Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijktip. Vloggers testen boerkaverbod

Rondje paraderen als parasol leidt tot een carnaval van ongemak

Uitstekende en alleszeggende reportage dit, van Bondgenoten Benjamin en Jaap. De heren verpakken een vriendin in een vrijheidsberovend uniform en sturen haar de straat op in Amersfoort - en naar binnen in diverse publieke gebouwen: gemeentehuis, ziekenhuis, treinstation en bibliotheek. Daar zetten ze diverse confrontaties in scene, en peilen vervolgens de reacties. Tipje van de sluier (padum-tssh): de meeste Nederlanders én handhavers reageren precies zoals je verwacht in een land dat confrontatievrees vermomt als tolerantie. Er zit zelfs een half snikkende sneeuwvlok in die de bezwaarmaker (en niet de bedekkeling) "asociaal" noemt. Kortom, kijken dus. Als dertien minuten je te veel is: samenvatting in drie screenshots, na de breek.

Mooi man...

...zo'n rechtsstaat.....

...waarin een vrijblijvende mening een wet volkomen gratuit maakt

Reaguursels

Inloggen

Dus we volgen de wet alleen als het hun uitkomt? Kun je niet naar de rechter gaan voor zulke schandalen?

Brainder | 10-08-19 | 09:38

Die BOA van de NS is zelf strabaar. Boa's leggen net als politie een (politie)eed af. Waarin zij beloven zonder aanziens des persoon iedere wet/strafbaar feit te zullen uitvoeren. Hierbij zijn instructies van zijn werkgever niet van belang. Een Boa is verlicht te handelen ookal vind zijn baas/werkgever het niet van belang. Ze zouden gewoon aangifte moeten doen tegen deze 2 boas voor het niet opvolgen van de eed. Meten met 2 maten en bepaalde personen voortrekken lijkt mij heel onwenselijk, zeker gezien de bijzondere functie deze personen hebben in ons rechtssysteem.

TilburgDeGekste | 10-08-19 | 01:34 | 1

De wet is overtreden. Een boete voor deze BOA’s lijkt mij niet meer dan normaal.

nerugaer | 10-08-19 | 09:49

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 17:50
Meten met twee of meer maten is je niet vreemd, of wel. Je ziet wel hoe mensen last kunnen hebben van vloggers die in een bibliotheek mensen aanspreken op een burka, als test, maar je zwijgt in alle talen over wat het effect is van een burka op andere mensen.

Je veilig kunnen voelen op straat is een groot goed. Elke keer als er zo'n tent voorbijkomt, voelen veel mensen zich niet veilig. Omdat ze niets kunnen zien, voor hetzelfde geld zit er een kerel met een bomgordel onder.

Net zoals mensen zich onveilig voelen als er iemand met een bivakmuts rondloopt.

Het dreigen met 'een professioneel pak slaag' geeft wel aan uit welk hout jij gesneden bent. Ik, ik ik, en anders geweld.

Denk eens na. Het meisje in dit filmpje zegt het ook herhaaldelijk "jij hebt er toch geen last van". Ja dat heb ik (en anderen met mij) wél. Nu ben ik nog niet zo bang aangelegd, maar er zijn genoeg mensen die vrouwen in boerka doodseng vinden, en terecht. De wet is de wet, en daar dient iedereen zich aan tehouden, en als burger heb je het recht tot een burgerarrest. Zo simpel is het, accepteer het maar.

KoopSlogelt | 09-08-19 | 23:30

Het is wel weer Nederland op z'n smalst dit. Als die boerka ergens staat, allemaal omkijken en heimelijk constateren dat het niet mag, provocatie is, enzovoort.. maar als iemand er wat van zegt, tegen die persoon ingaan en zeggen dat ie zich er niet mee moet bemoeien. Bah. Laf volk.

KoopSlogelt | 09-08-19 | 23:22

Ten eerste bedankt mevrouw van het gemeentehuis, tenminste iemand waar wij Nederlanders op kunnen vertrouwen, en meehelpt aan onze en ook hun eigen veiligheid in dat gebouw.

Voor dat ziekenhuis. Als dit niet de beslissing van die meneer zelf is.. Alle geldkranen vanuit de regering dicht draaien.

Nou weet ik niet of men op een station het wel of niet mag, maar als deze mevrouw in de trein zou stappen, wel anders zijn deze 2 heren schijnbaar niet geschikt voor hun baan omdat de wet niet handhaven willen.
En eigenlijk hetzelfde in een openbare Bieb...

Straks zeggen ze dat het ook niet geld in een strat, wijk, of stad of zoiets...
Het is verboden door de wet, en precies als die meneer het heel simpel zegt " Als mijn fiets lampje stuk is word ik ook aangesproken of krijg ik een boete"

Rene046 | 09-08-19 | 20:19

Waarom krijg ik als betalend lid 5 keer reclame tijdens dit item? Zwaar irritant!

RenessIII | 09-08-19 | 19:54 | 1

U heeft geen kroontje bij uw nick, dus daar is kennelijk wat fout gegaan. Misschien even contact opnemen met de redactie.

EnNouJijWeer | 10-08-19 | 04:52

Een verbod op gezichtsbedekkende kleding (van de VVD toch?) op bepaalde plaatsen. Lokale overheden & instanties die niet gaan handhaven waar het burka's betreft. Er komen meer burka's... Protest-burka's. En het gedogen leidt ertoe dat het gewoonterecht wordt. Het zou me niet verbazen als een verbod in de toekomst niet eens meer mogelijk is. Goed gespeeld!

Onno Barendsen9337 | 09-08-19 | 19:44

Gemeentehuis krijgt als enige een voldoende. Netjes opgetreden door de dame aldaar. Beveiliger van het ziekenhuis moet echt terug naar school en het ziekenhuis zou gekort moeten worden op zorggelden. Ik mag toch hopen dat je als beveiliger geleerd krijgt dat de organisatie waar je werkt zich ook gewoon aan de wet moet houden?

Mickdestok | 09-08-19 | 19:22

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 17:50
Hartstochtelijk ben je beslist. Openhartige ook. Niks verkeerd hoor, om getuige te zijn waar het allemaal vandaan komt.
En geheel eens dat vriendelijkheid en hoffelijkheid geen pijn doet als je het bezigt.

Dit alles is echter wel wat anders dan de innige furie die je tot de algemene toetsencommando's richtte. En ja, daar maakte ik een aandachtspunt van.
Van wel meer ook, maar goed, daar ga je verder niet op in - soit dan maar.

Dat je al 54 bent zegt mij wel iets, maar waarschijnlijk niet dat wat je hoopt.
Gezegende leeftijd? Man, daarvoor kom je pas in aanmerking als je over de 70 gaat, en er vrolijk op door leeft.
Prima dat je van me wil houden, en dat zit mijn lief (een bere leuk man!) niks in de weg. Vindt'ie mooi, als anderen me ook liefdeswaardig achten.
Hij ergert zich overigens wel aan precies hetzelfde wat ik om 17:53 omschreef.
En, helaas, ook aan types die hun plaatsvervangende overlevingsdriften moeilijk onder controle hebben.

En nu moet ik de keuken in, want de mosselen springen niet vanzelf in de pan.
Salut.

Kudtkip | 09-08-19 | 18:27

Damoos | 09-08-19 | 16:26
Jouw vraagstelling onderschrijf ik volledig.
Parallel aan het fenomeen van religieus bedekte meisjes en vrouwen in ons straatbeeld is ook mijn verbijstering gegroeid dat er zoveel vrije vrouwen en mannen zijn die dit fenomeen verdedigen als ware het een symbool van vrijheid en zelfs vrije isolatiekeuze.

Het besef dat vrouwenbevrijdenis (nieuw woord) van het juk der onvolwaardigheid nog maar recent succes heeft geboekt, dat is simpelweg niet aanwezig bij deze figuren. Het feit dat het biebmeisje daar kan zitten internetten, studeren waarschijnlijk; die verworvenheid is nog redelijk vers.

Onvoorstelbaar dat uitgerekend die generatie instemt met de beknottende leefregels en dito klederdracht van andere vrouwen nabij. Ergo, dat verdedigt.
Op deze manier dus zijn niet alleen moslima's (in dezen het bijzonder), maar ook veel westerse vrouwen geïndoctrineerd.

En dat laatste is minstens zo zorgwekkend als de onvrijheid waarin burkadames zich bevinden.

Kudtkip | 09-08-19 | 17:35

Waarom alleen een burka? Doe een 'echte' test. Burka en Bivakmuts, samen tegelijk, hand in hand.

justadutch | 09-08-19 | 17:33

Typisch Nederland. Het grote 'gedogen'. Iets wordt verboden maar
erop handhaven wordt verdacht gemaakt. Zie de problemen met de wietverkoop. Wij zijn een soft volkje geworden dat iets 'zielig'
vindt oid. De islamisering gaat hier vrolijk verder.

xavier | 09-08-19 | 17:22 | 1

De verwekelijking v/d samenleving die al 30 jaar gaande is, langzaam gat de westerling down the drains, staat er bij en kijkt er na sinds Joop de Uijl zijn generaal pardon voor alle turken en finnen, mochten van hem blijven, alle aardgas centjes zijn aan de moskee lieden op gegaan en de Groningers zakken letterlijk in de grond dank zij den Uijl.
100 jaar had deze Pvda terrorist dit jaar geworden.

Uw Verzekeringsadvis | 09-08-19 | 17:34

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 16:04
Het zit echt allemaal niet lekker in je bolletje hè?
Je brult je verwijt eruit dat 'als je het zo leest hier de toetsenbordridders maar wat graag een burgerarrest willen plegen', en gaat vervolgens los met wat je diegenen wel eens even 'professioneel' aan zou doen.

Ik vroeg je inderdaad aan te wijzen welke reaguurders volgens jou dan zo kwalijk bezig waren. Dat verheldert de boel namelijk. Om te zien wat bij jou die ergernis en agressie opwekt.
En nu wil je niemand aanwijzen, al zou ik geld bieden?

Je richtte je venijn overigens om 15:03 niet specifiek naar zo'n kwaaie pier.
Wel was het onderdeel van je relaas naar mij, over mijn zienswijze betreffende jouw neiging tot eigenrichting.
Uit alles blijkt dat je in een lastige kramp verkeert - je wil zo dolgraag deugen, zuiverder, en hoffelijker zijn dan wie ook, en tegelijk barst je van de woede en agressie.

Oja, democratienijd is niks anders dan kwaad zijn omdat een bepaalde wet, zoals te doen gebruikelijk in NL tot stand gekomen via democratische weg (dus niet alleen door Wilders hè), van kracht is geworden.
Furieus maakt het je!

Maar wat dat met penisnijd te maken heeft?
Probeer het svp niet uit te leggen - het mag, maar het hoeft niet.
Bezin je liever wat beter op je algehele retoriek, hmkee?

Kudtkip | 09-08-19 | 17:04 | 1

Nee! Ik zeg precies wat ik wil zeggen en op de manier die mijn bedoeling het duidelijkst maakt. Waarbij duidelijkheid niet een doel op zich is, ik stel het nou eenmaal te veel op prijs dat mensen zelf denken en op die manier een eigen mening vormen. Er zijn al genoeg, om niet te zeggen veel te veel, gelijkhebberts op deze wereld en in deze panelen.

Ik weet niets, maar denk heel veel. En gelukkig ben ik inmiddels na heel veel vallen en opstaan te oud om me kwaad te maken over mensen met een andere mening. Ik kan me er vaak over verbazen, wat leuk is. In het geval van pure hatelijkheid op basis van frustratie voel ik vooral medelijden. Tot die hatelijkheid omslaat in concrete bedreigingen voor welke groep medemensen dan ook.

Mocht ik onverhoopt barsten dan is dat eerder van de zuiverheid (moi, LOL) deugdzaam (moi, rugridder pur sang): maar hoffelijkheid, fatsoen en beleefdheid? Daar is nog nooit een mens van gebarsten. Je kunt er overigens wel heel flink je neus mee stoten.

Mijn woede (frustratie) is gelukkig goeddeels weggeëbd. Maar mijn agressie, lees overlevingsinstinct? Zonder dat had ik nu niet de gezegende leeftijd van 54 levensjaren bereikt. Ik heb het keihard nodig gehad.

Ik begin steeds zielsveelder van jou te houden. Niet dat jouw betere helft (m/v/x) zich nou echt zorgen hoeft te gaan maken. Als gezegd, ik ben nou eenmaal zeer hoffelijk ingesteld. Over en uit.

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 17:50

Nu gewoon dezelfde test met een bivakmuts. Kijken hoe consequent men is met het verbod op gezichtsbedekking.

Mariolo | 09-08-19 | 16:58 | 1

Bivaksmuts leidt automatisch tot arrestatie. Ik ben wel benieuwd hoe de politie gaat reageren op een KKK-uniform. Als dit tot arrestatie leidt om wat voor reden dan ook, dan toont dit de totale onkunde van de handhavers, want boerkadragers moeten voor hetzelfde vergrijp worden vastgezet.

Alexander des Burgus | 09-08-19 | 18:49

Wat ik niet begrijp is dat de nederlandse vrouwen, die opgegroeid zijn in een vrij land alle vrijheid hebben gekregen voor een eigen ontwikkeling en opleiding en voor zich zelf kunnen opkomen deze vrouwenhaat durven te verdedigen en nee het is geen vrije keuze temeer omdat de meisjes al van kleins af aan gehersenspoeld worden. Ik zou graag eens van die huil truus in de bieb horen waarom zij vindt dat het niet vrouw hatend is en waarom ze denkt dat dit een vrije keuze is die we moeten toelaten.

Damoos | 09-08-19 | 16:26 | 3
-weggejorist-
Shareholder II | 09-08-19 | 17:32

Dat komt omdat ze de ellende van vroeger niet meegemaakt hebben, en ook niet hierover geïnformeerd worden is op school, en zelf ook niet de moeite nemen om eens op internet op zoek te gaan hoe het in het verleden was, of nog beter eens wat informatie opdoen over de islam wetten als de sharia..
Ze kunnen zich niet in een (ex)moslim persoon plaatsen die juist gevlucht is voor de islam..

Rene046 | 09-08-19 | 20:27

Trouwens het is niet zomaar verboden, het heeft vooral te maken met een stukje veiligheid, en men graag wil zien wie er in een openbaar gebouw komt.
Stel tijdens je vakantie breekt iemand in je huis in, en je hebt een camera, wat had je liever iemand op film die je zou kunnen herkennen, of liever iemand die gemaskerd is..
Er hangen niet voor niet veel camera's in openbare gebouwen.

Rene046 | 09-08-19 | 20:33

Ok en dan nu het experiment waarbij jullie een sexy geklede vrouw de moskee in sturen, eens kijken hoe tolerant de moslims zijn

despecialist | 09-08-19 | 16:16

Hoe vriendelijk en tolerant Nederlanders zijn? Schijterige angsthazen zijn het die het in de broek doen voor de islam, bang om een mes op de keel te krijgen. Grote bekken als het gaat om baas in eigen buik, gelijke beloning etc. etc. maar te lamlendig om te voorkomen dat Nederland verandert in een vrouwonvriendelijk tentenkamp.

Nelis SplitBloes | 09-08-19 | 16:10 | 1

Heb jij een oplossing?

Blonde Nel | 09-08-19 | 16:41

Ik heb eerlijk gezegd het filmpje niet durven bekijken omdat ik wel ongeveer wist hoe het zou aflopen; niettegenstaande dat, krijg ik er toch een verdomd hoge bloeddruk van.

oliebolletje123 | 09-08-19 | 16:01

Als je één km te hard rijdt (na allerlei correcties) én je wordt een keer gepakt (gebeurt bijna nooit) dan zit men hier altijd te klagen dat de wet gehandhaafd wordt. Hypcrocrisie.

cabrão | 09-08-19 | 15:58 | 1

en ik zie de spelvouten zelf ook wel

cabrão | 09-08-19 | 15:59

Langzaam maar zeker worden we de afgrond in geduwd...

UncleAlbert | 09-08-19 | 15:49

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 15:20
Nou inderdaad, wat denkt zo'n speciaal arrestatieteam wel niet met hun bivakmutsen!
Tss, en een chirurg dan, met zo'n mond- en neuskap.
Gewoon in het ziekenhuis hè?
Er is zoveel oneerlijk, man man man.
Stumper.

Kudtkip | 09-08-19 | 15:47 | 2

En ik hou ook van jou Kudtkip. Tot de volgende keer!

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 16:07

kijk.. die speciaal arrestatieteam draagt juist precies die speciaal bivakmutsen om niet herkent te worden, en d is precies waarom men dit niet van normale burgers wil in openbare gebouwen en vervoer.
En als je zelf op de OK ligt mag je vragen of de chirurg dat mondkapje weg wil laten... op eigen risico.

Rene046 | 09-08-19 | 20:37

linkse meisjes houden van rechtse praatjes!

urbanops1983 | 09-08-19 | 15:42

Die legerkistjes zijn wel grappig onder de burka. Verder valt me op hoe vriendelijk en tolerant Nederlanders zijn.

very_bad_poet | 09-08-19 | 15:36 | 2

Nederlanders vriendelijk en tolerant ja en daar gaan we aan ten onder. Want die moslims zijn helemaal niet tolerant en hebben gewoon maling aan onze wetten. Probeer eens als homo of zonder hoofddoek door sommige landen te lopen.

speed48 | 09-08-19 | 16:15

@speed48 | 09-08-19 | 16:15: Ik (man) werd in Pakistan samen met twee Engelse vriendinnen aan de andere kant van een riviertje bijna gestenigd omdat zij zonder hoofddoek liepen. Gelukkig konden we de stenen ternauwernood ontwijken. Dat gaat hier op den duur ook gebeuren, mark my words.

aamert | 09-08-19 | 16:43

Nee, ik werd zo nieuwsgierig dat ik toch heb gekeken. Eens moet er voor de geschiedenisboeken toch iets gebeuren waarbij we denken; "Dit is het einde van de staat de Nederlanden". Deze wet dingt mee naar de hoofdprijs!

bolletje kaas. | 09-08-19 | 15:34

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 15:03
"Als ik sommige toetsenbordcommando's hier zo lees, jeuken hun handjes om een boerkaburgerarrest te mogen plegen".

Wijs ze eens aan, gewoon nick + tijdstip.
Ik zie vooralsnog alleen jou met geweld schermen (en jezelf op de borst kloppen als dat je de enige zou zijn die een ander in nood zou helpen).

Wat zo'n braaf (en veilig) uitgevoerde testcase al niet los maakt, in het bijzonder jouw agressie. En politieke frustratie. En democratienijd.
Ik lees overigens meer van het tegenovergestelde van wat jij beweert: men waagt zich liever niet aan een burgerarrest, al helemaal niet fysiek, vanwege giftige omstanders (zoals jij) die wel eens even burgerarrest XXL willen toepassen...

Kudtkip | 09-08-19 | 15:29 | 1

Democratienijd. En dat verwijt je aan iemand die al zijn hele leven bijkans door zijn knieën zakt van de penisnijd? Echt. Noem me een lul, maar als een reaguurder iets tiept dat mijn interesse wekt, dan meld ik mij, bij voorkeur, zo hoffelijk mogelijk, wel rechtstreeks bij die betreffende reaguurder. Die het vervolgens gelukkig helemaal vrij staat om wel of niet terug te reaguren. Prima toch?

Anders gezegd, al bood je mij zevenenhalve gulden om een medereaguurder aan te wijzen: geen haar op mijn hoofd die daarover peinst.

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 16:04

Kom een landgenoot aan zijn centen dan brak normaal de pleuris los. Door Gronings gas verdween deze character trek. Een andere kwam er voor in de plaats. Ik ben gerechtigd. Kom je daaraan dan breekt niet de pleuris los maar iets erger. Angst.

biltong | 09-08-19 | 15:27 | 2

welneeee, man. Je kan eindeloos aan een nederlander zijn geldbuidel zitten. Kan je jarenlang openlijk doen. Hij zal wat mokken, maar doet je niks.

Henk1955 | 09-08-19 | 16:17

Ene Joop den U. te B. ging 'leuke dingen doen voor de mensen'

EnNouJijWeer | 10-08-19 | 04:58

Heel verwarrend dit. Zeker nu de wet niet altijd wordt gehandhaafd. Waarom zou ik me er dan wel aan houden wanneer anderen, blijkt uit deze test,, zich er niet aan hoeven te houden? Lijkt me een slechte wetspromotie wanneer een ziekenhuis of bibliotheek naar willekeur wel of niet de wet handhaven? Vind dat echt niet kunnen.

Jan, Leiden | 09-08-19 | 15:26

Was deze vlog trouwens niet een beetje sturend in de richting van het moet allemaal wel kunnen of komt dat doordat ik zelf een hardliner ben wat deze wet betreft ? Gewoon keihard aanpakken inclusief alle ziekenhuizen, bibliotheken en alle instellingen die menen boven de wet te staan.

sprietatoom | 09-08-19 | 15:23

Ik beperk me tot de drie screenshots. Die pet past ons gewoon allemaal.

bolletje kaas. | 09-08-19 | 15:17

Grappig, dat die meneer van het ziekenhuis denkt, dat de huisregels van het ziekenhuis gaan boven het de wet.

The_Black_Knight | 09-08-19 | 15:16 | 7

@Hetkanverkeren | 09-08-19 | 15:26: Je zal ook geholpen worden in het ziekenhuis als je wordt binnengebracht met een burqa, of als gemaskerde overvaller, maar hij gaat wel af ...

vlotterik | 09-08-19 | 15:34

@sprietatoom | 09-08-19 | 15:51: Precies. Daarom ben ik ook fanatiek klimaatscepticus. Hoe eerder dit aarseinde van de Rijn en de Maas definitief onder water verdwijnt, hoe liever het me is.

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 16:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgende filmpje met een integraalhelm?

Bees X | 09-08-19 | 15:09 | 2

Volgende filmpje graag zonder hoofddoek in een moskee. Kijken hoe ze daar andersom op reageren...

BluRay | 09-08-19 | 17:53

Het is wachten op de eerste grote aanslag in Nederland, met veel linksgekkies als slachtoffer.
Daarna is het over en uit met deze massa import.
My 2 Cents

Het leven is zwaar | 09-08-19 | 15:08 | 1

Zo is het. Wie niet horen wil moet het maar voelen. Dat wordt een dure les.

isitsoornot | 09-08-19 | 15:17

Als ze goeie reportage hadden gemaakt, hadden ze dat ook moeten doen met een bivakmuts of met een helm.

franck7020 | 09-08-19 | 15:04 | 4

@AntonJensen | 09-08-19 | 15:06:
Angst voor de Moslim.
Mede mogelijk gemaakt door Slinks
Dus de agressor staat boven de wet.

Het leven is zwaar | 09-08-19 | 15:34
▼ 1 antwoord verborgen

Het is duidelijk: de wet is te ingewikkeld en wordt door iedereen anders geïnterpreteerd. De wet moet zodanig verbeterd worden dat gezichtsbedekkende kleding nergens is toegestaan. Dat is duidelijk en daar is geen discussie over mogelijk. Nergens is Nergens. Punt.

lulleficatie | 09-08-19 | 15:03 | 3

Jamaar hoe moet dat dan met al die toeristen uit het midden-oosten?

amateurrr | 09-08-19 | 15:16

Dit is weer typisch zo'n halfslachtige oplossing van Nederland polder ende compromis land. Slapjanussen die ons vertegenwoordigen en ook de handhavers. Een totaal boerkaverbod was beter en duidelijker geweest, zeker.

sprietatoom | 09-08-19 | 15:16

Loop je dan als arrestatieteam als je op het punt staat om een salafistische terreurcel op te rollen. Staan er plots 2 BOA's voor je neus met hun bonnenboekjes in de aanslag. "En waar denken dat we naar toe gaan, meneertjes? "

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 15:20

En nu nog een keer met een bivakmuts. Kijken wat er dan gebeurt.

Nuchternederland | 09-08-19 | 14:53 | 1

Eindelijk eens een PVV wet aangenomen, gebeurt dit. Dit was van te voren natuurlijk te verwachten. Onze geweldige politiek heeft mijns inziens deze wet met voorbedachte rade in werking laten trede, zodat men achteraf kan zeggen, zie je wel, onze bevolking is helemaal niet tegen de Islam en al haar idioterie wat dat met zich meebrengt. Met als gevolg dat de wet weer wordt afgeschaft. Ik hoop dat ik het mis heb, maar dit is de complete capitulatie van ons mooie ooit zo mooie Nederland... Hollandistan wordt/is een feit...

Feugeltje | 09-08-19 | 14:50 | 5

En een lekkere trap na voor Geert.

Muuke | 09-08-19 | 16:04

Er bestaan geen pvv-wetten. De pvv doet helemaal niet mee.

Shareholder II | 09-08-19 | 17:18

Als wetten zo makkelijk weer kunnen worden afgeschaft dan ken ik nog wel wat vehikels die op de uitfaseerlijst kunnen... Te beginnen met de klimaat'wet'.

MurkRatte | 10-08-19 | 13:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Godskolere wat een kutland is Nederland inmiddels geworden, vol met GroenLinks mutsen die nergens gevaren zien en lekker glijen op Jessie. Dit is trouwens gewoon een vorm van anarchie, het niet naleven van de wet. Ook bizar dat in het verleden al is gebleken dat iemand met een bivakmuts op straat WEL direct in de armklem gaat...

MurkRatte | 09-08-19 | 14:48 | 1

De zeden gaan vooraf aan de wetten. Zo wist de Tocqueville. In die zin is er geen anarchie. Een wet die niet gedragen wordt door de zeden, is doodgeboren. Je gaat geen zielige vrouwtjes corrigeren. Zo zijn de zeden.

Sitting_targets | 09-08-19 | 14:56

Je ziet vrouwen zich heel erg ergeren aan degene die de boerkavrouw aanspreekt. Dan weet je eigenlijk al dat de wet dood is. Zo lang vrouwen niet walgen van boerkavrouwen is het hopeloos.

De SJW-dictatuur is een vrouwelijke dictatuur. Een dictatuur waar ethiek het belangrijkste wapen is om te onderdrukken. Niet het botte geweld van mannelijke dictaturen. Emo emo emo, geen rationaliteit.

De radicale islam zal zich in de maatschappij nog meer uitbreiden. Totdat er een burgeroorlog is. En die komt er als vrouwen ook gaan walgen. En dan walgen ze direct het meest van allemaal. Zo erg dat mannen boerkavrouwen moeten gaan redden van het ergste. Dankjulliewel vrouwen. Jullie zijn echt zo zo zo veel wijzer dan de andere sekse.

Sitting_targets | 09-08-19 | 14:47 | 2

Ik denk dat je helaas een punt hebt...

Feugeltje | 09-08-19 | 14:56

Scherp gezien.

vlotterik | 09-08-19 | 15:37

"Die is gewoon aan het provoceren" (op 2:16). Toch nog mensen die het tot de juiste proporties terugbrengen. Volgens mij mag je op straat nog wel met een boerka of een bivakmuts lopen. Op plekken waar het verboden is, is het aan de verantwoordelijke beheerders van de locaties om al dan niet te handhaven. Je ziet hier mooi dat veel mensen zich er niet zo druk om maken, er kennelijk geen gevaar in zien. En dat gezeur over een burgerarrest is onzinnig. Nederlanders zijn zelf ook niet zo van het handhaven van de wet. Deze symboolpolitiek gaat niet werken. Belangrijker lijkt mij het fundamenteel aanpakken van het islamitisch onderwijs en ingrijpen bij haatzaaiende predikers.

Mannes | 09-08-19 | 14:42 | 1

Het zijn vloggers.... dat zijn een soort beroepstwitteraars, maar dan met beeld. Dus tja, die doen alles voor de clicks. Dat daar dan weer andere media op mee scored....

litebyte | 09-08-19 | 14:49

Moet je eens een sigaretje opsteken in een openbaar gebouw, ter vergelijk. Dan gaat iedereen vol op het mag-niet-orgel.

priks | 09-08-19 | 14:42 | 6

@priks | 09-08-19 | 14:49: Als je het verschil niet snapt tussen de overlast van iemand die rookt en iemand die ervoor kiest om zichzelf te onderwerpen aan relifascistische uitingen danwel ideologie, reageer dan niet.

litebyte | 09-08-19 | 14:53

@litebyte | 09-08-19 | 14:53:
Als je de overeenkomst niet ziet kun je beter ook niet reageren. Het ziet er zo zwakzinnig uit.

amateurrr | 09-08-19 | 15:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 14:31
't Is te hopen dat die bieb-sneeuwvlok er niet bij is als jij eigenrichting toepast op anderen van wie je vindt dat ze iemand lastig vallen.
Dat wicht raakt getraumatiseerd tot een levenslange strippenkaart bij de GGZ.

Kudtkip | 09-08-19 | 14:40 | 1

Nee hoor. Ik zal van me zelf nooit een ruzie uitlokken. Maar een aanranding of mishandeling voor mijn neus? Wellicht is het juist bemoedigend voor zo'n wicht dat er in Nederland nog steeds mensen rondlopen die ook wat kunnen als er even geen politie beschikbaar is. Tussen burgerarrest, inclusief proportioneel geweld, en eigenrichting zit een wereld van verschil. Als ik sommige toetsenbordcommando's hier zo lees, jeuken hun handjes om een boerkaburgerarrest te mogen plegen. Al zou het een oud vrouwtje van dik in de 70 betreffen.

Zo'n verschil tussen eigenrichting en een burgerarrest, snap jij het nog?

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 15:03

Mag je eigenlijk ook aan de noodrem trekken in de trein wanneer er een parasol instapt, of krijg je dan een boete? Mijn gevoel zegt me dat ze handhavers dan niet zo gedogingsgezind zullen zijn.

Kukooo1 | 09-08-19 | 14:38 | 1

Wat denkt/verwacht u zelf?

demaup | 09-08-19 | 14:59

Ik zie liever een filmpje van 2 potten, hand-in-hand lopend, door de Schilderswijk, Amsterdam-West en dat soort wijken. Rond schemertijd.

nattegleufhoed | 09-08-19 | 14:35 | 2

Maar dat durven deze vloggers niet.

franck7020 | 09-08-19 | 15:15

ik niet

cabrão | 09-08-19 | 15:57

De Nederige Nederlander neemt het vooral op voor de tent, ivm, "angst"....

Wienerschnitzel mit | 09-08-19 | 14:32

www.politie.nl/themas/handhaving.html...
Wat betekent handhaving?

De politie treedt op tegen overtredingen van de wet. Denk bijvoorbeeld aan de wetten op het gebied van openbare orde, milieu en verkeer. Handhaven is noodzakelijk, omdat chaos ontstaat wanneer iedereen zomaar zijn gang zou kunnen gaan.

......
Anarchie.

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:32

Het verbaast me allemaal niks. Laffe slappe hap. Dit land heeft een bevolking van grijze gehaktballen. Zie de meesterlijke sketch met Ton van Duinhoven: www.youtube.com/watch?v=ifQFykHnKSA

isitsoornot | 09-08-19 | 14:31

Sneu voor dat jonge wicht in de bibliotheek. Denk je rustig wat te kunnen gaan lezen, komen een stelletje bijdehandjes een filmpje maken over een ruzie. Die was behoorlijk overstuur. Wel goed dat de makers geprobeerd hebben haar daarna weer op haar gemak te stellen.

Over Nederlandse normen en waarden gesproken: de held die voor mijn neus meent zonder noemenswaardige aanleiding dan ook een vrouw ongewenst te moeten aanpakken, krijgt van mij een professioneel pak slaag. Ongeacht de kleding van de vrouw in kwestie. Probeer het met een kind en ik sta niet voor de gevolgen in. Voor mannen die niet voor zich zelf kunnen of durven opkomen geldt trouwens hetzelfde als voor boerkadraagsters.

Die wet is een totale aanfluiting. Bedankt Greet. Heb je nou je zin eikel?

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 14:31 | 7

@sockpuppet | 09-08-19 | 14:51: Volledig eens met je eerste zin. Van geweld raak ik niet opgewonden, integendeel, hoe eerder en grondiger afgehandeld, hoe liever het me is. In die gevallen dat het de laatste "oplossing" is. De wet geldt ook voor mij, maar er zijn helaas wetten die strijdig zijn met daarboven gelegen wetten (Artikel 1 van de Grondwet bijvoorbeeld). Er is geen rechter die deze wet zal naleven, die is te veel in strijd met allerlei andere wetten. Het is een schande dat deze de Eerste Kamer is gepasseerd.

En Geert Wilders zal niet eerder tevreden zijn dan wanneer Nederland, ons land, definitief een vazalstaat van Israël is. Desnoods via een Hongaarse omweg.

-edit- zie het aanranden van kinderen als een rode boerka in mijn geval.

Hetkanverkeren | 09-08-19 | 15:10

Altijd weer vermakelijk, mensen die zeggen "als jij eigen rechter gaat spelen krijg je klappen", waarmee ze dan eigenlijk zelf ook weer voor eigen rechter spelen.

Maar afgezien van het geweld heb je wel gelijk, ik denk dat een weldenkend mens niet ineens de wet gaat handhaven als er verder niks aan de hand is. Je gaat ook niet fietsers van de weg halen die zonder licht rijden. Het geweld (fysiek dan wel psychisch) moet in verhouding staan tot het vergrijp.

nieuwe_Deen | 09-08-19 | 17:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Er klopt iets niet... ze gaf een hand.

litebyte | 09-08-19 | 14:30 | 1

gelijk in het begin van het filmpje hoor je al aan het commentaar vd mensen dat ze wel doorhebben dat dit niet echt is. Zo roept (fluistert) er iemand: Provoceren.

cabrão | 09-08-19 | 16:02

Ik zou zo'n onderzoek sowieso niet in Amersfoort houden. Teveel "welkom in ons land" figuren daarzo.

F1802 | 09-08-19 | 14:28

Lafaard. Ga met een bivakmuts rondlopen bij een moskee.

NaughtiusMaximus | 09-08-19 | 14:24 | 2

Doe het zelf en upload op Dumpert?

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:25

gewoon naar binnen lopen en je schoenen aanhouden

cabrão | 09-08-19 | 16:02

DE conclusie van dit onderzoek is dus dat de meeste Nederlanders TE SOFT zijn om van Nederland ooit een écht veilig land te maken. Daarnaast sta ik vol ongeloof te kijken dat bedrijven en instellingen zich boven de wet stellen. Conclusie: Nederland is verloren!

F1802 | 09-08-19 | 14:24 | 1

ze zijn ook bang, de deugers zijn immers overal.

Acidstain | 09-08-19 | 14:32

De actrice praat met een sympathiek en zielig stemgeluid. Daardoor krijgen mensen de neiging haar te verdedigen. Als het zo'n rochelend krassend brutaal geval zou zijn geweest, dan verwachtte ik minder sympathie.

Sitting_targets | 09-08-19 | 14:23 | 1

Is wel zo. Actrice is een snoepie, geen agressief krassende roofvogel zoals de meeste bloedfanatieke moslima's die vingerwijzend en schreeuwend je tegemoet treden als ze zichzelf benadeeld voelen.

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 15:10

Beetje off topic, sorry Joris, moet me even van het hart. De prinsen zijn het circuit van Zandvoort aan het testen of zoiets. Worden hier de hele dag gek van de herrie, tis net een zwerm muggen wat je hoort.

Muuke | 09-08-19 | 14:22 | 2

@Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:25: Gadver, het hele weekend, shit.

Muuke | 09-08-19 | 14:36

Niet handhaven moet strafbaar zijn, het is een ondermijning van de rechtsstaat.

NjetNiet | 09-08-19 | 14:19 | 6

Net als Nida die de boetes wil betalen, dat is ook ondermijning van de rechtstaat. Oplossing zou kunnen zijn de boete te verhogen naar 100.000 euro. Dan is Nida ook zo klaar.

lulleficatie | 09-08-19 | 15:07

Niet handhaven noemen wij "gedogen". Nederland staat daar bekend om, is een cultuurdingetje, altijd al geweest. Ik noem dan tegwnwoordige zaken als illegaliteit, kraken, softdrugs, noem maar op, en vroeger, tijdens en vlak na de reformatie mochten katholieken nog steeds een tijdje hun geloof uitoefenen in't geniep, Onze Lieve Heer Op Zolder noemden we dat. Dit verbod op gezichtsbedekkende kleding gaat in de praktijk dus ook gewoon gedoogd worden, als in, bivakmutsen niet in het tankstation en burqa's wel in het ziekenhuis. Let maar op, en over 3 jaar wordt die wet geevalueerd, afgezwakt of zelfs weggestemd.

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 15:08

Er wordt al twintig jaar niet meer gehandhaafd. Het verkeer is een mooi voorbeeld, zie hoe de hufterigheid is toegenomen.

amateurrr | 09-08-19 | 15:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Kom op mensen, een vrijlopende Burka is in 99% van de gevallen een Biblebelt juffrouw die goed nederlands spreekt maar door haar godsvrezende vader meermalen is misbruikt en daar door het licht heeft gezien.
Het verbod is juist voor de niet nederlands sprekende dames die door hun mannen niet alleen op straat mogen en zoja dan 3 meter achter hem moeten lopen. In Iran en Indonesie hebben we de politie die bepaalt of je wel juist gekleed bent. In mijn dorp hebben we vd ook een dergelijk echtpaar. Hij loopt op gympies en opgerolde mouwen en ongeschoren bakkes drie meter voor haar uit. Zij puft achter een kinderwagen, hij schreeuwt over zijn rechterschouder commandos (?)
En dat wil ik niet !

neolib | 09-08-19 | 14:17 | 3

Dan kan hij toch ook niet zien wat er zoal met haar gebeurd?

Muuke | 09-08-19 | 14:24

Wet is wet!

F1802 | 09-08-19 | 14:25

'Je kan niet de politie bellen, want je bevindt je op het terrein van de NS' Facepalm

Sitting_targets | 09-08-19 | 14:16 | 4

Binnen het ziekenhuis gelden bepaalde wetten niet en op NS-terrein heeft de uitvoerende macht helemaal niets meer te zeggen. Ideaal! Voortaan drugsdealen en executeren op de stations!

mr. exp. | 09-08-19 | 14:23

@Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:22: Het was geen NS-medewerker, maar een reiziger die deze opmerking maakte.

mr. exp. | 09-08-19 | 14:24

@mr. exp. | 09-08-19 | 14:24: ah verrek!
En dat mag stemmen....

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk dat ziekenhuizen de wet niet handhaven. Eigen koninkrijkjes? Is er een wet op naleving van wetten? Of een straf op niet naleven?

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:16

Kan het Meander Ziekenhuis wellicht een lijstje maken van alle wetten in formele zin die binnen het ziekenhuis niet geldig zijn? Dat lijkt mij toch wenselijk om te weten voordat je voor dat ziekenhuis kiest.

mr. exp. | 09-08-19 | 14:14

ik vind dit géén goede reportage. Met name stukje in het ziekenhuis is slecht. Ze doet namenlijk a) dat ze het niet wist en b) dat ze op bezoek komt. Totaal onrealistisch dat men niet op de hoogte is van de nieuwe wet (met name als diegene die onder die burka zit gewoon nederlands spreekt) en als je dan toch zo nodig een ziekenhuis er bij wilt betrekken doe dan iemand die zegt vaginale schimmel o.i.d. te hebben en behandelt dient te worden

cabrão | 09-08-19 | 14:12

Als de eerste fanatiekeling ontploft gaan onze emotionele vrouwtjes er "misschien" wel anders over denken.
Veel van die "welkomzingers" die uit gingen helpen in AZC's zijn ook al van mening veranderd.

A333aan | 09-08-19 | 14:11

Vloggers zijn gewoon aandacht gasten ,wat een stomme actie

gerrit5042 | 09-08-19 | 14:10 | 2

Want? Omdat het aandachtshoeren zijn? Óók aandachtshoeren kunnen wel eens gelijk hebben hoor...

peterdh | 09-08-19 | 14:15

Dit had veel meer waarde gehad als ze er iemand met een bivakmuts op naast hadden laten lopen. Want als dat NIET mag en daar WEL wat van gezegd word is de hypocritie pas ECHT duidelijk.

Gregovic | 09-08-19 | 14:10 | 2

Precies!

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:13

Deel 2 kan nog komen

peterdh | 09-08-19 | 14:15

"confrontatievrees vermomt als tolerantie". Prachtige proza. Zelden een volksaard zo kernachtig geformuleerd gezien.

Henk1955 | 09-08-19 | 14:09 | 1

Meisje in de bibliotheek klaagde over de toon. Die kon echt niet. Terwijl de toon wel dwingend was, maar wel beleefd en redelijk. Ach ja de toon, de toon, dat redmiddel dat altijd werkt om zelfs mensen die in hun recht staan te veroordelen. Dom wicht.

Sitting_targets | 09-08-19 | 14:20

Amersfoort, mislukte deugenclave. Onze islamvrienden worden er met de dag brutaler. Om nog maar te zwijgen over al die sneeuwvlokjes onder de jeugd.

Nee, blij dat ik daar niet meer woon.

amateurrr | 09-08-19 | 14:09

wie islam zaait zal sharia oogsten
de orthodoxe islam is een ideologische kanker, elke millimeter die je toegeeft zijn er 2 te veel. Bizar dat we dit soort repressieve en regressie gedachtegoed in een ooit zo vrij land accepteren

aljapr | 09-08-19 | 14:07

En nu nog een keer: samen met iemand met een integraal helm. Tegelijkertijd. Kijken of er dan we onderscheid gemaakt wordt.

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:07 | 2

Inderdaad

HogeNood | 09-08-19 | 14:47

Samen met integraalhelm en één met bivakmuts. En dan zowel in de verboden overheidsgebouwen als buiten op straat. Dat is een goede test.

negorij | 09-08-19 | 16:09

Nee. Handhaven van verbod tot gezichtsbedekking. Pas je maar aan.

donkieshot | 09-08-19 | 14:06 | 1

Tuurlijk.
Persoonlijk boeit een boerka me weinig, maar als je als land de ene wet wel handhaaft en de ander niet dan is het einde zoek.

HoerieHarry | 09-08-19 | 14:09

Off topic: Die Benjamin zou ik een graag overheen gaan, qua seksuele objectivatie, unqua.

Analia von Solmsch | 09-08-19 | 14:06 | 5

@Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:09: 24? ietsjes jong en onervaren ... voorzichtig inrijden dus.

Analia von Solmsch | 09-08-19 | 16:32
▼ 2 antwoorden verborgen

En ondertussen wordt er zelfs op linkedin geprobeerd zo hard mogelijk te deugen. Ze hebben zelfs een slimme, aimabele, weloverwogen en zelfbewuste Hollandse moslima gevonden en daar kunnen we op het malieveld mee in gesprek.. dus wie zin heeft.

Moet wel zeggen dat er een lekkere discussie losbarst daaro:

www.linkedin.com/posts/cobie-groenend...

Snaajoe | 09-08-19 | 14:06

Patje2011 | 09-08-19 | 14:01
Heb je héél veel stof voor nodig.
www.google.nl/imgres?imgurl=https%3A%..... i&w=697&h=960&bih=927&biw=1541&q=bourgatti%20auto&ved=0ahUKEwj-3PjM3_XjAhUCsaQKHdgTBpsQMwhOKAUwBQ&iact=mrc&uact=8

Kudtkip | 09-08-19 | 14:05 | 1

haha dat is ook een optie. Is wel fijner voor die vrouwen denk ik, lekker naakt achter het stuur.

Patje2011 | 09-08-19 | 14:10

Alles maar onder het mom van religie en in dit geval de meest gewelddadige die er bestaat maar gewoon gedogen......... net als het onverdoofd slachten van dieren ook dat moet gewoon doorgaan.....

De klootzakken die de islam binnen hebben gehaald en faciliteren zullen ergens in dit proces van gedogen, nog enorme spijt krijgen..... maar dan is het al veel te laat.

Fatwabuster | 09-08-19 | 14:05 | 1

De meest geweldadige religie is heer en meester in de Salami Tactiek. Telkens neem je weer een plakje van hen want het is zou fijn en dun gesneden. En dan opeens schrik je: ¨GVD, ik heb die hele worst opgevroten!!!¨. Kom er dan nog maar eens vanaf, je handen stinken en je moet vellen schijten. En je houdt niet eens van worst...

hetgingperongeluk | 09-08-19 | 14:20

Ik ruik geld. Ik ga de boerkacondoom op de markt brengen. In Brabant vinden ze dat leuk. (En ja je vrouw wordt gewoon zwanger.)

Patje2011 | 09-08-19 | 14:04 | 1

Trek die dan wel over de kop van die kerels !
Lopen ze letterlijk én figuurlijk voor lul...

A333aan | 09-08-19 | 14:18

Is nep. Een echte burka/niqaab-draagster mag de beveiligingsman van het ziekenhuis geen hand geven. De kech.

Guido | 09-08-19 | 14:03

Nou ja.

Het is ook symboolpolitiek. Het lost niets op.

Beter is om deze selecte groep fundamentalisten te leren (op te voeden) dat zelfs Mohammed himself enkel vond dat mannen en vrouwen zich nederig/kuis moesten/moeten kleden. Niet veel anders dan orthodoxe joden of christenen dus. Of hindoes trouwens. Ook daar hoofddoekjes enzo.

Het probleem met religies is altijd hetzelfde. Er zijn altijd wel idioten te vinden die extremistisch gaan doen. Abortusklinieken opblazen. Een overheidsinstantie opblazen. Een concertzaal kapotschieten.

Wat een belangrijk punt is, dat onze jongens en meisjes getraind zijn om verdachte mensen in de gaten te houden. Dus een man verkleed als boerka-draagster met een bomgordel valt op. Die overmeesteren ze dus en/of schieten ze neer.

Als je jezelf verdacht gedraagt dan zijn er vrijwel altijd wat stillen in de buurt om je aan te pakken.

Dat is waar de focus op zou moeten liggen.

Boerka-draagsters zijn m.i. domme wijven. Maar in Nederland hoeft het niet. En als zij een boerka willen dragen dan is dat helaas zo.

Hun keuze. Ze stikken er maar in.

Overigens denk ik dat ook hier men in grote aantallen vind dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is. Meestal alleenstaande mannen die de 50+ aantikken of ruimschoots gepasseerd zijn.

Andrew Deen | 09-08-19 | 14:02 | 2

De enige oplossing is hier om salafisme te verbieden en dat wel te handhaven wegens verwerping van de rechtsstaat. Maar ook daar ontbreekt de politieke wil voor. Helaas.

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 14:20

@Graaisnaaiert | 09-08-19 | 14:20:

Probeer het uit te leggen aan de SGP, ChristenUnie en CDA.

Er is geen electoraal draagvlak voor.

En dan nog. Het schiet niet op.

Andrew Deen | 09-08-19 | 14:30

Dat zijn de turboBoerka's

MyCatIsDoingThis | 09-08-19 | 14:02

Heel simpel op te lossen.
Op het moment dat je zo een wandelende tent ziet passeren, direct bom bom bom beginnen te gillen.

Er bestaat natuurlijk een kans dat ik dan opgepakt wordt, dan meld ik dat ik veel agressie in haar of zijn ogen zag, helaas kon ik geen andere lichaamstaal waarnemen en koos dus voor de veiligheid van alle omstanders en mijzelf.

Meesteres Belgie | 09-08-19 | 14:02 | 1

Volgens mij is dat strafbaar... Vergeet het maar, er is niks aan te doen, dat verbod werkt in de praktijk niet en tegenstanders van dat verbod hebben zowel onze overheden als ook onze handhavers mee. Heb zo het vermoeden dat deze wet - de effecten daarvan - wel eens keihard in ons gezicht zouden kunnen terugklappen. Ik ga me er in ieder geval niet aan branden, negeer ze gewoon als de al dan niet zelfverkozen paria die ze zijn, wat ik voor dat verbod ook al deed.

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 14:18

Hoe zit dat met de Boerka op vliegvelden eigenlijk?

Patje2011 | 09-08-19 | 14:01 | 6

@Andrew Deen | 09-08-19 | 14:06:
Ik weet het ook echt niet. Moeten ze hun gezicht laten zien? Staan ze een bodyscan toe? Mogen ze gefouilleerd worden?

Patje2011 | 09-08-19 | 14:14

Ik neem aan dat er een speciale ruimte wordt ingericht waarbij niqaabdraagsters door een vrouwelijke moslim op hun identiteit worden gecontroleerd. Of dat 100% terreurproof is moeten we dan maar hopen...

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 14:15

Zo was ik eens met mijn oude moedertje op het gemeentehuis voor een nieuw paspoort. Ze had uit ouderwetse zuinigheid een pasfoto meegenomen, dezelfde als er op haar oude stond. Nou was ze geen zak veranderd in die jaren, maar het mocht niet. Moest ze helemaal terug naar het dorp om nieuwe te laten maken. Ik vroeg nog hoe dat zat met iemand in een boerka en het mokjel van dienst blafte mij toe dat ze daarover niet met mij in discussie ging.

Muuke | 09-08-19 | 14:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Keuze: die vlogger kan de burka weer uitdoen.
Jaloerse blikken van de moslima?

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:01

Heeft er al een clubje (of 28) een aanklacht ingediend voor het gebruik van een burka door een ongelovige?

Kudtkip | 09-08-19 | 14:00

Docu geeft wel aan dat het inderdaad een gedrocht van een wet is want er is dus totaal geen maatschappelijk draagvlak om handhaving af te dwingen. We vinden in overgrote meerderheid zo'n burqa helemaal niets maar we voelen ons ook onprettig als er gehandhaafd word of draagsters erop worden aangesproken.
Ik voorzie dat deze wet bij de eerstvolgende evaluatie hetzij afgezwakt hetzij helemaal geschrapt gaat worden. Want een totaalverbod, nee, van z'n leven niet, want ze moeten toch kunnen participeren in deze open maatschappij, en dat terwijl dat gewaad er alles aan doet om participatie te voorkomen.
Wat hebben we in godsnaam voor draak met Islam onze landsgrenzen binnengehaald...

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 13:59 | 2

Maatschappelijk draagvlak om handhaving af te dwingen? Wtf, Wat lul je nou man? Die gasten moeten gewoon hun werk doen, klaar. Gaan we tegenwoordig alleen wetten handhaven als de betreffende diender het ermee eens is?

peterdh | 09-08-19 | 14:19

@peterdh | 09-08-19 | 14:19:
Ja, en dat doen ze dus niet. Wat wilt u eraan doen? Stampij maken? Dan zit u in het minst erge geval met een gebiedsverbod voor het ziekenhuis. U weet toch hoe hier de hazen lopen ?

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 14:29

had wel willen weten hoe de dame in kwestie het vond, zo'n zwarte lap. Volgens mij moet dat bloedheet zijn namelijk

Shortganger | 09-08-19 | 13:58 | 1

Het is volgens mij is het niet de bedoeling dat de bewoonster van de tent er zelf heet van word ...

2voor12 | 09-08-19 | 14:02

Hoe realistisch is boerka in de bieb??

1989 | 09-08-19 | 13:57 | 2

Zolang de bibliotheek meer dan 1 boek heeft: niet realistisch.

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:02

@Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:02: Mag alleen koran lezen, als ze toestemming heeft van echtgenoot, en als ze kan lezen. Trouwens, boek wordt wel in haar oren geschreeuwd vanaf een minaret.

dathoujetoch | 09-08-19 | 14:08

Beschaving - Islam: 0-29

Poesmobiel | 09-08-19 | 13:57

Allemaal laf.

gato | 09-08-19 | 13:56

Lol, wat een slap experiment. Ga eens uitgedost als relnicht door kanaleneiland lopen en fluiten naar bontkraagjes. Dan kan je pas lachen!

eD_levuiD | 09-08-19 | 13:54 | 3

Nee nee, dan wordt je opgepakt wegens belediging. Of provoceren.

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:03

@Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:13: Het blijft knappe journalistiek: zonder het beestje te noemen, en in de laatste regel bagatelliseren.

ScottMcBeanie | 09-08-19 | 14:34

Krijgen we nou allemaal van die vlogmongolen die allerlei wetten gaan “testen”.
Vloggers zijn kut!

tsjajaja | 09-08-19 | 13:54 | 1

Niet als het op Geenstijl staat. Dan is de vlog zaligmakend.

Trans_Fimmermans | 09-08-19 | 13:55

Ik heb er toch op geklikt omdat Van Rossem het een goede repo vind. Spijt van dat ik deze onzin (zie overige video’s van de knulletjes) een klik heb gegeven. Sowieso dit soort vloggers een podium geven op GS. Zonde. Doodzonde.

tip: Youtube kanaal “Journeyman Pictures”. Zo dat u even kan zien wat wel goede repo’s zijn.

Trans_Fimmermans | 09-08-19 | 13:53

Interessant filmpje. Integer gemaakt. Maar wat ik nu wil zien: maak eens een filmpje dat je met een bivakmuts in een bibliotheek gaat rondhangen. Valt nl. onder dezelfde wet. Ik benieuwd hoe langer duurt voordat de politie met de hand op het holster binnen komt stormen. Kom op! Wie maakt die video?!

fhn | 09-08-19 | 13:53 | 3

Wat houdt u tegen?

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:03

Wel een hockeystick in een hoes onder de arm dragen.

Guido | 09-08-19 | 14:06

Beetje raar met een bivaksmuts in een bieb, of integraalhelm in de tram ??
Dan stap ik op je af en werk ik je tegen de grond. Iemand met een boerka aan is een ander verhaal. Dan grijp ik niet in.

Shareholder II | 09-08-19 | 17:11

Kwalijk vind ik, dat de handhavers die man in deze (geënsceneerde) situatie gewoon laten stikken.

kotelet | 09-08-19 | 13:53

Gheghe men heeft het er maar druk mee zeg.
Conclusie na het filmpje: het boeit nauwelijks iemand, net zoals het voor 1 augustus al niemand boeide.
Grappig, precies zoals ik voorspeld had.

Berbaar | 09-08-19 | 13:51 | 9

Dus men is er maar druk mee in het hele land terwijl het nauwelijks iemand boeit?

drs. P | 09-08-19 | 14:04

@Berbaar | 09-08-19 | 13:57:
Het is de manier zoals het vaak gaat in Nederland. Leven en laten leven. Daarom snap ik niet dat ons land zo vaak beschuldigd wordt van al die zgn. foute "ismes".

arie-hoax | 09-08-19 | 14:06

@Berbaar | 09-08-19 | 13:57: je verwart tolerantie met lafheid...... want dat is het gewoon, pure lafheid!

Fatwabuster | 09-08-19 | 14:07
▼ 6 antwoorden verborgen

'in een land dat confrontatievrees vermomt als tolerantie', dit zegt het helemaal, geen laffer land dan Nederland.

veegdweil | 09-08-19 | 13:51 | 1

Je vergist je. Zweden sowieso en Duitsland ook beduidend erger.

harry19612 | 09-08-19 | 13:57

Nederland anno 2019 land van deugers en zwakke bange mensen..

RedwhiteNick | 09-08-19 | 13:51

Wat opvalt dat vooral de vrouwen " tolerant" zijn, en ze verbolgen zijn over 'de toon' van de aanspreker. Lijden deze vrouwen niet gewoon aan doodsangst voor de confrontatie ?
Dit gedrag is revolutionair gezien vanuit vrouwen begrijpelijk, maar zal uitmonden in de vernietiging van de maatschappij zoals we dat nu kennen.

huistuin&keukenvrouw | 09-08-19 | 13:50 | 1

Precies wat de mossels dus willen voorkomen door vrouwen genadeloos d'r onder te houden. Goed bezig, ouwe! Jij bent helemaal klaar voor het kalifaat.

elfenstein | 09-08-19 | 13:52

En zo faciliteert het nihilisme van de onverschillige goedmens de religie van de islam.

wijsvinger | 09-08-19 | 13:50 | 1

en angst !

Acidstain | 09-08-19 | 13:51

In de media worden deze Boerka vrouwen neergezet als "zielig".

Maar de media hebben het niet over de ideologie van deze Boerka vrouwen. Dat is wat veel mensen niet beseffen. Er zit een hele ideologie achter. Een soort religieus fascisme.f

De Boerka vrouwen hebben in het ISIS kalifaat macht gehad en konden daar hun ideologie uitleven.

Harald Doornbos schrijft daarover o.a. het volgende:

" niet alleen vechten ISIS-vrouwen soms actief mee aan front, ze speelden instrumentale rol bij opbouw ISIS-staat; bij scholing/hersenspoelen kinderen, zuiveren van lokale bevolking, officiele slavernij, zelfmoordaanvallen etc. Dit is een zeer serieuze zaak."

Dit is dus vaak wat mensen vaak niet beseffen.

Als deze Boerka vrouwen de macht zouden hebben en hun gang konden gaan zouden veel mensen die nu medelijden hebben met de Boerka vrouwen geen medelijden meer hebben.

Swieberj | 09-08-19 | 13:50

Het deugmeisje (bibliotheek) op 12:12min, de oudere man (NS station) op 08:07min, de jeugd en de ouderen zijn beide de ondergang van de huidige samenleving.

Smirnoff | 09-08-19 | 13:47 | 1

'als je dan een vent bent dan loop je naar het NS personeel'

Ten eerste is het onwaar, juist direct de confrontatie aangaan in deze maakt je een vent, punt 2 de man doet een gender-aanname en moet nu mee naar een geheel door de NS verzorgde reis naar een heropvoedingskamp, met extra gratis geselingen.

Kaas de Vies | 09-08-19 | 13:51

Ben er nog niet wat kutter is deze droeftoeters of burka dragers.

lacucaracha | 09-08-19 | 13:45 | 1

De dragers natuurlijk.

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:04

Maar oh wee oh wee oh wee als jij met een geopend blikje bier naast zo'n lopende kolenzak staat. Wie kan de boete verwachten van deze eftelingpolitie?
Juist ja. Ik bedoel maar.

leo de pejo | 09-08-19 | 13:43 | 1

Eftelingpolitie....!!! Heerlijk...

dreistein34 | 09-08-19 | 14:36

Niemand gaat in een burqa voor de Ambassade van de USA staan.

Kaas de Vies | 09-08-19 | 13:42 | 1

Toch weer scherp die Kaas he. Of Israëlische ambassade.

nattegleufhoed | 09-08-19 | 14:07

Niemand doet een burgerarrest omdat niemand het gezeik daarna wil hebben. Kans is groot dat haar eigenaar samen met een kluit familieleden je gaat aftuigen. Of je wacht een oneindigheid op de politie die gewoon niet komt. En mocht die niet komen maak jij kans een aanklacht aan je broek te krijgen voor fysiek geweld.

2voor12 | 09-08-19 | 13:41

Daarom totaal verbod.

Zwizalletju | 09-08-19 | 13:40

Kinderachtige, niet-originele actie. Verzin eens iets anders, jongens. Inderdaad, met een keppeltje door Nieuw-West, hand-in-hand in Rotterdam-Zuid, maar dat durven ze niet.

dathoujetoch | 09-08-19 | 13:40 | 4

Hoezo kinderachtig? Het is toch heel duidelijk om zo te laten zien dat de Nederlandse wet slechts bij willekeur wordt toegepast?

Janusz_Korwin_Mikke | 09-08-19 | 13:51

Of een hamburgertje bakken voor een moskee, u kent de gevolgen?

drs. P | 09-08-19 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Gezichtsbedekking is de nieuwe cannabis.

Patje2011 | 09-08-19 | 13:40 | 3

Ik vind het een beetje extreem om de burqa aan te steken.

Kaas de Vies | 09-08-19 | 13:45

@Kaas de Vies | 09-08-19 | 13:45:
Haha. Maar aan de andere kant worden er wel Boerka`s vanuit Marokko hier naar toe gesmokkeld.

Patje2011 | 09-08-19 | 13:50

Geef mij dan maar Cannabis....

Nemo_Tenetur | 09-08-19 | 13:54

Loop voor de gein eens met schoenen aan een moskeet binnen.

kwark001 | 09-08-19 | 13:39 | 1

Aan een moskee binnenlopen, met of zonder schoenen, is niks geinigs te vinden.

elfenstein | 09-08-19 | 13:50

De huisregels gaan tegen de wet in. Sluiten die tent! Het gedogen moet afgelopen zijn.

Frau Merkel | 09-08-19 | 13:38 | 1

Deutsche Grundlichkeit!

kwark001 | 09-08-19 | 13:40
-weggejorist-
Trans_Fimmermans | 09-08-19 | 13:38

En nu opnieuw met een gezicht bedekkend masker van Rutte.

kwark001 | 09-08-19 | 13:34

Tuurlijk mag je reageren hoe je wil, we leven tenslotte in een vrij land. Naïefmodus off.

Acidstain | 09-08-19 | 13:34

... Het is alsof ik naar Wegmisbruikers 2.0 zit te kijken ...
... Blurren rulez ...

Wie zijn deze 'dienders' op de pics ?

Remi 1 | 09-08-19 | 13:33 | 2

Dit topic gaat over gezichtsbedekking.

gestoptmetroken | 09-08-19 | 13:38

Zelfs de agenten zijn te bang om de wet te handhaven, zo diep zit de angst voor de linkddeugers en moslims. Einde voor NL.

Acidstain | 09-08-19 | 13:40

Ik kan nog wel meer bedenken.
- Twee Franse journalisten gaan undercover in een boerka in een islamitische dictatuur en worden door de geheime politie opgepakt en gemarteld.
- En Franse crimineel ontsnapt per helikopter vanaf de binnenplaats van een gevangenis en loopt 3 maanden lang in een boerka over straat voor dat de politie hem oppakt omdat hij te mannelijk liep.

Osdorpertje | 09-08-19 | 13:33

Tja, als de eerste bom afgaat door een boerka draagster of als de eerste supermarkt overval gepleegd gaat worden met deze verkleding en er vallen slachtoffers denken deze mensen dan nog steeds zo of is dat een incident. We halen isis vrouwen naar nederland die in een boerka alles kunnen meesjouwen op elke gewenste plaats, we wachten maar af dus tot er wat gebeurt om daarna de bekende antwoorden weer aan te horen.

jan huppeldepup | 09-08-19 | 13:32

Ik ga voor de samenvattende 3 screenshots.
Zodra de nieuwe fascisten van het opinie-nieuws uitrukken om de sociaal overdraagbare olifant in de kamer te presenteren als iets dat vrijheid en inclusiviteit zou vertegenwoordigen, dan zijn de clichés wel bekend.

Nederland is een fijn land, maar wel jammer van de ruimte en tijd die altijd gegeven moet worden aan de staatsmening van onze (inter)Nationaal Socialistische Beweging. Nationaal gezien een veel ernstiger sociale aandoening dan de hele islam.

Jan Passant mk2 | 09-08-19 | 13:30

Als ik met mn bivakmuts op hetzelfde zou doen dan zouden de rapen gaar zijn.

HoerieHarry | 09-08-19 | 13:29 | 2

Vooral als u Harry Akbar erbij geroepen zou hebben.

Patje2011 | 09-08-19 | 13:31

"Kom, we gaan het """testen""" Flikker toch een eind op man. Tuurlijk reageert niemand. Daar zijn we te snugger voor. Met je gezochte YT gewin.

Whisper | 09-08-19 | 13:28

Goeie reportage jongens.
Eerlijk en niet onnodig provocerend. Zou zo op een publieke omroep kunnen.
Geen neiging tot 'opvoeden'.

arie-hoax | 09-08-19 | 13:27

Was veel interessanter geweest als ze iemand met een KKK-pakje op weg hadden gestuurd. Kijken hoe tolerant publiek en handhavers tegen die “eigen keuze” zijn.

Muxje | 09-08-19 | 13:26 | 2

Of iemand met een helm op en een vioolkoffer op zijn rug.

Patje2011 | 09-08-19 | 13:28

Of een aantal grimmige heren in een motorbende-pakje, de veiligheids- BOA's zouden zich uit zicht verwijderen.

Jan Passant mk2 | 09-08-19 | 13:39

Probeer een politiebureau en de 2e kamer

LekkaH_Hollands | 09-08-19 | 13:25

Volledige capitulatie heet zo iets...
En wat een verrassing weer dat de bibliomoslima haar zuster te hulp schiet.
Shariawetgeving gaat immers altijd boven nationale wetgeving binnen de Islam

beschuitfluiter | 09-08-19 | 13:25

Het mag niet. Dat vind ik nou ook weer zoiets: verboden. Lekker makkelijk ook. Geen vrijheid volgens mij. Maar boerka's worden niet gedragen uit vrijheid, maar uit onderdrukking. Dan legt het anders (ik ben utrechtenaart).
Waarom draagt u een boerka?
Dat doe ik vanwege mijn geloof.
Oh, het is uw geloof, waarom gaat u niet iets anders geloven dat een stuk gezelliger is?
Dat mag niet van mijn geloof.
Maar het is toch uw geloof, iets waar u van aanneemt dat het u iets brengt?
Nee, ik ben zo opgevoed.
Oh, dus wat uw ouders deden was goed?
Ja.
En al die vrouwen die zonder boerka loepen?
Dat zijn zondaars.
Hoezo? Ze doen toch niets verkeerd?
Jawel, ze dragen geen boerka!
Waarom zouden ze dat doen? Ze zijn niet zo opgevoed als u.
Daarom zijn ze zondig, omdat ze niet geloven.
Dat lijkt me niet helemaal waar. Er zijn in Nederland ook gelovige mensen, christen veelal.
Dat is geen goed geloof, daar mag van alles wat niet goed is.

ugur | 09-08-19 | 13:24 | 2

Recht lullen wat krom is en opeens zitten ze vast in hun redenatie.
Je bent de afsluiting vergeten.
Jij bent rassies, weet je dat! Jij vieze rassies!

EmilioEsteves | 09-08-19 | 13:30

Dit is de reden waarom Nederlandje binnen 15-20 jaar geheel zal ophouden te bestaan. De inwoners van het stukje grond heten dan burgers van EU-0031.

Arkan Sonney | 09-08-19 | 13:24 | 3

Dom gelul

Zwizalletju | 09-08-19 | 13:40

Ik vind deze tegel wel geinig met dat EU-0031.

nattegleufhoed | 09-08-19 | 14:11

'Confrontatievrees vermomd als tolerantie'. Spijker.kop.raak. Dit is het probleem met Nederland in essentie. We handhaven enkel maximumsnelheden.

Datsun_Cherry | 09-08-19 | 13:23

Youtube zou ook de andere kant op moeten werken, dat als jij belabberde content maakt die veel dislikes krijg, je een schuld opbouwt. Laten we dan eens zien hoe snel we van alle bagger verlost zijn

hebjeeenprobleem | 09-08-19 | 13:22 | 1

Uw smaak van bagger verschilt van anderen.
Ga bij YouTube huilen....

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:11

Waarom zou je nog een vinger opsteken? Ik zag echt op één Augustus nog twee vrouwen die gordijnen droegen de bus instappen, dacht nog van "ik zeg daar wat van" maar dan heb je op het gezeik van die mensen en hun tientallen neven op je kop, andere reizigers die gaan zeiken en schreeuwen en filmen en verwacht maar niet dat de politie je dan gaat backen. Dat verbod is zó niet Nederland, namelijk.

negerinnenzoenen | 09-08-19 | 13:21 | 3

Die boerka is zó niet Nederland, dus.

Usumani | 09-08-19 | 13:42

Ah, het verbod is niet Nederlands.
Nou had ik de indruk dat je gezicht verbergen in openbare gelegenheden niet Nederlands is.
Maar u heeft een andere mening?

Roadblock | 09-08-19 | 13:54

Als ik wil testen of je 150 op de A1 mag rijden, dan handhaven ze ineens wel.

Bertorelli | 09-08-19 | 13:21 | 2

Daar komen inkomsten vandaan. Van handhaving van dit verbod niet..

Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:05

@Is dit nog nieuws? | 09-08-19 | 14:05: Staat toch ook een boete op? NIDA betaalt.

norocketscience | 09-08-19 | 14:34

In 2019 hebben we bereikt dat godsdienst boven de wet staat en dat een groep in Nederland een uitzonderingspositie kan innemen. Jippie!

Patje2011 | 09-08-19 | 13:21 | 5

Daar hebben we een woord voor: rechtsongelijkheid!
Het is niet aan lagere overheden om zelf te beslissen wie ze gaan vervolgen en om feitelijk politiek te bedrijven!
Ontslaan, al dat corrupte schorriemorrie!

Aristotalloss | 09-08-19 | 13:43

Een ideologie staat boven de wet.
De ideologie die niet genoemd mag worden, als er uit naam van deze ideologie dagelijks gemoord wordt.

Roadblock | 09-08-19 | 13:56

Dat was al veel eerder zo, Patje. Moslims hebben al jarenlang een uitzonderingspositie "want zielig, ze hebben het al zo zwaar etc etc". Misplaatste vorm van paternalisme icm met geopolitieke en financiele belangen zijn daaraan debet.

Graaisnaaiert | 09-08-19 | 14:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben zo enorm trots op Nederlanders. We buigen en buigen maar, zelfs nu we het niet eens meer kunnen betalen. We hebben nu burqas rondlopen, vrouwenbesnijdenis komt hier tegenwoordig ook voor en homo's worden openlijk de muil opengebeukt door moslims die we jongeren zijn gaan noemen uit angst. En dan nóg is het niet genoeg. De pensioenen gaan er voor kerst nog aan, een dagje uit is voor de elite en studeren doe je maar van je eigen lening waarvan je ook je eigen risico en eigen bijdrage mag betalen. Wat me dan het meest trots maakt: niemand die er wat van zegt. We blijven en masse deugen en lekker borrelen bij DWDD dat de PvdA toch wel een hele fijne groep mensen zijn en dat alles en iedereen die dit geen fijn maatschappelijk beeld vindt wegzetten als rascist. De gifbeker is nog niet leeg, maar we zijn er bijna.

opblaasschaap | 09-08-19 | 13:21 | 2

Triest maar zo waar dit.

Beefbus | 09-08-19 | 13:53

Wat ik niet snap: Waarom überhaup een vriendin zo'n parasol aan laten trekken? Maak een punt, doe het als man.

TheEgg | 09-08-19 | 13:21 | 2

Mijn idee, althans, simultaan.

ugur | 09-08-19 | 13:25

Beter nog: Maak een punt, doe haar als man.

Maytheforcebewithyou | 09-08-19 | 14:51

Ik skip ‘m.
“Teveel burka op een dag, geeft een onrustige nacht”.
Die hangt op de plee.

Ruimedenker | 09-08-19 | 13:20

Je kon er op wachten, aandachtpubers die op youtube een jurk aantrekken en dan de straat op gaan.
Originaliteit is ver te zoeken.

2voor12 | 09-08-19 | 13:19 | 2

Niks nieuws, ik kan mij nog een Bart herinneren die hetzelfde deed met een bivakmuts over de bolle wangetjes getrokken. Liep toch net ietsje anders af...

elfenstein | 09-08-19 | 13:29

@elfenstein | 09-08-19 | 13:29:
Inderdaad Jan Roos die op het Museumplein in Amsterdam op de grond werd gewerkt door politiemensen omdat hij een bivakmuts droeg.

van der g | 09-08-19 | 14:08

Op het moment dat ze een hand geeft aan die beveiliger gaat er toch iets mis.

CopyCat | 09-08-19 | 13:19 | 2

Hoeveel boete had de shariapolitie daarvoor gegeven?

Bozepanda | 09-08-19 | 13:19

Geef vloggers geen podium. Aandachtshoeren zijn het.

Rico Tampeloerus | 09-08-19 | 13:17 | 8

@Van Rossem | 09-08-19 | 13:39: Dit is een prank-ish vlogje met als deze keer als bijvangst een repo-achtige uitstraling vanwege de actualiteit. Kijk de rest van die video van dat kanaal. Enzo Knol niveautje.

Trans_Fimmermans | 09-08-19 | 13:47

@elfenstein | 09-08-19 | 13:45: “Verder wat van Rossem zegt”

Een goede repo. :’) VICE in de glorie dagen. Dat zijn goede repo’s.

Trans_Fimmermans | 09-08-19 | 13:49

Deze vloggers maken een reportage waar de NPO te schijterig voor is.
Prima werk.

Roadblock | 09-08-19 | 13:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben al misselijk. Dertien minuten gaat echt niet lukken.

deja_view | 09-08-19 | 13:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken