Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zucht. Ook CDA wil wetten tegen nepnieuws

De politieke adel verenigt zich tegen het internet

Toch, Mona?

Een hele gure morgen. Blauw bloed schept blijkbaar een band. De nepnieuwskruistocht van kille jonkvrouw Ollongren krijgt bijval van Friese patriciër Van Haersma Buma: het CDA is ook ineens voorstander van "nepnieuwswetgeving". De partij die nog geen drie dagen geleden keihard stond te liegen tegen de Kamer met een stapel nepnieuwscijfers in de hand over energiekosten, die honderden euro's hoger uitvallen per huishouden. Daar heeft het CDA zich samen met de vvd snoeihard doorheen genepnieuwst, door de schuld van deze moedwillige desinformatie bij een stel ambtenaren te leggen die met een blinddoek op pijltjes op een rekenmachine moesten gooien in een donkere kamer die niet wetenschappelijk was gevalideerd. Maar het internet, dáár heerst pas desinformatie... Echt jongens, stop toch eens met die belachelijke boodschap waar alleen een paar internetvrezende dooie bomen blij van worden. Begin lekker bij jezelf als je nepnieuws wilt bestrijden, stelletje fabulerende fossielen.

Wie twee uur naar lang een zaaltje vol opportunistische idioten die verkiezingen willen winnen en daarom geen bitchende burgers meer dulden wil kijken, kan hierrr de beelden in het Nationale Nepnieuwskanaal bekijken. Oh, en wees alert, internet: Ollongren komt vlak voor de verkiezingen met "een publiekscampagne" die van #PS2019 doorloopt tot #EU2019 in mei, en die "burgers bewust moet maken van het fenomeen desinformatie.” Dat leest feitelijk als een aankondiging van een barrage aan bullshit die het Binnenhof over kiezers gaat uitstorten om ze te beïnvloeden in hun stemkeuzes. Trap er niet in, zou onze lollige huisvriend Tunahan zeggen:

Reaguursels

Inloggen

Ik vind het allemaal prima, mits tijdens de uitzendingen voor politieke partijen, gedurende de uitzending , onderaan het beeld een banner te zien is: Let op, uitzending bevat nepnieuws!

echtpaul | 24-02-19 | 02:13

Die Gedanken sind Frei! Maar niet als het aan de door ons gekozen overheid ligt. Wij moeten een standbeeld oprichten voor George Orwell die dit alles voorspeld heeft: nog even en wij worden massaal gechipt,is het cash-geld verdwenen,wordt u verplicht ingeënt,volgt onvrijwillige euthenasie na 70 jaar,werkt u tot uw 70e jaar en hoeft stemmen ook niet meer want toch slecht gespeeld 3e rangs theater van 150 toneelspers. Het lage land aan de Noordzee,door mijn eigen voorvaderen met de hand/schep ontworsteld aan de Noordzee ( terpen) verliest zijn vaak en veel bevochten vrijheid. Een ambtenaar gaat uitmaken wat u mag lezen/zien. Het communisme heeft gezegevierd vermomd als liberalisme,"conservatieve"politiek. Het gaat eeom wat mensen doen,niet wat ze zeggen.
Rekenen kan men de kinderen van vandaag niet meer leren want de leraren begrijpen het zelf niet meer.Dat is het grootste teken aan de wand. Het verval is niet meer te stuiten,dankzij onze alwetende overheidsdienaren en beroepspolitici.Nog één generatie die er wat van kan bakken en de vlag kan hooghouden,maar dan komt er helaas niets meer.
Koop weer eens een boek,stop met internet en TV kijken. Bepaal je eigen mening. De censuur en staatsindoctrinatie is er al lang en gaat nooit meer weg.

Eendragtmaaktmagt | 23-02-19 | 11:51

Grootste nepnieuws is natuurlijk het klimaat wat er moet voor zorgen dat kiezers vooral
Links gaan stemmen voor de onbetaalbare wetten die er doorgedrukt zijn en gaan worden..

killRoy1982 | 23-02-19 | 11:32

Het laatste (nep)nieuws van de Nederlandse ambassadeur in Bangkok aan de talloze overwinteraars en permanente Nederlandse verblijvers in den vreemde : Uit statistieken van het sociaal cultureel planbureau is gebleken dat er minder niet westerse dan westerse immigranten naar Nederland kwamen. Blij met betrouwbare cijfers in deze tijden van fake news.

Fijn, waarschijnlijk is de hele Balkan ook aangekomen in ww lekkerland. En, wat moeten de Nederlandse Thailanders met zo'n boodschap? Zij moeten 1600 euro per maand inkomen hebben of 20000 euro continue op een bankrekening om hun jaarlijkse visum te krijgen. Bij de Nederlandse ambassade kunnen ze voor steeds minder zaken terecht. Overigens een uitstekend voorbeeld voor Nederland om profiteurs te verwijderen. Geen cent van de Thaise overheid, nee, eigen broek ophouden of vertrekken, of boete en/of de bajes in. Zonder smartphone. En iedere 90 dagen melden bij immigration. Wie zijn er nou achterlijk? De Thai of de Nederlanders. Overigens kunnen Thai niet zonder Schengenvisum naar Nederland op vakantie. Nederlanders zijn zonder meer 30 dagen welkom in Thailand. Turkije heeft voor buitenlanders hetzelfde toelatingsbeleid als in het betreffende land voor Turken geldt. Wie is er nu achterlijk, Turken of Nederlanders? In beide gevallen tendeer ik zwaar naar Nederlanders.

SlimmeBelg | 23-02-19 | 11:30

Nepnieuws is een probleem dat bestaat bij de gratie van de domheid van het publiek. Een publiek dat zich eerder laat leiden door roddel, leugens, verdachtmakingen, attack politics, taken onder de gordel dan door feiten en logisch nadenken. Ik zie het hier dagelijks, wat de invloed is van charlatans als Baudet, de grootste fantast van de Tweede Kamer bijvoorbeeld. Van kletsverhalen over Soros, direct uit de koker van spindoctors Birnbaum en Finkelstein, uitsluitend bedacht om Orban te lanceren.

Hoe dat wordt opgepakt, verspreid, verdedigd wordt als waarheid, dat is absoluut een probleem. Daar iets aan doen lijkt mij belangrijk, omdat feiten de basis moeten zijn voor beleid. Hoe dat moet is onduidelijk vrees ik maar dat het nodig is lijkt mij zeker.

Beste_Landgenoten | 23-02-19 | 11:18 | 3

Onzin, nepnieuws zal floreert alleen bij luiheid en absoluut vertrouwen in de politiek en media..

Dat geld voor allebei de kanten van het politiek spectrum.

Geldt dus ook voor charlatans aan de linker kant, die in mijn ogen de oorzaak zijn voor de opstand aan de rechterkant..

Gele hesjes, wilders, trump en ook baudet zijn geen opzichzelf staande fenomenen die het daglicht zien omdat ze liegen en bedriegen..

Het is een antwoord op het huidige politieke systeem die vooral aan zichzelf denkt..

Men heeft het aan zichzelf te danken dat het polariseert..

De burger is op zoek naar een frisse wind, en die lijkt in vele gevallen van de rechterkant af te komen i.p.v. de vastgeroeste elite aan de linkerkant..

killRoy1982 | 23-02-19 | 11:49

www.geenstijl.nl/5146399/hoed-je-voor...
Het werkt van twee kanten. Schadelijk is dat politici niet altijd integer zijn, maar smear-campaigning is iets wat wel degelijk floreert door de enorme groei van internet-bubbels. Het blijkt uitermate effectief.

Beste_Landgenoten | 23-02-19 | 12:16

Goed nieuws, wanneer precies gaan ze de Bijbel (en andere religieuze boeken) verbieden?

Ghard Leers | 23-02-19 | 11:07 | 3

verbieden niet meteen, maar toetsen qua waarheidsgehalte, waarbij niet van wonderen uitgegaan mag worden want wonderen bestaan niet. En dan bij het uitblijven van waarheid de hele religie afschaffen

brie-de-penis | 23-02-19 | 11:12

Of verbranden soms? Een klein stapje verwijderd van das national socialismus.

SlimmeBelg | 23-02-19 | 11:35

De Bijbel is niet bepaald "nieuws" te noemen..

Beste_Landgenoten | 23-02-19 | 11:36

Het CDA is altijd al door en door onbetrouwbaar geweest, hier is niets nieuws. Ze waren als RKSP niet te vertrouwen, als ARP en CHU ook niet, ze brachten figuren voort als Willem Aantjes (Ga ik deze zomer naar Zandvoort of kies ik voor het Oostfront) en Dries van Agt (ik haat Joden maar kan het heel mooi uiten, heeft u mijn racefiets al gezien?).
Als dus een partij als het CDA, dat in weze altijd al was wat D66 nu is: zetelvulling, als deze partij zich ergens 'sterk voor maakt' of 'de verantwoordelijkheid gaat nemen'. dan betaalt u de rekening. Er is niets ongeloofwaardiger dan een Sybrand Buma die zich vastketent aan een booreiland of in een rubberbootje achter walvisjagers aanscheurt.

Datsun_Cherry | 23-02-19 | 10:49

En geen woord over het vele nep nieuws van de NOS / NPO.

Mo het varken | 23-02-19 | 10:13 | 1

Kijk eerst eens in je eigen straatje voor je de NPO een sneer geeft. Welke vreselijke voorbeelden kan je presenteren?

Beste_Landgenoten | 23-02-19 | 11:19

De politiek wordt voor een mandaat van 4 jaar gekozen. Het klimaat door menselijk ingrijpen veranderen duurt langer. Dus, tenzij alle partijen met voldoende continuïteit dezelfde agenda voeren kan er geen effectief klimaatbeleid gevoerd worden.
Wat vinden we belangrijker: politiek voor de mensen van nu gedurende de eerste 4 jaar of het klimaat over 100 jaar of zo. Stellen we vast dat het klimaat belangrijker is dan hebben we dus geen politiek meer nodig!

"Du bist nichts, dein Klima ist alles"

kindapaas | 23-02-19 | 08:31 | 9

@Beste_Landgenoten | 23-02-19 | 12:19:
U weet dat wij van mening verschillen over het niveau van kennis over ons enorm complexe klimaatsysteem. Het is een wetenschap in kinderschoenen en is nog het best te vergelijken met kosmologie. Niemand ligt er daar wakker van als een herberekening van de Hubble-constante leidt tot het inzicht dat het universum toch een paar miljard jaar ouder was dan eerder gedacht. We anticiperen er zelfs op dat onze inzichten in de kosmos steeds weer wijzigen en noemen dat vooruitgang. Dit in tegenstelling tot de klimaatwetenschap want dat is allemaal 'settled science' en daar hebben ze alleen in steen gebeitelde kennis.

Joris Beltsin | 23-02-19 | 12:36

De tijd zal het leren. Punt is alleen dat nu verkeerd kiezen heel erg slecht kan uitpakken straks. Speltheorie zegt dat je met dergelijke kansen en dergelijke gevolgen heel veel beter kunt inzetten op duurzaam dan op niks doen.

Beste_Landgenoten | 23-02-19 | 16:30

@Beste_Landgenoten | 23-02-19 | 16:30:
Speltheorie zegt helemaal niets of juist het tegendeel. In het prisoners dilemma kiest onnozele hals Nederland voor samenwerking terwijl elk rationele tegenspeler voor verraad zou kiezen! Overigens heeft u speltheoretisch ook de mogelijke verkwisting van biljoenen EURO's en het algemeen faillissement van de wetenschap, en de maatschappelijke ressentimenten die daarmee gepaard gaan, meegewogen?

Joris Beltsin | 23-02-19 | 17:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Lodewijk Asscher is ook niet helemaal lekker in zijn bol. Hij zegt dat hij “cynisch is over beloften van commerciele partijen bij wie het in hun businessmodel zit om geld te verdienen aan manipulatie.”.

Vervang ‘commerciele’ voor ‘politieke’ en ‘geld’ voor ‘stemmen’ en de hele zin leest correct.

Het verdienmodel is advertenties en ze zijn uit op geld. Een politieke partij is uit op macht en zeggenschap, ik weet wel wie ik meer wantrouw.

Noltie | 23-02-19 | 08:13 | 3

Asscher, vleesgeworden huichelaar. Kan kots neigingen moeilijk onderdrukken als ik deze engnek weer hoor kwezelen over weer een beweerde nieuwe onrechtvaardigheid voor weer een nieuwe zieligerd waarvoor Asscher moet 'opkomen'.

HaatbaardKnipper | 23-02-19 | 08:18

Die partijvandearabieren is onder Den Uyl al begonnen met importeren van stemvee uit islamitische landen en schonk Ons die twee andersDENKenden, dus die pvda moet hun mond houden.
Maak Nederland weer Nederland en dat kan alleen met de heer Geert Wilders.
Punt.

Theo-Pim-Riv | 23-02-19 | 08:30

Indien dit kabinet nepnieuws gaat verbieden - betekent dit automatisch het einde van Rutte III met Mark Rutte als premier.
De heer Rutte slingert constant nepnieuws en valse beloftes de ether in.

sociaal_econoom | 23-02-19 | 07:08 | 1

Rutte is degene die de kwalificatie wel / geen nep nieuws maakt. Conform de eerste EU nepnieuwsrichtlijn. Welkom in de DDR.

HaatbaardKnipper | 23-02-19 | 08:00

Goed idee, al het "nieuws" over sprookjesfiguren per direct verbieden.

Zorc | 23-02-19 | 04:51

Die Turk spoort echt niet, wat gaat Nederland een donkere toekomst tegemoet als steeds meer van die allochtonen de dienst gaan uitmaken in ons ooit mooie Nederland.

sprietatoom | 23-02-19 | 01:31 | 1

Welke volbloed idioot geeft deze woenstijnrat dan ook kiesrecht??? Oh wacht, gekke Gerritje, de NL kiezer.... tsja.

HaatbaardKnipper | 23-02-19 | 08:03

Öztübe.com is nog vrij voor Selçuk, kan hij al die door DENK gemaakte PVV-nepfilmpjes op publiceren.

Watching the Wheels | 23-02-19 | 00:45 | 1

Inderdaad, splinter -> balk en geen vervolging want DENK. Smaad en laster was het en dus strafbaar.

sprietatoom | 23-02-19 | 00:52

Hele nepnieuws verhaal begint een beetje een soort van propaganda te lijken. Wat je niet wil weten verklaar je nep en wat je wil dat de waarheid is verklaar je echt. Vervolgens laat je de politiek bepalen hoe het in elkaar zit. Welkom in 1984 mensen.

tragic1911 | 23-02-19 | 00:31

Wat voor nut heeft dat nou? Straat en huisnummer is al bekend, dan gaan ze blurren.

TRUMP | 23-02-19 | 00:58

@TRUMP | 23-02-19 | 00:58:
Heb ik ook gedaan, geen zin om een paar overvallers uit het Oostblok de kans te geven om thuis al een plannetje te laten smeden. Je kan Google zelfs verplichten om de foto's van je huis helemaal te laten verwijderen (met dat blurren zie je nog steeds wat, als de foto's weg zijn kiezen die oostblokkiers een ander huis was m'n gedachte).

Watching the Wheels | 23-02-19 | 01:10

@Watching the Wheels | 23-02-19 | 01:10:

Volgens welke logica?

Noltie | 23-02-19 | 08:06

Alles is text. Vrij na Derrida.

MistaRazista | 23-02-19 | 00:24

VVD'ers zijn corrupt, CDA'ers zijn corrupt, achterbaks en hypocriet... nog nooit zo'n farizeeer trutbende bij elkaar gezien.

litebyte | 23-02-19 | 00:05 | 1

Mee eens.

Watching the Wheels | 23-02-19 | 00:46

Als straks stapels afgeslachte bejaarden op elke galerijflat liggen is het natuurlijk handig als je dat kan wegfilteren als nepnieuws.
Keep it simple, sweetheart.

MistaRazista | 22-02-19 | 23:49

Mensen die aanslaan op fakenews missen een gen.

HoerieHarry | 22-02-19 | 23:48 | 1

Sprak de man die Rob Jetten een goed idee vond. Over het missen van een gen gesproken.

HaatbaardKnipper | 23-02-19 | 08:06

Nepnieuws schept valse hoop en verwachtingen--> de heer Rutte houdt niet van zulke dingen. Het Nederlandse volk wordt hier telkens mee geconfronteerd.

Gisteren was er nepnieuws dat Rutte III van plan is de 334 euro energiestijging te compenseren middels een daling van de BTW van 9 naar 8 procent.
Vandaag vertelde Mark Rutte op zijn wekelijkse persconferentie dat hij er niet over piekert om dit te gaan doen.

sociaal_econoom | 22-02-19 | 23:37

Zure regen, zure regen, zure... wie lust er nog zure regen?! Na 20 maart is D66 ingeklonken als een verdroogde veendijk en CDA nog evenveel waard als de Sint Catharina kathedraal. Dan zullen we weemoedig terugdenken aan 'nepnieuws'. Weet je nog, 'nepnieuws', dat was hét dingetje van die Intertoyswinkel D66: allemaal failliet en foetsie. Het CDA: 'zelfs haar plaats kent haar niet meer'.

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-02-19 | 23:25 | 1

Reken erop dat het allemaal smerig gaat tegenvallen met de slachting van het kartel. Ik hoop erop, maar verwacht er weinig van gezien de keuzes die mijn medelanders de afgelopen jaren maakten.

Kopieerapparaat | 22-02-19 | 23:31

Man o man, de kaste van aartsbedriegers die van liegen hun vak heeft gemaakt wil iets doen tegen nepnieuws.
Er is geen enkele reden om nu optimistisch te zijn over het mensdom maar er zitten echt wel verdomd leuke mensen tussen.
Die kom je niet tegen tussen politici.

Zapata10 | 22-02-19 | 22:43

Een voorbeeld van nepnieuws.
"De zeespiegel stijgt steeds sneller".
De werkelijkheid: de afgelopen 120 jaar, gemeten tot 2014 is de stijging stabiel op 2 mm. per jaar.

de honden blaffen... | 22-02-19 | 22:34 | 4

www.geenstijl.nl/5146399/hoed-je-voor...
Echt? Ik ben kritisch en geloof niet echt in de onzin over de opwarming maar weet ook dat de kilometers hoge ijslaag op groenland compleet gesmolten ergens rond de 4 meter stijging inhouden. Of dat ijs werkelijk zou gaan smelten is punt 2

yooooh | 22-02-19 | 23:58

@yooooh | 22-02-19 | 23:58: allebei niet echt slim jullie. Ijs ligt al grotendeels onder water en als ijs smelt wordt het volume kleiner. Die krimp compenseert het stukje boven de zeespiegel dat zich na het smelten in vloeibare vorm onder de zeespiegel zal bevinden. De stijging van de zeespiegel heeft uiteindelijk niks met het ijs te maken. Het zijn de miljarden reeds vloeibare hectoliters die in volume toenemen bij een temperatuurstijging van het zeewater.

hustler01 | 23-02-19 | 00:37

@yooooh | 22-02-19 | 23:58:
Als de trend van de afgelopen 120 jaar zich voortzet, is de zeespiegel over 500 jaar 1 meter gestegen.
Dat kunnen onze dijken makkelijk aan, ga maar kijken aan de kust.

de honden blaffen... | 23-02-19 | 01:45
▼ 1 antwoord verborgen

Over (nep?)nieuws gesproken:
twitter.com/David_K_Clark/status/1098...
Lega Nord zou miljoenen van Poetin gekregen hebben voor de campagne.
Dat is even andere koek dan Jesser die een reisje vliegt.
Maar het grappige is: Daar horen we hier dan niks over.

Beste_Landgenoten | 22-02-19 | 22:32 | 6

Misschien heb je nog niet door dat GS een blog is en geen krant.

Sitting_targets | 22-02-19 | 23:04

@Beste_Landgenoten | 22-02-19 | 22:59: Berlusconi, Salvini, de meeste Italianen zijn pro-Poetin en anti-sancties. U denkt dat de populariteit van Lega Nord daaronder gaat lijden? Integendeel!

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-02-19 | 23:31

Italy, het land waar corruptie nog gewoon corruptie heet en niet lobbyen en waar niet allerlei hele ingewikkelde belastingconstructies nodig zijn om heel veel foute mensen heel veel fout geld te kunnen laten witwassen.

litebyte | 23-02-19 | 00:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Zelfs ons parlement is nep.

Kanarie_Geil | 22-02-19 | 22:26 | 2

Ben jij dat geert?

Beste_Landgenoten | 22-02-19 | 22:32

Vroeger, nog niet zo heel lang geleden, stemde godsvrezende boeren en arbeiders in de provincie vooral CDA, want anders kwam de pastoor op je sterfbed dreigen dat je naar de hel ging als je niet even een groot deel van je kapitaal als hemelentree afschoof naar de in weelde levende clerus, die overal katjes, kinderen en elkaar in het donker kneep. Die doelgroep ligt inmiddels berooid onder de zoden of zit mede dankzij CDA-beleid in hun 48 uurs poepluier al dan niet dementerend te wachten op hun dood. Laat Buma maar blaten zolang hij nog kan, over enkele jaren is zijn terminale partijtje hooguit een voetnoot in de geschiedenis.

B.Spiritus | 22-02-19 | 22:21 | 3

Maar welke idioot stemt dan nu nog steeds op die club? De laatste verkiezingen hadden ze meer dan een miljoen stemmen? Wie zijn dat?

Zapata10 | 22-02-19 | 22:49

@Zapata10 | 22-02-19 | 22:49:
Sinds het stemmen met elektronische stemmachines al meer dan 10 jaar geleden zogenaamd werd afgeschaft vanwege de veiligheid, heb ik een donkerbruin vermoeden dat er achter het huidige handmatige kiesproces een geniaal opgezette en nog steeds onontdekte fraudemogelijkheid schuilt. Expect the unexpected, zei Oscar Wilde vroeger al.

B.Spiritus | 22-02-19 | 22:59

Het hele politieke midden bij u in Nederland (en dus de EU) is een grote smerige achterbakse hypocriete - maar vooral - corrupte bende. Of je het nu hebt over de VVD, het CDA, de PvdA of D66. Het zijn allemaal compleet ideologie-loze 'clans.' Alleen de marketing waarmee ze het volk bij jullie voorliegen is verschillend.

Dus wil je iets van politieke verandering zien dan moet je op partijen gaan stemmen die in het midden er samen moeten uitkomen, en niet al in het midden zitten. Want dat blijf je die corrupte (lees lobbyende) politieke pus bende houden.

litebyte | 23-02-19 | 00:18

Asscher: "oneigenlijke digitale beïnvloeding".
Voorbeeld van oneigenlijke digitale beïnvloeding. Stem nooit op de PvdA.

de honden blaffen... | 22-02-19 | 22:21

Duitsland loopt voorop. Hoe toepasselijk. Het artikel in het NRC walmt naar de stank van een rottende Weimarrepubliek, een democratie die zichzelf om zeep brengt.

De PvdA bij monde van Asscher is cynisch over bedrijven, omdat manipulatie hun business model is. Hoe durf je dat te zeggen, nadat we weer eens belazerd zijn, nu weer over de energiekosten. Al die manipulerende politici, krijgen die nu een spreekverbod? In welke wereld leeft die Asscher? In eentje waarin de manipulerende linkse pers, de NOS voorop, en liegende linkse politici, de PvdA voorop, ruim baan moeten krijgen. Bah!

Verstandige politici weten dat censuur een route is naar burgeroorlog.

Sitting_targets | 22-02-19 | 21:49 | 1

Ja, alleen kan zo,n macht gerust 40 jaar in het zadel blijven. Kijk maar naar de voormalige DDR. Om over de Sovjet-Unie nog maar te zwijgen. Genoeg om uw en mijn leven (als vrijdenkers) geheel te verwoesten. Er gebeuren hele enge dingen.

kotelet | 22-02-19 | 21:55

Wanneer er in de Tweede Kamer een debat gaande is, zit jonkvrouw Ollongren te turen op haar smartphone, evenals Van Haersma Buma. Dat is niet chique en getuigt niet van fatsoen, noch van noblesse oblige. Door dit proletengedrag behoeft niemand zich te verwonderen, dat de burger ook op z'n / d'r smartphone gaat turen in plaats van aandachtig te luisteren naar de jonkvrouw resp. de patriciër. Zijzelf zijn hoofdschuldigen aan de totaalverinternettisering van de Nederlandse politiek. Omdat ze wel degelijk opmerken hoezeer ze wegkwijnen qua belangrijkheid, status en aanzien, heeft de jonkvrouw en de patriciër zichzelf een nieuwe rol toebedacht: die van de internetcensureerder. Daarmee claimen ze voor zichzelf een bovenpartijdige plek zonder vlek of rimpel, vanwaaruit zij moraalridderend hun adellijke positie kunnen terugwinnen. Dat is de aap die in de mouw zit: adellijke zelfverheffing.

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-02-19 | 21:37 | 1

Al die debatten serieus volgen, dat kan toch niet? Er moet ook nog gewerkt worden.

Papa Jones | 22-02-19 | 21:49

Relie-gekkies en nep-nieuws. Dat is al 2019 jaar een bekende combinatie. Voeg de daad bij het woord Buma en hef die relie-partij op. Baseren de rest van de kabinets-kneuzen hun beleid op verouderde cijfertjes, het CDA baseert het beleid op basis van een sprookjesboek. Zit er in een echt sprookje tenminste nog een moraaltje, van het CDA krijgen we alleen moralistische vingertjes. Iets met splinters en balken.

Ruikbaard | 22-02-19 | 21:37

De overheid? Dat zijn toch die lui van "we gaan er allemaal op vooruit".
"Uw gegevens zijn bij ons in goede handen"
Enz. Enz. Enz.
Ze zijn zelf de grootste verspreiders van nepnieuws.

watergeus | 22-02-19 | 21:35

Geestverwantschap tussen Ozturk en Ollongren. Ga even snel een dictatuur vestigen op Antarctica samen.

Sitting_targets | 22-02-19 | 21:35

Het Ministerie van Waarheid is dus werkelijkheid geworden.. Fraai.

Mark_D_NL | 22-02-19 | 21:26 | 1

Veel jongeren kijken geen TV meer, dus ook geen NOS journaal etc. en dus ook geen overheidsindoctrinatie die erop te vinden is meer. Ze vinden hun informatie op internet. Die komt veelal uit bronnen die niet onder overheidscontrole staan en die ook buiten de invloedssfeer zijn van het hele ons-kent-ons-netwerk van de elite, zoals de msm dat wel is. Jongeren krijgen dus minder indoctrinatie dan voorgaande generaties. Op school krijgen ze nog wel veel indoctrinatie, maar het is niet meer alomtegenwoordig aanwezig in hun leven. Daar gaan CDA, PvdA en Ollongren nu wat aan doen.

Sitting_targets | 22-02-19 | 22:03

Zo pakt de overheid dat aan. Filters op het internet. Eerst nog voor relatief onbeduidende zaken. Totdat het straks ineens gebruikt wordt n.a.v de jurisprudentie van een E.U of D66-rechter. Dan is er geen weg meer terug. Het begin van het Europese ministerie van informatie.

kotelet | 22-02-19 | 21:26 | 4

@Jan, Leiden | 22-02-19 | 21:28: Er wordt druk aan gebouwd. Alles onder de vlag van zogenaamd terrorisme. Wat overigens 99% van de tijd veroorzaakt wordt door mensen die de EU met grote stromen binnenhaald, dus consistent is het sowieso al niet. Het vrije internet is de multinationals en de EU al langere tijd een doorn in het oog. Een bron van entrepreneurs (is concurrentie voor de multinationals) en meningen van het volk. Wat ze populisme noemen. Dat moet de nek om worden gedraaid. En wel snel.

kotelet | 22-02-19 | 21:39

Een heus Reichsministerium für Volksaufklärung und Propaganda.
Hebben we al eerder gezien. De onderliggende mechanismen van massa-beïnvloeding zoals weergegeven in onderstaande docu kun je ook vervangen door de huidige grootheden.
www.youtube.com/watch?v=iEoLOmuRl_s

B.Spiritus | 22-02-19 | 22:46

@kotelet | 22-02-19 | 21:39: Beproefde tactiek van dictators: creëer zelf een probleem en grijp dat aan om de bevolking te onderdrukken. de een steekt de Rijksdag in brand, de ander laat hordes achterlijk woenstijnvolk binnen.

HaatbaardKnipper | 23-02-19 | 08:11
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik nepinfo horen wil luister ik wel naar een debat in de 2e kamer.

Oepsie1234 | 22-02-19 | 21:17 | 2

Of je kijkt naar et 8 uur journaal.

Mark_D_NL | 22-02-19 | 21:23

@Mark_D_NL | 22-02-19 | 21:23:

Nee, zowel 2e kamer en MSM vinden zich "het Licht en de waarheid". O.a. hier is vast staatsgevaarlijk nepnieuws?

Jan, Leiden | 22-02-19 | 21:26

Toen tegen het einde van de Middeleeuwen de boekdrukkunst werd uitgevonden werd de Bijbel toegankelijk voor leken, wat leidde tot interpretaties die de kerk als ketters beschouwde.
Christenen hebben het blijkbaar niet op het verspreiden van kennis.

BrutusBosch | 22-02-19 | 21:15 | 2

Er is nog zo'n sprookjesboek. Over interpretaties gesproken.

bqbq | 22-02-19 | 21:23

U weet niet wie Luther was? En u hanteert een te grote kam.

LiniaalRectaal | 22-02-19 | 23:52

Als usturk tegen je is, dan weet je eigenlijk al dat je aan de goede kant staat.

Wasbakplasser | 22-02-19 | 21:14

Nepnieuws is toch ook als de AKP alle Koerden terrorist noemt.
Alle Koerden zijn pkk, dus terrorist.
Östürk is een nepperd.

Ruimedenker | 22-02-19 | 21:13 | 6

@Papa Jones | 22-02-19 | 21:31:
... en daar hoef ik geeneens Turk voor te zijn uiteraard...

Papa Jones | 22-02-19 | 21:33

@Papa Jones | 22-02-19 | 21:33:
Als ik Koerd was en Turken bombardeerden mijn dorp plat, zou ik overwegen een bomaanslag te plegen.
Kip & ei verhaal.
Het gaat erom dat Erdogan HDP, YPG en PKK bestempeld als terroristische clubs. In zijn ogen zijn alle Koerden misdadigers.
Is natuurlijk nepnieuws.

Ruimedenker | 22-02-19 | 22:21

@Ruimedenker | 22-02-19 | 22:21:
Ja, maar als PKK aanslagen pleegt, kun je ze toch moeilijk een folkoristisch dansclubje noemen.

Papa Jones | 22-02-19 | 22:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik haat censuur.

priks | 22-02-19 | 21:12

Dus, ze komen met een campagne om te waarschuwen tegen zichzelf? Daar kan de burger alleen maar wel bij varen.

kweethetooknietbeter | 22-02-19 | 21:12

Propaganda is nooit nepnieuws.
Dat is het gevaar, daarom moet er altijd nepnieuws blijven op internet.
Laat de sukkels maar geloven wat ze willen, de meerderheid weet toch wel beter.

snapal | 22-02-19 | 21:10

Dat wist ik al lang.

ZZP-er | 22-02-19 | 21:14

Decentralized is de toekomst. Ze dwingen ons een kant op waar ze helemaal geen grip meer op hebben..

Pimp my Voortuin | 22-02-19 | 20:55

De hele discussie is terug te voeren op de vooronderstelling dat er zoiets als een ijkpunt is waaraan elk nieuwsfeitje kan worden getoetst om vast te stellen of het op waarheid berust of niet. Dat ijkpunt is er niet, maar men doet alsof het er wel degelijk is. Met name de traditionele media en de politiek claimen in staat te zijn het nieuws te ijken, en ze suggereren bovendien dat alle andere partijen dat in mindere mate kunnen of zelfs daartoe helemaal niet in staat te zijn.
Als je het voornemen kenbaar maakt om "een publiekscampagne" de wereld in te slingeren die "burgers bewust moet maken van het fenomeen desinformatie", dan pretendeer je ondubbelzinnig zelf nauwkeurig het onderscheid tussen informatie en desinformatie vast te kunnen stellen, maar zeg je ook impliciet dat alle informatie die jij verstrekt nooit desinformatie kan zijn. Dat laatste is wat mij betreft het meest bedenkelijke aspect van die campagne, en überhaupt van de houding der politici, de impliciete boodschap dat de overheid altijd de waarheid spreekt.
Pravda heette dat in de Sovjet Unie.
Luister niet naar verhaaltjes over waarheid en integriteit als die verhaaltjes worden verteld door groeperingen die er direct belang bij hebben dat we geloven wat ze ons vertellen.

Schoorsteenveger | 22-02-19 | 20:55 | 5

Het geheel verwerpen van een ijkpunt is wel gevaarlijk. Het leidt tot postmodernisme. En dat is niet wenselijk en ook niet nodig. Kijk naar de natuurwetenschappen en daar is waarheid te vinden. Maar ook in het kleine leven van alle dag, zoals bij het bereiden van een maaltijd, functioneert het concept waarheid goed.

Het gaat fout als er belangen zijn, tegengestelde belangen. Als bedrog voordelen biedt. En het gaat fout als het onderwerp te groot is. Wie begrijpt zoiets ingewikkelds als een samenleving? Je kunt alleen maar gissen. Er is geen waarheid, hoogstens waarschijnlijkheid. Er is geen ijkpunt voor kennis. Er is alleen maar een woud aan meningen. En daar moeten we het mee doen. Gelukkig maar.

Erich Honecker, leider van de DDR, had een absolutistische gedachtegang. Hij begreep alles: de mens, de maatschappij, de economie... Democratie is dan niet nodig. Laat de wijze filosoofkoning maar regeren.

De DDR had Honecker, wij hebben Ollongren.

Sitting_targets | 22-02-19 | 22:22

@Sitting_targets: Het gaat niet zozeer om het verwerpen dan wel vaststellen van een ijkpunt, maar van het feit dat er ook daadwerkelijk iets met dat ijkpunt gedaan wordt.

Muxje | 22-02-19 | 22:25

Hulde voor uw tegel.
Pravda wist ik niet.

letopuwzaak | 22-02-19 | 23:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Straks moeten alle websites zich aanmelden voor een vergunning uitgegeven door het nepnieuws-instituut van de EU.
En iedere site die ooit eens kritisch was kan die vergunning wel vergeten.
De jaren 30 van de vorige eeuw in de herhaling.

2voor12 | 22-02-19 | 20:54 | 1

Een soort "Nepnieuws-Verklaring-Omtrent-Gedrag"

telelezer | 22-02-19 | 21:24

Eindelijk. Dan kan Joris ook oprotten. Of dat dan weer niet zeker. Hypocriet stukje weer.

De musso linie | 22-02-19 | 20:52 | 4

Ach gut het stakkertje is ook weer terug van zijn/haar verbanning. Hahaha.

Berbaar | 22-02-19 | 21:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een neefje van 17, kind van mijn zus.
Slimme kerel, maar hij weet veel minder van de wereld dan ik destijds, toen ik zijn leeftijd had.
Ik ben 49 en las vroeger wel eens de krant of keek het journaal en nieuwsprogramma's.
Nu met internet zou je denken dat hij meer van de wereld weet dan ik toen ik 17 was.
Dat is helaas niet zo. Van veel zaken weet hij meer, maar niet wat er speelt in de wereld.
En dat geldt voor al z'n leeftijdsgenoten merk ik.

HoerieHarry | 22-02-19 | 20:51 | 21

@HoerieHarry | 22-02-19 | 21:29:
Nou, die kleine viezerik van mij vindt ook de muziek van 30 jaar geleden leuk. Wat zeg ik, 40. Helemaal wild van disco.

Papa Jones | 22-02-19 | 21:42

@Papa Jones | 22-02-19 | 21:42:
Dan heb je toch nog iets goeds gedaan tijdens de opvoeding. Haha.

HoerieHarry | 22-02-19 | 21:45

m'nm'n bh

Narcolept | 22-02-19 | 23:20
▼ 18 antwoorden verborgen

Ik heb de cijfers gezien over "internet" en "nepnieuws" die in de ministerraad zijn besproken en die zijn uitermate zorgwekkend.
Ook de uitleg van Wiebes en Keijzer over hoe deze tot stand zijn gekomen is uitermate goed onderbouwd.

Ik snap wel dat het CDA ineens het licht heeft gezien.
En allemaal "een hele goeiemoggel!"

Bon-sens | 22-02-19 | 20:50 | 1

En wie bouwen en interpreteren die cijfers?

Jan, Leiden | 22-02-19 | 21:21

In oorlogstijd is enig nepnieuws nuttig om te winnen.

HogeNood | 22-02-19 | 20:48 | 1

Dan heet het propaganda of desinformatie..

Wijze uit het Oosten | 22-02-19 | 20:55

CDA zei al voor de uitslag van het sleepwetreferendum dat ze schijt aan de uitslag hadden. CDA dat draait met kinderpardon. CDA die fijn uw portemonnee leegtrekt. Ik moet aan Farizeeërs denken.

Mart6037 | 22-02-19 | 20:47

Ze gaan door totdat GS PostOnline etc.. zijn verboden middels wetgeving. Vervolgens wordt de Karteljugend geïndoctrineerd met linksdraaiend gedachtegoed met massale immigratie en klimaatpaniek. Precies zoals EU en lobbies dat wensen.

Dan komen die christenen over 50-70 jaar erachter dat ze in naam van de Jihad in Europa worden vervolgd en gruwekijk geweldadig vermoord, net als niet-gelovigen, andersgelovigen en andersgeaarden. Afhankelijk van snelheid van omvolking.

En de Islamitische landen keken tevreden toe. Het verraad begon immers bij zelfverloochening en nepnieuwsbestrijding vanuit de politiek van de landen zelf.

Jan, Leiden | 22-02-19 | 20:45 | 1

Zou heel goed kunnen. CDA raakt volgens mij steeds meer van God los.

Mart6037 | 22-02-19 | 20:49

Het CDA!? geloven er tegenwoordig nog mensen in god dan? Wat een armoede.
Buiten de islamitische achterlijkheid, is het pastafarie geloof nu best wel hip geworden.

Halul gebakken | 22-02-19 | 20:45

Nepnieuws is alles wat er over Trump geschreven wordt, zullen de voor en tegenstanders zeggen.

snapal | 22-02-19 | 20:44

GODVERDOMME. Dan ook zo'n sticker op elke koran én op elke bijbel. 100% onwaar totdat het tegendeel is bewezen. Wat een domme man is die osturk.

Rest In Privacy | 22-02-19 | 20:41 | 3

Een waarschuwingssticker zoals op pakjes sigaretten zou volkomen op zijn plaats zijn.

kempenaer | 22-02-19 | 21:10

Dat de overheid denkt te weten wat fakenews is is echt fakenews. DDR66 wil gewoon meer macht bij de overheid, zoals alle socialisten willen.

BozePaarseMan | 22-02-19 | 20:41

Elk nieuws is gefabriceerd, gefilterd en gemanipuleerd. Dus nepnieuws. Een grote stilte daalde over ons. Maar dat bedoelen ze vast niet in Den Haag

van heinde en verre | 22-02-19 | 20:40

Ik roep op tot grootschalige bijbelverbranding. .. en goddelijke verering van de enkhuizer volksalmanak. (vaak klopt het toch wel heur)

suscrofa | 22-02-19 | 20:38

Nepnieuws is ook nieuws.
Iedere burger zou het moeten kunnen lezen, is leerzaam. Zo leer je onder andere trollen te herkennen,
Echt nieuws kan je toch wel overal lezen, dus wat is het probleem?

snapal | 22-02-19 | 20:37 | 5

@LiniaalRectaal | 22-02-19 | 20:40:
Die waarheid is de waarheid omdat je weet dat het waarheid is, want dat heb je gelezen in de niet nepnieuws media,
Is toch geen probleem, als je de leugens er maar uit kan halen? Nep is nooit 100% een leugen.

snapal | 22-02-19 | 20:52

@snapal
Er is een orgaan wat waarheid kan detecteren, genaamd intuïtie.

LiniaalRectaal | 22-02-19 | 20:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Goedemorgen CDA. En nou opgerot. Partij van niks.

tweetybird | 22-02-19 | 20:36

Off topic, maar ik wil het even ter sprake brengen: Vandaag is in ieder NPO journaal een item over een ad hoc bombardement uit WO2 op Nijmegen, waarbij 800 mensen omkwamen. De achtergrond (fout) wordt steeds iets te laat en matig toegelicht, wel wordt benadrukt dat het de Amerikanen waren die de bommen gooiden. Dit lijkt een poging de Amerikaanse rol bij de bevrijding te ondergraven, en een meer pro-EU en anti-Amerikaanse houding te creëren. Niks bij de NPO gebeurt zonder afwegingen over maatschappelijke sturing tenslotte.

Gewinflipt | 22-02-19 | 20:35 | 18

@kempenaer | 22-02-19 | 21:26:
Woonwijken bombarderen met het doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken is ook een oorlogsmisdaad.
Waarom ik hierop doorga is omdat dit een mooi voorbeeld is hoe snel feit, mening en emotie door elkaar gaan lopen. Dit is waarom die nepnieuws discussie zo gevaarlijk is.

Ander punt wat intrigeert is dat de reden dat wij tegenwoordig dat bombardement (met de kennis van nu) misdadig noemen. Mensenrechten, universele waarden, nie wieder. Misschien zijn dat wel precies dezelfde waarden waarom "we" nu dat IS-tuig terug gaan halen. Andere kant is dat die waarden hier veel goeds hebben gebracht.

PS: ik heb genoeg kerkhoven en monumenten bezocht.

Hollende_Kleurling | 22-02-19 | 21:40

@kempenaer | 22-02-19 | 23:26:
Volgens mij begrijp je me verkeerd, dit is precies wat ik bedoel. Ik benoem een feitelijke gebeurtenis uit het verleden en hang daar vanuit het heden een (enigszins onderbouwde) kwalificatie aan. Jij haalt er vervolgens nog twee feitelijke gebeurtenissen bij ter vergelijking en beoordeling. Dit is precies wat er gebeurt zodra je "nepnieuws" wilt reguleren. Dit heeft geen einde.

Hollende_Kleurling | 23-02-19 | 08:48
▼ 15 antwoorden verborgen

Ik heb gelezen tot: "Begin lekker bij jezelf als je nepnieuws wilt bestrijden, stelletje fabulerende fossielen."

En daarmee einde discussie!

TP 1984 | 22-02-19 | 20:33

Toen Donald Trump het twee jaar geleden over nepnieuws had vielen diezelfde mensen allemaal over hem heen. "Hoe durft ie? Nieuws dat hem niet bevalt nepnieuws noemen! Schande!" En nu doen ze het zelf.

VanBukkem | 22-02-19 | 20:31 | 2

Interessante tijdlijn dit.

LiniaalRectaal | 22-02-19 | 20:38

The Donald had het echter niet over nieuws,maar over verzinsels van CNN,MSNBC,WAPO en NYT. Deze Democratische tenten waren/zijn de boel aan het belazeren met verzinsels (over hem,zijn partij en zijn regering) te brengen als feiten. Is op zich natuurlijk wel weer nieuws,zulk bedrog. En geen fake news.

hertogvanzottegem | 22-02-19 | 20:48

Of verbied,zoals de grote held van Tunahan doet, media. Sluit journalisten op en verbied alle social media.
We beginnen met denk, want dat is toch, met afstand, de grootste NEP-Nederlandse partij in ons politieke bestel. Ze lullen Nederlands maar zijn in werkelijkheid hartstikke Turks.
Zij draaien hun (Turkse) achterban een loer, door voor hún te denken. Ze neppen de boel.
Verder moeten mensen zelf het denkvermogen hebben om nieuws te zien als nep, of niet.
Het plan om media een soort keurmerk te geven is onhaalbaar.
Ik lig in een deuk om dit soort nep-voorstellen.

Ruimedenker | 22-02-19 | 20:31 | 1

Media keurmerk. Maar wel naar onze maatstaven. En daar passen geen dingen in over geitenneuken. En gele hesjes. En positieve berichten over Trump. Oh en Putin, die is ook slecht. Even kijken. 7 van de 10 sterren *stempeltje zetten doet* zo u mag weer een week verder met berichtgeving. Tip volgende week bekijken we uw bijdrage aan de klimaat discussie.

Is dit nog nieuws? | 22-02-19 | 20:35

Nepnieuws generator 3.0 is dit kabinet zelf! 1000 euro, onderste steen, referendum, geen geld naar de Grieken, u gaat er allemaal op vooruit, etc, etc, etc....

Bushcrafter | 22-02-19 | 20:30

Onafhankelijk vastgesteld? Door Ankara ja. Deze Turk met de arm van Erdogan in zijn reet gaat met zijn geheime agenda en zijn nepnieuws mij wel even vertellen wat nepnieuws is. De ironie van DENK.

Vageling | 22-02-19 | 20:29

Ik heb zo'n zin om een scene te schoppen in het dorpse stemlokaaltje. Misschien haal ik GeenStijl wel.

horsteknots | 22-02-19 | 20:28

Zullen we eerst weer eens gewoon politici laten aftreden indien blijkt dat zij de volksvertegenwoordiging onjuist of onvolledig hebben geïnformeerd?

OverdaanDerOnderheid | 22-02-19 | 20:28 | 1

Inderdaad! Probleem aanpakken bij de bron. Maar dan moeten die 76 kamerleden die het nu allemaal niets kan schelen of die niets mogen vinden (want regeerakkoord) wel allemaal eerst vervangen worden.

Schmalz | 22-02-19 | 21:07

Prima, CDA. Begin vooral bij jezelf:
God bestaat!
U gaat er allemaal op vooruit!
Bangmakerij die hoge energierekening!

Hou daar eerst maar eens mee op, dan praten we verder.

medusa324 | 22-02-19 | 20:23 | 1

inderdaad, alle partijen die in een sprookje geloven hebben sowieso geen recht van spreken en moeten wijselijk hun mond houden.

Pimp my Voortuin | 22-02-19 | 21:16

Pratende Farizeeër..

Wijze uit het Oosten | 22-02-19 | 20:22

nepnieuws verbieden . lol

newray | 22-02-19 | 20:21

Als we onoprechte onwaarachtige leugens die verkiezingsbeloften zijn ook strafbaar gaan stellen. Dan denk ik er nog eens over na.

brughslurph | 22-02-19 | 20:19

Nepinformatie? Dan mogen de meeste kamer- en kabinetsleden vanaf nu niks meer zeggen...

jegrotenachtmerrie | 22-02-19 | 20:17

De zelfingenomenheid. Zij die geloven in een sprookjesboek zijn voor de bestrijding van fakenieuws. Daar kan geen Rutger Bregdinges tegenop.

Rollins | 22-02-19 | 20:17

Nepnieuws? De hele wereld is nep!

Is dit nog nieuws? | 22-02-19 | 20:16

Verkiezingen, is dat nog wel het juiste woord voor die poppenkast. Verliezingen is misschien beter.

Mark_D_NL | 22-02-19 | 20:16

We hebben toch het Darknet, of werkt dat niet goed?
Iemand ervaring daarmee?

ZZP-er | 22-02-19 | 20:16 | 3

Wat zou je daar moeten?
Drugs en wapens zijn in iedere (middel)grote stad verkrijgbaar helaas dus waarom Darknet|
Kinderporno?

Berbaar | 22-02-19 | 20:28

@Berbaar
American Navy. No bullshit.

LiniaalRectaal | 22-02-19 | 20:36

Sybrend Buma is een nep-christen met een grote neus.

suscrofa | 22-02-19 | 20:16 | 4

En een slisser met Judasstreken. Misselijk word ik ervan als christen.

LiniaalRectaal | 22-02-19 | 20:35

@LiniaalRectaal | 22-02-19 | 20:35:
Ik zeg u. Sybrend draagt het teken van het beest. Als ze zijn archief ooit uitpluizen kunnen ze een ontzagwekkende verzameling harde porno verwachten. Een naar macht belust (linksom of rechtsom) serpent schuilt in zijn diepere wezen.

suscrofa | 22-02-19 | 20:43

@suscrofa
Zou me niks verbazen. Het is overigens Sybrand. Met de 'a' van branding.

LiniaalRectaal | 22-02-19 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

10% absolute waarheid in de cognitie van Öztürk is toch een mooie score boys!

Hollende_Kleurling | 22-02-19 | 20:16 | 2

Hoeveel waarheid zit er in de boeken die hij leest? En dan met name de oudere boeken. Of nee, enkelvoud. Boek.

Is dit nog nieuws? | 22-02-19 | 20:18

@Is dit nog nieuws? | 22-02-19 | 20:18:
Dat is niet te checken. Net als bij nieuws en opinie.

Hollende_Kleurling | 22-02-19 | 20:31

Hij weet kennelijk niet hoe de stijlloos roze linkjes werken, óf durft ze terecht niet aan te klikken. Hij zou zichzelf een geit schrikken.

NiCeY | 22-02-19 | 20:14

CDA: "Een hele goede morgen!"
Jamal: "Wat jij! Moet ik je kk djoeken!"

burgertime | 22-02-19 | 20:14 | 2

Heeft jezus tegenwoordig ook al verstand van internet?
NEE! dus opbokken van ons domein!
Ga maar lekker tijdens de opwekking tegen elkaar opschuren, maar laat de rest van de wereld met rust, ja?!

Kamikazepiloot | 22-02-19 | 20:21

@Kamikazepiloot | 22-02-19 | 20:21:
toch wel: dronken Junckie is god en dikke Frans is zijn zoon Jezus die naar de aarde gestuurd is om ons te verlossen.
(denken ze zelf..)

ZZP-er | 22-02-19 | 21:17

Lijkt me geen prioriteit allemaal.
Wel logisch dat onze CDA vrinden deze kant kiezen.

Berbaar | 22-02-19 | 20:13 | 5

Onvoorstelbaar dat eenmoeder van zo'n trolkan houden.

Idiot456 | 22-02-19 | 21:00
-weggejorist-
Koning BongoBongo | 22-02-19 | 21:00

@Koning BongoBongo | 22-02-19 | 21:00:
Welnee paniekvogel, met GS komt het helemaal goed. Heb vertrouwen in die jongens.

Berbaar | 22-02-19 | 21:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Je stemde toch meer EU? dan moet je nu ook niet gaan zeiken

lovekila | 22-02-19 | 20:13 | 4

van rossem Stemde pro EU?

Bac | 22-02-19 | 21:11

@Bac | 22-02-19 | 21:11:
Geen idee. Maar hij schreef laatst iets in de trant van dat als je van mening was dat de msm verhullend schrijft over de islamisering van Nederlandje dat je dan paranoïde rechts zou zijn.
Onzin natuurlijk, want het is gewoon de realiteit dat dat al jarenlang gebeurt.

kempenaer | 22-02-19 | 21:18

Klopt. Je zelfbeschikkingsrecht en je vrijheid, kortom je ziel, aan de duivel (FransDuitsers) verkopen en dan nu janken.
Schaamteloos.
Is van Rossem volgens zijn eigen definitie niet ook “paranoïde rechts” of is het nu wel een realistische ongerustheid?

@kempenaer | 22-02-19 | 20:40:

Is natuurlijk volledig waar en EU lijkt me dan ook een van de belangrijkere dossiers voor een blog als GS mits ze inderdaad een verschil willen maken ipv alleen brood op de plank. Ik had zelf het idee dat van rossem zijn rechtvaardigheidsgevoel wel klopte na het zien van hoe hij vast te bijte in het MH17 dossier... een goede tweede zeg maar.

Bac | 22-02-19 | 21:25
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken