Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Weekend. Lekker de Kamer mailbombarderen

Knip, plak, persbericht van de democratische vrienden

De Eerste Kamer heeft nog steeds niet besloten over CETA, het ondemocratische handelsverdrag tussen de EU en Canada. Er zijn al twee uitgebreide schriftelijke vragenrondes geweest en er is een hoorzitting gehouden met externe deskundigen. Maar de stemming is nog steeds niet ingepland. 

De reden? Alles wijst erop dat de coalitiepartijen de stemming over CETA willen vertragen tot na de verkiezingen van 17 maart a.s., omdat de kans op een stem vóór dan groter lijkt. Laat dit niet gebeuren!

Mail nu de Eerste Kamer voor een spoedige stem tégen CETA!

Via bovenstaande link komt u op een actiepagina waar u – onderaan – zelf kunt kiezen naar welke partijen u mailt. Onze tip: mail vooral naar de oppositiepartijen en dan vooral naar de partijen die nog twijfelen zoals de PvdA, 50PLUS en OSF. Vooral hen moeten we nu mee zien te krijgen. Maar heeft u een band met een andere partij, dan kunt u die uiteraard ook kiezen. U kunt de standaardemail zelf aanpassen. (Noot van de redactie: Hou het een beetje netjes. Anders is het weer Schuld van GeenStijl en zo.)

De online actiepagina is van de samenwerkende organisaties tegen CETA. Dit zijn o.a. milieuorganisaties, boerenorganisaties, vakbonden en meer. Daarom staan er ook argumenten op over bijvoorbeeld milieu en sociale standaarden.  Als Meer Democratie (en GeenStijl - red.) gaat het ons echter om ondermijning van de democratie. CETA geeft speciale voorrechten aan multinationals (en alleen zij!) om staten aan te klagen wanneer zij democratisch besluiten nemen die de kansen op winst van multinationals aantasten. Burgers of maatschappelijke organisaties krijgen die mogelijkheid niet. 

Daarnaast haalt CETA zeggenschap weg van parlementen en burgers, en hevelt deze over naar ongekozen internationale ambtelijke werkgroepen die de reikwijdte van CETA verder kunnen uitbreiden. De democratie heeft steeds het nakijken!

In de Tweede Kamer hebben alleen de coalitiepartijen voor CETA gestemd - de hele oppositie was tegen. Maar in de Eerste Kamer heeft de coalitie geen meerderheid. Ze hebben de steun van één of meerdere oppositiepartijen nodig. Alles wijst er nu op dat de coalitiepartijen de stemming over de verkiezingen heen willen tillen. Ze hopen dat ze de goedkeuring van CETA dan onderdeel kunnen maken van de coalitie-onderhandelingen en CETA zo alsnog door de Eerste Kamer krijgen. Laat de coalitiepartijen merken dat u die strategie doorziet: 

Roep de Eerste Kamer op om CETA nu te verwerpen!

Meer Democratie is uiteraard niet tegen handelsverdragen. Maar CETA is een bedreiging voor de democratie. Daar gaat het ons om!

Met strijdbare groeten namens het hele team,

Niesco Dubbelboer
Arjen Nijeboer
Stichting Meer Democratie

Reaguursels

Inloggen

We leveren steeds meer rechten en bevoegdheden in bij internationale organisaties en multinationals.
Werknemers en kleine bedrijven verarmen steeds meer. Onbegrijpelijk dat ons Kabinet door blijft gaan met deze uitlevering cq uitverkoop.

Huub12 | 11-10-20 | 20:08 | 2

Onbegrijpelijk ? Hoeveel verdienen zij er niet aan denk je ?

Kim-Jung-Un | 11-10-20 | 20:59

Ja, maar socialisme teert op de welvaart van anderen!
Kapitalisme is socialisme voor de machtigste, over lijken, over grenzen.

nsfl | 12-10-20 | 01:04
-weggejorist-
Indepoeploper | 11-10-20 | 17:43

Egypte verhoogde pas geleden het minimumloon en werd prompt juridisch aangeklaagd voor "schade", door multinationals. Dus de ISDS clausule is niet slechts een theoretisch probleem.

petersteenkamp | 11-10-20 | 16:57 | 1

Australië is ook al door de tabaksindustrie aangeklaagd wegens beleid om roken af te remmen. Smerige ratten die ook op zoek zijn naar loopholes om landen onder druk te zetten of te pressen. Zie van Nederland straks de procedures inzake schaliegas. De politiek is niet naïef. Men levert ons willens en wetens uit aan de geldwolven die volstrekt geen moraal kennen of een geweten hebben.

Huub12 | 11-10-20 | 18:52

Wat doen al de toegevoegde suikers, zouten, hormonen, antibiotica en gemodificeerde zaden qua voedsel inname op de lange termijn met mensen? Zijn daar al studies over naar buiten gebracht?

In Amercia worden rechtszaken tegen boeren gevoerd zodra er een graanhalm met gepatenteerd genetisch gemodificeerd zaad (cloning seeds) op zijn landgoed gevonden wordt, dat graankorrels overwaaien interesseert ze helemaal niets. Het gaat er enkel om boeren te frustreren met miljoenen claims, waarna ze een take it or leave it deal door de patenthouder aangeboden krijgen. In Indië speelt hetzelfde probleem, de zaadbanken zijn in handen van buitenlandse multinationals, locale boeren gaan kapot door de absurd hoge prijzen van zaaigoed. Tevens is het een vieze vuile gore egoïstische truc van de knoeiers met gemodificeerd zaaigoed welke slechts EEN MAAL vrucht draagt zodat er elk jaar opnieuw duur zaaigoed ingekocht dient te worden, dit in tegenstelling tot wat de natuur ons schonk: jaarlijkse vermeerdering van zaden (bron: Monsanto’s monopoly of seeds in India). Wie voor CETA en TTIP is, zet de deur open voor meer van dit soort praktijken, maar dan in Europa.

Sw.Dwaallicht | 11-10-20 | 16:10

Zelfreflectie is pijnlijk blijkbaar.

LuNaTeeQ | 11-10-20 | 16:09

Nu zelfs de kroonprins Dijkhof er geen vertrouwen meer in heeft, wordt duidelijk dat het VVD in de huidige vorm (recht lullen links vullen) geen bestaansrecht meer heeft. Dus het is mét FvD of aan de kant voor FvD.

Watmaakthetuitdan | 11-10-20 | 15:53

CETA is de achterdeur van TTIP in moet inderdaad *gecanceled* worden.
.
Met CETA kunnen multinationals overheden gaan vervolgen over
(bijvoorbeeld) milieu maatregelen en *miljarden euro's* aan compensatie virtueel verlies opeisen. Dat is dan uw belastinggeld dus.
.
Het beslechten van geschillen hierover gaat via 'bananen' rechtbanken, die door de multinationals zelf opgezet zijn.
.
Er bestaan weinig ideeen, die *nog dommer* zijn dan dit, op deze schaal...

hotmint | 11-10-20 | 13:52 | 2

Onze boeren moeten zich aan allerlei duurzaamheidsnormen houden. In de VS en Canada kan men nog behoorlijk aan rommelen. Boeren failliet en in bijstand. Nederland importeert buitenlandse verontreinigde troep. Win - win. Naarmate er meer omzet verschuift tussen multinationals en MKB gaat de belastingafdracht verder omlaag. En betaalt Jan Modaal het gelag of wordt meer en meer het mes gezet in onze verzorgingsstaat. Win - win voor de Nederlander? Hoe dom wil je het nog hebben ?

Huub12 | 11-10-20 | 18:58

Heb vrijdag al die mails gestuurd. Hoop dat het gaat helpen.

Marvin_NL | 11-10-20 | 13:10 | 1

Heel goed, net een paar gedaan. Beter dan niets doen iig.

VP732 | 11-10-20 | 13:14

Typisch zo'n onderwerp waar extreemlinks en extreemrechts elkaar vinden.

Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 12:49 | 4

Nou Kuif, ik heb je wel eens minder doorzichtig zien trollen. Zware zaterdagavond gehad?

VP732 | 11-10-20 | 13:06

Waar de VVD zichzelf tegenkomt? Kuifje.

CalamityJane | 11-10-20 | 13:16

@Dandruff | 11-10-20 | 13:04: dat is niet zo heel lastig. Regeringen kunnen onder druk van procedures voor schimmige arbitrage commissies nauwelijks meer beleid uitvoeren dat de belangen van de burger beschermt. De multinational die al enorm veel macht heeft ( zie ook de financiering van de verkiezingscampagnes in de VS; zie de machtige lobby in het Europees parlement) wordt geen strobreed in de weg gelegd. MKB op de fles. Nog meer macht. En deze partijen betalen veelal nergens belasting waardoor de samenleving afzakt naar armoede ( zie de VS vwb minima, modaal en infrastructuur). Waanzin !

Huub12 | 11-10-20 | 19:05
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens gaat ceta onze boeren ook hard raken. Zij gebruiken immers geen chemicaliën en groeihormonen voor winstmaximalisatie of de allerlaagste prijs. Dan is een chloorkippetje of plofkip uit Canada een stuk goedkoper voor de supermarkt inkopers

Rechtsdraaiend | 11-10-20 | 12:44 | 2

Kunnen we hier braaf aan milieu eisen voldoen. Gaan onze ondernemers kapot en importeren we troep (milieu/gezondheid) van ver weg waarbij transport nieuwe vervuiling oproept. Smart !

Huub12 | 11-10-20 | 19:07
-weggejorist-
LuNaTeeQ | 11-10-20 | 12:38

Ik zag een broze Canadese boer die zei “In Europa willen ze onze manier van produceren kapot maken”.

Nee, we willen gewoon niet dat onze kinderen worden vergiftigd met hormonen!! In de VS komen kinderen nu al bijna 10 jaar lichamelijk te vroeg in de pubertijd door groeihormonen in voedsel. Maar onze EU ambtenaren geloven heilig in de werking van “I sue you” om onveilig voedsel te stoppen. Niets geleerd van hoe rechtszaken over tabak, asbest, etc bijna een generatie kunnen worden getraineerd.

Je zult maar kinderen hebben die in het slaafse EU worden blootgesteld aan onveilig voedsel uit Noord Amerika.

Rechtsdraaiend | 11-10-20 | 12:05 | 6

@van Oeffelen - nee in Canada en de VS worden dieren doorlopen ingespoten met groeihormonen om de hoogste winst te kunnen maken. Er zijn al verschillende onderzoeken gepubliceerd en documentaires over gemaakt. Die “levensstijl” willen ze behouden. Ten kosten van de gezondheid van EU burgers

Rechtsdraaiend | 11-10-20 | 12:36
-weggejorist-
inCol | 11-10-20 | 14:34
▼ 3 antwoorden verborgen

CETA betekent arbitragehoven waar overheden straks niks meer te vertellen hebben. Slecht plan.

Nehemia | 11-10-20 | 11:35 | 3

Civiele zaken, hebben overheden ook niets mee te maken.

van Oeffelen | 11-10-20 | 12:33

@van Oeffelen - met CETA kan ieder bedrijf uit Canada (of de VS via de Canada-route) “gemiste omzet” claimen als ze hun producten worden geweigerd, bijvoorbeeld als ze schadelijk zijn (maar dit niet onomstotelijk in een rechtszaak is aangetoond).

En wie mag die miljardenboetes voor fictieve winstderving gaan betalen? De overheid. En dat zij U en ik.

Rechtsdraaiend | 11-10-20 | 12:40

@van Oeffelen | 11-10-20 | 12:33: bij een civiele zaak is de overheid eiser of aangeklaagde. Voor een onafhankelijke rechter. Ipv een vaag tribunaal waar de multinational oververtegenwoordigd is met geheime besluitvorming.

Huub12 | 11-10-20 | 19:10

Goed idee om met Links samen te werken voor de democratie want Links is tenslotte erg voor democratie. Hahahahahahahahahahahahahahahahaha.

Patatter | 11-10-20 | 11:30 | 2

Links is per definitie minder democratie. Hoe meer macht er bij de overheid ligt, hoe kleiner de inspraak vd bevolking.

BozePaarseMan | 11-10-20 | 11:37

Links is antidemocratisch, maar dat is CETA ook.
Soms kan het slim zijn om samen met de een de ander tegen te houden.
Een beetje zoals Churchill samen met Stalin Hitler tegenhield.

Dandruff | 11-10-20 | 11:47

Waarom zou de kans op goedkeur na de verkiezingen groter zijn?

nieuwe_Deen | 11-10-20 | 11:30 | 2

omdat VVD dan waarschijnlijk met een paar partijen in de coalitie komt die nu tegen CETA zijn en dan wordt het CETA verdrag gebruikt als wisselgeld door de VVD. De VVD stemt met enkele linkse punten in voor in het coalitieakkoord en de linkse partijen stemmen in de Eerste Kamer in met CETA.

Fedde71 | 11-10-20 | 12:12

@Fedde71 | 11-10-20 | 12:12: alwaar men voor vervolgt zou moeten worden, want politiek bedrijven is NIET de taak van de onverkozen eerste kamer.

frickY | 11-10-20 | 15:21

Best wel een goed idee dat door dit verdrag straks bedrijven als Mosanta en IGFarben landen kunnen aanklagen in een anonieme rechtbank zonder controle. Dan wordt de rijkste 1% van de wereld nog meer miljardair. Gaaf.

Piet Karbiet | 11-10-20 | 11:18 | 2

Precies.

Fedde71 | 11-10-20 | 12:34

Dit dus.

Rechtsdraaiend | 11-10-20 | 12:41

We hebben in 2019 voor ruim 4 miljard geëxporteerd naar Canada, en voor ruim 2 miljard geïmporteerd. www.rvo.nl/onderwerpen/internationaal...

Handel drijven kan dus gewoon, ook zonder CETA.
Er zijn op deze planeet volgens mij geen landen waar we geen enkele handel mee drijven. Mocht iemand de uitzondering op die regel weten dan hoor ik het graag.
Er is dus geen enkele reden om de democratie en de rechtsstaat af te schaffen. En zeker niet "voor meer welvaart", want zonder democratie en zonder rechtsstaat raak je juist al je welvaart kwijt. Die welvaart wordt dan namelijk verdeeld tussen corrupte bestuurslagen, juristenkantoren en multinationals die boven de democratie, en boven de wet staan.

Dandruff | 11-10-20 | 11:10 | 18

Je staat voor mij met stip bovenaan.
Nu ik dit gewaagd hebt te zeggen maak ik dat ik wegkom. Wel met een haastig uitgevoerde reverence.

CalamityJane | 11-10-20 | 13:49

Voor een paar procent meer groei wil men deze ratrace naar de bodem mogelijk maken. Niet voor u maar puur om MKB kapot te maken, lonen verder omlaag te krijgen en de uitwassen uit de VS hier te kunnen introduceren

Huub12 | 11-10-20 | 19:13
▼ 15 antwoorden verborgen

Het CDA is voor CETA.
Dat zullen de boeren niet leuk vinden.
"Canadese producten met veel lagere standaarden op het gebied van milieu, dierenwelzijn of arbeidsomstandigheden."
Dat is net zoiets als kip uit de Oekraïne.

Dit wordt gewoon een herhaling van zetten zoal smet de EU. De landen verschillen teveel van elkaar. Dus kan er nooit eerlijke concurrentie zijn. Drie maal raden wie er aan onderdoor gaat.

kloopindeslootjijook | 11-10-20 | 11:10 | 3

Ik denk dat de agrarische sector en masse overstapt naar de FVD. Met dat stikstofgeneuzel en het CETA weten de boeren dat ze bij die partij helemaal niks meer te zoeken hebben.

Nehemia | 11-10-20 | 11:43

Gaat om wat de consument, de afnemer, wil.

van Oeffelen | 11-10-20 | 12:34

En wie eea mag .compenseren. De Nederlandse belastingbetaler. De multinational betaalt zelden haar fair share.

Huub12 | 11-10-20 | 19:14

Iedereen even kijken naar WNL sneuneus Buma zit er laffe Nieman die het niet over weglopen durft te hebben.
Een uitzending voor politieke partijen waarbij nog even Omzicht vernederd werd door hem running mate te noemen.
Zie de cartoons al voor me Hugochenko met daarachter een hijgende Pieter.

likdoorn | 11-10-20 | 11:04 | 7

@CalamityJane | 11-10-20 | 11:43: Dat Nederland bijvoorbeeld tweede landbouwexporteur ter wereld is, is ontzettend knap. We zijn slechts een stip op de kaart. Dat grenst bijna aan magie.

Nehemia | 11-10-20 | 11:50

Nehemia. Handelsgeest en arbeidsethos daar ontbreekt het de Nederlander niet aan. Politiek inzicht wel. Geheugen voor politieke zaken werkt helemaal niet. Scherpzinnigheid hopeloos.
Kan nog wel even doorgaan.
Klink ik onaardig?

CalamityJane | 11-10-20 | 13:12

Inderdaad magie Nehemia.

CalamityJane | 11-10-20 | 13:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Niets wat het KartelKabinet aanpakt, pakt goed uit.
Niets.
En Sherry is een lul, maar wel mijn lul.

chicago river | 11-10-20 | 11:03 | 2

Sherry wil maar wat graag bij het Kartel horen.

Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 12:43

Weer zo’n nutteloze oneliner.
Vraag: u bent na de verkiezingen weg naar ik meen?

Sw.Dwaallicht | 11-10-20 | 15:35

Wie heeft die CETA überhaupt bedacht?
Vast niet de kleine zelfstandige in Nederland.

Iemand moet er over begonnen zijn, en dat doe je alleen als er ergens geld mee te maken is.

Follow The Lobby.

kloopindeslootjijook | 11-10-20 | 10:59 | 5

Zo iets ja.

Uw Verzekeringsadvis | 11-10-20 | 11:35

Ceta en ttip zijn bedacht door zeer grote en machtige bedrijven. Verpakt in het paard van Troje. Uitwassen zijn er nu al plenty. Wij stappen in dezelfde val. Geeft ook te denken over onze politici die dit opzettelijk doen.

Huub12 | 11-10-20 | 19:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn de lange termijn effecten van Corana, economisch, al doorgerekend ten aanzien van dit voorstel? Anders moest men de stemming misschien maar even uitstellen tot, in ieder geval, na de zomer van 2021.

netniet | 11-10-20 | 10:54

'De democratie' is reeds een religie. Een geloof in invloed die u niet heeft.
Mailtjes sturen om meer invloed is op zijn zachtst gezegd naïef. Wel schattig, dat wel. En weer eens wat anders dan nutteloos bidden op zondag met "peilingen".

Het maakt echter geen verschil. Dat CETA-verdrag komt er. Het is niet bedoeld om 'de democratie' te ondermijnen; het is bedoeld om de handel te kunnen sturen middels technieken van het kwaad. Oneerlijke handel om macht tussen en tegen landen uit te venten. Om legitiem (lees: "democratisch") handelsoorlog te kunnen voeren. Dat werkt de EU-ideologie in de hand, dus CETA komt er. De grootste partijen zijn al EU-adept in NL, de meeste individuele politici ook. Mailtjes sturen helpt daarom helemaal niets meer.

Mensdier | 11-10-20 | 10:53 | 3

Ach, baadt het niet, dan schaadt het niet.
In elk geval beter dan maar op GS te ventileren dat men op de rug moet gaan liggen.
Nog beter is om met oplossingen te komen. Maar goed, ieder zijn of haar ding, in plaats van een paar knopje indrukken en wellicht iets te betekenen kiest u ervoor om in een reaguur-vakje te schrijven dat schrijven geen zin heeft...

EEnzame SchizofrEEN | 11-10-20 | 11:02

Je kunt beter stemmen met de voeten en alle foute politici en bedrijven aan de publieke schandpaal nagelen en de keuze maken daar nooit meer voor te kiezen, zaken mee te doen of iets van te kopen. Foute bedrijven/politci? Diegene die de kleine man/vrouw, het mkb en natuur en dier uitbuiten. Wat is het verschil met dit zooitje en de maffia die de boel decennia straffeloos afperst en verkloot?

Santoku | 11-10-20 | 11:07

@EEnzame SchizofrEEN | 11-10-20 | 11:02: reaguren heeft meer invloed dan mailtjes sturen naar politici, daar ben ik sowieso van overtuigd. Mensen lezen om zichzelf bevestigd te zien, of juist een spiegel voorgehouden te krijgen. Of om te lachen, ook nuttig.
Het volk dient zich bewust te zijn van de eigen machteloosheid en zijn kracht te sparen. We hebben niets aan uitgebluste frusties wanneer er daadwerkelijke strijd nodig is. Schrijven heeft geen nut, nee. Lezen wel.
Doch, iets betekenen? Dan moet men toch echt iets doen.

Maar nee, we zitten allemaal achter de computer, of met de tablet, of met de telefoon. Ook u die een mailtje stuurt, een website beheert, een peiling organiseert, een grafiekje plempt.
Allemaal excuses om op de luie luxereet te blijven zitten en te zeiken op anderen.

Mensdier | 11-10-20 | 11:10

Als mevrouw Nanninga FvD het gezag overneemt van Tsjerrie begin ik ze weer serieus te nemen. Tot Tsjerrie verdwijnt in de achterste spelonken neem ik ze niet serieus. De man had de beste kans om een fris geluid te laten horen tot ie begon te raaskallen. Wilders schreeuwt alleen maar van de zijlijn. Tijd voor iemand op rechts die ook internationaal srieus kan worden genomen en respect geniet.

Slough | 11-10-20 | 10:50 | 11

@kloopindeslootjijook | 11-10-20 | 11:55:

Iemand keer op keer als nazi-kampbeul wegzetten is iets anders dan "een weerwoord geven". Een "weerwoord" leidt niet tot een bomaanslag in Kedichem of een executie op het Media park.

Linkse mensen zeggen altijd dat laster een legitieme vorm van discussie is, net als bijvoorbeeld intimidatie en geweld. Toch snappen linkse mensen wel degelijk dat laster eigenlijk best gevaarlijk is.
Want toen Prem bij DWDD iemand van de Volkskrant voor de grap van pedofilie beschuldigde, greep Matthijs wel degelijk in. www.youtube.com/watch?v=8JzKI4vTyjw

Dandruff | 11-10-20 | 12:09

Niet toevallig staat er een foto van Baudet bij het CETA artikel. Hij hield er een legendarische speech over want als geen ander begrijpt hij de problematiek die CETA met zich meebrengt. Over een fris geluid gesproken: Bij de Provinciale Statenverkiezingen 2019 kwam FvD uit de bus als de grootste partij van het land. De overwinning wordt algemeen toegeschreven aan de persoonlijke stijl en inzet van Baudet. En opeens kan hij er niets meer van?? De man heeft in zijn pink meer kennis van zaken dan alle kartel politici bij elkaar. Neemt niet weg dat de man van vlees en bloed is en ook wel eens een uitglijder maakt. Gelukkig maar, dan is er nog wat te verbeteren anders was hij Gods nieuwe zoon op aarde.

dijkbewaker | 11-10-20 | 12:18

@kloopindeslootjijook | 11-10-20 | 11:55:
Zonde?
Zonde is droog brood eten en boter aan je kont smeren.
Het is een keuze om daar niet te verschijnen omdat het totaal nul, nul geen zin heeft. Ervaringen uit het verleden. Ik weet het niet, maar ben je 14 jaar oud of zo?

dijkbewaker | 11-10-20 | 12:22
▼ 8 antwoorden verborgen

Lezen onze ministertjes überhaupt nog iets? Of gewoon maar klakkeloos tekenen wat er onder hun neus komt (nee Hugo, onder, niet in)?
Als ze dit willen opschuiven tot na de verkiezingen, dan weten ze toch zelf al dat dit niet deugt? Wat is er overgebleven van de toch aardig goede regel "bij twijfel niet doen"?

Deksmaat | 11-10-20 | 10:50
-weggejorist-
newray | 11-10-20 | 10:50

Die Stichting meer democratie moet eerst maar eens beginnen met het lezen van het verdrag, wat een onzin wordt daar gedebiteerd.

van Oeffelen | 11-10-20 | 10:44 | 4

Het lijkt erop alsof u met "daar" het verdrag bedoelt. Mijn indruk is dat u meer van de andere, sommigen zeggen de verkeerde, kant bent.

Graaier | 11-10-20 | 10:47

Sterk verhaal weer Klein-Zwitserland.

Nick_Star | 11-10-20 | 10:49

Kun je de betreffende passage tonen? Dan ben ik weer gerustgesteld en kan ik weer rustig uitkijken naar het 8 uur journaal.

Deflatiemonster | 11-10-20 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

Weet u, wanneer de meerderheid van de burgers van Nederland politiek verkeerd blijft stemmen en ook blijft slapen m.b.t. onderwerpen als dit CETA bedrag, dan halen die mails ook niets meer uit. Toch?

In principe komt het er op neer dat wanneer een burger wordt vergiftigd door een product dat onder dit CETA verdrag valt niemand dit kan aanklagen bij dat bedrijf. Ook houdt het in dat productie van eigen producten in Europa niet meer het geval zal zijn door verdringing van producten vanuit heel Amerika die via CETA worden ingevlogen.

M.a.w. grootkapitaal maakt de dienst uit, doet Nederland hiermee willens en wetens in de uitverkoop. En producten maken? Unilever produceert straks ook niet meer in Nederland, maar straks wel in Engeland en voormalige Oostbloklanden, let maar op.

Nederland moet hoe dan ook stuk omdat burgers blijven slapen en de politiek alleen aan zichzelf denkt. En Nederlanders blijven stemmen op die partijen, ook al is het hun eigen ondergang.

Jan, Leiden | 11-10-20 | 10:44 | 3

Diep treurig maar o zo waar.

Lupuslupus | 11-10-20 | 10:45

Yep Jan. Hoe treurig.

CalamityJane | 11-10-20 | 10:49

Dom en naïef volk, en stoot zich continu aan de zelfde steen. Opzij leggen is te veel moeite!

vluchtelingallergie | 11-10-20 | 10:54

Ik stel voor om het begrip volksvertegenwoordiger in de ban te doen en deze te vervangen door partijvertegenwoordiger. De Nederlandse democratie is een totale gotspe geworden, wat triest.

therealbraindump | 11-10-20 | 10:42 | 4

Gotspe... is die niet door PSV gekocht?

SterF... | 11-10-20 | 10:48

@Jan, Leiden | 11-10-20 | 10:46: in dienst van de partij en het globalisme, de burger zoekt het maar uit.

therealbraindump | 11-10-20 | 10:49

@Jan, Leiden | 11-10-20 | 10:46: en ook geniepig om dit tijdens deze corona periode even te regelen, ik kan hier geen respect voor opbrengen.

therealbraindump | 11-10-20 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

Wat erg, zoals GS beschrijft, de democratie stelt dus echt niks meer voor in deze bananenmonarchie. Gewoon de firma list en bedrog. Heeft NIKS met regeren te maken maar met staatsterror. Bah. Zum kotsen.

snars | 11-10-20 | 10:38 | 6

@Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 10:56: Nee hoor, geen complot. Multinationals gaan vooral voor meer omzet en dus geld. Met die drijfveer zijn ze groot geworden. Ook ten koste van natiestaten en burgers. Politici en Brussel zijn usefull idiots die dat mogelijk moeten maken. Niets complot. Eten en gegeten worden. Als Nederland en de EU ondertekenen laten ze de multinationals weer een stuk van zichzelf en haar burgers / MKB opeten.

Graaier | 11-10-20 | 11:00

@Jan Passant mk2 | 11-10-20 | 11:13: Jij overdrijft alles.

Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 11:19
▼ 3 antwoorden verborgen

TTIP 2.0, ook al stopt CETA dan komen ze wel met NUTB, ofterwijl naaiuwteringburgers

Voorbeeldige burger | 11-10-20 | 10:35

De handel met Canada is nu ong 7 mld.
Zal het met ceta zoveel beter worden?
Of is de deal vooral goed voor Canada?

Ruimedenker | 11-10-20 | 10:34 | 4

Deal betekent vooral een uitholling van de macht van natiestaten. CETA moet daarbij een blauwdruk worden voor alle toekomstige handelsverdragen. Vooral goed voor multinationals met een component als ICS.

Nick_Star | 11-10-20 | 10:47

@Graaier | 11-10-20 | 10:46:
Zij zorgen er vooral voor dat hun lage normen voor kwaliteit...

Dat maakt het gepeupel geen flikker uit.

Zie al die cheap ass figuren die hun brakke laadsnoertjes, ontploffende telefoon-laders of afbrokkelende kinderspeeltjes bij Aliexpress bestellen. Kwaliteit is niet belangrijk, de resterende inhoud van de portemonnee des te meer.

Waar het vreten vandaan komt kan de meeste mensen ook geen bal schelen zolang er aan het eind van van de dag in 15 minuten maar wat herkenbaars op tafel staat.

normanius | 11-10-20 | 10:57
▼ 1 antwoord verborgen

Doezelfnormaal... punt Nederland. Van gehoord reaguurders?

CalamityJane | 11-10-20 | 10:30 | 4

Kijk eens Leptob. Zijn geen Famke's zeg maar.

CalamityJane | 11-10-20 | 10:43

Nee, net gekeken. Ziet er leuk uit! Vooral het archief.

grietmetgroenefiets | 11-10-20 | 10:43

"Ik oordeel niet over mensen, maar dan moeten ze wel gewoon gewoon doen!"
Haha

SterF... | 11-10-20 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

Je mag het allemaal niet opkomend nieuw fascisme of omvolking noemen, omdat dat te precies beschrijft wat er gebeurt tijdens dit monumentale verkiezingsjaar.
20202, het jaar van titanenstrijd. De geallieerden van het globalisme; NGO's, grote multinationals (o.a. Shell en Greenpeace); klimaatbeweging; de Verenigde Nazi's, de EU; de CCP.
Samen solidair in den strijd de staatsmacht terug te grijpen in de Verenigde Staten. Intussen ook het laaghangende fruit pakkend van het reeds omgevallen EU-ropa.

Dingetje ingevuld en opgestuurd, voor wat dat nog waard is.

Corona-hoera. Met een eervolle vermelding voor de hulpknuppels van BLM en de identity-politics.

Jan Passant mk2 | 11-10-20 | 10:26 | 2

Je praat vooral tegen dovemansoren Jan Passant. Voor jou... tien trollen ook nog.

CalamityJane | 11-10-20 | 10:47

@CalamityJane | 11-10-20 | 10:47:
.. zelfs de machtigste dictators met meer dan totale statsmacht kijken continu om zich heen. Doodsbang dat de wereld net zo slecht is als zijzelf.
Tien trollen onderhouden is wel het minste ;)
Zie het intussen als een hobby. Helpt niet, lucht wel op.

Jan Passant mk2 | 11-10-20 | 11:00

Rob Jetten was en is vreselijk enthousiast over dit verdrag omdat het erg “gender” is. Wat dat ook moge betekenen.

NoMoreMrNiceGuy | 11-10-20 | 10:25 | 5

@BozePaarseMan | 11-10-20 | 10:36: daar zijn we als Nederlanders zelf bij. Als de overgrote meerderheid van Nederland de hakken in het zand zet komen ze geen meter verder. Ik vermoed dat weinigen veel ophebben met die identity beweging. Laten we vooral normaal blijven en gezond verstand gebruiken. Ipv het volgen van idioten obv fake news.

Huub12 | 11-10-20 | 10:52

@Huub12 | 11-10-20 | 10:52: als Biden wint komt wordt identiteitspolitiek uiteindelijk de leidraad.

BozePaarseMan | 11-10-20 | 11:31

Omdat jongetjes door de groeihormonen ook borsten krijgen?

Rechtsdraaiend | 11-10-20 | 13:34
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Nick_Star | 11-10-20 | 10:23

Sterkste man van Nederland is 60% longcapaciteit kwijt door corona. www.youtube.com/watch?v=_A8558Ncg98

Wie alleen dode bejaarden telt, ziet alleen het topje van de ijsberg.

Feynman | 11-10-20 | 10:19 | 18

Natuurlijk zijn er ook gevallen zoals Feynman benoemd, en met alle spotlights op Covid-19 komen die incidenten uitvoerig in beeld. Echter is de prevalentie van blijvende schade onder gezonde c.q. jonge mensen gering. De economische schade onder jonge en gezonde mensen, die schade gaat nog komen in de aankomende decennia, die schade gaat aanzienlijk hoger zijn. Ook zorgt de ontwrichting van de zorgt door de paniekerige focus op Corona ook voor veel nevenschade. Hoeveel mensen sterven er onnodig door een latere diagnose van iets ernstigs? Hoeveel mensen plegen er zelfmoord door eenzaamheid of uitzichtloze schulden? Hoeveel levenswerken gaan er straks failliet? Het middel is ernstiger dan de kwaal is gebleken.
Overigens vind ik dit specifieke voorbeeld vrij zwak: 'de sterkste man van Nederland' is per definitie een abnomalie, het zou me niets verbazen als dat intensieve trainen (een vorm van chronische fysieke stress) een forse domper op je immuunsysteem vormt. Dus bij zoiemand verwacht je wel een cytokinenstorm. De eerste corona dode in Italië was destijds ook een marathon loper, extreem sporten is ongezond. Ongezonde mensen krijgen dit virus zwaarder te verduren.
We zouden moeten focussen op het verbeteren van de individuele gezondheid. Versterken van het immuunsysteem. Minder stress, voldoende rust, geen excessief gedrag, gezonde voeding, etc etc.
Mensen die daar niet aan kunnen of willen voldoen kunnen in isolatie. Of isolatie weigeren en de consequenties aanvaarden (met de vraag of die kosten dan niet voor eigen rekening zouden horen te zijn). Daarmee laat je het maatschappelijk en economisch verkeer zoveel mogelijk ongemoeid. Doordat iedereen vervolgens gezonder uit deze crisis komt leidt dat ook nog eens tot een productievere en gelukkigere samenleving.

Joostmochtnietsweten | 11-10-20 | 11:55

@Joostmochtnietsweten | 11-10-20 | 11:55: 30 procent van de Covid-patienten houdt daar nog wel een tijdje last van. Bij zware griep -zoals in 2017-2018 -ligt dat beneden de 10 procent.

Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 12:45
▼ 15 antwoorden verborgen

Geloof niet dat ik mijn kostbare tijd ga verkwanselen aan een kansloze mail. Evengoed iedereen succes gewenst.

de Voorzittert | 11-10-20 | 10:19 | 1

Nu word ik wel nieuwsgierig naar uw uurloon... De tijd die u heeft gespendeerd met het typen van uw reaguursel zal u dan ook al een lieve duit gekost hebben.
Ofwel, ga alstublieft ergens anders trollen. Het gaat om drie seconden een knopje indrukken. Als dát uw argument is het niet te doen... TT.

EEnzame SchizofrEEN | 11-10-20 | 11:09

Een handelsverdrag met Canada is altijd goed voor Nederland.

Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 10:17 | 26

@Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 11:24: Je hebt niet helemaal goed opgelet. Trump is door de Democraten, NYT & CNN verweten geen vrede met andere landen te sluiten maar ‘slechts’ handelsverdragen.

Protectionisme als basis met handelsverdragen erboven op. Lijkt mij ook iets zorgvuldiger en overzichtelijker.

maakjepunt | 11-10-20 | 11:29

@maakjepunt | 11-10-20 | 11:29: Wat betekent America first ook al weer? Trump breekt met de aloude Republikeinse standpunten betreffende handelsverdragen.

Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 12:46

@Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 12:46: America First niet America Only.

Wat heeft het verbreken van oudere Republikeinse standpunten hiermee te maken? Trump is als independent begonnen.

maakjepunt | 11-10-20 | 12:57
▼ 23 antwoorden verborgen

De eerlijke economie ? Win - win ?
De blauwdruk is "Winner takes all" en laat geen kruimels achter. The winner is in elk geval niet de werknemer, het MKB, het milieu. Dat heeft het verleden al laten zien. Trap maw niet in de verkooppraatje.

Huub12 | 11-10-20 | 10:13

Zeggen wat mensen moeten doen, onder het mom van meer democratie.

dhrat | 11-10-20 | 10:12
-weggejorist en opgerot-
Elisabethiio | 11-10-20 | 10:11 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ja, maar als dat verdrag niet doorgaat moet Pechtold misschien zijn penthouse teruggeven! Willen we de man dat wel aandoen?

kunstliefhebber | 11-10-20 | 10:09

De Vreemde Uitverkoop Van Europa.

bisbisbis | 11-10-20 | 10:06

Linkse vriend is dat Wilders. Ze zitten zelf ook een beetje op de linker flank van het Nationaal socialisme.

Kaan78 | 11-10-20 | 10:03 | 5

Jij bent niet te kanen met die ongepaste opmerkingen.

Zeisss | 11-10-20 | 10:44

Communisme kan werken op papier Kuifje. De mens kan niks behalve destructie nastreven. Dat is zelfs ondanks door sommigen goed bedoeld, altijd weer opnieuw de uitkomst. Zo heb ik zelf nooit een partij aangehangen. Weelde corrumpeert altijd.
Het is nu ook te laat om de corruptie/wanbestuur veroorzaakt door teveel macht plus daarbij gebrek aan ruggegraat door de laatste kartels gepleegd nog te corrigeren.
Het foute communisme van het heden (de mens en macht Kuifje) zit al te ver tegen dictatorschap aan.
Mij maakt het niet uit. Verbaas me enkel nog over de domheid van de doorsnee mens. Boeiend zelfs als het niet treurig zou zijn. Ik ken lieve hoogst fatsoenlijke mensen qua ontwikkeling niet dom en toch hechten ze nog alle geloof aan de NOS. Zij worden geofferd ook.

CalamityJane | 11-10-20 | 11:26
▼ 2 antwoorden verborgen

De coalitie wil zolang mogelijk wachten omdat het demos verandert.

D-Fens_1963 | 11-10-20 | 10:01

Ik deel de mening van mijn partij FvD.

Kamervraag | 11-10-20 | 10:00

Vooral veel geloof en begrip voor onze volkvertegenwoordigers en onze Monarch.

rechtsdwalendeautist | 11-10-20 | 09:58

Meer democratie? Mensen die dat roepen zijn doorgaans niet zo democratisch. Vraag het de Romanovs. Oh nee, wacht...

Feitenpliesie | 11-10-20 | 09:56

Gaan we dan ook Ceta Bever boycotten?

Mr_Natural | 11-10-20 | 09:50 | 1

Ja. En de plaats Beveren ook.

Zeisss | 11-10-20 | 10:45

Nou zit ik zelf niet in een klimaatpsychose. Maar ik kan mij zelf ook wel bedenken dat enorm veel extra goederen gaan vervoeren tussen Canada en Europa, compleet overbodige extra CO2 oplevert. Maar dat geldt ook voor kip uit Oekraïne. De wereld zit raar in mekaar. Wie is er eigenlijk de baas? Die moet dat toch ook snappen?

Leptob | 11-10-20 | 09:49

Ik kan niet meer op GeenStijl want een cookieblocker zegt dat ik cookies block en blokkeert het scherm. Ik ben 70 jaar (over een paar maanden) ik weet niet wat ik moet doen. Ik snap er niets van. Als ik Adblock helemaal uit zet is het niet genoeg. Ik gebruik Opera. Niets doet het dan. Ik doe af en toe een losse donatie aan GeenStijl, ik heb niet genoeg om elke maand wat te geven voor premium abonnement. Ik wordt gekort op mijn AOW want ik heb vroeger in Suriname gewoond toen het nog een Nederlandse kolonie was. (Fa libi de, kong gi wan tori, bakka jari, maï nga pitjil wôh).

Als dat cookie blokkeerscherm van GeenStijl niet weggaat kan ik niet meer op GeenStijl. Ik kan het dan niet eens meer lezen, zo erg is de blokkade. Wanneer houdt die op?

Is het wel de juiste weg om van de privegegevens van mensen een geldverdienmodel te maken als de mensen op grond van de AVG privacy wet hun gegevens niet willen afstaan aan een heleboel meest vreemde bedrijven? Kunnen jullie niet andere financiële bronnen aanboren? Je hoeft toch niet persé het rijkste bedrijf van Nederland te worden met cookies verhandelen?

DitjaarkrijgikAOW | 11-10-20 | 09:48 | 13

@snars | 11-10-20 | 10:43:
Er zou een solidariteit-fons opgezet kunnen worden voor reaguurders die het wat minder hebben. Of is dat te links?

SterF... | 11-10-20 | 10:59
▼ 10 antwoorden verborgen

Wel het verdrag van Marrakesh tekenen en niet het CETA verdrag "want dan krijgen we ongewenste invloeden van "buiten"? Serieus?

Odin | 11-10-20 | 09:47 | 1

Het verdrag... Tegen Voortplanting... binnenkort te tekenen voor de oorspronkelijke bewoners van Europa zit er aan te komen ben ik bang.

CalamityJane | 11-10-20 | 10:13

Maakt het iets uit? Er is nu eenmaal besloten dat de enige manier om welvaart te verhogen is, om alle macht uit handen te geven aan grote bedrijven. Zie ook de (geen) belastingoorlog die westerse landen met elkaar voeren, of de manier waarop alle welvaartstoename in de vorm van cash op de balansen van bedrijven is beland, waarbij werknemers die uitsluitend terugvinden in de vorm van abonnement-achtige constructies zonder echt eigenaarschap (lease auto's, zorgverzekeringen).

Er is nu eenmaal (ergens na de tweede wereldoorlog) besloten dat Jan Lul gewoon niet met geld kan omgaan, en dit is gewoon een van de onvermijdelijke resultaten.

konjodebonjo | 11-10-20 | 09:47

Dit begrijp ik niet. De eerstvolgende provinciale verkiezingen zijn in 2023 en die zijn bepalend voor de zetelverdeling van de Eerste Kamer. Als je de twijfelaars ziet, zie ik in de coalitieonderhandelingen die hun CETA standpunt niet wijzigen. Sterker nog, ik zie die onderhandelingen er in dat geval op stuk lopen.

De drie voorstemmers zouden dan hun ziel bijna letterlijk al verkocht moeten hebben, willen ze hier een halszaak van maken. Plus dat de geloofwaardigheid van de Eerste Kamer dan definitief ten einde is, want die hoort onafhankelijk (voor zover mogelijk) te opereren.

Waarbij de EU factor overigens helemaal de ver-van-mijn-bed show is. Maar, nogmaals, de timing van dit verder lovenswaardige initiatief?

Hetkanverkeren | 11-10-20 | 09:47

CETA was het laatste onderwerp waarover ik Baudet echt scherp vond. Hopelijk kan hij zich in de toekomst in een grotere FvD fractie zich op dit soort onderwerpen toeleggen en de rest van de onderwerpen overlaten aan mensen die meer ervan afweten

Fijn_dat_je_er_bent | 11-10-20 | 09:44 | 5

@Diotima | 11-10-20 | 10:06: Helaas, dit komt voornamelijk door Baudet die op een aantal onderwerpen en in zn communicatie compleet is doorgeslagen.

Fijn_dat_je_er_bent | 11-10-20 | 10:14

@Diotima | 11-10-20 | 10:06: Ik denk het niet. Hier speelt hetzelfde als vroeger bij de partij DS'70. Werd op alle mogelijke manieren zwart gemaakt, omdat ze kiezers van de PvdA aantrokken, al was dat toen nog niets vergeleken bij hoe ze het nu doen. Ik werd destijds door medestudenten gewaarschuwd om toch vooral niet op die fascistische partij te stemmen. Ik was me van geen kwaad bewust en deed dat wel, omdat ik hun standpunten steunde. Het bashen had echter wel een enorme invloed en het was gauw met die partij gedaan. Jaren later werd er vol lof over hun gedachtengoed gesproken. Zo gaat het ook met het FvD. Men gaat de anti-propaganda geloven. Het is ook gemakkelijk scoren bij een partij in opkomst, die nog last heeft van kinderziekten.

B. Randnetel | 11-10-20 | 10:20

@Diotima | 11-10-20 | 10:06: Nee, het gaat zo worden als PVDA/SP als Geert weer iets stoms zegt (ik ben PVV stemmer) stapt iedereen over naar FVD en vice versa. Dat is goed want dat betekend dat deze stemmers nooit meer terug komen bij de gevestigde partijen.

Urbanus_2.0 | 11-10-20 | 10:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Binnen de EU hebben we al iets soortgelijks met de verplichte internationale aanbesteding.
En zo zijn we aan de Fyra gekomen.

2voor12 | 11-10-20 | 09:44

Dit lijkt een beetje na te ijlen op de inzichten: de nadelen van globalisatie zijn ondertussen overduidelijk. De voordelen ook. Dus een genuanceerde afweging tussen handelsbelangen, voedselveiligheid en strategische/tactische belangen zou op zijn plaats zijn hier.

Leg het gewoon goed uit beste politiek. En laat je niet verleiden door alle ketelmuziek op links en rechts over oligarchen, de illuminatie en multinationals. Zodra de politiek bang is voor haar electoraat ben je feitelijk onbestuurbaar geworden als land. Ja, CETA is vast een ingewikkelde overeenkomst en nee, de burger is niet zo dom als jullie denken.

Maak het niet mooier dan het is en verberg niet de nadelen. Maar ga ook niet mee in alle complotfantasieën over de Bilderberg groep o.l.v. Princes Beatrix, oké?

Odin | 11-10-20 | 09:42

Boer Koekoek schijnt ook tegen te zijn!

VierRuiters | 11-10-20 | 09:39

Als grote namen als Stiglitz en Chomsky zeggen dat het geen handelsverdrag is maar een verdrag om grote bedrijven te beschermen ten koste van democratie, mens en milieu, dan begrijp ik niet waarom politici hier nog aan wensdenken doen dat CETA goed is. neoliberale fossielen.

Diotima | 11-10-20 | 09:37 | 3

Neoliberalistisch zou ik het voorliggende stuk niet noemen, eerder technocratisch.

H. Drievuldigheid | 11-10-20 | 09:41

Omdat die politici die dit er doorheen drukken of er aan meewerken gewoon dom en/of klootzak zijn.

En wij maar betalen voor al deze ongein; het democratisch theater en de multinationals. Ongehoord en helemaal niets te zeggen, ze doen niets voor ons behalve de rekening aan ons door te schuiven; zowel de maatschappelijke als de financiële (af)rekening. Slavernij 2.0

Santoku | 11-10-20 | 10:22

Chomsky is helemaal geen econoom.

Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 12:47

Kudt linkjes. Overal ww invoeren, Twitter werkt niet, etc.

Dubbelepunthoofd | 11-10-20 | 09:36

De vos rukt op in Nederland. De sluwe variant daarvan komt vooral in Den Haag voor. Stem ze weg!

Nivelleermarionet | 11-10-20 | 09:35 | 1

En dat trekt weer aasgieren aan.

Mr_Natural | 11-10-20 | 09:53

Er zit vast een gedachte achter het idee om multinationals de mogelijkheid te geven staten aan te klagen als zij winst zouden mislopen. Wat is die gedachte? Waarom staat dit erin?

Leptob | 11-10-20 | 09:24 | 4

Lobby, Lobby, Lobby.

Phantomas | 11-10-20 | 09:37

@Phantomas | 11-10-20 | 09:37: Maar zijn die politici dan echt zo achterlijk dat ze niet inzien dat ze zichzelf en de partijgenoten aan de kant zetten op deze manier?
Of is dat ook gewoon de bedoeling?

Peerkeoud | 11-10-20 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

OSF ???

Der Schnitzeljäger | 11-10-20 | 09:23 | 3

'Wat is OSF?
De OSF is een platform van onafhankelijke provinciale partijen. De leden behouden hun eigen identiteit. Binnen het platform wordt samengewerkt en leert men van elkaar. Er zijn natuurlijk verschillen tussen de partijen, maar ook veel overeenkomsten.
De provinciale partijen op hun beurt werken ook als platform in hun provincie, waarbij de eigen identiteit van de lokale en regionale partijen voorop staat.'
Ik wist het ook niet.

grietmetgroenefiets | 11-10-20 | 09:46

Onafhankelijke Senaats Fractie. Een samenwerking van lokale en regionale partijen, want samen hebben die genoeg stemmen voor een (of meerdere) zetels in de Senaat.

SkepticalRealist | 11-10-20 | 09:58

@SkepticalRealist | 11-10-20 | 09:58: Dus via een achterdeurtje in de senaat kunnen stemmen? Dood eng dit.
Maar goed. Dat we belazerd worden wisten we al.

Gokmaar | 11-10-20 | 11:19

Met alle respect en waardering voor deze actie van Niesco en Arjen: dat CETA-gebeuren gaat er onherroepelijk komen. Bewijsstuk A: het associatieverdrag plus inlegvel met Oekraïne. Zelfs een royale meerderheid van stemmen tegen zette daar geen zoden aan de dijk. Toen was 'opkomst' één van de mazen in het net, nu komt men ongetwijfeld weer een ander zwatelargument.

MickeyGouda | 11-10-20 | 09:19 | 9

ST. Reaguurders zijn sterk verdeeld. Alles lijkt geoorloofd elkaar af te vallen op een vervelende manier. Trollen die om het hardst hun mening uitrollen krijgen zelfs ruim baan. Heb daar tegenover teveel redelijke reas zien verdwijnen. Zij die er nog wel zijn verzuipen in de kots hier uitgerold. In plaats van dat ze wat meer respons krijgen van anderen hier. Bijvoorbeeld een D.
De moed verliezen is zo erg niet , kunt prima in gelatenheid leven, behalve als als je kinderen hebt die je graag een redelijke toekomst gunt.
Moedmoet.

CalamityJane | 11-10-20 | 10:27

@CalamityJane | 11-10-20 | 10:27: Als men blijft geloven, kan de zwaarste steen niet zinken.

I’m with you, I will fight for you and I will win for you. Make reaguurders great again!

Maar goed, ik heb dan ook inderdaad kinderen.

Sitting_targets | 11-10-20 | 10:41

Sitting. Hoe maak je Reas weer groot?
Iedereen schreewt hier elkaar voorbjj en de beleefde, goed doordachte parels worden voorbij gekeken of goedkoop afgeserveerd door hen voor wie afzeiken het grootste goed is. Verbaas me dat ze de moed niet verliezen.
Ik heb de luxe in gelatenheid te kunnen leven. Wel kinderen, volwassen al en hebben bewust gekozen voor géén kinderen. Ik ben hier niet alleen voor mezelf maar welke kant het ook uitrolt, het zal mij niet zo raken. Maar bij een beroep oproep... ik doe wel mee. Steun je van harte.

CalamityJane | 11-10-20 | 11:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Nou waaroh bennuh de boeren dan oja stikstof stikstof dat was wat.
Maar mooi samen met de burgers tegen Ceta??
Boeren&burgers samen maken een vuist anders Pechtold zijn sugardaddy krijgt dus zijn zin.

RenedieLange | 11-10-20 | 09:18

Ja maar als CETA niet door gaat dan moet Pechtold zijn gratis appartement weer teruggeven aan Canada. Moet ie zelf weer ergens anders een neuqhol kopen.

2voor12 | 11-10-20 | 09:17 | 3

Dat is helemaal niet zo.

AntiZanicz | 11-10-20 | 09:52

Niet meer dan logisch dat het parlement buitenspel staat bij conflicten tussen staat A en ondernemingen van staat B. Anders zou (het parlement van) A bijvoorbeeld kunnen besluiten om de investeringen van B te nationaliseren.
Gezien de opstelling van Groenlinks in bijvoorbeeld de straftax op het verhuizen van het hoofdkantoor van Unilever, is dat een meer dan denkbeeldig scenario. Ik teken dus niet.

langelat | 11-10-20 | 09:16 | 34

Goed argument inderdaad. We hebben al teveel Jesse's in Nederland.

Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 12:48

@langelat | 11-10-20 | 10:09: onafhankelijke rechtspraak gebaseerd op wetten van een democratische rechtsstaat, dat moeten we natuurlijk niet willen.

Cum infamia | 11-10-20 | 13:58

@Cum infamia | 11-10-20 | 13:58: Nee, dat moeten we in deze constructies niet willen.
Zie mijn opmerkingen van 09.46 en 10:09.
Verder schort er nogal wat aan onze democratie en onafhankelijke rechtelijke macht. Herinnert u zich bijvoorbeeld nog het gekrakeel toen Thom de Graaf tot de Raad van State of van Eijsden tot de Hoge Raad benoemd werden?

langelat | 11-10-20 | 14:42
▼ 31 antwoorden verborgen

Een actie doen tegen het kartel? Denk dat eerste-kamer leden daar niet op zitten te wachten. Zitten ze eindelijk in het baantjescircuit worden ze er weer uitgeflikkerd.

Blasfemie | 11-10-20 | 09:16 | 2

Sowieso Eerste Kamer hoort het volk te zitten geen elite kartel!

RenedieLange | 11-10-20 | 09:20

Onze leiders in Brussel hebben allang besloten dat dat CETA verdrag er komt. Eventueel/desnoods met een inlegvelletje ertussen, maar dat verdrag dat komt er. Geen nepparlement of nepsenaat die daar nog wat aan verandert.

VanBukkem | 11-10-20 | 09:14 | 2

En anders komt er op een later tijdstip een "nieuw" verdrag. Zodra oom Donald met pensioen gaat doet de VS ook weer mee.

Dikke_Tammo | 11-10-20 | 09:16

En zo is het.

Patje2011 | 11-10-20 | 09:23

PvdA gaat toch voorstemmen. Willen zich alvast inlikken voor de komende kabinetsformatie.

Phantomas | 11-10-20 | 09:13 | 3

Ze hoeven niet te likken, want ze hebben de sleutel. Na de verkiezingen is Asscher de baas.

zwaaropdehand | 11-10-20 | 09:17

Zwaaropdehand: en RKC wordt kampioen en wint daarna de CL?

NeedIsaymore? | 11-10-20 | 09:41

Precies. No way dat de Pvda tegen gaat stemmen. Dat zou ze de komende jaren heel wat burgemeestersposten en andere topposities kosten.

Reaguurdeskundige | 11-10-20 | 13:17

Dit gebeurt in elk geval transparant in het openbaar. Vergeleken met de schimmige lobbyisten in Brussel of die door multinationals ingezet worden. So what ?

Huub12 | 11-10-20 | 09:10 | 1

U snapt het niet. Eerst even goed inlezen en dan reageren mkay?

Dedicated | 11-10-20 | 23:13

CETA is TTIP in vermomming. Amerikaanse multinationals kunnen met CETA via Canada Nederland koeioneren. Wingewest van Jeff Bezos en andere oligarchen, dat is dan het lot van Nederland.

Sitting_targets | 11-10-20 | 09:10

Inlogpagina laat me helaas niet inloggen bij gmail op android.

mundusvultdecipi | 11-10-20 | 09:08

Goeie actie. Stop de verkwanselaars van D66, CDA en VVD. Wel een D in de naam, maar ze leveren ons land met plezier over aan een nieuwe vorm van slavernij, aan multinationals, de VN en de EU.

Fijnstoffer | 11-10-20 | 09:07 | 9

@AntiZanicz | 11-10-20 | 09:55:
2/3 van de burgers is niet in staat om een artikel te lezen of begrijpen. Wat stelt u dan voor, alwetende bonkersbonespur, de dictatuur uitroepen en iedereen de goelag in?
U bent niet goed bij uw hoofd, maar dat wisten we ook al uit eerdere trumptopics.

elfenstein | 11-10-20 | 10:07

@AntiZanicz | 11-10-20 | 09:55: Het aanpakken door de Tweede Kamer is een lachertje. Zie Belastingdient, zie De Faalfabriek, zie Zaak Wilders, zie dobbernegerimport, enzovoort.

Frau Merkel | 11-10-20 | 10:13

@AntiZanicz | 11-10-20 | 09:55: weer een typisch Antifazaniker reactie. Volgens jou is het beter om een kleine groep die blijkbaar superieur en intelligenter is maar de massa te laten sturen en voor te lichten.
Ouwe fascist.

J-van-de-Bontekoe | 11-10-20 | 11:18
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken