uit de wind wordt gehouden. Dat probeert men tenminste. Vooral niet ingaan op de inhoud van wat Van der Kolk te melden heeft! Als deze man het voor het zeggen had gehad had Sywert zijn graaiplan niet kunnen uitvoeren.

J.P.Drapeau | 08-06-21 | 13:15 | 6

Als van der Kolk de waarheid spreekt, en voor mij komt de man integer over, heeft zowel Sywert met zijn maten zich niet eerlijk gedragen, maar is het VWS hier helemaal fout.

Roadblock | 08-06-21 | 13:52

Het is en blijft een beoordeling(sfout) van de ministeriële inkopers.

van Oeffelen | 08-06-21 | 13:53

@van Oeffelen | 08-06-21 | 13:53:
Ik ben het met u eens.
Maar Sywert komt hier niet zuiver uit.

Roadblock | 08-06-21 | 14:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Die Sywert doet me steeds beetje aan kereltje Pechtold denken.

Sinaslolly | 08-06-21 | 13:10

Hugo heeft dus 100 miljoen uitgegeven om de publicitaire kritiek van Sywert weg te poetsen, en Sywert heeft ’om geld’ zijn ziel aan de duivel verkocht. Daarna heeft ie nog geprobeerd door het roepen van kanker zijn zorgvuldig opgebouwde imago als weldoener te laten doorbestaan. Hugo en Sywert. Sywert en Hugo.

Finn | 08-06-21 | 13:06 | 1

Wat onnozele Sywert nog wel even moet uitleggen waarom hij 9 en zijn 2 maten ieder 5 kregen, zijn de bewegingen van Sywert in politiek shithole Den Haag toch ietsje bepalender geweest bij de voorgeschoten...100 miljoen. Echte handelslui hebben hier woorden voor die het papier niet verdragen.

hagelkruis | 08-06-21 | 13:14

De twee partners in crime: Camille van Gestel en Bernd Damme mogen ook wel vaker bij naam genoemd worden in de belastingroof van de eeuw.

mocroGS | 08-06-21 | 13:02 | 5

@JJMS | 08-06-21 | 13:07:
Omdat de deal is gesloten onder valse voorwendselen. Anders had deze deal nooit plaatsgevonden. Als je van de daken loopt te schreeuwen dat alles gedaan wordt zonder winstoogmerk en vervolgens 28 miljoen doorsluist naar een commerciële BV ben je moedwillig belastinggeld aan het roven.

mocroGS | 08-06-21 | 13:11

Bedoel je Camille van Gestel de oplichter en Bernd Damme de oplichter. Ik heb de naam van die oplichters idd nog nauwelijks voorbij zien komen. Het lijkt alsof Camille van Gestel en Bernd Damme zich bewust uit de spotlight proberen te houden. Maar dat heb je met oplichters he.
Ik nodig Camille van Gestel en Bernd Damme van harte uit om een verwijderingsverzoek bij Google in te dienen want je wilt toch niet geassocieerd worden met oplichting? Dan lijkt het net alsof je een crimineel bent en dat staat niet goed op je CV. Ik wens Camille van Gestel en Bernd Damme veel succes met het terugstorten van het door oplichting verkregen geld. Daarna zal ik er over nadenken om de naam van Camille van Gestel en Bernd Damme niet meer te noemen. De kans dat dat gebeurt is natuurlijk gelijk evenredig met het rendement van 9 miljoen dat naar goede doelen gaat.

MonsantoSucks | 08-06-21 | 13:42

De 5.1 miljard die zoek is.
Dat is de belastingroof van de eeuw.

Roadblock | 08-06-21 | 14:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vraag mij af wie ik de grootste graaier van NL vind: Swiebertje, Ab of toch Peter R.

Lastig lijstje zo... Help mij!

Remi A. | 08-06-21 | 12:52

Het verhaal van deze man komt toch oprechter over dan het verhaal van Sywert zondag.

Wat wordt bedoeld met anti-drone beveiliging ?

Roze_bril_drager | 08-06-21 | 12:49 | 2

Iron dome van Israel gekocht voorop het dak.

klaas24 | 08-06-21 | 13:18

Kippengaas?

