Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Man breekt schedel van Younes. Komt na twee dagen weer op vrije voeten

Dit land

Bureaubonker du jour. Zwolse maaltijdbezorger komt geen bami bezorgen, maar klappen. Geeft loeiharde beuk aan Younes, die op Bevrijdingsdag in een café naar het voetballen aan het kijken was. Dader gaat er lachend vandoor. Schedelbreuk. Bloeding in hersenen. Infarct erbij. "Een deel van zijn schedel is weggehaald en moet nog worden teruggeplaatst." Younes is een kasplantje. Na één beuk van een enorme idioot is het leven van een 25-jarige knul gewoon voorbij. Afgelopen. Na twee dagen mag de dader weer gaan. "Juridisch kunnen we hem gewoon niet vasthouden. Hij blijft uiteraard wel verdachte." Bonk.
UPDATE 5 juni - De dader mag wederhoor ook wat zeggen. Younes deed volgens hem hartstikke vervelend. "Ik ben naar hem toegelopen, ik wilde van dit gedoe af zijn of zo, en toen heb ik één klap gegeven. Echt nooit gedacht dat het zo zou aflopen." Tsja. Nooit zomaar mensen snoeiharde klappen verkopen, lui.

Reaguursels

Inloggen

Verdachte heeft zijn verhaal opgetekend in het AD.nl. Zoals ik al had verdacht ziet het verhaal van de verdachte er heel anders uit, met stomtoevallig een wat minder bescheiden rol voor Younes in het akkefietje..

Bvdb | 05-06-19 | 12:15

Altijd voorbedachte raden bij alles, want anders gebeurd het niet. Simpel.

Cocorico | 05-06-19 | 10:09

Verzekeringstechnisch lijkt hij me toch verantwoordelijk voor de kosten van de behandeling.

pomodorus | 05-06-19 | 09:42

Is alsnog wel verdachte. Maar veel meer dan zware mishandeling, hoe wrang ook voor de familie, zal het niet worden. Geen doodslag, want in dit geval niet met voorbedachte rade neergeslagen. Erg dit, maar zo is bedenkelijk de wet?

Jan, Leiden | 05-06-19 | 00:11

Natuurlijk komt hij vrij, het is niet alsof hij 51 heeft gereden of zo.

Patatter | 04-06-19 | 23:08

Dit is een "open-and-shut case of attemped manslaugher", oftewel poging tot doodslag. "Poging tot doodslag is als zodanig niet apart in de wet opgenomen. Het is een samenvoeging van het artikel dat gaat over doodslag (art. 287 Sr.) en het artikel dat de poging strafbaar stelt (art. 45 Sr.)" www.strafrechtadvocatennetwerk.nl/adv...
"Artikel 287 Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie." www.wetboek-online.nl/wet/Sr/287.html
"Artikel 45 1. Poging tot misdrijf is strafbaar, wanneer het voornemen van de dader zich door een begin van uitvoering heeft geopenbaard. 2. Het maximum van de hoofdstraffen op het misdrijf gesteld wordt bij poging met een derde verminderd. 3. Geldt het een misdrijf waarop levenslange gevangenisstraf is gesteld, dan wordt gevangenisstraf opgelegd van ten hoogste twintig jaren. 4. De bijkomende straffen zijn voor poging dezelfde als voor het voltooide misdrijf. www.wetboek-online.nl/wet/Sr/45.html
Als er bewijs voor poging tot doodslag wordt gevonden, (boksbeugel of een stuk lood) gaat deze bezorger voor 10 jaar achter de tralies.

rmstock | 04-06-19 | 21:26 | 2

Onzin. Uit niks blijkt dat hij met een boksbeugel, stuk lood of iets anders heeft geslagen, en zelfs dan nog valt dit in de categorie mishandeling. Er is hier geen eens sprake van zware mishandeling want daar voor dient diegene "opzettelijk" zwaar lichamelijk letsel toe te hebben gebracht. Valt zeer te betwijvelen en zeker niet te bewijzen dat hij dat van plan was. Dit wordt gestaafd door het feit dat hij "slechts" een enkele klap uitdeelde. Mocht hij van plan geweest zijn om zwaar lichamenlijk letsel toe te brengen dan zou hij zeker nog wel nagetrapt hebben (of iets dergelijks).

cabrão | 04-06-19 | 22:34

Wat mij betreft is het goed genoeg als er een de wijde omgeving, zeg qua oppervlak maar ergens een stuk hout of stoeptegel wordt gevonden. Hij hoeft er wat mij betreft niet direct mee in verband worden gebracht, indirect vind ik ook goed. Bijvoorbeeld dat hij er een week eerder langs is gereden.

peterdh | 05-06-19 | 08:57

Weer een argument waarom justitie gewoon de volledige naam van verdachten zou moeten vermelden....

Lafayette | 04-06-19 | 20:07
-weggejorist-
hotmint | 04-06-19 | 20:03 | 3

Waarom vertelt zo'n Tineke zwart vh OM er dan niet bij dat er ook ooggetuigen zijn met een andere lezing?

Gen. Maximus | 04-06-19 | 19:46 | 3

De politie zoekt nog ooggetuigen, onder andere een neger met een bruine jas die Younes weghaalde (mag geen url plaatsen van gs), blijkbaar zijn mensen niet zo happig om te getuigen. Maar Roodborstpauw II's verhaal heeft opmerkelijk veel overeenkomsten met de artikelen in plaatselijke sufferdjes. Ik denk wel dat het waar is.

Frobelmonnik | 04-06-19 | 19:58

@Frobelmonnik
Link plaatsen kan niet, maar URL plaatsen kan wel als zwitsal. Even de van de link afhalen.

LiniaalRectaal | 04-06-19 | 20:24

Daar ging iets niet goed. Het weggevallen woord tussen 'de' en 'van' is:
h t t p s : / / maar dan zonder spaties.

LiniaalRectaal | 04-06-19 | 20:25

Het is goed dat Roodborstpauw-II met een andere kant van het verhaal komt, maar om dat meteen als waarheid aan te nemen geeft alleen maar aan hoe makkelijk we (ook ik) beïnvloedbaar zijn.

Tilburger | 04-06-19 | 19:29

Als het filmpje nu uitlekt kunnen we zelf oordelen.

Oepsie1234 | 04-06-19 | 19:12

Bron in Zwolle zegt dat het verhaal heel anders in elkaar steekt dan AD en GS hier boven doen vermoeden.

Dus even wachten op de camera beelden alvorens hoog van de toren te schreeuwen?

LangeTijdGeleden | 04-06-19 | 18:53 | 3

Wait, wut? Dus omdat jij (anoniem) één bron (anoniem) hebt moeten AD en GS ‘niet zo hoog van de toren schreeuwen’. En dat terwijl de bronnen in de Persgroep-kranten toch echt gewoon het OM citeren (bij naam) en netjes opschrijven wat er tot nu toe bekend is.

Los daarvan: hoe precies wordt het anders? Er ligt iemand in coma een kasplantje te zijn (feit) na te zijn mishandeld (feit) en de mishandelaar loopt na 2 dagen weer vrij rond (feit). Mocht blijken dat het slachtoffer zelf ook klappen heeft uitgedeeld dan nog blijven de feiten onveranderd, namelijk dat iemand in coma ligt na te zijn mishandeld en dat in Nederland kennelijk geen enkele reden is iemand laner vast te houden.

Maar laat me raden: van jouw anonieme bron gaan we nooit wat horen. Misschien is het dan maar het beste als de journalisten zich gewoon aan de bronnen houden die wel van zich laten horen, denk je ook niet?

blikjegrolsch | 04-06-19 | 19:47

@blikjegrolsch | 04-06-19 | 19:47:
Zo anoniem is ie nou ook weer niet
Roodborstpauw-II | 04-06-19 | 16:14 |
Zie zijn/haar tegel herhaald door namensmijnhond | 04-06-19 | 18:00 |

Deksmaat | 04-06-19 | 19:54

@blikjegrolsch | 04-06-19 | 19:47: rustig aan zeg. Dat er bepaalde "feiten bekend zijn wil nog niet zeggen dat de oorzaak en gevolgen (die momenteel door familie van de kasplant) een klein beetje in de media worden verdraaid. En AD en GS happen graag mee en sturen een heel eenzijdig verhaal naar buiten.

Reactie van OM is door "de andere kant van het verhaal" ook een stuk begrijpelijker. Wellicht nog steeds niet juist.

LangeTijdGeleden | 05-06-19 | 07:52

Ik verdiep me tegenwoordig alleen nog maar naar hedendaagse filosofie. Kan het iedereen van harte aanraden. www.youtube.com/watch?v=X2bMMoTFNoo

spinselsinjehoofd | 04-06-19 | 18:41


Allemaal maar Beuken op die arme D'66 rechters. Die hebben het ook niet makkelijk om recht spreken in een land dat helemaal af is.

Ervaringsdeskundige | 04-06-19 | 18:14

Verslag van een ooggetuige:
Omdat Younes zelf schuldig is, wij waren ook voetbal aan het kijken in het zelfde café en stonden buiten toen het gebeurde. De pizzakoerier kwam met een gangetje van 20 aan rijden terwijl het rustig in de straat was. Younes die hartstikke dronken en irritant was in het café besloot om voor de ''grap'' voor de scooter te springen. Na een noodstop en een woordenwisseling vond Younes het nodig om de koerier te lijf te gaan. Nadat Younes weg werd gehaald kwam hij weer terug om verder te gaan met waar die gebleven was, samen met een vriend. Nadat de pizzabezorger een aantal klappen heeft geïncasseerd en zijn jas kapot was gemaakt door Younes heeft hij 1 klap gegeven en kwam Younes ongelukkig op de grond.

Roodborstpauw-II | 04-06-19 | 16:14 |

namensmijnhond | 04-06-19 | 18:00 | 6

Als je zo een lul bent vraag je erom

weerwolf | 04-06-19 | 18:38
-weggejorist-
drbukkake! | 05-06-19 | 00:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Op newspower, stentor en nog een paar kranten staan artikelen die de getuigenis van roodborstpauw (16:14) aardig ondersteunen.
Younes is niet zo sielug als GS en AD stellen............. had al een onderbuikgevoel dat het anders zou zitten nadat ik de herkomst van de naam Younes gegoogeld had.

Frobelmonnik | 04-06-19 | 17:50

De dader wordt wel vervolgd, maar niet in voorarrest geplaatst. De dader had geen idee dat één klap zulke gevolgen zou hebben. Vraag me af of het slachtoffer bekend was met het feit dat hij geen klap op zijn kop mocht krijgen.

SjonnieC | 04-06-19 | 17:45 | 2

Scherp.

schijtzat | 04-06-19 | 21:32

Ik snap niet dat iedereen hier hem levenslang wil opsluiten, dit lijkt mij niet de bedoeling geweest en we waren er niet bij dus onbekend of het echt uit het niets kwam

PSYx | 05-06-19 | 08:01
-weggejorist-
Kees netals me Broer | 04-06-19 | 17:37

Geen woorden voor.

BrokenTipi | 04-06-19 | 17:35

Juridsch kunnen we hem niet vasthouden;
Nou dan zit het juridische systeem niet goed in mekaar, het kan toch niet zo zijn dat als je iemand in coma slaat er gewoon mee weg komt, wat is dit vooreen waardeloss systeem.

Jee-dee | 04-06-19 | 17:31

Zoals vaker in dit soort gevallen is dit niet de schuld van het OM, rechters of advocaten maar van de Haagse kliek die geen beter juridisch systeem optuigt. Bijvoorbeeld door wetten en regels aan te passen waar rechters zich, uiteraard, aan zullen houden. En men komt in Den Haag steevast weg met de inmiddels ziekmakende "oplossing": er komt vast weer een onderzoek.

DasNouJammer | 04-06-19 | 17:16

Roodborstpauw-II geeft hieronder een geloofwaardig verhaal, terwijl ik de eerlijkheid van families waarin zo'n Younes groot gebracht wordt, niet hoog inschat. Zulke mensen zien zichzelf wel heel vaak als slachtoffer.

Graag hoor en wederhoor. Aan eenzijdige verhalen heeft niemand wat.

Peter_K | 04-06-19 | 17:14
-weggejorist-
Muuke | 04-06-19 | 17:12

Heartbreaking.. Het zal ws een jaartje duren voor de dader zich voor de rechter mag verantwoorden, vervolgens mag ie z’n leventje weer hervatten, want ‘kleine tik, samenloop van omstandiheden.’

zijvanhiernaast | 04-06-19 | 17:06 | 1

Mmmm, herstel. Na wat scrollen lees ik hier ooggetuige verklaring van Roodborstpauw-II daarmee krijgt de realiteit van de beschreven gebeurtenis wel een heel andere wending..

zijvanhiernaast | 04-06-19 | 17:19

"Juridisch kunnen we hem gewoon niet vasthouden"? Camerabeelden en ooggetuigenverklaringen lijken me toch vrij overtuigend bewijsmateriaal.

Phat_Phuc | 04-06-19 | 17:02 | 1

Een van de ooggetuigen verklaart hierboven
Roodborstpauw-II | 04-06-19 | 16:14

Deksmaat | 04-06-19 | 17:31

Ik kende de naam Younes niet dus ik heb eens gegoogeld.
Younes komt uit het Arabisch en betekent duif.
Weer wat geleerd!

Frobelmonnik | 04-06-19 | 17:02 | 1

Hij was eerder een mislukte schwalbe, als je die andere vogel hier moet geloven.

foetgoud | 04-06-19 | 18:42

Ik wil genuanceerd denken maar ik kan het niet, ik kan het echt niet....

Strange Glue | 04-06-19 | 16:55 | 1

Wellicht helpt de tegel van Roodborstpauw-II | 04-06-19 | 16:14

Deksmaat | 04-06-19 | 17:10

Als ik hier type wat ik ECHT denk dan krijg ik geen ban maar komt Joris gewoon mijn PC afpakken.

SoepKip | 04-06-19 | 16:33 | 1

Same here maar dan meer van dat een uitgeverij langskomt om mijn zielenroerselen commercieel uit te baten. The life and perspectives of a genuine confused Kaukasian white male.

D-Fens_1963 | 04-06-19 | 17:07

Ik kan er met mijn kop niet bij dat de gevolgen van een daad niet meewegen in een zaak. Je neemt toch risico dat dit kan gebeuren als je iemand slaat? Dus als diegene in coma beland dan mag jij gewoon 10 jaar brommen. Had je het maar niet moeten doen. Maar in debiel land Nederland kijken we alleen naar de actie. Ja een klapje uitdelen hoeft niet fataal te zijn maar het kan wel. Als je dan toevallig iemand doodslaat heb je pech dude. Moet je het maar niet doen.

Omebert | 04-06-19 | 16:31 | 1
-weggejorist-
Goldfinger | 04-06-19 | 16:24 | 2
-weggejorist en opgerot-
ZiekePieter | 04-06-19 | 16:17

Als je flut wetten maakt dan gebeurd zoiets.

Dutch_Holland | 04-06-19 | 16:01 | 1

Roep maar, welke wet is de flutwet en hou zou jij dan willen dat 'ie luidt?

Diewijfvandielange | 04-06-19 | 16:55

Nieuws is al een maand geleden?

Twisted_Faith | 04-06-19 | 15:59 | 13

@Roodborstpauw-II | 04-06-19 | 16:14: Bronvermelding en rechtvaardiging van die doodsklap. Alsof voor bezorgers al dan niet benevelde geinponems niet de alledaagse realiteit zijn. Pretty please?

Hetkanverkeren | 04-06-19 | 16:50

@Hetkanverkeren
Klap was niet zo heel erg hard, de klap tegen de grond daarin tegen wel.

Roodborstpauw-II | 04-06-19 | 16:53

@Roodborstpauw-II | 04-06-19 | 16:14:
Dank voor uw tegel, heel verhelderend. Vond het al een vreemd verhaal, het klopte niet met eerdere situaties met younessen.
Blijkbaar toch wel dus: eerst zuigen en treiteren, dan gezamenlijk 1 pakken. En nou heeft die ene een klap (terug)gegeven en Younes gaat nokkie. Over met Younes. Tja.

Deksmaat | 04-06-19 | 17:06
▼ 10 antwoorden verborgen

Wanneer begrijpt de politiek nu eindelijk eens dat we een gigantisch probleem hebben met het strafrecht? En gaat ze eens actie ondernemen om dit recht te zetten?
Laat maar, ik weet het antwoord al, nooit.

Goofy Goofball | 04-06-19 | 15:59

de onwil van de wetgevers, de wetten zelf en de wetshandhavers om de maatschappij tegen kwaadwillenden (m/v/lbqtxyz) te beschermen ontbreekt; de dadergerichtheid van ze is funest voor een veilige samenleving.

langzullenweleven | 04-06-19 | 15:58 | 1

We maken liever Youtube filmpjes met zalvende woorden over verbinding, verdraagzaamheid en gezamenlijkheid. Liever dan gewoon problemen aanpakken. Wat dacht jij dan. We moeten het zelf oplossen, die lullo's in Den Haag gaan het niet doen.

BBRDWR | 04-06-19 | 16:29

Geen inverzekering en voorlopige hechtenis mogelijk? Deze man is op beeld, er zijn getuigen en hij is veroorzaker van een zwaar gewonde. Ik zie niet in waarom dat juridisch niet mogelijk kan zijn.

BozePaarseMan | 04-06-19 | 15:56 | 3

De dingen die jij noemt zijn goede redenen om hem te STRAFFEN, en dat gaat ook echt wel gebeuren. Maar om hem vóór zijn veroordeling vast te laten zitten, is iets anders nodig: nicokwakman.blogspot.com/2011/11/de-aa...

Diewijfvandielange | 04-06-19 | 16:51

Kaas de Vies vraagt waarom ik niet naar de rechter ben gegaan. Omdat ik werkzaam ben in de offshore en dus niet elke week thuis ben.

Nerderlander | 04-06-19 | 15:54

Natuurlijk is er wel kans op recidive! Als je zoiets zomaar doet, uit het niets en daar dan ook nog lachend van wegloopt, dan ben je zo'n koekwaus dat het juist heel aannemelijk is dat je het gewoon nog eens doet.
Het is net zoiets als iemand minder straffen omdat ie ontoerekeningsvatbaar is. Dan moet je 'm toch juist opsluiten?

J. Jarig | 04-06-19 | 15:53 | 1

Tuurlijk is er kans op recidive. De vraag is alleen of die groot genoeg is om iemand zonder veroordeling op te sluiten? Als deze jongen een blanco strafblad heeft, zich (inmiddels) is rotgeschrokken van ófwel het letsel ófwel het feit dat hem een veroordeling boven het hoofd hangt, zou ik me best kunnen voorstellen dat die kans op recidive niet groter is dan de kans dat jij of ik iemand tegen z'n kop zou slaan.

Diewijfvandielange | 04-06-19 | 16:59

Onder voorbehoud van het feit dat ik er gelukkig niet bij ben geweest: meneertje rijdt voor zijn eurootje fooi in op een feestvierende groep mensen. Is zich al dan niet bewust van zijn kracht, in staat om iemand voor waarschijnlijk niets in praktische zin dood te slaan.

En dan weet het GODVERGETEN!! Openbaar Ministerie zonder psychiatrische observatie te melden dat er GEEN ENKELE kans op recidive bestaat????!!!

HOE DAN???!!! Hoe dan stelletje lapzwansen, hoe dan???!!! Het is niet alsof jullie als Justitie nooit eerder geblunderd hebben. Het OM als grootste bedreiging voor de Nederlandse burger: hoe dan?

Met excuses voor de hoofdletters, maar ik kan er echt met mijn verstand en vooral simpel burgermansfatsoen niet meer bij. Preventieve hechtenis alleen voor gevangenisstraffen van meer dan 12 jaar. Dat krijg je dus niet voor een simpele verkrachting (met alle recidivegevaar van dat afschuwelijke misdrijf).

Het geweldsmonopolie ligt in ons land, Nederland, niet langer bij onze impotente overheid. Het ligt bij de criminelen. Met onze overheid als kwispelstaartende facilitator.

Bah!

Hetkanverkeren | 04-06-19 | 15:51 | 3

De kans dat hij Younes nogmaals in coma slaat is nihil. Dus, het klopt.

kweethetooknietbeter | 04-06-19 | 15:54

Ik begrijp uw woede maar lach ook om het bericht waarschijnlijk omdat ik het niet goed kan bevatten, het is TE erg voor woorden

Roetveegje | 04-06-19 | 15:55

Ze kunnen tegenwoordig bij de politie binnen 5 minuten een acute suikerspiegelverlaging bij automobilisten diagnosticeren dus mij verbaast niets meer.

Mammeloe | 04-06-19 | 16:14

Sinds kort rijden die lieverds wel met een foto van een Vermist Persoon op hun bezorgtas. Let u goed even op als de kabouterpost aan de deur staat?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4694901/deliveroo-vermiste-personen-koeriers-vermissingen-politie-aandacht

Mammeloe | 04-06-19 | 15:50
-weggejorist-
dorstig! | 04-06-19 | 15:50 | 1

Eigen ervaring : een aso gaf mij een klap. Ik gaf klap terug en de aso brak zijn kaak. Ben bij verstek veroordeeld voor 500 euries. We zijn gek geworden in dit land.

Nerderlander | 04-06-19 | 15:49 | 3

Eh.... waarom ben je dan niet naar de rechter gegaan?

Kaas de Vies | 04-06-19 | 15:51

Het was ook handiger geweest om gewoon op te dagen, dan had je in een keurig gestreken overhemd en een vouw in je pantalon op rustige toon aan de rechter kunnen vertellen hoe het gegaan is. Dat het niet je bedoeling was om iemand zwaar te verwonden maar dat je alleen een klap terug hebt gegeven. Was je waarschijnlijk best mee weg gekomen.

Albert_Zweistein | 04-06-19 | 15:56

Zelfde ervaring hier. In eigen huis aangevallen en binnen 2 uur 'op heter daad opgepakt', voor de statistieken.

Geen01 | 04-06-19 | 16:04
-weggejorist-
Flatulent | 04-06-19 | 15:49 | 1

Als je op je 21e "alles op de rails hebt" terwijl je nog maaltijdbezorger bent, dan ben je zeer waarschijnlijk niet van onze stam.

Albert_Zweistein | 04-06-19 | 15:49 | 2

Voor sommige groepen is maaltijdbezorger idd het hoogst haalbare.

matatwork | 04-06-19 | 16:00

Hij studeert wellicht nog deelcertificaten Havo? In 7 jaar.

Mammeloe | 04-06-19 | 16:11

Jij vergelijkt een klap die iemand krijgt waardoor een schedelbreuk is ontstaan met de casus over een pantoffel en een eierschedel?

Waarom? Omdat een enkele klap nooit tot de dood zou kunnen leiden volgens u? Ik denk dat je behoorlijk ongelukkig kan vallen op straat als iemand je KO slaat en als de klap hard genoeg was dan zou die op zichzelf ook gewoon een schedelbreuk kunnen veroorzaken zonder dat je een "eierschedel" hebt.

Straatsoldaat | 04-06-19 | 15:52

Kan juridisch wel.
Leugen.

Kaas de Vies | 04-06-19 | 15:45 | 1

Weten we gewoon niet. Vluchtgevaar? Blijkbaar niet. Maatschappelijke veiligheid in het geding? Geweldsdelict op publiekelijk toegankelijke plaats, maar geen maatschappelijke onrust (ja, nu... doel van @Mosterd ?) Neemt niet weg dat die OM troela Tineke Zwart ̶m̶e̶t̶ ̶p̶e̶n̶s̶i̶o̶e̶n̶ ̶m̶o̶e̶t̶ een opfriscursusje kan gebruiken. Feit waar meer dan 12 jaar op staat is namelijk niet vereist voor mishandeling.

Rest In Privacy | 04-06-19 | 15:57

"Dit is een doodgoeie jongen, geen strafblad, alles op de rails." Doodgoeie jongens slaan geen mensen halfdood om niets. En dat strafblad - en hopelijk celstraf - krijgt ie straks er gewoon bij.

Binnenbaan | 04-06-19 | 15:45

Ff voor de duidelijkheid: die jongen krijgt z'n straf heus nog wel, maar dat doen we netjes pas als de rechter dat heeft uitgesproken.
Over het algemeen denk ik dat landen waarin je zónder rechterlijke veroordeling in de cel belandt beter 'stuk' genoemd kunnen worden...

Diewijfvandielange | 04-06-19 | 15:43 | 11

Artikel 300, lid 2 Wetboek van Strafrecht: "Indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie." Wangslijm!

Mammeloe | 04-06-19 | 16:09

@Straatsoldaat | 04-06-19 | 15:48: Natuurlijk zou het het mooist zijn als iemand DIRECT na het misdrijf veroordeeld zou kunnen worden. Maar het OM heeft wel tijd nodig om onderzoek te doen, de zaak voor te bereiden, en er moet plek zijn in de rechtbank.
Wat ik als ervan vindt als familie van het slachtoffer doet niet zo ter zake: áls we willen dat mensen pas gestraft worden na een rechterlijke veroordeling (en dat willen we toch?) dan ontkom je er niet aan het zo te doen. En vanzelfsprekend zijn er uitzonderingen: gevaar van herhaling, vluchtgevaar, onderzoeksbelang etc. Maar als dat nu niet speelt houdt het gewoon op. Ja, sommige regels hebben een wrang bijeffect, dat vind ik ook. Maar het enige geschikte middel om dit tegen te gaan (de rol van de rechter schrappen en de politie gewoon vrij laten beslissen wie ze wel en niet willen opsluiten en voor hoe lang) is veeeeeel erger dan de kwaal.

Diewijfvandielange | 04-06-19 | 16:45
▼ 8 antwoorden verborgen

"Dader loopt lachend weg". Mag ik hier de aanname poneren dat het zo'n ethnisch gedifferentioneerde bezorgkneus betreft ? Niet al te hoog IQ, typetje "grote bek, o zo trots op de roots & afkomst maar verder eigenlijk gewoon te stom om te schijten". Gemankeerd hoopje DNA-gruis met testestoron probleempje en (waarschijnlijk) zielig klein plassertje die weet wat de wetten in dit land voorstellen (weinig dus). Wel grote muil over "riespekt eisen", dat wel.

Grijskijkert | 04-06-19 | 15:42 | 1

Jij mag alles aannemen maat. Het slachtoffer heet Younes. Ik neem aan een molenaarszoon uit een west-fries geslacht dat lokaal al generaties lang de ijsbokalen pakt.

Shareholder II | 04-06-19 | 16:00

Gelukkig kan de Nederlandse politie wel goed flitsen, en kan ‘justitie’ erg goed boetes versturen.

Zolang Nederlanders (en ook veel naïeve GS reaguurders) zich niet realiseren dat de prioriteiten van politie en justitie geheel door een stelletje linkse marxistische klimaatdrammers zijn opgesteld, zal er helaas NIETS veranderen.

Te snel rijden is “MOORD!” en fout parkeren is “ASO!”

En de dader die iemand tot kastplantje beukt is “zielig en een slachtoffer van de harde kapitalistische samenleving.”

DAT is het probleem in NL.

Xirdalan | 04-06-19 | 15:41 | 1

Met name flitsen op akelig lege snelwegen he. Niet in 30 zones in de buurt waar veel kinderen spelen. 'Verkeersveiligheid'. Zo zijn er wel meer hypocriete onzindingen waar we nooit over nadenken. We moeten bootjes met dobbernegers opvangen, want zielig. Maar o wee als je ze bij het begin wil stoppen. We moeten iets met vrouwenrechten, maar vooral niet over islam praten! We moeten nog meer met vrouwenrechten, maar ze zullen en moeten in het carrierekeurslijf en zeker niet ambieren gewoon 4 kinderen te krijgen. We moeten iets met het klimaat, maar we importeren wel blokjes amerikaans hout vervoerd in stinkende varende dieselschepen onder het mom 'duurzaam'. En zo is er nog wel meer een probleem in NL. De oorzaak is interessanter: Totaal wereldvreemde politici die nog nooit van hun leven iets nuttigs met hun leven hebben gedaan.

BBRDWR | 04-06-19 | 15:50

Nog niet zo lang geleden was gewoon 2 x 7 dagen voorarrest via de RC van toepassing. Ook voor minderjarigen. Wanneer is dit veranderd? En hoe dan?

Mammeloe | 04-06-19 | 15:40

Hier ben ik toch wel even sprakeloos van...
Als je iemand een tik geeft weet je toch dat je iemand iets aan kunt doen ?
Al is het een zere plek of een gebroken tand, of zoals in dit geval nog veel erger..

Wijze uit het Oosten | 04-06-19 | 15:37

Verschrikkelijk voor Younes, maar ik denk dat verdachte geen blanke was, anders was het wel breed uitgemeten geweest in de media. Stille marsen tegen racisme etc..

Willy Keutel | 04-06-19 | 15:37 | 2

Volgens de onderbuik is het een lichtgetinte die op kickboksles is geweest.

voldemort | 04-06-19 | 15:46

apart: geen initialen dus allochtoon?
of: geen vluchtgevaar: dus autochtoon?

Hemmenaar7 | 04-06-19 | 17:25

niet overdrijven mensen, justitie moet prioriteiten stellen en het is niet dat hij zijn parkeerbonnetje een dag te laat heeft betaald

wlodek | 04-06-19 | 15:36 | 1

gelul

langzullenweleven | 04-06-19 | 15:59

Dit is een schoolvoorbeeld voor eigenrichting. De overheid doet zijn werk niet goed, dus moet je het zelf doen.

azijnseikerT | 04-06-19 | 15:33 | 1

Ze dwingen je min of meer. Net als die Pool die opa oma en de kleinkinderen uit het leven rukte met zijn Poolse rijstijl. Die vader moest ook met stoelen gaan gooien voordat ze wakker werden in de rechtszaal.

Dirk III | 04-06-19 | 15:44

Dit land is op bijna alle fronten een onnoemelijk kudt land aan het worden . De maatschappelijke verarming zie je overal toenemen . Met heel veel weemoed denk ik vaak terug aan de jaren 70 , 80 en 90 van de vorige eeuw toen geluk echt nog heel gewoon was .

leo59 | 04-06-19 | 15:33 | 4

Wel eens van krakersrellen gehoord ? Je wordt oud opa.

Nummer 14 speciaal | 04-06-19 | 15:41

@Nummer 14 speciaal | 04-06-19 | 15:41: Als je niet met krakersrellen geconfronteerd wilde worden, dan meed je ze. Nu worden regelmatig argeloze mensen gewoon zonder aanleiding op straat in elkaar geslagen of met een mes geprikt door agressieve lieden, meestal in een groepje opererend.

artie | 04-06-19 | 16:13

@Nummer 14 speciaal | 04-06-19 | 15:41: Man , man die krakersrellen vallen totaal in het niet vergeleken met wat er nu allemaal iedere dag gebeurt. Onnozele puber !

leo59 | 04-06-19 | 16:43
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, als het een geval is van 1 klap die compleet verkeerd afloopt vind ik het ook moeilijk om de bezorger daar volledig voor af te rekenen. Het is geen gevalletje kopschoppen of zo, dit is gewoon botte pech. Hoe vervelend dit ook is voor familie van het slachtoffer

ZonderNaam | 04-06-19 | 15:32 | 10

ik was hem aan het zoeken in "De hollende kleurling" (blz 119), maar ook hierboven referentie over gevolgen daad:
CiTy3 | 04-06-19 | 15:45 | reageer |

TheseDays00 | 04-06-19 | 15:52

@Dandruff | 04-06-19 | 15:49:
Ook als je met je dronken kop iemand aanrijdt krijg je een veel lagere straf dan wanneer je moedwillig over iemand heenrijdt

ZonderNaam | 04-06-19 | 15:56

@ZonderNaam | 04-06-19 | 15:52: Dan was het racisme, nu niet. Toch? En de dader reed met zijn scooter op een groep mensen in tijdens Bevrijdingsdag.

Apollo | 04-06-19 | 16:09
▼ 7 antwoorden verborgen

Is het al bekend of dit incident etnisch gerelateerd is?

McMarx | 04-06-19 | 15:31

Je kan natuurlijk als familielid/vriend/vriendin in moment van verstandsverbijstering en aangeslagenheid de dader opzoeken en zorgen dat hij voortaan alleen nog maar kan communiceren met een aanwijsstokje via zijn mond.

Nu is dat natuurlijk niet aan te raden, daarnaast is de strafmaat in Nederland zo fatsoenlijk dat de dader de rest van zijn leven lang met schuldgevoelens moet rondlopen. Daarbij ook nog uitgaande van de mentale beperktheid, want als je iemand keihard op z'n hoofd slaat snap je als maaltijdbezorger niet dat het blijvend letsel kan oplopen. Er zijn hier duidelijk twee slachtoffers....

litebyte | 04-06-19 | 15:30 | 5

Je weet zeker dat Younes ook slachtoffer is? Of is de mentaal beperkte maaltijdbzorger bij nader inzien de enige?

Prinsemarij | 04-06-19 | 15:42

Eén van de twee verdient Bubba in de long stay. Je mag raden welke.

Grijskijkert | 04-06-19 | 15:46
▼ 2 antwoorden verborgen

De Zwolse pliesie zegt dit 10x per week te zien. Goeie grutjes wat een kut dorp moet dat wezen.

Shareholder II | 04-06-19 | 15:30 | 5

@litebyte: Artikel Stentor, voorlaatste alinea.

Shareholder II | 04-06-19 | 15:34

@Shareholder II | 04-06-19 | 15:34: Verhip inderdaad, de lokale AD maakt er inderdaad melding van.... het zal wel uit zijn context zijn gehaald (aldus de politie....)

litebyte | 04-06-19 | 15:38

@litebyte: Vast een verkeerd citaat. Ondertussen kon dit wel eens op 240 uur taakstraf uitdraaien voor deze beestachtige bezorgdienstbezorger?
Conclusie: Zwolle ligt er wmb uit voor het ESF.

Shareholder II | 04-06-19 | 15:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Een jaar of 20, 25 geleden las ik een artikel over Nigeria, waar politie en overheid totaal onbetrouwbaar waren. Daar was diefstal op gegeven moment zo'n probleem dat marktkooplieden onderling afspraken elkaar te helpen bij het gruwelijk vermoorden van dieven; ter afschrikking.
Georganiseerde bendes op hun beurt maakten daar ook weer gebruik van, door willekeurige voorbijgangers onverwachts op te jagen ("houd de dief!"). Terwijl het plebs de arme sukkel aftuigde, met benzine overgoot en in brand stak gingen zij er met de koopwaar vandoor.

Ik ben dus tegen eigenrichting, om heel veel redenen.
Maar als een overheid haar burgers niet beschermt dan gaan mensen uiteindelijk zichzelf beschermen. Volstrekt begrijpelijk.

Dus als we hier situaties zoals bovenstaand willen voorkomen dan wordt het tijd dat politie, justitie en overheid hun verantwoordelijkheid nemen.
Eigenrichting leidt niet alleen tot "recht van de sterkste", veel onschuldige slachtoffers en extreem zware (dodelijke) straffen voor kleine vergrijpen. Een staat die op eigenrichting draait is ook ideaal voor onruststokers die pogroms willen organiseren.
Dat moeten we niet willen.

Dandruff | 04-06-19 | 15:29 | 1

Anno 2019 is Nigeria nòg steeds een compleet shithole. Vol met bankdirecteuren en beheerders van giga erfenissen, dat dan weer wel.

Grijskijkert | 04-06-19 | 15:48

"Dit is een doodgoeie jongen, geen strafblad, alles op de rails. "
Doodgoeie jongen dus dan maakt het niet uit dat hij iemand (bijna) dood slaat. Dus iedereen met een gewoon leven zonder strafblad mag iemand zonder gevolgen dood meppen?
Mooi land.

osolemio | 04-06-19 | 15:28 | 1

"Op een gegeven moment zie je dat Younes naar achteren loopt met zijn handen halfhoog in de lucht en de handpalmen naar voren (teken van overgave). Die koerier loopt zeker vijftien, twintig meter achter hem aan, die is er echt op uit om iemand te slaan. Hij deelt één klap uit aan Younes en loopt dan lachend weg.” Dit klinkt als een doodgoeie jongen...

Tilburger | 04-06-19 | 15:38

Traumabezorger

Kaltsnautzige | 04-06-19 | 15:28 | 1

Deliverboo.

Shareholder II | 04-06-19 | 15:33

Ik wil eigenlijk de beelden zien voor je iets zinnigs kan zeggen over schuld of intentie. In elk geval zeer trieste zaak.

Bvdb | 04-06-19 | 15:26 | 1

Iemands schedel kapot slaan is onder geen enkele omstandigheid goed te praten. Dat is gewoon moord, of minstens poging tot.

threeheadedmonkey | 04-06-19 | 15:29

''Advocaat Rutger van Veen van de verdachte Zwollenaar bevestigt dat er inderdaad nauwelijks sprake was van een vechtpartij. Maar wel dat zijn cliënt verbaal werd belaagd en een duw kreeg.

ALs dit waar is, dan is een klap op zijn plaats en te verwachten en als dat dan net een slechte val+coma oplevert, tjah eigen schuld.

TijgerMuis | 04-06-19 | 15:26 | 10

"Op een gegeven moment zie je dat Younes naar achteren loopt met zijn handen halfhoog in de lucht en de handpalmen naar voren (teken van overgave). Die koerier loopt zeker vijftien, twintig meter achter hem aan, die is er echt op uit om iemand te slaan. Hij deelt één klap uit aan Younes en loopt dan lachend weg.”

Apollo | 04-06-19 | 15:59

@VolleBak | 04-06-19 | 15:49: en??? je weet al zeker dat dat nu ook een eierschedelcasus betreft? Nee? lul dan niet!

langzullenweleven | 04-06-19 | 16:01

@langzullenweleven | 04-06-19 | 16:01: de strekking van het arrest is dat je als dader verantwoordelijk bent voor de gevolgen van jouw actie, ongeacht bijzondere omstandigheden.. zoals een eierschedel of dat de ander is begonnen... met je lul dan niet..

VolleBak | 04-06-19 | 16:10
▼ 7 antwoorden verborgen

"Dit is een doodgoeie jongen, geen strafblad, alles op de rails"
Als ik dit zie staan, weet ik de afkomst van de dader al...... één van de weinigen die nog geen strafblad had, heeft er nu dus ook eentje....

Waakvlam | 04-06-19 | 15:24 | 4

@Hetkanverkeren | 04-06-19 | 15:38:
Hoezo? Een maaltijdbezorger komt nog eens ergens, ontmoet heel veel mensen en geen dag is hetzelfde. Kortom, dé job voor de jonge ondernemer.

kweethetooknietbeter | 04-06-19 | 15:51

@Hetkanverkeren | 04-06-19 | 15:38: weet jij veel. Misschien heeft ie een vast contract in de wacht gesleept. En is zijn kostje gekocht.

azijnseikerT | 04-06-19 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

"Dit is een doodgoeie jongen, geen strafblad, alles op de rails.". Je moet het maar durven te zeggen hé. Wat een malloot. Als ik in Zwolle woonde zou ik voorlopig maar niets meer bestellen bij de scootergastjes.

En er was in juridische zin door het OM niets te vinden waarmee ze deze droeftoeter langer vast konden zetten? Ik heb de indruk dat het OM geen zin had even creatief te zijn.
Sterkte voor de jongen en zijn familie.
-

Bernhard de II | 04-06-19 | 15:23 | 1

Natuurlijk is er altijd een reden te bedenken om hem vast te houden, nl. recidivegevaar. Gewoon keihard volhouden dat die idioot in staat is tot herhaling.

Prinsemarij | 04-06-19 | 15:28

Dit land is stuk.

Leyrann | 04-06-19 | 15:23 | 4

@litebyte | 04-06-19 | 15:34: Juist, gewoon wegwezen hier. Betaal liever de hele berg belasting ergens anders waar ze er wel wat nuttigs mee doen.

Dirk III | 04-06-19 | 15:38

@Dirk III | 04-06-19 | 15:38: Geen enkel land is perfect Dirk, Maar het gaat (dat zie je letterlijk van grote afstand beter) nu niet echt geweldig in NL m.b.t. gezag-beleid-verantwoordelijkheidsgevoel. Noem mij 1 (slechts 1) overheidsdienst in Nederland die echt goed functioneert. Waarvan de Nederlandse bevolking zegt, dat is iets waaruit blijkt dat verantwoordelijk bestuurders het goed op orde hebben.

litebyte | 04-06-19 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland wordt steeds veiliger.
Kunnen de verdachte niet langer vasthouden dan 24 uren.
Hoe zit het dan met de waxinelichthoudergooierzaak dan? Hij zat 2 jaren in voorarrest.
Yep, er is verschil tussen de elite en het klootjesvolk.

ProAsfalt | 04-06-19 | 15:23 | 1

Ja dat is het echt hé. Je gooit een glaasje tegen een koets waar met zekerheid geen gewonden door gevallen zouden zijn of je slaat iemand tot kastplantje en je loopt binnen 48 uur weer fluitend naar huis.

Dirk III | 04-06-19 | 15:40

Er is maar 1 straf wat mij betreft voor tuig! Opruimen beter voor iedereen.

Maxx! | 04-06-19 | 15:23

Tja, dilemma's. Als je de link doorleest blijkt de verdachte/dader niet een crimineel is, de man wordt volledig aansprakelijk gehouden, er is geen vluchtrisico. Kost de samenleving echt knaken hoor als we iemand vasthouden. En voor echte criminelen is er een plekje minder met kans tot vrijlating. Ja, de gevolgen zijn ernstig in dit incident, point noted. Dus, wat ik zeg: dilemma. In ieder geval niet zo makkelijk gesteld zoals Mosterd het weer maakt.

Knoopsgat | 04-06-19 | 15:22 | 4

Zeer zeker wel zo makkelijk gesteld zoals Mosterd het maakt. Als de overheid het geweldsmonopolie heeft, moet zij ook ervoor zorgen dat mensen gestraft worden - dat is naast herhaling voorkomen ook: genoegdoening en voorbeeld stellen.

bleached | 04-06-19 | 15:28

Allen dan jammer dat als hij zo lang in voorarrest heeft gezeten en rechtzaak begint tegen hem dat hij een uitspraak/straf krijgt die lager is dan het voorarrest... Daar krijgt hij dan weer een vergoeding voor en die betaald de belasting betaler natuurlijk weer

Thijsz | 04-06-19 | 15:34
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is een gevalletje doet-ie-anders-nooit en dan kunnen ze hem juridisch niet vasthouden. Want het is natuurlijk een doodgoeie jongen etc. etc. etc.

matatwork | 04-06-19 | 15:21

Poging tot doodslag. Sinds wanneer kan je zo'n misdadiger niet langer vasthouden. De ruggengraat van het OM is aan zware corrosie onderhevig. Daar mag nodig de bezem eens doorheen.

Sprinkhaan | 04-06-19 | 15:21 | 1

Het OM moet zich gewoon aan de wet houden en kan je dus geen verwijt maken.
Die wetten worden gemaakt door de geharde professionals in de regering en 2e kamer, maar die zijn drukker bezig met hun telefoon en onzinnige kamervragen.

Monkey Cabbage | 04-06-19 | 17:13

Dit land is doodziek. Veel sterkte aan het slachtoffer, familie en vrienden. En hopelijk dat die doodgoeie jongen die nooit iemand kwaad doet toch maar snel naar de hel gaat.

Nigel Garage | 04-06-19 | 15:21

Zeg eens eerlijk. Hoe goed werkt dat pappen en nathouden in Nederland nou? Ik begrijp alleen niet hoe het OM kan roepen dat er geen kans op recidive is. Dat kunnen ze nooit binnen twee dagen hebben bepaald. Hier in de VS zit je tenminste nog vast totdat je wordt voorgeleid..

Las net ook het verhaal van de Utrechtse studenten en haar stalker.. In de VS word doodslag als onderdeel van stalking gewoon gezien als murder first degree en al helemaal als je zelf een mes meeneemt. Dat kun je je ook nog wel een straf zonder kans op vervroegde vrijlating verwachten..

TuurlijkNiet | 04-06-19 | 15:21

De politie beeft voor minderheden,
helaas was het slachtoffer,
een gewone witte blanke man,
........ doorlopen nix aan de hand.

Kanarie_Geil | 04-06-19 | 15:19 | 1

Een gewone blanke man genaamd Younes?

Kukooo1 | 04-06-19 | 18:53

Mijn dag is getekend door verdriet en ik ben er misselijk van. Wat is dit vreselijk. Sterkte aan familie en vrienden.

Willem_Oltmans | 04-06-19 | 15:17

Die rechtszaak laat nog wel een tijdje op zich wachten. Daarna in beroep en daarna in cassatie. Dan zijn we zo’n jaar of zeven verder. Daarna start procedure inhechtenisneming, gevolgd door wachttijd.
Die zit zeker vóór 2028 niet in de knast.

Prinsemarij | 04-06-19 | 15:13 | 3

Die komt nooit vast te zitten. Gaat waarschijnlijk foetsie. Gaaf land!

threeheadedmonkey | 04-06-19 | 15:18

Jezus Christus. Wat leven we toch in een kutland met dank aan het keer op keer falende justitie. Die gast moet toch gewoon minimaal vastzitten voor poging tot doodslag?

Dirk III | 04-06-19 | 15:12

"Dit is een doodgoeie jongen, geen strafblad, alles op de rails. Dit is een incident waarvan ook de politie zegt dat ze er tien per week zien."

Aldus de advocaat van de verdachte. Max. straf is 3-4 jaar, maar door allerlei factoren waarschijnlijk lager.

RandomAct | 04-06-19 | 15:11 | 2

120 uur taakstraf en kickboxlessen.

kweethetooknietbeter | 04-06-19 | 15:40

O, die hoeft niet te zitten, wees maar niet bang. Is zijn eerste vergrijp, dus dat wordt hooguit een taakstraf, maar minder uren dan Jenny.

Deksmaat | 04-06-19 | 16:42
-weggejorist-
Goofje | 04-06-19 | 15:11

"Hij heeft verschrikkelijk veel spijt van die klap. Toen ze hem vertelden dat die jongen in coma lag schrok hij zich kapot. Dit is een doodgoeie jongen, geen strafblad, alles op de rails."

Hopelijk heeft de bezorger wel recht op een forse schadevergoeding want dit gaat natuurlijk niet in de koude kleren zitten. Wat een ontzettende goeierd die jongen.

priks | 04-06-19 | 15:10

In Rotterdam noemen ze dat Nouri worden. Echt vreselijk voor Younes en zijn familie.

Patje2011 | 04-06-19 | 15:10

Ze kunnen hem niet vasthouden omdat op iemand in coma slaan niet meer dan 12 jaar staat. Daar gaat het dus mis. Die jongen wordt waarschijnlijk nooit meer wakker. De consequenties zijn in principe hetzelfde als bij doodslag. Je hebt iemand zijn leven ontnomen, waarom zou je zelf na een jaar of vier weer verder mogen met je leven? Waarom wordt er niks gedaan aan de laffe straffen in Nederland? Het gaat altijd maar over het re-integreren van de dader in de samenleving, nooit om vergelding.

Verkneukelaar | 04-06-19 | 15:10

Dit is gewoon een leuk kadootje van de wetgevende en rechterlijke macht aan de kiezers die hiervoor eindverantwoordelijk en dus medeplichtig zijn.

obominotie | 04-06-19 | 15:09 | 1

Bingo!

De Profundus | 04-06-19 | 15:17

"Dit is een incident waarvan ook de politie zegt dat ze er tien per week zien. Maar helaas deze keer met ontzettende gevolgen.”

Goh, misschien moeten agressieve kutventjes niet 10x per week iemand een klap voor z'n harses verkopen, dan gaan ze misschien ook niet voor dood door schuld achter de tralies.

Dibs | 04-06-19 | 15:09 | 1

Incident. Tien keer per week. Iets klopt er dan niet.

3*links=rechts | 04-06-19 | 19:04

We hebben wat nieuwe wel werkende juridische dingetjes nodig in de veranderende maatschappij. Baseer ze eens op gezond boerenverstand. Zoals ook het trendy opa's en oma's knock-out slaan een wat andere daderaanpak vraagt.

de7derechter | 04-06-19 | 15:07 | 3

Gaat pas komen als het nog veel verder escaleert, ben ik bang.

threeheadedmonkey | 04-06-19 | 15:10

@threeheadedmonkey | 04-06-19 | 15:10: hoe ver nog dan? We hebben al een politicus die door een gekkie is doodgemaakt. Een columnist die door een ander gekkie is doodgemaakt. Een jonge dame die dood is gemaakt door weer een ander gekkie. Het lijkt er op dat psychologische zorg - of het gebrek er aan - op dit moment de gemene deler is.

Skinkie | 04-06-19 | 15:39

@threeheadedmonkey | 04-06-19 | 15:10: Correct... Zolang justitie/OM/rechters en andere daarvoor opgeleide en ingehuurde figuren dit soort schoftengedrag blijven labelen als 'incidenten' zal er bar weinig veranderen. En komen ze tot inkeer vanuit voortschrijdend inzicht dan blijken er geen cellen meer beschikbaar te zijn. Niet zozeer omdat de gevangenissen volzitten maar omdat er complete gevangenissen opgedoekt zijn..

loze stijl | 04-06-19 | 17:30

Younes is niet de dader? Verwarrend allemaal, sterkte Younes!

pibasso | 04-06-19 | 15:07 | 1

Ja, mijn autocorrectie begreep het ook niet direct.

Mammeloe | 04-06-19 | 15:35

ja, binnenkort een bakkie thee bij de burgemeester, hoofd van politie, en een dikke vette foei!

thepinkpainter | 04-06-19 | 15:07

Weer een voorbeeld van een malloot die bewust vrij rond mag lopen. En maar ontkennen dat dit een patroon is.

OudeNederlander | 04-06-19 | 15:06

Met welke hand heeft hij geslagen ? Afhakken naar Middeleeuws recept. En dit alles onverdoofd graag. Daarna nog 10 jaar dwangarbeid verrichten op Rottemerplaat.

Eendragtmaaktmagt | 04-06-19 | 15:05 | 1

Eerst 10 jaar dwangarbeid en dan pas die hand onverdoofd eraf lijkt mij beter wat arbeidsproductiviteit betreft.

Schuldenbrau | 04-06-19 | 15:17

Beetje voetballen kijken. Op bevrijdingsdag. Dan vraag je er ook wel een beetje om.

noordwal | 04-06-19 | 15:05
-weggejorist en opgerot-
silverhees | 04-06-19 | 15:05

Het is complex.

RickTheDick | 04-06-19 | 15:04

kopje thee , Iemand?

dorstig! | 04-06-19 | 15:01 | 1

Earl Grey. Extremely hot. Over de smoel van de dader, graag.

threeheadedmonkey | 04-06-19 | 15:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken