Hugo de Schoenen dreigt met AVONDKLOK
Slecht nieuws van De Schoenen voor de stappers
Het woord "avondklok" hebben we tussen "alcoholisch contactmoment", "Dit virus is als een mammoettanker", “We doen ons best, maar het virus doet het beter” en “De handhaving als last resort” helemaal niet horen vallen gisteren. Maar het is wel in stilte in een Kamerbrief (pdf) van Nationale Coronaminister Hugo de Schoenen opgedoken. Dat woord (regionaal) staat alleen maar tussen haakjes om het wat minder erg te laten lijken. De laatste avondklok die we in dit land hadden, was DUITS en werd ingeluid door een Oostenrijks koekoekskind. Dat wordt in de luwte van het ouderenuurtje over het overvolle schoolplein, via de H. Communie in een gevulde kerk en langs de lege tribunes van de geopende sportvelden op de bordeelsluipers door de achtergangetjes van de sekswerkers naar een clandestien alcoholcontactmoment achter de gesloten luiken van de buurtkroeg. Zin in!
Demo Update: De door complottheorieën gecontroleerde oppositie dreigt met rellen. Komt Hugo er straks toch weer als meest redelijke uit op het zwart/witte-speelveld van de grijze kudde.
Mooi, want Albert is al overbelast
Social
Reaguursels
InloggenJippie hoef ik mijn verjaardag niet te vieren. En geen kerstmis. Top.
De Hema & A.H. The last resorts.
Hoeveel ambitie kan een mens eigenlijk hebben. Bewezen incompetent en toch gewoon doorgaan met doen alsof je de baas bent en je het allemaal beter weet.
Hugo, blijf gewoon bij je leest.
Avondklok macht frei!
Willem Wappie, is dat die met dat rastahaar? Moldylocks? Die man die momenteel qua geweldsverheerlijking gretig aan het jatten is bij de 'succesformule' Akwasi?
Volgens mij kan je dan beter niet blank zijn.
De man geniet echter duidelijk met volle teugen van het moment. Je moet er een narcist voor zijn.
Heeft in Wuhan anders prima gewerkt, die avondklok
fuck it... gruzelementen.
Waarom maakt iemand zich nog druk om wat Hugo vindt. Hugo is exit. Zelfs het CDA zoekt een goed moment om hem onder de bus te gooien en Wobke naar voren te schuiven. Zelfs Mark weet dit.
Macht corrumpeert, zie hoe huGo geniet, hij heeft geen idee dat het duwtje ieder moment kan komen. Hij ziet er overigens wèl slecht uit, de ogen van een drugklant.
Ek het een dompas. Daai maatreels is nie vir my nie.
hebben wij hiervoor al een Gruene Polizei Gendarmerie? dit wordt weer goed kut geregeld. kunnen die gasten dan werkelijk niks ordentelijk plannen?
Hoeveel lockdowns moeten we nog krijgen alvorens we in de gaten krijgen dat niemand meer brood op de plank heeft. Berg de oudjes op - wel vrijwillig - en laat de jeugd lekker feesten en beesten. We wilden toch groepsimmuniteit creëren?
Das goed, maar als je toch corona krijgt, dan ook geen plek in ziekenhuis of IC. Kies maar
Het overgrote deel van mensen onder de 40 (geen secundaire klachten) doorloopt een besmetting zonder noemenswaardige problemen. Dat risico valt dus wel mee.
Hoeveel maatregelen die niet werken moeten we nog krijgen alvorens we in de gaten krijgen dat het niets te maken heeft met "gedrag" van ons, maar met nog immer slecht onderbouwde en arbitraire maatregelen?
Citoyen aux armes. Burgers verzet u tegen de overheid die uw grondrechten afneemt. In andere landen zou men dit soort bestuurders letterlijk en figuurlijk een kopje kleiner maken. Zelfs in het door ons zo bekritiseerde Wit Rusland, Rusland, China of Noord Korea gaat de overheid niet zo ver.
Een overheid die door middel van illegale ingrepen de grondwet opzij schuift dient door de bevolking op snelle en definitieve wijze te worden verwijderd, op welke wijze dan ook.
Helemaal mee eens, maar de meeste mensen hier of daarbuiten verklaren je tegenwoordig voor gek als je zoiets zegt. Ik zie het op de demonstraties in het land van de laatste tijd: er is vrijwel geen opkomst terwijl we er eigenlijk allemaal zouden moeten staan. Het volk wat Nederland tegenwoordig representeert zijn slappelingen, jankmuilen en schapen helaas....
Ga toch weg. In China zijn miljoenen mensen opgehokt geweest en bewaakt met drones.
@Mr Moore | 29-09-20 | 18:38: daar heeft hugo een app voor
Kijk en daarvoor hebben ze in de VS nou ......
Grappig, ik dacht aan het Tweede Amendement en toen zag ik je reaguurdersnaam. Geen flauwe kaatsgrapjes aub.
Wat is de volgende stap... razzia’s op zoek naar huishoudens met meer dan drie personen op bezoek? Waarbij persoon nummer vier zich dan snel moet verschuilen achter de boekenkast?
Alles voor de volksgezondheid.
Welck eenen goet idee !
Ende 7,florijn 50 kopgelt beschickbaer!
AVONDKLOK ! Ik vind het wel degelijk een goed plan.
De enige wijze om die 'R' onder de 1 te krijgen. ...
Geen gezuip en gefeest buiten de eigen bubbel voor 2 weken, daarna langzaam afschalen, en zien wat er gebeurt. 10 K. boete voor de sukkel die 's-nachts wel de straat opgaat zonder pasje of permissie.
Geen mildheid ende genade!
- En het vreeeeeeeeselijjcke taboe van ' nimmer militairen op straat' gaat dan ook geslecht moeten worden, immers, handhaven moet.....
Desperate times, ask for desperate measures... en nee, we zijn geen China, en ook geen Wit Rusland.....
U bent helegaar geen echte piraat he? Geef het maar toe.
Doe normaal man. Het is geen oorlog.
@zeeman73 | 29-09-20 | 14:18: Nou, daar zitten we niet ver vanaf.
En ik hoop van ganscherharte dat je me over een paar maanden kan uitlachen voor ernstige PietPaniek... maar alle ingredienten voor gedonder zijn aanwezig.
-Massa werkloosheid( geduld, nog een maandje of 5, dan gaat 10+ % van NL de WW in)
-Polarisatie - van alle kanten nu-
-Pandemie, die reguliere zorg gaat platleggen.....
-Sociale onrust door mondigheid burgerij en sociale media.
-totaal gebrek aan handhavers(al jaren).
Massale werkeloosheid is totaal niet nodig als dit kabinet tijdelijk afdrachten, heffingen, belastingen en premies voor sectoren die van overheidswege moeten sluiten of beperken zou kwijtschelden of op zijn minst drastisch gaat verlagen. Op voorwaarde dat ze hun personeel in dienst houden uiteraard. Ben je meer dan de helft van je vaste lasten en overhead kwijt en als je als ondernemer dat niet trekt was je zaak toch al niet levensvatbaar zijn.
Maar helaas, het geld moet rondgeopmt blijven worden want er zijn teveel mensen en fte's van afhankelijk, aan fictieve en administratieve ballast.
Mijn hond wenst gezien z'n eigen verzonnen dagindeling na 24.00u uitgelaten te worden. Dat wordt een probleem voor hem of de boa.
*Sigaretje opsteken doet* Het virus houd niet van nicotine en rooklucht.
Klopt. Rokertjes zijn minder vatbaar voor ongecontroleerde infectie en overreactie van het immuunsysteem. Bierdrinken was ook om een of andere reden goed tegen de rona's alleen is mij dat even ontschoten.
*hips*
@elfenstein | 29-09-20 | 14:17:
Plop ende proost!
Hoezo niet? Ze gebruiken de roetdeeltjes uit een sigaret als spaceship.
Potdorie, nu gaat het carnaval in Helmond straks ook niet meer door.
Tip voor verbetering:
'via de H. Communie in een gevulde kerk'
moet zijn
'via de H. Communie en de Azaan in een gevulde kerk en moskee'.
Zoals het er nu staat is het net alsof enkel en alleen de katholieke/christelijke gelovigen de schuld krijgen van coronabesmettingen in gebedshuizen en moslims geen besmettingsrisico zouden lopen. Dat is niet o.k.
Iedere keer die coronafocus op alleen de katholieken en christenen klopt ook niet omdat de kerken 'leeglopen' terwijl de moskees goed gevuld zijn. En dat betekent dus weer dat - sorry, zo werkt zo'n virus nu eenmaal - dat de kans om met corona besmet te raken in het ene gebedshuis groter zal zijn dan weer een ander.
En verder is van al dat christenen bashen nog geen een corona-patiënt beter geworden, dussss.
En gisteren op tv: het virus is milder geworden. Minder mensen belanden op de ic. En hier moet dus de economie van naar de knoppen.
Inderdaad ja. In het voorjaar dacht ik nog: dit is een relatief onbekend virus en de cijfers vanuit China doen een enorme kans op overlijden vermoeden. Dus voor de zekerheid hard ingrijpen kon ik goed begrijpen. Nu is er zoveel data bekend over het verloop, seizoenseffecten, wel en niet werkende maatregelen, etc. Dat ik me niet meer in deze desastreuze en destructieve maatregelen kan vinden.
Een heel verhelderend verhaal obv feitelijke data vind ik blijken uit de uitleg van Ivor Cummings op Youtube. Zoeken op "virus issue crucial update sept 8th".
Als ze er de griepgetallen niu eens naast leggen. Hoeveel positieven, hoeveel opnames, overleden patienten, leeftihd, etc.
@zeeman73 | 29-09-20 | 14:20: als ik naar de data kijk uit die video waaraan ik hierboven refereer, is de uitleg: ja, meer dan bij griep maar in de afgelopen winter waren er ook juist ondersterfte. Zou de coronapiek van maart/april niet deels een "inhaalslag" daarvan zijn? En dan verder redenerend, is corona dan (qua sterfte%) wel zoveel dodelijker dan griep doorgaans is?
Een avondklok op basis van een noodverordening... Dat is de moeder van governmental overreaches.
Ik verzoek iedereen om 'Noodverordening blijkt illegaal en moet worden aangepast' op te zoeken in Google. Een artikel van Trouw. Uit april. Een half jaar terug.
Het is zo triest dat je er eigenlijk om moet lachen. De winkelier dus ook de supermarkt kan de klanten verplichten tot het dragen van een mondkapje. Heb ze wel eens gehoord van de klant is KONING. De klant koopt. Dan kom ik toch lekker niet in deze winkels. Jammer joh. Koop het wel ergens anders. Oh ja, boodschappen, gewoon online. Prima. Wel erg voor het personele bestand van de supermarkt, gedwongen ontslagen want tja er komen minder klanten dus, personeel eruit. Bedankt namens de angsthazen. Misschien betalen zij wel de uitkeringen van deze veelal jonge mensen. Dacht het van niet. De meeste pensionada's zitten er warmpjes bij dus boeiend. Later.
Wat dacht je van de korte lontjes die om zich heen gaan slaan als ze tegen gehouden worden of commentaar krijgen?
We worden letterlijk en figuurlijk een online wereld.
@MoonBeebe | 29-09-20 | 13:33: Ben je zo snel boos?
@komtdatschot | 29-09-20 | 13:36:
Dat moet de gemiddelde reaguurder al niet geheel onbekend in de oren klinken.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-09-20 | 14:02: Ik ben een zeer aimabel persoontje maar er zijn natuurlijk grenzen. Korte lontjes heb ik zo geblust, niet goedschiks dan wel kwaadschiks. ;-).
Langzamerhand begin ik te begrijpen waarom de Duitsers tijdens de bezetting geen kind aan de Hollanders hadden.(uitzonderingen nagelaten)
Ik ook, lemmingen, dan zijn het.
De politie werkt gedwee mee in het beperken van essentiële vrijheden.
De burgers morren niet als de politiek vrijheden neemt die hen nooit gegeven zijn.
Ik maak me geen illusies hoe een nieuw 40-45 eruit zou zien.
Ze kwamen hier makkelijker binnen dan in Oostenrijk.
Willem Engel vergelijken met Hitler vind ik wat ver gaan, maar ik snap je punt.
@JohnLocke | 29-09-20 | 13:37:
Het volk zal het uiteindelijk zelf denken te willen. Zo sterven democratiën, met daverend applaus.
Appels = peren dus onzin. Lekker flink doen met een pistool op je gericht.
Middels deze wil ik kond doen van het heuglijke feit dat ik vrij van corona ben.
Nog wel.. in ieder geval.
Kunnen we GeenStijl niet omdopen tot GeenCorona?
En wanneer we nu allemaal die test weigeren? Dan komen er ook geen zieken bij toch?
GeenSlijm.
Eerst excuses aan de Wappies die dit al voorzagen.
@CalamityJane | 29-09-20 | 13:19:
En een lintje.
Zeker :-).
Ik patrouilleer op het Scheveningse strand,want je weet het maar nooit.
Kom net uit Scheveningen, en daar was het behoorlijk druk. Zelfs Ton Elias liep er rond, zonder mondkapjes. Dan weet je het wel....
@Kuifje-naar-Brussel | 29-09-20 | 13:23: Je gaat mij toch niet vertellen dat Ton Elias meerdere mondkapjes zou moeten dragen? Alhoewel, zou eigenlijk ook best wel kunnen, jij kent hem.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-09-20 | 13:23: Tja ,is een VVDer toch.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-09-20 | 13:23:
O,ik lag in een schuttersputje om de kustlijn van Nederland te bewaken.
Nou ja schuttersputje.Is volgens mij een kuil die een of andere Duitser gegraven had toen tie op vakantie was in Nederland.
Maar goed,ik was mijn schep vergeten dus we moeten het daar maar mee doen.
@komtdatschot | 29-09-20 | 13:31: Die schep is niet het ergste, als je de rest maar hebt meegenomen want met modder gooien helpt niet echt.
@MoonBeebe | 29-09-20 | 13:39:
Heb een luchtdruk geweer en 100 kogeltjes mee genomen.
Ben er helemaal klaar voor.
@MoonBeebe | 29-09-20 | 13:39: Pang pang roepen werkt toch ook volgens een van de bewoners aan de boulevard daar?
@5611 | 29-09-20 | 13:47: Ah ja, dat is waar ook.
Het doodgaan schiet maar niet op. De overheid weet niet bepaald van doorpakken.
Beetje lastig wel, gezien met het oog op de verkiezingen.
Kunnen ze de rest van de sterfgevallen die gevallen zijn doordat reguliere zorg opzij geschoven is er niet bij tellen? Dan zou het zomaar eens heel hard kunnen oplopen.
@MoonBeebe | 29-09-20 | 13:32: dat soort afwegingen inderdaad. Waar blijven die? Doet het OMT dat of sturen die vooral aan op niet te volle IC's? En interesseert hen die bijeffecten niet? Of is er ergens hiervan een reële inschatting gemaakt en zijn de maatregelen nu onder de streep naar verwachting de minst slechte? Economische gevolgen nog buiten beschouwing gelaten.
Om even in het perspectief te plaatsen waar we mee bezig zijn: ten minste 97,5% van de mensen die met het coronavirus besmet worden, overlijden niet, EN hebben geen specialistische medische zorg nodig, EN houden geen blijvende schade over aan het virus.
Laat dat even op u inwerken wanneer u de volgende keer juicht voor nieuwe maatregelen.
2,5% wel?... dat is best veel.
Maar 100% van de mensen die GEEN corona heeft gehad overlijdt vroeg of laat. Nu jij weer.
@Haatgenerator | 29-09-20 | 13:20: Ja, corona voorkomt wel dat je dood gaat aan kanker.
@Haatgenerator | 29-09-20 | 13:20: Klopt ik zie om mij heen heel veel mensen onder de 50 jaar dood gaan. En boven de 50 jaar gaan ze allemaal !!!!
Mensen kijken helaas niet meer naar cijfers. Onderbuikgevoel en angst regeren. De oplossing had wellicht deels gelegen in uitbreiding IC en ziekenhuis capaciteit na de tekorten van winter 2018 (toen door gewone influenza griep) ipv verlagen wat is gebeurd. Icm gerichte maatregelen voor kwetsbare groepen. Dan had wellicht de economie gewoon door kunnen draaien en de noodzakelijke zorg geleverd kunnen worden.
In maart 2020 was dit nog lastig in te schatten, maar nu is er volgens mij zoveel meer bekend dat je veel gerichter maatregelen kan treffen. En meteen beginnen die IC capaciteit permanent uitbreiden.
Prima een avondklok, vanaf pak 'm beet 21.00 tot 05.00 in de winter en 23.00 tot 04.00 in de zomer. Scheelt een een heleboel criminaliteit , verkeersongevallen en alcholische contactmomenten in de nacht, en blijkbaar ook Coronabesmettingen. Zal zo goed bevallen dat de roep om het structureel in te voeren oorverdovend zal zijn (aangevoerd door de Volkskrant, stel ik me zo voor). Feestjes en theatervoorstellingen e.d. gewoon overdag (met mondkapje natuurlijk), waarvoor je vrij kan krijgen van je werkgever (subsidie staat). Heel erg bedankt Hugo en Mark (of Mark en Hugo)
Aan het begin van je tegel voelde ik woede, daarna kwam ik weer tot rust. ;)
Geen slecht idee, voorkom je een boel ellende mee.
De verloskundigen en kraamverzorgsters gaan het druk krijgen.
Ik vind het wel degelijk een goed plan.
De enige wijze om die 'R' onder de 1 te krijgen. ...
Geen gezuip en gefeest buiten de eigen bubbel voor 2 weken, daarna langzaam afschalen, en zien wat er gebeurd. 10 K. boete voor de sukkel die wel de straat opgaat zonder pasje of permissie.
Geen mildheid ende genade.
Moeten de drugsrunnertjes wel erg vroeg op staan.
Er tekent zich een duidelijk patroon af bij de orthodox-liberale kabinetten Rutte I, II & III: de verantwoordelijkheid wordt meer en meer bij de lagere/regionale overheden en/of de ondernemers/particulieren neergelegd. Als het dan fout gaat, komen Rutte en zijn ministers zogenaamd als 'reddende engel' aansnellen om een moreel appèl op de lagere overheden en de maatschappij te doen om zich aan de 'eigen regels' te houden. Rutte lijkt zijn orthodox-liberale droom van de herintroducering van de 'nachtwakerstaat' - compleet met avondklok - bijna te hebben verwezenlijkt. De overheid trekt zich terug uit de zorg, de woningbouw, de energievoorziening en de sociale zekerheid. Nóg vier jaar Rutte IV erbíj en dan ze kunnen in de Haagse burelen definitief het licht uitdoen.
Met dit verschil dat het aantal ambtenaren onder Rutte blijft groeien.
Wat betreft de mondkapjes (die maanden lang geen enkele zin hadden): Mark schuift af naar Hugo, Hugo naar de winkeliers en de winkeliers naar de klanten. Omgekeerd is dat de volgorde waarin iemand de schuld in de (al dan niet gekleurde) schoenen geschoven krijgt als het mis gaat.
Het is wel de manier om de vrijetijdsbranche definitief de nek om te draaien. Al die alcoholische contactmomenten weg, Rutte maakt weer goede sier bij zijn moslimvriendjes. Als we dat nou zo houden, is dat onderdeel van de sharia alvast ingevoerd.
Och arme ouders met recalcitrante puberblagen.
Het komische is dat als straks blijkt dat het allemaal wel weer meevalt met dat hele Corona-gedoe dat Rutte, De Schoenen en consorten zichzelf op de borst zullen slaan dat hun beleid heeft gewerkt. Terwijl het natuurlijk in werkelijkheid geen drol verschil uitmaakt. En verder wens ik de handhavers veel sterkte met hun ondankbare en onuitvoerbare taak, want ik zie de weerstand alleen maar toenemen!
Voor de verkiezingen gaan ze echt niet toegeven dat ze fouten hebben gemaakt. Dat is het nadeel nu. Als ze nu toegeven dat ze fout zaten gaan ze sowieso de verkiezingen verliezen. Ze zitten fout, maar helaas, ze gaan het niet toegeven. Zeker niet voor de verkiezingen. Sukkels.
@OuweOuweLekkerMauwe | 29-09-20 | 13:11: De verkiezingen zijn in maart, er zit dus nog een hele winter tussen met virus uitbraken. Tot half maart gaat dit virus rondwaren, daarna is het tot begin september weer even rustig. Ik voorzie tot de verkiezingen dus geen afname, het tromgeroffel zal lastig worden.
Voor de verzetsploeg uit Veldhoven.
De konijnen liggen in hun hol.
Ik herhaal.
De konijnen liggen in hun hol.
Komtdatschot. In een groen groen groen groen knollen knollenland daar zaten ze eerder te bikkecementen.
Mag ik bij jou groep?
@CalamityJane | 29-09-20 | 13:13:
Jij wel hoor:)
morgen gaan de konijnen keutelen.
ik herhaal
morgen gaan de konijnen keutelen.
Mijn buurtkroeg is net dichtgegooid en nau
Verhuizen naar een andere buurt.
Wat moet je anders...........
Ben het boek van Hannie Shaft aan het lezen.
Can you dig it?
@Deksmaat | 29-09-20 | 13:26:
Is geschreven in het Nederlands.
Can you dig it ben ik nog niet tegen gekomen.
@komtdatschot | 29-09-20 | 13:33:
(U schreef Hannie) Shaft.
youtu.be/GdZQu0yyrM0
Tussen 1648 en 1795 bestonden er scuur-, schuil- en net over de Staatse grens grenskerken voor de katholieken. Zeker in het begin onherkenbaar en illegaal. Als dit zo doorgaat komen er ook schuur-, schuil- en grenskroegen voor de illegale alcoholische contactmomenten.
@Deksmaat | 29-09-20 | 13:48:
dikke grijns
@5611 | 29-09-20 | 13:56: speak-easy's?
En de gedresseerde aapjes juichen.
Goed plan, zo'n avondklok.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-09-20 | 13:04: Dat vinden alle gedresseerde aapjes.
Avondklok, ja. Er zijn er genoeg die het hard nodig hebben. "Beperk mij, want ik ben te beperkt om mezelf te beperken."
@Kuifje-naar-Brussel | 29-09-20 | 13:04: kunnen diegenen waar het voor bedoeld is dan klokkijken?
Zul je zien en beleven dat radio oranje binnenkort ook verboden word.
Halsema durft niets meer. Dat is aangeschoten wild.
Aangeschoten door haar zoon of haar man?
@zwaaropdehand | 29-09-20 | 13:03: allebei
@Kuifje-naar-Brussel | 29-09-20 | 13:05: dat zijn er al 3
Probeer als leidinggevende in het basisonderwijs eens kritiek te uiten op het Coronabeleid. Ken je lache!
Heb enkele leraren en leraressen in mijn familie.
Een en al hysterie, hahahaha
@joppo0 | 29-09-20 | 13:11: Niet goed wies. Lopen blind overal achteraan. Mark en Hugo zijn helden, aldus mijn collega's...
Voordeel is wel dat de treinen na invoering maatregelen weer pünktlich gaan rijden.
Hahaha
Dat doen ze nu ook al.
Het ziet er vooral uit als een volgende stapje naar een fascistische heilstaat. Het is absoluut niet noodzakelijk voor een betere volksgezondheid, maar je vernielt er wel een hele bedrijfssector mee.
Als je tot de kwetsbaren behoort, dan ben je niet 's avonds in de kroeg én kijk je wel uit met bezoek dat dat wel doet.
Dát gedrag zou de overheid moeten faciliteren.
Gelukkig hebben de MSM wel mooie schoenen om te likken.
Ben het helemaal met u eens.
Als we niks doen, kan de zorg het niet aan en liggen de lijken straks op straat. Of vindt u dat wel een gezellig beeld?
@zwaaropdehand | 29-09-20 | 13:05: flauwekul. Zelfs in maart lagen de lijken niet op straat. Weet u dat bij een stevige griep de beelden van overvolle moratoria hetzelfde zijn?
Dat gegoochel met cijfers, sorry hoor, maar het sterftecijfer is nog lang niet zover dat dat het vermoorden van een bedrijfssector rechtvaardigt.
Zie ze het straatvuil nog onder hun zolen vandaan likken. Ze moeten ook eten hè.
En waarom lagen ze in maart niet op straat?
Vanavond bij zonsondergang mijn ramen maar weer eens gaan blinderen. De kolenkit vullen, en de telefoon van de haak.
Heb vijf burger aanhoudingen gedaan bij asociale mensen die geen anderhalvemeter afstand hielden.
Das toch weer 37.50 euro erbij op mn bankrekering.
Kopgeld. Dat is ook lang geleden. Laat Hugo het maar niet horen.
@wapster | 29-09-20 | 12:51:
Nou,die 37.50 euro krijg ik van Hugo.
Een avondklok zou vrijheid in extreme mate inperken en echt veel te ver gaan. Zeker als je na gaat dat het eigenlijk 0,0 bijdraagt in gevallen waar iemand bijvoorbeeld alleen over straat wilt.
Gaat echt veel en veel te ver dus. Dat gezegd hebbende, de laatste keer dat CDA een vrijheidsbeperkende optie links heeft laten liggen of heeft afgekeurd, kan ik mij niet herinneren (ook niet pre-corona).
Is er trouwens al een vaccin voor de Hong Kong griep en de Mexicaanse griep.
Ja! Gezond voedsel en een fit lijf.
@OuweOuweLekkerMauwe | 29-09-20 | 12:36:
Oeps,daar ga ik al.
@komtdatschot | 29-09-20 | 12:40: Komop Chef! Drink je smoothie, en doe je pushups.
@OuweOuweLekkerMauwe | 29-09-20 | 12:36: En veel extra vitamientjes: A,B,C,D en zink. In levertraan(capsules) zit trouwens A+D samen dus dat scheelt weer.
Nou, goed dat u dat punt even benoemd.
Het blijkt dat, hoewel er niet op wordt getest, de besmettingen toenemen van de Hong Kong en Mexicaanse griep, en vergeet de Spaanse griep ook niet.
Dat er geen hond meer ziek van wordt is niet van belang.
Net als met de Corona griep.
@OuweOuweLekkerMauwe | 29-09-20 | 12:41:
Smootie?Pushups?
Wil je me dood hebben of zo.
@Lupuslupus | 29-09-20 | 12:42:
Die vitamientjes worden zwaar overschat. De fabrikanten ervan hebben er het meest baat bij.
@Bolder | 29-09-20 | 12:46:
Ben er blij aan dat u het ook door heeft.
Voel ik me niet zo alleen op deze tegel.
@komtdatschot | 29-09-20 | 12:47: Doe als Arnold! www.youtube.com/watch?v=OW2z3pMILm8
@OuweOuweLekkerMauwe | 29-09-20 | 12:49:
Ga gelijk vijf flessen snapps halen.
Kijken of het helpt.
@komtdatschot | 29-09-20 | 12:51: Succes! Moet lukken met 37,50..;)
@OuweOuweLekkerMauwe | 29-09-20 | 12:49: Hij zegt 'not too much' en schenkt er een halve liter in. lol
Is een multivitamine niet genoeg?
@Lupuslupus | 29-09-20 | 13:02: Hahaha ja, en dan die grijns ook.
Neen , voor geen enkele !
Althans werkende.
Potverdomme, het was druk zojuist bij de Hugo Boss winkel in Breda. Ik heb mezelf ook maar even een mooi pak laten uitmeten. Die laarzen zijn ook kicken man.
*proest*
Stahlhelmen waren uitverkocht zeker
Hadden ze nog bruine hemden en Piposchoenen?
Ze hebben alles nog heren! Tot zo!
Staat je vast erg goed, straks in de kist.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-09-20 | 13:25:
zeker, zo'n Hugo Boss pak gaat zeker 30 jaar mee!
Jaap komt met een diagram uit maart om een punt te maken. Jaap, het is bijna oktober. Zwakzinnige...
Hoe langer open hoe langer je de mensen kunt spreiden over de avond.
Of werkt dat zo niet.
Denk dat ze bang zijn voor kroegentochten.
Scholen dan ook graag twee uurtjes korter open.
Haha door dat idiote beleid in Nederland komen Nederlanders bijna geen een land meer in zonder een vorm van restrictie.
Lekker voor een "Handelsland"
Het valt niet zo op want ze zetten een land op oranje niet alleen bij gevaar maar ook als die Nederlanders restricties opzetten ondanks dat het land zelf veiliger is dan Nederland.
Belachelijk codering systeem.
Uit mijn hoofd in Europa al een hoop landen met restricties voor Nederlanders, België , Zwitserland, Noorwegen , Denemarken etc.etc. buiten Europa wil nagenoeg niemand ons nog zonder restricties behalve Curaçao.
Ondertussen kan iedereen hier landen en lekker binnen lopen zonder enige vorm van testen en controle.
China pakt iedere dag een stuk of 10/15 geïmporteerde cases eruit op vliegvelden die allemaal in strenge quarantaine gaan.
Hoe zou dat hier dan wel niet zijn. Moet een veelvoud zijn van wat er hier binnen komt.
Mensen die hier niets te zoeken hebben blijven gewoon binnenkomen en mogen zich vrij en zonder toezicht bewegen. Krankzinnig, zo doe je elke maatregel tot contacten en bewegingen teniet. Maakt elke maatregel even overnodig als zinloos, je helpt de economie alleen maar de vernieling in.
Waar zoek je dat eigenlijk op, welke restricties landen hebben voor reizigers uit NL?
@kapoerewiet | 29-09-20 | 12:39:
Op de website van BuZa, kun je visuminformatie, reisadviezen en dingen waar je aan moet denken op vinden. Het is wat aan de safe site aangezet maar goed, better safe than sorry.
@kapoerewiet | 29-09-20 | 12:39:
Even een linkje:
www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/rei...
@kapoerewiet | 29-09-20 | 12:39:
En voor asielzoekers ?
@Graaisnaaiert | 29-09-20 | 12:37: Controle aan de grenzen kan natuurlijk niet want dan zouden we heel veel asieleisers mislopen. En volgens Hugo de Schoene gaan we dankzij dit soort immigratie weer geweldig groeien, een miljoen mensen erbij!
Heeft Rutte dat geld al weer teruggevraagd wat hij wegens "corona" aan EU heeft gegeven? Wij hebben er het meeste recht op met onze kleurplaat.
En Helma Lodders kondigt alvast de steoelndans voor later aan. Wat is het toch ook een knullige amateuristische toestand...
Ze doen maar wat. En daar moet de bevolking op vertrouwen? Geen wonder dat zo hier en daar de hakken in het zand gaan. Niet dat je het alle 17 miljoen mensen naar de zin kunt maken maar dit is gewoon bespottelijk.
Net even mijn zwarte piratenpet met ditto zwart kostuum en laarzen afgestoft, gaat nog van pas komen.
Halsema wil landelijke verplichting mondkapjes. Dit kan ze ook zelf opleggen maar is er te laf en zwak voor.
Maar sowieso vraag ik me af wat ze zou doen als t ingevoerd wordt. Ze heeft nu niet echt een trackrecord in het handhaven van beleid rond gezichtsbedekking.
Sluier verplicht. Alcohol verboten. Waar doet dit aan denken?
@Canis.bonus.es | 29-09-20 | 12:50: Over 20 jaar is arabisch de voertaal in Nederland.
Halsema ziet hierin mogelijkheden om op termijn de burqa als verplichte gezichtsbescherming in te voeren.
Aangeschoten wild, ze raaskald maar wat.
Mondkapjes plicht, avondklok... Het wordt steeds gezelliger in Nederland.
#ikdoenietmeemetdieavondklokhoor
Als u niet meedoet met de avondklok dan wordt u opgepakt en in elkaar geslagen.
Dat zullen we nog wel eens zien.
Op onderstaande filmpje is te zien hoe het er aan toe ging bij de ziekenhuizen bij de vorige griep epidemieën.Zien jullie het verschil?
twitter.com/WakkerGeluid/status/13099...
Dat filmpje moeten ze op het NOS journaal laten zien.
@Lupuslupus | 29-09-20 | 12:53:
In dat filmpje zijn anders aardig wat journaal beelden te zien.
@komtdatschot | 29-09-20 | 13:00: Mensen vergeten snel.
we zitten nu 7 a 8 maanden in deze crisis.
de strategie lijkt wachten op een vaccin, normaal doet de farmaceutische industrie er jaren over om zoiets te maken.
misschien zal dat deze keer sneller gaan omdat zo veel bedrijven er aan werken.
iets dat het ook een soort race maakt tussen de farmaceutische bedrijven. of we daar ook een veilig vaccin van krijgen gaan we nog zien
maar dit gaat in het gunstige geval nog een half jaar duren.
we kunnen niet van lockdown naar lockdown blijven gaan in de tussen tijd. zonder dat de samenleving en economie door de hoeven zakt.
Hiv bestaat 37 jaar. Nog steeds geen vaccin.
inderdaad garantie dat er een vaccin komt is er niet en tot lijkt dit de strategie van de regering.
ik hoor of zien geen lange termijn strategie voor het komende half jaar of langer.
het lijkt een stuurloos schip dat de belangrijkste dingen testen en bron en contact onderzoek niet georganiseerd krijgt.
en nu krijgen we weer dit soort paniekvoetbal
De afgelopen 10 jaar hebben slechts 3 griepvaccins een effectiviteit van boven de 50% bereikt. Minder dan 30% op een geslaagd vaccin dus.
Als we gewoon Taiwan hadden gekopieerd waren was onze economie veel minder hard geraakt
qz.com/1910290/taiwans-economy-has-re...
Als we scholen veilig willen maken kijk dan naar hoe China dat gedaan heeft op bv kindergartens. Totaal anders dan hier maar het is ze wel gelukt.
Hoe weet uw dat.
Wat een geleuter over IC capaciteit, Bel Peking, binnen 3 weken staan de failliete ziekenhuizen Slootervaart en Lelystad vol met IC bedden inclusief Personeel, kost misschien een paar miljard maar dat is te verwaarlozen met de kosten die een lockdown met zich mee brengen.
De infra is er wel, de mensen niet.
@Frau Merkel | 29-09-20 | 12:32: Huh? Er komen toch elke week zo'n, pak 'm beet, 4 á 500 hoogopgeleide chirurgen uit Afrika naar Nederland toe?
@Frau Merkel | 29-09-20 | 12:32: als die mensen er niet zijn waarom is het dan nodig? Staan die verpleegkundigen duimen te draaien?
@Frau Merkel | 29-09-20 | 12:32: Die mensen leveren de chinezen er graag bij,
@Frau Merkel | 29-09-20 | 12:32: Er zijn onder Rutte's bewind 6.000 verpleegkundigen ontslagen want er moest bezuinigd worden. Niemand die je daarover hoort.
Kunnen we meteen die apothekers uit Syrie daar aan het werk zetten.
@Lupuslupus | 29-09-20 | 12:55: En... zo'n 8 ziekenhuizen gesloten.. ook stilte
@MooseNL | 29-09-20 | 14:08: Precies. Heb onlangs nog de link geplaatst welke ziekenhuizen dat waren.
@Lupuslupus | 29-09-20 | 16:48: dat was Rutte samen met de PvdA als ik het goed heb. Asscher heeft nu weer een grote mond.
Leuk zo'n avondklok. Maar we weten allemaal hoe het gaat. Handhaving zal zoals altijd een probleem vormen. Allereerst zullen the Intouchables (zeg maar links gespuis en de 5de colonne zich roeren) zonder dat word ingegrepen. BOA's zijn vogelvrij en zullen het moeten ontgelden. Vervolgens gaat onze MP of 1 van zijn knechten stoer praten en worden wat brave burgers in elkaar gemept door de ME en/of leger. Uiteraard gevolgd door hoge boetes en straffen.
En dan blijkt een parlementariër nog met drie man op 1 fiets onderweg te zijn geweest na het vallen van de avondklok. Er word wat gejankt, de fiets word geschonken aan de Duitsers en daarmee heeft ook de avondklok zijn werking (mocht die er al zijn) verloren omdat het meten met meerdere maten geen goede basis vormt voor een succesvolle handhaving.
wat is links gespuis?
@Gappie333 | 29-09-20 | 12:26: Antifa, BLM etc. Dat weet toch elke Gappie?
haha
Net mijn bruine uniform gepast, en het past nog.
Ik ga voor zwart met een schedeltje.
Kun je ook nog aangeven hoe hoog de sneeuw lag bij de wintersport?
@kloopindeslootjijook | 29-09-20 | 12:34: *Zo hoch , Klap.
Heb nog een ster en een swastika liggen, wanneer gaat het in?
Knijp(de)katten in het donker tijd.
En Nederland poldert lekker verder. Halsema wil landelijke mondkapjes plicht. Zelf durft ze niet doortastend te zijn want dan zijn er mensen die haar niet meer lief vinden. En GL heeft nu eenmaal geen reputatie van doortastend besturen.
Maar de landelijke overheid wil het ook niet opleggen om dezelfde reden en verkiezingen in het vooruitzicht. Dus mag de middenstand het oplossen door masker gebruik af te dwingen en dus al t voorgeprogrammeerde gezeur te absorberen. Polderen werkt niet een crisis, dan heb je sterk leiderschap nodig. Nu zie je pijnlijk duidelijk waar we staan in de Nederlandse politiek. Triest.
We zulllen Halalsema nog eens herinneren aan dat dam protest.
Nachtklok, strak plan. Want midden in de nacht is het overal superdruk, en is er dus overal veel kans van mens-op-mens besmetting.
En dan maar hopen dat het overdag niet nog drukker wordt.
qz.com/1910290/taiwans-economy-has-re...
Vrijheid inleveren voor “veiligheid”.
Dit is toch wat de Wappie roepers willen?
Beide kanten noemen elkaar nu wappies, dat maakt het er niet duidelijker op.
Nee. De wappieroepers vinden dat mensen die zichaanstellen over "vRiJhEiD!?" omdat ze een heus mondkapje moeten dragen een stel ontzettende kneuzen.
Een avondklok begint een heel ander verhaal te worden.
For the record. Hier in de panelen wordt iedereen die kritisch is mbt de aanpak en het gevaar van het virus, een Wappie genoemt. Denk alleen dat deze roepers een avondklok hen ook wel naar de strot grijpt.
@Kwelbeller | 29-09-20 | 12:29:
Nee. Niet iedereen die "kritisch is".
Mensen die "kritisch" zijn zonder onderbouwing, dié worden steevast wappie genoemd. En dat zijn er nogal wat.
@John McClane | 29-09-20 | 12:23: Je suis wappie!
Geinig, een mopje over de schoenen van Hugo! Die had ik nog niet eerder gezien hier op de GS.
Geef toe, het zijn geinige schoenen.
@Jan Passant mk2 | 29-09-20 | 12:23: Sehr Schoen, zouden de Duitsers zeggen.
@Glasgow Argus | 29-09-20 | 12:24:
Gna, nu nog wat ijzerbeslag eronder
BigKnirth. Ben vrouw, niet al te fanatiek zeg ik er eerlijk bij, geen pumps voor mij. Wel lipstick, deze info voor een juiste indruk. Zelfs tegen beloning zou ik de schoenen van Van Schoenen niet dragen.
De volgende stap, pumps voor de heren?
Vond um ook origineel.
Ook wel makkelijk om handhaving bij bedrijven neer te leggen. De 15 jarige vakkenvuller die mensen op gedrag moet aanspreken werkt niet echt.
Dus eerst moeten mijn kroegvrienden bij mij doorzakken omdat de kroeg te vroeg dicht gaat en vervolgens moeten ze ook nog allemaal verplicht blijven slapen?? De regels worden steeds vreemder.
Precies wat ik dacht. "Inkakken is bijpakken" gaat weer helemaal hip worden.
Heeft er al iemand binnen het ambtenarenapparaat conclusies getrokken uit het feit dat vooral in Amsterdam Nieuw-West en de Bijlmermeer het aantal besmettingen fors oploopt? Wink wink. Het is niet alleen een slim maar ook een racistisch virus.
Sssssst! U bent hier de racist. Zomaar uw onderbuik een statistische analyse laten doen.
Inderdaad. Het kan zoooo makkelijk zijn:
Begin eens met handhaven op de reeds bestáánde regels in de Schilderswijk, Mathenesse, etc, voordat je de rest van het land met verdere maatregelen gaat bestoken, zodat je er maar omheen kan blijven draaien.
Dit komt uit dezelfde gedachtegang voort als doen alsof er een "jong mannenprobleem" is in Europa, terwijl iedereen weet wat voor jonge mannen er bedoeld worden in dergelijke nieuwsberichten over vrouwenaanranding, etc.
@Vage_eddie | 29-09-20 | 12:37:
Het mooie is trouwens dat je bij handhaven in die wijken niet eens hoéft te benoemen dat het om migranten gaat. Je handhaaft gewoon de wet. De wet geldt voor iedereen, overal in Nederland. En tsja, dat je dan strenger oplet in wijken waar men er slecht op let, is dan enkel een logisch gevolg en compleet te legitimeren. Je stuurt enkel mensen bij op vertoond gedrag.
In de Bijlmer wonen nu eenmaal veel studenten. En die geven vaak feestjes.
Wie zijn nu eigenlijk de echte wappies?
Diegene die corona nogsteeds zien als ebola 2.0 of diegene die al maanden roepen dat er iets niet helemaal pluis is?
Alletwee sporen niet.
@Papa Jones | 29-09-20 | 12:20: "Iets niet helemaal pluis" en je spoort al niet volgens jou? Dan spoor je niet.
Grappig, dat je de uiteinden van het spectrum pakt, terwijl daar, ongeacht het onderwerp, zich meestal de idioten bevinden. Bekijk het voor de grap eens vanuit het midden: Dan zijn allebei die groepen getikt.
@vage_eddie
Nou precies dat enige verschil is dat 1 groep wappies t beleid maakt en de andere groep met 10 man op een regenachtige doordeweekse dag staan te schreeuwen.
@Vage_eddie | 29-09-20 | 12:31: Ja, de extremen schreeuwen hard, maar hebben bijna nooit gelijk.
Is het uitstellen van de verkiezingen in maart aanstaande al aangekaart door Ollongren?
Of wachten we nog even af wat de peilingen doen?
Kaag wordt gewoon per decreet aangesteld als Kanselier.
Uitstel naar juni zou zeer gunstig zijn voor Rutte. Dikke Jan's dat het virus na maart weer lijkt te verdwijnen en dan kan hij in de campagne claimen dat dat door het succesvolle beleid van het beste kabinet sinds WOII komt.
Je kan nu alweer ruiken dat deze maatregel een ramp zou gaan worden in de hadhaving. Straks zijn vooral de mensen die na een avonddienst nog even een blokje om willen, de hond willen uitlaten, of nog even willen hardlopen de dupe.
Destijds zag je het met die 4 lui die op afstand een gebakje zaten te kanen.
Laat ze eerst maar eens het huidige beleid handhaven in wijken als de Schilderswijk. Daarna praten we wel verder over maatregelen die voornamelijk alleen weer goedwillenden gaan raken.
Bij al deze op democratische wijze tot stand gekomen spelregels, waarbij ieder mag doen en laten wat ie wil, moet ik toch keer op keer weer denken aan "Gewetensbezwaren" van Don Quishocking .
Zand in je bakpak!
Het Chinese virus is geslaagd als biologisch wapen.
De randstad is ermee plat gebombardeerd en de Zes-en-een-Kwartjes in onze regering denken nu over een avondklok voor de rest van het land.
Voorzichtig met uw mening, de (inter)Nationaal Socialistische Beweging luistert mee. OQ heeft hun la(r)ven in uw kennissenkring.
De prutsers in Den Haag hebben geen beleid. Eigenlijk zeggen ze, je bent zelf verantwoordelijk want wij hebben niet genoeg politie om dat beleid kracht te geven.
Ze zouden moetenzeggen, mondkapjes verplicht en we plaatsen nog eens duizenden camera's om dat te controleren.
Doen we dat een paar weken en zorgen we dat de zwakken, zieken en ouderen bescherming krijgen dan ziet het er veel beter uit.
En draag je dan geen mondkapje, dan komt die camera achter je aan.
Inderdaad. Beleid is een samenhangend pakket regels en maatregelen met daarachter een duidelijke visie, richtingsbesef en idee van bestemming.
Dit gekloot voelt alsof ieder kamerlid een zelfgeschreven lootje met een maatregel erop in een grabbelton heeft mogen flikkeren, en dat men daar op random dagen een paar uittrekt.
@Vage_eddie | 29-09-20 | 12:20: het lijkt inderdaad wel een kansspelshow.
Waar zijn eigenlijk de wetsartikelen die dit mogelijk maken?
Ze zijn er niet hé.....
Mooi dat winkeliers geen mondkapjes gaan invoeren voor de overheid. Maandenlang ridiculiseren en nu helpt het ineens zeker.
In Belgie zijn de maatregelen net versoepeld. En die hebben niet eens een regering.
Wij hebben de avondklok al gehad. Waarvan ik overigens de indruk heb dat het niet echt een doeltreffende maatregel was om het virus terug te dringen. Brussel, bijvoorbeeld, kleurt inmiddels knalrood.
Waar blijft de fotosoep van marcherende Oosterburen met bloemschoenen?
Plus mondkapje
Met hulp van zijn schoenlepel en zijn schoenspanner marchieren we straks door de straten om te controleren of iedereen zich wohl aan die Afondklokke helt dat voelt iedereen al aan zijn opgepimpte klompen of staffellaarzen aan. Echt die Hugo heeft het geschikte profiel die bij de schoen past om hem aan te trekken en u reaguurder mee onder uwen achterwerk te trappen.
Ik hoorde dat hij is overgestapt op Dr, Martens, en dat hij overweegt om zijn vrouw te verzoeken met de tondeuse zijn kapsel in model te brengen.
Alles en iedereen moet kapodt om een breister bep en wo2 veteraan cornelius nog een paar jaar electriess fietsen te gunnen.. hopeloos.
Als je niet weet waar het om en over gaat is het vooral hopeloos om te reaguren
Kroegen dicht om 22.00 uur, OK. Maar mogen ze om 00.00 uur weer open?
Wat een slimmerd ben je toch.
Het enige voordeel voor mij is dat ik minder snel verkracht kan worden als de avondklok ook voor asielzoekers gehandhaafd wordt. 1 voordeeltje....
Daar heeft u een punt, meneer.
Wat de afgelopen jaren overkwam je dat regelmatig?
Handhaven en asielzoekers, daar wordt de Iftarpolitie schuchter van.
@Capt. Iglo | 29-09-20 | 12:19:
Loopt hele nachten in de buurt van, in de hoop op.
Mooi hoe niemand het heeft over de buitentemperatuur / zonlicht, zomer, minder gevallen.
Herfst komt eraan. Dan begint de griep ook meestal.
Sinds Kerona is er geen griep meer.
@koolteer | 29-09-20 | 12:13: Hou op, het heet china virus
Wel hoor, ik lees niet anders dan dat het jaargetijde meespeelt.
Maar dat doet er ook verder niet toe.
@koolteer | 29-09-20 | 12:13:
De Chinese aanvalsgriep heeft alle andere ziekten genezen. Wie nu voortijdig dood gaat had Corona.
Dan wordt het lastig om het onderscheid te maken tussen griep en corona. Behalve als je uitgebreid test.
Krijg je bij overtreding de kogel of foei?
Combinatie. Eerst de kogel en dan foei.
Zie mijn eerdere link.
Redt onze obese babyboomers!
Ik heb vast een pamfletje voor de Schoenen opgeduikeld. CTRL-C & CTRL-V.
Heeft hij weer wat meer tijd om nieuwe sloffen te kopen.
www.tweedewereldoorlog.nl/kennis/them...
Avondklok!? Serieus?
Hoop van ganser harte, dat wij allen deze absurde maatregel gaan overtreden.
Er zijn grenzen. Die worden nu razendsnel genaderd.
Wie schrijft die stupide teksten van Hugo?
“We doen ons best, maar het virus doet het beter”
"We zijn klaar met het virus, maar het virus is nog niet klaar met ons"
Of is Nederland massaal debiel?
Nederland is massaal debiel.
Dat doet het Winkelnerings Management Team.
"Wie schrijft die stupide teksten van Hugo?"
Insayno? Aquarium? Degene die de teksten voor Famke Louise schrijft?
Het virus maakt het ook niet uit waar je vandaan komt, of je familie bent, welk geloof je hebt, welke leeftijd je hebt, al doen sommige mensen wel alsof dat wel uitmaakt.
Het liefste heeft het virus mensen die alleen aan hun eigen plezier denken, desnoods ten koste van anderen. Van dat type 'succesvolle' mensen zeg maar.
Dus in die gevallen doet het virus het inderdaad beter.
Elke kastelein moet van zijn kroeg een kerk maken. Ladderzat 24/7 onder het motto van vrijheid van godsdienst. Zijn het CDA en de CU in de regering toch nog ergens goed voor.
Nóg beter om er een moskee van te maken. Mag je zo goed als álles.
@NonPlusUltra | 29-09-20 | 12:06:
Behalve zuipen en plezier maken.
Gelovigen hebben nu eenmaal privileges die ongelovigen niet hebben.
Je zou dat meten met twee maten moeten noemen eigenlijk, maar om een onduidelijke reden werkt dat toch niet zo.
In Antwerpen hadden ze ook een avondklok , nu is iedereen weer gezond .
O, geldt daarom voor heel België code oranje?
@wapster | 29-09-20 | 12:11: Ja. Anders was het nu wel code pimpelpaars wigwam.
@Is dit nog nieuws? | 29-09-20 | 12:24:
Maar je schreef dat IEDEREEN gezond is. Hoe kan dat nou, wigwam?
De politiek heeft geleerd van de situatie waarin 1 politicus een pardon heeft gegevens voor een aantal immigranten.... nu schuift de politiek alle verantwoordelijkheid af. Besluiten en handhaven ligt niet meer bij 1 persoon die daaraan opgehangen kan worden maar bij grote groepen ambtenaren en experts... die namens een instantie praten.
Is er al iets gezegd over daklozen en illegalen? Asieleisers die vrij rond mogen lopen en die natuurlijk niet worden bereikt wbt de maatregelen? collectanten en ander gespuis aan de deur en op straat? Straatkrantverkopers, colporteurs, informatiestands en standwerkers? Dat soort onnodige en te vermijden contactmomenten zou het eerste zijn wat je moet ruimen, om de doorstroming in de winkelstraten en -centra te laten doorgaan. En verder, zet die deuren en ramen maar open, voor zover dat mogelijk is. Frisse lucht en ruimte en geen overbodige mensen op straat, alleen zo krijgen we het virus eronder.
Nou, even los van de corona,
zouden mensen in Scheveningen en andere buurten in Nederland best blij zijn met even geen hangjongeren en straatraces.
www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/stadsdel...
WNL- Overlast in Scheveningen van staatraces, vaak in combinatie met lachgas
www.youtube.com/watch?v=0wGHcKmWHX8
Voor hangjongeren wordt een uitzondering gemaakt.
@spanarchist | 29-09-20 | 12:02:
Geintje zeker.
@spanarchist | 29-09-20 | 12:02:
Dat is natuurlijk ook een oplossing, elke overtreder van de avondklok gelijk ophangen: hangjongeren dus, en als afschrikking laten hangen.
Ik dacht dat ze bij die races al jarenlang lachgas gebruiken. Spuiten ze toch in de motor om sneller te knallen.
Hoezo, denkt u dat er gehandhaafd zou worden dan...?
Lodewijk tweet dat DLD het beter doet.
Waarom horen we Lodewijk dat nu pas zeggen.
#achtrafwijsheidpolitiekeoppositiewordthethelemaal
Duitsers zijn gemiddeld genomen veel beter in het naleven van regels en mentaliteit van een volk kun je niet zomaar veranderen. Kortom Lodewijk praat poep.
DLD heeft na het testen, van bron en contact onderzoek een geoliede machine gemaakt. Hadden wij ook kunnen doen de afgelopen 6 maanden.
@Kwelbeller | 29-09-20 | 12:25: Op papier ja. De bevolking houdt zich beter aan de regels en Duitsers sproeien alles en iedereen dood. Het is allemaal net wat rustiger. Nederlanders zijn veel gestresster en opgefokter in de grote steden. In Nederland spreekt niemand elkaar meer aan, want het levert gelijk ruzie en gescheld op. In Duitsland kun je rustig nog wat tegen iemand zeggen en dat wordt geaccepteerd. De grote steden zijn verloren gebied. De bevolking is verweesd in eigen stad door de massale verdunning door kansloos intolerant importvolk.
"In afwijking van wat het OMT adviseert, kiest het kabinet voor een groepsgrootte van samenkomsten van 30 in plaats van 20 personen in binnenruimten".
OK. Kunnen ze dan ook eindelijk eens stoppen met het afdraaien van het bandje dat roept "wij varen in ons beleid op het advies van experts"?
Het OMT was al weg naar nu komen ze met een RED team aanzetten. Is de democratie dan helemaal niets meer waard?
@Johan_Voorhaar | 29-09-20 | 12:05:
Slim, opzich: De verantwoordelijkheid afschuiven op andere bestuurlijke lagen, die je indien nodig een beetje kan herzien, of rouleren.
Een avondklok, leg mij uit hoe dat bijdraagt aan het bestrijden van corona. Volgens mij leidt dat er toe dat feesten pas bij het einde van de avondklok stoppen.
Jongeren afdeling van CDA is zojuist opgeheven...
U was het laatste lid?
Godverdomme, wat een schande.
Bij CDJA zitten toch allemaal nette jongeren met een schoon overhemd en zonder enge tatoeages die alleen spa rood drinken op 2 meter afstand?
Ach kom. Het jongste lid was 86.
Nu Nederland tot de grootste corona brandhaarden van Europa hoort, krijgen wij nu geld uit het EU corona fonds in plaats van nettobetaler te zijn?
Ik hoor de EU niet. Die is stil. De EU zou zichzelf nu kunnen bewijzen, maar is volstrekt vleugellam.
Nee, omdat we verder nog teveel staatskas overhebben.
Sinds de "participatiesamenleving" heeft de overheid een aantal taken die ze niet meer kon betalen afgestoten naar gemeenten, die nu met de schulden zitten. Maar hee, de staatskas is relatief vol.
Verder werken we hier tot op hoge leeftijd door, is er weinig corruptie en kartelvorming (die in de bouw is een aantal jaar geleden aangepakt).
We hebben gewoon de pech dat we het met bloed zweet en tranen te goed voor elkaar hebben hier.
@Schoorsteenveger | 29-09-20 | 12:01:
Nee hoor, die zijn nu nog drukker bezig omdat het nu alleen maar over coronna gaat.
Een ideale afleiding voor het echte nieuws in de wereld, dat gewoon doorgaat.
@Schoorsteenveger | 29-09-20 | 12:01: Die heeft onze krabbel voor het ontvangen van miljarden aan nood- en coronafondsen alweer binnen. Dus uiteraard hoor je die niet.
zolang ze in Wuhan mogen feesten en weet ik het wat snap ik niks van al deze sociale maatregelen
Hahaha, serieus het enige wat wij met Wuhan gemeen hebben is dat de "N" en "A" voor komen in "Nederland"
Als dat je redenatie is gaat het inderdaad allemaal lastig worden.
@DexterGordon | 29-09-20 | 12:06: Dan gaat het maar lastig worden. Alcohol verbieden of een avondklok instellen gaat mij als individu te ver.
1,5 meter afstand, prima
mondkapje in ov, prima,
Maar er is voor mij een grens aan beperken van vrijheden voor een virus dat lang niet zo dodelijk is als aanvakelijk gedacht werd
De duif is gemolken.
... ik herhaal ...
@Het Licht | 29-09-20 | 12:01: Ik heb gelukkig nog een radio uit 1940.
@Dubbelepunthoofd | 29-09-20 | 12:04:
En ik begin ideeën en neigingen uit die periode te krijgen.
"I only say this once".
Is het geen idee om mensen die corona hebben (gehad) in de openbare ruimten te voorzien van een gele ster. Misschien met een 'J' er op van 'Ja, corona'
Gewoon voor onze veiligheid.
"Supermarkten weigeren klanten zonder mondkapje ook niet: 'keuze is aan klant' (bron: CBL)"
-Groepen klanten kunnen milities vormen om binnen AH regulerend op te treden. Is ook een keuze.
Die kapjes werken ook niet.
Bovendien, zat net in de metro en toen kreeg iemand een waanzinnige niesbui, dus die deed even zijn masker opzij.
Die klanten zijn niet de eigenaren van de winkel. Is een keuze, maar niet een keuze die geaccepteerd kan worden.
@Premier Trutte | 29-09-20 | 11:59: Had jij even geluk.
@Premier Trutte | 29-09-20 | 11:59:
Dan heb je dus te maken met iemand die het kapje verkeerd gebruikt.
Als je condooms af doet tijdens het spuiten, werken ze ook niet, dus werken condooms nu niet?
Daarbij zie ik graag een onderbouwde bron bij een stelling als "die kapjes werken niet". Tot die tijd zie ik het als dom gelul dat je van tante Truus op feesboek hebt overgenomen en klakkeloos verder de wereld in gooit.
@Vage_eddie | 29-09-20 | 12:07: Het was maandenlang het standpunt van het RIVM. Look it up.
Kom graag een lid van zo'n militie tegen. Spoort u overigens wel?
@Vage_eddie | 29-09-20 | 12:07: In tegenstelling tot condooms heb je mondkapjes in verschillende soorten: Bijvoorbeeld de door de overheid aanbevolen "niet medische mondkapjes".
Als de overheid ons op die manier condooms zou voorschrijven zou u een panty als condoom kunnen gebruiken.
@Vage_eddie | 29-09-20 | 12:07: Alleen medische kapjes werken. Dat is voor lang gebruik niet handig want dan krijg je ademnood. Ook te duur om steeds weg te gooien. Bijna alle consumentenkapjes ademen valse lucht. Bewijs is dat die kapjes niet zijknat worden, ofwel je adem gaat niet door het kapje maar er langs.
Daarom geeft het rijk, Hugo, RIVM ook niet toe dat aerosols de belangrijkste vorm van besmetting zijn. Kapjes werken alleen voor articulatie spetters tijdens hoesten/niezen voor zover het kapje/elastiekje de plotselinge luchtdruk kan weerstaan. Ofwel, kapjes zijn bullshit die als belangrijkste doel angstcreatie hebben en de illusie van veiligheid.
@Is dit nog nieuws? | 29-09-20 | 12:12: Dat doe ik in de haast wel eens. Laatst ging ze tijdens de sex ook raar heen en weer met haar tenen.... dacht dat ze nog maagd was maar ze had haar panty's nog aan.
@Premier Trutte | 29-09-20 | 12:16: oke, genoeg internet voor vandaag....
De onderbouwing en de communicatie is weer vertrouwd treurig. De mensen die echt iets kunnen zijn dát aan het doen, en van de rest komt blijkbaar een deel in Den Haag terecht.
Avondklok voor de gewone man. Als je naar kerk of moskee wil, dan mag dat gewoon: vrijheid van godsdienst. Die vrijheid gaat boven alles.
Alcoholverboden in Duitsland voor de gewone man. Behalve voor de katholieken, die mogen in de kerk gewoon drinken. Vrijheid van godsdienst. Die vrijheid gaat boven alles.
Verbod op een huwelijksvoltrekking waarbij naast huwelijkspartners en getuigen nog anderen aanwezig zijn. Behalve bij inzegeningen in kerk en moskee. Dat mag gewoon met heel veel mensen. Is vrijheid van godsdienst. Die vrijheid gaat boven alles.
Er zijn in Nederland tijden geweest dat niet gelovigen onderwerp van repressie waren. Waarom wil Rutte die tijd van weleer laten terugkeren?
Ga eens kijken in de kerk dan. Je moet reserveren, zit helemaal apart en je tocht de kerk uit zo hard staat de ventilatie.
@Ikvalopvrouwen | 29-09-20 | 12:00: Precies. Trouwens, dat slokje wijn is er al niet meer i.v.m. cojona. Avondmaal vieren is voorlopig niet meer aan de orde. Dus er wordt bovenstaand weer uit de nek gekletst zal ik maar zeggen.
Drinken in de kerk? Teveel naar Draadstaal gekeken?
@jip_86 | 29-09-20 | 12:06: Ik volg de diensten vooralsnog via internet en het is supertreurig om al die lege banken te zien. Want er mag maar een beperkt aantal mensen in - precies, na reserveren -. Of bij ons de ventilatie aanstaat weet ik niet - omdat ik er sinds de 'pandemie' nog niet geweest ben - maar onze kerk is een gebouw van tientallen meters hoog. Een ouderwetse 'dorpskerk' zeg maar. Niet een of ander zaaltje.
Is de tweede infanteriebrigade (Willems Angels) zich al aan het ingraven? En hoe zit het met de dappere verzetsstrijders die zich achter hun toetsenbord of op hun smartphone verzetten tegen de afschuwelijke mensonterende toestanden die plaatsvinden.
Soldaat van Code Oranje, the Musical.
Ook leuk, dit kaartje. twitter.com/innouveau/status/13106945...
Zegt iets.
Hahaha die lijst ik in!
Het virus muteert met de dag.
Het kan klokkijken, het kan praten (je moet naar het virus luisteren) het weet wie wel en wie niet gelovig is. Het kan alcohol detecteren en het is ook een mammoet tanker.
Maar ik wij jullie zijn een wappie.
Gaat het wel goed met je?
De schoenen worden laarzen. De sterke man is opgestaan.
Of juist niet zo sterk, wanneer hij zijn benen met laarzen moet stutten.
Gebloemde laarzen.
Het wordt zorgelijk als ie dan ook nog een bruin overhemd gaat dragen.
Het is zo simpel: Mét mondkapje heb je 40% minder kans om het virus op te lopen! Door te gaan naar restaurant en bar verhoog je met 40,7% de kans om Covid-19 op te lopen.
Dus héél logisch zou het zijn om mondkapjes verplicht te maken en de horeca weer helemaal te sluiten. Italie geeft hier het goede voorbeeld, die hebben hun lesje wel geleerd. U in Nederland moet dat lesje nog even door schade en schande ervaren.
U bent gewoon dom en huilie huilie doen van horeca ondernemers, die de regels totaal aan hun laars lapten, is het eigen schuld dikke bult.
Jij moet niet al je vrijheid willen opofferen voor een griepvirus, pipo.
@CocaCola | 29-09-20 | 12:03: Nou, dat mag "BoerinFrance" best doen hoor. Maar verwacht niet hetzelfde van je medemens svp. De regels zijn al vanaf het begin buitenproportioneel.
Ik zie het nut van mondkapjes niet in:
Volgens mij biedt een modkapje 20% bescherming ipv van de 40% die u aangeeft. Op het ogenblik is 0.6% van de bevolking besmettelijk, dus een met een mondkapje is 0.5% besmettelijk. Ik verblijf op een dag 10/15 minuten in een gemeenschappelijke binnenruimte., dus de kans dat Ik loop een groter risico om besmet te worden door mijn schoolgaande kinderen dan door mijn dagelijkse ritje naar de supermarkt.
Er is helemaal nergens een overtuigend, medisch(!)bewijs te vinden dat die muilkorven helpen om het virus niet op te lopen. Een beetje afstand houden en op rustige tijden boodschappen doen, meer is niet nodig. En als je alleen op drukke tijden kunt laat je de boodschappen thuisbezorgen. Geen enkele kans dat ik met zo'n mondvod ga lopen.
Ze hebben zo lang gezegd dat mondkapjes niet werken. Laten we blij zijn dat ze daar nu eindelijk mee gestopt zijn. Mondkapjesplicht lijkt me niet handig met zo'n grote groep die Jaap geloofde en dus echt denkt dat mondkapjes niet werken. Als je nu opeens 60% van de mensen hebt die in winkels en andere openbare binnenruimtes mondkapjes dragen dan is dat al flinke winst op je R factor.
@Lupuslupus | 29-09-20 | 12:18: Wat voor bewijs zoekt u precies? Er is zat onderzoek dat aangeeft dat mondkapjes - ook keukenpapier voor de mond - gewoon werken: www.ox.ac.uk/news/2020-07-08-oxford-c...
Beetje afstand houden, wat verstaat u daar dan onder? Onder de juiste omstandigheden verspreid het virus zich rustig 20 meter.
@CocaCola | 29-09-20 | 12:03: Ik ben hier op mijn domaine zo vrij als een vogeltje in de lucht Cola, maakt U zich om mij vooral geen zorgen. En blijf vooral geloven wat u gelooft.. dom dom dom...
@Lupuslupus | 29-09-20 | 12:18: Thuisbezorgers zijn óók een grote bron van besmetting Luppie, dus pas daar ook mee op.
Die avondklok zet geen zoden aan de dijk. Sinds iedereen thuis werkt en vanaf 9.30 uur al een bier naast de laptop heeft staan (en een leeg kopje voor de cam) ligt dan al lang te maffen.
Bier in het kopje.
Behalve als je in ploegen werkt, met ochtend, middag en nachtploegen.
Iedereen thuis werkt? Goed nieuws voor de bouwvakker, monteur, vrachtwagenchauffeur e.d! Die kantoorklerken leven toch ook echt in een bubbel hé. Denken dat iedereen net els hen werkt.
@Hunebedbouwer | 29-09-20 | 11:59: Vergeet het fabriekspersoneel niet.
@Hunebedbouwer | 29-09-20 | 11:59: Sorry dat ik 'iedereen' even niet heb genuanceerd. Ik zit overigens niet in de thuiswerkbubbel. Als ik wat wil verdienen moet ik ook de deur uit.
Ik vind die schoenen eigenlijk wel mooi. Alle kleurloze mannen in saaie pakken. Hij toont tenmiste wat lef.
Voor bepaalde groeperingen in Nederland zijn schoenen altijd nog belangrijker dan zaken op landelijk niveau te prevaleren.
Of hij heeft een weddenschap verloren.
@Zeisss | 29-09-20 | 11:56: Ik hou ook van een mooie das.
Eens. Grapje is klaar. Live a little.
@Red shirt | 29-09-20 | 11:58: Ik van een mooie strop
@Red shirt | 29-09-20 | 11:58: Das mooi jongen. Hup, nu weer aan het werk. Ook als ambtenaar moet er iets gedaan worden. Wat maakt niet zoveel uit.
Je zou natuurlijk ook door middel van je daden wat lef kunnen tonen.
Een ochtendklok heet een wekker. Hoe heet een avondklok eigenlijk? Iemand een idee?
Papklok.
Ausgangssperre
Hoerenkast
Een wakker
Wekkerst
Iedere reden om s avonds de deur uit te gaan is al weggenomen. Via de achterdeur heeft Hugosjenko al een avond klok ingesteld.
Ik zal toch mijn honden s avonds moeten uitlaten. Als Hugo daar bezwaar tegen heeft stuurt hij maar - op zijn kosten - een hondenuitlaatservice langs.
Ik vraag me altijd af wat ze ons niet vertellen.
Zoals dit bijvoorbeeld:
www.ad.nl/dossier-coronavirus/interni...
@Mr.Crowley | 29-09-20 | 11:56: Komt het misschien omdat de zwakkeren in de "1e golf" al het loodje gelegd hebben?
@Is dit nog nieuws? | 29-09-20 | 12:02:
Denkt u dat?
Hebt redenen waarom dat zo zou zijn?
@Is dit nog nieuws? | 29-09-20 | 12:02:
First impressions always lie.
www.youtube.com/watch?v=0ToaPuOr99E
@Mr.Crowley | 29-09-20 | 12:09: Beetje zoals bij een storm de zwakke bomen omwaaien. Op een gegeven moment zijn die op. Dan duurt het weer een aantal jaar voordat er weer nieuwe zwakke bomen zijn.
@Is dit nog nieuws? | 29-09-20 | 12:15:
U zou echt de lyrics van dat muziekje moeten lezen.
IHet is zo, dat ieder gegeven argument waar kan zijn.
@Mr.Crowley | 29-09-20 | 12:18: Ach ja, we gaan het zien. Tot nu toe zitten we in bijna 1 jaar corona op 1 miljoen corona doden.
@Mr.Crowley | 29-09-20 | 12:09: De behandelingen dus ook medicijnen zijn verbeterd. Men ligt gemiddeld nog maar 8 dagen in het ziekenhuis i.p.v. 21 dagen.
@Is dit nog nieuws? | 29-09-20 | 12:22:
Er wonen 7.000.000.000 mensen op de wereld.
Zeven duizend miljoen, om het even in perspectief te zetten.
Een miljoen zei u?
@Is dit nog nieuws? | 29-09-20 | 12:22: 1 miljoen op een wereld-bevolkingsaantal van 7 miljard. Kunt u rekenen?
@Lupuslupus | 29-09-20 | 12:25:
Dat hoor ik die internist niet zeggen in het artikel.
@Is dit nog nieuws? | 29-09-20 | 12:22:
Ik denk dat er al meer dood gaan bij religieuze geweld.
@Lupuslupus | 29-09-20 | 12:25:
Weet u, ieder gegeven argument kan waar zijn omdat er een automatisme in werking treedt die een mogelijke oorzaak probeert te verklaren. Dus ieder argument kan waar zijn.
Het is maar wat je bereidt bent om te geloven.
@Mr.Crowley | 29-09-20 | 12:29:
www.nieuwnieuws.nl/5149348/wereldwijd...
Erg hè, dat corona.
www.who.int/news-room/fact-sheets/det...
Each year an estimated 646 000 individuals die from falls globally of which over 80% are in low- and middle-income countries.
@Is dit nog nieuws? | 29-09-20 | 12:40:
"Het is maar wat je bereidt bent om te geloven."
Gelukkig, gisteren mochten er nog maar 3 personen op visite komen, nu dus 30, beter.
lol
Ik ben actief in de uitvaartbranche ik lach me werkelijk kapot om al die betweters die met halve cijfers komen, ik weet wel beter. Ondertussen weer bijgekomen van de eerste golf op naar de volgende! Als 15 / 20% laks is en het bagatelliseert is de rest de spreekwoordelijke lul. Advies: plunder de winkels maar vast leeg.
"T was komkommertijd in de uitvaartsector deze zomer?
Tis maar wat je humor is. Past wellicht wel bij iemand die geld verdient aan dode mensen.
Er zijn miljoenen virologen in Nederland, u weet toch?
Ieder zijn dood is jou z'n brood.
@Is dit nog nieuws? | 29-09-20 | 11:55: Deze zomer was het tegenover het voorjaar rustig, we zien het nu al oplopen maar deze mensen hebben allemaal het stempeltje longontsteking of dergelijke. Ik geloof er geen bal van. In juni het aantal "dossiers" van geheel 2019 evenaart, maar geen betweter die daar een antwoord op heeft behalve je hebt het gewoon drukker, yeah right!
U gaat echt over lijken.
U krijgt ook een winstdeling aan het eind van dit jaar?
@BobDobalina | 29-09-20 | 11:55: Het is toch prachtig dat de betweter die denkt is maar een griepje de schuldige is van die doden? Als samenleving zouden we die betweters letterlijk op straat moeten gooien tot die tijd lach ik me kapot ik heb maanden geroepen dat de riem strakker moest merendeel wilde vrijheid en noemde het een hoax. Wie ben ik om nu dan niet als aller laatst te lachen? (ja dat is sarcasme)
@Dubbelepunthoofd | 29-09-20 | 11:58: Ik voer hier, twitter, in het echt en op tal van andere plekken discussies dat men beter moet weten. Wat ik al naar mijn kop heb gekregen? Bekijk het dan ook maar als "samen"leving.
Mijn zus ook. En daar gaat de boel failliet...
@GeenZetel | 29-09-20 | 11:57: Oke. En allemaal oude mensen met obesitas?
@Is dit nog nieuws? | 29-09-20 | 12:01: Dat valt echt wel mee gemiddeld zitten we op 57 jaar als ik me niet vergis. De oudste was 102 en de jongste van 19. Maar wat dit dit er vanaf? Het is en blijft een dodelijk virus die zelfs als je het overleeft behoorlijke schade achterlaat. Maar laten we enkel naar de doden en IC bedden kijken...
@Bijtendehond | 29-09-20 | 12:01: Omdat er teveel zijn die een graantje mee willen (lijk)pikken.
@Bijtendehond | 29-09-20 | 12:01: In deze tijd? onmogelijk! Of je hebt een gigantisch slechte naam en hebt pruts werk afgeleverd en zelfs dan is het vrijwel onmogelijk omdat er tijdens de pieken (regio Uden) amper meer ruimte was.
U wordt altijd gebeld door het CBS om de laatste stand door te geven?
@Dubbelepunthoofd | 29-09-20 | 12:05: Wees blij dat we er zijn.
@Zadelgeur | 29-09-20 | 12:09: regio waar ik actief ben tot wel 6x zoveel doden per week dan normaal. Maar ach u vind iets en kan niet met de feiten om gaan. Bent u gelovig? #sprookjes.
Advies: begin maar alvast met het graven van een enorm massagraf in Uden.
@Gumush | 29-09-20 | 11:59: Corona bonus.
@entredeuxbieres | 29-09-20 | 12:11: In april waren er in Bernhoven al te weinig koellades dus je zit er niet ver vanaf.
@GeenZetel | 29-09-20 | 12:15:
dtvnieuws.nl/nieuws/artikel/extra-koe...
Dat is omdat het een klein centrum is en oh jee 10 extra doden, tja, dan kan je dat niet aan in het naastgelegen mortuarium.
@GeenZetel | 29-09-20 | 12:03: Ja hoor, iedereen die het heeft gehad heeft behoorlijke schade. Eerst was het 'de besmettingen', daarna de 'ic's, en nu gaan we het hebben over de 'restschade'. De angst moet er natuurlijk wel in blijven bij het gepeupel....
@GeenZetel | 29-09-20 | 12:10: In andere regio's dan 6 keer minder misschien? CBS rapporteert al een tijdje ondersterfte. Staat een beetje haaks op uw verhaal. Zijn dat geen feiten dan? Gemiddelde leeftijd van een corona dode is 82. Lijkt erop dat alle uitzonderingen bij u terecht zijn gekomen. Althans, dat doen de feiten mij vermoeden.
@Lupuslupus | 29-09-20 | 12:31: "iedereen" nee alleen de totaal idioten. Persoonlijk belang boven maatschappelijk belang. Zo kennen we ze weer hoor!
Maar het geldt waarschijnlijk niet voor bewindslieden. Krijg je ook direct een strafblad? Of schieten de BOA's je gewoon neer?
Hangt van je huidskleur af.
Beste Piet, dat neerschieten is inderdaad geregeld bij/in het Verdrag van Lissabon.
@Pimp my Voortuin | 29-09-20 | 11:58: Oh ja Pimp, dat heb ik hier wel eens voorbij zien komen. Een EU-politie die bij onrust een licence to kill heeft. Doodeng.
We zijn hier niet in Rusland of in Brazilië.
Ach laten we alle vrijheden waar onze voorouders zo hard voor gestreden hebben maar zo weer over boord pleuren.... Waarom ook niet?
U stond duidelijk niet vooraan toen het verstand werd uitgedeeld. Dit heeft niks met vrijheden in perken te maken... Maar goed uitleggen heeft dan toch geen enkele zin.
@GeenZetel | 29-09-20 | 11:54: U begint daar wellicht niet aan omdat u het zelf ook niet weet. Weet u het wel, dan heb ik u liever op de volgende persco, in plaats van Rutte en De Jonge.
@GeenZetel | 29-09-20 | 11:54: Vertel.
@GeenZetel | 29-09-20 | 11:54: Volgens mij heeft het weldegelijk met vrijheden te maken. Leg mij maar uit hoe het strafbaar stellen om 's avonds de deur uit te gaan geen inperking is van je vrijheid... En wat het virus betreft, je hoeft de deur niet uit... Als je zo bang bent blijf dan lekker thuis en laat de rest de economie maar zo goed mogelijk draaiende proberen te houden
@GeenZetel | 29-09-20 | 11:54: Ik ben u daar ook niet tegengekomen.
@Piet Karbiet | 29-09-20 | 11:57: Dit gaat om volksgezondheid u weet wel iets dat boven dat beetje vrijheid in leveren staat. Ik sta elke keer versteld van het gigantisch lage inzicht van de medemens. Je vind iets niet leuk dus bagetaliseren want dat lijkt de oplossing. En dit heeft stemrecht.
@HGL | 29-09-20 | 12:09: Klopt je stond denk ik in de verkeerde rij...
@GeenZetel | 29-09-20 | 12:14: Griep is ook een kwestie van volksgezondheid.
@GeenZetel | 29-09-20 | 12:14: Wat heeft een avondklok nu in hemelsnaam te maken met het stoppen van ziekteverspreiding. Als je de 12 uur daarvoor je overal mag vertonen en elkaar naar hartelust kunt aansteken? Thuisbesmettingen gebeurd vaak, ook vaak op scholen. En dan we mensen dwingen om in die 'risicovolle' situatie te zitten. Ik snap de logica niet, hierachter. Nog nooit in de geschiedenis zijn gezonde mensen in quarantaine gezet. De mensheid is er nog steeds. Waarom moet dat nu wel?
Ahhh spertijd. *alvast verduisteringsgordijnen doet aanschaffen en op radio Oranje afstemt*
Dat worden heel wat stemmen voor Code Oranje.
Ik stap voorlopig niet meer in de trein. Voor hetzelfde geld zet je jezelf vrijwillig op transport naar een strafkamp waar mensen met en zonder masker gescheiden worden en de coronaleiers preventief worden geruimd.
Daarom: reis alleen westwaarts.
@goedverstaander | 29-09-20 | 11:54: Zekers, liefst in grote getallen..
Dat wordt snel een Corona-hond aanschaffen.. Die moet toch in de (latere) uren zijn poot lichten.. Kan je toch nog langs de kroeg lopen
Die van staatswege geschlossen blijkt te zijn.
Die van mij doet hurken ...
@Het Licht | 29-09-20 | 11:56: Die 3 van mij ook............
Kruisje aan de voordeur en je mag met 100 man in de woonkamer bidden.
Of luidsprekers aan de voorgevel....
Maar wel met de gordijnen dicht.. Anders komt de Corona politie aan de deur.
@Sinclair | 29-09-20 | 11:54:
Strak plan! Straks even wat luidsprekers waterdicht maken. Welk geluid zal ik opzetten, voorkeur?
@Zeeuwse_Boer | 29-09-20 | 11:55:
Nee, we gaan bidden, droog brood eten en wijn zuipen. Dat mag namelijk wel gewoon (zie uitzondering op de regel maximaal 30 personen).
@Peter_la_Selie | 29-09-20 | 11:57: U loopt een beetje achter. Sinds cojona mag er geen avondmaal meer worden gevierd. Maar ja, weet u veel.
@Lupuslupus | 29-09-20 | 12:35:
In mijn religieuze huis kan en mag alles.
Komt dat verduisteringspapier van mijn grootvader zaliger toch weer van pas bij geplande uit de hand gelopen feestjes thuis.
Spertijd!
Dat is wat anders dan laichzeit toch?
Juischt! En de mariniers op straat. Eerst schieten, dan vragen stellen. Op naar de politiestaat!
Zomaar schieten op sissende rondhangende jeugd bij winkelcentra?
Dus in plaats van het spreiden van de mensen over meer tijd in de avond gaan ze nu de tijden inkorten waardoor er meer mensen dichter op elkaar samengepakt in de kroeg zitten.
precies dat. Ik sport graag in de avond vanwege de rust. Nu moet ik mee in de meute van het klootjesvolk. Met schoolgaande coronakinderen.
Waarom altijd een avondklok. Waarom geen ochtendklok. Klote ochtendmensen krijgen altijd hun zin.
Ik dacht dat we in een dictatuur-in-wording leefden.
Laat dat in-wording maar weg.
Precies. Corona is het middel tot een doel.
Ik vind het prima, ik zit 's avonds lekker thuis. Let's flatten the curve!
Overigens is Hugo wel een pannekoek
'Ik vind het prima, ik zit 's avonds lekker thuis.'
Heb je nou zelf niet door hoe droevig zo'n comment is?
Je hebt kans dat "ze" dit op den duur ook nog wel eens bij jouw zouden kunnen komen controleren
Ausweis bitte!!!
@Ad Fundum | 29-09-20 | 12:06: U bent droevig. Sorry.
@Normpje | 29-09-20 | 12:28:
Verdomd sterk verhaal wat je daar uit je toetsenbord ramt! Overtuigend ook.
Ik ben om, kom maar op met die avondklok Hugo! Lets flats all curfs togetter!!
@Ad Fundum | 29-09-20 | 12:06: spreek voor jezelf pannekoek, ik werk 50 uur per week in mijn eigen bedrijf. Dan is thuiszitten heerlijk.
@Ad Fundum | 29-09-20 | 12:34: Het is flatten, niet flats.
Ah dus corona is een #avondvirus.
Een mooi fenomeen is dat, voortschrijdend inzicht.
ik mag toch wel hopen dat het ELDERS is en niet HIER,
Elders is ook altijd duurder.
@Dubbelepunthoofd | 29-09-20 | 11:53: Heeft U daar bewijs van ?
@gebochelde | 29-09-20 | 11:59: Kijk de advertenties er maar eens op na: "elders 10,99. Bij ons 9.99" Ik weet niet waar Elders ligt, maar zou er niet willen wonen.
@Dubbelepunthoofd | 29-09-20 | 12:02:
LOL
@Dubbelepunthoofd | 29-09-20 | 12:02: U heeft humor. Helder.
Mooi, dan hebben de bekende idioten hier weer een reden om te zeuren over vrijheden en privacy.
Zolang Sylvana nog voor in de bus mag zitten zal haar die avondklok wel aan haar reedt roesten denk ik.
Tijdens de Duitse bezetting was er ook een avondklok! #Nostalgie
De klok wordt toch snel weer terug gezet ? Dan is het om 4 of 5 uur al avond. Who cares?
Ik verwacht binnenkort weer 1000+ reacties topics van het GS Corona Café topic.
Moet makkelijk kunnen, de wappies zijn goed vertegenwoordigd hier.
@Spring Bruissteen | 29-09-20 | 11:54: Valt wel mee. De meesten hier zijn kritisch op de maatregelen.
@HGL | 29-09-20 | 11:58:
Ja en dat noemt men hier wappies...
@Spring Bruissteen | 29-09-20 | 11:54:
Valt wel mee hoor. De meeste critici zijn al weggecensureerd en in de ban gedaan. Het overwicht van de schapen wordt steeds groter.
Aha, en Merkel gaat alcohol aan banden leggen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/535815412/merkel-overweegt-ingreep-binnen-maximaal-25-mensen-en-alcohol-aan-banden
Het wordt hier voor fanatieke moslims steeds beter vertoeven.
Bizar zeg. Kom niet aan het bier van de Duitser!
Hoe die maatregel eruit gaat zien is nog niet duidelijk. Wat het bijdraagt aan het verminderen van Corona besmettingen nog minder.
@pibasso | 29-09-20 | 11:52: Of zijn worst, aldus mijn oude heer.
@HGL | 29-09-20 | 11:54: Alcohol IS een ontsmettingsmiddel...
Kunnen ze niet beter gewoon zo de sharia invoeren, ze zijn toch al aardig op weg.
Heeft Duitsland nu echt zo'n groot alcoholprobleem? Nog geen Balkan-achtige toestanden?
In het land van mijn betere helft ( Azie ) is dat wel zo, daar zuipen ze zich de vernieling in en daarom kun je ook maar op gezette tijden alcohol in winkels kopen. In de officiele winkels, dat is. Buurtwinkeltjes achteraf geven het gewoon fluitend mee.
@Bijtendehond | 29-09-20 | 11:58: kijk maar naar Polen met hun experimentele wodka.
@Graaisnaaiert | 29-09-20 | 12:30: u heeft het over Thailand? Die regel is een politieke afrekening van jaren geleden onder het mom van volksgezondheid. Leest u maar eens in.
Wees blij dat je niet in Duitsland woont, Piet. Want dan had jij echt een probleem.
Das war die oktoberfest, saleikum rammeldag
Winkeliers willen niet op de vuist met doorgedraaide antiwappies. Quelle surprise!
En winkeliers willen geld blijven verdienen.
kan me niet voorstellen. maar ja, ik kon me zoveel maatregelen in februari niet voorstellen. Is sws niet te handhaven dus niet aan beginnen
REAGEER OOK