Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Corona Ontbijt TV presenteert: Verstoten Vaders

Armand Sag is een Turks-Nederlands historicus. Hij heeft nu bijna een jaar zijn vierjarige dochtertje niet mogen zien.

De ex-vrouw van Armand doet er alles aan om hem het contact met hun kind te beletten. Zijn ex verklaarde tot twee keer toe dat Sag zijn dochter naar Turkije zou willen ontvoeren.

De rechtbank concludeerde uiteindelijk dat zij geen enkel steekhoudend argument had om hem te beletten zijn dochtertje te zien.

Maar toen beweerde de ex opeens dat hij zijn dochtertje zou hebben misbruikt, waarop de omgangsregeling door Jeugdzorg direct werd stopgezet. Uit onderzoek van Jeugdzorg bleek dat haar beschuldigingen ongegrond waren. 

Eerder dit jaar was Sag een van de hoofdpersonen in de NPO 2-documentaire Verstoten Vaders. Wat is er sindsdien gebeurd? 

Met Armand Sag, advocate Henriette Nakad-Weststrate, Metje Blaak, Bernadette de Wit, Yesim Candan, Danny Linden en Henk Bakboord. 

Techniek: Willem Davids

Reaguursels

Inloggen

Schrijnend verhaal. Helaas in mijn vriendenkring ook iemand die dit overkomen is. De man is de rust zelve, totaal geen "freak". Zijn ex spoort niet. Hier mag wel wat meer aandacht voor komen.

threeheadedmonkey | 22-05-20 | 17:57

alles voor het poesjes. en dan kom je erachter dat liefde niet bestaat. en dan is alles weg.

klimaatsloper | 22-05-20 | 15:53 | 1

Meestal begint ’n huwelijk met een spinnende poes
en eindigt met een stevige kater...

Sw.Dwaallicht | 22-05-20 | 19:10

Armand. Vreemde naam voor een Turk. Eén van de basisprincipes van goede journalistiek is het toepassen van hoor en wederhoor. Primair zit het probleem in de Nederlandse wetten en instituten die vaak een anti-man positie innemen. Deze zijn gebaseerd op pre jaren 60 tijden toen vrouwen primair echtgenotes en moeders waren. Dit is allang niet meer zo. Jonge vrouwen hebben zelfs een sterkere maatschappelijke positie dan mannen in hun leeftijdscategorie.

koter | 22-05-20 | 14:45 | 2

Onzin. Mannen zijn zeer vaak de agressors. Opvanghuizen voor mishandelde vrouwen puilen uit, en zelfs daar zijn ze hun leven niet zeker. De vent loopt in veel gevallen vrij rond. Vaak moeten ze de rest van hun leven over hun schouder kijken. Overigens is het percentage allochtonen bij deze problematiek schrikbarend hoog.

Wiebenick | 22-05-20 | 15:38

@Wiebenick | 22-05-20 | 15:38:

Blijkt niet uit onderzoek. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat vrouwen vaak initieren. Mannen zijn fysiek sterker. Als het dus escaleert dan wint de man in vrijwel alle gevallen.
"Women are more violent, says study"
www.independent.co.uk/news/uk/home-ne...
"Women `more likely to initiate violence'"
www.irishtimes.com/news/women-more-li...

Ja duh, Opvanghuizen voor mannen bestaan haast niet. Bovendien heerst er een gigantisch taboe op.

koter | 22-05-20 | 15:45

Ik kijk stiekem vaak op de facebook en insta account van erik enger alias dean saunders. Niet omdat ik fan ben,,gatverdamme nee,ik heb een bloedhekel aan die vent,maar juist uit leedvermaak. Hij dist zijn ex en moeder van zijn kind continu waardoor zijn lieve fans vast en zeker haatmails op de acounts van jamie faber sturen. De antwoorden die die lui geven,om te kotsen.. Dean doet net alsof hij heilig boontje is en wil zijn kind weer zien,hij heeft net een rechtzaak verloren afgelopen week en t is zoals verwacht nog beroerder afgelopen dan hij had verwacht[ te lezen op zijn facebook]. Ik weet zeker dat jamie en haar zoon nog steeds doodsbang zijn voor die engerd. En terecht ook volgens mij. In september komt na een onderzoek weer een rechtzitting erover en ik hoop dat erik engerd het kind nooit meer mag zien en dat hij ook nog t ouderlijk gezag verliest en t kind de achternaam van de moeder gaat dragen. Het triggert mij omdat ik zelf ook zoiets heb meegemaakt en soms verdient een man of vrouw gewoon zijn of haar kind niet. Dan is een kind echt beter af zonder.

haatsmurfin | 22-05-20 | 14:38 | 6

@koter | 22-05-20 | 14:57: Dus waar twee kijven hebben twee schuld? Oh wacht, vandaar dat zoveel mannen vrouwen mishandelen. De opvanghuizen zitten potdorie bomvol. Hadden ze maar niet zo bijdehand moeten doen.

Wiebenick | 22-05-20 | 15:24

@Wiebenick | 22-05-20 | 15:24:
Dat lijkt mee een drogredenering. Opvanghuizen representeren de meest extreme gevallen. Bovendien kenmerken dit soort disfunctionele relaties zich niet in een strikte indeling van één persoon is puur slachtoffer en de ander puur dader. Beide partijen zijn beide en is juist daarom zo disfunctioneel.

koter | 22-05-20 | 15:52

@koter | 22-05-20 | 15:52: Dat is een grove generalisatie. Er is geen enkel excuus voor geweld, zoals een kort rokje nooit een excuus kan zijn voor een verkrachting. Als opvanghuizen de meest extreme gevallen representeren is dat het topje van de ijsberg. Bij voorbaat al bij beide partijen evenveel schuld veronderstellen is een gemakzuchtige aanname die zowel dader als slachtoffer dupeert. De dader omdat hij er onterecht wegkomt met ongewenst of zelfs misdadig gedrag, waardoor geen zelfinzicht en eventueel berouw en herstel van verhoudingen kan ontstaan, bij het slachtoffer omdat haar ingrijpend onrecht wordt aangedaan dat niet wordt erkend en dus ook niet bestraft, hetgeen in de meest gevallen traumatisch is.

Wiebenick | 22-05-20 | 16:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Jesus wat een onzin. Eén kant van het verhaal laten horen. Doe het eens ff goed en laat haar ook ff aan het woord. En mijn moeder was een fucking narciste die hetzelfde heeft gedaan met mijn vader en zijn kinderen ( waar ik er dus een van was). Er zijn altijd TWEE kanten. En jeugdzorg SUCKS !

Kim-Jung-Un | 22-05-20 | 14:21

Ik hoop dat moeder van BNN-Vara ook haar zegje mag doen. Zonder dat er door heen wordt getoeterd.

Bab01 | 22-05-20 | 12:44

Familie van Gokmen. Misschien een neef of broer.

EmilioEsteves | 22-05-20 | 12:41

Wat boeit een toeterturk nou? Bovendien liegt dat volk continu.

Porta | 22-05-20 | 12:25

Turks-Nederlands historicus? Eerder een toeter turk die de Nederlandse geschiedenis ombuigt ten faveure van de Toerken...

Witte de With | 22-05-20 | 12:15

Wie van een narcist wil scheiden, wacht de hel. Wie hier de narcist is laat ik eventjes in het midden, maar ik gok op de zwaar gekrenkte Turkse meneer met jihad baardje. Overigens is kinderontvoering, net als vrouwenmishandeling en eerwraak, een veelvoorkomend fenomeen in moslimse kringen. Dus mevrouw schat de situatie goed in.

Wiebenick | 22-05-20 | 11:29

5 kippen die een haan willen beschermen.

arlen | 22-05-20 | 11:08

In het belang van de kinderen zou je verwachten dat de kinderen in een huis blijven wonen en dat de ouders wisselen. De kinderen kun je als huishouden beschouwen en dat moet financieel op orde zijn. War de ouders verder verblijven zoeken ze zelf maar uit. Moeders kan zelf werken, dus al het gedoe met alimentatie en pensioenen kan zo de deur uit.

Frau Merkel | 22-05-20 | 11:04 | 3

Kijk, dat is pas emancipatie.

Papa Jones | 22-05-20 | 11:08

Heb je gisteren Mama Is Boos gezien?

arlen | 22-05-20 | 11:09

@arlen | 22-05-20 | 11:09:
Die kinderen volgen hetzelfde principe toch? De kinderen wonen in het huis en de ouders zoeken het maar uit.

Papa Jones | 22-05-20 | 11:15

Hoeveel vrouwen zijn er veroordeeld voor het doen van een valse aangifte en daarna meineed in de rechtbank? Ook hier duren rechtszaken veel te lang en zijn de rechters zo onafhankelijk als Vrouwe Justitia in de overgang.

Frau Merkel | 22-05-20 | 10:50 | 2

De vraag is hoe beoordeel je of een aangifte vals is? Misbruik is moeilijk te herkennen en met een bepaalde vraagstelling kan je een kind misbruik laten bevestigen. Ga dan maar eens de moeder weg zetten als leugenaar. Ze komt toch op voor het kind?

arlen | 22-05-20 | 11:15

@arlen | 22-05-20 | 11:15: Als vrouwen na een bepaalde tijd misbruik als troef gaan inzetten, weet je dat er gelogen wordt. Rechtbanken en Raad hebben hier door de jaren zoveel ervaring mee dat ze die ervaring eens beter zouden moeten inzetten. Mensen zijn door ranzige verhalen en films wel heel erg gaan geloven dat in iedere vader een kindverkrachter schuilt. Moeders vervolgen en/of uit de ouderlijk macht zetten bijvoorbeeld zou al een goed signaal zijn naar de samenleving dat je niet met alles kan wegkomen als je je zin niet krijgt. De VPRO zond (al zeker 20 jaar terug) een krachtige thema avond uit over het Parental Alienation Syndrome, ouderverstoting. Voor die vaders komt het nooit meer goed met hun kinderen en daarom is het een maatschappelijk thema. De VPRO mag wel eens een vervolg maken.

eastender | 22-05-20 | 12:57

Heb enorme mazzel gehad met een misschien gelukkig mannelijke rechter die een week op week af co-ouderschap bepaalde over mijn dochter terwijl mijn ex me zo ongeveer kapot wilde maken en zelfs de raad voor de kknderbescherming erbij sleepte in het hoger beroep. Dus het kán wel. Maar. Wat. Een. Hel.

foetgoud | 22-05-20 | 10:44 | 4

@Papa Jones | 22-05-20 | 10:51: ze was pas 1 toen we splitten en weet dus niet beter. Ik vind dat ze het beste van 2 werelden heeft en goed voor haar dat ze een papa in haar leven heeft die net zo alles voor haar is als haar mama. Die band heeft ze niet kunnen breken. Tot nu zie ik geen voorkeur en anders zien we wel verder.

foetgoud | 22-05-20 | 11:22

@Papa Jones | 22-05-20 | 11:27: voorlopig. Mevrouw weigert nog immer met me te communiceren over ons kind en dat is wel de belangrijkste voorwaarde voor een goed co-ouderschap. Maar dat lijkt geen enkele instantie ene moer te interesseren.

foetgoud | 22-05-20 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ik herinner me opeens weer die SIRE-campagne "Wie is toch die vreemde man die elke zondag aan tafel het vlees komt snijden?". Dat was bedoeld om mannen meer bij de opvoeding te betrekken.
Uitgerekend in de tijd dat ik hetzelfde meemaakte als deze Armand Sag kwamen ze met dat spotje. Nou, ik was dolblij geweest als ik elke zondag aan tafel had MOGEN zitten met mijn kind. Die campagne was een gruwelijke en wrede belediging.
Nooit is de futiliteit van deugcampagnes, dominees en andere wereldverbeteraars me duidelijker geworden dan toen.

JvanDeventer | 22-05-20 | 10:25

Geen politieke partij durft het aan de rollen gelijk te trekken, bang om van vrouwendiscriminatie te worden beschuldigd. Ondanks 30+ jaar voorlichting “Een slimme meid is op haartoekomst voorbereid” etc. Jaren 80 al.

Nichtsneues | 22-05-20 | 10:11 | 1

Nou, die "slimme meiden" hebben dan ook geen probleem. Het zijn de vaders die het probleem hebben.

JvanDeventer | 22-05-20 | 10:19

Armand heel veel sterkte pik. Ik heb het ook meegemaakt en het is een hel. Het maakt niet uit hoe goed je je gedraagt en aan welke voorwaarden je voldoet. Hulpverleners kiezen de kant van de moeder. Ongeacht hoeveel bewijs er is dat moeder fout zit.
Ik heb altijd gezegd dat het een boemerang is. Alle leugens kan je alleen beantwoorden met liefde. Liefde voor je kind. Wij hebben elkaar in totaal 3 5 jaar niet gezien. Nu is hij 14 en wil niet meer bij zijn moeder wonen. We zijn al zover dat hij alle weekenden bij mij is. 24/7 gaat nog een uitdaging worden maar we gaan er komen.

Armand onthoudt dat liefde aan het einde wint. Laat je hart niet verzuren. Als je de behoefte hebt om te vechten moet je het doen. Het zal weinig helpen maar je zal doen wat je kan.

Ruktrucker | 22-05-20 | 09:58 | 1

Sterkte pik!

TheManiac | 22-05-20 | 10:33

Als het gaat om voogdij voert sexisme de hoofdtoon. Vrouwen zijn bijna altijd in het voordeel. Het is voor vaders vaak een enorme opgave om tijdens een vechtschijding zijn gelijk te halen, terwijl het bij de moeder bijna vanzelfsprekend is.

High speed duck | 22-05-20 | 09:56

Make love, not children.

cat22 | 22-05-20 | 09:40

Een vechtscheiding doe je samen
Punt

Rest In Privacy | 22-05-20 | 09:23 | 5

Bij mij deed mijn fijne ex met subsidie advocaten de vechtscheiding. Wat in principe kindermishandeling is.. En daar doe je als man NIETS tegen...

Motorkater | 22-05-20 | 11:06

@Motorkater | 22-05-20 | 11:06:
Ik weet twee gevallen waar moeders een subsidie-advocaat inzetten.
Mijnheer weigerde alimentatie te betalen voor de kinderen.

Papa Jones | 22-05-20 | 11:12

@Papa Jones | 22-05-20 | 11:12: De kinderen niet mogen zien maar wel moeten betalen is niet echt behulpzaam.

voldemort | 22-05-20 | 11:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb uit twee relaties twee kinderen. Nadat de relaties ten einde waren heb ik veel tijd en energie gestoken in de dames, heb ze bijgestaan in het opbouwen van een nieuw leven (klinkt raar natuurlijk). We zijn niet op het hoogtepunt van een ruzie uit elkaar geketst. Ik heb mij heel klein gemaakt, en die wijven laten schelden. Heel langzaam heb ik de balans laten terugkomen. Ik zie mijn kinderem nu wanneer ik wil. Er is geen enkele rechter aan te pas gekomen.

SchimmelSchwanz | 22-05-20 | 09:02 | 8

@Roadblock | 22-05-20 | 09:33: Ik heb respecf voor de moeders van mijn kinderen. Tijdens het verse moment van uit elkaar gaan, gedroegen ze zich als scheldende wijven. Zo zie ik dat. Zie mijn andere commentaren hier.

SchimmelSchwanz | 22-05-20 | 09:37

@Roadblock | 22-05-20 | 09:33:
Correct. Het is vaak ook een heks, tang, zure doos, stuk sjagrijn, geldwolf, bloedzuiger, takketrut en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Al was ze ooit ook lief, tijdens scheiden worden de meeste vrouwen feeksen.

koolteer | 22-05-20 | 09:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Bekende truc, je partner van kindermisbruik beschuldigen. Advocaten doen daar ook graag aan mee. Daar zouden ze die advocaten voor in de gevangenis moeten gooien.

van heinde en verre | 22-05-20 | 08:55 | 3

Advocaten gaan over lijken

Papa Jones | 22-05-20 | 09:00

ik vraag me af of zo’n beschuldiging, als deze vals blijkt na onderzoek jeugdzorg niet gewoon strafbaar is met strafvervolging en daarbij horend strafblad en gevolgen voor de omgangsrelarie van de moeder moet zijn

Epistulae_Morales | 22-05-20 | 10:03

Het is een machtig wapen, want je kunt je er nauwelijks tegen verdedigen. Degene die de beschuldiging uit kan iemand zijn die al liegt als ie gaapt of een labiel figuur zijn en toch zal ie geloofd worden

Heiner | 22-05-20 | 10:10

Hier is dus nog wat emancipatie nodig. Mannen hebben net zoveel recht op een kind als de vrouw. Waarom mag een man een kind altijd minder zien? Zie het nu ook bij een vriend gebeuren. Een dag in de week en om het weekend, terwijl zij hem eruit heeft gegooid! Echt schandalig.

TheManiac | 22-05-20 | 08:48 | 2

Er bestaat niet zoiets als recht op een kind.
Een kind moet gewoon inwonen bij de ouder die het beste voor hem/haar kan zorgen. Zou fijn zijn wanneer dat niet automatisch de moeder is, want dat is wel erg 1910 inderdaad.

Papa Jones | 22-05-20 | 09:03

@Papa Jones | 22-05-20 | 09:03: Ja; dat zou moeten. Maar gebeurd dus gewoon NIET. Trouwen en kinderen zijn nog steeds een gelegaliseerd verdienmodel.

Motorkater | 22-05-20 | 11:08

OT:
Incident BOA's IJmuiden.
Wat mij opviel is, dat de NOS bij het getoonde filmpje over de mishandeling van Belgische agenten nog zorgvuldig de baarden en kaftans uit beeld hield, maar dat op het getoonde filmpje van IJmuiden vrij duidelijk was, wie de 'jongeren' waren.
Hyenagedrag-Altijd prijs.

Roadblock | 22-05-20 | 08:48 | 3

Ze kunnen al die jongeren nu alvast opsluiten, dit zijn de criminelen van de toekomst.

Zeebonkus | 22-05-20 | 08:53

Daar heeft iemand de rest van de redactie rechts ingehaald en de bokaal weggesleept.

Frau Merkel | 22-05-20 | 10:47

Dat filmpje van de NOS van 30 seconden, met beide zijkanten geblurd, laat inderdaad een totaal ander beeld zien dan de integrale beelden van 51 seconden.
Kennelijk een poging van de NOS om in dit geval plosteling NIET in aanmerking te komen voor de diversiteitsbokaal....

Aanvuller | 22-05-20 | 11:05

Het bij jou weghouden van je kinderen door een rancuneuze ex (bijna altijd de vrouw) is een oeroude wraakoefening.
Kort na mijn scheiding, begin jaren negentig, bevond ik mij in dezelfde situatie. Ik werd lid van de Stichting Dwaze Vaders, die probeerde verbetering voor mij en mijn lotgenoten te krijgen. Wij hoopten op een betere wet en een betere wetstoepassing.
Ik kwam nogal wat mensen tegen die mij cynisch vertelden dat zij hetzelfde hadden meegemaakt, lang geleden, en dat dit nooit zou verbeteren.
Ik kon dat niet geloven. Dat zo'n evident onrecht getolereerd zou worden en dat niemand dat zou willen veranderen.
Nu, 25 jaar verder, blijkt er inderdaad nog niets veranderd te zijn.
De maatschappij is aan alle kanten vervrouwelijkt maar op het gebied van familierecht doen we alsof het 1920 is.
Ik heb nooit begrepen waarom je iemand die een omgangsregeling saboteert niet gewoon de voogdij zou kunnen afpakken. Alleen al de kans dat dat gebeurt zou een heilzame en matigende uitwerking hebben.

JvanDeventer | 22-05-20 | 08:37 | 15

Van Deventer. Zie nu dat de ellende 25 jaar geleden begon. Hoop dat DIE partner er is gekomen voor u. En vooral dat er uiteindelijk contact met uw kind is ontstaan.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 11:25

@Papa Jones | 22-05-20 | 10:56:
Ja, u heeft gelijk. Ik zie in mijn papieren van destijds dat het "gezag" wordt genoemd.

JvanDeventer | 22-05-20 | 11:54
▼ 12 antwoorden verborgen

Ze wilden hem eerst niet, heel verstandig toen...

grietmetgroenefiets | 22-05-20 | 09:28
▼ 6 antwoorden verborgen

Kan ook anders. Toen mijn en vrouw uit elkaar gingen wilden we beiden de kinderen niet hebben. Is nog een heel gedoe geweest. *praatgroep opgericht*

AntonJansen | 22-05-20 | 08:27 | 5

@Papa Jones | 22-05-20 | 08:47: Of ze overschatten zichzelf en hun mogelijkheden. En die laten het dan vaak ook nog niet bij één kind.

Heiner | 22-05-20 | 10:24

@Heiner | 22-05-20 | 10:24:
Ja, dat kan. Ik zie dat mensen aan kinderen beginnen terwijl zezelf hun leven niet op orde hebben. Dat is in- en intriest.

Papa Jones | 22-05-20 | 11:04

@Papa Jones | 22-05-20 | 11:04: Er zijn er zelfs die kinderen willen om hun relatie te redden. Dat is toch gewoon de aanloop naar een jarenlang drama, of niet soms?

Heiner | 22-05-20 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Moeder en kind hebben het mis, jeugdzorg heeft het mis, 38 rechters hebben het mis en alle aangiftes zijn vals. Mijn advies aan de vader zou zijn om zijn energie ergens anders in te steken en netjes te wachten tot zijn dochter na haar achttiende verjaardag misschien contact met hem wil. Is voor iedereen in deze wereld beter.

LinkeLotje | 22-05-20 | 08:26 | 21

@LinkeLotje | 22-05-20 | 08:55: waarom mogen deze misstanden, die echt regelmatig voorkomen, niet publiekelijk verteld worden? Als iedereen zwijgt, verandert dit seksisme waarbij moeders als goed en vaders als slecht worden gezien, nooit.

Bataafje | 22-05-20 | 10:05

@LinkeLotje | 22-05-20 | 08:55: Als die vader 38 rechtszaken heeft gevoerd, moet ie ontzettend zeker van zijn zaak zijn geweest en behoorlijk wat financiele middelen ter beschikking hebben gehad. Op het moment dat je een advocaat vraagt om een procedure te starten heb je toch wel je huiswerk gedaan. Beetje ingelezen wat er kan gebeuren, zelfs als je gelijk krijgt.

Heiner | 22-05-20 | 10:32
▼ 18 antwoorden verborgen

Ach ja, de liefde.

pielemuisje | 22-05-20 | 08:24 | 8

@Roadblock | 22-05-20 | 09:27:
Nee de belediging ontging me niet. Het raakt me gewoon niet.
Ik stop deze "conversatie". Op deze manier geen zin an.

pielemuisje | 22-05-20 | 09:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Jan Roos toch ook? Volgens mij heb je er niet alleen niks van begrepen als mens wanneer je kids gaat inzetten omdat je je eigen shit niet op orde hebt. Dat je je eigen ego laat prevaleren boven het welzijn van je kinderen. Dan had je misschien beter geen ouder kunnen worden. Let wel: zolang er geen aantoonbaar fysiek of geestelijk gevaar dreigt voor kinderen.

Voor het rijden in een auto heb je een bewijs nodig, voor het naar eer en geweten opvoeden van een kind, niet.

Dat zet je jezelf maar even op een zijspoor. Dan boet je maar even in op je eigen ‘geluk’. Vanaf het moment dat je kinderen krijgt gaat het niet meer om jou.

Rollins | 22-05-20 | 08:20

Heerlijk, reaguurderslogica op de vrijdagochtend

'wat een achterbakse kutwijven zijn het toch ook altijd, de kinderen inzetten om het leven van de ex zo hard mogelijk te verzuren'

*psst, de ex-man in casu is Turks*

'oh in dat geval: groot gelijk van die mevrouw, voor je het weet zit die klootzak met de kinderen in Turkistan'

raskol | 22-05-20 | 08:17 | 3

Half Turks en met een christelijke voornaam. En geloof me, in Turkije doet dat laatste er zeer toe.

omanders | 22-05-20 | 09:02

Mevrouw is ook allochtoons.

BekiekUtMoar | 22-05-20 | 09:23

Een serieus onderwerp behandelen in een kippenhok. Ik weet het niet.

azijnseikerT | 22-05-20 | 08:14

Op de Joop geven ze altijd standaard de voorkeur aan de allochtoon want die wordt stelselmatig gediscrimineerd.

eerstneukendanpraten | 22-05-20 | 08:10 | 2

Bij de Rechtbank ook: Iek benne die armee vrouw uitte die Buitelande... Iek niet koed begreip.. (30 jaar in Nederland met Universiteit)..

Motorkater | 22-05-20 | 11:12

Dat zorgt voor een duivels dilemma wanneer beiden ouders allochtoon zijn. In dat geval schrijft het discriminatoire deugboekje voor dat in beginsel de vrouwelijke allochtoon voor gaat. Tenzij de man vijftig keer toetert en een jihadbaard laat staan.

Bab01 | 22-05-20 | 12:50

Kind ontvoering NA ’n scheiding tussen voormalig echtlieden met twee verschillende nationaliteiten is geen onterechte angst, immers er zijn al honderden kinderen na een onschuldig bedoelde vacantie ‘zoekgeraakt’ op deze manier. De vragen welke gesteld dienen te worden zijn:

- Hebben beide ouders twee verschillende culturen/religies?
Ja? Kind ontvoering is aannemelijk.
- Komt een van de ouders uit een HKOV verdragsland?
Ja, dan is juridische vervolging ouder en repatriëring kind mogelijk.
Nee? Het kind komt waarschijnlijk nooit meer terug.

Niet voor niets moeten BIEDEN ouders schriftelijk toestemming geven voor een ouder reizen binnen, maar helemaal buiten Europa. Kind in paspoort bijschrijven mag tegenwoordig niet meer. Zoek de cijfers er maar eens bij, het gaat om ca. 2.000 verdwenen kinderen momenteel and counting.

Sw.Dwaallicht | 22-05-20 | 08:04 | 2

Wat is je punt?

checkmate123 | 22-05-20 | 08:34

Mijn punt is dat ik u blijkbaar trigger om te vragen wat mijn punt is. Volgens mij is bovenstaande verhandeling uit de praktijk zeer helder: ‘Meisjes worden ontvoerd verkocht en uitgehuwelijkt’ juf Kiet trekt aan de bel (Bron: Omroep Brabant). Wat begrijpt u hier niet aan?

Sw.Dwaallicht | 22-05-20 | 18:57

Vaag, niet overtuigend verhaaltje. Wil graag verhaal van mevrouw horen.

dathoujetoch | 22-05-20 | 08:03

Tja, dat vrouwen altijd het voordeel van de twijfel krijgen zodra er kinderen in het spel zijn, en dus veel machtiger zijn dan de man, daar hoor je de feministen nooit over

trottle | 22-05-20 | 08:03 | 1

Mannen zijn slecht. Weet iedereen.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 08:04

Hoog tijd voor een UN_Men.

johndeer | 22-05-20 | 08:03

Het is nu al komkommertijd.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 08:03

Hij heeft de algemene gang van zaken tegen zich.
Misschien is hij de uitzondering op de regel?
Ik betwijfel het,gezien de pyramide van Pinto:
managementplatform.nl/piramide-van-pin...

watergeus | 22-05-20 | 07:50

Het feit dat rechters per definitie de kant van de moeder kiezen is de oorzaak van al dit leed. Het is dezelfde bias waar het hele rechtssysteem in NL onder gebukt gaat. Zou zomaar iets te maken kunnen hebben met de overwegend eenzijdige politieke denominatie van onze rechters.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 07:49 | 2

Klopt als een zwerende vinger..

Wijze uit het Oosten | 22-05-20 | 08:06

Wanneer een Vechtscheiding per definitie als Kindermishandeling wordt gezien en het kind (de kinderen) per direct uit huis worden geplaatst onder Jeugdzorg, zullen de vechtscheidingen direct sterk afnemen... -Salomons oordeel-

Motorkater | 22-05-20 | 11:15

Totdat hij de kinderen echt naar Turkistan meeneemt dan zitten wij hier allen “kut rechters, dit kon je toch weten”!

Gewoon een omgaansregeling en een borg van een paar ton! Of nog beter vraag het gewoon de kinderen waar ze willen zijn, indien vrouwlief, kut voor je!

allesofniks | 22-05-20 | 07:49 | 4

@Biff Everwood | 22-05-20 | 08:05: Naarmate het risico groter wordt meer borg.

allesofniks | 22-05-20 | 08:10

Sukkel. Borg betalen voor je eigen kind.

checkmate123 | 22-05-20 | 08:37

En andersom dan ook natuurlijk; moeder betaalt een paar ton borg aan vader als haar de voogdij is toegewezen. Of geldt het dan weer niet?

Sneerpoets | 22-05-20 | 09:04
▼ 1 antwoord verborgen

Off topic (nog wel?) Paar leuke items voor GS, heerlijk boosmakertje: Haga lyceum heeft inspectie afgeluisterd. Bizar dat die tent gewoon kan blijven bestaan, hoeveel gezeik accepteren we nog? China wil demonstreren afschaffen: minischizo was paar weken geleden met presentatie over Mao bezig, die haakte lekker aan.
En... Pacman is 40 jaar oud! Nou en? Ik heb nog leren klooien met pong!

EEnzame SchizofrEEN | 22-05-20 | 07:36 | 2

500 basisschoolleerlingen zoek
Homo in Amsterdam neergestoken door 14 jarige bekeken van de politie
Koning betaalde eigen inrichting paleis niet maar wij.....

Koffie?

Is dit nog nieuws? | 22-05-20 | 07:39

Heb je een linkje? Wat hebben ze precies uitgespookt?

Frau Merkel | 22-05-20 | 10:48

Jeugdzorg = geïnstitutionaliseerd sadisme

isitsoornot | 22-05-20 | 07:34

Ze is als de dood dat hij het kind mee naar Turkije neemt, zij haar kind nooit meer terug ziet, Hoort deze aandacht Turk bij een nieuwe trend van GS?

Voorhebben | 22-05-20 | 07:33 | 1

GS gaat voor de divibokaal. Geen hond die gelooft dat die is 'opgeruimd'.

EEnzame SchizofrEEN | 22-05-20 | 07:37

Geachte Turks-Nederlandse historicus. ?

A. Turks 'waarheid' m.b.t Armeense kwestie.
B. Nederlandse 'waarheid' m.b.t. Armeense genocide.

Dan weten wiens waarheid hij spreekt.

Zoezoef | 22-05-20 | 07:29 | 1

morge..
Hans De Booij - Annabel

newray | 22-05-20 | 07:21

De hoofdpersoon in een NPO documentatie.
Hmm.....

Wat is het doel van die documentaire?
Informatief of entertainment?
Want gut oh gut zielig.....
Verkoopt hè... Drama. Smakeloos.

Is dit nog nieuws? | 22-05-20 | 07:16 | 1

Een Nederlander die slachtoffer is van een Allochtoon al niet meer nieuws waardig.
Een uitzending hierover is al snel disciminatie.

Een Allahtoon die vermeend slachtoffer is een Nederlander is wel erg bijzonder, dus nieuws waardig.

Slachtoffer- rol bevestiggend.

Zoezoef | 22-05-20 | 08:06

ongeacht of die kerel liegt... indien meermalen blijkt dat het echt ongegronde beschuldigingen blijken zou de rechter de andere partij ook een hier op moeten aanspreken.
zelf heb ik ook zo’n ex gehad..30 rechtzaken waarvan 4 hoger beroep... toen hadden de rechters pas door dat mevrouw mij bewust met op proceskosten was aan het jagen en dat ze zelfs hiervoor ons kind gebrukte... eind van het liedje.. mevrouw alimentatie kwijt, kind aan mij toegewzen , huis , en pensioen idem... maar je gaat er wel kapot aan om elke keer voor de rechter komen.. je voelt je gewoon machteloos en 30k aan advocaatkosten lichter..

tek | 22-05-20 | 07:08 | 7

@azijnseikerT | 22-05-20 | 07:31: Nee , op een gegeven moment had ik zelf een jeugdvoogd aangevraagd.. (moet alle besluiten en verhalen getoetst worden bij 3 partijen.. en ik had werkelijk niets te verbergen).. en op een gegeven moment had ik ook bij de Raad van de Kinderbescherming (advies plichtig bij scheidingen met kinderen) een zeer goede raads onderzoeker met een opleiding in forensische psychologie... en die had zo door wat mijn ex uit vrat en dat daar een paar tandwielen niet goed zaten...

tek | 22-05-20 | 11:12

@gato | 22-05-20 | 08:32: Had het zelfde... zorg dat je een jeugdvoogd krijgt in het belang van je kind... (zijn er 3 partijen en als je niets te verbergen hebt.. komt de shit zo boven water... Leger des Heils heeft echt goede jeugdvoogden... de rest is vaak te licht)... en alles vast leggen... op mondelijke rot acties een schriftelijk vraag / antwoord toe sturen... ok de andere partij heeft een inspannings verplichting... en als ze dan nooit iets laten horen op papier als reactie op hun streken.. dan gaat een rechter na tenatllen van dat soort acties ook achter zijn oren krabben...

tek | 22-05-20 | 11:17

@tek | 22-05-20 | 11:17: Oh ja als de andere partij je kapot procedeert... dus jij 30k lichter.. lees de uitgangspunten van de Trema norm na... daar gaan ze uit van enkele incidentele rechtszaken met max 1500 euro kosten.... dus die 30 zaken (structureel) met 35k schade komen daar niet mee overeen..-> Is Hoger beroepzaak geweest in Arnhem ergens tussen 2011-2014

tek | 22-05-20 | 11:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Vroeger zei men; 2 geloven op 1 kussen, daar slaapt de duivel tussen.

Het lastig is een 'gemende' relatie te laten slagen.
Religie, cultuur kunnen de betreffende partners parten spelen. De slagings kansen zijn kleiner.
Maar grote verschillen in leeftijd, opleidingnivo en status maken het niet makkelijker, wel spannend.

Zoezoef | 22-05-20 | 07:05 | 2

Dit heeft niks met religie te maken,maar met seksisme en de belachelijke macht die rechters aan moeders geven. Vriuwen/moeders zijn heilig bij rechters en de RvdK en mannen automatisch dader.

Dieptriest.

Bataafje | 22-05-20 | 07:38

@Bataafje | 22-05-20 | 07:38: over individuele gevallen kan ik geen uitspraak doen zolang ze onder de rechter zijn.

Zoezoef | 22-05-20 | 08:09

Da's dan om te beginnen jammer voor Armand dat dubbele nationaliteiten bestaan...... en verder is het ongeloofwaardig dat als het ene feit niet bewezen kan worden men maar doorgaat naar een ander feit om gelijk te krijgen . Waarom werden de twee feiten niet meteen tegelijkertijd gepresenteerd ?

Koning BongoBongo | 22-05-20 | 07:02

Meer communiceren, minder kinderen fokken. Zou zoveel ellende schelen.

de IJsman | 22-05-20 | 07:00

De Deense film 'Jagten' met Mads Mikkelsen laat zien hoe een valse beschuldiging van kindermisbruik iemand kapot kan maken.

Joostmochtnietsweten | 22-05-20 | 06:43 | 5


Je kunt daar beter Achmed en Fatima heten.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 09:44

Je hebt de film niet helemaal gezien? Bekijk de afloop.

eastender | 22-05-20 | 13:27

Mijn excuses, ik zit helemaal fout, ik haalde Jagten met Festen doorelkaar, sorry.

eastender | 22-05-20 | 13:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Op de schaal van ernst is vals beschuldigen van misbruik aardig in de buurt van misbruik en een zwaar onrecht zowel aan het adres van de vals beschuldigde als dat van echte slachtoffertjes van misbruik. Wat de beweegredenen van de moeder ook geweest zijn, dat is een vergrijp (WbvS art 188) dat haar zwaar zou moeten worden aangerekend.

Mazzelstof | 22-05-20 | 06:01 | 1

'Ja maar, het is een vrouw'.
En elke rechter weet, die staat boven de wet, vooral als het gaat om dit soort schrijnende zaken. Gister weer zo'n programma op de buis, over de rechtbank. Vooral vrouwen, er wordt vooral doorgevraagd naar 'de sociale component' en er worden zelfs excuses gegeven om de straf te verlagen.

EEnzame SchizofrEEN | 22-05-20 | 07:31

Heavy dit.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 05:00

Ze zoeken het maar lekker uit met hun turkse achterlijkheid.

TheOne48 | 22-05-20 | 04:25 | 4

Deze reactie vloeit voort uit het achterlijke gedrag van destijds die haakneusvlogger .Net voor die mafkees dagelijks in beeld kwam werd er nog duidelijk onderscheid gemaakt tussen Turken en Mocros . Nu worden ze over een kam gescheerd. Ten onrechte want zijn totaal andere culturen. Maar goed , sign of the times zullen we maar zeggen.

Koning BongoBongo | 22-05-20 | 07:07

@Koning BongoBongo | 22-05-20 | 07:07:
Sowieso culturen die niet stroken met onze cultuur...

Ommezwaai | 22-05-20 | 07:39

@Ommezwaai | 22-05-20 | 07:39: En dan komen we weer uit op de Islam.... en dat blijft de eeuwige onuitroeibare gewelddadige olifant.

Koning BongoBongo | 22-05-20 | 07:57
▼ 1 antwoord verborgen

Reuze interessant weer...

grapjasz | 22-05-20 | 04:24

Die vent liegt. Dat zie ik aan zijn body language, aan de manier waarop hij vertelt. De kinderen zijn beter af bij de moeder.

Accident_Prone | 22-05-20 | 04:14 | 7

Body-shaming?

EEnzame SchizofrEEN | 22-05-20 | 07:32

@M13 | 22-05-20 | 07:16: Jij hebt volgens mij niet dit uur bekeken, hebt geen kennis van de problematiek en hebt ook duidelijk de docu niet gezien. Jen bent vrouw? Moeder is ook Turks hoor, moeder die hem heeft bedrogen en toen hij dat niet toeliet en wilde scheiden kreeg HIJ de beschuldiging van het schenden van haar eer....

BekiekUtMoar | 22-05-20 | 09:20

@Koning BongoBongo | 22-05-20 | 06:58: Accident Prone kan het toevallig ook. I can smell guilt like dung on a donkey!

Accident_Prone | 22-05-20 | 16:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Hier ga ik even lekker voor liggen.

Moeki de Meeuw | 22-05-20 | 04:03

Sorry. Wij zijn nog in het café.

Pieter_Auper | 22-05-20 | 04:03 | 1

nou wees er trots op he!

timmert12 | 22-05-20 | 06:20

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland