Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joe Rogan: "Vaccineer geen jonge gezonde mensen". Internet Heel Boos

De JRE, niet te verwarren met andere Amerikaanse gezondheidsautoriteit het CDC

Zo, en toen werd het hoofd van Joe Rogan weer eens geëist. Werd hoog tijd, want het was inmiddels alweer een maand geleden en de keer daarvoor was in september. Ditmaal moet-ie aan een kraan wegens de verkondigde mening dat gezonde 21-jarigen geen vaccin zouden hoeven moeten willen nemen. 

"I’ve encouraged a lot of people to get -- and people say, do you think it’s safe to get vaccinated? I’ve said, yeah, I think for the most part it's safe to get vaccinated. I do. I do. But if you're like 21 years old, and you say to me, should I get vaccinated? I'll go no. Are you healthy? Are you a healthy person? Like, look, don't do anything stupid, but you should take care of yourself. You should -- if you're a healthy person, and you're exercising all the time, and you're young, and you’re eating well, like, I don't think you need to worry about this." Het lijkt die Nederlandse vaccin-immunologe en arts-microbioloog wel!

Nou, daar denkt w e l d e n k e n d internet weer eens het hunne van. En natuurlijk klopt dat laatste stuk over het vaccineren van kinderen (nog) niet, want de FDA heeft nog geen vaccins voor mensen onder de 16 goedgekeurd. Maar de "trials for infants and children" zijn inmiddels wel begonnen dus ja hey weet je.

Als u zich afvraagt waarom dit fragment eigenlijk pas vijf dagen na de uitzending werd opgepikt. Nou, dat is omddat Joe Rogan tegenwoordig exclususief op Spotify zit en er daar veel minder mensen kijken/luisteren. Rogan plaatst alleen nog losse clipjes op YouTube, zoals het fragment na de breek over het vaccinatiepaspoort.

Ook geen zin in vaccinatiepaspoort

nee

Reaguursels

Inloggen

Ik heb nooit begrepen waarom de mening van een vechtsportcommentator over wetenschappelijke onderwerpen ertoe doet.

JackStick | 29-04-21 | 09:23 | 1

Wie claimt dat dan?

Plaktong | 29-04-21 | 11:27

Good man.

etwaboy | 29-04-21 | 04:11

Joe alweer een poosje niet bekeken.. sinds weg van joetjoep... hij kan altijd lekker lullen... en heeft ook zo te zien flink aan de "juice" gezeten.................

grapjasz | 28-04-21 | 22:14

We staan ook toe dat mensen roken, die nemen daarmee ook een risico op longkanker. Zo wil ik ook gewoon als ongevaccineerde naar de kroeg kunnen gaan (en daarmee dus het minieme risico op corona lopen)

Vunzigheid | 28-04-21 | 22:00 | 7

Vaccineren doe je niet voor jezelf als 20-er, je doet het voor de mensen die het nodig hebben. Die #$%@ snapt niet hoe een vaccinatieprogramma werkt.

deBoel | 29-04-21 | 09:21

@deBoel en dat is precies de grote onwaarheid die ook nog eens tot mijn schrik door welgevallige mainstreammedia en “experts” continue wordt herhaald, stop daarmee. Vaccineren doe je niet voor een ander maar altijd en alleen voor jezelf niet meer en niet minder. Altijd al zo geweest en ook nu is dat zo.

Isditandersgenoeg | 29-04-21 | 09:39

@deBoel | 29-04-21 | 09:21: Ha, we snappen het niet. Maar gelukkig leg je het nog maar een keer uit aan de domme mensen.

echtepleb | 29-04-21 | 12:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze man gaat helemaal voorbij aan het feit dat gezonde, niet-gevaccineerde mensen vaak op de één of andere manier ook contact hebben met mensen die wel tot een risicogroep horen. Iedereen kan corona krijgen, het enige verschil tussen een gezond persoon en iemand van een risicogroep is dat de impact van het virus. Hetgeen dus niet betekent dat er geen gezonde jonge mensen zijn die na besmetting zeer ernstig ziek zijn geworden. Wij hebben in de tweede golf in ons team een flinke uitbraak gehad en één van de besmette personen was een zeer jonge collega (het zorgpersoneel was toen nog niet gevaccineerd), die tot twee keer toe in het ziekenhuis heeft gelegen.

Bij de derde golf hebben we bovendien gezien dat jonge mensen met corona het virus overdroegen op oudere generaties, waardoor het land weer eens op slot moest. In India zijn de slachtoffers van de nieuwe variant vooral personen tussen de 30 en 50 jaar, mensen dus die niet tot een traditionele risicogroep horen. Opnieuw: we weten nog heel veel niet en helemaal niet hoe het virus zich in de toekomst verder ontwikkelt. Het zou zo maar kunnen dat zich een variant aandient die zich juist aan jonge mensen vergrijpt.

Rode hond, de bof, de mazelen, kinderverlamming, ziektes die in Nederland zijn uitgeroeid door vaccinatie van gezonde kinderen. Als het aan Rogan ligt hadden we daar geen enkele vooruitgang geboekt. Het idee 'ik heb nergens last van dus waarom zou ik mij vaccineren' is dezelde domme middelvinger die we gisteren in de overvolle parken hebben gezien. Heeft te maken met een schrijnend gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel jegens de rest samenleving. Of, en dat is helemaal triest, een totaal ongegronde en irreële angst voor de medische vooruitgang in het zoeken naar middelen om ziekten te bestrijden.

jochum1980 | 28-04-21 | 21:24 | 17

@Nappa | 28-04-21 | 21:26: Als u denkt dat het pandemische covid-19 hetzelfde is als een epidemisch griepgolfje, enkel en alleen omdat het in beide gevallen om een luchtweginfectie gaat, dan kunnen we direct het vliegverkeer met India herstellen. Feest dan gewoon door, zoek de overvolle parken op, leef gewoon zoals we dat ook doen tijdens een gewone griepepidemie. En klaag dan niet alleen als er een kerk volstroomt met gelovigen. Want dan schijnt iedereen hier ineens wèl het gevaar van besmetting te zien.

Een normale griepgolf is doorgaans lokaal en binnen twee maanden voorbij. Extreem lang is een griepgolf van vier maanden. Begin maar vast te tellen.

jochum1980 | 29-04-21 | 09:34

@jochum1980 | 29-04-21 | 09:09:
Volgens mij liggen onze opvattingen niet zoveel uit elkaar.
Wat mij betreft laten zo veel mogelijk mensen zich vrijwillig vaccineren. Voor scepsis tov vaccinatie moet ook ruimte zijn. Mensen moeten zonder consequenties een vaccin aan zich voorbij kunnen laten gaan. Mijn aanname is dat de combinatie van vaccineren en het hebben doorgemaakt van covid, breed bijdraagt aan groeps immuniteit, dezelfde groepsimmuniteit die is bereikt door het vaccinatieprogramma bij de, eerder aangestipte, kinderziektes.
In het verlengde van het argument wat jij maakt dat een besmetting op een onschuldig oudjaarsfeestje kan leiden tot het vroegtijdig overlijden van opa of oma, daar tegenover kun je zetten dat er ook opa’s en oma’s (ik heb er een van 102) al een tijd eenzaam thuis zitten door de angst dat een bezoek misschien een infectie kan opleveren. Eenzaamheid, sociale isolatie is ook slecht voor je gezondheid. Oma is gevaccineerd ik nog niet, dus is op bezoek gaan toch een dingetje, terwijl dat niet zou hoeven, want oma is beschermt.
Maar goed er we zouden er uren over kunnen discussiëren. Op grote lijnen kan ik me vinden in je betoog.

ratelaar | 29-04-21 | 09:52

Vacccinatie dan ook alleen maar met een echt goedgekeurd vaccin. Niet in dit stadium in een testfase. Ik ben geen proefkonijn.

MooseNL | 29-04-21 | 12:40
▼ 14 antwoorden verborgen

Zolang er absoluut niets bekend is over lange termijn effecten van het vaccin, idd jonge mensen niet vaccineren. Is niets raars aan.

Hatseflats | 28-04-21 | 20:54 | 1

Net zo min op dezelfde epistemische gronden er niets bekend is over de lange termijneffecten van een covid besmetting. Maar de aanwijzingen die we al hebben daarvoor zijn in tegenstelling tot de aanwijzingen die vaccinaties ons verschaffen niet gunstig.

Mazzelstof | 29-04-21 | 06:30

''Just a month ago, or whenever it was when Texas opened up, Fauci said cases
are gonna spike now. Well, cases are down.''

''Yeah, you hear what Fauci said?"'

"What did he say?''

''It's hi-la-rious.''

''Jamie and I were talking about it yesterday,
they asked Fauci like: Why do you think cases haven't spiked in Texas?
He said: Well, obviously the people in Texas
are.. How did he phrase it? Was it behaving themselves?''

''Yeah, it's because they're behaving better and..''

''They're behaving better!''

''And Jamie's like: Have you fucking been to Texas??''

Circulaire logica. Ik voorspel dat er iets gebeurt, en wanneer dit dan niet gebeurd, dan heeft dat altijd één of meerdere theoretische oorzaken die mijn gelijk alsnog bevestigen. Mooi man!

VBO_B_Niveau | 28-04-21 | 20:49

Ben je jonger dan dertig dan heb je van Covid niks te vrezen dus is vaccinatie uit persoonlijk oogpunt nutteloos.

Maar vaccinatie voorkomt voor een groot deel ook de verspreiding van het virus en hoe minder verspreiding, hoe kleiner de kans op lullige varianten. Zo bekeken is vaccinatie van gezonde jonge mensen wel zinvol, mogelijk zelfs voor henzelf omdat nieuwe varianten best eens dodelijker kunnen zijn voor jongere mensen. Uit oogpunt van volksgezondheid is vaccinatie dus wel beter dan afzien ervan.

Beste_Landgenoten | 28-04-21 | 20:30 | 7

Angst is een slechte raadgever.

ratelaar | 29-04-21 | 07:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat triest is dat Rogan een jaar geleden echte mensen met verstand van zaken uitnodigde voor zijn show, nu alleen nog maar grifters en quasi conspiracy theorists.

Zijn show ging al achteruit, maar het laatste jaar is het in een ravijn gestort. Sinds zijn verhuising naar Spotify niet een aflevering meer geluisterd.

Ddarez | 28-04-21 | 20:09 | 6

'je kunt alleen slechte ideeën herkennen, als je de slechte argumenten gehoord hebt.'
Dat werkt alleen als je over voldoende achtergrondkennis beschikt om te kunnen oordelen over de geldigheid en/of volledigheid van argumenten. Wat blijkt is dat mensen zichzelf overschatten in precies die mate dat ze de benodigde kennis ontberen. Hoger opgeleide mensen zijn hier over het algemeen nog gevoeliger voor dan lager opgeleide. Rogan zelf gaat met regelmaat de mist in. Dat maakt het programma leuk. Hij zegt dan ook vaak dat niemand naar hem zou moeten luisteren. Laat dat nou zijn meest waardevolle aanbeveling zijn, dat evenwel door veel te veel mensen in de wind wordt geslagen.

Mazzelstof | 29-04-21 | 06:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Kom op GS, waar zijn de bewijzen dat er veel minder mensen zouden kijken of luisteren? In dat artikel waar jullie naar linken waarin staat dat "er mensen zijn die beweren dat er minder kijken" of zoiets. Ik luister zelf pas intensief sinds het op Spotify staat. Ik zit veel en lang in de auto dus heel handig.

Centicuub | 28-04-21 | 20:07

"Dit wordt in je lichaam geprikt met goedkeuring van de GGD en het RIVM.

De sociale druk is hoog. Steeds meer mensen hebben het gedaan. Zonder hoor je er zelfs bijna niet meer bij. Sommigen kampen met wat fysieke last, maar de meesten ervaren geen centje pijn. Ze zouden het zo opnieuw doen. De omgeving waarin het gebeurt is steriel. De persoon die de naald zet is daarvoor opgeleid, staat onder toezicht van het RIVM en heeft de vergunning van de GGD. Volgens de zetter is het veilig. Maar ik ben op onderzoek gegaan en me de tering geschrokken.

Te veel effecten, zeker op de langere termijn, zijn nog onduidelijk. Simpelweg omdat gedegen onderzoek ontbreekt. De onderzoeken die wel zijn gedaan en gepubliceerd leveren een verontrustend beeld op. Het lijkt erop alsof we vrijwillig proefkonijn zijn van een groot experiment. "

Voor hele schokkende verhaal zie:

www.sikkom.nl/column-dit-wordt-in-je-...

Rest In Privacy | 28-04-21 | 19:44 | 10

@Wilhelm Tell | 28-04-21 | 20:01:
Willhelm Tell
Heb probleem hier is dat jij alle mensen op een hoopje gooit. Mensen zijn verschillend. Jong , oud, auto-immuunziekte, longziekte (COPD, Astma). Grofweg is de kans op overlijden na een AstraZena prik niet gelijk verdeeld over de leeftijdsgroepen. En inmiddels is al bekend dat het dus voor gezonde jonge vrouwen gevaarlijker is dan het virus zelf.

Nappa | 28-04-21 | 20:22

De link gaat over de Tattoo's en de mogelijke effecten er van, niet het C19 vaccin.

vlotterik | 29-04-21 | 08:10
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Fransepance | 28-04-21 | 19:33

Het NIPH in Noorwegen heeft al geconcludeerd dat jonge(re) mensen procentueel meer kans hebben om te overlijden aan de vaccinatie dan aan de gevolgen van een corona infectie. De Stanford Universiteit heeft al geconcludeerd dat jonge(re) mensen een zeer geringe kans hebben om te overlijden aan de gevolgen van een corona infectie. Onthoudt ook even dat er elders in de wereld al verscheidene mutaties zijn opgedoken waar onze vaccins onvoldoende tot geen bescherming tegen bieden. Dus ''Je laat je vaccineren om anderen te beschermen'' is helemaal geen wetenschappelijk argument, maar ongeïnformeerde prietpraat van mensen die zich blind staren op wat het RIVM en het OMT zeggen, omdat het RIVM en het OMT zo zwaar hebben ingezet op vaccinatie. Want dat ging ons redden. Oké. Dus jij hebt toch je vaccin gekregen? Dan ben je toch beschermd? Nou dan! Dit is misschien nieuws voor sommigen, maar er bestaan heel wat medische vakbladen, wetenschappelijke instituten, universiteiten, virologen, immunologen en epidemiologen die hele andere conclusies trekken dan het RIVM en het OMT in Nederland. Kijk, Joe Rogan is inderdaad geen viroloog, maar absoluut geen domme jongen en wel degelijk iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is. Minder lang dan de neus van Pinokkio, dat dan weer wél!

VBO_B_Niveau | 28-04-21 | 19:07 | 11

Dat ging om dit bericht:
www.fhi.no/en/news/2021/astrazeneca-v...
Uit het artikel:
Calculations have been performed based on Norwegian data where the risk of dying from COVID-19 disease among the different age groups is compared with the risk of dying from the severe, but rare, condition with severe blood clots observed after AstraZeneca vaccination.

"Since there are few people who die from COVID-19 in Norway, the risk of dying after vaccination with the AstraZeneca vaccine would be higher than the risk of dying from the disease, particularly for younger people," says Bukholm.

Ik heb geen reden om te twijfelen aan de kwaliteit van de wetenschap in Noorwegen.

lekgoot | 28-04-21 | 20:06

@lekgoot | 28-04-21 | 20:06:
Klopt inderdaad. En als je in Nederland kijkt, zijn er handjevol twintigers overleden aan corona, terwijl na vaccinatie met AstraZeneca direct al een aantal jonge vrouwen zeer ernstige trombose kregen en soms ook overleden. Dan hebben we het over vrouwen in de twintig. Aan die vrouwen en hun nabestaanden is groot onrecht aangedaan, door die vaccanatiehysterie.

Nappa | 28-04-21 | 20:12

Wat een volslagen bullshit.

Hasj_en_Wietje | 28-04-21 | 23:31
▼ 8 antwoorden verborgen

Als je echt goed over zaken gaat nadenken kom je er vrij zelden helemaal uit. Tenminste, ik heb daar last van. Besloot daarom zonder na te denken om een vaccin te nemen indien het zich zou aandienen. Ik ben in mijn jeugd tegen van alles gevaccineerd, dus deze kan er ook nog wel bij.
Dat een andere keuze gemaakt kan worden respecteer ik volledig. Het moet een keuze zijn.
En dat alles zonder nadenken dus, ongelooflijk.

geen koning | 28-04-21 | 19:03 | 2

Ik wou dat iedereen er zo nuchter in stond als jij, maar helaas laten veel mensen zich op het moment leiden door paniek of egoïsme. Ik neem er nog één, op jouw gezondheid, uiteraard!

VBO_B_Niveau | 28-04-21 | 19:10

Neem het dan pas zodra het is goedgekeurd, zou ik zeggen.

Stijl_Loos | 28-04-21 | 21:19

AstraZeneca was ook voor gezonde jonge vrouwen gevaarlijker dan het virus zelf. Echt waanzin dat er nog mensen zijn die schreeuwden; 'door vaccineren'!

Nappa | 28-04-21 | 19:01 | 3

Wat een onzin, gast.

Wilhelm Tell | 28-04-21 | 20:06

@Wilhelm Tell | 28-04-21 | 20:06:
Hoezo onzin? Dit heeft de Gezondheidsraad gerapporteerd.

Nappa | 28-04-21 | 20:08

Joe Rogan is een begenadigd interviewer, commentator, cabaretier en vechtsporter, en heeft bovendien over heel veel dingen heel veel geleerd. Moeilijk te verteren voor veel aspirant-tegelbakkertjes, zo te lezen. Ach, de kift.

funda | 28-04-21 | 19:00 | 2

Word..
Luister hem bijna dagelijks.. ondanks dat het een yank blijft met een typisch yank wereldperspectief blijft hij bescheiden genoeg om zichzelf een idiot te noemen en zich van zijn ongelijk te laten overtuigen.
Resultaat: eerlijke gesprekken.. niet voor niks dat het 3u vol te houden is

eekeek | 28-04-21 | 19:41

Joe Rogan is toch een wappie?

Tishetnetnie | 28-04-21 | 18:55 | 3

Certified wappie en irritante windbuil. Hij werd hij overigens tot voor kort hier gepromoot, want heel erg mannelijk of zo. Dikke nerd is het, zonder social skills en met teveel geld.

BobDobalina | 28-04-21 | 19:02

@BobDobalina | 28-04-21 | 19:02: Ach typisch Nederlands weer. Iemand word succesvol en is ineens een dikke nerd met teveel geld.

Centicuub | 28-04-21 | 21:32

@BobDobalina | 28-04-21 | 19:02: en jouw bestaan wordt enkel geuit in deze reaguursel. U heeft het zoveel beter gedaan dan meneer Rogan.

upbeat | 29-04-21 | 07:56

Rogan krijgt pakkies vermoedelijk om zijn ratings. Die kelderen flink sinds hij simped voor Spotify en deze wokals lustig zijn content laat censureren.

Niet dat hij er persoonlijk heel erg mee zit heeft flink doekoe gepakt om nooit meer te werken. Maar het zal er wel mee te maken hebben.

Graaf_van_Hogendorp | 28-04-21 | 18:50

Oh is Rogan nu ook epidemioloog? Nou ja. Alles om van die irritante kutstem van hem verschoond te blijven. Als ik daarvoor een vaccin moet gaan halen vind ik dat geen probleem.

Hommel | 28-04-21 | 18:48 | 2

epidemioloog is geen beschermde titel, dus ja. Joe is een epidemioloog. Net als iedereen hier.

nobodiesunmighty | 28-04-21 | 19:38

Van sommige mensen denk ik wel eens dat het beter was geweest als ze hun ouders nooit had ingeent.

Tjemig | 28-04-21 | 18:43

En wie is Joe Rogan ? - te lui om te Googlen is -

Azijnist | 28-04-21 | 18:41 | 3

Een lul (met een kutstem) die commentaar geeft bij MMA wedstijden en is gaan denken dat hij overal verstand van heeft.

Hommel | 28-04-21 | 18:48

Lekker vaccineren op vrijwillige basis als u zich daarvoor geroepen voelt .
Terug naar NORMAAL , Niet langs een "green pass''of ander surrogaat normaal.

Datgingniegoed | 28-04-21 | 18:33

Allochtonen willen zich ook niet laten vaccineren, dan weet je het wel.

Roze_bril_drager | 28-04-21 | 18:31 | 1

is toch hartstikke halal of zo? en Jehova en zo? en die van dat octopus spaghetti monster geloof, die zouden toch ook iets moeten vinden in hun heilige geschriften? misschien komen die dadelijk met een of andere fukcing vaccin oorlog. Dan heb ik m wel helemaal hangen..

nobodiesunmighty | 28-04-21 | 19:51

Nou en.

haddem | 28-04-21 | 18:30

'Joe Rogan zegt iets wat ik niet wil horen, cancel him!'

GroetenVanUrk | 28-04-21 | 18:30 | 1

Ik had toch al geen Spotify, dus mij pakken ze niet.

Bald_Gefkens | 28-04-21 | 19:51

Joe Rogan is er zo eentje die zichzelf wel laat vaccineren (want wie moet die uitzending anders doen als hij ziek wordt), maar tegelijkertijd andere oproept om zich niet te vaccineren om eens lekker te provoceren.
En mocht je toevallig ziek worden dan vindt ie vast dat je tot de risico groep behoorde en je je beter wel kon laten vaccineren.

Osdorpertje | 28-04-21 | 18:15 | 4

Weet je wel hoeveel mensen die hele coronahype met die vooraf al georkestreerde vaccinatieagenda heel anders zien en totaal niet zitten wachten op dat vaccin?

Beau_Reaal | 28-04-21 | 18:30

Rogan is midden 50 dus niet zo gek als die zich laat vaccineren, terwijl hij nut van vaccinatie bij twintigers ter discussie stelt. Dat kan prima allebei

raskol | 28-04-21 | 18:30

in ons eigen land is er niet zo lang geleden een vaccin stopgezet omdat het risico voor jonge vrouwen gevaarlijk dichtbij de risico's vn covid bleken te liggen.
wat voor eenieder verstandig is kan ik niey bepalen , maar mensen die waarschuwen waardeer ik zeer.
ook al is t die bal van een Joe Rogan

janneke_s78 | 28-04-21 | 19:04
▼ 1 antwoord verborgen

Rogan zegt het heel voorzichtig, maar heeft helemaal gelijk.

Hoe zat het ook al weer met de covid dierproeven? Aanvankelijk goed testresultaat, maar na tweede infectie allemaal aan orgaanfalen dood gegaan?

Zoelense Hobbyboer | 28-04-21 | 18:11 | 1

Kan ik me voorstellen, als je dieren covidd geeft.

Bald_Gefkens | 28-04-21 | 20:28

Niet vaccineren = natuurlijke selectie

Heisenberg74 | 28-04-21 | 18:07 | 18

@zegmaarwij | 28-04-21 | 19:04: Zucht... wat laat jij je nou weer aanpraten door de wappies... ik ben helemaal niet bang voor Covid.

Wél zie ik dat de zorg de vloed aan coronapatiënten niet aankan, en is het jou al opgevallen dat dit niet enkel in Nederland speelt? Ja natuurlijk staat mij de griep van 2018 bij, dat was al kiele kiele dus een hoos aan zieken door corona, dat nog vervelender is dan griep, kunnen we helemáál niet hebben. Maar dat is nog geen reden om dan ook maar doodleuk niet te gaan vaccineren? Juist het onbelemmerd laten voortrazen zorgt voor mutaties. De Braziliaanse mutatie, de Indiase mutatie, landen waar ze corona lekker laten voortwoekeren en de lijken zich opstapelen.

Zo dom is Europa niet gelukkig, al wonen ook hier lieden die nog altijd corona als een hype/complot zien. Maar goed, dat is hun probleem.

En wat betreft het afzien van coronazorg voor vaccinweigeraars, ik weet dat het juridisch lastig wordt maar ik wens het ze van harte toe. Want zij zijn degenen die straks de zorg op slot houden en de lockdowns gehandhaafd.

Papa Jones | 28-04-21 | 19:54

@Papa Jones | 28-04-21 | 19:54: Je hebt het over lijken die opgestapeld zullen liggen in de straten wanneer mensen kiezen zich niet te laten vaccineren, maar bang ben je niet? Dan ben je bezig angst te verspreiden, chapeau man!

De zorg wordt ontlast door kwetsbare te vaccineren, dit zijn de patiënten die zorg nodig hebben. Kijk eens naar de cijfers, wie hebben er extra zorg nodig? Massaal vaccineren is kolder. Voor jonge vrouwen die de pil slikken is het gevaarlijker zich te laten vaccineren dan om covid op te lopen. Statistieken bewijzen dit. Net zoals de statistieken laten zien dat Brazilië en India het in verhouding helemaal niet zo slecht doen. Verder is gewoon bekend dat het gevaar van massaal vaccineren juist is dat het virus zich dusdanig muteert dat vaccineren zinloos wordt. En nogmaals, jij ziet dus ook af van zorg omdat je gerookt of gedronken of ongezond gegeten hebt?

Edit:
Wees vrij om zelf het vaccin te nemen maar dring andere mensen dit niet op. Zeker gezonde mensen niet die niets te vrezen hebben van een covid besmetting. Je neemt het vaccin voor jezelf en niet uit groepsdruk of om deel te mogen nemen aan het leven.

zegmaarwij | 28-04-21 | 21:14

@Papa Jones | 28-04-21 | 19:54:
Ja ja Brazilië, dat krijg je met ong 215 miljoen inwoners.
Wist u dat p/miljoen inw, de UK, Italië en nog veel meer Europese landen meer doden hebben dan Brazilië ?
Hongarije staat op dit moment het hoogst met doden/ p.mljn inw.....
Ben al 15 maanden in Rio, en ja het ging effe heftig te keer de laatste maanden (gevolg van patiënten uit Manaus verplaatsen naar andere staten.. foutje..)
Van dichtbij amper Corona meegemaakt, en, het virus gaat heel selectief te werk en als men dat maar eens uit de data kon plukken.
Selectief: een gezin met 4 personen heeft soms maar één persoon het virus...??
Grande Abraço
Até logo
Rio

V.Puffellen | 28-04-21 | 22:33
▼ 15 antwoorden verborgen

Ik luister Joe Rogan via Spotify. Fijne app, je kunt de afleveringen downloaden en om ze af te luisteren hoef je scherm niet 'geunlocked' te zijn. Volgens mij is het de nummer 1 op Spotify qua kijkers/ luisteraars.

Ron_Paul | 28-04-21 | 18:00 | 5

Hoeveel cent krijg je voor deze post? Spotify is een poep app vergeleken met andere vrije podcast apps. Je kan een aflevering downloaden (áls de functie al werkt) maar zonder internetverbinding een "gedownloade" aflevering luisteren ho maar.

haddem | 28-04-21 | 18:34

@haddem | 28-04-21 | 18:34: Werkt bij mij wel, op Android en Apple geen problemen? Dude en reclame is onzin, de interface van Spotify kan zeker beter, maar begrijp al dat gezeur niet.

Ron_Paul | 28-04-21 | 22:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Moet ik me drukmaken over wat een Amerikaan zegt? Een Amerikaan??

dathoujetoch | 28-04-21 | 17:58 | 1

Ja, een Amerikaan!!

Von Knarrenstein | 28-04-21 | 18:07

Dit zit misschien niet goed genoeg tussen de oren. Dwz dit wordt misschien niet goed genoeg gecommuniceerd ook: je laat je vaccineren niet om één, maar om twee redenen: 1) om jezelf te beschermen, en 2) om in je omgeving kwetsbaren te beschermen via groepsimmuniteit. Mbt punt 1 ben ik het helemaal met Joe eens, maar punt 2 is een argument van volksgezondheid en daar moeten we collectief allemaal in mee.

konjodebonjo | 28-04-21 | 17:58 | 9

@Muxje | 28-04-21 | 18:18: Alleen gaan we nooit meer naar een 'veilige samenleving'. Die hadden we trouwens ook nooit, er werd b.v. nooit een beroep gedaan op gezonde jonge mensen om toch maar de griepprik te nemen, om zo de kwetsbaren & ouderen te beschermen.

Er zullen mutaties blijven komen en tegen luchtweginfecties als corona kun je geen langjarige immuniteit verkrijgen met vaccinatie.

raskol | 28-04-21 | 18:33

@Muxje | 28-04-21 | 18:32:

U stelt het als een vaststaand gegeven: wat de wetenschap ook zegt, iedereen zal en moeten gevaccineerd worden.

JJMS | 28-04-21 | 19:04

lulkoek: allemaal nog niet bewezen. Wel weer de deugzender maximaal aan. Verkoopt altijd goed. Het goede doen... bah... wat een loze ellende.

nobodiesunmighty | 28-04-21 | 19:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Leuk, al die verhalen weer. "Heb Corona gehad en geen centje pijn", "Je kan beter de ziekte krijgen dan die prik, veel effectiever", dat soort opmerkingen. Ik heb er zelf ook nog wel 2 uit mijn directe omgeving: jonge, gezonde mensen die langdurige (misschien wel blijvende) schade hebben opgelopen door het virus. Maar ook dat zijn anekdotes. Kijkende naar de cijfers concludeer ik in elk geval dat je als gezonde sportende jongeren een veel groter risico loopt op ernstige schade door corona dan op ernstige bijwerkingen van een vaccin. En die prik beschermt zowel jouzelf als anderen. gewoon doen dus.

Muxje | 28-04-21 | 17:56 | 12

@Quib | 28-04-21 | 19:27: Jezelf bewust afsluiten van mensen die er onderzoek naar hebben gedaan? Ook daar heb ik geen respect voor.

BobDobalina | 28-04-21 | 19:55
▼ 9 antwoorden verborgen

Zelf nadenken en een afwijkende mening hebben kan natuurlijk niet. Zou ook wel een beetje te gek worden.

staalvlechter | 28-04-21 | 17:54 | 2

ik heb ook wel wat afwijkende MENINGEN over of de aarde rond of plat is. ik heb daar zelf over nagedacht, dus het is goed.

Kokkie_Balneger | 28-04-21 | 17:57

@Kokkie_Balneger | 28-04-21 | 17:57: Bedoel meer dat Rogan best moet kunnen zeggen wat ie wil zonder dat hij voor paria wordt uitgemaakt. Zo overdreven allemaal. Alsof jongeren achterlijk zijn en hem blindelings volgen.

staalvlechter | 28-04-21 | 18:48

Ja, foutje van Joe. Wat mij betreft waren ze na de heel zwakken in verpleeghuizen, de zorg, iedereen boven de 80 etc , juist als 1e begonnen onderaan de leeftijdsladder. Daar zitten de verspeiders omdat ze zich nergens wat van aantrekken, er (bijna) niks van merken , maar wel anderen besmetten die er zelfs dood aan kunnen gaan.

Zwizalletju | 28-04-21 | 17:52 | 7

@Muxje | 28-04-21 | 18:11: Maar als je een beperkt aantal vaccins hebt, en je moet kiezen wie eerst, wie heeft het meeste baat bij gevaccineerd zijn, wil je dan gezonde jongeren die 'behoorlijk ziek kunnen worden met langdurige gevolgen' eerst vaccineren of de ouderen die er statistisch gezien een veelvoud vaker aan dood gaan? Nog los van eventuele bijwerkingen.

GroetenVanUrk | 28-04-21 | 18:21

@GroetenVanUrk | 28-04-21 | 18:21: Die discussie is toch al uitgebreid gevoerd? De meest kwetsbaren versus de jongeren die met veel anderen in contact komen. Maar dit gaat over een advies aan jongeren, om het vaccin niet te nemen als ze eenmaal aan de beurt zijn. En niet om meer vaccin voor anderen over te houden, maar omdat het vaccin gevaarlijker dan de ziekte zou zijn (wat op geen enkele wijze uit de data blijkt)

Muxje | 28-04-21 | 18:35

@Muxje | 28-04-21 | 18:35: Daar had ik overheen gekeken. Als jongeren aan de beurt zijn moet het wat mij betreft een vrijwillige keuze zijn - hoewel 'vrijheden terugverdienen' daar aan tornt - waarbij ze zelf de geïnformeerde afweging maken tussen o.a. corona kunnen oplopen of eventueel misschien vaccin bijwerkingen krijgen. Voor het 'politiek correcte narratief' moet je sowieso niet bij Joe Rogan zijn.

GroetenVanUrk | 28-04-21 | 19:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb mijn vaccinatie vandaag gehad. Tot het moment van vaccineren twijfelde ik..doodsbang door alle verhalen wat dat vaccin kan aanrichten in je lijf. Zelfs mijn dochter is anti testen en vaccineren. Maarja die is dan ook van de 28 plus generatie. Ik was zo bang voor enge bijwerkingen ivm mijn trombose en bloedverdunners en enge verhalen dat je juist nu corona kan krijgen en van 161 doden door pfizer...maar de arts die daar zat bij het vaccinatieprikpunt haalde me over. En stijf van de stress heb ik dus mijn vaccinatie gehad..2 juni mijn 2e keer. Ben nog licht gestresst..maar wat mij toch deed besluiten om de vaccinatie te nemen is het jaarlange kloteangst gevoel om corona te kunnen krijgen..en deze zomer word ik voor de 2e keer oma. Dat kindje wil.ik ook graag knuffelen zondee corona angsten. Ik hoor nu bij de gevaccineerden.. die er straks wel voor zorgen dat coron milder word in aantallen. Ook voor de niet gevaccineerden.

haatsmurfin | 28-04-21 | 17:48 | 8

Na de tweede vaccinatie schijnt het zo'n 12 dagen te duren voordat je immuunsysteem je eigen lichaam gaat aanvallen en je ledematen eraf vallen.

lekgoot | 28-04-21 | 18:29

als u al oma bent is het misschien een heel verstandige keus geweest. kijo naar de sterftecijfers die zakken duidelijk.
korte ttermijneffecten lijken vooral jonge mensen te treffen en lange termijn effecten hebben voor hen ook langere gevolgen.
het risico is heel anders in de leeftijdgroep v uw dochter.
ik heb bv mn zus en mn moeder een verschillend advies gegeven.
en wat ze ermee doen is voor eigen risico.

janneke_s78 | 28-04-21 | 19:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Liep net langs een tjokvol terras vol reeds gevaccineerden. 65+ lekker puh aan de wijn en bitterballen. En als ze niet met Pfizer zijn gevaccineerd dan wel met Juvederm, Restylane, Botox en weet ik niet wat - mijn god, leek wel een aflevering van Spitting Image.

kapoerewiet | 28-04-21 | 17:40 | 7

Leuk toch. Die oudjes zijn gevaccineerd en nemen het er nu van.

Papa Jones | 28-04-21 | 18:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Er staat hier boven toch heel duidelijk: 'Vaccineer geen jonge gezonde mensen'. Met andere woorden een oproep om niet mee te werken aan de vaccinatie van jonge gezonde mensen.

Van de ene betutteling in de andere betutteling dus. Want mogen we zelf nog even uitmaken of we gevaccineerd willen worden? Of moet en mij verder totaal irrelevante Joe Rogan uit de VS met teveel tatoeages op zijn armen dat voor mij bepalen?

jochum1980 | 28-04-21 | 17:39 | 2

Is geen betutteling. Is gewoon de mening van Joe Rogan. U mag helemaal zelf bepalen of u zich laat vaccineren of niet.

Usumani | 28-04-21 | 17:46

Van betutteling is sprake bij de woedende menigte die iemand voor rotte vis uitmaakt onder dreiging van mogelijke hel en verdoemenis. Tweetje na de breek dus. En klagen over ‘teveel tatoeages’, tering dan wordt je echt oud.

JJMS | 28-04-21 | 17:57

Ook GeenStijl is gefascineerd door de USA en dus moeten wij elke rukker uit de States kennen als reaguurders. Neen dus.

thanseeuwen | 28-04-21 | 17:38 | 9

@ niverto: geen idee haha. Daarom plempte ik het ook.

Lorejas | 28-04-21 | 17:48

@kapoerewiet | 28-04-21 | 17:43: zou het 2e misschien iets met het eerste te maken kunnen hebben? Liever een afleveringetje Temtation Island dan een 8uur journaaltje?

Kokkie_Balneger | 28-04-21 | 18:01

@kapoerewiet | 28-04-21 | 17:43: Waarom komt GS altijd met Amerikanen aanzetten en niet eens een keer bv. Harald Lesch of Peter Sloterdijk? Om dat ze geen Duits kunnen lezen en luisteren misschien?

thanseeuwen | 28-04-21 | 19:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Is corona een ras?

zwenkwieltje | 28-04-21 | 17:38 | 1

Als je 'minder minder' mag roepen, is het geen ras.

Usumani | 28-04-21 | 17:47

Toen het in september grootschalig terugkwam waren het vooral de jongeren onder wie het verspreidde.

omanders | 28-04-21 | 17:36 | 4

@Zwizalletju | 28-04-21 | 17:57: Vaccineer dan de anderen die er dood aan zouden gaan eerst in plaats van de gezonde jongeren, is het punt zo te zien.

GroetenVanUrk | 28-04-21 | 18:13
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat ik alle berichten die betrekking hebben op corona en of er aan gerelateerd is tijdelijk maar eens over ga slaan. We zitten elkaar mekaar maar bang te maken/op te jutten/af te wijzen/te vingerwijzen. Ik trek nog een blikje vier open en neem er nog een. Proost allemaal!

Rest In Privacy | 28-04-21 | 17:35

En hoe de fok is Joe Rogan nu weer ?

Karel Kruizenruiker | 28-04-21 | 17:33 | 2

U bent nieuw hier ?

Zwizalletju | 28-04-21 | 17:57

Een of andere pratende klerenkast.

Blote Bertus 2000 | 28-04-21 | 20:23

Over een minuutje of 25 komt het virus naar de terrassen.
Wegwezen!

Ichneumonidae | 28-04-21 | 17:33 | 1

Hahahaha!

zetje01 | 28-04-21 | 17:34

Prima. Vaccineren we niet. Blijven we lekker nog eeuwen in lockdown. Raakt me emotioneel niet, raakt me financieel niet. Gaan we lekker zo nog jaren verder modderen. Maar dan ook stoppen met jankverhalen over de economie ed.

Lorejas | 28-04-21 | 17:32 | 5

Schijnbaar raakt het je wel, want je draagt een nogal opzichtige en achterlijke drogreden aan...
De vraag die elk mens eens zichzelf zou moesten stellen is of hij/zij een vaccin voor neusverkoudheid of griep ( Corona zit op dit moment met CFR onder die van griep) zou nemen. Bij een nee is een nee voor Corona vaccinatie net zo logisch.
En persoonlijk.. als dat zorgt dat sommigen dan niet naar het terras kunnen, dan hebben die vette pech.

Epistulae_Morales | 28-04-21 | 17:38

Ik sta open voor elk ander voorstel.

Lorejas | 28-04-21 | 18:01

The weak fall by the wayside but the strong will be safed!

zetje01 | 28-04-21 | 18:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Die groep, dat zijn wèl de grootverspreiders.

zetje01 | 28-04-21 | 17:28 | 12

@Quib | 28-04-21 | 18:09:
Toen ik opgroeide, was het gebruikelijk, zelfs wel een beetje een morele plicht, als westerling, je te verdiepen in de sores van mensen over de hele wereld, en misstanden aan te kaarten. Wij hadden nou eenmaal de tijd, het geld, en de educatie om dat te doen.
.
Tegenwoordig zitten we in Corona tijd die de wereld in z'n greep houdt.
Ik ervaar nu dus weer, dat het een plicht is, me te verdiepen en alles te bediscussiëren wat er mee te maken heeft.

edit: Oh, je 256 op 1 klinkt helemaal niet onaannemelijk.

zetje01 | 28-04-21 | 18:16

@zetje01 | 28-04-21 | 18:16: Ik sta er wel zo'n beetje hetzelfde als jou in, maar ik niet meer wie of wat ik moet geloven. Ik wacht dan ook maar rustig af en probeer dingen een beetje van een afstandje te bekijken. Wat kun je anders ook als leek?

Dat er een virus is, is wel duidelijk en dat veel mensen proberen daar een oplossing voor te vinden is niet meer dan logisch. Maar als ik mij al zorgen maak dan is het over de massale hysterie. Op termijn lijkt massahysterie mij schadelijker voor de "volksgezondheid" dan een virus zelf.

Quib | 28-04-21 | 18:25

@Quib | 28-04-21 | 18:25:
wel.. de waarheid ligt in het (ruime) midden, durf ik te gokken.
Je hebt niks aan adviezen als "10x per uur je handen wassen en met meer dan twee personen buiten aan een tafeltje zitten is te gevaarlijk".
Maar adviezen als: "het is een scam, corona bestaat niet, ze willen je controleren, schapen!" ... tsja, daar heb je ook niets aan.
.
De fucking social media helpen wel goed om in je eigen bubbel te blijven en je eigen (niet jouw, Quib!) ideeën te versterken. En je op te winden. En je kwaad te maken. En je op het punt van "ToT HiEr EnNiEt VerDeR. Ik Ga De StRaAt Op!" te brengen.
.
En dan moeten de goede Deep-Fakes nog komen, en die liggen om de hoek!

zetje01 | 28-04-21 | 18:36
▼ 9 antwoorden verborgen

Jezus, hij ook al epidemioloog. Knap hoor!

HogeNood | 28-04-21 | 17:28 | 3

U ook, aan uw reactie te meten.

Glasgow Argus | 28-04-21 | 17:30

Daar heb je een punt ... ware het niet, dat we van onze eigen virologen in 16 maanden tijd zó veel tegengestelde berichten/aanbevelingen/voorschriften te horen hebben gekregen, dat ik niet anders kan concluderen dat zij er zelf ook de ballen verstand van hebben.

En aangezien Corona zo'n beetje de hele wereldbevolking in zijn greep houdt, is het eigenlijk een plicht om er over na te denken en te discussiëren.

zetje01 | 28-04-21 | 17:34

Epidemiologen hebben nog niet zoveel te vertellen bij een nieuw virus. Voor wat betreft vaccins zou ik eerder luisteren naar mensen die weten hoe je vaccins ontwikkeld en iets weten over bijwerkingen en de toegestane limieten voor toelating. Dat zijn echt veel interessantere cijfers..

Epistulae_Morales | 28-04-21 | 17:40

Mensen buiten de risicogroep halen toch ook geen griepprik?

FogerRederer | 28-04-21 | 17:26 | 7

@Usumani | 28-04-21 | 17:53: of exact, de cijfers zijn niet discutabel, maar de doodsoorzaak moet gewoon wel even in de juiste context geplaatst worden.

Epistulae_Morales | 28-04-21 | 22:31

@Papa Jones | 28-04-21 | 18:06: ja dat is de ‘denkfout’ die breed gemaakt wordt. Het is redelijk onzinnig om breed toegepast vaccinatiebeleid ( want daarover gaat het hier) te maken op de gehele bevolking, terwijl er een extreem groot verschil is tussen 50- en 50+ en ook risicogroepen over beide delen vd bevolking.
Dat komt waarschijnlijk omdat deze plannen en ook inkoop is gemaakt in de tijd ( een jaar geleden) dat Corona nog de westerse Ebola leek. De reactie is dus wel begrijpelijk, maar we moeten wel weer even gaan nadenken. 50+ en/of risicogroep is onderweg naar vaccinatie, 70+ is zo goed als gevaccineerd. Maar 50- is een onzinnige discussie.. tenzij risicogroep.
Er zijn in Nederland 138 doden gevallen aan Corona in de 50- groep. 6% daarvan was volledig gezond, dwz had geen enkel onderliggend lijden. Dat zijn 8 mensen. De 50- groep omvat ruim 10 miljoen mensen. 8 op 10 miljoen...... Een (voorlopig toegelaten!) vaccin loslaten op 10 miljoen mensen obv deze cijfers en de nu reeds gemelde bijwerkingen, zonder enige kennis op lange termijn effect) is bij het misdadige af.

Epistulae_Morales | 28-04-21 | 22:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik las ook vandaag nog ergens iets over dat te vaak je handen wassen met alcohol ook heel veel goede bacteriën doodt en weleens negatief kan uitpakken voor het immuunsysteem. Ook zoiets.

Leptob | 28-04-21 | 17:26 | 8

Dat kan. Maar het effect dat we nu 1,5 griepseizoen gemist hebben kan nog wel eens veel harder terugkomen...

Epistulae_Morales | 28-04-21 | 22:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Bij zwangere vrouwen is de hormoonhuishouding nogal in de war, en onderdrukt het lichaam het immuunsysteem (omdat anders de vrucht wordt afgestoten). Maar inderdaad, waarschijnlijk jonger dan 80.

VolleBak | 28-04-21 | 17:58

Toch opvallend dat GeenStijl zo pro vaccineren is

jeweettochniet | 28-04-21 | 17:25 | 11

dat sommigen hier “Corona” vergelijken met “Polio”. man man man, serieus

Isditandersgenoeg | 28-04-21 | 17:57

Isditandersgenoeg | 28-04-21 | 17:57
Sowieso mensen die blijkbaar weinig wetenschap volgen want het is al jaren de DKTP vaccinatie. Zegt wel genoeg over iemand die nog steeds over een DTP prik spreekt.

BrulSpin | 28-04-21 | 19:06

Dat verbaast mij ook. Waarom negeren ze de vele ellende die er door de vaccinaties ( = experimentele gentherapie!) wereldwijd is ontstaan. Van GS verwachtte ik geen struisvogelpolitiek zoals bij de MSM.

Rest In Privacy | 28-04-21 | 19:07
▼ 8 antwoorden verborgen

Laten vaccineren als jongere gaat niet om jezelf te beschermen tegen het virus maar om de kudde immuniteit zo hoog mogelijk te houden zodat ook de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden of voor wie het vaccin niet effectief is (komt ook voor) toch beschermt zijn.

Wat is precies het probleem? We vertellen jonge meisjes/vrouwen ook dat het veilig is om anti conceptie te slikken, dat heeft een vergelijkbaar risico op trombose ed.

Gregovic | 28-04-21 | 17:24 | 12

Waarom zou een griepvaccin voor risicogroepen bij griep ( bewoners in Nederlandse verzorgingshuizen hebben een vaccinatiegraad van 95%) ander beleid nodig hebben dan bijnCorona? Die mensen zijn nl nu ook al gevaccineerd. Voor niet risicogroepen is het ook geen risico om Corona te krijgen.. ruim 80% is zelfs a-symptomatisch.
Risicogroepen zijn daarnaast uitermate bekend... COPD, kanker en diabetes zijn nu niet echt aandoeningen die je niet merkt..

Epistulae_Morales | 28-04-21 | 22:56

@Gregovic | 28-04-21 | 17:31: nee.. vaccinatie gaat ons niet redden. Net als het griepvaccin.. je blijft het al nodig hebben: Corona is hete to stay.. nu de angst nog overwinnen.
Breed ontstane groepsimmuniteit door natuurlijke besmettingen zou nog meer kans hebben.

Epistulae_Morales | 28-04-21 | 22:59
▼ 9 antwoorden verborgen

Hij heeft gelijk. Iedereen onder 50 zonder overgewicht / gezondheidsproblemen moet zich serieus afvragen wat het nut van vaccineren is.

'opbouwen groepsimmuniteit'? Nope, baas van Pfizer zegt dat 3e prik na een jaar nodig is, en daarna periodiek blijven prikken conform griepprik. Als je niet jarenlang immuun bent na vaccinatie, is groepsbescherming dmv vaccinatie een illusie. Of je moet iedereen elk jaar willen prikken.

raskol | 28-04-21 | 17:22 | 3

Tuurlijk zegt de baas van Pfizer dat. Kan ie nu alvast waterdichte contracten afsluiten voor de levering van miljarden contracten. De realiteit moet echter nog uitwijzen of dit zo is en tot nu toe lijken er tenminste een jaar (en waarschijnlijk veel langer) geen booster shots nodig te zijn. Als we de kant van een seizoensgebonden variant op gaan die altijd aanwezig is word het anders, maar zover zijn we nog niet

Gregovic | 28-04-21 | 17:26

@Gregovic | 28-04-21 | 17:26: "waterdichte contracten afsluiten voor de levering van miljarden contracten" --> Miljarden doses vaccins natuurlijk. Lezen is moeilijk schijnbaar

Gregovic | 28-04-21 | 17:27

@Gregovic | 28-04-21 | 17:26: een vaccin (de huidige tenminste) is nooit zo goed als een echte besmetting. Je lichaam weet met het volledige virus en het RNA van alle componenten veel beter wat te doen als het vaccin bijvoorbeeld alleen het Spike RNA bevat, dus alleen het RNA dat het virus gebruikt om binnen te dringen.
Let wel.. risicogroepen hebben die keuze niet.. maar niet risicogroepen kunnen er wel eens meer aan hebben dan partiële resistentie die de huidige vaccins vooral bieden.
Er zullen natuurlijk nog andere/ betere vaccins komen. Maar ik ben wel
Benieuwd wat een mutatie gaat doen met wel een significant verschil in Spike RNA.. dat Zuid Afrikaanse varianten bijvoorbeeld schijnt nogal verschillend te zijn. Stel die muteert naar een ook veel zwaardere variant, zoals de griepvariant van 1919/1920 bijvoorbeeld.. Als dat gebeurd dan hoop ik dat ik Corona heb gehad, en niet het vaccin.

Epistulae_Morales | 28-04-21 | 23:06

En terecht, opgesodemieterd met die totalitaire bullshit.

Jiet Panssen | 28-04-21 | 17:22 | 2

Die verleng je nu alleen, voor zover er al sprake is van die totalitaire bullshit.

Lorejas | 28-04-21 | 17:34

... paar jaar geleden waren dit allemaal nog complotten , aluminium hoedjes werden ze genoemd... mensen hebben een heeeel kort geheugen! Maar vooral de staat blijven napraten!

Bram de Rammer | 28-04-21 | 17:22 | 2

Tuurlijk.

Papa Jones | 28-04-21 | 17:24

Alsof aluhoedjewappies elkaar niet napraten.

kloopindeslootjijook | 28-04-21 | 17:55

Ik ben het daar volledig mee eens, vooral omdat de vaccins nog maar een krap jaar getest zijn. Over een jaar of drie als de bijwerkingen van de vaccins volledig in kaart gebracht zijn is het een ander verhaal. Maar nu zal je als jongere gek zijn als je jezelf laat inenten met een spoedproduct, temeer omdat besmetting met het virus voor jongeren maar een zeer klein risico oplevert. Zij hoeven zich niet op te offeren voor de babyboom generatie, want die hebben door hun stemgedrag gezorgd voor de huidige maatschappij, die jongeren opzadelt met een schuldenberg nog voordat zij aan hun werkzame leven beginnen.

lekgoot | 28-04-21 | 17:21

Mijn dochters, 22 en 25, zijn helemaal gezond maar waren wel dood- en doodziek van Corona.
Conditie is achteruitgehold.

Maar inderdaad, ze leven nog.

Papa Jones | 28-04-21 | 17:18 | 12

@Papa Jones | 28-04-21 | 17:30: wellicht heeft u gelijk. We weten echter nog steeds niet genoeg. Misschien is dat wat mensen zo verdeeld.

zwenkwieltje | 28-04-21 | 17:51

@Papa Jones | 28-04-21 | 17:30: en het verschil met griep is?

Epistulae_Morales | 28-04-21 | 17:53
▼ 9 antwoorden verborgen

EU voorzitter Ursula von der Leyen heeft tijdens haar bezoek aan de vaccinfabriek van Pfizer in België jongstleden 1,6 miljard extra vaccins besteld voor de EU zodat ook kinderen jonger dan 18 jaar gevaccineerd kunnen worden.
www.lonradio.nl/de-europese-unie-zal-...
Vanaf 13 minuten zegt Ursela het zelf, youtu.be/ci9wucUz1xE

steekmug | 28-04-21 | 17:16

Je laten vaccineren als je niet tot de risicogroepen behoort? Hoe gestoord wil je het hebben.
Nou ja, je kunt het natuurlijk wel doen, maar laat je dan gelijk tegen alle denkbare virussen vaccineren. Een groot deel van de griep-risicogroep laat zich ook niet vaccineren. Waarom zou je ook?
Hoax of the century, die corona.
Vandaag wel terrasje gepikt, was weer helemaal goed. Nokken met die beperkende onzinmaatregelen.

Ichneumonidae | 28-04-21 | 17:16 | 3

Hoax? De IC-afdelingen van ziekenhuizen liegen bedoel je? Zijn allemaal acteurs die daar liggen?

koeberg | 28-04-21 | 17:45

@koeberg | 28-04-21 | 17:45: Was bij griep ook zo, maar toen jankten mensen er niet zo over zoals types als jij dat doen.
Mensen gaat dood, tsja, dan kun je zo hebben. Alle coviddoden in NL, berekend over 2 seizoenen, wijkt nauwelijks af van 2 griepseizoenen.
Bon. De IC is ook niet mijn favoriete vakantiebestemming, dat dan weer niet.

Ichneumonidae | 28-04-21 | 17:56

@koeberg | 28-04-21 | 17:45: Nee, zijn vooral ouderen met onderliggend lijden, geen acteurs, althans, niet dat ik weet. De oplossing is natuurlijk de IC-capaciteit uitbreiden naar acceptabel niveau. We zitten nu op een uitgekleed niveau en de zorg is uitgekleed door de laatste kabinetten. Daar zit het grote euvel: in Den Haag.

Usumani | 28-04-21 | 18:00

Hij heeft zijn ding verpatst aan Spotify, en is verhuist naar Texas, een ranch gekocht, Maar zijn bekendheid komt nog steeds van youtube. En dit interview is een vd betere.

horsteknots | 28-04-21 | 17:14 | 1

Jup, de laatste over China vond ik ook heel goed. Josh Rogin...

Ron_Paul | 28-04-21 | 18:03

Iedereen, dus ook de groep jongeren, die het krijgt zorgt voor extra mutatie-kans lijkt me. Dus hoe meer mensen gevaccineerd, hoe minder kans op mutaties, want het is inmiddels ook wel duidelijk dat gevaccineerden het ook minder doorgeven aan anderen.

Piet Pielemuis | 28-04-21 | 17:13 | 5

@momusopus | 28-04-21 | 17:19: De kans dat je het oploopt is alleen ongeveer 0,1% zo groot als wanneer je niet gevaccineerd bent. En de kans dat je het dan nog eens doorgeeft als je WEL daadwerkelijk geinfecteerd raakt is ook nog eens een stuk kleiner. Hoe vaak is DAT nu onderhand al niet duidelijk gemaakt. Vaccinatie is OOK nuttig om verspreiding tegen te gaan en best effectief daarin.

Gregovic | 28-04-21 | 17:29

Dat is een Pielemuis argument en dus waardeloos. Indien er -net zo als lang geleden- er geen virologische kennis zou bestaan, zou de mensheid dan uitgestorven zijn door Corona? Nee, de mensheid zou een gezonde weerstand tegen Corona hebben opgebouwd. Wel zouden we 1% van de, vooral zwakkere, obese e.d., medemensen hebben verloren. Daar heb ik geen oplossing voor.

Peter-Rissing | 28-04-21 | 17:31

@Gregovic | 28-04-21 | 17:29:
Er is geen peer reviewed onderzoek dat dit aantoont. Mocht u er één vinden dan graag een linkje.

cheops | 29-04-21 | 00:34
▼ 2 antwoorden verborgen

en gelijk heeft ie, ze steken dat vaccine maar waar de zon niet schijnt.

shitblog | 28-04-21 | 17:11 | 6

@bwi | 28-04-21 | 17:21: Een kenmerk van wappies is dat ze veel uitroeptekens gebruiken.

Usumani | 28-04-21 | 18:04

Ik weet niet of dat het zo prettig is om de vaccinatie daar gezet te krijgen.

Sleeter | 28-04-21 | 19:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Vaccineer de zwakkeren....

Is dit nog nieuws? | 28-04-21 | 17:10 | 2

Dan zou ik bijna zeggen, vaccineer alles onder de 25.
Zijn stuk voor stuk van die gevoelige huilstruiken die bij het minste of geringste naar de paracetamol grijpen omdat paps en mams ze nooit geleerd hebben dat een in je jeugdjaren, een paar keer een hap nemen uit de zandbak of af en toe de sloot in lazeren alleen maar goed is voor je afweersysteem.

normanius | 28-04-21 | 17:18

Wie?!

Nivirto | 28-04-21 | 17:09 | 1

Lig je lekker onder je steen?

Usumani | 28-04-21 | 18:05

Tja, is een keus natuurlijk, de jonge gezonde mensen niet vaccineren. Maar dan is de vaccinatiegraad wel lager en duurt het dus langer tot we uit deze situatie zijn.

koeberg | 28-04-21 | 17:07 | 4

Dit dus, vaccineren gat niet alleen over het individu, maar is blijkbaar nogal een moeilijk concept

menage | 28-04-21 | 17:15

@Tronald_dump | 28-04-21 | 17:12: Het was vanaf het begin af aan al bekend dat een vaccin geen levenslange bescherming biedt.

Ja, ik zeg het maar effe, voordat wappies straks gaan claimen dat uitspraken zoals jij nu doet 'inderdaad gaan uitkomen'.

Papa Jones | 28-04-21 | 17:15
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, zoals Joe Rogan zelf graag zegt: hij is een volslagen idioot die geen idee heeft waar hij over praat. Daar ben ik het volledig mee eens.
.

woestecentrist | 28-04-21 | 17:06 | 2

Ook een volslagen idioot kan soms iets zeggen wat hout snijdt.

Tronald_dump | 28-04-21 | 17:08

Heel internet? Denk het niet.

Purk | 28-04-21 | 17:05

Ik zie het nut ook er niet van. Heb corona gehad, niet bepaald onder de indruk. Spuit de kwetsbare mensen maar vol, laat mij lekker met rust

fapkoning40 | 28-04-21 | 17:03 | 7

Ten minste 50% van de mensen die corona hebben gehad, zijn zich daar niet eens van bewust.

jemagookniksmeer | 28-04-21 | 18:19

Ik kan je zo een aantal voorbeelden geven van mensen die niet tot de risico groep hoorde maar wel de helft van hun longcapaciteit missen.

miko | 28-04-21 | 21:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Hij heeft gelijk. Ik laat me precies hiervoor ook niet vaccineren. Behoor niet tot een risicogroep.

HornoxNL | 28-04-21 | 17:03 | 14

@Calastir | 28-04-21 | 22:45: vandaag op NOS “3500 doden in India” onder de noemer van “catastrofaal” en “ramp van ongekende proportie”

India heeft 100x meer inwoners dan Nederland. In de eerste golf lag het dodental in Nederland veel hoger dan 35 per dag.. India zit gewoon in hun eerste golf. Maar ja.. angstporno he.. dat ondersteunt beleid.

Epistulae_Morales | 28-04-21 | 23:13

Eerder slim een verstandig, en heb schaap

polletjepiekhaar | 29-04-21 | 08:22
▼ 11 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com