Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Egyptische president Al-Sisi: 'Moslims moeten niet verwachten dat Westen hen welkom heet'

Nieuwjaarsboodschap uit Egypte!

Je zou het soms bijna vergeten, maar als prins Sisi en de zijnen in 2014 geen staatsgreep hadden gepleegd op het Moslimbroederschapbewind van de in 2011 gekozen totale haatlul Mohamed Morsi, zaten we nog steeds gewoon met een soennitisch Iran aan de Nijl. En we weten heus wel dat hij bepaald niet voldoet aan de Westerse standaard van mensenrechten, maar die bestaan niet voor niets alleen in het Westen. In die regio heb je gelijk als je de sterkste bent, de rest is detail. "Generally respecting human rights in a framework that preserves national interest", heet dat daar. Dus vergeef het ons enige hoffelijke onverschilligheid als de Egyptische Fortuyn z'n bewind op de rails probeert te houden, en ondertussen gratis inburgeringscursussen uitdeelt. Niet de eerste Egyptische woke vogel trouwens, en ook zeker niet de laatste. Details na de breek.

Reaguursels

Inloggen

Dit is dus waarom Moslims en mensen als Rena Netjes of Bertus Hendriks zo de schurft hebben aan Al Sisi en de Moslimbroeder Morsi zo geweldig vinden.

Heiner | 03-01-19 | 02:03

De bepaalvrouwtjes bepalen dat wel.

Slogra | 02-01-19 | 11:46 | 1

Ik ga er trouwens van uit dat met 'het Westen' niet West-Europa bedoeld wordt. Waarom laat zich raden.

Slogra | 02-01-19 | 12:01

"Egyptische Fortuyn" ammehoela. En "gratis" = van afgeperst of geconfisceerd belastinggeld.

Bastiat | 02-01-19 | 11:10

Soms denk je dat de overheid dit allemaal bewust doet. Maar ik krijg meer en meer de indruk dat het allemaal pure domheid is. Dat maakt het des te erger. Tegen onze vijanden kunnen we ons beschermen, maar tegen een domme overheid niet.

Atheist-Priest | 02-01-19 | 10:18 | 1

Oneens vwb dat beschermen tegen een domme, corrupte overheid.

pennestront | 02-01-19 | 10:44

Inderdaad, Moslims moeten in hun eigen Moslimland blijven. Hier worden ze gefrustreerd en gereadicaliseerd omdat ze moeten integreren. Zolang religie hun politiek is, hun hele leven, zullen ze nooit integreren.

NoWorriesMate | 02-01-19 | 10:06

Op zich opmerkelijke uitspraken van Al Sisi. Geheel terecht overigens. Maar het is allemaal tamelijk gedateerd "nieuws", dit item geloof ik.

Ondertussen, veel actueler, is het mes in de rug van de Koerden, met de woorden "it's all yours, we're done!" van Trump tegen Erdogan. Wat een puur verraad, na hun inzet tegen ISIS..

Beste_Landgenoten | 02-01-19 | 08:45 | 5

je lult, het gevecht tegen IS was puur lijfsbehoud voor de Koerden, de USA hielp de Koerden gratis en voor niks. Ten tweede indien de USA zich in ren oorlog mengt is het fout, nu willen ze stoppen met het mengen in letterlijk ieder conflict is het weer niet goed.

Ten derde, die drones blijven wel vliegen en schieten in het MO dus die Koerden redden het wel.

Het is tijd dat al die landen hun conflicten zelf oplossen zonder Navo, US etc.

allesofniks | 02-01-19 | 09:45

Trump kan het natuurlijk niet fout doen. Dit is een regelrecht kado aan zijn billenmaatje Poetin en zijn idool Erdogan en uiteraard aan Iran, die hij dan weer beweert te bestrijden. Effect: Nooit weer zal een mogelijke coalitiegenoot vertrouwen op de VS.

Ja de Koerden zetten in op een eigen staat. Wat ze overigens zwaar gegund is wat mij betreft. Nergens in dat hele rotte midden Oosten is de islam zo seculier als bij de Koerden. Maar nee. En dus nu moeten ze uit puur behoud een eerdere vijand vragen hen te helpen tegen een nog grotere vijand. Wat een vernedering.

Beste_Landgenoten | 02-01-19 | 11:29

Beste_Landgenoten, sinds de (verbale) terugtrekking van de us-troepen hebben de Koerden met de hulp van het Syrische leger (Assad) de stad Manbij ingenomen. Koerden en Assad, één strijd !

ivanhoe bergs | 02-01-19 | 11:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze sprekers zijn toch allemaal islamofoob? En racist?

Rest In Privacy | 02-01-19 | 06:16

Wij in het westen vinden dat moslimleiders te streng zijn en hardhandig optreden tegen hun eigen volk.
Dit kan helaas niet anders--> in een moslimland heb je per DEFINITIE een streng regiem en een strenge leider nodig.
Zodra dit er NIET is... of als je dit weghaalt bijvoorbeeld Saddam Hoessein en Khadaffi, dan krijg je chaos en gaan moslimgroepen tegen elkaar vechten.

Stel je voor dat de twee leiders in Egypte en Turkije net zo softy zouden zijn als Mark Rutte?
Dan was Egypte en Turkije nu hetzelfde als Syrië, Libië, Irak en Afghanistan... waarbij je ziet dat Koerden en Turken tegen elkaar gaan vechten en heel het land kapot wordt geschoten.

Ook in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk wordt het strenger... we zien steeds vaker dat politie en leger moeten ingrijpen.
Brussel en D66 hebben het niet voor niets over het oprichten van een EU-leger.

sociaal_econoom | 02-01-19 | 02:46 | 4

D66 heeft nog nooit een MP voortgebracht.
Daar gaat met Kassa geen verandering in komen. Zij zal nooit MP worden.

gaffelbaard | 02-01-19 | 08:20

Juist die liberalen(ondermijnen macht vakbond en goedkope arbeid) hebben de immigratie op gang gebracht .en de socialisten hebben ook niks gedaan om het in toom te houden.Met die polderkoning van de FNV

pedro300 | 02-01-19 | 08:57

Ik zie politie en leger helemaal niet optreden! Ik geef eens voorbeelden??

sarah1965 | 02-01-19 | 09:03
▼ 1 antwoord verborgen

*alu-op eauk in 2019* Het is een complot om stemvee te importeren!

Abugreip | 02-01-19 | 01:20

Er is sprake van een neiging tot tolerantie, die echter het intolerante tolereert.
Vraag is of dat wel kan. (Dit is een concept van Karl Popper)

kloopindeslootjijook | 02-01-19 | 01:01

Wij denken dat Jesse Klaver (32) en Rob Jetten (31)--> lieve zachtaardige linkse jongens zijn, die ons land laten volstromen met migranten uit Afrika en moslimlanden.
Ze kunnen niet anders, zij zijn leider van GroenLinks en D66--> dit staat in hun partijprogramma vermeld.
Pas op - het zijn twee intelligente knapen--> zodra Rob Jetten en Jesse Klaver na Rutte aan de macht komen, dan gaat de zweep erover bij het Nederlandse volk.

sociaal_econoom | 02-01-19 | 03:14

D66 gaat nooit aan de macht komen. Dat heeft het in haar lange bestaan nog nooit gedaan en dat z a l in de nabije toekomst niet veranderen. GL zelfde verhaal. En al helemaal Jesse Klaver niet, wiens zwijgzaamheid over die ene bom veelzeggend is. www.geenstijl.nl/5108282/bassiehof_pv...
Jesse weigert de feiten te aanvaarden en kan het voor zichzelf nog niet accepteren, maar het Nederlandse volk lust hem niet, moet hem niet, wil hem niet. En dat heeft niks met zijn jonge leeftijd te maken, niks met zijn half-Marokkaanse afkomst, of zijn achtergrond, maar alles met zijn houding, zijn karakter en dat het hem ontbreekt aan charisma.

gaffelbaard | 02-01-19 | 08:34

Allemaal waar enzo. Maar de eerste uni is wel een moskee auf moment (Timbuktu) en niet Bologna. En de afhaal chinees met zen chi, ligt ook voor op onze psychiaters. Die een mooie vegoeding krijgen, voor het voorschrijven van pillen.

Pedro el Negro | 01-01-19 | 22:57 | 1

Definieer universiteit.

Kaas de Vies | 02-01-19 | 00:17

Ontzettend wijze woorden van deze man. Daarnaast kun je democratie niet zo maar één-op-één implementeren in landen die niet dezelfde ontwikkelingsgeschiedenis hebben doorgemaakt als het Westen. Want democratie is een eindproduct van een gemeenschappelijke ontwikkeling van de Europese landen. Ik noem het Romeinse en Karolingische rijk, het christendom, de verlichting, de Franse revolutie, de twee wereldoorlogen. Precies daarom ben ik ook niet tegen verlichte militaire dictaturen in landen zoals Egypte, Pakistan, Afghanistan, Syrië, Turkije en Libië (Khadaffi iemand?). Want misschien is dat wel nodig om moslimextremisten van de macht te houden. Misschien zijn die landen niet klaar voor democratie. Wij moeten als westen eens ophouden die landen democratie op te dringen want wat voor ons werkt, hoeft nog niet voor hun te werken.

Bigi Bana Boy | 01-01-19 | 22:10 | 3

Ja, hier.
Khadaffi besloot dat ie goud wilde voor zijn olie ipv dollars.
Dan besluit er een land uiteraard dat je met een tak in je hol eindig.
Er is best een lijst met dit soort dingen.

NiCeY | 01-01-19 | 23:37

Een democratie is al godsgruwelijk moeilijk te handhaven met een kleine minderheid aan moslims. Bij een meerderheid is het volstrekt onmogelijk. Je hebt de keuze tussen een theocratie of een dictatuur met theocratische pretenties waar alleen in zoverre dat het corrupt is mee te dealen valt.

Mazzelstof | 02-01-19 | 05:27

"Want democratie is een eindproduct van een gemeenschappelijke ontwikkeling van de Europese landen"

Democratie is de klassieke griekse staatsvorm .

KlauwnBassie | 02-01-19 | 05:53

Mein Kampf: 7 % inhoud Jodenhaat : VERBOTEN

Koran: 17% inhoud Jodenhaat: TOEGESTAAN, geknuffeld door o.a. links en het fascistisch handboek van de anti-fascisten.

Wie het begrijpt mag 't zeggen!

Mazoeza | 01-01-19 | 20:52 | 3

De islam is een gevaarlijke totalitaire sekte die gewoon verboden moet worden.
Hoeveel aanwijzingen hebben we nog nodig?
Lees de koran, klein stukje is maar nodig en zie het plan.
Onze Adolf is klein bier.
www.politicalislam.com/product/a-simp...

oplichter | 01-01-19 | 22:00

Zolang zaken en socialisten kabinetten de dienst uitmaken zal er geen muur komen.

pedro300 | 02-01-19 | 08:59

De vooringenomen affectie van onze landverraders voor onderdrukking van HARDwerkende ‘normale’ mensen is hier pijnlijk zichtbaar.
Hopelijk maakt het nog deel uit van Het Nationaal Geheugen, wanneer er weer verkiezingen zijn:
Op het politiek correcte kartel stemmen?
-meer vervelende, irritante, stinkende, agressieve landgenoten.
-meer onterechte, onverdedigbare belastingen, heffingen en accijnzen die als hoofddoel hebben nonvaleurs, improductievelingen en godsdienstwaanzinnigen hun hobbies te kunnen laten beoefenen. (Ons vernietigen that is)
Misschien een idee om weer eens uit de collectieve schuldgevoelhoek te kruipen en VOOR ONSZELF op te komen?

pennestront | 02-01-19 | 10:40

“People do not deserve to be killed, slaughtered, or run over by a car.”

Je zou bijna vergeten dat er ook moslims zijn die wél nadenken. Dat zelfkritiek dus wél mogelijk is in de Islamitische wereld. Helaas horen we die geluiden te weinig. Daardoor blijft de verlichting uit. Terwijl de vonkjes evident aanwezig zijn. Het stemt me hoopvol, ondanks dat er nog een lange lange weg is te gaan.
Maar het is vijf voor twaalf.
In Duitsland is een ‘verwarde man’ ingereden op buitenlanders. Volgens de politie had de man een racistisch motief. Die daad kan bijna niet los gezien worden van de huidige context waarbinnen hij is gepleegd. Groeiende haat tegen buitenlanders, veroorzaakt door slachtpartijen, steekpartijen, bomaanslagen, verkrachtingen, berovingen, intimidaties etc. etc. Dat er wrok ontstaat is volstrekt logisch en te begrijpen. Dat komend jaar maar een jaar van inzicht mag worden. Proost!

ratelaar | 01-01-19 | 20:27 | 4

Wat ook gebeurd is tijdens de jaarwisseling: vier dronken asielzoekers (uit Afghanisatan, Syrië en Iran) hebben in de gemeente Amberg (Beieren) passanten in elkaar geslagen waarbij 12 mensen gewond raakten! Welicht was dit voorval een reden voor de man om op de buitenlanders in te rijden?

BaldEagle | 01-01-19 | 23:17

Aan iedere moslim met een mening die volkomen vanzelfsprekend is voor iedereen die niet geclassificeerd kan worden met een of andere psychopathologische stoornis, als bijvoorbeeld dat je mensen voor het tekenen van een plaatje niet vermoord in plaats van wel, zouden Nobelprijzen kunnen worden uitgereikt en de lijst zou er niet noemenswaardig door worden uitgebreid.

Het is een zeer zeldzaam fenomeen en het verbaast ons dan ook navenant wanneer het zich voordoet of zelfs de schijn eventjes wordt gewekt.

Mazzelstof | 02-01-19 | 05:34

Je ogen open blijven houden voor de lichtpuntjes, je vast klampen aan elke strohalm. Volgens mij is dat de beste strategie om een moordpartij van enorme omvang te voorkomen. De wrok groeit en de meeste moslims zijn te arrogant om te beseffen wat dat kan betekenen.
Daarom koester ik het idee van ‘gematigden’ want Europeanen kunnen ook heel extremistisch zijn.

ratelaar | 02-01-19 | 06:42
▼ 1 antwoord verborgen

Bwaahahahahaa.... (1) je haat homo's, moet gooien van hoogste gebouw (2) vrouw moet mond houden, (3) man is de baas, (4) islam werkelijke godsdienst, rest bekeren of belasting betalen anders dood en NOG staan ze bij aankomst in een koortje 'welcome, welcome' te zingen.

EnNouJijWeer | 01-01-19 | 19:55 | 1

Precies, als makke lammetjes, klaar om opgeblazen te worden door een voddenkop met bomgordel

NoWorriesMate | 02-01-19 | 10:10

Nederland verdient in de persoon van Mark Rutte een vaas met bloemen... niet alleen vanuit Egypte maar uit alle moslimlanden.
Migranten afkomstig uit Afrika en moslimlanden krijgen bij aankomst in Holland direct opvang en verblijf in een AZC.... met iedere dag eten, drinken, slapen, zorg en zakgeld.
Daarna krijgen ze een ingerichte woning met extra aandacht plus een langdurige bijstandsuitkering en mogen ze hun naaste familieleden naar hier halen.
Waar krijg je in het westen zo'n hartelijk welkom als in Nederland?

sociaal_econoom | 01-01-19 | 19:14 | 2

Het eindigt met onhoudbare schuldenlast met alle gevolgen van dien, omdat ze onze manier van leven niet kennen en dus terugvallen op hun eigen vertrouwde levenswijze. Het begint met taal!

Mr_Pikibelly | 01-01-19 | 19:23

Migranten krijgen hier als statushouder een inburgeringscursus van 3 jaar, waarbij ze de Nederlandse taal leren... de Nederlandse overheid en onze gemeenten doen hun uiterste best.
Wat de Egyptische president zegt--> geldt niet voor Nederland.

sociaal_econoom | 01-01-19 | 19:42

de islam is verschrikkelijk en natuurlijk kun je als weldenkend mens dat niet welkom heten.

Eddy67 | 01-01-19 | 19:11 | 1

@Eddy--> Den Haag en Rutte III... is het niet met je eens.

sociaal_econoom | 01-01-19 | 19:16

Zijn die filmpjes van Joop geplukt ?

Koning BongoBongo | 01-01-19 | 18:49 | 2

Nee. Van Memri TV.

Je zou daar voor de grap eens moeten zoeken op de term "christians". Dan kom je ineens een hele berg christianofobie tegen.
Christianofobie = angst (lees:haat) voor christenen en hun geloof.
Hier in Nederland komt dat ook voor, hoewel velen die nog niet willen geloven en ontkend word.

gaffelbaard | 01-01-19 | 19:06

Christenen zijn natuurlijk ook enorme gekkies maar zolang je je kinderen uit hun buurt houdt kunnen ze weinig kwaad.

Rest In Privacy | 02-01-19 | 03:37

Een paar uur geleden herinnerde ik me dat ik de clip eerder gezien had.
November 2018. Niet echt een nieuwjaarsboodschap dus. Wel hartstikke actueel. www.memri.org/tv/egyptian-president-s...

gaffelbaard | 01-01-19 | 18:38

Dat zei ik hier enkele dagen geleden ook al ... "die Sisi is zo gek nog niet".

Fi-Bu-Bla | 01-01-19 | 18:33 | 2

Mubarak ook niet. Democratie werkt daar niet. Punt. Baard.

Sliptong | 01-01-19 | 19:11

Dat geldt overigens ook voor Ghadaffi, Ben Ali en Assad van wie de eerste twee geofferd zijn aan het westerse waanidee om even democratie te introduceren in tribale en tot op het bot verdeelde islamitische samenlevingen.

Joris Beltsin | 01-01-19 | 20:20

Dat soort landen hebben militaire leiders nodig. Geen politieke leiders want dat leidt tot islamisering omdat de fundamentalisten nu eenmaal veel mensen op de been kunnen brengen, vaak ongeletterd maar bloed fanatiek. Daar zit ook gelijk het probleem: fundamentalisten moet je klein houden, oppakken en berechten als ze over de scheef gaan en niet toelaten in een democratische regering. Wat wel verstandig is, is dat Sissi het anders aanpakt dan Mubarrak en corruptie bestrijdt en niet zijn eigen zakken vult en vooral naar het volk luistert en zorgt voor werk, eten en veiligheid. Dan neem je behoefte tot fundamentalisme weg want dat heeft dan niets meer te bieden.

Sliptong | 01-01-19 | 18:30 | 2

Precies daarom is democratie daar brengen zinloze exercitie.

lacucaracha | 01-01-19 | 18:44

Maar, maar .... Mutti Merkel zei toch dat als de "vluchtelingen" terug zouden keren, Europa democratie zou exporteren. *zucht*

JohnJames_001 | 01-01-19 | 19:35

Maar ja, de EU heeft nou eenmaal vers stemvee nodig, met de hoogste gemiddelde geboortecijfers, de grootste kuddementaliteit en het laagste gemiddelde IQ.
Nu meer dan ooit.

De investeringen in alle moskees om die stemmen in 'de juiste banen' te leiden, zijn ook allang ingecalculeerd.

Dat laten ze niet zomaar meer los.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 18:02 | 4

ArjenZH | 01-01-19 | 20:04
U verwart IQ met opleiding. Het merendeel van onze opleidingen bestaat tegenwoordig uit de pseudo-sciences, zeg maar de sociologische pretstudies, waartoe vooral de alpha's aangetrokken worden. Alpha's zijn niet zo slim en hebben een minder hoog IQ dan bijvoorbeeld bèta's. Ze zijn wel heel gevoelig voor vorm, sociale status, groepsdruk en daarom voelen ze zich beter thuis bij links. Zo hoeven ze ook niet zelfstandig na te denken en kunnen ze via deugen zichzelf proberen te handhaven. De meer intelligente bèta's zijn eerder geneigd zelfstandig analyses te maken en komen vanzelfsprekend eerder bij rechts uit. De verhouding alpha/bèta is ongeveer 10/1 en u zult dus per daarom veel minder hoogopgeleiden op rechts aantreffen. Maak uzelf niets wijs.

Joris Beltsin | 01-01-19 | 20:51

@ArjenZH: wat ben jij een ongelooflijk verachtelijk figuur met je walgelijke neerbuigende opmerkingen die bovendien nog gelogen zijn ook! Ik stem zelf al 12 jaar PVV, heb een bovengemiddeld IQ en ben hoogopgeleid! Dus had je nog wat? Griezel!

BaldEagle | 01-01-19 | 23:20

@ arjen
Jij bent niet echt een slimme jongen hè. Kun je niks aan doen, maar probeer het niet zo ostentatief te etaleren, dat is zo pijnlijk.

Superkwatta | 02-01-19 | 02:03
▼ 1 antwoord verborgen

De EU maakte in 2011 wel meteen € 5 miljard over aan het Moslimbroederschap toen haar leider Mohamed Morsi in Egypte aan de macht kwam.

JohnWalker | 01-01-19 | 18:02 | 1

Logisch, zoveel verschil is er niet tussen die twee.

me,myself and IK | 01-01-19 | 19:25

Gewoon alemaal islamietje worden 3 tot 4 wijfen de hele dag neuken betaald door de eu beetje in een audi rondtoeren (niet co2 neutraal)
En groen links smult er van

Haat-links | 01-01-19 | 17:41 | 1

V

mr_awesome | 01-01-19 | 17:43

Goeie vent die Sisi, zo iemand zouden we hier moeten hebben in plaats van het huidige zooitje ruggengraatloze sukkels.

echt_links | 01-01-19 | 17:36 | 1

Nederland heeft geen Sisi maar een sissy als mp.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 18:31

Nog geen 1 dag in het Nieuwe jaar en die irritante Murken meuk begint al weer.
Die Haagse kwezels zullen Ze wel weer hier heen binnen halen die teringzooi hier is die nog niet groot genoeg .

liegende lippen | 01-01-19 | 17:34 | 1

Wat is erger: de verwijfde samenleving met al z'n regeltjes die we hebben opgebouwd, of import van gespuis die geen regels erkent en de man als hoofd ziet.

helodia | 01-01-19 | 20:14

hoop dat men weet dat moslims totaal geen gehoor geven aan reporters en journalisten als hier, nee zelfs amper naar de leider van hun land, want daar gaan ze niet naartoe op bezoek, om op hun knieen te bidden.
.
Als nu een beruchte imam dit deed... dat zou een heel ander verhaal zijn.

Rene046 | 01-01-19 | 17:28

Zo langzamerhand wijst het steeds meer op de intentie europa om te te volken tot Eurabia; lees boek: “Eurabia, the Euro-Arab axis” van Bat Ye’Or. Nu weer ondertekening van het Marakech verzinsel. Het volk een loer draaien door introductie van het politieke verdienmodel -van het gas af- energietransitie, btw verhoging om de moslim profiteurs als zieligheidsindustrie te financieren. Spoedig zal de EU weer iets nieuws verzinnen om geld binnen te scheppen voor de verdere “wees welkom”. Ben benieuwd waar we hier de nieuwe stad bouwen of aanbouwen voor de ongeveer 300.000 benodigde immigranrwoningen. Vast ergens hier in de buurt, of bij jouw naast.

LoewiekedeVos | 01-01-19 | 17:07 | 4

Ik denk dat er maar een oplossing is heel veel ged verdienen in 2019 en zelf migrant worden. Florida of nieuw Zeeland Canada?

Cashforce1 | 01-01-19 | 17:37

lacucaracha ik vrees dat ze daar wel vam op de hoogte zijn en dat dat ook hun doel is

Cashforce1 | 01-01-19 | 17:38

Eurabia en kalergi plan.. altijd weg gedaan als conspiracy bla bla, maar men begint toch steeds meer te denken dat het dus geen conspiracy is.. en beide theoriën/modellen, zijn vrij goed toe te passen in het hedendaagse beleid. Ik heb eurabia zelf niet gelezen maar kennis van me wel en die zei: alles wat je nu ziet gebeuren is goed te herleiden in wat in het boek Eurabia beschreven is.

timmey | 01-01-19 | 19:59
▼ 1 antwoord verborgen

Mohammedanen gedijen het best onder islam in casu dictatuur.
Daar moeten we niets aan willen veranderen, zij het dat we alle mohammedanen voor hun én ons eigen welbevinden zo snel mogelijk een enkele reis naar die kötlanden moeten geven.....

Mazoeza | 01-01-19 | 17:04 | 1

Precies! Opzouten met dat zooitje, kunnen ze in de woestijn lekker verder ruziezoeken!

BaldEagle | 01-01-19 | 23:22

Egyptische president Al-Sisi: 'Moslims moeten niet verwachten dat Westen hen welkom heet'

Goed gezien van Al Sisi. Kijk, een handjevol moslims is het probleem niet. Maar wij hebben er nu al 1.000.000+ (en dat getal lees ik ook al vele jaren; er zou wel eens een nieuwe "census" gehouden mogen worden).

Dat zijn er héééél erg veel voor een klein kutlandje als Nederland. En wat ze ons ook gebracht mogen hebben, en nog steeds brengen, "verrijking" zit daar toch echt niet bij. Verarming, dat wel ja, dat het een aard heeft.

Dr_Johnson | 01-01-19 | 16:55 | 2

Van de totale bevolking (17 081 50) hebben 13 218 754 een Nederlandse en 3862 753 een migratieachtergrond. Dat benne heelt wat huizen enz. enz.

Met migratieachtergrond
aantal

AntonJensen | 01-01-19 | 17:08

Ja goed, maar daar zitten ook de zg westerse allochtonen bij; die veroorzaken geen enkel probleem. En van de niet-westerse allochtonen is natuurlijk niet alles en iedereen moslim.

Dr_Johnson | 01-01-19 | 17:46

Ik vond de verhandeling over 1400 jaar islam en de zero bijdrage aan vooruitgang aan de wereld door Youssef Al-Husseini verhelderend. Ik zocht meteen (vergeefs gelukkig) of de man al was omgelegd, gekeeld, levend verbrand, gefatwaat, uitgemoorde familie, verbannen etc.
Wat mij op mijn hoede maakte.
Zover is het al gekomen dus.

paridae | 01-01-19 | 16:50 | 2

Deze man vertelt een paar simpele waarheden, waardoor hij inderdaad voor zijn leven moet vrezen. Zijn moed is prijzenswaardig.
Waar ik het alleen niet mee eens ben, is zijn conclusie dat moslims worden gehaat in de westerse wereld. Merkwaardig genoeg is dat nauwelijks het geval.

DeDenkerT | 01-01-19 | 18:04

islam is mss best leuk voor laag-intelligente inteeltigen.
Wanneer er van deze bloedschande geen sprake (meer?) is krijgen gelukkig rationelere gedachtes de overhand.

pennestront | 02-01-19 | 11:01

sisi snapt het . altijd +1 voor seculiere strongmen die het boeltje daar enigszins behoorlijk bij elkaar houden en waarmee je zaken kan doen.

Schepvogel | 01-01-19 | 16:47

Alle Aardbewoners teroeg eigen planeet. Aarde teveel bloeddorstige doeken, jurken en lichaamsbeharing.

Nivelleermarionet | 01-01-19 | 16:43

Vreemd dat de enige bron om aan te tonen dat Al-Sisi niet deugt een artikel met pro Human Rights Watch propaganda is. Iedereen die opgepakt is, is een mensenrechtenactivist. Als je even doorleest staat er gewoon banden met de moslimbroederschap. HRW is net als Greenpeace. Ooit opgericht met goede bedoelingen, inmiddels een terroristische organisatie.
Opmerkelijk om te zien dat er in die zandbak toch rationeel denkende mensen lijken te wonen. Zoals in de reaguursels al terecht opgemerkt wordt, is het de vraag of dit echt is. EUvsDisInfo zal hier ongetwijfeld wat van vinden. Waarschijnlijker is dat ze het zelf gemaakt hebben. Met name het bewaken van de grenzen is iets dat Nederland niet meer doet en niet meer kan. Een land zonder grenzen is geen land.

Frau Merkel | 01-01-19 | 16:40

Ik geloof dat moslims nu al van de Europese bevolking kunnen verwachten dat ze definitief niet meer welkom zijn. Het zijn uitsluitend de huidige Europese naïeve en dwangmatig politiek correcte pro-multiculti welvaartsstaat politici die zonder enige valide reden deze import door laten gaan. Maar deze politici zullen binnenkort door hun kiezers uit gekost worden. Dat proces is nu al aan de gang en wordt steeds groter.

moitambien | 01-01-19 | 16:37

"Westerse standaard van mensenrechten" is een begrip dat door extremistische en conservatieve moslims word gebruikt welke erin geloven dat ALLE mensenrechten ondergeschikt zijn aan de Sha'ria. Een voorbeeld daarvan is het zgn. mensenrechtverdrag de 'Cairo Declaration on Human Rights in Islam' (CDHRI) van de OIC (Organisation of Islamic Cooperation, een soort VN die bestaat uit 50+ moslimlanden).

Er zijn echter nog meer stromingen. Hier een 8nformatief stukje daarover: blogs.lse.ac.uk/religionglobalsociety/...

gaffelbaard | 01-01-19 | 16:34

Hehe.. eentje begint het door te krijgen dat we niet op ze zitten te wachten. Nou de rest nog.

bqbq | 01-01-19 | 16:33 | 2

Laten we het hoppen. De landen die hij in zijn boodschap noemt zijn allemaal OIC landen. Imho richt hij zich tot alle OIC lidstaten en lijkt zijn mening tegengesteld aan de oorlogsretoriek van, bijvoorbeeld, Turkije.

gaffelbaard | 01-01-19 | 16:37

Misschien wil hij ze wel in Egypte opvangen! Meteen regelen!

BaldEagle | 01-01-19 | 23:25

Een decent muslim ja ja: If we kill we must do it professionaly, If we slaughter we must do it professionaly.

Roadblock | 01-01-19 | 17:13

@DolfWeerwolf | 01-01-19 | 16:29 | reageer

Ik heb nooit beweerd dat het een "decent muslim" is, maar wat betreft werkmentaliteit slaat hij toch wel de spijker op de kop denk ik.

DolfWeerwolf | 01-01-19 | 18:14

Vergeet ook niet dat Egypte en de rest van Noord Afrika gewoon veroverd zijn door de Arabieren. De Kopten zijn de oorspronkelijke bewoners. Voordat iemand weer over "bezet" Palestina begint. De Berbers die hier wonen zijn ook gewoon geknecht door de Arabieren. Die moeten eens een keer hun land bevrijden i.p.v. Hamas de aarsch te likken.

Mammeloe | 01-01-19 | 16:27 | 3

Het woord "Kopten " betekent: bewoner van Egypte. De Kopten waren de eerste inwoners van dat land. En hebben dus rechten als oudste bevolkingsgroep van Egypte.
Net zoals de Joden het oudste recht hebben op de stad Jeruzalem. Eenvoudigweg mdat de Joden eerder in die contreien waren dan de moslims die pas in de zevende eeuw op de proppen kwamen.

aamert | 01-01-19 | 17:30

aamert | 01-01-19 | 17:30
De meeste Egyptenaren zijn door de eeuwen een gewoon - geleidelijk - bekeerd. Zoals de Kopten ook zijn bekeerd van het heidendom. Het gros van de Askenazi zijn latere bekeerlingen tot het Jodendom en hebben dus genetisch gezien weinig te maken met de Bijbelse Israëlieten. De huidige Palestijnen zijn genetisch hoogstwaarschijnlijk veel meer verwant met het oude Israël dan de (Oost)Europese Joden.

koter | 01-01-19 | 18:36

I really don’t care, do you?
Waar het om gaat is wie is beschaafd en wie niet.
De koran diskwalificeert de moslim.
De talmoed is ook erg onvriendelijk jegens de goyim, maar goed, joden zijn een hele kleine minderheid op deze wereld en lijken zich meer te hebben aangepast aan de moderniteit.

Superkwatta | 02-01-19 | 01:56

Tot 5% islam in een samenleving --> sociale onrust, intolerantie en bedreigingen.

5% tot 10% islam --> vrijheid van meningsuiting wordt aangetast, oorspronkelijke bewoners weggejaagd, segregatie en politieke onrust.

10% tot 25% islam --> verregaande onlusten en destabiliteit van de samenleving.

25% en meer islam --> Zie Kosovo en voormalig Joegoslavië.

50% of meer islam: Totale dictatuur, verval van wetenschap, onderwijs, gezondheidszorg en welvaart. Andersdenkenden worden vervolgd, geïsoleerd of gedood. Zie Saoedi-Arabië, Iran, Pakistan etc.

Ronnie uit Helmond | 01-01-19 | 16:23 | 1

Als het gezegde dat de geschiedenis zich herhaald waar is, dan is een nieuwe Reconquista onvermijdelijk en slechts een kwestie van tijd.

gaffelbaard | 01-01-19 | 16:41

Kut land met een kut volk, my friend my friend my friend, 1x Egypte nooit meer.
Zowieso kom ik in geen enkel moslim land meer, behalve dan Nederlands als ik op familie bezoek ben vanuit z.o. Azië.

GerMonster | 01-01-19 | 16:19 | 1

Groot gelijk, ouwe. Nederland heeft een dodelijke cocktail van feminisme, weg-met-religie, weg-met-onze-cultuur, weg-met-ons-land gekregen. Het komt simpelweg niet meer goed zonder grote crisis.

helodia | 01-01-19 | 20:33

Wat is er toch gebeurt in vele Europese landen die zelf ten tijde van de verlichting het gevaar van religie onderkenden. Wat is er gebeurt met progressief links wat religie als opium voor het volk beschouwde en wist dat religie altijd weer samenspant met onderdrukkende krachten die mensen arm en dom willen houden.
Religie is een gif wat mensen hersenspoelt en ze gedrag laat vertonen wat volledig tegen hun natuur en belang ingaat.
Islam, christendom, boeddhisme en andere religies.
Net zoals ideologieen dat doen.
We hoeven op geen enkele manier respect te hebben voor religies. We hoeven gedrag wat voortvloeit uit religies niet te respecteren of te accepteren.
We kunnen niet toestaan dat anderen met primitieve en vergiftigde denkwijzen ons en anderen willen manipuleren en hun levenswijze willen opleggen.
Wat is er gebeurt dat we dit vergeten zijn?

Zapata10 | 01-01-19 | 16:18 | 8

"Van het volk": Karl Marx. "Voor het volk": Lenin.

Pieter Breydel | 01-01-19 | 16:35

Links neemt het standaard op voor de underdog. Ooit waren dat de arbeiders en tegenwoordig zijn dat de moslims. Ook al moet daarvoor hun gedachtegoed 180 graden draaien.

Bytemaster | 01-01-19 | 16:40

Progressief links heeft zich laten kapen door een handjevol narcistische activisten die onder het mom van ‘progressie’ identiteitspolitiek doordrukken.

ratelaar | 01-01-19 | 20:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Wijlen Hans Janssen heeft ooit een mooie rede over een of andere kalief die opdracht gaf de pyramiden af te breken, a la IS. Na en paar maanden zijn ze daar maar mee gestopt. Mission impossible.

Mammeloe | 01-01-19 | 16:17

Even offtopic, Zeg GeenStijl, waar blijft het jaarlijkse rookworstmeisje? Rookworst zonder "R" is ook worst!

Mastermattie | 01-01-19 | 16:17 | 1

Zouden moslims westerse mensen en maatschappij welkom heten?
Welkom welkom welkom in mijn land.

Is dit nog nieuws? | 01-01-19 | 16:13

Walk like an Egyption.

Mammeloe | 01-01-19 | 16:10 | 1

*Gooit een A omhoog en haalt de O weg*

Kop Kaaz | 01-01-19 | 16:17

Waar blijft het Unox meisje?

gristen | 01-01-19 | 16:10 | 1

Dat vroeg ik me ook al af..

normanius | 01-01-19 | 16:15

Hoeveel zou de EU betaald hebben aan deze man om dit te laten zeggen? Als eerste aanzet om de stroom van "vluchtelingen" in te dammen. Wel een slimme zet overigens. Want misschien dat het dan een klein beetje door wil dringen tot de botte koppen van al die "vluchtelingen" daar dat het inderdaad niet werkt zoals zij eisen.

J. Jarig | 01-01-19 | 16:09 | 4

Niks, de EU wil juist Moslims binnenhalen en dat de Moslims hun cultuur behouden. Het zou logischer zijn als je zou claimen dat Wilders, Orban of Le Pen hem betaald heeft (maar dan nog is het onzin, uiteraard).

DolfWeerwolf | 01-01-19 | 16:52

Niets. Morsi was meer de keus van de EU en de USA. Sterker nog: ze hebben het helemaal niet op al-Sisi. Zou je te denken moeten geven.

LiniaalRectaal | 01-01-19 | 17:19

@ScumbaggusMaximus precies hoe ik er ook over denk... nr1 bij hun is de imam...

Rene046 | 01-01-19 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

Een betere nieuwjaarsboodschap zou geweest zijn: 'Het westen zou moslims niet zomaar welkom moeten heten. Wil je aanspraak maken op een plaatsje in een geseculariseerde maatschappij, dan moet je voldoen aan een aantal, soms zeer strenge voorwaarden. Het is onmogelijk al je islamitische waarden mee te nemen, een groot deel daarvan zul je achter moeten laten. Tegelijkertijd zul je respect moeten tonen vóór, en de fundamentele waarden overnemen ván het land van aankomst. Straal bescheidenheid uit en pas je aan. Doe je stinkende best!'

Zenzeo | 01-01-19 | 16:05 | 1

Of als laatste: makkelijker en beter is het om in je eigen land te proberen de boel op te bouwen naar voorbeeld van het westen, zodat je hier met je eigen cultuur gelukkig kunt worden.

J. Jarig | 01-01-19 | 16:14

Volledig eens met Al-Sisi. Kan niet anders zeggen. Meer common sense dan alle politiek leiders van linkse Westerse partijen bij elkaar.
Respect. Als je al wilt interveniëren in dit soort landen, dan moet je dit soort mensen steunen.
Niet de religieuze gekken die door Obama, Clinton en de CIA werden gesteund in die zogenaamde Arabische lente die uiteindelijk een hele gure lange nog altijd voortdurende winter bleek.
Ik heb niet weggekeken zoals de meeste overige Westerlingen, ik heb de gruwelijke acties gezien van de door Obama gesteunde islamitische haatgroepen.

kempenaer | 01-01-19 | 16:03 | 9

@koter 16.37u
U bent goed geinformeerd.
Complimenten.

Ab Sconditus | 01-01-19 | 17:00

in de tijd dat het westen daar in die landen zich er mee gingen bemoeien waren er alleen maar dictators, die onder elkaar de andere het licht niet in de ogen gunden,, helaas maakte het westen steeds een verkeerde keuze, en was gewin het belangrijkste, hoe meer olie en macht des te makkelijker was de keuze.

Rene046 | 01-01-19 | 18:03
-weggejorist-
Superkwatta | 02-01-19 | 01:48
▼ 6 antwoorden verborgen

The lesser evil.........

Kop Kaaz | 01-01-19 | 16:03

Wow. Gezond verstand. Maar Egypte is sowieso een redelijk land in die context daar.

Jahowiseffe | 01-01-19 | 15:59

Bloemen voor die man! 👍

Mtoto | 01-01-19 | 15:54

Twee Vietnamezen komen om bij een bomaanslag.
Reactie Sisi: "kill the usual suspects".
Een paar boeren worden neergeknald, Kalashnikov erbij, fotootje ervan maken en de toeristen komen wel weer

Almasri | 01-01-19 | 15:52 | 1

Nog steeds beter dan Morsi

Muxje | 01-01-19 | 16:03

Iedereen stond de juichen toen dictators als Khaddafi en Mubarak door die zogenaamde 'Arabische lente' werden verdreven. Wat een succes zeg de puinhoop die daarna gekomen is. Nu zit er met Sisi een vergelijkbaar type als Mubarak, omdat het toch wel fijn is iemand die een beetje controle heeft en niet het Westen kapot wilt maken. Dan accepteer je zijn dictatoriale trekjes. Voor de rest helemaal eens met de spreker in het eerste filmpje. 'Te muslims have contributed nothing but terror.'

Hark_van_Rommel | 01-01-19 | 15:50 | 5

Iedereen? Nou ik nie.

Mammeloe | 01-01-19 | 16:08

Ik stond niet te juichen. Khadaffi was zo gek als een deur maar hij hield tenminste het deksel op de religieuze beerput.

matatwork | 01-01-19 | 16:10

Islam heeft dictators nodig. Democratie en islam hebben inproduct equivalent aan nul.

Ronnie uit Helmond | 01-01-19 | 16:10
▼ 2 antwoorden verborgen

"Je moet je afvragen waarom Afghanistan niet beter op zijn land let". Misschien heeft dat iets te maken met die oorlogsgeile Amerikanen, die zomaar landen binnen vallen onder het mom van vrede. De vluchtelingen problematiek die wij nu hier ervaren vanuit Afghanistan en Syrie is een direct gevolg van die oorlog (ja het is een oorlog, ook al wordt het niet zo genoemd). De oprichting van IS is een direct gevolg van die oorlog. Wij zitten nu met de gebakken peren en de Amrikanen lachend naar de oliepomp. Ik vraag me af wanneer Harry Potter en de zijne eens worden veroordeeld voor hun deel in die oorlog, vergeet niet Nederland deed gezellig mee en er zijn ook militaire gesneuveld voor een oorlog die illegaal is.

telefunken | 01-01-19 | 15:50 | 6

Dat was nog onder Brezjnev. Hij moest zich terugtrekken uit Afghanistan omdat hij de oorlog niet kon betalen.
Ik moet altijd zo lachen om de schuldkaart van het Westen.

Lees het haatboek van Mohammed (1400 jaar oud) en al het geweld dat er toen al was, en je weet: het Westen kan nooit de schuldige zijn.

ja-ja-nee-nee | 01-01-19 | 16:29

Nou Roger, de Russen hebben flink gevochten in Afghanistan. Veel soldaten kwamen terug met een opiumverslaving.
USA steunden de mujahideen( Osama bin laden)
Maar onrustig is het daar altijd al geweest.

Ruimedenker | 01-01-19 | 16:38

Een Joop plempsel.

BlowingBubbles | 01-01-19 | 17:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Vraag me af waarom een mossel zulke uitspraken doet, nogal ongewoon voor een regeringsleider uit die regio, wat zit hier achter en wat valt er te winnen?

zwellevertje | 01-01-19 | 15:48 | 1

Exact.
Ik moet de eerste betrouwbare islamiet nog tegenkomen.

Ray69 | 01-01-19 | 16:15

Realistisch.

van Oeffelen | 01-01-19 | 15:46

Nu nog het gebruik van condooms aanbevelen.

fram | 01-01-19 | 15:41

In Nederland zou Sisi vervolgd worden omdat hij islamfobe haatpraat verkondigt
#Westersestandaardvanmensenrechten

magirus | 01-01-19 | 15:37

Het grootste probleem zit ‘m zelden tot nooit in de golf van de eerste generatie kolonisten maar hun uitwerpselen, pardon... nageslacht. Het begint er al mee dat die niet Jan, Pier, Tjores of Corneel worden genoemd, van jongs af aan naar de moskee worden gesleept en via de schotelantenne naar de moederlandse TV moeten kijken en de geneugten van gebakken bacon niet kennen. Om maar eens een paar simpele dingen te noemen.
En dan nog wat administratieve dingetjes, zoals nationaliteit en paspoorten. Ook best belangrijk. Uitgerekend uit de twee landen die het vrijwel onmogelijk maken om de oorspronkelijke nationaliteit op te geven komen de meeste kolonisten. Je zou bijna gaan denken dat het bewust zo gepland is. Het wordt ook zonder aluhoedje wel heel verleidelijk om die conclusie te trekken.

Stormageddon | 01-01-19 | 15:36 | 14

Verrweg de meeste kolonisten in de VS kwamen op uitnodiging. Eerst van de WIC, daarna door de Engelse kroon.
Niet door de Mohicanen, dat klopt. Maar de meeste kolonisten kwamen hier ook niet op uitnodiging, maar gewoon omdat het kon. En door uithuwelijking.

Stormageddon | 01-01-19 | 16:25

Mux, dat klopt inderdaad. In de Volkskrant ooit een interview met een jonge Turk die in Den Haag woonde. Was in Turkije ooit in een busje gestapt na de mededeling dat ze werk voor hem hadden in Duitsland. Hij kwam terecht in een wijk met veel Turken en ontdekte pas na een paar maanden dat hij in Nederland was beland en niet in Duitsland.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 16:41

Kuifje,ik begin wel te begrijpen waarom je zo vaak van partner/verloofde wisselt. Heel niet gezellig natuurlijk, zo'n man die de godganse dag zit te reaguren.

BlowingBubbles | 01-01-19 | 17:21
▼ 11 antwoorden verborgen

Was het maar zo, maar het tegengestelde is waar. Onze landen verwelkomen moslims met open handen, terwijl moslim landen niet-moslims onderdrukken en vermoorden.

StarFox | 01-01-19 | 15:34

Nog geen item over die Duitser die inreed op een aantal anderen?

Erikjan79 | 01-01-19 | 15:34 | 4

Duister.

Premier Trutte | 01-01-19 | 15:47

Syriërs en Afghanen gooiden zichzelf tegen de auto van een dikke, blanke, kale nazi.
Daar! Erik.

Ruimedenker | 01-01-19 | 15:51

Oh, een echte Duitser. Geen neppert, zoals eh... Adolf. Nou, heeft antifabeweging eindelijk weer een whataboutism-voorbeeld waar ze de komende 10 jaar mee vooruit kunnen.
Het was ook wel erg stil sinds Breivik.
www.telegraaf.nl/nieuws/2974866/duits...

Stormageddon | 01-01-19 | 15:54
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang dat haatboek van ze verteld dat ze superieur zijn aan alles en iedereen, die niet hun versie van het haatboek aanhangt, zal er niks veranderen. De grote gemene deler is het haatboek, in welke versie dan ook. Géén een islamitisch land zal oooooooooooit de standaard van het westen kunnen evenaren. Al doet de bestuurlijke elite in het westen nog zo hun best om hun standaard van achterlijkheid hier de nieuwe norm te maken.
.
Islam brengt slechts doffe ellende, voor alles en iedereen. Hier of daar in zand van herkomst. Dat zal noooooooooit tot ze doordringen, het woord van Hem is de absolute waarheid. Hoe groter de frustratie en de afgunst van niet slagen hoe groter de haat voor de infidel.
.
Grenzen dicht, Nexit en de-islamiseren is de enige optie om ons nog meer doffe ellende te besparen. We zitten nog maar aan het begin van de islamitische-shitstorm.
.
Maar laten we ons vooral focussen op de illusie dat we het klimaat kunnen sturen.. De generaties na ons zullen ons vervloeken, geen vrijheid meer in welke vorm dan ook en levend onder het ‘recht’ van pedo-roverhoofdman uit een dorre zandbak ver van hier.

Veni_Vidi_Vici | 01-01-19 | 15:33 | 2

Veni_Vidi_Verlori

Joffri | 01-01-19 | 15:39

100+

BaldEagle | 01-01-19 | 23:35

Met Fortuyn vergelijken met Al-Sisi is belachelijk, Al-Sisi maakte het zelfs onmogelijk voor de Egyptische Jon Stewart om in Egypte een satirisch programma te blijven maken. Tickling Giants blijkbaar niet gezien youtu.be/nVwUrbGcxZ4?t=24 ? Onder Morsi mocht Bassem Youssef tenminste nog humor maken op tv.

Watching the Wheels | 01-01-19 | 15:29 | 6

Kwestie van prioriteiten stellen.
Jij maakt je druk om het oppakken van een zangeres, terwijl onder Morsi de Kopten zouden worden afgeslacht met steun van de staat.
Ik vind dat onnozel en maligne.

kempenaer | 01-01-19 | 16:27

Hetzelfde als Gerard Joling in Nederland voor de rechter moet verschijnen na een grapje bij VI over de kwaliteit van het drinkwater. Zouden we toch ook heel raar vinden. En intimiderend.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 16:43

Het blijven barbaren natuurlijk, maar je hebt wel gradaties in barbarij. Morsi was een veel grotere barbaar dan Al-Sisi. Dus valt Al-Sisi te verkiezen.

Superkwatta | 02-01-19 | 01:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat vierde filmpje... fantastisch!

Ik vraag me af, hoe is dit ontvangen?
In de kranten, op straat, wat vindt men hiervan?

Een speech naar mijn hart.

letopuwzaak | 01-01-19 | 15:20 | 1

Nep nieuws volgens SS

Oepsie1234 | 01-01-19 | 15:27

Wanneer wordt die ziekelijke ideologie die islam heet nou eens verboden in Europa of laten we dit met z'n allen door etteren tot het te laat is.
De islam is gevaarlijker dan het nazidom.

henk vintage | 01-01-19 | 15:19 | 2

Het probleem is dat die zieke ideologie/annex cult heel sluw is VERMOMD als religie en aldus aanspraak maakt op alle wettelijke voordelen daarvoor

telelezer | 01-01-19 | 15:30

Erg dom om rigide vast te houden aan die vrijheid van godsdienst als je kunt zien dat het zo misbruikt wordt en het het Westen zo ondermijnt.

kempenaer | 01-01-19 | 16:25

Al Sisi was ook niet het door onze elite uitgezette plan na de "color revolution" (CIA). Iedereen was heel zuur toen het verkeerd uitpakte, inclusief onze NL schoothondjes.

Pimp my Voortuin | 01-01-19 | 15:19

Dat zijn ook geen landen.Het zijn gewoon stammen(oorlogen) die zich al meer dan 2000 jaar naar het leven staan.Als je het zo ziet dan is er eigenlijk niets aan de hand daar en moeten we ze alleen van wapens voorzien.Dat de sterkste mag winnen tot de volgende sterkste het weer overneemt.Etc etc.

hetwerktniet | 01-01-19 | 15:18 | 6

De huidige Egyptenaren kunnen niet eens twee luciferdoosjes op elkaar stapelen.

Ruud Hazes56616330 | 01-01-19 | 16:57

Wat soncialist zegt! Egypte is een bezet land.

BlowingBubbles | 01-01-19 | 17:23

Zeeman wordt er stil van.

Superkwatta | 02-01-19 | 01:29
▼ 3 antwoorden verborgen

WokeLims op de frontpage van GeenStijl.
Heel mijn overzichtelijke wereldbeeld naar de gallemiezen!

Rest In Privacy | 01-01-19 | 15:18

"Wijk voor wijk, straat voor straat, huis voor huis..."
Woorden van de nieuwe minister van Italië van een populaire partij.

Die de zaken bij de naam noemt.

Het moet dwars door heel Europa op dezelfde wijze gebeuren.

Zo gaat het niet langer.

Heppie-even-voor-mij | 01-01-19 | 15:14 | 3

"Wijk voor wijk, straat voor straat, huis voor huis..."
Klinkt als Ghadaffi.

Ars Vivendi | 01-01-19 | 15:30

Zoals Churchill ooit zei:
We shall fight on the beaches, we shall fight in the streets, we shall fight in the hills, we shall never surrender!

telelezer | 01-01-19 | 15:36

@telelezer: in de tijd dat Churchill leefde was het hele Engelse volk tegen de Duitsers en was het grootste deel van de bevolking bereid te vechten voor Engeland! Hier in Nederland heb je een groot deel linkse landverraders die de 'zielige allochtoontjes' de hand boven het hoofd houden en koste wat kost bagatelliseren wat voor ellende dat zooitje aanricht! Dat zijn lieden die jou een mes in de rug steken als puntje bij paaltje komt! En daar zouden wij voor gaan vechten? Dank je feestelijk!

BaldEagle | 01-01-19 | 23:47

Die is inderdaad woke.
Ik vooral nog brak, gelukkig nieuwjaar allemaal!

Berbaar | 01-01-19 | 15:14 | 7

“Die is inderdaad woke.”
Klopt, nu jij nog.

kempenaer | 01-01-19 | 16:23

@kempenaer | 01-01-19 | 16:23
Dat gaat vandaag niet meer lukken kempi, 2 januari begin ik weer.
Nu maar even met de fikkies naar het strand, uitwaaien.

Berbaar | 01-01-19 | 16:26

Nou, vooruit dan maar: gelukkig Nieuwjaar Berbaar!

BaldEagle | 01-01-19 | 23:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Ondertussen, op NU.nl, blijkt dat asielzoekers een keer slachtoffer zijn in plaats van dader (mag ook wel eens een keer voor de afwisseling), en wordt het beestje uiteraard direct bij de naam genoemd, in de eerste regel en zelfs in de kop, in plaats van heel neutraal te spreken van "een man" of "een Rotterdammer" als het daders zouden zijn. Zouden deze journalisten dit nou eigenlijk zelf doorhebben, of is het psychologisch gezien nòg erger gesteld dat ze zich hier zelf niet eens bewust van zijn? www.nu.nl/buitenland/5659496/vier-zwa...

JackStick | 01-01-19 | 15:13 | 4

In Amberg was er ook iets met 4 vluchtelingen van de week.

Drunken_Pumpkins | 01-01-19 | 15:29

Dat valt inderdaad best wel snel op.. Verwarde man, doorlopen mensen. We beginnen het nieuwe jaar alweer goed!

DebraCadabra | 01-01-19 | 15:43

Volgens de NPO riep ie Allah.

Mammeloe | 01-01-19 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen

TheEgg | 01-01-19 | 15:09
Spijker, kop enz.

Professor Superhirn | 01-01-19 | 15:13

Al-Sisi flikkert wel alle tegenstanders in de gevangenis. Ook komieken die grapjes over hem maken, gaan de cel in. Verder is zijn leger bezig met het opbouwen van economische monopolies. Dat helpt de welvaart natuurlijk ook niet vooruit. En dan zijn er nog de megalomane prestige projecten waar erg veel geld voor nodig is, en die waarschijnlijk nauwelijks zullen renderen. Het is maar waar je blij mee bent.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 15:13 | 17

Om precies te zijn: een maand na zijn aantreden als kanselier vloog de Rijksdag in de fik.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 16:22

Paar keer in Egypte geweest.
Privechauffeur geboekt en naar Luxor geweest.
De Egyptenaren die je treft in je resort zijn niet te vergelijken met de Egyptenaren buiten je resort.
Elk uur een wegversperring zwaarbewaakte van het leger.Voor de bescherming van de toerist.Lijstje wordt nagekeken.Komt je privechauffeur of bus te laat aan bij volgende checkpoint dan wordt het leger ingezet.Omdat al quota achtige groeperingen anders de toerist ontvoeren.
Taferelen onderweg brachten me terug naar de middel eeuwen.Mannen in lange witte gewaden en arrafat sjaal op ezels.Vrouwen in zwarte burka zittend op de grond.
Mijn chauffeur stopte in een van deze gehuchten om wat te kopen.Deuren moesten op slot.Op mijn vraag of er een wc was gaf hij het antwoord... er is een stop midden in de woestijn waar je naar de wc kan.Stap je hier uit dan lynchen de dorpelingen je.Ze haten westerse mensen.Nooit meer buiten mijn resort geweest.Luxor was fascinerend.Maar de piramides heb ik nooit meer durven te bezoeken.
En dit volk zal je binnen willen halen?
Zonder Al-sisi verandert dit land in een terreurnest.Dus Kuifje wat heb je liever?

Lilia2 | 01-01-19 | 17:27

Nee, natuurlijk moet je die niet binnenhalen. Ben je gek.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 19:16
▼ 14 antwoorden verborgen

Wel interessante gast, heel ander geluid dan je normaal hoort uit die landen

Bokito ergo sum | 01-01-19 | 15:12 | 2

Zeker,
maar het blijven wel moslims
en dus op voorhand niet te vertrouwen.

Halul gebakken | 01-01-19 | 16:23

Onvergetelijk, hoe Morsi aan zijn behaarde zak begon te krabben tijdens het staatsbezoek van Killary.

JohnJames_001 | 01-01-19 | 15:11

Kan deze man alsjeblieft ook een staatsgreep in Brussel plegen?

Professor Superhirn | 01-01-19 | 15:11

Nee, de fase van 'welkom' zijn we na alle ellende wel voorbij lijkt me.

Wekkertje | 01-01-19 | 15:11

Het grote probleem in Egypte is dat er in Cairo veel verwesterde jongeren zijn die terecht zat zijn van de onderdrukking en beperkingen ten opzichte van Vvmu. Helaas overschatten deze jongeren zichzelf net als dat de SJW'ers en millenials dat doen hier in het Westen. Ruim 80% van de Egyptenaren is analfabeet en laag opgeleid. Die kleuren de hokjes in die de Moskee bepaald, kortom een volledig vrij democratisch Egypte is onhaalbaar. Zolang de domme SJW'er / Millenial gelooft dat Moslimlanden met 80% analfabeten en laagopgeleiden mensen, in vrede kunnen samenleven net zoals in het democratische Westen. Zonder daarbij het machtigste instituut, de Moskee en de Islam aan te pakken
Zolang zullen er Assad's en Sisi's nodig zijn. Alleen al om ervoor te zorgen dat er niet een holocaust ontstaat vele malen erger dan die in de WOII. Soms is een militaire Junta de enige oplossing om juist die groep die het hardst de vrijheid nodig heeft en daarom roept te beschermen. Want zodra de overige 80% aan de beurt is, grijpt de Moskee haar kans en zal diezelfde groep als eerste voor de door hun vurig gewenste democratische trein geworpen worden.

Indoneesje | 01-01-19 | 15:11 | 3

Van de flat geworpen worden bedoel je ....

Wekkertje | 01-01-19 | 15:13

Wekkertje | 01-01-19 | 15:13 | Lol, ja dat ook want moslimbroederschap houd niet zo van mondige vrouwtjes met of zonder hoofddoek.

Indoneesje | 01-01-19 | 15:15

Zo werkt het inderdaad. Kijk maar naar Iran waar de vrij gevochten,socialistische en seculiere groepen dachten een front te vormen met de moellahs van Khomeini.

miko | 01-01-19 | 16:29

Heb ik de memo gemist dat we de grenzen gesloten hebben? Volgens mij gaan we ze zelfs halen? Nee, na deze speech komt het allemaal echt wel goed, echt waar hoor.

Goed dat er een enkeling woke is. Nu de rest van de iq-uitgedaagden nog.

ScumbaggusMaximus | 01-01-19 | 15:10

Deze man heeft meer verstand in zijn linker teen dan de hele Europese Commissie bij mekaar.

VanBukkem | 01-01-19 | 15:09 | 5

Pedronegro | 01-01-19 | 15:39 |
Vraag me af of het een moslim is, hij heeft de moslimbroederschap toch de regering uit gebonjourd, of ik het nu mis?

watmagjenogwel | 01-01-19 | 16:24

Volgens mij is de man net zo moslim als Saddam Hoessein: Alleen voor de camera. En ook alleen maar om het achterlijke deel van de bevolking niet te zeer tegen zich in het harnas te jagen.

VanBukkem | 01-01-19 | 17:24

@watmagjenogwel
Laten we zeggen dat al-Sisi een intelligent persoon is die het beste voor heeft met Egypte en zich niet in de kaart laat kijken.

LiniaalRectaal | 01-01-19 | 17:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooie man.

schoon-schip-maken | 01-01-19 | 15:09

Dit veroorzaakt kortsluiting in de hersentjes van de GroenLinks aanhangers.

BrabantsVerzet | 01-01-19 | 15:08 | 4

Bij GL zijn ze wel heel naïef. Sam P., Indoneesje weet vast wel over wie ik het heb.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 15:18

Naief? Nee, levensgevaarlijk zijn ze. Nota bene de vertrouweling van Yessias is een veroordeelde Links extremist. Nope GroenLinks is gewoon een geupgrade westerse variant van de Rode Khmer. Met de AFA als front soldaten.

Indoneesje | 01-01-19 | 15:24

Daarom worden ze ook de Groene Khmer genoemd.

kempenaer | 01-01-19 | 16:21
▼ 1 antwoord verborgen

Was al wat ouder nieuws, is zeker geen nieuwjaarsboodschap...
GS loopt een beetje achter...

UncleAlbert | 01-01-19 | 15:08 | 2

Precies. Van wanneer is dit "woke" inzicht?

Pedronegro | 01-01-19 | 15:36

Ja, van de week had iemand dit reeds geplempd, waarna ik er zelfs op gereaguurd heb.

watmagjenogwel | 01-01-19 | 16:20

Een wijs man. Hier word ik blij van. Hopen dat ze het op de NPO uitzenden.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 15:08 | 3

Whahahaha! Sorry man, maar de npo dit uitzenden?

rokertje | 01-01-19 | 15:16

Ik verwacht het niet maar ik hoop het wel.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 15:18

Na de documentaire Wild Geraas.

Mammeloe | 01-01-19 | 16:02

Gelukkig hebben wij geen dictatuur en verloopt alles eerlijk en democratisch.

keestelpro | 01-01-19 | 15:07 | 8

Onze democratie veroorzaakt inmiddels meer schade aan ons land dan een dictatuur met een leider met een beetje gezond verstand ooit kan aanrichten.

kempenaer | 01-01-19 | 16:19

Noem eens een paar succesvolle dictaturen, Kempie.

Rest In Privacy | 01-01-19 | 16:46

@ kluiffie
Er zijn in het Midden-Oosten heel wat dictaturen op te noemen die succesvoller zijn dan wanneer ze vervangen zouden worden door een democratie.
Sowieso waar moslims in groten getale aanwezig zijn is een militair dictator die die gekken beteugelt een groot succes te noemen boven een democratie die de gekken aan de macht brengt. Zoals Morsi (religek) versus Al-Sisi (verstandige militair).
Maar zo zijn er tal van voorbeelden op te noemen in oa Afrika.

kempenaer | 02-01-19 | 01:17
▼ 5 antwoorden verborgen

De eerste nominatie voor woke-vogel van het jaar is binnen. Hij snapt het beter als onze eigen politici.

TheEgg | 01-01-19 | 15:06 | 1

Eensch. Toch gek, he? Eigenlijk.....

Kop Kaaz | 01-01-19 | 16:01

Precies: liever kwijt dan rijk

Roger Gene II | 01-01-19 | 15:06

Klinkt als een echte arabische lente.

Genodigde | 01-01-19 | 15:05

mooi . alle moslims naar egypte. iedereen blij.

newray | 01-01-19 | 15:03 | 2

Kopten niet bepaald.

El Rico Grande | 01-01-19 | 15:11

@El Rico Grande: halen we de Kopten hierheen en brengen we alle moslims uit Nederland naar Egypte! Opgelost!

BaldEagle | 01-01-19 | 23:55

Sommige landen hebben een dictator nodig, om erger te voorkomen.

LostSandWich | 01-01-19 | 15:03 | 6

Met het aantal moslims dat Nederland momenteel "rijk" is, zou het het weleens tijd worden voor een dictatuur...

Ommezwaai | 01-01-19 | 17:09

ArjenZH | 01-01-19 | 16:34
Als je niet begrijpt waar mensen het over hebben, zeg dan niets.

FYI: Turkije heeft jarenlang met de EU onderhandeld over mogelijke toetreding. De EU heeft daarbij de eis gesteld dat het leger zou worden gekortwiekt. En Erdogan heeft dat dankbaar als excuus gebruikt om de macht van het leger te breken. Precies zoals TheEgg het al beschreef. Zonder EU had Erdogan nu in de nor in Ankara gezeten, in plaats van in een protserig paleis. En waren 100.000 opgesloten onschuldigen nu vrij man/vrouw geweest.

Professor Superhirn | 01-01-19 | 17:24

Arjen heeft lang onder een steen vertoeft, neem het die jongen niet kwalijk aub.

Superkwatta | 02-01-19 | 01:24
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl