Steen en dreigbrief door ruit: "Zie dit als een waarschuwing, dit is de Molukse wijk!"
Mena muria!
Social
Dan kegel je een steen + briefje door een ruit omdat je 'meer dan 60+ jaar' op een bepaalde plek in Nederland woont en dan stopt iedereen met lezen bij het woord 'behoord'. Wat ook heel verdrietig is, is dat er kennelijk geweld en dreigementen gebruikt moeten worden om Molukse wijken (circa 45 in NL) te beschermen tegen indringers die ook 16 jaar op een wachtlijst staan om een huurhuis te kunnen bemachtigen, zoals Nederlanders. Omdat de woningen in 'de Molukse wijk' ooit zijn gebouwd voor Molukkers zit daar blijkbaar een eeuwigdurende claim op, en dat leidt af en toe en toe en toe tot het grootste gedonder: "De Molukse wijk moet Moluks blijven!" Polariseren, discrimineren, onderscheid maken op basis van kleurtje of afkomst... De christelijke wijk moet christelijk blijven. De Marokkaanse wijk moet Marokkaans blijven. DE ISLAMITISCHE WIJK MOET ISLAMITISCH BLIJVEN. DE BLANKE WIJK MOET BLANK BLIJVEN!!! Nee he.
Reaguursels
InloggenVervang het woord ‘Molukse’ door ‘Nederlandse’. Het land zou weer te klein zijn...
In Nederland willen we altijd iedereen en alles altijd maar integreren. Waarom eigenlijk? In de US en veel andere landen heb je de Chinese wijk, de Italiaanse wijk, de Griekse wijk enz. Mensen die dat willen wonen en werken gezellig bij elkaar. En waarom zou dat hier niet kunnen en moet zonodig alles gemixt worden.
Omdat deze groepen, met een gemeenschappelijke cultuur, taal, geschiedenis en religie, zich organiseren. En daar moet de overheid niets van hebben.
Verdeel en heers. Het mixen geeft een los zand bevolking met minimale banden.
Welkom welkom in mijn land...
In mijn land?
Wijk volledig ontruimen en iedereen over de rest van Nederland verdelen. Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffelt!
Naast u dan maar
Is natuurlijk weer de schuld van Geert Wilders. Oh wacht, zijn moeder is Indo.
Woningcorporaties plaatsen ook geen 'afwijkende' mensen in een buurt vol Marokkanen of Turken. Die weten uit ervaring dat het dan uit de hand gaat lopen, want bovengenoemde bevolkingsgroepen kunnen niet samenleven met mensen die anders zijn dan henzelf.
Ik ben echter het meest verbaasd over het feit dat we dit soort dingen toelaten. Dit is een soort apartheid 2.0.
Op de Molukken zijn er pure Molukse wijken in overvloed,
maar Molukkers vast een gelukkig bestaan kunnen hebben...
'Uw huis behoorT...' schrijven we in NL met een T. Blijkbaar is er in die 60+ jaren weinig van normaal onderwijs terecht gekomen in dat buurtje. Hop, mensen, naar school en rap een beetje, in plaats van als lafaard anonieme stenen gooien.
Jammer u was me voor met "behoorT"
Maar misschien bedoelen ze "hoorde ooit bij".
Huurhuizen behoren bij een corporatie of vereniging dacht ik ook nog.
@Jan, Leiden | 15-10-20 | 18:53: nou slecht nieuws heren, geenstijl was jullie allebei voor en zo'n honderd twitteraars ook. Dat had je geweten als je het artikel had gelezen en begrepen.
Lijkt aardig op de Nederlandse taal als ik zie wat er staat geschreven. Ik scheer niet graag iedereen over 1 kam, maar waarom is er dan niet eentje uit de wijk die zegt dat dit niet uit naam van alle Molukkers komt?
Ik denk dat die stenengooier bij Hart van Nederland werkt, aan de url te zien: "eerste-nederlandse-gezin-bewoond-molukse-wijk".
Ik vind het altijd erg lelijke mensen, moet er niet aan denken dat ik zoiets in mijn laan zo hebben wonen. Dus laat ze ajb bij elkaar op een kluitje.
In een wijk wonen waar iedereen een nep glimmend kunstgebit heeft en blonde plukjes in het haar. Dan heb je het pas gemaakt.
De Molukse vrouwen zijn prachtig.
@rotator | 15-10-20 | 16:59: iemand met een tiefus hekel aan mij, Maar nogmaals ik ben het met je eens.
Er heeft hier een Molukker in de straat gewoond. Weinig last van gehad, behalve dat hij wat rare dingen deed, zoals de hele tuin met een betonnen vloer bedekken, en in z'n blote reet in de huiskamer rondlopen, met de gordijnen open.
Weinig last is nog wat anders dan plezier. Als in plaats van diegene iemand had gewoond waar je kinderen mee hadden kunnen spelen of waar je gezamenlijke achtergrond mee deelt, dan was positief geweest ipv hooguit onverschillig. Ik vind t altijd zo'n vreemde meetlat "geen last van gehad als hoogst haalbare".
@merel veld | 15-10-20 | 17:33: ik zou denk ik liever naast de molukker wonen dan naast u. Sorry, buren die van alles van me verwachten of op zoek zijn naar een "gezamelijke achtergrond" hebben niet mijn voorkeur.
Haha, hier in het dorp ook een Molukse wijk, alle tuinen zijn bedekt met grijze stoeptegels inderdaad.
Kolonialen zijn het Molukse Kolonialen.
Met veel geweld en veel verbaal geweld pesten ze ons Onze Buurt, dan Onze Wijk en vervolgens ons Ons land uit.
Ieder z'n eigen wijk goed plan. Dure blanke wijken met veel groen en natuur en natuurlijk een toegangshek, tolpoorten voor wie er niet woont. Een wijk met glasvezel ipv schotelantennes. Mooi voorbeeld is natuurlijk Amsterdam Zuid. Je kind naar een blanke school in je eigen wijk. En zo is iedereen gelukkig in zijn eigen wijk bij z'n eigen soortgenoten.
Waaruit blijkt dat niet alleen witte mensen racisten kunnen zijn.
"Blanke"
"Wit" is de activistische, linksextremistische newspeak voor "blank" dat gebezigd wordt door anti-blanke racisten. Astrid Kersseboom van het staatsjournaal is er bijvoorbeeld zo eentje.
blijkbaar is dit dus de volgende groep waarbij de integratie volkomen mislukt is.
Ik ben blij dat het bij (bak)stenen blijft, liever dat dan nog een keer Bovensmilde of De Punt. Stelletje randdebielen!
We hebben nog wel een bevolkingsgroep die weet hoe je met springstof om moet gaan stenen gooien is ze ook niet vreemd en ze weten prima met een kalasnikov om te gaan.
@likdoorn | 15-10-20 | 17:15: ook die zie ik liever met stenen gooien dan kogels afvuren en bommen laten ontploffen.
@Zuma | 15-10-20 | 17:57: nou laat ze maar op die trein klimmen hoor. Zolang we nog een marine hebben...
@hustler01 | 15-10-20 | 23:07: uh je bedoelt mariniers wellicht. De Marine doet namelijk niets met treinen (nou oke dan, alleen het personeel pakt wel eens een trein naar Den Helder).
Ik stel voor om ze rangeerterrein Kijfhoek te Zwijndrecht aan te bieden.
Beslaat ruim 50 hectare met 43 sporen waar ze zich geheel thuis kunnen voelen.
En een gratis abbonement op het blad "tussen de rails"
Ik sympathiseer met de Molukse zaak: 'Sateh patat, patat Sateh!
Ik ben uit Harderwijk vertrokken (koophuis). Richting het Noorden. (bevalt goed) Elke, maar dan ook echt elke leegstaande huurwoning in de wijk naast ons waar een oud van oorsprong Nederlands gezin uit vertrok. Daar kwamen statushouders in, of Nederlanders met een Marokkaans of Turkse achtergrond. In ca 10 jaar tijd was de hele straat naast ons "niet Nederlands sprekend". Ik voelde me een vreemde in mijn eigen buurt. Ik vindt het bovendien schandalig dat jonge mensen bijna 10 jaar op een wachtlijst moeten staan.
Dat is nog niks iets verder op de Veluwe (gem Oldebroek) een statushouder die al tweeenhalf jaar in Frankrijk verblijft een bejaardenwoning bezet houd.
Gemeente zegt niks te kunnen doen omdat hij de huur betaald.
Gelukkig lopen er geen treinen door die wijk, want dan waren de rapen helemaal gaar.
Maar er is vast nog wel ergens een schoolgebouwtje in de wijk.
@Joris Beltsin | 15-10-20 | 15:12:
-
Gezien die spelfout: nee, dus.
ik neem aan de spreekwoordelijke rapen.
@Bierwormpje | 15-10-20 | 15:20:
Tuurlijk. Anders heb je de poppen aan het dansen!.
Ook de Molukse integratie gaat lekker vooruit, als je je na twee of drie generaties, 60 jaar verder, nog Molukker noemt.
Cash. Hebben ze je wat gedaan?
@CalamityJane | 15-10-20 | 14:45:
Nee niks hoor. We hadden er vroeger wat op school. Aardige jongens, maar die waren daar nog geboren.
@CalamityJane | 15-10-20 | 14:45: Logische opmerking toch.
Verrekte logisch Kuifje.
De Molukkers die ik ken zijn verschrikkelijk trots op hun komaf, en zullen daar altijd voor staan. Ben er ook van overtuigd als er ooit een Molukland wordt gesticht ze daar allemaal direct heen gaan.
Tot die tijd zijn ze hier, zoveel mogelijk binnen hun eigen kringen. Vaak lieve en behulpzame mensen, maar enorm racistisch naar alles wat niet-Moluks is.
Eens Fricky.
@frickY | 15-10-20 | 15:11: Onzin. RMS leeft op de Molukken helemaal niet. Daar zijn ze gewoon Indonesisch. Zaak wordt ook in Nederland steeds zwakker. Maar blijkbaar komen ze wel op voor hun eigen groep. Wachttijd zal voor die groep misschien iets korter zijn. En ik gun het ze.
@frickY | 15-10-20 | 15:11:
Wat een racistische generalisaties. Dat je zelf racisme aanhaalt maakt het er niet beter op, wel heel wat hypocrieter.
Hebben ze soms nog 2 paspoorten
Moet je eens in een blanke wijk proberen als er een Moluks gezin komt wonen. Dan is het discriminatie dit, racisme zo en horen we de komende week niets anders over de staat van dit land.
Maar hier hoor je nu nooit meer iets over, en de dader zal zijn zin krijgen.
En dat edelachtbare, is de doodgezwegen discriminatie waar dit land wél last van heeft.
om een steen door een ruit.
Hoezo met recht?
Dat recht hebben ze helemaal niet. Hoe kom je bij die onzin??
@CalamityJane | 15-10-20 | 14:47: Ben je aan het trollen of een klap van de molen gehad?
Trol niet. Woont u ook in een wijk waar islamieten de hoofdmoot vormen. Iets te weinig middelen om er weg te komen?
Nederlanders worden gedwongen zich aan te passen aan een voor ons wezensvreemde cultuur. En dan praat ik niet over culturen die met behoud van de eigen zich wel aanpassen.
Molukkers hebben wat mij betreft geen extra rechten.
Nederlanders wel Kuifje?
@Kuifje-naar-Brussel | 15-10-20 | 15:03:
Welles. Belofte maakt schuld.
Integreren kun je leren.
Maar je kunt het ook niet doen, zoals veel andere import.
Ja maar likdoorn, verschil mag er zijn.
Deze wijk is speciaal voor Molukkers gebouwd. Laten zo.
In de meeste landen is er sprake van een zekere gewenste culturele segregatie en dat gaat stukken beter dan de culturele stamppot-wijken zonder cohesie en uitstraling.
Bovendien word er alles gedaan om economisch te segregeren.
Dus als deze wens moreel aanvaardbaar is, is de ander het ook.
Er zijn 3 straten expliciet aan Molukkers toegewezen. Ook pure discriminatie, maar goed.
3 straten is geen hele wijk. De wijkraad probeert de wijk nu op te eisen.
Daar dachten ze in Zuid Afrika ook zo over
@Graftak | 15-10-20 | 19:10:
Helemaal niet. In Zuidafrika hadden en hebben ze afgedwongen segregatie.
Als Nederlanders of anderen in het buitenland op een kluitje gaan zitten vind er meestal ook niemand iets van.
Wie/wat was de ontvanger van deze aanzegging?
Bouw lokwoningen en maak van de stenengooier target practice.. gaan we nodig hebben in de toekomst.
Alsjeblieft een beetje minder dom tintel.
Tintel. Nog steeds dom. Echt! Mocht je besluiten je gedachten er nog eens aan te wijden, zoek zoek de nuance.
@CalamityJane | 15-10-20 | 14:28: Maar dan jij ook wat intelligenter graag!
@tintel | 15-10-20 | 14:32:
Waar heen precies?
Cash. De Nederlander met middelen vertrekken. Waarom zou dat zijn denkt u?
@CalamityJane | 15-10-20 | 15:03:
Mijn opmerking was voor tintel met zijn rot lekker op. Waar moeten de Molukse Nederlanders naar toe?
Sorry. Vergissing. Cash.
Het is een huurhuis, dus bepaalt de verhuurder wie er komt wonen.
Als deze verhuurder nu gaat roepen dat er alleen Molukkers mogen wonen, is de woningstichting in overtreding met de wet. Erg racistisch zo'n steen door de ruit actie.
juist
Standing, fout geredeneerd vind ik.
Ik zou zeggen, verdiep je eens.
Woonwagenkampen bestaan ook , dat is ook een cultuur.
Laat die mensen toch lekker daar wonen bij elkaar.
Ons land heeft die mensen vroeger behoorlijk benadeeld als die belofte is gemaakt laten we dan zo houden dat is het enige wat die mensen nog hebben in kudt land.
Nederland heeft haar Joodse inwoners flink “benadeeld” en wat krijgen zij? Niets.
lulkoek
Waarom de "........ " ? Graftak.
@Graftak | 15-10-20 | 14:14: Is dat zo? Wat dacht u van de Indo's. Zijn die dan niet sinds de gedwongen repatriëring vanuit het toenmalige Nederlands Indië in de steek gelaten? En niet alleen de eerste generatie, maar toch zeker ook tweede. Die worden doodgezwegen of gewoon aan het lijntje gehouden.
Leefde Manusama nog maar, die wist wel raad met dat steengooiende tuig.
Ingenieur Manusama aub.
@Joris Beltsin | 15-10-20 | 15:18: Het was zelfs een Ir.
@aamert | 15-10-20 | 15:27:
Yep. Hij ging niet zonder die titel de straat op.
Ik schat in dat de nieuwe bewoner van een andere allochtone persuasi is.
Ik heb daar ook gewoond, maar nooit iets gemerkt van 'Molukse' gevoelens. Er werd ook nooit negatief gedaan tegen ons, nooit spullen vernield, niets van dat alles. En ja, ik ben roomwit, heel sociaal, maar straal wel uit dat ik niet het type ben waarmee je ruzie wilt maken. Overigens, Molukse buurtje in Elst was altijd eerder Schavenweide.
Je rijdt ook de juiste auto met de juiste velgen?
@Schoorsteenveger | 15-10-20 | 14:06: Wel LM, maar wel bij alle auto's op 1 na de velgen die er fabrieks-af nieuw op zaten. En die die het niet heeft, daarop zitten volstrekt in die tijd passende 1 maatje grotere Novitec's. Je weet wel, die Ferrari-veredelaar. En die staan er buiten mooi ook erg netjes op. Absoluut niet van die karrenwielen.
Misschien Sanne in een Islamitische wijk een huis toewijzen. Ik weet niet. Bestaan die wijken.
Laat dat wijkje aan Molukkers. Waarom niet?
Ja waarom geen Zwarte Piet? De wereld verander Jane, en de Molukkers moeten meedoen. Vooruit kijken, niet blijven hangen in het verleden.
De vraag moet zijn: waarom wel. Het streven is hier altijd geweest dat we geen ghetto's moesten vormen. In dit geval is de actie even verwerpelijk als het wegtreiteren van homo's uit een wijk waar toevallig veel islamieten wonen. Voor Nederlanders geldt altijd: wen er maar aan dat je buren uit een andere cultuur kunt krijgen. Molukkers zijn voor zover ik weet ook Nederlanders.
Dan de hele Schilderswijk ook uit elkaar gooien?
Zonder de intentie om ‘olie op het vuur te gooien’, en het Molukse verhaal zal zonder meer triest zijn, maar als die bevolkingsgroep in de media verschijnt, is het altijd negatief.
Bijzonder.
positieve ontwikkelingen hebben ook veel minder een hoge nieuwswaarden. Geen nieuws is goed nieuws. Jij kijkt waarschijnlijk teveel SBS6 nieuws, waar wel gemeld wordt dat de tekkel van buurvrouw gerda na de operatie weer aan de betere hand is.
Geen nood, met de aankomende lockdown kunnen er geen ramen meer ingegooid worden!
Molukkers mogen op zichzelf blijven. Helemaal oké.
Gewoon een RMS vlag voor het raam hangen, hoor je ze niet meer.
Zijn we al niet meer. Want jezelf Autochtone Nederlander durven noemen betekent al dat je fout bent in de optiek van de linkse malloten die ons land weggegeven hebben
Laten de Marokkanen naar Marokko transporteren de turken naar Turkije en de Molukkers naar de Molukken. Dan hebben ze zelfs allemaal hun eigen land i.p.v wijk. Dan blijft er voor de Nederlanders Nederland over. Een win-win situatie
@Therapietje | 15-10-20 | 13:57: Ja, die molukkers die wilde ook wel terug hoor. Dat was het hele probleem. Nederland had hun beloofd dat zij een eigen staat konden oprichten en dat zij terug konden. Dat het verblijf tijdelijk zou zijn.
@Therapietje | 15-10-20 | 13:57: Geef de Molukkers de Molukken terug en weg zijn ze.
@Waskraan | 15-10-20 | 14:10: is een beetje lastig als je de controle over de kolonie kwijt bent hé
@Graftak | 15-10-20 | 14:20: Goh graftak, jij hebt dus ook eens een keer iets gelezen. Maar bedankt dat je het even noemt hoor.
@Graftak | 15-10-20 | 14:20: Echt, no shit sherlock ?
Tijd om geen enkel huis daar meer te vullen wanneer het leeg komt te staan, zijn we binnen nu en 80 jaar van dit gehuil af en kan de boel platgewalst worden.
De Molukse wijk ligt op de Molukken.
Molukkers ook een beetje de Marokkanen van Indonesië, daar zijn ze dat en hier doen ze schijnbaar ook een gooi naar die status.
De Marokkanen van Marokko of de Berbers of van Kanaleneiland?
Eigenlijk is het normaal dat je tussen landgenoten wilt vertoeven , mag en kan allemaal op latere leeftijd , behalve als je een puur Hollandse gemeenschap wilt das ist verboten : www.mikejanga.nl/projecten/nieuwbouw/m... En : www.hoornradio.nl/nw-7951-7-55889/nie... En dit alles in 1 gemeente . Over segregatie gesproken.....
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij vind je in landen als Australië, Canada en de VS ook puur oud-Hollandse gemeenschappen. Die leven daar overigens nog in de 19e eeuw, inteelt is er geen vies woord en ze spreken er inmiddels een taal die we hier ook niet begrijpen. Nu ik er over nadenk, het is eigenlijk een soort Urk, maar dan in het buitenland.
Schoor dte
Ambtenaar. Flauw.
@AmbtenaarInFunctie | 15-10-20 | 13:57: Je zit ernaast.
Maar Molukkers kunnen helemaal niet racistisch zijn want die zijn poc en anti-white racism bestaat niet!!! (/amerikaansesjwmodus uit)
Ken je die van die Molukker die aangehouden werd met een stangun in zijn vioolkist?
Wel van die Hagenees. Die had er piepers in.
@CalamityJane | 15-10-20 | 14:00:
Zegt de agent tegen die Molukker:
"Da;'s niet zo mooi, vriend."
Zegt die Molukker:
"Nee, da's inderdaad niet zo mooi. Zit m'n broer met een viool in de trein!"
Hij is, hihi, leuk...!
Als je wilt dat je blanke wijk blank blijft, dan gooi je niet met een steen, nee, dan fluister je even subtiel de juiste man in het old boys network in.
De Molukkers hebben al vaker ellende veroorzaakt ik Nederland, ik roep de trein bij Beilen en de gijzeling van een basisschool nog maar even in herinnering.
En nu dit, zijn ze nou helemaal gek geworden? Onacceptabel.
Er past maar één maatregel, en die verantwoordelijkheid ligt bij de burgemeester, dan wel bij de driehoek, als die er is in Elst. Aanpakken!
-
Net als deze mevrouw. Die staat ook in de krant te huilen. Just saying.
@Carbonnetje | 15-10-20 | 13:26: deze mevrouw mag het zelf uitzoeken, en baardmans... ach laat ook maar. Dit land is naar de klote
Wellicht kan Simon Tahamata de gemoederen bedaren.
Moeilijk te zeggen hoe breed dit verwerpelijke gedrag in de lokale Molukse gemeenschap
gedragen wordt. Geen idee eigenlijk. Het is mijn indruk dat vooral 2e en 3e generaties migranten dit soort gedrag vertonen. Noem het een identiteitscrisis. Het kan natuurlijk ook gewoon een eenling zijn die dit doet.
Ach ja, iedereen heeft zo z'n eigen wijk. Ik hoef ook niet Ankara te wonen. Maar blijft uiterst vreemd hoe sommige mensen met hun buren omgaan.
What is it?
What is MOLUKS, precious?
Iedereen mag dat zeggen behalve de blanke man.
Wat is "minder minder" in het maleis?
Kurang kurang
Wat begrijpen ze niet aan je steentje bijdragen en waarom toch meteen weer die associatie met treinen en gatenkaas?
Dezelfde mislukkers die ooit vonden dat ze recht hadden op o.a. een basisschool en een trein? Dat liep ook al zo lekker af...
Het is maar weer te hopen dat niet alle Molukkers over één kling worden gejaagd, weet wel zeker dat zij er niet allemaal zo over denken...
Over de kling jagen en Molukkers in één zin. Hoe krijg je het voor elkaar. Waarschijnlijk bedoelt u "over één kam scheren ".
Verdwijn hier liever moet uw taalbeheersing.
Taalbeheersing is onderdeel van onze nationale identiteit.
@HogeNood | 15-10-20 | 13:17: Met uw taalbeheersing Waarom reageert u eigenlijk
@oldandwise | 15-10-20 | 13:12: Ik ben goed genoeg op de hoogte van de Nederlandse taal, spreekwoorden en gezegdes, u leest het zoals u wilt. ik bedoelde te zeggen dat door deze aktie weer alle molukkers over één kam zullen worden geschoren ja, nu tevreden, vervelende purist....
Ik zag recent een oproep om kunst afkomstig uit voormalige koloniën ter retourneren. Laten we dat dan ook met deze groep doen, die hebben we tenslotte ook ten onrechte ontvreemd uit de West. Ff wat Indonesische paspoorten regelen voor ze en de grens over er mee. Weer wat huizen beschikbaar, win win lijkt me.
In Djakarta is vast wel een gezellige Molukse wijk voor ze te vinden.
Gadverdamme wat een historisch wanbesef weer
Amend. Mijn overovergrootvader was een soldaat van Napoleon. Vaders familie roots Engeland. Waarheen moet ik gaan?
Persoonlijk ken ik sympathieke Molukkers, maar dit gedrag dient ten zeerste worden afgekeurd en aangepakt
Als ik aan molukkers moet denken denk ik aan die knappe rondborstige halfbloedjes die ik vroeger geneukd heb, Sony apparatuur op afbetaling type's en aan die ene "outlaw" in de rijdende rechter tv programma met die schijtende honden achterthuis.
U komt niet van het platteland, zie ik al wel.
Don’t mess met Molukse meisjes tenzij je serieus bent.
De wereld op zijn kop!
Oh nee, niet de wereld, voor zulke fratsen is alleen in Nederland plek.
Toch een bewijs van het bestaan van racisme in Nederland. Mocht de overheid het voor de zoveelste keer tolereren, dan is het zelfs institutioneel. Verrek, het liberaal tuig heeft gewoon gelijk!
Simpel.
Gewoon de hele wijk slopen, en nieuwbouw-huizen voor terug plaatsen.
Kopen alleen via inschrijving bij gemeente die dan een diversiteits-koop-beleid handhaaft en ervoor zorgt dat de wijk eindelijk een gezonde mix en representatief van deze NLse samenleving wordt.
Oh ja..
Molukkers zijn racisten.
Beter iets van flexwoningen, dan kan je een beetje heen en weer schuiven met culturele achtergronden todat je de juiste mix hebt.
En de jaren daarna veranderd in een mocro en turken buurt.
Oneens Gaffelbaard.
Als Wassenaar, Laren en Blaricum maar blank blijven. Zij hun wijken, wij de onze.
Nee. Dat is net zo fout als wat de racistische schrijver van dat briefje doet.
alsof jij daar woont. :)
@nerazuri | 15-10-20 | 13:08:
Wie bedoel je met 'jij'?
@gaffelbaard | 15-10-20 | 13:11: aangezien er niet @gaffelbaard staat niet jij. maar jij woont er ook niet, dus eigenlijk ook jij.
Wel vreemd dat er geen parlementslid meer is met een Molukse achtergrond. Bij bepaalde andere groepen was er allang ophef of erger geweest. Te beschaafd.
Door overheid opgelegde cq toegepaste diversiteit/inclusiviteit gaat nooit over Aziaten die werken. Het gaat altijd over moslims en negers die nergens anders voor geschikt zijn.
@Madame Poitiers | 15-10-20 | 13:11: U snapt mijn punt. BLM heeft in de USA de getinte Aziaten ook allang gedumpt. Te succesvol.
Ik zat daar gisteravond over te denken; er is momenteel toch geen enkel zwart parlementslid in de 2e Kamer? Wie was eigenlijk de laatste? John Leerdam? Niet dat het opvalt of boeit maar als er tegenwoordig zo met de kleurenwaaier gewapperd wordt ga je toch tellen...
@Graaisnaaiert | 15-10-20 | 13:24: Een vrouw van de PvdA, afkomstig (naar ik meen) uit Ghana. Ze heeft diverse malen in de krant gestaan met de klacht dat er geen Afrika-Nederlander meer in de kamer zat en wie er nu voor hun belangen en die van hun gemeenschap op moest komen.
Wel netjes dat hij niet tutoyeert.
Maar waarom hebben wij dan toch open grenzen? Als het op microniveau al niet werkt.
Omdat 'wij' geen racisten zijn, maar 'zij' wel.
Nou, alle Molukkers weer naar kamp Westerbork zou ik zeggen.
Dat zou een gepaste reactie zijn. Gewoon keihard terug slaan , bij een onschuldige huurder die daar helemaal niks mee te maken heeft een steen naar binnen flikkeren. als je dat hier flikt, ga je trouwens harder moeten kunnen lopen dan 370 meter per seconde.
Had eens andersom moeten zijn. Een blanke wijk waar een steen door de raam gaat bij een gekleurd persoon. En dan verkondigen: "Tja, Nederlandse wijk, is ooit bedoeld geweest voor Nederlanders en dat houden we graag zo". Wat dan?
Ik zeg doen!!
Dan bent u een bruinhemd, racist, rijden de treinen naar het Oosten, speelt u Wilders in de kaart, moeten we dit niet willen met z'n allen, zijn politici geshockeerd, plaatsen we een zinloze kreet op Facebook en wordt uiteraard uw werkgever gebeld.
Inderdaad.
Anno 2020 is dat onwaarschijnlijk.
NLers zijn geen racistische stenengooiers.
Dat met die stenen is toch steeds weer een uit het oosten of midden-oosten gemigreerde vorm van terreur.
Dan hebben we in ieder geval een strijd binnen de NPO wie de meest verontwaardigde talkshow mag uitzenden. Het deugzweet zal ze onder de oksels wegdruipen.
@gaffelbaard | 15-10-20 | 13:10: Die rot Achterhoekers en tukkers.
@drekzooi
Ik ben geen ahterhoeker en ook geen tukker, dus wat wil je ermee zeggen?
Tribaal gedrag, een er maar aan
een = wen
Rijden de treinen nog in Elst?
Alle Molukkers terug naar Molukkie!
Als de Molukse gemeenschap in Elst nou eens héél veel stenen gaat verzamelen kunnen ze er misschien een huis van bouwen.
Ik stel voor direct, heel die wijk etnisch te zuiveren, en dan bedoel ik van er eens flink de mixer in te zetten. Hoeveel % Molukers zijn er ? wel eerlijk verdelen, Islamieten, homo`s, Lesbische groenlinksers met en zonder tuinbroek. Christenen, fundamentalisten en transexuele dwergen, kom er maar in.
vooral veel naieve GL meisjes (gehandicapte lesbi of niet). Wordt NL beter van, als die eens wat realiteitszin bijgebracht zou worden.
AZC'tje ernaast, deze gemeenschap heeft nog niet genoeg multicultuur ervaren. Het is een grote transformatie, maar anders kan de molukse gemeenschap niet overleven.
Deze stenengooier vertegenwoordigt de groep Molukkers absoluut niet! Dat is een ding wat zeker is..!
De bewoner hiervoor was ook al weggepest.
Giovanni van Bronckhorst. Aanvoerder van Oranje geweest. Zijn opa zat bij de KNIL. nos.nl/artikel/171199-molukken-trots-...
Dat het nog bestaat...
"... blijven er ongelukken gebeuren ". Oh jee, volgende keer laat die Molukker de steen niet los na het gooien.
De afzender schrijft 'u', dat vind ik dan wel weer netjes.
Goede muzikanten zijn vaak Molukkers. Bruiloft bandjes en zo.
M’kay.
Dus de volgende keer blazen ze iemand het huis uit?
Klopt. En die treden voor een appel en een ei op plus een Molukse maaltijd.
Wijken voor Molukkers, blanke autochtonen, Turken, Marokkanen, Surinamers, Antillianen, Polen........ We zouden dat ook op provinciaal niveau kunnen doen. Marokkanen in de Noordoostpolder, Turken in de Flevopolder, blanken in Drenthe Groningen en Friesland, etc., Antillianen in Limburg, Surinamers in Brabant etc. Van Kooten en de Bie hadden dat 40 jaar geleden al uitgewerkt
Ja, en de heren Jacobsen en Van Es hadden toen al een plekkie bedacht voor de Molukkers. Op de Veluwe vanwege de mooie natuur.
Let vooral op de getekende trein. Wat zouden ze daar nu mee bedoelen...
youtu.be/K0lg9KchCqQ?t=153
@leo de pejo | 15-10-20 | 13:01: heerlijke humor die jacobse en van es....
@leo de pejo | 15-10-20 | 13:01: Een trein. Want voor hint zal dat zijn?
Ik wou de link net maken maar toch eerst maar even gezocht op "Kooten". En ja hoor, er was me natuurlijk al lang iemand voor. Volgens mij heb je de indeling wel een beetje overhoop gehaald, kan me sowieso herinneren dat Randstad Blankstad zou moeten worden, was Drenthe niet Turkenburg? (vanwege de vele schapen).
Molukkers hier ten lande hebben een gezamenlijke culturele achtergrond en geschiedenis, blanken niet.
Vergelijking = mank.
Blank als in de inheemse Nederlander?
Nee. En nee.
Maar ook al zou het zo zijn, is dat een gegronde reden om te mogen eisen dat er geen mensen met een andere achtergrond in "jouw" wijk komen wonen (terwijl "jouw" wijk ook nog niet eens jouw wijk is, maar die van de WBV).
De Molukken tellen vele eilanden.
Het zal u verbazen hoe verdeeld molukkers kunnen zijn.
Hier ten lande idem.
Gezamenlijke achtergrond en geschiedenis is er 1 zonder Nederland en 1 met, dus 1 allemaal op hun eigen eiland en 1 met z’n allen in een kamp/wijk.
Hoezo hebben blanken van hier, bijna allemaal van Germaanse afkomst, geen gezamenlijke culturele achtergrond?
Wat is die culturele achtergrond dan van Molukkers, naast snelle zonnebrillen, leren jassen en kleine huurwoninkjes?
Gezamenlijke haat is geen culturele achtergrond, het is een dingetje uit het verleden. In Capelle aan de IJssel is ook zo'n buurt met alleen Molukkers, is wel prettig want het is rotvolk. Reken maar niet dat je daar een huis zou krijgen, daar zorgen ze wel voor. Toen ik daar vertrok was er een Molukker bijstands adviseur, eigen volk eerst dus.
Dat is bij blanken verwaterd in de jaren '70 toen de eerste golf buitenlanders uitgenodigd werden om hier 2 jaar te komen werken en daarna in de WAO terecht kwamen. Pietje moet nog veel leren.
In de regel bijzonder plezierig en gastvrij volk. Voelen zich thuis in NL.
Ze zijn niet van het schelden met kk en er valt mee te praten. Ga ze niet zieken en verwar vriendelijkheid niet met soft zijn.
Met een molukker kun je gewoon van mening verschillen en van gedachte wisselen. Die stenengooier pakken ze in de groep aan.
Ho, ho, zat in een van de straaljagers die 's morgens diverse M-luitjes in de trein op andere gedachten moest brengen, mocht niet baten en dat was echt niet waarvoor ik in Gilze-Rijen/Canada ben gaan slijmen/opleiding, wilde alleen maar vliegen. Slechte herinneringen meneer kan ik wel zeggen, met mijn zwever mijd ik spoorlijnen boven het landschap.
u legt de lat wel erg laag.
@grindbak | 15-10-20 | 12:59:
"de straaljagers die 's morgens diverse M-luitjes in de trein op andere gedachten moest brengen"
Ik dacht dat die straaljagers - ik weet wel dat één van de piloten Dick Berlijn was, de latere commandant der strijdkrachten - ingezet werden ter afleiding van de kapers, omdat er besloten was een einde aan de kaping te maken en er de commando's (of Bijzondere Bijstands Eenheid heetten ze toen, dacht ik) op af te sturen.
De pogingen om ze 'op andere gedachten te brengen' waren in de 2 of 3 weken daarvoor faliekant mislukt, vandaar dat daarna tot 'ingrijpen en beëindigen' werd besloten.
@Dr_Johnson | 15-10-20 | 14:05: nee, net daarna waren er nog megafoon-oproepen, is ons verteld
Beetje multicultie voor jou, maar niet voor mij. Waar hebben we dat eerder gehoord?
normaal heb ik sympathie voor Molukkers, net zo hard bedonderd door de NL overheid als wij. Maar dit soort BS, pas je maar aan of je gaat maar lekker ergens anders wonen.
Dat laatste is nou juist het punt voor hen.
@C10H12N2O | 15-10-20 | 12:51: Ja goed wie houdt ze tegen terug te gaan naar Indonesie? het is niet meer dat we op voet van oorlog met hen staan.
@ikworstelengadouchen | 15-10-20 | 13:00:
Nou ja, niemand houdt ze tegen natuurlijk, maar ze willen daar een eigen, onafhankelijk staatje, terwijl Indonesië dan zegt: go fuck yourself.
Ik heb, jaren geleden, moet jaren 80 zijn geweest, wel eens een reportage op tv gezien van Molukkers die tóch terug waren gemigreerd naar de Molukse/Ambonese eilanden. Ze hadden allemaal spijt.
Een biertje zegt ook dat als - misschien door een toverfee - er morgen een onafhankelijke Molukse staat zou bestaan in die Gordel van Smaragd, er uiteindelijk geen één Molukker van hier naartoe zou gaan, tenzij met weer miljarden 'herstelbetalingen' door Nederland.
@Dr_Johnson | 15-10-20 | 13:46: Tja de Palestijnen willen ook hun eigen staatje, die gooien hier toch ook geen stenen door de ruit omdat ze een eigen wijk willen. Ga lekker met Indonesie knokken dan...
@ReyNemaattori | 15-10-20 | 14:22:
Nou, met die bewering zal de eigenaar van restaurant HaCarmel in Amsterdam het niet eens zijn:
"De 29-jarige Palestijn Saleh A., die in Damascus is geboren en met een tijdelijke verblijfstatus in Amsterdam woont, sloeg met een knuppel de ruiten van zijn restaurant in."
Ikworstel. Indonesië is verislamiseerd. Geen optie meer. Sowieso niet.
Ga nu aub niet alle Molukkers als Mislukkers bestempelen. Misschien aanlokkelijk, maar het gaat lukken, ook hier en niet op de Molukken. X
Op zich een natuurlijk proces en enigszins begrijpelijk van de Molukkers. Dat de weekdieren in Nederland onder aanvoering van schapen als Klaver cs niet willen zien dat dit inmiddels al 20 jaar bestaat is een ander verhaal .
Of in andere woorden : ben je blind voor bv Marokkaanse wijken dan moet je niet met twee maten gaan meten t.a.v de Molukkers waar in het algemeen geen mens last van heeft . Prima volk!
Nederland weggeefland...
Die steen door ruit is een waardeloze actie.
Klaar.
Maaaaar.... de deurbel, mail, postzegel gebruiken bij de bewuste woningbouwvereniging of de gemeente zal nooit helpen.
We kennen inmiddels de geschiedenis niet meer. Jammer dit. Molukse wijken horen toch écht onderhand bij ons nationale erfgoed, en terecht. Dat moeten gewoon Molukse wijken blijven. Dit totdat de Molukse gemeenschap, waar hij we veel aan verschuldigd aan zijn, zelf aangeeft dat ze het okay vinden. Simpel.
Zijn ze als de Heiland aan het kruis voor onze zonden gestorven? Dit is dezelfde denktrant al die van slaverij; de nazaten hebben nog steeds last van ‘toen’ en wij allen zijn schuldig.
Ik ben helemaal niks verschuldigd aan Molukkers. Als ze zo graag bij elkaar willen wonen gaan ze maar als reizigers door het leven.
Die woningen zijn (doorgaans) van de Woningbouw, dus die bepaalt wie er komt te wonen, en dat moeten alle Nederlanders zijn. Een beetje aan de onderkant van de maatschappij bungelen maar wel grote praatjes hebben, waar hebben we dat eerder gehoord?
Wat zijn we ze verschuldigd? Dat ze in het KNIL hebben gezeten?
Dat was gewoon een goedbetaalde baan met aanzien, niemand die ze verplicht heeft.
Ze kunnen prima bij elkaar wonen zonder inmenging. ze kopen gewoon woningen in dezelfde straat ,... ow wacht, dan moet je werken en zo.
Waar wij veel aan verschuldigd zijn? Dat de overheid steken heeft laten vallen ga je projecteren op burgers? Ze hebben niets te willen, ze krijgen genoeg.
Wat ik zeg, de geschiedenis zijn we vergeten.
En nee, ik doel hierbij niet aan een slavernijverleden.
@ParaPiet | 15-10-20 | 14:33: De Romeinen, niet de meest vergevingsgezinde beschaving en wereldrijk, stelden dat schadevergoeding (herstelbetaling, wiedergutmachung) betaald moest worden door de generatie, die het onrecht - oorlog - schade had aangericht/begonnen/georganiseerd. De kinderen en kleinkinderen hebben geen deel aan het onrecht, echt of vermeend, en mogen niet voor de rekening opdraaien.
De Molukse gemeenschap zal het nooit okay vinden. Gratis en gemakkelijk geld en middelen, daar zegt men geen nee tegen.
Daarom hebben 3e en 4e generatie oorlogsslachtoffers en probeert Israël Duitsland te laten blijven betalen.
In Nederland wordt toch altijd meteen heel kordaat opgetreden tegen dit soort onrecht?
Buhhh... de hypocritie zal tegen de plinten klotsen inderdaad..
Soms mis ik taalnazi necrosis. Man, wat deed die vent veel goeds hier.
Het aantal spelfouten loopt de laatste maanden echt de spuigaten uit.
Jammer en zorgelijk.
Ik vermoed veel kast-allochtonen.
U bedoeld dat breifje? Maar één taalfaut. Vald me reuzen mee.
Heel feel menseh uit duindorp denk ik dan
Ongelooflijk veel d-t-fouten en een spatiegebruik als in het Engels...
@momusopus | 15-10-20 | 13:07: Zoals de commentaren op GS bedoelt u. Ja dat klopt.
Molukkers in het KNIL hebben voor Nederland nog de orde en gezag gehandhaafd in de gordel van Smaragd. Toen naar Nederland gehaald en gedemilitariseerd. Gehuisvest in voormalige concentratiekampen en barakken En met loze beloftes aan het lijntje gehouden door de Nederlandse regering die nergens op papier stonden. Tsja dan is een baksteen nog erg mild los van de gijzelingen toen
Ja maar daar kan die mevrouw toch niks aan doen
Er zijn ze toen individuele woningen aangeboden maar ze wilden per sé zelf bij elkaar hokken in die kampen. En die beloftes zijn door vooral de VS getorpedeerd uit angst dat hierdoor in Indonesië het communisme nog sterker zou groeien.
HetOorAakel | 15-10-20 | 12:44 Waren dat de huidige Molukkers dan? Neen. Dat was drie generaties terug.
Ze werden gehuisvest in voormalige concentratiekampen omdat er geen plek was (door de bombardementen van de laatste 2 oorlogjaren was er meer puin dan huizen) en voor de Molukkers kleefde er geen stigma aan deze kampen.
Ze leefden in barakken. Aan de kust leefden Nederlanders in bunkers, omdat er geen woningen waren.
In Zuid-Afrika had je vroeger thuislanden. Doet me trouwens ook denk aan Jacobse en van Es. LOL
youtu.be/K0lg9KchCqQ
Laat maar komen die thuislanden.
Ja maar dat was plotseling racisme, ... en not done.
Dat blijft heerlijk. Jammer dat zoiets er niet meer is.
Laat die Molukkers lekker naar hun eigen land gaan.
In Amsterdam is een actief beleid om sociale huur, vrije sector huur en koopwoningen te mixen in de wijken. Dan heb je een huis gekocht voor 600k en wordt er drie jaar later een complete opgedoekte straat uit de Bijlmer verhuisd naar het sociale huurblok tegenover je 600K woning. En dan is ook nog eens 90% van de overlast (berovingen, inbraken, overvallen, vandalisme) het werk van kut volk met doorgaans een exotische migratie achtergrond. Ik vermoed dat de leefbaarheid een stuk aangenamer was geweest wanneer er flink was gesegregeerd.
U woont op IJburg? De Wijk zonder Scheidslijnen. Ahum.
Koop daarom nooit iets in een nieuwbouwwijk waar nog flink gebouwd word. Beter zoek je iets dat er al 10 jaar staat zodat je weet wat voor volk er in de buurt woont.
Dat mixen altijd al een briljant idee gevonden. Verheffen van het volk is altijd een succes geweest.
Ach dat gebeurt toch overal? Over dit fenomeen heeft Dick Maas al decennia terug een schitterend docu-drama gemaakt getiteld "Flodder".
@OverdaanDerOnderheid | 15-10-20 | 12:49:
De buurman dacht alleen de vruchten te kunnen plukken,....
@Piet Karbiet | 15-10-20 | 12:43:
Correct :)
Niet in een 600K hok overigens.
Betaal je daar €1600 vrije huur, zit je buurman in eenzelfde soort huis for €600 met extra gratis soepsidie. Lekker dan.
'Fijn' om te zien dat de indo-vertegenwoordigers Agoes Peilouw en Johannis Rirehena nog een schepje bovenop deze steengooierij leggen:
,Er is in onze gemeenschap behoefte aan woningen. Vanuit de Rumah Tua-gedachte, wat ouderlijk huis betekent. De sociale cohesie is belangrijk voor ons, daarom willen ook jongeren een huis in de Molukse wijk. In plaatsen als Maastricht, Nijmegen (Hatert) en Breukelen zijn daar ook afspraken over gemaakt tussen de Molukse gemeenschap en de wooncorporaties.
Voor mij niks mis mee daar meer en meer aandacht voor te vragen. Dit heet '(keuze)vrijheid' - dat kan ook als 'stam'.
En in Elst zijn die afspraken er niet dus jammer dan.
@HogeNood | 15-10-20 | 12:57:
Dit betreft wijkraadsbestuursleden!
Je kan als wijkraadslid ook om sharia vragen, keuzevriiheid...
of om discriminatie van alle niet-indo's, valt ook onder keuzevriiheid...
Als roomblanke Hollanders nou hetzelfde zouden willen?
Identiteitspolitiek wordt ernstig gepromoot door politiek, media en de andere gebruikelijke verdachten. Ook nieuwere kolonisten, zoals de Ashanti-slavendealers uit Afrika, memoreren dat bij hun luider wordende herstelbetaling- en KOZPeisen.
Houzee kameraden, als het nog even mag.
'Ashanti-slavendealers' - overwegend afstammend van illegalen (= aggressors).
Kennelijk zijn Molukkers daar zelf niet bang een steen door hun ruit te krijgen.
Waarschijnlijk hadden wij nu geen gedonder met Molukkers als Nederland hun destijds niet had bedrogen met valse beloftes voor hun eigen land.
Dat eigen land is door de toenmalige VN met de VS voorop tegengehouden. Want de VS was bang dat door dit soort gedoe Indonesië de kant van het communisme op zou gaan. En dat net op het toppunt van de Koude Oorlog.
Nederland heeft het geprobeerd maar was kansloos.
Nederland beloofde ze niets, wel de gebruikelijke oplichters die voor- en namens ons spreken. Tenzij het riskant wordt, dan zijn die in een ommezientje verdwenen.
'boehoehoe mijn opa's vader kreeg geen eigen land daarom pas ik mij niet aan'
Dat is het niveau waar we hiermee te maken hebben. Weet u eigenlijk waar uw voorouders vandaan komen? Ik weet het met enige zekerheid, maar het zegt zoveel niet over mij. Ik blijf Brabander en een draak.
@Draak uit Brabant | 15-10-20 | 12:46:-
Inderdaad héél vreemd dat de hele wereld niet op z'n Nederlands leeft.
We hadden ook geen gedonder gehad als we ze daar hadden gelaten. Dan waren de meeste van deze molukkers niets eens geboren want de Indo's hadden ze lachend aan de kris of aan de klewang geregen
Reebensteeltje | 15-10-20 | 12:38 |Nieuwsflits: dat was in de jaren '50. We zijn alweer een paar generaties verder.
En dat terwijl hun “motorclub” multi-culti was.
Misschien moet mevrouw maar een Harley kopen.
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Koop een motor en ga solliciteren bij Satudarah. Kom je door de ballotage heen dan heb je vrienden voor het leven.
Vergeet niet dat de Molukkers tegen hun wil naar Nederland zijn gedeporteerd...
Zelf wilden ze dat toen helemaal niet.
Ze zijn hierheen gekomen omdat ze, als voormalig KNIL-militairen weinig keus hadden in het Indonesië van toen. Maar deporteren is lulkoek.
Dat is inderdaad een vervelend stukje Nederlandse geschiedenis. Maar inmiddels alweer héél lang geleden en de generatie waarmee dat daadwerkelijk is gebeurd, is er inmiddels al bijna niet meer. Moeten wij, generaties Nederlanders die daar niets maar dan ook niets mee van doen hebben gehad, daar dan maar voor eeuwig krom liggen en een apologetische houding aannemen? Ben wel een beetje klaar met dat hele slavernijgedram waar ik niets maar dan ook niets mee te maken heb gehad, ook door die lui met Afrikaanse roots.
@Hommel | 15-10-20 | 12:40: Ze zijn naar Nederland verscheept en bij aankomst ontslagen. Ik noem dat deporteren, ja.
Als ze geen christenen waren geweest had Indonesie ze dan laten blijven?
Yup.
@Le Roi | 15-10-20 | 12:41: Krom liggen? In mijn optiek hebben we een ereschuld aan hen. Het enige wat ze cv=van ons vragen is dat we ons aan onze afspraken houden, en dat is dat de huizen die ooit aan hen zijn toegewezen ook aan hen toegewezen blijven. Dat kost ons werkelijk geen cent extra. En ze klagen helemaal niet over hun verleden, in tegenstelling tot heel veel ander bevolkingsgroepen.
Niemand houdt ze tegen om terug te keren.
@Piet Karbiet | 15-10-20 | 12:42: De eerste groet groep Islamieten in Nederland waren Molukkers. Molukkers zijn zowel Christelijk als Moslim...
@Dr_Johnson | 15-10-20 | 12:45: Ken uw geschiedenis. Indonesië heeft Nederland gedwongen de Molukkers en hun gezinnen naar Nederland te deporteren...
@Piet Karbiet | 15-10-20 | 12:42:
Had er volgens mij weinig mee te maken. Molukkers waren in militaire dienst van Nederland, de koloniale onderdrukker, werden destijds beschouwd zoals hier na WW2 tegen NSBers en SSers werd aangekeken.
Nederland was bang dat ze een kopje kleiner zouden worden gemaakt, en daarom zijn ze naar Nederland verscheept. Indertijd met een soort belofte dat ze op termijn terug zouden kunnen keren naar een 'onafhankelijke' Molukse republiek of zoiets. Maar geopolitiek gezien kon Nederland in latere jaren die belofte onmogelijk houden. Ik dacht dat ze de Molukkers later ook prachtige huizen hadden aangeboden, maar ze kozen er zelf voor om in die krakkemikkige 'barakken' te blijven wonen, en in de jaren 70 begon een aantal jongeren, gek gemaakt door de verhalen van de 'ouderen', terroristische acties te ondernemen.
Ook Molukkers zou aangeraden moeten worden - net als die Suri's die maar over het slavernijverleden blijven jammeren: get over it, gedane zaken nemen geen keer, je woont hier in één van de beste landen ter wereld, krijgt hier alle kansen: grijp die kansen dan ook iets van je leven te maken, en hou op met zeuren.
@De Tusschenspreker | 15-10-20 | 12:44: Ze hebben allerlei aantrekkelijke, fiscale voordeeltjes genoten. Om nog maar te zwijgen over al die voorkeursbehandelingen en baantjescarrousels om Molukse jongeren aan een baan te helpen. Wat me allemaal niks uitmaakt, dat gun ik ze. Maar het moet niet zo zijn dat dat tot in het einde der tijden wordt uitgemelkt. Molukkers die in Nederland worden geboren en getogen, waarvan generaties daarvoor ook al op Nederlandse bodem zijn grootgebracht, zouden geen aanspraak mogen hebben op een voorkeursbehandeling, fiscale voordelen of wat dan ook.
En mijn ervaringen met Molukkers, in tegenstelling tot Indo's, zijn verre van positief. Zoals ik in een andere tegel al aangaf ben ik pal naast een Molukse wijk opgegroeid. Behoorlijk racistisch, crimineel en onplezierig heb ik ze altijd ervaren. Als blanke had ik er naar mijn gevoel bij voorbaat al een streepje achter vanwege de geschiedenis waar ik, nogmaals, nooit wat mee van doen heb gehad. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die minderheden die hier misbruik van maken in Nederland.
@De Tusschenspreker | 15-10-20 | 12:46:-
Nee, ze waren militairen (plus aanhang) in Nederlandse krijgsdienst, die in Nederland werden gedemobiliseerd. De Molukkers volgden een militair bevel op.
Je zou ook een steen door alle andere ruiten in die straten kunnen gaan gooien met de boodschap dat het een Nederlandse wijk is. Voor Nederlanders. En dat dit al 205 jaar in onze grondwet zo vastgelegd is. Lekker blijven calimeroén en weigeren te integreren is ook een keuze. Maar dan moet je niet raar gaan doen als je nog steeds met de nek aan gekeken word. Ik hoop dat deze mevrouw snel een fijne woning toegewezen krijgt waar geen racistische randvoorwaarden aan gesteld worden. Middeleeuws gedrag dit.
Zou jij dat als Nederlander doen: oh oh, hoe groot zou de verontwaardiging zijn. Maar als je een kleurtje hebt of een haatbaard/hoofddoek, dan heb je het privilege dat je misdaden mag plegen. 'Want de Nederlandse maatschappij heeft jou ertoe gedreven.'.
@Hommel | 15-10-20 | 12:41: Dat privilege heeft natuurlijk niemand. Maar handhaving knijpt soms wel eens een oogje dicht om verdere escalatie te voorkomen. Omdat we wel met zijn allen weten dat bepaalde groepen mensen toch wat meer samen klonteren en ook als groep een reactie zullen afgegeven. Waar de gemiddelde inwoner van dit land tegenslag toch echt persoonlijk incasseert. En de grootste grap is. We wonen hier. Dus we zijn allemaal Nederlanders. Maar het is duidelijk dat deze mensen zich eerst en vooral identificeren als Molukker. En daarna pas heel misschien als Nederlander. En daarin schuilt ook voor een groot deel de kern van alle strubbelingen die deze mensen verder in hun leven ondervinden. Verder, als er afspraken zijn gemaakt, dan hoor je je daar aan te houden. Dus de verhuurder speelt het ook niet zuiver. Maar waarom is dit dan niet inmiddels een bedrijf gerunt door locals. Met een stuurgroep die ook op een juiste manier de doelgroep vertegenwoordigd? Daar gaat het dan ook mis.
Oeh die laatste zin uit het artikel Balnke wijk moet blank blijven,die kan echt niet hoor!
Witte wijk
witte wijk moet wit blijven? excuus voor mispost.
Dat is juist de enige zin die er toe doet.
Ik wist dat Molukkers een hechte gemeenschap vormen, maar men kan ook overdrijven natuurlijk.
Blanda's mogen meestal nog wel, maar ze hebben het niet zo op 'moslimachtigen' Althans dat verteld dan wel eens een Molukse kennis.
@litebyte | 15-10-20 | 12:40: Marokkanen hadden ergens bij venlo een akkefietje met een gemengd moluks/nederlandse familie... en kwamen even verhaal halen bij hun thuis. Nou dat hebben die marokkanen geweten Ze werden nog net niet met pek en veren uit de wijk gejaagd. Ik vind dat wij als "orang Belanda" daar best een voorbeeld aan mogen nemen. En voor wat betreft hun wijk. Dat recht hebben ze verdiend.!!!
En als het we het over culturele verrijking hebben, dan staan de Indonesiers op de 1e plaats in die lijst. De rest wat nu binnenkomt leveren alleen maar culturele verarming op met hun achterlijke ideologie!
@litebyte | 15-10-20 | 12:40: blijkbaar ook niet op nederlanders.
Dat klopt, maar deze zaak staat dan wel weer los van kleur en of afkomst:
"Plooster (38) is woedend. Zowel op de dader als op verhuurder Vivare. De bewoner voor haar heeft de woning na intimidatie en bekladding met Molukse leuzen, in juni van dit jaar, verlaten. Vivare heeft vervolgens nagelaten om Plooster op de problemen rond de woning te wijzen. "
@nickstert | 15-10-20 | 12:52: Indos zijn hele fijne mensen. Molukkers zijn niet hetzelfde als indos
Maar als het andersom was geweest waren alle praatprogramma,s weer gevuld.
Baksteen is niet netjes, maar die wijken (vaak maar paar straten) lekker Moluks houden. Genoeg afspraken richting de Molukkers gebroken laten we dan deze simpele belofte niet breken.
Helemaal met uw plemsel eens. Maar die steen is inderdaad wel een brug te ver.
Kletspraat. Die belofte betrof huisvesting van de 1e generatie. En dat zijn over het algemeen niet degenen die er nu wonen.
Leest u even hoe Nederland is omgegaan met de Molukkers duw gestreden voor ons land hebben. Op de boot naar Nederland werden ze ontslagen uit het leger. Op de kampen in Nederland hingen ze de Nederlandse vlag op zonsopgang onder een groet.
@Trasnochador | 15-10-20 | 12:37: Integendeel. De tijd van praten en geduld is voorbij.
Onzin, is er ooit beloofd dat de Molukse wijken altijd en eeuwig 100% mochten blijven? Dat lijkt me nogal strijdig met de grondwet. En als desondanks zo een belofte is gedaan, dan mogen we die ook eisen voor blanke wijken, er zijn immers goed beloftes naar de Nederlanders gebroken.
sorry Trasnochador, deze is voor Petros666
Ja joh. We geven iedereen die ooit is benadeeld (ook als het vorige generaties betrof) het recht om racistisch te zijn. Kijken hoe dat gaat uitpakken.
@Franker | 15-10-20 | 12:55: Zal wettelijk gezien ongetwijfeld zo zijn, ben zelf meer van mening dat de oorzaak van de overbevolking moet worden aangepakt dan dat er onder het mom van "nieuwe tijden, nieuwe regels" basisregels worden verschoven. Je komt gewoon niet aan de wijk.
@petros666 | 15-10-20 | 13:24: hahaha "je komt niet aan de wijk". Het is pas je wijk als je alle woningen bezit. Een sociale woning huren geeft je geen recht op meer. Vuile kutracisten. De lat erover.
Heb je ook Papoea-Nieuw-Guineawijken?
En welke van hun 823 talen spreken ze er?
Die spreken toch ook Maleis?
Enorme peniskokers dat wel.
@Ruimedenker | 15-10-20 | 12:39: Volgens wiki niet.
Gelukkig is het gros van de Molukkers perfect geïntegreerd in de samenleving. Te goed zelfs, niks exotisch meer aan :P
Hier in Utrecht herken je ze makkelijk aan de helmen met van die kleine duivelhoorntjes erop... of als complete idioten met 150km/u op motoren door de stad racen, dat ook
Indo's zijn fantastische lui. Gezellig, koken lekker en doen dat ook graag, zeuren niet, werken doorgaans hard, miepen nooit over een slavernij- of kolonisatieverleden. Niks mis mee. Molukkers daarentegen... Ik ken er een boel maar het is allemaal niks. Ik ben ook naast een 'Molukkerwijk' opgegroeid en daar moest je als 'blanda' ook 's avonds en 's nachts niet alleen over straat. Een broeinest van boefjes en criminaliteit is het tot op de dag van vandaag nog steeds.
En dan doen wij er als Westers, beschaafd land alles aan om lui van alle uitheemse uithoeken van de wereld te willen betrekken en onder de noemer positieve discriminatie alle kansen van de wereld te geven, vaak ten koste van onze eigen autochtone bevolking. Maar daar hebben deze lui, net zoals onze vrienden van Noord-Afrikaanse en vooral Marokkaanse komaf, geen boodschap aan. Het is éénrichtingsverkeer. Wel de hand open houden en vooraan willen staan als ze ergens recht op menen te hebben, maar verder vooral zichzelf blijven segregeren en een eigen enclave willen hebben. Nou, wat mij betreft komt die keiharde segregatie er, maar dan gaat er ook geen cent overheids- en gemeenschapsgeld meer nar zulke lui. Afstraffen zulke paupers.
Wanneer gaan de boten weer richting Ambon?
Die integratie wil maar niet (met) Mo lukken.
Alleen autochtonen zijn zo flexibel dat ze andere levenswijzen toelaten in "hun" wijken waar dat bij die andere geimporteerde culturen absoluut niet het geval is.
Maar die blanken zijn de racisten hier.
Jammer van deze Molukkers, over het algemeen goed volk. Tenzij natuurlijk je er met 1 ruzie hebt, dan komt de hele wijk.
Verder heb ik er niet zoveel problemen mee als ze hun wijkje Moluks willen houden maar dan ook graag autochtonen wijken zonder import.
Ja, maar dan is het ineens discriminatie!! en daar wringt de schoen dusch!!
Ben wel benieuwd op welke partij die uber blanke naam van
Sanne Plooster heeft gestemt? ik zou altijd eerst even de omgeving willen checken voordat ik een huis koop/aanneem van de huurvereniging.
Oeps, boze Molukkers. Hopelijk is er geen treinstation in de buurt.
Of een basisschool.
Of een lagere school
Heel simpel op te lossen: camera's ophangen. Bij voorkeur niet in pre-set modus.
"Steen door de ruit en dreigbrief"
Dat keur ik uiteraard ten stelligste af, maar de emotie erachter kan ik goed begrijpen. Ik woon in een zg witte enclave in Den Haag, en ik zie liever ook geen allochtonen in mijn wijk, of ze nou van Molukse, Marokkaanse, Turkse, of Antilliaanse origine zijn.
Er zijn inmiddels veel te grote populaties van allerlei lieden met een migratieachtergrond in Nederland aanwezig. Die kun je niet meer goed 'integreren' met autochtone Nederlanders; dan is segregatie eigenlijk de minst kwade oplossing.
De enige groep die de moeite heeft genomen om te integreren zijn de Indo’s. Wat er vanaf de jaren 80 verder allemaal binnenkomt integreert gewoon niet.
Alle groepen een eigen wijk. Maar dan wel in land van herkomst.
Dan ook iedereen die in sprookjes gelooft maar in de Covidwijk, ben ik van al die schapen af
Ze moeten die grondwet openbreken met dat vrijheid van geloofsovertuiging gezeik. Dat is al lang niet meer van deze tijd en pure discrimatie ten opzichte van atheisten / niet gelovigen. Zowel binnen als buiten de wet staan ze erboven. Dat moet maar eens afgelopen zijn.
@drekzooi | 15-10-20 | 12:31: Wat mag een gelovige, wat een atheïst of ongelovige niet mag?
Al die zelfverklaarde gettos vind ik maar niks. Maar ja als woonwagenbewoners hun plekje kunnen/mogen opeisen dan de molukkers ook. En wat te denken van voetbalhooligans..
Dit is weer puur racisme en zoals altijd, wordt racisme door minderheden goed gepraat en van weggekeken.
Jammer, jammer.
Doorgaans heb je weinig last van Molukkers.
Ik begrijp best dat ze hun gemeenschap bij elkaar willen houden, maar dit is natuurlijk ronduit schofterig.
Een en ander ligt wel in het verlengde van dat hele BLM gezeik.
Nooit eerder stonden verschillende gemeenschappen zo lijnrecht tegenover elkaar.
Dan zijn er altijd weer van die wijsneuzen die roepen “schuld van Wilders”.
Nee hoor, BLM mbv hun blanke antifa.
Bah! Het wordt steeds ongezelliger.
Hm wat is tegenwoordig nog een Molukker of een Indo in Nederland? Dat is zo heftig gemixt inmiddels dat je het bij de meeste mensen er niet meer vanaf ziet.
En de half Indo vrouwtjes zijn top, Molukse vrouwen/mannen mixen toch minder met blanken en de paar halfjes kunnen niet tippen aan de Indo’s.
@allesofniks | 15-10-20 | 12:36: Toegevoegd voordeel: ze kunnen heerlijk Indisch koken!
Molukse wijken is een groot woord. Meestal zijn het maar een paar straten.
Maar zo was het wel afgesproken. Dat Molukkers bij elkaar zouden mogen blijven wonen tijdens hun tijdelijke verblijf in in Nederland tot de hun door Nederland beloofde onafhankelijke Molukse staat werkelijkheid zou worden.
Afspraken en beloftes zijn heel belangrijk in de Molukse cultuur daar houd jij je aan. Dat Nederland zich niet aan de afspraken met de Molukkers houdt is een ander verhaal.
Betekent ‘bij elkaar wonen’ dus dat de overige bevolking buitengesloten moet worden?
Dank U voor uw duiding.
Molukkers zijn wel goed weggestopt he.
De enige succesvolle Molukker die ik ken is Simon Tahamata.
Maar dat is ook al weer even geleden.
Dat er ooit Molukkers bij elkaar gezet zijn betekent niet dat ze hun eigen straten of wijken mogen hebben. Ten eerste omdat het gaat om sociale huur. Ten tweede omdat dit nooit afgesproken is. En ten derde, als dit al afgesproken zou zijn, is dit niet-rechtsgeldig en al helemaal niet een eeuwigdurende afspraak.
Die onafhankelijke staat komt er niet meer, dat zal de grootste inbeciel toch wel duidelijk zijn. Bovendien heeft NL daar niets in te zeggen, de Indonesische regering gaat daar over en dat zal niet gebeuren. Dus, houd op met die flauwekul en pak de zaak aan. En wat, donkere mensen discrimineren toch niet?
@Papa Jones | 15-10-20 | 12:27:
Vergeet Massada niet hè.
Leuk bandje van vroeger.
Vraag eens in Indonesië na hoe populair de Molukkers daar zijn. KNIL’ers die voor een paar stuivers tegen hun eigen volk vochten.
Nou de laatste keer dat ik in molukkerland was had ik een afspraak om 1200 uur en om 1430 uur kwamen ze aankakken op hun scootertje, dus mbt die afspraken is nogal.... ehm selectief.
Tja wat moeten we dan doen, Indonesië terug gaan pakken? Man, heb je enig idee hoeveel moslims daar nu wonen? Die onafhankelijkheid heeft ons op de lange termijn een hoop ellende bespaard. Tegenwoordig kan je namelijk niet zomaar een "Van Heutszje" doen zoals men toentertijd heeft gedaan in Atjeh.
@Ridde Rogter | 15-10-20 | 12:30: Het waren en worden nog steed als de NSB'ers van Indonesie gezien
@Trumme | 15-10-20 | 12:26:-
Ja, want minder 'buitensluiting' > minder 'bij elkaar wonen'. Afstand tot eigen volk wordt groter.
90% Van de inwoners op de Molukken willen helemaal geen eigen staat, die zien ook wel in dat dat niet houdbaar is met zo een kleine bevolking verspreid over vele kleine eilanden.
En ja dat heb ik met eigen oren op de Molukken van iedereen wel gehoord.
Alleen de nakomelingen van de molukkers hier, die daar zelf nooit zijn geweest, blijven doorzeuren. Tot ze er zelf een keer komen en zien dat ze het er qua levensniveau niet lang uithouden.
@litebyte | 15-10-20 | 12:30:
Andere dealer zoeken ;)
@Papa Jones | 15-10-20 | 12:27: Euh, Giovanni van Bronckhorst. Zijn opa zat bij de KNIL.
@Ruimedenker | 15-10-20 | 12:30:
En de baas van de Hells angels , die met zo een stopverfnaam uniputty.
@Ridde Rogter | 15-10-20 | 12:30:
En die Indonesiërs in Oost-Timor en West-Papoea vochten zeker ook tegen hun "eigen volk". Weet je wel hoe groot de Molukken wel niet zijn? nl.wikipedia.org/wiki/Molukken#/media...
En dan wordt NL/de VOC beschuldigd van genocide vanwege wat schermutselingen op de Banda Eilanden.
@Ridde Rogter | 15-10-20 | 12:30: Molukkers zijn geen Indonesiërs. En zij zullen u dat grif bevestigen.
dna profiel opmaken en dan met familie verwantschapsonderzoek de dader achterhalen. Dit vraagt om harde maatregelen dit is zo on-Nederlands.
Hier wordt toch niet tegen opgetreden. Het is niet zoals met woonwagens, geen vreemden komen er in. Dit land is al lang opgegeven. Oh ja, wel als het inwoners betreft die in autochtone wijken wonen, bijvoorbeeld, Duindorp in Scheveningen. Als er dan een vermeend conflict is met een buitstaander die binnenkomt, is het groot landelijk nieuws. Want, discrimineren, zijn rechts extreem, zijn fascisten en racisten. Selectieve verontwaardiging. Nederland RIP.
De bewoners van Duindorp moeten wel gewoon omvolken. Gemeentebeleid want ze zijn te mondig ofzo.
Te mondig.... te tokkie zou u bedoelen. Die wijk moeten ze niet omvolken maar ontvolken.
Huh? Alleen blanken kunnen toch discrimineren? Verwarrende tijden. Hier in Hillegersberg doen we dat slimmer trouwens; onder de 1 miljoen geen huis te krjjgen. De enige POC hier is de tuinman
Mo en z’n maatjes weet jullie anders regelmatig te vinden.
Klopt. En die eindigen ook verdacht vaak achterin de verlengde Mercedes. Met een bloemenkrans namens de bewoners...
Even in mijn glazen bol kijken:
- Wilders doet een provocerende tweet uit over dit onderwerp
- Er is binnenkort een kamerdebat
- Wilders mag openen over een of ander onderwerp
- Fractievoorzitters stormen geil naar de microfoon om hun verontwaardiging over de tweet uit te spreken
- Fractiemedewerkers zitten gespannen alle media af te speuren of de verontwaardigde reactie de (sociale) media haalt
- op naar het volgende potentiele relletje
Geerts moeder is Indo.
@Graftak | 15-10-20 | 19:48: Indo en Molukker zijn 2 hele verschillende dingen. Daarom wilden ze ook een onafhankelijke staat en niet in eenheidsstaat Indonesië.
Jammer als Molukkers negatief in het nieuws komen. Over het algemeen zijn het sympathieke mensen, ze hebben gevochten voor Nederland en zijn er altijd loyaal aan geweest.
Zit ook gewoon uitschot tussen hoor. Het zijn net mensen.
Hoeveel generaties mag je teren/ moet je boeten voor de daden van je grootouders?
@MrLahey | 15-10-20 | 12:24: die van de ontvoeringen waren erg sympathiek voor linksch Nederland.
@Earl_of_Doncaster | 15-10-20 | 12:26:-
Dat mogen Molukkers van mij zelf bepalen, zonder dogma's.
@Earl_of_Doncaster | 15-10-20 | 12:26: Blanken zo'n 8 generaties volgens BLM. Bij POC's zal dat ongetwijfeld lager zijn. Logisch toch?
@Earl_of_Doncaster | 15-10-20 | 12:26: Misschien eens aan de oosterburen vragen?
Maar dit bestaat toch al? Op hele grote schaal zelfs! Ze noemen het landen.
Nah, nee hoor! dit heeft niets met landen te maken!
Dit heeft alles te maken met een bevolkingsgroep dat 'hier niet hoort' En dan vinden ze zelf ook!
Ze hebben alleen geen land want dat zou NL voor ze roggelen.
Inderdaad, als die molukkers meehelpen en hun leven inzetten voor Nederland gaan wij wel even kijken wat we kunnen doen wat betreft het erkennen van een Molukse Republiek.
@litebyte | 15-10-20 | 12:26:-
Het bevolkingsgroep??
@BozePaarseMan | 15-10-20 | 12:29: onzin, Nederland kan helemaal ander landen niet opslitsen.
@Blasfemie | 15-10-20 | 12:32: Erkennen kan niet en wanneer je het wel zou doen is het door één land erkend en daarbij hebben ze geen grondgebied.
@AntiZanicz | 15-10-20 | 17:04: En de VS waren tegen.
Molukkers en moslims willen altijd graag hun eigen cultuur hebben.
En Mosterd, bij de blanken valt dat echt wel mee.
Alleen als hun wijk zo veel veranderd dat het onherkenbaar wordt zie je dat blanken ook segregatie willen.
Oh mag dit? Dat scheelt, de meeste huizen zijn voor Nederlanders gebouwd.
Hoezeer het Molukse verhaal een treurig verhaal is is geweld geen optie. Ze hebben wat dat betreft geen goede reputatie opgebouwd. De Molukkers die ik ken zijn overigens helemaal geïntegreerd en doen niet mee aan deze gekkigheden.
Toen ze voor ons oorlogje mochten voeren was dan natuurlijk geweldloos. Daarom dat nu Nederland hun afspraken niet nakomt, geweld ook niet de oplossing mag zijn.
@C10H12N2O | 15-10-20 | 12:35: geweld is nooit een oplossing.
@BozePaarseMan | 15-10-20 | 12:52: Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb wel eens een vervelende smeerlap er een paar opgeteld. Daar knapte hij snel van op en ik had geen pijn in de buik meer.
@Normpje | 15-10-20 | 12:59:
Opgeteld of afgetrokken?
Velen niet. Vroeger in de jeugdsoos wist je dat er trammelant zou komen wanneer er een groep kampers binnen kwam of een groep molukkers. Altijd gezamenlijk geweld plegen tegen de rustig verblijvende Nederlanders. Deurbeleid was uit den boze maar had er wel moeten zijn.
Wisten jullie dat vroeger lagere scholen een geld-allocatie van 1.25x onderwijsgeld per Moluks kind kregen ter compensatie van de achterstand? De eerste generatie Molukkers werkte keihard. Zijn toen keihard genaaid door Nederland die beloftes over onafhankelijkheid hadden gemaakt die ze uiteraard niet waar konden maken (duh..! Indonesie was al van de Indonesiers die echt niet die mooie vruchtbare eilanden weg geven) en sindsdien zijn veel Molukkers boos. Boos op iedereen. Tja...
Ze moeten niet boos zijn op "ons" maar op onze landsleiding, in al zijn zichtbare en onzichtbare manifestaties. Bundel de krachten in plaats van onderling te ruzieën!
Er is niets beloofd. Nederland kon helemaal eilanden van andere landen niet als eigen land beloven. De molukkers zijn vooral ondankbaar en vergeten dat wij ze als verraders van indonesië gered hebben van een zekere genocïde.
NB vroeger bestond dat alloceren helemaal niet. HEt is een modernisme.
Ga gvd lekker terug naar je eigen land!
Oh, wacht
Er hebben er dat geprobeerd maar zijn weer snel naar Nederland teruggekomen. Want in een hut met golfplaten dak op Ambon en financieel kaalgeplukt door de familie daar is het idyllische er na een tijdje ook wel van af.
Is een boek "Terug op de Molukken" over verschenen.
@2voor12 | 15-10-20 | 12:28: zo is het. Toen het reizen betaalbaar werd zijn er veel jeugdige Molukkers wezen kijken waar ze vandaan kwamen. Dan was het hier nog niet zo slecht en zijn ze allemaal huisje boompje werkje geworden. En tevreden.
Vanwege de welvaart hier zal dat niet lukken. Het is daar niet zo super. Vermeld moet worden dat de molukkers nauwelijks huur betalen en al helemaal al niet marktconform. Meelij moet schijnbaar eeuwig duren.
Het beste zou toch zijn om een zachte dwang repatriëringsprogramma op te starten. Hier lopen we ook op leeg.
OVerigens moet wel vermeld worden dat men de vermoorde onschuld speelt maar feitelijk heeft Nederland de Molukkers gered van een genocide. De andere Indonesiers waren niet zo op de Molukkers gesteld omdat die als een waffen-ss voor het KNIL werkte. De moordpartijen in indonesië zijn vooral aangericht door de moordpelotons met molukkers die iedere brigade in actie wel als toegevoegde eenheid meenam.
@AntiZanicz | 15-10-20 | 13:26:
Als de meelij over is, gaan de reparatiegelden in.
Feit is dat de blanke wijk nooit blank blijft want bukkerdebuk en de andere wijken blijven wel in die genoemde kleur cq. achtergrond.
Ook wel banlieus genaamd.
De wijk waar ze wonen is zo'n 65 jaar geleden aan ze toegewezen. Is het zo raar dat je dan zo'n plek als "jou wijk" gaat beschouwen? Snap de emotie wel, de actie heb ik niet zoveel begrip voor.
Als Hollandse Miep 65 jaar in haar woning zit en ze gaat dood. En haar dochter woonde daar nog en wilt er graag blijven wonen omdat ze er opgroeide, trappen ze die er ook gewoon uit ten faveure van de persoon bovenaan de wachtlijst. Waarom moeten die molukkers weer speciaal zijn?
@LangeNeus51 | 15-10-20 | 12:42:
Nee, ten faveure van de asieleiser die vóór degene bovenaan de wachtlijst komt.
Christelijke wijk, really?
Kunnen we geen trein van de sloop halen, paar slaapbanken erin en die op de rottumerplaat flikkeren en dit tuig daar in laten wonen? Ze willen toch zo graag hun eigen eiland?
Wij willen toch ook een eigen eiland?
@keestelpro | 15-10-20 | 12:32: Molukkers en treinen, hmm, misschien niet zo'n goeie combinatie.
LangeNeus zou moeten leren nadenken.
Met een toefje gevoel erbij.
Iedereen wil een eigen eiland. Het summum van wat er te willen valt.
Dat project was van meet af aan al gedoemd te molukken.
Och gut, de tribale driften voeren weer de boventoon ik de kansenwijken. Iemand een steen door de ruiten kuilen is wel erg primitief. Je kunt beter een potje thee meenemen en er rustig over praten.
De één is 'tribaal', de ander 'homo'. Dat mag dus niet van U.
Heeft Sylvana toch gelijk. Rasisme bestaat in Nederland. Of bedoeld ze iets anders?
Onzin, deze mensen hebben een kleurtje en kunnen dan per definitie niet racistisch zijn...
Deed u dat expres?
@Pinkel | 15-10-20 | 12:27:
Twee spelfouten in 13 woorden. Dat glas is half leeg...
Segregatie. Mooi. Ik reken m goed!
Ik doe mee!
REAGEER OOK