De Piratenzenderspecial van Corona Ontbijt TV!
Breakie breakie: de piratenzenders doen het beter dan ooit in deze tijd van quarantaine.
Alleen bejaarden luisteren nog naar Radio 1, en mannen met knotjes, hipsers, sneeuwvlokjes en andere ongewervelden naar 3FM. De piraat in Friesland, Salland, oost-Groningen, Limburg en Zeeland is een luisterend oor voor de-aan-huis-gekluisterden. Wat is het geheim? Henk Westbroek begon ooit met Hijgen met Henk en kon meteen naar de Vara, waar hij ontslagen werd vanwege een grapje over Ad Melkert. Verder met Jorn, de illegale zendmastenkoning van Nederland, piraat Martien van duo Harten Tie, Radio Olympia, Tom van Radio Tarzan (gesponsored door de VIVA, DJ Strobaal, DJ Lady de Rijzende Zon en DJ Jokertje. En natuurlijk ochtendgymnastiek met Henk Bakboord!
Presentatie: Rob Muntz, Arthur van Amerongen en Yesim Candan.
Techniek: Willem Davids.
Reaguursels
InloggenZo! Was ik toch echt even bang dat na het intro ook de rest van de vogeltjesdans zou volgen..
Wanneer komen deze gasten terug? Wat een gezellige boel.
Nou sorry hoor, maar als vitale werker moet ik wel naar radio 1 luisteren. En mijn dialect kan ik niet ontvangen op de werkplek, dus laat maar.
Fijn dat de presentatie erbij staat. Dan weet ik wel topic ik over kan slaan. Wel zo makkelijk.
Ff serieus ... ik snap het niet. De een maakte "furore" met hele Hitler-vergelijkingen, die behalve flauw en kinderachtig ook saai waren maar ruim een halve eeuw later waren alle wo2-vergelijkingen iets dat alleen nog voor de psychiatrie geschikte wappies met een voorkeur voor linkse politiek. De ander trok in reactie op kritiek op haar de o zo bekende slachtoffer- en racismekaart, en gaf zichzelf als bijnaam die van die ene lelijke agressieve aap omdat die ze als ideale man ziet. Mijzelf het 100!!! X gebeten + meerdere botbreuken vrouwelijke slachtoffer herinnerende, denk ik dat je als vrouw dan of heeeeeeel wanhopig bent of een steekje los hebt, of beide. En de ander ... pfff, categorie links wappie van het soort dat ik altijd ver op afstand houd.
Waarom daar een podium aan geven?
Tja, sommigen zeggen dan iets over Voltaire ("ik verafschuw wat u zegt, maar het recht dat u het mag zeggen zal ikverdedigen", even zo uit het hoofd), maar dan betwijfel ik of ze die man wel echt goed hebben begrepen.
Ik hou van humor, satire, zwarte humor, bijtende humor .... Maar dit ...? Dat is imho geen humor maar haat. Wanneer is iets haat en wanneer humor? Het is niet zo dat iets humor MOET zijn en nooit haat kan zijn, alleen maar omdat iemand toevallig "links" is of een niet-NLse achtergrond heeft, net als dat het ook niet zo is dat zwarte mensen nooit zouden kunnen discrimineren alleen omdat ze toevallig zwart zijn. Zo steekt het niet in elkaar. Ik ben maar natuurlijk alleen maar een stomme reaguurder die alleen maar kan hopen dat de GS redactie een keer nadenkt daarover.
Misschien heeft het toch nog iets van nieuwswaarde. Maar ... laat maar.
Ik ben weg. Doei.
Iedereen een fijne dag gewenst. :)
Vroeger naar school in Amsterdam, met de Bus en trein , Walkman(met Radio)op , meestal Reggae Tapes, en dan in de Stad , lijn 15 meestal, zo'n Antilliaanse Reggea Piraat op de Radio opzoeken, want dat spaarde ook weer mijn batterijen , en was altijd heel leuk ,je verstond de helft niet , maar de Vibe was Damn goed, en die reklames waren echt komisch.
En thuis ook vaak Decibel...
"hipsers": wie zijn dat?
Mannen met knotjes die teveel biologische wijn hebben gedronken.
Trump is net een moslim:
Alles en iedereen krijgt de schuld van de pandemie.
Behalve Trump, die kruipt in de slachtofferrol.
'Meanwhile in the Netherlands': www.ad.nl/binnenland/8000-zorgmedewer...
@First Contact | 16-04-20 | 07:09: Wat een schande zeg. Het is gewoon 1 grote puinhoop met de beschermingsmiddelen. We hadden pakhuizen vol met mondkapjes etc. moeten hebben. Niemand gaat mij toch wijsmaken dat er vanaf eind januari niet voldoende zou kunnen zijn geproduceerd? Maar ja, wat wil je met een volstrekt idioot RIVM: het komt hier niet, en als het komt zal het mild zijn, carnaval wordt meestal in kleine kring gevierd. Vreselijk om nu in de zorg te moeten werken òf zorg te ontvangen.
@Lupuslupus | 16-04-20 | 07:28: Inderdaad. En ook vreemd dat veel media en mensen de aandacht liever richten op Trump in plaats van onze eigen tekortkomingen.
@Lupuslupus | 16-04-20 | 07:28: Dit.
Een kabinet dat voornamelijk met marionetten gevuld, doet wat het opgedragen wordt (Meer immigranten, meer regeltjes en/of achterkamer-afspraakjes, meer onkosten voor kansloze projecten, meer geld naar verlieslijdende branches) terwijl er boeken vol zijn geschreven over hoe link, of kwetsbaar de open wereld wereld tegenwoordig is voor juist ziekteverspreiding.
Gelukkig is Kasja weer terug in het zadel, die gaat waarschijnlijk alle kritische vragen wegmoffelen als fake nieuws.
@Lupuslupus | 16-04-20 | 07:28:
Goedemorgen. De situatie in de zorg is inderdaad zorgwekkend. Ik hoop dat onze eigen producenten het gat kunnen gaan dichten. Textielfabrieken, fabrikanten van tenten, omgooien die productieprocessen en gaan.
@First Contact | 16-04-20 | 07:34: Dat is niet vreemd. Helaas. Het zijn net moslims, het is altijd de schuld van Trump, pardon, een ander.
@First Contact | 16-04-20 | 07:34: Trump is voorgelogen door de WHO en probeert nu uit alle macht de schade te herstellen waarvoor hulde. Beter ten halve gekeerd maar Rutte loopt nog steeds aan het handje van het incompetente RIVM: de zogenaamde 'specialisten'. Laat Nederland eerst maar eens naar de eigen puinhoop in de zorg kijken voordat men met het vingertje naar de VS/Trump wijst. Je moet er toch niet aan denken om nu in een ziekenhuis te worden opgenomen? Of in een verpleeg/verzorg instelling waar het personeel je gaat besmetten (zoals in de verzorgingshuizen waar de oudjes bij bosjes sterven)? Complete horror!
@MickeyGouda | 16-04-20 | 07:42: Morgen Mickey. Wat u benoemt zou natuurlijk al minimaal een maand geleden van start hebben moeten gaan. Of eigenlijk al sinds het virus om zich heen greep buiten China. Toen hadden àlle alarmbellen moeten gaan rinkelen. Het is een bloody shame dat Nederland totaal niet was voorbereid op een pandemie en er geen enkele les is getrokken uit o.a. Sars en Mers. We hadden pakhuizen vol beschermende kleding, mondkapjes etc.etc. moeten hebben, voor de héle bevolking. Zelfs toen in Wuhan miljoenen mensen in hun huizen werden opgesloten ging er hier nog steeds geen ènkele alarmbel rinkelen. 'Het virus komt hier niet' terwijl miljoenen mensen de hele wereld over vlogen.... Wat een vreselijke prutsers en dat voor een land dat altijd met het vingertje naar anderen staat te wijzen.
Ligt het nou aan mij of ben ik de enige die het niet begrijpt?
Heb wel eens eerder zo'n 'special' van corona TV aangezet, maar langer dan een paar minuten hou ik dat niet vol.
Ondanks Rob Muntz, geniale vent!
Was.Hij.Vroeger.Rumag
Maar waarom zou je een uur lang kijken naar een stel ouwe lullen die met elkaar lopen te klessebesse over vroeger?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er heel wat zijn in de media en de polletiek, die de lockdown in het geheel niet willen opheffen. Onder geen ekele omstandgheid. Iedere aanleiding, hoe gering ook, is voldoende om door te gaan.
Het lijkt er sterk op dat dit weer een variant is van links: de economie staat uit en dat vinden ze eigenlijk wel goed zo. Goed voor "het klimaat", enzo. Dit is wat ze altijd wilden toch? Een alternatief voor de vrije markt. Niemand werkt en de overheid stuurt cheques.
Het virus is bijna onder controle, en de lockdown duurt voort...
Welcome to the Green New Deal?
"... dat dit weer een variant is van links..."
Deze mag je best uitleggen.
@Tarmac | 16-04-20 | 03:09:
Wat ik bedoel is:
Er zijn lieden die de lockdown niet willen opheffen. Bijna onder geen enkele voorwaarde.
Mijn stelling is dat die lui hun politieke overtuiging op die manier heel duidelijk maken. Ze willen gewoon die economie compleet veranderen: overheid de baas over alles, geen vrije markt.
Het virus is voor hen "a good crisis that we should not waste". Zij zien de verwoesting die dit aanricht en zien een mooie mogelijkheid.
Het soort dat zelf een overheidsbaantje hebben en vanuit huis zitten te werken. En laat de rest maar falliet gaan, hun carrieres naar de knoppen, toekomst dromen aan flarden, etc..
Een stelletje knal rode, misselijke etters, met andere woorden, blind ideologisch en volstekt zonder enige zorg over hun medemens. Dat moet de overheid maar oplossen met hand-outs.
Het type dat een Green New Deal wil - dat soort, moet u denken.
@HP-premium | 16-04-20 | 05:14:
En jij bent meer van het rechtse?
Gewoon iedereen maar laten doorwerken an als ze besmet raken en dood neervallen gewoon vervangen voor een 'gezond' iemand?
De arbeider zien als een economisch nummertje op de balans, net als in 1800 ofzo?
Is natuurlijk ook een idee, maar denk niet dat je tegenwoordig de mensen daarmee naar je toe trekt in de stembus.
@Tarmac | 16-04-20 | 05:38:
Nee, niet gewoon doorwerken, integendeel. Ik was een voorstander van de maatregelen toen die werden genomen en heb dat hier bij herhaling in de comments gezet. Niet alle maatregelen, natuurlijk, maar dat er wat moest gebeuren was duidelijk.
Nu vergeet men echter *waarom* die maatregelen werden genomen.
"Flattening de curve" had nooit tot doel om het aantal zieken naar 0 te krijgen, of dergelijk belachelijks. Een overheid kan een griep niet compleet stoppen. En als je op deze manier van besmettelijk ziektes kon afkomen, dan zou het dus tegelijk met COVID ook afgelopen moeten zijn met de mazelen, roodvonk, polio, etc..
Dat is dus niet zo. Dat is een sprookje. En daar bent u te oud voor.
"Flattening the curve" had als doel om te voorkomen dat de ziekhuis capaciteit uitgeput raakte. Als dat gebeurt, en er zijn 2 patienten en 1 levensreddend apparaat, dan moeten er heel akelige keuzes gemaakt worden. Dat moest worden voorkomen.
Dat wil zeggen dat de toename van het aantal patienten afgeremd moest worden. Keerzijde van die aanpak is natuurlijk dat u daarmee de COVID uitbraak periode verlengt. Het duurt langer voordat voldoende mensen ziek zijn geweest, en immuun zijn.
Maar nu worden de lockdown maatregelen door sommigen gezien als een handige manier om hun naargeestige politeke waanideeen te realiseren. Het publiek wil die waanideeen niet. Dat weten ze dondersgoed, dus maken misbruik van deze situatie door ze nu zoveel mogelijk in te voeren.
Die mensen zijn volstrekte miscreants. Het zijn van die figuren die "de voordelen" zien aan de huidige situatie "voor het millieu", en dergelijke dingen... En die lockdown moeten we volhouden "want het risico is er nog". Ook zo eentje. Dat risico is er altijd. Dus wat ze zeggen is eigenlijjk een argument om die lockdown permanent te maken - dat is wat die lui eigenlijk willen.
Als u dat soort uitspraken hoort, dan weet u wat voor rot vlees u in de kuip heeft.
@Tarmac | 16-04-20 | 05:38: De realiteit is in vitale beroepen, buiten de zorg , dat men gewoon naast elkaar staat te werken , of in staat te klokken...
Er is totaal geen controle.
@HP-premium | 16-04-20 | 06:39: u bent in de war, zolang er geen vaccin is heeft het geen zin om de maatregelen te versoepelen.
@HP-premium | 16-04-20 | 06:39:
Ik haak altijd al heel snel af als mensen corona gaan vergelijken met 'een griepje' zoals je doet.
Maar je neemt toch wel de moeite om tekst en uitleg te geven en dat waardeer ik.
Er is alleen één ding wat je nu zegt, waar ik best wel moeite mee heb:
"..."Flattening the curve" had als doel om te voorkomen dat de ziekhuis capaciteit uitgeput raakte..."
Je wou toch niet beweren dat "WE" corona nu onder controle hebben?
Over de hele wereld is het nog lang niet te voorspellen wat het gaat doen en jij zegt eigenlijk:
Nahhhh, we hebben een maandje een vrijwillige lockdown gedaan, nu is het wel weer mooi geweest!"
En elke maatregel die er nu nog geld, is alleen maar een "... handige manier [van links] om hun naargeestige politeke waanideeen te realiseren..."
Ben ik het niet zo eens.
@priwax | 16-04-20 | 07:30:
Kijk, dit bedoel ik dus.
Voor heel veel viruses is er niet eens een vaccin. Het is niet duidelijk dat een dergelijk vaccin er gaat komen, of dat het gaat werken.
En als het er komt, duurt dat nog 9 to 18 maand.
De situatie zoals die nu is, nog eens 9 maand of langer voort laten duren? Dat is de doodstraf voor een heel groot deel van de economie.
Dat willen enkel diegenen die het gehele systeem omzeep willen helpen. En dat is dus precies mijn punt.
@Tarmac | 16-04-20 | 08:20:
Nee, ik zeg u dat we COVD verspreiding alleen kunnen vertragen.
Niet stoppen.
Onder controle betekent niet: het is weg.
Het gaat niet weg. Net als mazelen niet wegging. Net als roodvonk niet wegging, etc.. Dat i een realiteit waar u beter aan kunt wennen.
We leven nu in een wereld waar dit ding waarschijnlijk 1 keer in de zoveel tijd weer de kop opsteekt. Het komt waarschijnlijk in de volgende winter een keertje langs, bijvoorbeeld. Als het ergens in een verre uithoek de kop opsteekt, dan kun je zo 3 maanden later weer op ditzelfde punt uitkomen.
De overheid kan een griep niet de wereld uithelpen. Als u dat gelooft, dan gelooft u in sprookjes.
En op een vaccine kunnen we niet wachten. Dan blijft er niets over. Volstrekt unsustainable. Zelfs de doktoren en zustertjes die nu zo hard aan het werk zijn, willen toch graag een salaris ontvangen voor hun werk. Zonder een draaiende economie gaat dat dus niet lang lukken.
De boel moet weer open. En niet allemaal tegelijk, natuurlijk, maar het moet wel beginnen nu.
De flattering the curve effort was om de ziekenhuis capaciteit te beschermen van uitputting. Dat was helaas nodig. Maar het heeft gewerkt. De curve is flat.
En nu de dreiging van overvolle ziekenhuizen dus niet meer aanwezig is op dit moment, vervalt ook de rechtvaardiging voor de maatregelen die zoveel schade aanrichten.
Mensen moeten nu meer en meer hun eigen inschatting gaan maken van het risico dat ze lopen. En dan kiezen voor zelf-isolatie, of niet. En die keuze daar moet je goed over nadenken. Je zit misschien wel 18 maanden opgesloten als je daarvoor kiest.
Maar de rest moet weer aan de slag kunnen als men dat wil.
Wat hierboven staat bagatelliseert de boel niet. Als u ernstige symptomen krijgt van deze ziekte, dan is dat heel naar. Maar de enige manier is er doorheen. In sprookjes geloven, of 9 maanden wegkruipen is geen optie voor de overgrote meerderheid van ons.
@Tarmac | 16-04-20 | 08:20: Ik heb nog wat op HP-premium aan te vullen. Het RIVM stuurt aan op normale werkomstandigheden voor het personeel van voor de crisis. Dit betekent echter dat we langer strengere maatregelen moeten aanhouden. Het kabinet kan er ook voor kiezen de rest van het zorgapparaat op gang te helpen, terwijl de huidige noodmaatregelen voor de IC's nog van kracht blijven. Niet leuk voor de chirurgen, maar dit levert wel een besparing op van een paar miljard. Het aantal IC's naar de Duitse norm brengen op de langere termijn gaat ook helpen. Dit kost op de langere termijn wat meer, maar dit heb je met een crisis, die statistisch gezien altijd wel een paar keer in een mensenleven voorkomt, gegarandeerd er zo uit.
De temazepam werkt niet
Een halve Zopiclon en u slaapt als ’n Os.
Moet je in combi met whisky doen dan komt ie lekker binnen
Ik slaap dus ik kan niet reaguren.
Dat is een existentiële vaststelling?
Radio optimaal, of ideaal… lang geleden ooit ergens, ik weet het niet meer, enkel dat we bekende locals opbelden en totaal-in-den-zeik-namen. We hebben zo hard gelachen dat sommigen naar buiten de studio afgevoerd moesten worden omdat ze onhoudbare krampen in hun pens kregen v.h. lachen. Uiteindelijk volgde er natuurlijk een inval door de RCD (agentschap Telecom), volgens mij probeerde ze via ladders de bovenverdieping v.h. pand te bereiken: kwam er eentje van ons van boven af naar beneden gerend: ‘ze zijn er, ze staan voor het raam boven’. Wij: ‘flikker op man, dat kan niet’. Helaas was het dit keer geen grap. We hebben nog gepoogd de zender te verstoppen, maar de hele handel werd - na wat zoeken en speuren - triomfantelijk in beslag genomen.
Overigens, achteraf bezien kon de halve buurt tijdens de uitzending geen TV kijken of normaal radio luisteren, TL-buizen gingen spontaan knipperen en zo, ze hebben waarschijnlijk in pure wanhoop de NSB-kliklijn gebeld. Later hebben we nog harder gelachen, maar dat had weer ’n andere reden.
Lijkt mij meer een soort radio 10 / 538 met lolbroeken als sidekicks in plaats van een piraat.
Heerlijk, zo'n zware zender dat iedere kies een radiokies werd :)
Leuk Henk Westbroek doet mee. Hoi Henk! Kom ook een keer naar het Corona Café gabbert!
Ah van dat ene liedje...
Zelfs je raam is mooi.
@Knufter | 16-04-20 | 00:54:
Mooier zelfs dan iedereen die hetzelfde raam heeft. :-)
@keestelpro | 16-04-20 | 00:56: Het einde van 'hou van mij' is sterk. Het idee van random rijm. Dat is een Nederlandse uitvinding. Alleen André van Duin deed hetzelfde eerder in 'we zullen doorgaan'.
Ik wil dat nog een keer als eerste gebruiken in een Engelstalig nummer. Omdat Engelstalig tegenwoordig zo'n beetje mijn eerste taal is. Maar ja, in het engels rijmt er niks op banaan of spatteren in bad.
keestelpro | 16-04-20 | 00:56: Een ander sterk punt van Henk is de anekdotische tweetrap: voorzetten&inkoppen. In samenwerking met de techniek van spreektaal.
Ik liep eens in de winkel, zag een mooie dame staan
Maar 'k moest op afstand blijven dus daar had ik weinig aan
Dat zou een typische Westbroek tekst zijn.
@Knufter | 16-04-20 | 01:10:
Jij bent zo goed met taal Knufter. Dat is echt een gave!
Henk Temmink was ook erg goed in de 80s.
Wow.
REAGEER OOK