Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPO Ombudsman: 'Talkshow-tafels nog steeds teveel witte mannen, dat is een probleem'

Plakkaat van Verlatinghe - Het Eeuwige Edict - NPO Ombudsman-rapport 'Aan tafel! Over het al dan niet problematisch gebrek aan diversiteit onder talkshowgasten'.

hee een witte man

Wie zei daar dat wij van na de grote verhalen zijn? De oorlog is dan misschien voorbij, het verzet nog niet. Vanochtend ontwaakte Nederland zoals elke ochtend om slaafs het Patriarchaat te bekoren, maar er hing iets in de lucht. Tijdens een gelijkheidshongerwinter die al 79 jaar onafgebroken aanhoudt, gisteravond nog eens extra tartend gevierd met een DWDD Witteman Special, was daar ineens een vluchtige zweem die de suggestie van lente in zich droeg. Het NPO Ombudsman-rapport 'Aan tafel! Over het al dan niet problematisch gebrek aan diversiteit onder talkshowgasten' (PDF).

Het leest dan misschien als een zesdejaars hbo-scriptie die bovendien in de ik-vorm geschreven is, maar daar gáát het niet om. Eerste zin: "Zet de tv aan. Kies een willekeurige talkshow. Hoe groot is nu de kans dat Peter R. de Vries op het scherm verschijnt?" Ja, best groot. En de titel van het rapport draagt dan misschien een open vraag in zich, de laatste zin van de eerste alinea bekent kleur en draait er niet omheen: hier is sprake van een open rebellie. "De blanke man floreert aan de Nederlandse talkshowtafel, wat tot gevolg heeft dat vrouwen en mensen met een niet-westerse migratieachtergrond systematisch ondervertegenwoordigd zijn. En dat is een probleem." We hadden als lezer op iets meer suspense gehoopt, maar het gaat uiteindelijk om de boodschap.

De conclusie geldt dan ook nú al als de Tunesische fruitverkoper die zichzelf voor uw zonden in brand stak, verandering is op komst. "Toch blijft het zo dat talkshows onbewust bijdragen aan de sociale ongelijkheid. De programma’s tonen personen uit de actualiteit. Deze mensen zijn vaak afkomstig uit machtsposities en deze machtsposities worden grotendeels ingevuld door witte mannen. Door deze realiteit telkens weer te tonen, construeren de shows tegelijkertijd ook een eigen werkelijkheid, waarin het nóg vanzelfsprekender is dat een hoge positie nu eenmaal bekleed wordt door een witte man."

Als revolutionaire suggestie wordt aangedragen actualiteitenprogramma's minder over actualiteiten te laten gaan. "Een talkshow hoéft niet per se over een actueel onderwerp te gaan. Een bekend voorbeeld is de bekende talkshow Dr. Phil. In dit programma geeft Phil McGraw zijn gasten advies over hun problemen." Omdat experts over actualiteiten bijna altijd witte mannen zijn, kunnen actualiteiten dus ook gemeden worden, zodat er eens andere mensen aan kunnen schuiven. We zijn waarlijk getuige van de axiale wending in het denken waar we zo lang naar snakte. En Ombudsvrouw Margo Smit zal tot in de eeuwigheid bezongen worden, ook al is ze wit.

Reaguursels

Inloggen

Dr Phil maar dan een Surinaamse fake psychiater die Marokkaanse ouders spreekt over hun 2 zonen die experts in plofkraken zijn en er gezien de kleine grijpkans niet mee willen stoppen.

jaap932057795966 | 09-02-19 | 16:04
-weggejorist-
Isabelle_Keatinge | 09-02-19 | 09:55
-weggejorist-
Kayla_Freame | 09-02-19 | 09:20

Uuuh , die doelgroep is weinig interessant?

lilluke halve hoan | 09-02-19 | 03:19

Ik snap nooit nooit wat nu de basis is voor de redenatie dat er meer gekleurde mensen in wat voor gremia dan ook moeten zitten. Tot de jaren 50 waren we een blank land, opgebouwd door blanken. Er is nooit een partij geweest die de import van niet westerlingen in het verkiezingsprogramma had staan noch is er ooit een referendum geweest waarin de Nederlandse bevolking heeft ingestemd met dat idee. De massa immigratie is gekomen op initiatief van de migranten zelf en kon plaatsvinden door slapheid en lafheid van politici, zonder enige instemming van de Nederlandse bevolking. Ik zie dus geen enkele reden om plaats aan tafel te maken voor de ongenode gasten of hun nageslacht.

Franker | 08-02-19 | 20:30

Nou, dat betekent dus dat je elke avond tegen die kop van Jurgen Raymann of Prem Radakishun zit aan te kijken, want andere smaken hebben we niet.

Swoop | 08-02-19 | 19:11

Tja, wie zijn er nu de racisten?

Michiel85 | 08-02-19 | 19:06

Sorry ff heel lullig maaruh.. Wie kijkt er überhaupt nog naar dat gezever in die talkshows?

HipsterBrood | 08-02-19 | 18:56

Witteman, witte man en Mengele.

Excuus, Mingele

pietvanvliet | 08-02-19 | 18:55

Vroeger had je het programma “Kunst omdat het moet.” Laten we daar er “Zwart omdat het moet.” van maken!

Analia von Solmsch | 08-02-19 | 18:43

Nou nou nou, het is erg lastig hoor, om een eigen werkelijkheid te scheppen. Daar moet je met zijn allen heel hard aan werken. Tot dusverre leven met name wat frauduleuze VVD-ers en een groep 19-jarige jongens van Marokkaanse afkomst in een eigen werkelijkheid, en zijn alleen zij erin geslaagd zich onderscheidend te profileren.
Ik zou aan de laatste groep willen zeggen: kijk juist eens een keer naar een talkshow, desnoods met witte mannen hierin. Het houdt je van de straat en je maakt er minimaal weer een paar witte vrouwen blij mee.

Pianoman | 08-02-19 | 17:37

Voor diversiteit kijk ik altijd naar opsporing verzocht.

Rotterdammert1965 | 08-02-19 | 17:35 | 2

Bingo!!!!!!!

gratias | 08-02-19 | 18:46

Wegmisbruikers vind ik ook divers.

jaap932057795966 | 09-02-19 | 16:06

De ombudsman is ook altijd een witte man of vrouw. Erg discriminerend plus het feit dat voor allochtone vrouwen de ombudsman slechter te benaderen is.

druif | 08-02-19 | 17:18

Teveel linkse mensen. Dan heb je een punt.

Mart6037 | 08-02-19 | 16:35

Wij zien iedere dag linkse verslaggevers en linkse witte mensen bij NPO en RTL - Rob Jetten, Jesse Klaver, Mark Rutte, Femke Halsema, Peter R. de Vries... en zo kan ik nog een uur doorgaan.

Van mij mogen er meer donkere mannen en moslims aan tafel.... graag zelfs.
Maar dan moeten ze wel rechts zijn.

sociaal_econoom | 08-02-19 | 16:34 | 1

Rechts is niet genoeg. Geen zwarte Kelder's aub. Geen Al-Bauer in China. Je moet ook nog wat te melden of te verhalen hebben hoor..

Shareholder II | 08-02-19 | 17:55

Waarom al die 'diversiteit'? De grootste groep van die 'diversen' kijkt niet eens, die hebben een schoteltje. En ik, ik kijk ook al niet meer, teveel SJW onzin, en ik ben links. Dus, diversiteit in de virm van meer meningen?
Dat is ook diversiteit. En het gaat niet eens over kleurtjes. Wat heel belangrijk schijnt te zijn.

Ghard Leers | 08-02-19 | 16:33

Ga dan lekker in Soeriname tokshows maken met soewartjes. We leven in een blank land, blanke mensen dan ook graag...

Bill le Koek | 08-02-19 | 16:33 | 1

Maar niet heel lang meer als het aan de EU ligt. Daarom de diversiteitscultus, omdat het moet.

2tribes | 08-02-19 | 22:14

Dus het aan de blanke man dat er zo weinig andere opties zijn als het om experts gaat? Kan het misschien zijn dat een bepaalde -niet neder te specificeren- groep misschien underperformt en het (uiteraard) makkelijker is om naar een ander te wijzen dan de hand in eigen boezem te steken?
Als we zo doorgaan zitten er straks op sleutelposities alleen nog maar incompetente mensen, gewoon omdat een bepaalde groep wensdenkers dit nou eenmaal een goed idee vindt. Dat achtereenvolgens de concurrentiepositie van Nederland, onze economie en onze welvaart (met in z'n kielzof ons klimaatbeleid, dat als eerste zal sneuvelen) naar de galemiezen gaat krijg je ze vervolgens niet uitgelegd omdat economie nou eenmaal een moeilijk vak was dat ze zo snel mogelijk hebben laten vallen.
Dunning-kruger 101.

Homer P. Simpson | 08-02-19 | 16:29 | 1

Doet zich inmiddels al op grote schaal voor in het publieke domein. In het bedrijfsleven draait het iets meer om de competenties en de contacten.

2tribes | 08-02-19 | 22:18

Ongeveer 12% in dit land heeft een meer of minder tintje, dus dat is 1 op de 8. Ik durf te wedden dat je er meer ziet op TV dan 1 op 8.

WillemWordtWakker | 08-02-19 | 16:19 | 1

Japan is nagenoeg immigrant vrij. Gaan we dan ook zitten klagen dat er teveel Aziatisch gekleurde mensen op TV te zijn? Het gaat echt helemaal nergens over dit.

stiffy | 08-02-19 | 18:52

Een hele goede morgen. Oh lamheid. Topic is weer zo vaag. Fototerzijde : "Paultje Witteman" werd gister terecht in het zonnetje gezet. Niet dat P stopt hoor. Eén van onze beste televisiemakers. Wat je ook van de omroep van zijn baas vindt, de echte baas is hij. Maakt nu alweer een hele poos een super programma op zondag. Dat ie nog maar lang mag doorgaan. Krijg amper iets mee op die kut tv. Maar pareltjes duik ik nog op.

Shareholder II | 08-02-19 | 16:13

ADvies.
Ik kijk al lang niet meer naar de zakkenvuller van Nieuwkerk, met die niet weg te krijgen 73 jarioge Witteman, niet meer naar Pauw en helemaal niet naar die zgn. bijdehante tante Jinek Wat een verschrikkelik mens.
Ook niet naat meneer de jokkebrok Twan Huys, want die heft zichzelf binnenkort op.
IK zeg U: heerlijk me niet meer behoeven te ergeren aan hun nep nieuws en partijdigheid.

outdoor | 08-02-19 | 16:08

Ik heb aan twee dingen een hekel:
Racisten en blanke mannen.

elfenstein | 08-02-19 | 16:05

Enigszins off topic maar toch :
Wat een opluchting dat de enige echte Witteman niet meer figureert als presentator! Onthutsend overigens dat je het als totale leeghoofd en nitwit(teman) zo lang kunt volhouden.

xavier | 08-02-19 | 15:47 | 1

Kan ie van jouw belasting. Overigens stopt Paul niet met televisie produceren en presenteren. Fijn weekend en rust wat uit.

Shareholder II | 08-02-19 | 16:32

Ik weet niet of hier mensen zijn die wel eens the Daily Show met die enge Trevor Noah aanhebben, ik raad het af.

Maar zijn thema's bestaan nog louter uit Trump en 'witte mensen' bashen.
Serieus, de grapjes die hij er constant ingooit over 'witte mensen' zijn ten eerste tenenkrommend en zeer RACISTISCH.
Ten tweede; moeten wij eens doen, in een talkshow de hele tijd grapjes maken over wat zwarte mensen ervan zouden vinden, wat zwarte mensen zouden doen, hoe zwarte mensen zouden denken.

Wat een engerd!

letopuwzaak | 08-02-19 | 15:39 | 1

Ik kijk nog wel eens zo nu en dan, maar sinds John Stewart weg is is het wel heel erg achteruit gegaan. Elke keer als er een blanke gast aan tafel komt kijk ik verbaasd op....

7th Sin | 08-02-19 | 22:22

Ik hoop dat Margo Smit zich de komende tijd meer bezighoudt met de problematiek aangaande vaginale schimmel. Dat is immers ook alle aandacht waard. Net als witte vloed en nog een heleboel andere vaak onbesproken vrouwenprobleempjes die men - zo achterhaald - liever niet in het openbaar bespreekt.

Willibald von Klúúúk | 08-02-19 | 15:09

Kunnen we de tijd nog herinneren (is niet eens zo lang geleden) dat we in de oer-hollandse knorr reclames die Quinsy (nee, niet die opruier maar die 'dikke gezelligerd' langs zagen komen terwijl hij oer-hollandse kost stond te bakken?

Kan die niet als excuusnizzle ingezet worden? Daar had nooit iemand wat op aan te merken.

Gazzerop | 08-02-19 | 15:06

Talkshows & talkshow-gasten op de NPO hebben niets met racisme te maken, maar alles met incestueus gedrag.

Peter Emile | 08-02-19 | 14:41

Ik vind dat er te weinig blanken in 'opsporing verzocht' voorkomen, maar is zeur toch ook niet...

Erdee | 08-02-19 | 14:38 | 1

Hahaha! Was laatst met een manager (met kleurtje) op een bijeenkomst voor vrijwilligersorganisaties, waar logischerwijze ook veel vrijwilligers aanwezig waren. Hoor ik haar tegen andere aanwezige met kleurtje fulmineren over de vrijwilligers die zo weinig divers (wit dus) waren. Hoe gestoord wil je het hebben.

2tribes | 08-02-19 | 22:30

Het probleem is de publieke omroep.

Hoofdbreker | 08-02-19 | 14:38 | 2

Het probleem is de politieke omroep.

Shareholder II | 08-02-19 | 16:16

@Shareholder II | 08-02-19 | 16:16: Het probleem is de politieke publieke omroep.
Prima om een omroep aan politiek te laten doen, maar dan moet je het met eigen geld betalen, en niet uit de portemonnee van een ander.

Pianoman | 08-02-19 | 18:00

Mensen die constant bezig zijn met etniciteit & huidskleur, zoals al die rapportenschrijvers, ombudsmannen/vrouwen, SJW's, 'taskforces' op universiteiten, Sylvana Simonsen en Seada's Nourhussen, zijn racistisch bezig. Punt.

Peter Emile | 08-02-19 | 14:38

Oh ik dacht dat de NPO de kwaliteit van de programma’s op het oog had, toen ze over Peter RRRRR spraken. Daarna las ik de naam Dr Phil en wist ik dat het alleen nog ergere bagger wordt.

echtpaul | 08-02-19 | 14:23

Ik zou het niet weten? De meeste van deze slap ouwehoer programma’s wordt te laat uitgezonden. In huize M gaat namelijk de wekker om 5:45 uur. M. gaat ter voorkoming van een humeur om op te schieten dus bijtijds naar bed.
Ten tijde van de andere SOP’s, is er altijd iets beters op een ander net. Dan zijn al deze SOP’s ook nog eens gelardeerd met meningen die de mijne niet zijn, dus bespaar ik me de ergernis. Succes ermee!

Claudia M. | 08-02-19 | 13:41

AVRO-TROS Heeft na klachten dat er te weinig Marokkanen op tv kwamen, besloten op elke week een extra herhaling van Opsporing Verzocht uit te zenden.

Het leven is zwaar | 08-02-19 | 13:37 | 1

Ja, of een nieuw programma format : in de verhoorkamer.

Zorc | 08-02-19 | 14:06

Ik ben het ermee eens dat er te veel witte mannen zijn op tv. Begin maar met Matthijs van Nieuwkerk van tv af te halen. Dat scheelt alweer snel een uurtje per dag. En snel daarna Nieuwsuur, NOS-journaal, RTL LN en dat soort onzinprogramma's.

LaatsteAvondmaal | 08-02-19 | 13:36

"Deze mensen zijn vaak afkomstig uit machtsposities en deze machtsposities worden grotendeels ingevuld door witte mannen. Door deze realiteit telkens weer te tonen, construeren de shows tegelijkertijd ook een eigen werkelijkheid, waarin het nóg vanzelfsprekender is dat een hoge positie nu eenmaal bekleed wordt door een witte man."

Wat is dit nou voor krankzinnige redenatie? Iets is zo maar omdat we dit tonen wordt het nog meer zo? Manmanman

Gen. Maximus | 08-02-19 | 13:32 | 3

Inderdaad ridicuul. Anders gezegd "Bij talrijke kwesties zijn Nederlanders betrokken. Autochtonen. Door dit te laten zien zouden mensen kunnen gaan denken dat dit normaal is."

marjen | 08-02-19 | 14:15

Of nog erger, door te veel autochtone witte Nederlanders te laten zien, denkt men dadelijk nog dat de oorspronkelijke bewoners van Nederland geen Afrikanen waren.

echtpaul | 08-02-19 | 14:26

Fraai staaltje van logisch redeneren door een filosofiestudente (!)

xavier | 08-02-19 | 15:41

Wat mij op- en tegenvalt is dat zo ontzettend veel reaguurders de 'witte man' terminologie al geadopteerd lijken te hebben. Alsof het een juiste term is. Het is nog steeds gewoon Blank.

BlowingBubbles | 08-02-19 | 13:27 | 1

@BlowingBubbles | 08-02-19 | 13:27 |
Blij te zien dat ik niet de enige ben die zich daar hé-le-maal kapot aan ergert. De inheemse Nederlander is blank, blánk, BLANK! De A4-tjes op mijn bureau hier zijn wit. Evenals de gesauste muren in de keuken. Dat ze die afgrijselijke newspeak a.u.b. laten waar hij hoort; Aan de overkant van de Plas. En ik zal de NPO even doorverbinden met "1984". Die belden namelijk net, ze willen graag hun newspeak Woordenboek terug.

Sjefke7807 | 08-02-19 | 14:08

Nou, dan moeten die (allochtone) vrouwen met voor talkshows boeiende onderwerpen komen. En dan moet het niet weer gaan over het feit dat ze een vrouw zijn of allochtoon.
Een tijdje geleden zaten er drie of vier wiskundigen aan tafel. Allemaal ... vrouwen.

kloopindeslootjijook | 08-02-19 | 13:19 | 1

eh... blanke vrouwen, dat dan wel.

kloopindeslootjijook | 08-02-19 | 13:24

Prima, maar dan graag gele mensen. Die kunnen namelijk wél wat.

WhiteShark | 08-02-19 | 13:16

Tip voor de zeurders: kijk Dinsdag avond naar een ander programma, genaamd: Opsporing Verzocht, 90% hoofdrollen voor "Donker getint" (=Neger), "licht getint" (= Mocro). 1 teleurstelling, de madam die het presenteert is: blank. Niet meer zeuren dus.

Wienerschnitzel mit | 08-02-19 | 13:16 | 1

AVRO-TROS Heeft na klachten dat er te weinig Marokkanen op tv kwamen, besloten op elke week een extra herhaling van Opsporing Verzocht uit te zenden.

Het leven is zwaar | 08-02-19 | 13:43
-weggejorist-
Madame Poitiers | 08-02-19 | 13:16 | 2

Dus het geniale advies is: 'kijk naar iets anders'.... en dan als voorbeeld.... DR Phil.... een witte man.... Ben ik nou zo dom, of zijn hunnie zo slim?

Snorkle | 08-02-19 | 13:14

Volgens de dogmatiek van de Lynxe Kerk kunnen ''Mensen van Kleur'' (met hoofdletters geschreven) niet racistisch zijn.

Ten eerste zijn zij daar veel te nobel en verheven voor. Omdat het pisgmentgehalte in de opperhuid volgens deze leer het deuggehalte heeft te weerspiegelen. En dat vanzelfsprekend in collectief en groepsmatig verband, anders kan deze dogmatiek niet worden verbonden met de klassen-sociologie van hun profeet Marx. Dus mag het individu er niet toe doen. En voor zover individuele leden van dit collectief er een afwijkende visie op na houden, die niet correspondeert met deze dogmatiek, moeten zij worden afgeschilderd als ''token excuusnegers''. ''huisnegers'' en ''klassenverraders''.

Ten tweede moet iedereen met een bepaalde pigmentgehalte (hoe hoger, hoe beter) als slachtoffer van het neo kolonialistische, neo liberale kapitalistische, imperialistische, en per definitie altijd racistische, witte patriarchaat worden beschouwd. En het is volgens deze dogmatiek onmogelijk, dat een slachtoffer een dader kan zijn. Wie daar kritiek op waagt te hebben is op zijn minst ''onbewust racistisch'', waarbij men de onderdrukking door het voornoemde witte patriarchaat heeft geinternaliseerd, of gewoon een verwerpelijke smerige nazi en witte supremacist. In hoeverre deze kwalificatie wordt aangewend en in het negatieve spectrum wordt getrokken is geheel afhankelijk van de huidskleur en het geslacht van de criticaster.

Zoals bij iedere dogmatiek doen feiten, vooral historische feiten, er niet toe.
Evenals feiten uit andere takken van de wetenschap dan de historische er niet toe mogen doen. Want de hele wetenschap is ''wit'' en daarom verderfelijk kolonialistisch en inherent racistisch-patriarchaal.
Hieruit volgt, dat iedere contra-argumentatie gericht tegen deze dogmatiek dus ook als racistisch dient te worden beschouwd.

Je reinste Middeleeuwen!
Thomas van Aquino en Ignatius van Loyola zouden ze het niet kunnen verbeteren.
Maar met zoiets kun je tegenwoordig een academische bul halen.

Ab Sconditus | 08-02-19 | 13:13 | 5

@Sjefke7807 | 08-02-19 | 14:12: Het is je reinste regressie naar de Middeleeuwen, waarin men in veel opzichten niets anders doet dan geestelijk, academisch en cultureel terug vallen in een staat van pre-verlichtingsdenken. Ja, zelfs pre-reformatorisch.

Men valt onbekommerd, maar ook volkomen onwetend daarover, terug in de geestesgesteldheid van de Middeleeuwse scholastiek.
Het enige verschil is het religieuze ijkpunt van waaruit men dergelijke dogmatische denkwijzen meent te kunnen en te moeten poneren.
En dat mag inderdaad als huiveringwekkend worden beschouwd.

Ab Sconditus | 08-02-19 | 15:16

@Ab Sconditus | 08-02-19 | 15:16: Tegengif

youtu.be/lZkQro0CLwo

Dan ben ik maar een elitaire ouwe zak in ''bubble van wit privilege'', die enorm kan genieten van de muziek van Bach, een geschrift van Erasmus, Immanuel Kant en Martin Heidegger, een roman van Hermann Hesse, Herman Melville en Jane Austen, een gebouw als de hal van het oude postkantoor in Utrecht (Jugendstil/art deco)
En meesterstukken van techniek als de machinekamer van de Queen Mary en de turbo prop zuigermotoren van een Lockheed Constellation.
Al deze namen en fenomenen zeggen het merendeel van de huidige NL populatie helemaal niks meer; ook niet wanneer zij VWO/HBO onderwijs hebben gehad.

Ze zouden niet eens meer weten hoe ze dat tegenwoordig moesten componeren, uitdenken, schrijven, ontwerpen en construeren!
Het is ERG, waarde mede-reaguurders.
Heel erg.

Ab Sconditus | 08-02-19 | 15:50

@Sjefke7807 | 08-02-19 | 14:12:
Wat duikel je nu toch op Sjefke. Dit is niet mainstream natuurlijk. Als wiskunde blijkt te kloppen heeft dat niets met kolonialisme te maken. Die wiskunde leidt tot de computer die ook deze meiskes zo graag gebruiken en dat is hun vrije keus. Heeft ook al niets met kolonialisme te maken. LInkse blabla die geen hout snijdt natuurlijk.

marjen | 08-02-19 | 23:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is racisme tegen de blanke vrouw en man wat de klok slaat.
We leven in NL. Van oorsprong een land van blanke mensen. Zonder die multikul en massa immigratie hadden we al dat vreselijke gezeur en die zure ontevredenheid niet gehad.

kempenaer | 08-02-19 | 13:09 | 1

Precies in afrika zie ook alleen maar zwarten op tv op een enkele blanke na dan. En wat heb je er aan om gasten uit te nodigen die amper nederlands spreken

Leeke040 | 08-02-19 | 13:14

Morgan Freeman en Denzel Washington hebben niet de top van hun professie bereikt door verongelijkt te janken. Maar door hard te werken (en talent te hebben,maar leg dat maar eens uit)

Sans Comique | 08-02-19 | 13:06 | 1

De films van Freeman zijn goed en de man lijkt zelf ook te deugen (ondanks dat hij in opspraak is geraakt). Als Freeman gelijk heeft met zijn "the only way to end racism is to stop talking about it", dan kunnen de gesubsidieerde racismeklagers zich verdienstelijk maken door zichzelf op te heffen.

Pianoman | 08-02-19 | 17:53

Dus, die programma's tonen de realiteit, maar dat is niet gewenst, want we moeten met z'n allen doen alsof minderheden net zo interessant zijn? En die vertegenwoordiger van een minderheid, die gewoon gepresteerd heeft en daarom zo al uitgenodigd zou worden, kan zich voortaan knap lullig voelen omdat iedereen denkt dat hij een verplicht nummer is? Nee, dan is het goed.

BrabantsVerzet | 08-02-19 | 13:02

En dat in een land als nederland waar 80, 85% blank is. Vreemd hé. Sjonge jonge, eh en smeisje meisje natuurlijk. Pfff.

didivos | 08-02-19 | 12:46 | 1

mens mens... leer dat nou toch eens.

BrabantsVerzet | 08-02-19 | 13:02

Ik zou zeggen, stem af op Burundi 1, 2 en 3. Dan kun je de hele dag naar negers kijken. Of zet hem op zo'n vooruitstrevende muziekzenders, ook voornamelijk negers die hun kunstje doen. En als slagroom (oei, mag ik naar slagroom verwijzen) op de chocoladetaart, er is ook nog Opsporing Verzocht. Alle 50 tinten bruin en zwart komen daar voorbij. Veel kijkplezier.

TheOneWhoKnocks | 08-02-19 | 12:45 | 2

Net goed, dat zal hem leren.

zoalsikhetzeg | 08-02-19 | 13:00

Yo, Amen!

Wienerschnitzel mit | 08-02-19 | 13:12

De witte man wordt altijd maar weer zwart gemaakt.

laatste_waarschuwing | 08-02-19 | 12:42

Trump bouwt een muur om welwillende immigranten tegen te houden (US kent geen sociale dienst als wij ze kennen.) - EU opent de grenzen wagenwijd om niet welwillende immigranten te verwelkomen. Waar zit de rationaliteit, of is het opzet?

Slough | 08-02-19 | 12:36 | 1

Serieus? Welwillende migranten? Geen sociale dienst? Migranten in de US, ook de illegalen, hebben recht op van alles en nog wat. Ook in ziekenhuizen worden ze gewoon geholpen. Ze brengen zelfs hun stem uit bij verkiezingen. Dus hou op met te doen of het hardwerkende engeltjes zijn die door de gemene Trump een hak worden gezet. Het gros is crimineel huig dat zich komt laven aan de rijkdom geproduceerd door overwegend blanke Amerikanen. Illegaal de grens over steken getuigt al niet echt van eerlijkheid en oprechtheid.

TheOneWhoKnocks | 08-02-19 | 12:53

Het worden er vanzelf steeds meer, hier een beeld van de greoi van buitenaf:
jaartal - leeftijdsgroep - aantal inwoners

1960 0 tot 5 -1 150 431
1965 5 tot 10 -1 146 581
1975 15 tot 20 -1 162 546
1985 25 tot 30 -1 201 502
1995 35 tot 40 -1 220 294
2005 45 tot 50 -1 201 679
2015 55 tot 60 -1 151 386

1970 0 tot 5 -1 190 302
1975 5 tot 10 -1 203 279
1985 15 tot 20 -1 234 299
1995 25 tot 30 -1 301 933
2005 35 tot 40 -1 314 105
2015 45 tot 50 -1 285 917

1980 0 tot 5 - 882 115
1985 5 tot 10 - 888 794
1995 15 tot 20 - 921 788
2005 25 tot 30 - 992 927
2015 35 tot 40 - 1 009 413 (plus minimaal 127.298 leeftijdsgenoten van buitenaf, want alle overledenen zijn ook vervangen door nieuwkomers)

En zo kom je vanzelf ook aan grote aantallen gepensioneerden:
1950 0 tot 5 -1 190 371
1955 5 tot 10 -1 171 117
1965 15 tot 20 -1 167 518
1975 25 tot 30 -1 180 051
1985 35 tot 40 -1 180 554
1995 45 tot 50 -1 167 010
2005 55 tot 60 -1 114 078
2015 65 tot 70 -1 014 432

Wering | 08-02-19 | 12:36 | 1

Niet te stoppen zonder natuurramp of zo

Het leven is zwaar | 08-02-19 | 13:30

Ben het er helemaal mee eens.
Ik stel voor dat er een dagelijkse talkshow komt met mannen en vrouwen.
2 aparte ingangen.
De tafel kan eruit, want echte mannen zitten op de grond te discussiëren.
De vrouwen maken, apart van de mannen, lekkere hapjes, zodat de mannen, ongehinderd, zinnige discussies kunnen voeren.
Om het nog interessanter te maken spreekt iedereen in zijn eigen taal.
Een zandloper moet voorkomen dat sommige mannen(vooral die blanke) te lang aan het woord zijn.
Een duopresentatie is een must.
Mathijs in een zwart pak en Umberto in een wit pak.
Tijdens het maken van de hapjes mogen de dames óók hun mening geven, waar het toegestroomde publiek dan hartelijk om mag lachen. Om de verhitte discussies een beetje af te koelen.
Aan het eind knikt iedereen voldaan naar elkaar, maar handen schudden hoeft niet meer, uit “respect” naar de dames.
Het is maar een idee, uit de losse pols, voor een nieuw format.
Moet natuurlijk nog een beetje aangepast en opgeleukt.

Ruimedenker | 08-02-19 | 12:29 | 1

Prima format, niks meer aan doen!

Franciscus Borchwerf | 08-02-19 | 12:47

Ik heb die terreurkast al een paar jaar niet aangehad en daarvoor meed ik de nederlandse zenders al als de pest.
Het is mij een groot genoegen dat nu het politiek correcte monster wat ze gecreeerd hebben zich tegen hun eigen, pedanterige salonsocialistische Vara mannetjes keert.
Het beest vreet zichzelf op.

zeur | 08-02-19 | 12:28 | 1

Was het maar zo verdulleme

Slough | 08-02-19 | 12:38

En komt Zwarte Piet aan tafel, is het weer niet goed...

DeDenkerT | 08-02-19 | 12:28

Als je naar het NOS journaal kijkt is het precies andersom met de zoekende camera tijdens topics

larie | 08-02-19 | 12:27

Zwarten gaan zelf al op jonge leeftijd liever met blanken om. "Outgroup-leden kopen in de negatieve stereotypen en ontwikkelen vriendjespolitiek voor de ingroup. Dit werd aangetoond door psychologen Kenneth en Mamie Clark in hun beroemde "poppenstudies", begonnen in de jaren 1940. Ze demonstreerden met schokkende duidelijkheid dat Afrikaans-Amerikaanse kinderen, samen met blanke kinderen, er de voorkeur aan gaven om met blanke poppen over zwarte te spelen, door ze meer positieve kenmerken (bijvoorbeeld leuk, mooi) toe te schrijven. Dat dit effect het meest uitgesproken was bij zwarte kinderen op gescheiden scholen, werd geciteerd in Brown v. Board of Education. Ongeveer 40 tot 50 procent van Afro-Amerikanen, homo's en lesbiennes vertonen automatische IAT-vooroordelen ten gunste van blanken, heteroseksuelen en mannen, respectievelijk".
Oftewel, het is biologisch en genetisch bepaald. Dit kun je niet zomaar even veranderen door inclusiviteit een warm hart toe te dragen. Om te zien hoe weinig is veranderd, bekijk de 2005 documentaire 'a girl like me' www.youtube.com/watch?v=xt_nlbmHmeg

JackStick | 08-02-19 | 12:26 | 1

In Afrika heeft een neger met een lichte huidskleur meer aanzien dan een donkere neger. Maar dat zal ook wel weer de schuld van de blanke zijn. Net als de behoefte van negerinnen aan sluik haar.

BrabantsVerzet | 08-02-19 | 13:13

De blanke man floreert op de Nederlandse arbeidsmarkt, wat tot gevolg heeft dat vrouwen en mensen met een niet-westerse migratieachtergrond systematisch ondervertegenwoordigd zijn. En dat is een probleem.

Lasius | 08-02-19 | 12:21 | 2

Valt wel mee, in de high tech wemelt het van de Indiers, Chinezen, Brazilianen, Oost Europeanen....... tja we missen wel wat groepen :-) maar hgh tech is echt geen blanke mannenfeestje hoor.

Galois256 | 08-02-19 | 12:43

Dus de blanke man moet een uitkering aanvragen ??
Wat is uw punt dat u maken wil ???

Het leven is zwaar | 08-02-19 | 13:28

Ik heb nog nooit zoiets racistisch gelezen.
De NPO ombudsman beweert dus dat niet-blanken, en vrouwen niet in staat zijn om op eigen kracht een machtspositie te verwerven, of zodanig maatschappelijk interressant te zijn om uitgenodigd te worden bij een actualiteitenrubriek.
Ze hebben daar blijkbaar de hulp van de NPO-ombudsman bij nodig, wat vreemd genoeg een vrouw is.

Roadblock | 08-02-19 | 12:20 | 1

NPO gaat er vanuit dat als je aan tafel zit bij een talkshow je bij voorbaat macht hebt, en dus daarom vrouwen niet aan tafel zit, want vrouwen hebben geen macht..

Die fantasie wereld is het wereldbeeld wat vooral de linkse medemens heeft,

En totaal belachelijk is..

killRoy1982 | 08-02-19 | 12:43

PDF'je leest lekker weg en draait niet om de hete brij heen: blanke man moet kapot. Al die gekleurde wijven, met Afrikaans touwhaar en kleurige gewaden hanteren hetzelfde quasi-intellectuele toontje, zoals die trut van Trouw en die Gargamel van de NRC. Zo lijkt het alsof ze weten waar ze over praten maar het is en blijft activistisch en racistisch slachtoffergejammer.

JJMS | 08-02-19 | 12:18

NPO is net de BBC, ook al zo gek als een deur. De BBC probeert overal een hoofddoekje of excuus neger in te drukken. Zie je een historische docu over de Vikingen, boot vol roeiers en ja hoor, ergens in het midden prominent de zwarte Viking..

Wekkertje | 08-02-19 | 12:17 | 3

Een zwarte Viking? Maakt u een grapje of is dit echt waar? Laten we eens in een film over Afrikaanse boeren een zwarte boer door een blanke man spelen, kijken wat er gebeurt.

JJMS | 08-02-19 | 12:20

@JJMS | 08-02-19 | 12:20:
Het is beleid van de BBC, uitgedokterd door een commissie van de omroep in een heus document waarin dat precies staat, met exacte percentages.
downloads.bbc.co.uk/diversity/pdf/dive...
Acteurs worden dus primair uitgezocht op sekse, seksuele geaardheid, huidskleur met een kleurenstaalkaart ernaast en afkomst. Niet of ze iets kunnen. Dat is van geen belang meer.
Dan krijg inderdaad historisch kostuumdrama, dat zich afspeelt in een 18e eeuws stadje in hartje Engeland waar 20% Pakistanen en 15% negers rondlopen.
Omdat het moet. Gelijke behandeling en gelijke vertegenwoordiging zoals in de huidige demografische samenstelling van de bevolking.
De krankzinnigheid ver voorbij.

Stormageddon | 08-02-19 | 12:37

JJMS, maar *dat* (een blanke zwarte-boer) mag niet. Een zwarte Viking is goed. Dat deugt.

peterdh | 08-02-19 | 12:52

2 x per jaar ben ik in China, en het stikt daar werkelijk van de Chinezen. Ook op tv overwegend Chinees volk.
Echt raar volk daar.

Het leven is zwaar | 08-02-19 | 12:14 | 2

Woon nu 25 jaar in Engeland en kom er nou pas achter dat ze links rijden

Slough | 08-02-19 | 12:27

Dus ook daar alleen maar racisten, 1,4 miljard in totaal!

Nimby_007 | 08-02-19 | 12:27

Volgens NOS kunnen verschillende rassen zich niet in elkaar herkennen, ik vind het best een statement. Ik had het stukje ook bewaard in mijn NOS folder, het is het zoveelste stukje elkaar tegenover elkaar opzetten.
imgur.com/a/t1gKinJ

Papierversnipperaar | 08-02-19 | 12:13 | 1

Diezelfde nonsens - "verkeerde" beeldvorming - was de reden dat diverse literatuur/lectuur/liederen/toneel/films/essays e.d. verboden waren in communistische landen. Beeldvorming was alles; de werkelijkheid moest ontkend worden.

marjen | 08-02-19 | 12:20

Dat men hier in Nederland zo vrijelijk kan mekkeren over dit soort onnozelheden geeft aan in wat voor vrij land we leven. Volkomen doorgeslagen uiteraard, maar deugen is dan ook een welvaartsziekte.

donkieshot | 08-02-19 | 12:12 | 1

dit soort ziek en bezigheidstherapiegemekker is volkomen ongevaarlijk voor de ook dit aansturende 'elite' en dat dit een bewijs zou zijn, dat u in een vrij land leeft geeft aan dat u helemaal niet meer weet wat het is om in vrijheid te leven. Al gehersenspoeld dus en niet zo gering.

hertogvanzottegem | 08-02-19 | 12:41

Het 'probleem' is dat áls er gekleurde mensen worden uitgenodigd, het vaak alleen nog maar gaat over de onderwerpen die gekleurde mensen worden geacht te boeien (racisme, hiphop). Daarom worden ze ook uitgenodigd door die programma's.

Je ziet het bijvoorbeeld bij DWDD: als er door de huiscomedian een grap over buitenlanders werd gemaakt, werd er meteen daarna ingezoomd op de gast met een kleurtje. Buitengewoon racistisch in mijn ogen.

Op zich logisch dat je ergens bij betrokken moet zijn om er een mening over te hebben. Maar nodig ze liever uit voor neutrale onderwerpen, zoals de huizenprijzen, de teloorgang van papieren kranten, files, ik noem maar wat.

Joris Draaksteker | 08-02-19 | 12:11 | 1

Spijker. Kop.

JackStick | 08-02-19 | 12:20

Er zijn ook te weinig Aziaten in die praatprogramma's. Maar daar hoor je nooit iemand over klagen.

JackStick | 08-02-19 | 12:09

Ik word gek van de framing 'witte man'. Dit maakt mijzelf en de samenleving alleen maar meer bewuster van huidskleur.
Zoals Morgan ooit zei: "stop talking about it."

g00f | 08-02-19 | 12:08

In een witte mensen land zijn de mensen (nog) overwegend wit. In een zwarte mensen land............ Tja die clubjes moeten natuurlijk wel wat doen voor hun subsidie.

Zatkniss | 08-02-19 | 12:07 | 2

Precies. ik voel me dan weer gekwetst dat in Zimbabwe er te weinig blanken meedoen aan spel programma's

welkom01 | 08-02-19 | 12:19

In het kader van de VN omvolkingsagenda en het EU Koldenhove-Calergi plan wordt er op de NPO lustig op los geconditioneerd en mentaal geprogrammeerd. Want daar moeten de geesten van de kijkertjes rijp voor worden gemaakt.
Frans Timmermans, met zijn Europa=Afrika en zijn afgedwongen en opgelegde ''diversiteit'', gaat daarin voor.

Ab Sconditus | 08-02-19 | 12:35

Iets met joods christelijke oorsprong? of gewoon wet van het getal: meer blanke mannen die expert zijn en goed over een onderwerp kunnen praten? en ijdel genoeg zijn.....

Maar wat is nu het echte probleem

V-styn | 08-02-19 | 12:07

Aan al die beroepsbemoeials: Let it Be!
Lagaan.
Maak je niet zo druk over onzin en bemoei je vooral met je eige.

marjen | 08-02-19 | 12:06

Als ik een paar ton te veel had, zou ik ze proberen aan te klagen voor groepsbelediging en / of voor rassendiscriminatie.
Als het over het Blanke ras gaat worden deze steeds “wit” genoemd. Ik begin mij hier steeds meer aan te ergeren. En ik denk met mij velen

Het leven is zwaar | 08-02-19 | 12:01 | 1

Rassen bestaan niet, constructies in hoofden van mensen wel. En negers weten heel goed hoe ze moeten discrimineren, hoewel veel blanken denken dat ze dat niet kunnen.

Rhenium | 08-02-19 | 12:05

De NPO wordt gefinancierd door u en mij. En dat kan binnen afzienbare tijd voorbij zijn.

bisbisbis | 08-02-19 | 11:58 | 3

Hoe dan? Vroeger kon je nog kijk- en luistergeld ontduiken..... Nu is het belastinggeld en moet je wel!

hxl | 08-02-19 | 12:00

Hopelijk al bij de eerste verkiezingen!

TonyMontana010 | 08-02-19 | 12:01

NPO is een links betutteling's orgaan, wat ons voorschrijft hoe wij moeten omgaan met al wat we niet zelf willen.

FreeVogelaar | 08-02-19 | 12:09

Heeft hij ook al geklaagd over een wat meer divers politiek gekleurd geluid op de NPO kanalen? Nu heb je alleen (waan)denkbeelden van links, nog linkser, knetter-gestoord links en Groenlinks op radio en tv.

hxl | 08-02-19 | 11:57

Durf de stelling wel aan dat er maar 1 witteman is die dit land heel veel schade heeft toegebracht, dat is het vetbetaalde pseudo-linkse Paultje, kreeg voor zijn klassieke verheffings-hobby zelfs een eigen duur Vara-programma

grindbak | 08-02-19 | 11:55

NPO ombudsman wtf doe je dan eigenlijk.

lacucaracha | 08-02-19 | 11:54 | 1

Verborgen werkloosheid noemde men dat vroeger...... tegenwoordig heet zoiets een nuttige staffunctie.......

hxl | 08-02-19 | 11:59

- Als je wat interessants doet of kan, kom ke vanzelf op TV. Dus onderklasse van de samenleving, doe eens iets!

- Rond 5 december is het trouwens omgekeerd, dan zijn er te weinig witte mannen op TV, maar onderklassedrammers.

- Jinek is een Tjechische, geboren in de VS. Da's toch divers genoeg? En Jan Mulder uit minderheids- en aardbevingsgebied Groningen en Peter Rrrrrr. de Vries komt ook uit een beschermd, wereldvreemd reservaat, etc. Diversiteit genoeg.

Cen Bramer | 08-02-19 | 11:54

Vanmiddag afspreken bij het vrijdaggebed en dan eens turven hoe het zit qua man-vrouw? Dan is een andere deur opeens “vrijheid” i.p.v. onderdrukking.

Diederik Vlegel | 08-02-19 | 11:53

Probleem zit hem dus niet bij de talkshows, want die nodigen dus alleen mensen uit die er toe doen. Wordt dus iemand, dan zit je er ook.

Krom verhaal.

menage | 08-02-19 | 11:53

Kan die N.P.O. niet weg, mag ik anders een teiltje en een dweiltje.

FreeVogelaar | 08-02-19 | 11:53

Volgens mij is het veel belangrijker dat ieder mens meedoet in de samenleving, en niemand op basis uiterlijke kenmerken op voorhand buitengesloten wordt. Deze inclusiviteit hoeft niet direct op ieder vlak te zijn, zoals intellectuele aangelegenheden (praatprogramma's). Niemand wordt dus opzettelijk buitengesloten, en al helemaal niet op basis van huidskleur, maar als je de boel gaat forceren (denk aan: meer blanke mensen moeten rapper worden!) dan krijg je onnatuurlijke situaties. Geef ieder mens op eerlijke wijze de ruimte in de maatschappij om zich te ontplooien, en kijk daarbij niet naar huidskleur. Spreek dus nooit over een tekort aan blanken/zwarten ergens, want het type pigment dat je bezit staat los van je persoonlijkheid, gedrag, kennis, bekwaamheden en verdiensten in het leven. Kunnen we daar aub de nadruk weer op leggen? En als dat voornamelijk blanken zijn, dan so be it. Toch? Wat maakt huidskleur nou in hemelsnaam uit!?

JackStick | 08-02-19 | 11:49

ik heb het idee dat de meeste vrouwen en gekleurde mensen het geen ene reet interesseert of er wel of niet een vrouw of gekleurd persoon in een programma zit.
Dan is het toch wel fijn dat commissies en ombudsmannen voor hen gaan bepalen dat het wel een probleem is.

yeps | 08-02-19 | 11:49 | 2

Gaat 'kleur' ook een criterium worden bij de radio?

marjen | 08-02-19 | 11:58

Inderdaad erg vreemd dat in Nederland blanke mannen zo in de meerderheid zijn.

teevee | 08-02-19 | 11:49 | 1

Ik ben benieuwd hoeveel blanken er gemiddeld in een Nigeriaanse, Chinese of Indiase talkshow te zien zijn.

Alco-de-Holist | 08-02-19 | 12:01

Jawel.
Nodig Sylvana en Didi maar weer eens uit.
Dan kunnen we ons (bijna) allemaal weer eens kostelijk vermaken. ;-))

hotmint | 08-02-19 | 11:45

Ik heb zo’n hekel aan die supermarkt die doet alsof half Arabië en heel Suriname daar winkelt. Voor mij een reden om gewoon naar de Nederlandse tokkiesuper te gaan. Wel aso’s en halfies, maar ik kan ze tenminste verstaan.

Nivelleermarionet | 08-02-19 | 11:45 | 2

Wen er maar aan , langszaam worden we vervangen.
Niet te snel anders gaat het opvallen kijk naar de 2e kamer en je ziet dat het al aardig opschiet

Alt | 08-02-19 | 11:58

@Alt | 08-02-19 | 11:58:
Langzaam ?
Pak eens een schaakbord :
Begin met 1 en verdubbel dat telkens op een ernaast liggend vak. Moet je eens kijken hoe rustig dat gaat.
En de nieuwe import doet dat met factor 5 als het gaat om kindertjes krijgen. Niet meer te stoppen op een normale manier. Met dank aan de politieke leugenaars

Het leven is zwaar | 08-02-19 | 12:08

Tijdens de massamoorden in Rwanda werden er honderduizenden gepigmenteerden vermoord door honderdduizenden andere gepigmenteerden, ies rassiest!

eerstneukendanpraten | 08-02-19 | 11:45 | 2

Vriendin heeft daar voor het VN Tribunaal gewerkt. In strafzaken bij diefstal o.i.d. kon je wegkomen met een alibi of getuige dat je toen op de tijd en plaats aan het moorden was ....

Mammeloe | 08-02-19 | 11:49

En de Turken wanen zich bijna allemaal übermensch, met af en toe een ongelukje tot gevolg.

Pelforth | 08-02-19 | 11:50

"Zet de tv aan. Kies een willekeurige talkshow. Hoe groot is nu de kans dat Ali B. op het scherm verschijnt?"

Luna71 | 08-02-19 | 11:44 | 2

Of Paul de L.

bitterpete | 08-02-19 | 13:30

Of Unilever

Shareholder II | 08-02-19 | 16:22

Ik zag zojuist een klein stukje RTL Late Night aangezien daar een incidentje was... viel mij op dat de halve tafel een migratieachtergrond had. Weinig afspiegeling van de NLse maatschappij. Ik geloof die NPO Onbudsman voor geen meter.

24-07-69 | 08-02-19 | 11:42

Ik heb zo genoeg van die neo-fascisten, die klaagnegers, de blanke-mannen-haters, de VU-omgekeerde-discriminatoir-gemankeerde genderneutralen, de #met-too kutjes....

Jan Lange3373 | 08-02-19 | 11:41

Bij de diverse internationale hardloopwedstrijden over de marathonafstand wint altijd een gepigmenteerde, zowel bij de mannen als bij de vrouwen, ies rassiest!

eerstneukendanpraten | 08-02-19 | 11:41

Heel misschien komt het omdat anderen dat witte mannen minder bereid zijn om 20 jaar corvee uit te voeren alvorens op een belangrijke positie te komen.

Lucifer | 08-02-19 | 11:39 | 1

dan

Lucifer | 08-02-19 | 11:40

Bij basketbal wint ook altijd de ploeg met de meeste gepigmenteerden, ies rassiest!

eerstneukendanpraten | 08-02-19 | 11:39

In Japan is er ook zo'n rapport verschenen. Daar is men tot de conclusie gekomen dat er veel te veel Japanners op TV zijn.

Ramsesz | 08-02-19 | 11:39

Witte mannen worden wel vaker de probleem-ster opgespeld door Talkshow tafels.
Doen die tafels conform het beleid van de verenigde Nazi's de EU en het nieuwe fascisme om de westerse samenlevingen inclusief te maken door exclusief te selecteren op etnische achtergronden.

Jan Passant mk2 | 08-02-19 | 11:39

Er komen idd te weinig niet-blanken op tv, dus is er nu besloten om ipv 1x
nu 2x per week opsporing verzocht te gaan uitzenden.

derijdendehufter | 08-02-19 | 11:38 | 1

Daar zag ik toch ook laatst een item in met blanke mannen! Het kan dus wel!

Jan Lange3373 | 08-02-19 | 11:43

In de poolstreken teveel witte ijsberen. NPO doe daar wat aan.

bodemloos | 08-02-19 | 11:38 | 2

Leuk. Maak meer CO2, dat lost het ijsberen probleem op. Overigens moeten ijsberen - net als witte mannen - niet huilen.
www.youtube.com/watch?v=EaAJn_7S2ik

Jan Passant mk2 | 08-02-19 | 11:43

@Jan Passant mk2 | 08-02-19 | 11:43:
Instrumentale deel dol muziekje.

bodemloos | 08-02-19 | 12:50

Te weinig allochtonen in de -small- talkshows....??

De vraag is wie er buiten een handjevol 'links-idioten' om, zit te wachten op een 'fatima' of een 'yusuf' met het zoveelste zeik verhaaltje.
De fatima's en de yusuf's die thuis achter hun schotel hangen iig niet.
Die zitten fijn afgestemd op ankara en/of marrakech..........

@xel | 08-02-19 | 11:37

Wie heet er ooit beweerd dat talkshows, die Nederlanders betrevven, over lichte ov donkere kleurlingen moet gaan, ov dat zij moeten meepraten? Daar hebben we toch allochtonen tv voort?

Verder vind ik persoonlijk dat er veuls te veul kleuringen aan bod komen in de talkshows. Types als Sylvano en kom hoe heet die andere zwarte zijn niet weg te slaan!
Ben er wel klaar mee. Opzouten, denk ik dan.

BenPakdee | 08-02-19 | 11:36

Het zou ondertussen toch bekend mogen zijn dat marxisme een achterlijk ideeenstelsel is. Maar nee hoor, stupiditeit blijft welig tieren. Het echte probleem zit natuurlijk in de madrassa's aan de Amstel ed. Als die morgen op miraculeuze wijze uit het straatbeeld zouden verdwijnen zou daar een zeer heilzame werking van uit gaan.

HoogToontje | 08-02-19 | 11:35

Ik kijk dinsdags avonds wel eens naar een talkshow bij de npo, het is op npo1 en heet "Opsporing Verzocht".
Kijkt de ombudsgeval dáár wel eens naar??

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 08-02-19 | 11:35

snakten

Ramsesz | 08-02-19 | 11:35

Gek hè, dat een land in West-Europa (in ieder geval tot voor kort) een overwegend blanke bevolking heeft, die je dan vervolgens overal in de maatschappij tegenkomt.
Dat is geen enkel probleem, probleem is dat er ongecontroleerde import uit exotië plaatsvindt zonder dat de autochtone bevolking zich daarover kan en mag uitspreken. Vervolgens zelf als probleem aangemerkt worden waarbij de meest waanzinnige voorstellen je om de oren vliegen omdat "het" "anders" moet(?).
Relevantie of competentie moeten wijken voor huidskleur,geslacht of afkomst, dat is geen vooruitgang / evolutie maar een neerwaartse spiraal en discriminerend omdat neutrale selectie criteria vervangen worden door niet-neutrale bv jij bent zwart dus mag je meepraten, dat je niets te melden hebt, geen verstand van zaken, niet leuk of weet ik veel wat bent is niet belangrijk meer. Dit noemen ze dan positief, inclusief en verbindend (?)
Met als een recent voorlopig hoogtepunt de Universiteit van Utrecht waarbij dan voorstellen worden gedaan voor aparte ingangen voor man en vrouw bij gebedsruimtes (op een universiteit nog wel, waar je geacht wordt wetenschappelijk onderricht te krijgen, kennis te kunnen vergaren en of empirisch onderzoek te doen) of het verplichten van mensen die niet religieus uitgedaagd zijn tot het eten van halal producten, da's geen vrijheid meer maar dwingend opleggen van andere culturele / religieuze leefregels waar niet om gevraagd en geen behoefte aan is.
Als weldenkend mens kun je niet anders dan je hier tegen verzetten.

bwanabanjo | 08-02-19 | 11:35

Twee van die talkshows worden trouwens gepresenteerd door blanke vrouwen, waarvan 1 zelfs lesbisch! Maar die zuchten natuurlijk ook onder de knoet van hun waarschijnlijk vooral uit vrouwen bestaande redacties die alléén maar 'witte mannen' willen uitnodigen! Overigens is het bij DWDD een komen en gaan van tafeldames, al of niet gekleurd, die, niet gehinderd door enige kennis van zaken, een uur lang mogen blijven zitten...

Zenzeo | 08-02-19 | 11:33 | 1

De laatste putjesschepper moet ik ook nog tegenkomen bij Pauw.

BenPakdee | 08-02-19 | 11:38

Een bruine kroeg is wel leuk.

Mammeloe | 08-02-19 | 11:30

Welk probleem ombudsman?

Ray69 | 08-02-19 | 11:30

De R&B en Rap wereld (en basketbal trouwens ook) is over het algemeen donker gekleurd. Wellicht kan Ombudsvrouw Margo Smit hier ook een rapport over schrijven

Bl0feld | 08-02-19 | 11:30

Er zijn meer blanke mannen die racistisch zijn tegen blanken, dan dat er Sylvana Simonsen zijn. De situatie kan in ieder geval niet racistischer worden tegen blanken dan dat nu.

witdusracist | 08-02-19 | 11:30

Is De Wereld Draait Door trouwens niet een beetje te laat voor Paul? Hoort ie dan niet eigenlijk op bed te liggen?

VanBukkem | 08-02-19 | 11:29

Ik ben van mening (ik kan het mis hebben hoor) dat het in zo'n talk-show over de inhoud zou moeten gaan. Weet je wat, laten we alle presentatoren en gasten allemaal eens zwart schminken, allemaal een soort Zwarte Piet zeg maar. Komen die linksgasten en kozp er dan wéér wat van zeggen?

pa_niek | 08-02-19 | 11:29

'Blanke man' is niet genoeg regenboogtaal.

wapster | 08-02-19 | 11:28

Ik ben een blanke man maar mijn ziel is zo zwart als een zwart gat, dat dan weer wel!

eerstneukendanpraten | 08-02-19 | 11:28

Hoe staat het trouwens met de diversiteit in de wereld van de Ombudspersonen? Je ziet mannen, je ziet vrouwen, maar je ziet geen kleur.

Goldfinger | 08-02-19 | 11:28

Nadat Hugo 'komt dat schot' Walker op de tv was verschenen, had ik genoeg diversiteit gezien en heeft - op Donald Jones na - geen andere kleurling aan dat niveau kunnen tippen.

gestoptmetroken | 08-02-19 | 11:28

Nou, als je DWDD regelmatig ziet, heb je de neiging te denken dat de verhouding autochtonen / allochtonen in Nederland eerder naar de fifty / fifty neigt, dan de werkelijke verhouding van, ik dacht uit mijn hoofd, maar correct me if I'm wrong, 3 miljoen mensen met een "migratieachtergrond", en ca 14,2 miljoen "oorspronkelijke" Nederlanders.

Misschien moet de overheid dan maar officiële "allochtonen-turvers" gaan aanstellen, die controleren of er wel genoeg allochtonen in talkshows zitten. En in andere programma's natuurlijk. Eind vorig jaar had je dacht ik een soort zelfbenoemde allochtonenturver bij de NRC, die nul allochtonen had geturfd in "kerst commercials", en daar vervolgens schande van sprak. Waar mensen zich onledig mee kunnen houden, maar dit terzijde.

"De programma’s tonen personen uit de actualiteit. Deze mensen zijn vaak afkomstig uit machtsposities en deze machtsposities worden grotendeels ingevuld door witte mannen."

Nou, schandalig, hè? We moeten gewoon allemaal allochtonen op machtsposities zetten: op ministersposten, op leerstoelen aan de universiteiten, als CEOs bij grote bedrijven. Dan zullen ze vanzelf meer verschijnen in talkshows. Simpel, toch?

Dr_Johnson | 08-02-19 | 11:28

Wie spendeert er in godsnaam een uur per avond aan de nutteloze mening van een ander? Volstrekt overbodige talkshows trekken iets teveel aandacht met hun racistische tafelsamenstellingen. Maar goed. Dan de bindende tips:
- maak Humberto de tafelnegert van Jinek
- maak Nelli Cooman de tafeldame van Huys
- laat Van Nieuwkerk dagelijks 5 min voor aanvang zijn kop schudden in een zak houtskool.
En daarna ophouden hoor.

de Voorzittert | 08-02-19 | 11:28
-weggejorist-
Jan6887 | 08-02-19 | 11:27 | 1

Teringjantje wat een geneuzel.

lolquote: De laatste vraag die ons nog rest, is natuurlijk de hoofdvraag: dient het gebrek aan diversiteit onder talkshowgasten eigenlijk wel als probleem behandeld te worden? Een eenduidig antwoord op deze vraag blijft helaas uit.

masahide | 08-02-19 | 11:27 | 1

Geef mij één wetenschappelijk gegronde reden waarom diversiteit, oftewel meer zwarte mensen mixen met de blanke bevolking, positief zou zijn op wat voor manier dan ook.

JackStick | 08-02-19 | 11:32

Ik dacht dat huidskleur niet uitmaakte? Schijnbaar wel, want er moeten zonodig meer zwarten op de buis. Dat is loepzuivere discriminatie, want mensen worden nu beoordeeld op basis van huidskleur.

JackStick | 08-02-19 | 11:26

Er zijn ook teveel linkse mensen op TV. Die daarmee ook een eigen werkelijkheid construeren, en de onderbuikgevoelens van menig links georiënteerde kijker sturen. Doe daar eens onderzoek naar, ombudsman.

Hommel | 08-02-19 | 11:25

Het is wel geprobeerd hoor, talkshows met grotendeels of alleen maar vrouwen. Stuk voor stuk wegens daverend gebrek aan succes van de buis gehaald.

Goldfinger | 08-02-19 | 11:25 | 1

'Vrouw en paard', kan ik me herinneren, met ene Heleen Mees. Die kreeg het echter te druk met nevenactiviteiten met witte mannen...

Zenzeo | 08-02-19 | 11:28

Wat een gemiemel over ral 9001. RAL 8014 is een mooie kleur. Maarja die staat al in het journaal. Dan blijft er weinig over in een 9001 land. Zou Suriname dit probleem ook hebben maar dan van ral 8014 naar 9001?

Breakdance | 08-02-19 | 11:24 | 1

precies. En klagen ze daar ook dat er te veel RAL 8014 studenten daar in Suriname op de universiteit zitten en te weinig RAL 9001?

Theo Reet | 08-02-19 | 11:34

Mag er ook al geklaagd worden als er teveel italianen in een pizzeria werken? Of Chinezen bij de afhaalchinees? Of als er sporten zijn waar een bepaalde afkomst/huidskleur meer lijkt voor te komen. Is schaatsen en zwemmen ook niet te wit? Of mag het dan opeens weer niet? Het schijnt zelfs zo te zijn dat de vrouwen opvallend oververtegenwoordigd zijn als het gaat om kinderen krijgen.

Of gaan we weer normaal doen en inzien dat de vrije keuzes die iedereen in Nederland heeft vanuit allerlei motivaties zoals geslacht, hormonen of vrijwillige culturele gebruiken, tot verschillende individuele keuzes leiden die tot statistische verschillen zouden kunnen leiden. En dat dat wellicht op een natuurlijke manier ooit wel meer in evenwicht zal komen, mochten de individuen dat uiteindelijk willen?

een_mike | 08-02-19 | 11:24

Voortaan als er een witte man zou worden gevraagd bij een talkshow moeten we dus zorgen dat zijn zwarte secretaresse bij Jinek komt te zitten.

jesjort | 08-02-19 | 11:24

Nederlandse talkshows? Boeien. Ik kijk er helegaar niet naar...

Enrique C | 08-02-19 | 11:23

Zag laatst een reclamespotje voor Snickers en daarin kwam precies één blanke man in voor en de rest waren gepigmenteerden en dat ies rassiest!

eerstneukendanpraten | 08-02-19 | 11:23 | 3

Of die reclames met samengestelde gezinnen inclusief kleine halfbloedjes - de walgelijke correctheid druipt ervan af.

Goldfinger | 08-02-19 | 11:26

@ Goldfinger

Eensch! Zelf in reclames voor zorgverzekeringen moet in ieder geval één gepigmenteerde en één vrouw met kopvod worden opgenomen. Om te kotsen!

eerstneukendanpraten | 08-02-19 | 11:31

Wat rijmt er op Snickers?

witdusracist | 08-02-19 | 11:31

Zet de tv een paar dagen uit , en er gaat een wereld voor u open!

laurentius | 08-02-19 | 11:23 | 2

Die staat hier al vijf jaar uit.

Welles! Nietes! | 08-02-19 | 11:37

Ik moet eerlijk toegeven dat bij mij de tv eerst stuk moest gaan, alvorens er een wereld voor mij open ging. Gelukkig is dat nu al weer heel wat jaartjes geleden. Mijn hoofd is inmiddels al weer volledig gereset.

VanBukkem | 08-02-19 | 11:46

Trouwens waar zeuren die mensen over die blank willen afschaffen.
Franse blanc is verbasterd tot blank.
Blanc is wit dus ze hebben hun zin toch al jaren gekregen.

BBmetR | 08-02-19 | 11:23

Begin jaren '90 liepen er rond de roomblanke UvA collegebanken ook een aantal autochtonen rond: Harriet Duurvoort, Humberto Tan en Coşkun Çörüz. U raadt nooit wie er door de Vara en de Volkskrant voor een opinie werden uitgepikt en een plek op TV kregen. (Het was niet Martin Bosman)

Mammeloe | 08-02-19 | 11:21

Zo gauw er een niet blanke op t.v. is zet ik een ander programma aan. Voetbalkantine is dan ook niet meer om aan te zien.

wimpies | 08-02-19 | 11:19 | 1

Hahahah,....... en wij maar denken dat we de enige waren die bij het zien van weer zo'n neger of islamitisch 'jank verhaal', oftewel een andere zender op zoeken dan wel 'de stekker eruit trekken' om vervolgens wel iets nuttigs te gaan doen.

@xel | 08-02-19 | 11:26

Ga in Afrika roepen dat er te weinig witte mensen in talkshows zitten.

Eddy67 | 08-02-19 | 11:19

Eerste zin: "Zet de tv aan. Kies een willekeurige talkshow. Hoe groot is nu de kans dat Peter R. de Vries op het scherm verschijnt?"
Eerste zin: "Zet de tv aan. Kies een willekeurige voetbaluitzending. Hoe groot is nu de kans dat half Afrika op het scherm verschijnt?"

BBmetR | 08-02-19 | 11:19

Onzinconclusie. Formats en redacties zijn te slecht, wat moeten we nou met een Dolly Dot en een Vara-giechel, wat moeten we nu met een politicus (TB) die eerst met zijn ogen knijpend alles beter weet en uiteindelijk in een lachkick het programma uitzeilt? Maak dit punt op het muziekgebied en U vindt EvdD aan uw zijde!

Einde van de Domheid | 08-02-19 | 11:19

SurinAmer. Het was geen bewuste woordspeling!

Burgerleed | 08-02-19 | 11:18

"Witte man" wordt altijd in negatieve zin gebruikt. Er zijn er te veel van, ze hebben machtsposities en onterechte privileges, ze zijn onderdrukkende kolonisten, slavendrijvers, racistisch en wat al niet meer.
"Witte man" is, veel meer dan de fantasiefiguur "zwarte piet", een negatief stereotype. Aan een hele bevolkingsgroep worden op basis van ras (wit) en geslacht (man) uiterst negatieve kenmerken gekoppeld. Dit is zuiver racisme en discriminatie.
Ieder die zo de term "witte man" gebruikt is dus een discriminerende racist.

Schmalz | 08-02-19 | 11:16 | 1

Ja. Mee eens.
Maar vreemd genoeg heeft melden en aangifte doen geen zin.
Anti-wit racisme bestaat maar het bestaan ervan word ontkend, word NIET aangepakt, word NIET vervolgd en het onderzoeken ervan word geweigerd. Hier een voorbeeld: https://www.ad.nl/rotterdam/extra-onderzoek-is-zonde-van-belastinggeld~a1ed9ef4/

En daardoor voel IK me gediscrimineerd, want in 010 -waar ik woon - maak ik het bijna dagelijks mee dat ik gediscrimineerd omdat ik vrouw, blank en autochtoon ben.
En bij een groot deel van de bedrijven in die wijken hoef ik niet te solliciteren omdat ik blank, autochtoon en een niet-islamiet ben.
Maar goed, mijn punt is dat die vormen van racisme en discriminatie NIET aangepakt of onderzocht worden. En de MSM durft er niet over te schrijven. Geenstijl doet of probeert dat gelukkig wel (waarvoor hulde!), maar ook Geenstijl is heel voorzichtig en enigzins terughoudend met het schrijven over anti-wit racistische onderwerpen.

gaffelbaard | 08-02-19 | 12:10

Ik denk dat ze nog wel een paar andere zaken hebben om zich druk over te maken. Wie kijkt er überhaupt nog naar die talkshows? Het is dat Ziggo de zenders in een vaste volgorde heeft die ik helaas niet kan aanpassen,maar hier in huis kijkt er werkelijk niemand naar de NPO, kids kijken zelfs vrijwel geen tv.

Retepsteeltje | 08-02-19 | 11:16

Er is geen mooie diversiteitscultuur waarvan uit je policolour goede programma's kan maken. Die ene surinemer op npo maakte alleen maar lachshows. Heb je ook niet veel aan. Blanke mannen kletsen oeverloos overal over, omdat ze een team achter zich hebben die de (politieke) onderwerpen aangeven. Of dachten ze dat bij DWDD hij het allemaal zelf deed. Zet een vijftiger man en een twintiger vrouw eens aan tafel - beide blank om het simpel te houden - en je krijgt meteen nonconversatie. Men WIL het niet eens zijn. Loze debatten al moeten ze die terplekke verzinnen. Zo lang bevolkingslagen en ethnische groepen bewust zo met elkaar omgaan "wij tegen jullie", is geen enkele talkshow te pruimen, al zet je er een boeddhistische eskimo bij. En het leidt alleen maar af van alles waar we het met z'n allen zo langzamerhand eens over zouden moeten zijn. Want daar gaat het sluw genoeg nooit over.

Burgerleed | 08-02-19 | 11:16

Ik kijk al jaren geen Nederlandse TV meer, maar kan mij herinneren dat ze minderheidsgroepen waren die hun eigen programma's hadden. Iets van Raymann en 2 moslimvrouwtjes die ook iets hadden. Ja, dan krijg je geen kijkcijfers mee. Dus... als je geen kijkcijfers meer wilt, waarom hef je de hele boel dan maar niet gewoon op?

Vuurwezel | 08-02-19 | 11:15

Wille jullie meer, of minder Prem Radakadishu op tv?

VanBukkem | 08-02-19 | 11:15 | 3

Minder en op de radio ook minder, Prem bij Teletekst zou prima zijn.

Watching the Wheels | 08-02-19 | 11:16

Minder!... Minder!.. Minder!!
We hebben Petoer Errrw al,dus dat is genoeg.

Welles! Nietes! | 08-02-19 | 11:17

Van mij mag Prem eigenlijk wel wat vaker op tv. Het mag dan wel een extreem linkse rakker, als ongeleid projectiel in de studio zorgt ie wel vaak voor een beetje reuring. Ik mag dat wel.

VanBukkem | 08-02-19 | 11:23

Die Witteman beweerde gister dat hij een echte VARA man is / was en dat hij daardoor linkse politici voortrok in interviews, discussies ,debatten enz. Is dit 'linkse' , in een ultrablanke buurt in Heemstede wonende, vara mannetje zeker effe de clash tussen Fortuyn en Melkert vergeten waar hij achteroverleunend zowaar een stijfje kreeg.

AntonJensen | 08-02-19 | 11:15

Gelukkig gaat het alleen over de diversiteit onder de gasten. Niet over de vanzelfsprekende blanke leidende hosts.

Leptob | 08-02-19 | 11:14

Witte mannen (Dat er ook veel vrouwen aan tafel zitten past niet in het feministische plaatje, vanddar het cliche van de witte man)).... maar het publiek is ook behoorlijk wit... en dat komt vrijwillig naar de studio...

mazel_tov | 08-02-19 | 11:14

Het ergste? De schrijfster studeert filosofie. Wat in haar voordeel pleit is dat ze in de conclusie (die volgt na heur Oordeel!!!)er eerlijk voor uitkomt dat ze geen verstand heeft van haar onderwerp, talkshows van de publieke omroep. Echt, dat onderwijs in Nederland....

Hetkanverkeren | 08-02-19 | 11:14 | 2

Ik dacht dat Jip een mannetje is (Jip en Janneke, waarbij Janneke naar verluidt het meiske is).

Foolonthehill | 08-02-19 | 11:17

www.geenstijl.nl/5146186/npo-ombudsma... Ik ben al zo geïndoctrineerd dat ik dat niet eens meer klakkeloos durf te beamen. Daarom voorzichtigheidshalve: ik zie geen reden om op zich aan je bewering te twijfelen. Maar het is en blijft wel jouw bewering:)

Hetkanverkeren | 08-02-19 | 11:26

Als de helft van de blank mannen populatie nou een transgendisch kutje laat plaatsen op de plek waar homogenide plachten te verpozen, dan is het alleen nog een kwestie van een avro-kapsel weer hip maken en Arabisch leren toch?
Of mis ik nou nog een groep?.. oh wacht,moeten we welde Hollandse legkip tot beschermde diersoort bestempelen.

*Toekomstgericht denken doet.*

Welles! Nietes! | 08-02-19 | 11:13 | 1

Hamdoelilah broeder! +1

HoogToontje | 08-02-19 | 12:31

Het is geen probleem. Er wordt een probleem van gemaakt.
Het is beroepszeiken.

NiCeY | 08-02-19 | 11:13 | 2

Als die linksen hun zin krijgen, gaat er een monotone grauwsluier hangen over het maatschappelijk leven. Wordt alles saai en verdwijnt de vreugde. Moet iedereen op eieren lopen en beloert iedereen iedereen.
Dit is experimenteel op grote schaal aangetoond.

marjen | 08-02-19 | 11:17

Exact, en in de volksmond heet 't, 'links',..... oftewel het alom bekende geneuzel in de marge en dus zoals gebruikelijk, niet ter zake doende!

@xel | 08-02-19 | 11:22

Als Adjiedj Bakas een talkshow zou krijgen, zou ik zeker gaan kijken. Maar dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij óók token people of color of mensen met lappies om uitnodigt. Dan vraagt hij namelijk deskundigen en mensen die je wakker schudden. Op dit moment zijn die meestal nog laploos en blank.

Poesmobiel | 08-02-19 | 11:13

“Zesdejaars HBO scriptie” lololol

Bakje Friet | 08-02-19 | 11:13

Ik roep al jaren, huidskleur, gender en afkomst moeten onze beslissingen bepalen over wie er op TV komt (of op hoge functies in bedrijfsleven/wetenschap);

Kennis en kunde zijn van ondergeschikt belang...

Nimby_007 | 08-02-19 | 11:13 | 1

Je vergeet seksuele veurkeur

Bakje Friet | 08-02-19 | 11:13

Het meest schokkende blijft toch echt dat er nog zo veel volk naar die meuk kijkt.

GOEM | 08-02-19 | 11:12

Witte mensen bestaan niet. Er is dus geen probleem.

BlowingBubbles | 08-02-19 | 11:11 | 1

Pas op. U heeft zojuist de advocaat van de albino’s boos gemaakt.

Nivelleermarionet | 08-02-19 | 11:36

Grote stoere blanke mannen versta ik beter...

Bushcrafter | 08-02-19 | 11:10

Er zijn nu eenmaal meer witte dan donkere mensen.
En daarnaast gaat het om de kijkcijfers.
Als we de kijkcijfers nu eens afschaffen,schieten we al een heel eind op.

wiers | 08-02-19 | 11:10

Maar bij Opsporing Verzocht komt dat weer goed.

paartjehop | 08-02-19 | 11:07

De meerderheid moet en zal gekleineerd worden. Letterlijk.

horsteknots | 08-02-19 | 11:05

Jip Meijers heeft zijn stage doorgebracht met het tellen van gekleurde mensen op de Nederlandse kijkbuis. Jip Meijers probeert witte mensen zwart te maken.

Foolonthehill | 08-02-19 | 11:05 | 1

Dan heeft hij de jandino show niet gezien.

wappiekoekwaus | 08-02-19 | 11:08

Witte mannen? Wat zijn dat? Worden daar toevallig BLANKE mannen mee bedoeld?

JackStick | 08-02-19 | 11:05

De tv staat bij mij eigenlijk standaard op zwart.

VanBukkem | 08-02-19 | 11:04 | 2

Doet me denken aan het spreekwoord. Op zwart zaad zitten. Mag dat nog?
--
"Op zwart zaad zitten betekent 'blut zijn, helemaal geen of heel weinig geld hebben'. Oorspronkelijk werd op zwart zaad zitten gezegd van vogels in een vogelkooi. Vogels pikken uit hun voederbakje eerst alle witte zaadjes, en houden dan alleen de minder lekkere zwarte zaadjes in hun bakje over."

Mark_D_NL | 08-02-19 | 11:10

Ik dacht altijd dat op zwart zaad zitten iets met porno te maken had. Niet dus.

VanBukkem | 08-02-19 | 11:19
-weggejorist-
The Exorcist | 08-02-19 | 11:04

Dat er zo weinig donkere mannen aan die actualiteiten tafels zitten komt omdat die overstappen van zo'n tafel naar een sporttafel.
En kijk naar bv presterende donkere mannen.. die zitten in het amusement of sport dat ook actualiteit in zich heeft,en als ze het in de actualiteit politieke proberen zonder kennis krijg je beelden als van die PvdA neger omdat het moet(ben even z'n naam kwijt)die stond te raaskallen voor de GS microfoon.

Welles! Nietes! | 08-02-19 | 11:03

Wil je graag meer negers zien op de televee kijk dan gewoon naar Kenia 1 of Nigeria 3.

Mark_D_NL | 08-02-19 | 11:02 | 5

@Nimby_007 | 08-02-19 | 11:15:
Ja, die heb ik vaker gehoord. Maar racisme is net zoiets als bijvoorbeeld een virus zoals aids of griep. Virussen discrimineren niet. En zo is het ook met racisme en discriminatie.

Ieder ras is racistisch en discrimineert.
Wat er verkeerd aan is, is het feit dat alle racisme en discriminatie gepleegd door blanken WEL aangepakt word, en alle anti-wit racisme gepleegd door islamieten of mensen met kleur NIET aangepakt word.
Nog erger zelfs; het word NIET eens onderzocht! Omgekeerd word er namelijk vanuit gegaan dat wie blank is, niet gediscrimineerd kan worden. En dat is onjuist.

Daarom hebben we in NL een anti-racisme en anti-discriminatiebeleid waarin beleid en handhaving ALLEEN gericht is tegen mensen zonder migratieachtergrond en met blanke huidskleur. DAT is pas racistisch!

Melding maken en aangifte doen werkt ook niet omdat de cijfers over anti-wit racisme systematisch buiten de jaarverslagen van antidiscriminatie bureaus zoals RADAR, de politie, Europees onderzoek gehouden word.

En dan zijn er ook nog onderzoekers die zelfs als daarom gevraagd is, het WEIGEREN te onderzoeken!
Zo werd er twee jaar geleden het straatversie in 010 onderzocht. Iedere vrouw in 010 weet dat de straatsissers voor overgrote meerderheid uit allochtonen zoals surinamers, antillianen, Turken en Marokkanen bestaat (Ik schat hun aandeel op 85%), maar omdat geweigerd werd dat te onderzoeken, ontnemen de onderzoekers de politiek de mogelijkheid om daar beleid op af te stemmen.
Lees maar hoe dat gaat: https://www.ad.nl/rotterdam/extra-onderzoek-is-zonde-van-belastinggeld~a1ed9ef4/

Dit moet veranderen.

gaffelbaard | 08-02-19 | 11:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Het mogen dan wel steeds witte mannen zijn in de NPO talkshows... maar ze hebben het wel altijd over zwarte mannen die goed zijn en goed doen en gediscrimineerd worden en en en en dat soort dingen meer.

de directeur | 08-02-19 | 11:02
-weggejorist-
Rest In Privacy | 08-02-19 | 11:02 | 1

Gewoon niet naar die onzin kijken, dat lijkt me een goed plan.

cat22 | 08-02-19 | 11:02

Wtf, sinds wanneer is zakkenvuller R. de Vries iemand die in deze groep valt?
" personen uit de actualiteit. Deze mensen zijn vaak afkomstig uit machtsposities"

zwellevertje | 08-02-19 | 11:02 | 1

Vries is een viezerd. Soort van Patricia Plas, maar dan eentje die erover liegt.

gaffelbaard | 08-02-19 | 11:07

Maar bij Opsporing Verzocht wordt het allemaal weer rechtgetrokken.

Watching the Wheels | 08-02-19 | 11:02 | 1

Kwestie van tijd voordat Opsporing Verzocht verboden wordt wegens het verdachtmaken van het Wollahvolk.

Nivelleermarionet | 08-02-19 | 11:31

Gisteravond bij Twan Huys waren er veel donkere mensen. Ook geen afspiegeling van NL. Wat een gezeik

Ruud5 | 08-02-19 | 11:01 | 1

Dat was puur voor de sfeer (verlichting) !

Hebbiehemookweer | 08-02-19 | 11:02

In de tijd dat ik in Kenia woonde waren er altijd Kenianen in talk shows, maar gelukkig geen Petor r.de V’s. Die hebben ze daar niet.

Hebbiehemookweer | 08-02-19 | 11:00 | 2

Weinig blanken ook in Suriname.
Deze nonsens die steeds maar serieus genomen wordt; bloed-irritant..
Het zou een probleem zijn als 'gekleurden' opzettelijk geweigerd werden vanwege de kleur van de huid. Maar dat gebeurt dus niet. Non-problemen scheppen is een linkse specialiteit.

marjen | 08-02-19 | 11:03

@marjen | 08-02-19 | 11:03:
Hier in 010 heb je hele wijken waar sollicitanten juist geselecteerd worden op basis van hun huidskleur.
Er is niet 1 toko, afrokapper of rotishop waar een blanke werkt. Bij de Has Kebab of de islam supermarkt werkt niet 1 blanke autochtone niet-islamiet. In hele wijken zie je dat allochtonen de handel overnemen en blanke autochtonen worden van arbeid uitgesloten.

Dat moet je als NLse ondernemer eens doen! Dan heb je een rechtszaak aan je broek en haal je het landelijk nieuws.
Maar dit word wel gesignaleerd (iedere stadsbewoner ziet de tekenen om zich heen), maar er word niks mee gedaan. Het anti-wit racisme onder allochtone ondernemers word NIET eens onderzocht!
En hoewel ook van anti-wit racisme melding en aangifte gedaan kan worden, is er bijna niemand die dat doet.

gaffelbaard | 08-02-19 | 11:17

Dit soort rapporten maakt ook steeds weer zo pijnlijk duidelijk hoe weinig échte werkgelegenheid er in Nederland eigenlijk nog maar is.

Wering | 08-02-19 | 10:59

@Spartacus
Ja, dit artikel is NA het grote verhaal. Las het gisteren en heb hartelijk moeten lachen om de reden die werd opgevoerd : men zegt NEE als men uitgenodigd wordt (wat jij heb weggelaten uit je stukkie).

the namster | 08-02-19 | 10:59

Tja, als je niets te melden hebt waar het grote publiek kennis van zou moeten nemen dan verschijn je niet in een talkshow en indien het omgekeerde het geval zou zijn dan verschijn je wel in een talkshow ongeacht je kleurtje of etnische achtergrond.

devil13 | 08-02-19 | 10:59

Moslims zeggen altijd dat ze niets hebben met ongelovige,maar weet u ook hoeveel ik heb met moslims.
Juist ja,dus de gewone blanke gaat dit dan ook uit de weg logis.

rein9576 | 08-02-19 | 10:57

Ik wil meer, meer, meer Moslims op de staatstelevisie horen over:

- genderneutrale toiletten
- feminisme
- klimaat gedram
- het consumeren van vlees
- het genot van een BBQtje tijdens een zonovergoten dag in het locale park, gezellig met de familie
- gezinswaarden
- echtscheiding
- individualisme
- homosexualiteit
- drugs gebruik
Etc and do on

Verfrissend!!

echt_links | 08-02-19 | 10:57 | 1

Maar dan wel op aparte mannen en vrouwen zenders.

Hebbiehemookweer | 08-02-19 | 11:07

De blanke man vormt nog steeds de overgrote meerderheid in Nederland. Misschien wel niet in de grote steden als wel in totaal Nederland. En als je er een paar wegjorist, die melige Jair bij Jinek en Peter R. de Vries bij overal scheelt het al wee wat. Wat een gezeik, hebben we een oorlog nodig soms?

Ruud5 | 08-02-19 | 10:56

Mag je ook vinden dat er tegenwoordig teveel niet-blanke mannen en vrouwen aanschuiven bij NPO talkshows?

BozePaarseMan | 08-02-19 | 10:55 | 1

U bedoelt excuus negerts ?

Hebbiehemookweer | 08-02-19 | 11:01

"teveel witte mannen" is PRECIES het zelde als "minder marrukanen".
Discriminatie!!!!! OvJ, aan het werk, luie teringlijer!

TeLuiOmTeWerken | 08-02-19 | 10:55

Hoe laat begint de genocide?

Ars Vivendi | 08-02-19 | 10:55 | 2

Wilt u iets specifieker zijn? De witte of de zwarte?

keestelpro | 08-02-19 | 11:23

Ha Kees!
Het uitroeien van het blanke ras, te beginnen met de mannen.
Zo specifiek genoeg?

Ars Vivendi | 08-02-19 | 11:25

Q; Hoe groot is nu de kans dat Peter R. de Vries op het scherm verschijnt?" Ja, best groot.
Nog groter is de kans dat ie direct afgaat! Zapppppp.....

Claudia M. | 08-02-19 | 10:55

Die minderheden die ze erin wil hebben, kijken zelf niet naar deze talkshows op tv Dus dan praten ze eigenlijk voor een lege bühne

batvoca2 | 08-02-19 | 10:54

"Heb je wat te melden."
Dat is een belangrijker criterium dat de kleur van de huid.
Dit gedram vergiftigt alles.

marjen | 08-02-19 | 10:53

Dat schaatspubliek, die schaatsers en presentatoren zijn ook zo wit. Belachelijk dat dat kan in Nederland!

Patje2011 | 08-02-19 | 10:53

Weet je wie ook vond dat een bepaalde etnische groep op teveel leidinggevende posities aanwezig was?

Ruler | 08-02-19 | 10:53 | 1

Obama ?

Shareholder II | 08-02-19 | 17:30

Bij talkshows zitten inderdaad vooral witte mannen. Maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd in het programma Opsporing Verzocht.

Harkstede! | 08-02-19 | 10:52

Gloria Wekker zou Margot Smit een helper whitey noemen, want als je blank bent kun je niks goed doen. En Margootje doet zo haar best om de arme (negertjes?) zwarten te helpen. *zucht*

Koning Willy | 08-02-19 | 10:52

Witte mannen of vrouwen bestaan niet.
Blank graag.

gato | 08-02-19 | 10:52

Nou dan... alle NPO talkshows dan maar opheffen. Hele bak met belasting geld bespaard en ook nog es minder linkse kul op den kijkdoos. Ik zeg... win/win

Paaldanseres | 08-02-19 | 10:51

Ik ben dit oeverloos gezeik zooooooo ontzettend zat….wat een onzin allemaal... en er zijn weer veel te veel mensen die hier gewoon geld voor krijgen!! Het basis-inkomen is allang ingevoerd, maar dan alleen voor de RUIF-VRETERS van de diversiteit-onzin-kliek. BahBahBah!!

UncleBigH | 08-02-19 | 10:51

En zelfs de witte mannen die aanschuiven zijn geen 'afspiegeling van de maatschappij' . Dan moeten ze random mensen gaan uitnodigen.

small_town_dude | 08-02-19 | 10:51

Iets vinden over de kleur van de mensen aan tafel, is puur racisme.

mark1487 | 08-02-19 | 10:51

Maak het beeld maar zwart dan. Ik kijk er toch niet naar.

suscrofa | 08-02-19 | 10:50 | 1

Een dolgedraaide kermis met tien draaimolens waar de kermisklanten van de ene naar de andere draaimolen rennen om hun zegje te kunnen doen. Ons talkshow-landschap.

suscrofa | 08-02-19 | 10:56

Waar is Prem? Waar is Yernaz? of Ebru? Inderdaad tijd voor wat kleur

small_town_dude | 08-02-19 | 10:50 | 1

Die hebben te vaak naast het linkse potje gepist, net als Martin Simek overigens, en worden niet meer uitgenodigd....... je moet natuurlijk wel mee werken aan de linkse feestjes!

Fatwabuster | 08-02-19 | 11:14

Maar Sylvana is toch zo'n beetje de enige gast die er nog vaker zit dan die nasale narcist?

Harry Turtle | 08-02-19 | 10:50 | 3

Sylvana de pindarots in de branding voor mensen met een kleurtje..

Patje2011 | 08-02-19 | 10:54

Één keer Sylvana moet je compenseren met minimaal 100 boze blanke mannen om het evenwicht te bewaren.

2voor12 | 08-02-19 | 11:01

Het wordt tijd voor doortastende maatregelen om de dominantie van witheid in te dammen. Het zou goed zijn als we de witte ziekte openlijker gingen benoemen en de mobiliteit van witte mensen wat zouden inperken. Dit om de niet-witten de kans te geven hun sociaaleconomische achterstand - opgelegd door witte mensen - in te lopen. Balans, daar draait het om.

Dus. Duidelijke afbakeningen voor de witte burger, aan te geven d.m.v. bordjes als: 'Verboden voor Witten', of 'Slechts voor Niet-Witten'. Denk hierbij aan plekken in de bus/trein, parkbankjes, winkels en de openbare ruimte. Ook een bovengrens voor witten in de media zou een goed idee zijn. De overheid zou hier een sturende rol in kunnen - nee moeten spelen, omdat het witte patriarchaat zijn macht niet vrijwillig zal opgeven.

Hartelijke groet, Uw professor of Public Management

Rest In Privacy | 08-02-19 | 10:50

Ik ben niet schuldig aan het historische feit dat Nederland slegs vir blankes is.
Excuusnegers en excuuskopvodden ervaar ik als een belediging voor mijn blanke traditie. Zonder gedram voel ik mezelf niet blank, niet superieur ten opzichte van den gecouleurde meedemensch. Ik ben wie ik ben, evenals zij. Mijn ouders, grootouders en voorouders waren blank. Ga maar bij het UWV of bij het bijstandsloket klagen over blanken, misschien hebben ze dan wel een baantje voor je.

Nivelleermarionet | 08-02-19 | 10:50

Kan de term OmbudsMAN nog wel? En heeft deze persoon (m/v/l/b/g/h/t/i/z/+) dan ook echt NIETS beters te doen dan dit? Manmanman....

BRR76 | 08-02-19 | 10:49

Typisch een rapport wat graag wetenschappelijk wil overkomen, maar feitelijk alleen een subjectief en vooraf bepaald beeld laat zien.

De “blanke man” is volgens het rapport oververtegenwoordigd op tv. Daar ontbreekt volgens mij nog iets: de “blanke en linksche man van gegoede afkomst”. Mannen van “lagere sociale klasse” zullen, ondanks gelijke geschiktheid NOOIT een plek krijgen tussen de Gooische Kliek. Mannen met een uitgesproken rechtse politieke voorkeur evenmin. Het rapport pretendeert over “diversiteit” te gaan, maar gaat uitsluitend over “wij willen meer “gekleurde mensen” op tv.

En terzijde: Is “blanke man” niet racistisch geformuleerd? Volgens mij zijn er namelijk meerdere tinten binnen het Caucasische ras te onderscheiden.

DankeSchon | 08-02-19 | 10:49 | 1

De rechtse blanke man wordt enkel uitgenodigd als de rest van de gasten hem kunnen beledigen en fileren......... gelukkig ging dat bij Jinek gisteren niet op, Baudet fileerde de rest van de tafel!

Fatwabuster | 08-02-19 | 11:12

blank zijn is een ziekte tegenwoordig. Waarom wil links onze eigen cultuur en zijn zo graag naar de kloten hebben?

Fedde71 | 08-02-19 | 10:48

Dat het witte mannen zijn ok. Maar het zijn witte mannen die een totaal verknipt wereldbeeld hebben en hun debiele mening tentoonspreiden dag in dag uit. Voor de gemiddelde persoon is het toch zonde van je tijd naar een talkshow te kijken.

EmilioEsteves | 08-02-19 | 10:47

Niet kijken naar zulk soort programma's, meestal als onderwrp een of andere onzinnige hype van de dag waarbij een uitgekozen betaalde gast die op basis van meestal een of ander "nieuws"artikel een gesponserde mening als absolute waarheid verkondigd voorzien van beelden instemmend geknik door anderen. Met als vervolg en absoluut hoogtepunt een dag of soms dezelfde dag dag de een of andere politicus die verontwaardigd kamervragen gaat stellen.
Elk mens met een beetje gezond verstand kijkt niet naar dit vooraf geprogrammeerde circus.

swapper | 08-02-19 | 10:47

Kijk dat die Witteman er te lang heeft gezeten snapt iedereen.
Dat Peterv Errrww allang niet meer bezig is met actualiteit en dus alleen de subsidie kas op vraag stand houdt snapt ook iedereen.
Maar moeten we het dagelijks leven van feiten en waarheden nu inruilen voor een surrogaat Jerry Pringer als Quinsy Halvegario en Silvana S als een slap aftreksel van Oprah Winfrey?

Kijk naar the Voice waar op stoeltje 3 Ali B zit en op stoeltje 2 Anouk... die kun je toch moeilijk wit noemen toch?

Welles! Nietes! | 08-02-19 | 10:46

Ik laat me omscholen tot talkshowneger.

Ars Vivendi | 08-02-19 | 10:46 | 2

LOL!!!.

Poesmobiel | 08-02-19 | 11:06

En dan iedere week sinterklaas op bezoek.

bodemloos | 08-02-19 | 11:29

Het wordt gewoon weer tijd voor de grote verhalen. De westerse wereld (althans het weldenkende deel) snakt er naar. Dood aan het postmodernisme!

postmodernismisdead | 08-02-19 | 10:45

Van die special is blijven hangen dat Witteman 40 jaar dat zogenaamd gekleurde PVDA/VARA-werk heeft mogen doen, maar ondertussen bevriend was met Van Mierlo en Hans Wiegel. En nooit een kritische vraag gesteld over de vriendjespolitiek en het partijenkartel, wat vreemd toch.

Watching the Wheels | 08-02-19 | 10:45 | 1

Wat moeten die lieden wat afgelachen hebben. Zoals de poppenspeler achter een plankje zijn linkehand op z'n donder geeft met de rechterhand en de hele zaal in de ban houdt.

bodemloos | 08-02-19 | 11:28

Zijn er meer reaguurders die langzamerhand dit gezeur niet meer aankunnen?
Ik in ieder geval. Waar krijg ik geestelijke ondersteuning?

kwark001 | 08-02-19 | 10:44 | 1

Bij de VARA gaan werken, dan komt het goed met je.

Watching the Wheels | 08-02-19 | 10:46

Hier spreekt een witte man die niet naar die flauwekul kijkt noch luistert naar wat men erover vindt. Ook ik pas, met dit gedrag, vast wel in één of ander zorgelijk profiel. Fijne vrijdag en goed weekend gewenst iedereen!

Heisessie | 08-02-19 | 10:44

Zoals Angela de Jong het vanmorgen terecht zei: het is ook vaak een kwestie dat vrouwen (die kennelijk nog steeds als minderheid gezien worden) en niet-witte mannen niet willen, omdat ze bang zijn om te worden afgebrand. Bovendien leven wij nu eenmaal in een land met heel veel witte mannen. Misschien is het een idee om Tante Es weer terug te laten komen. Overigens een mooie uitzending van DWDD met Paul Witteman. Even weer een stukje VARA-tv.

Mannes | 08-02-19 | 10:44

We kunnen uitruilen, al die lesbische deugwijven van Radio1 weg én alle witte mannen van de telebuis ook weg. WIN WIN. Niets ervoor terug.

Langshetrandje | 08-02-19 | 10:43

Ja als Dr Phil en Jerry S gasten zijn er wel People of Talk-to-the-hand te vinden

Hemmenaar7 | 08-02-19 | 10:43

De schrijver heeft het over blanken. Dat wordt een paar jaar Goelag.

Sitting_targets | 08-02-19 | 10:43

Zit even in dat documentje te lezen.
[Q]
Ook leidt meer diversiteit mogelijk tot een breder publiek. Tot slot zou meer diversiteit kunnen leiden tot betere journalistiek, iets waar ieder journalistiek programma uiteraard naar zou moeten streven.
Tot slot kan meer diversiteit leiden tot betere journalistiek. Opnieuw is dit iets waar ieder programma naar zou moeten streven.
[/Q]

Dat zijn nogal claims. Leidt tot een breder publiek en zelfs tot betere journalistiek. Nergens ook maar een spoor van hoe ze aan de deze claims komen. Gewoon fact-free wensdenken.

Wat een oeverloos, zinloos geleuter.

Dick Luyenlomp | 08-02-19 | 10:42 | 3

Ja, het probleem is echter dat een useful idiot hier heilig in gelooft, hoe stom het ook is. En erger, ze zijn nooit meer op andere gedachten te brengen.

youtu.be/vLqHv0xgOlc?t=242

Zwezerik | 08-02-19 | 10:46

Wat is er mis met homogeniteit, eigenlijk. Een hele hoop dingen zijn homogeen. En dat is maar goed ook. Als je die divers maakt dan valt de boel uit elkaar. Tenzij je het onderstel van je auto divers wil hebben. In plaats van staal neem je een mengeling van papier, duivenstront, stukjes glas en compost. Fijne reis!

bodemloos | 08-02-19 | 11:21

@bodemloos | 08-02-19 | 11:21: Ja. En als die auto gerepareerd moet worden ga je bij diverse bedrijven onderdelen kopen. Die passen niet, maar met heel veel moeite druk je die op hun plaats. De auto als geheel functioneert niet meer, maar hij is wel divers en dus goed.

artie | 08-02-19 | 11:57

Bij Dr. Phil zijn zijn gasten meestal zwart. Ja, zo krijg je wel diversiteit.

zwartzondersuiker | 08-02-19 | 10:41

In reactie op het rapport heeft DWDD zich voorgenomen Dries Roelvink wat vaker uit te nodigen.

MFvGeel | 08-02-19 | 10:41

GVD!!!!! Het niveau van dit land is gedaald tot vér onder de zeespiegel....

pigadaki | 08-02-19 | 10:41

Begint zelfs een beetje schattig te worden, die circle jerkende bejaardensoos. Jongeren en weldenkenden hebben het medium al tijden geleden de rug toegekeerd. En het worden er steeds meer. Reden is evident; internet. Al een jaar of tig. De opzeggingen van de Mikro Gids lopen gelijk met het aantal overlijdensadvertenties. Nee dat is geen grap, dat is feit.
En dat clubje eigenpijpers blijft maar volhouden alsof ze er nog toe doen. Of ze nog serieus genomen worden. Volledig losgezongen van de realiteit.

Rollins | 08-02-19 | 10:41

Die sleetse witte man Dijkshoorn eruit, en Opsporing Verzocht een integraal onderdeel van DWDD maken.

Harry Turtle | 08-02-19 | 10:40

Op de Surinaamse televisie speelt dat probleem ook maar dan net andersom.
Is dat dan ook sociale ongelijkheid?

spamzuiger | 08-02-19 | 10:39 | 1

lol

2tribes | 08-02-19 | 10:42

Ah, de werkelijke kleuren van het geïndoctrineerde diversiteitstuig krijgen we nu te zien, in de USA al langer zichtbaar: white man bad.

Zwezerik | 08-02-19 | 10:39 | 1

De nieuwe joden...

Parel van het Zuiden | 08-02-19 | 10:40

En wat ik ook wil is een nieuwslezeres met hoofddoek. Pas dan zijn we echt divers.

bixiers | 08-02-19 | 10:39

"NPO Ombudsman: 'Talkshow-tafels nog steeds teveel witte mannen, dat is een probleem'."
Dit is racisme!

Blunterman | 08-02-19 | 10:39 | 3

Nee, dat is evenredige vertegenwoordiging. Democratischer kan het toch al haast niet? Zoals Rutte zegt: wij zijn met meer.

Synecdoche | 08-02-19 | 11:34

Dat mag wel, maar een uitspraak als "Teveel gekleurde mensen bij 'opsporing verzocht'" mag dan weer niet.

Dezenaamhier | 08-02-19 | 13:01

Wie maakt zich druk om de huidskleur van iemand? Een racist maakt zich druk om de huidskleur van iemand.

El Rico Grande | 08-02-19 | 10:38 | 1

Een racist maakt zich niet druk om huidskleur maar om het behoud van zijn/haar genen.

bodemloos | 08-02-19 | 11:14

Helemaal mee eens.
De ombudsman moet ontslagen worden en vervangen worden door een lesbische negerin in een rolstoel. Om het goede voorbeeld te geven.

Osdorpertje | 08-02-19 | 10:38

De schrijver van het rapport is zwart, neem ik aan? O nee, wacht...

Edelschweiss | 08-02-19 | 10:38

De hoeveelheid Peter R. de Vries op het scherm is wel degelijk een probleem. Goed dat de ombudsvrouw dit op de agenda zet. Ook fijn dat de ombudsvrouw een vrouw is, al is haar witheid wel een gemiste kans.

Rest In Privacy | 08-02-19 | 10:38 | 1

Die witheid word aangepakt doordat de NPO haar 6 keer per jaar op vliegvakantie naar een tropisch oord gaat sturen om wat bij te kleuren.

2voor12 | 08-02-19 | 11:07

Het grappige is wel dat het gros van de genoemde programma's (DWDD, Jinek, Pauw, M) uit de koker van de VARA komen....... diversiteitsdrammers bij uitstek!

Fatwabuster | 08-02-19 | 10:37 | 3

Gisteren gezien hoe Pim weer geframed werd door die ratten,daarna werd Hans van Mierlo als een God neergezet,kotsmisselijk ben ik van die NPO indoctrinatie.

De Profundus | 08-02-19 | 10:58

@De Profundus | 08-02-19 | 10:58:
Hans van Mierlo WAS ook een God. De lui die na hem kwamen hebben van D66 de hypocriete regenteske drammende haatpartij gemaakt die het nu is.

JanVergoor | 08-02-19 | 11:14

Burning Man 2019!

Go_Vegan2.0 | 08-02-19 | 10:37

Sportief ook dat Margo Smit per direct baan goedbetaalde npo-baan opzegt om plaats te maken voor een niet-wit iemand. Hulde, die Margo die komt er wel.

Bert Konterman | 08-02-19 | 10:37 | 1

Ook zij mag op het lijstje van verschrikkelijke witte wijven. Het lijstje wordt langer en langer.

Langshetrandje | 08-02-19 | 10:46

Ik ben geen witte man. Ik ben gewoon blank. Wit word ik pas als ik mijn laatste adem uitblaas.

Julius Pace Car | 08-02-19 | 10:37

Gemiddeld genomen werkt de witte man harder dan de vrouw of de persoon van kleur.
Daarom is hij invloedrijker. En daarom zie je hem vaker op tv.

grmblll | 08-02-19 | 10:36 | 2

En zo is het precies!

VictimaDelAmor | 08-02-19 | 10:41

Behalve dan in het wekelijkse tv-programma 'Opsporing Verzocht' in de 'bizz' die daar over het algemeen behandeld word blijken kleurmensen dan wel bovenmatig veel op tv te zijn.

HAL 9000 | 08-02-19 | 10:41

Het mooie aan TV-perikelen en problemen?
Gewoon TV uitzetten, want niet relevant of interessant voor dagelijks leven.

Parel van het Zuiden | 08-02-19 | 10:36 | 1

Ik kijk alleen nog tv voor de sport. De rest kan mij geen reet boeien.

g00f | 08-02-19 | 12:10

De schreeuwnegers dragen niks bij en de hoofddoekjes durven cq mogen niet.

van Oeffelen | 08-02-19 | 10:35

Flikker nou eens op met de term 'Witte man'! Ik word hier zo moe van deze non-discussie de hele tijd. Verder hoef je naar dit soort talkshows niet te kijken, er zit een fucking uitknop op je tv.

Indoneesje | 08-02-19 | 10:34 | 1

Zodra de term "witte man" ook maar ergens valt, wordt de gebruiker door mij direct afgeserveerd, of het nou de tv, de krant, internet of wat dan ook is. De knop gaat dan onmiddelijk om, verdere informatie is dan niet meer relevant.

gekwetst | 08-02-19 | 12:17

En weer een bak belastinggeld de sloot in gekieperd.
Next.

Dick Luyenlomp | 08-02-19 | 10:33

Gaan we weer. #denegeromdathetmoet

Alexis de T. | 08-02-19 | 10:33 | 2

Altijd leuk als je dan toch in een situatie komt waarbij je reclame moeten kijken:
Neger tellen! In iedere commercial waar meer dan 1 persoon in figureert (moet) gegarandeerd een of meer personen van kleur zitten. Het mooie is, je raakt nooit teleurgesteld. Ik lach me rot. Veel leuker dan pak 'm beet tuinvogeltelling.

keestelpro | 08-02-19 | 10:42

Tja, en toen hadden we die neger en keek er niemand naar omdat hij niet interessant genoeg was en nu zit hij voetbal aan elkaar te lullen.

Halul gebakken | 08-02-19 | 10:51

Men zeurt dan over dat het niet representatief is, NIEUWSFLASH die mannen daar representeren ook niet het merendeel van blank Nederland dus hou in godsnaam op met dat racistisch gelul. C'est ca!

tjongerschans | 08-02-19 | 10:32

Ik zeg nog steeds blank. hahah.

Panos88 | 08-02-19 | 10:32 | 3

racist

JanVergoor | 08-02-19 | 10:32

Bij een blanke huid kun je het bloed door de transparante huid heen zien.
Vandaar roze.

bodemloos | 08-02-19 | 11:09

metoo

Mammeloe | 08-02-19 | 11:13

Zwarte man, zwarte man, zwarte man, fijne dag!

Toos Doos | 08-02-19 | 10:31

Maar. In Nederland zijn de meeste mannen ook wit he? (als we dan toch in Ral codes moeten denken)
Misschien helpt het als niet witte mannen ook eens wat noemenswaardigs presteren en niet puur om hun huidskleur op het schild gehesen moeten worden.

JanVergoor | 08-02-19 | 10:31 | 3

Precies. Dat is racisme pur sang, dat vanwege je huidskleur op het schild gehesen worden.

VictimaDelAmor | 08-02-19 | 10:42

AVRO-TROS Heeft na klachten dat er te weinig Marokkanen op tv kwamen, besloten op elke week een extra herhaling van Opsporing Verzocht uit te zenden.

Het leven is zwaar | 08-02-19 | 13:38

@VictimaDelAmor | 08-02-19 | 10:42:
Als je dan vroeger ook nog zittend moest plassen, voor dat je omgebouwd werd, ben je zelfs met enkel lagere school al een winnaar. Hoezeeeee

Het leven is zwaar | 08-02-19 | 15:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken