Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

9-jarig jongetje bedreigd en beroofd met mes

Politie schrikt van het signalement 

Social

De deprimerende reality check van de staat van ons land komt vandaag uit het immer gezellige Den Helder. Daar is gisteravond een 9-jarig jongetje bedreigd en beroofd van zijn step door een drietal kinderen variërend in leeftijd van 10 tot 14 jaar. Terwijl hun leeftijdsgenoten thuis gamen of 9-darters gooien, slenterde dit trio over straat met een mes op zak. Een mes dat ze gebruikten om het slachtoffer ervan te overtuigen dat het beter was om zijn step achter te laten. En dan mogen we blij zijn dat ze nog geen vuurwapens bij zich droegen. Dat dit nog de beginners zijn onder de straatcrimineeltjes. De politie is in ieder geval op zoek naar getuigen, maar verwijderde razendsnel het signalement toen bleek dat het om iets donkerder getintiërs ging. Dus heeft u drie volkomen willekeurige jongens zien lopen, laat het de politie vooral even weten. 

Al is de delete nog zo snel...

Reaguursels

Inloggen

Ik heb nog wel camerabeelden waar niets op staat, zal ze gelijk doorsturen

kaaskop72 | 07-05-21 | 10:41

Weer dat kleine groepje kinderen zonder signalement die het altijd weer moeten verpesten voor al die goeie mensen zonder signalement.

kaaskop72 | 07-05-21 | 10:38

Maar ff mensen.... het gros van de bevolking is dat getinte tuig toch meer dan zat!? Het is toch niet meer de vraag of ze er met dwang uit getrapt gaan worden door een hoop boze mensen, maar wanneer!? En er is maar één groep aan te wijzen als schuldige, als en zodra dit gaat gebeuren; onze zelf! Wij hebben het de politiek mogelijk gemaakt het zo verschrikkelijk uit de hand te laten lopen, en te komen tot dit ernstig gefaalde multiculti-gedrocht van een samenleving. WIJ, hebben niet ingegrepen, niet middels de stembus, niet middels massale protesten op het Malieveld... we hebben het de politiek mogelijk gemaakt de zaak zo te verprutsen...... en hebben niets gedaan!

Nederlanddraaitdoor | 07-05-21 | 01:41
-weggejorist-
kaplaarzenverkoper | 07-05-21 | 00:12

Lukt het ouders nog wel hun kroost op te voeden tot beschaafde burgers of interesseert het henzelf ook niets meer? 10 tot 14-jarigen die jochie bedrijven met notabene een steekwapen voor een... step. Dat ouders hier mee wegkomen zou ook eens voorbij moeten zijn?

Jan, Leiden | 06-05-21 | 23:51 | 1

Bedrijven=bedreigen

Jan, Leiden | 07-05-21 | 00:24

Die Diederick, Koenraad en Jan-Willem toch, vlegels!

Nederlanddraaitdoor | 06-05-21 | 23:15

Waar gebeurde het? In de Falgabuurt soms?

MAD1950 | 06-05-21 | 20:00 | 2

Eendrachtstraat...

Kernsplijter | 06-05-21 | 21:14

De r-waarde van de Blerickse variant stijgt in rap tempo.

Veepert | 06-05-21 | 19:32

Ja maar dat komt omdat die jongens achtergesteld worden door de maatschappij.

Hommel | 06-05-21 | 19:25

toch zijn die middeleeuwse praktijken niet eens zo slecht gewoon handjes afhakken bij iedere diefstal

out-of-de-box | 06-05-21 | 18:52

Per nieuwe generatie van steeds meer ouders met buitenlandse afkomst daalt het vermogen tot opvoeden. Dat wordt dus per generatie slechter en slechter. We zijn nu op een punt dat er misschien eens serieus over opvoedingskampen gesproken moet worden, want dit soort mensen trekken onze maatschappij ernstig naar beneden. En dan heb ik het niet over linkse pamper woke kampjes, maar trainingen met harde hand. Een andere stap is verplichte sterilisatie, want als je je wel voortplant, maar daarna geen idee hebt wat je met het kroost eigenlijk doen moet wegens gebrek aan werkende hersenen, dan is het niet meer dan humaan om in te grijpen als overheid.

polderslootje | 06-05-21 | 17:34 | 2

Kinderen van 10 hebben geen kampen met harde hand nodig.

osolemio | 06-05-21 | 20:23

Hè, gelukkig. Net op tijd heeft een oplettende patriot gezien dat het om donkere jongens gaat. Altijd weer goed voor de confirmation bias. Het ondersteunt het hier toch al (zeer latent) aanwezige gevoel dat het wel vaker zo is, nietwaar?

Beste_Landgenoten | 06-05-21 | 17:27 | 10

Dat denk ik ook

Beste_Landgenoten | 06-05-21 | 19:41

kijk de statistieken er maar eens op na

jeanette | 06-05-21 | 19:58

Bij het CBS is dat gevoel vrij aanwezig hoor. Daar hebben ze geen twitter berichtje nodig om te laten zien wat het daglicht blijkbaar niet kan verdragen. Niet westerse achtergrondiers zijn per definitie uitblinkertjes in de misdaad rapporten, al moet het CBS er dit jaar bij zowel misdadigers én slachtoffers een nieuwe leeftijds categorie bij gaan zetten; Kleuter t/m 14 jaar.

Gefeliciteerd, Nederland! De nieuwe generatie bewoners staat op.

Sokonomi | 07-05-21 | 08:44
▼ 7 antwoorden verborgen

Hoeveel van de nieuwe babies hebben niet westerse achtergrond? En dan ook hun opa en oma mee rekenen. Dat zal wel ongeveer 30% zijn. En zal oplopen, als ik in het ziekenhuis kijk dan is dat gewoon zo. Met een paar jaar zijn ze echt in de meerderheid.

Henk de Vries2074 | 06-05-21 | 17:13 | 1

Tja, zo werkt de k-ziekte ook he. Het begint klein maar daarna rekent het wel met vitale functies af.

Norther | 06-05-21 | 17:26

Vrachtwagenchauffeur bestolen na hulp bij ongeluk op snelweg: ’Dat mensen tot zoiets in staat zijn.
Wat denk je wat?

zoalsikhetzeg | 06-05-21 | 17:12 | 1

En als extra info: en de kleur van de daders was......? Licht........!

Tikkie Terug | 07-05-21 | 00:35

Ik heb goed nieuws! Het wordt alleen maar erger.

squadra | 06-05-21 | 17:09

Vervelend. Vroeger kon je gewoon "Wollah" roepen, dan wist iedereen genoeg. Nu zijn het gewoon """minderjarigen""" van niet nader te noemen afkomst. Het wordt wel lastig zo om die op te sporen. Want elke jongere heeft meerdere duplicaten in verschillende RAL-gradaties. De politiebusjes zijn daar niet op berekend.

Nivelleermarionet | 06-05-21 | 17:03

Ik ben in 1954 beroofd van mijn kinderkruiwagen en heb een blikken locomotief onder dwang geruild voor een zakje rattengif volgens de familieverhalen, dus niets nieuws onder de zon. De blanke schoffies uit de slechte buurten waren net zo erg.

uisge baugh | 06-05-21 | 16:59 | 4

Ik sluit me bij u aan. Alleen is het bij de komst van nieuwelingen wel veel erger en agressiever geworden.

Slough | 06-05-21 | 17:13

@Slough | 06-05-21 | 17:13: Weet ik niet, ik heb in mijn jeugd zo vaak hard moeten weglopen voor bijvoorbeeld de vetkuiven, schopte je ook zo een kies uit je mond zonder aanleiding. Hele straten in Vlaardingen en Schiedam durfde je echt niet in.

uisge baugh | 06-05-21 | 17:18

Zoiets is mijn broertje vroeger ook overkomen. Maar bij het blanke schorem kon je als moeder gewoon aanbellen en vertellen wat er aan de hand was. Blank ettertje straf, broertje zijn man van zes miljoen poppetje terug.

Cammy | 06-05-21 | 21:52
▼ 1 antwoord verborgen

Het was rond 1950. Ik zal toen ongeveer vier jaar geweest zijn en speelde op de stoep met een jongetje die enkele van in die tijd gebruikelijke kleine speelgoedautootjes had. Een daarvan had ik stiekem in mijn broekzak gestopt en liet ik bij thuiskomst vol trots aan mijn moeder zien. Waarna ik meteen met dat autotootje naar dat buurjongetje werd gestuurd om het terug te geven en me te excuseren. Ik herinner het me als een bijzonder pijnlijke gebeurtenis.
Daarna heb ik voorzover ik me herinner, nooit meer iets gestolen, laat staan iets van een vriendje.
Kwam dat door die vroege, diepgrijpende opvoedingsles of heeft het ook iets te maken met erfelijke eigenschappen?
Ik denk dat beide factoren belangrijk zijn in het wel of niet crimineel worden.

WirMachenMusik | 06-05-21 | 16:52

Ik vrees dat er aan het aantal criminele jongeren niet zo veel meer te doen is. Wat er wel mogelijk is om de strafmaat wat eerlijker te maken. Oog om Oog tand om tand. Als we dan taakstraffan doen dan ook echte. Dus niet iemand doodsteken en dan zeggen dat je gek bent en met 10 jaar weer vrij zijn. Jij steekt iemand dood, dan steken we jou ook dood? Iemand in elkaar slaan, dan slaan we jou ook in elkaar. Steel je 40.000 dan mag je net zo lang in een gevangenis werken tot je je kost en je je gestolen bedrag terugbetaald hebt.. Is dat een idee? of ga ik nu te ver? hmm kleine uitdaging wie gaat de straffen uitvoeren? Vroeger hakten ze handen af als iemand steelde. Dat werkt toch beter qua afschrikking denk ik dan dat iemand een uur later weer op straat staat?

Geenjoris | 06-05-21 | 16:51

Lijkt me heerlijk als de wereld zoiets al de purge instellen. Ik weet wel waar ik als eerste naar op zoek ga

TriangelJosti | 06-05-21 | 16:32 | 2

Ik denk dat ik munitie tekort zal hebben.....

Hollandse_blauwe | 06-05-21 | 17:08

Waar kan ik mee opgeven voor dat evenement.... gaan we elkaar wél in de weg lopen vermoed ik....

lilluke halve hoan | 07-05-21 | 14:00

"Iemand heeft ergens iets gedaan. Als u informatie heeft over deze persoon verzoeken wij u om contact op te nemen met de politie." Hoog Kamagurka gehalte, maar die kant gaat het dus op met die steeds maffer wordende woke zelf-censuur bij het verspreiden van signalementen.
Nu wil ik niets insinueren ofzo, maar er zit ook een asielzoekert centrum in Den Helder met een kleurrijke (lol) geschiedenis van - 3 x rad0n - ernstige overlastgeverts (winkeldiefstal, vernieling, opdringerige advances naar de dames, fietsendiefstal, geklier, aggressie en bedreiging. O ja en dealen. Daar gebeurt natuurlijk niets mee, want men is nog steeds bezig "mogelijkheden te verkennen voor alternatieve taakstraffen". Dus dat duurt wel even. Zo rolt onze Nederlandse vergadercultuur. De grootste kopzorgen van de gemeente Den Helder is uiteraard niet de overlast zelf, maar het schrikbeeld dat die overlast "het draagvlak ondermijnt voor de opvang van mensen die onze bescherming nodig hebben". Dus hebben ze er maar weer een miljoen euros zoepzidi tegenaan geknald voor een "plan van aanpak" ofoziets. En coaches ! Ja dat helpt ! Vanzelfsprekend is het "onmogelijk" om deze overlastgevende tropische druiloren linea rectum retour te sturen richting evenaar. Ik zou zeggen : haal vooral nog meer van dat volk binnen. Rot een eind op met je "draagvlak". Draagvlak in je broek.

Asteroid-B612 | 06-05-21 | 16:26 | 2

Dat AZC zit inderdaad op zeer korte afstand, dit is zo'n beetje vanaf dat AZC gezien het eerste stukje bewoonde wereld. 99% zeker dat je gelijk hebt.

Sessine | 06-05-21 | 19:17

Raak!

NorthStar | 07-05-21 | 07:27

het waren in in ieder geval geen Chinese kinderen. Die zetten op die leeftijd zelf tientallen steps per dag in elkaar.

small_town_dude | 06-05-21 | 16:24 | 3

Ja maar alleen oeigoerense chinesen kindertjes moeten dat, daarvoor zit de hele familie dan ook in een soort zomerkamp.

jan huppeldepup | 06-05-21 | 16:44

@jan huppeldepup | 06-05-21 | 16:44: Die hebben het nog getroffen. De echte pechvogels mogen niet op heropvoeding, en worden dus door hun familie opgeleid tot terrorist om elders vluchtelingenstromen op gang te brengen.

obominotie | 06-05-21 | 17:02

@jan huppeldepup | 06-05-21 | 16:44: Daar krijgen de vrouwen gratis uiterst effectieve birth control (verplichte sterilisatie) en dat kunnen we alleen maar toejuichen wegens goed voor het klimaat.

Asteroid-B612 | 06-05-21 | 17:13

Niet zo negatief !
Als Bij1 straks aan de macht is gaat een morbid obese transgender gehandicapte neger met actieve builenpest in een rolstoel dat stotterend allemaal voor ons oplossen .

Castor12 | 06-05-21 | 16:24 | 2

U vergeet iets: moet ook slechtziend (of nog liever: blind) en slechthorend (of noog liever: doof) zijn om Bij1 te mogen vertegenwoordigen.....

MK27 | 06-05-21 | 16:33

Heb je het al gemeld dat ook jij gediscrimineerd wordt? www.mindnederland.nl/melden (niet klikken! website bevat spyware).
Helaas doet Mind Nederland ook al aan discriminatie, mag dat formulier van ze niet verzender, werkt simpelweg niet. De racisten!1@11!¡

Boris die Sauertopf | 06-05-21 | 16:43

Hier gaat je bloed toch van koken. Enerzijds van die laffe daad, anderzijds van de schijtpolitie die dus kennelijk niet wil dat ze opgepakt worden. Behalve als ze blank zijn, dan willen ze de hoogste straf. En het gebeurt overal! Er is verdomme nog meer verontwaardiging over een broccoli grapje in een AH reclame dan hierover. Dit land is echt naar de filistijnen.

Johan1235 | 06-05-21 | 16:24 | 1

Gebeurtenissen als plaatsvonden met cops te Rotherham Angleterre spelen zich inderdaad euak onder uw ogen af.

william7055 | 06-05-21 | 16:31

in dit geval was de huidskleur niet belangrijk, iedereen wist toch al dat het getinte jongens waren.

small_town_dude | 06-05-21 | 16:18

Kinderen die onder bedreiging van wapens overvallen worden, oma's en opa's die halfdood worden geschopt, rolstoelers die worden overvallen en mishandeld. Keer op keer licht of donker getint. Die mensen missen empathie, blijf ze vooral binnenhalen.

Statix | 06-05-21 | 16:08 | 2

C'est ca.

small_town_dude | 06-05-21 | 16:19

Ja maar er zijn ook een paar goeie Joop uit

dedwarsligger | 06-05-21 | 17:51

Binnenkort wordt er ook niet vermeld dat er sprake was van donkere kleding. Of van een donkergetinte zonnebril.

Maar in dat geval mag lichte kleding natuurlijk ook niet meer. Of een lichtgetinte zonnebril: kan ook niet meer.
Witte sportschoenen? Kleur van de bivakmuts, kleur auto, allemaal dubieus...

Ik vind overigens dat vermelden van leeftijden ook ernstig stigmatiserend:
de hele groep pré-pubers wordt weer eens onnodig weggezet...
En die leeftijd van het slachtoffer? Net alsof alle 9-jarigen zo weerloos zijn...

Heeft Sylvana Simons al vragen gesteld?
Over dit verwijderen van kenmerken van de multikul-samenleving...
hetgeen natuurlijk regelrechte discriminatie is.
Weer de gekleurde medeburger, in dit geval burgertjes, die zomaar ontkend worden in hun bestaan.

(gelukkig heb je ook 'nieuws'sites die het resoluut aanpakken, zoals NUpunt:
die verzwijgen dit soort nieuws gewoon altijd...)

michelpen | 06-05-21 | 16:06

Den Helder heeft een grote Antilliaanse gemeenschap.
De kans is groot dat één van hen een nieuw steppie hep.

Ruimedenker | 06-05-21 | 16:04

Bij ons liggen de kinderen om half 9 op bed.

Badderbeest! | 06-05-21 | 16:01

Nog even en je mag leeftijd en geslacht ook niet meer noemen.

Toverkol | 06-05-21 | 15:57 | 4

Nog even een je mag er zelfs geen opvatting over hebben.

B.Chamel | 06-05-21 | 16:02

@Valka | 06-05-21 | 16:01: Nee, nee. Een kind leende zijn step uit en vergat erbij te zeggen dat hij zijn step eventueel graag ooit terug zou willen.

squadra | 06-05-21 | 17:01

Step heeft functie elders.

K. Westergaard | 06-05-21 | 18:46
▼ 1 antwoord verborgen

Helaas blijken deze berichten vaak genoeg waar. Maar somsookvaak blijken kinderen geen goede getuige verklaringen af te geven alsdanook valse verklaringen af te leggen om bijvoorbeeld voor pa of ma te verhullen dat ze hun step gewoon kwijt geraakt zijn.

Drominee | 06-05-21 | 15:57 | 3

Jij zou zo als duider bij de NPO aan de slag kunnen.

R.F.Pickering | 06-05-21 | 16:09

Dat geloof ik niet, als dat het geval was geweest had hij verteld dat er een tank aan kwam rijden waar 20 man met een AK47 uitsprongen en die vloog daarna weg.

jan huppeldepup | 06-05-21 | 16:48

Met dat laatste heb je zeker een punt !

LucaBrasi | 06-05-21 | 17:13

Wat zouden die ouders gestemd hebben? Daar hangt clementie met de dader vanaf.

Wachtmaar! | 06-05-21 | 15:52 | 1

Inderdaad. Ik vraag me dit soort dingen tegenwoordig steeds meer af... wat zou het slachtoffer gestemd hebben... vind ik best wel relevant want dan wordt het toch ook wel een beetje richting "eigen schuld" of "risico-aanvaarding:".

lamlendig | 06-05-21 | 15:57

De ruiten van mijn auto zijn ook licht getint, heb ik nu een probleem als ik naar het westen rij?

EricNL | 06-05-21 | 15:48

Wat is donker getint?

Schwanzeleber | 06-05-21 | 15:46 | 2

Dat is de laatste manier om neger te zeggen. Benieuwd wanneer dat verboden wordt, o jee, is het eigenlijk al in de media. Liefst geen kleur vermelden tenzij wit. Dat is goed, want witte mensen zijn racisten. Allemaal.

Otto Normal | 06-05-21 | 15:56

@Otto Normal | 06-05-21 | 15:56: Nee Ger !

Uw Verzekeringsadvis | 06-05-21 | 17:04

Ik wens geen enkel kind dit toe, maar dit gebeurde 50-100 jaar geleden net zo hard.

menage | 06-05-21 | 15:42 | 4

De elektrische step was toen al uitgevonden in Afrika?

Abzurt | 06-05-21 | 15:46

In 1921 waren er in Nederland nauwelijks kinderen met een step te vinden ...

bisbisbis | 06-05-21 | 15:47

Welnee. Fietsen daarentegen........

wijsvinger | 06-05-21 | 15:53
▼ 1 antwoord verborgen

Jullie kunnen hier nou wel grappen over maken maar het was helemaal niet leuk en ik ben er erg van geschrokken!

Joffri | 06-05-21 | 15:37

Mijn angst is dat straks een stuk of twintig oud-militairen een brandbrief sturen naar onze regeerders, met de mededeling dat er 1000 actieve militairen paraat staan om alsnog te doen wat zij consequent hebben nalaten. Dit loopt onherroepelijk een keer fout, en dan hebben we écht een probleem.

MickeyGouda | 06-05-21 | 15:34 | 6

@EEnzame SchizofrEEN | 06-05-21 | 15:38:
Die 'brief' is een verwijzing naar de recente Franse brief die kan worden geïnterpreteerd als een verkapte dreiging met coup.

MickeyGouda | 06-05-21 | 15:44
-weggejorist-
Frans Bierings | 06-05-21 | 15:55

@MickeyGouda | 06-05-21 | 15:44: Ik weet het. Zorgwekkend. Niet dat'ie geschreven is, maar hoe er op geacteerd is.

EEnzame SchizofrEEN | 06-05-21 | 15:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Little robbers
Do beware
Little robbers
They don't care
Little robbers
Are everywhere
Little robbers
Just sit there an' go yea yea yea
They go yea yea yea
Little Robbers, The Motels: www.youtube.com/watch?v=YDv9NFM9Z6M

Mr_Natural | 06-05-21 | 15:30

Electrische steps zijn verboden toch? Als het de politie was geweest hadden de ouders nog een boete gehad ook. Mazzel gehad.

Leptob | 06-05-21 | 15:30 | 1

Afgelopen jaar is één van onze leerlingen door de politie afgevoerd, step en al.
Bij navraag zei onze wijkagent (die elke week wel bij ons koffie komt drinken) dat er enkel bij zichtbare overlast actie wordt ondernomen. Als zo'n gast dus rustig met z'n scooter over de stoep heen scheurt en er verder niemand raakt, wordt het gedoogd. Zoals zo veel gedoogd wordt, dacht ik er direct bij.

EEnzame SchizofrEEN | 06-05-21 | 15:40

Mijn dochtertje van vier heeft een teddybeer. Kan ik haar daar nog buiten mee laten spelen?

Algodon88 | 06-05-21 | 15:30 | 3

Niet als het een zwarte beer is; BLM.

EEnzame SchizofrEEN | 06-05-21 | 15:41

@EEnzame SchizofrEEN | 06-05-21 | 15:41: Daarnaast is het kwetsend naar zwaar behaarde homo's.

wijsvinger | 06-05-21 | 15:48

@EEnzame SchizofrEEN | 06-05-21 | 15:41: Black Loves More. Vooral de step van iemand anders.

Toverkol | 06-05-21 | 15:59

maar verwijderde razendsnel het signalement toen bleek dat .........
____
Met zo'n politie heb je geen vijanden meer nodig.

Kijkeensaan | 06-05-21 | 15:30

Ja maar de andere kant van het verhaal….

Braco.me | 06-05-21 | 15:29 | 1

Dat is een prachtige linkse deugzin. Altijd beginnen met “ja maar”.

Nuuk | 06-05-21 | 15:31
-weggejorist-
Gulliver | 06-05-21 | 15:27 | 3

Grrrr hier gaat mijn bloed zo van koken! Zelf 2 jongens van 9 en 5 en ik kan ze niet altijd tegen de boze buitenwereld beschermen. Een keer gaan ze zulke taferelen meemaken in ergere of mindere mate. Ze worden vanzelf weerbaar maar ik gun ze toch zo erg een onbezorgde jeugd.

Snaajoe | 06-05-21 | 15:23 | 6

Ik zou ook een vechtsport adviseren zodat ze wat weerbaar worden. Het gaat er alleen maar slechter op worden. Tegenwoordig is er nog maar weinig fatsoen of opvoeding.

lamlendig | 06-05-21 | 16:00

@Snaajoe Alleen nog roze speelgoed aanschaffen. Ken iemand die vroeger altijd met een stift k.. op z'n tennisballen schreef. Werden nooit meegenomen.
Maar zonder gekheid, we zijn te laks met tegenmaatregelen geweest. Nu de terreur van de overheid al is ingevoerd, kunnen we al niet meer terug. Want ballen zoals in veel andere landen, hebben we hier niet.

Wachtmaar! | 06-05-21 | 16:02

@Abzurt | 06-05-21 | 15:57: Zo zie je ook altijd het verschil tussen Nederlandse en Marokkaanse kinderen die spelen. Nederlandse kinderen staan rustig een balletje te trappen of hangen aan één of ander speelapparaat. Marokkaanse kinderen zie je altijd elkaar trappen, duwen, agressief schreeuwen naar elkaar etc. De macho cultuur wordt ze met de paplepel ingegoten.

R.F.Pickering | 06-05-21 | 16:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Het hebben van een zwarte step is culturele toe-eigenen. Dat is pas erg!

El Rico Grande | 06-05-21 | 15:22

De gemeente had gratis steps aan kinderen moeten geven. Schuld van de gemeente. En Wilders.

whitechocolateface | 06-05-21 | 15:22

Bij-1 zoekt nog wat leden voor de oprichting van een afdeling in Delft. Misschien iets voor deze heren, past prima in het zoekprofiel. Alles is beter dan te moeten wonen in het Land's End van Noord Holland.

Koonkluk Huis | 06-05-21 | 15:21

Dit soort gedrag wordt er blijkbaar met de paplepel ingegoten. Toen ik klein was waren het ook altijd die getintiërs die je speelgoed kwamen jatten. Die weten donders goed dat ze er slechts met een 'foei' vanaf komen. En men maar raar vinden waarom ze geen stage kunnen krijgen.

elco485 | 06-05-21 | 15:20 | 3

Dit. Op school horen ze hoe het in Nederland er aan toe gaat, de rest van de tijd horen ze exact het tegenovergestelde. Thuis, op straat, vrijdag in de moskee, zaterdag / zondag in de koranschool...

EEnzame SchizofrEEN | 06-05-21 | 15:45

Ik moet altijd denken aan dat mijn broertje op de basisschool een somaliër in de klas kreeg. Die wilde opeens een van de andere kinderen steken met een kurketrekker.
De juf pakte de kurketrekker af en hij kreeg hem bij het uitgaan van de school weer terug.
Goed, ook destijds was het onderwijs al één groot links festijn.

Ik denk dat bij mij, als autochtoon kind, mijn ouders op school hadden moeten komen. Sowieso was die gedachte nooit bij me opgekomen en daarnaast zou ik me goed kunnen indenken dat mijn vader me naar huis zou schoppen.
Bij die somaliër was er natuurlijk geen vader in beeld maar alleen een moeder die geen woord Nederlands sprak... zal ze vast nog steeds niet doen.

lamlendig | 06-05-21 | 16:04

@elco Ik ken iemand die bij een bureau werkt, die uitsluitend stageplaatsen zoeken voor Marokkanen. Stel je voor er komt zo'n juffrouw een mooi verhaal ophangen, dat je ze makkelijk van een statigere kunt voorzien, maar zeggen er niet bij wie het betreft. En jij mag het niet vooraf af vragen en/of voorkeur aangeven. Ben je mooi de klos. Les: als je al toestemt, statigere nooit meer dan 1 week geven. Verlengen kan altijd nog.

Wachtmaar! | 06-05-21 | 16:07

He said I like it I want it
I'll take it off your hands
And you'll be sorry you crossed me
You'd better understand that you're alone
A long way from home

wijsvinger | 06-05-21 | 15:19 | 2

I was stepping down the street
Ninee years old, half past nine
Better did what mama said
Stay at home and go to bed

ParaPiet | 06-05-21 | 15:23

Het blijft bizar dat de politie het signalement niet deelt, terwijl ze die wel behoorlijk gedetailleerd hebben. Het is nu: "3 jongens, twee op een fiets en 1 op een elektrische step". Om te huilen.

Selassie | 06-05-21 | 15:18 | 2

@Selassie Zelfs al stuur je ze een lading foto's, video's het zal niet helpen. Van die kopschoppers in Eindhoven destijds hadden ze ook video's, maar oppakken ho maar.

Wachtmaar! | 06-05-21 | 16:11

Ho ho !! "jongens" ??? DID YOU JUST ASSUME THEIR GENDER ??? I'm SO triggered. Klinkt als microaggressief mansplainen van iemand die behept is met coloniaal cis-white privilege to me. Daarmee vererger je alleen de heteronormatieve patriarchie.

Asteroid-B612 | 06-05-21 | 16:57

De politie mag sommige boeven niet vinden. Dat is slecht voor de statistieken.

WillemWordtWakker | 06-05-21 | 15:16

Maak het verhaal af en kleur de plaatjes ....

Der Schnitzeljäger | 06-05-21 | 15:14 | 1

Tip: donkerbruine kleurpotloodjes kopen.

EEnzame SchizofrEEN | 06-05-21 | 15:47

Wat is socialisatie?

Socialisatie is het proces waarbij een hond (getinte) leert zich aan te passen aan de normen van de individuen waarmee hij samenleeft. Doel van de socialisatie is dat uw puppy (getinte peuter) bekend raakt met de wereld om hem heen, zodanig dat hij normaal kan functioneren in die wereld. Socialisatie vindt dus plaats op mensen en andere honden (getinten), maar ook op andere mensen die de hond (getinte) in zijn leven tegen kan komen en de omgeving waarin de hond (getinte) leeft.

Onderdeel van de socialisatie is dat u de pup (getinte peuter) overal mee naar toe neemt. Neem de puppy (getinte peutet) bijvoorbeeld mee naar het schoolplein of naar de markt. Laat de puppy (getinte peuter) rustig wennen aan nieuwe prikkels. Het is helemaal niet erg om in het begin de pup (getinte peuter) op de arm overal mee naar toe te nemen. Hij kan dan rustig met uw steun de wereld verkennen en u voorkomt dat hij wil vluchten. Op het moment dat hij nog in u wil kruipen is hij er nog niet aan toe om zelfstandig op ontdekkingstocht te gaan. Op het moment dat hij heel nieuwsgierig om zich heen kijkt kunt u hem neerzetten. Dit kan voor iedere pup (getinte peuter) weer anders zijn. Als de puppy (getinte peuter) bij een eerste kennismaking met een prikkel nog wat angstig is, reageert u niet maar loopt u door. Steun uw puppy (getinte peuter) dus niet wanneer deze angstgedrag vertoont. U zoekt een tijdje later dezelfde prikkel op en u zult merken dat de pup (getinte peuter) na een aantal keer doorheeft dat hij zich helemaal niet druk hoefde te maken. Vanzelf zal de pup steeds nieuwsgieriger worden en dan kunt u hem neerzetten. Leer het pupje (getinte peuter) dat deze nieuwe prikkels leuk zijn. Laat hem een keertje voorzichtig aaien door voorbijgangers op de markt of door kinderen op het schoolplein.
Bij het socialiseren is het niet voldoende om de pup (getinte peuter) alleen maar met allerlei verschillende prikkels te confronteren. We weten dan immers helemaal niet hoe het pupje (getinte peutertje) hierop reageert. Als hij agressie vertoont en daarmee in zijn ogen succes heeft doordat hij iemand weggejaagd heeft, dan kan hij die agressie verder ontwikkelen. Als het pupje (getintje peutertje) de prikkel die angst opwekt leert te lozen door te vluchten, leren we hem hier op een verkeerde manier mee om te gaan. Het is dus belangrijk dat u erop toeziet dat iedere nieuwe ervaring een positieve is.

De primaire socialisatiefase is zo enorm belangrijk, omdat deze alleen plaatsvindt bij pups (getinte kleuters) van 4 tot 12 weken. Gebreken in de primaire socialisatie kunnen later in het leven niet meer ingehaald worden.
Als puppies (getinte kleuters) niet worden gesocialiseerd omdat zij bijvoorbeeld in een schuurtje op het platteland opgroeien, is de kans op asociale pups (getinten) groot. Dergelijke pups (getinten) kunnen niet normaal functioneren in onze wereld, omdat ze op jonge leeftijd niet bekend zijn gemaakt met de prikkels uit onze wereld. Deze honden (getinten) zijn erg gestrest en vertonen angstig of agressief gedrag. En alleen maar omdat de pup (getinte) in de primaire socialisatiefase niet met bepaalde prikkels in aanraking is gekomen. Zitten de pups (getinte kleuters) dus ergens achteraf en komen ze niet vlot en vrolijk op u af terwijl ze wel goed wakker zijn, neem deze dan liever niet mee. Het is sneu voor de puppies (getinten) en u zit opgescheept met een hond (getinte) die altijd probleemgedrag zal blijven vertonen.

Leptob | 06-05-21 | 15:14 | 2

Voor probleemhonden met gedragsstoornissen zijn er wel oplossingen te vinden. Sommige zijn radicaal maar het probleem is dan wel opgelost.

MoonBeebe | 06-05-21 | 15:25
-weggejorist-
Wachtmaar! | 06-05-21 | 16:16

Toen ik negen was zocht in naar landmijnen in de ondergelopen rijstvelden van Ben Do A Tong aan het Ho Da Mi-meer in Vietnam.

RickTheDick | 06-05-21 | 15:08 | 1

En nu type je met je pielemoos?

ParaPiet | 06-05-21 | 15:25

Waarom zoekt de politie naar getuigen en niet gewoon naar de step. Zo los je natuurlijk nooit een zaak op.

Sarcastica | 06-05-21 | 15:07

Ik zal zo'n 6 jaar zijn geweest toen ik met geweld werd beroofd van mijn step. De echte natuurlijk met luchtbanden en een zitje. De dader was een (blanke) neef. Nu 63 jaar later kan ik hem dat nog steeds niet vergeven. Omdat het mijn neef was, had ik de step dezelfde avond nog terug. Dat wel.

forecastle | 06-05-21 | 15:07

Signalement kunnen ze weglaten, die kan ik zelf wel invullen vanuit m'n onderbuik en dan zit ik bijna altijd goed. Iets met op je klompen aanvoelen.

Zoelense Hobbyboer | 06-05-21 | 15:06 | 1

@Zoelense Net als met het immuunsysteem dat bij de meesten van ons uitstekend werkt, is dat met intuïtie en voorgevoel ook zo. Ook oogopslag van de ander is vaak veelzeggen en het onderscheid lach en neolach is meestal ook niet moeilijk te maken. Heb het gevoel, dat dat bij jongeren ook niet meer functioneert zoals het hoort.

Wachtmaar! | 06-05-21 | 16:22

In het kader van de mei-sentimenten wordt het misschien ook tijd om onze jeugd te bevrijden van 'jongeren'. Het credo 'samen spelen samen delen' leidt immers vrij consequent tot vervelende incidenten en misverstanden.

MickeyGouda | 06-05-21 | 15:05

OT: Zetelroof bij 50+
Liane den Haan van 50PLUS verlaat de partij en neemt haar Kamerzetel mee.

Is dit nog nieuws? | 06-05-21 | 15:05 | 1

Inderdaad: Is dit nog nieuws ???

aamert | 06-05-21 | 15:15

S' avonds half negen en negen jaar.... in die tijd zat ik in mijn pyjama en glad gekamde haren naast mijn ouders op de bank Andé van Duin te kijken. Te wachten dat ik naar bed gebonjourd werd. Nu weet ik waarom.

ikdenkwat | 06-05-21 | 15:05 | 2

Nu loopt die leeftijdscategorie 'jongeren' op straat naar André van Duin op De Dam te luisteren en tegelijkertijd al voetballend met rouwkransen 'Allah Akhbar!' te schreeuwen.

Realism Is All | 06-05-21 | 15:13

@Realism Is All | 06-05-21 | 15:13: Deze 'jongeren' zouden André van Duin het liefst van een flatgebouw afgooien en voor k-homo uitschelden.

lamlendig | 06-05-21 | 16:08

Bij verkiezingen moet je goed opletten welke huizen een VVD-poster of iets soortgelijks achter het raam hebben, zodat je bij dit soort situaties weet waar je een step/fiets/whatever terug kan jatten. Laat de veroorzakers van het probleem het verder zelf maar oplossen.

obominotie | 06-05-21 | 15:02

Gaat lekker daar in mijn woonplaats.

clockandhammergame | 06-05-21 | 15:01

Op die leeftijd had ik amper door dat ze me wilde beroven. Waarom zijn ze plots met zoveel en dan meteen zo gemeen? Wat heb IK gedaan? Triets tuig. Sommige zijn reddeloos verloren, kunnen niet met vrijheid omgaan. En in Nederland is dat vanachter een bureaublad vast gesteld dat je ze beter niet te lang vast kan zetten. Kans op recidive is immers veel lager wanner nu ze weten beter hoe ze er onder vervolging uit kunnen komen.

GeheidEenGeit | 06-05-21 | 15:01 | 1

@Geheid Khadaffi zei het al: ze gaan nog spijt krijgen als ze mij verjagen. Alleen een strakke hand houdt dit zooitje ongeregeld in toom bedoelde hij. En zo is het uitgekomen. Al was ik geen fan van hem.

Wachtmaar! | 06-05-21 | 16:27

Nu ook al racistisch: in een signalement zeggen dat de dader een licht getinte huidskleur heeft.

hetmoetdanmaar | 06-05-21 | 15:01 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Was er ooit niet een voetballer die Dan Helder heette?

wijsvinger | 06-05-21 | 14:59 | 2

Glen Helder

SterF... | 06-05-21 | 15:03

Helder Postiga?

Timide_Aso | 06-05-21 | 15:16

Ik ben altijd zo blij dat de ouders die jongens dan zo goed in de gaten blijven houden. Kijken of ze niet met een mes naar buiten gaan en of ze niet ineens met een stepje thuiskomen. Checken of het klopt dat het stepje wel echt van Da'vante is geleend. Dat werk.

Poesmobiel | 06-05-21 | 14:59

Een signalement is een signalement. Als je daar niet tegen kunt dan is het beter om een pilletje van Drion te nemen, dan heb je daar nooit meer last van.

zhirek | 06-05-21 | 14:59

We zijn nog een step verwijderd van geanonimiseerde afleveringen van Opsporing verzocht.

Tigchmeister | 06-05-21 | 14:57 | 3

Opsporing Verzocht wordt van de treurbuis gehaald. De waarheid achter de multiculturele nachtmerrie mag niet boven water komen.

K. Westergaard | 06-05-21 | 15:06

Laatste 2 weken was er al geen opsporing verzocht. De misdaad is opgelost of het had te maken koningsdag en 4 mei. Wellicht wordt het programma geheel vervangen door het nieuwe programma van Jan dino

Abzurt | 06-05-21 | 15:19

Over een paar jaar krijgen we ipv het Jeugd-Journaal Jeugd-Opsporong Verzocht.

Grachus | 06-05-21 | 15:23
-weggejorist-
Ichneumonidae | 06-05-21 | 14:55 | 1

Nee dat is zijn broer

deja_view | 06-05-21 | 15:02

Handig zo’n signalement bij dit bericht. Het zal toch niet ?

ja,diedus! | 06-05-21 | 14:54

We leven dus in een land waar de politie, belast met handhaving en bescherming, geen beschrijving mag geven van de fysieke feitelijke eigenschappen van een persoon omdat, ja waarom eigenlijk. Koekoek.

Do-na-zi | 06-05-21 | 14:53

Gôh,

Het was toch zo’n verrijking?

Wijze uit het Oosten | 06-05-21 | 14:52 | 2

Na een ca 45-jarige ervaring met massa-immigratie uit diverse derdewereldlanden is m.i. de conclusie meer dan gerechtvaardigd dat het een enorme ''verarming'' is gebleken.

Je moet er compleet mee stoppen, een finaal einde maken aan met name dat absurde asielcircus. Dat betekent op de eerste plaats dat je moet zorgen dat niet iedereen op de bonnefooi de EU kan komen binnen banjeren, en dat betekent bewaking van de buitengrenzen, en het niet binnenlaten van onuitgenodigden zonder papieren.

Er is momenteel heel veel te doen over het zg 'pushback' beleid van sommige landen - met name Griekenland en Italië - en het bevreemdt mij dat GS daar nul aandacht aan besteedt.

Dr_Johnson | 06-05-21 | 15:04

@Dr_Johnson | 06-05-21 | 15:04: Ik denk dat het al te laat is. We hebben een demografische tijdbom omdat alle kansenparels zich als een malle voortplanten.

Postorderbedrijven e.d. zullen ook de in toekomst goede zaken doen omdat je straks niet meer veilig de deur uit kunt gaan.
Gated communities wordt vast ook erg hot.

lamlendig | 06-05-21 | 16:12

WTF: drie snotneuzen, variërend in leeftijd van 10 tot 14 jaar, bedreigen en beroven een 9 jarige van zijn elektrische step, en waren bewapend met een mes????????
Nondeju, die gasten beginnen telkens vroeger met hun criminele carriere.
Ik zie een donkere 'non-criminal' toekomst voor de dadertjes.......

Soms denk ik: geef ze een pak op hun reet, zodanig dat ze 6 weken niet kunnen zitten.
Maar ja, mag niet hè???

MK27 | 06-05-21 | 14:52
-weggejorist-
Is dit nog nieuws? | 06-05-21 | 14:49

Als je geen goed en duidelijk signalement meer kan of mag geven worden er minder daders gepakt dus zullen er meer misdaden plaatsvinden door een kleinere pakkans. Dus deze idiote deugende politieke correctheid kost gewoon mensenlevens.

laurentius | 06-05-21 | 14:49 | 1

Minder gepakte donker getinten zal uiteindelijk leiden tot het verdwijnen uit de statistieken. Gevolg: Politie en politiek geven aan dat getinten niet crimineler meer zijn. Self fulfilling prophecy noemen we dat in goed Nederlands. Bewust belazeren van de autochtone bevolking kun je het ook noemen.

BoerKoekoek | 06-05-21 | 14:54

Wat was de huidskleur van het slachtoffertje eigenlijk?

Leptob | 06-05-21 | 14:48 | 4

@Montgomery Burns | 06-05-21 | 14:50:
Ik verwacht nog veel onrust in het circuit met step-by-shootings van 9-jarige gangmembers.

Wim Venijn | 06-05-21 | 14:52

3 x raden.....

ja,diedus! | 06-05-21 | 14:55
▼ 1 antwoord verborgen

Wat doen die kinderen toch 's avonds op straat, toen ik negen was lag ik allang in mijn mandje een spannend boek te lezen.

Tishetnetnie | 06-05-21 | 14:48 | 3

Zo'n boek met allemaal plaatjes van blote vrouwen erin zeker...

VanBukkem | 06-05-21 | 14:51

Precies!als die gewoon op tijd naar huis was gegaan had die zijn step nu nog gehad

Abzurt | 06-05-21 | 15:45

Of hij durfde thuis niet te vertellen dat hij zijn stepje ergens vergeten was, en dus vertelde hij maar een lulverhaal dat ie overvallen was. Door donkergetinte jongens, om het verhaal extra geloofwaardig te maken.
Ik heb zelf de overval-smoes ook wel eens gebruikt op de middelbare school.

VanBukkem | 06-05-21 | 14:48 | 5

Ik heb een keer tegen mij vrouw gezegd dat ik in elkaar was geslagen, toen ik net bij een SM-hoer was geweest. Ze heeft me toen de hele avond lekker eten en drinken gebracht.

skoftig | 06-05-21 | 14:55

Plausibel zeg ik gewoon

priks | 06-05-21 | 15:00

@skoftig | 06-05-21 | 14:55:
Striemen van de zweep en blauwe plekken van de tepelklemmen. En uw vrouw trapte daar in?

Bij mijn en mijn kameraadje werkte de overval-smoes trouwens niet. De rector geloofde er vreemd genoeg niks van.

VanBukkem | 06-05-21 | 15:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het slachtoffertje ook "donker getint", trouwens?

Montgomery Burns | 06-05-21 | 14:48 | 2

Wat denk je zelf?

Wim Venijn | 06-05-21 | 14:57

Dan was dat wel vermeld.

voorbips | 06-05-21 | 15:29

Stel je voor hè:
" gisteravond een 9-jarig licht getint jongetje bedreigd en beroofd van zijn step door een drietal witte kinderen variërend in leeftijd van 10 tot 14 jaar" ....

Zou het dan al op CNN uitgezonden zijn?

Is dit nog nieuws? | 06-05-21 | 14:47 | 4

Mwahhh, maar er zouden vast al wel extra nieuwsuitzendingen op de NPO zijn geweest en het hoofdonderwerp/gesprek van de dag bij Op1, Nieuwsuur, Beau, De Vooravond en Hart van Nederland nutuurlijk!

HAL 9000 | 06-05-21 | 14:51

Protesten op de Dam. Denk niet wit, denk niet zwart. Amnesty maant de NL overheid op te treden tegen racistische misdaden.

BoerKoekoek | 06-05-21 | 14:56

La Simons zou zich prompt in haar kopje kruidenthee verslikt hebben en in gestrekte draf op hoge hakken naar Den Helder zijn vertrokken. En daags daarna natuurlijk prangende vragen in de TK over dit abjecte (en zoveelste) voorbeeld van structureel ingebrand racisme. Nu ligt eerder het platgereden adagium van inmiddels zwaar sleetste begrippen als "kansenongelijkheid" en "discriminerende stigmatisering" op de loer. Dus, "meer subsidie" en "meer aandacht voor" in 3...2...1.

Grijskijkert | 06-05-21 | 14:59
▼ 1 antwoord verborgen

Gisteravond? Waarom komt de politie nu al met dit bericht en niet in November?

skoftig | 06-05-21 | 14:47

Step met witte wielen. Schandalig.

Moet je eens aangifte doen als je auto is gestolen. Welk merk? Zeg ik liever niet hoor. Welke kleur? Hoe durft u dat te vragen. Wat voor soort carrosserie? Tja, dat hangt ervan af hoe je het bekijkt, alle carrosserievormen zijn mooi.

Een paard | 06-05-21 | 14:46 | 1

Deze step had anders ook een identiteitscrisis, kom daar nog maar eens om bij een auto. Zwarte step met witte wielen met opschrift Scooter. D'oh.

Met_baard | 06-05-21 | 15:50

Got a gun from Uncle Freddy
Got a station all picked out
Got a plan and now we're ready
Gonna take that station out
Randy Newman, Little Criminals: www.youtube.com/watch?v=dsxyltnZg-k

Mr_Natural | 06-05-21 | 14:46 | 3

Leuk dat je Randy Newman kent. Short ppl got no reason...

Ichneumonidae | 06-05-21 | 14:54

@Toni Testosteroni XX | 06-05-21 | 15:04: (We're) rednecks

Lu_Tze | 06-05-21 | 15:45

Wat een geweldig land moet Nederland geweest zijn voordat we begonnen met al die import.
Ik liep gisterenavond laat over straat hier in Taipei en zag talloze vrouwen/meisjes alleen over straat lopen. In parken, drukke straten en lege straten. Toen bedacht ik me triest, in Nederland kan dit eigenlijk al niet meer. Tuurlijk, op Urk wel, of in Arkel of Sint Michielsgestel. Maar in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of Den Haag. Zeker weten niet.

C1O2 | 06-05-21 | 14:45

Goed dat de politie tegenwoordig ook gebruik maakt van sensitivity readers bij het publiceren van een signalement. Stel je voor dat er iemand gekwetst zou worden.

All_yall | 06-05-21 | 14:45 | 1

@All Stel je voor dat ze de dader vinden zul je bedoelen. Wat dan?

Wachtmaar! | 06-05-21 | 16:37

Donker getint, goh!
Daarom heeft mijn kind al bijna de blauwe band karate.

pibasso | 06-05-21 | 14:45 | 3

Nu komen ze met een mes. Tegen een vuurwapen helpt een vechtsport echter helaas weinig.

Ommezwaai | 06-05-21 | 14:47

Als je (met je blauwe/bruine/zwarte band karate of niet) tegenover een meerderheid met een mes staat en je kunt nog weg: rennen is mijn advies. Het is het risico niet waard.

Koning Willy | 06-05-21 | 14:49

50.000 vreemdelingen kregen van de IND vorig jaar de Nederlandse nationaliteit...(Lees: een Nederlands paspoort)
Ik ben bang dat daar een hoop toekomstige "steprovers" tussen zitten.

Ommezwaai | 06-05-21 | 14:44 | 1

Hoe kunt u nu weten of deze steprovers niet heel toevallig deel uitmaken van die 50.000?

bisbisbis | 06-05-21 | 15:50

Dit land is inmiddels af flink naar de kloten geholpen, dat moge duidelijk zijn.

Eppo | 06-05-21 | 14:44

Eigenlijk moet ik de politie gelijk geven. Dat ze licht getint zijn, weten nu inmiddels wel. Zoiets dat water nat is. Beetje nutteloze informatie.

Wim Venijn | 06-05-21 | 14:44 | 1

Het is tegenwoordig voorpaginanieuws als het roomblanken betreft.

Ommezwaai | 06-05-21 | 14:46

"maar verwijderde razendsnel het signalement toen bleek dat het om iets donkerder getintiërs ging."

Nee, echt? Of is dit een gevalletje nepnieuws? Ik hoop het laatste, maar tegenwoordig vrees ik dat het inderdaad ''echt'' zo is.

Dr_Johnson | 06-05-21 | 14:44

Waarvan is het 9-jarige joch beroofd? Van zijn TASER?

De verwarde man | 06-05-21 | 14:43 | 2

U kunt wel schrijven maar niet lezon?

redthehaghue | 06-05-21 | 14:45

Misschien moet je eerst je pilletjes nemen voor je reaguurd.

Tishetnetnie | 06-05-21 | 14:46

NPO gaat opsporing verzocht cancelen. De signalementen lijken te veel op elkaar.

homieguerneville | 06-05-21 | 14:43 | 5

De kijkers zijn van de leeftijdscategorie dat ze vinden dat de daders allemaal op elkaar lijken. Dat helpt niet bij de opsporing.

Koning Willy | 06-05-21 | 14:51

Het wordt errug saai als het steeds dezelfden zijn.

Toverkol | 06-05-21 | 16:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Triest maar waar: geen signalement betekent dat de daders diversiteitskenmerken hebben.

Koning Willy | 06-05-21 | 14:43

Is er al slachtofferhulp geregeld voor de daders?

laurentius | 06-05-21 | 14:43

Jong geleerd is oud gedaan.

Is dit nog nieuws? | 06-05-21 | 14:43

Heeft Humberto Tan al gereageerd?

Montgomery Burns | 06-05-21 | 14:43

Ben toch maar dolblij dat deze RAL kleur hier niet voorkomt.

Roger-Rabbit | 06-05-21 | 14:42

Aan de verkeerde jongens de weg naar Purmerend gevraagd.

Mr_Natural | 06-05-21 | 14:42 | 1

Dag vent.

bisbisbis | 06-05-21 | 15:54

Deze toekomstige wetenschappers wilden gewoon research doen naar de veiligheid van steppen voor minderjarigen. Geheel begrijpelijk dus.

UnderTheDevil | 06-05-21 | 14:41

Kom maar onderbuikieeeeee kom maarrrrrrrr.

Hemke-Valsema | 06-05-21 | 14:40 | 1

Ze vragen er toch om? Gaan we een beetje softie doen?

dathoujetoch | 06-05-21 | 14:57

En dan nog domineren die licht- of donkerdergetintiërs de misdaadcijfers. Ook wel weer soort van knap.

Toch vind ik het schokkender dat de politie het weg wil moffelen, dan dat zulke jonge overvallertjes iets willen pikken.

Francieux | 06-05-21 | 14:40 | 3

Ze moeten wel, anders krijgen ze straf van bovenaf

laurentius | 06-05-21 | 14:41

Dat is inderdaad schokkend.
Ze zijn net zo laf als die daders, die geen signalement hebben buiten hun leeftijd.
In en in triest.

Remus McMillan | 06-05-21 | 14:43

3 kindsoldaatjes, die weer wat herinneringen op wilden halen

laurentius | 06-05-21 | 14:40

Eertijds Den Helder, thans Den Iets Donkerder.

Van Urk | 06-05-21 | 14:39 | 1

Helder

laurentius | 06-05-21 | 14:42

"Verdachte 1, droeg zijn haar in dreadlocks ..."
Dat is of een vieze racist, of een persoon van kleur.

All_yall | 06-05-21 | 14:37

Rustig luitjes. Als de boef blank en blond is, dan staat er "verdachte heeft een blanke huidskleur en blond haar en ging er op een fiets vandoor". Als er (in alle andere gevallen) staat "verdachte ging er op een fiets vandoor", dan is de verdachte dus niet blank en blond. Jullie kunnen de statistieken dus met een gerust hard bijhouden (alhoewel ik de rossigen hiermee tekort doe).

RuigVanDeTichel | 06-05-21 | 14:36 | 2

hart

RuigVanDeTichel | 06-05-21 | 14:38

Tja ruig, maar dan ben je er nog niet.
Een (bos) creool? Het "mediterraanse" type? Indier/Pakistanen,... Enz enz..
Enne binnen het Politiekorps spreekt men van Witten, Blanken dat is veel te positief.
Maar een Zwarte verdachte, dat mag dan weer niet..

Remus McMillan | 06-05-21 | 14:48

One step beyond.

Mr_Natural | 06-05-21 | 14:36 | 4

@Koning BongoBongo | 06-05-21 | 14:44: Ja maar...

knutsel_ | 06-05-21 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

De politie is je beste vriend..

Als je een kleurtje hebt.

Roze_bril_drager | 06-05-21 | 14:35

Het wordt ons wel lastig gemaakt om positieve connotaties te hebben met licht of donker getint.
Waar hep dat nou allemaal voor nodig, dat zou ik wel eens willen vragen aan die getinten.

Ichneumonidae | 06-05-21 | 14:35

Opsporen wordt wel lastig. Je mag geen kleur aangeven. Maar ook geen gender en als ik Bij1 goed begrijp is postuur ook al een dingetje. En leeftijdsdiscriminatie staat ook al op de agenda. Dus opsporing verzocht; 3 (waarschijnlijk) personen. Hoppa, aan de slag

EG61 | 06-05-21 | 14:35 | 2

ik als roodharige kan hier wel om juichen als ik een crimineel was geweest.

dorstig! | 06-05-21 | 14:37

Black privilege

Gaat het niet dan? | 06-05-21 | 14:35

"3 andere jongens, twee op een fiets en 1 op een elektrische step."
Hoe moeilijk kan het zijn?

All_yall | 06-05-21 | 14:35 | 2

Alle drie donker getint, één met dreadlocks en een ander in een camouflagejas.

knutsel_ | 06-05-21 | 14:38

Den Helder? Dan denk ik direct : Antillianen, helaas

Fontanarossa | 06-05-21 | 14:34 | 2

2voor12. Een hoop " achtergrond" informatie wordt zeer bewust uit de statistieken gehouden. In veel gemeenten is er druk op de verbalisanten deze gevraagde info "blanko" te laten .

strawdog | 06-05-21 | 21:18

Deugen is belangrijker dan de veiligheid in Nederland.

Wim Venijn | 06-05-21 | 14:34

Het is al lang duidelijk, zonder expliciet de melding dat het om blanke daders gaat weet je al dat het om gekleurd volk gaat.

2voor12 | 06-05-21 | 14:34 | 1

Dat maakt het wel makkelijk

laurentius | 06-05-21 | 14:40

Die mevrouw Milou heeft volgens mij weinig omhanden. Ze zal maar je buurvrouw zijn.

oldandwise | 06-05-21 | 14:33 | 2

Young and dumb is tóch lekkerder.

TmC | 06-05-21 | 14:50

Nou inderdaad, laten we ons daar druk om maken, die 10 jarige getinte jochies zijn geen nieuws.

Nuchternederland | 06-05-21 | 16:11

T verbaasd toch niet. Ze hbbn niks, willen alles en hen wordt in eigen kring consequent voorgehouden dat ze meer zijn dan vrouwen en king of the jungle. Wanneer de werkelijkheid is dat je met alles achterloopt en je ouders t beter bij 1 of 2 kinderen hddn kunnen laten ipv een heel nest, rest je twee dingen. Of je wordt een koekoeksjong of je maait en snaait totdat je echt tegen de lamp loopt. Zie hier de gemiddelde fin.

Flow82 | 06-05-21 | 14:32

Als de politie zo niet slim is om een behoorlijk signalement door te geven, bekijk het dan lekker zelf. Ik hoop wel dat de politie zo mans genoeg is om aan het slachtoffer eerlijk te melden dat zij zelf te bang zijn en dat ze niet voor hun wetteljke taak berekend zijn. Dat ze die jongen dan maar uit eigen zak een nieuwe step moeten betalen. Waarschijnlijk zijn die agenten nog een beetje moe van het bejaarden knuppelen op het Malieveld of Museumplein. Achgossie...

dathoujetoch | 06-05-21 | 14:32

Wat een geweldig gaaf land is dit toch, waar alles nep is in de praktijk, maar op papier alles klopt.

Uranus1767 | 06-05-21 | 14:31 | 1

Mooie observatie!

Francieux | 06-05-21 | 14:41

Wij waren vroeger niks beter, wij speelden vroeger cowboytje en indiaantje. Dat was pas erg.

Mr_Natural | 06-05-21 | 14:31

Laf hoor om een 9 jarige van zijn step te beroven, je bent sowieso een loser als je iemand berooft

potjandorie | 06-05-21 | 14:30

Ziek wordt je van dat politiekcorrecte gedoe! Wil de politie nog zaken oplossen?

kortebroek | 06-05-21 | 14:30 | 1

Boeit ze niet (meer), is toch dweilen met de kraan open.
Deugpunten scoren daarentegen...

noordwal | 06-05-21 | 14:57

Vorig jaar bij een overval paar keer in mijn rug gestoken. Signalement donker getint, 15 jaar.

vanhetvarken | 06-05-21 | 14:30 | 2

Wat was je aan het overvallen dan?

Behangdelul | 06-05-21 | 14:35

Zal ik die jongen van Van Westerloo even bellen en zeggen dat ik, in het kader van verjonging op NPO1, iemand van negen heb gevonden die wel presentator van Opsporing Getint wil worden?

Dubbelepunthoofd | 06-05-21 | 14:29

Geen signalement geen interesse. Next!

knutsel_ | 06-05-21 | 14:28 | 1

Nee, geen signalement van dader betekent dat hij/zij/het diversiteitskenmerken heeft en daarom wordt er geen signalement opgegeven want dat zou stigmatiserend zijn. Geen signalement opgeven is daarmee dus racisme. En wel een signalement geven ook. De woke-slang bijt zich in zijn eigen staart op deze manier.

Koning Willy | 06-05-21 | 14:55

Ik ben 15 jaar geleden ook eens beroofd van zo'n stepje. Signalement: donker getint. (Geen grap)

stipjes | 06-05-21 | 14:26 | 6

Met de snelheid waarin opsporingsberichten het publiek bereiken, zou dit gewoon dezelfde zaak kunnen zijn.

John McClane | 06-05-21 | 14:53

Was het Lewis H.?

Kukooo1 | 06-05-21 | 14:55
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino