Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FOTO'S. Politie ontruimt door We Are Here gekraakt pand: één grote teringbende

Huisfeestje voorbij

Goed nieuws voor ondernemer Salih Ozcan, die afgelopen week zijn eigen pand werd uitgezet door de krakers van We Are Here: hij heeft zijn pand terug. Slecht nieuws voor Salih Ozcan: zijn pand is één grote teringbende. Het OM heeft besloten tot spoedontruiming van het pand omdat je in Nederland niet aan andermans eigendom mag komen na onderzoek door Brandweer en Liander bleek dat er een gevaarlijke situatie was ontstaan. Een gevaarlijke situatie, dat kun je wel stellen ja. Gelukkig hebben we de foto's nog.

Lekkere binnenkomer

Opknappertje

Da's niet helemaal veilig

Pleur daar maar neer joh

Welterusten

We Are Here niet mere

Weinig action in de slaapkamer

De Trui Die Alles zag

Even ontspannen, jeweettog

Binnen schoenen uit aub

Joehoe Femke! We zitten hier!

Ruimt iemand anders wel op dit

GroenLinks ofzo

Gordijnen en al

Groetjes!

Reaguursels

Inloggen

Hopelijk worden er vragen gesteld over hoe het kan dat er ondanks de heterdaad niemand is aangehouden. Je zou toch eigenlijk snelrecht, en waar gepast, uitzettingen verwachten.

Misschien dat die Ozcan hoesjes kan laten maken die precies over een flitskast passen met 'We are here' er op gedrukt, een voor elke krakert die ze hebben laten lopen.

Vraagje, als deze gasten nu een ander pand pakken, is de politie dan medeplichtig doordat zij bewust deze heerschappen, zonder vaste woon- of verblijfplaats en op heterdaad betrapt, te laten lopen?

EnNouJijWeer | 22-08-19 | 16:14

Buurman & Buurman projectje ?

Bolder | 22-08-19 | 15:07

Kan iemand ze e rop wijzen dat die plastic flessen die ik daar overal zie niet meer kunnen anno 2019.

Uw Verzekeringsadvis | 22-08-19 | 11:50

Laat Ozcan lekker wiet gaan telen daar dat kalmeert de boel wellicht in A'dam een beetje. Maar dan zal de politie wel binnen 2 seconden z'n pand leeghalen en hem int gevang gooien. Zucht... Maar goed waar gaat We Are Here nu heen (op de fiets nog wel) om een zooitje ervan te maken en ondernemers te dwars te zitten?

leisure suit larry | 22-08-19 | 11:36

We are heren = uitgeprocedeerde illegalen.


Als burger verwacht, nee EIS je dan van je overheid dat deze mensen worden opgepakt en opgesloten tot ze met het het eerstvolgende vliegtuig UITGEZET kunnen worden.

P.s. het vastzetten van illegalen is niet inhumaan, bevordert de veiligheid, voorkomt nog meer overlast, en verzekert de illegaal van bed, bad en brood. Het belang van de illegaal op kunnen bewegen in vrijheid is ondergeschikt, weegt minder zwaar dan het belang van de samenleving. Dat niet elk land ze terug wil nemen moet niet leiden tot invrijheidstelling maar op langer vast zitten.

Landen die hun onderdanen weigeren terug te nemen, schenden mensenrechten.

De EU landen moeten alle diplomatieke banden, verdragen en afspraken, die zijn gemaakt met deze weiger-landen, onmiddellijk opschorten tot deze landen hun onderdanen weer terugnemen.

In de praktijk kan dat betekenen dat er geen uitkeringen meer betaalt worden aan Marokkaanse Nederlanders in Marokko, TOT Marokko zijn onderdanen terug neemt. Of geen ontwikkelingsgeld meer naar Ghana. Inreisverbod voor alle Irakezen en Iraniërs.
Nog beter: pleur dat soort landen uit de VN!

Maar ja, Rutte is en blijft een zielig, bang jongentje. Hij durft geen maatregelen te nemen. Met alle gevolgen van dien.

De lijst van door uitgeprocedeerde asielzoekers gepleegde moorden, verkrachtingen, inbraken, diefstal enz blijft groeien. Ook als het alleen maar om een poging gaat, is de schade groot. Hoe 'leuk' is het als bijvoorbeeld een inbraakpoging mislukt is, maar je wel de deur en slot en deurpost moet laten vervangen? Dat zijn toch aardige rekeningen.

Rutte gooit zo a.h.w. zijn eigen volk voor de wolven. En het interesseert hem niks. Rutte is alleen geïnteresseerd in macht en geld.

Rutte geeft niks om zijn volk, geeft niks om de Nederlanders.

gaffelbaard | 22-08-19 | 10:06 | 1

Israel (geen EU-lid) had ooit een deal met 2 Afrikaanse landen (geen EU leden) waarbij Israel aldaar verblijvende Afrikanen (geen EU-ingezetenen) zou opnemen, todat de EU hier lucht van kreeg en EU diplomaten met die Afrikaanse landen gingen babbelen en het opeens van de baan was.

De EU zou juist hetzelde moeten doen. Als Kalib uit Togo z'n paspoort kwijt is en/of Togo niet "wil meewerken", dan is Kalib opeens Kalib uit Rwanda, en krijgt de douane aldaar van de begeleider z'n verse Rwandees paspoort overhandigd, en "that's all she wrote". Vanzelfsprekend staat dat persoon overal geregistreerd en als een luchtvaartmaatschappij hem op een vlucht richting Europe toelaat, is dat meteen 10 miljoen euro boete per gebeurtenis.

EnNouJijWeer | 22-08-19 | 16:19

De politiek is angstvallig stil. Niemand van de 'fatsoenlijke partijen' die hier zijn handen aan durft te branden.
De krakerswet wordt nu misbruikt door illegalen.

Ik had altijd al een schurfthekel aan krakers maar, om het op een linkse manier te zeggen, 'de wet is niet meer van deze tijd'.

Papa Jones | 22-08-19 | 09:23

Een wietteler werkt tenminste nog voor z'n geld.

Papa Jones | 22-08-19 | 09:27

Handhaven is zó niet Amsterdams. Maar voorlopig is er tussen al die zwarte jongens geen een die een sluitende verklaring kan geven over de reden van zijn vlucht en de reden waarom ie uitgerekend in Amsterwegkijkdam terecht is gekomen. En in plaats van hun eigen land op te bouwen, slopen ze hier de boel, geholpen door een paar uitgedroogde menopauzefiguren.

Heiner | 22-08-19 | 08:53 | 4

"Maar voorlopig is er tussen al die zwarte jongens geen een die een sluitende verklaring kan geven over de reden van zijn vlucht"

Daarom zijn ze na jarenlang procedure-stapelen en keer op keer afgewezen te zijn geworden, ca 7 jaar geleden "uitgeprocedeerd" geraakt. Dat betekent dat je vanaf dat moment illegaal in Nederland aanwezig bent en eindelijk eens op moet zouten naar waar je vandaan komt en thuishoort. Maar toen ongeveer - ca 7 jaar geleden dus - is al die ellende van die We are here klaplopers begonnen: eerst in tentjes illegaal bivakkeren op bepaalde plaatsen (in die tijd stonder er ook een stel een paar maanden hier op het Malieveld; daarna kraakten ze kerken die dan "vluchtkerken" genoemd werden, en vervolgens vluchtgebouwen, vluchtgarages, tot en met die gewone huizen in een gewone buurt vorig jaar.

Die lui horen hier niet, moeten eindelijk eens op het vliegtuig worden gezet, of je moet ze vastzetten tot dat wel gebeurt. Maar daar is te laf voor, en die We are here figuren beseffen dat als ze maar lang genoeg een "royal pain in the ass" voor onze samenleving vormen, er uiteindelijk gezegd wordt: geef die lui ingodsnaam maar een sociale huurwoning en gratis geld, dan zijn we van het gezeik af. Net zoals met die Khalid Jone gebeurde.

Dr_Johnson | 22-08-19 | 10:23

@Dr_Johnson | 22-08-19 | 10:23: Dat is ook waar het steeds weer mis gaat. Om één of andere reden beperkt men zich met de handhaving tot dat kraken (het vernielen en vervuilen valt niet te bewijzen, vanwege geen betrouwbare getuigen) maar over het veel grotere probleem, nl die status wordt niet gepraat. Er was zelfs een GL malloot uit A'dam die vond dat illegalen ook een soort paspoort moesten hebben, of liever een soort passe partout, dat ze recht gaf op dingen waar ze geen recht op hebben. Kan het nog erger? Doeslief en geef dan iedere wetsovertreder zo'n pas. Dan hoeven ze geen wetten meer te overtreden en is er ook geen sprake van diesjcrieminaasie. Behalve dan dat de mensen die de wet wel respecteren gediscrimineerd worden en het ook bevestigt dat slecht gedrag beloond wordt.

Heiner | 22-08-19 | 13:13

@Dr_Johnson | 22-08-19 | 10:23: Ik bedoel, hoe erg kan iemand in de war zijn? https://tpo.nl/2019/08/20/staatssecretaris-binnenlandse-zaken-raymond-knops-schiet-groenlinks-plan-voor-amsterdams-illegalenpaspoort-af/

Heiner | 22-08-19 | 13:15
▼ 1 antwoord verborgen

Dit soort tuig en vooral hun linkse vrienden hebben in wezen dit hele land en zijn instituties gekraakt. De rechtse kartelpartijen staan er bij te kijken omdat ze er goed aan verdienen en er toch niets aan kunnen doen. Over een paar jaar is dit hele net zo een teringzooi!

down | 22-08-19 | 08:45

Mijn advies: laar Trump naar Amsterdam komen om dar dar krakersnest orde op zaken te stellen. Hij weet van aanpakken. Kan hij meteen de gemeenteraad doorlichten.

ljcoster | 22-08-19 | 08:40 | 1

Van mij mag hij Amsterdam kopen.

paartjehop | 22-08-19 | 09:16

NL-OORLOG TURKIJE-AFRIKA afgelast door interventie van brandweer. Ik las het hier al meerdere keren dat dit de reden is dat er zo snel tot ontruiming is overgegaan. Als het Klaas of Piet z'n pand was geweest had het véél langer geduurd.

WitteGrunneger | 22-08-19 | 08:38

Overigens een interessant stukje op DDR666/Groen(s)Links propagandakanaal AT5 vandaag.

"Chiara Reneman, sympathisant van de groep veelal uitgeprocedeerde asielzoekers, meent dat de rotzooi in het pand niet alleen maar door de krakers veroorzaakt is. 'Nee, dat kun je niet aanrichten in zulke korte tijd. Nee, het zag er niet zo uit. Er zijn alleen maar een paar matrassen neergelegd en er is gekookt. We hebben het niet kunnen poetsen of boenen.' "

Helaas wordt er geen duiding gegeven wie dan de rotzooi heeft gemaakt. Noch wordt er al teveel gerept over de wietplantage die eerder was gevonden. Overigens kan ik weinig vinden over deze Chiara Reneman. Behalve dan dat ze fulltime in dienst lijkt van stichting 'We are here'. Wie betaalt deze madam eigenlijk? Of leeft ze van de kookkunsten van onze toekomstige medelanders?

Graaf_van_Hogendorp | 22-08-19 | 08:13 | 5

Die stichting krijgt vast een aantal stevige subsidies.

EnNouJijWeer | 22-08-19 | 16:23
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
pjisonline | 22-08-19 | 07:57 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

We are here zijn gewoon criminelen. Die ook in hun landen van herkomst dikke strafbladen hebben. Verschil is dat ze daar voor 30 jaar de cel in gaan en hier naartoe komen omdat ze hier hun liederlijke, nutteloze bestaan kunnen voortzetten zonder last te hebben van agressieve politie en overvolle cellen vol ratten en vlooien.
Helaas heeft het deugvolk dit nog niet door of het interesseert hen niet.

We are here bestaat uit tuig dat overal een teringzooi achterlaat en straks bij u in de straat woont, al dan niet nadat ze de legitieme bewoners hun huizen uit gejaagd hebben.

We moeten heel snel gaan leren dat het geen zielige asielzoekers zijn maar keiharde Afrikaanse criminelen die zo snel mogelijk de cel in moeten, liefst in hun landen van herkomst.

Nederlander65 | 22-08-19 | 07:21 | 4

U heeft zoveel gelijk maar de deugmensen zouden u de mond willen snoeren. de kans dat uw tegel verwijderd word is groot.

dubbletjes | 22-08-19 | 07:55

'Liederlijk'.
Wat een prachtig woord.
Komt uit de tijd dat zulk tuig nog gewoon een pak rammel kreeg van de sterke arm.

Papa Jones | 22-08-19 | 09:29
-weggejorist en opgerot-
Typethetext | 22-08-19 | 09:39
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
ratelaar | 22-08-19 | 07:17

Dat er ook niemand van dat linkse deugvolk een kamertje vrij heeft voor deze arme mensen. Wel alles in het werk stellen om ze binnen te houden, oftewel zelf een goed gevoel eraan overhouden maar verder zoeken ze het maar uit. Ja, oké ze worden geholpen met spullen en wat geld maar dat is de oplossing niet.

BozePaarseMan | 22-08-19 | 06:44

Ik vind het nogal wat! Dat niemand er moeite mee heeft dat vooral vrouwen en kinderen slachtoffer zijn van deze uitzetting. Zouden we niet moeten willen. Zo vlak voor de winter. Er zijn al genoeg louche garage houders in ons land! Bovendien hebben we die moeders hard nodig in de zorg!

MeneerGuggenheimer | 22-08-19 | 06:18 | 2

Neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is.

Nelis SplitBloes | 22-08-19 | 09:22

@Nelis SplitBloes | 22-08-19 | 09:22: woooshh

barneyfresh | 22-08-19 | 12:16

Ik vind dat de rommel moet worden opgeruimd door de a'damse linkse gemeenteraadsleden. In hoogsteigen persoon dus.

Kim-Jung-Un | 22-08-19 | 02:55

Kom GS, post dat We Are Here handboek eens. Vast wel ergens beschikbaar bij een of andere kuchende regenjas.

Cobalt bomb | 22-08-19 | 02:10

Ik vind: het feit dat die ondernemer een Turk is heeft er -voor de verandering- nou eens niets mee te maken. Hij kwam op mij over als een hardwerkende man. En al was hij dat niet: dat pand is gewoon zijn eigendom. Hij mag nu opdraaien voor alle shit en kosten. En mocht de huur/hypotheek en nuts ophoesten, terwijl de gemeente geen flikker deed. Dat er überhaupt is ingegrepen (om belachelijke redenen) mag een godswonder heten.

kotelet | 22-08-19 | 01:05 | 5

@tipo | 22-08-19 | 06:39:

De stad Amsterdam zie iedere vierkante meter grond binnen de gemeente als zijnde van haar - je mag er slechts op verblijven.

Vandaar dat eigendomsrecht een concept is dat slechts gehandhaafd wordt met het oog op de gemeente Amsterdam als eigenaar - jij doet er niet toe.

Noltie | 22-08-19 | 11:35

@Lt-Kol Kilgore | 22-08-19 | 06:45: Precies! Dan kan er ineens wel ontruimd worden.

Toos Bevergeil | 22-08-19 | 13:15

Zou me niets verbazen als die reden een smoesje was. In werkelijkheid zou het best zo kunnen zijn dat er een Turkse knokploeg in elkaar gezet werd die wel even dat pandje leeg kwam maken. Grote ploeg zodat je het in een paar minuutjes gepiept hebt, voordat de politie druft te komen (waren het witmannen stonden ze er in 30 seconden, maar een grote groep Turken staan ze eerst in de buurt "tactisch opgesteld" totdat ze flink meer wagens ter plekke of aanrijdende hebben).

EnNouJijWeer | 22-08-19 | 16:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik begrijp alle commotie en ook de hantering van het begrip krakers, maar dit zijn geen krakers, zoals ze vroeger ooit wantoestanden wilden aantonen (was gauw over en ontaarde beroerd snel in puur eigenbelang)

Deze mensen zijn gewoon criminelen die om de e.o.a. mij volkomen obscure reden gedoogd worden. Deze jaren-zestig-stupiditeit moet eens afgelopen zijn.

Het is al lang de hoogste tijd dat de NLse politici weer leren het werkwoord handhaven te vervoegen.
En snel! Evocatus

Evocatus | 22-08-19 | 00:09 | 2

Behalve dan dat de politici het handhaven niet hoeven te doen.

knutsel_ | 22-08-19 | 00:36

Nee dat moet de politie doen. Duh. De politici hebben verordonneerd dat het moest door een wet aan te nemen. De burgemeester heeft gesteld niet te zullen en willen handhaven. Die is dus de aanstichtster van deze wantoestanden.

borgmonster | 22-08-19 | 01:28

Goed, dus de lokale Amsterdamse Turken zijn inmiddels ook zo schijtziek van het achterlijke NL en A'damse Krakersbeleid ,dat niet of halfslachtig wordt uitgevoerd ,ten gunste van Zwart Afrika , zodanig dat ze gedwongen worden om tot eigenrichting over te gaan en dat kenbaar maken, waarna de NL authoriteiten wel tot aktie moeten overgaan , onder het geblaat van wat stupide in elkaar geflanste nonsens overtredingen / gevaren ,whatever.

Zwizalletju | 22-08-19 | 00:08 | 1

Ik vind dat een hele goede zaak.

Heiner | 22-08-19 | 08:43

In de jaren 70 veel kraakpanden ontruimd , nimmer meegemaakt dat de panden netjes werden achter gelaten. Sterker voorheen gingen ze pas weg na gebruik van veel geweld .
Het feit blijft dat zij, de krakers, net als toen er niks hebben te zoeken.

Ondanks | 22-08-19 | 00:08 | 1

Krakers vroeger zochten een onderkomen in een markt zonder woningen. Deze mensen komen vanuit Afrika hierheen omdat ze weten dat het kraken niet bestraft wordt en dat je ook nog eens gratis geld toe krijgt.

borgmonster | 22-08-19 | 01:31

Deze hele casus straalt negatief af op Amsterdam, het college van b&w en in het bijzonder burgemeester Halsema.
Dankzij nationale aandacht voor deze kraakactie, is Halsema gezwicht en was ontruiming de enige optie. Het brandveiligheidsargument dient slechts om deze bestuurlijke afgang te verhullen.

Amsterdamsko | 21-08-19 | 23:57 | 1

Volgende keer : Pand omsingelen en iedereen arresteren en laten betalen voor de aangerichte schade en ook huur laten betalen.

Zwizalletju | 21-08-19 | 23:54

Geen aanhoudingen?? Wtf gelukkig staan de negors mooi op beeld bij het bezoek van de eigenaar aan zijn pand...
Opsporen, oppakken, verplichten hun rotzooi in het pand op te ruimen, op water en brood zetten, dvd spoedcursus parachuteapringen geven en na 3 dagen een proefsprong boven Marakech... doei doei

Mathijs2017 | 21-08-19 | 23:48

Tuig!

Montesquieue | 21-08-19 | 23:39

Je mag dus alleen panden van autochtonen kraken?

Mart6037 | 21-08-19 | 23:32 | 1

Yep want die mogen acht weken op een gerechtelijke uitspraak wachten en bij een verkeerde rechter komt er geen uitzetting. Nu Turken op een suggestieve manier gedreigd hebben is onder de noemer onveilig ontruimd. Welkom in het Holland van 2019.

AntonJensen | 21-08-19 | 23:39

NEEEE Derland, naar de knoppe, naar de klote geholpen door links stemmend kut volk. Met een overheid met zwakke knieen, politie en defensie zijn uitgekleed. UWV CBR enz ga zo maar door zijn een zooitje. Neeeederland is failliet, alleen ze zien het zelf nog niet. Vooral zo doorgaan tot we daadwerkelijk een derde wereld land zijn.

DanBilzerian | 21-08-19 | 23:31

Haha berbaar zie je nou wel, denk eens out of the box jonguh. Met je zwarte kip

Gen. Maximus | 21-08-19 | 23:14

Dat vriendelijke vrouwtje op AT5. Geen elektra maar wel elektrisch kunnen koken. Wel alle spullen van waarde uit het pand trekken maar niet de rotzooi op kunnen ruimen. Geen tijd om te boenen anders werden ze gearresteerd ...…. jaja door wie, die ene agent die bloed plast zeker! Die is er niet want moest zeker op dienstreis naar Thailand voor zijn gesprek met Grapperwaus. Teringwijf dat je er bent.

InSight | 21-08-19 | 23:05

Blijkt door een Turkie gehuurd te worden!

staples | 21-08-19 | 23:01

Wanneer word dat gajes nou eens het land uitgezet ?

iopeth | 21-08-19 | 22:54 | 1

Niet

rattenvanger XL | 21-08-19 | 22:58

Leg als niet illegaal eens een scheet dwars. Wordt je volledig uitgewoond door 'onze' overheid.

marchbrown | 21-08-19 | 22:50

Opruimen dat tuig, Uitzetten mag ook, mits grenzen dicht.

marchbrown | 21-08-19 | 22:46 | 1

Die Femke's zoon had toch iets met een boot geflikt, kan hij ze mooi als taakstraf met die boot terugbrengen naar hun thuisland. Moeders zit al in Afrika kan hij meteen effe op visite.

AntonJensen | 21-08-19 | 22:50

Ben trouwens benieuwd wat die ondernemer gestemd heeft bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen...

MacMiep.nl | 21-08-19 | 22:35 | 2

Wat DENK je ?

AntonJensen | 21-08-19 | 22:53

Intimideren helpt mits je de goede kleur hebt .

hoeman | 21-08-19 | 22:53

Lol. Er werd door turken opgeroepen tot een intimiderend protest, wat uiteraard Turks is voor klapjes uitdelen wat uiteraard dankzij alle diversiteits cursussen direct begrepen wordt door de ambtenarij uit 020 vloeiend Turks. En binnen een dag is dat pand leeg.

trottle | 21-08-19 | 22:33

Dat is toch aanzienlijk sneller dan de eerder door de politie beloofde 6 weken afhandelingsperiode van de aangifte van het onrechtmatig betreden en gebruiken van het pand.
Houd aub wel even in de gaten waar de deelnemers van "we are here" (to mess things up and you can't do a thing about it) de komende dagen gaan landen.
Maar deze keer is het dus wel duidelijk dat de aanwezigheid van "we are here" een zodanig onveilige situatie veroorzaakt dat brandweer & politie blijkbaar nodig zijn om erger te voorkomen.
Dus bij een volgende kraakpoging, bel niet de politie, maar de brandweer. Logisch...

Dezenaamhier | 21-08-19 | 22:26 | 1

Die hebben nu inmiddels wel geleerd...... kraak geen pand van iemand met een dubbel paspoort.

Rene046 | 21-08-19 | 22:46

Het OM heeft besloten tot spoedontruiming van het pand omdat na onderzoek door Brandweer en Liander bleek dat er een gevaarlijke situatie was ontstaan.
_____
Idioot.
Moeten ze er nou een veiligheids-reden bijslepen om in te kunnen grijpen??
Dus ze konden ze er niet uitgooien wegens het binnendringen in andermans eigendom.
Mooi boel.
Betekent dat nu dat iedereen (z'n woning) zo'n beetje vogelvrij is?

Kijkeensaan | 21-08-19 | 22:23 | 4

@Boris Poepnagel | 21-08-19 | 22:28:
Mits de betreffende bezettert geen huiswredebreuk pleegt. Een krakert die een bewoond pand 'kraakt' is geen krakert, maar een inbrekert.

Boris Poepnagel | 21-08-19 | 22:30

@Boris Poepnagel | 21-08-19 | 22:28: Je bent toch gek als je nog huur of hypotheek betaalt! Gewoon kraken gaan met die banaan....

MacMiep.nl | 21-08-19 | 22:31

Ja maar dit precedent biedt wel mogelijkheden. De volgende keer zeg je als huiseigenaar dat er brandgevaar is. En dat klopt dan ook want je hebt een aansteker in je hand. :)

knutsel_ | 21-08-19 | 22:41
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
hoeman | 21-08-19 | 22:21

een tegenslag voor Halsema ! zo ! tis 'n druppel .. maar toch, Klaver ook niet blij. het is wachten op het volgende pand die ze ingaan

Baron de laclou | 21-08-19 | 22:19

Kraken is verboden, illegaal hier verblijven is verboden, andermans eigendommen slopen is verboden, waarom wordt dit smerige gajes niet gewoon direct opgepakt en vast gezet of nog beter, het land uitgeflikkerd

tsjajaja | 21-08-19 | 22:00 | 5

Het zijn gelukszoekende Afrikanen, zo lang MinBuZa op dezelfde verkankerde manier door blijft gaan, in discussie treden met achterlijke Afrikaanse shitholes, i.p.v. dwang toepassen blijft dit nog wel even zo. Hetzelfde met de detentie van vreemdelingen, vastzetten die handel en meedogenloos zijn tot de uitzet.

HaatAth3ist | 21-08-19 | 23:32

Kraken is niet verboden, want er is een 'recht op wonen'. Illegaal verblijven is niet verboden, want enkel illegaal de landsgrens oversteken is verboden. Je eigen eigendommen beschermen is verboden en de overheid beschermt je ook niet. Dat is de zotheid die politici in Den Haag bij elkaar verzonnen hebben, waar de VVD al bijna 10 jaar de scepter zwaait. Deze chaos komt voort uit prutsende wetgevers (De Eerste en Tweede Kamer dus.). Gelukkig is er dan nog een brandweerman, die ingegrepen heeft in deze anarchie.

tipo | 22-08-19 | 06:53
-weggejorist-
Heiner | 22-08-19 | 08:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Amsterdam krijgt wat het heeft verdient. Een stad waar dit soort kansenparels warm wordt onthaald.
Ben benieuwd waar deze kansenparels nu weer een ander pand gaan kraken.
Goed bezig, gastvrij Amsterdam!

ljcoster | 21-08-19 | 21:55 | 1

Toch vreemd dat de huizenprijzen zo hoog zijn in Amsterdam. Ik zou er niet gratis willen wonen.

Typethetext | 22-08-19 | 09:42

Het is al in enkele tegels genoemd, samenvattend de belangrijkste vragen naar aanleiding van deze ontruiming:
1) Gaan de brandweer en de netbeheerder standaard een kijkje nemen in een pand wat zojuist gekraakt is?
2) Als dat niet zo is, waarom is dat in dit geval wel gebeurd?

Rhenium | 21-08-19 | 21:51 | 1

Ik wil ook gratis brandweercontrole. Bel 112? Facebook ?

rattenvanger XL | 21-08-19 | 23:05
-weggejorist-
Nederwaartsland | 21-08-19 | 21:49
-weggejorist-
Het Noorden | 21-08-19 | 21:46 | 3

Het college van B&W te Amsterdam faciliteert illegale criminelen. Dan ben je in mijn optiek een criminele organisatie. De brave betalende burger en ondernemer laten ze als een baksteen vallen. GroenLinks, D66, PvdA en SP faciliteren dus illegale criminelen van publiek geld. Weet waar je op stemt.

otjemans | 21-08-19 | 21:34 | 2

Degenen die erop stemmen zijn van soepsidies afhankelijk en komen veelal van buiten de stad of zelfs het land. Hun boeit het allemaal niets.

Graaf_van_Hogendorp | 21-08-19 | 21:36
-weggejorist-
Nederwaartsland | 21-08-19 | 21:46

Communistische kutstad. Recht van eigendom is een lachertje geworden en je kan andermans pand atraffeloos uitwonen, slopen en jatten.
Hou dan gewoon je kop over rechtvaardigheid want dat is er dus niet.

Shoarmamasutra | 21-08-19 | 21:27

Laat eens in America, Australië of de meeste andere landen je visum eens een ruime tijd verlopen. Kijk dan eens wat er met je gaat gebeuren als je gesnapt wordt.
En deze lui laten ze hier weer lopen. Onbegrijpelijk.

druipsmurf | 21-08-19 | 21:26
-weggejorist-
Mo het varken | 21-08-19 | 21:19 | 1

Wat voor spul helpt die uitgeprocedeerden iedere keer weer?

wiers | 21-08-19 | 21:16 | 5

GL de huidige meesters van Amsterdam (met hun 10 zeteltjes), antifa, extreem (s)linkse juristen, de kerk, diverse gesubsidieerde stichtingen van verschillend pluimage

Graaf_van_Hogendorp | 21-08-19 | 21:26

Kweenie, ketamine?

Shoarmamasutra | 21-08-19 | 21:27

Qat

foreverman | 21-08-19 | 21:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Flikker die lui nou eindelijk eens het land uit.

Dr_Johnson | 21-08-19 | 21:10 | 1

Ik heb net een seintje gehad van Malek Ramadan, een vertegenwoordiger van uw beteren. Hij geeft aan dat dit niet mogelijk is maar om u tegemoet te komen kan hij wel regelen dat er meer meer meer """vluchtelingen""" uw kant op komen. Immers, als de grote meerderheid uit """vluchtelingen""" bestaat dan valt het niet meer zo op.

U mag uw dankbaarheid tonen door op de VVD te stemmen. GL mag ook, is de komende coalitiepartner 2021. Zin in de toekomst!

Graaf_van_Hogendorp | 21-08-19 | 21:15

Er wordt We Are Here niks in de weg gelegd, ze mogen klieren, kraken, afbreken, rotzooi maken en nog staat heel GroenLinks en een legertje advocaten garant voor deze bende.

lingo star | 21-08-19 | 21:04 | 2

Tja zolang vinex en provinciaalse witte normies kartel stemmen verandert er ook helemaal niets. Sterker nog wit kroost radicaliseert naar GL in rap tempo. It's game over man. game over. Maar itt Aliens hebben we geen tactical nukes om de basis te nuken wanneer we wegvliegen. En moeten we lijdzaam toezien hoe verNederlandje een wingewest wordt van de EUSSR, met een nieuwe bevolking en een Chinese social points stelsel. Voor degenen die niet weg kunnen vluchten: nos morituri te salutamus

Graaf_van_Hogendorp | 21-08-19 | 21:21

Dat je uit je shithole country “vlucht” kan ik nog begrijpen, het heet niet voor niets een shithole... wat ik niet begrijp is waarom, in plaats van jezelf en je omgeving te verbeteren, je alles verandert zodat het lijkt op het shithole waar je vandaan kwam...

Ad Hominem Tu Quoque | 21-08-19 | 21:03 | 3

Men koestert datgene wat men "ontvlucht" is.

Heiner | 21-08-19 | 21:18

En vervolgens poepen (ik zal het netjes houden) ze alles onder.....

AdPatat1960 | 21-08-19 | 21:28

Ik kwam vroeger wel eens op kraakfeesten, en eens langs (zaten paar toffe muzikanten en leuke meiden tussen de rest van verder allemaal idioten/nietsnutten/junkies) in verschillende panden. Maar ook Nl'se krakers maken er (meestal) een vieze puinbende van.

Iets met psychische gesteldheid, verantwoordelijkheid en regels.. of een gebrek daaraan.

Kleine_Deugniet | 21-08-19 | 23:17

Snel dicht timmeren en eventuele brandblussers verwijderen voor Femke's zoontje gekke dingen uit gaat halen. Die knul geilt op smerige ruimtes

AntonJensen | 21-08-19 | 20:59

Zo. Die zijn weggejorist. Ze zullen nu wel een gratiesh huis en uitkering krijgen. Dat zal ze leren. Waarom wordt dit soort tuig niet gewoon naar land van herkomst teruggestuurd?

Lappedonsje | 21-08-19 | 20:58 | 4

@AntonJensen | 21-08-19 | 21:08: Helemaal mee eens. Maar ja, dit is Nederland met haar slappe beleid. Er gaat helaas dus niks gebeuren.

Lappedonsje | 21-08-19 | 21:20

@AntonJensen | 21-08-19 | 21:08: Zet ze anders in het lieflijke Doorn, daar staat nog een mariniers kazerne met een ingerichte keuken. Wel eerst even schoonmaken maar daar hebben deze "gasten" gezien de bovenstaande foto's geen probleem mee...

paost712 | 21-08-19 | 21:22
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik me nou afvraag: zou de Amsterdamse politie bij een Nederlandse ondernemer ook tot ontruiming zijn overgegaan? Ik denk het niet; die zou naar de rechtbank hebben gemoeten á raison van een duzendje of tien. Hier betreft het een Turks-Nederlandse ondernemer en men is bij de politie als de dood zo bang dat mensen uit de Turkse gemeenschap een eind aan de bezetting komen maken en deze knapen de straat op rammen. Dat zit hier achter en dat maakt deze zaak zo hypocriet; een Hollander kan barsten.

oliebolletje123 | 21-08-19 | 20:56 | 6

Ach, what’s new.

zijvanhiernaast | 21-08-19 | 22:31

@zijvanhiernaast | 21-08-19 | 21:20: er was eerder bericht dat een procedure van 6 weken zou moeten worden gevolgd.. begrijp dus niet helemaal je verhaal.

Valt wat voor te zeggen dat er nu eerder is ingegrepen vanwege aanstaande dreiging.

Oftewel les geleerd, zelf de boel (dreigen te) laten escaleren!

Politie en OM -1.
Eigen rechter spelen +veel.

Ps zelfs met procedures e.d. hoef je er niet zeker van te zijn dat die mensen ook (iig op korte termijn) eruit geschopt worden.
Dit is al meerdere malen bewezen in de afgelopen jaren.

Kleine_Deugniet | 21-08-19 | 23:24

@rattenvanger XL | 21-08-19 | 21:11:
In de randstad hoef je daar niet op te rekenen, daar zijn veruit de meeste 'mannen' van vechtleeftijd verweekte soy boys.

2tribes | 22-08-19 | 07:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Jammer, jammer, ik had gehoopt op die demonstratie van die Turken aanstaande zaterdag. Als zich daar ook wat autochtonen bij hadden aangesloten, zou dat een hele goede zet zijn geweest voor eventuele toekomstige acties....(denk ik....), denk dat dat behoorlijk uit de hand was gelopen en dat ze aan alle kanten uit de ramen gevlucht waren !
Politie was daar bang voor, maar voor ons niet natuurlijk !

A333aan | 21-08-19 | 20:54 | 1

dat was ind wel de bedoeling

kale tornado | 21-08-19 | 21:30
-weggejorist-
biervoorvier | 21-08-19 | 20:53

Misschien heeft de snelle ontruiming te maken met de antikraak demo die er aan zat te komen.

metdedag | 21-08-19 | 20:53 | 1

Had schemerlamp niet gelezen

metdedag | 21-08-19 | 20:56

Blijven opjagen deze club. Zou de plotselinge ontruiming te maken hebben met het burgerlijke protestactie die gepland werd? Nee, toeval.

Schemerlamp | 21-08-19 | 20:48

@watezooi.
Nederlandse crimineel? of heeft de man zijn legaal verdiende wietcentjes uit Nederland in Thailand uitgegeven.

roy3573 | 21-08-19 | 20:43

Kraken is illegaal, inbreken is illegaal, beschadigen van andermans eigendommen is illegaal.. "Er zijn geen aanhoudingen verricht".
Maar als ik naar de trein loop met een baklava dan staat het politiebusje er al voor ik in de buurt van een trein kom. Beter een burka op, net zo illegaal maar als je in een man in de lucht geloofd kom je er mee weg.

Marieke005 | 21-08-19 | 20:40 | 3

Het zijn uitgeprocedeerde asielzoekers, dus ze zijn hier gewoon nog steeds illegaal. Maar het uitzettingsbeleid van dit land is ongeveer hetzelfde als het burkaverbod. We handhaven het alleen bij de mensen, die geen vlieg kwaad doen.

The_Black_Knight | 21-08-19 | 21:10

Baklava! Sinds wanneer mag je met gebak, de trein niet meer in? Bedoelde U soms, Balaclava, ofwel, Bivakmuts, in het Engels?

LoesjeP | 21-08-19 | 21:20

@The_Black_Knight | 21-08-19 | 21:10: maar ze gingen deze illegalen toch legaal opvangen daar? Dan zijn ze wel legaal toch.

Vnl veilige landiers uit marokko en afrikaanse omstreken waar niks aan de hand is. Vergeten paspoort weg te flikkeren of verkeerde dialect opgezet tijdens de screening..

Kleine_Deugniet | 21-08-19 | 23:29

Je bent onderemer en je wilt in Amsterdam een bedrijf beginnen... Oh wacht.

Mr.Crowley | 21-08-19 | 20:40 | 1

Ik dacht, dit verhaal zal het 8 uur journaal wel halen. Oh wacht, dat dacht ik helemaal niet.

RickyLaRue | 21-08-19 | 21:27

Wanneer worden die gasten nu eindelijk eens in huis genomen door al die Groen Links stemmers? Kijken hoe lang dat goed gaat

ArieR68 | 21-08-19 | 20:36 | 1

Ik ben voor.

Een soort hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.

Prachtig dat Trump zoiets een tijdje terug tweette trouwens!

Kleine_Deugniet | 21-08-19 | 23:31

Met een smoes toch ontruimt. De overheid kwam kennelijk ook tot inzicht dat de gebruikelijke procedure onacceptabel is voor de nederlanders en er grote kans was dat de bezetters er door gewone burgers uitgemept zouden worden. Het kwaad is echter al geschied. De overheid staat duidelijk aan de verkeerde kant. Blijkt ook weer naar de reis van Grappenhaus om een nederlandse crimineel te hulp te schieten. Onbegrijpelijk, heeft zo'n minister niks beters te doen. Aan welke kant staat het kabinet. Of zouden ze geschanteerd worden om tot zo'n actie te komen. Begrijp er niets van.

watazooi | 21-08-19 | 20:36 | 3

Ze krijgen straks allemaal 2,70 omdat de procedure niet is gevolgd

A la snackbar | 21-08-19 | 22:28

Grapperhaus is daar om een eigen fout goed te maken. De overheid is er om Nederlanders te beschermen en niet om ze in Thailand in gevaar te brengen, wat ze door eigen stupiditeit van OM wel gedaan hebben.

tipo | 22-08-19 | 06:47

@tipo | 22-08-19 | 06:47:
Ja wat die man er ook voor schimmige zaakjes op na hield, dit lot door toedoen van de NL overheid verdient hij niet. Wel moet hij natuurlijk voor zijn criminele praktijken volgens NL wetgeving bestraft worden .

2tribes | 22-08-19 | 07:53

Is er al een crowdfund? Dit kan je nooit verhalen natuurlijk. Kan je achteraan in de rij gaan staan.

zuilim | 21-08-19 | 20:35 | 1

Femke tolereert toch deze illegale gasten, laat 020 maar betalen voor hun faalbeleid.

Mathijs2017 | 21-08-19 | 23:44

De brandweer is je beste vriend.

dihydrogenmonoxide | 21-08-19 | 20:27 | 2

Pcies, van hoog tot laag, ze zijn er om je te helpen.

Dr. Blechtrummel | 21-08-19 | 20:31

Ik vind het gewoon gek dat dat zgn de doorslag heeft gegeven.

Alsof het strafrecht wat betreft het vernielen en binnentreden van andermans eigendom ondergeschikt is.

Belachelijk, politie/justitie een dikke min.

Als het vanuit de overheid zo geframed is, dikke min dat je niet de ballen hebt om het beestje bij zn naampje te noemen. Laten we vooral de andere kant op kijken.

Ik voorzie precedent werking; 'ja maar ik heb dat wel gestolen/verkracht/vermoord, maar het was wel volgens de NEN'.

Kleine_Deugniet | 21-08-19 | 23:39

Dit gaat helemaal nergens meer over. Het heeft niets te maken met de 'zielige' omstandigheden waar deze mensen zich in bevinden. Deze figuren willen helemaal geen beter leven, ze maken overal dezelfde pleuriszooi van als in hun eigen land. Oppakken en eruit flikkeren. Schijt maar lekker je eigen nest onder. Wat een kloteklappers.

osolemio | 21-08-19 | 20:24

Kraken omdat je een dak boven je hoofd wilt hebben tot daaraan toe hoewel het niet moet kunnen maar ik heb het nooit begrepen waarom dan ook alles gesloopt moet worden. Ik heb tot op heden nog nooit een ontruiming gezien waar de krakers het pand netjes achter lieten.

Sinclair | 21-08-19 | 20:23 | 3

Krakers hebben gewoon geen respect voor andermans' eigendom, daarom kraken ze ook. Het is gewoon helemaal in de aard van deze mensen.

SanderEvers | 21-08-19 | 20:27

De eigenaar heeft een knap staaltje framing tentoongesteld. Met de termen "mensonterend" en "ik vind ze zielig" wekt hij de indruk naar erbarmelijke leefomstandigheden binnen en door vooral het rottende vuilnis in beeld te brengen en 'ratten en muizen" te noemen hintte hij op hygiënische risico's voor de buurt. Welja, een paar dagen een spoedbevel tot ontruiming vanwege een onveilige situatie.
.
Ik geef hem overigens geen ongelijk, want als hij alleen boos was gaan schreeuwen dan zaten die illegalen nog steeds in zijn pand.

heldheino | 21-08-19 | 20:22

De rommel valt me eerlijk gezegd nog mee. Oldstyle blanke krakers hadden meteen de boel opnieuw gedecoreerd met graffiti en hun moderne oostblok broeders hadden meteen het pang gestript van al het koper.
Dit heb je in een middag met een paar man wel weer redelijk opgeknapt.
Pand moest volgens mij zowiezo nog opgeknapt worden, voor het nieuwe bedrijf er in kwam.
Die ongenode gasten mogen van mij direct op een vliegtuig richting midden Afrika.

Hiesjes | 21-08-19 | 20:22

Misschien stijgen ze in achting als ze de volgende keer bij vertrek de boel netter/mooier achterlaten, soort pimp my kraakpand. In plaats van erover heen zeiken en boehoe huilen. Positiefus en constructering, wat.

Aap Noot Miesje | 21-08-19 | 20:20

Groenlinks partij van de diversiteit - verdacht weinig kleurtjes in eigen gelederen.. groenlinks.nl/mensen

Slough | 21-08-19 | 20:20 | 3

Multikulti is voor het witte proletariaat niet de witte "hoogopgeleiden" die op ze stemmen laat staan hun witte politici. Zie Halalsema, dat is het ware GL.

Graaf_van_Hogendorp | 21-08-19 | 20:29

Maar ja wel > 50% vrouwelijk, dus zo divers zijn ze wel.

SanderEvers | 21-08-19 | 20:30

Het had zomaar een poster kunnen zijn van de verkiezingen in zuid afrika ten tijde van de rassen scheiding.

komtdatschot | 21-08-19 | 20:31

Een dubbel paspoort is haast als een Ooievaarspas in Den Haag,
alles is ineens gratis, je mag buiten de wet opereren, etc.

Waar, als autochtoon, kan ik dit aanvragen?

Kanarie_Geil | 21-08-19 | 20:13 | 1

Tja, sloebers krijgen ook gratis een advocaat. En verzekeren voor rechtsbijstand is ook gewoon fop. Als je echt wat aan de hand hebt, kun je niet anders dan een echte advocaat inhuren, tegen mega uurtarieven.

Het leven is zwaar | 21-08-19 | 20:18

Dashboard leegstand 2018, 2017
public.tableau.com/profile/centraal.b...
De combinatie van het bijbouwen van kantoren, het leeg staan van gebouwen en een tekort aan woonruimte jeukt ook als de ziekte.
in 2016 stonden in Nederland 281.850 gebouwen leeg. Meer dan 10.000 voetbalvelden.
In 2017:
1 op de 8 schoolgebouwen,
20.000 winkelruimtes (in Roerdalen staat 40% van de winkels leeg),
In Haarlemmermeer staan 2600 kantoren, waarvan er 1410 leegstonden.
Kraken is niet de oplossing. Maar er staat wel veel leeg. Staan die gebouwen onder water of hoe zit dat?

kloopindeslootjijook | 21-08-19 | 20:12 | 3

Daar zouden ze in Den Haag eens een leegstand-belasting voor moeten invoeren.
Na een jaar leegstand nog geen activiteiten of afgeronde bouw of renovatie?..22 ton boete! Moet jij een opletten hoe snel de gemeentes het mogen overnemen.
En aankoop kan dan gedaan worden vanuit de boetes die andere eikels er wel voor overhebben om een jaar langer te speculeren of leegstand in stand te houden voor betere verkoop.

Zie het zo.. als jij iets ter bv reparatie ergens brengt,en je haalt het niet op,dat mag het bedrijf waar jij je zooi ooit hebt achtergelaten ook een bedrag aan ruimtebeslag eisen,dan wel na een aantal sommeringen je zooi verkopen omdat het na durend zijn eigendom is geworden.

Dus wetje maken en belasting heffen claimen, voor verhuur door gemeentes.

Welles! Nietes! | 21-08-19 | 20:22

Als die krakers in de enige leegstaande winkel in Vlodrop willen zitten en hun borg en huur netjes betalen en de buren netjes gedag zeggen, is dat vast geen probleem.

tipo | 21-08-19 | 20:29

Kunstmatig wordt het aanbod klein gehouden, wie daarvoor schuldig is durf ik u niet te zeggen. Is het de bouw lobby, gemeentes, makelaars, investeerders?
Dan, ook @welles nietes: overheid/vaak gemeentes zijn vaak zelf ook (deels) eigenaar van gronden/panden (die dus regelmatig leegstaan), kan eigenlijk weinig anders concluderen dat ook hier een soort sprake is van die zgn Laffer curve.
Oftewel, waarom 20 panden voor 1000 verhuren, als je er 10 voor 2000 (of meer) kan doen. Dan heb je aan het einde vd dag minder werk ook, dat is nog extra winst.
In principe wordt een deel van de leegstand dus betaald door mensen die wel betalen voor een pand (kan ook weinig anders).
...
Er wordt door politici (iig landelijk) vaal gesprokeb over (betaalbare) woningen, ze hebben het echter haast nooit over alle leegstand. Er is hier veel te weinig aandacht voor, slechts lokaal wil dit nog wel eens iets nuttigs opleveren.

Is toch ook onverklaarbaar, aan de ene kant jammeren dat er geen plek/bebouwing is, aan de andere kant steden als bijv. dordrecht en lelystad (ongetwijfeld meer) waar halve winkelstraten leegstaan en verpauperen, of hele nieuwe kantoorwijken waar nooit maar enig kantoor zoch vestigt (en de gemeente maar meer panden bouwen).
Kan toch niet..

Als er meer publieke aandacht/ophef over was, dan zou er misschien wat actiever mee om worden gegaan. Het boeit de mensen niet genoeg, denk ik.

Kleine_Deugniet | 21-08-19 | 23:58

Halsema had er natuurlijk geen enkele moeite mee dat er vanuit het Stadhuis even gelekt werd naar de krakers dat er een spoedontruiming aan zat te komen. Goh bij welke fractie zou dat lek zijn?

Beroep = Boerenlul | 21-08-19 | 20:11

Opzouten met die gasten. Laten echt overal een bende achter, heb dit met eigen ogen mogen aanschouwen.

CarelJan7937 | 21-08-19 | 20:11

Ik hoorde vanmiddag het ergens net binnen mijn gehoorgrens iets van een bericht voor de fracties dat zij zich niet meer hoeven te verantwoorden waar hun geldstromen vandaan komen? Zal dat de Soros subsidietrekkers even blij maken zeg. Groen Niks en D66 kunnen weer opgelucht ademhalen. Voorstellen doen om Wilders en Baudet zogenaamd te schandpalen,met als uitslag dat jij je krakers colonne gewoon in jouw stad in stand mag houden.
Ergens nog een boer lastig te vallen met kraaktuig om de stallen te forceren?

Al die clubjes, groepjes en zogenaamd verzameltuig komen uit dezelfde activistische kapotmaak stal van de boven ons gestelden die bezig zijn met chaos en tweespalt zaaien. De wereld is op dit moment een groot smeulend vuur van verdeel en heersch.. het machtsspel met een blinddoek op.

En dit kraaktuig doet mee als pionnen, want anders gebeurt deze ellende niet in een rechtstaat.

Welles! Nietes! | 21-08-19 | 20:10
-weggejorist en opgerot-
Arkan Sonney | 21-08-19 | 20:09

Ach bekijk het eens van de positieve kant. Hoe sneller de instroom verloopt, des te eerder raakt het geld op en eisen de nieuwe minderheden (of de nieuwe meerderheid) samen met wat rest van de grote boze autochtonen dat de grenzen gesloten worden en nieuwkomers geen recht meer op bed, bad, brood en zeker geen meer, meer, meer zullen hebben.

Want het is dan immers hún land, hún geld en hún roomblanke melkkoeien. En dan stort of de boel in, wellicht Europawijd á la Venezuela of Zimbabwe, of de wal keert het schip, als er tenminst een paar intelligente of sluwe types tussen zitten die beseffen dat je de kip met de gouden eieren niet moet wegjagen of de nek omdraaien. Duurzaam parasiteren kun je leren.

Zodra het niveau in de communicerende vaten van Europa en de Derde Wereld gelijk staat en\of hier niets meer valt te halen dan daar, houdt het vanzelf op. En ergens zit ik me nu al te verkneukelen bij de aanblik van beteuterde gezichtjes van de linkse meute en de VVD-, EU- en open grenzen apologeten als hun laatste restje "meer dan jij" ook verdampt of afgepakt is of de hele waaier aan verrijking hen naderbij komt. Want het valt allemaal zo reuze mee, zogenaamd, zolang alleen het grauwe gepeupel onder je er last van heeft.

De volgende boot met 356 migranten ligt al klaar, en de Europese Commissie (u weet wel, die boven u gestelden in Brussel die zichzelf rijkelijk met uw belastinggeld fêteren terwijl ze nog overbodiger, gevaarlijker en ongewenster zijn dan de al moddervette nationale overheden) hoopt op "solidariteit" volgens Teletekst. Solidariteit... met mensensmokkelende criminelen en parasitaire figuren die expres de grenzen overschrijden terwijl ze weten dat het niet mag, geen vluchteling zijn in welke zin dan ook, puur voor de centen komen (en niet om ervoor te werken) en de echte armen die zich wél aan ethische en letterlijke grenzen houden in hun thuisland verder creperen. Je moet het je elitaire, over het paard getilde strot in je leventje gevuld met onverdiende privileges maar uit kunnen wurgen. Laat ze maar cake eten, of zo.

Wol | 21-08-19 | 20:04 | 5

Die solidariteit betreft tweerichtingsverkeer: de portemonnee van de boven ons gestelden die alles beter denken te weten. En richting de 'vluchtelingen'.
Solidariteit met de gewone man is nicht im Frage

ArieR68 | 21-08-19 | 20:42
-weggejorist-
Kleine_Deugniet | 22-08-19 | 00:07

Eensch dat de 'economische vervuiling/het economische klimaat' maar eens of te erg wordt dat er genoeg verzet/weerstand komt.

Aan de andere kant.. je kan het vanuit simpelheid ook "gaaf" noemen dat er schoon water uit de kraan komt en dat je nog net je boodschappen en andere lasten kunt betalen.

Een auto hebben of op vakantie gaan, dat is bovendien tóch wel slecht voor het milieu hè!

Kleine_Deugniet | 22-08-19 | 09:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar waar zijn ze nu?

Peter_la_Selie | 21-08-19 | 20:02 | 4

Waar ze niet thuis horen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-08-19 | 20:08

nope, there. They are there.

GWB | 21-08-19 | 20:10

zal snel duidelijk worden.. als Jan Kees zijn pand niet meer in kan.. het is net zo'n vlucht wespen.. vliegen uit om elders heel snel weer als insecten die totaal geen enkel nut dienen hun kamp op te slaan.. maar ja, je mag ze niet verdelgen.. dat mag dan weer niet.

fikkieblijf! | 21-08-19 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn er ook ''we waren er'' vrouwen?

bitterpete | 21-08-19 | 20:01 | 1

Die waren er.

GWB | 21-08-19 | 20:11

Joris heeft zo te zien niet veel op met Jenny lee.Jenny Lee werkte tenminste nog voor dr centen,kraakte geen woningen,betaalde netjes dr belastingen,was de koningin van pornhub en nou is dakloos en zit ze zielig alleen in een viaduct.
Best wel zielig hoor.

komtdatschot | 21-08-19 | 20:01 | 2

Naar aanleiding van je comment heb ik dat interview even opgezocht. Jenny is, ondanks haar leefomstandigheden, nog steeds een mooie verschijning en klinkt heel geaard. Hopelijk liggen er betere tijden voor haar in het verschiet.

MickeyGouda | 21-08-19 | 20:22

@MickeyGouda | 21-08-19 | 20:22:
Tis nou niet de bedoeling dat je al mn plempsels serieus neemt.Zie het allemaal maar een beetje als droge humor:)

komtdatschot | 21-08-19 | 21:46

Richard Gere heeft hier vast een mening over. En een haus.

GormSuil | 21-08-19 | 19:59

.. maar goed. Iedere dag wel een nieuw geval van falende overheden die de wet aan hun laars lappen, wanneer die ze niet van pas komt.
Meestal in derdewereldstad Amsterdam, waar het Deugende voorbeeld wordt aangegeven door de Junta in de Stopera.

Jan Passant mk2 | 21-08-19 | 19:59

Femke Halsema en kornuiten moeten opdraaien voor de schade.

gijs geluk | 21-08-19 | 19:59 | 1

Ja, grappig. Zo brengen al die politici het. Letterlijk zeg jij hier: Wij, de belastingbetalers, moeten opdraaien voor de schade... Triest, maar wel waar...

GWB | 21-08-19 | 20:13

Gelukkig hebben we hier in Amsterdam een geweldige burgemeester.

Spoiler: geintje, kon het niet laten.

Rico Tampeloerus | 21-08-19 | 19:58 | 1

Prima opgelost toch? Escalatie voorkomen en morgen weg uit het nieuws. Afleiding door afleiding door afleiding. Ze zijn niet helemaal gek daar.

Dr. Blechtrummel | 21-08-19 | 20:16
-weggejorist en opgerot-
Dirrek | 21-08-19 | 19:58

Ik snap nu beter de vergelijking met een sprinkhanenplaag.

ja,diedus! | 21-08-19 | 19:56

Ontruimd? Tijdelijk zeker, dan kan de eigenaar het pand intussen (verplicht) bewoonbaar maken. In welk hotel met volledig kost en inwoning zijn deze arme sloebers intussen ondergebracht. Ze krijgen toch ook nog wel een vergoeding omdat ze verplicht verkassen moeten

Kachelboer | 21-08-19 | 19:55

Waarschijnlijk heeft het OM inmiddels ook in de gaten dat ze voor een groot deel van een land zo achterlijk overkomen dat ze nu zo snel ingrijpen.

Freezzz | 21-08-19 | 19:52 | 1

En dat valt nog niet mee, aangenomen dat de agenten daar een afspiegeling vormen van de min of meer imbeciele locals.

obominotie | 21-08-19 | 20:14

"Wegens brandgevaar". wel, rijkelijk te laat dan. Zo te zien is er al een behoorlijk binnenbrandje geweest.

koetje4040 | 21-08-19 | 19:52 | 2

Het stonk er naar pis las ik.
Dus sprinkelen kunnen ze wel.

HoerieHarry | 21-08-19 | 19:53

"Brandgevaar als in: dat de vlam in de pan slaat?"

kweethetooknietbeter | 21-08-19 | 19:58

Nou, nou, na een paar dagen treedt het OM al op. Meestal duurt het maanden voordat het OM met tegenzin dit, hun soort cultuurverrijkers verwijdert.

Freezzz | 21-08-19 | 19:50
-weggejorist-
komtdatschot | 21-08-19 | 19:48

Eigenaar was een Turk, als het een Nederlander was geweest hadden ze het niet gedaan, echter een Turk heeft veel helpende Turken, dus ze waren bang voor moord en doodslag.

T.R.U.M.P. | 21-08-19 | 19:46 | 4

Dat zal het zijn...

HoerieHarry | 21-08-19 | 19:50

yep.. en binnenkort een bij1 komst in de planning van heel veel aanhangers van de we are her too.. iets zegt mij dat dit ook wel aanmoedigt om snel te zorgen dat het pand te onveilig is voor ongedocumenteerden illegalen

fikkieblijf! | 21-08-19 | 19:51
-weggejorist-
Slough | 21-08-19 | 20:33
▼ 1 antwoord verborgen

Je kunt als ondernemer niet op vakantie zonder het risico dat er krakers in je pand komen en dan wil de Groene Khmer het wetboek niet naleven en je pand ontruimen.
Maar oh wee als de krakers risico lopen dat het pand brandgevaarlijk is, dan moeten ze er voor hun eigen bestwil uit.
En daar zit je dan als ondernemer met je net opgeknapte en meteen weer gesloopte pandje.

Osdorpertje | 21-08-19 | 19:45 | 1

zo zie je maar weer.. niet wachten maar meteen de pers en media erbij halen.. werkt als een zelfreinigend vermogen en daadkracht van handhaven en optreden.

fikkieblijf! | 21-08-19 | 19:57

Het asielrecht is een van de hoogste tekenen van beschaving. Wij, Nederlanders, constateren dat u uw leven niet zeker bent in uw land van herkomst. Wij, Nederlanders, garanderen u dat u in ons land, Nederland, wel veilig bent.

En dan dit soort volstrekt gedegenereerde taferelen. En dat niet 1 keer, maar tientallen keren. En "onze" overheid zag dat het goed was, want het zoveelste met ons belastinggeld gesubsidieerde verdienmodel. Eigenlijk volstrekt irrelevant maar via powned zag ik de heer Baudet orakelen over directe democratie als oplossing voor het gebrek aan effectief asielbeleid. Op deze site, de Geenstijl, zag ik Blonde Greet in de gloria vanwege een buschauffeur die het ook niet meer wist.

Lekker om de hete brei heen dansen heren: ons land, Nederland, smeult met een ongerust hart verder. www.youtube.com/watch?v=vAKdX2pzKw8

En breek me de bek niet los over het dubbele paspoort. Wie op ons Nederlandse grondgebied geboren wordt geniet bij wet per ommegaande de bescherming van de Staat der Nederlanden. Zo ongeveer het tegengestelde van identiteitspolitiek.

Hetkanverkeren | 21-08-19 | 19:43 | 2

*doet Hetkanverkeren een hogebloeddrukpilletje aanreiken en neemt er zelf ook één*

MickeyGouda | 21-08-19 | 20:02

@MickeyGouda | 21-08-19 | 20:02: Dankjewel MG, maar gegeven mijn leeftijd valt mijn bloeddruk reuze mee. Vermoedelijk mede met dank aan de GS. Wel gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik als gecertificeerd krankjoreme met stijgende verbazing naar al die geestelijk gezonde mensen om me heen kijk. Noem me een opportunist, maar ik tel mijn mijn zegeningen. 1 voor 1.

Hetkanverkeren | 21-08-19 | 20:28

En de warmtepomp hebben ze ook al gejat.

komtdatschot | 21-08-19 | 19:43

Ik heb Roger Gilmore aangeschreven met het verzoek om een nieuw liedje te schrijven:
Wish you weren't here

Olleke | 21-08-19 | 19:43 | 3

David Gilmour

Wasbakplasser | 21-08-19 | 19:46

Rustig mensen,
de opper priester Rutger Groot Waanzin,
zal een processie opzetten, en met kalmte door de percelen schrijden om het het leed te verlichten.

Bid nu allen voor de linkse kerk.

Kanarie_Geil | 21-08-19 | 19:42
-weggejorist-
_Roy_ | 21-08-19 | 19:42

They are there en godzijdank ben ik voorlopig weer hier. Hier in Kroatië niets van dat alles.

Ruud Hazes56616330 | 21-08-19 | 19:42

Eigenlijk is het heel simpel> als we nu al niet in staat zijn/geen zin hebben om uitgeprocedeerde asielzoekers eruit te zetten, dan gaat dat in de toekomst helemaal niet meer lukken.

snapal | 21-08-19 | 19:40

Enne wie gaat de schade nou betalen?

komtdatschot | 21-08-19 | 19:39 | 1

Amsterdamse gastvrijheid is ondernemingsrisico. Gewoon factuurtje opmaken Ozcan en naar de burgemeester sturen. Inclusief een postje immatriële schade.
Valt toch niet op bij de kosten van de vuilverbrander.

Langshetrandje | 21-08-19 | 19:44

Dus de brandweer en politie zijn ter plekke binnen geweest om even te kijken of ze wel een veilige woonst hadden? En dan stellen ze vast dat er geen sprinkler aanwezig is aan dat ze maar beter vertrekken, maar die hele actie van dat tuig is geen reden om er binnen een paar uur een eind aan te maken? Hoeveel zijn er opgepakt en worden vervolgd..... ach laat maar.

Damoos | 21-08-19 | 19:38 | 1

Gelukkig voor de ondernemer was de sprinklerinstallatie plaatsing pas na zijn vakantie gepland.

klaas24 | 21-08-19 | 19:48

Bijzonder slim zijn deze figuren trouwens niet.
Ik zou een beddenzaak kraken.
Kun je elk geval s'nachts lekker slapen.

HoerieHarry | 21-08-19 | 19:37 | 1

Ik zou dan een bordeel kraken. Voor wat troost 's nachts.

Dr. Blechtrummel | 21-08-19 | 19:41

"Oeps, dit pand is al omgevolkt met Turken. Weghalen die Afrikanen, niet dit pand" zei de korpschef van dienst... en ging over tot actie. Z'n minister zag dat het goed was.

merel veld | 21-08-19 | 19:36

Aha, Dus om escalatie te voorkomen is de politie de 50 mensen die van plan waren om de ondernemer te helpen, een stap voor geweest. Die politie toch!

Lange | 21-08-19 | 19:35 | 1

Bij een andere kraakactie had de brandweer ook geen probleem met een ontbrekende sprinklerinstallatie.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-08-19 | 20:11

Weinig kans dat die ongelooflijke teringtroep op korte termijn wordt afgevoerd met die AEB-crisis in Amsterdam.

Ridde Rogter | 21-08-19 | 19:35 | 2

Raar, hoor, die crisis bij AEB. Afval is tegenwoordig immers grondstof. Dus, als AEB/Gemeente Amsterdam die grondstoffen verkoopt, zijn ze zo weer uit de financiële zorgen. Misschien hebben ze zelfs die stilgelegde ovens dan ook niet eens meer nodig.

kweethetooknietbeter | 21-08-19 | 19:41

@kweethetooknietbeter | 21-08-19 | 19:41:
Linkse betweters die handel zien? Handel drijven zal ook wel een vies woord zijn voor de club van Halsema. Het liefst verkopen ze Nederland aan Noord-Korea...

Ommezwaai | 21-08-19 | 19:55

Joris heeft het er maar druk mee. Flagrant onrecht maak gelukkig bij veel mensen nog steeds iets los.

MickeyGouda | 21-08-19 | 19:35 | 2

Valt wel mee hoor, ik was alleen wat irritanter dan normaal.

Mr_Natural | 21-08-19 | 19:44

Volgens mij komt deze voortvarende aanpak alleen maar door de aangekondigde "demonstratie" zaterdag. Dan kan het wel ineens.

Gomezlopez | 21-08-19 | 19:35

Die we are shit ploeg is vanaf 2012 bezig dacht ik vanmiddag te lezen? Verbied die club eens, of op welke gronden moet het allemaal maar kunnen. Leg maar eens uit overheid.

Aap Noot Miesje | 21-08-19 | 19:35

Als ze proberen een filiaal van AH of Jumbo te kraken worden ze absoluut door de politie verwijderd.
Waarom gebeurt dat niet bij een kleinere ondernemer?
Daar begrijp ik dus niets van in dit land.

HoerieHarry | 21-08-19 | 19:34 | 3

ÉÉN woord: GELD.
De kleine ondernemer heeft niet genoeg geld en/of tijd en/of energie om zijn recht te halen. (ok, dat zijn meerdere woorden.)
Daarbij staan voor de Deugende Media asiel-eisers qua zieligheid en nieuwswaarde boven ondernemers, zelfs als de ondernemer niet-westerse afkomst is.

klimgek | 21-08-19 | 19:49

Heel Nederland begrijpt er geen snars meer van.
Waarom hoor ik Wilders niet, waarom hoor ik Baudet niet?
Waarom waarom die andere slijm tering zakkevullers bende niet?
Laat maar.

joppo0 | 21-08-19 | 19:57

onzin, het pand stond leeg. volgens de eigenaar was ie bezig om het als pand voor autoverkoop te renoveren.. leeg pand dachten de we are here mag je kraken als illigaal zijnde, mag wel niet maar he.. voordat de procedures zijn afgerond ben je vaak wel even 3 maanden onder de panne. Bij een winkel die vol staat met spullen pleeg je dus echt inbraak..

fikkieblijf! | 21-08-19 | 20:02

Nog nooit heb ik enig respect gehad voor krakers. Van eigendommen blijf je af.

arie-hoax | 21-08-19 | 19:32

Ik kan mij niet geheel onttrekken aan de stellige indruk dat eigenaar Salih Ozcan van meerdere zijden ‘ assistentie’ aangeboden heeft gekregen - en dat de driehoek daar achter is gekomen. En omdat men in Amsterdam nu niet meteen een situatie ( ‘Turken rammen zielige negerts pand uit’) wil hebben waar men propagandatechnisch niet meer uit komt...

bisbisbis | 21-08-19 | 19:31 | 4

En je bedoeld dat de politie een beetje de catering deed en de achterdeur bediende? Hm, interessante redenatie wel.

Pedronegro | 21-08-19 | 19:47

Ik geef meneer Ozcan groot gelijk, jammer alleen dat de brandweer deze samenkomst van verschillende culturen hebben verhinderd... Ik neem uiteraard aan dat de pliesie deze raddraaiers heeft opgepakt zodat meneer Ozcan de schade op hen kan verhalen? (of hadden ze geen selfie nep wapen bij zich tijdens het ongeoorloofd binnen treden van een onroerend goed wat ze hebben gesloopt en uitgeleefd hebben achtergelaten?)

Barry P | 21-08-19 | 20:05

@win | 21-08-19 | 19:44: Dat heeft hij ook zelf toe gegeven maar wilde er geen gebruik van maken.Toevallig bij het vervelen de tv aan gezet en zag ik ineens die man zitten bij een programma op 4, met die ouwe muts Erica Terpstra.

roodborstje1 | 22-08-19 | 12:16
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen we een inzamel actie beginnen?

CkooZ | 21-08-19 | 19:30 | 1

Hoezo? Ligt genoeg daar.

Dr. Blechtrummel | 21-08-19 | 19:33

Tja, ik vermoed als de politie de fietsen gaat controleren er veel ( ben voorzichtig) als gestolen of vermist gemeld kunnen zijn. Waar halen ze die rotzooi en matrassen toch vandaan, schijnbaar makkelijk weer aan te komen via rode kruis of zoiets. Ze laten die teringzooi gewoon liggen.

jan huppeldepup | 21-08-19 | 19:30 | 2

De doorgeknipte sloten lagen gewoon open en bloot op de vuilnishoop.

Frau Merkel | 21-08-19 | 19:32

ze krijgen spullen van een goed georganiseerde en van giften levende linkse organisatie.. die helpt ze..

fikkieblijf! | 21-08-19 | 20:03

Zorgen dat je een probleem wordt dat niet meer weggaat. Ongemakkelijke gevoelens doen de rest. Dat is de manier in Nederland.

Elzenkoning | 21-08-19 | 19:29

Dan valt die ene keer dat een huurder een wietkwekerij in een woning van me zette dus nog mee. En die kreeg ik er ook nog eens snel uit. Godsgeklaagd dat dit allemaal kan.

GKJP | 21-08-19 | 19:29

Uitgeprocedeerd toch? Hoe lang is dit juridisch houdbaar? Wanneer zijn ze verdwenen? Ze zijn al veel te lang "we are here". Kan er nou niemand optreden?

aartvantiemenvanjand | 21-08-19 | 19:28 | 3

Uitgeprocedeerd = illegaliteit = voorspelbare toestanden

kloopindeslootjijook | 21-08-19 | 19:31

Bizar. Een We Are Here-kraker kreeg een verblijfsvergunning plus goedkope woning, en andere uitgeprocedeerden hebben in gewilde A'damse wijken een plek gekregen en hulp om een nieuwe poging te wagen.
Je zou zeggen dat de rest van de uitgeprocedeerden opvat dat als signaal dat ze terug moeten gaan. Echt heel gek dat ze nu ook proberen verblijfsvergunningen en opvang af te dwingen. Snap er niets van. Die Afrikanen zijn normaal gesproken altijd zo schappelijk.

Madame Poitiers | 21-08-19 | 19:28 | 1

Uiteraard ook een staats toelage voor zijn armetierige leven natuurlijk. Want slachtoffer van de blanke slavenhandel o.i.d. Dit soort volk gaat nimmer enige bijdrage leveren aan onze maatschappij, waarom worden die gasten hier nog altijd binnengelaten vraag je je af.

Ommezwaai | 21-08-19 | 19:52

Iets zegt me dat het Turk zijn en angst voor bijval uit die hoek wat met de snelle ontruiming te maken hebben.

marrretje | 21-08-19 | 19:26 | 3

Zat ik ook aan te denken.

WillemPoorten | 21-08-19 | 19:29

Als het een geen Turk maar een Nederlander was geweest dan hadden ze nog gewoon minimaal vier weken in dat pand blijven zitten. Halalsema en de driehoek waren waarschijnlijk bang voor rellen gezien de faceboek oproep waar natuurlijk voornamelijk door andere Turken gehoor aan werd gegeven.

GeinPonempie | 21-08-19 | 19:34

Wellicht heeft erdogan een belletje naar femke gewaagd

dreeke64 | 21-08-19 | 19:36

Klaar ben je wanneer de linkse criminelen hun scheepslading achtergelaten slaven alsnog aan je zorg komen opdringen.
Het helpt niet te zeggen dat Afrika helemaal bevrijd is van "de witte man" en nu Afrikaans zelfbestuur heeft. Dat is namelijk precies de reden van het "we are here".

Jan Passant mk2 | 21-08-19 | 19:25 | 1

En daarom herkoloniseren. Win win.

Ruud Hazes56616330 | 21-08-19 | 19:38

"Onveilige situatie", uh huh. Snel ontruimd omdat de stad wellicht een beetje in verlegenheid werd gebracht door de publiciteit. Anyway, de sprinkhanen zijn vertrokken, op weg naar het volgende slachtoffer. Geholpen door fout volk, en in een klimaat geschapen door de schaffendassers.

Die krakers hebben verder geen baan of zo; het zou ze sieren als een paar van hen terugkomen om te helpen de boel weer aan kant te krijgen. Maar ja... iets bijdragen, daar zijn ze hier niet voor.

Muxje | 21-08-19 | 19:25 | 3

Tja, "terugkomen om te helpen de boel weer aan kant te krijgen", dat is een goeie, dank je wel heb tranen in mijn ogen.

jan huppeldepup | 21-08-19 | 19:32

Hulde

merel veld | 21-08-19 | 19:39

Ze zijn zo illegaal als de kolere. Als kers op de taart gewoon vriendelijk doch dringend verzoeken ons land te verlaten. Neem de hut maar eens in van de onderkoning in Akiboekoe. Eens kijken hoe lang je hoofd nog aan je romp vast blijft zitten....

Ommezwaai | 21-08-19 | 19:40

Zo'n 50 mensen hadden vanmorgen via Facebook opgeroepen om de krakers in het weekend zelf uit te zetten. In de oproep stond uitdrukkelijk geen geweld te gebruiken, om het pand van de ondernemer zo goed mogelijk aan hem terug te geven. Om de ondernemer te helpen, dus. Justitie (het OM) wist nog niet wie de oproep had gedaan, zo werd geschreven.
Doch, prompt in de middag (4 uur later) is het pand snel snel snel ontruimd wegens 'brandveiligheid', zoals nu vastgesteld door het OM (via de Brandweer).

Wat.een.toeval.

Toos Doos | 21-08-19 | 19:25 | 3

11:50, Telegraaf
"De actievoerders nemen zich op het sociale medium voor om „het recht in eigen hand te nemen.” Ze willen eigenaar Salih Özcan bijstaan en roepen op tot een geweldloos, maar ’duidelijk en intimiderend’ protest. Het evenement is recent aangemaakt en heeft tot nog toe ruim vijftig mensen die op ’aanwezig’ staan. Nog eens een paar honderd anderen zijn ’geïnteresseerd’ in de demonstratie aan de Abberdaan op het Bedrijventerrein Sloterdijk."

Toos Doos | 21-08-19 | 19:28

Schreef ik ook al doos. Dus bij een volgende kondig je een actie aan via sociale media, gemeentelijke politiek heeft daar geen trek in en belt de brandweer weer.

Dr. Blechtrummel | 21-08-19 | 19:31

Jammer, ik had de boel graag zien escaleren. Laat heel Nederland maar eens zien wat voor stront Groen Links veroorzaakt. Een partij die alleen de wet handhaaft als je de verkeerde huidskleur hebt (wit), en ze geld uit je zak kunnen kloppen.

Berend_Breedreet | 21-08-19 | 19:33

Het helpt ook niet dat deze mensen asielzoekers genoemd blijven worden door pers en media wanneer ze allemaal uitgeprocedeerd zijn.
Feitelijk zijn het dus ongewenste illegale vreemdelingen!
Die mensen dienen slechts op één plek te verblijven, namelijk: een zwaar bewaakt afgesloten uitzet-detentie-centrum waar ze niet uit kunnen ontsnappen, en slechts uit vertrekken wanneer ze onder begeleiding van de marechaussee met een enkele reis naar het buitenland c.q. thuisland getransporteerd worden via Schiphol.
Of schrijf ik nu iets heel raars op?!

GeinPonempie | 21-08-19 | 19:25 | 8

@artie | 21-08-19 | 19:51: Die gingen aan het eind van de inzameling gewoon in de vuilnisbak.Wat waren we vroeger naïef.Één grote leugen geweest.

flesje | 21-08-19 | 20:06

Als we ze nu gewoon indringers of illegale overlastgevers noemen, dan weet iedereen over wat voor lieden we het hebben en waar ze niet thuis horen.

2tribes | 21-08-19 | 20:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Wacht maar tot dat een van de pandjes van Prins Bril wordt gekraakt. Moet je zien hoe snel de politie in actie komt!

Tietmier | 21-08-19 | 19:24

De grote vraag is........ waar zijn die gasten nu en welke ondernemer is de lul en krijgt een bezoekje van deze nette krakers

Fatwabuster | 21-08-19 | 19:24 | 1

Wie wil zo'n enthousiast en getalenteerd makeover team nu niet over de vloer?

2tribes | 21-08-19 | 20:49
-weggejorist-
leo59 | 21-08-19 | 19:24

Ik zie geen sporen van een kampvuur waaromheen ze een rituele paringsdans gehouden hebben.
Dat is heel gebruikelijk in die kringen.

HoerieHarry | 21-08-19 | 19:23 | 1

Ook geen brandende autobanden gezien? Is ook gebruikelijk in die kringen

Madamjanet | 21-08-19 | 19:46

Ik had steeds mijn bedenkingen bij dat geklaag van activisten op de smokkelroutes dat “de toestand aan boord onhoudbaar is geworden”. De foto’s hier en de hoge waarschijnlijkheid dat deze apothekers en notarissen ook met de smokkelroutes hier zijn gekomen, maken dat ik toch mijn mening moet herzien.

Nuuk | 21-08-19 | 19:22
-weggejorist-
Virulent | 21-08-19 | 19:20

Ranzig pisvolk.

RenHoek | 21-08-19 | 19:20

Lui die normaal hun rechter klauw gebruiken als pleepapier en nu verwachten dat alles er nog enigszins normaal uitziet.. de lange lat over de krakers uhm dieven aub!

mr.money | 21-08-19 | 19:20 | 2

Linkerklauw.

Ruud Hazes56616330 | 21-08-19 | 19:33

@Ruud Hazes56616330 | 21-08-19 | 19:33: om het even, het zijn onbeschaafde beesten die andermans spullen verzieken en je godverdomme nog van je eigen terrein afjagen ook. Als wij als Nederlanders een dag te laat de belasting aangeven hebben we echter wel de poppen aan het dansen. Je hoeft ze niet te beboeten want van een kale kip is toch niet te plukken maar neem als overheid godverdomme eens je eigen bevolking in bescherming tegen tuig dat al jaren onterecht in Nederland verblijft. Geen mens is illegaal behalve als je iets over dergelijke halfies zegt..

mr.money | 21-08-19 | 20:43

Sorry Joris, ik doe weer normaal.

Mr_Natural | 21-08-19 | 19:19 | 5

@Frau Merkel | 21-08-19 | 19:36:
Ik heb je aardig meegesleept in mijn val, ik lijk Otten wel.

Mr_Natural | 21-08-19 | 19:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zal meer met de internationale pers aandacht te maken hebben, dan brandgevaar

am*dam | 21-08-19 | 19:19

Het is toch niet te geloven dat er nu ineens actie wordt ondernomen door de politie. Op wie kan de schade verhaald worden in deze. Had de politie eerder ingegrepen was de schade misschien beperkt gebleven. Dit is toch gvd te triest voor woorden.

Lange | 21-08-19 | 19:18
-weggejorist-
vmk | 21-08-19 | 19:18 | 3

Een stukje Afrika in Nederland. Wat een verrijking!

SterF... | 21-08-19 | 19:18 | 2

Een stukje, is inmiddels vergelijkbaar met een epidemie

khebtwelgezegd | 21-08-19 | 19:33

Krakers en illegalen van We Are Here in 020 zijn er ook uit ... Volgens het OM zijn de krakers intussen allen vertrokken. „Er zijn geen aanhoudingen verricht”, aldus de woordvoerder van het OM. Hij kan niet zeggen waarom dat niet is gebeurd. Waar kan deze ondernemer zijn schade claimen? En waar gaat die rommel nu naar toe?

Fi-Bu-Bla | 21-08-19 | 19:18 | 7

Tja, ik zou nachts de rotzooi van dat tuig gewoon op straat flikkeren, als er iemand naar vraagt, verwijs je naar het tuig dat ze hun spullen avonds afgehaald hebben. Laat ze het lazerus krijgen!

jan huppeldepup | 21-08-19 | 19:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Dus: als het gevaarlijk wordt voor de krakers, wordt er pas ontruimd? Terwijl de krakers: A, illegaal zijn. B, een misdrijf plegen door andermans bezit in te nemen.

kotelet | 21-08-19 | 19:18 | 2

Welnee, trap er niet in. Er zou een demonstratie komen tegen de krakers. Denk dat men bang was voor eventuele escalaties.

Deksmaat | 21-08-19 | 19:39

De publieke opinie keerde zich teveel tegen deze kraak, zelfs de ultralinkse Jinek vond het te zo voor woorden en ja dan stuur je de brandweer, altijd succes. Waarom ze vanwege groepskraak niet anderhalf jaar de bak invliegen ? Dat komt omdat het probleem blijft mijnheer.

De_Poenschepper | 21-08-19 | 19:49

Maar we MOETEN daarentegen well respect hebben voor Afrikanen, Afrrique eat la source de l' humanite ....

Heppie-even-voor-mij | 21-08-19 | 19:18 | 4

@vmk | 21-08-19 | 19:19: Die zijn er zeker! Echter, dat zijn niet de mensen die een podium krijgen.

Onno Barendsen9337 | 21-08-19 | 19:26
-weggejorist en opgerot-
Virulent | 21-08-19 | 19:26
-weggejorist-
Virulent | 21-08-19 | 19:27
▼ 1 antwoord verborgen

De kosten kunnen verhaald worden op de linkse terreurorganisatie neem ik aan, en verder kan de uitkering of toelage van de dobbernegers als druppeltje op de gloeiende plaat naar de ondernemer.

Frau Merkel | 21-08-19 | 19:17

Ontsmettingsbedrijf inhuren en die kraakklojo's de rekening graag. Toch?

Jan, Leiden | 21-08-19 | 19:17 | 7

Dit zootje negers wordt gewoon gerund door een paar oerhollandse Groenlinks types kan ik je vertellen. Waarschijnlijk gesponsord door Soros of een andere Marxistische griezel.

Berend_Breedreet | 21-08-19 | 19:47

@SterF... | 21-08-19 | 19:30:
Dat misschien niet. Maar, zou het niet zo kunnen zijn, dat men, via de spreekwoordelijke tamtam, er komt waar ze zich op dat moment bevinden?

kweethetooknietbeter | 21-08-19 | 19:55

@SterF... | 21-08-19 | 19:19:
Naar hun reistas... tja. Het is warm weer, beslaglegging op kleding? Maar zonder verblijfsadres kansloos. Hoeveel aan onkosten laten die illegale uitgeprocedeerden wel niet achter zich?

Jan, Leiden | 21-08-19 | 19:58
▼ 4 antwoorden verborgen

#wearehere

nou, dat is duidelijk, en er zit een patroon in, namelijk het is altijd een bende als #wearehere zijn geweest.

Ik zou respect kunnen opbrengen als ze alles keurig netjes achter laten, niets kapot maken en mee werken als anderen last van ze hebben.

en daar gaat alles mis, geen enkele medewerking, alles kapot maken, vernielen, agressie, etc.

Rest mij de hoop dat ze door hun slechte hygienne een flinke ziekte oplopen.

Meesteres Belgie | 21-08-19 | 19:15 | 3

Dat er zo'n bende achterblijft, dat kun je hen niet aanrekenen. Ze moeten telkens halsoverkop het pand verlaten en hebben dus geen tijd gekregen om er even met het spreekwoordelijke doekje door heen te gaan.

kweethetooknietbeter | 21-08-19 | 19:20

Inderdaad ja. Men geeft geen goede PR af voor diegenen die hier naar toe willen komen.

Waarom ook per se van dit soort lui, het is goed bedoeld echter je ziet wat er van terecht komt. Importeer simpelweg geschoolde Europeanen (bijvoorbeeld) en voila.

Ook in het VK wordt 'de messenplaag' voor het grootste deel veroorzaakt door "migranten" uit het Zuiden. Echter dit zullen de mainstream media niet schrijven.

Een gemiste kans, want wat is nu precies de verrijking, voor onze maatschappijen.

Nederlandop1 | 21-08-19 | 19:43

Gaat nog eens een dingetje worden die vluchtelingen uit Afrika, ken daar niemand die niet weg wil.

snapal | 21-08-19 | 19:15 | 6

@Mr. Happy | 21-08-19 | 19:22:
En Nederland mag wel haast maken met die containerdorpen in de polder. Of kwamen daar al windmolens? Nou ja plek zat, gaat zeker lukken. Veel makke schaapjes enzo.

2tribes | 21-08-19 | 21:02

@snapal | 21-08-19 | 19:29: maak dan zelf eens iets van je eigen land! Deden we hier ook toen het nog zin had.

JanBrel | 21-08-19 | 22:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Fles drank is gedraaid tussen foto 1 en foto 2, zodat het merk beter uitkomt. Wat is er nog meer in scene gezet? Neemt niet weg dat er vast vingerafdrukken op die fles zitten van die krakers. Kan je ze alsnog oppakken. En hee, hee, hee, nu hoor ik dat vrouwtje FH niet. Dit was toch een inbraak, of stond de deur wel open, ik weet het niet meer. Ja, we krijgen hier op ons vakantie-adres in Zuid-Afrika ook niet alles binnen hoor.

dathoujetoch | 21-08-19 | 19:15 | 1

Ze waren alleen maar een beetje aan het klieren,

Mr. Happy | 21-08-19 | 19:20

Normaal ben ik altijd voor krakers, maar nu eens even helemaal niet. Nu inzamelingsactie voor ondernemer, dat zou ik cool vinden.

nokkenaskettingklem | 21-08-19 | 19:14 | 1

Voor krakers??? Ik ben altijd tegen krakers. Van andermans eigendom blijf je gewoon af. Voorstanders van kraken zijn net zo fout als de krakers zelf. Tuig!

Dedicated | 21-08-19 | 19:27

Dat 'Doe normaal man' heb ik van Mark, goed hè? kan je bijna overal bijschrijven.

Mr_Natural | 21-08-19 | 19:14 | 1

Doe zelf normaal!
Edit: Verdorie. Joris in de bocht.

Frau Merkel | 21-08-19 | 19:18

Het begint op een sprinkhanenplaag te lijken.

Kanarie_Geil | 21-08-19 | 19:13

Er is maar één oplossing; van deze 'krakers' een statushouder maken en ze een sociale woning toewijzen met voorrang.

kweethetooknietbeter | 21-08-19 | 19:13 | 3
-weggejorist-
Mr_Natural | 21-08-19 | 19:16

Is dat een oplossing? Met voorrang nog wel. De wachtende Nederlander kan de tering krijgen volgens u?

lanexx | 21-08-19 | 19:35

Wa hadde dan gedach.... een opgeruimd net huis...? 't blijven wel pre-geciviliseerden hoor... en een groot gedeelte van de NL bevolking vindt 'meer, meer, meer' van dit krapuul blijkbaar wel prima... kom gezellig binnen jongens..! Geld zat hier, en domme wijven die je héél interessant exotisch vinden ook.../sarc off/

zattekater | 21-08-19 | 19:13

Ah, men kreeg haast. De hooivorken werden verzameld via Facebook. Men voorzag actie door eigenrichting, met alle aandacht. Dan roep je de brandweer die vertelt of het brandgevaarlijk is of geen gevaar voor de omgeving.

Dr. Blechtrummel | 21-08-19 | 19:13

toen krakers nog punks waren ipv asielzoekers was het óók altijd een teringbende.

cabrão | 21-08-19 | 19:12

Die wc ziet er anders niet smerig uit. Oh wacht, je kunt natuurlijk ook gewoon de keuken ,hal en woonkamer onderschijten.

Ridde Rogter | 21-08-19 | 19:12 | 6
-weggejorist-
Mr_Natural | 21-08-19 | 19:16
-weggejorist-
Heiner | 21-08-19 | 19:19

Is gewoon om hun territorium af te bakenen.

Heiner | 21-08-19 | 20:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Vastzetten tot de schade betaald is.
Ach wat lul ik toch..

snapal | 21-08-19 | 19:12 | 4
-weggejorist-
snapal | 21-08-19 | 19:16
-weggejorist-
Mr_Natural | 21-08-19 | 19:17

Nou nou

sarcastro | 21-08-19 | 21:32
▼ 1 antwoord verborgen

Dat netwerk wat erachter zit is natuurlijk allang in beeld, en ben heel benieuwd of daar wat BIJ1 en GL namen in opduiken.

Shortganger | 21-08-19 | 19:12

Bij een vriend van mij zat er een "kraker" op zijn boot (geen woonboot). Maanden geduurd voordat ze hem er eindelijk af konden krijgen......

cabrão | 21-08-19 | 19:11 | 3

Bij Lampedusa?

Jos Tiebent | 21-08-19 | 19:13

Hoe lang duurt het om iemand overboord te flikkeren?

Mr. Happy | 21-08-19 | 19:18

@Jos Tiebent | 21-08-19 | 19:13: haha lame, maar leuk.

2tribes | 21-08-19 | 21:06
-weggejorist en opgerot-
Vanilla | 21-08-19 | 19:11

Als ik zo'n burgemeester had dan ging ik op zoek naar mijn hooivork in de schuur en tikte ik het adres van het stadhuis in mijn tomtom. Denk dat mijn buren ook wel in waren voor een verzetje.

sallandstrots | 21-08-19 | 19:11 | 1

Gewoon vragen of de brandweer even komt kijken.

Goofje | 21-08-19 | 19:20

Wordt het geen tijd dat het partijkantoor van Groen Links gekraakt wordt?

De mooie man | 21-08-19 | 19:10 | 3

@cabrão | 21-08-19 | 19:16: lekker verkopen, dan hoef je het pand niet zelf te verduurzamen. Doet de volgende bewoner het ook niet, dan verlies je toch geen deugpunten. Maar ECHT duurzaam is het niet. Het stinkt. Bijv zoals naar biomassa verbranden.

Hemmenaar7 | 21-08-19 | 19:27

Je bijt nooit de hand die je voedt. Dat weten apen zelfs.

Pedronegro | 21-08-19 | 19:40

Niet 1 is er aangehouden, wordt het niet eens tijd dat we hier de WET gaan handhaven?

Wunderbra | 21-08-19 | 19:10 | 4

en al die reaguurders met hun pilletjes dan op de festivals ? Oh, wacht... die komen niet van hun zolderkamer af. Ok: HANDHAVEN !

cabrão | 21-08-19 | 19:14

@cabrão | 21-08-19 | 19:14: Reaguurders? Pilletjes? Ga eens op lowlands kijken, daar vind je het soort mensen dat groot fan is van deze uitwassen, en meer dan genoeg pilletjes en aanverwante geestverruimende middeltjes.
Reaguurders moet je er met een vergrootglas zoeken, die hebben wel betere dingen te doen.

Wunderbra | 21-08-19 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Hier moet Miep Kraak aan het werk.

Mr_Natural | 21-08-19 | 19:10

locust.

Acidstain | 21-08-19 | 19:10 | 2

Tweede keer dat ik dit woord in uw tegel las. Nieuwsgierig geworden en gegoogeld.

Ahhhhhh zo! Dank. Weer wat geleerd.

Deksmaat | 21-08-19 | 19:33

@Deksmaat | 21-08-19 | 19:33: scherp! p.s. waarom een heel verhaal, als we het allemaal al eens zijn met elkaar.

Acidstain | 21-08-19 | 19:50

Quelle surprise!
Dit is waar de Amsterdammers voor gestemd hebben...

Desmoulins | 21-08-19 | 19:10 | 2

De Amsterdammers zijn allàng geleden verdreven naar Purmerend, Hoorn, Almere of Hoofddorp.

bisbisbis | 21-08-19 | 19:23

zijn ze de landsgrens al overgezet?

Pimp my Voortuin | 21-08-19 | 19:09 | 4
-weggejorist-
Mr_Natural | 21-08-19 | 19:11

Gast.

EefjeWentelteefje | 21-08-19 | 19:17

Grenzenloos gedrag.

Kanarie_Geil | 21-08-19 | 19:18
▼ 1 antwoord verborgen

Kraken is 1 ding. Maar waarom moet het altijd zo’n teringbende worden?

Highwoodman | 21-08-19 | 19:08 | 4

Dat is cultuur.

Heiner | 21-08-19 | 19:24
-weggejorist-
funkyd | 21-08-19 | 20:18

Het is toch niet van hun, dus wat kan het ze schelen?

sarcastro | 21-08-19 | 21:31
▼ 1 antwoord verborgen

Leuke klus voor die aannemer. Kan die weer aan de slag.

koeberg | 21-08-19 | 19:08

Ratten.

nattegleufhoed | 21-08-19 | 19:07 | 4

He! Mijn kinderen hebben die en zijn idd best zindelijk, maar niet helemaal, dus de vergelijking gaat wel op denk ik. Ook zijn ze bruin. Maar ze zijn daarentegen wel lief, en ze kraken niet andermans huis.

Hadena | 21-08-19 | 19:13
-weggejorist-
Mr_Natural | 21-08-19 | 19:15
-weggejorist-
nuchterbekeken | 21-08-19 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken