Dooie RaRa-terrorist witgewassen in Volkskrant
Vriendendienstje
Opmerkelijk zinnetje in de Volkskrant vandaag in een fakkeloptocht-stukje voor de onlangs overleden RaRa-terrorist Rene Roemersma (dossier). Het collegaatje van Wijnand Duyvendak (thans GroenLinks-adviseur en inspirator/souffleur van Jesse Klaver) overleed eerder dit jaar na een hartklap in Santander, Spanje, en kreeg al dit uitzwaai-stukje in de overlijdens-sectie in de Volkskrant (hallo Henneke). Maar waar het vandaag om gaat is het zinnetje van lijkbezorger Peter de Waard:
Nou, die bomaanslag bij Kosto in Grootschermer is helegaar niet "verijdeld". Die bom ging gewoon AF, en dat huis van Kosto was behoorlijk kapoet. "Het huis is zo uit zijn voegen gerukt dat het rijp lijkt voor de sloop". De politie in Alkmaar was een uur voor de aanslag gebeld, zodat Aad Kosto en kat August gewaarschuwd konden worden. Maar dat is nog steeds geen verijdelen.
Oh, en die "lullige brandjes" waren echt geen lullige brandjes. Stelletje geschiedvervalsers.
Alstu. De beroemde Kosto Poezenfoto
Reaguursels
InloggenWat links gewoon heel goed doet is etiketjes plakken.
Met alles, op alles, en zo houden ze de discussie simpel.
Biomassa kreeg bijvoorbeeld het etiket *groen*, hoewel biomassa 100% vervuilender is dan steenkool, en zelfs 200% vervuilender dan gas. Bovendien is het rendement van elektriciteitscentrales op biomassa zo'n 200% lager dan van elektriciteitscentrales op gas. Het in een paar jaar tijd omkappen, versnipperen, op gas drogen (!!!) en opbranden van alle oerbossen ter wereld is dus helemaal niet zo "groen" als de linkse kerk riep.
Goh, verrassend.
Maar die technische discussie werd heel lang niet gevoerd. Ondertussen staat het etiketje *groen* garant voor miljarden subsidies. Bovendien kunnen milieuvervuilende bedrijven "klimaatneutraal" worden door te investeren in *groen*, inclusief biomassa.
Totaal bezopen natuurlijk; dit is het Middeleeuwse principe van aflaten.
Maar het etiketje wint de discussie. Wie het etiketje weersprak kreeg een ander etiketje op; "klimaat-ontkenner". En daarmee wordt je een outcast; geen werk, geen subsidies, en als het tegenzit ook nog een NPO66 haatcampagne die tot links geweld leidt.
Om NL te verbeteren moeten we beginnen met al die linkse etiketjes overal af te peuteren. Immigratie is geen *verrijking*. Feitenkennis is geen *fascisme*. Rationaliteit is geen *racisme*. Terrorisme is geen *idealisme*.
Links dwingt iedereen het linkse standpunt in te nemen; wie niet gehoorzaamt krijgt met knokploegen zoals rara te maken. Dat is puur fascisme.
Bovendien staat dat fascisme garant voor "vergissingen" zoals met groene biomassa. Het linkse fascisme belemmert elke technische discussie.
Rene R. zal vast gemist worden door zijn familie. Maar voor de samenleving was hij een parasitair levende extremist die leefde van uitkeringen en subsidies; die met grof geweld streefde naar censuur en dictatuur.
Onder gelijkgestemden zoals Stalin of Hitler had Rene R hoge posities kunnen verwerven; hier werd hij niet meer dan een gesubsidieerde tsee tsee vlieg.
Links geweld, linkse moordpartijen. Het wordt altijd wel goedgepraat. Omdat het volgens de progressieven uiteindelijk voor het grote doel is: de vooruitgang.
Soms... heel soms... staan er ook wel eens leuke berichten in de media...
Hé meneer of mevrouw Joris:
Mbt dit : "-weggejorist-
4HoogAantWater | 15-03-21 | 12:07 | 8 | favoriet block"
Het NOS journaal spuwde wel degelijk complete nonsens over ons uit vwb de volgorde van gebeurtenissen in Fukushima en ze hebben daar zelfs via Twitter hun excuses voor aangeboden. Zie mijn reactie van 13:33
De volkskrant schrijft weer onzin, ze weten niet waar ze over praten, verijdelde bomaanslagen, wat een nepkrant.
Verraad is een vak ....
De kogel kwam van links...
Tsja, linkse terroristen zijn vrijheidsstrijders en alles rechts van extreen links is fascistisch. Volgens linksen...
Vadertje Fascist was extreem links hoor.
Hij zal door vele, aftandse fascisten, worden gemist
* eng stuk rood hemd *
veel te laat, maar laat ik blij zijn met dit resultaat.
Het verhaal van Roemersma is niet een verhaal van een verdwaalde geest die een beetje te ver ging in zijn pogingen de wereld te verbeteren, nee, het is het verhaal van hoe radicaal links destijds dacht. Rara deed weliswaar dingen die juridisch gezien niet door de beugel konden, maar had, zo hoorde je aan de linkerzijde alom, het morele gelijk aan zijn zijde. Er werd in die kringen zelfs openlijk begrip getoond voor wat de Rote Armee Fraktion flikte, dood en verderf zaaien.
Dat die 'mind set' niet meer bestaat, daar geloof ik niets van. Wijnand Duyvendak kon het nog niet zo lang geleden niet laten om in een boek zijn trots uit te spreken op wat hij en zijn kompanen in die dagen uitgehaald hebben. Daar werd uiteraard schande van gesproken, maar het was niet omdat hij er prat op ging, nee het was omdat hij het niet voor zich hield.
Zoals ze bij de SGP vinden dat eigenlijk God's wetten gelden en de seculiere staat door hun Enig Ware God wordt gedoogd, en niet andersom, zo vinden radicaal links denkende lieden zoals de apparatsjiks bij GroenLinks, figuren als Groot Wassink, dat zij, de revolutionairen eigenlijk het democratische bestel gedogen, of gedwongen worden om dat te gedogen, en niet andersom, en dat de Revolutie nog plaats moet vinden. Binnen dat denkkader moet je de aanslagen van Rara plaatsen, en ook de verantwoordelijken voor die aanslagen. Zij zijn helden van de revolutie en zullen dat altijd blijven. Dat idee, dat het eigenlijk helden zijn, vrijheidsstrijders, sijpelt door tot in de berichtgeving in de Volkskrant en ook tot in het denken en het gedrag van de revolutionairen van toen. Femke Halsema bepaalt bijvoorbeeld zelf wat bij Amsterdam past en wat niet, ongeacht of een en ander in wet- en regelgeving is vastgelegd. Zo zit het in haar hoofd, ze is in eerste instantie leider van de revolutie, en pas in tweede aanleg burgemeester.
In de jaren 70 vond de NVSH het ook prima omneuksex te hebben met een kind van 12. Het morele gelijk van links moet je recht in de ballen trappen. Iedere journo die dit prima vond mag met pek en veren door de straten worden gereden.
Klopt. Ik heb toen ook al die tolerantie van de media en de linkse partijen niet begrepen. Ook niet voor de krakers en ook niet voor de RAF.
Er is in Nederland nooit een afrekening geweest met die sympatisanten. In tegendeel, de ina Brouwers, Andre van Es, Max van der Berg, Andre van der Louw enz. hebben bestuurlijke baantjes toebedeeld gekregen. Heel raar eigenlijk.
Weinig nieuws hier. Duyvenbraak is vooral een grote lafbek. Grote Lafheid met brutale muil in omgeving van verjaarde misdaad. Die Klaver blijft een tadicalwarionnet, zover lijkt mij wel duidelijk.
Mooie tegel en zo is het maar net.
Aan onderstaande reaguurders valt weinig toe te voegen.
Wel schoot mij iets te binnen en een bittere nasmaak -althans bij mij- veroorzaakte en dat was Kedichem.
Daar kwamen een aantal bekende namen bij voor die nooit zijn veroordeeld maar naderhand bijna allemaal promotie hebben gemaakt. Hebben nog nooit iets bijgedragen aan de maatschappij.
Heer schoorsteenveger, u begint mij in positieve zin op te vallen. Mooie tegel.
@Henk1955 | 15-03-21 | 15:29: Jaha, onze grijze eminente Ma(r)x kuiert hier nog regelmatig met een grote grijns op z'n bakkes langs de grachten, mijmerend over het roemruchte verleden dat hem geen windeieren heeft gelegd, waarbij meneer niet vergeet de ruimhartige stadjers in het voorbijgaan met een minzame doch vriendelijke hoofdknik te bedanken. Graag gedaan kerel, de stad is door jouw soort zoveel mooier geworden. Of niet dan?
Weet je wat popmerkelijk is, destijds vielen er veel dooien in de Townships vanwege de onvrede met de apertheid. Tegenwoordig vallen er in gelijke mate dooien in de Townships maar dan om een andere reden. Het maakt dus niet uit wie er in de regering zit in Zuid Afrika, er is een constante agressie. Het geweld is normaal in Zuid Afrika, vroeger werd er alleen krachtig opgetreden, en daarbij leek het zo te zijn dat de huidkleur de reden was.
Wat een tragische vergissing is Zuid Afrika.
Destijds kon alles wat er in Zuid-Afrika fout ging geweten worden aan Apartheid. Dat kan nu niet meer.
Hetzelfde zul je zien in de VS. Wat ze daar ook zullen doen om het "institutioneel racisme" uit te bannen, niet alle problemen die nu aan dat racisme worden opgehangen zullen daarmee opgelost worden.
De geschiedenis is volstrekt onrechtvaardig wat dat betreft. Apartheid? Afkeurenswaardig. Racisme? Idem dito. Maar dat het uitbannen van apartheid en racisme alle problemen als sneeuw voor de zon doet verdwijnen is ijdele hoop, gebaseerd op een volledig moralistisch willen begrijpen van de wereld.
Lees ‘My Traitor’s Heart’ van Rian Malan: Rian Malan (born 1954, in Johannesburg) is a South African author, journalist, documentarist and songwriter of Afrikaner descent. He first rose to prominence as the author of the memoir My Traitor's Heart, which, like the bulk of his work, deals with South African society in a historical and contemporary perspective and focuses on racial relations. -Wiki-
In een oorlog is alles geoorloofd. Doe je niks aan. Maar ja, een groot deel van Nederland staat er om bekend dat ze vaak heulen met de vijand. Denken alleen maar aan de centjes. Terwijl het merendeel van de tokkies waarschijnlijk nog aan de tiet van hun moeder hing ten tijde van de apartheid.
Wat mij opvalt aan het hele verhaal is dat Roemersma al zijn terreurdaden bekend voor de nationale televisie en dan op een vormfout wordt vrijgesproken. En zo een vrijbrief krijgt want je kan niet twee keer voor hetzelfde feit worden aangeklaagd.
En dat hij zijn hele leven dankzij allerlei subsidie een prettig leven over de hele wereld heeft kunnen leiden. Kijkt er dan niemand of subsidie wordt gebruikt om terroristen te financieren? Of geld dat alleen voor terrorisme en niet voor de terroristen zelf?
Ach, Paul Rosenmoller wilde Nederland letterlijk modelleren naar het voorbeeld van de prachtige DDR. Samen met Geert Mak verdedigde Rosenmoller met vuur de Rode Khmer, die een hele bevolking de jungle in joeg om heropgevoed dan wel vermoord te worden. Rosenmoller en Mak flyerden bovendien voor het opheffen van het leger - zodat de Sovjets ons konden 'bevrijden' - en voor het legaliseren van pedofilie.
En vandaag zijn het gevierde "progressieven" op TV. Zo rolt Nederland. Steeds als ik ze op TV zie denk ik: goh.
Opdat wij niet vergeten.
Zou je niet vast al hun boeken en films gaan verbranden?
Rosemuller, die godbetert met een gouden lepel in zijn bakkes is geboren als miljonairszoon. Lekker makkelijk om veel linkse idealen te hebben, terwijl hij zich nooit echt druk hoefde te maken of er aan het einde van de maand nog genoeg geld over was om de huur te betalen. Links lullen, rechts vullen-tuig
@Tishetnetnie | 15-03-21 | 14:12:
Nee. Laten we vooral hun geschiedenis niet uitwissen. Laten we alle details, hoe klein ook, bewaren voor ons en voor ons nageslacht. Het gedachtengoed moet niet gekoesterd worden maar geëtaleerd, als iets dat overwonnen moet worden.
@Schoorsteenveger | 15-03-21 | 14:31: Begreep toch al niet waarom dit weer op te rakelen. Een held is te jong overleden, maar voor anderen was hij een terrorist. Lekker belangrijk. Volkert is bij sommigen ook een held en bij anderen niet. Dat hou je altijd.
@Tishetnetnie | 15-03-21 | 14:46:
Volkert is een moordenaar. Veroordeeld.
@Hemmenaar7 | 15-03-21 | 15:13: Exact. En het feit dat hij nog leeft drukt het verschil tussen extreem links en rechts uit: de een kiest moord als wapen, de ander dialoog. anders had Volkert zelf al lang aan de hoogste boom gebungeld natuurlijk.
@Hemmenaar7 | 15-03-21 | 15:13: Maar ja, zo erg was het niet, hij kreeg maar 18 jaar terwijl die mafkees die Theo naar het hiernamaals hielp wel levenslang kreeg. Ik bedoel maar.
@Hemmenaar7 | 15-03-21 | 15:13: "veroordeeld" door een extreem linkse rechter die hem netto 14 jaar gaf in plaats van levenslang...
Is ie nu pas dood? Wat jammer nou.
In dit kader mogen de ''akties' van Duyvendak niet onvermeld blijven. Temeer daar hij in praktijk één van de huidge leden van het Politburo van GroenLinks is!
Als redacteur van het krakersblad Bluf! heeft Duyvendak de namen en adressen van een zestal kernenergie-ambtenaren gepubliceerd. Voor de zekerheid werden zelfs hun vakantiedata gepubliceerd.
Om hun "rust te verstoren".
Nu, dat is gelukt. Want op één van deze ambtenaren (George Verberg) is vervolgens inderdaad een aanslag gepleegd!
Diezelfde Duyvendak zet nu de ijnen uit bij GroenLinks.....
(ambtenaren en politici thuis opzoeken, in de jaren ’80 en ’90 geïntroduceerd door Links)
Lees eens wat over zijn partner Mirjam de Rijk (1e Kamerlid), en haar broer Peer de Rijk.
Vooral hun geschiedenis als activisten, en hun functies.
Oh ja, de dochter van Duijvendak Maxe de Rijk, docent op een school in Amsterdam-West, verdedigde de marokkaanse jongen (15) Ilyas, die een homokoppel uitschold en bedreigde.
www.parool.nl/nieuws/ilyas-is-geen-li...
Duyvendak is ene terrorist, extremist pur sang. Zelfde school als Volkert. Dood en doodziek in de kop. En volkomen overtuigd van het eigen gelijk. Geen gesprek mee te voeren. Tjsa, dat is hard core links voor je.
@Roadblock | 15-03-21 | 13:48:
Met dank aan 'Vizier': dit zijn bekende namen. En gedragingen.
Maar het kan niet genoeg herhaald worden :)
Al is het maar omdat de pers dit soort zaken systematisch omzeilt, er van wegkijkt (hallo VK, hallo NRC, hallo At5, hallo NUpunt....)
Even voor de duidelijkheid: Ik laat een bom afgaan. Ergens. En dan eindig ik dus niet in de gevangenis, en daarna in de bijstand, maar in de politiek? Jaja. Ik heb duidelijk de verkeerde vrienden!
Ja, want zo rolt links.
‘Lullig’ is toch een quote van Roemersma zelf? Prima stukje verder in de Volkskrant. Dat ‘verijdelde’ klopt inderdaad maar deels, maar verder staat er niet veel om je over op te winden.
Een gelukkig einde aan een nutteloos leven
Onze media zijn niet objectief. Een item over stemmen per post blijkt regelrechte D66 propaganda, waarin Jan Terlouw (D66) even mag voordoen hoe hij per post op Sigrid Kaag (D66) stemt.
Ander voorbeeld. In de Telegraaf reageert Baudet op het gedoe bij Jinek. "Een goed glas wijn en dan vrijen". De kop bij het artikel? Een fles wijn en dan vrijen. Ander voorbeeld: Hugo de Jonge roept voor het weekend dat er geen enkele aanleiding tot zorg is, maar besluit na het weekend toch tijdelijk de vaccinatie met AstraZeneca stil te leggen. Om de man een beetje uit de wind te houden schrijven alle journalisten braaf op dat het om andere bijwerkingen gaat dan trombose. Welke bijwerkingen, komen we niet te weten. kennelijk is dat ook niet interessant, want geen journalist die daar naar vraagt.
Ander voorbeeld: een wake in Londen voor de vermoorde Sarah Everard werd met het oog op corona verboden, maar de mensen kwamen toch en de politie dreef de aanwezigen hardhandig uiteen. Onze media vinden het allemaal maar schandalig. Een al even kalme betoging tegen de coronamaatregelen in Nederland wordt door de politie ongekend bloederig uiteengeslagen. Onze media vinden het allemaal dikke prima.
Hoe langer je ernaar kijkt, hoe misselijker het je maakt.
Ik vraag mij trouwens af in hoeverre het demoniseren, verdacht maken en karaktermoorden reeds is voorgeschreven in de werken van Lenin, Alinisky, Gramsci en consorten. Mogelijk zie je daarin bijvoorbeeld in Hoofdstuk 2. Neutraliseren van politieke tegenstanders, artikel 2.25: Kan je het niet winnen met argumenten, ga dan beschuldigen van anti-semitisme en negeer de tegenwerpingen en ga door en door met beschuldigen van anti-semitisme. Met als vervolg in artikel 2:26 Effectief is ook het beschuldigen van racisme. Ook al is daar geen enkele aanleiding toe, hou vol in het beschuldigen van racisme. Racisme werkt. Het is heel moeilijk om van het stempel ‘racist’ af te komen. Er blijft altijd wat van hangen. Artikel 2:27 Maak verdacht, beschuldig, demoniseer, grijp alles aan, ook maar het kleinst flintertje, voor het opzetten van een haatcampagne. Dus mijd discussie, mijd argumenten, maar beschuldig en maak kapot. Aldus kameraad, zal je je doel bereiken. Op naar de heilstaat, en de Goelag voor de andersdenkenden!
@dorstig! | 15-03-21 | 13:32: Je ziet het hier ook in de panelen, vooral bij coronatopics. Iedere inhoudelijke kritiek op het coronabeleid van het kabinet of RIVM wordt steevast gepareerd met spelen op de persoon met als dieptepunt iemand die na iedere vorm van kritisch kijken niet verder komt dan wappie roepen en denkt daarmee geel slim te zijn. Inhoudelijk reageren is zeldzaam, typerend voor linkse politiek.
@5611 | 15-03-21 | 13:39:
Inderdaad. U kunt zelf wel een aantal namen van reaguurders invullen, die het "extreem-rechts", "wappies", "Het zijn hier kneuzen, en rechtse klunzen, dom en kortzichtig en zelfgenoegzaam" wel heel erg gemakkelijk uit de mond vloeit.
Niet, Beste_D66_Landgenoten?
@Roadblock | 15-03-21 | 13:58:
Klopt. Kneuzen. Stuk voor stuk. Met stemrtecht helaas. Soms zou je wat minder democratie wensen. Maar ja, het is de minst slechte van alle regeringsvormen.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 15:41:
Ik ben mij bewust van het feit dat D66'ers wat minder democratie wensen.
Zie referendum.
@Roadblock | 15-03-21 | 15:52: het is dan ook B66 (bruinhemd-66) ipv D66.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 15:41: U loopt achter. Daar wordt in linkse kringen al zeker 10 jaar over gediscussieerd. Want "het volk" heeft dan wel stemrecht, het stemt potdomme regelmatig verkeerd en niet verlicht.
U rekent zichzelf tot de elite. De elite (zie revoluties) wordt het eerste kaltgestellt (je wilt niet dat het ancien regime terugkomt), door de nieuwe heersers. Velen rekenen zichzelf tot de elite, slechts weinigen zijn uitverkoren.
Rooie Pietje is ook al dood. We worden oud. RR heb ik overigens altijd een geradicaliseerde engnek gevonden. Voor hetzelfde geld waren bij die brand een paar doodnormale Makro-arbeiders omgekomen, maar dat soort offers neemt een echte stalinist altijd op de koop toe.
Typt wel lekker vanaf je grachtenpand, zo voor het nageslacht.
E
Er zijn gekraakte grachtenpanden aangekocht voor het symbolische bedrag van 1 gulden. Ook werden tal van panden destijds gelegaliseerd, omdat de Gemeente geen zin had in nog meer krakersrellen enzo. Dus die bewoners, de krakers dus, mochten na legalisatie daar gewoon blijven wonen (dat zie ik vandaag de dag niet meer zo gauw gebeuren), maar die panden waren natuurlijk kompleet uitgewoond en voldeden niet aan bouwvoorschriften enz. Dus die werden dan helemaal opgeknapt en gerenoveerd door de Gemeente. En dan zaten die gasten lekker op het Singel of een andere gracht, in een gerenoveerde woning zo groot als een half voetbalveld, voor een luttele 200 gulden huur. Dat kon toen allemaal.
@Asteroid-B612 | 15-03-21 | 16:32: Daarover heeft indertijd de HP (dacht ik) wat over gepubliceerd. De prachtigste panden zijn verhuurd aan krakerstuig. Waarbij er allerlei trucs werden uitgehaald om maar tot een zo laag mogelijke huur te komen. Zo rolt Links Nederland
als terrorist dus toch nog enigszins voortijdig einde.
Jammer dat in die tijd terroristen niet meer bij aanhouding (Henneke o.a. wapenbezit) werden neergeknald zoals zo vaak gebeurde bij RAF en Rode Brigades etc. Dat heeft indertijd een hoop ellende gescheeld, dat afdoende aanhouden van terroristen.
"Lullig brandje" is wat Roemersma er zelf van maakte. Dat kan je de Volkskrant niet kwalijk nemen.
"Brandje" staat in de kop niet tussen aanhalingstekens. Dat kan je de Volkskrant dan weer wel kwalijk nemen.
Heeft die Roemersma later nog lekker gecashed, net als al die andere miljonairskrakers in Amsterdam?
Adviseur Postcodeloterij
Waar heeft Roemersma al die tijd van geleefd ? Bijstand en huursubsidie en de facto vrijgesteld van sollicitatie plicht?
Ach de Volkskrant is nu eenmaal een krakers- en terroristengoedpraatkrantje
Je zou maar eens VVD leider zijn, rechtse partijen stelselmatig uitsluiten, maar wel met partijen met terroristen (of affiniteit met) binnen de gelederen in zee willen gaan... je moet het maar kunnen.
De politie in Alkmaar was destijds al voor de aanslag meerdere malen door verontruste Grootschermerse dorpsbewoners gebeld over een witte Mercedes 200 met enige vreemde sujetten er in, die voor de derde of de vierde keer tegenover het woonhuis van Kosto voor het toenmalige café 'de Jonge Ruiter' geparkeerd stond. De heren deden nu niet écht moeite om hun aanwezigheid te verbloemen. De politie echter nam de meldingen niet serieus .
politie in burger aan het posten na tip? desalniettemin niet kunnen voorkomen
@HetOorAakel | 15-03-21 | 13:17:
-
Nope. Die zouden namelijk in een dorp van -toen- nog geen 500 inwoners ook nogal zijn opgevallen.
Die smeerlap had het grootste deel van zijn miserabele leventje gewoon vast moeten zitten. Op water en brood. In een wereld waar gezond verstand overheerst was dat ook gebeurd. Verder wel goed nieuws natuurlijk.
OT: ook de NOS heeft Ron Fresen niet op verkiezingsavond, meldt NieuwNieuws. Krona pakt wel de goeien:
www.nieuwnieuws.nl/5153804/nos-topspo...
Goed stuk, Pritt. Ik had het verkiezingsprogramma van Groen Links nog niet gelezen, dank!
Morgen in de Volkskrant: "De Bader-Meinhof Gruppe was gewoon gezelligheids vereniging die geen kwaad in de zin had"
Soort van "Kölnischer" Carnavalsvereniging, ja, inderdaad, zo herinner ik me ze ook ja. Helau, Helau.... boem boem....
Zeg, hoe wordt je eigenlijk journalist, door 1 keer te poepen op de wc, waarna je automatisch je journalistencertificaat krijgt, levenslang?
Ach, ze nodigden af en toe een prominent uit bij hun thuis, en lieten wel eens wat vuurwerk afgaan. Verder waren ze goed bezig voor de wereld.
@nobodiesunmighty | 15-03-21 | 12:49:
School voor journalistiek. Daar keer je dat er op maandagmorgen heel veel nieuws binnenkomt en dat je dus moet kiezen. Echt gehoord op de NPO.
Ik begrijp dat dit een oproep is om vooral niet op GroenLinks te stemmen.
Er wordt nog maar eens benadrukt dat een stem op GL eigenlijk een terroristische stem is. En inderdaad, hun plannen voor Nederland is puur terrorisme.
Goed nieuws dus. Helaas mag ik hier (hoi Joris) niet zeggen wat mijn eigenlijke mening is. De VK noemt deze man een polderterrorist. Ik sluit af met de woorden: Een dode terrorist is de beste terrorist.
Om te weten wat voor volk in GroenLinks zat/zit is het voorbeeld van Sam Pormes een goede illustratie :
Begin jaren tachtig werd Pormes door Justitie vervolgd wegens het mede beramen van een schietpartij op twee agenten te Assen, en het verbergen van vuurwapens.
Eerste kamer lid. (!)
Werd geroyeerd door GroenLInks, omdat hij gelogen had, over een guerrillaopleiding van de Rode Jeugd, die hij in Jemen gevolgd had.
Werd na een stemming van het bestuur toch weer als lid aangesteld.
Enfin leest u maar.
Politiek geweld in Nederland is altijd links.
nl.wikipedia.org/wiki/Sam_Pormes
"Politiek geweld in Nederland is altijd links."
En wordt op de een of andere manier altijd als sociaal nuttig gezien, dus vooral niet vervolgen. Of dacht je dat men in de jaren 80 van de vorige eeuw geen goed idee heeft gehad wie er achter dit geweld zat.
@me163komet | 15-03-21 | 12:44:
Peter Siebelt vertelt dit helder in zijn boek Eco Nostra.
Groenlinks is de openbare politieke laag van een spekkoek, waarvan de onderste laagjes bestaan uit duistere soms gewelddadige groeperingen zoals Antifa, Dieren Bevrijdingsfront, Kraakbeweging Internationale Socialisten etc.
Deze groepen bestaan vaak uit dezelfde personen, die op basis van een bepaald actiedoel samenwerken.
Worden er personen opgepakt, dan hoeven ze maar een nummer te bellen om de linkse advocatuur in beweging te zetten.
Fondsen in overvloed, die vaak terug te herleiden zijn naar BUZA(!) of (Postcode)Loterijen.
De onderste laagjes dringen, al ze wat ouder worden, door in de leiding van allerlei milieu en vluchtelingenorganisaties, en uiteindelijk in politieke functies.
@Roadblock | 15-03-21 | 12:54:
En de rechterlijke macht (D66/PvdA) sympathiseert met ze, dus altijd met fluwelen handschoentjes aangepakt. Nederland is geen rechtsstaat.
Renë Roemersma, die vent heeft nooit gewerkt, ja af en toe wat deugbaantjes. Wat een rotkop had die vent trouwens.
Eens temeer blijkt hier weer dat het gevaar van rechts komt. Goed dat de Volkskrant zo waakzaam is!
BoemLinks...
Kosto, PvdA faalhaas reed zich later met zijn citroenetje te pletter op een zware Saab, was ook boem...
Opgeruimd staat netjes en nooit meer over hebben. Engnek.
Zo , die is dood.
De tendens die in de jaren zeventig begon om al het geweld vanuit Links te bagatelliseren duurt nog steeds voort. Er is altijd een onderhuidse sympathie voor Linkse terroristen en gewelddadige krakers. En als iemand op het dak van een moskee klimt valt het hele land ten prooi aan extreem rechts. Het is onuitroeibaar.
Ja, ik las het vanmorgen ook in de VK. Roemersma, een enge linkse lul van Rara, dat dekselse kwajongensclubje van 'sympathieke' wereldverbeteraars (zo werden ze in die tijd vaak geafficheerd). Het waren gewoon - klassieke - fascisten, die, indien ze op politiek gebied niet meteen hun zin kregen, overgingen tot geweld en intimidatie.
"‘Onze dappere, eigenzinnige, lieve strijder is dood. Onverdraaglijk’, stond er onder de overlijdensadvertentie in de Volkskrant die ook was ondertekend door Henneke Hagen en nog 40 andere sympathisanten."
Pathetic. Wat doen die linkse engnekken toch ook altijd aan zelfverheerlijking en zelfpijperij: ''strijders'' noemen ze zichzelf, als ze een beetje Macro's in de as leggen, benzineslangen van Shell doorsnijden, en het huis van Aad Kosto opblazen, terwijl ze in Nederland werkelijk geen enkel risico op wat dan ook lopen.
They make me puke.
MeToo!
Vergeet de aanslag in Kedichem op Janmaat niet, waarbij diens assistente door dit linkse tuig haar been verloor. Nooit iemand voor opgepakt, maar nu ineens een necrologie. Goh?!
Ik ben een vredelievend mens maar toen ik die documentaire over deze kwezel had gezien, had ik echt zin om die eikel met een wapenstok over z'n juu te rossen.
Wat een enorme etterzak was dat zeg. Haalt je het bloed onder de nagels uit.
Het is toch wel heel duidelijk dat dat (extreem) links volledig de realiteit(szin) kwijt is ....
Wat een zelfingenomenheid weer. En eigen daden goed willen praten met het ja maar hullie argument... Nee en nee! In die hoedanigheid kan je alles goed willen praten... gaat om je eigen gedrag knul!! Pak je verantwoordelijkheid daarvoor
Als de terreur van links komt dan noem je het geen terrorisme maar activisme en dan heb je niet alleen je eigen geweten gezuiverd maar ook nog een positieve draai gegeven aan de wandaden. Wat is taal toch een flexibel beest.
"Lullige" brandjes ... Is dat net zoiets als "mostly peaceful" riots?
Gezien het politieoptreden tegen vreedzame demonstranten in het afgelopen jaar zou het me niet verbazen als we van de andere zijde ook weer meer geweld gaan zien.
Ja ho, wacht even, DAN zul je zien dat er ineens vanuit politie en justitie wel heel hard en effectief wordt opgetreden, reeds bij de meest summiere aanwijzing dat er mogelijkerwijs wel eens iets zou kunnen gebeuren.
Zo werkt de Groene Khmer, naar buiten toe een nette partij, maar als jij niet aan hun grieven toegeeft zijn ze bereid je huis op te blazen of je bedrijf in de brand te steken. Net zoals zij bereid zijn om Antifa in te zetten als hun knokploegen tegen andersdenkenden.
De Groene Khmer is een partij van terroristen, krakers en communisten.
Van Wijnand Duyvendak is het publiek geheim dat hij daarbij betrokken is geweest, maar er was nooit genoeg bewijs om hem te kunnen vervolgen.
En Wijnand Duyvendak (terrorist en kraker) is samen met Bram van Ojik (communist) een van de poppenspelers die bij marionet Jesse Klaver aan de touwtjes trekt.
Maar volgens de Groene Khmer is dit gerechtvaardigd omdat ze het voor de goede zaak deden. En de Azijnbode geeft ze gelijk.
Vergeet die bomkoffer niet die is gevonden in het partijkantoor van Groen Links.
@Sinterbikske | 15-03-21 | 12:22:
Bij de jeugdafdeling "dwars" toen Jesse Klaver daar de leiding over de jeugdafdeling had?
Ja, dan kan je ook wel begonnen over wie het pistool in Volkerts handen heeft geduwd. Dat is ook nooit bewezen.
@Osdorpertje | 15-03-21 | 12:49:
Dat zullen we ook nooit weten;
gerard1945.wordpress.com/2019/03/04/v...
Moet jij eens doen, na een moord iemands computer wissen om er voor te zorgen dat eventueel bewijsmateriaal niet in handen van politie en justitie vallen, eens kijken of je dan ook met 500 euro boete wegkomt.
@me163komet | 15-03-21 | 12:55: OK, maar dat is tegenwoordig vrijwel onmogelijk omdat Google/Microsoft ALLES wat je doet op / met je computer vastlegt en logt. Zelfs als je die hele harde schijf eruit sloopt kunnen ze online aktiviteiten achterhalen. Mobiele telefoon : idem dito.
Het enige wat je over die kerel kan zeggen is. Hij is te laat dood gegaan.
Volkskrant. Weten we toch? Alleen lezen ter vermaak. Op gezette tijden bewust een gevoel van verbijstering met opengevallen bek induceren om het niet te verleren.
Misschien een stomme vraag in retrospectie, maar hoe is het tegenwoordig zonder "apartheid" in Zuid-Afrika? Is het daar "beter" geworden?
Nee. De aftakeling is begonnen. De vraag is alleen wanneer de eerste bruggen of gebouwen gaan instorten vanwege gebrek aan onderhoud en vernieuwing.....
Ik denk het niet. Als je morgen een land overneemt en de oorspronkelijke bewoners decennialang onderdrukt en als tweederangs burgers beschouwt, kun je denk ik niet verwachten dat deze mensen de benodigde kennis en vaardigheden hebben om het land te leiden. Je hebt er immers zelf voor gezorgd dat ze niet dezelfde scholen mochten bezoeken waar de blanken heegingen. Had u iets anders verwacht? Lees dit anders even: en.wikipedia.org/wiki/Bantu_Education.... Mooi handboek om ergens een zooitje van te maken.
Zimbabwe is een uitstekend voorbeeld op uw vraag... de gehele economie is ingestort
@BobDobalina | 15-03-21 | 12:27: misschien hebt u gelijk, misschien kan je ook niet anders verwachten, daarom is de plotselinge omslag niet goed geweest
@BobDobalina | 15-03-21 | 12:27:
Het racisme van de lage verwachtingen. U, meneer, is een racist.
@BobDobalina | 15-03-21 | 12:27:
Hier is ook een goed boek: www.bol.com/nl/p/minderheid-in-eigen-...
Hierin wordt fijntjes uitgelegd dat het toch de ANC zelf is die er een zooitje van maakt.
@quantumcollider | 15-03-21 | 12:46:
Met zwaar uit zijn verband gerukte citaten uit wetenschappelijke artikelen. Bosma heeft een uitermate slecht onwetenschappelijk werkje afgeleverd met maar 1 doel: De blanke Zuid-Afrikaner in het slachtofferbankje zetten. Iets waar de PVV erg goed in is, zichzelf tot slachtoffer verklaren.
@BobDobalina | 15-03-21 | 12:27:
Dat het momenteel een tering bende in het door en door corrupte Zuid-Afrika is, komt door de blanken?
U weet het weer leuk te vertellen.
@quantumcollider | 15-03-21 | 12:46: Volgens mij niet in tegenspraak met mijn post. Als je een deel van de bevolking goede educatie ontzegt voor meerdere decennia moet je niet verwachten dat er goede leiders uit voortkomen. Of beweert u nu dat de ANC de apartheid heeft ingesteld, zoals de ondertitel van het boek suggereert.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 13:06:
Heb je het boek gelezen Beste_D66_Landgenoten, of praat je weer iemand na?
@Roadblock | 15-03-21 | 13:09: is dat wat u uit mijn post haalt?
@Roadblock | 15-03-21 | 13:10: Hier een mooie samenvatting van een recensie op Wiki: Historicus Bas Kromhout focust zich in een uitvoerige recensie vooral op de hoofdstukken over de geschiedenis van Zuid-Afrika, en komt tot de conclusie dat Bosma op aantal cruciale punten de waarheid geweld aan doet. Zo plaatst Bosma bijvoorbeeld het geweld en de gruweldaden niet in z'n context, waardoor de suggestie wordt gewekt dat "het ANC op een kwade dag zomaar, zonder aanleiding, besloot terreuraanslagen te plegen". Wat Bosma hierbij onvermeld laat, is dat het ANC "tijdens de 48 jaar sinds haar oprichting in 1912 geprobeerd [had] met de blanke minderheidsregering in dialoog te komen, maar zonder enig resultaat. De rechten van niet-blanken werden alleen maar verder beknot". Een bewering als "Luthuli stemt in met het geweld" (p. 91) wordt weersproken door de bron die Bosma hiervoor zèlf aandraagt, waar letterlijk wordt gesteld dat Albert Luthuli "gewapende strijd nooit als ANC-beleid [heeft] geaccepteerd". Bij de volgens Bosma "bloedige" bomaanslagen van 16 december 1961 (p. 99) vielen in werkelijkheid geen slachtoffers, en dat was ook bewust zo gepland. Voor de stelling dat de SACP "altijd enthousiast de antisemitische terreur van Stalin [heeft] gesteund" (p. 13) biedt de aangedragen bron geen enkel aanknopingspunt. Kromhout komt na de behandeling van een groot aantal andere ommissies, hele en halve waarheden en feitelijke onjuistheden tot de conclusie dat weliswaar niet alles wat Bosma in zijn boek beweert "onzin" is, maar dat hij "op een aantal cruciale onderwerpen" – met verkeerd geciteerde bronnen, een onevenwichtige of feitelijk onjuiste presentatie van de geschiedenis – "uit de bocht vliegt", wat het boek volgens Kromhout "in hoge mate onbetrouwbaar" maakt.[5] - ik sla even over.....
@HoogToontje | 15-03-21 | 12:39: ik hoop dat dit een grap is.
@BobDobalina | 15-03-21 | 13:09:
Verander uw laatste zin in "Het ANC heeft WEER de apartheid ingesteld", en ik ben het eens een keer met u eens.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 13:06: Ga jij even , net als mijn blanke/witte zoon, naar zuidafrika en dan praten we wel weer.
Als je levend terugkomt in ieder geval.
@Roadblock | 15-03-21 | 13:09: Nog een meevaller dat niet weer onze schuld is en we moeten betalen.
@Simon_Ketellapper | 15-03-21 | 13:28:
Je kunt er leven als een vorst. Zo lang je bepaalde plekken mijdt.
@BobDobalina | 15-03-21 | 13:11:
Inderdaad. Bosma buigt citaten om naar eigen inzicht.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 13:06: u als D66 deugert durft de ander aan te spreken vanwege de slachtofferrol? D66,Gl en de pvda die zelf allochtonen als slachtoffers zien en behandelen, betuttelen en zelf positieve discriminatie en positief racisme legitiem hebben gemaakt... u verdiend de divibokaal 2.0
Zuid-Afrikaanse staatsleningen zijn in 2020 afgewaardeerd tot ‘junk bonds’.
Het land zakt dus in de ratings van de internationale geldgevers: Moody's stripped South Africa of its investment grade rating on Friday.
This means investors across the world will be forced to sell billions of rands of South African government bonds.
Ga er maar eens kijken. Het beste stelsel van infrastructuur is langzaam aan het verkruimelen. De regering veegt zijn reet af met de Grondwet die garandeert dat Afrikaanssprekenden recht hebben op universitair onderwijs in het Afrikaans. Zo is Afrikaans als onderwijstaal afgeschaft op de universiteit van Stellenbosch. (Eerste hartransplantatie ter wereld).
En oh ja, de grootste groep Afrikaanstaligen zijn NIET de blanke Boeren, maar juist de Coloureds aan de Kaap
@BobDobalina | 15-03-21 | 12:27: Het zijn niet de oorspronkelijke bewoners. De blanken zijn er langer dan de zwarten.
Ik durf het bijna niet op te schijven maar dit is toch je reinste fake nieuws van De Volkskrant? Het Parool had onlangs ook zo'n ronkend 'In Memoriam' over deze meneer.
Het is nu toch de hoogste tijd om duidelijk te maken dat een terrorist gewoon een terrorist is.
Linkse mensen hebben afscheid genomen van rationeel denken en van sociaal gedrag.
De Makro in Duivendrecht was volledig afgebrand, een lullig brandje kan je dat niet noemen.
Idem dito met die in Duiven ....
Er wordt zo veel gelogen, dat niemand meer weet wat de waarheid is.
Uit Chernobyl
Wie gelooft de media nog?
Helaas nog genoeg mensen.
Hoe zit dat nou eigenlijk met die Derek Sauer, die tijdschriften miljonair in Moskou?
Die ging er toch prat op wapens geleverd te hebben aan de IRA?
Viel me ook op. Weinig kritische necrologie. Deze linkse lul de behanger had een stevigere aanpak verdiend.
Hey Kuif! Goed u te zien!
In Fukushima was helemaal geen kernramp. Hooguit 1 of een paar doden. De meeste doden zijn door het natuurgeweld gestorven.
@Red shirt | 15-03-21 | 12:10:
Ben je nu aan herhalen?
@Red shirt | 15-03-21 | 12:10: Precies, maar de NOS spint t zo dat het lijkt alsof de doden door de kernramp komen (die geen kernramp was maar hooguit een stevige meltdown)
@4HoogAantWater | 15-03-21 | 12:17: Had afgelopen zondag ook een stevige meltdown in de ochtend. Was dat een persoonlijke ramp? Zeker, maar niet meer dan dat.
Wat een onzin. Echt van A tot Z uit je dikke duim gezogen nonsens.
@4HoogAantWater | 15-03-21 | 12:17:
Gewoon een link geven over het NOS-artikel.
Wat ik gelezen heb bij de NOS, is de oorzaak toch echt de aardbeving en niet de kernramp.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 13:07: Echt gebeurd 1.5 week geleden : Het @NOS journaal beweert dat de desastreuze tsunami, die #Japan 10 jaar geleden trof, het gevolg was v/d kernramp bij #Fukushima. Puur #nepnieuws! In werkelijkheid was het precies andersom. Alle leugens zijn kennelijk geoorloofd om #kernenergie in een kwaad daglicht te stellen.
twitter.com/Percolator_HNJ/status/136... Met video er bij
Reactie NOS : NOS @NOS Mar 6 replying to @Percolator_HNJ
Hi, hier hebben we inderdaad een stomme vergissing gemaakt. De kernramp volgde natuurlijk op de tsunami en niet andersom.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 13:07:
Kijk, Zwitzalletju komt met spijkerhard bewijs.
Geef nou eens 1 keer toe dat je fout zit Beste_D66_Landgenoten, of kan je dat niet?
Plaasmoorde : www.google.com/search?q=plaasmoorde&a... , 't gaat maar door.
Ik heb het boek "Bloedsusters" gelezen (Zuid Afrikaans), en mijn haren rezen ten bergen.
Sommige slachtoffers werden dagen en dagen doodgemarteld, met als enige reden, dat zij blank waren.
@Roadblock | 15-03-21 | 13:36: Martin Bosma (PVV) is expert Plaasmoorde in de 2e Kamer. Haalt echter het 8 uur journaal nooit , die hebben 't liever over BLM zaken.
@Zwizalletju | 15-03-21 | 13:40: Saneer de NPO.
Ik ben vaak positief zonder apartheid was nooit het nummer 'Sun City' gemaakt. (Veel beter nummer dan: We are the world en Do they know it`s wintertime (woke version))
Als je deugt mag je demonstreren wat je wil en zelfs bommen plaatsen en brand stichten. Niets dan lof.
Deug je niet, omdat je bijvoorbeeld vraagtekens zet bij de effectiviteit van sommige corona-maatregelen, dan mag je half-doodgeknuppeld worden op het Malieveld, voor een politiebus worden gegooid of neergeschoten. Omdat je op het verkeerde moment op de verkeerde plek hebt gestaan.
Wie belt fake news Katja ? Ik dacht dat de derde maandag van de maand haar maandelijkse werkdag was..
Die Peter de Waard gun je toch ook een hoop ellende toe. Karma. Wat een slecht vooringenomen artikel. De hoofdredacteur van dit lullige krantje doet ook niks aan waarheidsvinding.
Kijk, Henneke Hagen is dus inderdaad bij Rara betrokken geweest!
En dan hebben we het niet eens over Kedichem.......
Inderdaad. Interessant te weten dat allerlei organisaties rondom Onkruit in die tijd aan alle kanten geinfiltreerd waren door medewerkers en handlangers van nederlandse veiligheidsdiensten en collega' s uit andere NATO landen.
Een van de redenen waarom er zo weinig strafrechtelijks tegen werd ondernomen was stomweg het punt dat er zoveel infiltratie was.
Soms zaten er figuren tussen zoals Marcel Teunissen en die is tot levenslang veroordeeld wegens de moord op Lois Seveke, anderen kwamen eruit zonder noemenswaardige problemen. Al was het maar dat ze kennis droegen van de infiltratie van agenten, iets wat de politieveiligheidsdienst, de LuID, de Marid, de LaID (voorlopers van de MIVD) en buitenlandse diensten niet naar buiten wilden laten komen. Of omdat het gewoon contactpersonen of medewerkers van voornoemde diensten waren.
Dus, Henneke?
GroenLinks= vijand van Nederland. Meer, meer, meer Islam, Europa, onteigening boeren met belastinggeld, ondermijnen Nederlandse cultuur, ondermijnen betrouwbare infrastructuur van gas etc. AIVD zou hier toch iets meer tijd in moeten gaan stoppen.
De rode draad door activistisch links is de strijd tegen de middenklasse, tegen de tevreden burger die het allemaal wel best vindt, en de cultuur die daaruit voortkomt en waar ze voor zichzelf blijkbaar geen plaats in kunnen vinden. Het gaat ze om die strijd, niet om de zogenaamde doelen waar ze die burger maar niet warm voor weten te krijgen. Strijd tegen de katholieken (maar niet tegen de islam). Tegen apartheid (maar niet tegen de vele andere misstanden in Afrikaanse landen). Tegen het grootkapitaal (maar zeer selectief daarin zijn). Tegen kernenergie (maar we moeten wel alles voor het klimaat doen). Tegenstrijdige doelen... totdat je die rode draad ziet lopen.
Activistisch links is inherent destructief. Ook al noemen ze het "progressief", veranderingsgezind. De afbraak is het doel, niet wat er voor in de plaats moet komen.
@Muxje | 15-03-21 | 12:19: wat een kul alsof links zich alleen inzette tegen de apartheid en niet voor de armoebestrijding in andere Afrikaanse landen. En verder alsof heel links tegen kernenergie is. De kerncentrales zijn gebouwd onder overwegend linkse kabinetten. Strijd tegen de katholieken heeft ons bovendien veel goeds gebracht. En op dit moment is de SP ook niet zo happig op de islam. Strijd van links tegen de middenklasse. Hoe komt u erbij. Vergelijk de Nederlandse middenklasse eens met de middenklasse van een land waar rechtse leiders het ook voor het zeggen hebben gehad, bijv. de VS. Kijk eens naar de afbraak van de welvaart van de middenklasse die onder Reagan een enorme boost heeft gekregen.
@BobDobalina | 15-03-21 | 12:34: Het is niet heel links, het is de "harde kern" van met name de nieuwere linkse partijen. Bij de PvdA heeft dit nooit zo geleefd, en bij de SP al helemaal niet.
@Muxje | 15-03-21 | 12:19:
Tegenwoordig schijnt binnen bepaalde linkse kringen zelfs het supporten van het MoslimBroederschap, als 'progressief' te worden beschouwd....
(en dan zijn er altijd trollen die met de SP gaan schermen. En Inderdaad, de SP is de ENIGE linkse partij die zich niet zonder meer achter het islamo-fascisme schaart)
De krakersoutfits zijn ingerolen voor een stropdas en een paar naaldhakken.
Net voor zijn AOW en pensioen. Werken loont niet, zien we wel.
Ra ra, welke malloot leest nog de Volkskrant???
Paul “Rode Khmer” Rosemöller en uiterst minderwaardig mens Marcel van Dam.
Dus als verijdeld wordt dat nummer negen Kautar in de Tweede Kamer wordt gekozen dan zit ze daar vanaf 18 maart toch gewoon? Helder.
Al is het als 151ste kamerlid....
Je moet het wel in de tijd van toen plaatsen. Apartheid was geen feestje.
Apartheid was een festival vergeleken met de ellende die Zuid Afrika nu meemaakt.
zoiets van: jongeren van 10-14 zorgen in roermond voor een onveilige situatie bij een winkelcentrum?
Je vraagt om een Godwin, dat besef je jezelf?
Het afschaffen heeft Zuid Afrika een extreme voorspoed gebracht! Ik wil er alleen nooit op vakantie.
"Jongeren"?
@Glasgow Argus | 15-03-21 | 11:54:
Ja en daar hoor je niemand over.
Hear hear
@Dirk III | 15-03-21 | 11:57: Goed idee, u loopt daar groot risico om berooft te worden en/of terug te komen (als dat al lukt) als sopraan.
Oh, dat stuk tuig van een Roemersma is naar Venezuela gevlucht en heeft daar een radiostation opgezet? Wat? Radio Hamer en Sikkel of zo? Radio de rode ster? Hij zal ook wel wat naambordjes hebben gesloopt en wat beelden omver getrokken en een rood boekje hebben verspreid. Moet je eens kijken hoe Venezuelea er tegenwoordig aan toe is. Het is om te huilen. In de jaren tachtig was het een vakantieland wat in alle reisgidsen stond en werd aangeprezen om de vele miss verkiezingen. En nu vreten ze de ratten uit de straat op omdat de dieren uit de dierentuin op zijn. Lang leve het socialisme.
Hij zat nu in Santander blijkbaar, bij zijn ETA-vriendjes.
@Pieter Breydel | 15-03-21 | 12:00: Santander is geen Baskenland... Het is vooral een plek voor mensen met veel geld.
@mano_esp | 15-03-21 | 12:15: U bedoelt de bank?
Maar dat wil niet zeggen dat het geen belangrijk ETA-knooppubt is. www.eldiariomontanes.es/cantabria/ate...
Als de VS de sancties opheft, is de armoede overmorgen verdwenen.
"Ik vond het wel raak" aldus Roemersma...
Weten we meteen waar Martijn (niet de pedoclub) zijn inspiratie haalt.
Fijn dat hij dood is, niemand mist een terrorist, wel jammer dat er nog zeer veel leven op kosten van de belasting betaler. ETA Noord Spanje en Groen links nauw verweven met elkaar ga eens horen bij het krakerstuig in Amsterdam en Nijmegen b.v. zaten of zitten zat Spanjaarden die de grond onder hun voeten te heet werd.
Ik heb het nooit eens geweest met Aad Kosto (hij ijverde voor de de DDR) maar het is altijd een aardige en sympathieke man gebleven. Luistert ook goed. Zo iemand die je niets misgunt.
En de DDR was natuurlijk ook een heilstaat.
@J-van-de-Bontekoe | 15-03-21 | 12:00:
Beter dan Nederland van vandaag de dag.
@IkwilJinekwel | 15-03-21 | 12:03: Een op de vier oost duitsers bespioneerde en bracht verslag uit over de anderen. Angela Merkel was onderdeel van dat systeem.
RARA, dat waren de deugfascisten van de jaren 80. Ze zijn er nog, maar noemen zich anders.
Ja, ze heten nu gr.links en antifa. Maar links fascisme schijnt prima te zijn in dit land.
Groenlinks?
De brandstichting bij Janmaat waardoor zijn echtgenote blijvend invalide werd. Dat was toch ook rara ?
Nee, dat was een losgeslagen bende die door de politie niks in de weg werd gelegd.
@miko | 15-03-21 | 12:07:
Een losgeslagen bende maakt niet van te voren brandbommen.
Het waren leden van de krakerscene uit Amsterdam.
@Roadblock | 15-03-21 | 12:13:
dat wel, maar het was wel anders van opzet dan de makrobranden.
Rene Roemersma, brein achter RaRa. Blijkbaar wist iedereen binnen groenlinks en voorgangers cpn psp en de volkskrant wie er achter zaten. De politie kon het netwerk destijds niet oppakken of met de kennis van nu misschien willen
Ik vrees het laatste.
Ze xzijn door de rechter vrijgesproken nadat ze tijdens het bommaken zijn opgepakt. In een plakbandje van een bom die daadwerkelijk was gebruikt zat een splinter die precies paste in de deur waarop de nieuwe bom in elkaar was geschroefd.
Ik weet niet meer waarop ze zijn vrijgesproken. Het zal wel een wet-technisch iets zijn geweest.
Smerig crimineel tuig is het.
Ja, die De Waard hoort echt bij de Volkskrant thuis.
Tsja, sLinks dekt sLinkse terreur met de mantel der liefde toe
what else is new
Nee dan Martin Bosma, die het opneemt voor de blanke Zuid-Afrikaner, die in eigen land zou worden gediscrimineerd door het ANC. Ten eerste heeft blank daar nog altijd de touwtjes in handen, alle bezit en eigendom is zo ongeveer blank, de bedrijven in blanke handen en de topposities in de industrie en de landbouw. De werknemers zijn als vanouds, zwart.
Enfin, de grap is dat Martin Bosma vergeet dat de blanken in 1600 zoveel met de boot van Jan Van Riebeeck voet aan wal zetten in Zuid-Afrika en gaandeweg de boel koloniseerden. Stel nu eens dat destijds een boot vol Turken in ons land was aangekomen, die de volgende 400 jaar de baas zouden zijn geweest over 10 x zoveel autochtone Hallanders. En dat de dappere Martin Bosma daartegen in opstand zou komen met zijn militante PVV. Deze held zou een plaats in de boeken verdienen, wegens het vechten voor het democratische recht van de Hollanders. Of zou Bosma dan nog steeds vinden dat de Turken werden gediscrimineerd in "eigen land" en dat ze gevaar liepen te worden gediscrimineerd door hun langgenoten van Hollandse komaf?
Het is maar hoe zo'n Bosma de historie even op zijn kop zet, door gemakshalve even te "vergeten" dat Zuid-Afrika van oorsprong helemaal geen blanke bevolking had, maar door de Hollanders, de Engelsen en andere kolonisatoren was ingelijfd en later flink werd uitgebuit, van grondstoffen beroofd (goud, diamanten, etc) en waarin de zwarte burgers tot slaaf werden gemaakt.
Een echte fan. Stem dan op Bosma. Zeikwijf.
Dus dat rechtvaardigt dan de huidige terreur tegen de blanken? Het het vernielen van de economie?
u vergeet even gemakshalve t vernoemen dat er afgelopen jaar weer redelijk veel blanke boeren zijn vermoord omdat ze blank zijn en werkgelegenheid verschaffen. Kill the Boer is daar wel bekend. Afgunst is de oorzaak, er wordt verder niet tegen opgetreden. U haalt actualiteit en verleden door elkaar. Blijf eens goed om u heen kijken aub.
De Kaap had ten tijde van Van Riebeeck vooral bijna geen bevolking.
Ook de Xhosa' s, de Bantu' s en de Zulu' s komen van elders. Wanneer de blanken de Kaap moeten verlaten, dan geldt dat ook voor de Kaap-Maleiers, voor alle zwarten behalve de KhoiKhoi (ook wel Hottentotten genoemd). Voorzover. althans, daar nog overblijvers van te vinden zijn.
Zo ver het historisch besef.
Ben in Zuid-Afrika geweest, de blanken die ik daar heb gesproken leven in ommuurde compounds omdat ze anders hun leven niet veilig zijn. De vrienden van Mandela schakelden hun zwarte medelanders van de rivaliserende partij wel eens uit door ze een brandende autoband cadeau te geven dus ik snap die blanken wel...
Weet je wat Nederland zou moeten doen: alle Afrikaner hier asiel aanbieden! Repatrieren. Historische schulden erkennen. Allemaal laten overkomen, zoals Israel dat deed met de joodse diaspora!
Vervolgens geven we die mannen en vrouwen hier een toekomst in de landbouw, visserij en industrie, of als ondernemer. En tegelijk geven we het thuisland terug aan de lokale negertjes. Veel succes ermee, doei en de mazzel! Alle Wokies blij.
Kijken we na een jaar of 10 wie de betere helft van de deal heeft.
Vergeet ook de Mfecane (lokale aanduiding voor etnische zuivering) niet. Er waren in principe geen blanken voor nodig om daar de boel uit te moorden. nl.wikipedia.org/wiki/Mfecane
U heeft wel een heel eigenaardige manier van redeneren... en waarschijnlijk ook niet Zuid Afrika bezocht in laatste 25 jaar? Enfin, succes.
Turken zijn agressiever imperialistisch tekeer gegaan dan Nederlanders.
1609:- 20% slaven in Turkije, waarvan de helft gecastereerd.
Wij wonnen uiteindelijk door gebruik van natuurwetten (techniek).
@dorstig! | 15-03-21 | 11:51:
Verreweg de meeste doden vallen daar nog steeds onder de straatarme zwarte bevolking, terwijl de blanken een tamelijk welvarend bestaan hebben. Soms wordt inderdaad een blanke boer vermoord en dat is vreselijk, maar desondanks, dat valt totaal in het niet bij wat zwarte landarbeiders aan geweld te verduren krijgen. Meestal niet door de hand van blanken maar door andere zwarte Zuid-Afrikanen, maar ga nu niet beweren dat de blanke boer een speciaal doelwit zou zijn, slechts in enkele gevallen is dit zo en meestal betreft het motief roof. Uiteraard wordt hieraan in blanke kringe uitvoerig aandacht aan besteed. En speciaal Martin Bosma, die oude koloniaal, heeft een speciaal warm plekje in het hart voor de blanke boer.
Ik proef zoveel activisme in uw stukje. Bent u soms de bommenlegger?
Boeiuh.
Het gebied van het tegenwoordige Zuid-Afrika was zo goed als leeg toen de blanken daar voet aan wal zetten.
Verder is Zuid-Afrika volledig -maar dan ook echt vollédig- door blanken opgebouwd en was het lange tijd het enige land in Afrika met een economie van enige betekenis. Als je kijkt wat daar na 25 jaar zwart bewind nog van over is springen je de tranen in de ogen.
In slechts 25 jaar terug van beschaving naar totale achterlijkheid...
Ruim honderd jaar na het aan wal komen van de Nederlanders begonnen Afrikanen zich permanenter te vestigen in die regio. Voor die tijd was er vooral niemand en kwamen mensen naar die streek om er kort te verblijven om te jagen of met hun vee, bijvoorbeeld. Je mag het zien als de vele regio’s in Europa of gewoon Nederland waar niemand zich gevestigd had.
Dus nee, in dit geval hebben de Nederlanders niets afgepakt van lokale bevolking en kwam die lokale bevolking pas heel veel later mee profiteren van de ontwikkelingen in dat stukje Holland.
@feiten_en _cijfers | 15-03-21 | 11:54:
Ik ben er geregeld geweest voor werk en heb de laatste jaren van dichtbij meegemaakt hoe de toestand in dat land is. Sterker nog, ik werkte daar bij en voor blanke boeren.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 11:55: "slecht in enkele gevallen is dit zo en meestal betreft het motief roof.". Dan is het wel verklaarbaar dat ze vermoord worden?
@dorstig! | 15-03-21 | 11:51: dat maakt niet uit. Blanke lijken tellen niet meer mee.
@B_L Wat is de relevantie van Bosma voor de misdragingen van Roemersma ?
@Glasgow Argus | 15-03-21 | 11:52:
Precies, verder is de grote migratie van afrikaanse negers naar zuid afrika begonnen onder het apartheidsregime. ze gingen liever in dat verschrikkelijke land wonen inplaats van hun eigen land.
Gelukkig hadden we in 1600 zoveel, geen Bosma nodig want de Turken werden al bij Wenen verslagen. Door de Polen.
Maar wat een kletsverhalen!. Martin Bosma is geen terrorist en RaRa aanhangers wel en daar gaat het artikel over.
Afrika is en wordt nooit iets. Nou wordt Afrika weer door Chinezen leeggehaald met valse beloften en dictators die giga corrupt zijn. Wordt niks maar ligt ook zeker aan de oorpronkelijke bevolking omdat hun wereld niet verder gaat dan de volgende dag.
Gast ga je niet bemoeien met thema's waar je 0,0 verstand van hebt. De boeren trokken naar het noorden waar vrijwel geen of nomadische stammen waren. Ofwel zij settelden zich op onherbergzame plekken waar zij vaak vrij spel hadden en bouwden daar complete samenlevingen op.
Af en toe een schermutseling tussen nomadische stammen kwamen zeker voor, maar schermutselingen kwamen overal voor op de wereld.
Er werden GEEN, 0,0 grondstoffen beroofd, want ze werden ontdekt en gewonnen door de boeren op hun eigen land.
Door deze ontdekkingen trokken er massale stammen vanuit donker afrika (let wel DONKER AFRIKA) dus geen inheemse volkeren naar Kimberly etc.
Ja er was slavernij, niet in de Amerikaanse zin (plantages, kettingen, spaanse bok noem maar op), maar wel onder zware en twijfelachtige omstandigheden als je het naast de meetlat van nu legt, maar dat is een totaal andere discussie.
Apartheid is een systeem wat in theorie goed kon werken, maar in praktijk totaal gekaapt is door de blik van de "superieure Afrikaner". En waar dus miljoenen onder geleden heeft. Tegenwoordig is het al lang niet meer zo dat de blanke de touwtjes in handen heeft, dat is kolder en met de racistische BEE in werking is het voor blanken bijna niet meer te doen om een normale baan te kunnen vinden. Boerderijen mogen ook al zonder compensatie worden onteigend van de regering en de plaasmoorden rijzen de pan uit. Dus kappen met je onzin...
Oja, Turken... Wie waren de oorspronkelijke bewoners van Turkije??
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 11:55:
Gelul, maar dat weet je zelf ook wel.
Ik vind dan ook dat we Zuid-Nederland weer terugmoeten geven aan de blonde en blauwogige Nederlander. Weg met de Spanjolen en hun onbetrouwbaar uitziende en raarpratende nazaten! Komt in opstand allen! We zetten Guus Meeuwis en Andre Rieu als eerste weer terug in Spanje en de rest volgt vanzelf.
@tjongerschans | 15-03-21 | 12:04:
"Tegenwoordig is het al lang niet meer zo dat de blanke de touwtjes in handen heeft"
Dan ben jij al heel lang niet meer in Zuid Afrika geweest. Alles is de facto nog in blanke handen.
Wat is toch die rare obsessie die u lijkt te hebben met Martin Bosma? Niet alleen in dit topic, maar ook in andere topics raakt u maar niet uitgepraat over hem, ook al heeft hij weinig tot niets met het onderwerp van doen.
Dat wat u aanhaalt neemt overigens niet weg dat er in Zuid-Afrika wel degelijk racisme en discriminatie jegens blanken bestaat. Ook tegen andere groepen, let wel, dus het is sowieso al onjuist om te veronderstellen dat alleen blanken het slachtoffer zijn, maar het komt wel voor. Dat de blanken ooit als kolonisten naar Zuid-Afrika zijn gekomen, het voor het zeggen hadden in het koloniale tijdperk, in het tijdperk van de Apartheid en ook nu nog velen van hen "de touwtjes in handen" zouden hebben, lijkt mij in elk geval geen rechtvaardiging voor discriminatie en racisme te zijn, maar daar bent u het ongetwijfeld wel mee eens, denk ik zo.
@countus | 15-03-21 | 12:16:
Martin Bosma is de held van GS. Ik zeg: Aan die held zit een apart luchtje. Ten eerste schrijft de man bijzonder vooringenomen boekjes over het lot der blanken in de wereld en met name Zuid Afrika en ten tweede ben ik niet geobsedeerd door deze man, maar de GS bezoeker / PVV-stemmer.
Wat Zuid-Afrika betreft: Ja er is discriminatie en beslist ook door zwarten en onderling, jegens werknemers uit Nigeria of Zimbabwe, maar ook jegens blanken. Het is als vanouds een puinhoop, maar feitelijk is het bezit, is het geld en zijn de eigendommen voor het allergrootste deel in blanke handen. Of dat eerlijk is, daar ga ik niet over, het is nu eenmaal feitelijk zo gegroeid. Maar ga mij niet vertellen dat geweld tegen blanke boeren een speciaal soort onrecht zou zijn dat meer onze aandacht verdient dan ander geweld daar. De sympathie van Bosma begrijp ik wel: Hij steekt die niet onder stoelen of banken.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 12:26: Voor wat betreft dat eerste: of Bosma de held is van GS weet ik nog zo net niet. Ja, hij heeft hier fans, net als dat er hier fans van Wilders en de PVV rondlopen, maar om nu te doen alsof hij de held van GS in zijn algemeenheid is: mwah.
Er is verder niets mis met het bekritiseren van politici en hun opvattingen, waaronder Bosma, laat dat duidelijk zijn. De vraag is alleen, en dat is waar mijn opmerking over de vermeende "obsessie" vandaan kwam, waarom u ook in topics, die niet (noch direct noch indirect) over Bosma of de PVV gaan, hem er toch bijhaalt en een heel verhaal over hem afsteekt, zonder dat dat (direct) iets te maken heeft met het onderwerp waar het op dat moment over gaat. Dat Bosma iets gezegd heeft over blanken in Zuid-Afrika is toch wel een zijspoor te noemen van dat waar het huidige topic overgaat, namelijk (de berichtgeving in de Volkskrant over de dood van) een RaRa-aanslagpleger.
Stropop argument. Halve waarheden. Hele leugens. Zo kennen we BL weer.
@quantumcollider | 15-03-21 | 12:49:
Vage beschuldigingen, niet op de inhoud ingaan, ad hominem, zo kennen we quantumcollider weer.
@countus | 15-03-21 | 12:42:
Ik zie dat iedere warme scheet van Bosma hier wordt gevierd alsof het de Heilige Wind van Jezus Gristus zelf is, maar alles wat Kaag zegt, doet of niet doet, als een Behekste Devils Fart. Dat stoort me enigzins, maar ik begrijp dat het verkiezingstijd is en iedereen zijn of haar idool wil opstuwen in de peilings. Wie dat idool is laat weinig te raden over, maar Kaag is het sowieso niet.
@Lefty-Messup | 15-03-21 | 11:57: weet je ook hoe snel het hier zou kunnen gaan. Van welvarende verzorgingsstaat naar shithole country.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 12:13: 2 jaar geleden ben ik er nog geweest. Laatste keer dat ik er wat van mee kreeg was het een een bekende indiaanse familie die daar met Zuma de boel in handen had, en niet de blanke man
Oorspronkelijk was in de periode dat de VOC zich daar vestigde als fourageerhaven daar nauwelijks bevolking. en de VOC had de daar gestationeerde boeren en ambachtslieden verboden om het land in te trekken.
Dat gebeurde natuurlijk toch.
Feit blijft dat de door de VOC gecreëerde welvaart van heinde en ver nieuwe bevolking aantrok.
@tjongerschans | 15-03-21 | 13:36:
Als regering. Maar nog steeds is 72% van de landbouwgrond in handen van blanken en qua real estate is die verhouding nog veel schever. Ken je feiten, dat scheelt een hele hoop loze discussie.
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 15:44: Ze waren er als eerst. Wat stel je voor? onteigenen?
@Beste_Landgenoten | 15-03-21 | 15:44: Mugabe onteigende de blanke boeren volledig. En toen bleek dat de zwarte bevolking, die honderden jaren de blanke had zien boeren en knecht geweest was, nog geen gras kon verbouwen. En Zimbabwe kreeg hongersnood.
Vrees niet, de oplossing komt er aan. De Chinezen komen er aan.
@Arachne | 16-03-21 | 00:47: PS: De Turken zijn een invasief ras: de Levant (voorheen Griekenland) een hele stapel eilanden in de Middellandse Zee en..... het stukje Europees Turkije. Daar hadden we in 1918 de poot stijf moeten houden.
Menig probleem op de Balkan, komt voort uit de Ottomaanse bezetting.
PSPS: de Krimtartaren zijn Turks (een Turks volk).
Wie wint schrijft de geschiedenis. Het is een enge club die aan het winnen is.
Tot niet zo lang geleden dacht ik dat ze een nóg engere club op de overdrachtelijke bagagedrager hadden zitten, inmiddels ben ik ervan overtuigd dat de bestuurder met afstand de kwaadaardigste is.
@Schulzie | 15-03-21 | 11:59: Wat mij betreft is dat (grotendeels) dezelfde club.
Opgeruimd staat netjes.
Er is een speciaal plekje in de hel voor alle groen terroristen-stemmers die op groene terroristen stemmen (dixit Sigrid Kaag al-Kaq)
Dit mag nog wel wat meer aandacht krijgen. Kom op, NPO: even Jesse challengen hierop. Lijkt me een koddige uitzending als ik af moet gaan op de afgelopen week.
Toch maar weer eens: de Groene Khmer is er niet voor u en mij.
Links terorrisme wordt altijd goed gepraat zie Antifa et co.
Iemand die een varksenkop bij een moskee legt, hoe verwerpelijk ook, moet van de Linkse pers nog net niet geëxecuteerd worden....
Dat is met alles bij links, een Wilders die zou roepen dat hij zijn "kinderen" liever niet op een zwarte school zou zetten wordt verketterd, uitgescholden en belaagd. Een Halsma doet het in de praktijk, krijgt 0 kritiek en wordt gewoon burgemeester.
@Statix | 15-03-21 | 11:47: mooi hè, links deugen en vooral feiten ontkennen.
Wat een onfrisse kerel, die Renë Roemersma. Zijn dood is geen verlies voor de maatschappij is mijn conclusie.
ook niet voor de mensheid in het algemeen
63 is ie geworden blijkbaar. Karma is a bitch.
Opdat wij niet vergeten!! Een stem op Groen Links is een stem tegen uw vrijheid, meer diversiteit en klimaatextremisme.
Maakt Rutte niks uit. Hij werkt met iedereen (Behalve PVV omdat die teveel tegenstand biedt) dus GL, D66 enz. maakt niks uit.
Dat GroenLinks is tuig. Laat zich namelijk adviseren door tuig. Duyvendak, een stuk ongeluk: www.vpro.nl/argos/speel~POMS_VPRO_345...
Bij de vorige 2eKamer-verkiezingen kwam Peter de Waard plotseling ongewoon anti-FvD uit de hoek, op de Economie-pagina.
Maar Roemersma deed het vanwege al die zielige zwarte mensen, dan mag het. Puur idealisme.
Heeft ook niks te maken met kommunistiese aksie, gesteund door buitenlandse inlichtingendiensten die verzwakking van het westen hoog in het vaandel hadden.
Had D66 trien Pia Dijkstra daar ook niet mee van doen?
Als iemand anders iets fout doet, is dat geen vrijbrief om ook iets fout te doen.
"Tracht eigen schuld niet goed te maken met kwaad dat gij van and'ren weet. De modder op des naasten mantel is nimmer zeep voor uw kleed."
En hoe zat het met Volkert?
Die had een 1-2tje met een GroenLinks burgemeester die even zijn arrestatie in de openbaarheid gooide. Een onderzoek grondig verpest.
@El Rico Grande | 15-03-21 | 11:44: Die moet je even uitleggen. Volgens mij ging het toen alleen om het feit dat ie in Apeldoorn zou komen te wonen.
Die is over 10 jaar ook gewoon een begaan politiek activist.
En zeker geen terrorist of moordenaar.
Oh wacht ik weet het weer. Ging over een onderzoek naar zo'n milieuclubje.
@JWZ_JMK | 15-03-21 | 11:56: vizieroplinks.org/jack-bogers
Volgens mij is dat 'lullig' een citaat van roemersma zelf.
miko toch! Het gaat erom dat ze het zo neerzetten alsof dit de algemene mening is. De sLinksigheid.
"Geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars" blijkt dus ook voor extreem-links te gelden.
Of we worden inmiddels zo voorgemasseerd op de hedendaagse demografische ontwikkelingen dat we niet meer opkijken van een aanslagje hier, een bommetje daar of een voklksgerichtje op het centrale plein.
Aparte tijden, dit.
In de volgende publicatie over rara zal gesproken worden over vrijheidstrijders.
@Earl_of_Doncaster | 15-03-21 | 11:44:
Het zal me niets verbazen.
Misschien Klaver vragen om een reactie.
‘Ik heb daar geen actieve herinnering aan..’
Ow, wacht. Dat is die andere leugenaar.
Dat er mensen nog verbaast zijn, is toch allang de standaard in de westerse samenleving. Linkse massamoordenaars, terroristen, criminelen etc. worden allemaal weggezet als "kwajongens" en Bep wat zich op Facebook negatief uitlaat over haar buurt waarin ze de criminaliteit ziet toenemen door jongeren van allochtone afkomst is een groot gevaar voor de samenleving, een racist, een extremist en onderdeel van een groot onderliggende probleem in de samenleving waardoor de nazi's weer door de straten marcheren.
Dat dus.
Het echte geweld is links.
Of Islam, das ook een dingetje.
Ons kikkerlandje wordt verkwanseld. Zoals u zegt.
U bent Islamofoob vergeten.
Als Mohammed Atta bij een partij zou zitten zou die partij opgeheven/verboden worden.
Een jaar geleden had ik u gelijk gegeven. Nu zou ik zo zeker niet meer zijn.
Let wel, dit waren lieden die Groen Links mede gestalte gegeven hebben....
Eigenlijk moet dit gelden als een bindend advies om NIET op deze ""groene"" rukkers te stemmen.
Het staart je recht in het gezicht. Op plek 9. Een Jihadzuster. En Jesse blikt of bloost er niet onder...
Gewoon terroristen dus, type Breyvik, Osama, IRA etc.
@Graaisnaaiert | 15-03-21 | 11:41:
Voor zover ik weet heeft die nog geen aanslagen gepleegd.
@miko | 15-03-21 | 11:57:
Dat hoeft ook niet, je hebt ook mensen die faciliteren en sympathiseren.
@Graaisnaaiert | 15-03-21 | 12:01:
Of financieren. Dat is een kerntaak van het Moslimbroederschap.
Mede gestalte hebben gegeven? Nog steeds onderdeel zijn van het partijkader! (Duyvendak)
Tjah, dan is de keuze voor een moslimextremist op plek 9 ineens ook niet zo gek meer.
@J-van-de-Bontekoe | 15-03-21 | 11:53: Oh nee. Deze man zou niet in adem genoemd willen worden met Breivik. Osama en Ira is geen probleem.
REAGEER OOK