GGD: 'Massaal vaccineren vanaf augustus'
Au-gus-tus
Dat duurt nog eventjes. Nog 8 maanden. Nog 35 weken. Nog 242 dagen. Nog 5796 uren. Nog 347.718 minuten. Nog 20.863.045 seconden (geen zin om te updaten, red.). Nog 20.863.045.000 miliseconden. Nou ja. Gewoon nog best wel lang dus. Maar in augustus is het zover. "De GGD werkt bij de voorbereidingen met verschillende scenario's, afhankelijk van de hoeveelheid vaccins die beschikbaar komt. In het huidige scenario gaat de GGD ervan uit dat het vaccineren van niet-risicogroepen vanaf augustus start. Tot die tijd denkt de GGD dat vooral de huisartsen aan het werk moeten om risicogroepen in te enten." Augustus dus. Nou ja. Er is ook goed nieuws. Want op 17 januari gaat (nu ook landelijk) de kroeg weer open.
INSTANT JOJO: +4942
Reaguursels
InloggenVaccin is voor een prikkie te koop in China en Rusland. Als je dan toch zo'n angsthaas bent.
Zeg het al jaren: Maak Nederland een deelstaat van Duitsland!!
Tsja... pas een half jaar terug lieten ze de groepsimmuniteit los en vanaf toen werd alleen nog maar gegokt op vaccins. Dan zie je zo’n logistieke uitdaging natuurlijk niet aankomen....
Augustus 2021..... Zij die gaan sterven, groeten U.
moritūrī tē salūtant
Mooi gezegd en helaas toepasselijk.
Corolala
Snurk....
Ben benieuwd of de Corona gelovigen zich als eerste laten prikken.
Die zitten hier toch met smart op te wachten?
Dan wacht ik rustig nog even af, eerst maar eens kijken of het werkt.
Dat is een goede vraag. Ik betwijfel het. Meestal stellen de mannetjes die online zo stoer zijn in de fysieke dimensies niet zoveel voor.
Idiotie:
Er komt een mondkapjesplicht. Over een maand! In de tussentijd kunt u nog iedereen volblaffen met wat virusjes.
In januari is het virus beschikbaar dus we gaan in augustus maar eens wat doen.
Om half vijf bekend maken dat alles dicht moet om zes uur, onbetaalbaar!
Van nu tot augustus hoopt deze regering nog van een behoorlijk aantal aow ers af te komen.
Prima! Dat betekent dat mijn pensioenfonds niet hoeft te korten. (ben 67 en hoor bij de risicogroep die bij het inenten vooraan staat)
@bdn01 | 02-12-20 | 19:53: met 67 jaar behoort u ook tot de doelgroep die uw pensioenfonds liever vandaag als morgen loost.
@MK27 | 02-12-20 | 19:55: zoals met alle 65+ in het fonds.
@Bolder | 02-12-20 | 20:22: dat is lekker,ik ben 64
Droogijs in een piepschuimen krat met een piepschuimen deksel. Kost een drol, en houdt alle waren erin op een temperatuur van - 79 graden. Logistiek probleem opgelost en nu aan het werk graag! We zitten niet te wachten op probleemdenkers, zoals die huisartsenclub. Als we in NL willen besparen op de zorg, kunnen we beginnen met de huisarts af te schaffen. Dat is slechts een incompetente leemlaag tussen de patiënt en de behandelende specialist.
Heb ik als, helaas grootconsument van medische zorg, meerdere keren mogen ervaren.
Het is beschermlaag voor de echte dure specialisten. Zodat die niet overspoeld worden met grootgebruikende hypochonders en alle nitwit probleempjes..
Verdeel de vaccins over de huisartsen, Stel een huisarts heeft gemiddeld 5000 patiënten, moet dat zo moeilijk zijn? Hop niet zeiken maar aan de bak jullie. Wegblijven bij al die praatprogramma’s en de handjes laten wapperen.
Je kunt het inenten beter overlaten aan een evenementenbureau dan aan de huisartsen. De prikkers betaal je een leuke vergoeding, dan komen ze heus wel.
Bdn1. Inderdaad, of de kerstpakketten jongens van de Makro bijvoorbeeld of andere logistieke jongens, slechter dan de overheid/zorg presteert kan niet.
Het duurt te lang youtu.be/ATogUNBV94w?t=29
In de zorg, waar je meer managers hebt dan uitvoerend personeel. Logisch dat het dan augustus wordt.
Dit is echt te triest voor woorden die klagende ggd en huisartsen. We weten al minstens een half jaar dat dit gaat komen! Het lijkt alsof ze overvallen worden door logistieke problemen, hoe moeilijk kan het zijn. Die hele logistieke operatie had toch al lang en breed klaar kunnen staan? Slap in the face van de horeca ondernemers
Het is eigenlijk zo lachwekkend dat je je afvraagt of de planeet Aarde soms een kwart is gekanteld.
Dat komt nog, even geduld aub.
Waarom denk je dat het magnetisch noorden is verschoven en we klimaat verandering hebben?
Al 100.000 Russen ingeënt met hun eigen Sputnik V. Hongarije volgt volgende week. Even naar Budapest om een spuitje te zetten. Ze claimen 92% bescherming. Veel liever dat dan nog een jaar wachten tot alle ambtenaren van de EU er een keer naar hebben gekeken. Geen daden maar woorden. Wat een bureaucraten. Ze willen 0% risico. Hetzelfde percentage dat geldt voor hun eigen inkomen. Hoe u en ik rond moeten komen zal hun een zorg zijn. Zij kunnen thuisblijven zolang ze willen. Ben benieuwd wat een inenting kost op de zwarte markt. Een sputnikje zonder Gagarin.
Sputnik was de eerste satelliet. Volledig onbemand. Daar zat Yuri Gagarin, de eerste cosmonaut dus niet in.
Waar een klein land slecht in kan zijn...
Huizen bouwen .
Hoorde vandaag een goeie NL is kampioen in logistiek, maar een paar spuitjes, ho maar, zal wel aan Hugo liggen.
Als ze al tot augustus nodig hebben om alleen de risicogroepen in te enten, hoe lang is men dan bezig met de rest?
Wat een stel nitwitterige klootzakken zijn het ook, dit kabinet, die Rutte, Bruins en De Jonge. Eerst 9 maanden de boel uit de hand laten lopen en dan ook nog eens geen strak plan hebben om snel in te enten . Volledig incompetent.
Bruins is al een halfjaar weg.
@zwaaropdehand | 02-12-20 | 20:45: Ja , weet ik, op 19 maart klapte deze VVD-er in elkaar en gaf er de brui aan, er waren toen 2.460 mensen besmet (in totaal t/m, vanaf het begin en 76 mensen in totaal overleden ( ook t/m) ) Moet je nu eens kijken met 5.000 gevallen per dag ..... daarom noem ik deze lapzwans ook.
@Zwizalletju | 02-12-20 | 21:04: Die zijn niet per definitie besmet hè? Die zijn positief getest.
@Quib | 02-12-20 | 21:42: Je kunt alleen maar positief getest zijn als je reeksen van het viraal RNA van het SARS-CoV2 virus in je lichaam hebt en dan ben je besmet en kun je het mogelijk doorgeven.
Kijk dit filmpje van Zondag met Lubach nog maar een.
youtu.be/JUx-kdbKQys
Ann Vossen is voorzitter van het Outbreak Management Team en houdt de testen in Grote Duitse labs tegen om de kleine Nederlandse labs te beschermen waar zij ook nog eens voorzitter is van de belangenvereniging. "Als je de deur open zet krijg je hem nooit meer dicht"
Dus houden wij de buitenlandse labs buiten de deur.
En Nederland kennende zou het mij niets verbazen als wij dat hele vaccinatie programma zelf willen doen zonder buitenlandse bedrijven waar geen Nederlandse politici in de Raad van Bestuur zitten, of die geen vooraanstaand lid in het Outbreak Management Team hebben.
Dus gaan wij een Nederlandse productie opzetten, die vervolgens moet worden goedgekeurd door Nederlandse instanties. Allemaal heel kleinschalig en lokaal. En dan moet er vooral veel en lang vergaderd worden voordat na een uitgebreide voorlichtingscampagne eindelijk met vaccineren kan worden begonnen.
Je bedoelt Nederlandse bedrijfjes met VVD-vrindjes in bestuur of als aandeelhouder.
Aan de ene kant misschien vervelend, aan de andere kanti ontstaat hierdoor wel de kans om te bestuderen hoe de Engelsen het er in de tussentijd vanaf brengen. De grootste onbekende, maar reële, risico's tot nu toe zijn autoimmuunstoornissen en ADE-gevolgen. Als het meer dan een half jaar duurt voordat hier massaal gevaccineerd kan worden dan zou er over dat soort risico's wat meer bekend moeten zijn geworden.
@lekgoot wij gaan hier geheid de grootste groep inenten met odford vaccin. Dat is niet een mRNa vaccin. En laat ik dat nou liever krijgen. Dat Pfizer is toch voor op -70 graden. Moderna is ook mRNA. voor Odford vaccin ben ik wat huiveriger ivm met gebruik maken inactief virus. bij mexicaanse griep bleek er toch iets op te zitten dat bij kleine groep die slaapziekte gaf. Hebben ze nu wel gewijzigd inmiddels. dus liever gewoon stukje mRNA en that's it lijkt me veiliger
@moetnoggekkerworden | 02-12-20 | 17:30:
Ben ik met je eens. Met mRNA kun je heel specifiek één bepaald eiwit laten aanmaken in je cellen, in dit geval het spike-eiwit. Dus minder risico op reacties op delen van het virus die misschien lijken op onderdelen van cellen die van nature in ons eigen lichaam voorkomen. Maar mRNA-vaccins zijn wel een behoorlijk nieuwe technologie v.w.b. toepassing op mensen. Dus enige voorzichtigheid os wel op zijn plaats.
@lekgoot | 02-12-20 | 17:32:
Wat wel een belangrijk verschil is met inactief virus is dat je eigen lichaam nu eiwitten gaat aanmaken, in plaats van dat die eiwitten in het vaccin zitten. Dat is bij inactief virus niet het geval. Ik weet niet hoe het immuunsysteem dan op die producerende cellen gaat reageren.
Tuurlijk niet. Alle kritiek op het vaccin zal onder het wappie tapijt worden geveegd en je ID is niks meer waard zonder een “gevaccineerd” stempel. Ondertussen verdienen de grootverdieners.
Ah, het stokje achter de deur: Wel op ons stemmen 17 Maart, want anders kunnen we U niet vaccineren...
Ooh daarom is het, ik vroeg me al af.
Mark Rutte is al aan het kijken of je niet pas in aanmerking kunt komen voor vaccinatie als je een stemfi met VVD-stem kunt overleggen.
@5611 | 02-12-20 | 18:32:
Top! Nòg een reden om niet op VVD te stemmen.
Goed idee, tegelijk met het stemmen. De voorzitter geeft stembiljet, potlood en spuit. Dan eerst stemhok ik en vervolgens prikpil. Twee vliegen in één klap.
Het oude normaal komt nooit meer terug volgens Marcel van Roosmalen. "Dit is een testfase. Dit kabinet gebruikt uw ellende om u te veranderen. We worden gezuiverd."
www.nporadio1.nl/de-nieuws-bv/onderwe...
Een jaar terug had ik 'm met dit verhaal voor volledig knettergek verklaard. Nu denk ik: "verdomd zeg."
Het kan verkeren.
Zo die zegt geen rare dingen. Kom der maar in Guiliver en kornuiten
Volgens mij kan alle idioterie overboord als we 60+ ingeënt hebben. Dat is namelijk 75 tot 80% van de ziekenhuisopnames en daar ging het toch om. Maar je zult zien dat die idioten in Den Haag gaan proberen ons tot sint juttemis op te zadelen met een zombiesamenleving, dat nieuwe normaal waarvan ze zo kwijlen.
Je moet er maar de humor van in zien want anders word je stapelgek van dit , wat zichzelf noemt, landsbestuur.
We hebben de 'corona crisis' al vanaf maart 2020. Toen deze zogenaamde crisis begon wist men al dat een vaccin uitkomst moest brengen. De ontwikkelingen in de loop van het jaar wezen erop dat het vaccin er snel zou zijn. Voor ieder normaal denkend mens zou dat een reden zijn om zich voor te bereiden op grootschalige toediening van dit vaccin. Dus niet de Nederlandse overheid en in haar voetsporen de GGD. Waar andere landen nu al beginnen met vaccineren hoopt onze volledige imbeciele minister De Jonge dat wij januari 2021 gaan halen. Vanaf dat moment zou het vaccin mondjesmaat aan risicogroepen worden toegediend. De grote groep is pas in augustus aan de beurt omdat de GGD kennelijk haar zaakjes nog steeds niet voor elkaar heeft.
Gevolg hiervan is dat een aantal coronadoden, maar ook mensen met andere ziektes zoals kanker, onnodig sterven.
Incompetentie leidt in dit geval tot heel veel leed dat voorkomen had kunnen worden.
Ik stel voor dat De Jonge en zijn billenmaat Rutte verplicht alle crematies en begrafenissen bijwonen en daarna op een strontkar in het hele land tentoon worden gesteld.
Je hebt geen invloed op wat er in Den Haag wordt beslist en gedaan, je hebt wel invloed hoe je er mee omgaat. Het is een goed advies om te blijven lachen.
Idd, je ziet dit al maanden aankomen en je hoopt dat het anders zal zijn maar helaas. Wederom wordt dit niet adequaat aangepakt zoals in buurlanden wel kan. Dit kan onnodig slachtoffers maken en gaat ten koste van onze economische groei; ik mis volledig de collectieve verontwaardiging bij onze 2e Kamerleden. Is er niemand die dit interesseert? Dit vraagt om regie en een gecentraliseerde aanpak. Nederland heeft teveel clubjes met een mening die hun zaak niet op orde hebben maar wel vooraan staan als ze zich kunnen indekken (GGD/Huisartsen in dit geval). Praktisch ieder buurland is halverwege 2021 klaar, als wij in augustus nog 70% van de populatie moeten inenten zijn we het lachertje van Europa (en op geen vakantiebestemming welkom vanwege niet gevaccineerd)....
Ik merk op dat er bij augustus geen jaartal genoemd wordt.
Ik persoonlijk schat in, dat een dagelijkse dosis vitamine D, C etc, geen stress, en een dagelijkse wandeling in de zon langs strand en bos ongeveer hetzelfde geneeskundige of preventieve effect heeft als een corona-vaccin prikje.
Welke zon? Ik zie alleen maar grijze wolken.
Een vitamine d tekort is slecht voor je weerstand, vitamine d is geen medicijn of vaccin.
@Tragicomix | 02-12-20 | 16:39: Een plastic sexpop is ook geen vrouw, maar het is op zich wel doable.
@Binnenbaan | 02-12-20 | 16:39: Zoals mijn docent Engels altijd zei: "de zon schijnt altijd, zelfs achter de wolken.".
@Tragicomix | 02-12-20 | 16:39: Maar het helpt je weerstand en immuumsysteem. Daar is je immuumsysteem namelijk voor ingebouwd.
@loser | 02-12-20 | 17:13:
Dat zeg ik, een vitamine tekort is slecht voor je weerstand.
Teveel van sommige vitamines kan je aardig ziek van worden, waaronder vitamine d.
Wat bedoel je met "Daar is je immuumsysteem namelijk voor ingebouwd."?
@Tragicomix | 02-12-20 | 17:17:
www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/v....
U kletst alzo onzin.
@toetssteen | 02-12-20 | 17:30:
Wat moet ik hier mee?
Dat dus, elke dag doe ik een flinke wandeling over het platteland. Weer of geen weer, er op uit. Weerstand op peil houden!
Mijn huisarts vind ook dat ik de griepprik moet halen,(zogenaamd risicogroep) doe ik de laatste jaren ook niet meer. Ik kan me niet herinneren wanneer ik griep heb gehad.
@vluchtelingallergie | 02-12-20 | 18:13: Hier nog een..
Eensch. U bent een verstandig man. Tenzij u vrouw bent want dan bent u een verstandige vrouw.
Goede tip voor de mensen die meeste risico lopen, de bedlegerige verpleeghuispatienten!
@Tragicomix | 02-12-20 | 17:43:
U beweerde iets, dit artikel weerlegt uw nonsens.
@toetssteen | 02-12-20 | 19:28:
Welke nonsens van mij weerlegt dat artikel dan?
Wees eens duidelijk.
Klopt, je hebt meer aan je immuunsysteem dan aan dat vaccin. De mensheid bestaat al een kleine 3 miljoen jaar, mede dankzij zijn immuunsysteem. Een vaccin is voor de zwakken.
Dat schat u dan verkeerd in.
@Tragicomix | 02-12-20 | 17:17: Ik slik 85 microgram vitamine D per dag. Te veel?
Ouderen worden sowieso al volgespoten met de griepprik, nu dus Corona-vaccin, dan nog soms bloedverdunners, insuline, fysio aangeboden, vertier in de vorm van C-zangers, Cliniclowns, , elke dag schone lakens en pampers, kunstheupen, elektroscooters, en wat niet al.
Alles om nog één dag langer bingo te kunnen spelen.
Want de grootste drijfveer om te leven is psychologisch: een doel, een geliefde, een kind waar men van houdt.
Als dat wegvalt, en dat zie je vaak als een partner wegvalt (huwelijk), is het einde helaas snel dichtbij.
Onthechting is een kunst. Zeker als je er al op jonge leeftijd mee begint.
@Quib | 02-12-20 | 16:35:
Maar niet net na een blindedarmoperatie.
Een 'doel' is per definitie een rationele overweging,
gevoel dan weer niet, tenzij je het omslachtig gaat psychologiseren,
wordt het weer een rationele overweging vol culturele en ervaringsballast.
Maar goed waar hadden we het ook nogal weer over?
@lekgoot | 02-12-20 | 17:04: Dat is waar. Je moet nooit te vroeg onthechten.
Vanáf augustus. Welk jaar eigenlijk?
Als de risicogroepen gevaccineerd zijn is de zorgcrisis over en is er geen goede reden massaal in te gaan enten.
Idd
En zo is dat.
Hugo en Markx maken er weer een enorme puinhoop van. Ik twijfel serieus aan de verstandelijke vermogens van de kiezers die in maart gaan stemmen op deze mismanagers pur sang. 10 maanden de tijd om dit fatsoenlijk te organiseren, zelfs dat krijgen ze niet voor mekaar en ook met 10 maanden extra tijd voorspel ik een rokende puinhoop
Hallo bot / nep account / trol uit het buitenland. Kom even met feiten waarom Hugo en Mark er een zooitje van maken.
@ruudvangeelen | 02-12-20 | 16:26: Misschien moet je mijn hele post lezen? 10 maanden de tijd om dit vaccinatiefeest te organiseren maar helaas niet gelukt. Als je dat geen puinhoop noemt Ruud, hoe noem je het dan?
@Ad1617 | 02-12-20 | 16:28: Ruud is zelf een Trol, van de overheid.
@RickRD | 02-12-20 | 16:34: Ruud zit samen met nog een paar trollen hier te reaguren vanuit de legerbunker, op zeker.
Her mooie is dat men nu gaat nadenken over dat vaccineren, terwijl al een half jaar lang duidelijk was dat dat ergens begin 2021 er zou zijn. Maar goed volgende week weer die grijsgedraaid plaat over handen stukwasse, mondkapjes, 1.5 meter en geen handen schudden.
Sowee. Goochelen met cijfers en afranselen met propaganda om de angst erin te houden tot augustus. Dat wordt n hele klus. Maar hee misschien verzinnen ze nog wat met een vorm van indirecte verplichting om bang van te worden. Een soort staatsterreur zeg maar.
Propaganda? Het gore lef.
Je kan er gif op innemen dat die staatsterreur er komt, eerst iedereen bang maken met verplichte vaccinaties op straffe van... en dan lijkt 't al heel billijk als je niks meer mag tenzij je je even laat vaccineren.
Massaal? Heb je massa voor nodig. Denk dat voor de meeste mensen dat prikje in augustus niet meer hoeft.
Dat vrees ik ook en dan weer een golf in oktober.....
@moetnoggekkerworden | 02-12-20 | 17:31:
Een golf onder anti-vaxxers kan ik wel mee leven.
Ik heb het idee dat die traagheid de overheid wel goed uit komt:
1) Zelfstandigen en bedrijven gaan over de kop, mensen teren in op eigen kapiataal. Ergo: de afhankelijkheid (en dus macht) van de overheid nemen toe.
2) Bijeenkomsten van politieke partijen (met name FvD) worden moeilijker, wat verdere consolidering kan verminderen (even los van de huidige problemen).
3) Als mensen minder samen komen, wordt iedereen steeds afhankelijker van informatie via media, waaronder zeker ook de NPO.
4) Politici kunnen zichzelf lekker belangrijk vinden.
5) Het biedt excuses om nog meer macht en geld aan de EU over te dragen.
6) Vliegtuigmaatchappijen kunnen de nek worden omgedraaid, waarmee de co2 obsessie gediend is.
7) Het haalde Trump onderuit, door slechtere economie en poststemmen, en daarmee versterkt covid indirect de positie van politici die geobsedeerd zijn met identity politics.
Kortom, de hele covid komt onder de streep de politiek best goed uit.
Goed verhaal man. Kom eens met enige onderbouwing. Of geeft uw grote leider daar geen gehoor aan.
Je vergeet iets. Op een gegeven moment is het genoeg. Zeker door falend overheidsbeleid. Zie Horeca. Ik zie ze echt op 17 januari gewoon open gaan. En dan?
@BBRDWR | 02-12-20 | 16:16: zuipen??
FVD is al door Geenstijl gesloopt.
Herinneren jullie de Softenon ramp nog Het was een geneesmiddel tegen allerlei kwaaltjes dat op de markt kwam. Zwangere vrouwen gingen dit gebruiken.......
Kon geen kwaad.
Straks gaan ze ons vaccineren wat ze in 2 of 3 maanden ontwikkeld hebben en onderzocht op bijwerkingen.
Kweet nie.
Ja want een geneesmiddel en een vaccin zijn hetzelfde.
@BoerKoekoek | 02-12-20 | 16:13: Alles wat krom is, is recht te praten. De farmaceutische industrie die achter een medicijn of vaccin zit is hetzelfde. En die denkt maar aan één ding. Geld. En dan heel veel. Die denkt niet aan de gezondheid van BoerKoekoek.
daar heb je een punt hoor! Ik ken iemand die DES-dochter is (Google maar even). Daar zijn later vergoedingen aan uitgekeerd. Schijnt dat de fabrikanten nu op voorhand gevolgschade uitsluiten. Geeft te denken...
@Grifverkeerd | 02-12-20 | 16:33:
We wachten op de eerste onvoorziene gevolgen na het vaccineren.
@Quib | 02-12-20 | 16:15: en die duizenden medicijnen zonder ernstige bijwerkingen die sinds de jaren 60 zijn ontwikkeld (na softenon)? Wil je die ook afschaffen?
@BoerKoekoek | 02-12-20 | 17:39:
Vertrouwen is gebaseerd op ervaringen die we hebben met medicijnen.
Hoe meer ervaring, hoe meer vertrouwen.
Dit vaccin gaat nu gebruikt worden en we hebben er geen enkel ervaring mee.
Dus even afwachten.
We moeten ons wel realiseren dat het wel eens fout is gegaan.
@BoerKoekoek | 02-12-20 | 17:39: Ik wil helemaal niets afschaffen. Als jij medicijnen wilt slikken of graag een vaccinatie wilt, dan moet je dat doen.
Wat dacht u van DES ter behoud van de ongeboren vrucht cq.voorkoming van miskramen. Jaren later blijkt dat de kinderen van die zwangerschappen verhoogde kans op bep.kanker hebben, vruchtbaarheidsproblemen etc.
Ik weet er (helaas) alles van; ben zo'n kind (maar heb mijn ouders nooit iets verweten).
Ik prik dit geouwehoer niet langer!!
En nu? Naar het Malieveld met Willem Engel? Of met de boeren? Heb je iig. vervoer.
@ruudvangeelen | 02-12-20 | 16:17: Dat jij een gelovige bent, dat weten we nu wel Ruud.
De onthutsende gelijkenis tussen Corona en de Mexicaanse griep!
Verbaas je over de enorme gelijkenissen tussen corona en de Mexicaanse griep. In de studio laat journalist Daan de Wit clips zien van een VPRO-uitzending uit 2013 over de Mexicaanse griep, gemaakt op basis van zijn boek uit 2010, Dossier Mexicaanse griep.
www.youtube.com/watch?v=dV038djspAM
Aah, daar hebben we meneer weltschmerz weer.
Gelijk melding van misleiding bij Youtube gemaakt.
Kom maar op met die linkjes.
@Tragicomix | 02-12-20 | 16:48: Jij bent volgens mij ook wel een klein beetje doorgeslagen. Dat is je goed recht, maar pas je wel een beetje op voor je gezondheid?
@Quib | 02-12-20 | 16:50:
Maak je geen zorgen ik houd mijn hoofd koel en mijn voeten warm.
Ik word alleen een beetje gek van die kale met zijn onzin verhalen.
@Tragicomix | 02-12-20 | 16:55: Voeten warm houden is altijd een goed advies. Dat zei mijn moeder ook altijd. Voeten warm, de rest warm.
@Quib | 02-12-20 | 16:59:
Maar bedankt voor je bezorgdheid, we moeten een beetje extra op elkaar passen in deze tijden.
@Tragicomix | 02-12-20 | 16:48: Jij bent zeker de fractiemedewerker van Hugo de Schoenen?
@RickRD | 02-12-20 | 17:06:
Je moest eens weten.
@RickRD
Dank u! Zeer leerzaam!
Gaat Flavio Pasquino zelfs voor Café Weltschmerz te ver, is hij daarom BLCKBX begonnen?
Haha de GGD's zeiden ook dat we goed voorbereid waren op een pandemie hahaha
Eens. Overheden, virologen hebben allemaal onderschat. Lees en huiver: www.businessinsider.nl/coronavirus-ne...
@ruudvangeelen | 02-12-20 | 16:19: Onderschat? Ze hebben gedaan wat de meeste ambtenaren doen..... er een rotzooitje van maken
@Ad1617 | 02-12-20 | 16:22: nl.wikipedia.org/wiki/Generalisering
@ruudvangeelen | 02-12-20 | 16:28: De meeste Ruudje, niet alle. Ben je ambtenaar toevallig?
Ruud is van de AIVD, maar kan dan toch beter even verschillende accounts aan gaan maken.
Het VK start volgende week. Tsjonge jonge, wat een trage prutsers. Je zou bijna denken dat er iets anders achter zit.
Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) reageert kritisch op de snelle goedkeuring van een eerste coronavaccin door het Verenigd Koninkrijk. Het EMA, dat beoordeelt of vaccins veilig en werkzaam zijn, vindt dat de eigen procedure meer op zijn plaats is dan de noodprocedure die de Britse medicijnautoriteit MHRA heeft gevolgd. Het Europese agentschap zou bijvoorbeeld meer controles uitvoeren.
Het EMA verwacht voor het einde van de maand een besluit over het vaccin van Pfizer en BioNTech. Het bureau is op 1 december begonnen aan de beoordeling van het verzoek om tot de Europese markt te worden toegelaten. Dezelfde dag begon het EMA aan de definitieve beoordeling van het vaccin van concurrent Moderna.
En denk je dat Engeland gelijk 50 miljoen vaccins heeft?
@Tragicomix | 02-12-20 | 16:04:
Niet 50 miljoen, wel een paar miljoen, waarmee ouderen en zorgmedewerkers ingeent kunnen worden, de druk op de zorg afneemt, en de economie weer aan de gang kan.
@Tragicomix | 02-12-20 | 16:04: Hoezo moet je wachten op 50 miljoen? Als je er een miljoen hebt ben je ook wel ff druk hoor. Als je de teststraten inricht, dan red je misschien 200.000 - 300.000 per week. Ben je al een maand zoet met 1 miljoen. Dit moet je dus opschalen naar de 5 - 10 miljoen. Succes. Als Hugootje en zijn RIVM niet had gedacht dat dit een mega operatie moet zijn, dan is ie knettertje gek.
@Gewinflipt | 02-12-20 | 16:11:
Nederland begint toch ook binnenkort we wachten alleen nog even op Het EMA en gaan niet over een nacht ijs:
Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) reageert kritisch op de snelle goedkeuring van een eerste coronavaccin door het Verenigd Koninkrijk. Het EMA, dat beoordeelt of vaccins veilig en werkzaam zijn, vindt dat de eigen procedure meer op zijn plaats is dan de noodprocedure die de Britse medicijnautoriteit MHRA heeft gevolgd. Het Europese agentschap zou bijvoorbeeld meer controles uitvoeren.
Het EMA verwacht voor het einde van de maand een besluit over het vaccin van Pfizer en BioNTech. Het bureau is op 1 december begonnen aan de beoordeling van het verzoek om tot de Europese markt te worden toegelaten. Dezelfde dag begon het EMA aan de definitieve beoordeling van het vaccin van concurrent Moderna.
@Gewinflipt | 02-12-20 | 16:11: Alleen begint Hugo met "de mensen in verpleeghuizen en verstandelijk beperkte mensen in instellingen" volgens het AD. Niet het personeel daar, maar de patiënten.
Dat zijn dus mensen die bijna geen impact hebben op de druk in de reguliere zorg, terwijl ouderen met corona en ziekenhuispersoneel met corona dat wel hebben.
Niet alleen begint Hugo later, hij doet ook eerst de groepen die nauwelijks impact hebben op de druk waardoor deze nog langer in de kookstand blijft. Daardoor heb je niet alleen te dealen met coronabejaarden en de dubbele impact van uitvallend zorgpersoneel door corona, maar ook een boel mensen die een rustigere branch kiezen cq. niet zelf ziek willen worden.
Betekent dit dat de overheid steunpakketten gaat uitdelen tot augustus? Of kunnen we de lang verwachte rits aan faillissementen gaan verwachten, met een explosie van aantallen bij UWV en de bijstand?
Zo lang kunnen we toch niet de economie kunstmatig op slot houden tegelijkertijd inwoners van dit land soepsideren?
Ze hopen dat het virus net zoals nu op het zuidelijk halfrond in juni uitdooft.
Nee, eventueel komen de mensen die het mogelijk nodig hebben (oud/zwak) eerder aan de beurt. De rest heeft het sowieso niet nodig. Dus in feb lekker alles open en gaan.
@VP732 | 02-12-20 | 16:03: Zou nog best een strategie kunnen zijn. Eerst de zwakkeren inenten in Q1 volgend jaar. Dan wachten we af wat er met Corona gebeurt in Q2 (waarschijnlijk uitdovend), en mogelijk heb je dan in Q3 geen massavaccinatie nodig...
@Trumme | 02-12-20 | 16:02: Alle virussen doven toch uit? Dat is naar mijn weten nog nooit anders geweest.
@BBRDWR | 02-12-20 | 16:12: Dat lijkt een goed plan, maar kan nooit door Hugo, Markx en hun vazallen bedacht zijn anders hadden ze dat al lang misbruikt als propogandamateriaal voor hun herverkiezing
Als de zwakkere ingeënt zijn en de besmettingen nemen af door de lente en maatregelen kunnen we alles weer opstarten.
Maak je niet ongerust. De steunpakketten worden daags na de verkiezingen afgeschaft, zonder discussie vooraf.
Men zet inmiddels ook vraagtekens bij een start van vaccinaties in januari, wegens een gebrek aan koeldingetjes.
Alweer die fucking reactieve houding van Hugo de Clown. Het is al maanden bekend onder welke omstandigheden dat vaccin bewaard moet gaan worden, en hoeveel we er ongeveer van gaan krijgen. Dan verwacht je dat er al lang en breed plannen liggen en spullen in bestelling staan. Dat laatste is blijkbaar wel het geval bij onze buurlanden, want die hebben die spullen al wel besteld... bij ons. Made in Holland.
We mogen ons nog in de handjes knijpen dat het vaccin Europees is aangekocht, anders zouden we er waarschijnlijk nog 2 jaar op moeten wachten. Hugo heeft in zijn - in deze tijden buitengewoon kritieke - rol nog geen enkele blijk van competentie getoond. Hoogste tijd voor een motie van wantrouwen.
Wat hebben moties van wantrouwen anno 2020 nog voor zin.
Droogijs is -78°C en makkelijk te fabriceren.
Overtreffende trap van incompetent: De EU doet het beter dan jij... Eat that Hugo.
@ Muxje alles gaat zoals ik had oorspeld. tot aan het feit dat geen Nl straks meer welkom is in het buitenland vanwege geen vaccinatie. tevens zitten wij nog in de beperkingen en de rest van europa loopt weer redelijk vrij rond. zucht... hoe kan het zo enorme puinhoop zijn? en dan steeds die smoesen en leugens. Lijkt wel standaard inmiddels. Lukt het niet geef dat eerlijk toe en leg uit waarom en laat koppen rollen meteen. en rutte neem eens het vortouw. wat een slap gedoe zeg.
Augustus, ja kunnen ze de cafés ,vliegtuigen, voetbalsupporter, enz enz nog lekker even onder controle houden. Vraag die mij nog steeds bezig houd is hoe verhoud het aantal dodelijke slachtoffers zich tot een zware griepgolf. Wie kan mij cijfers Geven. Hoeveel mensen zijn er deze periode overleden.
Vreemd, ik woon niet meer in Nederland maar hier schijnt volgende week iedere inenting faciliteit een speciale (extreem koude) koelkast te hebben (worden de laatste twee weken al massaal ingevoerd) en dan hopen ze voor 31 januari iedereen gevaccineerd te hebben, als het wat minder goed loopt, iig voor eind februari.
Vreemd dat Nederland, toch één van de best georganiseerde en rijkste landen van Europa, dat niet zou kunnen.
"... Nederland, toch één van de best georganiseerde en rijkste landen van Europa..."
Dat vinden "we" vooral zelf hè?
@Quib | 02-12-20 | 16:01: Op papier heeft Nederland het goed in orde, tot de praktijk komen is vaak het probleem. Dat papier en de formaliteit is het probleem, want om daar te komen kost vaak het meeste tijd. Maar dat is op allerlei gebieden in Nederland ondertussen een probleem, want wie klaagt er nou niet over teveel regels en papierwerk, terwijl mensen gewoon hun werk willen doen.
@Wybe Wabes Abbema | 02-12-20 | 16:17: Zodra ambtenaren in het proces betrokken raken weet je dat je recht op een ramp afgaat
@Wybe Wabes Abbema | 02-12-20 | 16:17: Ik heb het idee dat al dat protocollaire werk vooral uitstellen is. Alles noteren, bijhouden, controleren, aanvullen enzovoort. Dan hoef je het echte werk niet te doen.
Volgens de protocollen (het magisch woordje) is Nederland het best georganiseerde land. Alleen de praktijk nog.
@loser | 02-12-20 | 17:17: Nederland is een hopeloos ouderwets land wat betreft regeren. Dit zijn de gevolgen van het als maar polderen en regeren met iedereen wanneer het uitkomt.
UK begint volgende week al massaal met vaccineren. Weer een Brexit voordeel.
Wat ze in de UK ook hebben zijn steunpakketten voor ZZP’ers, vergelijkbaar met de steun voor werknemers in loondienst. Ook dat konden wij blijkbaar niet organiseren.
@Muxje | 02-12-20 | 15:58: Te duur, al 't geld was al naar Italië.
@Eigenwijs Ookal unilever. dus over twee jaar veel banen weg.
@moetnoggekkerworden | 02-12-20 | 17:38: Mark moet nog eens goed uitleggen waarom Unilever naar Engeland gaat en niet aan komen kalken met die dividendbelasting. Engeland zou toch naar de middeleeuwen afzakken, net hongersnoden, vluchtende bedrijven, massawerkeloosheid en het licht dat uitgaat?
Volgens Hugo de Jonge heeft het vaccin slechts hele lichte bijwerkingen.
www.youtube.com/watch?v=z264BbnHL6c
Nait best! T'is op z'n minst wat lachwekkend. Je moet als klant een hoop geduld en aan de tijd hebben!
Zo grapppig die simpele figuren die dachten dat ze in januari al een prikje gingen krijgen.
Ze denken blijkbaar dat het vaccin uit een waterkraan komt.....
Ja, die Hugo de Jonge vergist zich inderdaad wel vaker volgens mij.
Nu wil ik ook een Brexit
[cynisme] Ik ga ervan uit dat er al vanaf maart keihard is gewerkt aan het opleiden van mensen, aanschaffen van middelen en zoeken en inrichting van geschikte locaties om mensen in te enten, en dat er dus zodra er voldoende vaccins beschikbaar zijn meteen maximaal kan worden ingeënt. [/cynisme]
Dit is Nederland met Mark Rutte en Hugo de Schoene aan de leiding....
Ik vind dat er nogal wat tijd zit tussen de eerste vaccinatie van 4 januari en de vaccinatie voor iedereen vanaf augustus. Wat gebeurt er in die tussentijd?
Meer vaccins fabriceren wat dacht je anders?
Verkiezingen. Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.
In de steden heeft 10% van de jongeren al antistoffen in het bloed. Laat gaan die jeugd. In augustus is het niet meer nodig
Kunnen ze lekker Opa -die al een hartoperatie heeft gehad- en Oma -die suikerziekte heeft- besmetten. Of bedoel je dat niet?
@ruudvangeelen | 02-12-20 | 15:38: Opa en oma zijn dan al lang gevaccineerd. Think.
@5611 | 02-12-20 | 15:59: jep, en de rest heeft het niet nodig, dus hup naar buuten!
@VP732 | 02-12-20 | 16:05: Zo is dat!
Ik ben mijn baan toch al kwijt. kan mij het bommen, die sjankerspuiten
Kijk eens onder je bed.
gulliver... daar liggen enkel de doodgeslagen trollen van jou
@horsteknots | 02-12-20 | 15:37: hahaha!
Ik ben mijn baan toch al kwijt. kan mij het bommen, die sjankerspuiten
Laat mij niets van dit anti COVID goedje inspuiten.
Nu niet en over 8 maanden ook niet.
Testkonijn maar een ander.
En dan kijken hoelang het duurt voordat die mens beweert een ufo te hebben gezien en door aliens is ontvoerd.
Eng he al die vooruitgang.
Ze willen zelfs dat mensen pillen slikken als ze ziek zijn....
Heb je de bijwerkingen wel eens gelezen?
Maar wel groot worden met Rijksvaccinatieprogramma. En ook je kinderen. En ook gewoon alle shit eten/drinken/roken. Nee goed verhaal mr. nep trol account uit Rusland.
@Gulliver | 02-12-20 | 15:35:
Je luistert niet.
Ook vraag ik me af wat jouw interes is in deze.
Laat mij me niet verplicht laten inspuiten, VVD'ende, via taal verkopende vaccin extremist.
@ruudvangeelen | 02-12-20 | 15:40:
Waar HEB je het over?
"Kinderen, Rusland..."
Man, sit down, take one.
Mij ook niet gezien, zooi wat in no time in elkaar geflanst wordt.
Ik zeg nooit nooit, maar besmetting is hier aanmerkelijk kleiner.
@ruudvangeelen | 02-12-20 | 15:40: Die vaccinaties krijg je als kind. Als kind kun je geen "nee" zeggen.
@chicago river | 02-12-20 | 15:45: Laat het gaan beste kerel, van deze jongens ga je het niet winnen.
Enkele jaren geleden heb ik mee willen doen als proefpersoon aan een test van een nieuw geneesmiddel. Was op dat moment in de laatste fase na jaren onderzoek en tests op dieren. Stond in de informatie als mogelijk bijverschijnsel alvleesklierkanker en nog iets met je hersenstam. Toen ik daar op aansloeg gaf men aan dat de kans klein was en alleen bij de testmuizen was gesignaleerd ( was inderdaad nog niet op mensen getest). En nu is er in 8 maanden een veilig medicijn waar ze de hele bevolking mee willen enten. Ooit waren Softenon en DES ook wondermiddelen.
Vaccin voor een virus met een mortaliteitscijfer van hoeveel ook alweer.............. ik ben het even kwijt en kan het ook niet zo snel vinden.......... hoeveel doden gaat het dan ook alweer over.......... ik ben het even kwijt en kan het ook niet zo snel vinden..................... Gewoon nieuwsgierig.
De doden zijn niet het probleem. De langdurige zieken wel; zij blijven afhankelijk van de zorg en kunnen niet werken. Hoe ga je dat oplossen?
@ruudvangeelen | 02-12-20 | 15:41: hoeveel zijn dat er dan ondertussen,..............
Feitelijk is het voldoende om de kwetsbaren te vaccineren, ouderen en mensen met bepaalde chronische ziektes. Voor gezonde jongeren dan 60 is het virus amper gevaarlijk.
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.
Het lijkt hier gvd wel een derde wereld land. Een maand doen over een "rolling review" waar andere landen paar dagen voor nodig hebben.
Vaccineren per postkoets. Infrastructuur van likmevestje. Mark en Hugo met de bedrijfsauto naar de Mediamarkt om wat vriezers te scoren.
De onbenulligheid en incompetentie van de GGD. Het is godsgeklaagd dat een land wat jaarlijks 100 miljard en 12% van zijn BBP uitgeeft aan zorg dit niet kan regelen.
Die gaan alleen open als de overheid bepaalt als dat mogelijk is.
Gelukkig wordt het virusbeleid in dit land niet bepaald door een stel kroegbazen.
Hou vertouwen in onze staatsmannen en Gulli!
@Gulliver | 02-12-20 | 15:40: als een kwart van Nederland zegt ik doe niet meer mee met de maatregelen dan is het echt afgelopen met die onzin. Ze kunnen nog niet eens op illegaal vuurwerk handhaven, laat staan dat een kwart van Nederland weer gewoon gaat doen.
Goed te weten. Kan ik weer een aantal mensen richting het UWV duwen. Wellicht wil de heer Rutte ze dat zelf even gaan vertellen. Mijn collegae willen namelijk graag weer hard aan het werk. En lekker naar de zaak toe komen. En de file in. Dat soort shit.
Of je gewoon aan de regels houden, kan ook.
Nou van Oeffelen. Je doet alsof de horeca een keuze heeft. Een paar dagen ziek of failliet gaan. Lijkt me niet moeilijk...
Of je gewoon baseren op cijfers en beseffen dat het echt nergens meer over gaat.............. althans niet meer over gezondheid.
Oh ja, de ambtenaren van de GGD. Die als zo'n beetje de enige club ter wereld geen mankracht en administratie hadden om het aantal genezen mensen bij te houden. Ga weg.
Tja, Rutte's bondgenoten laten ons achteraan sluiten.
Als dit net zo gaat als met de mondkapjes, dan is de GGD er dus ruim op tijd klaar voor.
Ik wil die fokking spuit niet. Gewoon geen zin in. Over een jaar of 5 misschien. Eerst kijken wat voor resultaat het heeft op lange termijn.
Je komt waarschijnlijk toch nooit buiten je zolderkamer....
@Gulliver | 02-12-20 | 15:29: Kelder
Geen zin in... lekker argument. Gewoon hup, spuit in je reet en aan het werk jij.
Als de risico groepen gevaccineerd zijn, dan is het klaar ook. Voor de rest van de bevolking is het een zware griep.
Kunnen we doorgaan met ons leven en weer normaal doen.
Zo is het.
Ik accepteer dit niet. Gisteren is mij nog beloofd dat we op 4 januari beginnen met entingen. Dat was door Dhr. H.De Jonge.
Ik was ook al zo tevreden over die snel in omloop en goed werkende App. Trouwens bestaat die nog?
Bij ons on het bedrijf wordt gewoon het arbeidscontract niet verlengd met zulke prutsers. Hoe gaat dat bij de overheid? Vragen.. vragen
Het kan ook anders
www.nrc.nl/nieuws/2020/11/24/spanje-e...
@Gulliver | 02-12-20 | 15:24: lomp en bot
@deslimsteniet | 02-12-20 | 15:32:
"Nederland wil stapsgewijs gaan vaccineren, via „bestaande” zorgstructuren en „vertrouwde locaties”, schreef minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid afgelopen vrijdag in een Kamerbrief. "
Met andere woorden: We willen vooral niet investeren in een vaccinatie infrastructuur om dit zo snel mogelijk achter ons te laten.
'vertrouwde locaties', alsof mensen elke twee weken een spuit halen en in paniek raken als er op een andere locatie dan gebruikelijk wordt gespoten. Dit soort stellingen doet des te meer afbreuk aan de nood van de situatie: Als je het op je dooie gemakje kan gaan oplossen is er dus geen sprake van een noodsituatie.
Alsof de brandweer alleen de reguliere en vertrouwde waterleiding gebruikt xD
De Hugo app. Hoor je ook niemand meer over.
Tegen die tijd hebben we of een mutatie en is het vaccin niet meer effectief, of iedereen heeft dan al voldoende weerstand opgebouwd en dan is het vaccin ook niet meer zo nodig.
Vaccin is een hulpmiddel om meer immuniteit op te bouwen, en meer is het ook niet. Qua muteren is het meest waarschijnlijke scenario dat het virus langzaam zwakker wordt in het verloop van tijd
Nu grote actie opstarten om de burger te leren hoe elkaar een vaccin toe te dienen. Hoef je geen raketgekeerde voor te zijn. Trouwens, hebben we niet een overschot van zo'n 500 apothekers en artsen iedere week? Probleen opgelost!
Wat moeten ze gaan inspuiten water?
Het zal een paar maanden duren voor er voldoende vaccins zijn voor de hele bevolking.
@Gulliver | 02-12-20 | 15:28:
Zelf water zou deze paniek waanzin doen afnemen. Geloof me.
Halen ze die prikken bij ali vandaan,? Ja dan kan het effe duren.
off topic, ik wacht op een blogpost over Frank Kramer. God hebbe zijn ziel.
De Maradonna van de Lage Landen.
Wordt wel mooi die vaccinatiekampen. Allemaal droogijs dus zo'n mooie witte rookshow over de vloer. En dan overal blacklights en wat moving heads.
klinkt als een Human League videoclip
Let's make a prik-party
Augustus? Dan al? Is het zeker? Ik schat zo in dat als Shoego de Jonge minister blijft hij meer interesse heeft in de uitverkoop van de Schoenenreus.
Augustus? Werkelijk? Wat houdt ze tegen? Iets van de gekte om te werken? Met het tempo van dit kabinet hoeft er niet meer geprikt te worden: de zwakkeren in de samenleving zijn dan al onder de grond of de pijp uit. Het enten van de zwakkeren zal namelijk ook wel mislopen.
Schijnt dat de incubatietijd om in een zombie te veranderen ongeveer 6 maanden is, dus beter even wachten. Augustus is op het randje.
Heeft het kabinet dan al een prik gehad?
@El Rico Grande | 02-12-20 | 15:21:
Eerder een klap van de molen.
Ik geloof dat 30-40% zich niet wil laten inenten - dan meteen doorgeven aan iemand die wel wil en niet meer zeuren!
Juist! Dan willen we die vaccin-adepten niet meer horen!
Ze kunnen ook he-le-maal niks.
he-le-maal???
@Tragicomix | 02-12-20 | 15:48: Vol-le-dig. Com-pleet.
@zwaaropdehand | 02-12-20 | 17:21:
Vreem-de spel-ling.
is dit vaccin dan wel met een 5G-chip? Of moet die uit China komen. Verder heb ik gelezen dat je van Amerikaanse vaccins autistisch wordt, maar dat ben ik al volgens mijn beste vrienden.
"Mythe : Je kunt autisme krijgen van vaccinaties
De bron van deze paniek is een studie van Andrew Wakefield die in 1998 werd gepubliceerd in het vooraanstaande medische tijdschrift The Lancet. Hoewel het onderzoek al snel niet bleek te kloppen en werd ingetrokken, er sindsdien talloze grote studies uitwezen dat er geen verband bestaat tussen vaccinatie en autisme én de Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVVA) afstand deed van de mythe, blijft hij in leven. "
Lubach:
www.youtube.com/watch?v=L1tKW1pj9zw
Het artikel in Lancet is ingetrokken:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
Ik heb het ook gelezen. Ik jouw bericht.
@kloopindeslootjijook | 02-12-20 | 15:23: De effecten zijn niet uitgesloten. De langeterijnuitwerkingen op groei en ontwikkeling van kinderen is nooit uitgezocht. Daarbij is de groep dermate ongedifferentieerd dat elk mogelijk spoor verdwijnt.
Daar komt bij dat de autisme-diagnose een rommeltje is.
Mooi, kunnen we ondertussen kijken wat voor een schade het aanricht bij degene die zo graag voorop lopen.
Kunnen we het niet via chemtrails laten neerdalen uit de hemel?
Ik vraag dit voor een paranormale vriend.
Ik lees net ook dat 4 miljoen Nederlanders inmiddels de coronamelder app gedownload hebben ...
Wie dan? Want ik ken er echt niet een!
Ik.
ondertussen in koploperland Belgie
www.hln.be/binnenland/corona-app-regi...
@small_town_dude | 02-12-20 | 15:15: overheid weet zelf ook dat die app onzin is. Maar ja, ze geven al te graag belastinggeld weg.
Ik ben er een van, het valt ook niet te begrijpen waarom je hem niet zou downloaden.
Priktoerisme gaat nog eens heel groot worden.
Ik zie het mensen wel doen: die prik halen daar waar het kan, en dan veilig zijn.
Kunnen we de komende 9 maanden dus alleen nog maar met de KLM naar Curaçao op en neer, hij is fijn. O en wie bepaald wie er tot de niet-risico groepen behoort. Als die spuitjes echt helpen zou ik toch graag tot de niet niet risico groep willen behoren.
Belangrijkste is dat mijn skivakantie in Maart in Frankrijk wordt veilig gesteld. Vreemd genoeg heb ik daar de Jong, RIVM en de GGD nog niet over gehoord.
zal druk worden, nu mijn vakantie na kerst niet mag ga ik ook kijken of er in Maart nog wat is..
@small_town_dude | 02-12-20 | 15:10: Waarschijnlijk is tegen die tijd de rest van Europa incl. Frankrijk al gevaccineerd.
Zooitje amateurs
Als je in een stemhokje kan stemmen kan je in zo'n hokje ook enten. Floep, bijna hele land in een dag klaar. Ik hoef niet persé die coronakiller bij -80 graden. Heb liever dat ze em zelfs even in de magnetron doen. Maar ik wil sowieso geen spuitje. Ik heb een hekel aan spuitjes. Ik wil alleen een spuitje als ik word verdoofd met zo'n gasmasker.
Ik kies wel voor de pil van drion, die werk een stuk sneller.
Vaccineren verplicht bij het stemmen.
Geen prik, geen stem.
Nu maar hopen dat Orwellkreng&co dit niet lezen.
Ik ben nooit een early adopter geweest dus nu ook niet. Ik hoor wel hoe het bevalt.
Echt klok en klepel, heb het na 30 seconden afgezet. Ik zou niet zulke onzin kijken als ik u was
Heeft cafe weltschmerz een nieuw kanaal?
Heb gelijk ff misleiding gemeld bij Youtube
@Diederik_Ezel | 02-12-20 | 15:08: Tja het verstoort uw wereldbeeld en dat moeten we niet willen. Gewoon kop in het zand.
@Tragicomix | 02-12-20 | 15:19: Verraden heet dat. Maar het filmpje staat er al lang op hoor en is door talloze mensen al gedownload.
@Diederik_Ezel | 02-12-20 | 15:08:
Dan is het maar goed dus slechts 30 seconden heeft gekeken en wat u onzin vindt wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk onzin is maar dat moet iedereen lekker voor zichzelf uitmaken
Ze hebben tot 2030.
Vaccin is 95% effectief. Niemand die ff vraagt of het theoretisch mogelijk is dat bij bepaalde groepen dat vaccin 95% ineffectief is? Alsof die 5% error gelijk verdeeld is over iedere leeftijdsgroep. Straks gaan ze nog zeggen dat ouderen met obesitas met onderliggend lijden evengoed doodgaan, aan Corona. O, wacht, die gaan straks natuurlijk dood aan waar ze altijd aan dood gingen..
Dat zijn jubel-cijfers uit de pers. De medische-vakbladen
zijn nog niet zover.
Niks doen is 99.5% effectief. Dat blijkt uit alle bestaande statistieken
Laat me raden.
Wij betalen de vaccins voor:
Griekenland
Italië
Spanje en meer.
Maar moeten ook wachten tot we aan de beurt zijn, voor de echte lading vaccins.
Natuurlijk komt er wel een zoethoudertje.
Het geld komt terug. Met rente. Echt.
@JanVergoor | 02-12-20 | 15:04: Plus bonus virus
@JanVergoor | 02-12-20 | 15:04:
"Die malle Noord-Europeanen.
Je maakt jezelf rijk en een zooitje van je corrupte land en ze gaan je helpen vanwege de zielige bevolking.
Daar gaan we dus lekker mee door"
Hoera: thuiswerken tot de zomervakantie!
Dat trek ik dus niet. Ziekmelding here I come.
En als we weer naar buiten mogen dan is het merendeel vd horeca omgevallen en kunnen we nergens meer op het terras.
Huisartsen hebben al aangegeven niet te kunnen vaccineren ivm geen vriezertjes.
Droogijs?
Mooi gat in de markt voor de slimme ondernemer: pop-up vriezers.
@MickeyGouda | 02-12-20 | 15:03: Pop-up -80 vriezers is nu niet echt iets waar veel markt voor is. Het zal inderdaad wel droogijs worden...
Die dingen die we hier maken en exporteren bedoel je?
No1Nol | 02-12-20 | 15:00 :
Het grote afschuiven betreffende wie doet wat, is al begonnen.
- GGD, tot augustus 2021 moeten vooral huisartsen aan de slag
- Huisartsen, ho ho, dat kunnen wij niet, vriezers etc.
Ben benieuwd naar de reacties van de Schoen & van Dissel.
Wat te doen bij spuit allergie
Witte jassen syndroom
Dan spuit men het door een mondkapje
Vragen naar zetpillen?
Maar die Hugo had toch een broer die goed was in nepotisme ofzoiets? Kan die niet iets regelen?
Niet-risicogroepen moet je helemaal niet inenten. Dan degenereert heel de soort.
Daarom vaccineren we ook elk kind... En daarom is polio ook uit de wereld, op een paar plekken na.
@DeJemelscheet | 02-12-20 | 15:06: Corona is geen polio, pik. Voor het overgrote deel van de mensheid compleet ongevaarlijk.
De GGD, mooie faalclub. Eerder ook al door het ijs gezakt bij het uitvoeren (dus niet) van het contact- en brononderzoek, en nu ook niet in staat zijn om een grootschalig vaccinatieprogramma uit te voeren voor de niet-risicogroepen. De risicogroepen mogen de huisartsen eerder opknappen. Waarvoor hebben we eigenlijk zo'n GGD?
Werkverschaffing. Maar daar weet u als cynische ambtenaar natuurlijk alles van!
Die hebben meer verstand van dansen
twitter.com/blckbxnews/status/1334073...
Het ergste is dat het geen politieke gevolgen heeft. Iedereen blijft gewoon zitten. Bananenmonarchie.
U vergeet nog: 'wij konden ons werk niet doen, want er was geen lysisbuffer' (en vervolgens de schuld in de schoenen schuiven van Roche, de lafbekken.)
laten jullie je allemaal maar plat spuiten, ik pas. Al zou ik er een paria door worden: het zij zo.
Geheelonthouder, veganist en niet roker.
Topper!!
Ik ga m'n wijf platspuiten.
@zwaaropdehand | 02-12-20 | 15:31: bluf
@marcoplarco | 02-12-20 | 15:41: Klopt.
spuit maar vol, idc.. we vreten toch alles al op wat je lichaam van binnen sloopt.
In een maand kunnen miljoenen mensen een griepprik krijgen, ook tijdens corona. En dat zonder sporthallen, het leger en ander gedoe. Waarom dan pas in augustus de jonge, fitte mensen aan de beurt kunnen zijn, ontgaat me volkomen. Zelfs als de vaccinatie uit twee vaccinaties zou bestaan, met een maand ertussen.
Dat is nel dan denk ik dat ze met 2 maanden klaar zijn, de rest weigert
Omdat de vaccins er dan nog niet zijn. NL krijgt steeds maar een klein percentage van de beschikbare vaccins geleverd. En zelfs dat zal Hugo wel verprutsen.
Het dorre hout moet eerst gesnoeid.
@JanVergoor | 02-12-20 | 15:03: We moeten wachten op Roemenië, Slovenië, Litouwen en Bulgarije. Daarna zijn wij heel misschien aan de beurt.
Lang leve de EU.
Ondertussen heeft de WHO weer een nieuw advies:
WHO adviseert mondkapje thuis bij bezoek
Mensen die thuis gasten ontvangen zouden een mondkapje moeten dragen als het niet mogelijk is voldoende afstand te houden, adviseert Wereldgezondheidsorganisatie WHO. Ook als onzeker is of ruimtes voldoende zijn geventileerd wordt mond- en neusbedekking aanbevolen.
De nieuwe richtlijn werd woensdag gepubliceerd in Genève. De WHO had voorheen mondkapjes alleen aanbevolen in ruimtes met veel mensen, en geen richtlijnen gegeven voor binnenshuis.
Mogen we nog wel eten dan?
Kijk al uit naar de eerste bbq in de tuin, en iedereen met een mondkapje op en een BOA die over de heg meekijkt wanneer hij/zij/x kan bekeuren...
Ik adviseer mondkapjes voor politici en ambtenaren . Van buffelleer wel te verstaan. Wel genoeg lucht maar geen geluid.
@strawdog | 02-12-20 | 15:05: Waarom lucht? Leer toch 'ns in kansen te denken.
@zwaaropdehand. Staatsbegrafenissen zijn hartstikke duur.
Als de risico groepen een spuitje hebben gehad, wat is dan het nut om nog langer aan mondkapjes en andere fratsen te doen ?
Inderdaad. Ik wil terug naar het oude leven, niet dit soort onzin. Het houden van mensen binnen geeft juist nog meer problemen en andere toestanden.
Omdat de GGD al rekening houdt dat het vaccin wellicht niet effectief zal zijn voor kwetsbare groepen
nos: De GGD werkt bij de voorbereidingen met verschillende scenario's, afhankelijk van de hoeveelheid vaccins die beschikbaar komt. In het huidige scenario gaat de GGD ervan uit dat het vaccineren van niet-risicogroepen vanaf augustus start. Tot die tijd denkt de GGD dat vooral de huisartsen aan het werk moeten om risicogroepen in te enten.
Eerder vaccineren kan de GGD al wel. De organisatie zegt, als alles goed gaat, rond 4 januari "binnen een paar dagen" klaar te zijn om groepen in te enten als blijkt dat de bijna 1 miljoen vaccins die mogelijk beschikbaar komen niet geschikt blijken te zijn voor de risicogroepen. De GGD zou dan aan zet zijn.
Mondkapjes kunnen ook helpen om ogenschijnlijk gezonde mensen te behoeden van een infectie die mogelijk longschade kan opleveren. En een mondkapje heeft (behalve wat klagende sneeuwvlokjes) niet echt negatieve bijwerkingen. Of de sluiting van bijv. de horeca dan nog nodig is, zal zeker bekeken moeten worden. Hopelijk kunnen we vanaf begin 2021 beginnen met de economie weer op normaal te krijgen...
@42 | 02-12-20 | 15:00: Zeker geen bijwerkingen, alleen dat je significant minder zuurstof opname heb, jouw speeksel/bacteriën of whatever uit je mond komt vast blijf zitten op je mondkapje en je dat rustig weer gaat inademen, terwijl het lichaam voor een reden ze eruit flikkert, of dat je schijnveiligheid hebt voor een virus dat ook door je ogen kan komen (ja, de prikkelende eigenschappen van uien op je ogen is niet fijn, dit zelfde geldt voor allerlei zooi dat zweeft in de lucht). Mondkapje dragen in een gebouw dat snikheet van binnen is, omdat de ventilatie het niet doet of de ventilatie slecht is.
Geen negatieve bijwerkingen te vinden, aldus volgens 42.
@VoltaireJohn | 02-12-20 | 15:05: Lees u anders even in:
www.nature.com/articles/d41586-020-02...
@VoltaireJohn | 02-12-20 | 15:05:
Je hebt er verstand van, zie je zo.
@Olleke | 02-12-20 | 14:58: 'als blijkt dat de bijna 1 miljoen vaccins die mogelijk beschikbaar komen niet geschikt blijken te zijn voor de risicogroepen;
lekker hoor.
@VoltaireJohn | 02-12-20 | 15:05: Dat heb op Feesboek gestaan?
Er is werkelijk niets maar dan ook niets wat de Nederlandse overheid in één keer goed deed in dit dossier.
En ook niet in twee keer. Eén onophoudelijk jammerlijk vertoon van onzekerheid en halfzachte besluiten.
Die Hugo toch, eerst januari roepen en dat we dat we dat gaan fixen, nu wordt het ineens augustus???
Zo lang... Nou hopen dat de maatregelen al sneller van de baan zijn. Ik ben er klaar mee. Bijna dan!! Thuisdrinken is ook maar zoveel maanden leuk.
Die maatregelen gaan niet van de baan. Maakt u zich maar niet blij met een dode mus.
@Lupuslupus | 02-12-20 | 15:29: Ooit wel. Maar in 2021 nog niet.
Kan het nou Godhieremegunter eens een keertje over, uit, klaar en basta zijn met die voortdurende incompetentie waarmee we maar dagelijks geconfronteerd worden? Is er nou íets dat nog wél lekker loopt in dit land?!
Amen Amen Amen,!!!!!!!++++++
Ja, hoor: zandbakvorming, klimaathysterie, euthanasie van vvmu bijvoorbeeld.
@zwenkwieltje | 02-12-20 | 18:34: volgens mij mag je nog 'gewoon' je mening uiten. Wat niet hetzelfde is als een volksvertegenwoordiger uitmaken voor 'kankermongool'.
Augustus, dat klinkt alsof ze nu nog moeten beginnen met voorbereidingen. Dat zou toch allang klaar moeten zijn?
Nee joh, het vaccin is nog niet goedgekeurd, dus pas in januari gaan we nadenken....
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.
Dat vaccin moet worden vervoerd opgeslagen bij een temperatuur van -80.
Het materiaal daarvoor wordt nu allemaal aan het buitenland verkocht.
@frickY | 02-12-20 | 14:57: Dat geldt alleen voor het Pfizer-vaccin. Maar inderdaad bespottelijk dat ze die vrieskisten massaal aan het buitenland verkopen.
Tegen die tijd gaat iedereen die kwetsbaar toch al dood, dus al die moeite met lockdowns is dan voor niets geweest! Gooi die mondkapjes dus maar in de vuilnisbak, kroegen en restaurants open, elkaar weer netjes een hand geven (zoals het hoort) en laten we verder gaan met leven (voor wie nog steeds angstig thuis zit opgesloten).
Die drie zoenen mogen van mij wel wegblijven.
Hahahaha
@Quib | 02-12-20 | 14:53: Ja dat heb ik altijd al zwaar overdreven gevonden. Eentje is genoeg.
@Lupuslupus | 02-12-20 | 15:30: Maak daar nul van. Smerig gelebber.
Wat
Huh
een hallucitante uitspraak van de GGD: bron nos
De GGD werkt bij de voorbereidingen met verschillende scenario's, afhankelijk van de hoeveelheid vaccins die beschikbaar komt. In het huidige scenario gaat de GGD ervan uit dat het vaccineren van niet-risicogroepen vanaf augustus start. Tot die tijd denkt de GGD dat vooral de huisartsen aan het werk moeten om risicogroepen in te enten.
Eerder vaccineren kan de GGD al wel. De organisatie zegt, als alles goed gaat, rond 4 januari "binnen een paar dagen" klaar te zijn om groepen in te enten als blijkt dat de bijna 1 miljoen vaccins die mogelijk beschikbaar komen niet geschikt blijken te zijn voor de risicogroepen. De GGD zou dan aan zet zijn.
dus de vaccins zijn mogelijk niet effectief voor risicogroepen?
Dus het vaccin is kennelijk bedoeld voor mensen die al geen risicogroep zijn. Hoe helpt dit dan? een vaccin betekent dat je resistent bent voor een virus, NIET dat je het niet bij je kunt hebben en anderen kan besmetten.
Stop deze waanzin
Zou me niets verbazen. Rutte is een uitblinker in het vinden van de meest incompetente nietsnutten voor zijn kabinet.
Hoe?
Leuk zo’n vaccin waar je niets aan hebt
Het ene vaccin is het andere niet he. En de ene doelgroep is de andere ook niet... Laat het nou maar gewoon aan de wetenschappers zelf over, die helpen ons al vooruit sinds het leren maken van vuur ( toeval ) en het uitvinden van het wiel ( abstract denkvermogen ).
@Graaisnaaiert | 02-12-20 | 15:41: Goed punt. Hoor je -zelfs hier- te weinig.
Mag ik je prikken, wordt nog iets romantisch bij datingsites.
Belgie start op 5 januari met prikken .
De angsthazen zullen nog wel voldoende toiletpapier hebben gehamsterd om het tot augustus uit te houden.
U denkt dat de volgens u 'angsthazen' tot augustus thuis blijven zitten? lol.
Bericht van Telegraaf al weer verwijderd?
Nu valt ongeveer 50% van de Nederlanders onder risicogroepen en die zijn dan voor augustus al geprikt, dan nog kan dit natuurlijk niet. Schiet eens op goddomme.
De helft? Mooie handel. Ik moet het ze nageven, dat doen die farmaceuten verdomd goed.
Dus de ambtelijke voorbereiding duurt langer dan de ontwikkeling van het vaccin! Had niet anders verwacht.
Mooi he? Snelheid is niet iets waar ambtenaren om bekend staan. Bovendien de ambtenaren leiden hier niet echt onder, dus mag het best wel even duren. Onze overheid is dol op deze macht over de mensen, hun kan het niet lang genoeg duren. Nooit meer terug naar normaal.
Doet me een beetje denken aan het tijdperk van Galileo en het heliocentrisme: de aarde is rond en draait rond om de zon, maar de gevestigde orde der wetenschappers zegt: nee da's niet zo, zie Bijbel en wetenschap..... Hier lijkt ook zo'n wring moment te gaan ontstaan. Maar dan is het de medische wetenschap: blijft ze hangen in haar eigen actuele denkwijze, dus stilstand en achteruitgang, of is ze in staat zich naar een "hoger/beter" niveau te tillen, uit haar eigen geloofssysteem. Ben benieuwd.
U bent geen wetenschapper begrijp ik?
massaal...., ik wil het nog zien gebeuren, afgelopen voorspelling van de huisarts dat ze ze ervan gaan dat net als bij de griepprik en weer miljoenen vaccins worden weggegooid omdat het mensen het niet willen
Dit jaar was er een tekort aan griepvaccins hoor.
@BoerKoekoek | 02-12-20 | 14:56: Die van mij hebben ze in ieder geval overgehouden dus dat scheelt alweer in het 'tekort'.
Uhm, kan iemand mij uitleggen waar het roze leger is gebleven? Ik kom hier al 13 jaar en ik herken de site amper nog.
Dan ben jij toch degene die de hele klaarblijkelijke verandering heeft meegemaakt. Wat zijn de verschillen dan? Ik kom hier pas twee jaar en kan zelf niet vergelijken.
Inderdaad volkomen herkenbaar en heb dit al meerdere malen hier kenbaar gemaakt alleen wanneer je aangeeft wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn dan wordt je weggejorist.
Hier nog een van de oude stempel. Trouwe bezoeker van het eerste uur (vroeger onder andere nick). GS is inderdaad veranderd. Noem het voortschrijdend inzicht en volwassenheid. In ieder geval niet meer ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
@Mich2007 | 02-12-20 | 14:51: Maar nu dan? Ik zie de term vaker voorbij komen. Wat is het "roze leger"? En omdat het klaarblijkelijk om een leger gaat, worden er dingen niet meer aangevallen of verdedigd op dezelfde manier als voorheen?
@Quib | 02-12-20 | 14:45: ik kom hier al 13 jaar en ik heb het over toen en nu. Jullie weten niet eens wat bedoeld wordt met het roze leger. Dat zegt genoeg!
@Quib | 02-12-20 | 14:45: Excuseer mijn vorige post, echter ik ga hier echt niet het verschil uitleggen tussen toen en nu. Mijn tijd om te gaan is gekomen. GS kan ik niet langer serieus nemen!
@[x] Ongeschikt | 02-12-20 | 15:23: Ongetwijfeld en ik waardeer je neerbuigendheid. Ondertussen heb je mij nog niet veel slimmer gemaakt.
@[x] Ongeschikt | 02-12-20 | 15:26: In dat geval excuses voor mij antwoord op jouw vorige post. Als je weggaat ga ik je dan maar het allerbeste wensen.
Erg jammer, ze beginnen hier google/youtube achtige trekken te vertonen, zojuist een goed artikel geplaats en opnieuw weggejorist, alleen de reacties staan er nog
Er is wel het een en ander veranderd de afgelopen jaren, maar de comments blijven toch een van de voornaamste redenen hier te blijven komen. Lees hier toch al een jaar of 15 stelselmatig mee. Feauteaufuckvrijdag zou eigenlijk weer in ere hersteld moeten worden.
@Vanilla | 02-12-20 | 16:34: En zo nog een paar dingen: eigen onderzoek, minder twatter, minder gedeug.
Augustus is na de verkiezingen. Wie dan leeft, wie dan zorgt.
Precies. Paasreces, pinksterreces grote vakantie. Iedereen bang houden en dan eureka roepen als de griepvariant met een malariacocktail is bedwongen. Ondertussen roffelen op de lage trom om de angst aan te wakkeren. Wetenschap en medici hebben al aangetoond dat mondkapjes niet werken, maar toch moeten we schaapje spelen om de belastingpot te spekken via boetes.
@Jos Tiebent | 02-12-20 | 14:48: Och och och, wat een niveau.
Is geen griepvariant. Is geen malariacocktail. Men wakkert geen angst aan. Er is niet aangetoond dat mondkapjes niet werken. We spelen geen schaapje.
En die boetes worden toch niet geïnd, want we kunnen niet handhaven in Nederland.
Ik verwacht eigenlijk meer aandacht voor de revolte vanuit de horecaondernemers. Die gaan op 17 januari open. Ik steun ze van harte!!!
Waarom eigenlijk pas 17 januari en niet 17 december, de horeca staat in de grafieken zo'n beetje op de laagste risico plaats, je zult maar een bistrootje hebben
Een restaurant is de meest veilige plek waar je kunt vertoeven...
@Mich2007 | 02-12-20 | 14:53: Omdat de minister heeft gezegd dat het niet zeker is dat de horeca half januari weer open kan. Men is er dus klaar mee.
@RickRD | 02-12-20 | 15:21:
Ik begrijp deze mensen zo verschrikkelijk goed, daarom nogmaals als we "overigens terecht" oppositie gaan voeren waarom dan 2 weken na de feestdagen
Dan zijn ze niet alleen hun geld kwijt maar ook hun vergunningen.
Is dus een dreigement
@Tragicomix | 02-12-20 | 15:30:
Maar dat zijn ze na 17 januari dan toch ook
@Mich2007 | 02-12-20 | 15:32:
Er zullen er wat wegvallen, maar het merendeel redt het wel met de steun van de overheid.
Ik niet, maar ik snap ze wel.
Ik zou ze steunen als de drankjes goedkoper, het personeel beter opgeleid en het eten van een acceptabel niveau zou zijn.
Nederlandse horeca is als Nederland: kut. En te duur.
@zwaaropdehand | 02-12-20 | 16:06:
U bent wel zwaar op de hand, er zijn legio goede restaurants in Nedelands
Die 2e golf moeten we sowieso uitzitten, dat zal wel tot eind Maart doorsukkelen. En in het voorjaar zakken de corona cijfers toch wel vanwege goed weer. Hopelijk in April alles weer normaal (zou ieder geval moeten kunnen). Dus tegen die tijd is augustus prima, zolang het in september maar geregeld is.
Juist, zo zal er gedacht zijn.
En eerst even de zwakkere vaccineren.
@Tragicomix | 02-12-20 | 15:55: Denken? Je overschat ze. Deze datum is door de bureaucraten bedacht. Ze willen vooral geen werkdruk ervaren.
Het wordt nog wel een keer uitgesteld. 1 januari 2022, ook mooi.
Waarom kan ik er niet gewoon voor betalen? Nee, je moet eerst weer maanden op je beurt wachten, want dat is solidair.
Uiteindelijk krijg je het paupervaccin. Als alle socialistische bestuurders al met een sigaar op het strand zitten.
@zwaaropdehand | 02-12-20 | 16:14:
Omdat de zwakkere, bejaarden,ons zorgpersoneel, politie enz, voorrang hebben.
Gek hè.
Gaat lekker zo, als er ooit nog een echte pandemie komt, zijn we reddeloos verloren.
Dat zijn we al!
@[x] Ongeschikt | 02-12-20 | 14:41:
A big opportunity voor The Great Reset
@[x] Ongeschikt | 02-12-20 | 14:41: U ging toch weg?
Wel een omslachtige manier om sgp en cu buiten spel te zetten.
Ach, dat zou dan weer een voordeel zijn van een prikje.
En al die gekke wijven en maffe kerels die klei vreten en brandnetelsap zuipen en alles 'natuurlijk' willen. De renze kroesen zeg maar.
@miko | 02-12-20 | 14:52: Een virus is ook natuur. Weten ze dat wel?
Ik heb het het liefst zo onnatuurlijk mogelijk. Daar leef je langer van.
Toch hulde dat het zo snel voor elkaar is gekregen om een vacine te creëren. Zal een hoop doden besparen.
Ja, jammer dat sommige overheidsinstanties en politici zo tegenwerken om er een daverend succes van te maken. Franz Zimmerschwanz had het altijd over "een probleem koesteren", ik begrijp nu wat hij bedoelt. Maar goed hulde aan de vaccinmakers (ook eigenbelang natuurlijk)
Ondertussen is het virus hard aan het muteren. Gevolg: miljoenen onbruikbare vaccins en een voortdurende staat van beleg.
Gaat dat muteren echt zo snel? Valt volgens mij wel mee.
En mensen met antistoffen tegen een soortgelijk virus waardoor ze geen weerstand meer hebben. en.wikipedia.org/wiki/Original_antige...
De nieuwe generatie vaccins is heel makkelijk aan te passen aan een gemuteerd virus.
@Kuifje-naar-Brussel | 02-12-20 | 14:39: Lees je dan maar eens in. Degriepvaccins zijn een voorspelling van welke virussen het vermoedelijk gaan worden en werken soms niet doordat mutaties zijn opgetreden. De griepprik bevat een cocktail aan virussen en zou dus grieppenprik moeten heten.
@sprietatoom | 02-12-20 | 14:40: Klopt. Deze vaccins doen niets, en de volgende versies doen even makkelijk niets. Als je geluk hebt tenminste.
Dat niet alleen, deze vaccins zijn te snel gebouwd en te snel getest verder is hier zo gigantisch veel geld mee gemoeid dat eerlijke testresultaten onder druk staan.
Wanneer de vaccins zijn gemaakt op basis van de onbetrouwbare PCR test is nog maar de vraag of ze wel zinvol zijn
@Kuifje-naar-Brussel | 02-12-20 | 14:39: Dat meen ik ook gelezen te hebben.
@Mich2007 | 02-12-20 | 14:48: Ze zijn, voor zover ik weet, gebaseerd op bestaande vaccins voor coronavirussen, dus ze hoefden niet vanaf 0 te beginnen. Dat scheelt een hoop tijd.
@Kuifje-naar-Brussel | 02-12-20 | 14:39:
Immuun wordt je er bij mutatie niet door maar je T-cellen herkennen het wel waardoor er toch sneller en effectiever door het lichaam wordt opgetreden dus minder tot geen kans op een overwerkt immuunsysteem ( als ik mijn maat - immunoloog - tenminste goed begrepen heb ).
@Graaisnaaiert | 02-12-20 | 15:35:
*op hol geslagen immuunsysteem moet dat zijn
@ZOMG | 02-12-20 | 14:54: Het is het EERSTE RNA vaccin ooit. Het kan dus niet op bestaande vaccins voortborduren.
Eergisteren hebben er in Den Haag 4277 mensen met het licht aan geneuqt. Gisteren waren het er 6812. Vanavond naar verwachting minder, want woensdag is gehaktdag. Wie kan dit duiden en is er al een vaccin?
woensdagavond was voor de studenten dé midweekse stapavond. Ik denk dat dit patroon nog steeds ingebed is (maar dan even niet meer in de kroeg).
Hoop wappies in dit land. Tot zover de duiding.
In het donker is er niks aan.
Wellicht gewoon vanaf dag 1 commercieel uitbesteden? Christus Hugeau laat je niet gekmaken door die suffe suflullen van de GGD met hun organisatievrees. Hup de meute gewoon vanaf 1 februari. Doen we in januari eerst de zielige gevallen.
Hugo zegt 4 januari en zijn beloften komt hij altijd na. Dit bericht is dus FAKE NEWS!
Ik moest lachen!
Tja, als je je lot moet leggen in de armen van ambtelijk Nederland... Dat is vragen om problemen.
De werkethiek van veel semi-publiek en publieke organisaties in Nederland was al slecht, maar tegenwoordig echt dramatisch.
Werkgroepjes hier, heisessies daar, bilateraaltjes hier, projectjes daar. Echt, drama! Wat deze groep zichzelf echt heeft aangeleerd is om zichzelf druk te maken, want druk, dat zijn ze allemaal!
Echt tijd om wat ondernemersgeest die sectoren in te pompen. Dit moet je in februari gewoon volledig op poten hebben. Maar ja, stel dat ze nog eens echt druk worden.
Ho ho, we gaan toch geen resultaat-gerichtheid introduceren in onze overheidsorganisaties?
Inspanningsgericht, meneer, en zelfs dat is al veel gevraagd....
Ik ben ambtenaar en uw analyse is 100% juist.
Het ergste is nog wel: dit régime van lichtgewichten moet straks beslissen over de fasering(en) bij het ' her-opstarten' van onze economie....
Mooi verhaal, ik blijf wel thuis en kijk hoe de eerste groep het vergaat voor ik mijzelf laat vaccineren.
En dat heeft niets met wappie of internetgekkie te maken ... Ik maak mij alleen zorgen over dat normale medicijnen jaren getest worden op enorm veel mensen, maar dat het nu er even door gedrukt wordt.
Het zal vast goed gaan, dat hoop ik maar, alleen kijk ik met een mondkapje wel eerst even wat er gebeurd.
Ze beweren bij hoog en laag dat precies dezelfde testen zijn doorgevoerd, ook de tests die een jaar duren.
Best wel knap voor een medicijn dat net 3 maanden in ontwikkeling is.
Het is een bestaand medicijn met aanpassingen
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
Zoiets word niet ineens ontwikkeld. En misschien zijn er wel bijwerkingen maar worden die voor lief genomen gezien de ernst met covid 19.
de bijwerkingen van Chemo zijn dat je haar uitvalt en bij Prednison een dikke kop, en nog wat andere rare dingen. niet gebruiken als de dokter het voor schrijft??
euhhhh hoe was het ook alweer met Softenon, werd pas na 4 jaar van de markt gehaald toen ze er pas achter kwamen dat zeer ernstige bijwerkingen het gevolg waren
@miko | 02-12-20 | 14:48: Aantasting DNA structuur, emotionele instabiliteit, dunner worden van de huid, huidkanker als gevolg daarvan.
Maar blijf vooral met je mondkapje en oogkleppen op lopen. Want uw gedrag is nog lang niet voldoende beïnvloed.
www.bitchute.com/video/Ea4yP9LRJ2MF/
Dat was naar aanleiding van de proeven in Adam en Rdam. Zo kan je alles uit zijn verband rukken.
@Tragicomix | 02-12-20 | 14:38: Doei Zwitsal www.telegraaf.nl/nieuws/1945596894/ri...
@RickRD | 02-12-20 | 14:44:
Dat heeft het RIVM altijd gezegd, stoere reaguurder zonder zwitsal
Hele bange mensen kunnen eerder ook gewoon bij de huisarts terecht hoor. Alleen de GGD kan het blijkbaar pas vanaf augustus.
"Tot die tijd denkt de GGD dat vooral de huisartsen aan het werk moeten om risicogroepen in te enten..."
Als er iets is waarop je kunt bouwen is het wel de inherente drang van overheidsorganisaties om zelf niks te hoeven doen.
@libertat | 02-12-20 | 14:59: Ik ken een paar mensen die wat hoger op het trappetje staan bij de GGD. Die zitten volledig vast in hun protocol-denken. Ze besteden zoveel tijd aan de vorm dat ze zijn vergeten wat de inhoud ook alweer was.
Effe volhouden dus. Kom op jongens en meisjes, jullie kunnen het.
Jij mag mijn dosis Kuif. Ben je dubbelop beschermd.
Mijn vaccin abonnement mag je voorlopig ook hebben
ja want we gaan nl. eerst de mensen vaccineren die toch al met 1 been in het graf staan: de bewoners van verpleeghuizen.
Ik laat graag de mensen die zo snel mogelijk willen voor gaan.
Ik wacht het even af tot de bijverschijnselen een beetje in kaart gebracht zijn.
Jij wacht liever op de bijverschijnselen van Covid, geen smaak geen geur geen lucht geen longen. Slim,... echt.
@miko | 02-12-20 | 14:39:
Die kans van 0,002% neem ik wel.
@2voor12 | 02-12-20 | 14:40: En met de juiste behandeling is het risico nagenoeg nihil.
@miko | 02-12-20 | 14:39: Een medicijn of vaccinatie nemen is toch altijd een risico afwegen?
Toen ik geopereerd was aan mijn knie heb ik in het ziekenhuis pijnstillers en een anti-trombose-injectie geweigerd. Met aikidotraining heeft iemand een keer met een houten zwaard mijn wenkbrauw er half af geslagen en toen heb ik een tetanusinjectie geweigerd.
De kans dat ik ernstig te grazen wordt genomen door corona is minder dan 2% dus nu weiger ik een vaccinatie.
@2voor12 | 02-12-20 | 14:40:
Blijkbaar niet veel mensen in je omgeving met een covid infectie gehad?? Inderdaad de meeste fietsen er wel door heen maar een flink deel niet, en dat is meer dan 0.002 %.. ik ben ook niet bang om het te krijgen maar waarom het risico nemen om een tijd niets te ruiken of iets dergelijks, ik houd van eten.
Ik heb in mijn leven een aantal ziektes gehad (dengue 1 en 2 en Chikungunya) Maar als ik er indertijd een prikje voor had kunnen nemen had ik het gedaan. er is niks leuks aan ziek zijn, en nee je word er niet sterker van en nee je afweer systeem word er ook niet beter van.
@Quib | 02-12-20 | 14:59:
Dat kan. Ik heb behoorlijk wat tijd door gebracht in landen waar ze bij een snee of iets dergelijks al anti biotica gaven. Daar zag ik het nut niet zo van in. Tetanus werkt voor vijf jaar dus die had ik geen extra nodig. Maar er een weigeren na een flinke hondenbeet of een verwonding tijdens zwemmen in natuurlijk water zou ik een tetanus prik niet weigere. Maar als ik mijn vrijheid kan terug krijgen door een prik te nemen. achter elkaar.je loopt zo wat geen risico.
@miko | 02-12-20 | 15:14: Ik snap je hoor. Alleen ik ben helemaal niet van de symptoombestrijding. Als ik pijn heb doe ik rustiger aan. Maakbaarheid is aan mij niet besteed, ik pas mij zelf aan.
Natuurlijk zit daar een grens aan. Ik zal misschien wel ooit een keer zoveel pijn krijgen dat een pijnstiller nodig is. Maar dat is dan mijn eigen keuze.
En zoals jij het volgende schrijft? "Maar als ik mijn vrijheid kan terug krijgen door een prik te nemen..." Dat is voor mij een knieval die ik nooit zal maken. Het zal de combinatie van mijn Friese en Hugenootse bloed zijn.
Ik sla deze keer wel over en vertrouw op mijn immuun systeem.
Prachtig, broeva haro voor de wetenschappers. En als je in nederland de vaccinatie niet kunt krijgen kun je hem wel ergens anders kopen die dingen kosten meestal geen drol.
Doop ik mezelf om in Miko processor2020 met de bill gates sjips in me
Vergeet de verplichte updates niet he, en het occasional blue screen.
'K Wacht even tot the Umbrella Company verteld dat de mutatie slechts om een milde variant gaat!!
Ik heb nog geen Tyrant door de straten zien gaan, noch zombies met afvallende ledematen. Dus het zal wel meevallen....
"vanaf augustus"; welk jaar???
Nederland is nl niet zo vlot met inkopen, laat staan voldoende inkopen.
Kan zomaar vanaf augustus 2022 of 2023 worden......
Massaal.... nou.... gelukkig hou ik niet van massa's. Laten jullie je maar vaccineren. Kijk ik over een jaartje of 5 wel wat er van jullie over is.
ach, ja natuurlijk. al de andere vaccinatie programmas leidde ook tot grote sterfte en moest men alles overnieuw doen....
@miko | 02-12-20 | 14:38:
Softenon was ook heel veilig.
@2voor12 | 02-12-20 | 14:40:
Ja en armen te kort.
@2voor12 | 02-12-20 | 14:40: Ja, diëthylstilbestrol (DES) was ook al zo veilig.
@2voor12 | 02-12-20 | 14:40:
Word volgens mij nog gebruikt echter niet bij zwangerschappen. ook andere medicijnen worden niet aanbevolen bij zwangerschappen. met is er al wel een beetje op voor uit gegaan sinds de jaren vijftig.
Naar ik ben dan ook nietzo bang aangelegd en heb wel vertrouwen in de labmensen,
Bingo de spijker op zijn kop, denk er net zo over
@2voor12 | 02-12-20 | 14:40: Was geen vaccin. En al heel lang geleden.
Maar wat doet BHBO dan als hij voor zijn 3 weken Alanya of Benidorm ( of Center Parks Plovdiv voor mijn part ) een bewijs van inenting moet overleggen?
Voor COVID-21 zeker?
Nou, nou maar hopen dat die horeca eigenaren het allemaal overleefd hebben.
Iedereen heeft toch z'n eigen stek.
Stukje over hoe het volk eronder gehouden worden. Begin 2019 met Ab erbij...
eswi.org/eswi-tv/marc-van-ranst-commu...
Dus in 3 kwart jaar is er een vaccin en vervolgens neemt de ggd ruim driekwart jaar voor ze kunnen gaan prikken. Goed verhaal.
Tegen die tijd is het virus al 4 x gemuteerd, en kunnen we weer overnieuw beginnen. Daarom gewoon jaarlijks een corona vaccin halen. Kassa!
Nee, want je kan niet snel genoeg een nauwelijks getest vaccin bij de bevolking naar binnen jassen, daar zijn in het verleden ook nooit doden bij gevallen..
In de buurlanden (UK, Duitsland en België) zijn ze tegen die tijd al klaar.
Daar zijn ze ook afhankelijk van wat er geleverd kan worden.
Dat denk ik niet. België zeker niet.
Ik stel voor om het Duitse vaccinatieprogram even onder de Xerox te leggen. Dat scheelt weer wat doden in NL.
UK gaat volgende week al beginnen. Dankzij Brexit kan dit.
@Phantomas | 02-12-20 | 14:52:
-
De Duitsers hebben zich al maandenlang voorbereid, ze hebben Jens Spahn als 'Bundesgesundheitsminister' en ze hebben nog iets dat op civiele defensie lijkt.
-
Wij hebben bloemschoentje.
Tot die tijd blijf je thuis.
Niet van je zolderkamer komen.
@Kuifje-naar-Brussel | 02-12-20 | 14:35:
Blijf in je kelderbox, Kuifje.
Onder geen beding, grapjas.
REAGEER OOK