HEMA vermoordt moorkop
War on Gebakjes laait op
Bij de HEMA heet een 'moorkop' binnenkort geen 'moorkop' meer, maar 'chocoladebol'. De nieuwe naam is echt 1863 keer suffer dan de naam 'roomkop' die bakker Jurgen Verwoerd had bedacht, maar bakker Jurgen Verwoerd heeft dan ook geen horde millennial trainees met quinoa koppen in dienst. Hoezo is er eigenlijk nog geen GroenLinks commissie in Amsterdam Zuid-Oost die het woord 'moordenaar' stigmatiserend vindt? Straks mag je zeker ook geen Jan Pieterszoon Coen pouce, Srebrenica kaakje of Coffijboom Noir meer zeggen. En trouwens. Een Bossche Bol is veel lekkerder.
UPDATE: Totale debielen bedreigen bakker Jurgen.
UPDATE: Bedreigingen vallen nogal mee.
Reaguursels
Inloggenmoeten ook maar zwarte auto's verbieden.
Kom allemaal maar naar Den Bosch voor de enige echte bol. Hier vindt u de koffie bruin. .. oh wacht ..
Moet je met het nakende lentefeest nou bruine, of juist witte eieren eten?
De bakker in Monster is een veganistische bakker en zoals iedereen weet doen veganisten altijd mee met dit soort onzin.
Ik zit op zwart zaad maar dan grijpt niemand in.
Niet alleen een deugbakkertje of HEMA zit er zo in. Grote bedrijven en multinationals veinzen allen het deugschap, omzet is al wat telt.
Een banketbakker in opleiding met als examenopdracht een moorkop fabriceren, die die dan vervolgens versiert met daarbovenop een toef slagroom, een aardbei of een partje mandarijn, is dan gezakt omdat dit geen traditionele moorkop is.
In het traditionele banketbakkersgilde worden tompouce evenals harde mokka gemaakt met tierelantijntjes zoals een (partje) vrucht aan top ook niet geapprecieerd en geaccepteerd.
De veganistische bakkerij My Cakes doet aan tierelantijntjes aan top van het gebakje. Daardoor kan hij vanwege versiering aan top niet de naam moorkop voeren.
Die banketbakker heeft een grote fout gemaakt om zijn gebakje moorkop te noemen terwijl het geen traditionele moorkop is.
Die banketbakker media-aandacht genererend onder een productnaam dat hij niet fabriceert en leverde, is net zo raar bezig als die ene persoon die in zijn zaak als actie op reactie een moorkop eiste, die zijn beiden van het padje af.
AD: 'De eigenaar van de veganistische banketbakkerij My Cakes in Monster is nog nauwelijks bekomen van alle onrust. ,,Een beetje aandacht had ik wel verwacht, maar deze storm zag ik niet aankomen.” Vanmiddag moest hij zijn winkel zelfs vroegtijdig sluiten. Volgens Verwoerd kwam iemand zijn zaak binnen en eiste ‘met ferme taal’ een moorkop. ,,Het was maar één persoon, maar dat is er al één te veel.” Hij heeft de politie van het voorval op de hoogte gebracht.'
www.ad.nl/westland/jurgen-47-sluit-ba...
De naamswijziging past in zijn levensfilosofie, zo legt hij uit?
Met een surrogaat-gebakje met een aardbei verkopend had hij de naam moorkop nimmer mogen voeren, hij heeft een hele grote fout gemaakt door hiermee de beroepsgroep te kwetsen - legio banketbakkers produceren wél degelijk een deugdelijke moorkop - uit sensatie werd die veganistische bakker zonder dat hij moorkoppen verkocht, zonder wederhoor van de banketbakkersgroep, rijkelijk beloond met landelijke media-aandacht middels een plekje bij de al onwetende media-redacties.
De veganistische bakker liftend onder de naam van de welbekende moorkop een chocolade-slagroombol met een toefje fruit verkocht, (geen moorkop), besluit nu eindelijk om de naam van zijn niet-moorkop eigen fabricaat te veranderen in een eigen naam? Succes daarmee.
Pikant detail: 97% van de Nederlanders vindt de moorkop niet racistisch.
Waar hebben we het over?
Heb je trek in een moorkop, loop dan eens binnen bij de traditionele plaatselijke bakker, vaak even verderop schuin tegenover de Hema, da's vaak ook de bakkerij die vanaf 17 november t/m 5 december de etalage nog gezellig Sinterklaas en zwarte pieten in de etalage tentoonstelt en Sint- en Piet-snoepgoed verkoopt.
@drs.Nee | 07-02-20 | 03:17: Die vegan bakker moet niet zo zeuren. Tal van zijn collega's worden en werden bedreigd door zijn linkse vrienden omdat ze nog moorkoppen of negerzoenen verkopen of een zwarte Piet in de etalage hadden staan. Kennelijk moeten we dat gewoon normaal vinden. Walgelijk figuur.
Worden de mensen die hier over vallen nou niet een keer moe van zichzelf? Overal racisme achter zoeken en mensen die er nog nooit iets racistisch achter hebben gezocht, weg zetten als racisten. Met de hele discussie over negerzoenen, zwarte piet, straatnaambordjes, kerstfeest en nu weer moorkoppen heb ik alleen maar hekel gekregen aan bepaalde groepen mensen...
Ik heb er een typhushekel gekregen aan alles wat donker gekleurd is.
Koffie zwart drinken, moeten ze ook verbieden.
Complete nono die Jurgen. Ploumen: ''Als een groepje zich gekwetst voelt hierdoor, kunnen we die best tegemoetkomen." En alle Jinek tafelgasten zijn het daar mee eens. En zo schuiven we steeds wat meer op richting de gebruikelijke 'slachtoffers'. Die Jaire is helemaal hopeloos. Over het woord moorkop heb ik zelf geen mening trouwens, maar met de wereldvreemde identiteitsdrammers en hun slaafse volgertjes ben ik onderhand wel klaar.
Haha, wat een gekken heb je toch. Hier geen last van en de HEMA verkoopt dus geen moorkoppen meer, dan moet ik ergens anders heen, simpel.
wat was hier nou weer joriswaardig aan?
Tja je kan ook gewoon massaal de hema boycotten.massaal net als de boeren op de ankers staan.en je poot stijf houden.dan kijken wie er de langste adem heeft.als je een Nederlander wil raken moet je hem in de knip raken.einde oefening !!!
Van 2007 tot 2018 is de HEMA in buitenlandse handen geweest, en in die periode is al het social justice gezeik begonnen.
@Vuurwezel | 06-02-20 | 22:43:
Je ziet het vaker bij winkels die bijna failliet zijn: het management wordt doodsbang dat elke klacht (over racisme, over onvriendelijk personeel, etc) het bedrijf over de klif duwt.
Zo, die Sjuul Paradijs is even de weg kwijt zeg.
Wat een halve-gare is Paradijs geworden.
En nog iets: "Volgens de Nederlandse Warenwet moet room uit koemelk worden bereid, waarna door verhoging van het vetgehalte een vloeibaar of dikvloeibaar zuivelproduct wordt verkregen. Het vetgehalte van room moet ten minste 10% bedragen."
Je mag dus je veganistische "roomkop" niet zo noemen, want er zit geen room in.
Suggestie: "soyboy hoofd".
"De moorkop is vernoemd naar de Moren, een volk uit de oudheid afkomstig uit Spanje en Noord-Afrika. 'Maar in de moderne tijd is het een synoniem voor neger geworden', legt Verwoerd de naamswijziging uit. 'Dat is niet iets waar wij mee geassocieerd willen worden, zeker niet als onze klanten zich hier ongemakkelijk bij voelen.'"
Ik vraag mij dan eigenlijk af wie die klanten zijn die zich ongemakkelijk voelen, hoe de Hema WEET dat die klanten zich ongemakkelijk voelen, en waarom men dan de blanke klanten (99.9% van het klantenbestand) wil vervreemden. Ik heb zelf in het verleden eigenlijk nog nooit een niet-blanke klant bij de Hema gezien (nutteloos kwebbelpersoneel telt niet mee).
Die links veganistische deuger is wel een beetje mediageil niet? Omdat iemand met harde stem een gebakje (ok dan Moorkop) sloot hij zijn winkel (waar verreweg de grootste omzet al binnen was) en dat dit in de media zou komen wist hij dondersgoed. Bah ik plaats grote ??? Bij zijn integriteit
Is Berberhoofden geen alternatief?
Ja maar hullie...
nieuwspaal.nl/halal-kaashandel-stopt-...
Lol
Ik heb Black Mollies in mijn aquarium, Mag dat nog wel?
Ga je mond spoelen en snel wat... racist
;)
Misschien vond de HEMA het wel te veel eer voor een Mocro om er een gebakje naar te noemen. Tompoes is ook verkeerd, want transgender Tom wordt belachelijk gemaakt met z'n ombouw"poes".
Mocro's zijn geen Moren.
@gaffelbaard | 06-02-20 | 21:07: ok niet helemaal nl.wikipedia.org/wiki/Moren Moren is de verzamelnaam voor de islamitische bevolking van het Iberisch schiereiland, Sicilië, Sardinië, Corsica en Malta gedurende de Middeleeuwen. De Moren waren voornamelijk Noord-Afrikaanse Berbers en kwamen oorspronkelijk uit het huidige Marokko, Algerije, Tunesië en Mauritanië.
Irene Moors, kan dat eigenlijk nog wel?
Die is ook over de houdbaarheidsdatum heen.
@CaseyForPresident | 07-02-20 | 00:13:
Inspector Morse dan?
De winnaars van dit alles zijn de chocoladebollen.
Het blijft verbazingwekkend dat P.C.-gelovigen nog steeds denken; noem het maar anders, dan zijn alle problemen weg.
"Ik vind het erg jammer dat mensen niet openstaan voor een discussie", zegt bakker Jurgen uit Monster die het initiatief schijnt te hebben genomen tot de policorisering van deze oud-Hollandsche lekkernij.
Niet openstaan voor een discussie? Wélke discussie?? Er was (en is) geen sprake van een discussie. Althans niet van de kant van deze bakker en van de Hema. Integendeel: het gaat hier om een ongevraagd aan u & mij opgelegd politiek correct voldongen feit. De naam wordt veranderd. Politiek correct gemaakt. Onderworpen aan een politieke visie. Klaar. Punt. En een dikke middelvinger naar andersdenkend Nederland. En áls je al de discussie wilt aangaan over deze 'inclusiviteits'-waanzin, word je onmiddellijk weggezet als 'racist' of zelfs 'nazi' en word je aldus monddood gemaakt.
Mooi gezegd. Ik weet niet wat erger is: dat kleine clubje gekwetsten onder aanvoering van SS of de deugmongolen die voorop lopen en jou wel even vertellen wat goed en fout is. Ik heb sowieso de schurft aan veganisten. Dat zijn leden van een sekte. Vegetariers kan ik nog wel volgen. Al zijn die- dikwijls ook aardig opdringerig.
Hear hear beter kan ik het niet verwoorden wel leuker of was het leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker
Juist. Altijd maar weer dat 'we gaan graag de discussie aan' terwijl de boodschap feitelijk is 'zo wil ik het, deal with it'
Ik zeg al heel mijn leven chocoladebol. Ik ben blijkbaar progressiever dan ik dacht.
Morekop.
(Koot en Bie)
Blanke vla, Jodekoeken, Duitse herders.. kan allemaal gewoon. Maar een moorkopje of een negerzoen..
Dame Blanche, een blanco A4-tje.
Het is nu tijd om al die "gapers', donkergekleurde hoofden aan de gevel van een drogist/apotheek uit vroeger eeuwen, die vaak een Moor was, en met opengesperde mond reclame maakte of aangaf dat daar een drogist gevestigd was.
Maar er net als indertijd een beeldenstormpje van!
Lekker deugrammen met mokers of zoiets.
wikipedia: nl.wikipedia.org/wiki/Gaper
"Moor
Aan de ‘muzelmannen’ verwant zijn de zogenaamde ‘Moren’: gapers met een tulband, gouden oorbellen en een nóg donkerder huid. De drogisterijen waarvan zij de gevel sierden, hadden soms namen als ‘De Moriaan’. Over de herkomst van ‘de moor’ bestaan verschillende theorieën. Zo zou dit type gaper te danken kunnen zijn aan de ontmoetingen van de zeelieden van de Verenigde West-Indische Compagnie tijdens hun verre tochten. Maar de ‘moor’ kan ook simpelweg een variatie op het exotische thema ‘muzelman’ zijn. Aan het eind van de negentiende eeuw was er grote belangstelling voor de zeventiende-eeuwse, vaak Bijbelse, voorstellingen waarop ook Moren werden afgebeeld. Ook deze opleving kan hebben geleid tot het ontstaan van de Moors-ogende gapers."
Wiki klopt niet altijd.
Verwant aan muzelmannen, me reet.
Ik blijf gewoon vragen om een moorkop.
Punt uit!
"Niet meer van deze tijd"
Want.... waarom....?
Het zou juist bij deze tijd horen om het woord moorkop gewoon te kunnen gebruiken zonder kramp, al helemaal omdat er geen enkele negatieve associatie mee is verbonden.
Of is er iets mis met mensen met een donkere huidskleur dat het geen moorkop mag heten. Nee toch?
Ik eet ze al jaren niet meer. Te veel moorkoppen zijn schadelijk voor mijn gezondheid! Waarschijnlijk ook voor de rest van de wereld.
Nooit gedacht dat ik ooit iets van hem zou plaatsen, maar haat-opa Han van der Horst heeft hierover zojuist verdorie een alleraardigst stukje geschreven:
joop.bnnvara.nl/opinies/krankjorume-t...
Zij het dat het geen Jodenkoeken zijn maar Jodekoeken en dat een goede bakker echte chocolade gebruikt en geen chocolade glazuur.
'Wie dan?'
- 'Ik was. Graag zes interraciale inclusiviteitsbollen.'
"Anders nog?'
- 'Een genderneutrale korenschoof.'
Dan gaat men zich toch afvragen hoe dat moet. Zo met de AVG enzo.
Die lijst met medewerkers en hun politieke en sexuele voorkeur van de dag op de gevel in 25 talen, zodat men niet bij de 'verkeerde' bakker gaat kopen. Want hun producten mogen dan wel genderneutraal en interraciaal inclusief zijn, maar is het ook door een divers persoon gemaakt? Dat is dan toch óók belangrijk? Men moet toch gewoon netjes groen slinks of dierenpoes stemmende slagers kunnen overslaan?
De telegraaf is helemaal van het padje af: ... of wordt terecht tegemoet gekomen aan een onderdrukte minderheid (...)? Islamieten uit de middeleeuwen zijn in het hedendaagse NL een onderdrukte minderheid? Wij onderdrukken de moren dusdanig dat onze choco slagroomsoes geen moorkop meer mag heten? Hahaha, zit hier weer een groenlinkse stoorzender te deugen? Als we ergens van houden zijn het moorkoppen, net als van sint zijn Moriaantjes. Hadden die mocro's het beter aangepakt hadden we ze alsnog kunnen negerzoenen. Never mind, we eten verder aan de Bossche bollen. Die sch, is die niet wat middeleeuws voor bollen uit Het Bos?
Die negerzoenen heb ik nooit meer gekocht. Laat ik lekker liggen voor de deugers.
@mr_awesome | 06-02-20 | 19:12:
In Limburg heten negerzoenen 'negerinnen-tetten'. Komt heel wat dichter in de buurt van hoe ze er uitzien.
@Peter Emile | 06-02-20 | 20:23: Hmm, met zo'n toef slagroom erop!
Dat ze er zelf niet moe van worden. Er is totaal geen spraken van racisme, en niemand kan dat woord meer echt gebruiken in een juiste context omdat het woord zwaar is gedevalueerd. Continu alles aanpassen voor een kleine groep, simpel om te voorkomen dat mensen gekwetst kunnen worden is de eindeloos. Gewoon accepteren dat in de echte wereld geen safespaces zijn en gekwetst zijn toch echt een keuze is en geen opzet in aanleg lijkt me voor alle partijen beter.
Blanke vla nog wel in de schappen?
Ja, maar het pak is inmiddels blauw. Heel raar. Yoghurt is wit, Vanilla vla geel, Chocola bruin, aarbei roze. Maar de blanke is van blank naar blauw gegaan. (geen grap)
Gaan ze de Snicker ook in de ban doen?
Het meest zorgelijke is eigenlijk dat het iets zegt over de fragiele weerbaarheid van hen die kwamen "om dit land er bovenop te helpen" (en over hun 'beschermers' die zo zorgvuldig waken over de kwetsbaarheid van de nieuwkomers).
Ieder woordje moet op een goudschaaltje gewogen worden: .. kan er écht, écht niemand zijn die zich gekwetst of beledigd voelt omdat je, als je heel lang na zou denken, heel misschien wel een associatie zou kunnen maken met iets vanuit het verleden dat eventueel, mogelijk, zou kunnen verwijzen naar het 'bewijs' dat iedere Nederlander die dat woord gebruikt racistisch is?
Helpt dit geneuzel nu echt voor de integratie en/of stijgt het respect over-en-weer hier nu echt van, zo vraag ik mij dan af?
€1,50 voor een moorkop. Best goedkoop
We want more(kop).
Man besteld met ferme taal een moorkop. Klanten geschokt en vega bakkerij eerder dicht.
Zal een Hema filiaal ook sluiten als je daar met ferme taal een moorkop besteld?
Mag ik nog wel Roodhooft Mokatines wegkauwen?
Een moor inwoner van het gebied rond de middenlandse zee. Zullen wel de marrokanen zijn die anti moorkop zijn.
En de treurige ongehoorden bedreigen daarom een bakkerij, of moet ik dit ruig onder weer een andere teror splintergroep scharen. Na de Friese terroristen die een groep zn demonstratierecht ontneemt een nieuw dieptepunt. Als je niet normaal kunt praten is t logisch dat je ongehoord blijft.
Gelukkig mag de jodenkoek nog wel, vergast familie en bezoek op de jodenkoek!
Natuurlijk, Joden zijn doorgaans blank en bovendien vijand van de moslim. Win-win dus. Dit is echt het laatste dat hier wordt verboden.
Iemand nog een Jodenkoek.
Zal bij mijn volgende bezoek aan HEMA een aantal bruin gekleurde voorwerpen achterlaten die ze dan vervolgens zelf een naam mogen geven..
de bolus?
In de koelvitrine?
Dood aan de chocoladebol van Groenlinks-BOLwerk HEMA.
Een veganistische bakker? Hoe kan je moorkoppen maken zonder het gebruik van dierlijke producten? Geen slagroom vulling, geen eieren en geen boter gebruiken om de soezen te maken? Dan mag het in mijn ogen niet eens moorkop heten. Ik vraag me af hoe het smaakt, maar omdat het van een groenteboer komt vreet ik het niet, net zo min als iets wat groentes zijn, maar een vlees naam heeft. flikker toch een eind op en noem veredelde en bewerkte groenten niet naar iets wat je niet lust of wil eten
Op zich hebben ze wel een punt, want wat die Moren hebben geflikt, daar lusten de honden geen brood van.
Zometeen neem ik een kopje koffie.
Met melk. Of mag dat niet meer? Want melk is eigenlijk voor de kalfjes bedoeld.
Kut.
Suiker in de koffie kan al lang niet meer want fatshaming. En suiker is sowieso ongezond en stevia smaakt ruk.
Zwarte koffie?
Koffie van kleur bedoel ik.
Pardon. Oh nee wacht, excuus natuurlijk. Pardon is voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
Oh wacht biologische koffie natuurlijk. Nee joh met zo'n keurmerk voor veel geld voor de boeren. Maar hoe zit het dan met de stikstof? En het klimaat neutrale vervoer hier naar toe? En dan dat koffiebonen branden? Uitstoot!
Paniek!
Bakje koffie drinken gaat.
Wat een geneuzel.
Foei..! witte koffie en koffie verkeerd mogen ook niet meer hoor
Heeft de stichting Morekop al gereageerd?
Straks verkoopt de bloemist geen afrikaantjes meer en de akkerbouwer geen pootaardappels.
Weer zo'n voorbeeld van doorgeslagen correctheid en hypersensitiviteit :3 Eerder al iets over discriminatie(!) bij kappersprijzen bij het knippen van mannen en vrouwen.... Manmanman, wat zijn we toch een treurig, zuur en preuts land aan het worden..
Zin in een stevige neger nu. Met een toefje room op een strategische plaats.
Kan alleen nog maar in combinatie met een Aziatische meneer, een meneer met blond haar, een meneer met rood haar, een meneer met bruin haar, een Indiase meneer, een Arabische meneer en natuurlijk een transgender.
Want anders discriminatie.
Geniet van je neger *knipoog*
@Is dit nog nieuws? | 06-02-20 | 17:55: Dat wordt mij te druk; het moet geen gangbang worden *knipoog*.
Wat loopt men achter boven de rivieren! Hier heten die dingen al 50 jaar chocoladebol en als je bekakt bent Bosche bol.
Wat lopen jullie in de deugmodus.
Geen mens onder de 40 - 50 die moorkop gebruikt
Hoe zit het met al die rommel waar "boeren" voor staat?
Echte boeren vla
Boeren brood
Boeren karnemelk
Boeren muesli
For fucks sake,
Boerenkool, boerenjongens en boerenmetworst dat zijn boeren producten die andere shit is marketing.
Weg ermee.
Desnoods via stikstof gekut.
Maar oude traditionele namen? Nee dat kan niet meer.
Maarre on topic:
De HEMA kan de typhus krijgen al sinds de halal rookworst en afschaffen van Zwarte Piet.
Lekker failliet laten gaan.
En wat te denken van Blanke vla, Zigeuner Schnitzel
''Maar oude traditionele namen? Nee dat kan niet meer..''
Inderdaad, De KOZP psychopaten beweging is nu alweer (vandaag dus) pissig vanwege de oude Friese 'Swarte Pyt' (want raassjiest...)
P.S. Ik kan geen linkje plaatsen, maar zie: Telegraaf vandaag'; en is op weg naar de rechter; op onze gesubsidieerde kosten natuurlijk
@Vonkentrekker | 06-02-20 | 17:41: Ook het oudhollandsche patatje oorlog kan veel wonden openrijten.
Wat zit er nu in zo'n bol?
Knoflooksaus.
Net zoals alle andere chocolade?
How dare you!
Nieuwe namen dan?
Wit op zwart gebak
Marokaangebak
transitiegebak
suggesties ?
Mietjesgebak?
inshalade
Negerbollen?
@Is dit nog nieuws? | 06-02-20 | 17:39: sisgebak
De kaaskop?
Hoezo 'totale debielen' Geenstijl? Jullie vertonen de laatste tijd linkse trekjes.
Iemand mag vinden dat een moorkop discriminerend is (hoewel onzin wat mij betreft), maar zo mag iemand ook vinden dat zo'n naamsverandering je een linkse gek maakt. Er staat nergens dat men de winkel van de bakker kort en klein heeft geslagen, dus die kwalificatie 'totale debielen' is onterecht.
Een bakkerij bedreigen omdat je het niet met hun naamgeving eens bent, vind jij niet totaal debiel. Als je zo nodig vindt dat die dingen moorkoppen moeten heten, begin je toch gewoon zelf een bakkerij.
@fredflange | 06-02-20 | 17:29: ik verkoop ze online!
Zag net op bij staatsjournaal dat "moor" iets te maken heeft met Islam.
Je verwacht het niet.
Lust iemand deze viezigheid van de Hema?
Als het anders moet dan opteer ik voor de More-kop.
Sinds de Zwarte Pieten westie kom ik al niet meer bij de Hema
ik hetzelfde winter en herfst feest was volgens ook hun idee
Ik koop daar sowieso al enige tijd niet meer en wacht het bankroet van die landverraders rustig af. Dan gaat hier de kurk van een mooie fles bubbeltjessap.
Wat is er trouwens mis met een Negerzoen? Mogen negers iemand niet zoenen?
Of mag je je als roze persoon niet door een neger laten bezoenen? Of zelf een neger zoenen? Nu weer ophef over de Moorkop! Wat een ge-emmer weer hier ten lande. Trouwens, die bakker moet toch fijn zelf weten hoe hij z'n gebakkie's noemt?
Nu doen die leegschedeligen, precies datgene, wat zij "links" verwijten.
Morgen maar eens een doos Jodenkoeken kopen.
Mooie naam toch? Negerzoen.
Een zoen van een neger.
T heet toch geen negerscheet? Dat zou toch wel beledigend kunnen zijn.
Voor een afro-europeaan met overgewicht lijkt mij de naam 'Chocoladebol' ook best wel 'stigmatiserend'.
Niet dat ik ooit bij die graftent kwam maar voor de grap is het natuurlijk wel opportuun om even binnen te lopen en een paar moorkoppen te vragen. "U bedoelt chocoladebol?" - "Nee, die lust ik niet, ik wil ze met echte moren erin"
Ik heb liever gebak van Kwekkeboom -als je dan toch in Amsterdam moet zijn - dan die policor Hema troep.
Kijk, een kenner. Ik kom er eenvoudigweg niet voorbij zonder er wat te kopen. Ook een hele goeie, Kwakman op de Jan Evertsen. Hoef je nooit meer naar de hema, de appie of welke andere plasticschuur dan ook voor je brood en banket.
De originele Kwekkeboom is inmiddels gesloten op de Reguliersbreestraat.
www.parool.nl/nieuws/kwekkeboom-vertr...
Je kunt voor gebak wel naar Holtkamp lopen effe verderop op de Vijzelgracht.
Op de fles ermee!
Zo ook bukkende-landverradelijke supers.
Negerzoen en jodenkoek mag ook al niet. Misschien een compromis. Jodenzoen, moorkoek, negerkop. Iedereen tevreden.
Jodekoeken zijn nog steeds te koop. Pas nog een pak in huis gehad.
Ik heb altijd jodenkoeken in huis, verstopt achter een plank in de keuken.
En dan te bedenken dat ze bijna in ieder in Zuid Spanje jaarlijks het " Fiesta de Christianos y Moros" vieren. (Feest van Christenen en Moren).
ieder = ieder dorp
Heel Holland bukt.
LOL. Toch nog een aardige tegel gevonden.
Ik hoop toch zo langzamerhand dat Nederland wel klaar is met die linkse overheersing. Bij ons heet alles nog gewoon negerzoen en moorkop en dat blijft zo ook. Slavernijbol kan ik nog wel accepteren
Nu ben ik het zat. Blanke vla ook er uit. Ik voel mij anno 2020 gewoon niet prettig daar bij. Het voelt zo.. stigmatiserend jegens mij als blanke.
Ik vrees dat Brownies ook niet de Sylvana Simons test gaan doorstaan.
En ik maar denken dat het hartstikke slecht ging met de bedrijfsvoering van Hema. Maar ik begrijp nu hieruit goed dat in de bestuurskamer men zich bezighoudt met dit soort flauwekul??
Moorkop wordt Deugbol
www.ad.nl/westland/jurgen-47-sluit-ba...
Bij deze hebben dit soort dreigende mafklappers iedereen die vindt dat de naam niet mag veranderen buitenspel gezet. Een hardwerkende ondernemer dreigen... wat denken ze wel???
Wens ze een fantastisch faillissement toe.
Jij eet er vast geen rookworst minder om
@deministerpresident | 06-02-20 | 16:49: Je zegt er niet bij van de Hema. Daar van uitgaande dat je dat bedoelt. Hij misschien niet. Maar ik wel. Ik boycot bedrijven inmiddels. Pricipeel. Just that.
@DrachiR | 06-02-20 | 16:55:
Zo, dat zullen ze voelen hoor. Deel je het wel even op facebook.
Hoeft niet ErikJan, boycotten in stilte, dan weten ze niet waar de omzetdaling door komt.
Nog maar even genieten van de Hollandse biefstukjes van Hema zolang het nog kan
Vlaamse vriendin toen ik haar vertelde dat negerzoenen niet meer zo mogen heten in Nederland: "Bij ons heten dat negerinnentetten".
En daar wil je wat mee zeggen?
@deministerpresident | 06-02-20 | 16:46: Heet dat niet begrijpend lezen. Maw. Ze vinden het daar gewoon onzin dat soort veranderingen.
Ah, een dierbare vriendin!
Mag ik nog wel vragen om een halfje bruin, of vragen naar zwartbrood als je heel donker brood wilt kopen. Moordrecht moet zich ook aanpassen, Chocoladedrecht klinkt voor geen meter
Hoe lang blijft de rookworst daar nog ?
Goede vraag, ding bestaat voor 95% uit varkensvlees dus weinig inclusief yadayada én het woordje Rook is natuurlijk ook op z'n eind, teveel negatieve associaties met sigarettenrook, uitlaatgassen, bbq en open haard. Ik weet zo goed als zeker dat er ergens in een donker hoekje van het hema-lab een duistere gast bezig is met de opvolger, de 100% halal, veganiksnische "Victory Hema Unit #1"
Maar wat is gbeurd met Unox rookworst, die smaakt ook heel anders dan vroeger. Neem ze al niet eens meer mee naar Spanje
@gato | 06-02-20 | 17:11: ja juist die zijn goor geworden.
Unox heeft het percentage zout drastisch naar beneden bijgesteld. Teveel associatie met de zoutwinning op curaçao. En onder druk van de directeur van de nierstichting. Die wil graag van zijn enorme salaris af.
@gato | 06-02-20 | 17:11: Rot op met je Unox
@peetjoh | 06-02-20 | 17:33: Zullen wel niet meer de originele zijn van Zwan.
Hoezo PVV?
Bron of opzouten met de stigmatisering.
trollen heet dat hé?
Chocoladebol. Dat is ook de enige juiste naam. Bij voorkeur van Jan de Groot. Uit den Bosch. En die heet dus niet Bossche Bol.
Dhr de Groot is uiteraard bekend als Eindhovendse, echter noemen wij het toch echt een Bossche Bol hoor.
En dat gaan wij echt niet aanpassen
30 maart dus....... ben benieuwd naar hun 1 april grap van dit jaar.
Nu nog HEMA veranderen in HEPA&MA. Klinkt diverser!
Dat is mij toch iets te conservatief.
Wat is er mis met HEPA&PA?
Nu nog HEMA veranderen in HEPA&MA. Klinkt diverser!
Ja maar ik voel me X dus dat is niet inclusief en beledigend.
Benieuwd of Boekhoorn een McGregortje gaat doen. Bondco1 nog steeds niet afgelost en 2 zit op 40%. Kunnen 50-jarigen weer een HEMA-cadeaubon van een paar honderd euro tegemoet zien.
Nederlandse schijthuis mentaliteit ten top.!
Ach, de Hema kan het noemen wat het wil, uiteindelijk komt het volk met een betere, smaakvollere naam.
Zo genieten mijn vrouw en ik bij de Hema maandelijks van de rode vulva cake.
Dat moet de red velvet zijn, niet?
Die is best lekker van daar ja!
@Kleine_Deugniet | 06-02-20 | 16:11:
Ja, een ware smaaksensatie.
Yep, zoals HEMA zelf, als klein jong leerde je vroeger dat dat stond voor Hier Eet Men Afval.
www.omroepwest.nl/nieuws/3994507/Mons...
Ja, precies. Wat een stel randdebielen. Als dit soort types zo reageren mag van mij vandaag alles worden afgeschaft dat ook maar riekt naar racisme. Straatnamen, etenswaren, alles genderneutraal maken. Gewoon om dit soort lui te zieken. Als een bakker beslist om dit te doen moet ie dat toch zelf weten. Waarom dan met geweld dreigen. Dan ben je wat mij betreft net zo'n loser als een religekke moslimterrorist
Dit is surrealistisch. Bizar om te tent te sluiten, omdat iemand een moorkop bestelt. Geef 'm een roomkop en er is niets aan de hand. Waarom ontkennen dat je moorkoppen verkoopt, als roomkoppen identiek zijn aan moorkoppen?
Hema: willen jullie méér, of minder Moren?
DeughVolck: minder! minder! minder!
Hema: dan gaan we dat regelen.
Verkoopt de HEMA eigenlijk nog wel spullen uit Niger of Nigeria?
Er circuleert hier al een voorstel van een raadslid om Enschede ook wat
meer genderneutraal te maken. Zijn/haar/het voorstel was de naam te veranderen in Plusanus. Want ja, een hol hebben we nu eenmaal allemaal, was het argument. Kan er niks tegen inbrengen.
Creativiteit kan jou niet ontzegd worden.
@Gele Beer | 06-02-20 | 16:46: Zei de Gele Beer tegen het Dubbelepunthoofd. Mooi man.
Geef mij maar een lekkere jodenkoek, lekker soppen in de koffie, mmmm.
Terug van nooit ver weggeweest.
Flagellanten, ook geselaars, geselbroeders of kruisbroeders genoemd, waren in de 13de tot 15de eeuw dweepzieke lieden die in troepen door het land trokken en door zichzelf in het openbaar te geselen Gods barmhartigheid wilden afsmeken. ... nl.wikipedia.org/wiki/Flagellanten
Dacht al dat ie nooit aangepakt zou worden, hup nu de Jodenkoek en daarna die roze facistenkoek.
Dat binnen een minuut, ik dacht dat de roze koek de geen stijl koek was. Die maken ze toch van garnalenpoep?
'Moren is de verzamelnaam voor de islamitische bevolking van het Iberisch schiereiland, Sicilië, Sardinië, Corsica en Malta gedurende de Middeleeuwen.'. Prima om dat woord uit ons taalgebruik te verbannen, lijkt me. De Zup bestelt voortaan bij de bakker wel een negerkop.
Bij de Lidl liggen de paaseitjes alweer in de schappen. Sorry, ik bedoel natuurlijk de suikerfeesteitjes.
De gevolgen van de Mammoetwet en uitholling van kennis staat ook steeds harder toe.
De Moren, beste Hema-slapjanussen, is de oude ( m.n. Spaanse) naam voor de bewoners van Noord-Afrika en Andalusië. Een volk, dat zich nogal met slavernij bezighield zelfs het ontvoeren van Christenen vanaf de kusten van de Middellandse Zee en uit de zuidelijkere landen, a.o. via Timbuktu. Wat dit nu weer met het Mid-West Afrikaanse slavernij-verleden in Europa te maken heeft ? ?
Als die racistische hitsers mogen of zo komen met protesten tegen de naam van die Afrikaanse rivier, die twee daarna genoemde staten, de Porte Negro in Trier of Gato Negro wijn uit Chili, gaat u dan ook de naam daarvan veranderen ?
Nada, ik blijf gewoon gato.
Precies, het slaat op een zeer divers samengesteld volk dat zich inliet met slavernij en delen van Spanje bezet hield.
Achtung...Verboten..!!
In Frankrijk is de (mini) moorkop al sinds 2015 verboden (want raassjiest) door het Gemeentelijk ''Tribunaal'' te Nice
''La ville de Grasse condamnée pour des pâtisseries «portant atteinte à la dignité humaine''
P.S. ik kan geen linkje plaatsen, maar kijk op
''La boulangerie Aux délices de Grasse''
waarom zou ik?
@dorstig! | 06-02-20 | 15:47:
Uit luie interesse misschien, en om de cakejes zelf te kunnen zien..
Laat het onmiddellijk capituleren maar over aan de cheese-eating surrender monkeys. Zelden zulk slap sjaakafhaakvolk gezien als de Fransen.
Mag deze nog wel of is dat ook al uit den boze? www.maxicoffee.com/images/products/la...
How dare you!
Je suis Moorkop.
Wat een k.t land wordt Nederland van lieverlee.
Rot toch op als je het hier niet naar je zin hebt en neem die klotewinkels maar mee.
Stelletje schijtlijsters (of is dit een belediging voor de lijster?)
Als Lijster zou ik me zwaar beledigd voelen.
Hema komt al naar Spanje, net als Zeeman.
Voor mij als Bosschenaar nooit een moorkop. Bah. Smaakt nep.
Als je ze alletwee naast elkaar hebt geproefd snap je wat ik bedoel.
Dan nog 2 dingen: 1) ALLEEN Jan de Groot maakt en verkoopt Bossche Bollen. Dat weet elke bakker in Den Bosch. 2) Je eet een Bossche Bol dus ondersteboven anders wordt het heul snel een tyfesbende.
Bossche Bol toch wel helemaal in chocolade gedoopt mag ik hopen. :-)
@Elpefo | 06-02-20 | 15:32 |
Klopt! Waar onze Bossche Bol met echte chocolade wordt overgoten is dit bij een Moorkop vaak een soort glazuurachtige chocolade (fondant) die héél anders smaakt.
@Basil Fawlty | 06-02-20 | 15:39|
Jazeker! Anders is het geen Bossche Bol hoor, echt niet! Bij de Moorkop zit het alleen bovenop en is het niets eens echte chocola, en de Bossche Bol wordt zo goed als helemaal ondergedompeld in èchte chocolade.
Triest voor de Brababwenaren, maar de bossche bol is uitgevonden door een bakker uit 's-Gravenhage die zich in 's-Hertogenbosch had gevestigd, omdat hij vond dat de bevolking aldaar ook wel eens iets lekkers mochten hebben.
1) De Bossche Bol is door een Hagenees bedacht. 2) Banketbakkerij Boheemen in de Laan van NOI verkoopt ze. 3) Ook als je om een Bosneger vraagt.
Jan de Groot verkoopt sjekeladebollen.
www.youtube.com/watch?v=dK1yAIEgWO0
Ik boycot HEMA al geruime tijd, met als nadeel dat het boycotinstrument niet meer beschikbaar is voor dit nieuwe geval van klantenschoffering. Iemand nog een ander idee voor een passende reactie?
De HEMA is toch over een jaar of 2, 3 wel failliet, hoeven we ook niet meer naar die tent toe waar SJW's het blijkbaar voor het zeggen hebben, ze zijn goed bezig hun eigen graf te graven. Dat lukt ze wel.
@LonelyWanker | 06-02-20 | 15:29: wellicht de filialen, maar niet de naam. Hema producten liggen al bij sommige Jumbo filialen en Jumbo heeft al een aantal Hema filialen overgenomen
@Danold_Trump | 06-02-20 | 15:40: Bewdankt voor de info. JUMBO gaat op de zwarte lijst. Was toch al een kutwinkel, reteduur en bedroevende kwaliteit.
@Man-Van-De-Rekening | 06-02-20 | 15:59: Bots!
@Danold_Trump | 06-02-20 | 16:10: Als je aspirines gaat kopen, doe dat dan maar niet bij de HEMA of JUMBO. Ik verneem dat mensen nare bijwerkingen ondervinden.
Zonder excuses en herstelbetalingen blijft dit natuurlijk deugen voor spek en bonen.
Liefhebbers van echte muziek weten ook dat allochtoon, vluchteling en homo Freddie Mercury (Farokh Bulsara) ook ooit zong over "Little nigger sugar then a rub-a-dub-a-baby oil"
Zeg daar dan een iets van of zorg in ieder geval dat dit epische muziekstuk vaker ten gehore wordt gebracht.
www.youtube.com/watch?v=LIvoaWCIt4I
Oh, dacht dat je meer was van de psychedelica van Pink Floyd.
Is het helemaal in hun chocoladebol geslagen!
WE WANT MOORkop. !!!
Straks mogen we zeker ook niet meer de donkere was van de lichte scheiden?
Met het vuurwerkverbod mag een klaproos ook niet meer.
lol, alleen de laatste Nederlanders begrijpen Uw grap, helaas
"Klef - smaakloos - kudtgebakje" was een betere naam geweest.
Och Teffes cake is ook best aardig hoor!
Heb wel eens een negerzoen gehad. Zoen van een neger(in) dan wel, dat was prima. Wat is er nu mis met Negerzoenen. of een neger zoenen. Of moet dat dan zijn: " ik heb met een gekleurd medemens gekust". Wat een gelazer allemaal. En een moorkop ja die zijn ook lekker. Ik noem ze nog steeds zo.
Moorkop Of Negerzoen?
youtu.be/ocihSR0rqlc
youtu.be/9fm6bjjvZLM
Is het een negert?
Of een gaper? "Mij was weleer gesegt en iek recht heb, onthouwen
Dat die Moorianen zijn genegen seer tot vrouwen."
www.vanderpigge.nl/historie/de-herkom...
Radio Moorkop > youtu.be/U84ABWXHy70
Ik ben gestopt met roken en nu vind ik dus ook dat de verkoop van rookworsten in de ban moet.
Als je maar van mijn worst afblijft!
@Carlos_I | 06-02-20 | 14:57: tot ziens (zwaaiemoticon hier)
aromatische worst
Ach ja waar een mens zich allemaal druk over kan maken als ze niets beters te doen hebben.
Voor mij is een negerzoen en negerzoen, een moorkop een moorkop en als de volgende generatie het een chocoladebol wil noemen. Prima. Wat maakt het allemaal uit.
Zojuist m'n oude kleuterschool aangeklaagd omdat ze me 40 jaar geleden onderstaande goorheid hebben aangeleerd,
Moriaantje zo zwart als roet
ging uit wandelen zonder hoed.
En de zon scheen op zijn bolletje
daarom droeg hij een parasolletje.
Rascist!
Wilt u me tzt de jurisprudentie sturen want ik leerde:
Ik en m'n nichtje bleekgezichtje
heb jij nog een hemd voor mij.
Nee zei m'n nichtje bleekgezichtje
ik heb er zelf maar vijf.
Twee in de was, twee in de kast
een aan m'n lijf
dat zijn er samen vijf
@pa_niek | 06-02-20 | 14:55: bleekgezichtje moet nu witgezichtje zijn.
Rascist!
O Jezus, krijg ik straks alle vrouwen achter me aan, want dit kleuterschoolliedje herinner ik me ook nog:
1, 2, 3, 4, 5, de bakker sloeg z'n wijf
Al met een houten hamertje
Op haar bovenkamertje
Nou ja, dat dat zomaar kón, zeg. Als het hamertje maar duujjjjjjzaam was!
Sommige mensen zijn op zoek naar zaken die discriminerend zijn, noem het een roeping. Ze gaan protesteren bij een intocht van Sinterklaas, gaan bij tv-programma's zitten om mee te praten over negerzoenen, gaan procederen, schrijven brieven aan het meldpunt Discriminatie etc. etc. Andere mensen zijn op hetzelfde moment aan het werk en houden de economie draaiende.
Precies, zoeken zoeken zoeken, en dan de zaak opblazen. Je denkt toch niet dat de HEMA ooit een klacht heeft ontvangen van een Moor ( Marokko, Algerije enz ) over dat gebakje. DIt is gewoon weer een overtrieste poging om te deugen. Om te kotsen.
Leuk, ze hebben ook moorkoppen bij de HEMA.
Negerzaad: (per kg)
www.vogelartikelenwebshop.nl/nl/neger...
Heb je het ook per liter?
Je hebt er overigens aardig wat kilo's van nodig, schijnt lui zaad te zijn.
@Blauwpetje | 06-02-20 | 15:25:
Dan huur je er een ordinair chique PC Hooftstraat blondine bij. Dat schijnt te werken. Ghehehe.
Timmeren wel aan de weg sinds de ban van het spaarvarkentje.
Ik neem aan dat bakker Jurgen Verwoerd, principieel en deugend als hij is, ook zijn eigen naam nu pijlsnel gaat veranderen: "Hendrik Frensch Verwoerd was een Zuid-Afrikaans staatsman van Nederlandse komaf. Van 1958 tot 1966 was hij premier van Zuid-Afrika. Hij wordt beschouwd als de belangrijkste vormgever van het apartheidssysteem in Zuid-Afrika". Zoals Jurgen zegt: waarom zou je een naam zo houden als mensen er negatieve associaties bij hebben?
Je was me voor met deze mededeling. Is het een idee om Tom Staal eens om een Moorkop te sturen en hem te laten vragen hoe het zit met de achternaam van de eigenaar?
Als tegenaanhanger van woorden die niet meer mogen van vrouwen wil ik het volgende woord ter verandering voorstellen. Broodje Frikandel wordt Broodje Nikkerpik. Als in” Graag 5 broodjes Nikkerpik, heb een reuze honger”
Vergeet 'Broodje Turk' niet.
@ikbenerweer! | 06-02-20 | 14:47: Excuus :'Domme Turk'
Kwakkie gedverdemme erop ?
Met ingang van 30 maart, de 1 April grappen vallen vroeg dit jaar.
Moors in d'r broekje
Irene wel.
Als geveltoerist wordt ik altijd warm van 'lange vingers'.
Cultuurmoord.
Nafferlekkernij. Naffer is een veel gebruikte term bij onze overheidsdiensten. Daar kan echt niets op tegen zijn.
Hema? Mag dat nog wel? Zo stigmatiserend.
Is dat niet He-ouder geworden?
Er is ook Hepa dus geen probleem.
Shema
@grapo | 06-02-20 | 14:44: en Hepa-Tietus voor de LGHBV@%#YTUJ twijfelaars.
Doe mij maar een Anne Frankadel.
Voortaan gewoon blanke chocolade erop.
Eigenlijk een goed idee. Hollandse kop.
bah witte chocolade is helemaal geen chocolade maar cacaoboter met melk en suiker bleh
Vroeger had je Treets, dat werd M en M's. Van Raider naar Twix. Van Datsun naar Nissan. Chocoladebol ipv Moorkop. Ik vind Chocoladebol wel iets duidelijker dan Moorkop. Goh een andere naam. Je kunt je overal druk overmaken. Je mag rond Kerst ook niet op Wintersport. Dat moet namelijk Kerstsport heten. Je mag rond Pasen geen lentekriebels krijgen, want dat zijn Paas-kriebels. Etc. Etc. Er zijn 1001 redenen om iets een naam te geven. Zoek toch niet overal wat achter.
Vroeger had je ook Exota. Dat kon natuurlijk ook helemaal niet.
Stukje niet gelezen zeker.
U deugt!
"Zoek toch niet overal wat achter." Juist!
TB2318 als nick kan ook niet hoor. Dat zijn namelijk ceramiek ovens dan wel regenschoenen. Meer duidelijkheid graag.
wat een deugend links gelul weer, en wat inspirerende nummer nick,nee u komt er wel bij Robje cs.
Zo, ik kwam er al zelden, maar vanaf nu gaat de Hema voorgoed in de ban
Inderdaad "witte rijst" kwetst mij in dit nieuwe land en ik voel me daardoor minderwaardig
Hoezo? Er is toch ook gele rijst? En zelf eet ik vaak een mix van witte en zwarte rijst.
en.wikipedia.org/wiki/Black_rice
@DolfWeerwolf | 06-02-20 | 14:42: oh je zei zwarte
Dat heet toch een negerinnentet ?
Sja, maar dat toefje slagroom moet ook weg dan, net als de chocolade, want dat zijn toch resten die verwijzen naar kolonialisme.
Dan ga ik zo lekker bij de hema een MOORKOP ga halen net zoals ik een negerzoen gewoon negerzoen blijf noemen en jodekoek jodekoek! En alcoholvrij bier is GEEN bier!! Dat.
In dezen mee eens. De Moren waren niet minder dan de Marokkanen van destijds.
Noem het maar wat leukers.
Helemaal eens met Hema. Trouwens kiwi is ook discriminerend voor de inwoners van Australië. En wat mbt de bruine chocolade als dienaar van de rest van het lichte/blance gebak? Duidelijke verwijzing naar slavernij.
Uw snowflake geografische kennis is weer voortreffelijk, Kiwi is een nickname voor Nieuw Zeeland/New Zealand inwoners....
Bossche Bol rules...!!!
Moorkop is net zoiets als patat voor frites. Feitelijk is het een mislukte Bossche bol, gemaakt door Hollandse koekenbakkers.
reclamestunt lost Groot Probleem Van Deze Tijd op. verkopen ze ook rubberboten?
Ik heb het hier al eens eerder gepost: er is ook nog steeds 'negerzaad' te koop bij o.a. de Welkoop. Ik bedoel maar. En wat te doen met witte rijst?
De normale naam is toch maanzaad?
Vraag me af hoelang het duurt voor we Sassenheim aan gaan passen. Een duidelijkere verheerlijking van onze Duitse bezetter is er niet.
Majoor Sassen had ons wel gewaarschuwd,we hadden alleen geen wapens. En toen kwam Nederland heim in het toenmalige bruin/zwarte Reich.
Bossche deug bol
Nou vind ik 'ma' stigmatiserend naar vrouwen toe alsof ze alleen maar als moeder deugen. Het is ook niet genderneutraal bovendien.
Dus Hema veranderen we in Hehe.
Of Haha zo u wilt.
Nou ben ik een slachtoffer van de pedo-priesters van de Rooms-Katholieke kerk, en ik hoop dat u kunt begrijpen dat ik bij de naam "roomkop" nogal negatieve associaties heb.
Waar kan ik op hoge poten mijn slachtofferrol claimen en schadevergoeding eisen?
" Tot groot ongenoegen van de Amsterdamse activist Roy Groenberg:" Het is dus allemaal de schuld van meneer / mevrouw / dinges GROENberg? Enfin met die naam en kleur kop ik em niet meer in.
Onze HEMA heeft geen zichtbaar personeel meer. Oftewel, je mag zelf uitzoeken hoe je afrekent en het poortje niet laat piepen.
Dit lijkt mij niet wat de consumenten willen en ik denk dat deze winkel snel verdwenen zal zijn. Succes met je deugbol.
Precies. Alarm gaat niet af als je met een rookworst naar buiten loopt.
Je gunt het ze. Altijd voorop lopen met die SJW-onzin. Verstopeitjes, smeerpieten, genderneutrale kleding, winterfeest, feeststol.
Het treurige is dat kennelijk ook meneer Boekhoorn niet over de ballen en het gezonde verstand beschikt om aan deze deugnonsens een einde te maken.
Hema, de winkel tegen ons allemaal.
In Utreg zeggen we slagroomjoekel.
In Utrecht hebben ze de Vocking worst (niet te vreten, dat ook nog eens)
vocking.com/
Ik kwam toch al niet meer bij de Hema, want de laatste keren dat ik er geweest ben, hadden ze niet wat ik wilde hebben. Simpele dingen als een beddelaken, of een adresboekje. Alleen maar de zelfde Chinese tinnef die ook bij zaken als de Action ligt. Zelfde geldt voor Blokker trouwens.
Welk een moraal van de Hema. De Jodekoeken zijn er nog steeds te koop, alsmede het chocoflikje, bokkepoot en de gemberbolus. Wat te doen met kletskoppen en kletsmajoors?
Deze zie je ook niet meer.
bin.snmmd.nl/m/m1ayrojw8jah.jpg
Moordrecht.
Dat is het recht dat in Amsterdam zegeviert.
Wordt binnenkort omgedoopt. Men twijfelt nog tussen Mensdrecht of Drecht van Kleur. Is Dordrecht trouwens ook niet wat stigmatiserend voor de gemiddelde zandbakkier?
De enige echte Bossche Bol (ja met hoofdletters) is van bakkerij Jan de Groot vlakbij het station s’Hertogenbosch. Wat in de Hema ligt is nep.
In Den Bosch noemen ze dat een Chocoladebol.
In Brabant heette een moorkop altijd al chocoladebol. "Hee chocoladebol" riepen ze dan naar een moorkop.
@Schoorsteenveger | 06-02-20 | 14:21:
Neen.
@Schoorsteenveger | 06-02-20 | 14:21: roetvegerman
Ja, bij Jan de Groot zijn ze wel heel erg goed en lekker.
Daarom heten ze moorkoppen (vandaag tenminste).
een bossche bol is geen moorkop:moorkop heeft een andere vorm, en slagroomtoefje op de kop - van die moorkop.
.. bange Pavlov reactie voor het (verbale) geweld van de nieuwe fascisten.
Hetzelfde schoftentuig dat de (door hen zo) verachte burgers dagelijks kapittelt over racisme, Zwarte Piet, islamofobie, stikstof & klimaat-aanklachten.
Velen van dat boeventuig zetelen in "ons" parlement, "onze" media, de EU en de VN. Tis een plaag.
Hier geen Trump die ze voor zijn bezem uitjaagt.
De negerzoenen heten hier Negerkuss. Of hebben die ook alweer een andere naam, het is niet bij te houden allemaal.
Als 'hier' bij ons in Duitsland is, ja. 'Shokoküss'
de.m.wikipedia.org/wiki/Schokokuss
@grapo | 06-02-20 | 14:30: Schweiz/Svizzera
@grapo | 06-02-20 | 14:30:
U bedoelt natuurlijk 'Schokokuss'. Even op de Rechtschreibung letten, bitte.
De HEMA beseft niet dat het veel grotere zorgen heeft dan DIT?
Alles wat met de Hema te maken heeft is küt
De HEMa heeft zelfs de bekende worsten maar aangepast, bang voor represailles vanuit de Ortskommandantur.
Overigens geen denkbeeldige dreiging.
@Jan Passant mk2 | 06-02-20 | 14:20: zolang ze van mijn blanke worst afblijven, zwaffel ik ze allemaal een negerküs!
De eigenaar v/d HEMA gaat toch ook met een halve 'produktnaam'?
ik bestel in Rotterdam altijd een Amsterdamse haring. Dat valt ook vrij vaak wat lastig. Hoe komt dat?
Hoeveel mensen zouden hier nou echt aanstoot aan nemen? Natuurlijk: democratie, rekening houden met de belangen van de minderheid etc. Maar dat is toch iets heel anders dan de oligocratie waarin de belangen van de minderheid leidend zijn? Ik lig naast een Groen Links kiezeres maar zelfs zij ergert zich groen en geel aan de ruime baan die aan de jankerds wordt gegeven.
En dan wel meteen een grote broek aantrekken als de meerderheid haar zwijgen verbreekt. De woordkeuze is misschien niet altijd even gelukkig maar de emotie toch net zo echt?
Het gaat helemaal niet om opkomen voor minderheden, het gaat om aanvallen van de meerderheid.
Als je bij de bakker 4 moorkoppen en een halfje bruin (gesneden) besteld, heb je binnenkort 8 jaar gevangenisstraf te pakken. Wat een t!phus land zijn we geworden....
Zie daar!
Zelfs de laatste kleine restjes die ons herinneren aan vervlogen tijden waarin Noren de kusten van de Middellandse zee plunderden, daarbij ook BLANK! slaven maakten om later te verkopen op slavenmarkten ... echt ieder restje dat daaraan herinnert moet worden geschrapt!
Geeft er dan echt niemand meer om die geschiedenis?
Ik wel. Al was het alleen maar omdat blanke slaven nog steeds bestaan (lees: moderne slaven). En omdat slavernij van nu in omvang veel groter is dan ze vroeger ooit was.
De slavernij van Moren was inderdaad stigmatiserend. Niet voor Moren. Wel voor hun slaven.
De enige reden waarom gekleurde mensen dit willen omdat ze zich schamen voor hun rol in de slavernij van vroeger en nu. In plaats van dat te erkennen, gaan ze over op woede en wegkrassen van geschiedenis.
Triest. Dat maar weinigen doorzien dat dit weer een zoveelste 'omgekeerde' of anti-blanke racistische actie is.
Zolang dit zo gaat, zal er geen einde aan - moderne - slavernij komen. En ook niet aan racisme. Zucht.
Noren?
Lees White Gold van Giles Milton. Zeer verhelderend.
@Piet Karbiet | 06-02-20 | 14:16:
Waar slaat dat nou op?
Trouwens, nu ik erover nadenk...
Waarom hebben wij in NL geen standbeeld dat herinnert aan de blanke slavernij?
Of in het buitenland?
Het is niet omdat dat nooit heeft bestaan.
De tyfus aan de communisten! Gewoon Moorkop.
Er zit ook blanke room op... of witte room.. of hoe moet je dat nu noemen?
Regenboogroom.
Ook als-ie gewoon wit is.
slagroom...
Ik heb trek in een Hitlerkroketje.
Duitste Braadworst bedoelde je?
Wen nou maar aan dit soort taalhervormingen. Blanco enveloppen kan niet meer, net zoals smarties beledigend zijn voor slimme mensen. Antwerpen nodigt uit tot het gooien met tantes. En een groenteboer wordt uitgescholden voor boer terwijl het een landbouwproduktverkoper is.
Wij bakken al vele jaren iedere zaterdagochtend verse Sudaneesjes. Is dat een probleem?
Onder de rivieren zeggen we altijd al chocoladebol.
lekker daar blijven dan
@swassannuf | 06-02-20 | 14:12: ben maar niet bang ;-)
Een Bossche Bol heet in Den Bosch overigens een 'Sjoklaaoie bol' en mocht je ooit stranden op station Den Bosch, hoofdingang uit en over de kruising aan je rechterhand vind je banketbakker de Groot. De beste bollen verkrijgbaar.
Pas op, nooit aan beginnen.
Het meest sjacharijnige horkerige bedienvolk staat idd in die winkel, mijden dus!
Kijk. Dat is nuttige informatie. Thanks.
True! Collega's in de buitendienst waren verplicht om langs Jan de Groot te gaan als zij Den Bosch aandeden.
True! Collega's in de buitendienst waren verplicht om langs Jan de Groot te gaan als zij Den Bosch aandeden.
Oh... ik ging altijd vanuit het station meteen links en kwam dan altijd weer uit bij Hotel Terminus. Maar ja, Jacqueline heeft de tent verkocht dus ik heb geen reden meer om ooit nog eens naar Den Bosch te gaan.
@Stormageddon | 06-02-20 | 14:26: Voorbij bakker de Groot heb je Kees Kroket. Al tig jaar.
Zijn er al katholieken over het Mariabiscuitje gevallen?
Of over Papendrecht, Papenveer of Papenkop?
Haha, die Roy Groenberg! Het Wilhelmus moet veranderd worden want "ik ben bijvoorbeeld van Afrikaans-Nederlands bloed, niet van Duitse bloeden. Zoals de meeste mensen in Nederland niet zijn''. Klink und klare onzin, er bestond nog geen Duitsland in de tijd van Marnix van Sint-Aldegonde, en daar verwijst dat woord ook helemaal niet naar.
Wat is nou het verschil tussen een moorkop en een bosche bol?
de Bosche bol heeft ongeveer 6000 meer calorien dan een moorkop maar ik vreet ze alletwee zo achterelkaar op, heerluk
Heeft de één geen cakebodem en de andere een zandkoekjesdeegbodem?
@Jos Tiebent | 06-02-20 | 14:50: Let je wel op? Zandkoekjesdeegbodems zijn racistisch naar onze oorspronkelijke Oudhollandse kleibodems.
Lekker hoor. Twee van die dingen achter elkaar weg schransen en je kunt weer een jaar zonder.
En je dan als Zeeuwsche Bolus buitengesloten voelen. Wester Storm en het Wassende Water richting onze Delta, maar dan via de EU. Dubbel genaaid houdt beter.
Us bien'n zuunig!
Maakt gelukkig voor mij niets uit, ik weiger te kopen bij iedere winkel die de Nederlandse tadities en gewoontes bij het vuil zet.
Dus ook de halal eenheids maatschappij (isl)amsterdam
Dan blijven er niet veel winkels voor u over.
De HEMA - een winkel die voornamelijk Chinese troep verkoopt - maar door het 'frisse bakfietsen marketing' het naieve volk doet laten overkomen dat het 'gewoon goed' is.
Werkelijk al zoveel surrogaat bejaarden horen zeggen dat de HEMA, helemaal niet meer is wat het ooit geweest is.
Goedenmiddag. Mag ik vijf moorkoppen aub?
Zo heten ze tegenwoordig niet meer, mijnheer.
Oh. Mag ik vijf opsporingverzochtporems aub?
Lol
Ik had die link echt nooit gelegd als ze er niet over waren begonnen, wat een gemekker.
Zo gaat dat, was jarenlang zorgeloos bevriend met iemand totdat ene Sylvana mij erop attendeerde dat hij anders is. Toen pas zag ik dat hij zwart was. Ik heb onmiddelijk mijn excuus aangeboden voor zijn leed.
Verkoopt de Hema ook jodenkoeken?
Ook al onthoofd.
Mag ik even? Ja dat mag! Ik vind roombol of roomkop dan weer verdacht veel klinken als room-blank. Dat kan echt niet meer in 2020!!1!. Terug naar de tekentafel en rap wat nieuws bedenken!
Zolang ik er een handdoek bij krijg om mijn bek af te vegen mag je het noemen zo je wilt.
Handdoek is ableisme. Hoe denk je dat iemand die geen handen heeft zich voelt wanneer hij die naam hoort?
@Varende_Reaguurder | 06-02-20 | 14:08: Aslof iemand zonder handen er een nodig heeft.
Waren die moren niet die zwarte medemensen die op rooftocht waren in europa? En daarbij nogal wat slaafjes op haalden? Geen wonder dat sommigen er negatieve associaties bij hebben.
En die Mandarijn die erop ligt?
Vrouwderijn?
Mensderijn
Trans..... ach laat ook maar.
Ik ga toch naar mijn lokale bakkertje.
2 Moorkoppen en 2 Tompoezen, en bruin brood. Gewoon bruin brood.
Of moet dat brood van kleur zijn?
LOL @ mensderijn
Straks naar de Appie en aan zo'n vakkenvullert vragen waar de transdarijnen liggen
De tom-poes zal dan ook wel sneuvelen binnenkort. Twee van die roze flappies met romige zooi er tussen..... dat kan echt niet.
Ik had er nooit zo over nagedacht maar jeemig je kijkt er nu ineens wel heen anders tegenaan
De tom-poes bestond toch al niet.
Gratis reistip: The festival of Giostra del Saracino of Joust of the Saracen (Moor) in Arezzo. De Jacht op de Moor. Twee keer per jaar verkleden de inwoners zich als ridders en hofdames. Hoogtepunt is de afdaling met paard en lans om die Moor voor zijn bek te beuken.
Ze zouden hem dan ook “tatta” kunnen noemen. Ik vind dat wel een aardige naam voor een gebakje: 4 tatta’s graag, en een doos roomsoesjes.
LOL
retailtrends.nl/news/59034/uitstel-te...
Hema is op sterven na dood.
Jumbo zal de reddende rookworst zijn.
Goh, moederbedrijf heet AMEH XXVI. Orgineel wel.
Wow. 750 miljoen aan leningen voor zo'n relatief klein bedrijf. Dan zal de rest van de balans er, denk ik, ook niet rooskleurig uitzien. "Wouldn't touch it with a barge pole," zoals Engelsen zeggen.
Zwarte koffie...?
De foto lijkt wel een beetje op zwarte piet.
De blanke vla die ik nu aan het eten ben smaakt overigens fascistisch! Eh, ik bedoel fantastisch!
Smulpaap ehh smulgelovige dat je der bent!!!
Ik maak me zorgen om de 'witte rook' van het Vaticaan.
Dan zullen we het maar niet hebben over de zwarte rook dan
Pffff ik neem aanstoot aan de naam chocoladebol omdat die misleidend is. Als je het chocladebol noemt zou je verwachten dat dit het meest aanwezige ingrediënt is, en dat is niet het geval.
Vetbol is inderdaad beter.
@ZZP-er | 06-02-20 | 14:00: Dan worden de vogelaars weer boos.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Vetbolletje
Cacaofantasiedrol?
De enige die ons kan redden is "Geldmaatman"
@roosvrij | 06-02-20 | 13:48
Wie nu nog in Moordrecht woont is eigenlijk gewoon een vieze racist.
@VanBukkem, klopt, ik ben al een gemeente opgeschoven. Ik wil geen racist genoemd worden.
©historische vereniging Moordrecht:
Betekenis van de plaatsnaam
Er zijn verschillende verhalen in omloop over de betekenis van de plaatsnaam Moordrecht. De meest voor de hand liggende verklaring is dat ‘moor’ of ‘moer’ slaat op het veen (moeras) in de streken rond het dorp waar de turf vandaan kwam. Het woord ‘drecht’ betekent ‘veer’ of ‘oversteekplaats bij de rivier’.
Dus moorkop moet dan gewoon kunnen. Moeraskop of moerasbol dus eigenlijk. Köthema!
Chocoladebol? Chocoladebol?
Het is amper chocola.
Noem het dan een slagroombol.
(Ik blijf trouwens gewoon moorkop zeggen. Behalve in Den Bosch. Of 's Hertogenbosch zo u wilt.)
Ergens moet die blanke room er dan ook af als symbool van de blanke overheersing over de chocoladegekleurde medemens.
Negeren die hap.
Negeren is ook strikt verBoten.
Moorkoppen negeren. Is dat niet dubbelop ?
In 711 vielen de chocoladebollen Spanje binnen, binnenkort te lezen in Wikipedia.
Ja , maar dan zet je ze weer voor gek, en dan discrimineer je weer!
Tot ze in Asturia verloren.
Mozeskriebel... als oudere jongere moet ik hier toch echt tegen protesteren.
www.youtube.com/watch?v=U84ABWXHy70
Nieuwe songtekst Moriaantje.
Choco Antje zo mooi van kleur
Ging eens wandelen buiten de deur
Maar de zon scheen op haar bolletje
Daarom droeg zijn een parasolletje
Choco Antje, zus van Käse Antje ? From another mother.
Ik associeer moorkop ook met racisme. Want je ziet dat de zwarte chocolade riant bovenop het zielige onderdrukte blanke slagroom zit. Zonder die hardwerkende slagroom zakt de zwarte bovenlaag in elkaar.
De profiteurs.
Mooi, erg mooi.
www.youtube.com/watch?v=PBgvSep9IgI
Stichting Moorkop van het Simplistisch Verbond. Vuile racisten!!
Radio Moorkop...
The horror.....
Rookworst ook zo'n naam die verboden moet worden.
Warmteworst.
@keestelpro | 06-02-20 | 13:54:
En blinde vinken mag dat nog?
Hotstick? HotDick? SmokeWorst? PaarseLans?
@keestelpro | 06-02-20 | 13:54: ik stel toch voor om dit verder aan te passen naar warmtevorm. Worst is namelijk stigmatiserend voor de onslurvigen onder ons.
In de openbare ruimte zijn rookworsten straks verboden.
Nog even en een zigeunerschnitzel of zigeunersaus wordt Sintischnitzel. Of Romaschnitzel.
Of SintiRomaschnitzel. Zodat geen van beiden zich tekort gedaan voelt.
Woonwagenschnitzel, of scharensliepschnitzel
Gewoon algemeen houden: zakkenrollerschnitzel. Iedereen blij.
Kamperschnitzel..
@John McClane | 06-02-20 | 13:52: lol
Als je het over een Schnitzel hebt, moet ik meteen dit filmpje weer bekijken, zelfs na 20x doe ik het in mijn broek van het lachen. www.youtube.com/watch?v=DoTuSvfGIG8
Het verbaast mij dat de HEMA hier nu pas mee komt.
Wel blij dat Roger Chocoladebol dit niet meer hoeft mee te maken.
Oh dacht dat het chocolade slagroom bol was. Blijkt het moorkop te heten.
Ik heb een tuin vol Afrikaantjes.
Die komen van oorsprong uit Mexico.
Is heel gek, maar het Gronings heeft zijn eigen woord voor die bloemetjes : turletoanen.
@ikbenerweer! | 06-02-20 | 13:55:
Dat krijg ik niet uit m’n bek.
Hoe spreek je dat uut?
@ikbenerweer! | 06-02-20 | 13:55: En nog gekker: het Rotterdams heeft zijn eigen woord voor bloemen. Ollefers.
@ikbenerweer! | 06-02-20 | 13:55: tuurletoanen is dat niet eigenlijk meer voor tierelantijntjes ? Kleine rotzooi om gaatjes/leegtes mee op te vullen ?
Mooi woord wel tuurletoanen.
@grapo | 06-02-20 | 14:20: Ik ken het al van kinds aan als Afrikaantjes en het interwebs vindt van ook : www.mijnwoordenboek.nl/dialect/gronin...
Ze maken je ook van alles wijs, die asieleisers.
@ikbenerweer! | 06-02-20 | 14:23: tutteltoanen ook zie ik. Mooi wel hoor, "mag ik een stieg turletoanen".
Vanwege de moord op Zwarte Piet, koop ik al jaren niet meer bij die oubollige bende. Negerzoen? Mag niet!! Moorkoppen? Mag niet!! Jodenkoeken. Mag gewoon, niks aan de hand. Weg met de HEMA!!
De Hema verkoopt niet eens jodenkoeken.
@John McClane | 06-02-20 | 13:50: *kuch* Semitische koeken
@John McClane | 06-02-20 | 13:50: Maar wel Schwarzkopf, en dat is rassisties of zoiets.
Maak je niet ongerust. Het gaat al een aantal jaren achtereen heel slecht met HEMA.
Nog even en we zijn van die ouderwetse winkelketen af.
Zionistische koeken mag wel hoor.
Moordrecht afschaffen!!!
Dit land kan dus nog veeel verder zakken,boycot de fucking Hema!!Grafland!!
Deed ik al jaren. Als ze zo graag de allochtonen willen bedienen prima, maar verwacht dan van mij geen enkele eurocent meer!
Namens de Obesitas Stichting Nederland wil ik bij deze alvast zeggen dat het woord 'Bol' in welke vorm dan ook zeer aanstootgevend en beledigend is.
Voor mensen die zichzelf zo graag mensen van kleur noemen, lijkt mij de term mensen onder kleur beter.
Alsof er transparante mensen bestaan.
Op naar het lentefeest!
Zou de HEMA al beseffen dat een rookworst haram is?
Jawel, maar daar verdienen ze nog teveel aan. Het is dan wel een bedrijf met principes maar hun belangrijkste principe is dat, als een van de principes geld gaat kosten, men alle principes overboord gooit. Dat komt wel vaker voor in Nederland.
@DasNouJammer | 06-02-20 | 13:50: O ja, zelfde principe als AH die gezonde spullen wil promoten maar wel sigaretten in het assortiment houd...
Die rookworst is al vele jaren van halal geslacht kippenvlees.
@Langshetrandje | 06-02-20 | 14:02:
Ook al jaren niet meer te vreten zoals vroeger... vroegah.. toen wassie nog vet en groot en was een halve van de hema nog een maaltijd....
@Swaffelkaffert | 06-02-20 | 14:04: (tis niet waar overigens wat ik schreef...)
Nu wij het toch hebben over grote winkelketens, leefde Jaap Blokker nog maar (veel te jong gestorven, meen 58 dat ie was), die jaarverslagen van hem waren om te smullen : web.archive.org/web/20160305052006/ht...
Hey maar als je een van de drie mensen bent die aanstoot neemt aan het woord 'moorkop', dan zou je er ook voor kunnen kiezen om geen moorkoppen meer te eten en gewoon je bek te houden.
Moren waren de negroïde moslim die Spanje bezet hielden en afkomstig waren uit wat wij nu Marokko noemen. Dus eigenlijk stammen de Marokkanen van de negers af. Ik weet niet of dit nu pijnlijk is voor de negers, de Marokkanen of allebei.
Ho ho ho met je bezet. Het was een Gouden Eeuw van bloeiende kunst en architectuur in het vredige multiculturele Andalusie tussen de Joden, Christenen en Moren. Las ik ooit ergens.
@Piet Karbiet | 06-02-20 | 13:55: Dat die joden en christenen flink kufar-belasting "djizja" moesten betalen word dan weer niet gemeld
@Piet Karbiet | 06-02-20 | 13:55:
Andalusie is erg mooi. De Alhambra en de Mesquitta hebben duidelijk Islamitische invloeden. De Spanjaarden zijn er nog trots op dat Isabella en Ferdinand de moslims hebben verjaard, en er een groot Katholiek Spanje hebben gesticht.
@2voor12 | 06-02-20 | 13:59: Nee dat was hun cultuur ofzo.
Gelukkig boycotten wij die politiek correcte club van landverraders en cultuurnihilisten al, dus nogmaals ongezien de t*phus van de Sappies!
Ik stel mij voor dat men bij de HEMA geschokt en ontredderd is wanneer men leest dat jij ze boycot.
@Ridde Rogter | 06-02-20 | 13:47:
ik ken verschillende mensen die door dit soort gezeik niet meer bij de Hema kopen. Volgens mij kan de Hema op dit moment iedere klant gebruiken.
@Ridde Rogter | 06-02-20 | 13:47: Ik heb even een rondje tafel gedaan, en dat zal ons werkelijk aan onze blanke reedTen oxideren.
De Hema, bestaat die winkel nog of is hij inmiddels ook al failliet? Ik kom er na alle halalgezeik al jaren niet meer. AliExpress, eBay, Action en veel onlineshops zijn een geweldig alternatief!
Alleen bij die leveranciers Moorkoppen bestellen valt niet mee.
@Crossing_The_Rubicon | 06-02-20 | 13:54: Wat denk je van de moorkoppenbakkendedorpsbakker. Die heeft geen boodschap aan Hema geneuzel.
Binnenkort niet meer, gaat mooi slecht met ze. Ruimt mooi op zo.
Mag niet van de depressiestichting.
Ik had zeker verwacht dat de naam midden jaren 80 was veranderd in Snegers.
Bij nu zou het gewoon Swarten moeten heten.
Vegaburger. Direct afschaffen!
Die activistische Linkse Honden weten heel goed dat kleine ondernemers als de dood zijn voor klant- cq. omzetverlies. Dus waarschuwen en daarna bedreigen om hun Linkse Moordenaards-zin te krijgen werkt.
Aangifte is toch zinloos.
En waarom eten die vegetariërs dan vleestomaten?
En kipstuckjes zonder kip, speckblokjes zonder spek, en gehacktballen zonder gehakt?
volgens mij is er tot dit bericht geen zinnig mens die een verband heeft gelegd tussen de moorkop en het hoofd van een moor. Ik dacht dat met de nieuwe eigenaar van de Hema deze onzin voorbij was.
Ga lekker zelf moren bakken
Moordenaars!
Gooi het er maar uit, Kaas.
Ik was even met mijn gedachten bij de oorlog in Syrië, de internationale wapenwedloop en de verkiezingen in de USA, maar ben met mijn aandacht voor de HEMA-moorkop nu weer teruggeworpen in de rauwe werkelijkheid van échte maatschappelijke relevantie.
Oorlog Syrie is verloren, wedloop gewonnen door VS en verkiezingen VS worden afgelast. Alle tijd voor de Moorkop derhalve.
Het ziet er uit als een bruine bol maar politiek correct is 'zwarte bol'.
Bruine bol, dan krijg je weer vergelijkingen met de bruinhemden voor en tijdens de 2e WO.... ik begin ons land zo onderhand spuugzat te worden.
Ik kom niet langer bij HEMA.
Top. Boycotten die hap.
@langzullenweleven | 06-02-20 | 13:49: inderdaad naam gelijk ook veranderen halal eenheids maatschappij amsterdam
Alles gewoon kopen in de hut van Bezos. Die is tenminste niet politiek correct.
Ik kom daar al jaren niet meer, sinds zij iets dergelijks flikten (waren zij niet de 1e die het woord Kerst niet meer wilden voeren... dus Feeststol ipv Kerststol?)
Vond Bossche bollen altijd wat zwaarder op de maag liggen dan Moorkoppen. Wel lekker gewoon, dus moet er natuurlijk weer over gemekkerd worden door de usual suspects.
Hollandsche
Eenheidsprijzen
Maatschappij
Amsterdam
Die naam kan écht niet meer!!!1!
Wat dacht je dan van
Steenkolen
Handels
Vereniging
Hollands... Amsterdam.... wegwezen uit Brabant stelletje deugfascisten!
Halal
Emiraat
Moslim
Allah
De
Staatsondermijnende
Minderheden.
@Kaas de Vies | 06-02-20 | 13:46: Humor om te lachen!
Een Negerinzoen blijft toch het lekkerste.
In het zuiden des lands worden die dingen nonnenvotten genoemd.
In een travestietenklooster zeker.
Moorkopvodden ?
Gaan we weer. Graag ook de volgende producten aanpassen:
Blanke: vla, rozijnen, garneeramandelen, rum.
Chocolade bol ? Fatshamers !
Tja toen we van een Willempie naar een Jochempie gingen in de patatzaak omdat iemand zich gekwetst voelde is de trend gezet, neem negerzoenen mogen ook al heel lang niet meer. Allemaal slap gezeik uiteraard maar het zijn nu eenmaal de zwakzinnigen die de aarde zullen be-erven nou veel geluk ermee.
Bederven is het.
HEMA komt uit amsterdam.need i say moor(kop)
Die winkel wankelt toch al op het randje van faillissement dus dit kan er ook nog wel bij. Ik kan mijn laatste aankoop bij HEMA niet meer heugen en zo te zien gaat dat er voorlopig ook niet van komen.
Wat een non-descripte toko is het ook, net als de Blokker. "Blokker heeft 't in huis" nou niet dus.
Gewoon nog 'negerzoen' en 'moorkop' voor mij. Fuck that.
Zit net blanke vla te eten
Patat. Friet zeggen ze in Brabant.
Dan weet je wel hoe laat het is...
Wanneer blanke vla hernoemd wordt als witte vla is nog onbekend.
Moriaankop of Roetmop dekt de lading ook.
Mag dit liedje nog wel op de kleuterschool gezongen worden... zo ja, vuile racisten die juffen. (Sarcasmemode aan) www.youtube.com/watch?v=4G5qa4VJNMo
Moor-dadig is natuurlijk ook erg kwetsend. Want niet elke Moor is zo. Ook maar even aanpassen dan?
Moordaardig dan? Dan heb je het beste van twee werelden.
Een kop die nieuw lijkt te zijn..
Moo r= inwoner van Maurertanie. So what? Mag Schotse wisky nog wel? Hollandse poffertjes? Duitse biefstuk?
Haagse hopjes worden Hofstad hopjes.
@keestelpro | 06-02-20 | 13:42: de groep zal bezwaren gaan aantekenen.
@grapo | 06-02-20 | 13:45: Ja, wie wil er als terrorist nu Haagse Hopjes Groep genoemd worden.
@keestelpro | 06-02-20 | 13:42: Laat Henk Bres het maar niet horen.
Ja want "westerse" namen zijn niet racistisch blijkbaar.
Zo mocht je afgelopen zomer niet spreken over "Marokkaanse" jongeren die de zwembaden kwamen terroriseren, maar de omschrijving "Belgische" jongeren was geen probleem.
@Kuifje-naar-Brussel | 06-02-20 | 13:48: ghehe
In Duitsland mocht de naam ook al niet meer.
In Duitsland zijn ze na gisteren compleet de weg kwijt.
Wanneer krijgen we daar een topic over @redactie?
@Toetsenbordcomplex | 06-02-20 | 13:42: Wat heb ik gemist?
@Nuchternederland | 06-02-20 | 14:28:
twitter.com/JoostNiemoller/status/122...
Ik eet toevallig duitse biefstuk vanavond
Een moorkop bestaat sowieso al niet in Brabant. Tis ne sjokladebol of ne bossebol.
Boschebol is groter en zonder toet slagroom op de kop, geen vergelijk
Zin in Moorkop nu. Negerzoenetje er bij.
Geen jodenkoek?
@Mopar | 06-02-20 | 13:40: Ik ben nogal een koekjesmonster en ook de jodekoeken staan hier standaard in de kast.
@ikbenerweer! | 06-02-20 | 13:41: boekenkast ?
@grapo | 06-02-20 | 13:47: Nee, koekekast. Duhh.
@Mopar | 06-02-20 | 13:40: het belachelijke is dat dat wel gewoon mag
@ikbenerweer! | 06-02-20 | 13:52: lol.
We want moor! We want moor!
VerMoordkop.
Ideetje; Slavernijbol.
REAGEER OOK