Roadblock | 08-06-21 | 13:59

Joh even stilzitten, geschoren worden en over een jaar uitgenodigd worden bij alle talkshows om alle pijnpunten en naïviteit vd overheid te bespreken. En 24/7 dagen vakantie met 9 mln. Is toch wel te doen lijkt me.

Flow82 | 08-06-21 | 12:47 | 1

Lijkt mij ook.

Rohin | 08-06-21 | 12:51

Het nieuwe Goud, helder Sywert.

Roze_bril_drager | 08-06-21 | 12:46

“waarom kreeg Sywert eigenlijk meer dan zijn compagnons?”

Omdat hij meer risico liep, O wacht het ministerie heeft alles voorgefinancierd.

MargauxGrandCru | 08-06-21 | 12:45

Sywert heeft op de goeie knopjes gedrukt bij de Jonge. Die heeft gebruik gemaakt van de angstpsychose waarin we verkeerden omdat we geen Crisis manager een crisis laten managen maar een omhoog gevallen basisschool directeur met kekke schoentjes. "Ja Minister de Jonge, bestel onze kapjes nou ook. Dan heb je ze, dan kun je goede sier maken dat we de pakhuizen vol hebben, en mochten er toch nog leveringen mislukken dan kan in ieder geval niet ebeuren dat ik bij Jinek ga verkondigen dat JIJ gefaald hebt!" En hups, daar was de handtekening.

BBRDWR | 08-06-21 | 12:44 | 1

Puur toeval dat ze bij dezelfde partij zitten toch? Hoop echt dat het onderzoek bij VWS tot de bodem wordt gedaan. Daar zitten wellicht nog wel andere ‘handlangers’ (mooi woord overigens!). Deze criminele drieling moet achtervolgd worden totdat het geld retour is!

SiegfriedReve | 08-06-21 | 21:27

Nee, ik zeg er niks meer over want het interesseert me geen kont.

JJMS | 08-06-21 | 12:44 | 1

Het is ook niet bijster interessant. Enige is wie heeft deze deal vanuit het ministerie gedaan, wie was de Chef Inkoop?

van Oeffelen | 08-06-21 | 12:58

Sywert de psychopaat is rijp voor de sloop, snel doen nu hè.

poëpjes | 08-06-21 | 12:43

Het wordt nu wel wat treurig om Van Lienden de hele tijd als slachtoffer te positioneren. Maar wat vooral opvallend is: waarom blijft men doen alsof hij een puber is? Het gaat om een volwassen vent van 30. Met 9 miljoen.

beldewouten | 08-06-21 | 12:43 | 1

Hij heeft voor een man van bijna 30 een nogal kinderlijk voorkomen, maar dat is wellicht een generatie dingetje. En daarnaast fantaseert en jokt hij als een puber. Erg onderhoudend.

BobDobalina | 08-06-21 | 14:32

Als al deze aandacht en al deze tijd nou gewoon in werken was gestoken, dan was er al meer geld binnengekomen dan dat die Sywert van de overheid heeft gekregen.

Wat een farce...

Nog los van dat het lekker makkelijk is om te zaniken over andermans geld en even te vergeten dat de overheid dit zelf zo heeft gedaan.

Nog los van het feit dat de overheid voor ontelbare hoeveelheden meer geld wekelijks onze levens verder verpest.

Dit is echt een rode haring.

Anoniemtje | 08-06-21 | 12:42

Sywert is geen speelbal. Hij heeft iedereen en alles bij VWS en het CDA gemanipuleerd en voorgelogen om in deze positie te komen. Hij heeft de deal en 9.000.000 euro gekregen en gehouden. Geen enkele medelijden mee.

cop-forrester | 08-06-21 | 12:40 | 3

Nee. Maar ik zou ook graag willen weten wie er exorbinant rijk geworden is dan die overige 5,1 miljard waar geen verantwoording voor is. Geen bonnetjes mijn reet. Het is dan Bankrekening VWS naar Bankrekening X, Y en Z met allerlei gegevens gegaan. Dan kun je ook terughalen wat er van gekocht is.

BBRDWR | 08-06-21 | 12:45

U kunt op zijn privérekening kijken, knap.

van Oeffelen | 08-06-21 | 12:58

@BBRDWR | 08-06-21 | 12:45:
Precies. Mogelijk zijn er nog meer Sywerts, welke flink hun zakken hebben gevuld. 5.100 miljoen wat niet te verklaren is en waar Pinokkio 'luchtig' over aangaf dat zoiets kan gebeuren, als er snel gehandeld moet worden. En net wat je aangeeft, dat is toch een kwestie van de overschrijvingen van VWS nakijken naar wie dat geld is gegaan. Ongelooflijk dat dit kan.
Dit is zeker een parlementaire enquête waard. Maar vrees dat dit zal worden tegengehouden door Pinokkio en de schoenenman om te voorkomen dat de echte beerput open gaat.

Gemeen Mosje | 08-06-21 | 13:36

Interessante tijden. Ik geef alleen nog maar aan goede doelen die nu luidruchtig en manmoedig afstand nemen van het kwade (en zo hun soepsidie en netwerkje veilig stellen).

All_yall | 08-06-21 | 12:39

Sywert is dus een hulpeloos slachtoffer van het immorele wanbeleid van anderen, als ik het goed begrijp. Zoiets als een getergde moslim die uit wanhoop met een mitrailleur op een menigte schiet. Net ao onschuldig.

Ridde Rogter | 08-06-21 | 12:38
-weggejorist-
Dutch-Super-Evil | 08-06-21 | 12:34

Aan die gezellige talkshowtafels met usual suspects waar de sneuneuzenmeningen over tafel vliegen hebben ze de mond vol van Siewert zijn belastinggeldmisbruik terwijl bijna al die presentatoren een eigen productiefirma opzetten om de kosten van programma's met tientallen procenten toe te kunnen laten nemen. Hypocrisie kun je dat noemen.

FogerRederer | 08-06-21 | 12:29 | 1

Zeker.

van Oeffelen | 08-06-21 | 12:59

Wellicht weet Sywert meer over welke ambtenaren hieraan hebben meegewerkt. Mocht Sywert vallen, kan het zo zijn dat hij naam en rugnummer meetrekt in zijn val

hotbrasil | 08-06-21 | 12:29

De grootste diefstal van het jaar en de dader komt gewoon weg met een interview op de staatstelevisie.
De laatste keer dat dat gebeurde was toen Stanley Hillis door Sonja Barend werd geïnterviewd in de jaren 80.

Zack Hooi | 08-06-21 | 12:28 | 1

Sywert had al een inmiddels behoorlijk beduimeld kaartje in de talkshow-rolodex, dus logisch dat ze hem ook op de speeddial hebben zitten. Had niet anders verwacht. Wat wel interessant is, is hoe verschillende media hem duiden: "zakenman", "lobbyist", "CDA-prominent", "politieke bekendheid"...

Muxje | 08-06-21 | 12:41

Maar hoe zit het nu eigenlijk met zijn 2 zakenpartners die steeds maar niet genoemd worden?
En wat was de rol van prins Constantijn?

En waarom moest de B.V. achter de ideële stichting omgezet worden in een V.O.F. om de identiteit van de belanghebbende te verhullen?

Osdorpertje | 08-06-21 | 12:28

Speelbal? Het LCH - opgericht om dit soort inkopen te doen - wilde niet met Sywert, niet alleen omdat ze al genoeg bestellingen hadden opgelijnd, maar ook omdat ze onvoldoende vertrouwen in de kersverse BV van Sywert hadden; iets waar van Ark de kamer onvolledig over inlichtte (en misschien drukken ze zich nog netjes uit, want uit veschillende bronnen blijkt dat de relatie tussen LCH en BV Sywert niet al te best was). Misschien vermoedden ze al dat de deal niet helemaal in de haak was. VWS drukt vervolgens de deal alsnog door.

De echte vraag is: waarom is dat gebeurd? En in die kwestie is Sywert absoluut geen speelbal, maar gewoon speler. Het heeft er namelijk alle schijn van dat de deal door naarstig lobbyen van Sywert in zijn uitgebreide politieke netwerk tot stand is gekomen. Het lijkt niet waarschijnlijk dat VWS geheel op eigen initiatief deze deal tegen de zin van het LCH heeft doorgedrukt.

Muxje | 08-06-21 | 12:27 | 1

Dat laatste lijkt heel aannemelijk. Benieuwd hoe hoog in de Haagse boom ze uitkomen.

Roze_bril_drager | 08-06-21 | 13:05

Sywert is niet meer interessant, deal heeft geen schoonheidsprijs maar vooruit. Ik wil eindelijk is weten, hoe mark en hugo zomaar 5 miljard achterover kunnen drukken. Hallo mensen VIJF-miljard!!

jan huppeldepup | 08-06-21 | 12:27 | 4

@Muxje | 08-06-21 | 12:39: 5miljard contant uitgeven is gruwelijk veel sjouwen, dus er moeten op zijn minst bankafschriften te vinden zijn.

nieuwe_Deen | 08-06-21 | 12:53

Dit wordt er de hele tijd bijgesleept alsof dat er ook maar iets mee te maken heeft. Daarbij wordt het totaal uit zijn verband gerukt, er is niet 5,1 miljard zomaar verdwenen of weggeven. Ze kunnen dat op dit moment niet verantwoorden dan kan het nog steeds gewoon aan de goede dingen zijn uitgegeven. En dat ze dat (nog) niet kunnen verantwoorden is inderdaad iets om je druk over te maken en in de gaten te houden maar dat maakt wat Sywert heeft gedaan nog niet prima. Je kan je ook over meerdere dingen druk maken, is niet het 1 of het ander. Sowieso totaal kinderachtige manier van reaguren die hier door een aantal mensen constant wordt gebezigd. Gaat het over A en dan zijn de reacties ja maar B heeft ook weleens iets gedaan… Kansloos.

Capt. Iglo | 08-06-21 | 12:54

Ja, die andere 500 Sywert van Liendentjes gaan we ook afbranden.

Reaguurdeskundige | 08-06-21 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Ondertussen ligt een hoop internets plat haha
https://www.rt.com/news/525970-major-outage-users-report-websites-down/

All_Anonymous | 08-06-21 | 12:24

Meneer kan zo bij 50plus aan de slag.

GroetenVanUrk | 08-06-21 | 12:22

Het leuke aan radio maken, was altijd dat er geen beeld was. Dit is onnodig duur radio maken door de NPO.

Leptob | 08-06-21 | 12:21 | 1

Ik hoor net via de korte golf dat het internet stuk is.

Niet_Van_Hier | 08-06-21 | 12:27
-weggejorist-
Sildenafil | 08-06-21 | 12:21 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De echte Casher zit natuurlijk in China: daar heeft iemand miljoenen mondkapjes verkocht die 10 cent maakkosten hebben daar, voor 2 euro per stuk verkocht aan de loosers hier in NL. Winst? Ik denk een 80 miljoen Euro. Voor de Chinezen.

ceesreis | 08-06-21 | 12:21 | 6

@Yrrab | 08-06-21 | 12:42: in De Heksenhamer staan vast nog wel een paar maniertjes om hem te laten zingen als een nachtegaaltje.

Conan de Rabarber | 08-06-21 | 12:52

Sterker nog; ze zijn eerst met een speciaal gecharterd vliegtuig hierheen gevlogen om alle mondkapjes weg te kapen. Daarmee is de schaarste gecreëerd die de aanleiding was voor de landelijke paniek.

EenGoedBegin | 08-06-21 | 13:14

@Conan de Rabarber | 08-06-21 | 12:52: Ik wens deze jongen alles toe op dat gebied on de waarheid boven tafel te krijgen. En dan stap ik over een lijn van medemenselijkheid die ik over het algemeen wel nastreef. Maar soms is de brutaliteit zo groot en grof, dat ik een uitzondering maak.

Daarna mag Sywert in de schuldhulpverlening om gezuiverd zijn eigen onbaatzuchtige bestaan te hervatten....

Yrrab | 08-06-21 | 13:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Is er dan werkelijk niemand die nog enige schuld legt bij het ministerie van VWS die in alle naïviteit de boel destijds had goedgekeurd?

JackStick | 08-06-21 | 12:21

Wat ambtenaren altijd heel goed kunnen is zichzelf indekken.

Mr_Natural | 08-06-21 | 12:18

Bij de jodenhaters van de Joop hebben ze iedere dag een nieuw topic over ome Sywert, over karaktermoord gesproken. Je verwacht het niet maar heb al meer dan een week geen zwaar demoniserend stukje van seniele haatopa Han over Baudet gelezen.

eerstneukendanpraten | 08-06-21 | 12:18 | 1

Ja joop=regering dus hoe meer ze schreeuwen over Sywert, hoe minder er gevraagt wordt over de 5 Miljard. Good played joop.

jan huppeldepup | 08-06-21 | 12:30

Politiek. Je kan er alleen maar chagrijnig van worden.
Of komt dat omdat de mediaas alleen maar over chagrijnige zaken berichten omdat ze denken dat ik dat zo interessant vindt? Quod non.

Schadenfreude | 08-06-21 | 12:17

Sluwert kreeg een stuk meer dan die andere twee sluwerts omdat Sluwert een stuk sluwerder is dan die andere twee sluwerts.

Conan de Rabarber | 08-06-21 | 12:15 | 2

Sluwert was en is een grote agressieve klootzak die meedogenloos de miljoenen wilde pakken. Creatief factureren heet dat in de zorg. Pas als je groots fraudeert en er te opzichtig mee te koop loopt kun je gepakt worden. Beneden een ton doet geen enkele overheid, ministerie of ziektekostenverzekeraar een onderzoek. De zorg is het speelveld van bedriegers waar ze geen of nauwelijk risico lopen.

Graaier | 08-06-21 | 12:19

@Graaier | 08-06-21 | 12:19:
Daarom, PVV, SP of PvdA als je de zorg weer terug wilt zonder woekeraars en wonderolie verkopers. In ieder geval géén D66, VDD, GroenLinks of Volt.

Conan de Rabarber | 08-06-21 | 12:40

Dat grote bedrijven miljarden belasting ontduiken ten koste van de Nederlandse samenleving, daar hoor je ze dan weer niet over. Hypocrieten

jack_gouda | 08-06-21 | 12:14

Sywert is een goedkope bliksemafleider. De beerput is geen 7 miljoen euro maar 5,1 miljard euro. Tijd voor een parlementaire enquête om de boel schoon te vegen.

KillerK | 08-06-21 | 12:11 | 2

Eenenvijftighonderdmiljoen Euro, dat klinkt beter.

Mr_Natural | 08-06-21 | 12:13

Juist. De media speelt weer braaf haar rol.
De ratten.

Abject | 08-06-21 | 12:18

Hij baalt gewoon dat hij deze truc niet heeft uitgehaald.

Wijze uit het Oosten | 08-06-21 | 12:08

Kijk ze allemaal blij zijn met zondebokje Sywert, blij dat ze zelf nog even buiten schot blijven.

Zeurders | 08-06-21 | 12:08

Kan dat gezeur over Sywert nou niet eens ophouden?
Er worden in Den Haag elke dag miljoenen euro's uitgegeven aan allerhande nonsens en dat kan niemand wat schelen. Dat geld van Sywert is peanuts. Einde verhaal.

JvanDeventer | 08-06-21 | 12:08 | 1

Iets met 5,1 miljard die ze niet kunnen verantwoorden. Prutsers...

GoedGaan | 08-06-21 | 12:11

Het Landelijk Consortium Hulpmiddelen. Een tijdje terug heb ik hier een lange lijst geplaats met alle 177+ clubs die hun plasje moeten doen over corona en vaccins. Ik heb er de kracht niet meer voor. Dit land is overovergeorganiseerd.

Piet Karbiet | 08-06-21 | 12:08
-weggejorist-
keestelpro | 08-06-21 | 12:08 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik las dat VWS slechts aftekende op inkopen die werden voorgesteld door het LCH. Sywert heeft nadat hij door het LCH het pand uit was gezet, zijn inside info en netwerk gebruikt om 100 mio aan onnodige en ondeugdelijke mondkapjes in onze maag te splitsen. Dit topic lijkt de zoveelste schaamteloze poging om vriend van de redactie Sywert wit te wassen en de eigen canard te maskeren. Wacht gewoon het onderzoek af, want hier zijn jullie al lang je geloofwaardigheid kwijt.

BobDobalina | 08-06-21 | 12:06 | 4

Het lijkt er een beetje op de Sywert jaren geleden al tot het inzicht gekomen is dat ten eerste, echte grote deals worden gesloten voor, met hulp van of onder auspiciën van de overheid. En dat het dus ten tweede, heel nuttig is om nauwe banden te hebben met de overheid. En dat ten derde, de top van de overheid op het Binnenhof zit; Tweede Kamer en Kabinet.
Ergo: waarschijnlijk voor z'n eigenbelang heeft hij de banden met het Binnenhof zo vroeg mogelijk zo snel mogelijk strak aangehaald; waar hij dat kon.
Maar in deze casus heeft hij het allemaal net iets te opzichtig gespeeld.
Net als Baudet slachtoffer van z'n eigen zelfoverschatting.

Aristotalloss | 08-06-21 | 13:03

Zo fanatiek als Baudet (terecht) gesloopt werd, zo fanatiek wordt nu die oplichter goedgepraat, het krijgt bijna autistische trekjes, dit persoonlijk Stockholm syndroom.

zwellevertje | 08-06-21 | 13:44

@KillerK | 08-06-21 | 12:16: met dit verschil dat ik slechts weergeef wat er op dit moment aan informatie voorhanden is en dus niet zelf een narratief verzin. Uit deze info komt toch echt naar voren dat LCH faliekant tegen deze deal was en dat het Sywert op wonderbaarlijke wijze toch gelukt is de boel door te drukken. En ja dat moet worden onderzocht.

BobDobalina | 08-06-21 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

De bakker hier heeft besloten geen brood meer aan hem te verkopen.

Reaaalist | 08-06-21 | 12:06 | 2

Een echt Deugende bakker. Stemt vast ook D66.

2voor12 | 08-06-21 | 12:20

Zou je denken dat er 1 bakker is die d66 stemt? Brood bakken is gewoon werken hoor.

Reaaalist | 08-06-21 | 12:38

MILJARDEN worden er over de balk geflikkerd voor testen van feestjes en pretparken voor zogenaamd een kleine periode zonder aanbestedingen en dan zo vallen over 9 miljoen?
Tjeesus wat een afleidingsmanoeuvre...

General Dripple | 08-06-21 | 12:04 | 2

En nog eens miljarden voor... ja wat eigenlijk? Plus een minister die op ELK vlak te laat/onvoorbereid/overvallen/ijdel was.
Dit is inderdaad een gigantische afleidingsmanoeuvre.

De echte Stolwijker | 08-06-21 | 12:09

Helemaal mee eens. Net nog gehoord dat ruim vijf miljard euro aan publiek geld niet op de juiste wijze is verantwoord en dat wordt ons tussen neus en lippen even medegedeeld. Over ons aandeel in de enorme verkwisting bij de EU-instellingen, de miljarden die richting het zuiden gaan, de verkwistende asielindustrie en het al jaren falende uitzetbeleid, de miljarden aan ontwikkelingshulp waar het nut nooit van is bewezen, daarover hoor je MM niet. Maar over die dubieuze mondkapjesdeal van Sywert van Lienden, daarover raakt men maar niet uitgesproken.

jochum1980 | 08-06-21 | 12:17

Rob die nu snel het straatje van zijn eigen incompetentie en gestuntel aan het schoonvegen is. Een jaar na dato komen deze prutsers onder hun ambtenarenstenen vandaan gekropen.

2voor12 | 08-06-21 | 12:04 | 2

Ik ken de man persoonlijk, en zou voor 'm door het vuur gaan. Van der Kolk is competent en integer. Het kan, echt.

Kees Maf | 08-06-21 | 13:42

@Kees Maf | 08-06-21 | 13:42: idem. Ken Rob ook uit mijn verleden. De manier waarop hij hier praat is zoals hij ook privé spreekt. Over bier, etc. Dit verhaal is zoals hij het beleefd heeft. Dat ie hen het gebouw uit heeft laten zetten herken ik ook. Zie ik hem gewoon doen....

Coolcnor | 08-06-21 | 15:18

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino