Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Honderden miljoenen naar EU-brandweer

Ja, genoeg POPULISTISCHE BRANDJES TE BLUSSEN DEZE ZOMER OF NIET!

Wat wil. Onder voorzitterschap van Elisabetta Gardini wiens brandje we ook wel eens zouden willen blussen, is het budget voor het zogeheten EU Civil Protection Mechanism vastgesteld op 205 miljoen euro en een beetje. "By pooling together the civil protection capacities and capabilities, it allows for a stronger and more coherent collective response. To date, all 28 EU Member States participate, as well as Iceland, Norway, Serbia, the Former Yugoslav Republic of Macedonia, Montenegro and Turkey." Hoeveel hiervan nu precies naar het spuitwater van Juncker gaat is niet helemaal duidelijk, maar de dames achter het schakelbord krijgen het sowieso druk. *Hoi ja met Tinie uit Spijkenisse m'n kat Binkie zit vast in de boom en is m'n alles. Geen zorgen mevrouw we sturen engine 69 uit onmiddellijk uw kant op, hij is er over 37 uur.* Gehele notulen die zelfs de notulist niet gelezen heeft, alhier.

Social

Reaguursels

Inloggen

Eigenlijk ben ik er wel een voorstander van. Bosbranden die binnen een aantal uur geblust kunnen worden (Italiaanse maffia niet happy). Dan ook bij overstromingen dat de EU ons massaal gaat betalen om zoiets op te lossen en te voorkomen. Al die dijkverzwaringen moeten we nu zelf ophoesten.

klowiepowie | 15-02-19 | 00:11 | 1

We hoesten dit ook zelf op maar reken er maar niet op dat wij iets van die investering gaan merken.

Noltie | 15-02-19 | 07:45

Kunnen ze ook eens stemmen over het in de gehele EU afschaffen van monarchieën, dat staat immers ook in geen enkel partijprogramma

kindapaas | 14-02-19 | 20:00 | 1

Al die miljoenen verdwijnen natuurlijk in de broekzakken van deze uitbuiters. Gebakken lucht en chaos is het e je dat ze reproduceren het

bart2653 | 14-02-19 | 23:45

Het begint met de EU-brandweer, maar gaat dan over naar de EU-oproerpolitie die ook gaan blussen en vervolgens worden er EU-rakketten op EU-mensen af geschoten die er iets andere gedachten op nahouden dan het EU-bureau voor de rechten van de EU-burger er op nahoudt.

Rest In Privacy | 14-02-19 | 19:11

hopelijk zien mensen de gelijkenissen met die gast in Duitsland tijdens de 2e wereld oorlog,
1 EU brandweer, 1 EU politie, 1 EU leger, 1 EU leider, o en de ERT niet vergeten...
dat scheelt enorm als je 1 grote macht hebt die branden blust, of rellen aanpakt,
de baas hoeft maar met 1 leider te overleggen, doet deze niet wat hij wil oprotten.. volgende. en niet dat gezeik van al die kleine bureautjes...
Precies zoals de ERT de macht over genomen heeft over Europa..
concurrentie niet toegestaan, vijand nr.1 ....

Rene046 | 14-02-19 | 19:05

Ahh dus bij mijn volgende schoorsteen brand komt de Franse brandweer langs? Super, helemaal top.
Stelletje idioten daar

boerenvla | 14-02-19 | 18:00 | 1

U zult toch een beetje verrast zijn want een beetje pompier is first aid vaardiger dan een gemiddelde ambulancebroeder kan ik u verzekeren. Bovendien is de aanrijdtijd vaak een stuk korter dan in Nederland.

Rest In Privacy | 14-02-19 | 18:20

En zo implementeer je nu een verenigd Europa wat geen mens wil.

De luis | 14-02-19 | 17:49

EU Civil Protection- Dat zullen brandweer lui en Gele hesjes fijn vinden in Frankrijk en omstreken.

am*dam | 14-02-19 | 17:25 | 1

Welke gele hesjes? Dat reltuig in Parijs en Bordeaux. Dat is iets van vroeger.

Rest In Privacy | 14-02-19 | 18:20

GeenStijl haalt een twitter bericht van Dennis de Jong EU parlementariër voor de SP erbij dat het met de EU brandweer om pure geldverspilling gaat. Jonge jonge, die Dennis is toch veel te links!? Maar ik geef toe [sarcasme on] dat je met het soort 'brandweerauto's' zoals op de bijgevoegde foto is te zien goed in staat bent om die verfoeilijke rechtse gele hesjes brandjes van de weg te spuiten. [sarcasme off]

www.sp.nl/onze-mensen/europees-parlem...

Vuurspuger | 14-02-19 | 16:06 | 1

waarom zou je je ideologie boven reele belangen plaatsen?

geenspam | 14-02-19 | 17:23

' .... facilitates coordination in the field of civil protection in order to improve the Union's response to natural and man-made disasters'. Dit is geen brandweer. Dit is zorgvuldig opgesteld als eerste stap in de ontwikkeling van een EU leger, in te zetten tegen eigen burgers. Zie: Frankrijk en 'man-made disasters'. Let op mijn woorden: hier gebeurt iets smerigs.

Snorkle | 14-02-19 | 16:01 | 2

Wat zijn de definities van Man-Made-Disaster? Oproer of opstand? Dat kan een demonstratie zijn tegen een EU-top in Den Haag, of een opstand van een deel van de bevolking tegen regeringsmaatregelen, zoals we die al in Griekenland en Spanje hebben gezien.
Dus pas op wat u schrijft en zegt... Feind hört mit!

telelezer | 14-02-19 | 17:02

Heel fijn dat ik dit soort zaken hier kan lezen. Blijft wonderbaarlijk die EU.

sjef-van-iekel | 14-02-19 | 15:35

Waar zijn de zogenaamde slimme mensen allemaal naar toe vertrokken? Het is duidelijk dat ze niet meer in Europa zijn en al helemaal niet in de EUSSR gelderen. Hmmm, eens aan Poetin vragen of hij soms wat toeristen in de goelag er bij gekregen heeft. Anders even de Erdosnor checken of ze daar bij de coupplegers op bezoek zijn.

Cobalt bomb | 14-02-19 | 15:04

"EU Civil Protection"
beschermt EU tegen de civilians.

Eerste zogenaamde hyperlink in het stuk wijst naar google.
google weet waar je postcode resideert.

Tweede hyperlink, rechtsklikken en "opslaan als" doen.

EU junta gaat omver.

hallevvezool | 14-02-19 | 14:45

Dat zijn dan weer mooie koffiemokken met EU logo voor de lokale brandweer. Oh ja, en niet te vergeten het glossy informatie foldertje.

impy | 14-02-19 | 14:40

Ik zeg tendentieus, ongenuanceerd. (oh wacht)

Dit stuk gaat over de coordinatie en financiering van de crisisbeheersing van cross-border ramp-scenario's. Daar is op zich helemaal niks mis mee.

Bijvoorbeeld als op het grensgebied van twee lidstaten een overstroming is, dat maatregelen daartegen in principe vergoed worden door een Europees fonds, rescEU genaamd (hoe fraai) en dat deze organisatie ook help0t met het faciliteren van opslag, vervoer en logstiek cross-border.

Dat is alleen maar goed, want oip die manier voorkom je dat kosten gemaakt voor een gezamenlijke ramp, of erger voor een ramp veroorzaakt in land A (dambreuk) maar gevolgen heeft voor land B (overstroming) door de EU betaald worden.

Wie kan daar nou weer tegen zijn dan?

maar het zal wel weer losgaan hier, door mensne die het stuk uberhaupt niet lezen, en dan schamperen over door de EU betaalde lokale dierentaxi's.
Hahaha. Grappig!

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 14:39 | 8

Samenwerken... JA!
Dictatoriale dwangregels... NEE!

telelezer | 14-02-19 | 17:05

""Kortom meer een soort EU brede landsverzekering tegen de ellende van andere lidtstaten.""
@ Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 15:20:
Inderdaad, maar dan wel zoals gewoonlijk weer betaald door de noordwestelijke landen (wij dus) voor de EU pauperlanden. Een verkapt communisme dus. En de ex-communiste Frau Merkel en de Maoist Barosso zagen dat het goed was

telelezer | 14-02-19 | 17:09

Kerel de laatste 30 jaar dat ik op de grensstreek leef hebben alle ambtelijke instanties brandweer, politie, ambulances, geweldig samen gewerkt als het nodig was, o toen bestond de EU nog niet eens.

Rene046 | 14-02-19 | 19:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Dus Halsema heeft weer een voorzet gegeven door kazernes in Amsterdam te sluiten.

Het afbreken van politie en leger zodat er ruimte kon komen om de roep voor een EU leger en politie duurde nog ongeveer 30 jaar. Maar de regenten in Den Haag (in opdracht van Brussel) krijgen steeds meer in de gaten dat het volk zo dom is dat je dat proces best wat kan versnellen. Tussen afbraak van de brandweer en roep om een EU brandweer zit nog maar een paar maanden.

Ik vraag me af wat acceptabele aanrijtijden zullen worden.

Sans Comique | 14-02-19 | 14:25 | 1

lees dan eerst dat memo eens man

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 14:42
-weggejorist-
yurgen9999 | 14-02-19 | 14:20 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Is er denk ik door gedrukt vanwege doemshit klimaatgelul dat zelfs door het IPCC ontkent wordt, namelijke toename 'natural disasters' .

" Natural and man-made disasters can strike anywhere across the globe, often without
warning. Whether of natural or man-made origin, they are becoming increasingly frequent, extreme and complex, are exacerbated by the impact of climate change, and ignore national borders. The human, environmental, social and economic consequences stemming from disasters can be of a scale not previously known."

Zwizalletju | 14-02-19 | 14:17

205 miljoen naar EU man-made en natural disasters. In de praktijk betekent dat netto betaler Nederland extra de portemonnee moet trekken voor slecht onderhouden bruggen, wegen en dijken in onder andere Italie, de visegradgroep en andere arme netto ontvangers die geen belasting willen uitrekken voor een deuglijk verkeer en waterstaat, waarbij de aanbesteding toevallig gaat naar de neef van de minister

HetOorAakel | 14-02-19 | 14:15 | 1

Lees dan eerst het memo...

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 14:43

Linksom of rechtsom, we gaan eraan. Of Europa eerder is dan die andersgelovigen is de vraag.

RamondeM | 14-02-19 | 14:06 | 1

Vroeger had je van die T-shirts te koop met daarop "They've got the guns, we've got the number" en dan een plaatje van Jim erbij.

mozaard | 14-02-19 | 14:33

Wij blussen onze brandjes altijd met de Gardena set.

Hebbiehemookweer | 14-02-19 | 14:04

Komt een blusvliegtuig je houtkachel bombarderen met water.

Ruimedenker | 14-02-19 | 14:03

In Nederland sluiten we politiebureau's en brandweerkazernes want dat is efficient enzo. En dat dit. Als om je politiek stemrecht een cordon wordt gelegd en de door jou verkozen politici worden uitgesloten dan graag ook een hek om mijn belastingcenten. Ik wensch niet te betalen voor deze nonsens.

Mammeloe | 14-02-19 | 14:01 | 3

Gesloten bureaus en kazernes zorgen dat er meer geld naar Brussel kan.

El Rico Grande | 14-02-19 | 14:05

dat hoef je ook niet want daar gaat dit niet over

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 14:43

Ik denk dat het te maken heeft met bijstand verlenen binnen en buiten de eu bij rampen ed.

wiers | 14-02-19 | 14:00 | 4

Daar hebben we de VN, NATO, het leger, Giro 555, het Rode Kruis/Halve Maan, Artsen Zonder Grenzen en een trits andere goede doelen en hulporganisaties al voor

Mammeloe | 14-02-19 | 14:05

@wiers: Je bedoelt zoals de inzet van pro EU troepen in Frankrijk? Want voor hulporganisaties bij rampen binnen en buiten de EU zijn al tientallen clubs.

peterdh | 14-02-19 | 14:29

@Mammeloe | 14-02-19 | 14:05:
Die hebben het te druk met andere meer urgente zaken. Zoals branden in de media blussen.

Sans Comique | 14-02-19 | 14:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ter voorbereiding is Juncker alvast ladder geworden.

CeesCloosd | 14-02-19 | 13:59 | 4

@El Rico Grande | 14-02-19 | 14:00: Timmermans is de slang.

Mark_D_NL | 14-02-19 | 14:02

@boerk | 14-02-19 | 14:06: Toen hij hoorde van een Brandywagen met een capaciteit van 10 000 liter was hij ook direct verkocht.

Lt-Kol Kilgore | 14-02-19 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Oost Europe stemt voor omdat ze weten dat er weer een sloot gratis geld aankomt. En Nederlandje zal weer bloeden.

Mark_D_NL | 14-02-19 | 13:58 | 2

Ach, doet de VVD de belastingen gewoon weer omhoog. Meer en meer EU wat die partij betreft.

El Rico Grande | 14-02-19 | 14:01

Was ook mijn eerste gedachte .... geld geld geld ...

Koning BongoBongo | 14-02-19 | 14:28

Misschien goed om meer samen te werken maar dit schiet weer door. Inderdaad zit dit document vol met fouten en tekst in vet/bold terwijl niet duidelijk is waarom. Het niveau van de opmaker is bedroevend.

Rochegrosse | 14-02-19 | 13:57 | 1

Inhoud ook nog gelezen, toevallig?

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 14:44

Vandaar al die onrust bij de brandweer in Amsterdam. Nederlandje is weer eens test gebied.

Mark_D_NL | 14-02-19 | 13:55

Ik voorzie een promotie voor de verschrikkelijke Leen Schaap, en zijn corruptieverleden is in Europa vast geen probleem.

menschdurfteleven | 14-02-19 | 13:54 | 2

Dat dus. Leen heeft vast geoefend in Amsterdam. Alles moet kapot van de eu club.

Mark_D_NL | 14-02-19 | 13:56

Oh, ja die brandweercommandant met een baard, terwijl brandweerlieden geen gezichtsbegroeing mogen hebben. Dan snap je dingen niet.

Mammeloe | 14-02-19 | 13:57

Heel de EU staat al in de fik op dit moment, dus ik snap het wel dat met zo'n achterlijk idee komen aanzeilen.

born2killn00bs | 14-02-19 | 13:53

Je kan wel reaguuren tot je een ons weegt, maar reaguuren is hetzelfde als supporter zijn bij een voetbalclub ; het resultaat beïnvloed je niet echt ermee, despelers verdelen de miljoenen, en jij betaalt alles...

King of the Oneliner | 14-02-19 | 13:52 | 4

Ik lees reacties en plaats ze om nieuwe informatie te verkrijgen en (naar ik hoop) af en toe uit te delen. Opdat ik en anderen sterker sta in discussies op verjaardagen en bruiloften. (niet in de kroeg. Daar kom ik alleen met gelijkgestemden). Soms zie ik die info doorsijpelen naar columnisten en andere opiniemakers en zo langzaam gemeengoed worden in de collectieve geest van Het Volk.

Sans Comique | 14-02-19 | 14:37

@Sans Comique | 14-02-19 | 14:37: Het is een langzame strijd.

Cobalt bomb | 14-02-19 | 15:06

Prachtige oneliner.
En heeft de uitzendrechten?

Diotima | 14-02-19 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Gaat voornamelijk om het bestrijden van rampen. Als hier de Veluwe in de fik staat zou het ook wel fijn zijn als er een paar blusvliegtuigen van de EU beschikbaar zijn.

Mohguh | 14-02-19 | 13:52 | 1

Ja, natuurlijk, want zonder de EU zouden de afzonderlijke landen elkaar nooit helpen bij grote rampen. Natuurlijk, samenwerken is alleen mogelijk in EU-verband.

mozaard | 14-02-19 | 14:30

@geenstijl, het is wier brandje. Het gaat hier om een vrouw.
@EU, het moment dat Nederland weer aan de bedelstaf raakt, althans dat er een stel bedelaars naar Brussel reist om de Nederlandse zaak te bepleiten, komt met rasse schreden nader.
De geschiedenis heeft eerder een Europees rijk gehad waarbij het Nederlandse deel vanuit Brussel werd leeggezogen.

El Rico Grande | 14-02-19 | 13:48 | 1

Inderdaad, wier brandje. Elisabetta is vrouwelijk, zeer vrouwelijk.

bintang | 14-02-19 | 14:04

Ik denk dat Turkije de brandende megastallen vol varkens aan zich voorbij laat gaan. En synagogen.

Mammeloe | 14-02-19 | 13:46

Ook dit spuiten moeten we slikken.

Rest In Privacy | 14-02-19 | 13:46

Benieuwd wat voor kleur helmen deze kopie van de strijdmacht van de VN gaat krijgen. Een van de vele kleine stapjes naar de totalitaire EU/VN dominantie geleid door Soros en de Bilderberg groep krijgt nu vorm.

The2Amendment | 14-02-19 | 13:46 | 2

Blauw met gele sterren. Net als de pantserwagens die tegen de gele hesjes worden ingezet.

El Rico Grande | 14-02-19 | 13:49

Het wordt een hete zomer ja. En niet per wegens de zgn. kleimaatopwarming.
Er zullen hier te lande zeker brandjes geblust moeten.
-Ene "Aziz" + broer Aziz die, ondanks zware verdenkingen, over 2 mnd. op vrije voeten staan.
-De verkiezingen in maart heeft e.e.a. spannends tot gevolg, o.a. door het Hillary-Clinton effect onder snowflakes, millenials en ander goeddoend tuigh.
-Het blijkt dat het prima met de Brit onder Brexit loopt, zo goed, dat andere landen van zich laten horen. EU-craten en hun juichaapjes vinden het niet tof dat er helemaal geen voedsel/en of voedselmedicijnen tekort onstaat. Troubles!
-Linksom of rechtsom:: Klaas Dijkhoff breekt een hele dure vaas. Mark my words, die gaat voor gaas. In z'n giletje.

Ja het wordt een hete zomer. En niet vanwege de labiele onruststukers van kamp CO2-nee.

chicago river | 14-02-19 | 13:45

"Ich habe eine Flamme in Kuchenpanne, Bitte kommt sofort !"
"Wie Bitte ?, ein Flammkuchen ? Guten Apetit !"

B.Spiritus | 14-02-19 | 13:44

Heel langzaam maar heel zeker een EU leger en EU popo, EU belastingwet, EU homeopatische verdunning, EU pensioenroof, enz,
www.europa-nu.nl/id/vihnikk2eotr/plan...
en gebeuren gaat het toch
Ik citeer Juncker:
""We decide on something, leave it lying around, and wait and see what happens. If no one kicks up a fuss, because most people don't understand(!) what has been decided, we continue step by step until there is no turning back.""
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eu...
Mensen wordt nou eens wakker en stem in Mei tegen de EU dictators en in Maart tegen hun Haagse kartel trawanten

telelezer | 14-02-19 | 13:43

Het is meer dan alleen maar de brandweer. Onder het mom van civil protection wordt een organisatie onder vigeur van de EU gebouwd ter bestrijding van natuurrampen en “man made disasters”.

Daar wordt het interessant. Wat zijn die “man made disasters” nou precies? Dat mag de Europese Commissie uitmaken, natuurlijk. Grootschalige stakingen, Gele Vest activiteiten, om maar eens wat te noemen.

Net als EUGendFor en het europees OM een initiatief dat met onschuldige voorbeelden wordt verkocht, om vervolgens de verdere stap naar de ademocratische EU te maken.

Glasgow Argus | 14-02-19 | 13:42 | 5

We zagen inderdaad al een indicatie daarvoor in de toespraak van Rutte.

Beefbus | 14-02-19 | 13:57

@chicago river | 14-02-19 | 13:53:
Excusi voor de typo's, JOris.
Potdomme net uit m'n nest, en nu al pissed (off) / afhankelijk van je Engelssprekende nationaliteit.

chicago river | 14-02-19 | 13:57

"man made disasters"
kernrampen, dijkbreuken, aangestoken bosbranden, kortom alle rampen die niet een natuurlijke oorzaak hebben.

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 14:45
▼ 2 antwoorden verborgen

De EU is een zo'n beetje het tegenovergestelde van Koning Midas. Alles wat zij aanraken gaat stuk, word afgeknepen met nutteloze regelgeving en verpulvert uiteindelijk tot een smerige eenheidsworst die niemand meer wil.

Dus wat vertrouwen in dit specifieke 'geniale' plan betreft is deze sceptische reaguurder erg sceptisch.

Het zal erop neerkomen dat het een hele hoop geld gaat kosten. Dat er heel veel onrust komt onder brandweermensen. En dat de service van de brandweer achteruit zal gaan onder een loden last van tachtig duizend nieuwe en onwerkbare regeltjes. En dat er niets zal verbeteren, niets echt zal veranderen maar alleen maar meer gezeik zal komen over futiliteiten als in welke roerstokjes de brandweer mag gebruiken in de koffie, waar ze de schoenveters centraal moeten inkopen of dat ze verplicht 4-laags toiletpapier moeten gebruiken in de kazerne.

Dutchbeaurouge | 14-02-19 | 13:42

Zijn er ook vacatures vrij bij die Brusselse afdeling.
Schijnt een leuke diverse stad te zijn.

MorgenEenAnder | 14-02-19 | 13:40 | 4

Als er een plek op aarde is, waar je moet wegblijven tenzij je echt niet anders kunt is het Broekzele wel.

Lt-Kol Kilgore | 14-02-19 | 14:22

@ChatBot | 14-02-19 | 13:54: Ze kunnen zich geen interne problemen veroorloven toch? Het lijkt mij dan ook niet anders kunnen dan dat de arbeidsvoorwaarden en het salaris top zouden moeten zijn.

mozaard | 14-02-19 | 14:23

@mozaard | 14-02-19 | 14:23:
Sorry mozaard, Ik reageerde allen wat instinktief op de plaatsnaam Brussel. Wat een k*tstad is dat zeg. Dan nog liever 020, kun je nagaan.

ChatBot | 14-02-19 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

Als die brandweerwagen echt van Jean-Claude Juncker was geweest, dan spoot er ontbijtcognac uit.

Osdorpertje | 14-02-19 | 13:39

Een flinke EU force - of samenwerking is wel gewenst. De bosbranden etc. worden steeds groter en heftiger, zo ook andere natuurrampen. Landen kunnen dit simpelweg niet meer alleen aan, en aangezien we solidair zijn in Europa helpen we elkaar.

Shalalieshalala | 14-02-19 | 13:39 | 2

Samenwerking ... JA!
Onder ellendige dictatoriale EU regeltjes:.... NEE!

telelezer | 14-02-19 | 13:46

Inderdaad, superhandig, voor de coordinatie en vergoeding van kosten die gemaakt worden voor grensoverschrijdende rampen.

Beste_Landgenoten | 14-02-19 | 14:46

Ik vraag me af hoe dit in de praktijk werkt. Komen er centrale brandweerposten? Hoe zit het dan met de aanrijtijden? Als dit bedoeld is voor regionale grensoverschrijdende samenwerking (ik zit hier vlak bij de Duitse grens) is dit goed, evenals voor hulp bij rampen. Maar volgens mij gebeurt dat in de praktijk nu al vanzelf.

Mannes | 14-02-19 | 13:37 | 2

Je krijgt dan een Vlaamse operator aan de lijn die zegt dat hij de pompiers zal sturen. Bijgevolg komt er dan in Maastricht het brandweerkorps van Luik aan, en in Voeren die van Duisburg.

Lt-Kol Kilgore | 14-02-19 | 13:40

De EU gaat als de Brandweer, deze spuitgasten zullen ongetwijfeld in Brussel en Strasbourg worden gestationeerd.

Pelforth | 14-02-19 | 13:41

Europese brandweer, Europese leger, Europese begroting, en daar is het vierde Reich.

FreeVogelaar | 14-02-19 | 13:37

75 jaar terug was het de Wehrmacht die opereerde in Nederland, straks is het dus de Feuerwehr.

Rest In Privacy | 14-02-19 | 13:37 | 2

Die Feuerwehrmacht.

Glasgow Argus | 14-02-19 | 13:43

Ik heb van horen zeggen dat ze met de fiets komen deze keer.

Lt-Kol Kilgore | 14-02-19 | 14:23

Eerst de financiële situatie in het zuiden verbeteren.

Blanke_Vlaai | 14-02-19 | 13:36

Onder het EUSSR moto, bek houden kutburger en betalen.

Retepsteeltje | 14-02-19 | 13:36

correctie:

Elisabetta Gardini wier brandje...

momusopus | 14-02-19 | 13:36

Eerst een efficiënte Europese grenswacht....
Dan pas de rest.

D-Fens_1963 | 14-02-19 | 13:35

wat moeten we ons hierbij voorstellen, wie zijn de feitelijke uitvoerders (degene die daadwerkelijk hun handen vuil maken) en waar en wanneer worden die precies ingezet eigenlijk. Wat is de meerwaarde om dit Europees te regelen, welke nu het hoofd opstekende problemen worden hiermee voorkomen en tegen gegaan?
Lijkt mij een typisch voorbeeld van invulling van een verdere invulling van een voortschrijdende federatieve wens die door een select gezelschap gekoesterd wordt en waarbij stap voor stap de natiestaat en de zelfstandige bevoegheden afgebroken worden zonder dat wij ons daarover hebben mogen uitspreken.
Hier wordt een geheel bureaucratische organisatie mee opgetuigd die goud geld kost maar geen praktisch nut heeft. Vol met pausjes die zichzelf heel belangrijk vinden in luxueuse kantoren met bijbehorende goudgerande arbeidsvoorwaarden die nog geen kip klaar kunnen maken.
Zitten ze in al die parlementen te slapen eigenlijk? niemand die zich geroepen voelt om hier voor te gaan liggen? Megalomaan, onzinnig en geld verspillend, kortom EU.

bwanabanjo | 14-02-19 | 13:35 | 1

""een voortschrijdende federatieve wens die door een select gezelschap gekoesterd wordt en waarbij stap voor stap de natiestaat en de zelfstandige bevoegheden afgebroken worden zonder dat wij ons daarover hebben mogen uitspreken""
@bwana..
Spijker+kop
en daarbij de verbijsterende uitspraak van Juncker:
""""We decide on something, leave it lying around, and wait and see what happens. If no one kicks up a fuss, because most people don't understand(!) what has been decided, we continue step by step until there is no turning back.""
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eu...

telelezer | 14-02-19 | 13:51

Een pool van blusvliegtuigen voor grote bosbranden lijkt me wel een goed idee.

langelat | 14-02-19 | 13:32 | 2

Neem KLM maar. Die vliegtuigen zijn toch al bijna leeg.

Beefbus | 14-02-19 | 13:41

Bij een Europese brandweer krijg ik toch een ander beeld op mijn netvlies: youtu.be/x9iyKI2pJbE

mozaard | 14-02-19 | 13:32

ook tegen brandend maagzuur?

hxl | 14-02-19 | 13:29

Als Noorwegen en Ijsland uit vrije wil ook meedoen, kan het zo beroerd niet wezen.

JTKDM | 14-02-19 | 13:29

Nou @Spartacus, als je bij die verlepte Elisabetta Gardini weleens een brandje zou willen blussen dan ligt de lat niet erg hoog bij je.

Ajeto | 14-02-19 | 13:27 | 5

Ik vrees dat het een hele linkse, mannenhatende cryptocommuniste is. Met een vader vroeger bij de Rode Brigades ofzo (he, toepasselijk)

Mammeloe | 14-02-19 | 13:42

Wat is er mis met een ouwe taaie?, die hebben ook hun mensenrechten.

Pelforth | 14-02-19 | 13:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is mooi dat de EU problemen bedenkt om op te lossen terwijl echte problemen niet worden opgelost. Zeker iets super lokaals als een brandweer wil je toch niet EU-breed maken? Dat elke unit z'n eigen auto's en pakken koopt is inefficiënt maar het gebeurt tenminste wel. Onze defensie koopt centraal in maar krijgt dat niet voor elkaar, laat staan als je dat voor de hele EU wilt doen. Er is gewoon iemand die daar schathemeltjerijk van gaat worden, zoek die eens op en stop met fantaseren!

Bakkeleures | 14-02-19 | 13:25 | 1

Problemen bedenken of veroorzaken om op te lossen met bar slechte oplossingen is de modus operandi van iedere politicus. Als de mensheid toch eens zou realiseren hoe compleet overbodig de gehele politieke bestuurslaag is....

De Libertariër | 14-02-19 | 13:35

"Serbia, the Former Yugoslav Republic of Macedonia, Montenegro and Turkey."
Gossie, mag wel raden wie hier netto betalers en ontvangers zijn.
Verder...
Tuurlijk, doe de Oekraïne d'r ook maar gelijk bij, rupsjenooitgenoeg in Brussel kan niet wachten tot ze het Romeinse rijk geëvenaard heeft terwijl de barbaren massaal de grens over steken.

Abject | 14-02-19 | 13:25

Voorstanders roepen constant dat de EU nodig is om grote, landen-overstijgende casussen aan te pakken. Klinkt logisch, maar zie wat je krijgt. De vangst na enkele dagen nieuws: gedoe over pulsvisserij, slechte plannen met internet en nu dit. De EU is het doel allang verloren en richt zich op steeds meer vlakken waarmee ze zich kan bemoeien.

StiekemeBunzing | 14-02-19 | 13:24

Het is tegenwoordig Noord-Macedonië. Hebben ze dat nog niet door?

WahedPissebed | 14-02-19 | 13:24 | 1

morgen kan het weer wat anders zijn.

Lt-Kol Kilgore | 14-02-19 | 13:43

Volgens is er een verband tussen dit topic en het vorige.

Rest In Privacy | 14-02-19 | 13:24

Ben er nu echt klaar mee. Gewoon alles affikken, dan hoef je straks niks meer te blussen. Te beginnen met Brussel.

JohnJames_001 | 14-02-19 | 13:21

Omdat het plebs protesteert, omdat het geen EU leger wil, geen EU politiemacht wil, geen EU belastingdienst wil, geen omvolkingsimmigratie wil, geen soevereiniteitsdiefstal enz wil, geven ze het (net als bij de Lissabon grondwet gewoon een andere naam: EU Civil Protection Mechanism"
Maar de angstige werkelijheid blijft hetzelfde:
eunmask.wordpress.com/2014/05/31/eu-r...
en
eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TX...
Mensen wordt nou eindelijk eens wakker en stem in Mei tegen de EU dictators en in Maart tegen hun Haagse trawanten

telelezer | 14-02-19 | 13:20 | 1

Dit maakt je toch eh... doodsbang?!

mozaard | 14-02-19 | 13:37

Zo lees ik het ook, maar maak mij wel zorgen dat de EU dan ineens iets gaat vinden van onze dijken en duinen. Kan me niet voorstellen dat die kneuzen in Brussel daar ook maar iets van snappen,

Tjemig | 14-02-19 | 13:21

dat willen ze je graag laten denken maar als het nodig is dan wordt het tegen het gepeupel gebruikt; zie mijn opmerking van telelezer | 14-02-19 | 13:20

telelezer | 14-02-19 | 13:22

Brandewijn maakt meer kapot dan je lief is.

Mr_Natural | 14-02-19 | 13:16

Ze moeten ergens beginnen, nu nog het leger, de politie, de belasting, de....
nou ja verzin maar wat. Hoe Lang nog? Afgezien van die chinees.

watmagjenogwel | 14-02-19 | 13:16 | 2

Politie. "U wilt aangifte doen, dat kan! Daar wij als efficiënte EU nu een internationaal politiekorps hebben kan het zelfs over een half uur al! Ik heb de afspraak voor u in de agenda gezet bij onze dependance in Milaan, daar kunt u zich zo melden."

Ibu | 14-02-19 | 13:41

Voor Brussel is het een mooie oefening voor andere organisatiewijzigingen in hun centralistische ideeën. Om een kikker levend te koken moet je deze nooit in kokend water gooien want dan springt ie er uit, maar moet je de temperatuur langzaam naar het kookpunt brengen. (Ongeacht of deze mooie metafoor juist is.)

mozaard | 14-02-19 | 14:18

Dat dus.

ja,diedus! | 14-02-19 | 13:22

Goed begin van de centralisatie.

mozaard | 14-02-19 | 14:13

Vrouwtje in de politiek gekomen door Berlosconi dus met dat geld komt het wel goed.

Trumme | 14-02-19 | 13:12

Waarom moet Turkije hier nou weer bij? Stop met het aanhalen van banden met dat derde wereldland.

H. Caulfield | 14-02-19 | 13:12 | 7

In de tijden toen we nog deel uitmaakten van het Heilige Roomse Rijk voerden we nog wel eens oorlog met ze, die Ottomanen.

mozaard | 14-02-19 | 14:10

@telelezer | 14-02-19 | 13:32: Kan het me niet voorstellen. Je geeft meteen zoveel stemrecht aan het minst compatibele land. Mocht ik ongelijk krijgen, ben ik meteen vertrokken.

H. Caulfield | 14-02-19 | 14:12
▼ 4 antwoorden verborgen

De italiaanse mafia brandweer heeft al als eerste een rekening gestuurd. Een zo goed als nieuwe brandweerauto gekocht om bosbranden te blussen die we zelf aangestoken hebben. Kan brussel effe 350 duizend overmaken?
i.pinimg.com/474x/38/24/dc/3824dc1ca8...

jan huppeldepup | 14-02-19 | 13:12

Elisabetta Gardini, zing eens ‘houd je bek en bef me!’ Kom ik spuiten.

Fuckinghell | 14-02-19 | 13:11

Gouden tijden voor glazen ogen fabrikanten.

Deflatiemonster | 14-02-19 | 13:11

Next: Europese belastingdienst
Of wacht zijn daar ook al plannen voor??

spamzuiger | 14-02-19 | 13:11 | 1

Next is dat de EU de lidstaten een helpende hand toesteekt bij het bouwen van grote penitentiaire inrichtingen. Daar kan toch niemand iets op tegen hebben?

mozaard | 14-02-19 | 13:41

En hoe precies schieten wij hier iets mee op ?

Koning BongoBongo | 14-02-19 | 13:10 | 1

meeDeugen op het door de roergangers aangegeven lichtende pad geeft een warm gevoel

Jan Passant mk2 | 14-02-19 | 13:17

Zou Dennis de Jong trouw elke maand zijn EU salaris afdragen naar de SP ?

Beefbus | 14-02-19 | 13:10 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Een van de belangrijkste taken van de EUropese Unie is zoveel als maar mogelijk belastinggeld claimen en dat spenderen aan volkomen onoverzichtelijke zaken. Zo krijgen ondergewaardeerde EUroparlementariërs een kans hun magere salaris en povere onkostenvergoeding aan te vullen uit eigen ondernemerschap & marktwerking in staatscorruptie.
Geen enkele verschijningsvorm van het socialisme kan bestaan zonder deze manier van werken, dus noodzakelijk voor onsch aller welzijn.

Jan Passant mk2 | 14-02-19 | 13:10

Spuit 11?

Schoorsteenveger | 14-02-19 | 13:10

Prima idee om de kosten de verlagen. Bij elke brand internationaal aanbesteden en het goedkoopste korps, waar dan ook in de EU, mag gaan blussen.

2voor12 | 14-02-19 | 13:09

Brandweer, komen hier al tekorten met:
- Materieel
- personeel
- opleidingscapaciteit
- halen aanrijdtijden
En dan gaan we ook dat naar de EU verplaatsen om het nog verder af te breken.
De huidige veiligheidsregio's zijn al een bureaucratisch gedrocht.

boerk | 14-02-19 | 13:09 | 1

Júist daarom! Eerst op lokaal niveau afbreken en vervolgens de ontstane nood lenigen met een EU-brandweer. Ze gaan bij de EU niet over een nacht ijs, hier is goed over nagedacht.

mozaard | 14-02-19 | 13:46

Ik voel mij steeds meer bestolen door die ongekozen dictators, en het houd ook niet op, zeker niet van zelf.

FreeVogelaar | 14-02-19 | 13:08 | 3

Daarom moet jij en je familie die partijen kiezen die aan deze onzin niet meer mee willen doen.

jan huppeldepup | 14-02-19 | 13:14

@jan huppeldepup | 14-02-19 | 13:14:
Dat doe ik al vele jaren, maar die partijen worden helaas uitgesloten van Regering deelnamen. En veel volk blijft graag trouw aan hun belasting afpersers, die het uitgeeft aan volk dat graag leeft op de kosten van een ander.

FreeVogelaar | 14-02-19 | 13:34

@FreeVogelaar | 14-02-19 | 13:34: Daarom moet je het ook niet alleen bij je eigen stem laten, maar ook actief stemmen gaan werven. In je eentje maak je het verschil niet.

mozaard | 14-02-19 | 13:47

Weer een nutteloze eu-managementlaag erbij.Doe maar Spaatje eu-rood.

van stampij | 14-02-19 | 13:07 | 2

Niks niet nutteloos. Ze gaan het nog druk krijgen. Of je het nu leuk vind of niet. (Als je mettertijd een goede baan wil ga je er solliciteren.)

mozaard | 14-02-19 | 13:43

EU: Het kan altijd nòg gekker.

keestelpro | 14-02-19 | 13:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl