Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Glossy ambtenaren gemeente 010 nu extra divers

Leesvoer voor 's lands schaduwmacht (PDF)!

Maar laten we voor de verandering eens niet meteen de open deuren met tractors platrijden. Want ondanks dat we op bovenstaande coverstory het liefst JA TUURLIJK ZEIK NIET zouden roepen, weten we heus wel dat dit op allerlei niveaus voor zowel de leidinggevenden in kwestie als hun personeel toch heus wel een thema kan zijn, of ze het nu toegeven of niet. Kortom, inderdaad goed om het daar inderdaad eens over te hebben dus hulde. LHBTIQ+-dingen worden ook belicht ondanks dat de B voor bi (= 2 genders) staat en de redacted keurig onbenoemd blijft. Ook voelt Walid zich gediscrimineerd door portiers en worden introverten tegenwoordig eigenlijk ook onderdrukt. College-slides na de break!

Vlieg uw kleuren!

Om de oren!

Ben jij jezelf wel?

Nou?

De nieuwste verworpenen der aarde: introverten

Reaguursels

Inloggen

Neu, is geen thema 'of ze het nu toegeven of niet'.
Trappen in de aanname van onbewust racisme is een giga zwaktebod. Race-mongering.

sockpuppet | 23-10-19 | 16:45

Hierdie persoon het 'n selfvoldane gesig.

hallevvezool | 23-10-19 | 13:44

Naast reparatiebetalingen voor ons slavernijverleden, komen er ook reparatiebetalingen voor homoseksuelen. En... kom er maar in! Islamisten!

BrokenTipi | 23-10-19 | 13:28
-weggejorist-
Arachne | 23-10-19 | 13:21 | 1

Inclusief betekent dan exclusief blanke mannen, ze komen i.i.g. niet voor bij de gemeente Rotterdam blijkbaar. Zou ook wel verwarrend worden: blijkt ineens bijvoorbeeld dat je als blanke man ook geweigerd kan worden bij een club (bijvoorbeeld door een donkere portier die zijn matties wel binnenlaat), of je sollicitatie bij de politie/defensie/gemeente onderaan de stapel komt vanwege je blanke huidskleur.

Leuk detail: ome John heeft een jaartje een relatie gehad met een bloedmooie Iraanse. Ook nog slim trouwens. Maar man wat een deuren gingen voor haar open vanwege haar huidskleur, en ome John mocht daar ook even van meegenieten.

johndeer | 23-10-19 | 12:25

Als autoriteit onderbouwd wordt met kwaliteit is dit geen probleem. In de praktijk zijn het faalhazen (m/v), welke na te hebben gefaald, klagen dat dit falen de schuld is van anderen. Immers, broekinhoud, hoofdinhoud, huidskleur, en wat nog meer in de excuustrommel aanwezig is.

Man-Van-De-Rekening | 23-10-19 | 12:20

Wat zijn witte mensen?

Capitio | 23-10-19 | 11:56

Flikker toch op met deze onzin. Tig jaar geleden begon ik mijn carriere voor een Hindoestaanse baas. Sindsdien veel vrouwen, gekleurden, homo's en wat dies meer zei aan chefs gehad. Als de gemeente Rotterdam meent dat dit nog steeds een probleem is op hun eigen kantoor. Dan wordt het tijd om die gemeente onder curatele te stellen vanwege totaal niet aansluitend op de gemeenschap die ze zou moeten dienen.

van heinde en verre | 23-10-19 | 11:42

Parels voor de zwijnen maar iedereen die voor het homo huwelijk en mogelijkheid dat 2
Mannen of 2 vrouwen een kind adopteren etc. Is wil ik zeggen dat alle (gevaarlijke) flauwekul waar we vandaag de dag mee worden geconfronteerd (gender neutraal speelgoed, discriminatie shit, toename Islam op alle denkbare gebieden, milieu ziek geleuter, De vreselijke EU, feminisme etc. hier onlosmakelijk aan verbonden zijn. Hoe? Heel eenvoudig nl. alle partijen die zich ongeloofelijk hard maken voor Homo huwelijk of beter gezegd de LHBT club (t/m onderwijs / indoctrinatie aan toe) zijn ook oorzaak en schuldig (de ene partij meer dan de andere) aan al die andere ellende (EU, islamisering, belachelijke mileu subsidies en maatregelen etc.) niet waar? Kom dan met de tegenargumenten!!

ja-nee-misschien | 23-10-19 | 11:36 | 2

Trouwens Enige (softe) discriminatie Is nu eenmaal onderdeel van een normale goed functionerende samenleving. Of je moet willen wonen in een land als Noord Korea.

ja-nee-misschien | 23-10-19 | 11:39

@ja-nee-misschien | 23-10-19 | 11:39:
Je wordt sowieso gediscrimineerd op basis van competentie. De bedrijven die de beste producten leveren worden door de (consument) voor getrokken.
Discriminatie (onderscheid, verschil) is de constante. Ondanks dat bestaat er toch negatieve discriminatie of beter discriminatie op verkeerde gronden.

ratelaar | 23-10-19 | 12:15

Laten we eens beginnen te erkennen dat we allemaal mensen zijn, en dat negers, Marokkanen en Turken dus net zo goed anderen discrimineren!

Rhenium | 23-10-19 | 11:35

Rotterdam was toch de stad van niet lullen maar poetsen? De stad van Pim Fortuyn en Leefbaar Rotterdam? Gaan ze nu ook dat enge sjw cultuurtje uit Amsterdam achter na?

Rens003 | 23-10-19 | 11:33

Amanda Nunez wilde de beste van de wereld zijn en en is dat inmiddels ook. En pas gisteren kwam ik erachter dat ze L is.
Heeft m.i. meer effect dan welke glossy dan ook.

Alquest | 23-10-19 | 10:43

Als witte heteroman mag ik hier natuurlijk geen mening over hebben - want privilege - dus heb ik slechts een observatie: Welvaart cultiveert zieligheid.

Zeddegeizot | 23-10-19 | 09:59

Ik doe aan mansplaining. Enkel daarom vinden die lui mij niet goed. Daar ga ik niet mee kunnen leven.

Ikbeneenzelfbouwer | 23-10-19 | 09:56

Slotsom: iedereen voelt zich gediscrimineerd. Alleen de blanke man niet, want die hebben we niet geïnterviewd.

Nuchternederland | 23-10-19 | 08:43
▼ 1 antwoord verborgen

De discriminatie-ellende blijft voortduren tot het moment dat we het discriminatiebeginsel uit de grondwet art.1 verwijderen of uitsluitend van toepassing laten zijn op zaken vanuit de overheid naar de burger toe.

Discriminatie, democratie en multiculturaliteit; drie begrippen om op te kotsen.

Homogeniteit, als leidend organisatieprincipe in een samenleving, komt gewoon bij zo goed als niemand op.

Voight-Kampff | 23-10-19 | 07:48 | 6

@Voight-Kampff | 23-10-19 | 08:30:
Landen met een goed sociaal vangnet staan steeds bovenaan de lijstjes van de landen waar het goed toeven is. Maar ook bovenaan de lijstjes van landen met de beste concurrentie-positie.

arie-hoax | 23-10-19 | 09:11

@arie-hoax.

Ik ga ervan uit dat we beiden overtuigd zijn van het wezenlijke verschil tussen 'vangnet' (reactief) en 'verzorgen' (proactief)!

Voight-Kampff | 23-10-19 | 09:57

Dat zou het moeten zijn. De grondwet is een overeenkomst tussen burger en overheid.

Het huidige artikel 1 is er later aan toegevoegd.

Arachne | 23-10-19 | 13:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik blijf bij: Ja NATUURLIJK zeik niet! Elk huisje heb z’n kruisje, we hebben allemaal issues en schaduwkanten, we moeten allemaal leren onze positie in de wereld te vinden, Het is een worsteling. Daarin zijn we allemaal hetzelfde. Leven is lijden, dat komt omdat we gehecht zijn (aan ons ego onze identiteit). Het lijden kan opgeheven worden door wijsheid, deugd en contemplatie.
Wees wijzer dan de onwetenden, wees een licht voor anderen, sta rechtop en aanvaard de wereld zoals deze is, en laat je vooroordelen los.
Okay, okay en voorlichting om begrip te kweken helpt mee. Maar uiteindelijk sta je zelf in het centrum van je universum. Heb compassie (met onwetenden) dat is ware kracht.

ratelaar | 23-10-19 | 07:41 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

In bijna elke reclame tegenwoordig geeft een zwarte persoon advies aan een blanke persoon omdat men bang is dat andersom als betuttelend en racistisch overkomt. Maar daarom niet minder tenenkrommend. Om over al die vreemde gedwongen 'salt and peper' gezinnetjes maar niet te spreken.

Wekkertje | 23-10-19 | 07:30

Blank is ook een kleur. Idioten. Er is in dit land meer anti-blank dan ander racisme, wat ik u brom.

Weetje71 | 23-10-19 | 06:52

Als je dit soort verhalen leest begin je te denken dat het Z, Afrika van de jaren '80 de door Martin Luther King gedroomde utopie was vergeleken bij Nederland jaren '10.

Sans Comique | 23-10-19 | 06:33 | 3

MLK heeft niks op met Zuid Afrika of situatie hier. Alles behalve!

MoltisantiBeer | 23-10-19 | 06:43

@MoltisantiBeer | 23-10-19 | 06:43:
Als die subtekst klopt, valt Nederland dus niks te verwijten.
Als iemand je bevalt, zie je na een tijdje de kleur niet meer.
Als iemand je niet bevalt, kunnen zelfs zijn schoenen hoogst irritant woden.

arie-hoax | 23-10-19 | 06:51

Categorie "Zelf problemen maken".
De psycholoog die u koste wat kost een probleem wil aanpraten.
De linkserd die u racisme wil aanpraten.

arie-hoax | 23-10-19 | 06:33

Kleur is niet belangrijk ,het gaat om mentaliteit en dat is veel ingewikkelder..
Er zijn onnoemelijk veel anders gekleurden die slimmer ,erudieter zijn dan ik . Maar als groep rijken ze nog niet tot aan mijn enkels.

streknek | 23-10-19 | 04:38 | 6

@Aap Noot Miesje | 23-10-19 | 05:15: Ja hoor, dat mag. Het is ook maar een mening, net als de mijne.

streknek | 23-10-19 | 10:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat vinden jullie overigens van het onderzoek van deze inmiddels dode Canadese professor, die op een haartje na hetzelfde lot als Wouter Buikhuisen dreigde te ondergaan?
www.youtube.com/watch?v=t1mgrTGeDPM
Ikzelf vond zijn boek "Race, Evolution, and Behavior" uitermate interessant. Dit ondanks dat ik mijzelf beschouw als een cultuurrelativist en bijvoorbeeld denk dat de intelligentie om in een oerwoud te overleven een heel andere is dan die om maatschappelijk succes in Westerse samenlevingen te hebben.

WirMachenMusik | 23-10-19 | 03:31 | 2

In een oerwoud of woestijn enz. te overleven dus.

WirMachenMusik | 23-10-19 | 04:01

Aanpassingsvermogen is in beide (*allen) vereist.

Aap Noot Miesje | 23-10-19 | 04:49
-weggejorist-
WirMachenMusik | 23-10-19 | 01:40 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

Vorige reacties waren ongelukjes. En dat na pas een halve fle

WirMachenMusik | 23-10-19 | 01:34
-weggejorist-
WirMachenMusik | 23-10-19 | 01:33
-weggejorist-
WirMachenMusik | 23-10-19 | 01:32

" In bijna elk restaurant had het
bedienend personeel een kleur,
en werden veelal blanke mensen
bediend. "

Weet je hoe dat komt mevrouw? Omdat de racistische ANC regering een weet heeft aangenomen waardoor "zwarte" mensen eerder aangenomen MOETEN worden door blanken.

tjongerschans | 23-10-19 | 01:27 | 1

weet = wet

tjongerschans | 23-10-19 | 01:27

Ik kan er gewoon niet van slapen. Dit is dus populisme.
Makkelijk scoren zo'n artikeltje. Totáál en compleet onnodig.

Een groffe en onnodige belediging voor donkere mensen is het.
Bah.

letopuwzaak | 23-10-19 | 01:21 | 2

Welnee, heeft er niets mee te maken. U bent gewoon in uw geestelijke ontwikkeling blijven steken door uit het veld te worden geslagen door een schijnbare mening van een ander die geen enkel effect op uw leven heeft.

Op een enkele uitzondering na interesseert het niemand in Nederland welke huidskleur u of wie dan ook heeft.

Opleiding is de sleutel tot groei en onafhankelijkheid. En eigenwaarde. Kop op mijn beste en schaapjes tellen voor het slapen gaan.

Voight-Kampff | 23-10-19 | 11:15

@Voight-Kampff | 23-10-19 | 11:15:
Ik heb uw ontnuchterende tegel even opgeslagen en tel vanavond braaf mijn schaapjes:)
Ter mijn verdediging: ik ken wel degelijk mensen die dit overnemen, maar inderdaad de invloed mag marginaal genoemd worden.
Dank Voight Kampff.

letopuwzaak | 23-10-19 | 14:02

glappig hoe Laura Leukebril dr mannenklacht zelf onkracht door dat onnzole gelul. bwhaha wat een land.

donald_en_ronald | 23-10-19 | 01:20

Eerst Zwarte Piet demoniseren en dan de zwarte Sinterklaas gaan uithangen. I see what you did there!

De waard zijn gast | 23-10-19 | 00:57

Ik mis een hoofddoekje tussen al die alfabetmensen, Ze zouden toch wel mixen?

Hetze Haatstra | 23-10-19 | 00:33 | 2

Geen boerkas, geen peniskokers, geen verentooien, geen Eskimo's, sorry Inweets met zeehondjassen, opvallend weinig negeralbino's en de kannibalen ook weer eens keer gediscrimineerd. Vuige racisten zijn het.

Mazzelstof | 23-10-19 | 06:07

Vandaar die foto van de hoofddoek die over het gaybrapad loopt. Dus daar zit het al helemaal goed. Zo doorzichtig.

arie-hoax | 23-10-19 | 07:34

Een veel relevantere vraag is overigens: kan je met Israelische wortels leiding geven aan een club Marokkanen? (Bijv in het productieproces).
Het antwoord hierop is namelijk NEEN. Dat wordt erg ingewikkeld.
Neef (een héél vriendelijke man, niet uiitdragend Israelisch) heeft dit twee keer meegemaakt. De autoriteit wordt niet geaccepteerd.
Heeft uiteindelijk een iets lagere functie genomen maar op een minder Finse werkvloer zeg maar.
Lijkt me relevanter dan dit gezever.

Hee, en iedereen geeft zo af op 'de witte serie' Friends. Kijk eens vanaf seizoen 1 welke kleur bijna alle werkgevers/ hooggepositioneerden hadden.

letopuwzaak | 23-10-19 | 00:11 | 6

@letopuwzaak | 23-10-19 | 00:32:
"Zal morgen even koppies tellen hoeveel donkere teamleiders en doktoren er rondlopen, zijn er aardig wat:)"
Daar zullen dan heel wat Oost-Aziaten tussen zitten ;-)

WirMachenMusik | 23-10-19 | 02:01

@WirMachenMusik | 23-10-19 | 02:01: @wirmachen Aziaten zeker! Maar ook echt topdokters die echt donker zijn. Die worden gewoon vernederd door dit soort artikelen.
@kotelet. Tot twee keer toe zei de werkgever in alle eerlijkheid; je bent het geworden, je mag de functie maar we voorzien een probleem.. toen heeft neef vriendelijk bedankt die had al eerder met dat bijltje gehakt:)
@Mickey good morning, een Perla proost. Laat ik het maar houden op 'behoorlijk aardig wat, en een prima afspiegeling:)'

letopuwzaak | 23-10-19 | 08:20
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Bakschuif | 23-10-19 | 00:02 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De controversy is dat die vraag gesteld werd.

Ga je schamen.

letopuwzaak | 22-10-19 | 23:59

Ach je natuurlijk, tis black achievement month. Wie interesse heeft in het hele programma : https://www.blackachievementmonth.nl/programma-lijst/

AntonJensen | 22-10-19 | 23:52 | 3

De Koning is er zelfs bij?
www.shownieuws.nl/rubrieken/sterren/2...
Wtf Grootmeester. Het is elke week al white fuckup week, waarschijnlijk hebben we daarom nu ook die maand van de zwarte mijlpaal? Je plukt ze hiermee het katoen voor de voeten weg.

"Son, you're too white for that shit" heb ik een wijs man ooit eens horen zeggen. Wat meteen de bolusvraag van vandaag is.

Aap Noot Miesje | 23-10-19 | 06:24

Het feit dat het een eigen maand *nodig* heeft zegt veel.

omanders | 23-10-19 | 06:53

@omanders | 23-10-19 | 06:53: Waarbij de sneer niet naar onze (voormalige) Rijksgenoten uit de West bedoeld is maar naar de mensen die dit soort activiteiten op poten zetten.

omanders | 23-10-19 | 06:56

Vre-se-lijk. Om mezelf moed in te spreken roep ik vaak dat de burger een hoop nuttige dingen krijgt voor zijn gemeentelijke belastingen. Lees je dit, dan weet je dat dat een leugen is. De gemeentelijke organisatie is er voor zichzelf en niet voor mij. Dat zie je aan deze volstrekte nonsens; dat merk ik aan alle contacten met de gemeente (ben in R'dam woonachtig).
Ik ga mezelf bezuipen.

JvanDeventer | 22-10-19 | 23:48

Is onderstaande racistische uitspraak van een bepaald deugvrouwtje nog vervolgbaar ?

“Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten, gewelddadiger"
https://www.welingelichtekringen.nl/beroemd-2/601854/zo-dacht-sylvana-simons-15-jaar-geleden-nog-over-zwarte-mannen.html

AntonJensen | 22-10-19 | 23:41 | 5

@Oprisp | 22-10-19 | 23:55: Gemeentepikken in Weesp zijn inzake Piet ook toegetreden tot het deugpeleton,
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20191022_39882194/dialoogproces-leidt-in-weesp-tot-keuze-voor-roetveegpieten?utm_source=google&utm_medium=organic

AntonJensen | 23-10-19 | 00:12

@AntonJensen | 23-10-19 | 00:12: Het dialoogproces "kunnen we niet anders dan nadrukkelijk de wens uitspreken dat we in Weesp vanaf 2020 de intocht aanpassen aan de geest van de tijd” is niet afgesloten met een vraagteken.
Daar houden ze niet van, die ambtenaren in Weesp.

Oprisp | 23-10-19 | 00:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb hosmo en ben introvert, maar ik heb een hekel aan mensen met kleur die prat op gaan een kleurtje te hebben. Vooral omdat het vaak de meest homofobe mensen zijn die je maar kunt bedenken. Maar niet zo erg als moslim natuurlijk, dat dan weer wel.

Analia von Solmsch | 22-10-19 | 23:33 | 2

Kleurloos als u bent.

Shareholder II | 23-10-19 | 00:03

@Shareholder II | 23-10-19 | 00:03: Moet jij zeggen transparante kwal.

Mazzelstof | 23-10-19 | 06:11

OMFG, wat een gigantische bullsh#t!!! Ga weg met je sneue sjw gezever en heb gewoon respect voor elkaar. Who cares welke huidskleur er om je anus zit?? Kappen met dat slachtoffer gedoe. Er bestaan klootzakken van alle huidskleuren, net zo goed als er toffe gasten zijn van alle huidskleuren. En nu allemaal aan het bier. Samen. Heuj.

Joey Finkleberry | 22-10-19 | 23:32

Ja, de PvdA zit weer in het college.
Dan krijg je dit.

de honden blaffen... | 22-10-19 | 23:32 | 1

Wat? dat ze ijs gaan beren...?

Bakschuif | 23-10-19 | 01:35

Zo had ik laatst een donker getint iemand op gesprek. Ik zeg: "bij ons moet je kunnen incasseren, maar je moet zo nu en dan ook uitdelen. Met sinterklaas bijvoorbeeld...." De volgende dag stond het meldpunt op de voicemail. Nou moe.....

kotelet | 22-10-19 | 23:32 | 1

Als mensen de eerste keer niet om je moeten lachen, wordt het de 2de keer alleen maar zieluggur.

LesPaul | 23-10-19 | 03:24

Word zó moe van dat diversiteitsgejank en al die zielige discriminatiekaarttrekkerij, echt ze kunnen Allemáál m'n reedt kussen!

VP732 | 22-10-19 | 23:31

wat moet je eigenlijk zijn om op nummer 1 te staan op de diversiteitsladder? Een homoseksuele pygmee zonder benen?

yeps | 22-10-19 | 23:31 | 5

@Vuurwezel | 22-10-19 | 23:44: wie of wat heeft de gedeelde 2e plaats dan? (En 3e en 4e want inclusief en niet winnen maakt je nog geen verliezer)

Kleine_Deugniet | 23-10-19 | 00:47

@yeps
Een initiatiefloze, kritiekloze, beïnvloedbare en kneedbare dagloner die zich schikt in diens voorbestemde lot

kindapaas | 23-10-19 | 02:06

Een indiaase gehandicapte vrouw scoort ook hoog....... was bij mij oude werk de finance manager. Geen witte seksistische racist die dat een probleem vond, ze deed het dan ook prima en was gewoon een leuk mens.

trottle | 23-10-19 | 07:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe zit het eigenlijk met de GS redactie. Hoe is het bij jullie met het percentage LHBTIQ+, allochtonen en (licht) getinten gesteld. Is het een weerspiegeling van de maatschappij ? Ik vraag het voor ene Sylvana.

AntonJensen | 22-10-19 | 23:24 | 5

En Mosterd is een roddelnicht.

Harry Turtle | 22-10-19 | 23:32

Bij GeenStijl selecteren ze alleen op kwaliteit en niet op al die onzin...... toch

Dulacs | 22-10-19 | 23:54

Zeg Sylvana maar dat er de redactie voorzien is is, maar dat er nog vacatures zijn op een agrarisch bedrijf in Suriname....

Bakschuif | 23-10-19 | 01:39
▼ 2 antwoorden verborgen

"Een gekleurde vrouw die leiding geeft aan witten, kan dat?"

Oprah heeft dat vast wel eens gedaan ja. Net als Condolezza Rice. Maar gekleurde vrouw, je weet hoe je dan onder je soortgenootjes heet.

Een bounty.

Graaf_van_Hogendorp | 22-10-19 | 23:24

Mevrouw: het zal mij werkelijk aan mijn anus oxideren welke huidskleur dat u heeft. Er zijn aardige vrouwen en kutwijven en alles wat daar tussenin zit.

MacMiep.nl | 22-10-19 | 23:18

Als die negers en negerinnen zich zo verschrikkelijk gediscrimineerd voelen, dan ben ik blij blank te zijn. Klinkt cru, maar als het allemaal waar is wat die mensen zeggen te moeten verduren dan is het kennelijk geen pretje om zwart te zijn of, nog erger, dat van het ene moment op het andere te moeten vaststellen. Zelf bejegen ik andersgekleurden niet anders dan gelijk gekleurden: Bevooroordeeld en het liefst vanuit de onderbuik. Zoals dat betaamt. Haw haw.

isitsoornot | 22-10-19 | 23:11 | 1

Het is als luie zwarte niet makkelijk om zielig genoeg te doen om gratis geld te krijgen, dat vraagt wel iets van je. O.a. inlevering van elke vorm van zelfrespect , volhouden van pertinente leugens tegen elk tegenbewijs in, en het mobiliseren van medestanders met even weinig maatschappelijke waarde. Dat is echt wel een flinke uitdaging.

Bakschuif | 23-10-19 | 01:43

Allemaal leuk en aardig die LHBT promotie zolang ze maar niet met met hun handen aan mijn eten zitten. Je weet nooit wat ze net daarvoor hebben uitgespookt. En mensen met een kleur zijn ok zolang niet lichtgetint, arabier of met dat ´jeweetwel´ geloof. Ik ben best flexibel.

Pedronegro | 22-10-19 | 23:11

Mans, zo'n Timmerhuis. Dat beeld van de jonge frenske vond ik wat ver gaan.

Shareholder II | 22-10-19 | 23:04

Het is wel belangrijk dat hier aandacht voor is. Ik heb in Den Haag en Utrecht gewerkt en daar zeid'n ze steeds boer teeng mij omdat ik met'n accent proat. Maar toen zei ik gewoon jullie zijn allemaal homooooossss. Niks mis met een beetje voor jezelf opkomen

Leptob | 22-10-19 | 23:01 | 1

I like your approach. p.s. geen provincie scheldt klanktechnisch zo fraai 'homo' als de Brabander. Wij durve met gemak wedstrijde aan jonge.
** romeo delta naar beneden toe blaft **

Shareholder II | 22-10-19 | 23:17

Zo raar is dit artikel niet. Ik kwam er ook pas onlangs achter dat ik een donkere vrouw heb.

Papa Jones | 22-10-19 | 23:00 | 1

Hoe heb je dat verwerkt of kun je daar nog niet over praten...?

Bakschuif | 23-10-19 | 01:48

Mixt lekker dit met het 9-5 huis-tuin-keuken-ochtendtopic van Van Rossem.
Kan iedreen fijn van zichzelf afvragen van het hoe en waarom.
Een van de mooiste Nederlandse uitdrukkingen is, en blijft:
"Doet gewoon, doe je al gak genoeg."

Blij toe dat ik gewoon een ongewoon leven leidt, voor velen. Val geen hond er mee lastig, niet eens m'n eigen dog. En mijn wel gewone filterkoffie slobberkop KanisGunnik staat elke morgen strak klaar in de verdedigingslinie.
En het blijft niet bij 1 slobberkop.
Een voor allen, alllen voor een.

chicago river | 22-10-19 | 23:00 | 3

Filterkoffie is flauwe meuk.
Tip: Inhoud mok water in een pannetje pleuren met 5 flinke theelepels gemalen. Even laten koken en dan weer terug schenken. Hou je wel wat prut over, maar dat gooi je weer bij de planten.

Oprisp | 22-10-19 | 23:15

@Oprisp | 22-10-19 | 23:15:
Is een kofi tubruk/turkse koffie dik ik af en toe zet.
Maar de Hollandse slobberkoffie is ongeevenaard, al dan niet aangevuld met een dop cognac.

chicago river | 22-10-19 | 23:23

@chicago river | 22-10-19 | 23:23: Het ergste is die Senseo. Kraak noch smaak in een dopje nepkoffie.

Oprisp | 22-10-19 | 23:37

Waar gaat dit over? Zonder goede inleiding kan ik er geen touw aan vastknopen

borderlijntje | 22-10-19 | 22:54 | 1

Mis je wel vaker de bus...?

Bakschuif | 23-10-19 | 01:47

"Ik kwam erachter dat ik een donkere vrouw ben"
.
Hoe dan, kreeg je daar direct een hoge functie aangeboden vanwege de Black Economic Empowerment wetten daar?

Harry Turtle | 22-10-19 | 22:52 | 3

Denk eerder honger i.v.m. dat het niet zo lekker meer loopt sinds ze hun razzia hebben gehouden.

deugfoob | 22-10-19 | 22:58

Ze kreeg een rolletje aangeboden in een reclame film om het policor 'salt and pepper' gezinnetje compleet te maken. Van het soort waar ze tegenwoordig elke reclame mee vullen. Vraag me altijd af hoe zo'n gesprek met de opdrachtgever gaat. 'Henk doe er ook maar een neger in om gezeik te voorkomen en ons in te dekken' ??

Wekkertje | 23-10-19 | 07:39

@Wekkertje:
Leuke reactie. Maar vooral die laatste zin: fenomenaal goed (inhoud, woordkeuze en ritme). Zit hier voortdurend te glimlachen terwijl voorbijgangers me vreemd aankijken.

Voight-Kampff | 23-10-19 | 14:52

Ik zou bijna in applaus uitbarsten als ik lees dat mevrouw zich plotseling bewust werd van haar huidskleur.
Daarvoor snapte zij natuurlijk niets van de zwarte pieten discussie.
Maar ik heb gelezen dat applaudiseren problemen oplevert bij hoogsensitieve of slechthorende mensen, en mensen met autisme.
nl.metrotime.be/2018/10/06/must-read/...
Dus nu ga ik maar met mijn handen in de lucht wuiven.

Roadblock | 22-10-19 | 22:48 | 2

Zonder bril kan ik niet zien dus ik heb liever dat je klapt. Zo zie je maar je kan het tegenwoordig nooit goed doen.

EmilioEsteves | 22-10-19 | 22:52

Lol Roadblock

letopuwzaak | 23-10-19 | 00:35

De gouden kooi. Een surveillance-staat waar we sociale experimenten uitvoeren.

LiniaalRectaal | 22-10-19 | 22:47 | 1

Ah, dat verklaart meteen al die camera's overal.

kweethetooknietbeter | 23-10-19 | 00:15

Wat een gezeik.
Zal wel een Amsterdammer achter zitten.

Kaas de Vies | 22-10-19 | 22:45 | 1

Hahahaha..... tering

de directeur | 22-10-19 | 22:56

Ik ben net mijn baan kwijt geraakt door mijn depressie. Ben ik nou ook zielig? Of moet ik maar gewoon afscheid nemen van de wereld? Flikkert op.. Ik maak mezelf al weer veel te druk.

Twisted_Faith | 22-10-19 | 22:42 | 37

@letopuwzaak | 23-10-19 | 08:35: licht##!!! Lage normaalwaarde is ook al de moeite waard om te prikken. Maar je moet een arts vinden die het een keer wil proberen bij je.

letopuwzaak | 23-10-19 | 08:36

U heeft ook teveel artikelen op GeenStijl gelezen? Ik ben sinds deze week begonnen met automutilatie. Volgens mij direct na dit artikel.
https://www.geenstijl.nl/5150150/asielinstroom-van-week-42-bedroeg-ongeveer-700/
Welke psycholoog raadt u aan?

b3n | 23-10-19 | 09:02

Allen, u bent goede mensen! Trots! Dank voor uw input

Canis.bonus.es | 23-10-19 | 10:52
▼ 34 antwoorden verborgen

Kleur maakt niks uit, als ze maar capabel zijn. En daar ontbreekt het bij diverse kleuren nog wel eens aan. Nu moeten alle niet blank weer in een hokje gestopt worden. Het wordt steeds idioter om me heen. Iedereen lijkt wel ontspoord.

poisonivy | 22-10-19 | 22:36 | 1

Agreed

Twisted_Faith | 22-10-19 | 22:39

Geef die vrouw snel een spiegel, dan had zie niet al dat stikstof hoeven te verbruiken om te zien dat ze een donkere huidskleur had.
En ja... iedereen ongeacht geslacht of huidskleur kan leiding geven aan iedereen ongeacht geslacht of huidskleur.
Het gaat namelijk maar om 1 ding, en dat is :
Ben je geschikt voor de functie. Niets meer Niets minder

Het leven is zwaar | 22-10-19 | 22:34

Flikkert op kneuzen! Of je heb de kwalificaties of niet. Krijg het heen en weer.. Ik word hier zo freaking moe van.

Twisted_Faith | 22-10-19 | 22:30
-weggejorist-
Hebbiehemookweer | 22-10-19 | 22:30

Deze mevrouw gaf dus leiding aan anderen en was zich niet eens bewust van haar huidskleur. Er was dus HELEMAAL NIETS aan de hand, maar ze heeft zich een probleem aan laten praten door een stelletje racisten die enkel zwarten en witten zien.

omwenteling | 22-10-19 | 22:30

Een vrouw van kleur kan die ongekleurden een hoop vertellen, andersom is dit racisme.

Aap Noot Miesje | 22-10-19 | 22:29 | 4

Ja precies, je hebt helemaal gelijk.

gijs geluk | 22-10-19 | 22:56

Kennis als blanke stagiaire gewerkt in een ziekenhuis aldaar, werd KEIHARD gediscrimineerd door de donkere hoofdzuster

Canis.bonus.es | 22-10-19 | 23:06
▼ 1 antwoord verborgen

Haatzaaiende linkse propaganda ,Klimaatdrammers ,eurofielen.... Ik heb er geen boodschap aan.

gijs geluk | 22-10-19 | 22:26

Joh, als ik al die verhaaltjes lees, dan denk ik: Waar krijgen deze mensen nu eigenlijk voor betaald? Wat doen ze nu eigenlijk? Wat merken wij daarvan? Zou de wereld nog bestaan als ze morgen ineens in een zwart gat verdwijnen? En zou iemand dat opvallen? Vragen, zoveel vragen..

mexicano + satesaus | 22-10-19 | 22:21

Het zijn ook nooit transseksuele coke-hoeren die op zulke posters staan... Die hebben toch ook een maatschappelijke functie?

JanFTE | 22-10-19 | 22:19 | 3

Daar hebben we het Eurosongfestival toch al voor?

kotelet | 22-10-19 | 22:21

Die zijn net wat duurder, subsidie is ook niet oneindig. Er moet natuurlijk wel genoeg voor de deugers overblijven.

mexicano + satesaus | 22-10-19 | 22:25

@kotelet | 22-10-19 | 22:21: Zolang we nog nooit een doorgeschoven vrouw met een pik als burgermeester van Amsterdam hebben gehad dan lijkt me dat we nog een lange weg te gaan hebben!

JanFTE | 22-10-19 | 22:28

Dit soort gedram en gezeik is echt om te kotsen.
Net The Madness of Crowds binnen... lekker lezen.

Masturwasbeert | 22-10-19 | 22:18

Wat ben ik blij dat ik niet in dat meerderheid-minderheids gebied woon.

Sceptische_autist | 22-10-19 | 22:15

Ja, dat kan in het bedrijf waar ik werk. Waarom? Omdat ze de capaciteiten heeft.

Ronnie uit Helmond | 22-10-19 | 22:14 | 6

Twee hele grote capaciteiten. En/of capaciteit in de kofferbak.

Aap Noot Miesje | 22-10-19 | 22:31

En als die capaciteiten er niet lijken te zijn, dan wordt er wel een quotum ingesteld.

JackStick | 22-10-19 | 23:03

@JackStick | 22-10-19 | 23:03:
Ik hoop zo op een minderhedenquotum. Want dan moet er een officiele definitie van "minderheid" komen. Etnische registratie dus.

omanders | 23-10-19 | 07:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Als dit de echte problemen van de mensen zijn in rotterdom, dan kan global warming niet snel genoeg gaan. Wat ik hier lees zijn eerste wereld ziektes. Luxe problemen waar ze in de meeste arme landen een moord voor zouden willen doen. Niet lullen maar poetsen, ik dacht dat daar rotterdom voor stond. Het verschilt inmiddels vrij weinig met Amsterdam. Lopen ze toch nog ergens op in *proest*.

Indoneesje | 22-10-19 | 22:14

Je zal dit soort inclusiviteit zeikerds toch als je collega's hebben.
Ik word al beroerd bij de gedachte.

HoerieHarry | 22-10-19 | 22:13

Boos worden heeft geen zin anders wordt ik een bozepaarseman.

Jan Dribbel | 22-10-19 | 22:12 | 1

Long aandoening is ernstig. Rustig aan oude Jan.

Twisted_Faith | 22-10-19 | 22:32

Laura Schurink wordt regelmatig gediscrimineerd, dat komt natuurlijk niet omdat zij allerlei niet ter zake doende suggesties en ongevraagde adviezen geeft aan mensen die er wél verstand van hebben, nee, dat komt omdat ze vrouw is. Laura, ga eens na of een reactie voortkomt uit je eigen handelen, net als bij je Marrokkaanse jongeren voorbeeld, voordat je de ‘ander’ als schuldige veroordeeld.

Ruler | 22-10-19 | 22:10 | 1

Toch wel positief dat Marokkaanse jongeren in Delfshaven met voorbijgangers over vooroordelen praten. "Heb jij soms een probleem met mij?"

spanarchist | 22-10-19 | 22:15

Ik voel mij wel eens gediscrimineerd door obesitas mensen omdat ik een perfect BMI heb.
Maar dat kan ook een tekort aan zelfinzicht zijn omdat ik een hekel heb aan walgelijk dikke vette mensen en daardoor enigszins een vertroebelde blik heb.
Hoe dan ook, val af, ffs.

Van_hot_naar_her | 22-10-19 | 22:10 | 10

@kotelet | 22-10-19 | 22:44: Klopt en dat geldt voor de meeste mensen dus ook voor mij.
U klinkt als een kotelet met discipline, zouden meer mensen moeten hebben.

Van_hot_naar_her | 22-10-19 | 22:56

@Van_hot_naar_her | 22-10-19 | 22:31:
Jouw voorouder was 1.80 lang? Niet? Nou dan is bij dezen bewezen dat lengte totaal niet erfelijk is.

Prima dat jij dom bent, maar ga daar anderen niet mee lastigvallen.

******** | 22-10-19 | 22:57

@Papa Jones | 22-10-19 | 22:41: Haha, maar wel een leuke binnenkomer.
Gewoon doen.
Dat inclusieve vinden ze wel bij andere 10 tonners.

Van_hot_naar_her | 22-10-19 | 22:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Bij deze mooie vrouw geef ik graag de leiding uit handen.

azijnseikerT | 22-10-19 | 22:08

Mijn baas is trouwens blauw, en dwingt me ieder kwartaal tot afdracht van een deel mijn zuur verdiende geld. Bovendien is het een incapabele eikel.

kotelet | 22-10-19 | 22:05 | 6

Brilsmurf?

Aap Noot Miesje | 22-10-19 | 22:34

@Aap Noot Miesje | 22-10-19 | 22:34: Nee. Veel erger. Hij communiceert als een autist: met brieven waar je een almanak voor nodig hebt om ze te begrijpen. Een hele eigen werkelijkheid. Schathemeltje rijk is ie ermee geworden. Dat moet ik hem nageven......

kotelet | 22-10-19 | 22:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Hier, heb je je film trailer Bloke Black Mountain;
https://www.youtube.com/watch?v=dGw3w_njQ4g
She, mad:-"That's not funny."
He, calm:-"It was a little funny."

chicago river | 22-10-19 | 22:05 | 2

Die link, het verwart me. Ik krijg een soort van flashbacks naar een tijd waarin ik ooit leefde, en niemand liep te janken maar juist het leven vierde.

mexicano + satesaus | 22-10-19 | 22:14

@mexicano + satesaus | 22-10-19 | 22:14:
Vandaar de post.
Vertoef zelf praktisch continu in een nostalgisch verleden, zonder depri doelloos op m'n matras te liggen maar gewoon zoals de meesten, door te LeBen. Had ik al jong, toen ik ging van papje eten naar draadjesvlees en olijven, van Lego naar de brugklas, van brugklas naar vervolg met een 24/7 polsstok in de broek, en van vervolg naar studie, en van studie, naar werk, en van werk weer, ja, naar wat? Naar spelen met de tijd, tijd, en z'n grote broer de Dood, uitdagen, uitlachen, denk'k. De man met de Zeis z'n agenda ga toch niet agenderen, weet je.
-
Vraag jezelf anders 3 dingen af:
-Met wie wil ik zijn?
-Waar wil ik met diegenen zijn?
-In welke hoedanigheid wil ik daar met diegenen zijn?
-
Wie wil rondzwerven behoeft op deze vragen geen antwoord, kan ook.
Nomads/Wanderers FTFW.

chicago river | 22-10-19 | 22:28

Walid Hallal: Bijna altijd behandelen portiers mij anders.
De laatste keer ben ik in gesprek geraakt met zo'n portier.
Die vertelde mij dat de avond daarvoor een aantal Mocro's vervelend had gedaan naar de meisjes, en toen iemand er iets van zei, hebben ze hem met zijn allen opgewacht en de tiefus geslagen.
Nu wil zou zijn baas liever helemaal geen mocro's meer toelaten in de zaak, maar je mag niet discrimineren.
Dus vandaar dat portiers mocro's een beetje met wantrouwend behandelen.
"Regelmatig mag ik niet naar binnen en wordt onvriendelijk behandeld, terwijl WITTE mensen zonder problemen naar binnen mogen".
"Nee, ik heb mij nooit afgevraagd waar dit aan zou kunnen liggen"
"Maar ik voel mij heel erg slachtoffer".

Roadblock | 22-10-19 | 22:04 | 3

In mijn studententijd, begin jaren negentig in Amsterdam, ben ik (blank) vaker geweigerd dan toegelaten in uitgaansgelegenheden als bijvoorbeeld de IT.
Nooit het idee gehad dat het door mijn huidskleur of afkomst kwam.

zetje01 | 22-10-19 | 22:23

@zetje01 | 22-10-19 | 22:23:
Hm, een kaal hoofd, bretels, spijkerbroek met hoge zwarte kistjes met rode veters, en een wit T-shirt met de tekst: I hate gays?
Ja, DAN wordt je bij de IT niet toegelaten.
Mis je wel de Darkroom.

Roadblock | 22-10-19 | 22:28

Zelfreflectie = haram

Joey Finkleberry | 22-10-19 | 23:23

Ja, ik voel me gediscrimineerd! ik heb geconstateerd dat ik puur om m'n afkomst en huidskleur 20 jaar langer moet wachten op een sociale huurwoning dan anders gekleurden. Discriminatie optima forma.. en nu?!

nietmijnbaardvriend | 22-10-19 | 21:57 | 3

Gewoon je gore fascistische blanke muil houden, m'n lichtgetinte schoenen kussen, doorlopen, Mark Rutte aanbiddem en belasting betalen met je kronkel.
Idioot, wat denk je wel?

schoon-schip-maken | 22-10-19 | 22:01

Niks. U accepteert het toch gewoon? Voor u honderd negers. Letterlijk en figuurlijk. En de grondwet doen we hier alleen aan als het uitkomt. Dat is als het tegen u werkt. Voor de duidelijkheid. Dit noemen we nou een fluwelen dictatuur. Een gouden kooi. Denk maar niet dat de titel van dat programma toevallig was.

LiniaalRectaal | 22-10-19 | 22:03

U bent een gevaar voor de rechtstaat, en dat bent u.

Sans Comique | 22-10-19 | 22:06

Mij maakt het niet uit welke kleur mijn baas/bazin heeft. En zijn/haar/x seksuele geaardheid of seksuele voorkeur boeit me evenmin. De enige dingen die voor mij tellen zijn of diegene zijn/haar/x vak verstaat en of hij/zij/x goed met zijn/haar/x personeel kan omgaan.

kweethetooknietbeter | 22-10-19 | 21:57 | 1

Zeg, dat was vroeger misschien zo, maar nu niet meer. Het is 2019, beetje met je tijd mee blijven gaan graag.

me,myself and IK | 22-10-19 | 22:09

De vraag beantwoorden is geheel afhankelijk van de omstandigheden. Bij een baan in het bedrijfsleven zou ik daar weinig moeite mee hebben. Bij een baan bij de overheid zou ik liever geen zwarte vrouw als baas willen puur omdat je weet dat zo iemand daar in 99 van de 100 gevallen alleen op basis van gleuf en kleur is gekozen ipv capaciteiten. Zolang de overheid pro-actief discrimineert moet je daar absoluut niet willen werken.

Grachus | 22-10-19 | 21:57 | 2

Kan me hier alleen maar bij aansluiten.

DMaN | 22-10-19 | 22:14

Precies dit. Bij politie en defensie geldt hetzelfde voor de niet-westerse, niet-mannelijke, niet-blanke maar wel zwaar bevoordeelde "" collega's "" die echt niet aangenomen zijn omdat ze zo goed scoorden tijdens de selectietesten. Maar goed, de directe gevolgen zijn daar dan ook duidelijk waarneembaar. Ik noem corruptie, gebrek aan loyaliteit en leegloop van ervaren personeel omdat zij zich niet langer kunnen vinden in de organisatie.

Joey Finkleberry | 22-10-19 | 23:20

Lekker racistisch weer van de makers. Hebben ze niet door dat ze zelf racisme aanwakkeren door er een punt van te maken. "Ze had het nooit door, totdat ze naar Zuid-Afrika ging". Ga toch weg.

tragic1911 | 22-10-19 | 21:56 | 3

Ja, in NL zijn er namelijk helemaal geen spiegels, gelukkig in ontwikkeld Zuid Afrika wel

Canis.bonus.es | 22-10-19 | 21:59

Ja, haha, precies!

SterF... | 22-10-19 | 22:00

@Canis.bonus.es | 22-10-19 | 21:59:
Ja die hebben ze vroeger allemaal in overvloed gekregen, samen met heul veul kraaltjes. Dat vonden ze mooi.

Joey Finkleberry | 22-10-19 | 23:11

Waarom al die moeite om altijd maar weer die verschillen te benadrukken ?
We zijn toch allemaal gelijk ?

Bolder | 22-10-19 | 21:56 | 3

Nee

Sceptische_autist | 22-10-19 | 22:10

De verschillen moeten worden benadrukt omdat anders blijkt hoe inhoudsloos sommige personen zijn en hoe weinig ze nou echt toevoegen aan deze samenleving.

ScumbaggusMaximus | 22-10-19 | 22:18

Stel je voor, bij de kleur van Sylvana nee. Imagine all the aap noot kutgrappen hier.

Aap Noot Miesje | 22-10-19 | 22:54

Waarom moet seksualiteit zo op de voorgrond staan? Je bent een leuk, aardig, fatsoenlijk mens of niet, je doet je werk goed of niet. Met wie je het bed deelt gaat niemand iets aan, zolang iedereen meerderjarig is en vrijwillig participeert.

MickeyGouda | 22-10-19 | 21:56 | 6

U bent ignorant. Het feit dat het u niet interesseert waar iemand het bed mee deelt maakt u kil, jkoud en afstandelijk. U moet het namelijk heel erg goed vinden en stoer en dapper als een meneer met een andere meneer tussen de lakens kruipt, dat is namelijk heel erg progressief en dapper om dat te vinden.
#boeit mij ook geen ene reedt...

Graaisnaaiert | 22-10-19 | 22:30

Hear, hear! The voice of reason.

Joey Finkleberry | 22-10-19 | 23:09
▼ 3 antwoorden verborgen

ik voel me ook gediscrimineerd als blanke man. ik moet WEL werken voor mijn geld, ik moet WEL betalen voor mijn Miele, Ik moet WEL iets kunnen voor een topfunctie enz enz enz.
Het grote verschil? Ik loop niet te zeiken.

De_Helderse_Kaaskop | 22-10-19 | 21:56 | 2

Er is wel iets meer verschil hoor.

LiniaalRectaal | 22-10-19 | 21:57

Nee je loop heel hard 'wel' te typen, drie keer. En dan conflicterende informatie. Het is dat er geen opdracht bij zit maar ik kijk de kut nog ff uit de boom.

Aap Noot Miesje | 22-10-19 | 23:08

Ik zie er ook een gast(?) tussen die de titel 'verkeersmarinier' heeft. Geeft tips over een zelfhulpboek. Je bent als stad toch wel compleet het spoor bijster als je dit soort bipolaire klaarovers marinier noemt.

kokkie klaphaak | 22-10-19 | 21:54 | 5

@Roadblock | 22-10-19 | 22:10: Die regenboog vlag hijsen was ook al zo een dingetje. Het meest effectieve was nog wel de geldkraan dicht draaien, het halve leger naar huis sturen om vervolgens een paar jaar verder te roepen dat je geen soldaten kunt krijgen en dan maar mankracht gaat importeren. Zullen vast mensen zijn die het beste met ons land en volk voorhebben en nooit ook maar met een vinger aan burgers komen wanneer ze daar opdracht voor krijgen.

keistad | 22-10-19 | 22:18

@keistad | 22-10-19 | 22:18:
Oh, maar hetzelfde hebben ze bij de politie, de zorg, en de brandweer geflikt.
Eerst bezuinigen tegen de klippen op, je laten weten dat je niet meer nodig bent op een uiterst nare manier, en dan alle specialistische kennis waarvan het jaren duurt om die op te bouwen eruit flikkeren.
Een paar jaar later roepen dat er ernstig personeelstekort is, en er blijkbaar niemand meer interesse heeft.
Moedwillig de boel naar de kloten helpen noem ik dat plat gezegd.

Roadblock | 22-10-19 | 22:36

@Roadblock | 22-10-19 | 22:10: Eh, nee. De Palestijnen (arabische inwoners van destijds Palestina) beweren te zijn verjaagd van hun grond en uit hun dorpen. Tijdens deze acties is er gemoord.

De VN heeft als voorwaarde voor het toetreden van Israel tot de VN de terugkeer van alle deze vluchtelingen geëist.

Arachne | 23-10-19 | 13:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben introvert en sluit mezelf buiten en daarom wil graag dat u moeite doet het mij naar de zin te maken...
-zucht-

Canis.bonus.es | 22-10-19 | 21:53 | 2

Mag ik me daar eenzijdig bij aansluiten?

schoon-schip-maken | 22-10-19 | 21:54

Wil niet ongezellig klinken maar wat denkt u?
-grinnik-

Canis.bonus.es | 22-10-19 | 21:55

Laat mij een foto zien van de GroenLinks fractie in Rotterdam, en dan zal ik beoordelen hij het met de integratie is gesteld. (verwacht een foto met alleen maar blanken er op, en een verdwaalde tranny)

Osdorpertje | 22-10-19 | 21:52 | 2

@W_F | 23-10-19 | 01:15:
Dank je wel.
40 Personen: 37 blanke Nederlander, 2 Turken en 1 negerin.
Lekker divers allemaal. NOT!

Osdorpertje | 23-10-19 | 08:40

Meestal kan ik mensen prima plaatsen, maar bovenstaande mevrouw lijkt me een kruising. Creools/Hindoestaans of Indiaas/Aboriginal. Met ontkroesd haar.

LiniaalRectaal | 22-10-19 | 21:52

Dus, niet om hulp gevraagd worden is ook al discriminatie. Right. Ik blijf me maar vastklampen aan het idee dat vrijwel niemand echt zo denkt. Maar eigenlijk moeten dit soort krankzinnige ideeën al nooit publicatie in een dergelijk blaadje halen natuurlijk. Als de weldenkende volwassenen in de kamer hun rol zouden pakken. Bang voor carrière waarschijnlijk.

Gen. Maximus | 22-10-19 | 21:48 | 1

Het is leerzaam om te weten dat de leidinggevenden van de gemeente Rotterdam zo denken.

Roadblock | 22-10-19 | 22:18

Prima toch, iedereen mag zichzelf zijn, behalve als je een blanke, christelijke, vleesetende, kutjes neukende man bent, dan niet natuurlijk

KlauwnBassie | 22-10-19 | 21:48 | 1
-weggejorist-
schoon-schip-maken | 22-10-19 | 21:55

Dom zijn. Is ook erg. Stupid shaming komt vaak voor. Dat ze je neerhalen alleen maar omdat je zo dom als het achtereind van een varken bent. Maar ja, wat doe je daar aan met een iq van 80?

Laten we stoppen met stupid shaming. Stupid is da nigga of da world.

Knufter | 22-10-19 | 21:47 | 5

Ik had dat ook heel erg dat ik ge-stupid shamed werd.
Maar toen zei een goede vriend tegen mij:
"Ga eens op dat Geenstijl kijken, daar zitten er wel meer".
En nu reageer ik hier al jaren en jaren tot tevredenheid.

Roadblock | 22-10-19 | 22:20

Sssst, roadblock heeft nog helemaal niets door! ;)

Canis.bonus.es | 22-10-19 | 22:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben een boze blanke man van middelbare leeftijd en voel me gediscrimineerd, tegenwoordig word er echt alles aan gedaan om mijn soort uit te rotten, mijn politieke partijen worden gedagvaard en op de Joop extreem rechts genoemd, m'n brommer club is verboten en die leuke bijbehorende vestjes mogen ook al niet meer, als dat geen discriminatie meer is weet ik het niet .

zwellevertje | 22-10-19 | 21:46 | 1
-weggejorist-
Enter Yeti | 22-10-19 | 22:33

Voel me nu best wel een beetje vies nu met mien witte pokkel

Rest In Privacy | 22-10-19 | 21:46 | 2

En terecht! Ga maar eens goed nadenken wat uw voorouders 300 jaar geleden allemaal hebben uitgespookt.

kotelet | 22-10-19 | 21:48

@kotelet | 22-10-19 | 21:48:
Die waren met succes als particuliere onderneming in zowat heel Indonesie de baas.
Ben ik best trots op.
Pas toen de Nederlandse overheid zich er mee ging bemoeien ging het fout.

Roadblock | 22-10-19 | 22:23

En ik maar denken dat de H voor hetero stond een beetje naief van mij mensen met een gezonde kijk op het leven zijn niet van tel.

botbot | 22-10-19 | 21:46 | 1

Mensen die naïef zijn hebben geen gezonde kijk op het leven.

Wasbakplasser | 22-10-19 | 21:49

Ik snap er niks meer van, en dat wil ik graag zo houden.

kotelet | 22-10-19 | 21:45

Als je je vak verstaat en een krachtige koers duidelijk kenbaar kan maken mag je van mij een bos regenbooglullen hebben boven elke kut.

NiCeY | 22-10-19 | 21:44

Mag ik nog een witte man zijn? Sorry dat ik besta.

lingo star | 22-10-19 | 21:44 | 1

Nee! Vertrek maar gewoon uit dit land. Naar Zuid-Afrika, bijvoorbeeld!

kotelet | 22-10-19 | 21:46
-weggejorist-
bierpufje | 22-10-19 | 21:43

Als er geen probleem is doen we wel alsof er een probleem is.
Blijkbaar hebben de kneuzen nooit in een echt rascistische omgeving gewoond, get a life.

donkieshot | 22-10-19 | 21:41

Ach, het zou maar kunnen.. Zolang het clubje onder je maar dommer en/of onderdanig is. Bij mij zou het iig niet werken.

Wasbakplasser | 22-10-19 | 21:39

Het zal me worst wezen wat voor kleur mijn baas heeft, zolang het maar geen vrouw is. Ja, ik heb daar moeite mee.

VanBukkem | 22-10-19 | 21:39 | 4

Ik ben eigen baas. Maar ik zou toch wel eens willen dat ik een vrouw zou zijn en dan de baas over mijzelf zou zijn. Ik zou mezelf minimaal een maand ziek melden bij mezelf.

mexicano + satesaus | 22-10-19 | 21:49

Vooruit, mits u bevallen bent van uzelf...

Canis.bonus.es | 22-10-19 | 22:06

@mexicano + satesaus | 22-10-19 | 21:49:
Ongestraft krengen ja, lijkt me ook wel eens leuk voor een dagje.

Graaisnaaiert | 22-10-19 | 22:27
▼ 1 antwoord verborgen

Als hij of zij maar bekend is met de materie, dat mankeert nog wel eens aan een leidinggevende m/v.

koeberg | 22-10-19 | 21:38

"Want ondanks dat we op bovenstaande coverstory het liefst JA TUURLIJK ZEIK NIET zouden roepen"
Politiek-correct nuanceren. Is nu ook al de GeenStijls aan het omslaan? Daarvoor kom ik hier niet!

Erratio | 22-10-19 | 21:38 | 6

@Kees Maf | 22-10-19 | 21:43:
Volledig mee eens. Het gaat mij om de diversiteitskramp die tentoongesteld wordt.

Erratio | 22-10-19 | 21:48

@Kees Maf | 22-10-19 | 21:43:
Das waar, maar het ene ras is beter in leidinggeven en het andere in hardlopen en ritmes...
(Bron: met een breierdeck)

SterF... | 22-10-19 | 21:49

@Kees Maf | 22-10-19 | 21:43:
Zodra die leidinggevende mij als WITTE werknemer gaat betitelen, heb ik daar wel problemen mee.

Roadblock | 22-10-19 | 22:41
▼ 3 antwoorden verborgen

De titel van het magazine zou "Policor Bubble" moeten zijn

Captain Pervert | 22-10-19 | 21:37

Ben jij jezelf niet?
Ben jij een gangmaker op het verkeerde feest?

RickTheDick | 22-10-19 | 21:37 | 3

RickTheDick | 22-10-19 | 21:37
Laat me, la-haat me, laat mij mijn eigen gang maar gaan...
Laat me, laaa-aat me,
Laat mij me Bløf,
en/of Acda&Munnik
gare gang maar gaan...

chicago river | 22-10-19 | 21:43

Er valt verrekte veel te zeggen, en te liegen nog veel meer.

Aap Noot Miesje | 22-10-19 | 22:38

Ik las gangbanger op het verkeerde feest...

Pedronegro | 22-10-19 | 23:01

Goed dat er tegenwoordig zoveel nadruk wordt gelegd op verschillen in huidskleur, sexuele voorkeur, leeftijd en geslacht. Heel belangrijk dat we vooral benadrukken dat er verschillen zijn en dat anders beter is en dat gewoner of meer gemiddeld eigenlijk slecht, fout en minder is.

TheseDays00 | 22-10-19 | 21:36 | 3

En als je niet meedoet met die idioterie ben je "ignorant".

Graaisnaaiert | 22-10-19 | 22:26

@Graaisnaaiert | 22-10-19 | 22:26:
Ja, en dan wordt je ge-stupid shamed, en moet je naar GeenStijl.
De enige plek waar er nog plaats is voor non-diversiteit en een non-safe-space.

Roadblock | 22-10-19 | 22:43

Haha precies dit.

Bab01 | 23-10-19 | 13:00

Rooie Rinus en Pe Daalemmer zitten inmiddels ook aan
diverse pinda's van de Spar

Hemmenaar7 | 22-10-19 | 21:35

Hé Gerda.

keistad | 22-10-19 | 21:34

Zucht... hoofdschudden...!

LuNaTeeQ | 22-10-19 | 21:34

Mooi, die uitleg over het begrip "queer" in het stukje over GLBTIQ+ Vrij vertaald: "We hebben een hokje gedefinieerd voor hen die niet in een hokje willen"

Muxje | 22-10-19 | 21:33

Waarom heet dat blad niet 'Ambtenaren Voor Ambtenaren'?
Goed besteed gemeenschapsgeld...
Dit overheidsorgaan kent zijn taken.

keestelpro | 22-10-19 | 21:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken