Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kattenseriemoordenaar actief in Hardinxveld

-Giessendam

De rode vriend op de foto hierboven is niet meer. Alle negen levens in één keer ingeleverd. Neergeknald met een buks. Door een totale hufter. De #DutchPolice is ermee bezig want er is sprake van een kattenseriemoordenaar: "We hebben de laatste tijd meerdere meldingen op het gebied van katten uit diezelfde hoek." Wat doen katten in Hardinxveld-Giessendam nou, behalve de hele dag niks? Precies: niks. En dan is er een halfje uit de menselijke hoek bezig aan een kattenjacht. Personen met informatie gaarne melden bij Wijkagent Wim of gewoon landelijk, onder referentienummer 2021139942. We laten die kat verdomme zelf wel bepalen of hij leeft of niet.

Reaguursels

Inloggen

Hier in Amersfoort was een week of twee geleden ook een of andere totale lul die de kat van zijn buren een kogel in zijn donder schoot. Het miauwbeest heeft het gelukkig met relatief lichte verwondingen overleefd, want de buurman was weliswaar lid van een schietvereniging maar had blijkbaar nog niet al teveel kunnen oefenen.

Het is maar goed dat ik niet weet wie het is, want ik zit op honkbal en heb behoefte aan wat extra training...

WoWi | 11-05-21 | 01:45

Effe zo'n schrikdraad(doos)je van de Welkoop over de schutting en geen kat meer te zien.

Der Schnitzeljäger | 10-05-21 | 19:51

Het zijn fokking HUISdieren als in hou ze in je HUIS, bijkomend voordeel kan er ook geen halfje je kat verminken omdat ie niet kan schieten.
dus sodemieter op met die jankverhalen die kutkatten slopen onze complete fauna

ba$$$ | 10-05-21 | 18:32 | 9

Katten houden muizen- en rattenplagen in bedwang en verwijderen zwakke elementen uit de vogelsoorten waardoor dezen gezond en sterk blijven. Hadden ze bij u ook moeten doen.
En zullen we het nu even hebben over de schade die de mens aanricht?

a9b2b1 | 10-05-21 | 23:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Smerige stronthobby van luie buren. Binnenhouden of ver weg doen, wat mij betreft.

Pieterman | 10-05-21 | 18:27

Die zogenaamde rode vriend maakt 50.000.000 vogels dood per jaar. Ook met gevulde buik. We gaan in verzet!! En in het mooie Hardinxveld zijn we begonnen.

jovank | 10-05-21 | 18:08 | 2

Ik zou me meer zorgen maken door het gebrek aan nest plaatsen door al die vakkundig dicht gelegde daken, gebrek aan bosschage etc etc.

Highwoodman | 10-05-21 | 20:35

Blijkbaar lopen er niet genoeg van die rode vrienden bij mij in de wijk rond, want als ik mijn auto langer dan drie dagen niet was, heb ik rubberen handschoentjes nodig om de deur open te maken.

WoWi | 11-05-21 | 01:52

Om een luchtbuks te kunnen kopen moet je aantonen dat je 18 jaar bent en de handelaar moet daarvan een register bijhouden. Bij elke luchtbuks is dus een NAW bekend. Hoe moeilijk is het dan om even bij de paar handelaren die per post bezorgen op te vragen aan wie in die omgeving in het half jaar voorafgaand aan de eerste beschietingen een luchtbuks met het passende kaliber is afgeleverd?
En als dat te moeilijk is: waarvoor houden we dan die hele papierwinkel bij?

Sr Semtex | 10-05-21 | 17:56 | 2

Gelul, ik heb er een van m’n opa. Geloof maar niet dat dat ergens geregistreerd staat.

amateurrr | 10-05-21 | 18:49

Je kunt ze ook gewoon in Duitsland halen.

Gandalph | 10-05-21 | 21:55

Kunnen dit soort totaalfreaks zichzelf niet even uit het leven buksen?

klimaatsloper | 10-05-21 | 17:28 | 1

Uw rondschijtende kat bedoelt u daar mee?

Pieterman | 10-05-21 | 18:29

En maar krokodillentranen laten over de teruggang van het aantal Grutto's, Scholeksters, Kieviten, Wulpen, Kemphanen, Watersnippen, Veldleeuweriken en nog wat van dat spul. ( en ze vallen nou nooit eens een gans aan)

bisbisbis | 10-05-21 | 17:06

Uit Nieuwe Oogst: “In Friesland is afschot van katten al langer mogelijk. Het is een van de weinige provincies die het toestaat. In de provincie zijn tussen 2015 en juli dit jaar 725 verwilderde katten afgeschoten, meldde NRC Handelsblad deze week. Wilco de Jong van Kollektivenberied Fryslan vindt dat afschot van katten onderdeel is van de aanpak in weidevogelgebieden. 'Een kat pakt meer dan je door hebt. Ze pakken geen eieren, maar wel kuikens.'”

theo-is-dood | 10-05-21 | 16:35

Wie heeft jullie pijn gedaan dat jullie het goed praten iemand zijn huisdier dood te schieten?
Je kan het ermee oneens zijn dat katten buiten lopen, maar als je vind dat jouw "irritatie" meer waard is dan het leven van iemand zijn huisdier ben je gek in je kop.
Ik denk niet dat je dan thuishoort in onze samenleving :)
Krijg prettig de tering aub

Lismaniak | 10-05-21 | 16:20 | 6

Lisdinges, uw kat is uw probleem en zou dat ook moeten blijven.

Pieterman | 10-05-21 | 18:30

@theo-is-dood | 10-05-21 | 16:40: met die redenatie hoort een HUISvrouw of een HUISman ook in huis. HUISsleutels ook thuis laten aub. HUISmus ook in huis laten. HUISarts ook lekker thuis blijven.

Highwoodman | 10-05-21 | 20:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Dan moet je hem ook niet bij iemand anders in de tuin laten schijten of 's nacht met andere terrorkatten laten knokken en herrie schoppen.

Gaat het niet dan? | 10-05-21 | 16:14


Mensen die op katten schieten moeten kapotgejorist worden. Ik vond ook eens een kogelgaatje in m'n kat z'n reet, gelukkig helemaal goed gekonen. Gvd, kan ik zo kwaad om worden....
R. I. P. Rooie rakker.

LeavingLaLaLand | 10-05-21 | 15:54 | 1

Uw kat naar buiten laten gaan maakt duidelijk meer kspot dan u lief is......

MK27 | 10-05-21 | 18:57

Goedzo. En een stuk humaner dan gebakken spons.
-
Alle huisdieren afschaffen, op een paar nuttige speur- en geleidehonden na. (totdat wij die kunnen vervangen door robots). Zijn wij in één klap van alle mogelijke stikstof-, CO2-, PFAS en aanverwante larie af. Goed voor de milieudoelen. Geen brokjesfabrieken meer, geen infrastuctuur daarvoor. Ook goed voor de vogelstand, het hele land meteen halal, nooit meer hondenpoep, nooit meer terreinwagens met paardenaanhangers, nooit meer rare springtoernooien, nooit meer kattenbakken verschonen, geen gezeur met vechthonden, nooit meer postduivenpoep ... en wij zijn meteen af van alle rare uitwassen van de paarden- en vogelhandel. Apenheul, Ponyparken, Burgers Zoo en Dolfinarium opdoeken, die suffe panda's terug naar Chengdu. Eenzame bejaarden krijgen een gezelschapsrobot (daar gaan ze een stúk langer van mee). Enzovoorts.
-
Dieren -inheemse dieren, graag !- horen in het vrije veld, niet in huizen of stallen. Het teveel aan ganzen gewoon ouderwets afschieten - en wolven horen in Roemenië.

bisbisbis | 10-05-21 | 15:52

Als die baasjes nou toezicht houden op hun huisdier door o.a. het beest op eigen terrein te houden, dan gebeuren dit soort dingen bijna niet meer. En kom mij niet aan met kattenhater, want ik vind katten leuk, maar het is krankjorem dat die beesten ongevraagd en zonder enig recht of toestemming vooraf andermans tuinen bevuilen en er jagen op inheemse dieren.

Harry.Langezwaal | 10-05-21 | 15:40 | 8

Mussen zijn geen huisdieren.

Pieterman | 10-05-21 | 18:33

@theo-is-dood | 10-05-21 | 16:10: moet je je tuin maar niet als kattenbak inrichten. Als jij wekelijks een halve emmer vol kattenstront eruit moet scheppen, dan zal het een mooie pauper zooi in die postzegel van je zijn.

Of je ouwehoert gewoon maar wat en ben je zo’n laaggeschedeld figuur die meent overal last van te moeten hebben om je eigen falen in het leven maar een externe invloed te geven.

Highwoodman | 10-05-21 | 20:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Asociaal om op een beest te schieten en gewond te laten lopen.

Tevens asociaal om een huisdier de straat op te schoppen waar de rest van de buurt last van ondervind. Poepen in je tuin, zandbak van je kind onderzeiken, rooft je vijver leeg, jaagt je volière vogels door de stress de dood, knagen aan je bedrading van je auto etc.

Ik heb geen hekel aan katten maar zit ook niet op het huisdier van mijn buren te wachten. Dan had ik zelf wel een kat genomen.

Rotterdammert1965 | 10-05-21 | 14:53 | 3

Ik zit niet op de kinderen van andere mensen te wachten want dan had ik zelf wel een kind genomen. En aan de bedrading van je auto knagen? Het zijn geen wasberen.

Raazaba | 10-05-21 | 16:10

@Raazaba | 10-05-21 | 16:10: schijten andermans kinderen dan in je tuin? Dan zal je het er zelf wel naar gemaakt hebben. #kattenzijngoor

Gaat het niet dan? | 10-05-21 | 16:18

@Gaat het niet dan? | 10-05-21 | 16:18: Dat heb ik kinderen inderdaad weleens zien doen...

MAD1950 | 10-05-21 | 22:14

Een Volkert in de dop. Zoek maar even goed tussen de lokale vogelaars of andere groengekkies.

johoost | 10-05-21 | 14:51

-/-Huiskatten in cijfers
In Nederland worden ongeveer 2,6 miljoen katten als huisdier gehouden, volgens het rapport Feiten en Cijfers Gezelschapsdierensector 2015, gemaakt in opdracht van het ministerie van Economische Zaken. Het aantal zwerfkatten dat in Nederland rondloopt, wordt geschat op 135.000 tot 1.200.000. -/-

theo-is-dood | 10-05-21 | 16:12

Mompelt iets... Pistolen Paultje...

ParaPiet | 10-05-21 | 14:34

Waarschijnlijk een keurig jong ventje uit een keurig gezinnetje.

TonyMontana010 | 10-05-21 | 14:29

Iemand die een onschuldig dier kwaad doet heeft een zieke geest en is ook niet te vertrouwen met mensen.

MickeyGouda | 10-05-21 | 14:13 | 8

@ruudvangeelen | 10-05-21 | 14:46:
Hmm... De twee zijden van de medaille. Ik snap je punt, Ruud. Binnenhouden tijdens het broedseizoen zou dan in ieder geval een tegemoetkoming kunnen zijn vanuit de buren.

MickeyGouda | 10-05-21 | 14:56

@MickeyGouda | 10-05-21 | 14:56: voor altijd binnenhouden bedoel je. Ik moet die beesten niet in mijn tuin. Wat snap je daar niet aan?

Gaat het niet dan? | 10-05-21 | 16:19

Wat is uw definitie van 'onschuldig' bij een dier?

bisbisbis | 10-05-21 | 17:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Een hoop kattenhaat op dit draadje. Verklaart wel de onverdraagzaamheid overal de laatste tijd..

Johan1235 | 10-05-21 | 14:08 | 1

Er zijn ook teveel katten die loslopen

Rest In Privacy | 10-05-21 | 14:23
-weggejorist-
Langejob | 10-05-21 | 13:35 | 1

Hou je rondpissende- en schijtende mormel binnen. En als je dat niet doet heb je pech. Op de één of andere manier hebben kattenbezitters altijd de illusie dat het oké is als hun ongedierte los rond loopt, maar als er dan een keer iemand helemaal klaar is met die instelling wordt er gejankt.

Mr Dixit | 10-05-21 | 13:29 | 12

@Raazaba | 10-05-21 | 16:20: nee hoor. Ze krabben hun stront niet onder. En vooral met mooi weer meurt die kattenstront.

theo-is-dood | 10-05-21 | 16:45
▼ 9 antwoorden verborgen

Ah het was ratten bestrijder in plaats van katten bestrijder.
Sorry, foutje.

aliealaaf | 10-05-21 | 13:00

Een kat is een huisdier. Huisdieren moet U aangelijnd uitlaten, dan raakt U Uw kat ook niet kwijt.
Wanneer er een loslopende/verwilderde kat over mijn land loopt, dan zal ik hem overigens niet afschieten met een windbuks. Een schot hagel, dat kan zo'n kreng krijgen.

Frau_Ferkel | 10-05-21 | 12:58 | 31

@Williz | 10-05-21 | 13:48: ".... wordt vaak beindigd door de boer zelf, van wat ik hoor.."
U snapt het spelletje.

Frau_Ferkel | 10-05-21 | 16:33

@Raazaba | 10-05-21 | 15:39: Ik heb geen tuin. Wel 8 hectare bos, en 4 hektare akkers. En ja, (poepende) vogels schiet ik ook graag. Ik ben dol op fazant en duif. Gans en eend. Patrijs laat ik lopen, die zijn beschermd.

Frau_Ferkel | 10-05-21 | 16:37
▼ 28 antwoorden verborgen

Katteneigenaren die de kat buiten laten zwerven, zijn kudt. Maar daar kan de kat niets aan doen.

Mahatma | 10-05-21 | 12:48 | 34

@Reaaalist | 10-05-21 | 15:20: hahahaha dat zou inderdaad geen handige actie van je zijn geweest. Heel scherp gezien ;)

BrokenTipi | 10-05-21 | 15:34

@LangeTijdGeleden | 10-05-21 | 15:27: ik hield mijn poes binnen. Heel veel tijd met haar doorgebracht. Ze was echt mijn meisje. Mijn oude bank nam ze nog wel eens te grazen. Mijn nieuwe niet meer. Ze gaf heel goed aan wanneer ze aandacht wilde. Ze was overal waar ik was. Dat is het enige voordeel van corona.

Maar ik was als de dood dat ze dood zou gaan als ze buiten rondliep. Tot ik haar afgelopen februari dood op de slaapkamer vond. Ze had iets met haar hard. Ben er nog kapot van.

BrokenTipi | 10-05-21 | 15:37
▼ 31 antwoorden verborgen

@* Il Principe * | 10-05-21 | 13:12: ja, net als met Corona. Zwakkeren

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 13:48

En vergeet niet de mensen die corona verspreiden.

Kattie | 10-05-21 | 15:35

Mensen ook.

Raazaba | 10-05-21 | 15:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Katten zijn de reaguurders onder de viervoeters. De rest daarvan bestaat uit meelopers en slijmjurken.

deprofeetspreekt | 10-05-21 | 12:31 | 1

Toetsenbord tijgers.

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 12:32

Heeft iemand Pistolen Paultje al gebeld

Ow, wacht...

Wijze uit het Oosten | 10-05-21 | 12:31

Een kat heeft 9 levens dus hij gaat ook 9 keer dood, dat kan toch niet?

Mr_Natural | 10-05-21 | 12:30

Dierenmishandeling altijd -10. Maar die enorme opwinding altijd. Volgens het CBS gingen in 2018 15 miljoen varkens, 2,2 miljoen runderen en 605 miljoen vleeskuikens naar de slachtbank. Dat zijn er ongeveer 20 dieren per seconde.

TheBigKirth | 10-05-21 | 12:28 | 8

@BrokenTipi | 10-05-21 | 13:12: Ik zie geen enkel verschil in het afmaken van een kat, een meeuw of een varken. Dat we hier geen kat eten is een cultureel verschil met landen waar we dat wel doen.
Het gaat mij over de opwinding over de dood van een beest. De ene prima, de andere grote opwinding.
Afmaken van ganzen, grote hysterie, items in staatsjournaal, ondertussen maken we honderen miljoenen kippen per jaar af.

TheBigKirth | 10-05-21 | 13:41

@TheBigKirth | 10-05-21 | 13:41: ach wat kortzichtig weer. Als jij een band opbouwt met je koe, dan laat je die echt niet slachten, omdat je van het beestje houdt. Maar ja.. wie heeft er tegenwoordig nog een koe als huisdier?

BrokenTipi | 10-05-21 | 13:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Niet meer dan terecht dat er een actief afschietbeleid gevoerd wordt in Hardinxveld-Giessendam op katten zonder halsband. Toon maar aan dat uw poesbeest geen verwilderde vogelvreter is. Voorzie uw huisdier met een rinkelend kattenbelletje. De vogeltjesstand gaat mij namelijk ook aan het hart.

Van Urk | 10-05-21 | 12:27 | 2

Een belletje. Zo simpel. Vanaf heden zijn katten zonder belletje vogelvrij.

dihydrogenmonoxide | 10-05-21 | 14:48

Toon jij maar aan dat jij geen verwilderde vogelvreter bent.

Raazaba | 10-05-21 | 15:41

In sommige landen heet een kat "roof chicken".
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=roof%20chicken

Reebensteeltje | 10-05-21 | 12:25 | 2

Geweldig!
tourist: Whats that meat on a stick?
Vendor: Roof chicken
Tourist: Roof chicken?
Vendor: mmiieeooowwww

* Il Principe * | 10-05-21 | 12:32

In "jaren 60 Nederlands" een dakhaas..

Zorc | 10-05-21 | 12:57

Ik heb een oud-klasgenoot die van dat gebied komt. Misschien haar vragen naar die kat.

VoltaireJohn | 10-05-21 | 12:23

Dat is grappig, kijk ik net in het paspoort van de Wilmeister, staat daar bij geboorteplaats "Hardinxveld" en daarachter "-Giessendam". Het gekke is, daar staat me weinig van bij.

wilmeister00 | 10-05-21 | 12:22

Enerzijds is dit niet goed te praten, anderzijds zijn de baasjes van de kat ook hufters. De vogelbescherming vraagt al een tijd aan mensen om hun kat binnen te houden tijdens het broedseizoen (vooral maand mei), omdat veel weidevogels 's nachts door katten worden gepakt. Dat vinden we ook allemaal klote. Ook al ben ik het niet eens met de oplossing, de baasjes hadden hun kat ook gewoon binnen kunnen houden.

wolfjemidas | 10-05-21 | 12:19 | 18

@LangeTijdGeleden | 10-05-21 | 15:02:
Kom dan met een bron die dat onderbouwt, tot die tijd is het jouw woord tegen een onderzoeksartikel. Gezien je beredenering in de rest van dit topic is dat bar en bar weinig.

amateurrr | 10-05-21 | 15:13

@amateurrr | 10-05-21 | 15:13:
- https://www.boredpanda.com/gps-tracker-cat-movement-map-lithgow-central-tablelands-local-land-services/
- https://lostpetresearch.com/2011/01/how-far-do-cats-travel/
- https://mytabcat.com/distance-cats-roam/

Dus nee, het is niet "mijn woord" tegen het 'onderzoeks' *KUCH* artikel.
En ik zeg al een aantal keer dat ik het eens ben met een registratie systeem voor katten. Wellicht eerst beginnen met registratie systemen rondom weidevelden en bepaalde wijken rondom die weidevelden eigenaren verplichten om hun kat een bandje om te laten doen.

Zo kan je ook sneller herkennen welke katten wild zijn.

LangeTijdGeleden | 10-05-21 | 15:35
▼ 15 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ingridmaas | 10-05-21 | 12:19 | 3

Hmm, het begint met katten en daarna gaan die mafketels over op iets groters om de behoefte in te vullen.

petros666 | 10-05-21 | 12:19 | 4

@Super Vaagstra | 10-05-21 | 12:25: Vissen.

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 12:31

Een soort gateway drug, voor je het weet wordt hij een ambtenaar of politicus.

Reebensteeltje | 10-05-21 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Alternatieve kop:

Tientallen Nederlandse vogels gered door afschieten invasieve exoot.

Diotima | 10-05-21 | 12:17 | 4

@Diotima: Dank voor deze prachtige alternatieve krantenkop

theo-is-dood | 10-05-21 | 16:20

Precies. Dacht direct; raar dat de politie de jacht op invasieve soorten belemmerd. Zijn we niet in EU verband verplicht die soorten te bestrijden??

jcvjcvjcvjcv | 10-05-21 | 20:39
▼ 1 antwoord verborgen

Een tip van deze kattenliefhebber voor de degenen die last van schijtende katten in hun tuin hebben: zet een kleine sproeier met een bewegingsdetector in je tuin!

Ierse_Setter | 10-05-21 | 12:14 | 6

@ Ierse_Setter | 10-05-21
Is wel een stuk duurder dan een luchtbukskogeltje

* Il Principe * | 10-05-21 | 12:19
-weggejorist-
Ierse_Setter | 10-05-21 | 12:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Misschien even een fundraiser om degene die deze informatie heeft over te halen de dader aan te geven...

Hemke-Valsema | 10-05-21 | 12:13

Kan er svp ooit de personalia van zo'n dader openbaar worden gemaakt, vraag het voor een (dieren-)vriend......

SGT1bd | 10-05-21 | 12:12

Dit kan absoluut niet .
Maar hebben raskatten andere genen.
Een dure kat zie je bijna nooit buiten.

Toiletflush | 10-05-21 | 12:09 | 1

Omdat die anders gejat worden, slimpie.

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 12:30

Iets zegt me dat de eigenaar van die kat dat beest niet binnenhield maar andermans tuin liet onder schijten. Asociale eigenaren is natuurlijk geen excuus voor het verminken van dieren.

* Il Principe * | 10-05-21 | 12:09 | 1

Je kan ook zelf bij de buren op de stoep gaan poepen.

Aangezien ze het geen probleem vinden iets van hun bij de buren terecht komt zullen daar geen bezwaar tegen hebben.

kloopindeslootjijook | 10-05-21 | 12:49

Profiel: man, blank, tussen de 30 en 60 jaar, sportschooltype met tattoo's en een rooie nek, een vw golf, een onderdanig geblondeerd wijf en een grote hond.

wijsvinger | 10-05-21 | 12:09

Welke kattenserie is hier vermoord?

Stijl_Loos | 10-05-21 | 12:07 | 1

Tom en Jerry

Rest In Privacy | 10-05-21 | 14:26

De schutter was dyslectisch.

Een rrrat afschieten is iets anders:
www.youtube.com/watch?v=ST-PVzyvhYE
10.000 ratten in drie jaar opgeruimd door 1 jager.

Ga dat dan lekker doen. In plaats van huisdieren doodmaken.

kloopindeslootjijook | 10-05-21 | 12:07 | 5

En toch...
Waarom bestaat er dan wél een katapult en geen ratapult?

Kapitein Sjaak Mus | 10-05-21 | 12:16

Huisdieren hou je IN huis. Het woord zegt het al

theo-is-dood | 10-05-21 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Kat in het bakkie...

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 12:06

Katten overvallen in ieder geval niet voetbalvrouwen en hun kinderen.

Montgomery Burns | 10-05-21 | 12:06

Ik zou beginnen met het onderzoek bij de duivenmelkers in de buurt....

WatMoetJeNu | 10-05-21 | 12:04

Wil je een kat?
Dan neem je een kat.
Dan zorg je voor die kat.
Dan zorg je dat die kat geen overlast veroorzaakt.
Dan zorg je dat die kat mijn tuin niet onder zeikt en/of schijt.
Dan zorg je dat jíj hun krolse gejank aanhoort.
Dan zorg je dat jíj hun krolse gevechten in jouw tuin houdt.

Leuke beestjes, maar hou ze binnen. Dank u.

By the way: ik zal die k*tkatten niet ombrengen maar een plens koud water kunnen ze wel krijgen.

MK27 | 10-05-21 | 12:02 | 12

@nieuwe_Deen | 10-05-21 | 13:20:
Heb (ongewild) geen kinderen of (bewust) huisdieren.
Dus ík kán oprecht zeggen:
Dat doen mijn kinderen niet en dat zullen ze nooit doen.
Dat doen mijn huisdieren niet en dat zullen ze nooit doen.

MK27 | 10-05-21 | 15:32

En de vogels die je tuin onderschijten en zeiken ga je die ook allemaal natgooien?

Raazaba | 10-05-21 | 15:46

@Raazaba | 10-05-21 | 15:46:
Een kat wordt gehouden als HUISdier.
De vogels leven in de VRIJE natuur.
Maar ja, een schijtende reiger jaag ik weg.

MK27 | 10-05-21 | 19:03
▼ 9 antwoorden verborgen

Anderzijds zijn er teveel katten.
En moeten ze, zeker ‘s avonds/‘s nachts in broedtijd binnengehouden worden.

Katten richten slachtpartijen aan: 'In het broedseizoen moeten ze binnen blijven'
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

Braco.me | 10-05-21 | 12:01 | 9

De lokale ratten en muizen populaties komen ook snachts tevoorschijn.
Erg leuk als je tegenover een sociaal huurblok woont waar de hygiene al niet groot is en de lokale muizen/ratten populaties aantrekt van de parken.
De enige die deze kutbeesten die de fundering aanvreten tegenhouden zijn... De katten die snachts buiten wandelen.

LangeTijdGeleden | 10-05-21 | 13:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Vind katten wel interessante beesten. Zijn er toch in geslaagd om mensen aan zich te binden, terwijl ze daar geen moer om geven.
Katten hechten zich aan een woning (en gratis eten) - wie er woont maakt ze geen zak uit.
Goeie politici, zeg maar.

Ichneumonidae | 10-05-21 | 12:00 | 2

Precies, ik waardeer ze als succesvolle sociale parasieten. Net als politici, zeg maar.

Stijl_Loos | 10-05-21 | 12:09

Over het algemeen zijn het idd ongeïnteresseerde beesten. Maar mijn katten (ook met volle etensbak en schone kattenbak) komen toch echt om de haverklap aandacht vragen én geven. Op schoot en kopjes geven, kroelen. Zelfs al doe ik niets krijg ik knuffels en "kopstoten", alsof ze MIJ aaien of aanhalen :). Dit zijn vrij sociale beesten, die bij de deur wachten als je weg bent.

Ik hou ze binnen - ik wil ze graag levend houden en ik wil geen overlast veroorzaken voor anderen.

Hadrez | 10-05-21 | 12:53

"We laten die kat verdomme zelf wel bepalen of hij leeft of niet."

Hahahaha! Mosterd, weinigen snappen deze grap.

omanders | 10-05-21 | 12:00 | 6

@Kapitein Sjaak Mus | 10-05-21 | 12:04: Ook dit zullen veel mensen misschien niet snappen. Goed, ik leg het dan maar uit. -of hij leeft of niet- is een referentie aan het gedachtenexperiment van Schrödinger, als 'kritiek' op de kwantumtheorie, die zegt dat een kwantumdeeltje in een soort waarschijnlijkheidswolk 'bestaat' pas als het geobserveerd wordt wordt zijn staat vastgelegd, daarvoor kan het alles en overal zijn, binnen bepaalde waarschijnlijkheidsgrenzen.
Schrödinger's kat zegt dus bij wijze van grap: de kat is dood en levend tegelijkertijd, want het vergif komt wel of niet vrij naargelang de quantum-onzekerheid.
Maar dat kan dus niet: je kan niet levend en dood tegelijkertijd zijn.
Pas als je de kist open maakt is het duidelijk.
Nou ja, misschien een beetje vaag uitgelegd, ben namelijk geen Einstein, maar dit is het ongeveer.

King of the Oneliner | 10-05-21 | 12:30

@Braco; klopt, mw ploppy haalt een kat. mr ploppy haat katten. Kat negeert mw ploppy en houdt van mr ploppy.

ploppy | 10-05-21 | 12:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Op die beesten schieten gaat te ver. Punt wel is dat ze moesten verplichten dat elke kat verplicht een chip moet hebben. Lokaal heb je soms een ware kattenplaag... je zult maar een mooie volière hebben met leuke vogels erin en dan een kat die in je volière hangt... of op je mooie auto gaat liggen en je lak beschadigd of je mooie tuintje onder schijt of zeikt... ik kan dan best snappen dat mensen soms hun klomp gooien ipv een emmer water.

Hollandse_blauwe | 10-05-21 | 12:00 | 7

De teringherrie die uit sommige volieres komt zit ook niemand op te wachten... Dan kan ik me best voorstellen dat de kat erop afgestuurd wordt...

Desolator | 10-05-21 | 12:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Katten moet je niet doodschieten. Maar mensen moeten die beesten ook niet los laten lopen!
Het schijnt in NL niet illegaal te zijn om katten te vangen en een paar KM verderop weer los te laten. Is denk ik een goed alternatief.

DePsych | 10-05-21 | 11:58 | 8

@Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 12:00: het is denk ik andersom.
Vrûger hadden we hier schutskooien, waar loslopende dieren in werden opgesloten, en de boer kon dan na het betalen van een boete de dieren terugkrijgen. Dat zouden ze weer voor katten moeten invoeren!
Het concept dat je in een stad je katten vrij mag laten rondlopen en overlast laten veroorzaken bij de buurt heb ik nooit begrepen.
We hebben overigens zelf katten, maar we hebben voor slechts een paar honderd euro ervoor gezorgd dat die beesten onze tuin niet meer uit durven (schrikdraad op de schutting).
Maar ja, egocentrisme viert hoogtij. Lekker anderen opzadelen met je zooi!
Mijn stelling is dan ook: jouw vrijheid eindigt waar de mijne begint...

DePsych | 10-05-21 | 12:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Even door het anti-katten gewauwel heen kijken en de feiten zien.
Hier hebben we een persoon die meerdere malen katten met een luchtdrukwapen beschiet.
Misschien zijn volgende week honden aan de beurt.
En in een later stadium mensen.
Alle seriemoordenaars begonnen namelijk eerst te oefenen op dieren.
Dit is een signaal wat ernstig genomen moet worden.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Roadblock | 10-05-21 | 11:57 | 2

Mollen klemmen, plakstrips voor vliegen, van die glazen wespenvangers,mieren en vergrootglas....

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:59

Mensen hebben we helaas ook al gehad: vWiersum, Theo, Pim

dathoujetoch | 10-05-21 | 12:17

Vroeger had je Pistolen Paultje. Nu heb je BOA's en Insta...

zonder_moeite | 10-05-21 | 11:57
-weggejorist-
Kdoemaarwat | 10-05-21 | 11:56

Katten schijnen hun overleden eigenaar ook op te eten en beginnen bij het gezicht of de nek, nu wil ik ook een kat.
https://youtu.be/t60i9kPv3xQ

Reebensteeltje | 10-05-21 | 11:56 | 3

Gelul. Katten hebben geen eigenaar. Katten selecteren mensen die het waard zijn om vriendschap mee op te bouwen.

wijsvinger | 10-05-21 | 12:00

@wijsvinger | 10-05-21 | 12:00:
Katten hebben personeel. Daar zijn ze heel kieskeurig in.
Daarom hebben allochtonen meestal geen kat.

gestoptmetroken | 10-05-21 | 12:04

misschien kan de playmobiel politie iets doen. Dan kunnen andere mensen gewoon doorleven zonder door de playmobiel politie te worden lastiggevallen.

nuova.idea031 | 10-05-21 | 11:55

Aaaaaaw. Arme poesbeest. Ziet er zo lief uit.
Wat een enorme klootzak die dat gedaan heeft.

Wim Venijn | 10-05-21 | 11:54

Hou je “huisdier” dan ook binnen. Oh nee, daarom neem je een kat, zodat ie lekker in andermans tuin kan schijten en vogels opvreten. Pleur maar naar buiten dat huisdier

Behangdelul | 10-05-21 | 11:53 | 6

@Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:58: Al een begin. Maar houd ze binnen of begin er niet aan.

Mr_Pikibelly | 10-05-21 | 12:01

@Wim Venijn | 10-05-21 | 11:55:
Ben het volledig eens met mijn collega.

Penus Decoratus | 10-05-21 | 12:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ervaar ook wel flinke ergernis over andermans katten die overlast veroorzaken (pissen en schijten waar het ze uitkomt, nachtelijk gekrijs en ongevraagd binnen lopen en allergenen rondstrooien). Is uiteraard de aard van het beestje, maar bij ons in de straat hebben 9 bewoners en totaal aan 14 katten! Dat is een behoorlijke drukte.

Ondanks dat lijkt het doodschieten van de katten me wat overdreven. Je moet overlast bij de bron aanpakken... De eigenaren van die beesten zijn verantwoordelijk. Of het nu binnenhouden is, of een belasting of een vergunningenbeleid met een maximum per postcode.

Intussen heb ik van die irritante piepers, Stekelplanten etc tijd de tuin om ze zo veel mogelijk te weren. Werkt helaas nog maar beperkt.

Qippie | 10-05-21 | 11:53 | 1

*stiekem kattenkruid in tuin gooien gaat*

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:57

De vrouw van Dion Graus heeft een dagje vrij iig.

dhrat | 10-05-21 | 11:52

Kattenhaters zijn psychopaten die weten dat deze slimme beesten ze doorzien.
Ze voelen zich met een kat op de bank net zo ongemakkelijk als bij een psycholoog op de sofa.

Gulliver | 10-05-21 | 11:50 | 3

Vooral in deze tijden lopen er veel mafkezen rond. GGZ gaat het zwaar krijgen.

endtotrolling | 10-05-21 | 11:52
-weggejorist-
bart1234 | 10-05-21 | 11:52
-weggejorist-
Gulliver | 10-05-21 | 11:54

www.nytimes.com/2021/05/07/world/euro...

Schiet dan een beer dood in Roemenië net zoals de groothertog van Luxemburg dit jaar deed.
Oh wacht, dat mogen alleen de adelen.

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:48 | 5

@van Oeffelen | 10-05-21 | 11:50: ojee, een royaltyfan, nog erger dan een katteminnaar. Zo gewoontjes dit allemaal. Zo weinig noblesse.

dathoujetoch | 10-05-21 | 11:55

@van Oeffelen | 10-05-21 | 11:50: ah ja, silly me

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat beesten met rust mensen!
Zoek professioneel hulp , maar ga het niet op onschuldige beesten afreageren.

endtotrolling | 10-05-21 | 11:48 | 2

Vissen?

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:48

Dus als ik last heb dan moet IK maar professionele hulp zoeken? De wereld op zijn kop. Zorg ervoor dat anderen er geen last van hebben.

Mr_Pikibelly | 10-05-21 | 11:58

Smeerlappen en vreselijk tuig.... hoop dat ze dit schorem snel oppakken. Het is de moeite waard om de kogel te onderzoeken en te kijken waar dit wapen verkocht is.

meneer Q | 10-05-21 | 11:46 | 1

T is geen vuurwapen....
En mankracht. Gebrek aan.

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:49

Komt door al die negatieve berichten over katten op RTL nieuws en AD.

Katten moorden miljoenen vogeltjes volgens een berekening is het 'nieuws'. 'Hou ze binnen' las ik vorige week dacht ik.

Een simpele ziel denkt dan dat een paar katten doodmaken vogeltjes helpt.

sjef-van-iekel | 10-05-21 | 11:46 | 7

Katten moorden geen miljoenen vogeltjes. Maar redden 100-en miljoenen wormen, rupsen, kevers en vlinders.
tis maar net hoe je er naar kijkt.

Dlareg | 10-05-21 | 12:13

@Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:56: thnks!

sjef-van-iekel | 10-05-21 | 12:59

De verdringing van jachtgebieden van vossen en ratten, die steeds vaker gezamelijke jachtgebieden van bepaalde weidevelden moeten delen door al die extra huizenbouw en asfalt, daar wordt niet/nooit over gesproken.
Neen, de katten, waar van meer dan 90% nog geen kilometer van eigen huis reizen, DIE zijn het kwaad.

LangeTijdGeleden | 10-05-21 | 15:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik haat katten.

Flightless bird | 10-05-21 | 11:46 | 6

stinkbeesten

van Oeffelen | 10-05-21 | 11:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Gevolg van teveel mensen op te weinig oppervlakte

Dr. Pown3rt | 10-05-21 | 11:44 | 1

Welkom welkom welkom

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:45

Laatst ook met die zwaan....

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:44

"Wat doen katten nou"
In een openstaande auto of je huis springen en met een trillende staart je interieur besproeien zodat je een week moet luchten.

Scherp ruikende kattenpoep in je tuin achterlaten. Met de parasiet toxoplasma gondii erin. Die je bij het tuinieren of je moestuin tegenkomt.
Als je zwanger bent kan het kind er oog- of zenuwafwijkingen van krijgen.

Maar om ze dan dood te schieten...

kloopindeslootjijook | 10-05-21 | 11:43 | 1

Je kat steriliseren of castreren als je deze naar buiten wilt gooien zou al een goeie stap zijn. De mannetjes (want vrouwtjes doen dit niet) zullen dan minder alles onder pissen en de geur, vanwege gebrek aan hormonen, neemt ook af.

LangeTijdGeleden | 10-05-21 | 15:43

Poekie en woefie veroorzaken veel overlast, schade en ergenis, maar zijn in Nederland inmiddels heiligverklaard.

DeCynischeAmbtenaar | 10-05-21 | 11:41 | 10

@sjef-van-iekel | 10-05-21 | 11:48: Honden vallen aan & verwonden/verminken of doden: andere huisdieren (bijv. katten en andere honden) en mensen (m.n. kinderen). Met baasje mee de 'natuur' in, los of aan een meterslange uitlooplijn, niet onder controle (in de praktijk), en dan vogels opjagen en doodbijten, idem jonge reeën, schapen, en wat dies meer zij. "Hij doet niets hoor!" "Dat doet hij anders nooit!" Het is een wonder dat er nog 'normale' honden zijn.
En wat me opvalt: 'hondenmensen' zijn vaak rabiaat anti-kat, terwijl 'kattenmensen' niet die blinde haat jegens honden hebben.
Ook vraag ik me af wat de kattenhaters voor positieve dingen voor muizen, ratten en vogeltjes doen (geen verstening, heggen, zo veilig mogelijke nestkastjes en voederplanken (vergeet ook de invloed van de sperwer niet!).
Poep in je tuin (heb ik van katten, honden (voortuin) en duiven (duivenhouders! ook poep tegen de ruiten en op het terras) is shit, maar "te doen". Lastpakken verjagen, niet doden of verwonden.
Volgens mij speelt mee dat het makkelijker is om een doorgaans 'onbegeleide' kat met een luchtbukswapen dood te schieten of desnoods (zwaar) te verwonden, dan een (modale) hond (doorgaans baasje in de buurt).
Anyroad, dierenmishandelaars mishandelen als het maar even kan ook mensen (van dieren naar kinderen en oude mensen naar vrouwen naar mannen). Tis een kwestie van 'klein' beginnen/oefenen (bijvoorbeeld chloor in de vijver met koi-karpers) en dan overschakelen op 'grotere' prooi.
Ziek en misdadig.

Groenstrook | 10-05-21 | 13:04

@zwellevertje | 10-05-21 | 12:01: weet je van een loslopende kat wie de eigenaar is? Overigens had hij de buurt al diverse keren gewaarschuwd dat ze hun katten bij zich moesten houden. Eigenlijk zijn die katteneigenaren hier de echte aso's. Maar goed, ik zou ze nog steeds niet afschieten.

BobDobalina | 10-05-21 | 13:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Scribente en “kunstenares” Tinkebel van de antisemitische haatsite van de aanrander met de vieze witte onderbroek heeft als “kunstproject” ooit haar eigen kat gedood en er een handtasje van gemaakt. Er is tegen haar aangifte gedaan maar ze kreeg geen straf want links en zielig.

eerstneukendanpraten | 10-05-21 | 11:39 | 8

@Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 12:02:
Je mag toch ook je eigen kippen slachten en opeten?

Diotima | 10-05-21 | 12:20

@Diotima | 10-05-21 | 12:20: Is dat niet omdat dat vee is? En vee blijkbaar geen dieren zijn? Geen idee eigenlijk hoe dat dan zit als je Zuid-Koreaanse Bosintang wilt maken. Mag je dan ook een hond slachten voor consumptie? Want een vis mag bijvoorbeeld weer wel.

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 12:26

@Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 12:02: je kat doden is volgens mij geen mishandeling. Overigens is dat sinds 2014 ook niet meer toegestaan.

BobDobalina | 10-05-21 | 13:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Laat die kattenseries met rust!

Obleaumov | 10-05-21 | 11:39

Cat lives matter !

Suncatcher | 10-05-21 | 11:38

Heeft d666 de organen al geclaimed?

dathoujetoch | 10-05-21 | 11:37

En ja hoor, binnen twee reacties heeft de eerste katten hater en goedprater zich al weer gemeld, wat zit er toch soms vreselijk volk tussen de reaguurders.

zwellevertje | 10-05-21 | 11:37 | 11

Honden vallen aan & verwonden/verminken of doden: andere huisdieren (bijv. katten en andere honden) en mensen (m.n. kinderen). Met baasje mee de 'natuur' in, los of aan een meterslange uitlooplijn, niet onder controle (in de praktijk), en dan vogels opjagen en doodbijten, idem jonge reeën, schapen, en wat dies meer zij. "Hij doet niets hoor!" "Dat doet hij anders nooit!" Het is een wonder dat er nog 'normale' honden zijn.
En wat me opvalt: 'hondenmensen' zijn vaak rabiaat anti-kat, terwijl 'kattenmensen' niet die blinde haat jegens honden hebben.
Ook vraag ik me af wat de kattenhaters voor positieve dingen voor muizen, ratten en vogeltjes doen (geen verstening, heggen, zo veilig mogelijke nestkastjes en voederplanken (vergeet ook de invloed van de sperwer niet!).
Poep in je tuin (heb ik van katten, honden (voortuin) en duiven (duivenhouders! ook poep tegen de ruiten en op het terras) is shit, maar "te doen". Lastpakken verjagen, niet doden of verwonden.
Volgens mij speelt mee dat het makkelijker is om een doorgaans 'onbegeleide' kat met een luchtbukswapen dood te schieten of desnoods (zwaar) te verwonden, dan een (modale) hond (doorgaans baasje in de buurt).
Anyroad, dierenmishandelaars mishandelen als het maar even kan ook mensen (van dieren naar kinderen en oude mensen naar vrouwen naar mannen). Tis een kwestie van 'klein' beginnen/oefenen (bijvoorbeeld chloor in de vijver met koi-karpers) en dan overschakelen op 'grotere' prooi.
Ziek en misdadig.

Groenstrook | 10-05-21 | 13:06

@Roadblock | 10-05-21 | 12:06:
Als je de overlast die mensen van katten ervaren vergelijkt met finnen die hun handen niet van vrouwen af kunnen houden, dan sla je de plank toch echt zelf mis. Wat mij betreft mogen mensen die dieren mishandelen trouwens tussen dezelfde 6 planken als eerdergenoemde finnen.

Versleten_Paddestoel | 10-05-21 | 13:17
▼ 8 antwoorden verborgen

Het is Hannibal the Cattibal.

Stuur Clarice maar eens op hem af. Hij schijnt voor eerdere misdaden een taakstraf van 80 uur te doen bij een of andere plantsoenendienst (het is hier natuurlijk niet de USA).

Nuuk | 10-05-21 | 11:36

Katten zijn engelen op aarde. Schandalig om die lieve diertjes dood te schieten.

keestelpro | 10-05-21 | 11:35 | 4

@Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:45: of de kat van een ander

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:45

Geen zin om alle 240 comments door te lezen, misschien zit die van mij er al bij.
Zou als pliesieman even alle duivenmelkers in de buurt afgaan, en gewoon zo hier en daar een goed gesprek houden...

hotnot | 10-05-21 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Katten horen ook gewoon binnen.. Dan hebben de wilde dieren ook nog een kans..

WellusNietus | 10-05-21 | 11:34 | 9

Ik heb drie katten, en die komen meerdere malen per week een dode muis of rat thuisbrengen. Wat scheelt, want mijn vrouw houdt niet van ratten en muizen.
Ik moet zeggen dat ik blij ben met mijn roofdieren. De enkele keer dat ze een vogeltje vangen is vrijwel nihil; hooguit 1-2 keer per jaar en meestal zijn dat kuikens die uit een nest zijn gedonderd.
Ik heb veel meer last van de vossen hier. Maar daar heb ik dan weer een hond voor.

Joost Maghetweten | 10-05-21 | 12:15

Knee-jerk reaction.

Groenstrook | 10-05-21 | 12:41

@Joost Maghetweten | 10-05-21 | 12:15: "De enkele keer dat ze een vogeltje vangen is vrijwel nihil". Mijn complimenten. Er zijn niet veel kattenhouders die ('s nachts) samen met de kat(ten) op stap gaan om te kijken wat ie zoal vangt.

langelat | 10-05-21 | 21:01
▼ 6 antwoorden verborgen

Tijd voor de cavia politie!

Is dit nog nieuws? | 10-05-21 | 11:33

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino