Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vreemd. Gaybrapad heeft geen superkrachten

Inclusieve dood sterven? Loop dan eens - met gevaar voor je eigen geaardheid - over een gaybrapad.

Blijkt gewoon dat alcomobilisten zich helemaal niets aantrekken van gaybrapaden. Gaybrapaden hebben in tegenstelling tot wat Nederland denkt namelijk geen multi-super-seksueel krachtveld om zich heen. Die dingen liggen er vooral voor de (goede) sier, dus. John Boenders, een of andere programmamanager wegontwerp: "Voor een voetganger kan zo’n pad een gevoel van veiligheid geven. Zo van ‘dit is een zebra dus ik kan veilig oversteken'." Een automobilist kan datzelfde pad - niet de herkenbare zebra met enkel witte strepen - heel anders interpreteren en niet remmen." Wat Boenders eigenlijk zegt is dat doodgereden op een gaybrapad hetzelfde effect heeft als doodgereden worden op een zebrapad, namelijk dood, en de kans is vanwege verwarring nog groter ook! Maar ja. Je bent wel lekker inclusief.

Reaguursels

Inloggen

Een andere reden waarom dit gevaarlijker is, is dat er meer oppervlakte van dat stukje weg geverfd is, en zulke verf is erg glad bij regenweer, wat uiteraard niet gunstig is voor de remafstand.

Scania_V8 | 23-12-18 | 15:09

Zal ik dan de opbouwende kritiek geven? Kan namelijk wel een regenboogkleurig alternatief bedenken dat de verkeersveiligheid niet ondergeschikt verklaart aan deugpolitiek: bij dezelfde kruispunten niet de zebrapaden, maar de palen van stoplichten in regenboogstroken verven. Dan valt het zebrapad tenminste weer op als zebrapad, en doen die palen ook gewoon nog steeds hun werk. Ze zijn in zwart-wit stroken geverfd zodat ze opvallen en mensen er niet tegen aan rijden met hun lamme hoofd. Met meer kleuren vallen ze zowaar nog meer op, en het doet verder niks af aan de functie van de stoplichten zelf. Die zijn immers toch al fel genoeg wanneer ze aan staan.

post-waarheidisme | 23-12-18 | 04:31
-weggejorist-
killRoy1982 | 22-12-18 | 23:57

Verkeersveiligheid ingeruild voor politieke correctheid; het "gaybrapad".
Ik ga niet stoppen, want dat hoeft niet van de wet. Als iedereen dat nou doet is het zo afgelopen.

Vrouwtje_haram | 22-12-18 | 18:39 | 1

Bewust iemand doodrijden is moord. Dat mag van jouw religie ook gewoon, maar niet volgens onze wet. Het grappige is dat je volgens jouw religie ook mag liegen en de ondertoon is dan ook: die stomme kaffers hebben het toch niet door. Bestudeer je eigen geschriften eens goed en leg dat eens naast de bijbel. Allah is Satan.

Daarnaast: een beetje moslim gooit ze van grote hoogte.

BrokenTipi | 23-12-18 | 13:47

"Volgens de wet bestaat een voetgangersoversteekplaats (het zebrapad) uit witte strepen. Officieel is het gaybrapad dus geen voetgangersoversteekplaats, zoals in de wet omschreven.

Dit staat in artikel Hoofdstuk IV 49.2 Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens:
Lid 1. Een zebra bestaat uit een dwars op de wegas aangebrachte markering met een breedte van ten minste 4 m, bestaande uit witte strepen met een breedte en een tussenliggende afstand van 0,4 tot 0,6 m.
2. Bij een zebra wordt, behalve bij verkeerslichten, altijd bord L2 geplaatst. "

www.anwb.nl/experts/Juridisch/vraag/1...

Andiamo | 22-12-18 | 18:06 | 2

Het gaybrapad van de foto voldoet. Ik zie witte strepen.

Papa Jones | 22-12-18 | 18:12

Voldoet aan de tekst althans. De uitvoering is ze zot voor woorden uiteraard.

Papa Jones | 22-12-18 | 18:13

Elke sexuele geaardheid haar, zijn of het eigen zebrapad ? In Gelderland doen ze dit ? Maak er dan gewoon een homoduct van. Zoiets bestaat al voor ons, wilde dieren. Noemen ze het vaak een cerviduct; waar ik het vanzelfsprekend volstrekt oneens mee ben als zwijn zijnde.

suscrofa | 22-12-18 | 17:52

Ik zie hier ook absoluut geen zebrapad in.
Wat ik wel zie zijn de 'haaitanden' ná het zebrapad.

Wanneer je dus als gemiddelde automobilist zijnde komt aanscheuren deze haaitanden ziet opdoemen en vol in de 'ankers' gaat -if ever-, ....... is het 'gaybrapad' al gepasseerd en ben je als toevallige gebruiker ervan dus al heel snel 'koud en stijf'.

@xel | 22-12-18 | 17:26

Heeft dat gedrocht eigenlijk enige wettelijke status?

Musashi | 22-12-18 | 17:19 | 2

Neen! Zie mijn tegel van 14.41 uur.

LoesjeP | 22-12-18 | 17:26

Wel!

Papa Jones | 22-12-18 | 18:14

In de Amsterdamse tram 13 en 17 wordt bij de halte Westermarkt ook altijd luid en duidelijk "Westermarkt, Anne Frankhuis en Homomonument" omgeroepen. Het is pure ophitsing van bepaalde groepen. Zo'n Gaybrapad is net zoiets.

McMarx | 22-12-18 | 15:58 | 1

Zie je zeker wel vaker om je heen, die pure ophitsing. Ze hebben antipsychotica uitgevonden voor mensen zoals jij. Het is niet de waarheid, het zijn je gedachten over iets. Des te eerder mensen dit besef krijgen, des te beter het is voor iedereen.

Maandag maar ff een afspraak maken met je dokter.

BrokenTipi | 23-12-18 | 13:50

Een gaybrapad is voor de lokale bestuurders.

Het is hun "Shine/Deug moment".

Kan ut hun verder wat schelen

Kanarie_Geil | 22-12-18 | 15:54 | 1

Precies! Lekker deugen en de gemeentelijke belastingbetaler dokt wel.

staat het bier koud? | 22-12-18 | 16:57

Voor datzelfde geld kan je ook goede voorlichting geven.

Diotima | 22-12-18 | 15:48 | 2

Of goede grensbewaking.

Papa Jones | 22-12-18 | 15:49

Verkeersles?

Schoorsteenveger | 22-12-18 | 15:52

We hebben een tijdje knipperbollen gehad. Misschien een goed moment om die weer uit de kast te halen.
nl.wikipedia.org/wiki/Knipperbol

Schoorsteenveger | 22-12-18 | 15:48 | 2

Een flikkerlicht! Ik zeg doen.

Papa Jones | 22-12-18 | 15:55

Als je er naast woont zou ik een katapult pakken.

Frau Merkel | 23-12-18 | 01:52

Wat is eigenlijk een Gay Bra? Een BH voor obese homo's?
Deze woordspeling draag ik op aan Seth Gaaikema; God hebbe zijn ziel.

JvanDeventer | 22-12-18 | 15:46

Wij weten wat zo'n zebrapad betekent... maar een Duitser of een Belg weten dit niet en rijden gewoon door.

sociaal_econoom | 22-12-18 | 15:36 | 3

wij rijden ook door want zo'n verminking van de straatstenen is GEEN zebrapad en biedt geen wettelijke rechten

langzullenweleven | 22-12-18 | 15:48

Langzullenweleven is ook een belg.

Papa Jones | 22-12-18 | 15:50

dan maar even, als Nederlander, de volgende tekst aanhalen
"Het antwoord is nee", schrijft juridisch expert [ANWB] Annemieke Zerdoun-Dekker. Ze legt uit dat bestuurders van gemotoriseerde voertuigen geacht worden te stoppen voor een zebrapad, mits dat zebrapad uit zwarte en witte strepen bestaat. Bovendien worden bestuurders met een verkeersbord of verkeerslichten erop geattendeerd dat ze een officieel zebrapad naderen.
Dat geldt allemaal niet voor gaybrapaden (of regenboogzebrapaden), waardoor die oversteekplaatsen voor argeloze voetgangers voor 'gevaarlijke situaties' kan zorgen. "Altijd goed opletten dus", besluit Zerdoun-Dekker.
www.nhnieuws.nl/nieuws/220572/Expert-...

langzullenweleven | 22-12-18 | 17:05

Een gaybrapad,, is dat zoiets als een geitenpaadje om veilig uit de kast te kunnen komen?

Schoorsteenveger | 22-12-18 | 15:25 | 3

Een geitenpad is, anders dan vaak gedacht wordt, een pad dat juist naar de geit leidt.

Knufter | 22-12-18 | 15:46

Knufter | 22-12-18 | 15:46 |
De vraag is dan: wie is de geit?

Schoorsteenveger | 22-12-18 | 15:52

Niet degene met de laarzen aan.

Frau Merkel | 23-12-18 | 01:54

Ook in mijn mooie stad Haarlem ligt zo'n idioot pad. Met veel bombarie door plaatselijke gezagsdragers en wat zichzelf belangrijk vindende homo's geopend. Binnen de kortste keren waren de kleuren zo verbleekt dat het geval opnieuw geschilderd moest worden. En er staat een verklarend tekstje bij op een bordje wat het voorstelt en dat homo's zielig zijn of zo. Ja, ook in Haarlem wordt volop gedeugd en het mag wat kosten.

staat het bier koud? | 22-12-18 | 15:24 | 2

Een béétje regenboogpad kost tienduizenden euro's. Het moest zeker weer op een koopie in Haarlem?

Papa Jones | 22-12-18 | 15:26

In Leiden twee keer bijgeschilderd en toen kort daarop verwijderd wegens wegrenovatie.
Het mag wat kosten...

Analia von Solmsch | 22-12-18 | 15:30

Durf geen zebra bij de kerststal te zetten.
Want is deze nou zwart-wit, of wit-zwart gestreept?
De hoofdkleur mag namelijk niet wit zijn, dat is fout, omdat daarom.
Omdat sommige mensen doorschieten in kleurtjes kijken maar eigenlijk zwart-wit denken.
Al heeft de hoofdkleur van een zebra of mens geen reet met een intentie van racisme te maken.
Maar nu moet er blijkbaar een regenboogzebra bij komen of zo.

kloopindeslootjijook | 22-12-18 | 15:23 | 1

De witte strepen een weinig smaller uitvoeren dan de zwarte.

Schoorsteenveger | 22-12-18 | 15:28

Gaybrapaden zijn even effectief als hand in hand lopen op het Binnenhof.

Mahatma | 22-12-18 | 15:14

Uiteindelijk allemaal gelöl om niets.
Tis een schaamlapje voor de werkelijke problemen,
die niet benoemd mogen worden van Rutte/VVD...
Want faaaaaantaaaaties laaaand...

Kanarie_Geil | 22-12-18 | 15:14

Wat een zielepoterij, en vooral wat een onzin van zo'n gemeente, die afwijkend gekleurde zebrapaden, geldweggooierij.
Moeten ze niet doen.

BosrandDirk | 22-12-18 | 15:09 | 1

Zielepotenpad.

Schoorsteenveger | 22-12-18 | 15:29

1. een zebra is zwart-wit
2. een zebrapad heet zo omdat de strepen zwart-wit zijn
3. de wet kent voetgangersoversteekplaatsen = zebrapad en heeft daar allderlei regels voor ontworpen inclusief boetes voor wie ze aan zijn laars lapt.
4. een bontgekleurde massa stenen op straat is GEEN zebrapad. Gewoon doorrijden dus.

langzullenweleven | 22-12-18 | 15:07 | 3

1) is al fout. Nergens staat dat hij zwart-wit moet zijn.

Papa Jones | 22-12-18 | 15:11

langzullenweleven | 22-12-18 | 15:50

Hahahahaha !!

Daar heeft u me... ik dacht dat zebra = zebrapad.

Papa Jones | 22-12-18 | 15:54

'een zebra bestaat uit een dwars op de wegas aangebrachte markering met een breedte van ten minste 4 m, bestaande uit witte strepen met een breedte en een tussenliggende afstand van 0,4 tot 0,6 m. bij een zebra wordt, behalve bij verkeerslichten, altijd bord L2 geplaatst'. Aldus het 'blauwe' boekje dat iedere diender bij zich draagt. Witte strepen dus en geen regenboogkleuren.

Croisantneuf | 22-12-18 | 15:07 | 1

Ho wacht eens even. Er staat niets over de kleur (en) van de ondergrond. Zolang er maar witte strepen zijn.

Papa Jones | 22-12-18 | 15:08

Homo s zijn net als hetero s, leuk, niet leuk enz.
Maar het blijven homo s.

snapal | 22-12-18 | 15:05

OT maar zo zo laf en schokkend. daar helpt geen gaybrapad bij:

Vader steekt zoon (12) neer in Arnhem: jongen overlijdt, andere zoon op de vlucht

Tha Analyzer | 22-12-18 | 15:02 | 1

Als het islam gerelateerd is, is het een interne aangelegenheid. Next.

Frau Merkel | 23-12-18 | 01:56

Regenboog-zebra s, mag lijden dat het overal de standaard wordt, ziet er vrolijk uit en herinnert elke homohater eraan hoe wij over homo s denken.

snapal | 22-12-18 | 14:49 | 14

JvanDeventer | 22-12-18 | 15:32

Maar dan hebben we het over deugershaat, niet over homohaat. Ik hoor in ieder geval geen homo zeggen dat die gaybrapaden een goed idee zijn. Of het moet een deughomo zijn. Wat op zich al een contradictio in... oh nee dat is een grapje.

Papa Jones | 22-12-18 | 15:39

@Papa J
U heeft gelijk.

JvanDeventer | 22-12-18 | 15:42
-weggejorist-
killRoy1982 | 23-12-18 | 00:12
▼ 11 antwoorden verborgen

Ah, die Frambozen gebruiken 'swapfietsen' om de weg te blokkeren. Slim.

Eierbal-is-fijn | 22-12-18 | 14:46 | 1

Het begint er nu een beetje op te ljken, auto vd autoriteiten om en kapotstuk.

Eierbal-is-fijn | 22-12-18 | 14:56

Al dit gedoe zet juist aan tot haat. Het lijkt er op of al die kut- excuses, vaginaclubjes (denk, juist, weet ik het) juist racisme en discriminatie in de hand werken.

tragic1911 | 22-12-18 | 14:43 | 1

Haat? Nee hoor, hooguit de constatering dat mensen die denken het te moeten opnemen voor homo's niet goed bij hun hoofd zijn.

Papa Jones | 22-12-18 | 14:49

Een gaybrapad is hetzelfde als Gay Pride. Goede sier maken, maar niet echt een probleem oplossen.

Schoorsteenveger | 22-12-18 | 14:42 | 2

Juist, alleen de 'buitenkant 'is belangrijk terwijl het leven gaat over hoe je binnenkant eruit ziet! En alle gekte die hier ontstaan is omdat zij ZICHZELF niet kunnen accepteren zoals zij zijn. Daarom dwingen zij het van de heteromens af!!!

pigadaki | 22-12-18 | 14:50

Het zijn anders de hetero mensen die ober de rug van de gays ontzettend aan het deugen zijn..

De gemiddelde gay heeft echt geen hulp nodig van hetero mensjes met schuldcomplex..

killRoy1982 | 23-12-18 | 00:16

Net zoals die kudtbordjes "Fietsstraat, auto te gast.", hebben deze paden geen enkele verkeersjuridische betekenis, volgens de Nederlandse Wegen&Verkeerstekenswet.
Alleen wegbeheerders mogen, volgens diezelfde wet, borden, verkeerstekens e.d. plaatsen. Provinciale Staten en Rijkswaterstaat dus. In 030 heeft men zo'n regenboogzebra in de Viestraat geplaatst, op de hoek naar het Vredenburg. Daar zijn ook verkeerslichten. Branden die niet, mag je als motorvoertuig besturende, gewoon doorrijden. En in die zgn. "fietsstraten" gelden dezelfde regels, als in elke straat voor fietsers. Zoveel mogelijk rechts houden, het gemotoriseerd verkeer niet onnodig of opzettelijk hinderen, is ook gewoon strafbaar. Dus in die "fietsstraten", kan je gevoeglijk schijt hebben aan die bakfietsers, of jeugd, die gezellig met z'n drieen naast elkaar fietsen. Je mag hen gewoon inhalen, uiteraard met de nodige voorzichtigheid en, eventueel, aangepaste snelheid.

LoesjeP | 22-12-18 | 14:41

Binnenkort ook: "Zeilige-vluchtelingenpad", "Bed, bad en broodpad" en het "Kopvoddenpad". Steekt u maar rustig over hoor! En vrolijke kerstdagen !

Kamervraag | 22-12-18 | 14:40 | 1

U bedoelt feestdag, neem ik aan.
Kerstdagen is niet echt verbindend en inclusief.

Dick Luyenlomp | 22-12-18 | 14:50

Ik erger me dood aan al dat quasi esoterisch geleuter van de gay komjoenetie. Het gijzelen van de regenboogvlag, ze steken zich massaal in de kleur paars (van de opstanding en van de PRIESTERS). De regenboogkleuren gaan over alle mensen, ja, ook de gays en andere afwijkenden die zich zo bijzonder wanen. Er is nog altijd sprake van een persoonlijkheidsstoornis en tot in 1965 was dat ook zo. Wie hen observeert (zie tv) kan nog altijd zien wat hier de waarheid is. Hoe dan ook; iedereen op de aardkloot heeft recht op geluk maar doe ff normaal zeg.......

pigadaki | 22-12-18 | 14:39 | 3

pigadaki
Zou ik doen, ze zien de acceptatie van homo s langzamerhand verminderen cq verdwijnen.

snapal | 22-12-18 | 14:44

Het verneuken van esoterische symbolen is enorm in de mode vandaag de dag. De diversiteitsbeweging is daar gek op. Men probeert zo snel mogelijk het menselijke onderbewustzijn te herprogrammeren. Dezelfde truc als de katholieken in het verleden uithaalden maar dan heel slecht uitgevoerd.

Croisantneuf | 22-12-18 | 15:11

De swastika zou in ere hersteld moeten worden.

Frau Merkel | 23-12-18 | 01:58

Verf in dezelfde kleur van een gay-zebrapad een verkeersbord en zet daaronder: U nadert een gay- zebrapad.
Simpel, maar als het aandacht genereert is het de moeite waard.

snapal | 22-12-18 | 14:37

Weghalen die lelijke paden wat een kul in t kwadraat

ja-nee-misschien | 22-12-18 | 14:36

Je zal maar een auto in regenboogkleuren hebben.

kloopindeslootjijook | 22-12-18 | 14:36

Ik ben de gewone man. Maatje 42. Dochter en een zoon. Zijn mijn enige privileges dat ik elke maand moet dokken voor dit soort onzin?

azijnseikerT | 22-12-18 | 14:33 | 3

Racist!

Mark_D_NL | 22-12-18 | 14:34

Ja klopt

ja-nee-misschien | 22-12-18 | 14:35

@ azijnseikerT :
Inderdaad, bek houden en dokken.

Wijze uit het Oosten | 22-12-18 | 14:36

Als automobilist heb je natuurlijk wel de verantwoordelijkheid om voorzichtig te rijden; ik zou zelf op zo'n gaybrapad altijd voorrang geven aan voetgangers. Maar dit illustreert wel weer eens dat de belastingen nodig omlaag moeten. De overheid zwemt zodanig in het belastinggeld dat dit soort wanhoopspogingen nodig zijn om het geld toch nog verbrand te krijgen.

Dr. Vigilante | 22-12-18 | 14:31

Zo'n gaybrapad is een leuk spelletjes parcours voor kinderen.
♪♩ Flikker mag ik overvaren ja of nee ♪♩

keestelpro | 22-12-18 | 14:26

Precies dit is enkele jaren geleden aangekaart toen Apeldoorn ook een regenboogzebrapad wilde. Er is toen besloten het ding te tekenen in een voetgangersgebied. Het heeft dus geen enkele betekenis, alleen voor de sier (en deugd uitstralen natuurlijk), maar wel veilig.

koeberg | 22-12-18 | 14:26

Moet je in Rotterdam-West eens oversteken op een zebrapad! Geven ze gas bij en moet je rennen voor je leven!

BaldEagle | 22-12-18 | 14:24 | 2

Lokale hobby, jouw veters proberen te strijken met hun voorbanden.

Wijze uit het Oosten | 22-12-18 | 14:29

Ja maar dat heb je altijd in knoflooklanden: het grootste voertuig heeft voorrang.

Papa Jones | 22-12-18 | 14:53

Ten eerste ben ik benieuwd hoe dat verzekeringstechnisch zit: is de automobilist aansprakelijk als zomaar een voetganger opeens oversteekt waar, formeel, geen zebrapad is? Of is zo'n zebrapad een geldig verkeersteken? En wordt dat onderwezen op het verkeersexamen?

Daarnaast begrijp ik niet hoe verkeersmarkeringen met sex te maken heeft. Is er ook een smstopbord? Een analesexvoorrangsweg? Een triorotonde?

Flikker op, overheid, met dat politiek gecommuniceer. Doe gewoon je werk.

Ik maak één uitzondering: voor zwarte mensen mag er ook een wit zebrapad met zwarte strepen. Als goedmaker voor de slavernij.

Knufter | 22-12-18 | 14:23 | 2

Verzekeringstechnisch is het simpel: een gaybrapad is geen formele voetgangersoversteekplaats. De regels daar zijn precies hetzelfde als wanneer die kleurtjes er niet zouden liggen. De voetganger heeft daar dus geen voorrang op het verkeer.

koeberg | 22-12-18 | 14:32

En alleen al omdat iemand als Koeberg de regels niet kent, is zo'n oversteekplaats gevaarlijk.

Papa Jones | 22-12-18 | 15:23

Recht-van-de-sterkste-pad. Altijd spannend hoe veel lef voetgangers hebben, terwijl ze geen recht hebben op oversteken. Tot dusverre nog geen deuken en bloedspetters op m'n auto.

je postbode | 22-12-18 | 14:21 | 1

Oh ja maar daar ben ik ook principieel in. Gewoon hup het zebrapad op. Of de idioot moet aan komen racen uiteraard.

Papa Jones | 22-12-18 | 14:55

Onbegrijpelijk hoe sommige initiatieven erdoor komen bij een gemeente zonder enig onderzoek. Dan valt die zebra nog mee.

Kanniewaarzijn, De eekhoornbrug
www.youtube.com/watch?v=4mNO5bKL4U0

Een haven met onvoldoende diepgang voor schepen, een honkbalstadion van 12 miljoen en 2 ton per jaar voor 3 wedstrijden, voor meer dan 4 ton vergaderen over een minimonorail in Almelo. Wieringerrandmeer voor 30 miljoen dat niet doorging.

De zinloze Amsterdamse containerhaven waar de Griekse zakenman Kritikos lachend goed 45 miljoen mee heeft kunnen verdienen en waar 150 miljoen belastinggeld aan uitgegeven wordt, met de werkwaardige deal dat de winsten naar de private partijen gaan en de verliezen naar de gemeenschap. What's new.
www.youtube.com/watch?v=pLkY-31JFIY

kloopindeslootjijook | 22-12-18 | 14:20

Wat kost dat extra likje verf eigenlijk? Welke deugneus is er met vele tienduizenden euro's soepsidie weggelopen teneinde er een paar verblikken en kwasten bij de Gamma voor te halen?

Abject | 22-12-18 | 14:13 | 3

Zeg nou zelf, je wilde dat je het verzonnen had.

Wijze uit het Oosten | 22-12-18 | 14:14

ehm, tja, ik zeg geen neen tegen gratis geld.

Abject | 22-12-18 | 14:31

Check de Hilversumse Media Mile
Een route met gele steentjes en wat vitrines met onsamenhangende vragen die niet voor de doelgroep geschikt is en wat mediatechniek die niet werkt.
30.000 euro voor het ontwikkelen van een logo (wat?).
100.000 euro voorbereidingskosten voor een stichting
900.000 euro uitwerkingskosten voor die stichting
100.000 voor een containertje
Iets van anderhalf miljoen.
Er zijn een heleboel particuliere partijen, bedrijven enz. allemaal meedoen.
Vraag is of de wethouder en belastingbetaler worden belazerd door handige jongens die gierend achter hun bureau dit soort onzin bedenken.

kloopindeslootjijook | 22-12-18 | 14:33

Dit is niet inclusief genoeg... Waar zijn de zwarte en lichtgetinte zebrapaden?

Nemo_Tenetur | 22-12-18 | 14:11 | 1

Stiekem zijn alle zebrapaden al omgebouwd tot witte paden met zwarte strepen. Niemand heeft dat door. We zijn verraden!

Knufter | 22-12-18 | 14:25

Dit soort uitingen van 'kijk ons een deugen, geld speelt geen rol' zijn de tekenen des tijds dat onze beschaving tanende is, al wil het gaybrapad juist het tegenovergestelde aantonen.
Onze westerse beschaving zal aan zijn 'goedheid' ten onder gaan.

VanBukkem | 22-12-18 | 14:04 | 2

Het zal eerder aan 'domheid' ten onder gaan!

BaldEagle | 22-12-18 | 14:26

Domheid, hypocrisie, openbare deugdzaamheid, domineesmentaliteit, kuddegeest en geld teveel.

JvanDeventer | 22-12-18 | 15:39

Gelukkig zit ik meer in de auto dan dat ik loop.
Gatver,voetgangers.

miko | 22-12-18 | 14:03

Gaybrapad? Flikker op man.

Statler en Waldorf | 22-12-18 | 14:00

De Gelderlander vindt het idee sympathiek. Toen we nog gewoon gekkenhuizen hadden, zaten die vol met mensen met sympathieke ideeën.

JvanDeventer | 22-12-18 | 13:59 | 1

lol. Maar zo is het natuurlijk wel.

Lupuslupus | 22-12-18 | 14:02

De domme middelmaat regeert in Nederlandje. Wat ze vergeten zijn is dat je als bestuurder gewoon de shit veilig en leefbaar moet houden. Meer niet. En dat gebeurt allang niet meer. Ze proberen allemaal goedkoop te scoren met het volgende NWO/EU/VN dingetje, waar die lui als schapen achteraan lopen. Het is een treurig schouwspel.

Mark_D_NL | 22-12-18 | 13:58 | 2

Yep. Ze moeten overal met hun vingers aanzitten tot de boel in elkaar flikkert of er problemen ontstaan. Heeft iets met progressief denken te maken ouzo. Verandering als doel, niet omdat het iets goeds oplevert.

Not_again | 22-12-18 | 14:04

Staat dat pad in de wegenverkeerswet? Neen. Dus is het geen zebrapad en ben je niet verplicht om ervoor de remmen. Ergo: wie daarvan gebruik maakt loopt een risico. Gelukkig hebben wij in mijn woonplaats geen last van dat soort fratsen.

Lupuslupus | 22-12-18 | 14:05

Kan zebrapad nog wel? Is dat nog geen cultuurdingetje?

Mr_Natural | 22-12-18 | 13:55 | 4

Een zebrapad is dieronvriendelijk, ik eis een naamsverandering!

Abject | 22-12-18 | 14:15

Nee, het Afrikaans cultural appropiation natuurlijk. We moeten naar iets toe van Holsteinpad of Roodbontpad.

Eierbal-is-fijn | 22-12-18 | 14:16

Officieel heet het een VOP oftewel een Voertgangers Oversteek Pad!

BaldEagle | 22-12-18 | 14:46
▼ 1 antwoord verborgen

Symbool subsidie die in alle opzichten geen flikker helpt.

norocketscience | 22-12-18 | 13:53

Overigens breng je hiermee mensen in gevaar omdat het niet direct appelleert aan het gevoel even goed op te letten en gas los te houden en zo nodig te remmen. Tenzij dit pad in uw CBR examen opgenomen was. Dat dit mag?

Willem_Oltmans | 22-12-18 | 13:51

Gaybrapaden zijn net zo idioot als lichtblauwe zebrapaden. Ze hebben niet de voorgeschreven kleuren (wit/zwart) dus ze werken verwarrend en zijn ook nog niet rechtsgeldig. Onbedoelde aanrijdingen zijn het gevolg. Handhaven? In andere landen, ja.

Nivelleermarionet | 22-12-18 | 13:50 | 3

Maar de verantwoordelijken zijn wel lekker inclusief en deugend bezig. Dat mag best een mensenleven kosten hoor....

Julianalaan | 22-12-18 | 13:54

Maar men hoeft er geen gebruik van te maken hoor, is eigen keuze.

Lupuslupus | 22-12-18 | 14:06

Bullshit Vwb de rechtsgeldigheid. Het al dan niet voor moeten laten gaan van voetgangers wordt geregeld door verkeersbord L2 of het al dan niet aanwezig zijn van verkeerslichten, niet door de strepen. Wel zijn er richtlijnen voor de strepen (kleur en afmetingen).

prutser83 | 22-12-18 | 14:31

Iedere keer als je over zo'n regenboog loopt of rijdt wordt je even er aan herdacht dat er zoiets bestaat als homo-discriminatie.
En dat bestaat nog steeds, vooral bij liefhebbers ervan die niet verder willen kijken dan hun eigen cultuurbubble.
Maar of het een goed idee is om een oversteekplaats onherkenbaar te maken zodat je kind er per ongeluk op doodgereden kan worden...

kloopindeslootjijook | 22-12-18 | 13:50 | 1

Voor die cultuurbubblemensen is het geen homohaat of homodiscriminatie, maar gewoon uitvoeren wat de wetten van hun geloof hen verplichten. En wie kan daar nu op tegen zijn??? Geldt ook voor vrouwenonderdrukking, vrouwenbesnijdenis, kindhuwelijk, eerwraak, terroristische aanslagen en meer van dat soort uitwassen.

Leffe Blonde | 22-12-18 | 17:19

Decadent. Romeinse rijk. Vul de rest zelf maar in.

Willem_Oltmans | 22-12-18 | 13:48 | 4

few days before the fall of Constantinople to the armies of Ottoman jihad, some six centuries ago, a strange debate was taking place inside the imperial city. Constantinople then had a very loud senate, stubborn theologians, and merciless philosophers. It was the heir to Greco-Roman civilization, but also host to hot debates — so hot that they effectively isolated the city’s elites from the realities of then-world politics. The political establishment of the Eastern Rome was consumed in complex rhetoric — what historians would later call “Byzantine debate.” Just days before the city fell to the Islamic armies that were surrounding its walls, a rabid debate was splitting the lawmakers and their respective intellectuals. Was it about how to defend the state, or how to protect the people? Neither. The sultan and his men were perplexed as to what was on their enemies’ agenda. He had to send spies for intelligence. Upon their return from the mission, they delivered the secret. The political establishment of the Byzantines was sharply split over a major question which superseded everything else, including the marching jihad. And that summa matter was: What is the sex of the angels? Are they males or females?
www.nationalreview.com/2003/06/weapon...

Abject | 22-12-18 | 14:18

@Abject
Goeie! Symbolisch dat verhaal.

Basil Fawlty | 22-12-18 | 14:50

@Van Bukkem
Uw probleem is op te lossen met een inlegvelletje bij uw overlijdensakte waarop staat "Van Bukkem was het er helemaal niet mee eens!".

JvanDeventer | 22-12-18 | 15:55
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn auto identificeert zichzelf als een voetganger dus ehm... Hoe gaan we dit oplossen?

Libertariër91 | 22-12-18 | 13:46 | 1

Ik identificeer mij als een sportauto, maar toen ik rennend over de A12 aan het cruisen was haalde de popo mij van de weg af.
Discriminazi !

Wijze uit het Oosten | 22-12-18 | 13:50

Het links-globalistische gekkenhuis dat onze vijanden maken van de westerse samenleving wordt steeds gevaarlijker en onbetaalbaarder om in te leven. Geheel volgens het beleid van VN en EU, internationale machtsblokken zonder enige noemenswaardige vorm van democratische controle.

Jan Passant mk2 | 22-12-18 | 13:43

Wie verzint dit?

azijnseikerT | 22-12-18 | 13:42 | 1

Clubjes die door de jaren heen goed geleerd hebben hoe ze subsidies verkrijgen. Het is een verdienmodel.

Eierbal-is-fijn | 22-12-18 | 13:44

Weet iemand nog te herinneren die lichtmasten aan de rijksweg met verschillende kleurbanden, om aan te geven wat er in de omgeving te zien was? Dat was nog eens decadent geld weg pissen. Moest er opeens aan denken nadat ik dit las.

Bennie Boos | 22-12-18 | 13:40 | 3

Ja, op de A12 over het hele stuk van Den Haag tot en met Arnhem

Mastermattie | 22-12-18 | 13:47

Is me nooit opgevallen, die stickers! En dan ook nog eens €75,- per verkleurende sticker? Echt van God los daar op dat Binnenhof!

BaldEagle | 22-12-18 | 14:41

Discriminatie van kleurenblinden! Eis knipperende waarschuwingsborden à 10k belastinggeld per stuk, dan komt het vast wel goed.

Mensdier | 22-12-18 | 13:39

Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien. Lijkt ook niet op een zebrapad, zouden nog wel eens vergissingen door kunnen ontstaan.
Oftewel, met veiligheid van kwetsbaren in het verkeer moet je niet spelen. Zie die Stint, zie nu deze onzin weer.
Maar inderdaad, wel hartstikke inclusief, milieuvriendelijk en divers allemaal.

Graaisnaaiert | 22-12-18 | 13:37 | 4

Zolang het witte strepen op een regenboogachtergrond is, is er wettelijk gezien dacht ik niks mis mee. De regelgeving heeft het alleen over de kleur van de strepen en de afmetingen er van. Dat exemplaar hierboven zou dus qua regelgeving in orde moeten zijn. Maar zodra de witte strepen vervangen worden door gekleurde (zoals bijv in Utrecht) is het dus eigenlijk geen zebrapad meer (of Voetgangersoversteekplaats (VOP) zoals dat officieel heet).

prutser83 | 22-12-18 | 14:24

Graaisnaaiert
Nou, je mist niks, er steken daar helemaal niet alleen maar homo's over.
Een enkele keer misschien, eens in de week.

BosrandDirk | 22-12-18 | 15:07

En dan dit..
"‘Een van onze vaste redacteuren weigerde ‘wit’ in plaats van ‘blank’ te schrijven’"
-let wel, verleden tijd-
Totale capitulatie, de muren van Byzantium zijn al gevallen.

Abject | 24-12-18 | 03:42
▼ 1 antwoord verborgen

Het is al vaker gezegd, de wat je denkt te moeten doen. maar duw het ons niet door de strot. Is u soms fundamentalist?

Einde van de Domheid | 22-12-18 | 13:36

Ik kan me een grapje van vroeger herinneren over een blauw stoplicht.

Mr_Natural | 22-12-18 | 13:35 | 3

Vertel ?
Ik ken hem nog niet.

Wijze uit het Oosten | 22-12-18 | 13:43

Helaas, dat mag niet meer. (En volgens mij ken jij hem wel.)

Mr_Natural | 22-12-18 | 13:50

Was dat geen roze stoplicht?

BosrandDirk | 22-12-18 | 15:03

Ja maar geweld tegen homo's is zienderogen afgenomen sinds de invoering van het gaybrapad.
Niets is immers zo krachtig als symboolpolitiek.

Harry Turtle | 22-12-18 | 13:34 | 2

Alleen worden alle niet homo's nu overhoop gereden.

Watching the Wheels | 22-12-18 | 13:39

Jawel hoor, de papieren tijger is ook niet voor een kleintje vervaard...

Parel van het Zuiden | 22-12-18 | 13:39

Sommige cultuurverschijnselen zullen waarschijnlijk het gas nog wat meer indrukken
nu ze weten dat over dat gaybrapat alleen maar homosensuelen lopen.

Halul gebakken | 22-12-18 | 13:34

dan wil ik volgende week een kerstpad anders voel ik mij gekwetst

Fedde71 | 22-12-18 | 13:34 | 2

U bedoelt zeker winterpad, want een kerstpad is haram.

Nivelleermarionet | 22-12-18 | 13:46

@ Nivelleermarionet | 22-12-18 | 13:46 | mijn nederige excuses. Ik zat nog in mijn blanke overheersende bubbel.

Fedde71 | 22-12-18 | 14:22

Een gaybrapad is niet bepaald en seef spees,
voor de abc mensjes...?

Kanarie_Geil | 22-12-18 | 13:34

Het is. Het is toch. Hét is toch niet te gelóven!?

Ik heb een idee. Laten we er nog eens 150.000 euro tegenaan smijten om ze veiliger te maken.

De moeder met drie kinderen in de bijstand die om de hoek van het Gaybrapad kan nog wel een wintertje volhouden.

Nacho_Vidal | 22-12-18 | 13:33 | 1

Dit is eigenlijk nog wel de scherpste tegel!
Het is van de gekken dat er vermogens worden uitgegeven aan symboolpolitiek terwijl sommige gezinnen niet eens fatsoenlijk rond kunnen komen!

Mastermattie | 22-12-18 | 13:44

Die dingen bestaan dus echt?
Wat ben ik blij dat ik in een middelgroot Brabants dorp woon, waar dit soort gekkigheid (voorlopig ?) niet aan de orde is.
Wat is het nut van die dingen? Dat je iemand extra hard voor zijn flikker kan rijden ofzo?

Dick Luyenlomp | 22-12-18 | 13:33 | 3

'Voor zijn flikker rijden..'
I see what you did there..

Wijze uit het Oosten | 22-12-18 | 13:41

En als dat gebeurt, heb je geen poot om op te staan.

Opco Engering. | 22-12-18 | 14:04

Vraag maar aan je nicht!

BaldEagle | 22-12-18 | 14:34

Niks natuurllijk. Een zebra is een gestreept paard of ezel uit Afrika. Wat hier bedoeld wordt heet een voetgangersoversteekplaats. Voor fietsers op een voetgangersoversteekplaats rem ik niet, voor ruiters weer wel.

quigg | 22-12-18 | 16:53

Een voetgangersoversteekplaats Is volgens de wet zwart-wit gestreept. Ander kleuren tellen niet, dus geen bijzondere extra bescherming voor voetgangers. Is dat misschien de echte symbolische betekenis van een regenboogpad. Geen extra bescherming van homo’s??

Leffe Blonde | 22-12-18 | 17:11

Gaybrapad?
Only for gay people?

Kanarie_Geil | 22-12-18 | 13:31 | 3

Nee, ook voor LHBTQWERTY geaardheden.

Wijze uit het Oosten | 22-12-18 | 14:11

Nie heteroos nie

pigadaki | 22-12-18 | 14:34

pigadaki
Computer says no.

BosrandDirk | 22-12-18 | 15:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken