achtergrond

Geenstijl

Vegaslager geslacht vanwege flauw glapje

Woke-rechters van Zeurenberg hangen weer eens de verkeerde op

We schrijven 1984. Een bekend sausmerk maakt een lollige reclame, waarin ze Aziaten "aan de patat" (het is friet - red.) willen krijgen. Want wij eten toch ook Chinees? Heel Nederland zegt vervolgens jarenlang "Lekkel, lekkel", ongeveer totdat een telecomboer "Goeiemoggel" introduceert. Spoel door naar 2019. De Vegaslager, een geliefde fopvleesfabrikant die hoge ogen gooit in een culinaire gemeenschap die 'vega-' voor elk ingrediënt van de maaltijd wil kunnen zetten, deelt de oude reclame op sociale media. En daar gingen de hoge ogen... Want "lekkel, lekkel", dat is lacisme, en nu wordt die arme bakker van vega-Burger King-burgers al dagenlang belaagd door zijn eigen achterban. Sommigen zien nou eenmaal in alles een stuk rood vlees, en een heuvel om op te sterven. Wel zin in friet, nu. Lekkel, lekkel.

Lol @ poll

Moeten zij zeggen

"Fauxpologies". Weer een woke-woord geleerd

Slachting in de timeline

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.