Huiveringwekkend ProRail-filmpje: weer iemand bijna dood op onbewaakte overgang
We weten niet welk hip viralbureau ProRail heeft ingehuurd om dit onderwerp steeds maar weer in de media te krijgen, maar het werkt!
24 november: de spoorwegboer plaatst een filmpje van een onbewaakte overgang bij Geleen waarin een jong jochie bijna getreinschept wordt. Resultaat na ruim één miljoen views: de spoorwegovergang gaat permanent op slot. Vandaag bedienen ze de mediaas opnieuw met een soortgelijk filmpje van dezelfde overgang (bovenaan topic) waarin een dom wicht de aanstormende trein negeert en roept luidkeels 'HEF ALLE ONBEWAAKTE OVERGANGEN OP', waarvan er nog zo'n 120 in Nederland zijn. En met zulke ophefgeneratoren gaat dat wel lukken. Prorail heeft hier namelijk al €50 miljoen voor gekregen, maar directeur Eringa wil meerrr. Bovendien weten we allemaal wat ProRails endgame is: uiteindelijk alle 1900 publiekelijke overgangen wegjorissen, waarmee 2 miljard euro is gemoeid. Ofwel, de opdrachtnemers van ProRail gaan gouden tijden tegemoet.
Reaguursels
InloggenLaten we in onze leefomgeving op ieder hoekje en puntje een rubber kantje plakken... dan is Nederland een beter plekje om te leven.....
LOL!! Wat een geweldig filmpje. Waar zouden we zijn zonder dronken boeren, en reservebelgen in het algemeen. Wat was het dan saai op kantoor.
Voor normale mensen werkt een gewoon stoplicht op andere verkeers momenten ook, dus waarom dan van die dure lawaaierige slagbomen?
Als we het dan toch over spoorwegovergangen en veiligheid gaan hebben, mag ProRail/NS of gewoon iemand die er verstand van denkt te hebben het volgende wel eens uitleggen:
Ongeveer een jaar geleden werd er aangekondigd dat er op sommige trajecten meer treinen per uur zouden gaan rijden. Toen ze daar net mee begonnen, naderden 2 collega's en ik een bewaakte spoorwegovergang, in een vrachtwagen. 2 medewerkers van ProRail waren aanwezig bij de spoorbomen, die net naar beneden gingen. Ongetwijfeld waren deze medewerkers daar aanwezig in verband met de nieuwe dienstregeling, aangezien deze pas net was ingegaan, misschien op diezelfde dag zelfs; vermoedelijk voor het observeren en bijhouden van o.a. wachttijden, verkeersopstoppingen, veiligheidsrisico’s etc. Gezien het feit dat 1 medewerker wegliep van de spoorwegovergang en de ander vrij nonchalant en continue voorovergebogen met zijn smartphone bezig was, ga ik ervan uit dat het wel losliep die dag (landelijk gebied, zeer weinig verkeer op dat tijdstip).
Geen ander wegverkeer op dat moment, we stonden netjes vooraan te wachten tot het rode licht zou doven en de spoorbomen omhoog zouden gaan. Aldus geschiedde, maar hoe:
- het rode licht is gedoofd, bomen gaan omhoog, chauffeur geeft gas en letterlijk enkele seconden later, terwijl we nog midden op het spoor staan/rijden, gaan de seinen weer op rood en de spoorbomen naar beneden!
(Vind het zelf vrij bizar dat dit kan. Mijn onderbuik zegt dat het een onvoorziene kinderziekte was van die nieuwe dienstregeling met meer treinen per uur, en het eigenlijk nooit had mogen gebeuren.
Wie het beter weet mag het zeggen. Graag zelfs. Ben oprecht benieuwd of dit vaker voor kan komen in Nederland onder normale omstandigheden en dienstregelingen: lichten doven, slagbomen gaan omhoog en enkele seconden later weer omlaag? Iets specifieker: enkele seconden zijn 3-5 seconden, niet meer; extreem weinig tijd in ieder geval voor langzaam optrekkend verkeer.)
- eerlijk gezegd was onze verbazing groter dan onze angst voor de naderende trein; dat besef kwam later pas. Sterker nog, ook nadat de andere bijrijder en ik de trein in de verte hadden gezien, viel het kwartje nog niet en duurde het even voordat we steeds luider duidelijk maakten aan elkaar dat de beste en enige juiste uitweg het omver rijden van de slagboom is in deze situatie. Zo gezegd, zo gedaan, chauffeur rijdt slagboom omver, vrachtwagen aan de kant gezet en wachten op politie en BOA’s van ProRail .
- toen we naar rechts keken en de trein zagen aankomen, waren we ons totaal niet bewust van zijn snelheid en het mogelijke gevaar, maar uiteindelijk reed ie op een sukkeldrafje langs voordat ie weer vaart ging maken: of de machinist onze vrachtwagen heeft gezien vanuit de verte en zelf heeft afgeremd, of dat alle treinen op bepaalde trajecten die dag lagere snelheden aanhielden bij het naderen van spoorwegovergangen, in verband met de ingebruikneming van de nieuwe dienstregeling, zou ik niet weten;maar wel wíllen weten. Iemand?
- afhandeling ter plaatse tussen chauffeur en de even later ter plaatse gekomen politie en BOA’s van ProRail i.v.m. o.a. verzekeringstechnische zaken was verder prima, al heel snel smakelijk kunnen lachen om het gebeurde, ogen kregen ook de kost dankzij het onverwachte vrouwelijk schoon in de vorm van een agente een een BOA, paar uurtjes niet werken is altijd fijn, kortom: eind goed, al goed. Althans, nét niet helemaal. Deze kanttekening in de denkbeeldige vorm van een middelvinger aan het adres van ProRail en/of andere ontkennende betrokkenen wil ik nog kwijt:
ProRail, werkgever, verzekering etc. hebben de zaak verder afgehandeld , de chauffeur bleef ook redelijk op de hoogte van de afwikkeling en kreeg waarschijnlijk ook de nodige vragen gesteld. Vanzelfsprekend heeft dit voorval geen directe nadelige consequenties voor hem gehad (ze moesten eens durven) aangezien het enige wat hij in deze zeer onverwachte en absurde situatie beter en verstandiger had kunnen doen is die slagboom niet na 20-30(?) seconden maar na enkele seconden al vol gas omver douwen.
Maar wat blijkt: aan zijn (onze) woorden en verklaring werd getwijfeld en meerdere malen heeft deze chauffeur te horen gekregen (hetzij direct via ProRail en/of verzekeringsspecialist waar hij contact mee heeft gehad, hetzij indirect via de werkgever, dat heb ik niet gevraagd destijds) dat de situatie die hij heeft geschetst absoluut niet zou kunnen voorkomen, technisch gezien onmogelijk zou zijn... Godverdomme nog aan toe, ProRail en jullie zogenaamde specialisten en/of verzekeringsdeskundigen, godverdomme.
Lekker is dat: stel je voor dat we onverhoopt die trein hadden mogen koppen vorig jaar, mede en vooral veroorzaakt door spoorbomen die na enkele seconden weer zakken, al dan niet als kinderziekte van de nieuwe dienstregeling, en dat ProRail en consorten vervolgens allereerst alles in het werk gaan stellen om de heldere feiten te ontkennen en deze weg te zetten als ‘technisch gezien onmogelijk’, een eigen draai gaan geven aan het hele verhaal, zolang het in hun macht ligt.
Hóe weet ik niet, maar dát zo’n laffe poging tot ontkenning en verdraaiing van feiten dan een technisch gezien onmogelijke maar des te fraaiere driedubbele kopstoot terug onzerzijds zou verdienen vanuit het hiernamaals, dan wel het grote niets, dát weet ik wel zeker; technisch gezien…
In Belgie is het zo dat bewaakte spoorovergangen zich sluiten en op rood gaan nadat een trein een schakelaar in de sporen heeft aangezet. Je kan dus hebben dat vlak na openen de overweg opnieuw gesloten wordt.
zou een internet jammer niet de beste oplossing zijn voor dit soort gevaarlijke plaatsen.
geen internet staan ze stil en gaan ze vloeken!
Je kan de overgangen wel sluiten, maar als mensen niet opletten, komen ze op een ander moment wel onder de tram of vrachtwagen terecht. Mensen moeten gewoon beter opletten.
Precies. Verrubberstoeptegelisering in optima forma
Dit bewuste onbewaakte overpad (dus zonder bellen, lampen of slagbomen!) kan je vergelijken met een oversteekplaats op een autosnelweg zonder witte strepen op het asfalt en/of verkeerslichten. Zo ver ik weet bestaan die onbewaakte autosnelweg-oversteekplaaten in Nederland niet. Waarom zouden die oversteekplaatsen met treinverkeer vanuit beide richtingen wel moeten bestaan op locaties waar intensief treinverkeer plaats vindt op hoge snelheid (tot 130km/u)? Gemiddeld passeren daar 15 tot 20 treinen per uur waaronder intercity's, stoptreinen, goederentreinen (met gevaarlijke stoffen), locomotieven en lege reizigerstreinen over 2 sporen. Het is makkelijk om te zeggen dat je maar beter moet opletten. Oh ja, een trein op volle snelheid staat zo vlug niet stil, dus ook al ziet de machinist je, het is bijna een zekerheid dat de trein niet snel genoeg vertraagt/tot stilstand komt. Helaas zijn er velen die het niet meer kunnen navertellen. Dan is het tijd om wat aan te doen aan zo'n oversteekplaats!
Die heeft net twee dennenappels gekocht, dat kan niet anders.
Waarom bestaan er nog onbewaakte overgangen? We leven in de 21e eeuw. Onbewaakte overgangen zijn niet meer van deze tijd.
Ik vind het zomaar oversteken zonder te kijken niet meer van deze tijd.
Je hebt toch, Goedverdoeme puilen in je kop... je ziet die trein écht wel aankomen.... snelheid schatten is listiger...
Wegbeheerders zeggen allemaal dat Prorail verantwoordelijk is voor het stukje weg op de overweg. In heel veel gevallen maakt Prorail daar een grote bende van. Paaltjes, kuilen, gaten in de weg, etc. etc. Laten ze hun eigen zooi eens saneren voordat ze nog meer routes gaan blokkeren.
Ik snap wel dat ze meer geld nodig hebben met de manier waar ze het nu op doen. Die overgang in Geleen wordt nu ad-hoc aangepakt en dan kost het makkelijk 4x zoveel dan als je het gewoon op een normale manier doet.
Dit ligt niet aan de overgangen dit ligt aan jongeren. 'Trutjes' tussen de 12 en de 18 met een iPhone op hun hoofd. Kunnen nog geen deuk in een pakje boter slaan. Hebben sowieso geen idee wat er om hen heen gebeurd. In Duitsland noemen ze het niet voor niks 'Halbstarke'. Lekker met je koptelefoon stoned aan het verkeer deelnemen en geen idee hebben. Ik zie ze dagelijks.
Goed plan, mooi dat er nu momentum voor is... Je kunt wel natuurlijke selectie roepen, maar a) het zou maar een naaste van je zijn en b) er zijn ook mensen die de zooi moeten opruimen. Wens je niemand toe, ook professionals niet.
Ik pleit voor meer onbewaakte overgangen, natural selection..
Ook niet meer in bad gaan. Want dan kun je verdrinken.
Ik vind een elektrische fiets veel gevaarlijker. Die kan ik dus niet inschatten ... en je hoort ze niet aankomen ... levenslink.
Eens, idem elektrische scooters en auto's. Je merkt ze vaak pas op als ze je voorbij zijn. Maar dat heeft weer niets met dit vraagstuk te maken.
Vanuit een trein hoor je een brommer ook niet aankomen. Daarnaast gaan de kentekenlozen ook maar 25 km/h, fors langzamer dan een gezonde fietser zonder motor met haast.
Als je andere weggebruikers niet op snelheid kunt inschatten heb je dus geen rijbewijs?
Ik vind dit allemaal onder kopje natuurlijke selectie vallen. Je wil niet dat een student op een fiets die al een trein niet aan ziet komen op een overgang een paar jaar later achter het stuur zit en ditzelfde overkomt met een overstekende 13 jarige op een zebrapad.
Een rood knipperende lamp en bel moet toch meer dan voldoende zijn? Hoezo 50 miljoen hiervoor uittrekken?
Ik zou willen voorstellen om een maximum snelheid in te stellen voor treinen
die een overgang passeren.
20 km/h lijkt mij wel passend.
Gewoon alle trajecten volledig 20 maken moet groener zijn vind ik zonder na te denken
Tsja. Dit is op zich een logisch gevolg van de toenemende drukte in NL. Onbewaakte spoorwegovergangen waar voorheen 1 man per week over heen ging, gaan nu tientallen mensen per dag overheen.
'Bewaakte' spoorwegovergangen waar voorheen 10 man per dag overheen gingen, gaan nu 1000 man per dag overheen.
En dan heb je uiteraard een overheid of pro-rail die geen kosten wilt steken in het 'bewaakt' maken van bepaalde spoorwegovergangen terwijl het gemiddelde IQ nou ook niet echt is gestegen en dan krijg je dit.
Nekhaarspringende youtubefilmpjes!
Klopt, het gemiddelde iq binnen Nederland blijft al jaren steken op de 100. Daar moeten ze eens wat aan gaan doen in Den Haag.
Fietsers en voetgangers schatten slecht de snelheid en dus tijd in voor dat de trein passeert. Op zijn minst zou een bord met een display de terugtellende seconden moeten weergeven die er nog resten, zoals bij oversteekplaatsen in Spanje ook worden gehanteerd. (En welk systeem er ook in Nederland zou moeten komen als dat aan mij lag).
'in 3.32 seconden red ik het nog wel naar de overka*BATS*'.....
Aan de binnenkant van mijn ogen werkt dit net zo kunt als niks :).
Wat een onzin. Er komt een trein aan, dan wacht je.
Wat dacht men
er van om fietsers een cursus kijken te geven. Hoe kun je als fietser die trein niet zien. Je ziet het overal met die fietsers, niet kijken en gaan.
Ik zie het overal met automobilisten. Die rijden dan ook veel meer fietsers dood. Veelal ook in combinatie met idiote infra voor fietsers.
Zo ook hier in Geleen; de omleidingsroute gaat over tegels. Dat is gewoon minachting richting fietsers.
Hoe meer doden hoe meer donor organen enz ik zie het probleem niet.
Geld verspilling ten top eerst propaganda maken voor veilig verkeer bla bla en daarna voor organen.
Allemaal marketing
@Okamoto Bedankt voor de tip Prorail staat vanaf nu met stip op mijn lijstje binnen te halen opdrachtgevers 2019 :)
Als je nog geen opdrachtnemer van Prorail bent is de kans dat je er volgend jaar eentje gaat worden bijzonder pover.
"In 2017 vielen er 613 doden in het verkeer in Nederland."
Waar blijven de aktiegroepjes...?
Bijna allemaal door toedoen van de heilige koe. Dat is de grote afgod hier..
Nou snap ik hem pas. Pro- Rail wil ongelijkvloerse kruisingen maken en doet nu deze promofilmpjes om eerst maximaal soepsiedie te vangen. Die fietser doet dat al zo vaak, hij wist van tevoren dat het nog zou lukken.
Onbewaakte overgangen KUNNEN ook niet, waar kinderen opgroeien op rubbertegels en pas rond hun dertigste beseffen dat zij helemaal niet zo speciaal zijn dat zij geen enkele verantwoording ooit horen te dragen.
Niet alleen Rutte liegt dagelijks tegen ze, dat deden/doen alle Deugers.
Klopt.
Lol
Ouch, de waarheid is hard, maar wel juist.
Vroeger was er een radiospotje met (ongeveer) de volgende tekst:
"Een trein kan u niet ontwijken. Niet naar links. Niet naar rechts. Hij kan alleen rechtuit. De gevolgen vallen altijd in uw nadeel uit."
Voor de liefhebbers hier dat bewuste spotje:
www.youtube.com/watch?v=qJxaXHfL9mo
Klopt. Was ik vergeten maar nog steeds actueel.
Doorgesnoven bezopen appende pannenkoek ziet gigantische trein met megaverlichting niet aankomen. Dat is de schuld van de onbewaakte overgang natuurlijk.
Prorail/NS had allang begonnen moeten zijn met het aanleggen van ongelijkvloerse kruisingen. Nu moet alles in één keer en dat kost wat, tja. Planning is bij een semioverheidsbedrijf niet de sterkste kant.
En constant op een scherm turen en volledig afgesloten zijn van de omgeving met een Beats headphone is ook de schuld van ProRail. Man man man.
Maar natuurlijk, iedereen rijdt altijd met een scherm en een beatbox. Dat ik dat ook vergeten was...
ProRail de schuld geven werkt. Zucht.
Eerst nadenken en dan pas reageren werkt wellicht ook.
Klopt man, ProRail had ook al jaren kunnen zien aankomen dat op een goede dag geen enkel kind nog besef bijgebracht zou worden van verantwoording voor eigen gedrag/ of nalatigheid.
Wat vroegah vanzelfsprekend was, dat is nu enorm Kan-Echt-Niet-Meer-in-2018.
*splat*
Niks geen tunnels, gewoon natuurlijke selectie
Ach ja..
Als je met het afschuiven van verantwoordelijkheid je hoofdtelefoon op je hoofd en je mobiel de hand aan het verkeer kan blijven deelnemen..
De belastingbetaler mag er voor opdraaien..
Ik toeter altijd naar die lui, is leuk als ze schrikken en op hen bek gaan..
killRoy1982 LMAO
Zeker weer zo'n figuur dat met oordopjes in naar de nieuwe fidioklip van lu'l kleine zat te kijken....
Jezus.... hoe debiel ben je dan.....
ProRail wil vooral het aantal overgangen terugdringen om met hetzelfde budget minder onderhoud te hoeven plegen. EIndelijk budget voor a-merk kaviaar bij de lunch.
Ja, de fout ligt inderdaad bij ProRail. Zucht. Misschien handig als u even niet op uw scherm kijkt en die Beats hoofdtelefoon van uw harses haalt.
Er is helemaal niks mis met onbewaakte spoorwegovergangen, er is iets goed mis met het IQ van de gemiddelde Nederlander in het algemeen en met dat van de hedendaagse jeugd in het bijzonder! Te stom om voor de duvel te dansen, contactgestoord vanwege het aanhoudende geloer op die domme mobieltjes en verder schijt aan alles! Dus als je dan op je fietsje niet oplet bij een onbewaakte spoorwegovergang en niet blijft wachten tot de treinen voorbij zijn is dat gewoon je eigen schuld! Maar in dit land doen ze graag aan symptoombestrijding in plaats van de oorzaak aan te pakken!
Alsof dit in de jaren 50 niet gebeurde. Met je mobieltjes !!!
Idiocracy wordt binnenkort werkelijkheid.
Hedendaags al genoeg incapabelen welke geen verandwoordelijkheden nemen voor hun handelen en gevolgen daarvan overzien.
Tegenwoordig is een weg oversteken zonder te kijken blijkbaar heel normaal.
Kan er niet van wakker liggen, dat figuur is duidelijk te dom om te poepen.
Het ziet er rustig uit, dus je hoort de trein aankomen. En het is ook nog eens donker cq. schemerig. Dus als je hem niet hoort, dan zie je de lichten toch?!
Als je tenminste de moeite neemt om om je heen te kijken.
Zelfs toen het de trein zag, had het nog kunnen stoppen. Maar nee, stoeien met karma is leuker!
Dat meisje kan verrekt goed afstanden en snelheid schatten. Ze had zelfs nog 9,5 centimeter over!
Joris, mag dit filmpje er ook af? Het is koren op de molen van ProRail. Plaats dit filmpje er alstublieft voor in de plaats: www.youtube.com/watch?v=OacSMQM-Oe0 The Gift of Fear (Becker)
Interessante meneer, die Becker. Heeft op 20.00 ook nog eens iets heel verstandigs toe te voegen aan de #metoo-discussie.
"Machinist redt leven van een fietser op onbewaakte overweg".
Wat doet die machinist dan om dat leven te redden? Volgens mij rijdt-ie gewoon door.
Hij had natuurlijk ook wat 'gas' bij kunen geven. Heeft ie niet gedaan dus heeft ie 'm gered.
Heldenism, iedereen is een held 1
Mensen raken steeds meer naar binnen gekeerd, zie hier het bewijs. Contact maken is tegenwoordig niet meer mogelijk. Wachtkamers, openbaar vervoer, haltes; je ziet alleen maar gebogen hoofdjes turen naar een scherm. En ook op de fiets of lopend. Toch geen goede combi
Misschien kijken ze op de app die voor hen de omgeving in de gaten houdt en waarschuwt zodra er een obstakel is of als er verkeer nadert.
@kweethetooknietbeter
Vliegtuigen hebben dat. Roept het dasboard (of hoe dat daar heten mag) "traffic, traffic" als er een meeuw voorbij vliegt of het vliegtuig aan de grond langs geparkeerde toestellen taxiet. Klinkt heel dom.
Hoewel autisme welig lijkt te tieren in onze maatschappij, blijkt het in de praktijk nog vaak onder-gediagnostiseerd te zijn. Die indruk heb ik soms ook als ik hier door de draadjes ga. Mensen die anderen corrigeren op feitelijkheden (grammatica, data, namen, etc.) om vervolgens volledig voorbij te gaan aan het gezegde. Rechtlijnigheid, de eigen conditie beschouwen als maatgevend of representatief en een gebrek aan empathie voor wat daarvan afwijkt passen in dit plaatje.
Sommigen van u zullen dit niet begrijpen, maar er zijn volwassenen mensen die in het verkeer moeite hebben met de begrippen "links" en "rechts", die minder ruimtelijk inzicht hebben, voor wie informatie op de weg binnen komt als een brei waarin ze in een split second orde moeten zien te scheppen. Desondanks moeten ook deze mensen zich door het verkeer bewegen, zij het bij voorkeur niet gemotoriseerd. En nee, dat zijn niet per definitie domme mensen. Vaak zijn het bijvoorbeeld hoogsensitieven. Rechterhersenhelft-types met andere talenten.
Enfin, dat wilde ik even kwijt. Doet u geen moeite, ik laat mijzelf wel uit.
Ik zou een geleidehond nemen in plaats van de samenleving te vragen om 2 miljard op te hoesten om uw tekortkoming te compenseren. Nog autistisch om zo’n offer te verlangen.
.
Kunt u voortaan ook nog lekker samen uit.
MickeyG
Ik mag u erg graag maar dat is wel een beetje een slap verhaal. Moet de wetenschap zich dan ook maar aanpassen aan mensen die er slecht in zijn?
Maar ik begrijp uw punt, we houden er al dagelijks rekening mee in het verkeer. Ik ben blij dat u zo eerlijk bent, overigens. Menigeen vrouwelijk bestuurder veronderstelt steeds dat " al die anderen het maar moeten zien aankomen" terwijl zij een fout maken.
Een welgemeende knuffel,
Uw vriend Kaaz.
@Parel van het Zuiden
Is begrip voor u synoniem aan een offer? Persoonlijk zou ik nooit iemand vragen om welke aanpassing dan ook te doen. Waar nodig doe ik die zelf. Zo rij ik bijvoorbeeld geen auto.
Fijn dat mijn tegel wordt geïllustreerd met een praktijkvoorbeeld, maar jammer dat het u betreft.
Als je moeite hebt met links en rechts moet je helemaal niet aan het verkeer deel willen nemen want dan breng je niet alleen jezelf maar ook anderen in gevaar! Ga lekker met het OV of ga lopen (bij voorkeur op het trottoir) maar ga alsjeblieft niks besturen want dat loopt geheid fout af! Ken je eigen tekortkomingen!!!
Dank u, Kop Kaaz. Het enige dat ik eigenlijk van mijn mede-reaguurders vraag is om mensen niet "dom" te noemen als men zichzelf ergens niet in herkent. Ik heb mijzelf honderd rijlessen en een aantal rijexamens zo genoemd, voordat ik accepteerde dat ik hier tegen een beperking aanloop. Het verklaarde ook de vele "onhandigheidjes" uit mijn jeugd. Rete-irritant, maar mijn probleem.
@Mickey
Ik heb het nooit domheid genoemd, hooguit een gebrek aan opvoeding. En, zoals eerdere reaguurders al terecht hebben benoemd (en uzelf stiekem ook)....
Soms moet men niet deelnemen aan het verkeer met een gemotoriseerd voertuig, dat is nou eenmaal niet voor iedereen.
Maar nogmaals, ik waardeer uw eerlijkheid. Het is verfrissend om te zien.
Dank u voor dat.
Wie niet met het verkeer mee kan komen, moet zo verstandig zijn er niet aan deel te nemen. Heb mijn rijbewijs al jaren geleden ingeleverd (ben nu 80). En als ik met iemand mee rij heb ik wel de neiging om me met de navigatie bemoeien ...
@Kop Kaaz
U en ik gaan het wel redden, samen op de weg. ;)
MickeyGouda | 03-12-18 | 13:58 U en ik gaan het wel redden, samen op de weg. ;)
Ehm... da's prima? Maar ik zit dan toch liever achter het stuur als u het niet erg vind?
Iemand van 80 op geenstijl dat vind ik dan weer leuk!
Problemen met ruimtelijk inzicht is meer een testosteron dingetje.
Rallywally | 03-12-18 | 14:27 |
Hoi, DKS/berbaar? nog steeds niets geleerd? Al die accounts, het is een dagtaak of niet?
@MickeyGouda | 03-12-18 | 13:36
Wat verwacht u nou?
Mijn specificaties zijn blank, man, patriarch, autochtoon, kostwinner. De succesvolle haatcampagnes van zichzelf minder bedeeld vindende andersoortigen jegens mijn soort hebben bij mij het doel bereikt. Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wordt. Ik ben nou eenmaal nogal oudtestamentair qua wederkerigheid.
.
Geen autisme dus. Er zit een flink geworteld en gecultiveerd ressentiment onder iedere cynische opmerking die ik afvuur.
Niets persoonlijks hoor, buiten mijn naasten is feitelijk iedereen vogelvrij.
@KopKaaz wilt u mij niet met dat tuig vergelijken? Dank!
Parel van het Zuiden | 03-12-18 | 14:40 |
Lieve Parel, ik heb veel met u gemeen. Ik geloof dat deze persoon zelf al heeft aangegeven niet geheel geschikt te zijn voor het dagelijkse verkeer wanneer het aankomt op het besturen van een motorisch voertuig.
Dat is alleen maar beter, wij besturen het voertuig terwijl terwijl zij in het "vooronder" bezig is, als u begrijpt wat ik bedoel.
uw vriend, Kaaz
Van het kijken naar zo'n dodo krijg ik honger. Heb zin in gevulde kip.
Dodo's schijnen niet te vreten te zijn geweest.
@kweethetooknietbeter | 03-12-18 | 13:32: Vandaar ook bekend als walgvogel.
Sorry, maar als je zo dom bent is het misschien ook beter om je genen uit de genenpoel te verwijderen.
Het is geel en als je er eentje in je oog krijgt ga je dood.
Een trein.
Een boze Fransoos? Het zijn doorgaans vrij kleine mensen maar volgens mij moet je ze niet in je ogen krijgen...
Investeer liever in zelf-rijdende treinen, heb je ook geen getraumatiseerd personeel meer wanneer zo'n randdebiel platgereden wordt.
Als je die muts op dit filmpje dood rijdt, dan valt dan gewoon onder zelfmoord.Je zie die trein aankomen. Te dom om te poepen, de wereld is beter af zonder. Die vorige keer was een ander geval, met een intercity die helemaal wegvalt achter die goederentrein. Waarbij die intercity ook nog eens vele malen stiller is als die goederentrein.
Dat soort ongevallen gebeurt trouwens ook in het gewone verkeer, en heeft zelfs een naam: afdekongeval. Heb het meerdere keren bijna fout zien gaan.
Hier echter. Meh. Nee. Waarschijnlijk ook een walkman op, met daarop continue de tekst "adem in.... adem uit..."
Ik heb als kind nooit begrepen waarom alle spoorlijnen bovengronds zijn. Misschien worden ze met dit bedrag dan uiteindelijk toch nog allemaal ondergronds. Wie weet hè.
Stop met het rijden van treinen, het zijn mobiele doodseskaders.
Aan VVD'er minister Van Nieuwenhuizen; kom in actie en stop deze moordbrigades.
Dé oplossing is natuurlijk het spoorwegnet ondergronds aan te leggen. De trein heeft nooit meer last van het overige verkeer. Auto's en vrachtverkeer staan niet meer stil voor dichte spoorbomen, want die zijn er dan niet meer. Bovendien is het ook nog een goed tegen de geluidsoverlast van treinen. Het is bovendien goed voor de werkgelegenheid. Kortom, ik zie alleen maar voordelen.
Lijkt mij een ideaal werkverschaffingsproject.
Op zich klinkt het heel zinnig. Totdat je bedenkt, tunnels aanleggen in de randstad: Mwoeha, vraag eens in Amsterdam hoe dat bevalt.
We hebben net toevallig een blokken bootje vol getalenteerde ingenieurs binnen gekregen. Tot nu toe kosten ze alleen maar geld. Ze kunnen gelijk aan de gang.
Of op pootjes. Zie de metro in Rotterdam en Den Haag. Op kolommen over het verkeer heen. Japan is daar ook sterk in. Moeten de aanwonenden er wel aan wennen dat om de 10 minuten een trein op driehoog voorbij jakkert.
@ TheEgg | 03-12-18 | 13:16
Ach. Kan gelijk die ouwe meuk ook weg en kunnen ze gelijk Amsterdam opnieuw opbouwen volgens de nieuwste bouw- en milieuvoorschriften, want de palen waarop Amsterdam gebouwd is, schijnen ook hun beste tijd gehad te hebben, meende ik ergens gehoord/gelezen/gezien te hebben en is Amsterdam klaag voor de toekomst. Kortom, zo vaak je twee vliegen in één klap; Amsterdam en Nederland klaar voor de 22ste eeuw.
@Synecdoche | 03-12-18 | 13:38
Dat 'op pootjes' is dan weer gereserveerd voor hyperloop.
@TheEgg: ja, of aan Den Haag waar een simpel tramtunneltje in het centrum werd aangelegd! Tunneltje stond steeds onder water, ze snapten er niks van bij de gemeente maar ondertussen werd het hele project steeds duurder en duurder! Doe maar niet hoor, die ondergrondse treintunnels!
Deze overgangen zijn ook wel link. Er zijn geeneens lichtsignalen. Iedereen kan wel eens in gedachten zijn.
En per ongeluk om de slagbomen heen wurmen. Kan gebeuren
oehoe, kijk nog eens, zou ik zeggen.
In gedachten, okee, kan gebeuren. Maar in negen van de tien gevallen horen ze ook nog eens niks door die kutkoptelefoons.
Oeloeboeloe | 03-12-18 | 13:10
Slagbomen zijn hier niet. Dat is juist het linke.
Gewoon kijken kost de staat helemaal niets.
Maar blijkbaar kun je zelfs dat al niet meer vragen van mensen.
Wel moeten we ze als volwaardige medelanders zien. Ook moeten werkgevers deze mensen gewoon zonder pardon aannemen, er is namelijk volstrekt niets mis met mensen die liever op hun telefoon kijken dan op het spoor als ze laatstgenoemde oversteken.
Ik vraag me elke keer af waar ze acteurs vinden om dit soort fimpjes op te nemen.
Gewoon beelden over elkaar monteren. Eerst een fietser die expres valt, later die van een passerende trein. Optellen = topic op GS en een excuusuitgave voor ProRail.
Mooi. Net zelfstandig en nu al u erbij. Goede zaak. www.rijksbegroting.nl/2017/voorbereidi... en www.jaarverslagprorail.nl/ En dan erbij roepen: en dat van onze belastingcenten!!!!
Succes!
Wat een achterlijke mongool is die fietser. Iedereen die niet doof en blind is kan die trein aan zien en/of horen komen.
Als je dan toch oversteekt, verdien je gewoon een Darwin Award. Had die machinist niet even kunnen versnellen om die wens in vervulling te laten gaan? /sarcasm
Tevens ook koplamp te hoog gericht. Camera krijgt zelfs nog even de volle bak van die lamp.
Gelukkig zijn die dubbel geplaatste hekken voordat je de overweg opkomt geen hint dat je even moet opletten..
Is nou de overweg het probleem, of de debiliteit van deze fietser ?
zeg je nou hint of stint?
Maar hij bedoelde Sint.
Heel erg sorry hoor, maar je weet waar je bent, en je wordt geacht te weten dat je daar moet opletten. En als je bezopen bent, moet je lekker thuis or waarever blijven. Allerminst de schuld van geen spoorbomen. Hoe kan je deze niet zien aankomen.
In het geval dat ik beschrijf is het meer ervaring, je kon niks zien aankomen tenzij je wist dat het kon gebeuren, overal bomen en een bijna onzichtbare rails waar treinen met 120 km/h overheen raasden. Zijn wel vaker ongelukken gebeurd, gemeente werd het zat er is nu een tunneltje, dat had veel eerder moeten gebeuren, als je de plek niet kende kwam het toch echt als een totale verassing
Maar dat is hier niet het geval dus.
Ook bewaakte spoorwegovergangen moeten opgeheven worden en worden vervangen door tunnels waar dat technisch mogelijk is. De snelheid van een trein is domweg te groot en de remweg veel te lang. Machinisten moeten niet plotseling geconfronteerd kunnen worden met voertuigen of personen op een overweg. Je moet er niet aan denken dat een met gas of benzine geladen tankwagen op het spoor komt vast te zitten. De TGV kent ook geen spoorwegovergangen. Kennelijk vindt iedereen dat wel logisch.
Onzin. Dan kun je alle kruispunten met verkeerslichten ook ondertunnelen. De TGV is een bijzonder geval. Die heeft een eigen spoorbaan omdat hij op normaal spoor niet kan rijden (te lage netspanning, te veel bochten, last van ander treinverkeer). Bij de aanleg van dat bijzondere spoor kon met die eisen rekening gehouden worden. Het bestaande (spoor)wegennet ga je niet zomaar even aanpassen.
@Synecdoche: de kruispunten met verkeerslichten vergelijking gaat niet op omdat de snelheidsverschillen veel kleiner zijn en verkeersdeelnemers elkaar nog kunnen proberen te ontwijken. Een trein kan maar één kant op: rechtdoor. *splat*.
Wij zetten voor het werk wel eens iets af met een roodwit lint... in Engeland gaat men daar met een boog omheen (vragen eerst nog of het wel kan) . In Nederland is het een soort uitnodiging om er hoe dan ook dwars door heen te gaan... Tegen die debiel op die fiets is niets opgewassen... kan je een hek van 5 mtr hoog plaatsen....
Rare fietsers, de trein komt van rechts....
Komt dat omdat ze de hele dag met hun hersens ingeplugd zijn op hun smartphone ? Veel idioter kunt je je niet gedragen ....
Voor die miljoenen gaan ze een deel van dit soort overwegen ongelijkvloers maken. Is de verkeersveiligheid opgelost, komt er zo'n overvallers- c.q. verkrachterstunneltje voor in de plaats, uitgerust met camera's voor uw subjectieve veiligheidsgevoel. Verkeersveiligheid vergroot, sociale veiligheid verkleind. Dank voor uw centen.
Wat een verrukkelijk cynische tegel.
Cynisch, maar waar. De tunnel kost onderhoud en stinkt continue naar pis. Bij grotere steden wordt het een hangplek, waar u uw portemonnee en telefoon mag afstaan aan een eisende GroenLinksimportrifrat. En als het regent staat de tunnel vol water. Dan mag u met de fiets aan de hand over het spoor klimmen. Delft had naast het station een leuk tunneltje waar het bijna elke regenbui raak was.
@Frau Merkel: en dan heb je ook nog van die tunneltjes zoals in Schiedam waar de tegels van de muren vallen, het hele zooitje ondergekalkt is met graffiti en de verlichting het gedeeltelijk niet meer doet waardoor een weldenkend mens daar 's avonds niet meer doorheen loopt of fietst! Weg belastinggeld!
Darwin had gelijk . QED
Ja sorry hoor, aangezien ik vroeger daar heb gewoond, ken ik deze overgang. Vaak genoeg overheen gereden als ik naar Sittard moest gaan. Je kunt natuurlijk ook uit je doppen kijken. Je kunt me niet wijsmaken dat je die trein niet heb kunnen zien komen.
Het is een jong jochie, volgens GS,
die letten wat minder op dan u doorluchtige, ook schatten zij afstand en vaart wat anders in.
@drastic: 'het is een jong jochie'? Ja en? Die heeft toch hopelijk ouders die hem ooit verteld hebben dat je moet opletten bij een onbewaakte spoorwegovergang omdat je anders onder een trein komt? Valt onder de noemer 'OPVOEDEN'!
Gewoon die hekjes weghalen. Fietsen heeft te weinig vaart als hij het spoor oversteekt. Weinig vaart = langer op het spoor = grotere kans geraakt te worden. Zonder die hekjes had de fietser gewoon door kunnen fietsen en was ie allang weggeweest op het moment dat die trein kwam.
Nou niet zo logisch redeneren he. :D
Kijk ook eens aan de zuidzijde van die parallel gelegen weg; nog meer heksjes op het fietspad. Iemand moet daar even met de haakse slijper langs. Fiets moet minstens 1,5m krijgen, gezien dat de toegestane breedte is.
Als je een beetje hard optrekt met je motor kun je je op iedere kruising nog door de oranje/rood rijders overhoop laten rijden...
Daarom moet je ook uitkijken. Idiote maatregel die veel geld gaat kosten omdat een paar debielen niet uitkijken op een kruising...
En als er voor € 2 miljard aan windmolens minder gebouwd worden om de plannen van de NS te bekostigen, dan praten we ook over een win-win-situatie.
nee hoor, dat heet een wind/wind situatie.
Zijn toch op een paar verschrikkelijke pechvogels voornamelijk idioten die wat beters hebben te doen als even goed je oren en ogen te gebruiken bij een onbewaakte overgang. Want mag dan wel onbewaakt zijn maar dan nog steeds is er een geluidssignaal en gaan er lampen aan en uit. Als je dat allemaal negeert dan is het ook wel je eigen schuld.
De clou van een onbewaakte overgang is dat er geen bellen en lampen staan. Je moet zelf kijken. Op de site van RTV Drenthe staat een filmpje van een boer die al 77 jaar op dezelfde plek woont en de trein buiten zijn tuinhekje voorij ziet gaan. 8 stuks per uur, in beide richtingen. Aan de overkant ligt de weg, met een hek dat hij zelf moet openen anders rijden mensen zo maar zijn erf op. Is nooit wat gebeurd, maar ProRail wil het gat nu dichten. Had ik, als ik die bewoner was geweest, zelf al vele jaren eerder gedaan; dan maar een stukje omrijden naar een bewaakte overweg. Je hebt het allemaal zelf in de hand.
Je zou denken dat voetgangers en fietsers anno 2018 wat oplettender zouden zijn. Voor het weet fiets je op een strandboulevard tegen ploegende vrachtwagen aan. Dan lijkt zo’n rood-wit hekwerk een nogal opzichtige hint.
Mag best veiliger, toen ik vroegah naar school ging was er een levensgevaarlijke overgang, geen slagbomen lichten, niks. Als je goed oplette dan raasden die treinen gewoon voorbij. Is wel vaak fout gegaan omdat ze van twee kanten komen, jongen die ik kende lette even niet goed op en was doormidden gereden, ik was er gelukkig niet bij maar hij was nou niet bepaald direct dood. Situatie is gefixed maar was echt gevaarlijk honderden scholieren reden daar dagelijks en treinen zijn heel stil
Gevaarlijke punten moeten worden aangepakt. Eens. Zeker op schoolroutes. Maar, ontwerp punten/tracés met potentiële onveilige verkeerssituaties met optische ingrepen of snelheidsremmende maatregelen, in plaats van conflictvermijdende oplossingen, waardoor deze ook dusdanig worden ervaren. Laat bestuurders ervaren dat ze een gevaarlijke kruising naderen, dan stemmen ze hun rijgedrag daar op af. En vergroot tevens de betrokkenheid en indirect het eigen verantwoordelijkheidsgevoel.
@Bokito
Zo'n overgang hadden wij ook op weg naar de HAVO in Zwolle.
Inderdaad hondsgevaarlijk.
Vooral bij mist en in het donker.
Treinen waren vroeger lawaaiig genoeg, maar die hoorde je bij harde wind ook niet aankomen. Wij hadden er als pubers echter wel een gezond respect voor.
Het alternatief was een bewaakte overweg, maar dat was weer een drukke weg waar toen zo ongeveer alle vrachtverkeer naar het Zwolse industrieterrein over denderde en waar je 3 km langer voor naar school moest fietsen.
Dus eigenlijk net zo link.
Sommigen fietsten er altijd zonder te kijken of te luisteren over, maar heb dat nooit gedaan en de meeste anderen ook niet. Stoppen en eerst goed kijken en luisteren was daar het parool; ook toen ik later met de Kriedler Florett naar school reed.
Tegenwoordig is dit weggetje bij die oude overgang afgesloten omdat er inderdaad nogal eens ongelukken gebeurden.
Mogelijk dezelfde misschien?
Enneh…
Op die drukke doorgaande route naar school, dus niet die van de onbewaakte spoorwegovergang, eens een groene Jaguar gezien, die met minstens 130 onder een platte wagen met melkbussen was geklapt.
Politie en brandweer trokken het wrak eronder uit.
Verfrommelde dak werd er af gepeld.
Je kon aan de pumps en de rok nog zien dat de morsdode bestuurder een vrouw was. Commentaar van een oud boertje dat naast mij stond was nog de meest adequate beschrijving; ''`t Is ja net `n geslacht vark'n dat an de ladder hangt.'' Tiener Ab heeft toen zes weken lang daarna geen vlees willen eten.
Welkom @Okamoto
Ik ben de baas van de reaguurders. Als er iets is dan regel ik dat wel voor je. Oh ja ikzelf hou erg van pilsch en bier.... dus....
Er zijn dagen dat me dat ontschiet... bedankt voor het herinneren.. voelt een stuk prettiger...
Ik krijg nog 43 kratten bier van je.
Stuur maar naar het gebruikelijke adres.
Ik betaal die € 2 miljard overigens liever aan het verwijderen van alle spoorwegovergangen dan aan bijstandsuitkeringen die het gevolg zijn van de massa-immigratie in het kader van de islamisering.
2 miljard is een 5de van het budget van onze “diplomatiek dienst” je kent ze wel die jongens en meisjes die lekker leven op onze centen (Euri’s)....
Ach,
Dit soort “problemen” lossen zichzelf uiteindelijk wel op als je maar lang genoeg wacht.
Daarnaast kunnen we die spoorbomen (met bijpassende hekken, schrik-en prikkeldraad) beter gebruiken om de buitengrenzen van de EU- en Schengenzone beter te beschermen.
Voor dichterbij kan natuurlijk ook. Naar verluidt heeft Amsterdam een burgemeester die moeite heeft met handhaven op “gevoelige” dossiers op het gebied van integratie- en immigratie.
Ziezo, de maandag is lekker begonnen.
Blinde en dove mensen mogen toch helemaal niet op een brommer rijden?
ProRail wil geen onbewaakte spoorwegovergangen meer. Zo stevenen ze af op de machinistloze treinen. Een enorme kostenbesparing en verhoging van efficiency. Het is een kwestie van tijd, beleid en geld. Dit wordt bereikt met inzet van de burger, 'uit naam van de veiligheid'. Wie zijn dierbare verloren is wordt gebruikt voor marketingdoeleinden - en winstbejag in de hogere regionen van het bedrijf.
Waarschijnlijk een koptelefoon op, en blik op oneindig. Waarschijnlijk helemaal niks gemerkt van deze bijna dood-ervaring.
Het ging toch goed? Er zat nog ruim een meter tussen. Had die meter er niet tussen gezeten, dan was het gemiddelde IQ weer een beetje gestegen. Natuurlijke selectie is een mooi iets.
+ veel
In dit filmpje zien we iemand die begint met oversteken als de trein al in beeld is. Dus als je gewoon links/rechts kijkt kun je het prima doen.
Het evangelie schrijft volgens mij voor dat grenzen, gesloten grensovergangen, hekken, bewaking en dergelijke niet werken.
.
Symboolpolitiek. Kom nou eens met echte oplossingen!
Ooit 2x 100 euro boete gekregen bij een *bewaakte* overgang omdat ik onder een omhooggaande slagboom doorfietste. "Er kan nóg een trein aankomen, meneer !". "Jamaaar dan ging de slagboom toch niet al omhoog ?"
Ja, dat kan wel. Daarom staat er nog een bordje bij: Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen.
Die bordjes staan ook bij enkel spoor waardoor ik ze daar gewoon negeer.
Het is geel met blauw en als je het in je oog krijgt ben je deaud.
Heel oude mop, maar nog steeds een waarheid als een koe.
Vroeger was hij alleen nog geel in de mop.
Okamoto = the number one selling quality condoms in Japan
Fietsen over kruispunten ook meteen maar verbieden? Dat gaat met al die vrachtauto's pas echt schelen in de slachtofferstatistieken.
Fietsen gewoon afschaffen. Scheelt enorm in het fijnstof. Lopen zal je, nukubu.
Overgangen als in Oss deugen niet, je kan er onderdoor en een lullig electrisch voertuigje duwt er zelfs dwars doorheen. De overgang in het filmpje is nog veel erger.
Luie, vrekkige sukkels daar bij Prorail. Alptekin, doe er eens iets aan!
Waarom leggen ze die treinen niet volledig onder de grond aan als ze toch bezig zijn? Kunnen al die hekken ook weg.
Het redelijke alternatief, er zijn ook geen snelwegen die je over kunt steken.
Mooi baantje voor alle tandartsen: spoorwegovergangbewaker. Geef ze een rood en een groen bordje, ene mooi uniform, 2000 euri per maand en die paar honderd overgangen zijn veilig. Goeiekoop en we helpen werkeloze tandartsen aan het werk.
Er juist zijn veel te weinig tandartsen. Maar aan je zinsbouw te zien is iedere tandarts er één te veel voor je.
Hlesjes, chirurgen of raketgeleerden dan beter?
We zijn nu echt op het punt gekomen waar natuurlijke selectie niet meer van toepassing is. ik ga er vanuit dat de bevolking van nederland de komende generaties dommer en dommer wordt.
Voordeel is wel dat deze mensen nog wel eens op vakantie gaan, en dan daar alsnog gedarwint worden.
doei
Vergeet niet dat zij hier ook aan het verkeer deelnemen ed. , dus ook meer risico om betrokken te worden bij roekeloze acties van dat soort personen.
Dit kan zo niet langer. Het is hoog tijd voor een Europees leger. Boots on the ground. Geen onbewaakte spoorwegovergangen, kruispunten, woonwijken en huiskamers meer!!!!
En een verbod op rietjes! Nu.
Vergeet niet de controleurs van camera's die toezicht houden op de camera's gericht op andere controleurs die weer toezicht houden op de camera's die weer toezicht houden op de controleurs die toezicht houden op de camera's die toezicht houden op de controleurs die toezicht houden op de camera's die toezicht houden op de controleurs die toezicht houden op de camera's die toezicht houden op de controleurs. It's a job..., in the future, it's the only job.
Ok....
Wie de neuk kan tijdens het oversteken van wat dan ook niet een trein horen/zien aankomen? Ik werd van kinds af aan al opgevoed met: "Kopje, als je oversteekt, kijk dan naar links, naar rechts en dan weer naar links aangezien het verkeer het eerst van die kant komt........... en dan pas steek je over"
"Ok mama/papa"
Waar waren al die waardeloze ouders toen ze deze muppets moesten opvoeden. Een trein hoor je kilometers ver aankomen en als er slagbomen staan die dichtgaan.............. je verdient dan een Darwin-award als je dan nog oversteekt. En kom niet aan met die Stint-meuk, dat is pas iets van de laatste 2 jaren.
De rubberen tegelmaatschappij....... het begon al eind jaren 70/ begin 80.
Daarom is er overbevolking, we let retards breed.
Lekker appen tijdens het fietsen, boeit die trein nou.
@Kop Kaaz
"Wie de neuk kan tijden het oversteken van wat dan ook niet een trein zien aankomen?"
U zult verbaasd staan. Mijn Rotterdamse rijinstructeur, tijdens rijles nummer 40 (50, 60?): "Zo, dat was een gewaagde manoeuvre langs die tram!". Ik: "W-w-welke tram?!". Dit verklaart meteen waarom mijn rijbewijs ongebruikt in mijn portemonnee zit.
Je rijbewijs gebruik je ook niet, dat héb je. Of niet. En sommigen hebben het onterecht gekregen. Bij een meter elastiek of zo.
In de titel van het filmpje staat dat de machinist het leven van de fietser red. Hoe dan?!
Door heel hard te remmen.
Zag je niet dat de machinist heel snel naar links stuurde en toen weer naar rechts?
Nood remmen, de ingezette vertraging zie je goed als je op 0.25 snhelheid afspeelt, laatste rijtuig gaat aanzienlijk langzamer als eerste.
... en wat als deze fietsheld zelf het filmpje heeft gemonteerd?
0,5 seconden eerder op het werk. Win!!
Nee, noem mij maar een mietje maar ik spot niet met treinen.
JA nou want als er van die bellen en toeters komen te hangen kunnen fietsers natuurlijk niet nog PRECIES hetzelfde doen.
Gewoon lekker Darwin z'n werk laten doen, cockpit blinderen en autopiloot.
Ik heb mijn opmerking wegge-edit maar jij zegt het. En inderdaad, er zal weinig veranderen. Sommige mensen hebben gewoon geen respect voor hun eigen welzijn en dat van anderen, zoals machinisten.
90% van de mensen gaat niet over het hekje/boompje/doorrood, al is het nog zo makkelijk. We zijn geconditioneerd dat een hek 'nee' betekent en gaan echt niet kijken of het hek ons daadwerkelijk tegen houdt.
Bij een spoorwegovergang is een van de lastige dingen dat mensen heel slecht kunnen inschatten hoe snel de trein komt en hoe ver die precies is. Qua beeld niet maar ook qua geluid niet omdat je een trein van voren nauwelijks hoort. Tel daarbij op dat het donker/regenachtig (capuchon) is en je krijgt Darwinkandidaten zoals in het filmpje.
Ik snap sowieso niet wat de machinist nog op de trein te zoeken heeft. Dit werk kun je volledig automatiseren waarmee je gelijk de menselijke faal-factor wegneemt en het spoor intrinsiek veiliger wordt.
Sterker nog: als alle treinen op een autopilot rijden, kun je er ook voor zorgen dat ze op tijd zijn, dat ze niet op elkaar knallen en je minder ongelukken krijgt. En geen machinist betekent geen trauma als weer een malloot ervoor springt of niet op tijd met zijn of haar fiets weg is.
Ik zeg: win-win.
Bakkeleures | 03-12-18 | 12:51
Ja want (voormalige) staatsbedrijven en IT gaat lekker samen? Buiten dat zal het ook wel iets met aansprakelijkheid en vertrouwen te maken hebben.
Close call.
Ben het eigenlijk wel eens met het opheffen van alle onbewaakte overgangen.
Moet je je voorstellen dat je dat soort dingen ook op snelwegen zou hebben, dan zou het spannend worden.
Een trein kan er gewoon vrij stevig aan komen zetten en voor sommige mensen is dat blijkbaar heel lastig inschatbaar. Om die mensen nou gelijk allemaal in een instelling te plaatsen of onder toezicht is hoogstwaarschijnlijk nog veel duurder.
Precies. Dit zou je inderdaad qua snelheid met een snelweg kunnen vergelijken. Daarvan vindt iedereen het dom als je daar over wilt steken, terwijl bij een spoorwegovergang ze van twee kanten kunnen komen zonder middenberm.
Snel afschaffen.
Goh, bedoel je wellicht verkeerspleinen? Zoals knooppunt Oudenrijn? Nee, by all means, laten we die afschaffen, dan worden snelwegen stukken veiliger.
We hebben het hier over het afschaffen van onbewaakte spoorwegovergangen. Niet over verkeerspleinen. Of hebben we daar ook al onbewaakte voetganger- en fietserovergangen?
Wacht dan gewoon ff
Ben benieuwd wanneer de eerste sukkels dit bewust gaan doen voor hun moment of fame.
Die hekken dwingen de fietser om af te stappen. Als je dan nog zo eigenwijs bent om zittend te gaan manoeuvreren en niet meer op te letten, ben je gewoon af.
Je kijkt links,
daarna kijk je rechts,
dan nog een keer links
en doe eens gek en kijk nog een rechts.
Langer zul je leven,
hoewel dat niet altijd bevorderlijk is.
Exact, mijn waarde. Zulks heet "opvoeding"...... een relikwie uit het verleden, lijkt het soms wel.
Weet iemand waar deze overgang is? En heeft er al iemand gesproken met die jojo in het filmpje? Nee, dan is het een hoax.
Zelfde als vorige keer
Opnieuw fietser aan de dood ontsnapt op spoorwegovergang 112vdg.nl/2018/12/03/video-opnieuw-fi...
Raadskuilderweg in Geleen.
www.google.nl/maps/@50.9839647,5.8370...
Dumpert is gewoon een soort SIRE, altijd al geweten,
Dat blokje op die domme kop maakt het helemaal af.
Door de idioterie van een paar mensen zoals deze moeten nu anderen weet niet hoe ver omrijden naar een overgang met spoorbomen waar dan toch ook weer idioten onderdoor kruipen.
Hoezo? Waarom sluiten, waarom niet gewoon paar slagbomen instaleren: DAT zou toch niet moeilijk, duur hoeven te zijn, of veel tijd te kosten?
ProRail wil alles weg hebben, dat is voor haar het makkelijkste en goedkoopste. Geen onderhoud, geen vertragingen enzovoort.
Dat het gewone kutvolk daardoor kilometers moet omrijden zal ProRail een rotzorg zijn, alles draait om de bonussen van de directie.
Darwin-filtertje, dat is wat deze overgangen zijn.
Strakke timing, goed ingeschat !
Het ziet er naar uit alsof dit een nieuwe cultsport is hoor... Ik zit niet zo op die darkwebs maar na de icebucket-, hot peppers- en cinnamon-challenges lijkt me dit ook een variant er op.
De ietwat domme reïncarnatie van Buster Keaton.
youtu.be/_J8XM1_rOTg
Hersendood was ie al.
Onbewaakt? Ik tel 6 x rood/witte slalomhekken en seinen.
lol, opdrachtnemers
Mensen moeten gewoon opletten. Zo moeilijk is het niet om te zien of er iets aankomt. Die overgangen zijn gewoon een lobby van VVD aannemers die weer geld willen verdienen.
Ik pleit voor een fietsverbod voor doofstomme blinde mensen.
Als je belevingswereld twee oordoppen is en een smartphone voor je snufferd dan maak je niet zoveel van de wereld om je heen mee.
REAGEER OOK