De geest van Youp is waarlijk opgestaan!
ff een mondkapje op want dit wordt spetteren
Social
Zoals te doen gebruikelijk is Youp van’t Hek de allerlaatste om zich uit te spreken over de ophef van twee weken terug, maar eerlijk is eerlijk: hij vat de Veronica-rel tamelijk strak samen, Bucklert Arie Boomsma van een flat en haalt gewoon eens ouderwets uit naar het ‘almaar uitdijende gutmenschenbataljon’. We zijn bijna geneigd om een mooie NRC Rijncruise te boeken en een flesje veel te hoog geprijsde witte Moezelwijn met NRC-keurmerk te kopen om in een glazen NRC-karaf die als kristal is beprijsd te gieten. Bijna dan hè, want een krant dat zelf ook een blad uit de Boomsa–traditie der adverteerderbellers is, gunnen we natuurlijk geen cent.
Minder lollig maar niet minder scherp? Dan Nausicaa Marbe lezen in het Basiswegblad van dezelfde uitgever.
Reaguursels
InloggenDat Youp opeens het licht is gaan zien, na zo'n bijna dood ervaring.
Het is een wonder. Gaat het toch nog goed komen met hem?
Of was het een vlaag van verstandsverbijstering?
Als hij nou ff de rest van al die alcoholvrije (please) biertjes gaat slopen,
er staan er teveel in de supermarkt.
Als Youp een echte vent (m) is geeft hij toe dat hij afgelopen jaren oogkleppen op heeft gehad, het linkse gedachtegoed afzweert, dat hij nu de echte realiteit onder ogen ziet en dat hij knielt voor degenen die hij als rechtse wappies heeft weggezet. En anders kan hij nogmaals de Corona krijgen, maar dan in lethale vorm.
Wat ik wel het sterkst vindt aan de column is het benoemen van de uitgebleven waardering voor het verpleegkundige personeel. Ik zeg: een flinke bos bloemen en een extra maand aan salaris voor mensen uit de verpleging / schoonmaakpersoneel.
Ik denk dat Wilfred Genee de opvolger wordt van Mathijs van Nieuwkerk bij de volgende DWDD. Hij heeft er in ieder geval z'n best voor gedaan.
Is een toxische man geworden door alle corona-medicatietroep en bloedverdunners. En toch vertrouw ik het oordeel van iemand die twee keer voor de dood is weggehaald meer dan die van een Halina Reijn.
Ik luister zo-wie-zo niet naar een “Bekende Nederlander” dat een wit persoon is die menstrueert. Zoals Arie Boomsma. Ik bedoel, hij/zij/het is toch ook geen echte vent. Ik begrijp die genderdiversiteit niet meer.
Halina Reijn leeft in een zeer beperkt wereldje, waarin het loont om dergelijke waanideeën uit te dragen. Waarschijnlijk woonachtig in Amsterdam en omstreken, waar ze splijtzwamsubsidies verstrekken. Gewoon een lijp figuur, net als wigger Anouk. Totaal irrelevant wat dergelijke personen uitkramen, next.
Ik moet zeggen dat Youp hier in de ruim twintig jaar dat ik die krant lees voor het eerst de juiste snaar weet te raken. Tot nog toe zat hij zelf in dat gutmenschbataljon. Met als enige uitzondering dat hij niet automatisch jaknikt ten opzichte van het koningshuis.
oh ja, Youp.. Op zoek naar nieuw publiek. Alleen zo jammer dat hij zijn gewenste nieuwe fanclub letter aan het citeren is.Niet dat hij het licht heeft gezien,hij wenst een duit in het zakje.
Dag Youp, hup terug naar je warme nestje en snaveltje toe. slaap lekker
Youp: spijker, kop, raak.
Mwah, ik vind het allemaal te makkelijk. Zijn column leest weg als de post van een 'stoere' reaguurder. Boomsma afzeiken is weliswaar terecht in dezen, maar wel zo veilig en totaal niet scherp uitgevoerd. Ben benieuwd of Youp ook zo'n grote waffel heeft wanneer een niet-blanke man een terechtwijzing verdient.
Youp zegt toch dat Arie Boomsma is een gereformeerde inktvlek is ?
Heb de coilumn van Youp gelezen en op twitter stoote ik ook nog op de reactie van Halina Reijn.
"Wow, wat een dinosaurus/ fossiel-achtige toestanden. Zo blij dat deze lieve, verwarde opa’s zichzelf en vooral hun blik op de “actualiteit”, langzaam volstrekt overbodig maken. Enorme opluchting."
Niet leuk. Mislukte humor. Actualiteit? Gebrek aan historisch inzicht van mevr. Reijn. Duur van haar carrière? We wachten af, of ze Youp overtreft.
In't gewone leven is Youp gewoon aardige kerel, heb hem ooit meegemaakt en niets aan de hand. Mevr. Reijn echter wil ik niet tegenkomen.
De honden blaffen en ... Evocatus
De Halina’s van deze wereld snappen er geen ene reet van. En ze zorgen ervoor dat de boel naar de tering gaat.
Mensen diskwalificeren als lieve , oude opa’s is toch ook discriminatie ?
Halina kan op afroep huilen, maar schrijven kan ze niet en zou ze ook niet moeten doen. Halina is iemand die volgens sommigen het talent heeft om dramatisch te doen, maar daarmee heeft ze nog niet de gave om op aanvaardbare wijze iets op papier te krijgen, laat staan een column te schrijven die ertoe doet. Waar halen die potsenmakers toch het idee vandaan dat als ze kunnen verbeelden wat iemand wil vertellen ze zelf ook iets te vertellen hebben?
Denk overigens dat het hier, net als bij Boomsma, gaat om een ordinaire wraakactie.
www.youtube.com/watch?v=9xylG68eijc
Laat 'r maar huilen, dat kan ze goed, en geil uit d'r ogen kijken, kan ze ook wel een beetje.
Hulde voor Youp! Fijn om te lezen dit! Zit er toch nog een vrije geest in Youp?
Youp schrijft al jaren leuke columns hoor, in dezelfde stijl.
Ben geen NRC fan, maar af en toe lees ik zijn column, en dat is altijd even genieten.
Wilfred Genee heeft verzuimd om de grap van Johan Derksen in zijn bredere originele context te herhalen tijdens de 'debatuitzending':
(1) Video tirade Akwasi bij Black Lives Matter (BLM)–demonstratie: "Zwarte Piet gaat naar z'n hoerenmoeder straks! (...) Op het moment dat ik een Zwarte Piet tegenkom in november, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht.";
(2) Volgens Derksen hebben deze uitspraken van Akwasi niets met het onderwerp te maken. De mensen die "oprecht demonstreren" voor een "nobel doel en streven", worden volgens Derksen door Akwasi helaas tot "figuranten" gemaakt: "Het zijn de gekken die de aandacht trekken. Dat zijn de gekken die gaan plunderen, dat zijn de gekken die gaan vechten en dit soort schreeuwlelijkerds.";
(3) Derksen 'overtoept' zijn "Het zijn de gekken die de aandacht trekken"-uitspraak, door bij door Wilfred Genee getoonde beelden van een anti-zwartepietendemonstratie, waar ineens een Zwarte Piet met een bord "Zwarte Piet lives matter" opduikt, op ironische, sardonische c.q. cynische wijze de gekscherende vraag op te werpen of Akwasi wellicht zo'n aandachtshonger zou kunnen hebben, dat hij nota bene geschminkt als Zwarte Piet in de spotlights zou willen komen, een en ander kernachtig verpakt in de kwinkslag: "Weten we zeker dat het Akwasi niet is?"
Die Arie boomsma is idd wel een zielige eo fatsoensrukker van het nsb kaliber. Dit foutje gaan veel mensen hem nooit meer vergeven. De appie happie vond ik altijd al te duur, maar kan het verder wel vergeten bij mij en Bavaria is gewoon niet te zuipen, maar ik raad de rest van Nederland aan het ook niet meer te doen en gewoon fatsoenlijk bier te kopen.
En eveneens de tyfus met gilette/braun en die hypocriete trutjes van oranje.
Youp is een linkse rakker maar ziet nu ook dat het linkse deugen hele akelige vormen aan het aannemen is!
Youp is niet zo heel links hoor. Maar je moet als cabaray doen alsof amders kom je bij de Vara, de cabaret omroep niet aan de bak. Kijk naar Guido Weijers die was 10 jaar geleden ook nog leuk, want neutraal. Nu linkser dan Femke.
Het is een heksenjacht.
Youp gaat voorlopig niet meer naar de Appie. Chapeau en dat meen ik echt. Dit is een daad stellen. Een heel erg klein daadje maar als hij er zo nog twee doet zijn het er al drie. En als iedereen dat zou doen, ja, dan komen we ergens. Ik koop al geen Tony Chocolonely meer, dus ik heb al het recht verworven vóór in de kerk mijn verdiensten te proclameren en mijn virtue te signallen, maar ik wil een stapje verder gaan en Youp hierin volgen. Geen Appie meer die toch al meer de hipsters en toeristen bedient dan haar buurtbewoners.
Arie Boomsma is een lul. En die Norbert is ook een lul. Allebei lid van de Lullenclub die ik zojuist heb opgericht. Mocht er in de toekomst behoefte zijn aan een Kuttenclub dan richt ik die ook op.
Ik ben zo'n lijstje aan het samenstellen voor straks het Tribunaal.
@Sans Comique | 27-06-20 | 21:43: Norbert nooit van gehoord. Is dat zo ene die zijn hele leven aan de subsidiekraan hangt?
Joep wordt een van de volgende haltes waar dit gezelschap langskomt
Ze zullen hem de maat nemen, z'n repetoir onder een vergrootglas leggen waarna Joep z'n ziel alleen nog kan redden door op nationale TV een Mea Culpa uit te spreken.
Natuurlijk wil ik uw deskundigheid qua ervaringen niet in twijfel trekken, maar een mea culpaatje door Youp, neuh, dacht niet dat dat er in zat.
Ben maar een leek, maar toch ... Evocatus
.
Ik denk dat hij alvast rechts voorsorteert...
Joep ziet de bui al hangen.Als het tij dreigt te keren,uit voorzorg allereerst wat bakens verzetten.Mocht de wind onverhoopt guurrechts gaan draaien,alleen nog snel even overstag.
Denk eerder dat hij bang is dat zijn linkse vrinden uiteindelijk ook zijn grappen onder de loep gaan leggen.....
Hij weet hoe hij met zijn grapjasserij altijd veilig in het midden heeft geopereerd maar beseft dat hij desondanks, als het zo doorgaat, binnenkort geen grapje meer kan maken.
Youp is het schoolvoorbeeld van de rubberen ruggegraat. Zo zijn er meer. Rutte niet. Het is niet zo dat Rutte steeds 'zwicht', Rutte doet gewoon wat altijd al wilde doen maar voor de buhne moest spelen dat hij het helegaar niet leuk vond. Een ndere met een rubberen ruggegraat is bijvoorbeeld Plasterk.
Of Rottenberg, Oudkerk en Bos;
www.youtube.com/watch?v=ZLu6WRPPmTE
Rode pillen worden bewust in de lade gelegd tot er niets echt meer te verliezen valt.
Boomsma heeft zichzelf aangegeven bij het politieburo omdat hij vandaag niet genoeg heeft gedeugd .
Hij is vanavond te vinden op de Dam als flagellant.Komt dat zien !
Boomsma ravot als een kwijlende labrador lekker mee met de hiërarchische deugroedel, en dan dit: 'Maar weet je, als iedereen zwijgt uit angst ervan langs te krijgen, verandert er nooit iets.’
Huh? Het is net alsof hij de Youp van vóór deze column beschrijft.
Probleem is om genoeg mensen mee te krijgen zodat deze bedrijven als ze aan het eind van de maand de kasboeken opmaken plots een financiel gat zien verschijnen. En dat is in Nederland- zowel voor links als voor rechts- altijd een probleem geweest; mensen zijn in Nederland nogal trouw aan winkels en hebben geen zin om een politiek statement te maken door ergens weg te blijven.
Ik doe met u mee.
De AH kan ongezien de typhus krijgen.
Een beetje reaguurder laat AH lekker links liggen.
Boomsma "de opperbevelhebber" van het alsmaar uitdijende gutmenschenbataljon is echt teveel eer voor Arie. De basis voor de zieligheidsindustrie is niet door Boomsma gelegd, maar door NPO en onze "weldenkende" drukpers. Elk teer of gekwetste zieltje is daar verzekerd van een enorm podium, waar ze hun frustraties meestal zonder enig kritisch weerwoord uitgebreid mogen uitventen. BN-ers als Arie, Anouk, Doutzen of Glennis, ze leven allemaal in een wereld waar voor gewone nuchterheid of relativering geen plaats meer is. Zich gekwetst voelen is tegenwoordig een mooi middel om aandacht te krijgen en iets af te dwingen waar je verder niks mee kunt. Mooi voorbeeld was Natacha Harlequin in VI. Een mevrouw zei zich gekwetst te voelen als Natacha blank zegt, dus paste Natacha haar taalgebruik aan en gebruikt ze in het vervolg de term wit. De vraag of Natacha daarmee een ander beeld krijgt van mensen met een blanke huidskleur bleef onbeantwoord, maar laat zich wel raden.
Boomsma de Prins van de cancel culture.
Ik weet hoe je c c schrijft,
met dubbel s
Als je niet bereid bent om je woorden fluks aan te passen aan de wensen van iemand die beweert door die woorden gekwetst te worden, dan toon je een gebrek aan empathie, zo was haar stelling, dan deug je niet.
Dat is precies wat dat SJW-tuig Jordan Peterson verweet toen hij het vertikte om bij wet verplicht te worden om bepaalde woorden te gebruiken, en dat is ook wat J. K. Rowling verweten wordt wanneer ze gewoon 'vrouw' wil gebruiken voor 'persoon die menstrueert'.
“ Een mevrouw zei zich gekwetst te voelen als Natacha blank zegt, dus paste Natacha haar taalgebruik aan en gebruikt ze in het vervolg de term wit.”
En wat nu als ík me gekwetst voel door wit?
@Rico Tampeloerus | 27-06-20 | 20:36:
"En wat nu als ík me gekwetst voel door wit?" Dan heb je nog geen recht van spreken, want je hebt de verkeerde kleur. Wat wel of niet gezegd mag worden, wat wel en niet gezegd kán worden, dat is geen kwestie van dispuut, van discussie, van gesprek, heeft ook niks met empathie te maken, integendeel, wat wel of niet gezegd mag worden heeft te maken met de specifieke positie van waaruit dat gebod of dat verbod wordt uitgevaardigd. Harlequin mag van Derksen vragen, nee, eisen, dat hij een bepaalde grap niet maakt enkel omdat zij vanuit een bepaalde positie spreekt, die van verongelijkte zwarte of van iemand die een verongelijkte zwarte vertegenwoordigt. Haar positie geeft haar die autoriteit, niks anders. De helper whiteys verdringen elkaar om aldus op tijd positie te kiezen.
"Wit" is geen neutrale term. Het is een uiting van anti-blank racisme, en als zodanig uitermate kwetsend.
Goede samenvatting
@Schoorsteenveger | 27-06-20 | 20:43: Interessant feitje hier: Harlequin is geen van beide. Ze heeft naar eigen zeggen zelf nooit aan de voor haar verkeerde zijde van racisme verkeerd en tevens naar eigen zeggen heeft haar zoon die aanmerkingen zou krijgen welke betrekking hebben op zijn huidskleur tegen haar gezegd dat het zijn probleem is, niet de hare. Daar houdt het niet bij op, want opnieuw naar eigen zeggen is zij pas onlangs overgegaan tot het gebruik van de woorden zwart en wit in plaats van bruin (wat is er mis met neger?) en blank. Mevrouw vertelt verhaaltjes en de voornaamste reden dat zij daar zit is omdat de programmamakers denken dat haar huidskleur de verhaaltjes geloofwaardiger maken. Voor witte mensen dan, zwarte mensen weten wel beter - mevrouw is immers advocaat en dus een bounty.
Pierre Tombal | 27-06-20 | 21:34 |
In elk interview komt ze met dat verhaal over haar zoontje, met name over wat haar gekleurde zoontje kennelijk tegen zijn blanke vader heeft gezegd om precies aan te geven wat terzake haar positie als zwarte is, en wat de positie van Derksen, en übehaupt die van elke blanke is. En ze positioneert zichzelf zoals BLM elke zwarte wil positioneren. Ze vertelt verhaaltjes, maar koppelt die wel degelijk aan haar eigen huidskleur. En in elk interview moet ze weer zo nodig kwijt dat een "witte" niet in staat is om zich te kunnen verplaatsen in een "zwarte", ook een stokpaardje van BLM. Ze wordt als bounty ingezet, gedraagt zich wellicht deels als bounty, maar het narratief is dat van BLM, letterlijk. Ik weet niet of ze het allemaal zelf wel helder op een rijtje heeft, overigens. Ik las dat ze talk host wil worden, omdat ze van zichzelf vindt dat ze zo verbindend bezig kan zijn. Zag het gesprek met Derksen ook in dat licht. Nou, Derksen heeft dat heel anders ervaren, die voelde zich als een kleine jongen weggezet. Zegt ook wel iets over hoe sterk hij in dit soort confrontaties in zijn schoenen staat, maar toch. Het was meer een clash dan een verbindend gesprekje, met mevrouw Harlequin duidelijk op oorlogspad.
Natacha Harlequin,
Eerlijk is eerlijk, ik moest haar even opzoeken. Slechte Harlekijn, dus 'k zou maar mijn achternaam veranderen, straalt zo kloterig af op de echte Harlekijnen, die weliswaar ook wat zwarte strepen in hun ziel hebben, maar oprecht zijn. Nee, deze dame solliciteert opzichtig meteen naar een functie bij de NPO. Ze wil talkshowhostess worden, begrijp ik via de Goeguls.
Here Heere, spaar ons! Evocatus
Kan die bejaarde Joep nu eindelijk eens opdonderen? Ben die krijsende socialist vanuit zijn grachtenpand meer dan zat.
Je kan ook blij zijn dat de stercolumnist van de meest deugende kudtkrant van Nederland stelling neemt en zijn lezers een lesje vmu voor dummies geeft. Uitstekende ontwikkeling wat mij betreft.
Dit was toch geen slecht stukje?
@SterF... | 27-06-20 | 20:32: precies lente haas heeft het niet gelezen en ziet Joep en framed hem dan gelijk in het linkse hokje. Wees geen faal haas wees geen Lente Haas.
Beste Lenthaas u faalt, helaas. Evocatus
.
Het valt me wel op dat de gewraakte grap als zodanig nauwelijks onder het vergrootglas is komen te liggen. Hoe verkeerd was die grap nou eigenlijk? Hoe fout? In de MSM werd met het grootste gemak geconcludeerd dat Derksen een vergelijking maakte tussen Akwasi en Zwarte Piet, wat al gauw werd verbreed tot een vergelijking tussen het uiterlijk van Akwasi en het uiterlijk van Zwarte Piet, en dat die vermeende vergelijking niet door de beugel zou kunnen.
Maar was het wel zo dat Derksen die vergelijking maakte, en als dat al zo was, vergeleek hij dan expliciet het uiterlijk van Akwasi met dat van iemand die geschminkt is als Zwarte Piet? En als hij dat inderdaad deed, was dat binnen de totale context dan een foute, verkeerde grap? En wat was er dan precies zo verkeerd aan? Ik heb eigenlijk niemand een serieuze poging horen doen om de grap, precies zoals die gemaakt is, te duiden, te analyseren en binnen de context te plaatsen.
Het valt me tevens op dat degenen die er schande van spraken, of, zoals Boomsma, actief ten strijde trokken, ook niet ondervraagd zijn omtrent hun motivatie, over de vraag waarom ze zo diep getroffen waren door die ene grap en waar nou precies hun verontwaardiging op gebaseerd was.
Is het dan allemaal zo duidelijk? En speelt de context, met name het uitgebreid besproken optreden van Akwasi, inclusief zijn verantwoordingen achteraf, helemaal geen rol?
Het opvallende in deze hele kwestie is het harde feit dat het juist Akwasi is geweest die op een BLM-demonstratie als spreker een rechtstreeks verband legde tussen zijn huidskleur en de kleur van het gezicht van een geschminkte Zwarte Piet, en zijn toehoorders toeschreeuwde dat hij juist daarom zo'n Zwarte Piet op zijn gezicht zou timmeren.
Wat de MSM Derksen aanwreven, dat hij Akwasi vergeleken zou hebben met Zwarte Piet, was, o ironie, iets wat Akwasi zelf had verkondigd. "Ik word omdat ik zwart ben vergeleken met Zwarte Piet" was zijn verhaal, "en daarom voel ik mij gerechtigd om elke Zwarte Piet, zonder aanzien des persoons, op zijn gezicht te timmeren".
Dat was dus de context, de door de MSM volledig naar achteren geschoven context. Akwasi schermt in alle duidelijkheid met het narratief van Zwarte Piet als levend symbool van het Nederlandse slavernijverleden, Zwarte Piet als neger, als slaaf, als knecht, het narratief dat door KOZP ad nauseam wordt gebezigd.
Ontken je als Nederlander dat Zwarte Piet een negerslaaf uitbeeldt, dat je er nooit een negerslaaf in gezien hebt, dan wordt het feit dat jij juist niet het verband legt dat Akwasi en KOZP leggen gezien als een bewijs dat je niet deugt, of, om met advocate Harlequin te spreken, dat je geen empathie toont. De Nederlander zou blind zijn voor het leed en de pijn die de zwarte ondergaat als het Sinterklaasfeest in zijn traditionele vorm gevierd wordt. Maar, zoals ook Harlequin erkent, dat leed en die pijn worden niet veroorzaakt door de verschijning Zwarte Piet als zodanig, maar door de wijze waarop sommigen die verschijning gebruiken om zich discriminatoir te uiten jegens hun zwarte medemens. Dus, het eigenlijke probleem ontstaat pas wanneer werkelijk een zwarte met Zwarte Piet wordt vergeleken, of meer specifiek wanneer een zwarte voor Zwarte Piet wordt uitgescholden.
Terug naar Derksen. Hoe opvallend is het dat men voetstoots aannam dat hij in zijn grap Akwasi met Zwarte Piet vergeleek, en dat het hem er om te doen was om aldus Akwasi te kwetsen. Maar hij zei niet "Hee, is dat Akwasi niet?" of "Hee, die Piet lijkt sprekend op Akwasi", of "Ik zie het verschil niet met Akwasi". Als men vooronderstelt dat Derksen Akwasi op die wijze wilde kwetsen, dan vergeet men voor het gemak volledig dat Derksen naar een Zwarte Piet keek, een geschminkte persoon van wie niet zichtbaar was en ook niet zichtbaar kon zijn wie er achter dat masker schuilging.
De criticasters van Derksen leggen op pijnlijke wijze bloot waarom er nou eigenlijk zo'n gedoe rond die grap is ontstaan. Er is zulk een taboe ontstaan rond de vraag of Zwarte Piet nou eigenlijk symbool staat voor een negerslaaf of niet, dat er een hypergevoeligheid heerst rond elke uiting die op welke wijze dan ook iemand met een donkere huidskleur in verband brengt met de figuur Zwarte Piet. Met, hoogst opmerkelijk, één uitzondering dan, en dat is het verband tussen Zwarte Piet en een zwarte die in die figuur een negerslaaf ziet.
De grap van Derksen werd onmiddellijk uitgelegd als het leggen van een ongepast verband, maar uit niets blijkt dat dit de intentie van Derksen was, en het is ook niet volkomen vanzelfsprekend dat de grap enkel op die wijze gewaardeerd kan worden.
Dat laatste is in mijn beleving essentieel. De beste grappen zijn vaak die welke een gelaagdheid tonen die juist het taboe dat aangevallen wordt op spanning zet. In het onderhavige geval suggereert de grap een al te duidelijk, voor de hand liggend verband dat de toehoorder verleidt om al te snel te lachen en daarmee in verlegenheid te geraken, maar schiet onmiddellijk door naar een tweede laag die zegt dat juist die neiging om een verkeerde vergelijking te maken op de korrel wordt genomen, en daarmee de neiging om al te snel al te zeer te deugen op de hak wordt genomen.
De reacties op Derksen's grap zeggen meer over de critici dan over Derksen, als je het mij vraagt. Zwarte Piet, zo lijkt het, wordt door hen gezien als een geschminkte blanke, niet als een masker waarachter om het even wie schuil kan gaan. En het is al helemaal onmogelijk voor hen om Akwasi achter dat master te zien.
Het valt me ook op dat alle kritiek, als het gaat om de wijze waarop Derksen in de hoek werd gedreven, zich op Genee richt en op die Marokkaan die zich zo vakkundig als slachtoffer wist te etaleren, maar nauwelijks op de dubieuze rol die Natacha Harlequin speelde. Het taboe, zo lijkt het, is zo krachtig dat men haar kromme argumentaties, haar vijandige houding en haar totale gebrek aan empathie maar laat voor wat die is. Zoals bij Akwasi.
lekker kort en straks mogen we niet eens meer zeggen, dat tandpasta onze tanden witter maakt
@Slurfje | 27-06-20 | 19:32:
Mijn excuses. Heb m'n uiterste best gedaan om het zo kort mogelijk te houden. De kritiek op Harlequin is nauwelijks ingestart.
Mooi stuk, Schoorsteenveger!
Ik vrees dat de werkelijke aanleiding nog triester is dan jij hier in heel veel woorden probeert neer te zetten. Waar de Bekende Droeftoeters zich op baseren is het idee dat Zwarte Piet ten doel stelt negers te beschimpen (dat is dus blackface, een Amerikaans fenomeen) en de opmerking van Derksen wordt door hen opgevat als zijnde dat hij het verschil niet zou kunnen zien tussen de ene zwarte en de ander, in de zin van dat het allemaal apen zijn.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Een oude wijsheid en zo moet je dat hier ook zien. Deze Bekende Droeftoeters projecteren namelijk hun eigen ziekelijke racistisch getinte gedachten in de vorm van argwaan over wat anderen zouden kunnen bedoelen en daarmee gaat een sarcastische opmerking over a-Kwassie automatisch niet meer over zijn persoon maar over zijn huidskleur. Niet omdat derksen daar iets mee heeft, maar omdat de Bekende Droeftoeters daar niet voorbij kunnen kijken.
En dan noemt Bekende Droeftoeter Anouk zichzelf dus een "wigger", hetgeen schijnbaar een soort van bounty moet zijn maar dan binnenstebuiten en daarom juist wel positief, stompzinnige racistische trut.
@Pierre Tombal | 27-06-20 | 20:49:
Je vult mijn verhaal aan. De MSN beweerden, als luisterden we naar één koor, dat Derksen Akwasi vergeleek met Zwarte Piet, en je wijst er terecht op dat ze hier met het grootste gemak suggereerden dat hij Zwarte Piet als Blackface interpreteerde en dat het daarom zo'n verkeerde grap was. Zwarte Piet als Blackface, dat is iets wat inderdaad vooral rondspookt in de koppen van de groeiende meute die Zwarte Piet wil doen verdwijnen. Ze zien niet, kunnen niet zien, hoezeer de Blackface-figuur hen achtervolgt en dat al hun pogingen om hem uit hun donkere dromen te verbannen nieuwe invullingen zijn. En 'wannabee niggers' als Anouk zijn degenen voor wie het soort empathie dat Natacha Harlequin van elke blanke eist een obsessie is geworden. Boomsma is ook obsessief bezig, maar dan met een verkrampte vorm van Christelijke naastenliefde.
Beste Schoorsteenveger,
Hulde, u pakt weer eens grondig uit, zijn we van u gewend. Helaas is het paarlen voor de zwijnen der NPO, want dat zijn de verdwaasden die zouden moeten luisteren. Ik kan slechts hopen dat sommigen om hun zelflustige deugzin te bevredigen hier langs komen. Of ze dat aan het denken zet is een andere zaak.
We gaan voort. Evocatus
.
Youp heeft een keer stout pisnicht geroepen en toen gemerkt dat hij er bij een paar lange teentjes uitlag. Dat heeft hem aan het denken gezet, beetje laat dat wel.
Ik hoop dat youp zijn rug ook recht houd en achter zijn woorden blijft staan..
Youp leest teveel reaguursels. De Linkse kerk voor Verweesde Individualisten is opium voor de grazende schapen, is het Begin en het Einde.... de Alfa en de Omega.
De grootste lutsers zijn natuurlijk die adverteers die er gehoor aan geven. En die kan je terug pakken. Gewoon selectief gaan shoppen. Ik gun mijn geld niet aan deze lutsers, (nog) keuze genoeg.
vuur met vuur bestrijden
Wanneer zo'n deugende BNer racisme roept wijs dan even naar deze dame en stel hetzelfde voor. Sta gvd je plek af deugmaffia!
www.parool.nl/amsterdam/emma-waslande...
Alsof we daar iets mee opschieten.
We zouden misschien voor kwaliteit kunnen gaan.
Je voegd wel woord bij daad en juist dat is erg sterk om een punt te maken. Dat ze de enige is schrijnend voor de beweging. Revolutie begint bij idealisten en stopt waar eigenbelang begint
Youp is en blijft een aandachtshoer. Ook deze column is daar een voorbeeld van. Lekker rellen, want aandacht.... Nu een keer een goede column maar volgende keer weer volledig de andere kant op.... Youp is en blijft een zure boomer...
Denk dat ie bang is voor commentaar op z'n eigen grappen...
Vermoedelijk lacht Youp achter zijn mondkapje ook om de NRC die steeds politiek correcter wordt
ohh daarom keek ik vroeger naar die ouderjaarsmeuk.
Goed man Youp, iets leesbaars.
Youp heeft z'n laatste opleving voordat hij in rigor mortis schiet..
Nou ja, als het maar meer van dit is...
Youp is soms een ontzettende Gooise kakker, een linkse rakker en tenenkrommend babyboomer.
Maar hij laat zich gelukkig hier niet gek maken. Prima stukje.
Types als Arie Boomsma, Georgina Verbaan, Tanja Jess zijn de oorzaak
van polarisatie en een gevaar voor de samenleving. Door hun pogingen om in de overtreffende trap te deugen zetten ze eigenlijk groepen tegen elkaar op die van elkaar niets te duchten hebben. Door mensen te wijzen op wat ze in hun ogen niet goed doen worden anderen geactiveerd om daar weer over heen te gaan.
Door adverteerders te gaan bellen om maar niet te gaan adverteren is ook een schande. De adverteerders gaat het niet om het deugen maar om geld verdienen. En ten slotte kunnen Arie en zijn deugclan op TV hun boodschap verkondigen en geld verdienen. Dank zij de adverteerders. Walgelijk gewoon!
Inderdaad, dat is begonnen toen die achterbakse nrc-vvd-microbiologe met Amerikaanse plasticgrijns de adverteerders in GS ging "waarschuwen" hoe verdorven GS wel niet was. Zogenaamd begaan met het zieleheil van die adverteerders (wéten die arme lui eigenlijk wel wat er allemaal op GS wordt gezegd?!). Natuurlijk zo hypocriet als de pest, alsof het zieleheil van die adverteerders haar ook maar een ruk zou kunnen schelen, het ging gewoon om wraak op GS. Bij uitstek een vieze NSB-methode, die nu kennelijk populair aan het worden is.
Moeten we niet een boycot beginnen van dat sportschooltje van die aandachtsgeile EO-er?
Hij hoort zelf volledig bij de grachtengordel deugmenschenclub. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Fortuyn werd destijds in zijn show compleet afgebrand omdat ie de waarheid vertelde, daar was Youp niet van gediend dus moest ie er aan. Dat ie nu een iets minder linkse stinkscheet laat dan normaal maakt hem voor mij in ieder geval nog steeds GEEN ex lid van het Amsterdamse deug gilde.
Youp is "oud-links" en die gingen destijds nog voor een betere wereld. Nieuw-links probeert een burgeroorlog te ontketenen.
Sommige mensen zien het licht pas laat. Daarbij telt denk ik ook wel mee dat Youp al een tijdje op de zijlijn van het maatschappelijk debat staat. Dan ga je er toch anders tegenaan kijken, en... hij kan het zich veroorloven kritiek te leveren op wat hij ziet. Het privilege van een ouwe lul.
Gerard Joling ipv Genee, of wordt het dan ordinair?
Dieper kun je niet gaan...
Gerard Joling is een van laatsten als last standing man die de beschaving nog kan redden van de ondergang
@lingo star | 27-06-20 | 18:48: Zeker! Gerard is er toch ook wel eentje van de rechte rug.
@DatInternetDingetje | 27-06-20 | 19:00: inwendig gespalkt?
Ik dacht dat Youp niet meer grappig kon zijn, maar dit echt fucking goed geschreven! En gewoon in een keer schoon schip maken met de deugbrigade! Respect ouwe, laat die laatste jaren je beste zijn en kom naar het licht dat Rechts heet!
Hmm, ik lees nog steeds een column van iemand die eerst wacht wat heel NL zegt (Genee is een lul, leve Derksen), en daar dan met waar meer vocabulaire kunde overheen gaat, en wiens hoofddoel het is om het Gristendom, als gevaarlijkste religie in Nederland, een slag toe te brengen. Maar ik ben blij voor iedereen die Youp niet meer vindt deugen.
Top column, Joep is wel een linkse rakker, het blijft een vent van goud. Ik zie je weer in Orpheus Youp!
Ik lees steeds maar weer over *deugen* niet deugen* linkse wegkijkert, rechtse nazi, enz. Waar ligt toch deze scheiding en zijn er nog wat tussenbegrippen zoals rechtse wegkijkert of linkse niet deuger? Heeft het te maken met je karakter, of werd je in je jeugd of door je omgeving zo geïndoctrineerd dat je geen argumenten van een andere kant meer toelaat. Ik laat me ook wel is meeslepen door *de groep* maar denk er later is over na en begin wel is te twijfelen. Was genee echt zo slecht of probeerde hij te helpen wat helemaal fout afliep. Is AH echt zo laf of wilde ze er niet bij betrokken raken. Is arie echt zo hypocriet of gewoon een lijkenschender? Probeer de argumenten te verzamelen en vorm daarna je eigen mening, dat kost meestal een beetje tijd maar het is het waard.
Dergelijke bespiegelingen zijn alleen zinvol wanneer de opponenten redelijk zijn. Dat zijn ze niet.
Youp ipv Genee! Alles beter dan die druplul Wytze van der Goot. Omhooggevallen minkukel die er alleen maar zit vanwege zijn pa.
Zijn pa? Was dat die tv baard die vroeger in die helicopter hing?
Weg met Wilfrat Genant.
@Murk Ratte | 27-06-20 | 17:44: bedoel je Sinterklaas?
@Murk Ratte | 27-06-20 | 17:44: Zijn Pa is volgens mij Leo, een begenadigde en voormalig Disc-jockey van Radio Noordzee.. maar dat is al zolang geleden.
Misschien is hij dubbel genezen. Het is zo het is Youp. Trek die lijn nou eens door.
Joep kan weer los en pakt terecht door op Boomsma, Genee en die andere engert. Wel typisch Yoep om zijdelings vals te doen over god en het christendom. Over de islam en allah durft yoep er niet met gestrekt been er heen. Dan deugt yoep zich een ongeluk.
Youp wil er graag nog zo lang mogelijk zijn als gekke grappige opa van zijn kleinkinderen. Dat vind ik een legitiem excuus voor zijn afwezigheid in de fokkende-islamkwestie.
@suscrofa | 27-06-20 | 17:17: Zou hij echt bang zijn dat als hij wat over de islam zegt dat hij een mes in zijn buik, auto aangestoken, stenen door de ramen, aangespuugd op straat met daarna kopschoppen of andere nare dingen gaan gebeuren. Nee daaraan geloofd hij natuurlijk niet, maar hij weet gewoon geen grappige dingen over de islam te verzinnen.
@jan huppeldepup | 27-06-20 | 17:36: Je noemt precies de misdadige, beangstigende redenen op waarom Youp zich verre houdt van islamgrappen. Dat heeft-ie ook zelf gezegd een jaar of twee geleden.
@jan huppeldepup | 27-06-20 | 17:36:
Zoals Wayfaring stranger hierboven al duidelijk maakt is de pislam inherent ongrappig geweldadig tot op het bot. Als komiek op leeftijd zou ik die massapsychose liever ook maar doodzwijgen. Hoewel ik stiekumpjes nog steeds wacht op een satirische avondvullende speelfilm "Life of Ko" door een stel nieuwe daredevils in de absurdistische humor.
Willen de opportunistische "vandaag vinden we van 't Hek helemaal geweldig" fuckbois ("Ik hou van je Youp !" - "Hulde" - "Bravo" - "Beste column ooit") zich naar de hoofdingang begeven ? De bus staat te wachten, en u wordt weer netjes naar huis gebracht.
Goeie column. Dat wel.
Het is een goeie column met waarheden die staan als een huis, echter is Youp normaliter niets anders dan een links-seculiere versie van Arie Boomsma. Misschien dat hij eindelijk het licht heeft gezien en stopt met deugen, ik betwijfel het.
Het erge is dat Youp zelf al een paar Decennia op de deugtrein zit. Dus deze hypocrisie trek ik heel slecht. Elk woord is waar, maar niet uit de mond van die babyboomer die als kind in een ketel met NRC Handelsbladen is gevallen.
Misschien heeft ie voortschrijdend inzicht, dat die bn deugbrigade toch wel heel erg eng en fout is.
@bqbq | 27-06-20 | 17:08: Dat kan uiteraard, maar ik verwacht eerder een enorme blinde vlek. De tijd zal het leren. Uiteraard hoop ik het eerste. Hoe meer mensen ontwaken hoe beter. Thierry heeft nog zo'n 60 zetels nodig...
@bqbq | 27-06-20 | 17:08:
Joep krijgt zijn voortschrijdende inzicht altijd kort nadat een paar anderen ook dat voortschrijdende inzicht hebben gekregen en daar de klappen voor hebben opgevangen.
Youp betaald tenminste de volle mep belastingen , omdat ie weet dat ie z’n zakken ook heeft gevuld met cultuur subsidies. Is als een van de weinige niet op zoek geweest om slimme trucjes toe te passen.... eea is zo in te zien en hij is daar over altijd transparant geweest. Vergelijk dat met ontelbare zeikers over de overheid (VVD’ers Zoals die voormalige partij voorzitter met z’n crematorium flexibele opkoop deals) die alle registers opentrekken om belasting te ontduiken , maar vadertje staat als eerste aan het loket smeken om zakken vol met staatssteun opgebracht door de belasting betaler. Goh wat zijn die banken en multinationals sinds 2008 door de mand gevallen. Ik weet eigenlijk niet meer hoe je ons huidige economische model moet noemen . Maar als je wint heb je (overheids) vrienden.
Youp draait warm,straks komen de moppen over BLM,Akwasie en airfrijer let op.
Laten we dat vooral hopen. Flink wat tegengas is wel heel erg nodig.
Moslims zullen ook wel aan de beurt komen bij deze kunstenmaker.
Oh........ wacht
Ik durf te wedden van niet. Youp is niet meer de Youp van weleer.
Omg is meneer van het Hek opgestaan uit zijn sarcofaag? Hulde kom maar op met die conference!
Niet slecht voor een grachtengrordeldeugdier
Komt door die bypass. Alles krijgt weer zuurstof.
Vondelparkdier.
Was het nou echt zo erg, het optreden van Genee?
Ik snap wel wat zijn opzet was. Een serieus onderwerp willen bespreken. Volgens mij was daar niks mis mee.
Gijp moet niet achteraf lopen roepen dat het op een tribunaal leek. Had hij in de uitzending moeten zeggen, die aansteller.
Gijp valt door de mand.
Is net zo'n lul als Genee wat mij betreft.
Genee was de NSB-er van het stel. Gijp was overdonderd door de hele door Genee vooraf geplande voorstelling. Volgens Gijp was er contact geweest met: Alexander Pechtold, Dijkhoff en iemand van het koninklijk huis. Genee is misschien wel onder druk gezet door mensen van hogerhand.
Met hoge heren is het kwaad kersen eten is een Nederlandse uitdrukking. Genee heeft een zeer kwalijke rol gespeeld. Hij was de Judas van het spul.
Heeft u de betreffende uitzending wel gekeken ?
Genee is gewoon een laf onecht miezerdje die bij de grote jongens aan tafel mag zitten om daar als een derderangs aangever ook wat te mogen doen. Genee is het type wat zich makkelijk laat lenen voor laakbare klusje of deze graag vol opgeklopte dapperheid zelf onderneemt met een ir "kijk mij ook eens deugen"eft weinig ballen en mist een flink stuk ruggengraat
@Rammstein | 27-06-20 | 16:52:
Jazeker. Ik kijk al 10-15 jaar naar dit programma.
Dat Genee de deuger uit ging hangen, verbaasde mij niet.
Dat ziet hij waarschijnlijk als zijn taak.
Ik denk dat er vooraf slecht is gecommuniceerd en dat mede daardoor Derksen en Gijp werden verrast.
Ik heb Genee altijd al een onbetrouwbare tweedehands autoverkoper gevonden. Nu blijkt hij ook nog eens dat het Duitse auto's zijn.
Nee, ik vond het ook meevallen. Hij zat te stoken, als altijd.
@RickyLaRue | 27-06-20 | 17:01: Waarschijnlijk marsorder gekregen van de eindredacteur. Hij is te laf om dat zelf te verzinnen. Kan je altijd naar je baas wijzen.
@Joostmochtnietsweten | 27-06-20 | 17:01:
De kilometerstand is teruggedraaid... wedden?
cabanas uremia
Ik heb zo het gevoel dat dit de beste Oudejaarsconference allertijden gaat worden.
En dan kappen ermee Youp! Stoppen op je hoogtepunt maar blijf wel gewoon je columns schrijven. Succes de aankomende maanden met de try-outs!
Na jaren te zijn verketterd is Youp ineens een vriend van de show geworden. Eén zwaluw maakt nog geen zomer.
Wilde Arie wel deugen of was het een ordinaire vendetta en zag hij nu zijn kans schoon. Arie werd te kakken gezet in VI. Hij wilde de mannen klappen geven en schedels klieven.
www.at5.nl/artikelen/182345/arie-boom...
Hij gedraagt zich als een echte Christen, hij drijft op ressentiment.
@Schoorsteenveger | 27-06-20 | 16:28: ook dat doet een ‘echte’ Christen niet..
@aardv@rk | 27-06-20 | 16:33: .
Een echte christen bouwt brandstapels.
@aardv@rk | 27-06-20 | 16:33:
Echte Christenen negeren je deaud, spreken kwaad achter je rug, nemen anderen verschrikkelijk de maat, duwen andersdenkenden van de brug, verbieden en verbranden wat hen niet bevalt. Echte Christenen, kwaadaardig met een uitgestreken vroom smoelwerk.
Er is in NL geen enkele echte Christen die daadwerkelijk de leer van Jezus volgt.
Een echte gristen keert toch ook de andere wang toe ? En heeft zijn vijanden lief, toch?. Bij mama is gewoon een oetlulletje. Mag uiteraard ook van alles vinden maar doet er misschien beter aan gewoon z'n kwek te houden.
@aardv@rk | 27-06-20 | 16:33:
Christendom en ressentiment, dat is één. Het Christendom is de wraak van de zwakke op de sterke.
Het was een ordinaire vendetta. Het vriendelijke lachje van Arie is een dun schilletje. Achter die grijns schuilt een uiterst agressief baasje dat het liefst zijn vuisten gebruikt om de wereld zijn wil op te leggen. Boomsma is de witte Akwasi, zou het liefst mensen die hem niet zinnen in het gezicht trappen. Akwasi probeert die agressie te verbloemen door zich als 'woordkunstenaar' te profileren, een uiterst doorzichtige tactiek. Boomsma gebruikt de Christelijke moraal als camouflagetechniek, een veel lastiger te ontmaskeren strategie. Het is puur, onvervalst ressentiment dat beiden drijft.
Een column naar mijn hart, mijnheer Youp. U kunt het nog steeds. En nu ook in de oudejaarsconference er vol tegenaan.
-
Alleen dat van Bavaria had ik even gemist. AH heeft iets gezegd en die maffe kiwi's. Gillette was allang weg, maar moest toch nog even iets herhalen, maar heb niks gezien van Bavaria. Misschien schot voor de boeg?
@Toverkol | 27-06-20 | 17:24: Bavaria zat ook in het clubje adverteerdersboycotters. Ik dronk het toch al niet, maar de Gamma bezocht ik nog wel eens. Na deze week niet meer.
@obominotie | 27-06-20 | 17:46: Na Buckler Bavaria? Ik doe mee. Zit met een paar vrienden te denken aan aan website waarbij we de deugbedrijfjes zoals Bavaria Gilette, Albert Heijn e.d. onder de quillotine leggen. Beetje marketingspulletjes erbij zoals petjes, t-shirtjes en zo.....
@Ikblijfnietstil. Dat vind ik een goed idee! Ik hou het niet meer bij welke winkels en bedrijven Ik moet boycotten. Deel uw website in de toekomst op Geenstijl svp. O, en vergeet de HEMA niet,
Voor zo lang het duurt met die ballentent.
Nee, meer dan een miezerig rooitje en een slap applausje krijgen ze niet. Maar gelukkig staat het Youp vrij om zelf een donatie te doen. Dat ze met de hele afdeling een keertje uit eten gaan ofzo, in een sjiek restaurant, op kosten van Youp. Youp heeft toch geld zat. En, daar heeft de horeca, die het ook al zo moeilijk heeft, ook nog wat aan. He, waarom moet het altijd bij de overheid weg komen?
Hey Youp! Hee! Youp! Wat een leuk idee van VanBukkem toch? Youp?
Loop burgemeester Bruls nu ook voorop in de stoet om aangifte (vvorgedrukte) te doen tegen Akwasie tegen zijn kopschoppen van een als zwarte Piet verkleed kind? Tegen Geert Wilders was hij er als de eerste bij, maar minder, minder, minder weegt zeker zwaarden dan een verklaring tot kopschoppen.
Wie gaat dit jaar de 'VvM-wisselbokaal', dé hoofdprijs voor de grootste voorvechter van de Vrijheid van Meningsuiting, winnen? En wie de oeuvreprijs? Op de shortlist staan wat mij betreft in ieder geval Johan Derksen en Youp van 't Hek. Ik nomineer Angela de Jong voor de aanmoedigingsprijs.
Denk dat Youp meer kans maakt op de hypocrisie-bokaal. Die ouwe deugert is de laatste die anderen op dat vlak de maat mag nemen.
Die wint Hans Teeuwen. Op zijn Marokkaanse pantoffels.
Op zich een goed stuk. Maar ik zet toch altijd weer vraagtekens bij de bedoelingen van Youp.
Geld
Ik ga werkelijk uit van zijn goede bedoeling om wat evenwicht te brengen.
Laten we eerlijk zijn, hoeveel personen geven tegengas?
@dathoujetoch | 27-06-20 | 16:12: Gadverdamme, geld verdienen. Dat moeten we niet willen met z'n allen.
Aan de methoden herken je de doelstellingen.
Een partij die mensenrechten wil verbeteren, heeft niks aan censuur.
Een partij die wanbeleid, machtsmisbruik en corruptie wil tegengaan, heeft juist baat bij vrije media. Om problemen op te lossen moeten de feiten bekend zijn. Een echte democraat is dol op debat, op scherpe opinies en confronterende humor.
Alleen geweld wordt door echte democraten consequent afgewezen.
Dictatoriale partijtjes daarentegen zijn dol op censuur.
Voor hen is kritiek op wanbeleid, machtsmisbruik en corruptie een regelrechte bedreiging. Zij hebben geen belang bij open en eerlijke debatten omdat ze weten dat ze die verliezen. Opinies en grappen die hun wereldbeeld onderuit halen moeten daarom monddood gemaakt worden.
Geweld wordt door hen gezien als volstrekt legitiem.
Dus laat je niks wijs maken door "idealistische" oproepen tot censuur en geweld.
Vrijheid van Meningsuiting en geweldloosheid leidden nog nooit tot terreur en genocide. Vrijheid van Meningsuiting beschermt juist de zwakkeren in elke samenleving.
Het is de ideologie van censuur en geweld die terreur en genocides veroorzaakt.
Een krant DAT? Een krant DIE, denk ik. Sorry, de sluimerende taalnazi werd even wakker.
Dan ook maar direct 'Boomsa' aanpassen. Fijn, ik ben niet de enige taalnazi hier.
Marcheert, taalnazi's, marcheert!
@dathoujetoch | 27-06-20 | 16:11:
Taalnazisme is een ondergewaardeerd e karaktertrek.
Wat je niet wilt dat er gebeurt zie je nu gebeuren. Kunstmatig worden er twee groepen gecreëerd die tegenover elkaar komen te staan. In zo'n situatie verschuiven de meningen van beide groepen naar steeds extremere standpunten (hoewel je dit nu vooral bij 'links' ziet). Op een bepaald moment wordt verzoening dan erg moeilijk en bestaat het gevaar van ernstige escalatie.
Zoiets heet een huwelijk.
Dat is nu precies hoe Trump aan de macht is gekomen. Het merendeel heeft gewoon geen zin in dit identiteitsgezeik. Maar blijkbaar hebben mensen dat nog steeds niet door.
Nederland is ook nogal extreem vergeleken met andere Wrst-Europese landen. Men draait hier gewoon door in wokenessy. Enge ontwikkeling.
@dathoujetoch | 27-06-20 | 16:05:
LOL
Mondkapje op?
Lekker de hele tijd je eigen CO2 inademen.
Je weet wel.... dat spul waar je koppijn van krijgt en waardoor je in het slechtste geval spontaan dood neer kunt vallen.
Nou, een bijbel quote: [14] His head and his hairs were white like wool, as white as snow; and his eyes were as a flame of fire;
Als je als BLM zwartkijker blind bent voor witheid, lees je daar natuurlijk makkelijk overheen, zo'n woordje in 'wit als wol'.
Nou, Jezus was in zijn tijd toch echt wel het zwarte schaap.
@wijsvinger | 27-06-20 | 16:15: Laten we dichter bij huis blijven: Zwarte Piet
Nausicaa zit achter de muur
En eerder achter het ijzeren gordijn.
@wijsvinger | 27-06-20 | 16:28: en dus onleesbaar. Iemand die kan/wil delen?
Iemand doet een Genee'tje
mobile.twitter.com/Fangkay/status/127...
Is dat jouw fiets?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:00:
Het enige rijbare wat ik bij mij zou hebben in de trein is mijn vriendin .
De NSB-geest waart weer rond in NL. Is waarschijnlijk ook nooit weggeweest, het steekt alleen nu weer overduidelijk de kop op.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:00: Geen standaardgrap over de Duitsers? Valt me mee, dat dan weer wel.
@dathoujetoch | 27-06-20 | 16:10: Is meer jouw generatie die grappen maakt over Duitsers.
Gelukkig eindelijk wat tegengeluid tegen de antiracisme mediahype van radicale activisten geholpen door knipmessende journalisten
De AH en met hen de andere bange laffe wezel winkels denken heel economisch.
Als ze zich terug trekken en de kant kiezen van de OBALLM ('Only Black And Left Lives Matter') hysterici zijn er veel mensen met een normaal verstand, de supergrote meerderheid nog steeds, boos.
Echter zijn die meestal wel goed bij hun verstand en niet fanatiek en bloeddorstig genoeg dat de AH veel lichamelijke en materiële schade hoeft te verwachten.
Maw. hun irritatie waait zonder al te veel gevolgen wel over.
Neem je echter geen standpunt in, en vind je dus eigenlijk dat alle lives matteren, dan kun je moord en doodslag verwachten.
Winkels zullen beklad worden, aanslagen met brandbommen en bedreiging van personeel en/of directie of hun kinderen zal je deel zijn.
Dus kies je de weg waarmee je de minste weerstand kunt verwachten, en de minste kans op een aanslag van OBALLM of een der Jesse's Groen Fascist brigades.
Maar je hóeft echt niet bij de dure AH te kopen.
Messcherp en op het hoogste Youp niveau. Vilein, hilarisch en qua inhoud geen speld tussen te krijgen.
Waren er maar meer BNers zoals hij. Zijn er zeker, maar laat je horen mensen!
At your service: www.rtlnieuws.nl/economie/opinie/colu...
yep, too little, too late.
@Piet Karbiet | 27-06-20 | 15:58:
Ook een goed stuk, sowieso iemand die zinnige uitspraken doet, èn durft te doen.
Nausicaa Marbe kon ik niet lezen, vokking paywall , maar is zeker ook een goede columniste.
Best een leuk stukje, maar het is veel te laat. Typisch Youp, zoals altijd: lekker veilig. Youp zorgt er wel voor dat hij geen klappen oploopt.
had hier moeten staan.
yep, too little, too late.
Hoe had hij er eerder bij kunnen zijn dan? De VI uitzending was maandag, de column verschijnt elke zaterdag.
@Weerduivel | 27-06-20 | 16:14: Dat grapje van Derksen was al eerder gemaakt en de hele BLM-deughype is al veel langer aan de gang. Youp is niet moedig genoeg om eerder zijn vinger op te steken.
Wellicht denkt hij liever even na voor hij iets schrijft. Op zich geen slechte eigenschap.
@Flibbage | 27-06-20 | 16:24:
Nee, hij kijkt eerst even rond. Dat is iets anders dan nadenken.
Ik verwacht binnenkort een beeldenstorm op de Jezus beelden en vervangen worden door beelden van Arie.
Krijgen we elk jaar een heel andere "the passion"..
Ook al gesneuveld, de stem van Cleveland Brown (Family-Guy)
apnews.com/b82044ae5b7fba8d5c13658426...
Het houdt niet op, niet vanzelf.....
".. persons of color should play persons of color.." Ook als het om stemmen gaat? Dat wordt lekker inclusief dan in Duitsland bij het nasynchroniseren van Indianen in cowboyfilms, of het doen van een Jacky Chan-film.
De Simpsons worden ook PC.
Vannacht over zitten twitteren met een aantal BLM pipo's.
Conclusie: met die lui valt niet te praten. Louter drogredenen, jij-bakken en een schrikbarend gebrek aan kennis. Bruikbare idioten zijn het.
Joep is ook bejaard. Laten hij en Derksen het gezellig in een verzorgingscentrum uitzoeken.
Een generatie die niet politiek correct geindoctrineerd is (in tegenstelling tot de jonkies) moet je koesteren. Volkomen terecht dat deze ouwe lullen in de spotlight staan.
@Egerius | 27-06-20 | 15:50: Tyoe Jan Terlouwtje uit de brievenbus, Dries van Agt. Tijd gehad, mede verantwoordelijk voor de huidige situatie. Mondje houden graag. En hophop naar het bejaardenhuis.
@dathoujetoch | 27-06-20 | 15:57: Maar wat is nou een Tyoe? Een exostisch dier?
Nausicaa rocks. In 2018 sloeg ze al op de trommel over de idioterie van de jankers: "Dit is een tijd waarin mislukte migranten hun rancunestem verheffen en ook nog gehoor vinden bij een verdwaald deel van het establishment. Mislukt, omdat ze de cultuur die hen zoveel biedt, afwijzen en besmeuren. Deze halvegaren willen wel in de welvaart delen, maar de cultuur die welvaart voortbrengt vernietigen. Wie zo schaamteloos en ondankbaar leeft, is als mens mislukt. Niet door toedoen van de ontvangende samenleving, maar door eigen domheid en haat."
Boomsma is ziek.Teven zo dom als een amoebe Sylvana En Sunny Bergman zijn ziek. Terminaal.
Maar kun je het iemand verwijten ziek te zijn? De ruimte die dit soort misbaksels gegeven wordt, daar zit hem de crux Bij de vrijwel totaal in Linkse policor handen zijnde MSM.
En wat deden de appjes van Koningshuis, Dijkhof en Pechtold richting Genee...?
Wat een door en door verrot land is dit.
Geen enkele reactie van Slijkhoff over zijn bemoeienis. Beetje roeren in een emmer stront, hard weglopen en dan mekkeren dat het stinkt.
@dathoujetoch | 27-06-20 | 15:49: Hij heeft wel een beetje gereageerd.
Veronica in fight. Das wel een goeie. Of heeft ie die van Mr_Natural gekaapt?
Dat zou maar zo kunnen Mr_Natural is inderdaad een fenomeen hier op het terrein van spitsvondige woordspelingen. Hij moet er voortaan maar een copyright bij plaatsen.
Heb zelfs een boekje van Youp met columns van hem. U ziet, niets menselijks is mij vreemd. Één van zijn schrijfsels gaat over hosmo-mannen die niet met condoom willen “hutseflutsen” omdat dat niet stoer is. Dat ze dan AIDS kunnen krijgen nemen ze op de koop toe. Youp vraagt zich terecht af waarom de maatschappij voor de medische kosten van deze kringspiermusketiers moet opdraaien. Youp deugt.
Ik heb er zelfs een dubbel. Rijke Meiden. Maar goed, dat is nog uit de tijd dat ik D66 stemde.
@Piet Karbiet | 27-06-20 | 15:43: Waaat? Spoelen, excuses., knieën.
@Piet Karbiet | 27-06-20 | 15:43:
Na DENK en GroenLinks is D66 de partij die ik het meeste haat.
Ik vertrouw Youp niet, want als er IEMAND behoort tot het politiek correcte grachtengordel establishment is hij het wel. Toch geef ik hem dit keer, bij uitzondering, een groot compliment. Omdat hij heerlijk tekeergaat tegen die humorloze gereformeerde ijdeltuit met z'n opgeheven vingertje. Die Boomsma is echt de ultieme farizeeër.
Youp heeft uitgevonden uit welke hoek de wind nu waait, en is net op tijd meegedraaid.
@grietmetgroenefiets | 27-06-20 | 15:40: Hij is wel rijkelijk laat met zijn reactie. Misschien kost het ook wat meer tijd allemaal.
@grietmetgroenefiets | 27-06-20 | 15:40: VVd'er ?
@dathoujetoch | 27-06-20 | 15:50: Ik denk Youp wel.
@grietmetgroenefiets | 27-06-20 | 16:05: kinderen op de meest exclusieve blanke school van de grachtengordel, en dan zogenaamd kritiek op dielzefde groep., Onze huisclown, zoiets moet men niet serieus, hij is maar een artiest. Lach dan paljas, spring door de hoepel, vertoon je kunstjes.
Het enig goeaan de naam Boomsma is de Beerenburg. Mocht die van de familie Arie B. komen dan drink ik vanaf nu enkel Wed. Joustra. Geen cent naar Buttplug cs.
Mosterd na de maaltijd is niet op het randje.
Ga eens reageren als het nog telt.
Beetje moeilijk met een wekelijkse column...
@Janpoepeenuitje | 27-06-20 | 15:44:
Point taken. Maar het blijft een slap verhaal.
Ik val Johan bij door hem ook af te vallen. Youp kan beter, maar hij durft niet meer.
@Janpoepeenuitje | 27-06-20 | 15:44: want Youp heeft geen twatter natuurlijk.
Dus Youp is van fatsoensrakker nu ook een 'fatsoensrukker' geworden?
Ik heb hem niet zelf bedacht, maar we kunnen hem niet voldoende herhalen: Arie BladaandeBoomsma
Nu alleen de boom zien te vinden die Arie nog wil hebben...
Waarom moeten de mensen van de zorg nog meer beloond worden waarom is een rooitje extra niet genoeg, werk je in de zorg om er rijk van te worden of heeft het ook een ander doel.
Voor wat hoort wat is het tegenwoordig, zo ken ik er ook nog wel een paar
Inderdaad een beloning klinkt een beetje verkeerd, alsof je iets speciaals doet.
Werkers in de zorg moeten gewoon normaal betaald worden voor een goed salaris, dan niet de artsen - maar vooral verplegend personeel dat de afgelopen 10 jaar steeds meer artsentaken is gaan overnemen.
Nog meer? Kijk even naar het gros van de verpleegkundigen (MBO2 tot HBO). Voor een habbekrats steeds meer taken uitvoeren. Het gaat niet over specialisten/artsen hè.
Tsss... Is dat ouwe lijk ook weer eens uit z'n graf gestapt? Op zich wel aardig dat hij Boomsma nu afkamt omdat hij Johan kent, maar de ouwe zemelaar is meer dan eens zelf een Boomsma geweest. Dus bedankt deze keer voor je mening Youp, maar ik vind je leuker wanneer je gewoon je klep houdt.
Een cabaretier die zijn mond moet houden.... Lijkt me een lastige combinatie.
Of u ligt na sesamstraat al in bed (en kent Youp niet) of u hebt er nooit naar gekeken misschien omdat u valt onder het soort tokkievolk waar hij een gloeiende hekel aan heeft.
Hij is nooit een Arie 'Buckler' Boomsma geweest, maar als je er ook maar ooit een show van hebt gezien wist je dat ook.
Of is er bij Youp een latente angst dat hij zelf onder het vergrootglas komt? De deugpolitie moet nog op echte stoom komen.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 15:29: hear, hear. Geldt dit ook voor would-be cabaretiers? Ik vraag dit voor een verre en zeer vage kennis.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 15:29: Nederlands is moeilijke taal. Ik schreef niet moeten maar stelde dat ik hem dan leuker vind.
@litebyte | 27-06-20 | 15:33: Youp is zo ongeveer de grootste racisme schreeuwer in dit land, met name ook waar het lieden betreft die een geloof aanhangen waar hij zelf nooit ook maar één woord commentaar op heeft durven hebben. Nee, dan Hans Teeuwen die zelfs op de "pijnbank" bij de meisjes van halal nog een sneer over (hun) geloof weet te maken. Die is overigens ook niet altijd even grappig, bij die show waar hij een kwartier lang koekebie deed had ik graag m'n geld terug willen vragen.
Trouwens, over de wepwinkol van NRC gesproken. De Telegraaf biedt mij mooie lederen sandalen aan. Met zacht voetbed. Jammer dat ze geen bijpassende sokken hebben. *proest*
Dikke_Tammo | 27-06-20 | 15:19 |
Je kunt ze ook zonder sokken dragen. Maar dan moet je er wel een djellaba bij kopen.
Als Kozp messen gaat trekken hoor je hem hier ook niet meer over. Dan heb ik meer respect voor Hans Teeuwen.
Als er een jaarlijkse Anton Mussert penning uitreiking was, behoorde Arie Vroomsma en Wilfred Genee zeker tot de gegadigden. Zelfs het actief oproepen van adverteerders om zich terug te trekken is niks meer dan virulent deugactivisme. Deze narcistische avocadoknager die Nederland beziet als de negerhut van oom Tom is volkomen de weg kwijt. Hij doet niet onder voor Wilfred van Genee die met zijn uitgelezen smoelwerk zelfs Judas Iskariot voorbij streeft. Johan Derksen moest gekruisigd worden aan het vloekhout van de marxistische identiteitspolitiek. De farizeeërs van fatsoen moesten een voorbeeld stellen. Elk woord moet voortaan afgewogen worden op de weegschaal van inclusiviteit want de kwetsbrigade is immers altijd in de buurt.
Vergeet Norbert niet.
Na het lezen van deze column = er is geen mogelijkheid dat Youp eçht op de PvdA van Lilianne Ploumen stemt. Hij doet alleen alsof zodat hij bij de VARA op mag treden.
Er worden de laatste tijd erg veel individuen geroast,... terwijl dat k’t KLM een paar miljard communistische staatssteun opstrijkt. Ik denk dat die grote jongens het geweldig vinden dat Genee en Boomsma (lul) het merendeel van de poep over zich heen krijgt. Ik dacht echt dat je in het kapitalistische systeem bakken met geld kon verdienen omdat je als slimme ondernemer ook ‘risico’s’ draagt. Maar wat blijkt ,.. de meeste liberalen zijn het eerst bij vadertje staat om te bedelen als de bedrijfs risico’s te hoog oplopen. Net als al die VVD’ers met kasten van huizen die die STAATS hypotheekrente aftrek maar al te graag opstrijken. Selectief zonder weerga.
KLM
BLM
Ik raak een beetje de kluts kwijt met al die afkortingen.
Is wel zo. Ze willen de overheid op afstand maar als ze dreigen om te vallen moet de staat ze wel altijd redden. Dan zijn het opeens socialisten. En even ui mijn hoofd: Van de jaarlijkse € 17 miljard HRA gaat de helft naar maar 20% van de rijkste huizenbezitters. Naar types als Piet Hein Donner. Dat is gewoon inkomenspolitiek. Hoppa, gewoon iedere maand € 3000 of meer gratis binnen harken.
@leo de pejo | 27-06-20 | 15:18: Die K is een afkorting. Staat voor 3 x K. Maar dan worden de zinnen zo lang.
@Piet Karbiet | 27-06-20 | 15:27: Goed verwoord !!
@Deugnie | 27-06-20 | 15:38: Behalve dan die ui. Dat moet zijn uit.
Heb ik nu het gevoel dat het tij voor anti racisten nsb'er aan het keren is? Als youp al niet meer bang is voor racist of weet ik wat uitgemaakt te worden, wie dan nog wel. Ook dat hij AH even voor lul zet vind ik positief alhoewel, ik ben appie eigenlijk dankbaar met hun slappe gedoe. Moest ineens ergens anders kopen en kom er achter dat Lidl/Aldi betere waren hebben voor minder geld. Dus appie, de pleuris voor je.
Ik vrees van niet. Hun kudde is veel groter dan die van ons.
@Nehemia | 27-06-20 | 15:20: In ieder geval veel luidruchtiger.
Haha! Hier hetzelfde. De Lidl is hartstikke tof: lekker veel biologische waar. En daarnaast heb ik de Jumbo bezocht voor mijn vaste merkartikelen. Fractie van de prijs!
Dus Appie, ook hier, toedeloe!
@OudeNederlander | 27-06-20 | 15:29: En ook geweldadiger.
Ook ik ben Appie voorbij gelopen. Vanaf deze week andere supermarkt. Uit principe wil ik niets meer kopen bij dit bedrijf. Wel even afscheid genomen van wat medewerkers
45 jaar trouwe appie klant geweest hier, daaraan is nu een einde gekomen. Stik maar in de hamsters.
jan huppeldepup | 27-06-20 | 15:15
Racist is een geuzennaam.
Goh, wel heel veel echt nederlandse namen op twitter he..
Vergeet ook niet de column van Sylvain Ephimenco te lezen.
De enige columnist die de moeite waard is in dat blaadje.
www.trouw.nl/opinie/ik-beef-bij-het-i...
Goed stuk, spijker op de kop.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 15:20:
Ja, Ephimenco geeft de deugbrigade een veeg uit de pan.
En legt Akwasi (terecht) op het hakblok.
"Hoewel ik ook weet dat Zwarte Piet kan kwetsen en daarom zal moeten verdwijnen" aldus Sylvain. Nee dus. Verder altijd prima columns.
Verrek! Ephi: "Diezelfde man die minstens vier keer zijn publiek ‘fuck the police!’ liet schreeuwen en erachteraan laf zei: ‘Dit zijn niet mijn woorden!’" Hoe zat het ook alweer met Wilders en zijn "minder Marokkanen"?
Maar hij beeft om een selfie die hij ooit gemaakt heeft met z'n verklede buurvrouw. Dan spoor je toch niet. Dat hele zwarte piet gedoe is volledig uit z'n verband gerukt en alleen maar omdat er een paar mensen zichzelf op zwarte piet vinden lijken, terwijl ze er helemaal niet op lijken. Akwasi lijkt helemaal niet op zwarte piet, maar hij denkt waarschijnlijk zelf van wel (anders zou hij niet zo boos worden).
@Piet Karbiet | 27-06-20 | 15:31: Er is altijd wel iemand te vinden die het er niet mee eens is. Maar om daarmee de zwijgende meerderheid de nek om te draaien gaat mij te ver. Democratie is niet ingeven naar een paar schreeuwers.
Wat een geweldig collumn. Mooi om te zien dat Youp goed opdroogt. Links geboren en naarmate de wijsheid en ervaringen vorderen, wordt je als het goed is steeds rechtser. Ben immens blij dat een 'insider' van linkse kringen wakker is geworden en zich vierkant afzondert van valse, vieze spelletjes als adverteerders bellen. Youp is groter dan het Koningshuis, vvd'erDIJKHOFF, etc. Wie zoekt wérkelijk de verbinding? Is wérkelijk constructief? Leven-en-laten-leven? BLM antifa etc. hitst groepen tegenover elkaar op. Lang Leve Youp!
Je bent niet goed bij je hoofd.
@ploppy | 27-06-20 | 15:22:
En wie ben jij dan ? Zo'n saaie gereformeerde bucklerlul ?
Ik heb daadwerkelijk vandaag een papieren NRC gekocht, zodat ze geld verdienen om Youp mee te kunnen betalen.
Vroegah luste ik ook graag een witte Moezelwijn maar mijn smaak is verder geëvolueerd en nu is mijn favoriet een mousserende rosé.
Blank met bubbels zeg maar.
Nog altijd een long way to go Pjotr.
Hoe laat en wanneer wordt Akwasi opgepakt voor dreiging met geweld in de openbare ruimte?
Doe er dan even opruiing bij.
Waar zijn die voorgedrukte aangifteformulieren?
@kwark001 | 27-06-20 | 15:15: Oh ja.
Youp zijn vrouw was vroeger mijn buurvrouw. Ze heeft nog op mijn broertje en mij gepast. Youp heb ik altijd een kwal gevonden, hij heeft op sommige punten echter wel gelijk. Dit is een van die keren. Grap van Johan was grappig en geslaagd! Arie moet zich maar gaan bezighouden met waar hij goed in is, sportschool en verbergen dat ie homo is.
Arie kennen ze in café Vanouds de Vink in Den Haag als Arie Buttplug, hoorde ik van een vriend
De vader van Debby was vroegâh mijn tandarts.
Debby Spetter uhhhh Petter...
@leo de pejo | 27-06-20 | 15:25: Ook weespermop?
@leo de pejo | 27-06-20 | 15:25:
De melkboer van mijn achterneef verkocht hetzelfde merk yoghurt als die welke de wijk deed waar de ouders van de vrouw van Youp gewoond hebben.
@Schoorsteenveger | 27-06-20 | 20:14: Ohh die. Ja dat is een hele bekende.
Trouwens, voor het eerst dat iemand gewoon durft te zeggen dat het een goeie grap was.
Dat was en is het ook nog steeds. En ik blijf dat tegenover alle deugers gewoon zeggen, laat ze maar voor racist uitmaken, dat doet me namelijk helemaal niets meer.
En Youp mag dat zeggen. Hij heeft zelf zoveel grappen gemaakt, dat hij wel weet wat een goede is.
@2voor12 | 27-06-20 | 15:11: klopt, je zou er bijna trots op worden.
Ik vond het eerst een beetje een flauwe, matige grap, maar mijn oordeel is aanzienlijk ten positieve gewijzigd sinds het hele deugleger erover is gevallen.
Het was een hele goeie grap. Een grap die Akwasi als Akwasi op de korrel nam. Derksen refereerde met zijn grap aan de kleur van Akwasi, maar indirect, hekelde de ultiem agressieve wijze waarop Akwasi zijn kleur en de kleur van Zwarte Piet met elkaar in verband brengt. Derksen had zelf, denk ik, niet door hoe geweldig goed die grap was, en het vreemde is dat ook niemand van de deugers die hem willen 'ausradieren' maar de moeite heeft genomen om uit te leggen waarom precies zijn grap racistisch zou zijn. Waarschijnlijk is het de angst op eigen vooroordeel betrapt te worden. Beetje zoals de moslims reageerden op de cartoon van Westergaard.
Lees toch dat hij het een verkeerde grap vindt onderaan de eerste kolom maar in ieder geval een grap.
@Schoorsteenveger | 27-06-20 | 15:14:
Het ging juist helemaal niet om de kleur van Akwasi. Het ging erom dat Akwasi een hekel aan zwarte pieten heeft, dus dan is een oude veelgebruikte grap om te vragen of hij het niet juist is?Het aardige van zwarte piet is dat je nooit weet wie er in die rol gekropen is. Het zwart van de piet lijkt helemaal niet op het zwart van Akwasi. Zwarte piet is toch een soort clown en die Akwasi gedroeg zich ook als een clown door te schreeuwen en met die microfoon te gooien. Je kan zo'n zelfde mop over iedere clown maken. Bijvoorbeeld Hugo de Jonge, daar hadden ze ook van kunnen zeggen "is hij het niet, weet je het zeker?". Het was volgens mij grappig, omdat die Akwasi zichzelf heel serieus neemt en eventje met een simpele vergelijking werd gerelativeerd tot de (agressieve) clown die het is. Waarom draagt hij eigenlijk niet dezelfde schoenen als Hugo de Jonge?
@Watching the Wheels | 27-06-20 | 15:30:
Akwasi heeft een hekel aan Zwarte Piet omdat Akwasi meent dat er een relatie tussen de kleur van Zwarte Piet is en zijne eigen hudskleur. Dat is voor Akwasi het thema, Akwasie maakt de vergelijking, en degenen die Derksen aanvallen maken eveneens die vergelijking. De grap breekt die vergelijking open.
Volgens mij zijn we het roerend met elkaar eens.
@Schoorsteenveger | 27-06-20 | 15:51:
www.youtube.com/watch?v=rsE8R6V4PQk
@Schoorsteenveger | 27-06-20 | 15:51:
Ja ik lees het nu beter, klopt.
Dat zei ik hier al daags na de ophef, ik snapte hem dan ook gewoon, maar ja wie ben ik.
Arie is homo maar dat mag niet van zijn godje dus gaat hij anderen de maat nemen. Sukkel.
Al zou het de laatste homo op deze wereld zijn dan zou ik nog liever een hetero vrouw anaal nemen.
Vorige week raadde GS de NRC ook aan. www.geenstijl.nl/5154028/moetlees-rec...
Misschien is het dan toch wel een goede krant.
Maakt niet uit. Adverteerders bellen doen ze maar op eigen kosten. Aan mij verdienen ze geen cent meer.
Joep van 't Hek is een hypocriete bebrilde berg griesmeelpudding. Wel knap van zo'n gedrocht dat ie een leuke vrouw heeft gescoord.
Griesmeelpudding is walgelijk, zeker met een bril.
Zeker een leuke vrouw.
@phoppy; Eet wat minder zure griesmeelpudding, wordt je leuker van
@zuurtje; ik wil niet leuker worden.
Leeft Henk Binnendijk nog, ergens mis ik hem de afgelopen tijd.
Nou, ik zag pas een oude aflevering van Henk Binnendijk met Jules de Korte. Dat was echt heel matig van Henk’s kant. Zijn bekeringsdrift was een totale ‘mis match’ met wat Jules probeerde te vertellen. En dan druk ik mij nog extreem positief uit.
@Deugnie | 27-06-20 | 15:08:
Wist Henk wel dat Jules blind was?
@gestoptmetroken | 27-06-20 | 15:14:
Ja, en ook dat God daar een bedoeling mee had.
@gestoptmetroken | 27-06-20 | 15:14: idd ! Het leek erop alsof Henk dat totaal niet in de gaten had.
Die is nog volop actief met zijn bekeringsdrift.
Mosterd na de maaltijd Joep.
Hij heeft er toch wel een week voor achter zijn tekstverwerker gezeten.
Laten we hopen dat Youp niet zoals Arie na een paar dagen terugkrabbelt.
Maar Harry doet ook nog steeds mee: www.facebook.com/harryvermeegenoffici...
Gluiperd Genee, hij draait er niet om heen.
Christus Koning, ik dacht dat Piet Bambergen herrezen was!
@gestoptmetroken | 27-06-20 | 15:15: Hilarisch.
vind youp 10x niks ,maar dit doet ie super ,heerlijke humor
@Redactie,
Waarom linken naar een artikel achter een betaalmuur? Kunnen jullie dan tenminste een spiegeltje plaatsen. Dit heeft weing zin zo.
Eensch. Kan het artikel niet lezen. Ook incognito niet.
imgur.com/a/vTXoi9D
@Zwizalletju | 27-06-20 | 15:12: Merci.
@Zwizalletju | 27-06-20 | 15:12:
Dank je.
Is Youp ziek? Zo scherp heb ik hem de laatste tijd niet meer gezien. Als in de laatste 10+ jaar
Wat corona allemaal niet doet mét je
Youp heeft geschiedenis les gehad. Je kunt wel leuk "deugen", maar vraag even aan de intellectuelen in de USSR, Cambodja, China of Iran hoe zij hun heilstaat ervoeren toen die werd ingevoerd. Oh nee, dat gaat niet, die zijn allemaal vermoord (door hun "mede"-strijders)
Youp begint eindelijk te beseffen dat ie wel fijn kan deugen, maar dat ze dan dadelijk ook voor hem komen. Beetje laat, maar goed, beter laat dan nooit.
Zo ken ik Youp weer. Nou hopen dat GSTV of PowNed de oudejaarsconference uitzenden en niet die verachterlijke BNNVARA
Youp en Hans Teeuwen samen, is dat een idee?
@Giraf01 | 27-06-20 | 15:07:
Als Johan ook mee doet, prima.
Deugen en humor gaan niet samen.
Normaal gesproken houd ik mij redelijk in toom, maar de column van Yoeperdepoep is een voltreffer. We richten onze pijlen nu op Boomsma wat deels terecht is, maar we vergeten dat dat nare mensch Anouk geen haar beter is. Dus niet alleen de pijlen op Boomsma maar net zo goed op Anouk. Gelukkig weet niemand buiten Nederland wie Anouk is en daar mist niemand ook maar iets aan.
Al die deugers hebben wel bereikt dat het gesprek niet meer over Akdwasie gaat, die gewoon opriep tot geweld en daar vervolgd voor zou moeten worden. Greet zit nog steeds voor minder in de rechtzaal.
Buiten NL alleen afrika.
@R.F.Pickering | 27-06-20 | 15:02:
Voor "minder Marokkanen" om precies te zijn, al 6 jaar lang.
Had hij "minder Polen" gezegd (Hamer, Aboutaleb, Norder) dan was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
Hoewel, het Polenmeldpunt van de SP was er 7 jaar voor dat van de PVV, en alleen de laatste leidde tot fophef.
In de Nederlandse rechtsstaat is "willekeur" inmiddels het belangrijkste instrument van de overheid geworden.
Wanneer de 68’ers met hetzelfde fanatisme strijden tegen BLM en moslimgekkies als vroeger tegen de kerk en de jaren ‘50 maatschappij kan ik er met terugwerkende kracht zowaar enig begrip voor opbrengen. Nu Freek nog.
Terechte opmerking. Organisaties als Antifa en de zogenoemde revolutionairen begrijpen niet dat zij inmiddels de establishment zijn. De ouderen zien dat in en weten hoe gevaarlijk dat is. Behalve Freek.
Mooi, Youp is dus weer helemaal opgeknapt van dat kolerevirus. Kick ass, ouwe reus !
Blijkbaar heeft de virus hem geholpen.
@Hét vrije woord | 27-06-20 | 15:11:
Een crisis kan de mens zeker aan nieuwe inzichten helpen. Om te kunnen pieken moet je door diepe dalen gaan. Maar ik denk dat Youp ook zonder zijn ziekteverloop in de bres was gesprongen voor Johan en het vrije woord van de humor en satire. Dat mag ook wel, want hij heeft in zijn eigen levensloop zelfs een biermerk gewurgd met onovertroffen spot. Terecht overigens want het was ronduit smerig gerstevocht. Youp is in deze column zichzelf. Mooi mens is het.
Als het aan Wilfred Genee, het Nederlands Elftal en Arie Boomsma ligt dan liggen alle echte goede grappenmakers binnenkort allemaal deaud op de bodem van het ravijn.
Ik hoorde vanmorgen zoietsdat een geen CDA-er ook zijn stem kan geven aan Omzicht of die andere.
Precies weet ik het ook niet, was net wakker.En Krol vertelde dat hij is getrouwd met een ex-voetballer van Heerenveen.
CDA wil je e-mailadres, dan kunnen ze je spammen.
Ik heb altijd al gedacht dat Ruud Krol homos had. Met zijn blote voetjes in die kekke schoentjes.
Ben aan het graven, maar kan me niet herinneren dat Youp zo hard en direct uit de hoek kwam als met deze column. En ik ben het helemaal eens met Youp. Hup Youpie!!
Nou, ik herinner mij een geweldige column die hij schreef over CDA'er Henk Bleeker, ergens in 2012, toen die gast niet van buis was weg te slaan. Geniaal stuk, staat helaas achter een betaalmuur: www.nrc.nl/nieuws/2012/05/12/zapduim-...
@EefjeWentelteefje | 27-06-20 | 14:59:
Oh maar vind Youp vaak wel sterk/leuk. Ook de conferences. Maar zo hard en direct naar de persoon kan ik me niet herinneren.
Van te Hek is altijd sterk geweest als het om het vrije woord gaat.
Sterk verhaal van Youp.
En Marbe mag er ook zijn: " Meer dan ooit vermorzelt het destructieve groepsdenken de uitdrukkingskracht en gedachtevrijheid van het individu. Meer dan ooit worden alle liberale waarden en vrijheden van individuen om zonder groepsdwang en vooroordelen over hun huidskleur en afkomst, te zijn wie ze willen zijn, vertrapt door diegenen die ze ooit nog strijdlustig propageerden. Waarom? Omdat zovelen toegeven aan de angst om kritiek te uiten op gekleurde mensen die agressieve onzin uitkramen en zelf racistische standpunten propageren."
Arie Boomsma is van A tot Z gelogen. Ik heb wel eens ,langgeleden, een interview met zijn vader gezien. Ook een vervelende ouwehoer. Arie heeft het niet van een vreemde.
De eikel valt dus niet ver van de Boomsma.
@Veldmaarschalk Sorry | 27-06-20 | 15:23:
Haha +1
Arie houdt zichzelf voor de gek (en zijn vrouw, kinderen en kijkers). Ik kwam een paar jaar geleden uit de Thermos en hij stond op de hoek Raamstraat/Prinsengracht met iemand te kwekken, goed in de gaten houdend wie er uit de Thermos kwamen. Ik werd met zaadvragende ogen van top tot teen gescanned door die grefo-kasthomo
Chapeau Youp. Mooi geschreven.
Gereformeerde inktlap, hahaha. Youp's politieke voorkeur daargelaten, is die ouwe zak soms toch best te pruimen.
U bedoeld hij sluit niet aan bij uw gedachtegoed... laten we dan maar hope ndat er veel Youpies zijn in NL
@litebyte | 27-06-20 | 14:50: Ja, dat bedoel ik idd. Hoeft ook niet.
Youp & Freek sluiten beiden niet aan bij mijn gedachtengoed. De ene is dus best te pruimen, van de ander krijg ik zure oprispingen.
De beste van Youp sinds mensenheugenis.
"Zijn vrouw schijnt naar die tijd vaak terug te verlangen"
Ghe ghehehehe. Goeie Youp.
Ajai, Hek zal snel het stempel racist, Hitler of satan krijgen.
Nah, iedereen wie Youps is - een oude man met oude mumor, zo eentje die vaak gelijk heeft maar wat dan pijnlijk valt bij zoals hij het zelf omschrijft de misselijkmakende achterbakse kortzichtige hypocriete zuurpruimen oftewel Gutmenschen
Erger nog.
Middelbare witte man.
Ik denk dat as we are speaking, Norbert de adverteerders van NRC al aan het mailen is.
Medereaguurders! Open het desbetreffende twitterbericht van Youp en check reaguurder "Anke", dat mens is het vleesgeworden probleem van de wereld!
Ja, ik scroll me een ongeluk. Kan het niet vinden. Kan je niet even quoten?
'Ik ben Derksen-moe en Youp-moe. Moeten die mannen niet eens met pensioen zo langzamerhand?'
Anke deugt.
Pubermoeder Anke is een beetje bang geworden. Gaat niet met Nederlanders in discussie en heeft haar account inmiddels afgeschermd.
@VP732 | 27-06-20 | 14:49: Het lijkt erop dat Anke is ondergedoken :
"De eigenaar van dit account heeft beperkt wie zijn of haar Tweets kan bekijken."
@keestelpro | 27-06-20 | 14:51: Dank je! Ook al bekend hoe vaak ze "Ok Boomer" tweet? Ook zo'n jeukuitspraak.
@keestelpro | 27-06-20 | 14:51: Anke haat elk moment dat ze in de spiegel kijkt. Anke deugt.
Anke - proesttt
Laat me raden - je bent naar toetankamon vernoemd.
@Ambiorix | 27-06-20 | 15:04:
Als je Anke ziet dan weet je die is glutenvrij. Als ze in de spiegel kijkt dan heeft ze een hekel aan de wereld en dat moet de wereld weten.
Als er over 1000 jaar opgravingen zijn en ze zien Anke dan weet men het gelijk. Dat is zo´n onbespoten. Die zag je vaker in die tijd.
Is dat niet een oproep, gelijk aan die van Akwasi & Co ?
Het is zo links om en masse een twitteraar te belagen.
Of een sponsor.
U lijkt het Nederlands elftal wel.
U geeft ze slechts het idee dat ze nog meer gelijk denken te hebben, de Ankes van de wereld.
@VP732 | 27-06-20 | 14:49:
Ah ! Mob mentality at its finest.
Arme Arie die kan zich bijkans niet meer normaal vertonen. Het is dat het zo in en inslecht was wat hij heeft gedaan anders zou ik serieus medelijden met hem hebben.
Met dit soort deugneuzen hoef je geen enkel medelijden te hebben. In al hun deugdzaamheid zijn ze dolgelukkig met zichzelf.
@5611 | 27-06-20 | 15:09: Nee maar die vent heeft drie larven. Hoe ga je zoiets ooit uitleggen?
@Incidentje-doorlopen | 27-06-20 | 15:17: het is maar dat vanaf hun zestiende geen uitleg meer hoeven en zo ver mogelijk van die deug-bi gram 3 wonen.
Youp was zowaar leesbaar, grappig en spot on.
Een beetje zoals vroeger. Zou hij vaker moeten doen.
Zeker spot on!
Als het maar aansluit bij het beperkte gedachtengoed bij veel GS'ers... maar als hij straks ook (nog) een keer leuk is over clown Wilders of die ranzige surrogaat intellectueel Baudet, tja dan is het opeens een salon socialist zonder humor.
Inderdaad, was even schrikken. Gelukkig is hij het niet verleert. Vooral de zinsnede. "Bavaria pas maar op, ik heb ervaring met bier" vond ik goed.
@litebyte | 27-06-20 | 14:49:
Van een goede hofnar mag verwacht worden dat hij (zij/het) alles en iedereen aanpakt, zonder uitzondering. Dus van mij mag-ie ook Wilders en Baudet te grazen nemen, als-ie het maar zo goed aanpakt als bij deze column.
@litebyte | 27-06-20 | 14:49: Dat heeft hij in het verleden veelvuldig gedaan. Om types als jou te bevredigen. Deugers tot de elleboog in de endeldarm. Maar hij is ernstig ziek geweest. Bijna dood. Ja, dan gaan die hemelbestormende, utopische gedachtes naar de achtergrond en komt de realiteit; zo gaat het niet goedkomen. Tijd voor jou om eens in een Brabantse kroeg de wc-bril schoon te likken. Wordt je beter van, engnek.
Youp werkt voor de Nurk maar leest zelf de GeenStijl.
NURK stond in een recent verleden voor neger uitroei knuppel.
Waar staat het heden ten dage voor?
Bravo Youp, als je wilt dan kun je het nog steeds.
Sneijder had de pest in dat VI gestopt is. Nu kon hij zijn boek niet meer promoten!
Vandaag alsnog een heel promotie-artikel in De Telegraaf. Zó doorzichtig...
Niet dat kabouter Wesley nog in Oranje zit maar we mogen het Nederlands Elftal ook bedanken voor het slopen van Voetbal Inside.
*op balkon gaat staan applaudisseren*
Hij zat ook in Team Derksen, vertelde hij.
Mag zijn, maar Sneijder heeft jarenlang lol over z’n lengte over zich heen laten komen zonder daarover te miezemuizen. Lengte: ook iets waar je mee wordt geboren, net als huidskleur. Denk dat iemand met de looks van Virgil van Dijk tegen minder problemen aanloopt in het leven dan iemand met de looks van Wesley.
@keestelpro | 27-06-20 | 14:44:
Ja, ik voel ook totaal geen verbintenis meer met dit Nederlands Elftal.
Wat Gullit heeft opgebouwd, slopen types als Depay weer net zo hard.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 14:47: natuurlijk, want na teamderksen staan freek en hij op de lijst om gekortwiekt te worden
@kapoerewiet | 27-06-20 | 14:47:
Ze hebben beiden geen problemen hoor, het zijn topsporters.
@Papa Jones | 27-06-20 | 14:48
Heb er ook weinig mee en dat is geen racisme, maar gewoon irritatie. Ze hebben kapsones, ze klagen altijd, na een doelpunt staan ze met die vingertjes in die oren, het zijn gewoon eikeltjes die dat van zichzelf niet door hebben. Wel een mooie tatoo van een leeuw op z'n rug, maar dat ziet hij zelf niet dus dan wil hij toch weer een welpje vasthouden op z'n flatje, het zijn gewoon verwende kinderen. Wat ze wel goed doen is optimaal trainen en daar gaat het uiteindelijk om, maar verbinding daar zorgen ze niet voor.
@Watching the Wheels | 27-06-20 | 15:01:
Ik zag een wedstrijd uit 1984, toen speelden ze uit tegen Ierland. Ze wonnen met 2-3 en Van Basten en Gullit scoorden.
Uitbundig gejuich, armen in de lucht, koprollen...
Gewoon hartverwarmend.
youtu.be/MN_pgHQdkMk
@Papa Jones | 27-06-20 | 15:09: Vergeet niet dat Rijkaard en Gullit door blanke moeders zijn opgevoed. Cultureel gezien zijn ze dus heel Hollands.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 15:17:
Het is inderdaad cultuur, het heeft niets met kleur of uiterlijk te maken. Als je je zoals Memphis en in mindere mate ook Wijnaldum apart plaatst, dan wordt het nooit een team.
Het ging trouwens al een stuk beter met die Memphis. Het werkt in Nederland niet als je jezelf helemaal te gek vindt. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg, maar daar hebben ze moeite mee.
Wat schattig dat u denkt dat zijn boek VI promotie nodig heeft.
Hij baalt gewoon van de tafel discussie die hij mis loopt.
Heerlijke snoeiharde rant van Youp met zowaar hier en daar wat reaguurdersjargon.
Wat zou Youp's GS nick zijn?
Als dit al snoeihard is... zegt wel wat.
Hallo Youp!
Hij is hier begonnen te lezen en heeft het licht gezien. Deze column is knip/plak uit de panelen. Stelend links.
Ik denk kaas
Die Derksen krijgt uit de gekste hoeken bijval.
En terecht. Of is dat ook deugen?
Mooi stuk van Youp, met plezier gelezen.
Ik las het vanmorgen met enige verbazing. Prima stuk van Youp.
De beste grappen groeien aan de rand van het ravijn.
En zo is dat!
Ja, kan op een tegeltje...
@Quib | 27-06-20 | 14:37:
Dat hoef je mij niet twee keer te zeggen.
tegelizr.nl/tegeltje/de-beste-grappen...
Samen met de mooiste bloemen
@keestelpro | 27-06-20 | 14:41: inclusief poepvegen, het laat zich raden waar u uw tegeltjes etaleert ;)
@keestelpro | 27-06-20 | 14:41: Hahaha, prachtig!
@VP732 | 27-06-20 | 14:44:
Ehmm tegeltjes hangen doorgaans op het toilet maar je moet wel een heel onstuimige stoelgang hebben als de stront tegen de muren omhoog spat.
@keestelpro | 27-06-20 | 14:48: Of een veel te grote toiletpot...
@keestelpro | 27-06-20 | 14:48: Zo zag het er wel uit. En ik heb ze op de muur in de douche. Zo word ik niet alleen fysiek, maar ook geestelijk rein.
Precies.
Arie moet weg. Net als Wilfred. En die SchimmelSander. Opzouten!
Eerst moet Rutte na 10 jaar foetsie.
Nee Kuif, ze horen er gewoon bij. We moeten ze alleen niet zo serieus nemen.
@Quib | 27-06-20 | 14:38: Inderdaad, we kunnen ze niet vaak genoeg op een zeepkistje hijsen om daarmee de bezuinigingen in de geestelijke gezondheidszorg aan te kaarten.
@Trumme | 27-06-20 | 14:38: de Jonge is zich al aan het warmlopen als nieuwe MP. Dat zou betekenen dat de ingeslagen weg doorgaat. Dat mag nooit gebeuren!
@Quib | 27-06-20 | 14:38: Ze zorgen ervoor dat de speelruimte voor het debat kleiner wordt. Met onheuse argumenten.
@doskabouter | 27-06-20 | 14:44: De Jonge wordt geen MP. Lijkt me geen stemmenkanon.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 14:45: Ze zorgen er ook voor dat er sowieso een debat nodig is. Waar moeten we met al die tijd heen als iedereen het met elkaar eens is? Maar die Boomsma is wel een buitencategorie klojo.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 14:46: Maurice heeft 13 zetels gepeild vorige week. Het CDA gaat geen MP leveren dunkt me.
Zo is dat , tegen geweld zijn en zelf iemand een mes in de rug steken
Ouwe liberaal die Kuifje, "Arie, Wilfred en Sander moeten weg, ze staan alleen maar in de weg".
@Watching the Wheels | 27-06-20 | 15:05: Jij je zin: ze hoeven niet weg, maar ze moeten keihard worden aangepakt.
Net als bij Youp je enige echt zinnige bijdrage. De rest van je plempsels zijn hol en leeg net als bij die gereformeerde politiek correcte heaumeau Arie Deugsma. Het gaat niet om quantiteit Kuif.
Kunnen we niet adverteerders gaan bellen?
@Betterworld | 27-06-20 | 15:08: Aldus iemand die zichzelf Betterworld noemt :-). Ouwe deugneus.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 15:08:
Ik dacht al ... het moet een geintje zijn. Laat iedereen lekker eeuwig standpunten innemen, het wordt een hele saaie wereld als iedereen het de hele tijd met elkaar eens is.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 15:15: Weet je meteen waar dat voor staat. Noteer maar in je Excel die je van iedereen bijhoudt. Wat ben je eigenlijk als blanke zo lang in Afrika aan het doen? Ouwe koloniaal;-)
@doskabouter | 27-06-20 | 14:44: Op zijn clownsschoenen?
Als er één ding positief is aan dit hele hangsnor-incident dan is het wel dat de ganse natie heeft kunnen beleven hoe Arie Boomsma uit de kast is gekomen als sidekick-in-de-grachtgooiende NSB-er.
@Betterworld | 27-06-20 | 15:33: Ik ben hier gestrand en moet nog even wachten voordat ik terug kan. Bevalt hier prima, en dankzij redelijk goed internet kan ik veel discussies in Nederland volgen. Koloniaal is hier een ere-titel.
@Aristotalloss | 27-06-20 | 15:58: Zou hij soms erg jaloers zijn op Derksen?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 16:06: Dat redelijk goed internet helpt jou aan de overwinning. Weer een ere-titel erbij!
@Kuifje-naar-Brussel | 27-06-20 | 14:45:
Dan gaan we daarmaar eens het gesprek over met ze aan. Verbieden en doodzwijgen doen communisten, nazi's en Islamisten. Kun je alledrie niet hard genoeg aan de kaak stellen
@Betterworld | 27-06-20 | 16:34:
Kwantiteit over kwaliteit.
@Rammstein | 27-06-20 | 16:45: Hoho, allebei hè.
REAGEER OOK