Rutte bedankt. Gemeentelasten schieten omhoog
Zag iedereen al lang aankomen dit
Grote paniek in het ochtendblad hedenochtend, want de lokale lasten voor huiseigenaren gaan gemiddeld (!) met meer (!) dan 5 (!) procent omhoog. Maar wacht nog even voordat u zich woedend vastketent aan het stadhuis en/of in hongerstaking gaat tot de wethouder van Financiën u heel gauw 600 euro geeft. Want als het in één gemeente misgaat, dan kan het best aan die gemeente liggen. Maar als het in alle gemeenten misgaat, dan komt het ergens anders door. Wij hebben in Nederland tegenwoordig namelijk zoiets als de participatiesamenleving. Dat is een truc van Rutte (ingevoerd met hulp van de PvdA) om flink te bezuinigen op alle dingen die altijd fout gaan (jeugdzorg, ggz, thuiszorg) en gemeenten de schuld te geven dat alle dingen altijd fout gaan. Nu het kabinet zijn begroting op orde heeft, krijgen gemeenten ook nog eens minder geld (hoe dan???) van het Rijk om al die kutklusjes uit te voeren. En als gemeenten te weinig geld hebben, dan gooien ze de enige belasting die ze kennen omhoog. Dus trap er niet in mensen. Deze lastenverhoging wordt u aangeboden door uw kabinet.
Reaguursels
InloggenDit is niet "mijn" kabinet. Mark Rutte zou ik nog niet het schoteltje van de stationsplee toevertrouwen. Als iemand symbool staat voor de afbraak van Nederland, zowel economisch als sociaal als moreel, is het Mark Rutte.
"En als gemeenten te weinig geld hebben, dan gooien ze de enige belasting die ze kennen omhoog."
Vergeet ook even niet dat de meeste gemeente een eigen belasting- en inkomensbeleid voeren. Gemeentelijke belastingen, WOZ-heffing en reinigingsrecht worden onder een bepaald inkomen kwijtgescholden. Kortom, vanaf modaal betaal je al die lasten OOK voor de armlastige inwoners van jouw stad:
"Als u de gemeentelijke belastingen niet of niet op tijd kunt betalen is het mogelijk kwijtschelding aan te vragen of een betalingsregeling te treffen voor de afvalstoffenheffing, rioolheffing, onroerendezaakbelasting en soms ook hondenbelasting."
Bron: website gemeente Tilburg
Nos propaganda jourmaal is weer angstig stil. Doorlopen mensen. Hun subsidiestroom is verzekerd bij een grote overheid.
Even geduld, de NOS-redactie is nog druk bezig met het herberekenen van de koopkrachtplaatjes.
De auto verder uitmelken is op lange termijn niet rendabel, uiteindelijk willen ze iedereen in het OV.
Huizen zijn essentiëler dan auto's dus zal de bereidheid om er krom voor te moeten liggen groter langduriger zijn.
Dus huiseigenaren zijn aan de beurt om uitgeknepen te worden. Er kan echt hard geknepen worden want huiseigenaren hebben een verdergaat onderpand.
De grond onder je koopwoning hebben ze al, de spelregels zijn voor je opgesteld en wat er met je omgeving gebeurt heb je ook niets over te zeggen.
En toch willen we allemaal het liefst een eigen huis.
De wet Hillen is ook al weer afgeschaft. Als u een eigen huis heeft zult u daar tot uw dood voor blijven betalen aan de overheid.
Ik heb er goed vertrouwen in dat Rutte dit persoonlijk recht zal zetten om de trouwe VVD-aanhang tegemoet te komen..
Nee, natuurlijk niet.., die loopt hijgend achter Groen Links aan . Kiezersbedrog Rutte en mijn trouwe stem ben je kwijt.
Hey, maar het kabinet heeft van de besparingen wel 10 extra JSF's gekocht.
Hoe cool is dat?
Als bonus krijgt Rutte de baan van NATO SG en schouderklopjes van Trump
Vandaag lag de WOZ envelop weer op de deurmat.
Het is alsof je droog in je kont genequed wordt.
Makkelijker gaan we het zeker niet maken, Wel pijnlijker.
trouwens moet dat huurwaardeforfait ook niet worden afgeschaft. Is gewoon ordinaire, links bedachte, belastingverzwaring voor huiseigenaren.
@Troumoetblijcken | 21-02-20 | 19:53: Nee, dat forfait blijft. Google eens met wet Hillen. Die wet Hillen was een correctie op dat huurwaardeforfait. Die wet Hillen is (door een kabinet met de VVD) afgeschaft. U blijft dus betalen.
"Het huurwaardeforfait is een bijtelling bij uw inkomen als u een eigen woning hebt. Alsof u niet al genoeg inkomstenbelasting betaalt en genoeg belasting over uw eigen woning, wordt de waarde van uw huis via rekenregels omgezet in een fiscaal belaste huurwaarde. Bij een dure woning is een bijtelling mogelijk van minimaal ruim 7.400 euro. Dit komt door de afschaffing van de Wet Hillen in 2019"
Niet zeuren en doorlopen, met je strategisch stemmen.
De regering heeft veel teveel verantwoording bij de gemeenten gelegd. Gemeenten moeten worden omgevormd tot servicedesk zonder geld. De financiën gaan de provincies regelen zodat het over is met dat amateuristische geklungel bij gemeenten.
(Eeuwig.. Op.. Vakantie | 21-02-20 | 12:34)
Was net deze link “ www.spectator.co.uk/2020/02/britain-i... “ aan het lezen, terug bij GS bleek deze reactie gejorist. Weet niet meer wat er nog meer in de reactie stond, maar het leek mij een normale reactie, gejorist om wat ?
Gemeenten hebben voor uitvoering een peperduur ambtenaren apparaat opgetuigd. Dus ja, dat mag de burger wat kosten. Ook een manier om de werkeloosheid omlaag te brengen natuurlijk...,
Inderdaad een verkapte manier om werkeloosheid tegen te gaan. Ik noem het dan ook altijd een instelling voor nutteloos volk.
Gemeenten hebben overheidstaken er bij gekregen met een budget van 40% minder, te weinig geld voor de uitvoering en ook niet genoeg personeel, ze moeten het er maar bij doen en "nee verkopen". Dat komt door het Kabinet, niet die gemeente, precies zoals Ronaldo het in zijn stuk hierboven stelt. Het benodigde geld wordt alsnog bij de burger gehaald, gemeente heeft anders tekorten.
Wat beschouw jij als peperduur? Schaal 7? Met een reiskostenvergoeding van maximaal 100 euro per maand?
@Jan, Leiden | 21-02-20 | 14:53: Dag Jan uit Leiden:
als je evntjes googelt dan vindt je dat een gemeente als Leiden maar lieft acht-en-twintig miljoen Euro heeft uitgetrokken voor de bouw van een schaatshal! Noem jij dat overheidstaken? Overheidstaken is zorgen voor straatverlichting en vuilnisophaal. Leiden, die stad had zo'n dertig jaar land een Artikel 12 status.
(artikel 12 ; houdt in dat je failliet bent en onder financiele curatele van het Rijk staat)
Laten we wel eerlijk wezen, een vakantie Turkije is voor iedere Nederlander toch weer een 32 euro goedkoper geworden. Tel uit je winst... dat kun je dan weer mooi in je huis stoppen, of holle kies.
Net de nieuwe WOZ-beschikking binnen. EUR 80 hoger dan vorig jaar. Gelukkig is de WOZ-waarde door de gemeente met meer dan een ton verhoogd.
Dan woon je leuk.
@Watching the Wheels | 21-02-20 | 13:59: Of je kartonnen doos kost nu een ton.
kan de renteopslag op je hypotheek worden verlaagd.
Nog meer als een jaar wachten,Pppffhh!
Kan die Merkel poedel nou echt niet eerder uit z’n pluche mandje vandaan dan 21 Maart?
U wobt me de woorden uit de mond.
De Merkel poedel is een Macron chihuahua geworden en zit er na volgende verkiezingen weer. Er schafft das
Allerlei zaken waarvan het de landelijke overheid jarenlang niet lukte om erop te bezuinigingen zijn door dit kabinet rücksichtslos naar de gemeenten overgeheveld met 1/3 minder budget. Ja, dan krijg je dit.
Gemeente hier in zuid holland is hellemaal gek geworden, wij betaalde al veel om dat we sommige voorzieningen hebben ,nu riep een wethouder de mensen betalen dit jaar meer om dat we veel voorzieningen hebben en willen daar graag voor betalen .we betalen de voorzieningen dus 2x . what the fuck
De zogenaamde lasten verlichting voor iedereen die Rutte in januari voorspiegelde moet wel betaald worden toch , oooo die lasten verzwaring maar we hebben zo mooi land
Het is beschamend dat De Jong en Hoekstra trots vertellen dat er miljarden zijn bezuinigd in de zorg, terwijl instellingen niet genoeg geld krijgen om de geïndiceerde zorg te verlenen. Vervoerders failliet gaan omdat ze voor 7 euro per rit speciaal vervoer moeten verzorgen. De begeleiders op de bus zijn vervangen door vrijwilligers omdat die niet meer betaald konden worden.
Het geld moet blijkbaar ten goede komen van de zakkenvullers van de VVD en niet van de gemeenschap als geheel.
Hear hear.
Voor huiseigenaren is het zo dat tegenover iedere euro aan gemeentelijke lastenverzwaring 2 euro's aan waardestijging staat. Dus wat is dit voor gezeik over niks. De rente is nog nooit zo laag geweest, dus een tweede huis is ook zo gepiept.
oh. Werkt dat zo? ;-)
Waardestijging van het huis waarin je woont hebt je werkelijk waar geen reet aan.
Sowieso is het zwaar debiel dat de belasting afhangt van de waarde van je huis. Wat kan ik er aan doen dat mijn huis meer waard wordt door debiel rentebeleid van de ECB?
Waardestijging is eenmalig, belasting komt elk jaar terug.
waardestijging betekent stijging van je WOZ waarde en dus een hogere belasting, dus waar heb jij het over...
@Langshetrandje | 21-02-20 | 12:51:
Ja, wist jij niet he? (ik ook niet)
@Ivoren Toren | 21-02-20 | 13:36:
De huizenprijzen stijgen jaarlijks, al 20 jaar, en daar komt voorlopig nog geen einde aan.
@kunnenzedanniks | 21-02-20 | 13:55:
De concrete waardestijging/overwaarde van een koophuis. Het gaat dus om de feitelijke marktwaarde.
@Timide_Aso | 21-02-20 | 13:23:
Hoezo heb je daar geen reet aan ?
@Baron Clappique | 21-02-20 | 14:13: zo lang je in je huis woont, voorziet het in een eerste levensbehoefte: een dak boven je hoofd. Pas als je het verkoopt komt die meerwaarde pas vrij. Maar ik heb een prima huis! Ik wil de komende X jaar niet verhuizen, misschien wel nooit zelfs. Dus hoezo zou ik per jaar meer belasting moeten betalen?
Ze denken: duur huis, die zal wel goed verdienen! = Meer belasting! Ze zien het dus als een soort inkomsten die belast moeten worden. Het zou eerlijker zijn als je de daadwerkelijke inkomsten belast, dus als de fiscus pas om de hoek komt bij het daadwerkelijk verkopen van je huis. Dat ze dan bekijken: je hebt het toen voor 200.000 gekocht, nu is het 300.000 waard, dat verschil is winst waar je een bepaald percentage belasting over moet betalen. Dát zou een eerlijk systeem zijn. Zal er wel niet komen dus.
@Timide_Aso | 21-02-20 | 14:26:
Breng ze nou niet op ideeen, gek.
@Timide_Aso | 21-02-20 | 14:26:
Trouwens ... er is al overdrachtsbelasting. Het is gewoon allemaal veel te veel.
@Baron Clappique | 21-02-20 | 14:09: Naaah, ik meen een jaar of tien geleden is in vele gemeenten de OZB flink verhoogd. Weet u nog waarom dat ook alweer was?
@D-Fens_1963 | 21-02-20 | 14:57:
Vertel eens.
Die zeepbel bedoel je Baron? Die zeepbel spat en dan heb je als huiseigenaar geen rooie cent meer om de klap op te vangen, want het kabinet heeft je reeds leeg gezogen met fictieve OZB belastingen en ander soortige verhoging (en verkapte belastingen zoals verkeersboetes als je harder dan 100 rijdt).
de waardestijging zit als gebakken lucht in stenen, de lasten verhoging kost cash uit je netto inkomen!
@Baron: die "waardestijging" realiseer je pas als je je huis verkoopt. Je moet gewoon ergens wonen. Voor een betonnen hut in de Randstad mag je makkelijk vier ton afrekenen.
Kortom, in "waardestijging" kun je niet wonen.
@D-Fens_1963 | 21-02-20 | 14:57: Dat had waarschijnlijk te maken met de afschaffing van de OZB gebruikersdeel. De
OZB voor eigenaren halveerde daarmee maar huurders hoefden helegaar niets meer te betalen. De eigenaren bleven dus over als enige groep om uit te knijpen dus ja wat verwacht je?
Rutte. De grooste volksverlakker in de Nederlandse geschiedenis. Hij geeft liever miljarden uit aan kansloze asielprocedures en permanente opvang dan dat hij naar de ouderenzorg omkijkt. Hij rommelt Nederland steeds verder de EU in zodat we zelf niets meer te zeggen hebben over ons eigen land. Hij liegt, bedriegt, draait en lacht alles weg. Impeachment!
Ja, en de meeste NL-ers zijn nog trots op hem ook.
@Baron Clappique | 21-02-20 | 12:51: met zijn "ik maak jou en jouw partijtje kapot" en dan vervolgens een proces tegen die persoon stimuleren en in de ministerraad bespreken op kansrijkheid.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 12:53: Les 1 als je met een narcist/sociopaat te maken hebt: "Je krijgt ALTIJD een mes in je rug (of erger) als je niet doet wat zij willen dat je doet.."
Wel mooi dat straks ieder 100-bord ons herinnert aan onze briljante leider Mark Rutte.
Mark Rutte op bovenstaande foto: Trek eens aan mijn vinger! Hahahahaha sukkels!
Kan die kop niet meer zien.
@Muuke | 21-02-20 | 13:31: Liegende psychopaat.
En die 14 miljard overschot van 2 weken terug moet dat niet naar de burger
Gaat naar Brussel. Met rente !
Overigens is het een beetje huillie-huillie verhaal van de gemeentes dat ze minder zouden krijgen.
In veel gevallen gaan ze er nog steeds op vooruit maar minder dan ze gehoopt/gebudgeteerd hadden. En dan hebben voornamelijk de rood-groene-steden in de knoop te zitten wegens al die miljoenen die ze hebben begroot aan lokale klimaatredderij.
Wat te denken van de opvang asielzoekers?
@Bill Cosby | 21-02-20 | 12:22: Dat dus .
@Bill Cosby | 21-02-20 | 12:22: Een hele leuke is deze: "Amsterdamse Dierenhulp Aan Minima-regeling"
klik: www.amsterdam.nl/toerisme-vrije-tijd/...
OZB gaat hier komende jaren +10% wegens ernstig begrotingstekort. Altijd de financiën prima op orde gehad, maar sinds ze veel extra taken op hun bordje hebben voor minder geld is het dus foute boel.
Tsja, gestegen kosten ambtelijk en bestuurlijk afval, wachtgeld regelingen en afkoop sommen voor afgedankte gemeente secretarissen /
concerndirecteuren die niet gepruimd werden door de jonge ambitieuse limkse bestuurders.
De meeste gemeente kunnen niet met geld omgaan projekten overschreiden vaak de begroting want alles kan tijdens de aanbesteding ,het is in het belang van de gemeente toch
Je kon het eigenlijk al uitrekenen. Geen (lagere) overheid die een keer met een kleinere begroting gaat werken.
De belastingverlaging financiert Rutte door de handrem te zetten op het gemeentefonds.
Denkt u dat gemeenten dan denken: goh, dan maar het eens proberen met een paar ambtenaren minder?
Onze vaasjes overheid geeft het voorbeeld. Zie de reacties op het massa ontslag aldaar. O wacht...
Eerst een commissie starten die dan na eindeloos vergaderen een externe transitie manager inhuren om de transitie naar minder ambtenaren te begeleiden. Voornamelijk om wanneer het fout gaat de schuld te kunnen afschuiven op de transitie manager.
Zo had de gemeente Gorinchem een jaartje terug een externe partij ingehuurd die ervoor zou gaan zorgen dat ze minder vaak externe partijen zouden gaan inhuren..
Hoe zie je dat precies voor je? Een rijksoverheid die allerlei uitvoeringstaken over het hek flikkert naar de gemeenten (jeugdzorg, WMO etc.) en dan minder gemeenteambtenaren die de uitvoering moeten doen? Het probleem wordt alleen verplaatst. Het rijk doet minder, maar die krimpt niet. Heb je wel eens gekeken naar de groei van het aantal ministeries (ook letterlijk, de kantoorkolossen in Den Haag die de afgelopen 30 jaar zijn gebouwd bij CS)? En dan de uitvoering van beleid uitbesteden aan de gemeenten, met minder geld en dan moeten de gemeenten maar krimpen in formatie?
Ik zie niet helemaal hoe je dat voor elkaar zou moeten krijgen. Het lijkt mij dat eerst de rijksoverheid fors zou moeten krimpen, maar die groeit alleen maar.
Er was een tijd dat alle ministeries rondom het Plein in Den Haag zaten. Duizend ambtenaren in totaal.
Het probleem is dit: gemeenten moeten steeds meer doen, met minder geld uit het gemeentefonds, met dezelfde bezetting, en zonder dat een gemeenteraad zeggenschap heeft over de rijkstaken (verplicht dingetje immers), én ook nog eens sluitend moeten begroten en geen andere inkomsten hebben dan OZB (want alle andere belastingen zoals reiniging en riool, zijn doelbelastingen die kostendekkend moeten zijn) en grondverkoop. Dus tja. Dan ontkomen veel gemeenten niet aan OZB verhoging.
@Stormageddon | 21-02-20 | 13:25:
Weet u, zo redeneren alle overheidsinstellingen.
Natuurlijk hebben u en uw collega's meer werk gekregen. Daar heeft de rijksoverheid ook voor gelapt. En wat te dik ook, de meeste gemeenten hebben jaren van overschotten op de gedecentraliseerde taken afgeroomd (overgeheveld naar algemene middelen). En zoals gezegd krijgen de meeste gemeenten er ook bij, maar minder dan ze zouden willen. En dat heeft met ambities en hobbies te maken van veelal linkse colleges.
We kunnen zo nog wel even doorgaan, maar als u zorgt dat u en uw collega's het werk gewoon goed doen en zuinig en streng regie voeren op de bestaande contracten, hoeven de gemeentelijke lasten echt niet omhoog.
@Stormageddon | 21-02-20 | 13:25: Een gemeente kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld niet honderden scootmobielen gratis via de WMO uit te delen.
Gelukkig ben ik huurder en betaal alleen huur.
De eigenaar van uw woning zal deze lastenverzwaring komende jaren zorgvuldig in uw huurprijs verdisconteren. Want de burger betaalt.
En huren worden natuurlijk nooit hoger, als de lasten stijgen.
Zoiets als ik heb geen last van stijgende brandstofprijzen want ik tank altijd voor 20 euro. Alleen mijn auto wordt kennelijk steeds minder zuinig......
28k per omvolker per jaar netto zolang deze nog in een AZC zit, daarna gaat de meter pas echt lopen qua sociale huisvesting zorg politie justitie ov gemeentevoorzieningen etc. Kwijtscheldingen inclusief ALLE gemeentelijke belastingen nog daargelaten. Dit dus maal alleen al onder VVD66 maal 120.000 stuks minus een zesde dat (enige tijd) zn eigen broek weet op te houden maar zonder arbeidsverleden niets heeft opgebouwd aan het collectieve zorgstelsel. Dit plus de megalomane kosten van het omvolkings projectbureau genaamd EU. En jij blijft gewoon je bek houden en betalen systeemslaaf. Terwijl je savonds na twee uur file in je geleende auto de deur van je geleende huis niet meer uit durft omdat je woonomgeving geteisterd wordt door het gebroed van deze vijfde colonne. Gaaf land!
28 k dus 28000 euro even voor het gevoel voluit geschreven. Voor het geval iemand er overheen leest.
Als er verkiezingen op komst zijn zul je de lachende leugenaar weer vaak op de Npo zien om U te beloven dat we er weer enorm op vooruit gaan, hij bedoeld met meer te betalen oh en het is geen leugen want er werd niet gevraagd waarmee we er op vooruit gaan hahaha
Alleen daarom ben ik blij dat ik geen televisieheb. Een foto van die ons uitlachende leugenaar is al een beproeving laat staan bewegende beelden en geluid.
De overheid trekt zich terug, neemt steeds minder verantwoording terwijl de burger meer en meer belastingdruk krijgt.
Bestuur heeft geen eenduidige visie enan geen keuzes maken. Er zijn teveel politieke idealen waarvan men zelden er een aantal schrapt. Immers een euro kun je maar 1 keer uitgeven. Teveel politieke hobby’s die kost wat kost uitvoering krijgen. De welvaart standaard zoals die er ooit was en waar het naar toe zou gaan is eenvoudigweg niet voldoende geld beschikbaar meer voor waardoor veel erodeert.
Altijd coalities, pappen en nathouden, een Rutte politiek waarbij vanwege plucheplakken zelfs de oppositie zijn piketpaalen mag slaan. Echter altijd als mager halfbakken compromis, wel veel kosten weinig baten of effectiviteit.
Daarbij komt vooral dat multinationals en erg rijken vaak geen of erg weinig belasting betalen optimaal gebruik makend van rulings mbt fiscaliteit en optimaal dit tbv belastingontwijking inzetten. Het enorme gat in inkomsten wat daardoor ontstaat moet de gewone burger opbrengen.
Migratie, asiel, de werkelijke cumulatieve kosten ruim 60 miljard per jaar. Zie onderzoek Dr. Jan van de Beek.
Prioriteiten stellen ofwel het scheiden van nut & noodzaak tov nice to have’s.
Terwijl er overal veel geld te kort is. Toen er 2 schilderijen van Rembrandt Marten & Oopjen te koop waren was het geen enkel probleem voor Pechtold zijn collega in de politiek die minister was van OCW over te halen die 160 miljoen te accorderen.
Ofwel teveel partijen, idealen en te weinig realisme. Iedereen moet zijn project mogen doen maar er is eigenlijk vaak niet voldoende poen voor, gevolg bagger resultaten. En de onmogelijkheid om in dit bestel een echte visie te ontwikkelen en keuzes te maken. Zelfs de grootste dwaallichten komen op luxe posities terecht en mogen geld stuk slaan.
Ipv keihard de leuke hobby´s van idealisten schrappen waardoor er wel geld is voor noodzakelijke uitgaven, volgorde Pavlov, Blijven we aanmodderen en wordt onderkant samenleving en middengroepen armer maar rijken wel steeds rijker. KUT RUTTE, al zo lang aan het roer en er niets van gebakken, de VVD nota bene. Tegenwoordig juist zeg je juist daarom.
Dit alles is totaal onverwacht, met een premier die "visie" maar lastig vindt... want dan kan iemand hem daarop afrekenen.
In elke gemeente moeten ontzettend veel mensen maatschappelijk ondersteund worden en dat kost klauwen met gemeenschapsgeld. Die gemeentes strooien daarmee alsof ze Sinterklaas zijn, tot grote vreugde van een enorme variëteit aan zorginstellingen die als paddenstoelen uit de grond schieten, en hun "zorg in natura" naar eigen wens kunnen invullen, als het op papier maar klopt. Nu houden kwetsbare en verwarde mensjes alles meestal niet zo bij, maar een handtekening is voldoende. Totdat een oplettend familielid aan de bel trekt. Dat er zwaar onvoldoende zorg wordt geleverd, en dat al minstens 10 jaren. De zorggraaier staat onder contract bij de gemeente, maar die geeft niet thuis (lang verhaal kort) en de gemeentelijke Ombudsvrouw ziet het probleem ook niet zo. Dus kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er karrenvrachten zorggeld ongezien in zakken van louche handelaren in menselijke ellende verdwijnt. En dat controle uitblijft. Waardoor deze intensieve menshouderij floreert, terwijl de ellende toeneemt.
Heeft dan tenminste de Nederlandse Zorg Autoriteit nog autoriteit? Geen idee (lang verhaal kort), maar wel "een capaciteitsprobleem". En harde bewijzen graag, anders is het laster. Aldus een wrevelige mevrouw aan de telefoon.
Zowel overheid als gemeenten zal het worst wezen. Mag ik het zo samenvatten?
Het is een pijnlijke rake samenvatting, ja.
nederland en handhaving? Hahahahahahahahahaha...
Gemeente geeft ook teveel geld uit ik ken plaatsen waar bv een her inrichting in 4jaar 2xis gedaan of het niks kost
Maar betalen naar gebruik ( dus afschaffen vast recht, transportkosten en accijzen maar gewoon 1 prijseenheid per kWh ) is er natuurlijk niet bij, want dan zouden mensen wel eens echt maatregelen kunnen nemen en dan gaat het hele verdienmodel van rondpompen, heffen, belasten, controleren en subsidieren van tafel. De hypocrisie in optima forma.
2019 betaalde ik 198 euro
2020 huppa 279 euro
Dan bof jij nog. Ik betaal meer
Overbevolking is niet goedkoop.
U bedoelt de omvolking is niet goedkoop. Maar ja dan heb je ook wat. #gaatgrotezakdoekzoeken
De afdracht aan de EU gaat ook steeds meer worden en die mag niet in gevaar worden gebracht.
Met dank aan het veruit beroerdste kabinet sinds de Tweede Wereldoorlog. Rutte blijft records breken.
Wij zien al jaren dat de rijksbelastingen naar beneden worden gedrukt naar lokaal en provinciaal niveau . Met als gevolg dat de totale belastingdruk voor bedrijven ongecontroleerd omhoog gaat. En wij zien ook dat de kennis van zaken op lokaal niveau tekort schiet met als gevolg langere procedures , personeelstekort en meer gemeentes onder curatele staan.
Dat merk je in stijgende OZB en andere heffingen en een achteruitgang in de kwaliteit van leven in dorpen en steden . zo kansloos dit .
Alle prijzen stijgen onevenredig hoog en worden doorberekend zodat het besteedbaar inkomen hetxelfde blijft of daalt en dan roept de regering dat ze dit niet hadden voorzien . Knullig ! en het spelen van domme august gaat ze goed af in de regering.
Let wel .. de afdracht naar de EU blijft stijgen ondanks een Brexit wordt er niet ingegrepen in Brussel op de uitgaven.
Echt ruk.
En het kabinet word u aangeboden door... ja door wat eigenlijk.
In grote lijnen zit dit natuurlijk al 100+ jaar in de pijpleiding.
Voordat Rutte was geboren voorspelde Ayn Rand bijvoorbeeld al lang dat alle socialistische regimes zouden falen. Eerder zelfs Nietzsche.
En NL is nou eenmaal socialistisch en zal dus ook falen.
We lijken continue verontwaardigd door elke pas die word gezet. Maar lijken blind voor de koers.
Zie dit toch als gevolg van het liberalisme ofwel doorgeslagen kapitalisme dat ons land teistert sinds de als socialist vermomde grootgraaier Wim Kok voor grote roerganger mocht spelen. Dit zogenaamde paars culmineerde in het afbraak tijdperk Rutte en co waar we nu alleen maar zure vruchten van plukken. Tenzij je al rijk bent, dan smaken ze zoet.
@de echte waarheid, wat is er liberaal aan een collectieve lastendruk van 40 procent?
Hier in Den Haag ook, OZB met 10% omhoog om het voor de middenklasse betaalbaar te houden. Omroep West houdt het onder de pet in berichtgeving of bagatelliseert het, 5 euro per maand etc. Moet 10 miljoen opleveren, tegelijkertijd komt 400 miljoen binnen van Eneco. CDA, VVD geven het liever uit aan fietspaden en subsidies voor vriendjes in de verduurzamingsbranche.
Hier had ik een linkje willen plaatsen met een overzicht van de omvang van de Rijksbegrotingen van het afgelopen decennium, de regeringsperiode van de heer Rutte. Ik kan echter niets vinden. Maar de inkomsten van het Rijk, lees de belastingen, blijven gestaag stijgen. Tel daar ook bijvoorbeeld de privatisering van de zorg, de zorgverzekeringspremie is in feite een zorgbelasting in particuliere handen, plus alle overige inmiddels door de markt getuchtigde sectoren (sociale huisvesting, etc.) en je houdt heel erg weinig voor je zelf over. Dat als reactie op de stelling dat de overheid zijn financiën in de hand zou hebben. Boekhoudkundig gegoochel is toch echt wat anders dan control.
Voor het mechanisme achter de lokale lastenstijging volstaat een uitstapje naar de logistiek: nl.wikipedia.org/wiki/Opslingereffect... En dan te bedenken dat al dat systematische over de schutting kieperen (decentralisatie en privatisering) verkocht wordt als goed voor ons: de belastingbetalende consument. En dan het tegenovergestelde bereiken, wat geen wonder is als je uitgangspunten uit gebakken lucht bestaan.
Een overheid die helemaal is losgezongen van de samenleving. Daar hebben ze in de logistiek ook een begrip voor: nl.wikipedia.org/wiki/Klantenorderont... . Mag u zelf bepalen in welk stadium Nederlandje zich bevindt. Wat mij betreft trouwens KOOP0.
Wij kregen onze heffingsnota jl. dinsdag in de bus. Dat was wel even schrikken, 70 euro hoger oftewel 11,5%. En de parkeervergunning gaat van 82,50 naar 137,--.
Mensen wrijf de kak uit je ogen en STEM ZE WEG!!!!
Rutte moet als betrouwbare filiaalmanager aanblijven voor de EU, maar zijn positie in Nederland wordt steeds moeilijker onder de huidige omstandigheden.
Hoe gaan ze dat oplossen?
Waarschijnlijk middels Cordon Sanitaire zoals in BE, hoewel dat in BE tegenwoordig ook niet echt meer lijkt te werken.
@Beefbus | 21-02-20 | 11:11:
Je praat hier over koopkracht van burgers. Jouw koopkracht.
De islamitische aap eten de ruif van de kufars leeg. Scheepsladingen vol, u krijgt wat u stemt
Ziehier waarom de boven-ons-gestelden totaal geen haast maken met het aanpakken van de woningnood (of liever gezegd, de overbevolking in NL).
Prachtig toch, die de pan uit rijzende huizenprijzen? Lekker cashen voor de overheid!
(... wellicht dat u het al weet, maar toch een reminder: X66 wil de overwaarde van koopwoningen het liefst in box 3 van de inkomstenbelasting parkeren. Als dat gebeurt komt Rutte helemaal niet meer bij/klaar van het lachen.)
De kosten gaan voor de baten, maar Nederland heeft steeds minder baten.
Dit gaat niet goed aflopen. Voor niemand.
Ik hoop wel dat de onkostenvergoedingen voor alle ministers en kamerleden worden verhoogd.
Volgens mij lacht die lul nog steeds mocht hij ooit een keer met zijn hoofd onder het hakblok komen te liggen. Ik walg van die kop.
Geen probleem. De gemeenten hier hebben net hun aandelen in Eneco verkocht of gaan dat doen, en dus hebben ze miljoenen zat terwijl de investering voor Eneco is. Toch?
Ahmed Aboe cum suis mogen zelf miljarden bijschrijven in hun huishoudboekje.....
De netwerkbedrijven (bv Stedin) hebben al geroepen dat ze geld nodig hebben om klimaatwarmtepompen en laadpalen voor asosubsidietesla's van stroom te voorzien.
Afvalheffing te hoog?: Flikker het afval in de container van de baas.
WOZ te hoog?: Klaag bij gemeente en verzin waarde verlagende omstandigheden. Kan van alles zijn. Speeltuin te dicht op uw tuin, toenemend vliegverkeer, beschadigde tegelvloer, etc.
Energie belasting te hoog?: Koop kachel en stook belastingvrij hout.
Boodschappen te duur?: Neem uw ega een dagje uit in Duitsland, doe daar boodschappen en neem hem/haar ook meteen uit eten. Idem voor peut.
En boven alles: Stop met de postcodeloterij.
Of betaal gewoon en maak je niet zo druk.
@Erikjan79 | 21-02-20 | 11:02:
Zei de slavendrijver tegen z'n slaven: Ga nou maar gewoon werken, dat eten heb jij niet meer nodig.
@elfenstein | 21-02-20 | 11:03:
Inderdaad, we zijn hier allemaal hoogopgeleid en over geld hebben we niet te klagen. Dus wat maken die paar tientjes nou uit.
@Erikjan79 | 21-02-20 | 11:11: Die paar tientjes pp extra faciliteren weer een paar nieuwe AZC's, een paar nieuwe tanks voor het EU leger, of een nieuw buitenhuis voor Timmermans. Hoe minder geld naar naar de overheid, des te minder weg-met-ons projecten.
de paupers bij mij in de buurt flikkeren het afval in de allesbrander.....
Nuttig tips. Hulde voor de laatste. Maar al te waar.
@Erikjan79 | 21-02-20 | 11:11: Donder toch op met je geld zat en allemaal hoogopgeleid, UvA genderstudies zeker. Ga dat eens vertellen aan de mensen die in de distributie werken, in de uitvoerende diensten van de publiejesector, winkels, horeca. Je hebt zeker ook een Tesla voor de deur staan zodat je je hoog verheven kunt voelen boven die arrebeider met zijn vieze derdehands dieseltje wat hij net aan kan betalen.
Het water waar die kikker in zwemt, wordt steeds warmer.
Totdat de reiger komt
@laurentius | 21-02-20 | 11:01:
Hoe dan ook, het is gedaan met de kikker.
Het einde van deze stelende overheid is nog lang niet in zicht. We moeten van het gas af en als iedereen elektrisch rijd stook en kookt zal de belasting op electra fors worden verhoogt. Want linksom of rechtsom zal de huisvesting en het levensonderhoud van miljoenen gelukzoekers door u werkende burger worden betaald. Jetten wil er even een stad bij bouwen om er nog meer binnen te halen. Laten we een kast voor jetten bouwen hem opsluiten en de sleutel weggooien voor het te laat is.
En als we jetten dan eerst die stad laten bouwen en 'm er dan bij de volgende verkiezingen genadeloos uitbonjouren door massaal op FvD en PVV te stemmen zodat niet de gelukszoekers maar de nederlanders erin kunnen wonen? Is dat wat?
Probleem is dat veel mensen niet beseffen dat het niet alleen de vele gelukszoekers zijn die meeliften op de welvaart gecreeerd door de private sector, maar ook de staat en haar miljoen ambtenaren.
Dus als Rutte weer eens claimt dat het zijn regering is, die voor de fantastische draaiende economie heeft gezorgd, besef dan een een keer als VVD-er hoeveel meer je had kunnen verdienen als het FvD aan de macht was geweest en het aantal ambtenaren met 50% had laten afnemen.
Gelukkig is ons beloofd er 4% op vooruit te gaan, dus ik verwacht een loonsverhoging van ruim 10% als ambtenaar
Dat compenseren jullie zelf wel zijnde ambtenaren, met slapen.
Een ambtenaar die klaagt. Mooier krijgen we het niet.
Als het aan mij lag, kregen jullie een schop onder de **oten.
Beetje op Geenstijl kijken tussen 9.00 en 17.00 uur. How dare you! Hop an die arbeid!
Semi ambtenaar. #docent maar ben blij hoe jullie er naar kijken
@Henk P | 21-02-20 | 11:21: Nog extra schoolvakanties ook nog eens. #luizenlife
@Blote Bertus 2000 | 21-02-20 | 11:28: laatst begrepen dat die docenten tegenwoordig veel te goed betaald worden.
en gaan dus steeds minder werken, zolang de huur en de privare lease kia picanto maar betaald kan worden.
En als de boeren dan uit persoonlijke bezorgdheid over de toekomst van hun bestaan de snelwegen blokkeren dan lopen al die burgers te klagen dat ze niet op tijd op kantoor kunnen zijn en heeft men er vrede mee dat de boeren via een gemanipuleerde weg en door de msm geknede publieke opinie gemuilkorfd worden. Hoest die 5% extra gemeentelijke belasting dan ook maar op, bij alle overige lastenverzwaringen, burgerhelden.
He, bezorgde burgers blokkeren elke dag, minimaal twee keer per dag, de snelweg.
@Mokum Kosher | 21-02-20 | 10:55:
Ghehe, jup zo kan je het ook zien.
@Mokum Kosher | 21-02-20 | 10:55:
Stapvoets rijdend op weg naar de koffiemachine voor de dagelijkse fileleut. Toch wat anders imho.
Ook de burgers kunnen zich aansluiten bij de boeren op het Malieveld. Dat lijkt nog een stap te ver. Uiteindelijk gaan ze wel voor alle feestjes betalen.
Tja als je simpele lokale hobby-bestuurders het sociale domein laat regelen dan kan het gebeuren(zoals in ons dorp) dat de dombo's zich voor 20 "moeilijke" jongeren 3 miljoen laten aannaaien door zgn. zorgburootjes, wie stopt deze waanzin want het gebeurt in het hele land.
Hiep hiep hoera! Over een paar maanden komt het vakantiegeld weer. Als ik daarvan de gemeentelijke belastingen en de waterschapsbelasting heb betaald, houd ik nog 0,2K over.
Het is een repeterend eentweetje tussen regering, nutsbedrijven, (zorg)verzekeraars en lagere overheden. Elk jaar door embedded adviesorganen laten aankondigen dat de middeninkomens en werkenden erop vooruitgaan. Zo wordt het bewijs gecreëerd dat er het jaar erop weer verder kan worden uitgeknepen, waarbij huiseigenaren steeds extra de lul zijn.
Niet alleen huiseigenaren. Iedereen is de lul. Noem één groep (buiten de immigranten) die er in de afgelopen 20 jaar op vooruit zijn gegaan.
@LewsTherinTelamon | 21-02-20 | 10:54: Ik vermoed aardig wat Rotterdamse douaniers.
@LewsTherinTelamon | 21-02-20 | 10:54: Ministers, hogere ambtenaren, en consultants die voor de overheid werken. Dat zijn zo al 3 groepen ;)
1984 wordt dus toch als handleiding gebruikt.
"It appeared that there had even been demonstrations to thank Big Brother for raising the chocolate ration to twenty grams a week. And only yesterday […] it had been announced that the ration was to be reduced to twenty grams a week. Was it possible that they could swallow that, after only twenty-four hours? Yes, they swallowed it."
Hier is gisteren in de Rotterdamse gemeenteraad een motie van CDA en DENK aangenomen, die er voor zorgt dat mensen die nu een BKR registratie hebben, of in de schuldsanering zitten, straks ook een beroep kunnen doen op leningen en subsidieregelingen voor het treffen van duurzaamheidsmaatregelen. Dus nog verder de vernieling in worden geholpen.
De vraag is welke basisvoorzieningen vinden we normaal voor een mens in dit land.
Blijkbaar zijn dat flexibele begrippen, omdat in rijke gemeentes daar een ander budget is dan voor arme gemeentes.
Dus, dit wil zeggen dat Rutte is voor een klasse-maatschappij.
Gaat recht in tegen zijn liberale achtergrond.
Peuken verbieden bij het tankstation klinkt ook niet erg liberaal trouwens.
Heulen met groenlinks, D666 en PvdA ook niet.
Weigeren samen te werken met een oprecht rechtse partij ook niet.
Lust u nog peultjes?
@elfenstein | 21-02-20 | 11:00:
GroenLinks wordt door sommigen als een liberale partij gezien. Ook iets in de prehistorie met een partij die de PPR heette.
Okee, dat is best wel absurd en oncomfortabel hoog. Mocht er iemand een protest o.i.d. willen organiseren dan loop ik mee.
Het gaat echt top in dit land! Volgend jaar deze resultaten maar belonen met een stem op de VVD/PvdA.
Dank Baudet. Grote groepen kunnen 'rechts van de VVD' helemaal niet meer betalen.
@Hermanstraat | 21-02-20 | 11:16:
Wat maakt jou nou zo "gewoon"?
@Hermanstraat | 21-02-20 | 11:16: maar de nieuwe eigenaar van het vroegere eneco weet u te vinden zijn investering zal er uit komen oa bij u vandaan nog hogere lasten elektra
Het bizarre is dat de lasten voor de burger, af te dragen aan de centrale overheid, al tijden stijgen. Dat is om de 130.000 nieuwe burgers die elk jaar binnenkomen te onderhouden, maar ook om grote delen van de EU te onderhouden.
Over de lasten voor de EU nog even te spreken, die gaan omhoog. Nederland weigert dit te veto-en zal zich onthouden van stem. Kan Rutte in de Tweede Kamer aangeven dat hij niet voor gestemd heeft. Een veto is een te zwaar middel en zal de verhoudingen in de EU op scherp zetten, waardoor vele netto ontvangende landen boos op Nederland zouden worden.
Ik hoop dat Rutte genoten heeft van de biografie van Chopin.
De belastingbetalende
Gaaf land. En wat plukken we de vruchten dat het economisch goed gaat. Rutte = socialist
Ja grappig eigenlijk. Ik hoor al jaren dat het zo goed gaat met Nederland.
Terwijl ik ieder jaar minder centjes overhoud.
@Je_zeulende_zusje | 21-02-20 | 10:46: Dan doe je iets fout, zusje.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:50:
Ja die zag ik aankomen. De Argumentum ad Hillary-um.
Goedkoop populisme
Rutte is feiteljk een prostituee, politiek dan. Dat is overigens vrijwel de gehele politieke kleurloze middenbrei.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:50:
Zijn van die mensen die 50 jaar bij zelfde werknemer blijven zitten en nul risico nemen in het leven. Verbaasd zijn dat ze hun hele leven stil blijven staan, maar schuld bij overheid leggen voor hun kutleven.
@Erikjan79 | 21-02-20 | 11:20:
Kijk nou, een waarzegger! Doe je ook wichelroede lopen?
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:50: Neu, zusje doet niets fout. De schuld ligt enkel en alleen bij jouw geliefde regerings clubje dat compleet buiten de samenleving staat, al jaaaaaren.
@Erikjan79 | 21-02-20 | 11:20: Exact. Sommige tegels kloppen als een bus. Stilstand is achteruitgang. Maar niet iedereen heeft dat in zich. Wees er ook maar blij om, want anders werd het overal wel erg onrustig...
@Langshetrandje | 21-02-20 | 11:29:
En nog iemand met een glazen bol. Ik verkeer in goed gezelschap.
@Je_zeulende_zusje | 21-02-20 | 11:31: dat in ieder geval.
Paspoort afnemen en het land uittrappen , of weet u wat anders= ook goed
Decentralisering.
We hebben er zelf op gestemd.
Intussen doet de EU net het omgekeerde.
Wat naar mijn mening onderbelicht blijft is dat er een kostenprobleem is met het inzamelen van gescheiden afval; PMD inzameling is zwaar gesubsidieerd voor consumenten. Inmiddels wordt dit verlaagd, komen we er achter dat die stroom weinig bruikbaar is (= waarde laag) en dat dit dus schreeuwend duur is. Zie daar je verhoging van de afvalstoffenheffing. En dat gaat nog erger worden ook want circulair worden is niet gratis
Geen probleem. Het boetebeleid is hier al op aangepast.
www.gelderlander.nl/tiel/rivierenland...
koopverkracht wederom achterin.
Iedereen zag het aankomen.
Niemand deed iets.
Rinse and repeat.
Ja Kaas, wat wil je nou precies? Ik heb geen tijd om er iets aan te doen, ik moet gewoon werken omdat ik anders onder de brug kan gaan slapen.
@LewsTherinTelamon | 21-02-20 | 10:42: Ik snap deze reactie wel. Maar bedenk je, als we met zijn allen één week niet gaan werken, is het gedaan met het kleine clubje parasieten wat ons al tientallen jaren leegtrekt. We worden echter zo slim uit elkaar gespeeld, dat met zijn allen één vuist maken in NL voorlopig een wensdroom is.
@OudeNederlander | 21-02-20 | 10:47: Dat ben ik met je eens. Ik denk alleen niet dat je genoeg mensen mee krijgt die een vuist willen maken, te veel mensen hebben het nog te goed in Nederland, zo lang die club nog op partijen als de VVD blijft stemmen is het dweilen met de kraan open.
Rutte: "Hahaha, maar de economie groeit hahaha en we zijn het gelukkigste volk van Europa hahaha !"
Je kunt bij elk onderwerp zo langzamerhand hetzelfde neerpennen. Het komt er op neer dat het plan methodisch en secuur wordt uitgevoerd, hetgeen betekent: meer EU, meer controle, meer dwang, minder rechten, minder voorzieningen, minder privacy en minder, veel minder Nederland.
En meer betalen, meer lasten voor gewone minder rijke burgers.
Gemeenten zouden ook eens wat efficiënter kunnen gaan werken.
Juist, redelijk recent nog een filmpje gezien van de IT-afdeling van een gemeente die gezamelijk allen een spelletje aan het spelen waren. De bizarre functies die je soms op Linkedin tegen komt lijken ook niet echt te wijzen op een focus op de core business.
Heb je wel eens geprobeerd een medewerker van de gemeente na 16:00 uur 's middags aan de telefoon te krijgen? Dan zijn ze allemaal al vertrokken, naar huis.
dit komt voornamelijk door de jeugdzorg dat koopt de gemeente in. mensen zouden geen kinderen meer moeten krijgen dat helpt pas
Iedere gemeente die afdelingen moet optuigen om gedelegeerde taken te kunnen uitvoeren, Decentralisatie is in veel gevallen duur, inefficient en niet kwaliteitsverhogend.
@EefjeWentelteefje | 21-02-20 | 10:43: In Amsterdam regelmatig medewerkers aan de telefoon gehad die niet heel goed Nederlands spreken. Dat is soms een nadeeltje.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:58:
'niet heel goed'? Bedoel je niet gewoon 'volstrekt onverstaanbaar'?
Je bent grappig Kuif, dat moet ik je nageven.
Moet steeds meer kokhalzen van die Lachende Naaijer (als die dat uberhaupt doet).
Nu pas ? Dat heb ik nou al jaren bij die leugenaar met z'n tweedehands auto verkopersgrijns.
Zal je de details over de trio's tussen Rutte, Gordon en Jort Kelder besparen.
.. niets drijft de prijzen zo op als een enorme overheid die op hoofdzaken bagatelliseert en zich uitleeft in rare schadelijke hobby's & regelgeving. Een overheid die iedereen die het niet verdient beloont - en wie dat wel doet extra zwaar belast.
Wij hebben zo'n overheid, met daarboven weer een dure, extra overbodige laag die wij dan weer "De EU" noemen.
Haha!! We gingen meer verdienen!!! Haha
Dat loonstrookje? Gvd.
Ik wacht de verkiezingen af, mijn verwachting is gewoon weer hetzlefde beleid en nog veel van deze berichten.
De term Participatiesamenleving werd al in 1991 door Wim Kok geïntroduceerd.
Een liberaal pur sang.
@canis lupus | 21-02-20 | 10:27: Ooit vakbondsleider - later PvdA voorman - dus links lullen - en later rechts vullen. Een van de dieven van ons pensioengeld, samen met ene Ruud!
@L.E. Raar | 21-02-20 | 10:30: Wim - we moeten onze ideologische veren afwerpen - Kok. Stroomde direct door naar RvBs.
Goh, wat leuk. Eerst te horen krijgen van mijn werkgever dat ze ondanks een principe-akkoord de afgesproken loonsverhoging toch maar gaan tegenhouden, (lees: zich helemaal niks aantrekken van dat zogenaamde principe-akkoord)
Ik had al na aftrek van alle vaste lasten +/-100 euro over per maand, willen ze die 100 euro ook nog.
100 euro overhouden in de maand? How dare you!!!
Dan heb volgens mij te hoge vaste lasten.
Sparen? Ben je gek! We maken de samenleving zo dat je niet kan sparen! Dan klaagt ook niemand over de rente.
@DrumPiet | 21-02-20 | 10:39: Maar vast wel een mooi huis op een mooie plek en een mooie lease auto.. zoiets..
Als je geen brood hebt, dan eet je toch cake.
@tiku99 | 21-02-20 | 10:45: ja klopt, dat huis dan. Een fiets van de zaak kan wel. Dat leek me heel leuk, totdat ik erachter kwam dat ik dan afstand doe van mijn maandelijkse reiskosten. Ik heb een werkgever die blijkbaar familie is van Rutte qua slimmigheidjes.
www.rtlz.nl/opinie/column/5028461/pol...
Dank voor de link, ik heb het gelezen, hoop dat de andere reaguurders het ook even lezen.
Roderick Veelo altijd +veel.
Dit zouden meer mensen moeten lezen!
Klein stukje ervan:
"Zo doet Amsterdam alsof zon en wind gas zullen gaan vervangen. En serveerde GroenLinks Tweede Kamerlid Tom van der Lee het onderzoek van Smeulders vorige week nog af als ‘indianenverhalen’. Van der Lee en consorten weten het beter.
Het is weerzinwekkend om te zien hoe politiek opportunisme en minachting voor voldongen feiten de weg bereiden voor grote ongelukken in de samenleving."
Mooi stukje en laat duidelijk zien dat we er nog lang niet zijn en zonder fossiele brandstoffen kunnen
Heel slim, dus omdat niemand te porren is voor nog hogere belasting dan 52% schuiven ze dit door naar de gemeentes, en zie daar 1,5 starbucks per uur parkeergeld, en immer stijgende OZB, gelukkig woon ik nu antikraak.
Ssssssst. Stil houden, anders gaat iedereen antikraak wonen. Dat gaat ten koste van We Are Here, en dat ies natuurlijk rassies.
@Nivelleermarionet | 21-02-20 | 10:26: Ja, ik weet het, je moet en zal in het systeem blijven waarbij, zelfs als je het systeem omzeilt met een houtkachel ben je een racist en niet inclusief. Ik zit nu op 250 all inclusive, het doet me vooral goed dat ik niet 4 keer mijn woning betaal aan een bank over die looptijd van 30 jaar.
Als de overheid taken onderbrengt bij regionale overheden dan kan het belastingtarief naar beneden. Toch?
Dank voor de uitleg @Ronaldo, voor de constatering dat de regering schuldig is. Helaas leest de rollaterende geraniumgeneratie GeenStijl niet. Ze stemmen VVD, want zonder de VVD zou het nog véél erger zijn geweest. Zegt een oud mensje dat vroeger altijd op minister Luns stemde omdat ze hem zo'n sympathieke man vond. Het domste van de regering is dat ze ons geld storten in de bodemloze put die Gemeentes heet. Ik bedoel, aan vele kleine strijkstokjes blijft meer geld kleven dan aan één grote. Geert! Thierry! Minder minder minder strijkstokken. Alle strijkstokken terug naar Strijkstokkië. Zucht.
Het excuus was dat gemeenten 'zorg op maat' zouden kunnen leveren. De angst was; incompetentie en willekeur. Raad eens wat het is geworden. (Naast duurder?)
@Einde van de Domheid | 21-02-20 | 10:25:
Ik gok dat het beiden is geworden. Willekeur én duurder. Alleen is duurder nu veel duurder en willekeur neigt toch nogal sterk naar hoogopgeleide apothekers en inwoners van warme landen met veel zonlicht.
Privé bezit in een land als Nederland wat geleid word door extreem linkse regering word ontmoedigd. U heeft een eigen huis? Alleen voor U zelf? Asociaal. Boete op boete op boete zult U daarvoor krijgen.
Iedereen huurt in Nederland. Of bij de huisbaas of bij de bank. Al kan de laatste soort huurder hopen op een waardestijging (piramidespel). Nederland is erg goed in het arm houden van de massa. Alleen succesvolle ondernemers of de politieke elite mogen een hoger levenspeil hebben. Internationaal gezien is de gemiddelde Nederlander verworden tot een pauper. Dat zie je alleen al aan de gemiddelde auto op de NL wegen. Blijf vooral bukken en kartel stemmen.
Vergelijk het woningbezit in Nederland eens met buurland Duitsland. Zal je zien dat Nederlanders veel vaker een huis kopen dan Duitsers.
De top 10 van verkochte auto's bestaat uit de kleinste modellen per merk, en EV's die een zeer hoog fiscaal voordeel opleveren.
Inderdaad al jaren een teken dat de NLder geen geld overhoudt, en auto's hier te duur zijn.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:23: het gros van de Nederlanders bezit helemaal niks.
Iedereen huurt inderdaad. Of wou je je huis meenemen in je graf?
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:23: En daar geloof ik helemaal niets van. Huizen zijn veelal goedkoper, en hypotheekrentes lager, en men verdient netto meer. En dan zouden ze minder huizen kopen?
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:23:
Ja duh, in Duitsland moet je 20% zelf inleggen. Als dat in NL wordt ingevoerd........
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:23: Dat klopt, maar de vergelijking met Duitsland is heel lastig te maken. Zowel qua inkomens groepen en op basis van geografie. In Duitsland koopt bijna iedereen met een middeninkomen of hoger buiten de steden. Los van dat er gekocht wordt, wordt een huis vaak ook nog eens voor de rest van het leven bewoond. Er is daarnaast geen vergelijkbare hypotheekmarkt in Duitsland zoals we die in Nederland kennen.
@Nuchternederland | 21-02-20 | 10:29: Duitsland 54 procent, Frankrijk 64 procent en België 72 procent, om even een vergelijking te maken met de landen om ons heen.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:36: Gebruik in Frankrijk: 20 procent eigen geld, geen hypotheekaftrek en in 20 jaar aflossen van de schuld. De hypothecaire schuld van Nederland is totaal bizar.
@Nuchternederland | 21-02-20 | 10:29:-
Ha, geloof is terug!
Stel je ook veur dat de burgerman een eurootje gaat overhouden, we geven 5 euro en nemen er 10 terug, neoliberaal beleid waar we zelf voor hebben gekozen. Gewoon betalen en niet zeuren, volgend jaar mag u weer opnieuw een rondje rood maken in het stemhokje.
Geen zorgen wat het rijk bezuinigd op de gemeenten,is Mark nu aan het weggeven aan Brussel.
En in Gaza
Mark houdt nog steeds zijn poot stijf. Bekwame onderhandelaar.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:27: Mark gaat gewoon tekenen bij het kruisje
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:27: Inderdaad supersterk, biografietje lezen. Over een paar maanden zien we wel hoe de definitieve meerjarenbegroting eruit gaat zien. Maar dan is het kabinet al gevallen.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:31: Ben je gek. Waar zouden ze over moeten vallen?
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:37: elkaar.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:31: Doe niet zo naief knul, het kabinet valt niet- met de Brexit perikelen en de EU afspraken heeft de BV Nederland allang opdracht gegeven dat het kabinet koste wat het kost moet uitzitten - want anders straks geen commissariaat, of beter voor 'verantwoordelijk 'politici.
@litebyte | 21-02-20 | 10:43: knul iemand anders.
Je hoeft natuurlijk in dit door lobbyisten (Hans de Boer & Co) bepaalde land te blijven wonen. Je kan (mits voorzien van een goede opleiding) de Ruttes en Jettes niet zenuwachtiger maken dan te vetrekken..... aan de andere kant - waarom zou je vertrekken met een goede baan. Diezelfde Ruttes en Jettes die weten alles wat net iets meer dan Jan Modaal verdient het idee te geven dat ze iets extra's meer waar zijn.
Dit was natuurlijk een vooraf opgezet plan.
De landelijke politiek kan zich op de borst kloppen en claimen dat ze de verkiezingsbelofte zijn nagekomen en de lasten verlaagd hebben.
En intussen komen diezelfde lasten op gemeentelijk niveau terug.
Het zou ook wel heel naief zijn als je nu nog niet weet hoe het werkt. Het was dat overigens vorig jaar al aangekondigd, de menseh zouden er gemiddeld genomen een paar procent erbij krijgen, en het dubbele kwijt zijn aan stigende kosten, van gemeentelijke belastingen tot hogere energie nota's.
In Frankrijk gaan ze voor dit soort volksverlakkerij massal de straat op, in Nederland klopt Rutte & co zich op de borst... een politiek veel stabieler land en dat doet de BV Nedelrand goed voor bedrijven (en aandeelhouders.)
Ik zou zeggen geef zogenaamd links maar weer de schuld, want dat gaat de helft van de sukkels hier doen, en Rutte straks in zijn leugencampagne ook....
Rijksbelasting wordt gegaan middels schijven.
Veelverdieners betalen meer dan net of onder modaal.
Gemeentebelasting kent zo'n systeem niet.
Het enige wat ze hebben is OZB en dat is geen eerlijk systeem de buurman zelfde huis kan rijk zijn maar betaald net zoveel.
Ik vind een participatiestaat prima, maar waarom moet ik dan nog steeds voor een verzorgingsstaat betalen?
Lekkere slagzin!
Iets met sterke schouders en zware lasten.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:18: Hoi Spektrui.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:18:
Maar dat was toch een linkse PvdA slogan?
@Beefbus | 21-02-20 | 10:21: We zijn bij de VVD ook sociaal.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:24: tranen met tuiten!
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:24: heerlijk dat sarcasme
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:24:
"Wij zijn bij de VVD ook PvdA"
"Ze krijgen lucht, trek die strop aan!!"
Het is vrij simpel. Zodra er een gerucht is dat burgers een hoger inkomen genieten, dan springen alle parasitaire organisaties op om dat ongedaan te maken. De enige manier om dit te doorbreken is massaal weigeren te betalen en daarmee het systeem vast te laten lopen.
Niet dat dat ooit gaat lukken in Calvinistisch Nederland..
Je weet wat er gebeurt als de Staat een vordering op je heeft?
@ikbenerweer! | 21-02-20 | 10:22:
-
Een beter bewijs voor de stelling van marcoplarco valt niet te verzinnen.
@bisbisbis | 21-02-20 | 10:25: Dat het nooit gaat lukken bedoel je?
Gemeenten zijn überhaupt weinig slagvaardig; daar moet altijd meer geld bij.
Zolang ik maar mijn gemoedstoestandverbeterende middelen kan betalen doen ze maar lekker wat ze willen. Flikkers.
Die luttele centen die de mensen erbij hebben gekregen per 1-1...... kunnen ze nu weer afdragen (en waarschijnlijk meer dan de fooi die ze erbij hebben gekregen) aan de gemeente...........
Links om of rechts om, de burger betaald altijd de fuck ups uit Den Haag en/of de eigen gemeente!
Als huurder vind ik het behoorlijk vermakelijk dat de huiseigenaar dit keer de klos is.
Waarom, bent u jaloers of gunt u een hardwerkend mens zijn eigen bakstenen niet?
Volgende keer is de huurder weer de pineut. Stink er toch niet in. Het wordt nooit beter. Ondanks dat men zogenaamd efficiënter moet gaan werken. Waarom zou dat toch zijn?
Dan vermaak ik me wel met uw huurprijsstijging.
@Izhar | 21-02-20 | 10:14: Het zijn altijd de bakstenen van uw buren en van de bank er is niets van u bij.
@Deflatiemonster | 21-02-20 | 10:20: Zijn we al lang, elk jaar huurverhoging ondanks de staat van het huis dat je huurt, Betaal per maand 70e meer dan 5 jaar terug dus me dunkt
Kortzichtige reactie. Ik huur ook maar wij zullen ook nog wel een "noodzakelijke verhoging om de kwaliteit van de woning te kunnen waarborgen" krijgen.
@LewsTherinTelamon | 21-02-20 | 10:34: Eergisteren een mail van mijn huisjes-broker: "De huur van uw huis mag vanaf 1 juli 2020 maximaal 5,1% tot 6,6% omhoog." Maak je borst maar nat.
Wat is eigenlijk het standpunt van Wilders inzake de OZB?
Die wil al de OZB het land uit.
Ga je eigen huiswerk doen.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:12:
LOL!!
Vraag ik me ook af, net als het standpunt van Wilders ten aanzien van de besluiten van mijn gemeente om 300 hectare om te vormen tot zonnepaneelvlaktes.
En als hij met dat heeft verteld, ben ik heel benieuwd naar het officiële standpunt van de PVV ten aanzien van het aanbod van Netflix.
En daarna wil ik weten wat ze vinden van de democratische presidentskandidaten, graag wel per persoon geanalyseerd, even met nadruk Buttigieg doorzagen graag.
Staat dat niet op zijn A4tje?
Ah kijk, de zogenaamde patriciërs in de panelen komen het plebs vertellen dat we niet moeten zeuren over 5%. Ronduit stuiten deze arrogantie.
*applaus* ik houd ervan!
Het komt bij mij neer op 80.- per jaar, is 6,66 per maand, is 1,66 per week meer. Kan ik nog geen kleintje pils van kopen.
Besteed ik graag aan goede zorg voor de kwetsbaren.
@DrumPiet | 21-02-20 | 10:17: Tsja. Bij mij komt het ook ongeveer op hetzelfde neer, maar dit is niet het enige wat omhoog schiet. Afvalheffing hier bijvoorbeeld is binnen tien jaar tijd omhoog geschoten. Nou huur ik al particulier want zelfs hier in een minder dichtbevolkte regio als het Rivierenland zijn de wachttijden voor een sociale huurwoning 8 tot 10 jaar. Als je net boven het minimumloon zit als ik blijft er gewoon steeds minder over en dat is alarmerend. Zeker als je beseft dat iemand die in de bijstand zit bijna net zoveel over houd als ik, waar werk ik dan voor???
@DrumPiet | 21-02-20 | 10:17:
En over 3 maanden komen ze weer met een regel en over een half jaar weer. En keer op keer relativeerd Drumpiet het met een biertje per week, dus wie maakt hem wat. Ondertussen verstrijken de jaren en dat biertje is reeds een krat bier per week geworden. Maar Drumpiet z'n lange termijn geheugen is kapot gezopen en de volgende verhoging relativeert hij het wederom met dat ene biertje per week. En vadertje staat zag dat het goed was. Z'n schaapjes mekkeren niet, geloven in de trucjes en trekken de portemonnee als dat nodig is. Mijn ouders, beide in de 70, doen hetzelfde... ze geloven in de overheid, want zij zullen wel weten wat het beste is. Zelf nadenken is niet gewenst, want dan gaan de hakken in het zand en daar heeft de overheid niets aan. Drumpiet, als ik de eikel van de week had uit kunnen delen, dan was ie voor jou geweest! #Chapeau!
@UnderCovert | 21-02-20 | 10:24: *Relativeert
@LewsTherinTelamon | 21-02-20 | 10:20:
Kun je geen kwijtschelding krijgen?
@UnderCovert | 21-02-20 | 10:24:
Ik kan het missen. Waarom zou ik dan zeiken over mijn solidartiteitsbijdrage?
@DrumPiet | 21-02-20 | 10:25: Dat geldt dus alleen als je in de bijstand zit.
Werkenden die niet ver boven minimum zitten zijn echt zwaar de sjaak in dit land. Nou kan ik omdat ik autistisch ben zo de bijstand in, maar waarom? Ik ben geen handophouder, maar het moet wel een beetje lonen en dat is nu vaak niet het geval.
@LewsTherinTelamon | 21-02-20 | 10:30:
Ja, dat ben ik met je eens. Werken zou veel meer moeten lonen, nu val je net overal buiten op het gebied van toeslagen en kwijtscheldingen t.o.v. iemand in de biijstand.
Daarom pleit ik ook voor bijstand in natura, bed, bad brood, en verhoging van het minimumloon o werken te stimuleren.
@DrumPiet | 21-02-20 | 11:01: Eens. Wat mij nog het meest steekt is de kinderbijslag. Ik ken een bijstandsmoeder met 3 kids, die vangt in totaal 2k netto per maand. Dus omdat zij haar benen niet gesloten kan houden, kan ze lekker lui leven. Ik vind dat dat je geen kinderbijslag zou moeten krijgen als je in de bijstand zit.
@LewsTherinTelamon | 21-02-20 | 11:07:
eens.
Oh jongens, de volgende crisis wordt een slachtpartij die zijn weerga niet kent. Wanneer valt Deutsche eigenlijk want ze waren in december al technisch failliet en daarna heb ik er niets meer van gehoord. Moeten we al gaan preppen?
Heb je de koers van de USD/EUR gezien de laatste 1-2 maanden? Van 1.12 naar 1.079 nu.
Ze zijn druk bezig om de rekening o.a. bij u en mij te leggen. rutte moet alleen nog even tekenen in brussel. Zie de video!
www.youtube.com/watch?v=5He-opu-nFk
5 procent, nou, nou, nou.... Misschien iets minder biertjes op vrijdagavond. En een keer stoppen met roken.
Als het dan toch niets uitmaakt, waarom dan niet 5 procent omlaag?
VVD-slaaf des doods, jij hier in dit topic? Je. Verwacht. Het. Niet.
Waarom zou je in 's hemelsnaam een prijsverhoging goed willen praten ?
@Koning BongoBongo | 21-02-20 | 10:13: Echt een VVD standpunt. De VVD onder Marks de regelzuchtige nivelleerder.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:09: Nog topperder, maak het lekker inkomensafhankelijk! Lekker glijdende schaal, geen kwijtschelding procedures meer, geen ellenlange dure juridische processen door no cute no pay WOZ bureaus. Win-win-win en zo kan Kuifje mooi gepast afdragen lijkt me.
@Koning BongoBongo | 21-02-20 | 10:13: Omdat prijzen vaker de neiging hebben om te stijgen dan te dalen.
Mag ik die 5 procent van u dan? Ik ben Belg en wil u best voorzien van een echt lekker biertje in Brusssel. Proost.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:14: Dat komt in Nederland bijna zonder uitzondering door ingrepen van het rijk.
Linkse trol.
@Izhar | 21-02-20 | 10:18: Ik weet in Brussel wel waar het bier lekker is. Maar ik houd meer van wijn en champagne.
Blijf vooral weer straks op de vvd stemmen:
"Nee joh, natuurlijk niet joh. Hahahahaha. Nee hoor. Hahahaha"
En de makke schapen volgen hun leider.
Stem dit wanbeleid weg!
De rekening voor de WMO wordt nu alleen bij de huiseigenaren neergelegd. Hier hoor je ze op Joop niet over want die vermaledijde woningbezitter moet bloeden.
Klopt, links richt zich op gebruik, en niet op bezit. Bezit is vies en moet gestraft worden. Gebruik is de toekomst!
Beleggingsfondsen hebben vorig jaar hoogste rendement behaald ever, behalve pensioenfondsen die moeten korten omdat zie ABP aan de leiband politiek lopen.
We gaan er allemaal op vooruit hoor, komt allemaal goed.... NOT
Het gros van de mensen die het hards kermen gaan nooit naar de gemeenteraadsverkiezingen.
Nee, Jan Modaal klaagt maar stemt niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:06: omdat Jan Modaal het nog steeds betrekkelijk goed heeft, en door jarenlange mediabombardementen elke zin voor solidariteit is kwijtgeraakt.
Gemeenteraad gaat dan ook niet over beleidskeuzes van het Rijk.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:06: Koester dat maar goed. Als dat cohort zich wel naar het stemlokaaltje beweegt zul je als rasopportunist een ander partijtje moeten gaan ondersteunen.
@Je_zeulende_zusje | 21-02-20 | 10:10: maar voert wel op een andere zeer fragiele dossiers de regie. Doorgaans ook nog eens door semiprofessionals.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:10: Ik ben geen opportunist, ik ben gewoon een flexibel iemand die zijn kansen grijpt.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:11:
Je hebt regie en regie. In hoeverre is er sprake van beleidsvrijheid?
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:13: refereer aan je eigen tegeltje van ergens eerder vandaag. Je kiest voor de winnende partij. Dat is het schoolvoorbeeld van opportunisme.
@Je_zeulende_zusje | 21-02-20 | 10:13: alles gaat altijd binnen wettelijke kaders. Dat geldt op rijks, maar ook op gemeentelijk niveau. Als je je taken niet kunt uitvoeren dan kun je die het beste gewoon weer bij minister van BZK terugleggen. Daar gaat vast een grote lobby aan vooraf onder gemeenten, maar als iets niet kan/werkt is dat de enige oplossing.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:17: VNG dreigt daar ook mee voor de nieuwe toebedeelde taken die de nieuwe Inburgeringswet met zich mee gaat brengen.
Met name met Jeugdzorg hebben gemeenten zich in het pak laten naaien. En je mag nu eenmaal geen zorg weigeren als er een indicatie is.
@Je_zeulende_zusje | 21-02-20 | 10:19: Feit blijft dat onuitvoerbaar beleid niet kan worden uitgevoerd, ongeacht de wettelijke grondslag. Terug naar landelijk niveau, terug naar de tekentafel.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:22:
Dat zou misschien het beste zijn en ik zie dat in de toekomst ook nog wel gebeuren.
@Je_zeulende_zusje | 21-02-20 | 10:27: Al doende leert men, mooi toch?
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:28:
Vind dit verre van mooi. Ik vind het lelijke politiek zelfs. Soort van gelegaliseerde afpersing terwijl je zelf mooi weer kunt spelen.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:28: over de rug van de allerkwetsbaarsten. Lekker sociaal.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:33: Kinderziektes.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:40: Ontwerpfouten.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:40: kinderlijke fouten. Het meest door, terwijl er geen professional te vinden was die het een goed idee vond.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:40: Heb je het over de ge-decentraliseerde jeugdzorg? Dat kun je gerust een terminale kinderziekte noemen.
Daar kun je op wachten inderdaad.
Die zijn nog altijd meer waard dan jouw gezeik.
@ikbenerweer! | 21-02-20 | 10:06: en waarom is dat dan, volgens jou?
En daar hebben die commenters gewoon ook dik gelijk in. Dus helaas zal de herhaling volgen. 1+1 blijft ook na een miljoen keer 2.
Ik zie trouwens dat @Realism Is All | 21-02-20 | 10:04 | me zelfs al voor was!
@Pontius Vulgaris | 21-02-20 | 10:08: Omdat het niets toevoegt.
@ikbenerweer! | 21-02-20 | 10:12: je bent zelf een verrijking voor de discussie, inderdaad.
Het is eenvoudige wiskunde en statistiek. Financiële middelen zijn niet eindeloos en als Nederland maar ongelimiteerd ongeletterde, ongeschoolde Afrikanen met een IQ van niet meer dan 80 naar binnen blijft laten die niet alleen geen dag in hun verblijf in Nederland zullen werken laat staan iets zullen bijdragen, maar ondertussen een flinke impact hebben op alle (sociale, maatschappelijke en financiële) voorzieningen, dan is het geen rocket science dat dit een keer grandioos fout zal gaan.
.
De linkse hobbies ('asielzoekers', klimaat) moeten en zullen door onze strotten gedrukt worden, op kosten van mij en andere hardwerkende Nederlanders.
maar ondertussen asielzoekers/dit komt door al die aanhangers van de religie van de vrede
@Le Roi | 21-02-20 | 10:15: Volgens mij bent u een fascist en ook nog eens een rascist. Maar ik ben het wel eens met wat u zegt.
@Izhar | 21-02-20 | 10:21: Het zal mij aan mijn anux oxideren of ik een racist of fascist ben.
@Nuchternederland | 21-02-20 | 10:18: ik geef deze reactie een "plus één". Dank.
@Izhar | 21-02-20 | 10:21: wat lul je nou
@Le Roi | 21-02-20 | 10:15: wie ontkent dat de aarde in dit tempo van uitputting van natuurlijke bronnen naar z'n grootje gaat mag wat mij betreft in het cachot.
Weet je trouwens wel wat nog steeds de grootste uitgavenpost is? Zorg! En ik hoor al sinds ik oud genoeg ben om de krant te lezen (pakweg 1993) niet anders dan dat de kosten voor 'de zorg' gierend uit de bocht vliegen. Daar hebben we dus in ruim 25 jaar niks aan weten te veranderen, hoe kan dat?!
@Pontius Vulgaris | 21-02-20 | 10:35:
Als er meer, meer en steeds maar meer mensen gebruik van maken, wordt het onbetaalbaar.
@Ommezwaai | 21-02-20 | 10:45: uiteraard, maar die kosten worden ook door meer, meer en steeds maar meer mensen opgebracht. Tenzij we in een verderfelijk systeem zouden leven waarin asielzoekers in afwachting van een definitief oordeel over hun aanvraag niet zouden mogen werken en op die manier bijdragen aan de maatschap.... oh wacht..
@Pontius Vulgaris | 21-02-20 | 10:35:
Waarom de zorg steeds duurder wordt?
Wat dacht je van marktwerking? Zorg is een commerciële bedrijfstak geworden waar rendementen gemaakt moeten worden. En die rendementen meneer, die gaan niet naar de werkvloer/cliëntenzorg, maar verdwijnen in de zakken van de bestuurders/grootgraaiers.
@gemeentereiniging | 21-02-20 | 10:53: marktwerking?! Waar heb je het in Godsnaam over? Welke marktwerking?! Je bent verplicht verzekerd bij een van de bij het wettelijk bepaalde kartel aangesloten "verzekeraars, dus daar is geen marktwerking. Als je iets mankeert dan wil je naar de dichtstbij zijnde zorgverlener, ook daar komt geen marktwerking bij kijken.
Het is dat voortdurende gereutel over marktwerking dat de uitgaven aan zorg naar zulke krankzinnige hoogsten stuwt.
Geheel verstoken van ook maar enig realiteitsbesef of toekomstvisie. U hebt zeker geen kinderen.
@Graeme Reaper3779 | 21-02-20 | 11:17: laten we die dooddoener inderdaad maar weer eens van stal halen.
Het houdt maar niet op. We zouden er dit jaar niet op achteruit gaan door die vermindering van de loonbelasting (sowieso al een sigaar uit eigen doos) die een paar tientjes per maand scheelt. Ondertussen is de afvalstoffenheffing hier in de gemeente bijna 2 keer zo duur geworden, wordt de zorgverzekering duurder, is de accijns op benzine stiekem weer omhoog gegaan, is de WOZ gestegen, worden de boodschappen steeds duurder, is de energierekening belachelijke proporties aan het aannemen, en ga zo maar door.
.
Werken loont in dit land totaal niet meer. Vrouwlief en ik morgen niet klagen met onze inkomsten, maar als je ziet wat er onder de streep van overblijft schiet je spontaan in de foetushouding...
Binnen het episcopaat wordt ook best redelijk verdiend, maar als ik zie hoe betrekkelijk weinig wij al overhouden, dan houd ik geregeld m'n hart vast voor mensen die op minimumloon zitten!
@Pontius Vulgaris | 21-02-20 | 10:07: Die krijgen het gros van hun lasten vergoed door allerlei subsidies en vrijstellingen waar wij hardwerkende Nederlanders gewoon zelf voor moeten betalen.
@Le Roi | 21-02-20 | 10:11: is ook zo, en dat is terecht! Als samenleving moeten we elkaar helpen. We zouden elkaar trouwens beter helpen door dat soort heffingen trouwens niet eerst op te leggen en daarna te subsidiëren maar dat is anders wat.
@Le Roi | 21-02-20 | 10:11: Minima hier. Dit is gelul. Ik verdien 1800 (bruto) per maand. Ik krijg welgelteld 37 euro huursubsidie.
@LewsTherinTelamon | 21-02-20 | 10:14: En zo'n 80 euro zorgtoeslag per maand, en afhankelijk van gemeente vrijstellingen en aanspraak op allerlei potjes (witgoed, deelname verenigingsleven, etc.) en vrijstellingen van gemeentelijke heffingen...
@Le Roi | 21-02-20 | 10:19: dat is bij een lager bedrag
@Le Roi | 21-02-20 | 10:19: Het blijft een druppel op een gloeiende plaat. Maar ik begrijp je punt.
Nou, jullie Nederlanders hebben het anders best goed. De belastingdruk in Belgie is thans 46% en in Nederland 32%. In welke houding moet ik nu spontaan schieten?
En desondanks kunnen die minima nog geen kop fatsoenlijke koffie in de stad betalen van wat er over blijft. En dat, meneer de voorzitter, is een schande!
@Pontius Vulgaris | 21-02-20 | 10:31: Klopt. Ik ben gedwongen tot Senseo pads ;)
@Izhar | 21-02-20 | 10:31: vergeet even niet wat je aan de pomp betaalt in belgië tov NL. Of de veel lagere bieraccijns in België. Dat scheelt pas echt in de vaste lasten
@LewsTherinTelamon | 21-02-20 | 10:14: Conform de witte maandtabel bij de belastingdienst gaat er welgeteld ongeveer 150 eurotjes loonbelasting af van die 1800 pleuro; tel daarbij de te ontvangen toeslagen op en je zit op 1800 euro netto.
@brawler | 21-02-20 | 10:52: Tel dan ook meteen even de huur, gas water licht en de zorgverzekering mee.
@LewsTherinTelamon | 21-02-20 | 11:04: Die betaalt iedereen toch?
Maar er komen gelukkig wel genoeg zeer ongeschikte arbeiders met oorlogstrauma en/of totaal onvergelijkbare opleidingen cq. diploma's en/of helemaal geen zin/motivatie om te werken en/of helemaal geen capaciteit om te werken en/of lijdend aan de ziekte Islam dit land binnen dus alles loopt op rolletjes!
En ja, ook de opvang, begeleiding en zorg voor die doelgroep komt straks (voorjaar 2021) geheel voor rekening van Uw gemeente.
En nog steeds zijn er geen gegevens/berekeningen gemaakt wat dat Nederland allemaal mag kosten, laat staan wat het Nederland op langer termijn gaat kosten!!
maar er zijn zeker wel heel veel rijksambtenaren op de markt gekomen, nu vanuit het rijk die taken zijn doorgestoten?
Nou nou nou, 5 hele procenten?
Klein bier.
Dat kleine biertje van u kost ondertussen dus wel al ruim 3 euro in de carnavalstent.
Vele kleine biertjes maken een meter bier.
De te hoge ozb werkt ook door in je belastingaangifte
Stelt niet zoveel voor. Iets meer dan de inflatie van afgelopen jaar.
Niet iedereen heeft het zo breed als u.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:05: Het gaat om de reden er achter achterlijke eurofiel. Waarom moet de groep van huizenbezitter alleen opdraaien voor een tekort in de begroting ten gevolge van de uitvoering WMO jeugdzorg.
@LewsTherinTelamon | 21-02-20 | 10:08: hij heeft helemaal geen eigen woning.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:12: DrumPiet woont erg mooi in Drenthe.
Salami tactiek. Jij laat je spullen dus langzaam afsnoepen?
5% hier (OZB), 5% daar (afvalstoffenheffing), 5% ginder(huurlasten), 5% her (accijnzen), 5% der (dieselheffing), 5% ergens (zorgverzekering), 5% overal (btw effect) enz...
Klein bier hoor, al die verhogingen bij elkaar.
Maar als rasechte trol moet je wat, ik snap het wel.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:05: da's dan toch wel 400%. U bent niet zo'n rekenwonder geloof ik.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:14: je moet er maar zin in hebben.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:18: Drentenaren zijn aardigere mensen dan Fransen.
@Jos Tiebent | 21-02-20 | 10:16: Onderbouw die 400 procent eens, lijkt me nogal fors.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:20: stierenpoep.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:22: Ga jij maar weer even een potje jeu de boulen, Jean-Pierre.
@DrumPiet: Mag ik van u een paar klein bier? Dus geen Heineken (is hier niet te krijgen), maar een paar lekkere Chimay blauw.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:26: weet je waarom Fransen door Nederlanders zo gehaat worden?
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:34: Vertel maar eens waarom jij een hekel aan Fransen hebt.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:40: Nederlanders worden door Fransen gezien als lomp en bot. Aan lomp en bot hebben de Fransen de allergrootste hekel. Zo'n hekel dat ze dit niet kunnen verhullen. Eerste contacten tussen Nederlanders en Fransen lopen hierdoor bijna zonder uitzondering nogal stugjes. Gelukkig word ik op eerste zicht (lees taalgebruik) niet meer als Nederlander ingeschat. Dat scheelt een hele hoop. Kom ik weer bij Rutte en zijn biografietje terecht.
@Langshetrandje | 21-02-20 | 10:47: Ik heb in Afrika veel Fransen ontmoet. Veel blabla en uiterlijk vertoon, maar uiteindelijk weinig competent en tot weinig in staat. Ik ben niet zo onder de indruk van dat protocol. Het leidt vaak tot niets. Zie nu ook Macron: op hoge toon bevelen dat de EU-bijdrage omhoog moet, terwijl hij in eigen land nauwelijks iets voor elkaar krijgt.
@Kuifje-naar-Brussel | 21-02-20 | 10:57: alles is een kwestie van perspectief. Mijn ervaringen de afgelopen jaren zijn anders. Gelukkig. Nederlanders kunnen bijvoorbeeld niet bouwen. Niet op tijd én niet binnen het budget. Dat gaat de Fransen véél beter af. Om maar een klein dingetje te noemen. En je zult binnenkort wel zien en merken wie er de baas is in de EU. Macron heeft overigens ook een onmogelijke taak en is als eerste president sinds Mitterand in staat stapjes te zetten. Kleine, maar nog steeds. Ben geen fanboy hoor, maar net als bij Trump gold dat er niet 1 realistisch alternatief klaar stond ten tijde van de laatste presidentsverkiezingen. En bij de volgende zullen die er wederom niet zijn. God verhoede dat die favoriet van de lieevvve gele hesjes Melenchon de macht grijpt. Dan heb je pas echt problemen in de EU.
Mooi hoe hier eigen ervaringen geprojecteerd worden op een hele bevolking van en ander land.
*een
@DrumPiet | 21-02-20 | 11:30: tja, beter is er niet. Of moet ik jou eerst bellen?
@DrumPiet | 21-02-20 | 11:31:
Koop dan ook gewoon een kroontje. Klein bier, weet je wel.
Ja, en dat al jaaaren achter elkaar. Maar 5 procent telkens huh? Zeker geen rekenwonder geweest op de lagere school.
@Jos Tiebent | 21-02-20 | 10:16: regering gooit ook procenten en absolute bedragen door elkaar om hun malafide praktijken. Inflatie 1.3 procent stijging, lastenverzwaring 5.2 procent. Dus 4x zoveel. En dat maal 100 %.
REAGEER OOK