UWV al jaren op hoogte WW-fraude door Polen
Maar deed niets
Social
Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee.
Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee. Laten we een onderzoek doen naar WW-fraude onder Polen. Ja, goed idee.
Dzięki Holandii!
Reaguursels
Inloggengewoon een complot van rechtse ballen ,laten we werknemers aanhalen van ver onder de geldende marktprijs ,zeggen we de nederlanders willen dat werk niet doen.En laten de nieuwen de sociale voorzieningen ook maar uitzuigen, dan zijn we daar ook van af ,we sluiten de gevangenissen en bezuinigen de NPO weg en controles op veiligheid en milieu ook maar weg ,ja de economie draait maar niet bij en tot middengroep.armoede troef.want de belasting is daar niet soepel en coulant en wel efficient
Ach, de laatste stemming over het terugvorderen van bijstandsfraude is door de meerderheid verworpen dus ik vind het helemaal mooi.
Zwart wordt het nieuwe wit.
een 10 euro in de bijstand fraude genoemd is ook een veel groter misdaad dan een miljard in het bedrijfsleven, dan is het creatief boekhouden
Lijkt me goed om dit zaakje eens grondig te onderzoeken.
Hoelang moet de natie dit nog pikken? Rutte en vazallen, gaat heen! U en niemand anders dan u (Nou ja Junker ook natuurlijk) bent verantwoordelijk voor alle ellende in ons land. Stellig durft deze reaguurder te beweren dat instanties zoals de UWV en meerdere in het leven geroepen soortgelijke instellingen alleen met uw incompetente wijze van regeren kunnen blijven bestaan. Mijnheer Rutte, wellicht komt er nog een tijd dat burgerlijke ongehoorzaamheid de enige manier is om het Binnenhof op haar fundering te laten doen schudden.
Verbijsterd en flabbergasted.
Yep! En wij hardwerkende Hollanders iedere maand maar de helft van ons salaris aan belasting betalen zodat bedriegers zich de zakken kunnen vullen.
Ze tellen liever tandenborstels bij blanke autochtone Nederlanders.
De onderste stenen zijn helaas op. Alle stenen zijn opgebruikt door Rutte. Vandaar dat dit niet meer kan worden uitgezocht.
Goh
Incidentjes, niks anders dan gure onderbuik, ies -fobisch, ies -isme, "we herkennen ons niet in het geschetste beeld" en alle andere gangbare platitudes uit het palet van de "wegkijk-bullshit-bingo". En daarnaast hebben controlerende UWV ambtenaren het ook nog eens druk met raamstaren.
'we gaan het onderzoeken' is Ambtenaars voor: 'nu ff geen zin, komt later wel eens' en zij weten -beter dan wie ook-: van uitstel komt afstel.
Beter.. andere bewoordingen van "houdt je bek en loop door".
Wij en onze kinderen leren op school... het is niet netjes om kritiek te hebben op buitenland en buitenlanders.
Het is begrijpelijk dat UWV en overheidsinstanties hier terughoudend mee zijn.
IDD en het speelt Wilders in de kaart en daarmee dus xenofobie en als er iets is wat wij niet willen met z'n allen dan is het dat wel.
Xenofobie is sowieso geen sprake van en een term puur gebruikt om te demoniseren.
Zoals door jou nu in dit geval.
Er is een reden dat men er klaar mee is, maar die reden doet er volgens jou niet toe, nee de oorzaak is xenofobie... Iets totaal niet verwant aan de reden dat men er veelal klaar mee is.
Werkt overigens averechts, hoe meer er gedemoniseerd wordt, hoe rechtser ik word.
Zet Wiebes hier anders eens op. Die schijnt nogal competent te zijn.
Laat Wiebes een voorbeeld nemen aan Wagtmans.
www.telegraaf.nl/nieuws/3097668/wagtm...
Mijn vader heeft 40 jaar in de bouw gewerkt en heeft op zijn 65ste zijn droomwagen - een Mercedes c180 van pakweg 7 jaar oud - kunnen kopen. Mooi toch? Ali van op de hoek heeft net zijn verblijfsvergunning gehad en rijd ook in een Mercedes. Alleen is Ali een stuk jonger en zijn Mercedes ook.
Hoe lang nog staan Nederlandse mensen om 6 uur s'morgens op om de importmensen te verwennen die pas om 3 uur s'middags hun nest uit komen?
Heb ook een buurman gehad die elke dag om 3 uur uit zijn bed kwam, nachtportier van beroep.
Ik ken geen Polen die Ali heten.
Je hebt gelijk hoor, maar zolang wij nog niet met 100.000 mensen naar den haag trekken gebeurd er niets, dat. Is Nederland he, klagen maar een ander mag de kolen uit het vuur halen, brrrr en dan druk ik mij nog zeerrrrrrr netjes uit.
Bruno Bruins, een laf kereltje dat erg blij is met zichzelf, zoals hij Teun v/d keuken op een laffe achterbakse manier stiekem zat uit te lachen, stiekem ja, toen Teun in het programma van Jinek voorstelde te kappen met water in plastic flessen te verkopen zei mij genoeg.
Daar na kwam die l*l met vingers op het geniale idee om de apothekers te verplichten, bij wet, 4 maanden voorraad aan medicijnen aan te houden om dat er af en toe iets tekort is, hoe en wat het kost wist meneer niet, t is zo een mannetje dat denkt dat je alles met wetjes kan regelen.
Een goede vriendin kreeg medicijnen voorgeschreven. Nergens te krijgen. Over 7 weken wordt er weer geleverd, zeggen de apothekers die ik belde. Dan kan ze starten met het wennen aan die medicijnen, zonder te weten of ze beschikbaar blijven. In dat geval moet ze weer ontwennen en zoeken naar een alternatief. In de krant staat dat apothekers sommige schaarse medicijnen liever doorverkopen aan het buitenland. Dat levert meer op. Nederland wordt op die manier een derdewereldland. En waarom? De grote farmaceuten leveren mondjesmaat aan landen die aandringen op lagere prijzen. De patienten zijn het slachtoffer van een kapitalistisch oorlogje tussen bestuurders en industrie. Bruno Bruins (VVD) wil dat niet zien en is incompetent. Zie ook zijn bemoeienis met de UWV en bijvoorbeeld de Polenfraude.
Neeeeeejjj, fraude met sociale voorzieningen! En de overheid die dit niet ziet of wil zien?! Het moet niet gekker worden!
*Sarcasme modus -uit-* Zucht een diepe en bibberige zucht*
De Nederlandse werknemer betaalt wel. Nog wel. Maar hoe lang nog?
Tot ze niet meer bestaan.
Heel lang, want we zijn mak, lui, laf en decadent?
Nog zeer lang vrees ik.
1568 was onze echte laatste opstand.
Die dagjes 'staken' van nu stellen niets voor en verdienen de naam staken niet eens.
Niet gehinderd door het ontbreken van enige daadkracht.
Je zou onderhand bijna zeggen dat de brave Nederlander in de onderste la van prioriteit is beland, maar dat zeggen is uiteraard belachtelijk, toch...
Pritt zegt het treffend in herhaling. We have seen this before, again and again. Elke keer weer een andere groep, maar allemaal nemen ze een loopje met de regels en trekken de staatsruif leeg. Nog een rapportje ertegenaan die in een la verdwijnt, nog meer tellen van tandenborstels bij drommels die het slachtoffer worden van hyena's die de randen van de wet overschrijden. 'Und der Führer schläft'. Degenen die zo graag 'verantwoordelijkheid nemen' zijn muisstil.
"Ist mir völlig gleichgültig, ob er wach ist oder nicht. Was ist mit der Panzerreserve?"
Dit maakt volledig duidelijk waarom de gewone hardwerkende Nederlander er maar niet op vooruit gaat. Alles gaat op aan wanbeleid en opvreters. En intussen wordt uw demente vader/moeder/opa/oma om 12 uur misschien een keer gedoucht nadat hij/zij om 3:00 uur ‘s ochtends zijn/haar luier vol gescheten heeft. Wat een gaaf land!
Als je eenmaal zo ver ben dat je bijna niks meer kan moet je gewoon even langs Den Haag en steek je er een paar neer het moeten wel rijke of hoge ambtenaren zijn, anders krijg je een paar uur schoffelen en kom je in de gevangenis dan wordt je in de gevangenis 24 uur per dag begeleid en verzorgd en feesten zat daar in de gevangenis.
Onderzoekje en wordt vervolgens ook onder het vaasje geveegd.
Inderdaad, het is onderzoekje na onderzoekje.
De zegeningen van Europa zijn ondoorgrondelijk.
Dankzij Europa is er geen oorlog. Nou ja, wie gelooft dat nu?
Het lijkt er toch sterk op dat overal waar de VVD de partij van de doeners
( =humor om te lachen volgens Taas van het Vaasje) de scepter zwaait er in no-time de nieges op zit, er sprake is van incompetentie, gemarchandeer en "verbloemen" om het eens netjes te zeggen.
Daarna volgt er pro en geen demotie, zie Wiebes maar ook Bruno Bruins voormalig UWV directeur (thans minister van Medische Zorg en Sport), voor wie ook nog eens de Balkenende-norm niet van toepassing was zonder dat daar een plausibele verklaring voor gegeven is.
Quote uit Trouw: "De voorzitter van het UWV, Bruno Bruins, ontving vorig jaar 219.388 euro. De twee andere leden van de raad van bestuur, José Lazeroms en Fred Paling, kregen in 2015 respectievelijk 211.437 euro en 195.906 euro. Dan zijn er nog zeven directeuren van verschillende afdelingen die bedragen toucheren variërend van 178.100 tot 196.246 euro.
Persoonlijk denk ik dat die Fred Paling zo glad is als een aal en ook lid is van de clan van de Facultatieve.
Ze vreten leeg en vervolgen hun weg, stem ze weg op 20 maart 2019. Stem FvD!
Hear, hear!
Wat is de VVD toch een zegen voor die Polen.
Paling & Ko
UVW steek wel veel tijd in Iemand die echt ziek en afgekeurd dient te worden (arbeids verleden van meer dan 35 jr), om deze persoon tig keren te keuren
Vanuit het systeem wel logisch natuurlijk. Dat is iemand die wel weet wat werk is, als je er daar af en toe eentje van terug in de tredmolen kunt duwen levert dat veel meer op dan twintig ongemotiveerde beroepssteuntrekkers op de werkvloer.
Voor dat je wordt afgekeurd moet je natuurlijk gewoon je naam veranderen, in Achmed Achmedzonder en je komt zonder problemen door alle afkeuringen heen.
Niet links | 02-02-19 | 16:54
Dit artikel ging over Polen, weet je nog?
Welke Pool heet Achmed Achmedzonder?
Onderzoeken worden veelal gestuurd naar een conclusie die welgevallig is. Dat maakt nou eenmaal deel uit van de onderzoeksopdracht. Werk je daar als opdrachtnemer niet aan mee dan krijg je de opdracht niet. Indien het rapport achteraf toch een gevoelige inhoud bevat beland deze veelal in een moeilijk toegankelijk ‘archief’ en doet men er weinig tot niets mee. Als het rapport toch op een of andere manier boven water komt gaan we eerst ontkennen dat er onwelgevalligheden in staan, downplayen, openbaarheid weigeren, etc. Als dat niet werkt en via een succesvolle wob-procedure het rapport wordt opgevraagd dan worden delen ervan openbaar gemaakt waarbij eerst de onwelgevallige onderdelen worden zwartgelakt. Daarna een nieuw onderzoek want het vorige onderzoek is natuurlijk gedateerd. En zo gaat het maar door. Zo werkt de huidige coalitie. Dat noemt men transparantie. Ziek en rot tot op het bot!
U bedoeld.een lade in het bureau met een slotje erop.
Niet te geloven dit, niet 1 onderzoek maar meerdere. Volledig ontbreken van daadkracht. Tjibbe Joustra, daar begon het mee.VVDer?.... Say No More.
21 onderzoeken! ..... en niets/nada/niente mee gedaan. Maar Wouter Koolmees wil het toch geen “wanbeleid” noemen. Misschien heeft hij daar wel gelijk in, maar alleen als hij het dan wel als “misdadig” betitelt. Wat een kapot vaasje zeg, man man man...
Welke idioten keuren toch deze wetten goed... oh wacht dat zijn de 1e en 2e Kamer die direct en indirect door ons gekozen zijn. Dus WIJ zijn die idioten die kozen voor de idioten die dit in naam van ons moeten regelen.
Bestuurlijk is ons land al jaren failliet, we kunnen de grachten dempen met incompetente overbetaalde bestuurders, maar ja ze hebben wel voor miljarden aan hypotheek afgesloten en we weten het de banken en de overheid is een pot nat. Dus meneer de loodgieter vergeet uw verdiende salaris verhoging maar .
Fraude vaststellen waarbij miljoenen gestolen wordt maar er stelselmatig niets aan doen, ben je dan niet in zekere zin medeplichtig?
Jawel. Niet alleen in zekere zin. De wet zegt er het nodige over. Alleen als ambtelijke, semi-ambtelijke en quango-achtige instanties gewoonweg hun werk niet doen, en zolang als die instanties qua prestatie en gedrag hun eigen vlees mogen keuren, dan kun je op je kop gaan staan - maar er verandert niets.
-
En u en ik betalen toch wel, linksom of rechtsom.
Zijn er al kamervragen aangekondigd door een geschokte minister?
Ze kijken eerst met welke partij nog iets uit te ruilen valt, kinderpardon lukt niet meer, milieu dan maar.
Ministers stellen geen kamervragen. Die moeten ze dan zelf beantwoorden en dat is het laatste wat ze zouden willen.
@devil13 | 02-02-19 | 11:54, me,myself and IK | 02-02-19 | 11:46
U heeft beiden gelijk, mazen in de wet is verkeerd geformuleerd. Maar ik blijf erbij dat je zonder enige handhaving bij zelfs de simpelste dingen wetteloosheid in de hand werkt.
Mee eens funkyd. De massale Turken-fraude met 2e huizen. Ik denk dat Marokkanen-fraude gigantisch is maar wordt stiekem over gedaan.
Cocorico | 02-02-19 | 12:32 | reageer
Dit artikel ging over Polen, weet je nog?
Nou Liever geld naar Polen die hier hebben gewerkt dan naar haatbaarden. Maar schandalig dat dit al jaren door kan gaan. #StemZeWeg
De meningen zijn verdeeld over de oorzaak van de val van het Romeinse Rijk. En straks zullen historici ook weer geen eenduidig antwoord hebben over de ondergang van het huidige Europa. Mochten ze GS in de toekomst lezen, heb ik er wel een paar. Graag aanvullen? @reaguurders
1. de EU
2. Partijkartel
3. Linkse Kerk
4. open grenzen
5........
Ongeinteresseerde Nederlanders die graag foute partijen stemmen?
Ja, reken ik goed!
Heb net als vele anderen al jaren geleden geschreven dat het UWV management en de top niet meer geinteresseerd waren in fraudeaanpak. Het was het managen van spreedsheets en het vergroenen van de smileys om als manager en UWV beloon te worden. Kortom, het ging om het zo snel mogelijk afhandelen van dossiers wat beloond werd. Niet waar ze voor op aarde zijn. Namelijk het verzorgen van uitkeringen voor mensen die ze echt nodig hebben. En het niet betalen van uitkeringen aan mensen die de boel besodemieteren. Droevig dat het zoveel jaar heeft moeten duren voordat dit veranderende. Overigens is het nog maar zeer de vraag of ze nu wel voor het echte werk gaan. O ja en de politiek van het ook prima. Zolang de schaalvergroting en het bezuinigen op personeel maar doorging, vond Den Haag het prima. Fraude geeft alleen maar gedoe. En dat wil niemand in Den Haag. Daar is wegkijken de favoriete bezigheid.
Amen!
Klopt, heb er gewerkt en wat jij beschrijft mocht ik heel wat jaartjes aanschouwen.......
Die scoop had Jan Roos toch al in zijn podcast!
laten we een onderzoekje doen naar Polen, Bulgaren, Roemenen en alle opvolgers ervan.. open arbeidsmarkt en arbeidsmigratie worden door Den Haag toegejuigd en beloond..
weet je wat, denkt de Overheid, laten we gewoon het sosjaal stelsel zo inrichten dat de grote bulk in Nederland goed onder controle wordt gehouden en de rekening van die fraude daarin verconfisqeren door bijvoorbeeld de WW tijd te verkorten en de WW hoogte zo in wetten en regels te soppen dat de fraude gelden daarmee wordt rechtgetrokken.. dat onderzoek is vooral niet nodig uit the box denken is de oplossing..
Wat zo gek is, van mij weten ze alles , de belasting , mijn AOW etc.
Terwijl ik al 10 jaar in Spanje woon, tot op het dubbeltje weten ze het.
yep jij hebt ook een chip dat een bsnr bevat... je hebt toch nix te verbergen?
De bedrijven in Nederland hebben goedkope slaven nodig en ja dan knijpt het UVW een oogje toe.
Maar o we als je als Nederlander een foutje maakt bij het aanvragen van ww of een foutje maakt bij invullen papieren, dan kennen ze geen genade en wordt er direct gekort op je ww.
Zeg ik, beter laten dopen en als Pool laten naturaliseren.
Waarom pakken ze die nederlandse kantoren niet aan die dit voor de Polen regelt ?
Hoe het werkt: Pool loopt kantoor binnen, lapt 500 contant en het word geregeld.
Digi-d aanvraag, gaat iemand met je mee naar het gemeentehuis voor inschrijving op een spook adres.
* klaar *
Die kantoren zitten in een mooi pandje, met een naam op de voorgevel, en iedereen weet wie ze zijn.
Mij maak je niet wijs dat het uwv dit niet weet.
Recht op WW, dan hebben ze tenminste gewerkt, dan kan je niet zeggen van die 50000 bed bad en brood amsterdammers die we elk jaar binnen halen.
ja da's ook een bril die je kunt opzetten..
Nee dat zijn feiten, jij bent dus gewend een bril op te zetten.
Is dit strafbaar of kunnen die criminele ambtenaren zich verschuilen achter het Pikmeerarrest.
Als ambtenaar en politicus mag je alles stelen zolang het maar niet voor jezelf is. Dan kun je je namelijk verschuilen achter onwetendheid, naïviteit en kwaadaardige domheid.
Laten we even niet vergeten dat het UWV werkgelegenheid biedt aan duizenden ambtenaren. En 'trainingsconsultants", en andere adviesbureautjes van vrienden van het UWV. Zonder het UWV zouden we al jaren geleden een klankschaaaltherapeuten tekort gehad.
www.geenstijl.nl/4465431/uwv_leidt_50...
UWV is heer en meester in het starten van zogeheten pilot-projecten waarna het dan normaliter in prullenbak belandt. Knap van ze.
Lol. Dit is echt zo. 'Trainingsconsulenten' terwijl al watbje nodig hebt gewoon een vacature is.
Als je bij een UWV overdag naar binnen loopt gaat spontaan het licht uit.
En rijscholen, kappers hondenuitlaatdiensten etc. allemaal het idee van mensen die de samenleving veel geld en irritatie kosten, ambtenaren dus.
Nog zo'n zéér efficiënte controle-actie van het uwv. Kennis had twee banen waarvan één onregelmatig. Ontslag voor andere baan, dus ww. Brief op poten "Bij controle van uw gegevens hebben wij geconstateerd dat u 1,20 meer heeft ontvangen dan waar u recht op heeft. Dit zal op uw volgende uitkering in mindering gebracht worden. Wij wijzen u er op dat herhaling gevolgen kan hebben in de vorm van een boete, korting of zelfs beëindiging van uw uitkering en dat u wijzigingen zo spoedig mogelijk van te voren dient te melden. U kunt uw rechten en plichten nalezen in de bijgaande folder". Portokosten 2,40. Volgende maand wéér? want onregelmatig, dus onregelmatige inkomsten he'. Maarja blank en nederlander hé.
ja goed he... en nu niet meer mauwen over die polen en roemenen die de boel bij het uwv flessen want ze zitten ERBOVENOP! dat fraude zoveel mogelijk aangepakt wordt..
Mooi man gaat niks aan gedaan worden.
Net als met Halsema die weigert de wet toe te passen.
Ik denk dat ik maar in islamsterdam ga wonen en geen belastingen meer ga
betalen, want als ambtenaren de wet naast zich neer kunnen leggen, dan ik ook!
derijdendehufter | 02-02-19 | 11:50
Dit artikel ging over Polen. Wat heeft Islamsterdam daarmee te maken. Wat heeft de Islam er überhaupt mee te maken?
Dus het uvw pleegt fraude door fraude door polen oogluikend toe te staan.
uwv that is
Hier gaan er een paar hun hoge functie bij het UWV verliezen, want gelukkig hebben dit soort nalatigheden consequenties voor de verantwoordelijke personen! Oh, wacht...
Die gaan zich vast niet herkennen in de kritiek. Maar ze tonen wel spijt. Van de commotie. Schat ik zo in.
nee joh, de regels gaan gewoon aangescherpt worden voor die Hollandse jan lul van 58 jaar die na 35 jaar ploeteren de ww in geduwd is.. en tot zijn 68e jaar of langer maar moet zien of hij weer aan het werk komt..
@kaasfondue | 02-02-19 | 11:40
Ja, en daarbij is het UWV een politiek gestuurde organisatie.
Het verguisde Polen-meldpunt heet zomaar ineens UWV!
frauderen kon wel eens een hot item gaan worden . man man
@JvanDeventer | 02-02-19 | 11:26
Ja, dat zijn ze wel, want het UWV is ook wel degelijk een controlerende instantie en behalve geld uitkeren kunnen ze ook goed sancties uitdelen. Verder is er ook nog zoiets als UWVRegres. Dat is een minder bekend onderdeel, speciaal om verhaal te plegen. Een soort incassobureau.
De Polen zoals ik ze ken zijn hardwerkende en aardige mensen, en als sommigen van hen gebruik maken van de mazen in de wet moet je het hen dan kwalijk nemen als het UWV totaal verzuimd te controleren? De gebruikte constructie vereist immers er dat er teveel personen (met buitenlandse achternaam) op één adres zijn ingeschreven, en bovendien verwacht je toch een fysieke controle zoals een maandelijkse meldplicht? Waar het UWV wel goed in is? Geautomatiseerde korting op de uitkering uitdelen aan mensen die te laat gegevens invoeren wanneer hun eigen ICT systeem eruit ligt of niet goed werkt. Er is sprake van vergaande digitalisering & compartimentalisatie, en deze trend zal ongetwijfeld onverminderd doorzetten. Dus ook de term 'massale fraude' bij uitvoeringsinstanties, dat wordt in de toekomst standaard in plaats van uitzondering.
“moet je het hen dan kwalijk nemen als het UWV totaal verzuimd te controleren?”
Ja. Is hetzelfde antwoord als bij elke andere misdrijf.
Mazen in de wet? Nee dit heet fraude en fraude is strafbaar.
@devil13 | 02-02-19 | 11:54, me,myself and IK | 02-02-19 | 11:46
U heeft beiden gelijk, mazen in de wet is verkeerd geformuleerd. Maar ik blijf erbij dat je zonder enige handhaving bij zelfs de simpelste dingen wetteloosheid in de hand werkt.
En die mensen die daar werken, net zoals bij gemeenten en ministeries, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar, die zitten daar maar.
Lig je te slapen, met je kop op het toetsenbord?
Beetje hysterisch, maar je hep gelijk.
Leuke songtext voor een carnavalskraker, chapeau !
Tja, weer een van de signalen dat door het verslechterde onderwijs mensen niet meer voldoende opgeleid om zijn om de steeds ingewikkelder wordende samenleving te runnen.
Nee, het is politieke onwil. Daarom ook geen parlementair onderzoek.
en het kost ze niets en verantwoording kennen ze niet en voor 1700 zu hause om de vroegboekkorting te claimen bij Tui oid . en de volgende dag weer verder .
ik stel voor dat de huidige leerlingen massaal de straat op gaan tijdens schooltijd om te protesteren tegen deze onderwijs achteruitgang..
Ja dat is een goed idee. Want meten is weten. Wie meet die weet. Dus een goed idee. Om het voor zekerheid nog eens te meten. Want dan weet je hoe het zit. Gewoon fijn om te weten.
Even off topic: zojuist een interview met Eelco Ridder Bosch van Rosenthal gelezen in de VK. Wat een hautain ventje zeg, zelf schranzen en zuipen maar wel de politiek incorrecten de maat nemen. Met niet eens een onkritische interviewer: dat is dan weer winst.
Even een stukje van gelezen, enige waar die idioot in uitblinkt is projecteren.
Hoe bereiken nu al dat onnozele stemvee deze berichten?
Ik (gewoon stemvee) weet het wel. Gewoon FvD, ben lid en heb een puzzel waarmee je Thierry kunt leggen. Hoogtepunt gegarandeerd!
Hetzelfde met de wegenbelasting en buitenlandse auto's. Rijden hier allemaal rond met een kenteken uit eigen land. Zie ze al rondrijden in hun derde of vierde auto met steeds hetzelfde kenteken. Maarja, wij moeten allemaal electrisch.
Onderzoek 1:
We hebben de signalen onderzocht en zijn tot de conclusie gekomen dat er inderdaad onregelmatigheden hebben plaatsgevonden in de verstrekking van uitkeringsgelden. Een groot aantal ingediende aanvragen hadden achteraf niet mogen leiden tot een verstrekking.
Onderzoek 2:
Nu duidelijk is geworden dat er fouten zijn geconstateerd in het verstrekkingsproces in het geval van bepaalde factoren van invloed op de verstrekking van betreffende uitkering, zal onderzocht worden welke mogelijkheden er zijn dit proces aan te passen op zodanig wijze dat dit voor de toekomst voorkomen kan worden.
Onderzoek 3:
De voorgestelde verbetermaatregelen in het verstrekkingsproces bieden goede aanknopingspunten om de geconstateerde onregelmatigheden in de verstrekking voor de toekomst te voorkomen. Ten behoeve van een zorgvuldige aanpassing van het proces, zal onderzocht worden op welke wijze deze maatregelen geïmplementeerd kunnen worden.
Onderzoek 4:
Het voorgestelde inplementatiescenario biedt goede mogelijkheden voor een zorgvuldige inbedding van de maatregelen in het verstrekkingsproces. Tezamen met de bijgvoegde business case wordt het scenario voorgelegd aan de accountant ter verifcatie van de aannames, risico's en benodigde middelen.
Onderzoek 5:
etc. etc.
Oftewel zorgvuldigheid kost tijd. Toch niet zo raar?
Misschien eens een onderzoek instellen naar fraude bij/binnen het uwv?
Of hoe angst voor politiek incorrect door te gaan de werking van instituties frustreert.
U vergat de calculatie van de exponent. En het verifiëren daarvan dmv een meetkundig vervolgonderzoek. Erg belangrijk bij dit type onderzoeken. Het staat ook netjes zo'n lijngrafiek.
SamV, je hebt er verstand van, zo te lezen.
Ik zou eigenlijk niet weten of het UWV zelf verantwoordelijk is voor andere dingen dan het verstrekken van geld. Moeten zij ook onterecht weggegeven geld weer invorderen? De strafvervolging moeten ze, denk ik, sowieso overlaten aan justitie. Maar maatregelen nemen om een einde te maken aan de misstanden kunnen ze natuurlijk wel.
UWV nog zo'n schoolvoorbeeld van een overheidsorganisatie die alleen nog maar met zichzelf bezig is. Ondertussen wél klagen over werkdruk en achterstand en zo.
ja dat ! en een burn out ! vergeet dat niet .jaartje thuis onder het mom ik werkte mij de pleuris . en dat allemaal door werkgevers en zo
Iedereen die op een linkse partij heeft gestemd of nog steeds doet, is hier mede schuldig aan.
U bedoelt die op de vvd hebben gestemt. Zo even naar het ware verhaal gecorrigeerd
En stel ze hadden iets gedaan, wat denkt u dat ze dan hadden gedaan? Dan waren ze "het gesprek aangegaan" met een stuk of 5 frauderende Polen en dan was het dossier gesloten
Nederland o Nederland jij bent de kampioen
Gratis geld voor iedereen, pak dan, hier, een miljoen!
Voor de Hollanders zelf blijft niets over
Hun premier liegt en is ‘n rover
Wat? Duizend Euro erbij? Je krijgt niet eens pensioen!
En dan hoor ik ook regelmatig geïmporteerde Nederlanders zeggen dat ze, nog niet eens 40 jaar oud, helemaal op zijn en graag willen stoppen met werken. De NL regering faciliteert in die gevallen deze harde werkers genereus bij deze wens.
jep en nu ook meer en meer door andere (oost) Europeanen. Het einde is nog lang niet in zicht.
Ik mag dit eigenlijk niet hard op zeggen, maar bij de SVB kun je kinderbijslag aanvragen voor niet bestaande kinderen. Voorwaarde is wel dat die niet bestaande kinderen bij familie in het buitenland wonen. Het liefst een corrupt buitenland want je hebt de hulp van een lokale ambtenaar nodig die het bestaan van jouw niet bestaande kind bevestigd.
Een op de vier kinderen in het buitenland die kinderbijslag ontvangen bestaan niet.
Dus, hup, hup, hup, op naar de VSB en kinderbijslag aanvragen voor die kleine Mees, Sterre of Vlinder die je tijdens je laatste vakantie in Turkije/Marokko hebt verwekt bij een lid van het animatieteam.
Gebeurt ook op grote schaal met naar het buitenland geëxporteerde pensioenen en sociale uitkeringen aan overledenen. Blijkbaar vindt de overheid hier het allemaal prima zo, want anders moet je er ook maar onderzoeksteams op af sturen en ja, is wel etnisch profileren natuurlijk...
Hoezo, is verkapt communistisch beleid. Ieder in dezelfde schijt
Osdorpertje | 02-02-19 | 11:15 |
Volgens mij ging dit artikel over Polen. Je hebt het over Turkije/Marokko. Wat heeft dát er mee te maken?
Al (meer dan) 10 jaar wanbeleid, maar er hoeven geen verantwoordelijken op te stappen. Zelfde verhaal bij de Belastingdienst. Maar oh wee als je als nette burger een keer 6 kilometer te hard rijdt. Of je belasting een paar dagen te laat betaalt. Dan kan de Overheid weer wel handhaven. Als dorpsgek Rutte nog één keer zegt wat een gaaf land dit is, dan *censuur*.
Is misschien een mooie reeks van de maken. Best Mark Rutte, Wat een gaaf land <..> x 100.
#geelehesjesnu
‘De overheid‘ (gemeente/justitie/provincie etc.etc.) is een schuilnaam. De daders halen hun schouders op, onzichtbaar.
Want Wilders kwam met een polen meldpunt en die willen we niet in de kaart spelen.
Het VNO-NCW heeft belang bij het blijven/komen van Polen - zo blijven de lonen lekker laag. Dus verzwijgen die hap.
Links heeft hier minder schuld aan dan de VVD . De VVD wil bedrijven aan goedkope arbeiders helpen en laat daarom de mogelijk om misbruik te maken van WW potten
De overheid en UWV-achtige instanties in een notendop: m.youtube.com/watch?v=TGwZVGKG30s
Overheid en daadkrachtig optreden. Lijkt geen geslaagde combinatie.
Behalve als u vanaf geboorte al een SoFi nummer op uw voorhoofd geplakt kreeg. Dan ben je levenslang slaaf.
Het enige wat die untermenschen (ambtenaren) in beweging krijgt is sadisme en corruptie (omgekocht worden). Dan komen ze nog een beetje uit die zen-toestand van complete onverschilligheid.
Als dat vanuit Polen kan, kan dat vanuit elk land. Ik heb nog het een en ander tegoed van die dieven in Groningen van de IB-groep. Payback time! Waar staan de formulieren? De kans om gepakt te worden is minimaal en dan moet het OM nog gaan vervolgen.
Misschien is een geel hesje toch effectiever dan een formulier invullen...
Ho ho, niet zo snel. Ben je hier geboren, blank, en heb je een nederlands paspoort? Dan heeft het OM plots alle middelen en tijd ter beschikking om jou te vervolgen. De rest van je leven lang en desnoods tot in je graf!
Ik woon in het buitenland en een paspoort is snel geregeld. Door eerst het formulier in te vullen wordt de chaos wat groter zodat de gele hesjes wel effectief gaan zijn.
GS vergeet elke keer de regel toe te voegen: "de uitkomst van het onderzoek bevalt ons niet, laten we het rapport in een la leggen"
In het 'ronde archief' lijkt meer waarschijnlijk. Kleinere kans dat het dan een keer naar boven komt.
Het UWV is één grote frauderende boevenbende. Discrimineert/kort/onderdrukt al jaren de autochtoon, en smijt royaal al het geld naar buitenlanders. In Amsterdam werken er amper autochtonen, alleen maar subsidie-baantjes voor den zielige allochtoon. Dan krijg je dat soort uitwassen, ja. Waarschijnlijk is het nog geen 1% van al het geld wat middels fraude bij buitenlanders terecht is gekomen.
Heb je echt geen onderzoek voor nodig.
Zorg gewoon dat je zelf ver uit de buurt blijft van die boevenbende.
Je kunt er zelf uit de buurt blijven, maar de btw gaat 50% omhoog. Rara, waarom.
Correct. Heb ooit in Gadverdam een blauwe maandag bijstand gehad. Werd door de loketambtenaar (iemand uit de overzeese gebieden zakmazegge) als oud vuil behandeld. Een soortgenoot van hem (iemand uit de overzeese gebieden zakmazegge) die achter mij stond werd echter door hem als een oude vriend (wat hij wrsch ook was) verwelkomd, als iemand die er kind aan huis was. Cliëntelisme, vriendjespolitiek, discriminatie van autochtonen, het is al decennia schering en inslag in Gadverdam. Je zou er een boek over kunnen schrijven in het horrorgenre.
Idem bij de IND in Amsterdam. Valt misschien minder op, omdat je er als autochtoon meestal weinig te zoeken hebt, maar ga er maar eens langs.
Zenzeo | 02-02-19 | 11:10
Allochtonen zouden tot de eerste vier generaties geen openbare functies mogen vervullen, dan krijg je dit soort situaties.
WammesWonder | 02-02-19 | 11:21 Geloof het direct.
Goed advies ! Mijdt ze als de pest. Daar hebben we geen vervolgonderzoek voor nodig.
Wat ik me afvraag, zijn het alleen de Polen of ligt het gewoon gevoelig als er de Marokkanen en Turken ook benoemd worden. Of werken die gewoon veel minder?
Die groep zit vnl. in de bijstand!
Dit artikel gaat toevallig over Polen. Maar een volgend artikel gaat weer over Turken die huizen hebben in hun moederland maar wél bijstand krijgen. En een volgend artikel gaat weer over autochtone nederlanders die bijstand krijgen maar wél gewoon werken (zwart uiteraard). Profiteur kent geen kleur !
Dat is een vraag die niet gesteld mag worden!
Verander de wet: buitenlanders moeten hier minstens 10 jaar werken voordat zij een uitkering kunnen krijgen, en aantoonbaar hier wonen. Dit houdt de uitvreters buiten de deur. Zelfde verplichtingen als de Nederlanders hebben, dus solliciteren, participatiewet e.d. Polen zijn over het algemeen harde werkers, maar natuurlijk zitten er uitvreters en oplichters tussen. Over het algemeen een aanwinst voor werkend Nederland.
Mee eens, maar voor zulke zinnige wetten zullen we uit de EU moeten.
Bij mij in buurt lopen al 7 jaar veel Polen rond die niet werken.
Laten we gvd is wat liever voor onszelf worden en wat harder voor anderen!
Aantoonbaar hoe dan? Ingeschreven bij de gemeente? Een NL simkaartje op hun naam? Tandenborstels tellen? Zonder registratie aan de landsgrens is op elke controle is wel iets te verzinnen.
Het enige wat misschien zou kunnen werken is een wekelijkse meldplicht bij de vreemdelingenpolitie, maar dat ga je er nooit never niet doorheen krijgen.
WammesWonder | 02-02-19 | 11:27
WammesWonder | 02-02-19 | 11:27
Moet toch mogelijk zijn, heb al vaker gelezen dat tandenborstels bij NL uitkeringsontvangers ook gewoon geteld worden.
Heb het nog niet helemaal begrepen: wat is nu een goed idee?
Berichtje van twee maanden terug: “Werknemers uit andere EU-lidstaten moeten al na één dag werken in Nederland recht hebben op een werkloosheidsuitkering op basis van hun in een ander EU-land opgebouwd arbeidsverleden.”.
De 55-jarige Pool of Bulgaar wordt door een Pools uitzendbureau voor een dag (of maand) tegen hoog salaris ingehuurd voor iets, kan vervolgens jaren uitkering op NL-niveau van NL-sociale verzekering-betaler genieten. Dat kan nu ook, maar je moet dan wat langer hier iets doen (ik meen zes maanden, maar daarna jaren feest van NL geld). Het misbruik is bijna logisch. Het probleem is echter niet direct de controle, het probleem is de EU die ons dit oplegt.
Verzorgingsstaat + Open Grenzen = Error
= Game Over
Fuck de EU! #Nexit!
Het was alleen een voorstel meen ik, dat voorlopig op ijs werd gelegd. De gebruikelijke weg is dat het volgend jaar opnieuw op tafel gelegd wordt, en er vooraf wat mensen beloften zijn gedaan. Dan wordt het meestal doorgerotzooid.
Maar kunnen wij dat niet ook doen dan? Dagje in Duitsland als raketgeleerde aan de slag?
In de Scuds van Saddam zaten gewoon Duitse V2 motoren. Die zijn nog nooit aangepast. Er is er vast wel een te vinden voor Brussel.
Welke overheids instantie werk wel goed,Belasting/UWV/CBR die hebben allemaal
problemen met afronden van hun werk
KOMT dat hun politieke vriendjes de leiding gevende baantjes krijgen.
Maar hebben meestal die capaciteiten er niet voor.
Goh.. je verwacht het niet hé?
Er zijn nog wel meer groepen die ook onterecht de complete straatsruif leegvreten!
Politici?
Frau Merkel | 02-02-19 | 11:09
lol
Iemand had het in de Kamer over “wanbeleid”, maar dat ging minister Wouter Koolmees te ver. Hij wilde niet over “wanbeleid” spreken.
Wat noem je dit dan?
Verder moet men de afgedragen sociale premies gewoon naar Polen sturen. Dan kun je daar ook je uitkering aanvragen. Doen ze in Zwitserland ongeveer ook zo. Dan willen ze ineens wel blijven werken. Bij ons in het bedrijf is er een (grote) categorie Polen die precies na 6 maanden iets gaan mankeren of zich laten ontslaan (zijn ineens niet vooruit te branden) en dan weer een half jaar de WW in gaan.
Wanneer leert de Linkse Kerk nou eindelijk eens dat niet iedereen eerlijk is? Blijkbaar moet ons sociale stelsel gewoon kapot.
*vvd modus on* Maar goed, wat een gaaf land zeg!
haha. Wanbeleid is gewoon wanbeleid. Ze proberen het zo te framen dat de mongolen onder ons zoiets hebben van; hij is zo leuk toch die Klaas.
Hou je vaasje wel goed vast!
Eigenlijk zou je als belastingbetaler de UWV moeten kunnen aanklagen. Eigenlijk alle overheidsinstellingen die hun werk niet doen zou je moeten kunnen aanklagen.
Pikmeer arrest. Ambtenaren zijn niet verantwoordelijk te houden voor hun incompetentie en falen.
Hear, hear!
Logisch want ze voeren beleid uit van een stel opportunisten in Den Haag.
Bedank Sorgdrager en Donner maar.
Het blijven natuurlijk wel ambtenaren, bovenste lade ligt de beloningschaal.
Het systeem werkt met vertrouwen.
Je krijgt een voorschot.
En als dat te veel blijkt of je had je gegevens niet goed ingevuld dan moet je terug betalen.
Moeten ze je natuurlijk wel kunnen vinden.
Nee, WW krijg je achteraf; als je b.v. 04 April je WW ontvangt, is dit de betaling voor maart. De hoogte is altijd afhankelijk van wat je de laatste 12 maanden, voorafgaand aan de werkloosheid , gemiddeld hebt verdient. Toeslagen (o.a. huur en zorg) krijg je wel als voorschot uitbetaald.
Gun het de Polen van harte dat gratis geld. En het is slim. Want het geld in nederlnadje is bijna op, dus ja, pakken wat je pakken kan. Doen de oranjes, doen politici, doen den immigranten en doe ik, en dus ook de Polen snappen dat het nu of nooit is. Ik zeg, trots op de Polen!!!! Trek de shit in nederlandje maar leeg nu het nog kan.
En de werkgevers in Nederland betalen de rekening. UWV cazzo's!
Mensen met veel verbaal geweld, worden met fluwelen handschoentjes behandeld!
Onze samenleving wordt er mee overspoeld, en dat is nou niet bepaald positief. Zelfs de politiek zwicht er voor!
Een beetje verbaasd ben ik wel. Dat fraude door anderskleurigen en andersreligieuzen door de vingers gezien wordt door onze linksige ambtenaren, had ik wel verwacht, maar Polen zijn blank, katholiek, werken hard en zuipen veel. Bovendien schuwen ze een beetje criminaliteit niet. Ze lijken als twee druppels water op een autochtone Brabander. Waarom zij nu weer gespaard moeten worden? Zou het dan toch gewoon incompetentie zijn? Of is het een vorm van wraak nemen door recalcitrante ambtenaren, die het zat zijn dat steeds weer de blanken genaaid worden?
Man man man. . . .
Vrouw vrouw vrouw... Laten we wel inclusief blijven.
Dit is een onderdeel van EU beleid.
Denk daarbij aan vergroten interne markt, maar dan moet er wel geld zijn om te kopen.
Dus geld van rijke landen naar de minder rijken, van noord/west naar oost en zuid. Zie het als communicerende vaten maar dan met kapitaal.
Haha, autochtone Brabander. Boks!
Ooit wel eens bij z'n afdeling van de UWV geweest, ik wel, dus kijk ik hier niet van op. De UWV is een samen voegsel van uitkering fabrieken, GAK DETAM CADANS en nog meer gratis geld verstrekkers.
Ideale mensen om als agenten, wetshandhavers te werven. Kunnen ook handhaven. Hebben nooit hoeven leren dat straffen niet helpt. Uit eigen ervaring weten ze beter.
Ach ja onze minister van Medische zorg
Bruins was van 1 januari 2012 tot 25 oktober 2017 voorzitter van de raad van bestuur van UWV
Maar ja hij zat daar op zijn baantje in het kabinet te wachten
Jup en die gaat echt de rest van de RvT niet verlinken. Ze wil d'r kutje lekker op een warm plekje hebben de komende tijd.
Loda!
Die Polen zijn moreel niet erg fris maar goed gratis geld... wie is er niet groot mee geworden. Dat neemt niet weg dat een paar echelons raamzitters bij het UWV op de keien kunnen worden gesodemieterd wegens ergens plichtverzuim. Oh wacht, iedereen heeft recht op 30 kansen en zo gaan we niet met elkaar om.
Polen, Bulgaren, Turken, Marokkanen
WW, AOW, kinderbijslag. De gelegenheid maakt de dief.
Het wordt ze te makkelijk gemaakt en als ze tegen de lamp lopen is er nog niks aan de hand.
Het willen deugen weegt zwaarder dan het aanpakken van parasieten. Wat heeft dat gvd al niet gekost in de afgelopen 50 jaar.
Dat gaat over vele (waarschijnlijk honderden) miljarden.
De Totale GaSbel opbrengsten hebben die Haagse Hippies o.l.v . PvdA /VVD/CDA verkloot aan Buitenlanders , Murkenmeuk en Dobbers.
Onze aardgasbaten. Dan hebben de Noren het toch beter bekeken.
Grote tegel vergeten. Alle landen moeten opgelift worden naar onze maatschappij. Wij moeten ietwat achteruit zodat Polen en kornuiten ietwat vooruit kunnen. Zien jullie dat niet?
Bij de overheid en in de politiek werkt veel lui, laag en incompetent volk waaronder heel veel linkse “idealisten”.
Daar komt alleen maar ellende van.
Deze uwv faal verbaast me dan ook ook niks en het is slechts het topje van de ijsberg.
De Nederlandse roverheid heeft de beschikking over veel te veel belastinginkomsten daarom kan deze incompententie ook blijven door etteren.
Veel en veel te veel belasting inkomen, inderdaad.
En bij tekorten als enige oplossing verhogen!
En maar geld rondpompen zodat nog meer ambtenaren aan het werk kunnen worden gehouden.
Ja het is ook bizar hoe waanzinnig veel linksdraaiende, inefficiënte, niets toevoegende, elkaar overlappende en beconcurrerende inclusieve hobbyclubjes de overheid subsidieert van deze belastinginkomsten. Vaak met een graaiende en incompetente POC aan de knoppen die daar is neergezet omwille van etniciteit.
Volledig mee eens.
De overheid in Nederland heeft een gigantisch waterhoofd en is ernstig ziek en mismaakt.
Ik vrees dat de politiek de uitkomst van al die onderzoeken gewoon niet beviel en er daarom niet werd doorgepakt. Ambtenaren hebben in de regel last van twee dingen: conflictmijdend gedrag en niets doen als het ze niet wordt opgedragen.
Wat een Zooitje hebben die Haagse Hippies o.l.v. PvdA/GL en Rutte (VVD) er toch werkelijk overal gemaakt en achter gelaten .
Bij Buitenlandse Achternamen moeten alle Alarmbellen in het systeem al afgaan .
liegende lippen | 02-02-19 | 10:46,
Ik herhaal, kunnen wij hier een rechtsgang van maken?
een rechtsgang ??/ Er kan beters een StaatSgreep komen en dan de bezem overal doorheen .
... maar wel DNA ontnemen van B-Friezen...
Life is all about priorities.
Sinds wanneer ontneemt het UWV dna af?
https://www.uwv.nl/overuwv/Images/1e_Kwartaal_2005.pdf
UWV 1e
kwartaal 2005
Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen
Amsterdam, mei 2005
Handhaving
De algemene (strategische) beleidsuitgangspunten op het onderdeel handhaving zijn:
Handhaving versterkt onze strategie “werk boven inkomen”. Ons handhavingsbeleid is gericht op het bevorderen van spontane naleving van regels en het tegengaan van oneigenlijk gebruik en misbruik. De nadruk ligt op preventie. Niet-naleving moet door controle zo snel mogelijk worden ontdekt. Dat beperkt de schade en bevordert een hogere vrijwillige bereidheid tot naleving. Opsporing moet duidelijk maken dat overtreding van regels niet acceptabel is en niet loont. Een als hoog ervaren pakkans en sanctiekans leiden eveneens tot een hogere bereidheid tot naleving.
pagina 23
Alleen bij de autochtonen, als die er nog zijn.
Dat doet mij denken aan het liedje van André van Duin, Wij Willen WW...
Henk en De Stainless Steelband??
Misschien moeten we toch eens massaal stoppen met belasting betalen totdat de zaakjes op orde zijn. Ik wil best betalen voor een sociaal vangnet.. Niet hiervoor.
Misschien een systeem waar we bij iedere aanvraag 5 belastingbetalers vragen on te oordelen of er wel een uitkering uitgekeerd mag worden. Soort van juryduty maar dan voor uitkeringstrekkers
Ik zie al een paar goede ideeën vandaag! #Hoopvol
@deminister10.47uur:
Goed idee die jury van 5 belastingbetalers voor iedere uitkering.
Maar dan ook voorafgaand an de aanstelling van iedere ambtenaar + minimaal 1 maal per 3 jaar een evaluatie van de bijdrage van die betreffende ambtenaar door die jury?
UWV opheffen, problem solved. Als deze club een echt bedrijf was geweest waren ze al tenonder gegaan aan hun inefficientie
Lijkt me een goede eerste stap inderdaad.
In de jaren 80, vorige eeuw hebben ze ook al 250 miljoen verkwanseld wat bestemd was voor om de onderlaag, moeilijk bemiddelbare mensen aan het werk te krijgen.Maar nee, nieuwe kantoorinrichtingen, inclusief it, was belangrijker plus natuurlijk hier en daar een bonus.Maar dat is dus business as usual.Nooit iemand over gehoord he?
Want het UWV is een bedrijf? Met concurenten en winstoogmerk enzo?
Waren dat de gouden kranenin Den Haag? Hoe heet die pipo ook alweer?
@ markel :
https://www.nrc.nl/nieuws/2004/02/17/geen-gouden-kranen-wel-een-mooi-toilet-7674248-a216619
Ieke oek graties gelt wiele!
Kunnen wij hier een rechtsgang van
maken?
Nee bij import kan de vinger nooit zo goed aan de pols worden gehouden, dit lukt daarentegen héél goed bij de brave autochtone burger die per ongeluk eens een keer een foutje maakt.
Haha ja. 5 jaar geleden meteen controle gehad als ZZPer. Omzetbelasting in verkeerde maan geboekt. 500 euro boete. Terwijl ik het netjes had betaald, Hufters daar bij de belastingdienst. Want hij had dat niet hoeven doen.
Daarom in Nederland dus geen bedrijf opzetten en geen zaken doen. Bij mij staat Nederland op de zwarte lijst.
Ja, ZZP-ers beboeten. Kan ik over meepraten. De maffia is menselijker. Schoftentuig is het, die blauwe enveloppenbrigade.
Ambtenaren = incompetentie, gemakzucht en luihuid.
Incompetent omdat dit soort grove fouten opvallend vaak gebeuren bij de overheid. In de zakelijke wereld lig je er gewoon uit als je niet presteert.
Gemakzucht omdat ze zich niet verantwoordelijk voelen, het is toch geld van een ander.
En luiheid omdat ze vrijdagmiddag om 3 uur stoppen met "werken".
Ja maar we hebben gelukkig de politiek om ambtenaren te controleren en weer aan het werk te krijgen. Toch?
Op vrijdag "werken" ze al helemaal niet meer.
Oh of ze zitten overspannen thuis, ik had laatst een bezwaarprocedure tegen "handhaving" over een "parkeerboete" (ik stond te lossen met achterklep open en gevarenlichten aan) waarbij de betreffende dame van handhaving geen verantwoording af kon komen leggen omdat ze overspannen thuis zat. (Ja, dat werd mij gewoon door de gemeente verteld en het mooie is dat al die telefoongesprekken ook nog zijn opgenomen)
Na de Bulgarenfraude de Polenfraude.
Welk Oostblokland is de volgende ?
En wat leert de overheid van deze opvolgende clusterfuck ?
Niets zeker...?
Uit eigen ervaring weet ik dat de ambtelijke top en de politiek weinig geïnteresseerd zijn in het handhaven van een wet. Dat is maar lastig. Levert je alleen maar maatschappelijk gezever en vervelende terechtwijzingen van rechters op. Voor je het weet heb je als dg/sg/staats/minister het imago van een hardvochtige dictatoriale racist.
En om het gejatte geld terug te krijgen drukken we gewoon wat extra geld erbij, niks aan de hand.
Totale onzin, als jij of ik een komma verkeerd zetten op een van de tig formulieren uit de koker van die ambtelijke top dan achtervolgen ze je tot in de hel en stapelen ze boete op boete net zo lang tot je met je hele gezin onder een brug zit en aan de geeuwhonger ligt. En ja, ze drukken inderdaad geld bij het leven. Belasting betalen staat dan ook in geen enkele verhouding meer tot het bekostigen van essentiële zaken. En daarmee zijn het strafmaatregelen geworden, burgertje pesten. Een middel om te voorkomen dat mensen zelfstandig functioneren en kwaliteit eisen voor hun geld. We moeten naar een overheid die alleen nog maar de essentiële zaken faciliteert en organiseert zoals wegen, bruggen en grensbewaking. Ze moeten zich niet bemoeien met onderwijs, arbeidsmarkt, woningbouw, energie, gezondheidszorg etcetera. Er is nu een soort kaste systeem waarbij wetten en regels door de een wel en door de ander niet hoeven te worden nageleefd. Er is de facto al anarchie in dit land.
We zouden een 'reset' moeten doen. Alle ww-uitkeringen intrekken, van iedereen. Een aantal bedrijven aanwijzen waar mensen kunnen solliciteren. Op basis van het verloop van het sollicitatiegesprek verdere akties ondernemen.
Voor serieuze werkzoekenden verandert er dan niks. Maar de oplichters worden er direct uitgeknikkerd.
Goed plan. Een soort van volkstelling. Wel zorgen voor voldoende bewaking voor de belasingbetalende Nederlander!
Alvast één medestander, dat gaat goed!
ALLE uitkeringen stopzetten, is het ook meteen afgelopen met die gelukzoekersmagneten...
Ze willen gewoon niet werken, die uitkeringtrekkers. Geen uitkering geven maar een baan. Stoppen met wil niet, doe niet, ga niet
De Polen hebben tenminste écht ons land (mede) bevrijd
itt de mocro's, die het zijn komen bezetten
Maar inderdaad, hoogste tijd voor wat speurwerk naar deze fraude
Precies dat. Polen zijn helden. Waarschijnlijk waren de bevrijders een kompel verdwaalde stukadoors die hun tijd ver vooruit waren maar doet er niets aan af. Zonder de Polen aten we nog bloembollen. Leve Polen!!!
Plus pool of min pool, wat wilt u ???
Liefst tegen elkaar => kortsluiting => plof
En natuurlijk ook geen wegenbelasting want kurva! www.rtlnieuws.nl/algemeen/binnenland/...
Het ergste is misschien wel dat ik hier totaal niet vanop kijk. Een knielende commissaris van de politie, gratis geld voor iedereen maar wel korten op pensioenen waar mensen 40 jaar verplicht aan moesten meedokken. Prettig wakker worden zo.
Meesten hebben premievrijpensioen of bijna, door premieverlaging in jar 80,90 vanwege enorm gestegen beurswinstbeleggingen….
Iedereen doet toch aan belasting ontwijking van bono tot sorros.Ideaal land hebben we.
Falen van paars? U bedoelt natuurlijk falen van kabinet pinnokio. Met aan het hoofd VVD.
@tweetybird
Nee, het kabinet faalt niet, ze doen het zelfs uitstekend (voor de kermis in Brussel). Het echt bizard dat ze een land zo naar de klote kunnen helpen en toch iedere keer weer herkozen worden? Zijn de kiezers nu echt zo naïef of worden wemet z'n allen gewoon keihard belazerd?
Wederom falen van paars.
Geen controle maar "vertrouwen". En maar door bezuinigen.
Geen mankracht om toe te zien. Politie, belastingdienst, UWV, Arbeidsinspectie....
Ga zo maar door.
Anarchie. Doe wat je wil, niks mag maar als niemand beschikbaar is om je daaraan te houden....
Falen van paars? U bedoelt natuurlijk falen van kabinet pinnokio. Met aan het hoofd VVD.
Moest hier dus.
tweetybird | 02-02-19 | 10:53
Loopt al jaren.
Boejuh, de Polen zijn voor vele Nederlanders een soort van slaaf, zij werken of moeten hard werken, betalen hiermee loonbelasting, wat bv de uitkering betaald van een Nederlander die dan lekker niks hoeft te doen.
Ok bedankt
Check de statistieken maar eens. Kijkt u maar welke bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn als zijnde uitkeringstrekkers.
"Nie" helemaal hoor.
Het verdienmodel van een flinke groep Polen is dat ze net lang genoeg werken om WW te kunnen krijgen, en vervolgens deze WW dan maximaal gaan uitnutten, terug in het thuisland. (Waar ze er gewoon naast blijven werken).
.
Ja, ze betalen tijdens het werken hier wel WW pemie, maar dat dekt natuurlijk niet de maximale uitnutting daarna. Die dekking wordt geleverd door hardwerkende NLers, die WW echt als een *verzekering* zien, voor noodgevallen.
Ja, leuk. Tief op met dat pubergedoe.
Het is toch maar het geld van "de belastingbetaler”, volgens "links" een onuitputtelijke bron van gratis geld. Pakken we toch gewoon nog wat meer af van de werkenden (sorry, 'rijken').
Hoezo volgens links??? De VVD regeert al vanaf 1982!! Met alleen een uitzondering tijdens Balkenende 3! Volgens mij is het eerder een probleem van frauderende VVD bewindslieden. Zit kn hun DNA!
Yep hier gelul van ,de linkse. Is gewoon onder de VVD.De ruggegraatlose partij.
De VVD is net zo links als de PvdA als je kijkt naar wat ze stemmen en wat ze doen en niet luistert naar de mooie praatjes tijdens verkiezingstijd.
geluidjes | 02-02-19 | 10:47
U wilt toch niet beweren dat de VVD rechts is?
De VVD is linkser dan de socialistische partijen in de buurlanden.
VVD bestemd zich zelf als rechts en liberaal. Ik geef alleen maar aan dat dit de partij is die, samen met het CDA, het langste onafgebroken aan de macht is! Kiezers zien niet in welke partijen de ellende van de laatste jaren veroorzaakt heeft!
Het feit dat de PvdA naar rechts opschuift maakt de VVD niet links. De VVD is een corporatistische partij, die grote bedrijven boven de burger en de kleine ondernemer stelt. Belasting deals voor grote bedrijven, dalende vennootschapsbelasting, stijgende BTW: niet echt linkse maatregelen.
Doe dus even nadenken voordat je zegt dat de VVD niet rechts is, of hou op met het getrol.
Kurwa!
Loda!
REAGEER OOK