Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Montasser AlDe'emeh legt uit waarom IS-strijders/bruiden mogen wieberen

De OG van het Syrische vraagstuk aan het woord.

Social

Mooi man, bij De Nieuwe Maan, dat momenteel belegerd wordt door de Ottomanen. Montasser AlDe'emeh in motorjack, hoodie en high fade aan het woord over het al dan niet repatriëren van IS-strijders- en vrouwen, met de nadruk op NIET. Sowieso onze favoriete Palestijn sinds ballerina Rima Baransi. En ja, wat klinkt het eigenlijk vanzelfsprekend als Montasser het zo helder uitspelt. We moeten dit dossier bezien vanuit de slachtoffers van IS: de ontelbare vrouwelijke Yezidi-slaven, iedereen die in een oranje overall voor hun camera's eindigde, alle slachtoffers van terrorisme in het Westen. Én, zoals we lezen in dit Volkskrant-interview met gevluchte Yezidi's, zijn ook IS-vrouwen hierin alles behalve onschuldig: "Wij hebben van tientallen yezidi-vrouwen die aan IS wisten te ontsnappen gehoord hoe zij door IS-vrouwen werden klaargemaakt voor verkrachting. Zij dwongen yezidi-vrouwen make-up op te doen en schone kleren aan te trekken, en sloten ze daarna op in de slaapkamer waar ze verkracht werden door IS-strijders.

En wat te denken van dat onlangs ontdekte massagraf met vijftig (!) onthoofde (!) vrouwelijke (!) Yezidi-slavinnen. Of dan de repo (na de breek) over buitenlandse IS-bruiden, veel uit Frankrijk en Duitsland, in Koerdische hechtenis. "They all complain about life in the camp", waarna een """Française""" haar beklag doet over de faciliteiten. En dan de Koerdische kampdirecteur op 1:57: "We thought we could put them [the foreign women] together with the Syrians and the Iraqis, and that they would adapt, But they're ferocious, they burned some of the Syrians' tents, they would call them cockroaches, infidels. They consider themselves as the only true Muslims. So we had to separate them." Twee dingen worden steeds duidelijker: berecht dat onverbeterlijke tuig in hun eigen culturele sphere, en geef die Koerden godverdomme een eigen staat. Enige volk waar je iets aan hebt daar.

Social

Gevlucht Yezidi-meisje komt IS-verkrachter tegen in Duitsland

Social

Reaguursels

Inloggen

Geen Stijl; waarom is die tracker pixel groen? <div class="not-a-pixel hidden-xs" style="background-color: rgb(0, 255, 0); top: 28%; left:1%; position: fixed; width: 2px; height: 2px; z-index:99999;"></div>

Jan Lange3373 | 03-03-19 | 12:31

Ik gun elke jankende jihad-bruid en jihadist hetzelfde lot als hun slachtoffers. Terughalen ok, maar dan pas nadat we de doodstraf en/of echt levenslang hebben terugingevoerd. Tot die tijd gewoon daar laten zitten onder de mens-onterende omstandigheden die ze verdienen en ze door hun god is gegund.

ratelaar | 03-03-19 | 08:03

Het naar Nederland halen is een dure grap... wij moeten zorgen voor opvang, huisvesting, zorg en een levenslange uitkering.

sociaal_econoom | 03-03-19 | 06:01

Het is ranzig schandalig om tegen die kakkerlakken 6 jaar te eisen in NL. Het betekent nul besef bij het OM over het gedachtengoed en de daden die daaruit zijn voortgekomen. Oorlogvoeren onder een vreemde vlag, de bevolking, het land en leven vernietigen, daar hoort een echte straf op te staan. Een zoals de Koerden, Iraki's en Syriërs durven uitdelen en die hen rechtvaardigheid zal geven. Schaamteloos, dat Nederlandse OM en de batterij strafrechtadvocaten die niet toezien op een eerlijk proces maar op een trap na voor iedereen die leed van IS te verduren heeft.

eastender | 03-03-19 | 03:27 | 1

Het valt me alleszins mee die zes jaar. Het hangt denk ik erg af van je inschatting van de intelligentie van juristen. Het is mijns inziens niet mogelijk die te laag in te schatten.

Mazzelstof | 03-03-19 | 12:48

Als je je ziel aan de duivel verkoopt en een ander land binnenvalt om daar als een waanzinnige tekeer te gaan, dan geldt dat voor altijd. Ziel verkocht is ziel kwijt, blijf maar lekker daar tot het je tijd is om zelf naar de hel te gaan.

gekwetst | 03-03-19 | 01:19

Laat maar. Gaan jullie lekker verder met steggelen over dit gajes.

Klappernoot | 02-03-19 | 23:48

Begrijp wegjoris niet helemaal, ik vergeleek islam met het nazisme, dat mag niet meer in een vrij land? Het heeft erg veel overeenkomsten. Vind je zelf ook niet joris?

Datkanjenietmenen | 02-03-19 | 23:12 | 2

Iedereen die zich er aan waagt krijgt tegenstand. Iedereen die geinformeerd is weet waarom sommige wetenschappers onder pseudoniem werk publiceren. Joris moet maar eens een boekje lezen alhoewel ik de indruk heb dat er een nieuwe Jorisknecht is aangetreden: De meest basale waarheden zijn er al onder verdwenen.

eastender | 03-03-19 | 03:31

Ieder geloof heeft een fascistische grondslag. De bedenkers hiervan hebben dit altijd mooi weten in te pakken. Iedereen werd bang gemaakt want bangmakerij is ook één van de instrumenten die de geestelijk leiders hanteren. Dit zie je inderdaad goed terug in de Islam. Prima vergelijking dus die je maakt. Niets mis mee in mijn ogen!

Harrie7949 | 03-03-19 | 11:20

Ik weet niet hoor, alles wat anti westers is moet verbannen worden.

Simpel.

killRoy1982 | 02-03-19 | 22:56

Vergeet niet die ISers willen juist hier berecht worden want zolang het niets met hun persoonlijk te maken heeft dan vinden ze die onerbarmelijke omstandigheden wel top, zolang ze een ander onthoofden dan is het "nein, wir haben das nicht gewűst". Nu dat zij zelf die behandeling of levenslang te wachten staat vluchten ze liever hierheen voor een cel met verwarming en tv. Of beter, ik ben weer zwanger en blijf liever thuis want weg ga ik niet. En in de rechtbank maar janken van ik weet van niets en mijn man was tandarts en zeer lief. Dan vragen ze weer om bewijs dat zij als individu ook handelingen hebben uitgevoerd en komen ze weg met een jaartje cel waarvan de helft al wegvalt met voorarrest. En maar lachen in die moskee.

Blauwe Wafel | 02-03-19 | 22:37

Inderdaad. Aan Koerden heb je wat. Het zijn vriendelijke mensen die van alle kanten gewoon letterlijk het kwaad om zich heen hebben. Fascistische Turken die alles wat Koerdisch is kapot willen maken. Als we de Turken hun gang laten gaan dan zijn deze gruwelijkheden nog niets. Daarnaast hebben de Koerden dus te maken met een instabiel Irak wat wel in hun voordeel is maar toch ook risico's en ook Iran is natuurlijk een lekker land richting Koerden. Mijn zegen hebben ze in ieder geval.

Dirk III | 02-03-19 | 21:50 | 3

Voorop gesteld, ik ben blij dat Koerden dat K.IS verslagen heeft en dankbaar voor. Echter is het onzin te stellen dat het allemaal vriendelijke mensen zijn. In tegendeel. Gelukkig want dankzij hun strijdvaardigheid, gemeenheid, gruwelijkheid wisten ze mede dankzij USA bombardementen als ondersteuning de IS te verpletteren. In NL zijn Koerden totaal geen lievertjes. Ze persen in Den Haag vele mkb ondernemers af, met name Turkse. Ook herinner ik me ook het Koerdische gezin in de Haagsche Schilderwijk die levend verbrand werd, door Koerden. Omdat een neef boos was dat Oom eenstukje land in Turks Koerdistan afgepikt zou hebben. Er zullen heus wel lieve mensen tussen zitten, echter het merendeel zijn de Finnen in Turkije en ook in Den Haag.

Professor Kluns | 02-03-19 | 22:38

Ja, dat klopt. In tijden van oorlog. Onze normen en waarden zijn niet die van een Koerd in ruststand. Dat is gewoon een moslim, zoals alle anderen. Natuurlijk buig ik naar de Koerdische strijders op 4 mei, maar ga me niet wijs maken dat we gebroedelijk ons hogere doel kunnen nastreven. Dat gaat namelijk morgen met elkaar botsen. Dat we de Koerden moeten steunen, daar hoeft geen discussie over te zijn. Maar het westen heeft geen Koerdisch belang.

Klappernoot | 03-03-19 | 00:21

@Professor Kluns | 02-03-19 | 22:38: ook koerden zijn conservatieve moslims, zoals vrijwel iedereen in die regionen.

zeeman73 | 03-03-19 | 09:30

Mijn voorstel is zeer eerbaar:

Draag deze dames over aan de familie van deze jongens die massaal door hun stoere IS-kerels zijn geexecuteerd.
www.geenstijl.nl/3999311/schokkende_f...

Deze bitches hebben geen rechten meer (en als ze nog iets hebben dan als laatste plaatst in NL. Geen zin om in hun levensoverhoud te mogen voorzien. Ik heb no merci met deze Bitches. Sterf in de beloofde desert

nieuws.tpo.nl/2016/12/22/isis-verbran...

' hoe zij door IS-vrouwen werden klaargemaakt voor verkrachting. Zij dwongen yezidi-vrouwen make-up op te doen en schone kleren aan te trekken, en sloten ze daarna op in de slaapkamer waar ze verkracht werden door IS-strijders."

Sterf Bitches !!

Ervaringsdeskundige | 02-03-19 | 19:23 | 2

geen genade voor dit soort wezens...

Rene046 | 02-03-19 | 21:40

En wat hebben de slachtoffers aan uw betoog. Wordt dan de wereld weer normaal of denken we met zijn allen misschien dat het een boze droom was. Ik kan een uren durende video van misdaden tegen de menselijkheid laten zien. Dat kan u ook als het moet, want internet. We moeten dit soort tuig opsporen en veroordelen of desnoods executeren. Later gaan we wel discussieren of het een goede beslissing was. Bonustip: Ja, want overmorgen voeren wij dezelfde discussie en zegt uw soort mensen dat ik een populist en naziaanhanger ben.

Klappernoot | 03-03-19 | 00:50

Montasser AlDe'emeh, hulde hulde hulde !

Mo het varken | 02-03-19 | 18:50

AnalBraunenschweiger | 02-03-19 | 18:03
Wat zouden de Koerden dan moet kúnnen doen met de IS-gevangenen die ze hebben?
Ook zonder "eerlijk proces" executeren?
Wél eerlijk proces?
Middels welke erkende rechtbank dan? En bij schuldig, waar opbergen, of ter dood brengen?

Dat gaat dus niet.
Bedenk in dezen dat Amerika de claim heeft gelegd bij de Europese landen om hun afgereisde IS-oorlogssoldaten en meegereisde slachtfamilie terug te moeten nemen vanuit het Koerdische tussenstation.
En doet Europa dit niet met deze bloeddorstige menssoort, dan krijgt Europa hen vanzelf over de vloer - zelf weten hè?

Natuurlijk is dit krankzinnig van Trump - Amerika.
Wie of wat is hij, en dat continent, om deze dreiging uit te venten?
Nota bene mede geïnitieerd door z'n voorgangers, deze NIEUWE OORLOG.

Het is de islamitische oorlog, zonder nationaliteit of land - dus overal van toepassing.
En dit weten onze regeringsleiders maar al te goed.

Tot slot (voorlopig), ik vond het het beste idee om de Koerden hun eigen staat te laten krijgen, met dus de eer om alle IS-gevangenen zoals nu daar zijn, dáár te berechten.

En, oh hoe machteloos dit gevoel en besef, zo'n enkel burgeridee doet er niks toe.
Rest ons nog te koesteren hoe ons leven hier is - vond ik even voor dit moment.
Want eigenlijk ga ik, zolang ik leef, niet akkoord met deze politieke wereldshit, noch de islamitische slachtpraktijken die in deze kwestie slechts de speelbal is.

Kudtkip | 02-03-19 | 18:36 | 1

Ik snap uw gevoel, maar de Amerikanen zijn grootmeester in dit soort spelletjes. Ze hebben toch niks te doen. Europa moet eerst vergaderen waar het gebit nu weer verstopt is. De UN doet er niet meer toe. Het grote spel is het voortbestaan van de NATO. De Amerikanen laten ons nu voelen hoe het zou zijn zonder een beschermende paraplu. Nou, dat is wel duidelijk. Het wordt chaos en de ene helft van Europa loopt de andere helft uit de kiet te knokken. Er komt geen Koerdistan. Dat was ook nooit de bedoeling. De grote machten hebben in dit conflict kleur bekend. De Sjiitische tak, want Assad is maar een tussenstation en de salafistenverspreiders uit Arabië. Niemand vindt de Koerden lief. Die oorlog daar is nog lang niet over, en ik weet bijna zeker dat de Koerden hier niet als overwinnaar uit gaan komen. Ja, ze mogen de laatste slag winnen, thats it.

Klappernoot | 03-03-19 | 01:08

En dat het sowieso nog onderwerp van "discussie" is, dat verbaast me toch ook wel.

de ondode dichter | 02-03-19 | 18:29 | 1

Mijn wijze vader zegt altijd verbaas je niet maar verwonder je. Het is om gek van te worden en vaak lijkt het wel of alle logica met de jaren langzaam verdwijnt.

Dirk III | 02-03-19 | 21:41

Zag laatst op de NPO een jihadiste of een gewone moslima in vrijwillige burka (ik haal ze allemaal door elkaar), met de oplossing. Ze hadden haar verteld dat de Amish in Amerika ook als streng christelijken daar een nederzetting hadden gekregen.
Laat Merkel, Juncker, Timmermansie of zo'n walgelijk figuur als Rosemuller het maar niet horen, dan komt er in Nood West Europa heel snel zo'n enclave, uiteraard all-inclusieve met alles erop en eraan. Met uiteraard expansie ruimte vanwege het milieuvriendelijke islamitische tig kinderen per moslima beleid.
-
Trouwens kan er niet eens wat meer aandacht komen op de Nederlandse PvdA Omroep, voor die Paul Rosemuller? Graag met wat gegraaf in zijn bedenkelijke verleden en vooral ook zijn walgelijke houding tegenover Fortuyn (Marcel van Dam had beter tegen Paultje de nazi kaart kunnen uitspelen).
Die opgehitste klimaatmeisjes weten echt niet op wat voor een nare GroenLinks oekel ze stemmen en hij huppelt straks nog in de eerste kamer rond ook!
-
Kan, bij het verstek laten gaan van de NPO, Geenstijl anders geen special over Paul Rosemuller doen? Er zijn zat achterhaalde citaten van hem te vinden, waarin zijn toen al achterlijke denkbeelden nu zijn ingehaald door de feiten.

bananabanana | 02-03-19 | 18:25 | 3

Prima plan, hoog hek er omheen. Geen elektriciteit of stromend water, had Mo ook niet.
Ook geen vuurwapens, verbrandingsmotoren, plastic etc... alleen dat wat Mo ook had.

Haram_Kafir_4ever | 02-03-19 | 18:44
-weggejorist-
killRoy1982 | 02-03-19 | 22:57

Ik ga niet nog een keer hetzlfde gevecht voeren, Dat is een uitdrukking. Die VD man is bekend. In mijn kringen noemen die knakker een valse profeet. Daar heeft de islam ook last van, maar dat is een ander verhaal, maar goed. Die valse profeet heeft de oude garde weggejaagd. En zie hier, ik ben een reaguurder geworden. PR is geen goede linkse lijer geweest. Een totale malloot die medeverantwoordelijk is voor de chaos van nu.

Klappernoot | 03-03-19 | 01:39

Onze leiders blinken niet uit in doen wat goed is voor de Nederlandse burger. Dus die terroristen komen waarschijnlijk gewoon hier naar toe. Zij hebben wel rechten, zij zijn zielig, in tegenstelling tot hun slachtoffers? Hun misdaden tegen de mens(elijk)heid kunnen geen gevolg zijn van een slechte jeugd of weet ik veel wat men allemaal weet te verzinnen. En mogen beslist niet ongestraft blijven. Dat is een vrijbrief voor de toekomst.

ArieR68 | 02-03-19 | 18:08 | 1

Maar wij hebben hier een de-radicaliseringsindustrie. Begonnen bij de gemeente Amsterdam met Elatik en consorten is Nederland straks een beursgenoteerde onderneming rijker. De de-radicaliseringsfabriek, iets om trots op te zijn en zonder meer een verrijking.

bananabanana | 02-03-19 | 18:29

Er komt geen Koerdistan nu niet , nooit niet , never niet . Weten al die Landen allang in het Midden -Oosten en vooral die Murkenmeuk niet hier heen importeren .
Zoals de laatste Jaartjes door die Haagse Hippies o.l.v. PvdA/GL en Rutte (VVD) ingang is gezet .
Opvang en Berechting in Eigen Geloofs Regio .

liegende lippen | 02-03-19 | 17:57

Kan me nog het begin van de vluchtelingenstroom herinneren. Ook toen werden slachtoffers met de daders in hetzelfde azc gestopt. Ze hadden zelfs een Facebook pagina aangemaakt met daarop de namen en foto's. En toch hield deugend Nederland al vol dat er geen daders mee gevlucht waren.

Muuke | 02-03-19 | 17:39 | 2

Iets met 'is hysterie'?

Mark van Leeuwen | 02-03-19 | 17:48

@Mark van Leeuwen | 02-03-19 | 17:48: Zoiets. En toen was al duidelijk dat dit, met deze "leiders", gruwelijk mis zou gaan.

Muuke | 02-03-19 | 20:37

"en geef die Koerden godverdomme een eigen staat."

Die koerdische staat is door trump een paar weken geleden verkocht aan de russen.
Als dank voor hun strijd tegen IS kregen de koerden een mes in de rug van de huidige amerikaanse president....

panthoseen | 02-03-19 | 17:36 | 1

En wat doet de EU om een eigen staat voor de Koerden mogelijk te maken?

bananabanana | 02-03-19 | 18:30

Allemaal daar berechten sowieso. En ja ... de kids....... Dit is echt heel ziek.
Ieder in Europa die hierover beslist, over repatriëren van deze vrouwen en kinderen, deze beelden kijken.

AnnaJL | 02-03-19 | 17:43

Blijft de vraag; waarom hebben die Koerden een eigen land nodig en kunnen ze niet gewoon in Turkije wonen.
Waarom doet met name Turkije zo moeilijk over de Koerden.
Het waarom hoor je nooit wat over.

.

kloopindeslootjijook | 02-03-19 | 17:34 | 4

@enorme sukkelzak | 02-03-19 | 17:41:
'Wij komen om jouw cultuur uit te wissen'.
Ja wie wil dat nou..

kloopindeslootjijook | 02-03-19 | 17:46

@kloopindeslootjijook | 02-03-19 | 17:46:
Als Koerden en Yezidi’s gewoon blijven wonen waar ze sinds oudsher al woonden , in Koerdistan en de Yezidi- gebieden dus en niemand dwingt hen een andere kultuur , religie of nationaliteit op en zij dwingen niemand hun kultuur op wat is dan dan het probleem ?
Wie wist - wat uit ?

enorme sukkelzak | 02-03-19 | 17:55
▼ 1 antwoord verborgen

Je loopt een casino binnen en zet al je geld op zwart , en wat denk je , ..?
Ja , Verdomd , rood

“ Ja maar “ , “ wat moet ik nu ? “ , “ mag ik mijn geld terug ? “ gaat je dan weinig helpen
Zelfde situatie hier.
Wellicht zie ik een probleem over het hoofd , want ik zie geen probleem.
Het vervolg lijkt me duidelijk :
1. de lokale bevolking moet recht spreken over deze mensen , zij zijn de slachtoffers , hen is onrecht aangedaan , zij moeten besluiten wat passende straffen zijn.
( moeilijk voor te stellen dat de straffen erger zullen zijn dan wat zij de Koerden en Yezidi's aangedaan hebben - en wat goed genoeg is voor het slachtoffer is goed genoeg voor de dader.
2. De IS lui die na hun straf vrijkomen moeten maar onderdak zoeken bij geloofsgenoten in de regio , waar hun visie op het leven en vooral de dood , wel gewaardeerd wordt.
In het westen hebben deze mensen NIETS te zoeken.

enorme sukkelzak | 02-03-19 | 17:28

Ga er maar van uit dat die sadistische IS koppensnellers in Nederland vertroeteld gaan worden met een huis en levenslange uitkering. Zoiets als een vervroegd Nazi pensioen.

Vrijhetzelaar | 02-03-19 | 17:22 | 1

Vergeet het maar. ISIS zal worden uitgeroeid. Onze laffe overheid kan zieken wat ze waard is. Maar, dat brengt hooguit contra-terreur. Verwacht ik. ISIS moet je met vuur en zwaard bestrijden. Daar is nooit plek voor in Europa.

Shareholder II | 02-03-19 | 18:16

"die Koerden godverdomme een eigen staat. Enige volk waar je iets aan hebt daar."

Ja, tot IS is opgerot. Dan gaan ze net vrolijk door met het onderdrukken en misbruiken van hun eigen vrouwen. Staphorst en Urk zijn er niets bij. Ga nou niet net doen alsof orthodoxe christenen wel goed zijn, alle orthodoxen zijn niet goed snik...

Dauthi | 02-03-19 | 17:17 | 4

Veel Koerden zijn Alevieten, dat zit net even anders.
Vrouwen zonder hoofdoek (bemoeien mannen zich ook niet mee), gemengde moskee, geen ramadan (je kunt je ook het hele jaar beheersen) en Alivietische vrouwen worden aangezet om te studeren, aka een eigen leven of baan te hebben. Enfin, dat zie ook terug de vrouwelijke soldaten.

kloopindeslootjijook | 02-03-19 | 17:45

Koerden zijn bros

Phreack | 02-03-19 | 18:28

De man die nu nog een Koerdische vrouw wil onderdrukken kan beter eerst zijn ballen veilig opbergen.

Cerpio | 02-03-19 | 19:28
▼ 1 antwoord verborgen

AnalBraunenschweiger | 02-03-19 | 16:00
Dat wordt opgedragen door Amerika, die claimt al die IS-misdadigers gevangen te hebben en bij de Koerden onder gebracht.
Hieronder geef ik nog verder reply waarom jouw opvatting in principe prima is, maar tegelijk complex.

Allereerst; voor het bijeen houden van ruim 800 IS-misdadigers zouden de Koerden al een eigen staat verdienen. Zij hebben overigens ook actief mee gestreden om dit slachttuig op te pakken.
Eigenlijk zitten deze te berechten figuren knijp in een land dat officieel niet bestaat - iets dat heel anders is dan het kalifaat dat ook niet officieel wordt erkend. Behoeft geen verdere uitleg neem ik aan.

Mijn idee was en is dat de Koerden hun eigen staat krijgen, en dat daar het Islamitisch Oorlogstribunaal wordt gevestigd - geheel gefinancierd door Europa.
(Verhofstadt heeft ver z'n kapotte gebit voorbij gepraat over WO III, met Afrika als Chinese "achtertuin" - da's *kuch* alleen maar economisch en natuurvervuilend met al die spullen en productie + AFVAL ervan).

Terug naar Het Tribinaal.
De uit te vaardige straffen worden gebaseerd op het strafrecht van de landen waarin deze misdaden, de islamitische genocide, zijn gepleegd - zoals jij aanhaalde Syrië en Irak.

Hiermee hoef je niet in extra deal-schimmigheid met Assad te treden o.a.
Hij was het probleem waardoor er daar burgeroorlog kwam - as if.
Er is alleen maar gestreden tegen burgers, door Assad en (hoeveel zijn het?) 22 verschillende islamitische clubs die tegen elkaar moesten vechten - toch?

IS als dé hardcore tegen de binnenlandse dictatuur?
Kom, we weten allemaal dat de islamitische overheersing de intentie draagt om agressief de mensheid (zelfs van "gelijk" gezindte) te onderdrukken - met als recente genocides aldaar, als wel de aanslagen in het westen, en verder wereldrond.

Laat Koerdië, Koerdistan, Koerdland (of laat ze een geschikte naam kiezen) de eer krijgen voor zo'n Tribunaal.

Kudtkip | 02-03-19 | 17:14 | 2

Prima, Laat Koerdistan de eer mar dan krijgen. Maar zoals ik het lees zien de K

AnalBraunenschweiger | 02-03-19 | 18:00

@AnalBraunenschweiger | 02-03-19 | 18:00: Mijn excuses. Zoals ik het lees weten de Koerden niet wat zij met al deze krijgsgevangenen moeten doen. De landen van herkomst doen of ze water zien branden en steken hun kop in het zand. Lever ze gewoon over aan de autoriteit ter plekke. Met alle regards aan de Koerden.

AnalBraunenschweiger | 02-03-19 | 18:03

Vooralsnog zie ik de onderlinge vijandigheid tussen Koerden en ander olievolk als het meest in het oog springende verschil tussen deze vluchtelingen-producerende culturen.
Wel eens met een Koerd gepraat en deelde zijn diepe zelfbewondering niet zo.

Maar goed. Met massale Amerikaanse luchtsteun hebben koerden de liefdesbaby van 0bama en de EU tot overzichtelijke proporties teruggebracht. De erotiserende dagen van de islamitische lente zijn gelukkig weer over de top. De grootste schurken zitten weer veilig in ons AZC.

Duss, een lauw hoerA voor de Koerden.

Jan Passant mk2 | 02-03-19 | 17:10

Walgelijk zoals dat volk alleen maar loopt te klagen. Ze belijden nog steeds hun liefde voor "het kalifaat" Baghdadi, en dat ze een die fantastische islamitische superstaat wilden, een duizendjarig rijk zeg maar. Natuurlijk hebben die vrouwen mee gedaan aan alle gruwelijkheden in IS. Getuigenissen genoeg en als je dan hoort wat de Koerdische directeur vertelde over de houding tav andere, moslims die blijkbaar zich wel als mens opstellen..... worden uitgemaakt voor ongelovigen, minderwaardig enz.

Helaas is dat niet uitzonderlijk. Ik weet van 2 vluchtelingen hoe het leven in de Nederlandse opvang is. Ook dan verhalen over de intimidatie door een groep moslims (niet iedereen) en dat deze de hand boven het hoofd wordt gehouden door de leiding, in Nederland dus!

Niet hier heen halen. Als we de kinderen dan clementie geven, want die kun je geen schuld geven aan de misdaden van de ouders, dan alleen hier heen halen als ze in een pleeggezin komen en de biologische ouders niet meer mogen zien.

Nuuk | 02-03-19 | 17:08
-weggejorist-
CindyCarter | 02-03-19 | 17:08

Gegokt, gecollaboreerd en verloren. Helaas pindakaas. Moet je nu niet gaan huilen dat je geen google hebt, de profeet geeft je alles wat je nodig hebt.

Binnenbaan | 02-03-19 | 17:04

Uiteindelijk is er maar 1 islam. Dus zoveel medelijden met andere moslims heb ik niet.
Ze kunnen er ook uit stappen als ze tenminste een ander boek lezen dan alleen de Koran. De koran is Mein Kampf in het kwadraat en veel kwaadaardiger.
De Islam is tegen mensen.

watergeus | 02-03-19 | 17:03

@Scapos
Ze kunnen er zo vanaf als ze willen. De moordenaars en Syriëgangers die dienst bij ISIS namen, gaven zelf het voorbeeld. Iets waar je momenteel nauwelijks iets over hoort, want het gaat om terugkeer, hunamiteit en "berechting", maar niet over de echte slachtoffers.

Heiner | 02-03-19 | 16:59

@Oepsie 1234
Wat is het probleem? Die Koerden of de vrome Moslims van Islamitische Staat die roofden, moordden en verkrachtingen pleegden voor hun profeet en god? En alle stiekeme sympatisanten van deze vrome rovers, moordenaars, verkrachters en slavenhandelaren. Laten we wel wezen, zolang het streven naar de totale vernietiging van het Moslim extremisme binnen de Islam minder belangrijk is dan gel*l over halal, vs haram. Hoofddoekjes, de hadj, ramadan, iftar of andere uitsloverij, blijft het eenmisdadige doctrine.

Heiner | 02-03-19 | 16:56

Maar hoe zit het eigenlijk met de Al Qaeda bruidjes? En de Ahrar-al-Sham bruidjes? Het voormalige IS-gebied is inmiddels vrijwel volledig bevrijd, maar IS was slechts een uitwerpsel van Al Qaeda, dat nog altijd heer en meester is in Idlib - vooral dankzij steun en bescherming van VVD-typetjes in binnen- en buitenland.

obominotie | 02-03-19 | 16:56

Hoe moet ik als niet moslim, een keuze moeten maken of ik wel of niet mensen moet vertrouwen die de islam volgen, als hun onder elkaar nog niet eens weten of ze andere moslims kunnen vertrouwen, ze met angst leven als iemand merkt dat ze niet 100% overtuiging de islam volgen, en voor hen bepaald worden is dat de echte islam bestaat uit het volgen van de koran en nog erger de hadith, en ze dus als slechte moslim beschouwt kunnen worden door vele extremere moslims en de vele in Nederland wonende sallafisten.
voor mij is een moslima zonder hoofddoek een mooi goed teken van integratie,
of een moslim die vriend is met een home, of jood of nog mooier, een moslim met maar 1 paspoort.....
maar dan nog heb ik een onderbuik gevoel dat dit maar schijn is, vooral als ik kijk hoe de Zogenaamde Nederlandse moslims zich toch negatief weer uiten als ze in de media terecht komen, vooral de jongere generatie.
Voor mij zijn mensen die de hel opgezocht hebben uit zelfverrijking in die landen, zelf verantwoordelijk, en zou het gerechtigheid zijn, dat men ze daar houd en ook slachtoffers daar de kans geeft, om ze aan te wijzen, en terecht kunnen worden, daar moeten wij ons hier niet mee bemoeien, helaas zijn er al enorme aantallen terug gekomen, en die moeten hier voor het gerecht komen, en het liefst daarnaartoe terug gestuurd worden, als is het uit respect voor de slachtoffers, ook de echte slachtoffers die hierheen gevlucht zijn.
hun zijn naar ISIS gegaan, voor meer en extremere Islam.
Wij vangen de mensen wel op die daar juist voor op de vlucht zijn..
Helaas is het niet zo.

Rene046 | 02-03-19 | 16:51

VVD-ers, PvdA-ers, CDA-ers en D66-ers herkennen zichzelf in deze IS-kolonisten, en zullen dus nooit en te nimmer akkoord gaan met serieuze straffen voor dit tuig. Wen er maar aan.

obominotie | 02-03-19 | 16:48

Waarom zouden de Koerden recht hebben op een eigen staat? Dan zouden de Friezen, Catalanen, Palestijnen, ETA ect ook maar recht moeten hebben op een eigen staat? Niemand heeft recht op een eigen staat..... je zult gewoon je eigen staat vrij moeten vechten, niemand geeft grond gratis weg.

Oepsie1234 | 02-03-19 | 16:39 | 5

@Baron Clappique | 02-03-19 | 16:42:
Tja zoals de geestelijke staat van reaguurder Beste landgenoten?

miko | 02-03-19 | 16:49

Waarom ?
Omdat die mensen daar wonen.
Omdat het hun land is , het land van hun ouders en grootouders , het land dat generaties voorouders van hen bewoonden en opgebouwd hebben.
Omdat zij de rechtmatige eigenaren van die grond zijn en als ze met elkaar een staat willen vormen dat dan kan - simpel zat

Draai de zaak om , hoe kan een staat / een natie claimen dat grond van de staat is dat mensen bij een staat “ horen “ als de mensen in kwestie dat zelf niet willen ?

enorme sukkelzak | 02-03-19 | 17:00

@enorme sukkelzak | 02-03-19 | 17:00:
Ik heb ook mijn eigen woning, eigen grond. Wil nog niet zeggen dat het dan mijn recht is van mijn grond mijn eigen staat te maken. Daar zul je gewoon om moeten vechten.

Oepsie1234 | 02-03-19 | 18:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Eindelijk, eindelijk, EINDELIJK!

Ik heb er hier in het verleden zo vaak over geklaagd dat in de jihadbruidjes+kroost-terugkeerdiscussie alleen maar de voorstanders aan het woord gelaten worden, en een ruim podium krijgen bij de MSM: je las alleen maar de uitgebreide meningen van de Edwin Bakkers, de Margrite Kalverboers, de vader Husseins (ik zag hem in dit fragment ook weer aan tafel zitten), de Sinan Cans, etc.

Nu zit hier Montasser AlDe'emeh, die waarschuwt voor de gevaren van het weer loslaten van die ISers in de samenleving, vorige week bij Buitenhof hadden ze Ruud Koopmans gezet tegenover Edwin Bakker en Marion van Zon, en in de Volkskrant vandaag komt Wahhab Hassoo, een Yezidi, uitgebreid aan het woord, die ook pleit tegen terugkeer, en vóór berechting aldaar.

Het wordt inderdaad hoog tijd dat de Nederlandse samenleving, en met name onze vertegenwoordigers in Den Haag, doordrongen raken van de gevaren en de totale onrechtvaardigheid van dat onzalige plan om al die IS ratten op te gaan halen, hier een Mickey Mouse strafje te laten ondergaan, en ze daarna weer los te laten. Ze horen hier niet thuis, het zijn geen Nederlanders, in geen duizend jaar.

Vooral vader Hussein, bekend van zijn door Sinan Can gemaakte docu, waarin hij zijn dochter Meryam (zijn vrouw, of ex-vrouw, dat weet ik niet meer precies, en zijn zoon, waren ook uitgereisd naar het kalifaat, maar leven inmiddels niet meer) in een Koerdisch kamp opzoekt, is wat je mag noemen de "geestelijk vader" van alle ongeloofwaardige cliché's die alle voorstanders van ophalen telkens als mantra's op tv en in de kranten herhalen:

1) Al die jihadbruidjes waren alleen maar verschrikkelijk "naïef"; ze wisten niet wat het kalifaat en IS inhielden, kwamen ze pas ter plaatse achter, of zelfs toen niet, omdat ze alleen maar het huishouden deden, en voor manlief kookten.
2) Ze zijn allemaal bereid om - in Nederland hè, niet dáár - hun "straf" te ondergaan (er uiteraard op speculerend dat die straffen bij gebrek aan bewijs en het feit dat hun "kleintjes" niet zo lang zonder hun moeder kunnen, laag zullen uitvallen.
3) De kleintjes zijn onschuldig, en DUS moeten die in ieder geval naar Nederland.
4) Iedereen verdient een tweede kans.

Nou, bij al die punten zijn hele grote vraagtekens te zetten. Dat heb ik hier al vaak genoeg gedaan, en ik ben blij dat dat nu ook door andere mensen op tv en in de krant wordt gedaan.

Graag meer tegenstanders aan het woord!

Dr_Johnson | 02-03-19 | 16:36

Eens dat de Koerden een eigen staat verdienen. Mag ik dan vragen waarom zij die IS-gevangen zelf moeten houden? Zij willen er ook vanaf. Het zijn niet hun landgenoten die vanuit Europa en andere gebieden daar naartoe gingen. Ze hoeven van mij niet perse hier in de gevangenis te zitten, er mag ook iets anders bedacht worden. Maar waarom moeten de Koerden met al die mensen blijven zitten?

Scapos | 02-03-19 | 16:34 | 6

Geef ze aan Assad of aan de machthebbers in Irak die lossen dit probleem snel en efficiënt op. Daar hebben ze notabene ook huisgehouden.

Jopiejo | 02-03-19 | 16:50

@Jopiejo | 02-03-19 | 16:50:

Assad kan dit probleem snel oplossen, maar feitelijk komt dat neer op de doodstraf zonder eerlijk proces. Da's nogal een dingetje om daar in een keer voor te zijn. Als we dan zo nodig tegen de doodstraf zijn, dan is het wel zo sociaal om zelf ons eigen vuilnis terug in te nemen.

Of zijn we dan voor de doodstraf, zonder proces?

develmoene | 02-03-19 | 17:14

@develmoene | 02-03-19 | 17:14:
Hoezo zonder proces? Dat kan daar makkelijk hoor. Assad is bij lange na niet de dictator die ze er hier van gemaakt hebben. Alleen voor moslim-extremisme was hij keihard en terecht zoals nu weer eens blijkt.

2voor12 | 02-03-19 | 17:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik maak even een voorzichtige voorspelling.
Momenteel is iedereen het er over eens dat ISIS strijders terroristen zijn en een gevaar voor de samenleving vormen, zowel daar als hier.
De regering zal wel weer willen bewijzen dat zij daar boven staan en zal een barmhartig gebaar maken en iedereen met een Nederlands paspoort terug halen.
Uiteindelijk zullen er toch een paar tijdbommetjes tussen blijken te zitten.
Na de onvermijdelijke aanslag worden er vooral woorden gebruikt als “verwarde man”, “lage suikerspiegel”, “lone wolf”, “einzelgänger”. Camerabeelden zullen niet beschikbaar zijn i.v.m. onderhoud. Relevante getuigen zullen niet worden gehoord.

Osdorpertje | 02-03-19 | 16:32 | 3

Ik maak ook even een voorzichtige voorspelling.
Ze komen allemaal terug en worden gepamperd van uw belasting geld, uiteraard na de verkiezingen.

de uitbater | 02-03-19 | 16:36

@de uitbater | 02-03-19 | 16:36:
Ja, hè hè, ze gaan ze echt niet voor de verkiezingen hier naar toe halen.

Osdorpertje | 02-03-19 | 16:43

Precies waar ik ook bang voor ben. Barmhartig voor hen en door "verwardheid" later totaal maling hebben aan veiligheid van eigen bevolking. Boeit ze nul komma nul, zíj zelf zijn veilig en beschermd.

Jan, Leiden | 02-03-19 | 17:12

Als de Koerden geen eigen staat krijgen heeft het westen ze op een schandalige manier verraden. Die mensen hebben met vele levens betaald om IS te verslaan en voor ons de kastanjes uit het vuur gehaald. Inderdaad het enige volk in die stinkende zandbakken waar je wat aan hebt.

En wat Erdogeit ervan vindt, boeien! Wordt hoog tijd dat die vent zelf eens een kogel gaat koppen.

Pierke Pierlala | 02-03-19 | 16:25 | 2

Daarvoor tegen Irak.

Kaas de Vies | 02-03-19 | 16:29

Erdo krijgt straks van westen vrij de hamd om de Koerden uit te moorden omdat westen zich terugtrekt. Het bloed kleeft dan in dikke laag op handen van al onze bestuurders van Westerse samenleving omdat ze het laten hebeuren, en ze doen dan als Pilatus. Om te kotsen straks.

Jan, Leiden | 02-03-19 | 17:16

Deze “slachtoffers” mogen allah op hun blote knieën danken dat zij niet hetzelfde ondergaan als hun eigen slachtoffers. Dus graag wat dankbaarheid voor de situatie

azijnseikerT | 02-03-19 | 16:25

Als mensen buiten de EU gaan en vechten in een ander mogendheid, dan moet het zo zijn dat de EU al hun Europese paspoorten inneemt, van iedereen die daar heen is verhuist en heeft gevochten of ondersteunt heeft. Dat betekend dat de EU verboden terrein is voor deze mensen.

Niet links | 02-03-19 | 16:21

Montasser is de man. Maar ik ben niet bij machte zijn "hoop" te delen.

1.De groep semi- tot volradicale moslimmalloten en hun stille aanhang is al veels te omvangrijk. Als je daarvan verwacht dat die op de een of andere (westerse) manier vanzelf wel tot inkeer komen, leef je op een (roze) wolk. Dat dat roze is niet mijn roze, vriend.

2. Punt 2 heb ik gister reedsch aangeleverd: zolang het importtuigh met bakken tegelijk geimporteerd wordt, om meerdere schimmige redenen uit dubbele geheime agenda's, is het letterlijk water naar de zee dragen...

Van 2 kanten wordt onze maatschappij zwaar bedreigd. De hoop dat minstens 1 van die 2 kanten wordt opgelost, heb ik niet. Nooit gehad ook, vanaf het moment dat ik de omvang vd plaag liet bezinken.

Situatie is hopeloos.
Nihilistisch? Jazeker. Maar ik ga mezelf niet voorliegen over de toekomst van het Avondland. Die staat vast, en ziet er grimmig uit. We staan nog maar aan het begin van een totale wanorde, een burgerchaos van jewelste. Iedereen die tussen de regels leest, weet dat we al op die trein zijn gesprongen, en de eerste stophaltes faliekant hebben gemist.

Weet niet wie het pas zei hier, maar het klopte wel, ook al ging het over dat fuqking klimaat: de mensheid vernietigt zichzelf, maar de planeet overleeft het wel.

Oh ja, nog een hele goede morgen allemaal! *KLOK!*

chicago river | 02-03-19 | 16:20 | 3


1.Waar blijkt dat uit dan, liggen jullie daar in Holland al achter de nieuwe waterlinie ingegraven?

2. Het 'tuigh' is niet wat er binnenkomt, die maakt alleen maar gebruik van de mogelijkheden. Het tuigh is wat het mogelijk maakt (er om roept), feitelijk de BV EU & BV Nederland.

3. Een hele goede avond, we lopen hier wat voro in dit werelddeel waarvanuit ik typeer.. en dan niet alleen qua tijd.

litebyte | 02-03-19 | 16:25

@litebyte | 02-03-19 | 16:25:
1. Als je "1" niet ziet, ben je ziende blind, horende doof.
2. Het tuigh is tweeledig: de juichende joelende BBB import, en de wereldvreemde softe polderpoedels in ons land die het beleid bepalen.
3. Goochelen met tijd is een hobby van me. Meestal ben ik te laat, vandaar. En dan kun je er niet vroeg genoeg bij zijn:
www.youtube.com/watch?v=3Vv8JzptXgw

"I'm walking out for love..." Deden die haatjurken vol chagrijn dat ook eens, ja, hadden WIJ, HIERRR (voor jou DAARrR), niet.

Maar zoals ik al zei: dat is wensdenken, en dat brengt je echt niet verder.

chicago river | 02-03-19 | 16:45

@chicago river | 02-03-19 | 16:45:
*hadden WIJ deze discussie niet.... dussss.

chicago river | 02-03-19 | 16:47

Het is verdomme toch zo eenvoudig, berechten ter plekke, daar waar de misdaden begaan zijn. Natuurlijk kutklote voor de jonge kinderen, altijd de pineutjes.

Daarvoor moeten we misschien ter plekke een goede opvang creëren en voor een bepaalde tijd bekostigen, want als de ouders in de knast zitten, dan komt er van opvoeden niets terecht. Bij doodstraf en het is reëel dat te verwachten, wordt het extra moeilijk voor die kinderen.

Máár het zijn géén Nederlanders, want de eerste Nederlandse stap bij al dit soort personen moet zijn: Ontnemen van Nederlandse nationaliteit. Ik weet het internationale verdragen verhinderen dat, daar moet dus een fikse mouw aan gepast worden. Dat moet dan maar, want het soort mensen waarom dit gaat was uitzonderlijk gevaarlijk en is dat na uitzitten strafje dat nog steeds.
Zachte heelmeesters maken ... Evocatus

Evocatus | 02-03-19 | 16:14 | 6

"Ontnemen van Nederlandse nationaliteit. Ik weet het internationale verdragen verhinderen dat"

Nee hoor, je mag iemand alleen niet stateloos maken, dus in het geval van een oorspronkelijke Nederlander die bekeerd is tot de islam, uitgereisd is naar het kalifaat (Victor al Hollandi bv), slechts de Nederlandse nationaliteit heeft , ligt dat inderdaad lastig, maar al die naffers die óók de Marokkaanse nationaliteit hebben, daarvan kun je probleemloos het Nederlanderschap intrekken. Dat is bij mijn weten in 5 gevallen gebeurd: ca 2,5 jaar geleden bij 4 Syriëgangers, door toen demissionair minister Stef Blok, en een paar weken terug met die Redouane, ook door Stef Blok, nu missionair.

Het is mij dus een volkomen raadsel waarom dat nog steeds niet collectief met al die uitgereisde naffers gebeurt, zowel de mannelijke "humanitaire hulpverleners", als de vrouwelijke "huisvrouwen".

Dr_Johnson | 02-03-19 | 16:50

@koekje, handelsmerk van Evocatus, niemand weet waarom, na 170 plemps went het een beetje.

ploppy | 02-03-19 | 17:48

@ploppy | 02-03-19 | 17:48:
Dat doet Evocatus al jaren, ook op andere sites. Ik vind het wel onderscheidend. Tevens komt hij/zij met goede standpunten, en schrijft zijn plempsels niet met een hautaine arrogante stijl, om zoals koekje stelt daar een eigenpijperij in te zien. Dit gaat mij wat te ver. Gelukkig mankeren we hier allemaal wel wat. Geen normaal mens komt hier dagelijks voor zijn portie realiteit. De realiteit is namelijk niet zo leuk. Een vleugje masochisme is ons toch niet helemaal vreemd.

SmaritesII | 03-03-19 | 14:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je eenmaal hebt gekozen om een gruwelijk moordend en verkrachtend regime te steunen zonder enige wroeging en voor IS te willen sterven - sterf daar dan ook. Je koos ervoor. En je koos níet voor 2 jaar cel hier om daarna net te doen of je de onschuldige was. Sterf daar!

Jan, Leiden | 02-03-19 | 16:14 | 1

En verder precies wat Mintasser zegt, ze zijn niets ontziend en waren totaal nooit zielig.

Jan, Leiden | 02-03-19 | 16:21

De ridicule sitiatie, dat echte vluchtelingen, waarmee de meeste mensen op rechts ook weinig problemen hebben, veiliger zijn in de barbaarse landen die ze ontvluchten. Simpelweg omdat de monsters voor wie ze vluchten uit die landen daar nu ter dood veroordeeld worden en hier door links tuig geknuffeld en ontvangen word als zielepieten. En dat ik daar aan mee MOET betalen door mijn belastingen. Het maakt me woest. Dat Yezidimeisje uit DU? Gebeurd vast niet alleen daar. Het zou me verbazen als zulks ook niet gebeurd in NL. De geschiedenis gaat heel slecht over ons oordelen. En ik zou niet weten hoe ik dat in mijn eentje kan veranderen. Los van verkiezingen. Maar dat gaat heus niet alles opeens stoppen. Kutzooi.

DeJemelscheet | 02-03-19 | 16:13

Zulke zieke gasten keren waarschijnlijk gewoon terug en niets aan de hand, terwijl er tegen Willem Holleeder levenslang wordt geëist? Hoe ziek is dit land?

de uitbater | 02-03-19 | 16:12 | 2

Die vergelijking dringt zich inderdaad op. Gruwelijke, wrede slachtpartijen en martelingen van vaak onschuldige mensen (zoals journalisten, Yezidi's) versus zakelijke afrekening met kogelliquidatie in de eigen boevenkring. Het voelt heel anders.

Joris Beltsin | 02-03-19 | 16:38

amsterdam is dicht bij, jabbiedabbie land ver weg

lovekila | 02-03-19 | 17:32

Het verbaast me hoeveel mensen tegenwoordig denken dat ruimtevaart niet echt is. Tot voor kort kwam dat vooral uit Arabische hoek, maar steeds meer westerlingen geloven ook dat het allemaal fake is...

Bytemaster | 02-03-19 | 16:11 | 5

Ruimtevaart is nep... de man op de maan is in de jaren 60 in scene gezet door Rusland en Amerika.
Misschien zijn IS en de oranje hesje ook nep?
Over een jaar of tien zullen we weten of dit nep was.

sociaal_econoom | 02-03-19 | 16:32

@sociaal_econoom | 02-03-19 | 16:32: De moslims zijn er al over uit (de vraag of IS een complot was): het is een zionistisch complot gesteund door de CIA.

Foolonthehill | 02-03-19 | 16:42
▼ 2 antwoorden verborgen

De bedoeling is dat deze vrouwen IS-kinderen krijgen (bij voorkeur jongens).
Dit hebben ze overgenomen van profeet Adolfus die in West-Europa volbloed Germaanse kinderen wilde krijgen.... blond met blauwe ogen.
Het plan van Hitler is mislukt--> in West-Europa, Duitsland en Nederland zijn steeds minder Germaanse kinderen.
Ik heb blond haar net als Geert Wilders, maar mijn ogen zijn blauw-grijs.

sociaal_econoom | 02-03-19 | 16:11 | 1

bijna goed dus?

lovekila | 02-03-19 | 17:34

Het meest belangrijke is dat "vrouw dus zielig en onschuldig" maar eens moet stoppen.

Reagurend_Nijlpaard | 02-03-19 | 16:10 | 1

Daar verbaas ik me idd ook wat over. Vrouwen zijn gelijk aan mannen, maar zielig als er iets mee gewonnen kan worden. Fucked up shit, zogezegd.

de ondode dichter | 02-03-19 | 16:20

Iemand al over een dagvaarding voor genocide gelezen?

027 | 02-03-19 | 16:04 | 1

Iemand al een dagvaardiging gezien m.b.t. politici/ambtenaren die bij u in NL actief betrokken waren bij leverancies aan terreugroepen in Syria?

litebyte | 02-03-19 | 16:09

Ik begrijp het probleem niet zo. Waarom kunnen is-strijders/sympathisanten niet gewoon overgeleverd worden aan de regering of het land waartegen of waarin ze gestreden hebben? Ben je gepakt in Syrië ben je vanaf nu van Assad. In Irak gepakt? Dan ben je voor de Irakese leiders. En word je onderworpen aan hun wetgeving. Klaar. Waarom moeten de Koerden of anderen met deze moordenaars dealen?

AnalBraunenschweiger | 02-03-19 | 16:00 | 3

Als ik in Spanje in mijn blote lul nonnen loop te swaffelen word ik daar ook berecht. Althans vorige zomer wel.

Kaas de Vies | 02-03-19 | 16:11

@Kaas de Vies | 02-03-19 | 16:11:
Is dat strafbaar dan?
*slurf stilletjes opbergt*

miko | 02-03-19 | 16:30

Gaat Rikko ze halen?

oorwormpie | 02-03-19 | 15:56 | 1

Breng hem nou niet op ideeen.
Van de andere kant, als Rikko ze gaat halen, weet je in ieder geval dat ze hier niet aankomen.

chicago river | 02-03-19 | 16:01

Deze vtouwen zíjn zeer goed getrainde vechtmachines die misdaden hebben begaan. Het zijn zeker niet een soort " marketentsters". Ze moeten veroordeeld worden in de regio waar ze hun midaden hebben begaan. Ook als ze de doodstraf kunnen krijgen daar. Ze hebben daar dan ook hun best voor gedaan.

Yalimba | 02-03-19 | 15:54 | 2

Het zijn voor een groot deel slaafse niet altijd goed ontwikkelde dames die mentaal nogal flexibel zijn (al dan niet door de afgelopen jaren.) Veel te riskant om hier (in ieder geval nu al) naartoe te halen. Eerst DAAR uitzoeken wie/wat heeft uitevreten/wat eventuele rol was, inclusief een zeer grondig (lees langdurig) en uitgebreid psychologisch onderzoek. Dit en hechtenis DAAR onder UN vlag. Niet hier.

De kinderen zijn nergens schuld aan.

litebyte | 02-03-19 | 16:07

@litebyte | 02-03-19 | 16:07:
Domheid is geen excuus. En de kinderen/ Tja,wil je ontheemde kinderen helpen dan zijn er nog wel wat landen te noemen waar er massa's van deze kinderen zitten die niet gebrainwasht zijn.

miko | 02-03-19 | 16:32

Ja, nu hun god het dus blijkbaar niet zo best voorheeft met hun intentie om een ''wereldwijde kalifaat'' te stichten beginnen de martelaren in spe spijt te krijgen, is het dikke boehoehoe en smachten ze terug te keren naar Neerlandsche bodem voor bad, brood, wijf en oetkiering?
Flikker toch op.

Wc-kip | 02-03-19 | 15:52

En zo is het Spartacus! Wat moet je daar als eenvoudig reaguurder aan toevoegen?

daytripper | 02-03-19 | 15:50

De Nieuwe Maan is net zo radicaal links als de rest van het linkse gepeupel. Ze hebben die 10.000 kinderen uit de azc NIET beschermd tegen de pedo´s. Hoor ik ze daar over praten op de slinkse tv. die aan het jojo´tje hangt van de regering. NEE, want dan raken ze de subsidie kwijt. Dus het draait gewoon om het geld en niet om de kinderen. Ze gaan gewoon door met het polonaise liedje. Daaaaaaar moet een P..... in., BAH

brandewijntje | 02-03-19 | 15:49

Spijker. Kop.

MacMiep.nl | 02-03-19 | 15:47

Dus eerst worden er in Europa krijgers geronseld onder het toeziend oog van de veiligheidsdiensten, dan gaat men in het Midden-Oosten de klusjes opknappen waar de neocons van smullen en dan komt het buitenlands goedvolk hier hoge oogen gooien in programma's voor buitenlanders.
En de autochtoon is onder de indruk van 'de halve maan' en de openhartige buitenlanders. Acceptatie geregeld. Applaus.
Gaan we meer van deze gasten tegenkomen?

bodemloos | 02-03-19 | 15:45

De laatste twee zinnen zijn ook heel treffend, de dappere Koerden verdienen een eigen staat.

smdyasc | 02-03-19 | 15:43

De enige oplossing is de doodstraf, uit te voeren door het land waar de misdaden zijn begaan.

Abject | 02-03-19 | 15:41 | 1

Nee natuurlijk. Daar laten berechten onder UN vlag. Er heel lang over doen om tot hele goede juridische afwegingen te komen en daarna daar in hechtenis houden.
Maak er een soort Neurenberg tribunaal van. En liefst op de grens van Syria en Iraq, heb je gelijk een goed excuus om daar voor de komende 10 jaar een permanente (militaire) aanwezigheid te houden.

litebyte | 02-03-19 | 15:59

De deugmens ziet nog liever zijn/haar eigen dochters verkracht worden dan Wilders of Baudet gelijk te moeten geven.

Lafayette | 02-03-19 | 15:40 | 1

Hierom heb ik u bij mijn favorieten staan. Klare taal.

Normpje | 02-03-19 | 17:03

Tot nu toe wil de regering niet schuiven en die vrouwen en kinderen blijven terecht waar ze zijn.......... ik reken er op dat dit standpunt wijzigt na de verkiezingen van 20 maart, niet alleen door de enorme nederlaag die 3 van de 4 regeringspartijen gaan lijden maar mede door de invloed die GL en PvdA gaat krijgen omdat ze toch een meerderheid in de 1e Kamer wil houden.

Kortom.... nu nog star en onverbeterlijk en straks als was in de handen van links!

Fatwabuster | 02-03-19 | 15:38

Bedankt GS voor het clipje met Rima Baransi. Bijzonder.

meneer der meneren | 02-03-19 | 15:34

Aangezien ze daarheen zijn gegaan vanwege sympathie voor IS durf ik te beweren dat ze hierheen halen een risico voor de bevolking hier met zich meedraagt en dat is niet acceptabel. Derhalve, daar laten en veel plezier in uw verkozen habitat.

devil13 | 02-03-19 | 15:33

In 1983 ontvoerde Willem Holleeder Freddy Heineken en zijn chauffeur Ab Doderer. Toen de miljoenen losgeld werden betaald, bleven de twee gegijzelden geketend aan de muur achter. Toen de neus tegen de lamp liep, bleven de twee geketend aan de muur. Voor die zaak inclusief het compleet gebrek aan empathie had Willempie al levenslang moeten krijgen. Hij hoorde het deze week pas na zes moorden. Het lukt al niet in zo`n hapklare zaak de samenleving definitief te beschermen.

In deze zaken, waar onduidelijk is wie wel of geen IS strijder is, wie wat gedaan heeft, wie wat denkt, wordt het allemaal nog veel moeilijker. Dit is Vietnam all over again. Dorpje na dorpje, jungle na jungle, zonder een idee te hebben wie burger is en wie strijder. Het bewijs vernietigd of onbereikbaar, en alle helden die in de zandbak proberen ons te beveiligen hebben een schietschijf op de rug, maar geen vijand in het vizier.

Ondertussen worden wij geleid door veganistische glutenvrije klimaatfanatici die al deze ellende met open armen ontvangen in blinde naïviteit.

Feynman | 02-03-19 | 15:32 | 1

Hoort waarschijnlijk bij de cyclus. Als het te lang goed gaat krijgt een steeds groter deel van de populatie, verblind door het rotsvaste geloof in de eigen verheven moraal, zelfdestructieve neigingen.

Crusher | 02-03-19 | 15:50

Het is altijd interessant te zien dat deze dames altijd hameren op hun rechten maar altijd hun plichten verzaken.

Zo gaat dat ook in Nederland. De brutaliteit van sommige lui die altijd rechten opeisen, maar zelf echt nooit iets positiefs iets bijdragen aan onze samenleving is stuidend. Maar ja dat is natuurlijk de politieke Islam. Lekker maatschappijen ondermijnen op alle fronten, wollen Sie totalen Jihadismus?

Kaas de Vies | 02-03-19 | 15:32

Zolang men maar niet wil begrijpen dat islam zelf de kern van het probleem is, is er geen oplossing mogelijk. En zeker niet terughalen. Het is inderdaad ongelooflijk dat we hier nog over moeten discussiëren.

Datkanjenietmenen | 02-03-19 | 15:30 | 4

@litebyte | 02-03-19 | 15:55:
Jawel,alles wat daar naar toe is gegaan. Inclusief 'welpen'. Nieuw land gekozen dus paspoort kwijt.

miko | 02-03-19 | 16:08

@miko | 02-03-19 | 16:08: Ow,aanvulling,we kunnen het de Syriers en Irakezen niet aandoen?
De Tutsies moeten ook samenwonen met hun beulen. Dat helpt beter bij het verwerken van trauma's dan dat ze na gedane daden weer weg gaan. Laat ze de rommel maar opruimen. Volgens die canadees gingen ze toch voor humanitaire redenen? Nu genoeg van die redenen nu om te helpen met opbouwen. Vreemd, die wijven gingen allemaal om zo gezegd te helpen maar nu alle hulp daar nodig is willen ze weer weg??

miko | 02-03-19 | 16:10
▼ 1 antwoord verborgen

'i came for humanitarian reasons"
Nu,pleeg zelfmoord en neem wat van je enge zusters mee, dat is ook humanitair.

miko | 02-03-19 | 15:29

Je zal maar 4000 km gevlucht zijn en ze hier in Nederland weer als buurvrouw tegen komen.
Van de regen in de drup.

ik_word_gek_in_NL | 02-03-19 | 15:22 | 1

je zal maar..... Er zitten nu al honderden misschien wel duizenden mensen die echt op de vlucht zijn voor de islam, nu hier in nederland.
Hetzelfde geld voor Extremisten.., sallafisten, en god weet wat, waar juist vluchtende mensen voor gevlucht waren. die hier nu de boel onderdrukken en Hier dezelfde situatie willen creëren.
Vergeet nooit of te nimmer dat men in de islam niet zoals bij vele andere geloven, de vrijheid heeft om ook maar iets negatiefs te zeggen zonder consequenties.

Rene046 | 02-03-19 | 16:32

Toch zal het zo zijn dat deze IS vrouwen naar NL komen. Het is namelijk onlogisch, gevaarlijk, en tegen de wil van een groot deel van de NL bevolking. De regering kan zich met een dergelijke actie weer onderscheiden van de NL bevolking, en daarmee laten zien dat zij meer, en het beter weten dan die bevolking.

de ondode dichter | 02-03-19 | 15:21

Het zijn dezelfde deugers die in 2011 de Arabische lente toejuichten.
Het zijn dezelfde deugers die riepen ''onze vrijheidsstrijders'' gaan Assad eruit kicken.
Het zijn dezelfde deugers met hun ''vluchtelingen'' welkom bordjes.
Het zijn dezelfde deugers die nu dit tuig als zielig betitelen.
Deze deugers zijn de vijand van ieder fatsoenlijke Nederlander.
Ik zal hier maar niet neerzetten wat ik dit verachtelijke tuig toe wens.

vigilantes | 02-03-19 | 15:20 | 1

Een volledig vrij gevoel op 10 kilometer hoogte?

Frau Merkel | 02-03-19 | 15:26

Harald Doornbos schrijft over de ISIS vrouwen:

"niet alleen vechten ISIS-vrouwen soms actief mee aan front, ze speelden instrumentale rol bij opbouw ISIS-staat; bij scholing/hersenspoelen kinderen, zuiveren van lokale bevolking, officiele slavernij, zelfmoordaanvallen etc. "

twitter.com/HaraldDoornbos/status/962...

Kaskensj | 02-03-19 | 15:17

Bindende leestip. Dubbelleven van Montasser AlDe'emeh. Over z'n samenwerking met de Belgistaanse geheime dienst.

Knisperende_Tissue | 02-03-19 | 15:15

Relifrenie is een ernstige en na lange lijdenis ongeneeslijke ziekte,
Laat ze daarom vooral tot allah komen in een verre woestijn. En als ze daar niet overleven, is dat de keuze van allah (niet mijn redenatie maar van de relifreentjes zelf.)

litebyte | 02-03-19 | 15:14 | 6

@omanders | 02-03-19 | 15:33:
Het is niet alleen een religie, het is ook een ideologie. Een fascistische ideologie als je het volledig volgens de letter volgens sommige fanatici volgt. Sommige (lees heel erg veel!)

Kaas de Vies | 02-03-19 | 15:36

@omanders | 02-03-19 | 15:33: Nee, het is JUIST andersom. Het probleem is de ideologie (religie) en niet de mensen.

litebyte | 02-03-19 | 15:46

@Kaas de Vies | 02-03-19 | 15:36: Als een religie cultuur overheersend (bepalend) is, dan is het een ideologie. De islam is dat in heel veel landen.

Religie is sinds mensenheugenis niets meer dan een tool.

litebyte | 02-03-19 | 15:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Die presentatrice van de Nieuwe Maan is de meest dappere vrouw van de Nederland en de enige echte feministe die ik indirect ken.

Voor de rest.

Hou de problemen lekker daar.

Ik nodig de overbuurvrouw ook niet meer uit nu ze in een actieve scheiding ligt. Het leven is soms ZO SIMPEL!

Kaas de Vies | 02-03-19 | 15:11 | 2

Nou nou nou dapper? Het zou toch te gek zijn als ze zoiets niet in een deelstaat van de EU als Nederland niet meer kan presenteren... oh wacht even.

litebyte | 02-03-19 | 15:16

Even naDENKen litebyte

Kaas de Vies | 02-03-19 | 15:28

>> "en geef die Koerden godverdomme een eigen staat. Enige volk waar je iets aan hebt daar."
100% mee eens.
In plaats van al dat gezeur over die "arme" palestijnen.

Kritiek caster | 02-03-19 | 15:08 | 11

@Eendragtmaaktmagt | 02-03-19 | 15:57:
Mijn god je zou toch denken dat zeker GS reaguurders niet in die wel heel doorzichtige Pallywood komedies zou trappen.

2voor12 | 02-03-19 | 16:26

@James Lastig | 02-03-19 | 15:46:
Niets meer aan toe te voegen. Show no mercy.

chicago river | 02-03-19 | 16:28

Gaat niet gebeuren.

Schoorsteenveger | 02-03-19 | 18:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Kudos voor de NTR in deze, je ziet hem met stijgende verbazing kijken ‘He, ik mag hier uitpraten’

Stoep | 02-03-19 | 15:08 | 1

De vraag is of de NTR deze journalistieke ruimte weloverwogen heeft geboden. Ik denk eerder dat het Fidan is geweest. Heeft wellicht achteraf nog een uitbrander, reprimande of op z'n minst een terechtwijzing naar zich toe geslingerd gekregen.

Schoorsteenveger | 02-03-19 | 18:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken