Uw eetgewoontes, Nederland, zijn BIZAR
Nou ja die van twitteraars althans.
Social
Draad. Klik op tweet en zie de reacties, u weet hoe het werkt. Nee, wat op twitter gebeurt is niet representatief, culinair of anderszins. Maar we zitten uit te buiken van een hele zware kerst. Er is geen bal op de tv en ook niet op de radio. Dan ga je toch weer aan eten denken. Alleen. Als we op deze tweet de reacties zien, vragen we ons af: dat kan u vast veel ranziger, qua culinaire combinaties? Boer uw kerstcombinaties nog maar eens op in de comments. Juf Sheila, mogen we rare eetgewoontes ook achterlaten in het nieuwe decennium?
Reaguursels
InloggenBalkenbrij
Ik eet kipkluifjes en drumsticks met sambal. Met mes en vork is me te gevaarlijk.
Overal ketchup bij, zelfs in de erwtensoep.
Eten? Ik krijg mijn voedingsstoffen door een slangetje. Is dat ook eten?
1. Franse kwark met walnoot, muesli erbij optioneel.
2. Zelfgemaakte hutspot met een grote varkensrollade.
3. stukjes kipfilet bereid in een boemboe, curry woksaus, taugé, paprika en tomaat, en rode Thaise rijst.
4. Boerenkool en aardappelen, gemixt met flink wat zwarte peper en nootmuskaat, en daarbij een goede echte rookworst en veel Zaanse mosterd.
5. Varkens hamlappen in stukken snijden, dan in de ketjap met flink wat zwarte peper en wat kerrie. Dat is de marinade. Na 2-3 uur op satéstokjes rijgen en elektrisch grillen op stand 2 uit 3.
6. Volkoren boterhammen met ham, kaas en ananas. Grillen. Tosti.
7. Stuk kaas met augurken erbij.
8. Wortel raspen en dan sinaasappelstukjes er doorheen. Beetje prakken om het sap er goed doorheen te krijgen. Wortelsalade.
9. Ouderwetse groentesoep, met drie extra tomaten erdoor en wat fijngesneden Spaanse peper.
Dus gewoon Hollandse pot.
Warme ananas. Ze zouden je op moeten sluiten.
Veel buitenlanders vinden ons natuurlijk helemaal bizarre eters omdat we bizarre dieren zoals "lij-ken-vre-ters" (horrormuziek op achtergrond) eten. En niet gebakken maar gerookt. Mij mogen ze 's nachts om half twee zelfs wakker maken voor gerookte paling. Jammer dat de vvd ism de eu die vis zo duur heeft gemaakt.
Het spijt, heb geen rare eetgewoonten. Eten is wel onze hobby en lekker. Maar met mate op de kerst. St. Jacobsschelpen met Blackwell saus, met dank aan Belgkoker par excellence Jeroen Meus. Daarbij doperwtenpuree, gebliksemt met een schot currysmurrie en verder creme fraiche, daarin de Bamix steken en rrrrrt. Als quenelles op het bord. Wij zijn liefhebbers van aardappelpuree, altijd opgeleukt met allerlei ingredienten. Vanwege feestelijkheid opgespoten tot Pommes Duchesse. Ovenwerk. Wordt deze dagen nog een keer sabaione, want de Marsalafles is nog niet leeg.
U ziet brave eters.
Zag bij het scannen der bijdragen twee liefhebbers van kippelevertjes. Ben nr. 3. Ui, knoflook en lof enzo erbij.
Af en toe komt de leverancier van Russische lekkernijen langs. Kan ik aanbevelen. Klein winkeltje/supermarktje in de Nickeriestraat te Amsterdam, genaamd Mini Mix. Erg goed, vooral sommige chocowaren. Doe eens divers, inclusief en Russofiel, ja!
Is dit afwijkend genoeg?
Smulpaap. Evocatus
PS
Bij de frietiname, Voetboogstraat te Amsterdam, gebruiken wij altijd de houten* prikkertjes. Is niks mis mee, schraapt ook mayo-resten mooi uit de puntzak. Wie met zijn vingers wil gaan klodderen; gaat uw gang. Als het maar lekker smaakt
* Ja, ik weetut, boom gemold, ga dus microreisbestek organiseren als permanente uitrusting, ook handig bij de proefsessies van AH.
.
Een bruine boterham met zure haring, koffiebonen, pindakaas en slagroom. Onmeunig smerig, naar o zo voedzaam.
Vlees uit Argentinië wens ik iedereen toe. Geen ingespoten pekelwater om het gewicht te verhogen, koeien met spieren van het hele jaar vrij rondlopen, dus slechte structuur met echte smaak, en ook ouder dan die kist kalveren als bijproduct van de melk industrie. Leuk voor de vitrine maar het smaakt nergens naar.
En geen anabolen?
@Kuifje-in-de-EU | 29-12-19 | 00:58: nee. Niet nodig. Per 100 runderen worden binnen een jaar 150, 50 eraf en dooorrrrr.
Ik kan een dame die hele frikandellen doorslikt.
Plaats haar telefoonnummer hier anders even.
Zozo ken ze dat?
@miko | 29-12-19 | 00:24:
Scherp.
Pizza in chocomel
Bammetje tandpasta (handig voor de student met haast)
Coca Cola met knoflooksmaak
Groentje vervanger met vlees
Kiploos bot (voor de echte kluivers)
Appeltje mayo
Makreel in tomaten-chocolade saus
Ik krijg trek van al dat culinaire geouwehoer. Ik ga even naar beneden om een partijtje te grazen in de koelkast. Dat wordt sterwaardig kan ik je vertellen.
Niets zo lekker om de bak babi pangang of willekeurig ander nummer bij de chinees 's nachts nog even koud uit de koelkast leeg te nassen.
Ja, nu u het zegt. De Kerstsol is nog niet op ... Maarrr, ik beheers me.
Knap van muzelluf, toch. Evocatus
1e kerstdag:
Gestoomde broccoli in chocolade knoflook saus .
Pannekoek met gerookte makreel en een bolletje vanilla ice in pinda saus.
Ik heb nog over ,voor een liefhebber.
Pindasaus maakt alles eetbaar. Probeer maar.
Nederland is culinair bedroevend, vooral boven de grote rivieren.
En er zijn niet eens grote rivieren in Nederland, kun je nagaan.
Bushmeat in Congo-Kinshasa, héérlijk. Twee dagen later wel hoge koorts gepaard met spierpijn, hoofdpijn, keelpijn, huidbloedingen en blaasjes, braken, diarree, bloedingen uit mond, neus, bloedblaren en inwendige bloedingen.
Maak je vaak zulke beginnersfouten?
Ebola is er niks bij....
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 23:01: Dat bestaat niet echt, werd mij daar verteld.
@R. Skickr | 28-12-19 | 23:10: Klopt, is een ingebeelde aandoening.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 23:18: Het was ook fantoomdiarree kwam ik achter.
@R. Skickr | 28-12-19 | 23:23: Kortom, geen man overboord.
Koude friet met maggi
Koude frikandellen broodjes
Koude saté broodjes
Ik ben nou eenmaal een koele kikker
Koude hete saus is het helemaal! Ik gooi het overal op!
Sitalsing is vergeten zichzelf te noemen in de dingen die mogen achterblijven. Dom mens is het ook.
Als ze eetbaar was, konden we dat oplossen.
Maar kanibaliseren mag ook al niet in NL.
Dus helaas. Evocatus
Wat een draak van een column van die Sitalsing. Waren de echte schrijvers met een mening op?
Die Sitalsing mag zelf in de jaren 10 achterblijven. Bedilzuchtige linksheks.
Ja gat dus. Daar gaan de laatste dagen van het jaar. Kuifje arsdrip, ik heb goedkoop 2 wollen truien gekocht, zal iemand ze alle twee in je reet bezorgen? Ik moet wel je toestemmings forrmulier hebben.
@Modder. | 28-12-19 | 21:57: Heel erg vriendelijk van je, Modder, maar ik heb al diverse wollen truien in mijn kledingkast liggen. Misschien kun je ze aan iemand anders cadeau geven.
@5611 | 28-12-19 | 21:53:
Sitalsing, de muts die met haar vaginale azijn om de dag pagina 2 van de Volkskrant nat pist.
Ik doe altijd satesaus over de bloemkool. Past zoveel beter dan kaassaus. Echt heel goed.
Bonen en een eitje erbij dan heet het Gado Gado. Zijn heel veel Indonesische schaatsers groot mee geworden.
Idem
Andijvie stamppot met chilisaus.
Probeer eens een peper roomsaus. Die eigenlijk voor de biefstuk is bedoeld. Ook heerlijk.
Naturel chips met een groot stuk melkchocolade en dan je hele bek volproppen. Heel heilzaam bij een kater.
Die Sheila is overigens geen touw aan vast te knopen dus die laten we ook lekker achter in de jaren 10.
Warme yoghurt met doperwten, heerlijk...
Ach, de aligatormedaillons waren in de aanbieding bij Linders. Smaakte naar kip, met vleugje varkenshaas. Wel erg stevig.
Sitalsing aan het woord::
"Zendtijd eisen bij een club die je hysterisch krijsend als brenger van
nepnieuws hebt gekwalificeerd – en daar zelf de ironie niet van inzien".
- "Onbeheerst ‘Politiek vonnis!’ krijsen bij elke gerechtelijke uitspraak die niet
bevalt".
- "geweeklaag bij elke kiezelsteen die scheef op het tuinpad ligt."
- "de oprispingen van de buurman met de sherryfles betreft."
- "getikte klimaat ontkenners tegen de borst te drukken".
- "Het collectieve gejank"
Zo, dan weten we een beetje hoe mevrouw Sitalsing mensen beluistert die niet met haar mee willen deugen.
Wat is dat toch met het idioom van de deugmens: krijsen, huilen, janken, jankeballen, blaten, blèren, roeptoeteren - nergens hoor je zoveel lawaai als in teksten van deugers over hun niet-deugers: volgens hen 'schreeuwt' Wilders ook altijd vanaf de zijlijn, 'blaat' Baudet zijn fascistoïde teksten en volgens bepaalde reaguurdes alhier 'jankeballen' de anderen heel wat af.. Mijn ervaring is toch dat het geschreeuw vaak aan de andere kant opklinkt. Stukje projectie wellicht?
joh, maak je niet zo druk.
@Afgeschminkte Bassie | 28-12-19 | 21:13:
Nee joh.
Hoe harder men schreeuwt, hoe meer men weet dat men ongelijk heeft. En hun methoden zijn sinds Fortuyn nog steeds het zelfde. Demoniseren, negeren, belachelijk maken, vergelijken met Hitler/fascisme, buitensluiten.
Hee wacht even die Sitalsing of zo deugt wel hoor!
Wilders c.s doen gewoon ook mee in de bralwedstrijd. Dat heet dan benoemen en dat is weet een excuus om niets te hoeven doen ( want onmogelijk)
Die geprakte dampende mengelmoes van onverenigbare ingrediënten van Juf Sheila vind ik anders ook aardig wansmakelijk. Als je dat op je intellectuele bord krijgt zou ik ook zeggen: wat is dit?
We openen de gangen met de stelling dat uitvallers gedwongen worden een tegenprestatie te leveren, en dat blieft ze niet. Dus eigenlijk moeten de invallers, opvallers en doorzetters voor hun inspanningen en prestaties gestraft worden met boetes om de uitvallers (onder dwang, niet via een vrijwillige verzekering) toch minstens het bestaansminimum te geven. Liefst meer als ik de toon van Juf Sheila zo hoor. En daar moeten ze dan NIETS voor hoeven te doen als tegenprestatie? Jij bent zwak en zielig, ga jij lekker uitslapen en je hele dag de ledigheid opvullen en klagen dat je maatschappelijk en sociaal bent buitengesloten, terwijl anderen voor jou naar het werk moeten. Zelf naar je (deeltijd)werk gaan om daar voor je uitkering een inspanning te leveren die je wél aankunt of tegen een kleine betaling die wellicht deels (of geheel niet) wordt gekort op je uitkering maar je altijd netto meer krijgt, maakt je een slaaf, of zo? Maar de ander die 40 uur of meer per week werkt en klaagt dat hij\zij de eigen broek moet ophouden én moet opdraaien voor mensen die helemaal niks doen en daar toch zowel de basis als luxe voor krijgen op zijn\haar kosten is een aso, geen slaaf.
Dan een vreemd tussengerecht, een soort amuse bouche allegaartje of proeverij van willekeurig uit de koelkast gegrepen brokjes. Timmermans komt aan bod, dat wekt ook al geen eetlust op, Dijkhoff komt langs voor een gratuit biertje in zijn smoel. Je mag geen kritiek hebben op de media en tegelijk in de media verschijnen. Want als je kritiek hebt op de media moet je ongehoord blijven en de media ongestoord door laten gaan met desinformeren namens het Nederland dat weet hoe het heurt. Zoals klimaatwetenschap. Mevrouw is zelf klimaatwetenschapper? Of slechts de boodschapster die al haar informatie hierover door tien filters en doorgeefluikjes heeft laten passeren, onderweg gekruid en meermaals opgewarmd om ergens op te lijken en het met veel aplomb op tafel te smijten: dit leesvoer komt van een gerenommeerde topkok die weet wat hij doet. Heeft u hem zelf gezien en in de keuken gestaan? Nee, ik geef het slechts door, maar weet het zeker. Iedereen die twijfelt is een ontkenner van culinaire hoogstand.
Dan even kwaadmaken over mensen die zich kwaadmaken over tv, want wie kijkt er nog tv. Waar maakt u zich dan kwaad om juf? Het is toch zogenaamd niet relevant als de tv bagger serveert als een viersterrengerecht? Niemand die het vreet toch...?
De sociale media zijn slechts oprispingen van de dronken buurman met een sherry'tje teveel op? Tenzij je hier briljant alludeert aan Sjerry Baudet (?) lijkt me sherry meer iets dat mijn moeder of oma nog hebben gedronken inmiddels decennia terug. Welke vent dronk toen of drinkt tegenwoordig nog Sherry? En aan welke bron moeten wij ons dan laven voor informatie? De oh zo objectieve tv-koks of de dame uit de Volkskrant die zegt dat zij toch niet relevant meer zijn?
Gedweep met Bercow en Brexit. Nou eindelijk iets zinnigs op tafel. Alleen was dat dwepen en jeremiëren over hoe het licht uit zou gaan in heel Europa en het VK zou afzinken zodra die Brexit een voldongen feit was een geflambeerd hapje niks waar alleen de Timmermansen en Junkerianen de vlam van brandend hielden met liters extra sterke verhalen en drank erbij.
Het volk is een verzinsel? Gut ik wist niet dat ik al die mensen met wie ik in een land leef en een taal en cultuur deel een hallucinatie waren. Misschien moet ik wat meer pillen slikken. En ja, bruine mensen (ze zegt het zelf) met andere waarden dan de Joods-Christelijke (die ik ook niet blief) zijn vast heul compatibel met je fusion-keuken van de uitermate succesvolle Nederlandse multicultistaat. Wat gaat het hier fantastisch. Nee, die olie die je daar met liters tegelijk bij dat ei smijt, onder lijzig roeren i.p.v. kloppen, dat staat echt niet onder je neus te schiften, daar kan nog meer bij. Er is hier al zo veel geschift in en aan dit land, wat maakt het nog uit.
Twijfel over de onfeilbaarheid van mensen die voor door de Staat gefinancierde instellingen werken staat ook niet op het menu. Wetenschap kent geen twijfel of inspraak of alternatieve theorieën aandragen en de bestaande toetsen zeg.... Daarom is er sinds de ontdekking van de wetenschappelijke methode ook nooit een voortschrijdend of veranderend inzicht geweest. Het is niet alsof we nog geen halve eeuw geleden werden verteld dat we juist een Ijstijd in zouden gaan of allemaal dood zouden gaan van honger en overbevolking of zo.
Kennelijk vind mevrouw het ook prima als sociaal zwakkeren die zichzelf al niet of nauwelijks kunnen verzorgen, improductieven die in leven gehouden moeten worden en van luxe voorzien door productieven, mensen die er geen Joods-Christelijke maar nog veel conservatiever en achterlijker intolerante waarden op na houden, net zoveel of zoals nu zelfs meer kinderen moeten krijgen dan westerse, geëmancipeerde vrouwen en mannen die wel werken, statistisch minder problemen veroorzaken en ook een aanzienlijk grotere kans hebben dankzij genen en\of omgeving op gelukkige, gezonde, kinderen met respect voor vrijheid, gelijke rechten en tolerantie voor anderen. Geen zekerheid, wel meer kans. Met meer geld en meer loten is de winkans in de loterije des levens net wat hoger. Maar nee, denkt juf, een beetje zout, peper en kruiden maken een saai Nederlands stampotgerecht toch net even wat diverser en pittiger, dus smijt er gerust maar gelijk de hele pot in. Gek genoeg gevolgd door juist kritiek op betutteling en hekelen van kritiek op "verkeerd stemmers", maar juf Sheila, wat doet u nu zelf net?
En iedereen die zich niet laat dicteren door een jankende minderheid van jengelende ondankbare nieuwe Nederkleuters en hun deugvriendjes, die is oud en jankt. Je moet je toch af en toe maar onder dwang andermans mening of wil door de strot laten drukken als die subjectief beledigd is door een geliefde traditie die helemaal niet beledigend bedoeld is en accepteren dat een vrouw vaginaal gepromoveerd wordt i.p.v. vrijwillig bovenop komt op haar merites.
Dan als toetje eindelijk iets dat te pruimen is. Toegeven dat Amsterdam niet het hoofdgerecht van Nederland is. Maar dan weer overgoten met een vreemd roodbruin sausje dat je enerzijds mensen geen schuldgevoel moet geven voor het feit dat ze leven, maar anderzijds het systeem dat hun dat leven toestaat onderuit getrokken of veranderd moet worden. Zoiets als: ik ga je niet schuldig laten voelen voor kopen van kleding van arme buitenlandse arbeiders of dat je een vliegreis maakt hoor. Ik ga slechts die arme arbeiders van hun baan en inkomen verlossen en brandstof zo duur maken dat alleen mijn soort mensen nog vliegreizen kunnen betalen. Want ik betuttel niet en doe niet aan life shaming tot je uit wanhoop de hand aan jezelf slaat, ik snij je zo zelf wel humaan de strot af...
Uitstekende reactie op het Sitalsing' tekstueel wanproduct. Wilt u alstublieft deze reactie doorsturen naar Sita? Kan gewoon via de Volkskrantredactie, met de vermelding: 'gaarne doorzetten naar mevrouw Sitalsing'. Mijn ervaring is dat dat altijd gebeurt.
@piloot47 | 28-12-19 | 20:47: Is te lang voor een brief in de VK. En ze plaatsen sowieso maar heel weinig reacties van lezers.
Wol | 28-12-19 | 20:38
Verveling doet rare dingen met den mensch...
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 21:00:
Gaat niet om plaatsing bij de reacties, daar kom je toch nooit door de deugfilters heen, alleen de - wat ik noem 'huldestukjes' komen er door: 'Wat een ontzettend leuke reportage over ....."etc.
Het gaat erom dat je die Sitalsing bereikt en ze enig tegenspel krijgt. Zelf zal ze nooit op GS kijken, dat is tenslotte maar een 'basket of deplorables'.
@piloot47 | 28-12-19 | 21:12: Je kan haar alleen raken als je haar publiekelijk kunt aanspreken. Dus als Wol zijn betoog wat inkort en aan de GS-redactie vraagt of ze het willen plaatsen...
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 21:25:
Regel uit het onderwijs: zet nooit een leerling publiekelijk in de klas voor schut - de leerling zal in de agressieve verdediging schieten om zijn gezicht niet te verliezen en de klas achter zich te krijgen - maar spreek hem/haar na de les onder vier ogen aan. Grote kans dat je met een handdruk uit elkaar gaat. Hetzelfde gaat - naar mijn eigen ervaring - op met columnisten: schrijf een open en eerlijke reactie (niet anoniem!) op het schrijfsel en je krijgt een serieuze reactie terug, waaruit blijkt dat je reactie wel degelijk is aangekomen. Mogelijk zie je daar iets van terug in latere columns.
De totale hypocrisie vlijmscherp verbeeld. Plus veel.
Prima plempsel. Tells It All!
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 21:25:
Dit is een goed voorstel.
@piloot47 | 28-12-19 | 21:37: Werkt niet bij linksmensen, die beginnen altijd te schreeuwen en te krijsen.
@piloot47 | 28-12-19 | 21:37: Je moet geen vriendjes willen worden met columnisten die jou irriteren. Die moet je juist hard aanpakken, vind ik. Er vol bovenop.
@Wol,
LOL!
Grondige aanpak, Tot de enkels toe...
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 22:33:
Zinloos, ze luisteren toch niet en je bevestigt alleen maar hun vooroordeel tegen de 'anonieme schreeuwers'. De vingers gaan in de oren en gezang klinkt op: lalalalaaaala..... schijnbaar vriendjes worden (dus niet) ontregelt ze en laat ze die handen van de oren halen. Nogmaals: dat werkt. Weet ik. Niet direct, maar langzamerhand.
Maar zie maar. Goede nacht.
De vraag is natuurlijk. Hoe smaakt muskusrat eigenlijk ? We hebben er genoeg van.
Waterkonijn, dat is prima te eten!
U heeft het over het waterkonijn? Schijnt een heerlijke delicatesse in Vlaamse restaurants te zijn.
@Jeff Hawke | 28-12-19 | 20:47:
Inderdaad. Zo heb ik 'm een keer op een menukaart zien staan. Dromende van bologige knaagdieren met kieuwen en zwemvliesjes tussen de poten heb ik toen maar bedankt. Maar eigenlijk zijn het gewoon dikke woelmuizen die nabij de waterkant leven. Niets met het geslacht rattus van doen. Als we nu allemaal waterkonijn gaan eten scheelt ons dat jaarlijks miljoenen aan dijkbeheer. Patatje waterkonijn, muskuskroket, frikondel, enz. Sneu voor de rattenvangers, maar de een zijn dood..
Naast dat het prima te nassen is kunt u van dit weledele dier ook een prima hoofddeksel voor de koude dagen maken. Wat overigens ook een van de hoofdredenen is dat deze exoot überhaupt naar deze contreien is gehaald.
Als het net zoiets is als de Thaise noo-na ( rijstrat ) niks bijzonders, beetje slappe structuur met een ielig vettig laagje, eigenlijk gewoon iets kipperigs, alleen minder droog.
@suscrofa | 28-12-19 | 20:54: Ik heb ze ook een tijdje geleden in de vijver gehad. Grappige beestjes om te zien, maar ze vernielden wel mijn vijver, maakten allerlei gangen onder de oever, en knaagden mijn planten kapot, dus heb ik toch maar de rattenvanger gebeld (waar ik woon is dat overigens in zo'n geval ook verplicht). Nu nog de mollen uitroeien.
Een beetje als konijn. Wordt ook wel water konijn genoemd bij de Vlamingen
Boef Bouillon, eh Boeuf Bourguignon. Met hele krokante frietjes. Sjiek frietje stoof dus.
Vers goudgeel gerookte sprotjes,
heerlijke maaltijd voor de "armen" van toen en nu.
Pilchards/sardijnen.
Wassen,in een vergiet uit lekken en dan met alles(inclusief ingewanden en schubben )diepfrituren.
Dan limoensap er oversprenkelen en peper en zout en met je handen kop er afen ingewanden er uit en dan eten. Zorgen dat je handen onder de limoen en zeezout en peper komen zodat je af en toe je vingers af kunt likken. koningsmaal.
Wij hebben altijd een blik Russische sprot in huis.
Voor het geval dat. Ga niet nu in keuken rotzooien,
maar zullen wel van Duitse makelij zij, Zijn Moffen
goed in, in Russtijl eten maken.
'k Vind mooi geweest.
Truste. Evocatus
Eet het liefst eigengevangen zeebaars, hop, al dan niet uit de (binnen)Maasmonden.
Vanavond, at net als medearaguurder @RuimedenkerT met schoonmoeder met zijn kerst, boerenkool, maar dan hier (+ knoflook en dan met een Indoneese sambal twist you see ;-)
-
Gekookte wildvogelvleesballetjes.
Slurpen uit de gekookte/gerookte varkenspoot.
Kippenlevertjes *jamjajham!*
-
Och man.
Voedsel.
Fijn lekker eten.
ZO belangrijk. En je kunt het zo goedkoop.
Maar veel Nederlanders hebben geen IDEE waar ze moeten beginnen, of waar dat fijne recept over gaat.
Vind dat zelf triestig.
Glaseye snappers, kopen ingewanden er uit. Harde schubben er af met een vork.
Beetje boter in de pan en dan met wat knoflook,bieslook zout en peper even braden tot hij van de graat valt.heerlijk.
of tonijntartaar met knoflook,gehakte rode chilli's een rauw ei verse koriander limoensap en met wat durum en dan burgers van maken.
@miko | 28-12-19 | 20:28:
HA!
Geen verassing dat juist jij hier een lijntje harder en verder kwam uitgooien, ouwe taaie Caribische haaienvinnevanger van ons ;-
@chicago river | 28-12-19 | 20:32:
Ja het was ook kop en ingewanden er uit. Niet kopen ,..nooit!!
Trouwens haaien pleuren we terug behalve misschien eens in de zoveel heer een mako.
Bij "Slurpen uit de gekookte/gerookte varkenspoot" heb ik even een black out gehad, gna.
@miko | 28-12-19 | 20:35:
Ja, beter wellicht wel ja. Is een mako goed te eten ja?
Heb geen medelijden met haaien.
Part of top of the food chain. Sell it out, or bust out.
@MickeyGouda | 28-12-19 | 20:36:
Dat voelt voor mij als de vetjes van het draadjesvlees afsnijden en aan de vetjesliefhebber aan tafel geven. Spontaan misselijk.
En dan ben jij nog een fulltime vegetariër ook.
@chicago. Maar eet smakelijk uiteraard!;)
@letopuwzaak | 28-12-19 | 20:52:
Die vetrandjes zijn goed voor een tweede plaats!
@MickeyGouda | 28-12-19 | 20:36:
Ja Mickey, tel je zegeningen.
Ooit in de zomer, in een warm zomers buitenland (met de deuren en ramen open!) een vol pak varkenslever lopen bakken.
Nou.
En daar komt het.
Komt huisgenote (vegetarier) binnen.
En die gaat praktisch over haar nek.
(het meurde ook als de hel)
Vegetarische huisgenote heeft me serieus 3 dagen niet aangekeken of aangesproken uberhaupt..
@letopuwzaak | 28-12-19 | 20:57:
@MickeyGouda | 28-12-19 | 20:59 |
I see what you both did there ;-
@chicago river | 28-12-19 | 21:09:
Lolol. Iets zegt mij dat jij ook niet vies zou zijn van "andouille". Terwijl mijn man en schoonvader hiervan smulden hing ik buiten van ellende over het balkon. Het rook als een riool. "Heel goed te doen", zo luidde hun oordeel.
@chicago river | 28-12-19 | 20:44:
Mako is heerlijk,de meeste haaien gaan gewoon terug,maar mako's rollen zich nog al eens vast en voordat je ze dan los hebt,...zezijn ook niet zo taai als de meeste andere haaien. Die kun je een half uur later nog terug zetten bij wijze van spreken. Mako's zijn snelle zwemmers en daarom snel uitgeput als ze geen zuurstof krijgen,tenminste dat denk ik zo. Het vlees is bijna zwaardvisachtig.(zwaardvis geen marlijn.)
Vanille cake met plakje jonge kaas.
(Cake proeft niet droog, jonge kaas lijkt dan geen stopverf)
Ik verwachtte dat u, gezien het onderwerp, het recept voor gebakken asielzoekers met ons wilde delen.
Een Jos Brinkie is toch de ultieme viering van culinair Nederland: youtu.be/mxs4-0oYZ5o
Nha, Van mij mogen we juf Sheila wel achterlaten.
Alles wat de nederlander aangaat is bizar, behalve de uitkering, daar zijn buitenlanders gek op!
Spliterwten. Die kook ik dan helemaal de moeder. En dan gooi ik daar allemaal vlees en groenten in en zo en dat kook ik dan allemaal hartstikke dood. Lekker.
En als het klaar is heet het erwtensoep.
@tweetybird | 28-12-19 | 20:02: snert
Je_zeulende_zusje | 28-12-19 | 19:59
Mag ik dan dan bij jou?
*om lippen likken doet*
Lucas Rive mag dan onlangs zijn overleden, we hebben hier op GS een veelbelovende opvolger gevonden. Ons Zeulende Zusje is Michelin-ster-waardig. En nu maar hopen dat ze geen potten en pannen uit haar handen laat donderen....
Patat met, zonder vork.
Dat is belgische patat in een puut. Lekker smeren.
@suscrofa | 28-12-19 | 19:59: Friet non de juu!!
@Ramses Sappie | 28-12-19 | 20:19:
Excusez moi. Pardonnekes. Dat is belgische "Friet" (hosanna, praise the almigthy lord of fried potatoes) in een puut. Lekker smeren
@suscrofa | 28-12-19 | 20:25: alors, het is u vergeven. De kroketten zijn overigens beter in Holland.
De kaviaar van m’n schoonbroer die ie van zakenreis naar Azerbeidzjan mee naar Nederland en op eerste kerstdag serveerde. Hij dacht dat wel goed zou blijven, niet luchtdicht verpakt en buiten de koelkast bewaard. Zonde, was een ons beluga.
Toen de verpakking open ging, rook u de zee?
@J.Luns | 28-12-19 | 19:56: hij was groen uitgeslagen en ik rook meer zee dan ik wilde ruiken idd.
@mexicano + satesaus | 28-12-19 | 19:59: Zonde, maar gelukkig is het jullie opgevallen. Kan men erg ziek van geraken.
Als ik kannibaal was, dan wist ik het wel. Zou ik eerst Mark Traa opeten, gestoofd met een smeuiige gembersaus en veel knoflook. Met mes en vork. Want we hebben wel de juiste tafelmanieren jedoch.
Hoi Hannibal!
Ik ken ene Dimitri die kont eet
With a nice Chianti.
@horsteknots | 28-12-19 | 19:51: And some fava beans..
Slvslvslvslv!!
Even inhoudelijk reageren. De column van Sheila in de VK gelezen. Maar ik vind daar wat van. Ben ik de enige die er een beetje de kriebels van krijgt?
Nee, ik ook,... teleurgesteld, depressief wordt je ervan. kwetskultuur.
@RickRD | 28-12-19 | 19:47:
De hele column is samen te vatten met: "Jullie zijn stom". Wat een armoede. Wat een ongelooflijke geestelijke armoede.
Dit was voor mij eerlijk gezegd een eerste kennismaking. Als ik mevrouw Sitalsing hierna nooit meer zie of lees kan ik daar goed mee leven.
Bij de tweede alinea moest ik overgeven, net nadat ik een gefrittuurde mars had gegeten.
Zie mijn reactie hierboven. Ja, ik vind daar wat van. En 'Wol'zeker ook: prima reactie, die niet beperkt mag blijven tot de GS-pagina's.
Net was ik nog onwetend en kriebelvrij.
Wol heeft inderdaad een veelomvattend stuk geschreven.
@omanders | 28-12-19 | 19:54: Ik denk dat ze ons een basket of deplorables vindt. Het interesseert me helemaal niets.
Als ik alleen thuis ben; Heinz witte bonen rechtstreeks uit het blik en koude vega-ballen met mayo. Investigation Discovery op tv. Topavond. Oordeel niet opdat gij niet beoordeeld wordt.;-)
Koud, MG? Nee toch?
@Hetkanverkeren | 28-12-19 | 19:55:
Ernstig? Gelukkig dan maar dat ik mijn échte guilty pleasures buiten beschouwing heb gelaten. Uiteraard ben ik nu reuze benieuwd naar de jouwe!
De vegaballen heb je toch wel eerst gebakken en toen af laten koelen en toen koud opgegeten????
@nedpol | 28-12-19 | 20:05:
Uhm, noop. Ik ben de enige vegetariër in huis, dus als ik gekookt heb voor de rest ga ik verder voor gemak.
@MickeyGouda | 28-12-19 | 20:04: Het is ongetwijfeld te vroeg gejuicht MG, maar ik geniet mijn pleziertjes tegenwoordig zonder obligaat calvinistisch schuldgevoel. Ik leef mijn leven, hoe weinig spectaculair de laatste jaren ook. Geen idee of het nou echt volwassenheid is, maar ik lijk er in geslaagd om me zelf maar niet meer al te serieus te nemen.
Het was een zware bevalling:-). Dus nee, heel af en toe doe ik nog wel eens dingen die onzelieveheer eigenlijk zonde vindt, maar dat perspectief zal me nogmaals jeuken.
Een leuke levenshouding die een beetje het midden houdt tussen het oosten en het westen (een soort van yin yang, maar dan anders) is het hedonisme. Die wil dat de weg naar geluk matiging is, want hoe langer (en dus meer), hoe beter.
De eerlijkheid gebiedt mij wel te bekennen dat matiging in geen enkel opzicht mijn forte is. Zijn we terug bij de relativerende observatie dat voldoening wel eens in een korreltje zout zou kunnen zitten.
Maar een Engels ontbijtje als comfort food: die warmte vind ik zelf toch echt minstens de helft van het genot. Serveertip: HP Sauce in plaats van mayonaise. Het is voor bovengenoemde combinatie zo ongeveer uitgevonden meis! Maar doe alsjeblieft vooral je eigen ding.
@MickeyGouda | 28-12-19 | 20:04:
Ik wil die andere pleasures nu ook weten uiteraard!
Herkenbaar recept, iets dergelijks kan ook makkelijk met pasta. En dat kan ook prima koud.
Investigation past elke maaltijd.
@MickeyGouda | 28-12-19 | 20:14:
Lol. Ben benieuwd naar jullie kerstmaaltijd:)
@Hetkanverkeren | 28-12-19 | 20:51:
Je leefstijl - of is het eerder 'bewustzijnsniveau'? - klinkt benijdenswaardig en inspirerend, Hetkanverkeren. Mooi om te weten dat volharding zich uiteindelijk loont. Die HP sauce gaat op het lijstje!
@letopuwzaak | 28-12-19 | 21:01:
Nah, ik kan mij hier met goed fatsoen toch al niet meer vertonen, dus doe maar liever een uitgebreid verslag van de jouwe. :-) Met kerst hoefde ik alleen maar aan te schuiven in een gezellig jurkje. Had jij ook vrijaf?
@MickeyGouda | 28-12-19 | 21:22:
Haha. Ja, hier soortgelijk. Manlief beschikt over meer culinaire kwaliteiten en had op verzoek van diverse familieleden verschillende gerechten bereid. (Ik weet niet of er ook nadrukkelijk gevraagd is of ik dit niet wilde doen:))
@letopuwzaak | 28-12-19 | 22:02:
Lolol. Ik zie in gedachten hoe jij de deur open doet en de gasten angstig scannen of je geen schort draagt. Uit eigen ervaring weet ik dat het handig is om niet alles te kunnen. Het eerste jaar van ons samenzijn zag mijn wederhelft mij strijken en hij is per direct overgestapt op strijkvrije overhemden.
@MickeyGouda | 28-12-19 | 22:15:
Lol!! En ik maar denken dat ze mijn kerstoutfit bewonderden;)
En het jammer vonden dat ik de tweede avond moest werken haha.
Maar even menens: een overhemd strijken is echt niet te doen.
@letopuwzaak | 28-12-19 | 22:34:
De geveinsde teleurstelling "Ach, jij moet werken?!". Zie het helemaal voor me. T.a.v. die overhemden: mijn man is ruim twee meter. Zo'n hemd past amper op de strijkplank! O_o
God wat is die Sheila Sitalsing toch een zeikwijf:
"Het collectieve gejank uit heel oude kelen bij elk voorstelletje om de ramen open te zetten en hier en daar iets heel kleins te veranderen – een paar roetvegen, hier en daar een vrouw – om de achterlijkheid van dit land af te schudden."
Terwijl Sheila de achterlijkheid die zich meester maakt van dit land vertegenwoordigd.
Ah, u was mij voor. Wat u zegt dus.
Ja, maar ze citeert The New Yorker bij Buitenhof. Deugen is een vak.
De diepe minachting die uit zo'n comment spreekt ook, door een surinaams hindoestaanse vrouw. Die gezien haar culturele achtergrond, suriname en india natuurlijk recht van spreken heeft, want toevallig wel de twee meest beschaafde, democratische en ge emancipeerde landen op deze aardbol.
We hebben het wel over de Volkskrant.
De meest zure krant van NL.
Dus wat verwacht je anders van een columpjesschrijfstertje?
@De Briemusketier | 28-12-19 | 19:52: Sheila is nog steeds boos op Stef Blok, die Suriname een failed state noemde.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:57:
Als je land sinds 1980, na vijf jaar democratie, wordt bestuurd door een massamoordende drugssmokkelende psychopaat dan ben je met recht een failed state. Sheila meet met twee maten, een voor de faciliterende blanke Nederlander, en een voor de gefaciliteerde belangenverenigingen met een abonnement op gratis geld uit Nederland.
@De Briemusketier | 28-12-19 | 20:03: Dat was mij ook al opgevallen. Ik lees de VK, maar Sheila, Bert en Loes sla ik altijd over. Zo hypocriet, zo politiek correct en zo voorspelbaar..
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:57:
Anders gaat ze daar toch lekker wonen om het tegendeel te bewijzen.
@LiniaalRectaal | 28-12-19 | 20:28: Columnist bij De Ware Tijd. En dan lekker kritisch over de Surinaamse President en zijn entourage schrijven. Iets zegt me dat ze dit niet durft. Zal vast ook te weinig betalen...
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 20:19:
Die voorspelbaarheid is mede daarom dermate irritant omdat het feitelijk een vorm van luiheid is. En de kunst der luiheid is gebaat met enige creativiteit. en zonder vervelende oogkleppen en tunnelvisie. Wat dat betreft zou Sitalsing eens in haar eigen schedel wat zuurstof toe mogen laten. Wie weet heeft ze dan eens een keer wat relevants te melden, zoals bijvoorbeeld een Eigen Mening.
Het xenofobe gedoe jegens de Nederlandse Samenleving van derde wereldrepresentanten met hun kudtopmerkingen over Nederlanders uit 020 dat kennen We inmiddels wel.
@De Briemusketier | 28-12-19 | 20:40: Ze zit daar ook alleen maar omdat ze een kleurtje heeft en vrouw is. Ze is niet aangenomen vanwege haar kwaliteiten.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 20:50:
Daar heb ik op zich geen moeite mee, vrouwen met een kleurtje zijn ook mensen, maar waarom altijd zo negatief over Nederland en de Nederlandse Bevolking. Waar komt de structurele anti Nederlandhouding van Sitalsing, Gario, Simons en Airfryer cs etc. vandaan?
@De Briemusketier | 28-12-19 | 21:01: Jaloezie. Iedereen bewondert Nederland en de Nederlanders en dat roept tegelijkertijd veel afgunst op. Vooral bij zogenaamde trotse mensen die zich er bewust van zijn dan het land van herkomst eigenlijk maar een puinhoop en een gribuszooi is.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:57: Technisch gesproken is Suriname geen "failed state" omdat de definitie daarvan is dat de staatsorganen geen gezag meer kunnen uitoefenen in grote gedeeltes van het land. Libië is momenteel een voorbeeld daarvan.
Weetabix laten zwemmen in appelsap of cornflakes met Tang.
Als apperatief: flensjes met zalmkaviaar.
Zonder flensjes maar met steurkaviaar is ook lekker!
Klontje creme fraiche erbij om het af te maken. Kuzna !
Op elke reactie reageren en het op een gegeven moment zat zijn en niet verder komen dan tjee, whooo, oh, aaah, etc...
Het is een intens zielige, eenzame man die dolblij is dat hij nog wat contact heeft.
Of anders de nog warme hersens uitlepelen bij een levend aapje.
Wel zijn hoofdje vastgebonden in een gat in de tafel, anders spettert het zo.
Hé, alle culturen zijn gelijk, je weet toch?
Dat is een fabeltje. Letterlijk een Broodje Aapverhaal.
@omanders | 28-12-19 | 19:43:
Klopt, die scène uit Faces of Death is fake.
@omanders | 28-12-19 | 19:43:
Was dat maar waar, maar het tegendeel is waar, namelijk dat wat Piet zegt waar is. En dan verwijs ik niet naar het FoD-filmpje maar wat verder research naar deze smakeloze en wrede manier van eten wijst zeker uit dat men dit deed.
Nou, ik heb nog over. Duh.
Er schijnen ook gebieden te zijn waar geroosterde pygmee op het menu staat.
@De waard zijn gast | 28-12-19 | 19:48: Dat soort boude beweringen die je te staven met linkjes.
@De waard zijn gast | 28-12-19 | 19:48:
De reactie van omanders gaat over de laatste regel van Pier.
@RickTheDick | 28-12-19 | 20:00: Karbier slaat ook wel een beetje door.
Als je een bon had , kon je met Leidens ontzet een gratis haring krijgen.
Haring is lekker, haring kan lekker zijn, deze was dat niet, een dag vantevoren schoongemaakt, ranzigheid was troef.
Alle andere mensen stonden vrolijk hun kotshapje naar binnen te werken, niemand die ook maar klaagde.
Toen wist ik het zeker, ben een fijnproever.
Een parkeerbon?
Doe er dan oo slagroom op. Haring met slagroom.
Heidenser dan roodbruinzwarte bloedworst of zwartkleurige varkensbloedsoep met dikke gortbrokjes erin kan niet... Mjammie. Echte cholesterolbommen zijn kabanosworstjes van paardenvlees of knalwitte reuzel. Of kippenlevertjes met gebakken ui. Dit behoort tot de eetgewoonten die Moldavische Roma graag ingevoerd zouden zien worden in Nederland.
Als iemand mij uit kan leggen wat de definitie van een 'bizarre eetgewoonte' is dan kan ik deze vraag wellicht beantwoorden. Tot dan is in mijn optiek 'vreten met je anus' een rare eetgewoonte, maar daar doe ik niet aan.
Voor vreten uit je anus zijn dan weer genoeg liefhebbers te vinden.
@RickRD | 28-12-19 | 19:32:
Hahahaha!! Ja, gatver. Ok, die reken ik ook tot de bizarre eetgewoontes ;-)
Zeekomkommers vreten met hun anus en schijten met hun bek. Vieze mormels. Maar ze schijnen eetbaar te zijn. Misschien iets voor Mark Traa. Waar prikt ie dan z'n vork in ? Een tot anus geëvolueerd dier.
Goed simpel eten is meestal lekker. Nederlanders doen vaak maar wat, te veel en vanalles door elkaar. Met kerst dan nóg erger... Dat gedoe met tig sausjes alleen al.
Ik heb wel gezien dat al het eten in principe oké was, maar ALLES tegelijk en maar mengen (?) Wat wil je nou eigenlijk?
Als je het niet kunt prakken hoeft het van mij ook niet.
Mengen is altijd fout.
Voedsel dient te worden geprakt en met een flinke schep appelmoes naar binnen te worden gelepeld.
#traditie
@RickRD | 28-12-19 | 19:32:
Kom eens een keertje eten.
@Kapitein Sjaak Mus | 28-12-19 | 19:34: Alleen als mevrouw RD ook welkom is. Die is gek op appelmoes.
@Kapitein Sjaak Mus | 28-12-19 | 19:33:
Prakken en in het midden een kuiltje voor de jus
#traditie
Brokjes met leverworst. De hond is er gek op.
Ik heb een middeleeuwse eetgewoonte. Ik scheur grote lappen gebraden vlees met mijn blote handen aan stukken en zuip daar bier bij. Heerlijk!
Apart.
Ik eet gebraden vlees altijd gewoon op. Met mes en vork, en inderdaad ook wel eens met een biertje.
@omanders | 28-12-19 | 19:45: Ligt dat niet zwaar op de maag, mes en vork?
@wijsvinger | 28-12-19 | 20:01:
Mits je gewoon ijzeren bestek neemt en geen zilver,of rvs of plastic valt het mee op een aantal perforaties na.
Gebakken ganzenlever op een toastbroodje met een lekker wijntje erbij. Niet apart, wel immoreel, maar ontzettend lekker!
Getver!!
Ganzenlever is heerlijk en eet ik graag, maar niet gebakken.
Yuk.
@Berbaar | 28-12-19 | 19:28: Jij eet ganzenlever liever rauw?
Mocht je weer ooit bij de normale mensen terug willen keren: www.receptenvantopchefs.nl/voorgerech...
@omanders | 28-12-19 | 19:46:
Niet rauw maar foie gras poêlé is gewoon smerig.
De beste foie gras is van eend. De lever van een gans is gemest veel groter, maar aanzienlijk minder van smaak. Dat weet iedereen.
Mijn maat had een vriendin, zij smulde ervan als hij het ejaculaat uit haar vagijn slobberde en dan in haar mond deponeerde.
Te veel informatie. Dit willen wij niet weten.
Eehm, hij moest dus zijn eigen kwak opslobberen? Die maat van jou spoort dus ook niet.
Gatverdamme. Lijkt me smerig.
Niet mijn ding maar als je dan toch samen zo intiem bent, wat is dan het probleem?
Eerlijk zullen we alles delen
@Berbaar | 28-12-19 | 19:31:
Niks zwitsal, maar van een ander is het altijd smerig om te horen.
@De waard zijn gast | 28-12-19 | 19:37: de kijkcijfers van pornhub zeggen toch iets heel anders
@Westheimer | 28-12-19 | 19:25:
Ik denk dat je de werkelijkheid met je pornocollectie aan het verwisselen bent. Incel.
@omanders | 28-12-19 | 19:48:
Jij kan denken beter aan een olifant over laten, heikneuter.
@mexicano + satesaus | 28-12-19 | 19:46:
Tsja, wat zeggen kijkcijfers over het werkelijk aantal mensen wat dat echt leuk vindt om naar te kijken en dan ook nog eens denkt 'Gaaf! Dat wil ik ook proberen!' Daarnaast zegt het aantal gekeken filmpjes niks over het aantal mensen wat er naar keek. En die cijfers zeggen al helemaal weinig over mij, maar misschien had ik hier moeten zeggen 'Van een ander vind ik het altijd smerig om te horen'. Misschien sta ik daar wel alleen in.
Beetje omslachtig. Kan je ook in een keer deponeren.
Ooh.. scrambled sperm bedoelt u.
Om de zoveel jaren is het bestek op.
Per ongeluk weggegooid met etensresten,
Nu heb ik al jaren 1 vork en 1 lepel, dat gaat goed, mis ze altijd voor de afvalbak vol zit.
Ik gebruik altijd plastic borden en bestek om GL te jennen, en het scheelt afwas.
Gefrituurde Marsreep.
Schotse wortels zijn onontkoombaar.
Ik kan u een strufus (spreek “stroefoes”) aanbevelen. Een zoute haring met een reep bittere chocolade ertussen, afgemaakt met een flinke laag pindakaas erop (geen crunchy).
U zult zien hie u daarvan opknapt en hoe vrouwen opgewond raken TERWIJL u deze snack verorbert.
Kakelverse zoute haring met uitjes en jam. Mmmm!
Kakelverse haring, heerlijk.
Maar na 8 haringparty's hoef ik ze de rest van het jaar niet meer.
Rauwe vis. Gatverdamme. Het idee.
Ik moet al kokhalzen als ik er aan denk.
@VanBukkem | 28-12-19 | 19:26: Vandaar die marmelade, mijn beste.
Als haring begint te kakelen is ie meestal niet goed meer, dus ik zou daarmee oppassen als ik u was.
Brrr haring door uitjes gehaald waar iedereen al zijn halfafgebeten haring door die uitjes heeft gehaald. Dat is net zoiets als borrelnootjes in de kroeg op de bar. Iedereen zit er met zijn klauwen in.Nope. geen haring en geen borrelnoten van de bar!!!
Juf Sheila is wel een eindbazin. Ik mag haar wel.
Ik vind haar verschrikkelijk hypocriet.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:16: Hoezo ? Ja, ze schrijft wel voor de verkeerde krant.
@lingo star | 28-12-19 | 19:18: Altijd heel kritisch op rechtse migratieplannen en heel mild over Surinaamse misstanden.
Er is poep in de kaas van de Lidl aangetroffen
Één stukje op.kerstavond en je heb tot 31 december vuurwerk.
Nitraatkaas. Leuk. Vlammetje van de aansteker erbij houden.
Boterham met kaas en hagelslag, kaas met pindakaas.
Nee maar het ken wel.
@tweetybird | 28-12-19 | 19:15:
Oeps 1 naar beneden en bij kuif ken het wel.
@tweetybird | 28-12-19 | 19:16: Ja, maar wat is daar nou lekker aan?
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:17:
Weet het niet. Ga het van de week wel proberen. Denk dat hij witte bonen met tomatensaus en dan maggi erbij. Wordt het wel wat zouter en pittiger. Dus denk dat dat niet zo'n rare combo is.
@tweetybird | 28-12-19 | 19:19: Houd ons op de hoogte, ben benieuwd.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:23: Altijd heel kritisch op rechtse migratieplannen en heel mild over Surinaamse misstanden.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:24:
Witte bonen in tomatensaus met komijn is erg lekker.
Witte bonen met maggi.
Maggi? Is dat lekker met bonen?
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:14:
Alleen als je er Nutella op smeert.
@Kapitein Sjaak Mus | 28-12-19 | 19:21: Dan wordt het al weer een heel ander recept.
Roadkill beans.
kapucijners, rauwe ui, augurk, gebakken spekjes en dan een halve pot sla saus erover heen. Ziet er niet uit, maar smaakt me ook zo lekker.
Geen slasaus, maar piccalilly.
@Jeff Hawke | 28-12-19 | 19:23:
Nee,er bij.Mijn recept is bonen(wat voor) ui,mais,augurk(zoetzuur) ansjovis limoensap ,bleekselder en dan flink mayo en pickles en kleine groene thaise chilli's fijngehakt.
Slik ik elke dag tot de laatste spetter uit mijn trog.
@Jeff Hawke | 28-12-19 | 19:23: wil ik er voor de kleur nog wel eens naast gooien, maar dat is natuurlijk ook maar gewoon silverui met augurk en bind middel.
Mijn motto: wie worst eet en weduwen trouwt, weet niet wat daar is ingedouwd.....
Als je zo over al die uitgelepelde kroketten, potten appelmoes, frikandelvelletjes en koude ravioli uit blik leest, dan zie je luiheid, vettigheid en dagelijks frituren voor je: Sharon Dijksma (48) is bevallen van een dochter. Onze speciale geneugten bestaan in het inslaan van Danish Blue kaas die momenteel gedumpt wordt (kan je gerust langer bewaren) of van Duitse haring in gekke mango-curry die niemand wil.
Ze woont hier om de hoek. The Horror. Alleen drank helpt nog.
@Piet Karbiet | 28-12-19 | 19:18:
Hmm dan heb je iedere dag al gegeten en gedronken.
@Piet Karbiet | 28-12-19 | 19:18: je zou je als man toch moeten schamen om daar in te zitten.
@Toverkol | 28-12-19 | 20:08: hebben ze daar geen drones voor tegenwoordig?
roomijs + 1 snickers in de blender
Caramel ijs met noten dus!!
Eerlijk Nederlands voedsel, zure zult met roggebrood.
Heb ik een keer bij Peerke Donders gegeten.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:02: Ik hoop voor u dat het was na het drinken van enkele pilsjes!
Daar geen geen shoarma tegenop.
@Tilburgse bluf | 28-12-19 | 19:04: Er was zeker bier in het spel.
Niks zure zult. Gewone Brabantse zult.
Consumenten van AH-food rijp voor de intensieve menshouderij. Basterd browsers.
In Groningen rollen ze een gekookt ei door wat kroket-vulling en gooien dat dan in de frituur!
Broodje Bommen Berend, maar is buiten 050 niet bekend.
yep heet ook wel frites_ei
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:01:
Da's toch gewoon een eierbal?
Die is in Den Haag ook gewoon te koop, in gewone en extra pittige variant de Firebal.
@Berbaar | 28-12-19 | 19:11: Klopt. Maar in Groningen houden ze van eigenzinnige namen.
@Berbaar | 28-12-19 | 19:11: Cultural appropiation. Namen en nummers graag, dan sturen we even wat trekkers langs.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:13:
Snackbar langs de Ockenburghstraat voor als U heimwee heeft.
@Eierbal-is-fijn | 28-12-19 | 19:16: Kom je nog wel eens in Het Land van Belofte?
@Berbaar | 28-12-19 | 19:17: Die ken ik niet. Maar ik zoek um op.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:18:
Om de hoek van de International School.
Prima zaak, ook gefrituurde visjes te verkrijgen maar wel wat ver van Uw habitat.
@Berbaar | 28-12-19 | 19:22: Klopt. Ik betrap me erop dat ik nauwelijks uit het centrum kom. De Fred -toch een leuke straat- bezoek ik hooguit 2 of 3 keer per jaar. Alleen Scheveningen bezoeken we nog wel eens.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:34:
Ach de Fred is 5 minuten op de fiets van hier.
Kwartiertje voor U, als U doortrapt.
Kopje koffie tegenover de Paagman volgend jaar?
@Berbaar | 28-12-19 | 19:40: Afgesproken!
@Eierbal-is-fijn | 28-12-19 | 19:16: dat. En trouwens, een echte eierbal is met licht pittige kerrievulling, stelletje heidenen!
Broodje pindakaas met hagelslag.
Gebakken aardappeltjes met sla.
Wel heel bescheiden.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:22:
Ik ben snel tevreden:)
Maar altijd in voor culinaire hoogstandjes -al dan niet zelf bereid. (Meestal niet)
Ik haal wel eens een blik soep en breng dat dan zelf op smaak, inclusief wat extra groente. Eerder deze maand voor het eerst van mijn leven bouillonblokjes gekocht (inclusief nogal schaarse varkensblokjes, wat volgens de Larousse niet eens schijnt te bestaan) en vanmiddag instant noodles. Van het meepocheren van een eitje, tot bosuitjes en prei, kip en zeevruchten, wat peterselie en wellicht een toefje room: smaken verschillen. Je blijkt er alle kanten mee uit te kunnen. Gewoon zelf aan de slag met de dingen die je lekker lijken. Een goede voedzame maaltijd die ook nog eens lekker is (belangrijk! want het gemoed wil ook wat) maak je gewoon zelf voor relatief weinig geld.
Ook zag ik mooie aardappelen, verse knoflook (uit eigen land!), bieten, meirapen, witte kool, tomaten, paprika's en nog veel meer. Vaak voor om en de nabij een euro de kilo. Wat een weelde voor weinig, mensen.
Varkenspootjes (de echte onderpootjes) in de erwtensoep.
halve varkenskop en dan heet het Snert.
En dan met een cocktailprikker de restjes merg er uit pielen. Goddelijk!
@Theo-Pim-Riv | 28-12-19 | 18:51:
De ouwe buurman (87 jaar) komt hier op het einde van het jaar meestal in de keet met zijn grote pan waar de oren en staarten ook bij in gaan. Sinds hij geen kachel meer in zijn schuurtje heeft en van zijn vrouw zijn dagen meurend brouwsel niet in de keuken mag bereiden, gaat dat hier achterin de keet op de kachel. Hij geniet van het pruttelen en als hij zit te knagen in ZIJN snert en het vet van de kin druipt. Iedereen heeft bij het zien al gegeten en gedronken, kunnen allemaal hongerig en als bob naar huis.
Voor het eten buitenshuis bv. in een restaurant of shoppingmall was ik nooit mijn handen want mijn pik ik schoner dan de wastafelkraan in een toiletruimte van een restaurant/shoppingmall en de deur daar naar toe doe ik altijd open met mijn arm.
7 keer?
Het raarste is natuurlijk een broodje hamburger van de mac. Dat ding kun je gewoon buiten de koelkast drie jaar goedhouden en dan wandelt hij nog niet weg. En dat noemen ze puur vlees!!!
Zelfde gebeurt met een biologische huisgemaakte hamburger. Zie snopes
www.snopes.com/fact-check/six-year-ol...
Probeer het maar eens zou k zeggen met een hamburger op een zwoele zomerdag,zet hem ergens weg en wacht twee dagen,dan loopt ij echt weg.
Wentelteefjes met pindasaus.
:o heeerlijk
Laat Eefje het maar niet horen...
Een flinke schaal coconut worm, levend uiteraard, want anders smaakt het niet. Helaas alleen in vietnam te eten.
Vroeger aten ze bloembollen toch.lijkt mij ook niet lekker. Niet gebakken. Niet gekookt,gerookt of rauw!!
Gekookte dahliaknollen
De dahliaknollen zeer dun schillen of schrappen, wasschen en met weinig kokend water en zout aan de kook brengen en gaar koken of in de hooikist gaar laten worden. Kooktijd 30 à 45 minuten. Naar verkiezing kan men het kooknat binden met aangemengd aardappelmeel, bloem of een rauw geraspte aardappel en er, als men het heeft, kerriesurrogaat of paprikapoeder of tomatenslasaus aan toevoegen.
bron: Voorlichtingsbureau van de Voedingsraad: 'Dahliaknollen of tuinknollen', pamflet, maart 1945
Hoe dan wel?
Ik kook alleen recepten van Jeffrey Dahmer.
Ik eet oesters met mes en vork. Geen last van van alles dat uit je mond in je hempie loopt.
Jammer dan mist U de zilte sensatie van het vocht.
Maar ieder zijn/haar ding.
@Berbaar | 28-12-19 | 18:51:
Ik geniet nog regelmatig van zilt vocht :)
@rustzacht6 | 28-12-19 | 19:01:
LOL maar niet van oesters.
@Berbaar | 28-12-19 | 19:08: In Den Haag kun je wel lekker oesters eten. Jouw tip van Bistro Mer ben ik ook nog niet vergeten.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:11:
Doen, alleen weet ik niet of ze komende week open zijn.
Oesters, yegh. Eet dan nog liever uit mijn neus of een blikje surstromming.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:11:
Pfff,alsof oesters gebonden zijn aan een restaurant.
Gewoon het wad op met een flinke schroevendraaier en een kleine hamer.
@miko | 28-12-19 | 20:12: Het Wad is op zaterdagavond vaak ver weg.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 20:22:
Oesters eten in een restaurant,extra betalen omdat ze er werkelijk niks aan toevoegen, net als sashimi. Gekkenhuis.
Eten ???
Is zoooooo 2019.
Ik leef van het licht. :p :p
Ik leef van het duister
@Lasius | 28-12-19 | 18:48:
Vast vooral na het stappen. En na veel drank een shoarma pizza of een kapsalon. Hmm is gewoontjes. Doen de meeste in het weekend.
Hutspot uit de vrieser van vorige week met rest wildzwijn en jus. Dat was m'n luxe. Smakelijk allemaal.
Ik leg het bekertje dat ik gebruikt heb bij de waterautomaat -belachelijk en totaal overbodig apparaat trouwens- altijd weer stiekem onderop de stapel.
Wat is er belachelijk en overbodig aan?
Heb zo'n ding zelfs thuis staan, heerlijk schoon fris en koel water.
Geen bekertjes trouwens ;)
@Berbaar | 28-12-19 | 18:50:
Bij mij thuis komt water gewoon uit de kraan. Smaakt beter en is ongeveer 100 tot 1000x zo goedkoop als water uit zo'n, tja hoe noem je zo'n ding eigenlijk, tonnetje. En het is ook nog eens beter voor het milieu trouwens.
@VanBukkem | 28-12-19 | 18:53:
Nope heb ook zo'n ding. Kun je tegenwoordig een vervanging van een fles voor kopen. En kun je gewoon van bovenaf vullen met kraanwater en zit een waterfilter in.Heerlijk koel gefilterd water.Is dus geen fles maar een plastic ketel er op!!
Toch niet op werk, he? Dat is erg onhygiënisch;)
@letopuwzaak | 28-12-19 | 19:00: Haha, dat is het eerste waar schone Esther aan denkt... Scoor je overigens wel punten mee.
@VanBukkem | 28-12-19 | 18:53:
Geen tonnetje VanBukkem, gewoon een apparaat dat op de waterleiding is aangesloten en het filtert en koelt.
Werkt prima, altijd fris water met de druk van een knop.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:03:
Je bent hopelijk niet behept met dezelfde fobiën, Kuifje?
@letopuwzaak | 28-12-19 | 21:54: Nee, maar in mijn omgeving....
Broodje kaas met curry en uitjes,heelijk.
Broodje chips.
Die gebruik ik altijd als cornflakes.
Pindakaas, en dan met een goede theelepel sambal. Enjoy!
Gewoon Hollandse pot, zoals couscous, tajine en bissara. Niks mis mee...
Hier hoor je dan nergens meer iets over, gek eigenlijk want had het hier al uren geleden verwacht, stinkt www.youtube.com/watch?v=bbJ-E7E4cZ4
Bissara moest ik opzoeken, lijkt me best OK.
Afrikaanse Langsaus !
@Berbaar | 28-12-19 | 18:41: Marokkaanse keuken is goed te doen.
@CalamityJane | 28-12-19 | 18:50: Is dat Varkensgebraad?
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 18:53:
Dat weet ik, we hebben Marokkaanse vrienden die af en toe hele lekkere dingetjes langs brengen.
Vietnamees is ook een aanrader.
@Berbaar | 28-12-19 | 19:01: Ik ga in Brussel regelmatig naar een Vietnamees. Erg lekker en erg pittig.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 18:53: de kokkin ook
@Theo-Pim-Riv | 28-12-19 | 19:05: Die spreekt heel gek Frans. Moet altijd meteen aan Apocalypse Now denken.
@Theo-Pim-Riv | 28-12-19 | 18:39:
We wachten op de beelden
Zag paar jaar geleden een video een Syrische rebel genaamd Abu Sakkar waarin hij de borst van een gedode tegenstander opensneed, z'n hart er uitrukte en er een hap van nam. En dat zonder servet en bestek. Waste ook z'n handen niet daarna. Bah !!!!
www.youtube.com/watch?v=p4Ury6NLnq8
Nee, dat was een vrijheidsstrijder, meen ik. Met een Toyota.
Boterham met kaas en ketchup/sambal/chilisaus.
Ik eet altijd van de grond, anders lust ik het nie.
Heb weleens uit de muur gegeten, kostte mooi m'n gebit.
Tishetnetnie | 28-12-19 | 18:32 |
Er ligt genoeg?
@AntonJensen | 28-12-19 | 18:38: dan lag het er waarschijnlijk te lang, want meestal is eten uit de muur prima te doen.
@Waskraan | 28-12-19 | 18:48:
Maar de muur zelf daarentegen kost je wel je tanden. Iets wat hij gekscherend bedoelde!!
De grondpizza, welbekend uit het uitgaansleven.
Indien er weer eens zo’n samenzijn is waarbij je word geacht je eigen voer te garen verzamel ik de aan mij toebedeelde hoeveelheid voedsel, trek me even terug in de keuken, flikker alles in een pan en bak het in één keer,
Terug aan tafel gaat er een bult aan diverse sauzen over en het word gebruikmakend van slechts de vork naar binnen geschoffeld. Dat is meestal genoeg om deze onzalige vorm van dineren weer voor een paar jaar te doen verdwijnen...
Een vork.
Aansteller.
Wat is er mis met een lepel (onderhands vasthouden schept het best)
Bij de lokale zechtuutmahr bestel ik altijd een kapsalon doner medium en een pizza Margherita met champignons. Thuis stort in de kapsalon over de pizza, rol hem op, eet eerst de uitstekende restjes kapsalon van de zijkant en dan het middenstuk. Begin met mes en vork en als ik het vast kan pakken gewoon met de vingers, als een pannenkoek.
Doop je hem ook in de melk als je haast hebt?
Klinkt goed, ga ik zeker een keer proberen.
Zou je dat grillroom karton, druipend van de vette zoute kaas en een bodem waar je een waterleiding mee kan pluggen geen pizza willen noemen? Die kebab armoede heeft niets met pizza te maken en is meestal te ranzig voor woorden. In Italië krijg je er de doodstraf voor en terecht. Je laat een chinees ook geen frikandel bakken... oh wacht.
Ik had vroeger een oom, Willem, die at broodjes poep.
Daarvoor deed hij altijd deze vuist op deze vuist. Of was dat nou na het broodje poep!!
Ook klom hij altijd naar boven. ( was wel eennrare gewoonte).
@Gomezlopez | 28-12-19 | 18:44: figuurlijk door anale fisting?
Knip knap knee?
Dat 'ook' in "lusten jullie ook een broodje poep?" was niet bedoeld in de zin van 'net als ik' denk ik.
Broodje met ham en kaas. Daarnaast een kitkat. En dan afwisselend een hap van het broodje en van de kitkat nemen. Heerlijk.
Broodje met kaas en hagelslag. Ook lekker.
Tegenstellingen zoet - hartig komen vaak voor
dat met die kit-kat maakt het dan weer ongewoon of bizar
Ik houd het bij een broodje gerookte kip met flink wat mango chutney
maar daar is weinig ongewoons aan
Ik lees nou al dat Mark Traa wel meer, mij ongebruikelijke, gewoontes zal hebben.
Goh Mark, wat ben jij een nette vent! Buk eens....
Geen koffie voor mij of er moet een levende haring in zwemmen.
Ik heb geen gasfornuis. Ik heb een oven/magnetroncombinatie.
Handig om een eitje te bakken, NOT.
@Berbaar | 28-12-19 | 18:23: gepocheerd lukt dan weer wel.
@Berbaar | 28-12-19 | 18:23:
Dat ei bak je op de oven nadat hij een uur een cake gebakken heeft.
@Berbaar
Als ik een gebakken eitje wil ga ik altijd naar vreetschuur Bommen Berend(ontbijt-lunch-diner). Morgenvroeg weer.
@VanBukkem | 28-12-19 | 18:29:
Een gefrituurd eitje voor 125 Euro in een respectabele vreetschuur?
@VanBukkem | 28-12-19 | 18:29:
Ieder zijn ding, ik zit liever lekker thuis met mijn betere wederhelft morgen een eitje te nuttigen aan de ontbijttafel.
@Berbaar | 28-12-19 | 18:23: Ik heb een AGA fornuis, die 24x7 heet blijft. ( Engels )Daar gaat elke ochtend mijn eitje met de koekenpan in. Veel lekkerder door totale oppervlakte verwarming.
@bigstone | 28-12-19 | 18:49:
Gefeliciteerd man dat zijn mooie dingen.
Staat hier op het verlanglijstje voor ooit maar mevrouw Berbaar vindt het te veel gedoe en het past slecht in de bestaande keuken.
kipfilet braden dan ananas schijven erover op een ciabatta helft dan kerriesaus erover heerlijk met gesmolten kaas.
Sucadelappen, laurier, kruidnagel, uien, flesje bier, 2plakken kruidkoek, wortel en knolselderij in stukjes alles in de slowcooker 4 uur en dat over dikke patatten.
Kipfilet doe ik altijd in de wasmachine klaarmaken. Hoppa follie er om heen . Bij de vaat leggen en klaar is de afwas en ook de kipfilet!! Zeer eco. En u denkt ,een geintje . Van mij wel. Maar het staat echt in een kookboek de eco activisten beschreven. Hoe op alternatieve wijzes eten klaar te maken met besparing.
@Theo-Pim-Riv
Wow da ga ik eens proberen.
@Theo-Pim-Riv | 28-12-19 | 18:29:
Dat is gewoon wat ze in Limbabwe zuurvlees noemen.
@Berbaar | 28-12-19 | 18:33: saurfleisch of stoofschotel of draadjesvlees
@Theo-Pim-Riv | 28-12-19 | 18:37: Was hier gewoon in Eindje bij de lokale Van der Valk te bestellen. Yum.
@Kinkfactor | 28-12-19 | 18:56:
Eten bij de Van der Valk... Nou, dan mag je wel je broodtrommel meebrengen zo lang als dat duurt voordat je wat te vreten op tafel hebt. En volgens mij doen ze dat expres, je zo lang laten wachten. Volgens mij hopen ze gewoon dat je meer bier besteld. Maar daar trap ik niet in. Ik loop gewoon effe naar de kamer en gooi daar nog effe een blikje achterover.
@VanBukkem | 28-12-19 | 19:00: Die nieuwe in Hoogkerk is anders helemaal niet slecht..
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 19:20:
Ja maar ja, als ik daar ben dan kan ik net zo goed doorrijden naar huis, via de pizzeria.
Ik heb liever een geil kippetje
Zouden er ook mensen reageren die hun ochtendpis drinken.
Wellicht reageert Patricia P.
Ons tieners werd destijds wijs gemaakt dat je zo van je jeugdpuistjes kon afkomen
ergens werkte het wel, je raakte van van alles af, vooral je vriendinnetje
Een k*t bespoten met slagroom schoonlikken. Heerlijk
Die slagroom zal best lekker wezen. Van die kudt eronder weet ik dat nog niet zo zeker. Slagroom met de geur van vis. Het lijkt mij geen combinatie!!!
Het is hier op het eiland een oude gewoonte om op 23 februari (Seehndvreitdai) een hap uit een rauwe zeehond te nemen.
Volgens de overlevering is dat in 1813 voor het laatst gelukt. Sytse Hylkezoon was de held.
Overigens schijnt hij tot zijn dood de littekens van de terugbijtende zeehond met trots te hebben gedragen.
Vissticks met veel ketchup op een zacht wit bolletje.
Yuk daar staan een hoop ranzige combinaties in.
Mijn guilty pleasure, een boterham met pindakaas en sambal.
Niet echt spann0nd lijkt me.
Mijn. tip: doe er ook gember en waterkers bij. Dan is het helemaal af. Doe ik ook regelmatig. Is nog het lekkerste op een wit puntje.
@Gele Beer | 28-12-19 | 18:15:
Dank voor de tip, ga ik proberen.
Nou daar zeg je wat. Ken er die broodje pindakaas met jam eten.
@Berbaar | 28-12-19 | 18:16:
En dan sambal van Bogor; altijd een extra pot kopen voor thuis als we daar gegeten hebben.
@Gele Beer | 28-12-19 | 18:26:
Bogor is leuk en traditie hier een paar keer per jaar maar voor sambal heb ik een ander adresje.
@tweetybird | 28-12-19 | 18:24: Dat is onverwacht lekker, pindakaas met jam. Aten we bij de Commando's vaak.
Dat at ik altijd 's ochtends met Mona Keizer.
@Piet Karbiet | 28-12-19 | 19:28:
Nu ken ik Mona redelijk goed en van U heeft ze nog nooit gehoord.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 18:38:
Vreemd, toen ik daar zat aten we doorgaans beschuit met gebakken spek en gestampte muisjes
het liefst die ochtend vers gevangen
@Berbaar | 28-12-19 | 19:35:
Dat is nu juist het plan achter zijn nick, om niet door haar herkend te worden
Roken en eten tegelijk, vooral als je een paar uur niet gerookt hebt.
Dat is wel de goorste combinatie want roken.
Viesbah.
Te gek, man, blowen tijdens het pannenkoeken bakken. Hha, jeugd sentiment, ik dank u.
@Berbaar | 28-12-19 | 18:21:
Ok de paling eet u voortaan rauw. Gerookte paling. Bahh vies!!
@Tishetnetnie | 28-12-19 | 18:30:
Met pannenkoeken bakken is het eigenlijk hetzelfde als met kinderen maken: De eerste mislukt meestal.
Wat mensen met een kroket doen interesseert me geen reedt.
Ik eet hem op. Wat doet u er mee?
Ik stond laatst in een bomvolle cafetaria. Riep de eigenaresse plotseling hard door de zaak : "Een kroketje voor achterin!"
Ik antwoordde : "Nee, dank u!"
@VanBukkem | 28-12-19 | 18:24:
Ik las 'kontje eraf, uitlepelen en vullen met appelmoes'. Zelf prop ik hem op een broodje met wat mosterd.
Haring met slagroom. Vast een culinair hoogstandje.
Ja, Guus.
Ik eet voedsel dat door boeren is geproduceerd. Soms zelfs karbonade.
Ik eet wat de culinaire experts bij de Appie Happie en/of Jumbo voor mij klaarmaken. Hee, die kunnen dat veel beter dan ik.
En ik maar denken dat dat van een varken komt.
Honger maakt rauwe bonen zoet. Het lekkerst van Kerst komt altijd de dagen er na. Als je gewoon weer zin krijgt in een boterham met hagelslag. De pure van AH
geven zo´n lekkere beet.
Sorry... Ranzig? Ik vind rauwe ongebakken tofu lekker. Of kleine varkensaardappeltjes in de schil.
Dan nog liever nog een topic over Bridget.
Voor drinken moet u zijn bij patricia heb ik begrepen. Weet niet of bridget wat heeft met eten. Maar zo wel vermoed ik frikandell of hema hallal rookworst.
@Harry Turtle
Ah, dit gaat over het consumeren van overjarige visch?
dat heb je overigens in blik:
live.staticflickr.com/8511/8429478682...
Daar gaat mn eetlust.
Ik douche naakt!
Maar eet u ook daarbij!!!
@tweetybird
Ik drink wel eens een biertje onder de douche. Maar eten, nee.
Ik drink eigenlijk best wel vaak een biertje onder de douche.
Ik heb een rookholte in mijn douchescherm. Nu u weer.
@Piet Karbiet
Okee, u wint.
Boek mee onder de douche
in een doorzichtige plastic zak, vanzelfsprekend
Die gewoonte hield echter niet lang stand
Ik douche met mijn pyjama aan. Ik heb een warmtepomp, naakt is me te koud.
Mayonaise, bestaat dat nog ?
Blender + 2 kopjes arachideolie + 2 eieren zonder schil + theeleper Dyjon, scheutje azijn + 35 seconden op laagste stand + zout peper nadien.
www.youtube.com/watch?v=WW1SEtcRSZg
@Theo-Pim-Riv | 28-12-19 | 18:33:
En dan eten we dat met stokjes
of snuiven het door een waterpijp
Je zou mijn verse frieten eens moeten proberen met lekke mayonaise.
Die mark van Traa interesseert eetgewoontes geen hol. Die is uit op een kippetje.
Wat betreft combinaties die zowel in smaak als textuur echt niet kunnen moet de Kapsalon toch wel het summum van ranzigheid zijn.
Geheel afhankelijk van of het een stapavond is.
Soms is ranzig gewoon lekker.
@3*links=rechts | 28-12-19 | 19:00:
Houd uw bedgewoontes even buiten deze discussie ja
De kapsalon
– zowel de grote
als de kleine –
komt oorspronkelijk
uit Rotterdam
Het is een ultra-
vette hap waar een
hond geen brood
van lust maar een
Turk wel páp
-J.A. Deelder 2017
Qua kapsalon is Hizmet in Eindhoven een echte aanrader.
Mark van Traag.
Anders reageer je niet.
Ik eet soep met mijn handen. Bier ook, dat eet ik zo uit mijn klauwen.
Ik drink biefstuk met een rietje.
Ook niet makkelijk.
Een soepbord muesli 's ochtend met bier. Wie is er niet groot mee geworden.
Goeie groentesoep kun je met een vork eten.
Waarom Mark? Waarom?
Hij heeft zin in kip met rosbief vanavond.
REAGEER OOK